Toon posts:

Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste
Acties:

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:54
Is het mogelijk om bij lane assist het ‘tegen sturen’ uit te zetten als je je knipperlicht niet gebruikt? (Golf 7.5 GTI TCR)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 22:57
Waarom zou je je knipperlicht niet gebruiken als je van rijstrook wisselt

• colorsone
WirelessErik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:06:
Waarom zou je je knipperlicht niet gebruiken als je van rijstrook wisselt
Doe ik wel, vraag alleen of het mogelijk is.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 19:41
colorsone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:49:
Is het mogelijk om bij lane assist het ‘tegen sturen’ uit te zetten als je je knipperlicht niet gebruikt? (Golf 7.5 GTI TCR)
Dat lijkt me dan gewoon een kwestie van lane assist uitzetten. Hoe moet de auto anders "weten" dat je bewust over de lijn stuurt?

iRacing Profiel

• colorsone
Wild Chocolate schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Dat lijkt me dan gewoon een kwestie van lane assist uitzetten. Hoe moet de auto anders "weten" dat je bewust over de lijn stuurt?
Ja dat klinkt enigszins logisch idd..

• WirelessErik
Hoe zit het met de weergave van de hoeveelheid bij te tanken brandstof in een Audi A3 etron uit 2018, met een virtuele cockpit. Opties staan aan zie ik in obd11, maar zie niets terug op mijn displays in de auto

Erik

• WirelessErik
En wat doet een firmware update bijvoorbeeld. Ik heb nu versie 1168. Kan dit zonder meer uitgevoerd worden naar een nieuwe versie en wat zij de voordelen/verschillen. Lees wel dat er met de B&O systemen problemen ontstaan?

Erik

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:39
colorsone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:49:
Ja mogelijk
WirelessErik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:
Hoe zit het met de weergave van de hoeveelheid bij te tanken brandstof in een Audi A3 etron uit 2018, met een virtuele cockpit. Opties staan aan zie ik in obd11, maar zie niets terug op mijn displays in de auto

Erik
Werkt niet op een Audi.
WirelessErik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:48:
En wat doet een firmware update bijvoorbeeld. Ik heb nu versie 1168. Kan dit zonder meer uitgevoerd worden naar een nieuwe versie en wat zij de voordelen/verschillen. Lees wel dat er met de B&O systemen problemen ontstaan?

Erik
1326 is de laatste versie. Veel sneller systeem, bugfixes etc en google Earth fix.

B&O systemen problemen bij firmware update is niet van toepassing op een A3.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• WirelessErik
Rainesh,
Bedankt voor je antwoorden. Jammer dat die optie met brandstof nivo niet werkt, maar ach.
Ben wel geïnteresseerd in een update van de software.Is deze gelijk aan de gewone A3 firmware? En is dit zelf te doen?

Erik

[Voor 11% gewijzigd door WirelessErik op 29-07-2021 20:06]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-03 10:29

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Als je de software hebt geen probleem het zelf te doen :-)

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• WirelessErik
Heb ik dus niet. Dacht een site gevonden te hebben die firmware aanbood, maar die kan niet op mijn systeem.
Ik zoek dus iemand die dit voor mij kan updaten. Liefst in de noordelijke regio.

Erik

• colorsone
Ik vraag me toch af of ik TJA heb, want mijn auto rijdt na stilstand niet uit zichzelf weg. Kan ik dit ergens zien?

(Golf 7.5 GTI TCR, full options behalve automatisch inparkeren)

[Voor 22% gewijzigd door colorsone op 31-07-2021 19:59]

• Antera

Antera

colorsone schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:59:
Ik vraag me toch af of ik TJA heb, want mijn auto rijdt na stilstand niet uit zichzelf weg. Kan ik dit ergens zien?

(Golf 7.5 GTI TCR, full options behalve automatisch inparkeren)
TJA Herkenbaar als je ism ACC je lane assist onder de 65km/h kan activeren.

Te herkennen aan het feit dat je lane assist icoontje groen blijft

• colorsone
Antera schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:14:
[...]

TJA Herkenbaar als je ism ACC je lane assist onder de 65km/h kan activeren.

Te herkennen aan het feit dat je lane assist icoontje groen blijft
Ja dat doet ie wel idd, en hij stopt ook netjes. Maar hij rijdt niet vanzelf weer verder bij een stoplicht. Of is dat de bedoeling?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50
colorsone schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Ja dat doet ie wel idd, en hij stopt ook netjes. Maar hij rijdt niet vanzelf weer verder bij een stoplicht. Of is dat de bedoeling?
Binnen 3 seconden zal hij dat wel doen als het goed is.
Na 3 seconden stil staan kan je opnieuw je ACC pookje aantikken of je gas even aantikken om TJA weer te activeren.

PS. Als hij stopt moet je direct daarna zien dat de ACC in stand-by gaat of iets dergelijks. Licht groen op in je scherm bij je klokken.

[Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 31-07-2021 21:34]

• colorsone
GeeMoney schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:33:
[...]

Binnen 3 seconden zal hij dat wel doen als het goed is.
Na 3 seconden stil staan kan je opnieuw je ACC pookje aantikken of je gas even aantikken om TJA weer te activeren.

PS. Als hij stopt moet je direct daarna zien dat de ACC in stand-by gaat of iets dergelijks. Licht groen op in je scherm bij je klokken.
Dan heb ik het gezien idd, maar elke keer voor een stoplicht dus langer dan 3 seconden. Top! Ik heb geen ACC pookje maar gewoon de knop RES denk ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
colorsone schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Dan heb ik het gezien idd, maar elke keer voor een stoplicht dus langer dan 3 seconden. Top! Ik heb geen ACC pookje maar gewoon de knop RES denk ik?
RES inderdaad.

• colorsone
Weet iemand toevallig of je in de performance monitor kW in PK kan veranderen?

• Rainesh
colorsone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:22:
Weet iemand toevallig of je in de performance monitor kW in PK kan veranderen?
nope niet mogelijk

• colorsone
Vandaag vergeten mijn auto op slot te doen, niet erg in mijn buurtje maar is het niet mogelijk om de auto, na het afzetten van de motor automatisch op slot te laten gaan na uitstappen? En dan niet de ‘door slam’ optie ivm het te sndl op slot gaan maar bv via proximity van de sleutel (keyless), of na bijvoorbeeld 1 minuut.

• Antera

Antera

Helaas zit die functie er niet in. Alleen op mqb platform dat de deuren op slot gaan zodra de bestuurdersdeur dicht valt. Nadeel is wel als anderen nog uit moeten stappen die deuren niet meer op slot gaan

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
Goedendag

Heb een golf 7.5 met dynaaudio uit 2018 uit duitsland
Met onder andere
Front assist Acc - lane assist - park assist - led voor en achter

Maakt een dsp optimalisatie veel verschil ?
Radio composition media hardware versie 722 software versie 0867 hier nog updates voor ?
Kan verkeersbordherkening aan gezet worden ? Er zit Geen navigatie op de radio
Nog andere leuke opties die aangezet kunnen worden ?

Hoor graag van jullie.alvast bedankt

• Antera

Antera

Verkeersbordherkenning kan aangezet worden je hebt lane assist dus een juiste camera. Er kan zoveel meer.

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-03 09:22
Goedemiddag!
Ik wil een tweedehands A3 e-tron aanschaffen en ben benieuwd naar de resterende accu capaciteit.
Op de fora van Ross-tech vond ik een aantal codes die de huidige capaciteit per cel weer kunnen geven. (ide08817 tot ide08914).
De garage waar de auto te koop staat zegt deze niet uit te kunnen lezen. (Geen VAG dealer)
Dit is echt vcds en geen obd?

Mocht ik een e-tron uit laten lezen, heeft iemand ervaring met codes die interessant zijn voor PHEV's?

• Rainesh
locoelbario schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:55:
Goedendag

Heb een golf 7.5 met dynaaudio uit 2018 uit duitsland
Met onder andere
Front assist Acc - lane assist - park assist - led voor en achter

Maakt een dsp optimalisatie veel verschil ?
Radio composition media hardware versie 722 software versie 0867 hier nog updates voor ?
Kan verkeersbordherkening aan gezet worden ? Er zit Geen navigatie op de radio
Nog andere leuke opties die aangezet kunnen worden ?

Hoor graag van jullie.alvast bedankt
DSP optimalisatie?? Je hebt vagcoding.nl zitten lezen.........veeeeeeeer uit de buurt van blijven. DSP optimalisatie is gewoon de grootste lariekoek dat er is.

Zonder navigatie gaat je verkeersbordenherkenning niet helemaal vlekkeloos werken. Het kan wel, maar niet feilloos. Software zeker te updaten, traffic jam assist, sportdisplay, appconnect, alle standaard vcds tweaks etc.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Rainesh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Zonder navigatie gaat je verkeersbordenherkenning niet helemaal vlekkeloos werken. Het kan wel, maar niet feilloos. Software zeker te updaten, traffic jam assist, sportdisplay, appconnect, alle standaard vcds tweaks etc.
@locoelbario Rainesh heeft voor mij op mijn Tiguan zonder Navi verkeersbordenherkenning aangezet, ik raad het af. Het werkt voor geen meter en ik heb het weer uitgezet (voor zover dat gaat). Ik krijg bij het starten nog steeds een melding dat het niet goed werkt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• locoelbario
Rainesh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

DSP optimalisatie?? Je hebt vagcoding.nl zitten lezen.........veeeeeeeer uit de buurt van blijven. DSP optimalisatie is gewoon de grootste lariekoek dat er is.

Ok duidelijk...dank u rainesh. Wat is de laatste update van mijn systeem 0867

[Voor 4% gewijzigd door locoelbario op 12-08-2021 21:41]

• locoelbario
MerijnB schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

@locoelbario Rainesh heeft voor mij op mijn Tiguan zonder Navi verkeersbordenherkenning aangezet, ik raad het af. Het werkt voor geen meter en ik heb het weer uitgezet (voor zover dat gaat). Ik krijg bij het starten nog steeds een melding dat het niet goed werkt.
Ok duidelijk geen verbetering dus ,, dus slaan we maar over.

• Antera

Antera

locoelbario schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:34:
[...]

Ok duidelijk...dank u rainesh. Wat is de laatste update van mijn systeem 0867
Laatste versie is 879

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:51
Ik ben gisteren even bij @Rainesh geweest om de infotainment te laten updaten van mijn Skoda SuperB uit 2016 met een MIB2 Columbus infotainment systeem. (daar stond de tweede versie nog op), er waren 10 updates nodig om naar versie 1433 te gaan op mijn MIB2 Columbus systeem.

Ondanks dat het krap was qua tijd voor Rainesh, heeft hij toch tijd vrij gemaakt om mij te helpen. Enorm dank daarvoor. Hij heeft direct wat standaard dingen aangepast, zoals bijna iedereen hier doet. Dit zijn o.a.:
  • Dagrijverlichting achter standaard aan (ziet er mooi uit)
  • Needlesweep (KM teller en toerenteller die helemaal naar het eind gaan en terug bij het opstarten van de auto) Je hebt er niks aan, maar ziet er wel leuk uit.
  • Climate control op auto laat nu zien op welke stand hij staat (standaard staat dat uit)
  • Rechts inhalen met ACC is normaal niet mogelijk, maar dit heeft hij uitgezet, zodat je met uitvoegen e.d. er wel gewoon langs kan.
  • Climate control kan aan als de auto op slot gaat (nog even kijken of en hoe dit precies werkt) maar leek mij wel handig voor als ik even 2 minuten iets moet pakken en de hond zit in de auto.
  • (comfort) knipperlicht gaat nu 4x af i.p.v 3x als je hem één tikje omhoog of omlaag doet.
  • Hij heeft een soort alarm gesimuleerd (zit standaard niet in mijn auto) maar nu gaan wel de lampen aan en wordt er getoeterd als een ruit ingeslagen wordt. (kan en ga het alleen niet testen) ;)
  • Offroad sectie (onder de "car" knop) is aangezet. Ook hier heb je niks aan, maar zijn wel grappige dingen om te zien hoe je stuur staat en in wat voor helling etc.
  • Gasresponse is aangepast, al lijk ik daar gek genoeg niet zoveel van te merken. Is hier nog iets aan te doen?
Zijn er nog echt functionele andere dingen die er gedaan kunnen worden? Zoals met Coming home/leaving home module o.i.d.? Alle suggesties zijn welkom om de auto net wat fijner te maken :)

Eén van de dingen die ik nog wel graag zou willen, maar waarvan ik niet weet of dit mogelijk is. Is om de spiegels automatisch iets naar beneden te laten kantelen, zodra je de auto in parkeert (in zijn achteruit zet). Dan heb je meer zicht op de stoepranden. Dit lijkt me op zich handig. Heeft iemand hier ervaring mee en die dit kan beamen?

Ook zou ik het heel handig vinden als de ramen automatisch dicht gaan bij regen, maar enkel als ik niet bij de auto ben (en het contact dus uit is). Is dit mogelijk? En zo ja kun je er dan ook voor kiezen dat hij maar voor 90 procent o.i.d. dicht gaat?

Wel heel handig al die tweaks. Het maakt je auto net even wat leuker en handiger.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• colorsone
Wachten... schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:58:
Ik ben gisteren even bij @Rainesh geweest om de infotainment te laten updaten (daar stond de tweede versie nog op), er waren 10 updates nodig om naar versie 1433 te gaan op mijn MIB2 Columbus systeem.

Ondanks dat het krap was qua tijd voor Rainesh, heeft hij toch tijd vrij gemaakt om mij te helpen. Enorm dank daarvoor. Hij heeft direct wat standaard dingen aangepast, zoals bijna iedereen hier doet. Dit zijn o.a.:
  • Dagrijverlichting achter standaard aan (ziet er mooi uit)
  • Needlesweep (KM teller en toerenteller die helemaal naar het eind gaan en terug bij het opstarten van de auto) Je hebt er niks aan, maar ziet er wel leuk uit.
  • Climate control op auto laat nu zien op welke stand hij staat (standaard staat dat uit)
  • Rechts inhalen met ACC is normaal niet mogelijk, maar dit heeft hij uitgezet, zodat je met uitvoegen e.d. er wel gewoon langs kan.
  • Climate control kan aan als de auto op slot gaat (nog even kijken of en hoe dit precies werkt) maar leek mij wel handig voor als ik even 2 minuten iets moet pakken en de hond zit in de auto.
  • (comfort) knipperlicht gaat nu 4x af i.p.v 3x als je hem één tikje omhoog of omlaag doet.
  • Hij heeft een soort alarm gesimuleerd (zit standaard niet in mijn auto) maar nu gaan wel de lampen aan en wordt er getoeterd als een ruit ingeslagen wordt. (kan en ga het alleen niet testen) ;)
  • Offroad sectie (onder de "car" knop) is aangezet. Ook hier heb je niks aan, maar zijn wel grappige dingen om te zien hoe je stuur staat en in wat voor helling etc.
  • Gasresponse is aangepast, al lijk ik daar gek genoeg niet zoveel van te merken. Is hier nog iets aan te doen?
Zijn er nog echt functionele andere dingen die er gedaan kunnen worden? Zoals met Coming home/leaving home module o.i.d.? Alle suggesties zijn welkom om de auto net wat fijner te maken :)

Eén van de dingen die ik nog wel graag zou willen, maar waarvan ik niet weet of dit mogelijk is. Is om de spiegels automatisch iets naar beneden te laten kantelen, zodra je de auto in parkeert (in zijn achteruit zet). Dan heb je meer zicht op de stoepranden. Dit lijkt me op zich handig. Heeft iemand hier ervaring mee en die dit kan beamen?

Ook zou ik het heel handig vinden als de ramen automatisch dicht gaan bij regen, maar enkel als ik niet bij de auto ben (en het contact dus uit is). Is dit mogelijk? En zo ja kun je er dan ook voor kiezen dat hij maar voor 90 procent o.i.d. dicht gaat?

Wel heel handig al die tweaks. Het maakt je auto net even wat leuker en handiger.
Ik zie een hele mooie post met een hoop duidelijke informatie, maar wellicht handig om te vertellen welke auto je hebt.

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:51
colorsone schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:00:
[...]

Ik zie een hele mooie post met een hoop duidelijke informatie, maar wellicht handig om te vertellen welke auto je hebt.
Excuses, ik zal mijn post aanpassen. Bedankt voor de reminder.

Ik heb een Skoda SuperB uit 2016 met een MIB2 Columbus infotainment systeem.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Vagcom Limburg
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 16:36
MerijnB schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Als je een probleem hebt moet je hem gewoon berichtje sturen dan zet die het kostenloos terug ;)

http://www.vagcomlimburg.nl/

• MerijnB
Vagcom Limburg schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:40:
[...]

Als je een probleem hebt moet je hem gewoon berichtje sturen dan zet die het kostenloos terug ;)
Het probleem ligt zeker niet bij @Rainesh, en het irriteert me denk ik niet genoeg om er oor terug te gaan (is denk al 2 jaar geleden dat ik bij Rainesh ben geweest). Alhoewel or volgens mij ook wat nieuwe zaken zijn mbt beter binnen de lijnen rijden, misschien :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• MerijnB
.

[Voor 99% gewijzigd door MerijnB op 14-08-2021 12:01]

• Vagcom Limburg
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 16:36
MerijnB schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Het probleem ligt zeker niet bij @Rainesh, en het irriteert me denk ik niet genoeg om er oor terug te gaan (is denk al 2 jaar geleden dat ik bij Rainesh ben geweest). Alhoewel or volgens mij ook wat nieuwe zaken zijn mbt beter binnen de lijnen rijden, misschien :)
Stuur mij anders een pb
Kan je ook een unit inbouwen icl navi, die ik vrij veel en dan werkt het wel, heb je tevens navi

http://www.vagcomlimburg.nl/

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 12:54
Hallo Tweakers,

Ik heb een Audi A3 8V sedan prefacelift met een retrofitted MIB2 MMI plus systeem.
Is er hier iemand die mij kan helpen het systeem te updaten naar een recente firmware?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• MerijnB
Vagcom Limburg schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Stuur mij anders een pb
Kan je ook een unit inbouwen icl navi, die ik vrij veel en dan werkt het wel, heb je tevens navi
Bedankt maar niet nodig, heb destijds bewust gekozen voor geen navi en heb geen spijt van die keuze. Daarnaast (als ik naar je nick kijk) is naar Rainesh rijden een stuk makkelijker voor mij.

@Antera Precies!

• Antera

Antera

Als je app connect hebt heb je geen navi nodig 😀

[Voor 71% gewijzigd door Antera op 14-08-2021 19:55]

• Rainesh
The-dragon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:49:
Hallo Tweakers,

Ik heb een Audi A3 8V sedan prefacelift met een retrofitted MIB2 MMI plus systeem.
Is er hier iemand die mij kan helpen het systeem te updaten naar een recente firmware?
welk firmwareversie staat erop

• locoelbario
Nu
Mst2-eu-vw-p0867d
3q0035840c
Niet laatste versie 891

[Voor 10% gewijzigd door locoelbario op 14-08-2021 22:09]

• Antera

Antera

locoelbario schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Nu
Mst2-eu-vw-p0867d
3q0035840c
Niet laatste versie 891
Nope de volgorde is bij dit systeem net ff anders 😀. Juist 891 is ouder na 891 komt 876 en dan 879

[Voor 5% gewijzigd door Antera op 14-08-2021 22:28]

• Rainesh
locoelbario schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Nu
Mst2-eu-vw-p0867d
3q0035840c
Niet laatste versie 891
Nee, 879 is later uitgekomen na 891. Is een TPI nog voor uitgebracht

• The-dragon
Rainesh schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:37:
[...]

welk firmwareversie staat erop
Hoe kan je dit terug vinden?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• Antera

Antera

The-dragon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:26:
[...]

Menu knop vast houden totdat je 3 of 4 opties krijg dan klik je op de bovenste ( software) en dan zie je daar wat er voor software op staat.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:55

P1nGu1n

Developer

Antera schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Menu knop vast houden totdat je 3 of 4 opties krijg dan klik je op de bovenste ( software) en dan zie je daar wat er voor software op staat.
Ik zit er ook over na te denken om de firmware in mijn Seat Ibiza te updaten. Kleven er nog nadelen aan om dit zelf te updaten en niet bij de dealer? Ik las hier dat de update dan niet geregistreerd staat in de VAG database en dat problemen op zou kunnen leveren. Wat denken jullie?

MST2_EU_SE_ZR_P0468T
Onderdeelnummer: 5QA035846B
Hardware: H41
Software: 0468

Ik heb al behoorlijk wat uitgezocht, dit is volgens mij een MIB2 Standard unit. Wat ik las is dat je op versie 4xx moet blijven, 5xx is voor andere hardware. De laatste zou dan 0479 zijn: MST2_EU_SE_ZR_P0479T.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Rainesh
P1nGu1n schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Ik zit er ook over na te denken om de firmware in mijn Seat Ibiza te updaten. Kleven er nog nadelen aan om dit zelf te updaten en niet bij de dealer? Ik las hier dat de update dan niet geregistreerd staat in de VAG database en dat problemen op zou kunnen leveren. Wat denken jullie?

MST2_EU_SE_ZR_P0468T
Onderdeelnummer: 5QA035846B
Hardware: H41
Software: 0468

Ik heb al behoorlijk wat uitgezocht, dit is volgens mij een MIB2 Standard unit. Wat ik las is dat je op versie 4xx moet blijven, 5xx is voor andere hardware. De laatste zou dan 0479 zijn: MST2_EU_SE_ZR_P0479T.
Antera en ik updaten regelmatig/dagelijks systemen. 479 ga je geweldig vinden, stukken sneller en veel betere stabiliteit etc.

• Rainesh
The-dragon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:26:
[...]

staat in je mmi menu, instellingen, naar links drukken, systeemonderhoud en dan versie informatie. Contact moet een paar minuten aan staan, dan staan er 4 cijfers. Dat is je softwareversie.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:55

P1nGu1n

Developer

Rainesh schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Antera en ik updaten regelmatig/dagelijks systemen. 479 ga je geweldig vinden, stukken sneller en veel betere stabiliteit etc.
Bedankt voor je antwoord, goed om te horen, dan ga ik zeker updaten! Ik ga @Antera een PM sturen, die woont dichterbij :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• The-dragon
Rainesh schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

staat in je mmi menu, instellingen, naar links drukken, systeemonderhoud en dan versie informatie. Contact moet een paar minuten aan staan, dan staan er 4 cijfers. Dat is je softwareversie.

• Rainesh

• The-dragon
Rainesh schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Contact langer aan laten staan......

• Rainesh
Dit is wel extreem oud. Dit is de eerste softwareversie voor jouw systeem. Wie heeft de unit geleverd?

• The-dragon
Heb deze online gekocht op vagtec.nl

• Rainesh
The-dragon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:58:
Heb deze online gekocht op vagtec.nl
Stond er op de sticker iets van AGP op? Zo ja, dan kun je het niet meer updaten. 1326 is de laatste versie en heeft veel verbeteringen met zich mee. Ik had zelf ook 679 af fabriek op mijn A3 en met 1326 is het 100x beter/sneller.

• The-dragon
Rainesh schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Stond er op de sticker iets van AGP op? Zo ja, dan kun je het niet meer updaten. 1326 is de laatste versie en heeft veel verbeteringen met zich mee. Ik had zelf ook 679 af fabriek op mijn A3 en met 1326 is het 100x beter/sneller.
Ga dit vanavond eens bekijken, ik hou je op de hoogte.

• Rainesh
The-dragon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Ga dit vanavond eens bekijken, ik hou je op de hoogte.
ik hoop overigens niet dat je de prijzen betaald hebt die op de site staan.

• colorsone
@Rainesh weet jij het of het mogelijk is draadloze carplay the activeren op een Discover Pro? (2019 GTI TCR)

• Rainesh
colorsone schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:54:
@Rainesh weet jij het of het mogelijk is draadloze carplay the activeren op een Discover Pro? (2019 GTI TCR)
Mib2? Nee niet mogelijk. Technisch niet mogelijk

• colorsone
Rainesh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:56:
[...]

Mib2? Nee niet mogelijk. Technisch niet mogelijk
Dankjewel, had het beter gelijk aan je kunnen vragen voordat ik 2 uur aan het zoeken was op internet 🤣👍

• David?!
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09-2021
I have a hard time finding information about the Skoda Scala Ambition rear tail lights. Is it possible to turn on the 'inside' lights as well ( the ones on the trunk door) or is the actual LED missing on this trim level? Thanks!

• Rainesh
David?! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:17:
I have a hard time finding information about the Skoda Scala Ambition rear tail lights. Is it possible to turn on the 'inside' lights as well ( the ones on the trunk door) or is the actual LED missing on this trim level? Thanks!
actual led missing, different hardware version

• Antera

Antera

colorsone schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:54:
Plaats een van de volgende modules als je dat wenst:

Carplay: https://cplay2air.com/
Android: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

• lsp
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Goedemorgen,

Ik wil achteraf in mijn golf 7 variant (2018) een achteruitrijcamera inbouwen.

Kostentechnisch lijkt een ali setje interessant, heeft iemand ervