Toon posts:

Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste
Acties:

• Wunk
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 26-11 13:09

Wunk

Komt gewoon door die konijnen

Ik ben even aan t zoeken geweest op 't forum en google, maar 't is me niet helemaal duidelijk of het volgende nu mogelijk is.

Deze week heb ik een audi etron 55 gekocht (2020 model), waar je via myAudi een aantal extra hard- en software functies kunt 'huren' met 'functions on demand'. In mijn geval zaken als carplay, lichtpakket, DAB+, parkeer assistent en matrix led verlichting..

Nu ben ik normaal niet te beroerd om wat te betalen voor extra functies, maar het feit dat dit achter een abonnement zit (kippenvel 1) met volledig gestoorde prijzen zoals €261 per jaar voor de matrix led, €95 per jaar voor parkeer assistent, €74 per jaar voor carplay (kippenvel 2) en geen mogelijkheid 't eenmalig af te kopen, zie ik geen heil in en kunnen ze bij Audi echt vergeten.

Kun je dit soort zaken nou met een obdeleven gewoon aanzetten?

Of word dat dan op afstand weer hard gedeactiveerd omdat je er geen aangekochtte licentie voor hebt? (probleem met de always-online functies lijkt me, Audi kan altijd meekijken?)

Excuus als ik naar de bekende weg vraag, maar het was me op de odbeleven site, het forum en google niet helder of dit nou wel of niet 't geval is.

• InFamous
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:43

InFamous

excommunicado

Wunk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:09:
Ik ben even aan t zoeken geweest op 't forum en google, maar 't is me niet helemaal duidelijk of het volgende nu mogelijk is.

Deze week heb ik een audi etron 55 gekocht (2020 model), waar je via myAudi een aantal extra hard- en software functies kunt 'huren' met 'functions on demand'. In mijn geval zaken als carplay, lichtpakket, DAB+, parkeer assistent en matrix led verlichting..

Nu ben ik normaal niet te beroerd om wat te betalen voor extra functies, maar het feit dat dit achter een abonnement zit (kippenvel 1) met volledig gestoorde prijzen zoals €261 per jaar voor de matrix led, €95 per jaar voor parkeer assistent, €74 per jaar voor carplay (kippenvel 2) en geen mogelijkheid 't eenmalig af te kopen, zie ik geen heil in en kunnen ze bij Audi echt vergeten.

Kun je dit soort zaken nou met een obdeleven gewoon aanzetten?

Of word dat dan op afstand weer hard gedeactiveerd omdat je er geen aangekochtte licentie voor hebt? (probleem met de always-online functies lijkt me, Audi kan altijd meekijken?)

Excuus als ik naar de bekende weg vraag, maar het was me op de odbeleven site, het forum en google niet helder of dit nou wel of niet 't geval is.
Nee die zaken zijn zover ik weet niet aan te zetten dmv OBD, dat is namelijk on-demand. Maar er was wel een mogelijkheid om opties te kopen via de Duitse shop, dan betaal je het eenmalig.

Formerly known as Ragdoll

• Wunk

Wunk

InFamous schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:45:
[...]

Nee die zaken zijn zover ik weet niet aan te zetten dmv OBD, dat is namelijk on-demand. Maar er was wel een mogelijkheid om opties te kopen via de Duitse shop, dan betaal je het eenmalig.
Ik zie het, thanks. Als ik de shop op duits zet kan dat inderdaad afgekocht worden.
Dat is iig al een betere optie

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:45
Remi_4 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:05:
[...]

Gaat het om een A3 of een Q3.

Bij de A3 weet ik het wel, dat het kan.

Mail me maar ff.
MQB Platform, dus hetzelfde :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Remi_4
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-11 21:29

Remi_4

remi4x@gmail.com

Rainesh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:46:
[...]

MQB Platform, dus hetzelfde :)
Ha Rainesh _/-\o_

Dat had ik niet anders verwacht. :)

• Wunk

Wunk

Goed, ben even wat aan 't prutsen geweest en de verschillende audi 'on demand' functies schelen nogal wat in looptijd mogelijkheden en prijzen als je verschillende webshops selecteert.. Andere shops hebben ook opties voor 2, 3 en zelfs 4 jaar soms.

Nederland lijkt dusver de -enige- te zijn waar je geen permanente license kunt kopen voor de functies en dus verplicht zou moeten huren.. Ik heb 't ook gevraagd aan PON, die heeft 't bij Audi NL neergelegd met als antwoord 'Nee kan niet eenmalig'.. Nogal vreemde marketing inzet als je 't mij vraagt.

Als je een andere shop selecteert scheelt 't ook wel wat in prijs.

Van goedkoop naar duur voor permanente aanschaf bij de diverse shops (ik pak even het lichtpakket en de LED matrix opties als prijzen ernaast om de verschillen weer te geven)

Duitsland €663 €1339
Denemarken €669 €1344
Zweden €695 €1400
Italie €700 €1600
Belgie €727 €1496

Zitten nog wel paar duurdere ook tussen, maar zoals je ziet kun je nogal wat besparen door deze functies bij een andere shop aan te schaffen.

[Voor 3% gewijzigd door Wunk op 03-11-2021 16:23]

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-12 12:56

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wie weet of deze software versie van mijn Seat Leon 1.4 EcoTSI FR connect Business uit 2016 nog een beetje up to date is? De laatste tijd met android auto veel problemen zoals traagheid of automatische reset van het entertainment system.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-11 22:24

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Systeem is zeker nog te updaten en gisteren nog 1 gedaan voor iemand met klachten over traagheid van het systeem. Dit kan je probleem oplossen afhankelijk wat de oorzaak is maar niet geschoten is altijd mis.

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001

• Hurricane

Hurricane

Antera schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:10:
Systeem is zeker nog te updaten en gisteren nog 1 gedaan voor iemand met klachten over traagheid van het systeem. Dit kan je probleem oplossen afhankelijk wat de oorzaak is maar niet geschoten is altijd mis.
Dan moet ik eens gaan kijken wie in de buurt van Almelo dit voor me kan doen. Is er ergens op internet een overzicht van de software versies van dit systeem? Zelf aanpassen met obdeleven kan denk ik niet of wel?

[Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 06-11-2021 09:41]

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mocht je iemand vinden in het oosten van het land die dit doet, dan hoor ik 't ook wel graag :) De genoemde namen in dit topic doen vaak wel vcds maar geen updates.

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:57
Vraag: ik heb een Kodiaq uit 2019 en die heeft Android Auto, maar alleen via USB. Mijn Samsung telefoon kan ook Android Auto doen via Bluetooth en is via BT toch al gekoppeld met de radio (uitgebreidste versie met Canton audio).

Vraag: is het mogelijk om alsnog Android Auto via BT werkend te krijgen? Ik heb OBD11 en al enige zaken kunnen aanpassen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Antera

Antera

En een straf om naar Breda te rijden is er toch ook niet meteen de vrouw mee en langs Ikea of de stad lekker shoppen hahaha

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Met een 2-jarige en een hoogzwangere gaan wij momenteel niet meer veel verder dan een half uur van huis/ziekenhuis :P

• Antera

Antera

elsinga schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:51:
Vraag: ik heb een Kodiaq uit 2019 en die heeft Android Auto, maar alleen via USB. Mijn Samsung telefoon kan ook Android Auto doen via Bluetooth en is via BT toch al gekoppeld met de radio (uitgebreidste versie met Canton audio).

Vraag: is het mogelijk om alsnog Android Auto via BT werkend te krijgen? Ik heb OBD11 en al enige zaken kunnen aanpassen.
Niet mogelijk jouw systeem ondersteund dit niet moet je minimaal MIB3 hebben met minimaal software versie 17xx

• elsinga
Thanks, Antera, had ik al verwacht.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Hurricane

Hurricane

Antera schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:13:
En een straf om naar Breda te rijden is er toch ook niet meteen de vrouw mee en langs Ikea of de stad lekker shoppen hahaha
Tsja de vrouw mee zie ik niet zitten en de Ikea al helemaal niet :X Maar alle gekheid op een stokje, Breda is 2 uur rijden voor me dus als het dichterbij kan zou dat wenselijk zijn. Weet jij of nog meer mensen dit doen?

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:07
- deleted -

[Voor 124% gewijzigd door yamahabest op 08-11-2021 16:11]

• Antera

Antera

Kijk even op pagina 1 1e bericht :-)

• rooyco
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-11 19:54
Wie zit er in de buurt van Utrecht met een vcds die op m'n Skoda Karoq de video in motion kan activeren.

• yamahabest
Antera schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:43:
[...]

Kijk even op pagina 1 1e bericht :-)
Ja, dat had ik staan :) Maar ik zag dat het in dit geval specifiek om software updates ging. En ik denk niet dat iedereen dat kan die in dat lijstje staat. Vandaar dat ik het bericht maar weer weg had gehaald.

• Antera

Antera

rooyco schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:43:
Wie zit er in de buurt van Utrecht met een vcds die op m'n Skoda Karoq de video in motion kan activeren.
Dit kan niet met VCDS hiervoor heb je VCP nodig met de licentie voor VIM en je moet tevens een Columbus hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Antera op 08-11-2021 20:33]

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:32:
[...]

Dit kan niet met VCDS hiervoor heb je VCP nodig met de licentie voor VIM en je moet tevens een Columbus hebben.
Kan wel met OBDeleven. 😉

Me.

• rooyco
GerCor schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:15:
[...]

Kan wel met OBDeleven. 😉
Ook als je Amundsen hebt?

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-12 19:56
Iemand enig idee of de needle sweep op een volkswagen crafter aangezet kan worden ?

ik las dat deze type auto's nogal wat problemen kon zijn maar ik geloof dat dat nog was in het mercedes/volkswagen partnership is dat nog steeds zo nu met de nieuwe modellen en vw/man partnership ?

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

GerCor

Zonder dalen geen pieken

rooyco schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:35:
[...]

Dat staat er niet bij. Een vereiste is dat je ook al filmpjes kunt kijken als de auto stilstaat en het beeld geblokkeerd wordt als je gaat rijden.

Me.

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:50
Misschien al gemeld, maar OBDEleven komt 11/11/2021 met een update voor SFD-protected modellen. (Leon KL, Golf 8 etc.)

Bron: https://forum.obdeleven.c...4/sfd-closed-beta-testing

AdGuard Home

• Antera

Antera

rooyco schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:35:
[...]

Admundsen kan geen film afspelen

• rooyco
Antera schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:36:
[...]

Admundsen kan geen film afspelen
MP4 gaat prima.

• glydoscoop
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 08:55
vraagje : voor de golf7 2.0 TDI 150Pk DSG7

de throttle Response en Engine response heeft dat zin bij zon diesel ?

• Antera

Antera

glydoscoop schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:23:
vraagje : voor de golf7 2.0 TDI 150Pk DSG7

de throttle Response en Engine response heeft dat zin bij zon diesel ?
Dat kan zeker. Het is niet meer dan verkorten van de reactietijd tussen het gaspedaal en het moment dat de motor op jouw beweging reageert. De vertraging daartussen word met +/- de helft verkort

• glydoscoop
Antera schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:49:
[...]

Dat kan zeker. Het is niet meer dan verkorten van de reactietijd tussen het gaspedaal en het moment dat de motor op jouw beweging reageert. De vertraging daartussen word met +/- de helft verkort
Ik lees alleen dat je dus engine reponse hebt en daarbij los de throttle respone?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Antera schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:49:
[...]

Vergeet als je die aanpassing doet niet de responstijd van de elektrische handrem ook te doen.. anders trek je de hele tijd met piepende banden weg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• glydoscoop
The Eagle schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:55:
[...]

Vergeet als je die aanpassing doet niet de responstijd van de elektrische handrem ook te doen.. anders trek je de hele tijd met piepende banden weg ;)
kan die ook met obd-eleven?

lees wel hoop problemen met ACC

[Voor 5% gewijzigd door glydoscoop op 11-11-2021 08:51]

• crypt0rr
Voor de OBDeleven gebruikers, de update voor SFD-protected modules is uitgekomen (iOS). Release notes:

"Added the ability to lock/unlock SFD protected control units."

AdGuard Home

• Littlebugger25
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-11 14:35
Vraagje nu dat SFD units bereikbaar zijn heeft iemand een overzicht wat er kan op een ID.4 First edition. Niet de max variant. Ik hoor het graag hier of in een pb. _/-\o_

• Fietsenboer
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-12 17:20
elsinga schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:04:
Thanks, Antera, had ik al verwacht.
Kan waarschijnlijk wel met een aa wireless dongle. https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/x/1107588#/
Ik heb zelf met dat ding nu ook draadloos android auto in mijn b9 s4 waar die normaal vanuit Audi enkel bedraad kan. Werkt vlekkeloos bij mij.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

glydoscoop schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:47:
[...]

kan die ook met obd-eleven?

lees wel hoop problemen met ACC
Is mij op de Passat wel gelukt iig. Maar was geen app, moest via coding. Geen idee of het per model verschilt.
Protip: in de app zit voor je auto een link naar het specifieke obd eleven subforum voor je auto. Zit in de Engelse versie onder "Discussions". Daar kun je de meeste dingen zo vinden :)

[Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2021 19:33]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@vinom Is het misschien een idee om dit topic te laten hernoemen? Ik zie naast VCDS steeds vaker verwijzingen naar OBDII / Eleven :P

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-11-2021 19:38]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Toppe
  • Laatst online: 16:16

Toppe

Oké ✅

Ik probeer deze optie in te schakelen maar krijg deze foutmelding. Ik heb het geprobeerd met de motor uit, aan en motorkap open/dicht (gister een programming gezien waarbij de motorkap open moest staan, anders ging het niet) en heb dus geen idee waar het aan kan liggen… jullie?

Nee is ook een antwoord

• crypt0rr
Toppe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:17:
Ik probeer deze optie in te schakelen maar krijg deze foutmelding. Ik heb het geprobeerd met de motor uit, aan en motorkap open/dicht (gister een programming gezien waarbij de motorkap open moest staan, anders ging het niet) en heb dus geen idee waar het aan kan liggen… jullie?
[Afbeelding]
Kreeg gister zelfde melding met longcoding voor comfort knipperlicht van 3 naar 4x zetten in een Golf 8. Ga morgen even in de Leon proberen of daar zelfde melding krijg.

AdGuard Home

• Toppe

Toppe

Oké ✅

crypt0rr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:25:
[...]

Kreeg gister zelfde melding met longcoding voor comfort knipperlicht van 3 naar 4x zetten in een Golf 8. Ga morgen even in de Leon proberen of daar zelfde melding krijg.
Hier ook Golf 8 en met comfort knipper inderdaad zelfde melding. Ben benieuwd!

Ik heb ook Needle Sweep aangezet en dat staat aan maar doet het niet, jij die toevallig ook getest?

[Voor 12% gewijzigd door Toppe op 13-11-2021 21:28]

Nee is ook een antwoord

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toppe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:28:
[...]

Ik heb ook Needle Sweep aangezet en dat staat aan maar doet het niet, jij die toevallig ook getest?
Van "Needle Sweep" is volgens mij al vaker gezegd dat 't niet meer werkend te krijgen is op een Golf VIII / ID-x

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:39:
[...]

Van "Needle Sweep" is volgens mij al vaker gezegd dat 't niet meer werkend te krijgen is op een Golf VIII / ID-x
Jammer. Vindt het een toffe optie namelijk :+

Nee is ook een antwoord

• crypt0rr
[...]

Yes, maar daarvan weten we uit de vorige generatie met virtual cockpit dat het ook al niet meer kon (Seat).

Golf 8 biedt je wel ‘Engine Power’ en ‘Engine Torque’. Laatstgenoemde vind ik zelf wel tof, zie je het aantal NM dat je gebruikt op het moment. Ook de ‘G Power’ is wel geinig. Allen te vinden onder module dashboard.

AdGuard Home

• Toppe

Toppe

Oké ✅

crypt0rr schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:12:
[...]

Yes, maar daarvan weten we uit de vorige generatie met virtual cockpit dat het ook al niet meer kon (Seat).

Golf 8 biedt je wel ‘Engine Power’ en ‘Engine Torque’. Laatstgenoemde vind ik zelf wel tof, zie je het aantal NM dat je gebruikt op het moment. Ook de ‘G Power’ is wel geinig. Allen te vinden onder module dashboard.
G Power geactiveerd maar blijft een lege cirkel op het dashboard. Idem voor de temperatuur van de transmissie.

Die andere opties ga in straks nog even checken, zien er grappig uit inderdaad :o

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 14-11-2021 08:25]

Nee is ook een antwoord

• elsinga
Vraagje: zoonlief heeft sinds gisteren een Audi A4 uit 2008. Garage heeft er een trekhaak onder gezet, maar kon die in het weekend niet laten inleren en zoonlief heeft 'm voor het werk nodig. Mogen 'm van de garage elders laten inleren, maar dat moet toch ook zelf kunnen?

ODB11 werkt prima (tijdens de proefrit al wat te corrigeren problemen mee gevonden), maar heeft iemand een goede handleiding? Op de bekende sites wel wat gevonden, maar meeste is voor VCDS en zo.

• Antera

Antera

[...]

Dat kan allemaal niet. Golf 8 ondersteund dit niet. Dit zit namelijk in een 3de generatie beveiliging die er niet af gaat met SFD zoals het met OBD11 gedaan word. Active info display kan geen Needle sweep als dit sofwarematig niet van de fabriek is gedaan.

Daarnaast staan er nog veel meer 1 click opties tussen die niet werken op de diverse MQB-Evo modellen.

• crypt0rr
Toppe schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:25:
[...]

G Power geactiveerd maar blijft een lege cirkel op het dashboard. Idem voor de temperatuur van de transmissie.

Die andere opties ga in straks nog even checken, zien er grappig uit inderdaad :o
Transmissie bleef hier ook leeg op de Golf 8, handbak. Op de Seat (DSG) werkt hij prima, weer wat nieuws geleerd met de temperatuur van een transmissie, duurt gemiddeld z'n 40km voordat die op de 50 graden kwam en dus een getal weergaf in het dashboard ipv '--'.

AdGuard Home

• Toppe

Toppe

Oké ✅

crypt0rr schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:53:
[...]

Transmissie bleef hier ook leeg op de Golf 8, handbak. Op de Seat (DSG) werkt hij prima, weer wat nieuws geleerd met de temperatuur van een transmissie, duurt gemiddeld z'n 40km voordat die op de 50 graden kwam en dus een getal weergaf in het dashboard ipv '--'.
Dat verklaart een hoop. Heb nu de torque op het dashboard gezet. Ziet er grappig uit.

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:50:
[...]

Dat kan allemaal niet. Golf 8 ondersteund dit niet. Dit zit namelijk in een 3de generatie beveiliging die er niet af gaat met SFD zoals het met OBD11 gedaan word. Active info display kan geen Needle sweep als dit sofwarematig niet van de fabriek is gedaan.

Daarnaast staan er nog veel meer 1 click opties tussen die niet werken op de diverse MQB-Evo modellen.
Duidelijk. Wel gek dat ze je die opties laten zien. Dag je dan SFD fouten krijgt snap ik, maar zou dit ook gerelateerd zijn aan ‘Check transmission’ fouten?

Z’n stick is wel leuk. Vraag me af hoeveel ik het over twee weken nog zal gebruiken…

Nu maar hopen dat ze straks niet wéér alles wissen bij de dealer :+

Nee is ook een antwoord

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank @Remi_4 voor je aanpassingen die je vandaag hebt gedaan.

• Remi_4
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-11 21:29

Remi_4

remi4x@gmail.com

Graag gedaan.
Geniet ervan.
En als er wat is laat maar weten.

• Dennisb1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01-12 23:10

Dennisb1

VCDS 058

Antera schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

- Ziet hoe hard de blower staat in Auto stand. Kijk in je HVAC module in long coding en zoek naar Blower visible in auto stand
Als ik HVAC open en naar long coding ga met VCDS 21.9 krijg ik een foutmelding dat er niks is in te stellen?

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ik zoek voor mijn VW Polo AW ook de mogelijkheid de spiegel te laten zakken als je hem in de achteruit zet.

Ik kan dit hele menu niet in die bestaat niet, wie weet hoe dat zit?
[52-Portierelektr.,RV]
[Hercoderen-07] longcoding
[Byte 04] [Bit 2] activeren
[Byte 04] [Bit 3] activeren

Het volgende bestaat wel maar is slechts deel 2, ik heb nu wel de menu optie in de radio

[09-Boordnet]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 31347
[Aanpassen-10]
[Kanaal 15 'Access Control 2'] - Spiegelabsenkung bei Rueckwaertsfahrt'] waarde: actief
[Kanaal 20 'Access Control 2'] - Menuesteuerung Spiegelabsenkung'] waarde: actief

• Antera

Antera

Dennisb1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:58:
Ik zoek voor mijn VW Polo AW ook de mogelijkheid de spiegel te laten zakken als je hem in de achteruit .....
Is niet naderhand werkend te maken met coderen. Zit andere deur modules in modellen zonder spiegel kanteling.

• Antera

Antera

Dennisb1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:56:
[...]

Als ik HVAC open en naar long coding ga met VCDS 21.9 krijg ik een foutmelding dat er niks is in te stellen?
Staat er wel in. Gebruik de long coding helper als je een oem kabel hebt.

• nando9
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 20-11 19:12
Is er iemand in de buurt van Rotterdam die mijn nieuwe varta accu kan coderen zodat m'n Audi a3 uit 2010 weer weet dat er een nieuwe accu in zit? Ik had namelijk verschillende foutmeldingen en dacht dat even op te lossen met een nieuwe accu, maar daarvoor moet ik 'm volgens mij ook nog coderen. Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als mijn achterlampen aanstaan wanneer ik m'n daytime running lights aan heb staan en een needle sweep zou ik ook wel vet vinden.
Hoor graag!

• yamahabest
nando9 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:52:
Is er iemand in de buurt van Rotterdam die mijn nieuwe varta accu kan coderen zodat m'n Audi a3 uit 2010 weer weet dat er een nieuwe accu in zit? Ik had namelijk verschillende foutmeldingen en dacht dat even op te lossen met een nieuwe accu, maar daarvoor moet ik 'm volgens mij ook nog coderen. Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als mijn achterlampen aanstaan wanneer ik m'n daytime running lights aan heb staan en een needle sweep zou ik ook wel vet vinden.
Hoor graag!
Check de TS (Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS), daar staat een mooi lijstje van wie waar zit.

• nando9
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 20-11 19:12
yamahabest schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:33:
[...]

Check de TS (Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS), daar staat een mooi lijstje van wie waar zit.
Bedankt voor je reactie. Helaas reageert @OneTimer niet meer op mijn PMs en was dat de enige in Rotterdam.

@Rainesh of @Marco VCDS, kunnen jullie mij anders verder helpen en wat zou me dat kosten?

Gaat dus om het volgende voor mijn Audi A3 uit 2010:
- accu hercoderen
- achterlampen aan wanneer DRL aan staan
- needle sweep

PM me anders maar, thanks!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nando9 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helaas reageert @OneTimer niet meer op mijn PMs en was dat de enige in Rotterdam.

@Rainesh of @Marco VCDS, kunnen jullie mij anders verder helpen en wat zou me dat kosten?

Gaat dus om het volgende voor mijn Audi A3 uit 2010:
- accu hercoderen
- achterlampen aan wanneer DRL aan staan
- needle sweep

PM me anders maar, thanks!
@Antera woont in Breda aan de 'noord-west-kant'.... Da's ook niet al te ver van R'dam 8)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet iemand of het mogelijk is ook de verlichting van je aanhanger/fietsendrager te coderen? In mijn geval wil ik graag dat de achterlichten aan gaan als DRL aan is. Dat is nu niet het geval. De achterlichten van de auto wel (na coderen Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D 23 en Leuchte24SL HRA65-Lichtfunktion D 24), maar van de drager niet.

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Antera schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:21:
[...]

Is niet naderhand werkend te maken met coderen. Zit andere deur modules in modellen zonder spiegel kanteling.
Dat is erg balen :X

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Antera schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:22:
[...]

Staat er wel in. Gebruik de long coding helper als je een oem kabel hebt.
Als ik de HVAC module open en naar long coding ga krijg ik het volgende:

Sorry, no coding information is available for this ECU.

Daarna opent het scherm wel maar kan er niks mee

• Rainesh
kijk eens in de adaptiekanalen

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Die knop is grijs en kan je niet aanklikken. Gaat om 2G0 907 044 P

[Voor 7% gewijzigd door Dennisb1 op 19-11-2021 16:42]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:08
Hallo,

Ik heb van het weekend een 2ehands Q7 gekocht van feb 2020 (MIB2 platform) nu mis ik alleen 4 dingen en was benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is aan te passen met vagcom. Ik had al bij gerritspeek gekeken maar daar stond het niet bij.

Trailerassist is die toe te voegen (heb volgens mij alle mogelijke camera modules)?.
Self parking ?
Audi Homelink is dit alleen software of heb je daar ook hardware voor nodig ?
En ik heb verkeerborden herkenning alleen merkte ik al dat hij niet weet dat je maar 100 mag overdag de adaptive cruisecontrol ging ineens 130 rijden. Is dit met software update op te lossen of kan het gewoon niet ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Rainesh
Cyrus The Virus schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:16:
Hallo,

Ik heb van het weekend een 2ehands Q7 gekocht van feb 2020 (MIB2 platform) nu mis ik alleen 4 dingen en was benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is aan te passen met vagcom. Ik had al bij gerritspeek gekeken maar daar stond het niet bij.

Trailerassist is die toe te voegen (heb volgens mij alle mogelijke camera modules)?.
Self parking ?
Audi Homelink is dit alleen software of heb je daar ook hardware voor nodig ?
En ik heb verkeerborden herkenning alleen merkte ik al dat hij niet weet dat je maar 100 mag overdag de adaptive cruisecontrol ging ineens 130 rijden. Is dit met software update op te lossen of kan het gewoon niet ?
trailer assist zou heel misschien kunnen.

Maar voor de andere twee dingen heb je ook hardware nodig. Als je nu al rondom parkeersensoren hebt (12 stuks) dan kan self parking wel aan maar werkt niet altijd goed.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:50:
[...]

Er zijn maar twee opties die ik niet werkend krijg:
- Teardrop wiping
- Lane assist intensity

De rest van de opties die ik wil werken allemaal en dat is ook de reden dat ik een chat ben gestart. Ik heb de logs naar ze verstuurd en ze zijn er mee aan de gang.

Heb duidelijk aangegeven dat het een Golf 8 uit ‘20 is maar ze geven niet aan dat een ander platform het probleem is.

Gister nog even met long coding gekeken en ik kan vrijwel overal in (en aanpassingen doen) behalve bij de lampen. Zo heb ik trailer assist op de camera aangezet :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Nee is ook een antwoord

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:08
Rainesh schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:07:
[...]

trailer assist zou heel misschien kunnen.

Maar voor de andere twee dingen heb je ook hardware nodig. Als je nu al rondom parkeersensoren hebt (12 stuks) dan kan self parking wel aan maar werkt niet altijd goed.
bedankt voor de info ja homelink zou ik ook verwachten dat dat hardware aanpassing nodig heeft. Maar eens navragen bij de dealer.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Antera

Antera

Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:30:
[...]

Er zijn maar twee opties die ik niet werkend krijg:
- Teardrop wiping
- Lane assist intensity

De rest van de opties die ik wil werken allemaal en dat is ook de reden dat ik een chat ben gestart. Ik heb de logs naar ze verstuurd en ze zijn er mee aan de gang.

Heb duidelijk aangegeven dat het een Golf 8 uit ‘20 is maar ze geven niet aan dat een ander platform het probleem is.

Gister nog even met long coding gekeken en ik kan vrijwel overal in (en aanpassingen doen) behalve bij de lampen. Zo heb ik trailer assist op de camera aangezet :)

Ik hou jullie op de hoogte!
Deze opties werken ook niet en zijn niet mogelijk op het MQB evo tot op heden

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik ken pas sinds kort het bestaan van de ODB11/ ODBeleven dongle. Is er een vermoeden dat dit ding nog flink in de aanbieding gaat?
Ik wil vooral op mijn Enyaq de rear DRL altijd aan hebben staan en de Lane Assist memory functie aan kunnen zetten. En zodra ze weten hoe het moet, ook de stuurinrichting en onderstel vast zetten op Sport modus.

edit:
Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:50:
[...]

Kijk het bericht van @Antera boven je ;)
Die opmerking begrijp ik niet helemaal want dat gaat over Lane Assist Intensity en over een Golf. :)
en ook niet over korting >:)

[Voor 30% gewijzigd door Hennie-M op 24-11-2021 20:55]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hennie-M schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:40:
Ik ken pas sinds kort het bestaan van de ODB11/ ODBeleven dongle. Is er een vermoeden dat dit ding nog flink in de aanbieding gaat?
Ik wil vooral op mijn Enyaq de rear DRL altijd aan hebben staan en de Lane Assist memory functie aan kunnen zetten. En zodra ze weten hoe het moet, ook de stuurinrichting en onderstel vast zetten op Sport modus.
Kijk het bericht van @Antera boven je ;)

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:49:
[...]

Deze opties werken ook niet en zijn niet mogelijk op het MQB evo tot op heden
Klopt, maar bij de help van OBD11 zijn ze er heilig van overtuigd dat het zou moeten werken. Ik laat ze dus graag in die waan en beantwoord netjes alle vragen die ze stellen :+

Nee is ook een antwoord

• Antera

Antera

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:51:
[...]

Klopt, maar bij de help van OBD11 zijn ze er heilig van overtuigd dat het zou moeten werken. Ik laat ze dus graag in die waan en beantwoord netjes alle vragen die ze stellen :+
Omdat de adaptie waarde in het systeem staan wil dit niet zeggen dat het werkt 😀. Ze begrijpen dat niet helemaal. En doe je goed

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:52:
[...]

Omdat de adaptie waarde in het systeem staan wil dit niet zeggen dat het werkt 😀. Ze begrijpen dat niet helemaal. En doe je goed
@Antera het is ze toch gelukt om m’n functie te activeren:

Video tag werkt blijkbaar niet. Even op de linkjes klikken

Hier niet werkend:
YouTube: YouTube

Even activeren:

En het werkt:

[Voor 18% gewijzigd door Toppe op 25-11-2021 12:00]

Nee is ook een antwoord

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Antera @Rainesh Collega van me heeft een VW Polo TDI uit 2006 gekocht. Valt daar nog wat aan te verhapstukken of is dat een onbegonnen zaak?
Throttle response bijvoorbeeld zou leuk zijn. Al ben ik er bang voor :)

• Rainesh
The Eagle schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:17:
@Antera @Rainesh Collega van me heeft een VW Polo TDI uit 2006 gekocht. Valt daar nog wat aan te verhapstukken of is dat een onbegonnen zaak?
deurtjes automatisch op slot tijdens rijden, gordelpiep uit

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Rainesh schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:26:
[...]

deurtjes automatisch op slot tijdens rijden, gordelpiep uit
Was al bang dat het niet veel zou zijn bij zo'n oude bak. Zal het doorgeven :)

• Antera

Antera

Niet erg de moeite maar kan altijd wel iets

• Antera

Antera

Toppe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
[...]

@Antera het is ze toch gelukt om m’n functie te activeren:

Video tag werkt blijkbaar niet. Even op de linkjes klikken

Hier niet werkend:

Even activeren:

En het werkt:
Nice staat bij mijn Leon standaard aan. Bij vw niet?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:10:
[...]

Nice staat bij mijn Leon standaard aan. Bij vw niet?
Nee. Ze geven net aan dat de andere functies die ze beschikbaar hebben ook zouden moeten werken.

Nee is ook een antwoord

• mymac
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:57
Misschien wat vroeg, maar zijn er al wat dingen bekend over de 2021 Polo AW facelift? En hoe zit dit met garantie/gezeik als het een leaseauto betreft?

Heb er één in bestelling staan (van de zaak) en ben gewoon benieuwd :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lease is niet jouw auto, dus dat soort hoofdpijn is voor de leasemaatschappij :)
In heel uitzonderlijke gevallen zie je wel eens een auto teruggenomen worden door de dealer, maar dat is echt zeldzaam. Aan mijn Passat werd op 3 jarige leeftijd ook rustig voor 6k aan versleuteld. Alleen is leasemij - dealer allemaal zakelijk, dus dat scheelt de BTW.

• mymac
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:57
The Eagle schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:45:
Lease is niet jouw auto, dus dat soort hoofdpijn is voor de leasemaatschappij :)
In heel uitzonderlijke gevallen zie je wel eens een auto teruggenomen worden door de dealer, maar dat is echt zeldzaam. Aan mijn Passat werd op 3 jarige leeftijd ook rustig voor 6k aan versleuteld. Alleen is leasemij - dealer allemaal zakelijk, dus dat scheelt de BTW.
Misschien had ik iets specifieker moeten zijn: Ik had m'n vraag in gedachte met betrekking tot VCDS mogelijkheden (ik snap dat het waarschijnlijk niet de bedoeling is). Een ECU remap zou ik ook graag willen, maar dat risico ga ik maar niet nemen.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Comfort knipper aanzetten en hoevaak die knippert kan volgens mij ook op dat platform.

Module 17 (instrumenten), hercoderen, kanaal 06 (comfort knipperen), aantal malen knipperen, bereik 1-5.

Teardrop en wat andere dingen kunnen ook, check de site van Gerrit Speek even voor meer info.

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:17
Mensen ervaring met een Q3 Sportback ?

Ik heb automatische inklapbare spiegels. Enkel gaan deze pas open als je het contact aanzet. Best irritant.

Het zou leuker zijn moesten deze opgengaan op het moment dat je de auto unlockt

• Rainesh
Wux schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:13:
Mensen ervaring met een Q3 Sportback ?

Ik heb automatische inklapbare spiegels. Enkel gaan deze pas open als je het contact aanzet. Best irritant.

Het zou leuker zijn moesten deze opgengaan op het moment dat je de auto unlockt
Bouwjaar van de Q3? Bij sommige is het aan te passen in bcm, maar vaak niet.

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:17
Rainesh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:17:
[...]

Bouwjaar van de Q3? Bij sommige is het aan te passen in bcm, maar vaak niet.
Was er rap bij, 2019-2020 (Sportback 1.5 mild hybrid)

• VW Scirocco Lo
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 16:24
Goedemiddag allen ik volg deze topic al een tijdje en ik zit met het volgende probleem. In mijn VW Scirocco zat een tellerbak en de verlichting ging aan op het moment als het donker was. Lichtschakelaar in auto stand. De rest van de binnenverlichting knopjes etc gingen dan ook aan en als het weer licht genoeg was dan gingen ze uit. Top... Nu heb ik afgelopen weekend een nieuwe tellerbak in de auto gekregen en op het moment als het licht is dan zijn de knopjes uit en als ik door een tunnel ben gereden gaan ze niet meer uit. Hoe zonnig het ook is. Ze blijven aan.... Op het moment als ik de motor uitzet en de sleutel uit het contact haal en dan weer de motor start dan zijn de lampjes uit... De verlichting aan de buitenkant gaat niet uit daar veranderd niets aan... (gelukkig maar). Is dit met VCDS te veranderen en welke codering moet ik dan aanpassen. Hoop dat jullie kunnen helpen met dit probleem. Dank alvast.

• Rainesh
Wux schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:36:
[...]

Was er rap bij, 2019-2020 (Sportback 1.5 mild hybrid)
Ja, zou dan toch ff in de adaptiekanalen in 09 kijken.
VW Scirocco Lo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:43:
Goedemiddag allen ik volg deze topic al een tijdje en ik zit met het volgende probleem. In mijn VW Scirocco zat een tellerbak en de verlichting ging aan op het moment als het donker was. Lichtschakelaar in auto stand. De rest van de binnenverlichting knopjes etc gingen dan ook aan en als het weer licht genoeg was dan gingen ze uit. Top... Nu heb ik afgelopen weekend een nieuwe tellerbak in de auto gekregen en op het moment als het licht is dan zijn de knopjes uit en als ik door een tunnel ben gereden gaan ze niet meer uit. Hoe zonnig het ook is. Ze blijven aan.... Op het moment als ik de motor uitzet en de sleutel uit het contact haal en dan weer de motor start dan zijn de lampjes uit... De verlichting aan de buitenkant gaat niet uit daar veranderd niets aan... (gelukkig maar). Is dit met VCDS te veranderen en welke codering moet ik dan aanpassen. Hoop dat jullie kunnen helpen met dit probleem. Dank alvast.
Heb je de coding in 17 al bekeken?

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee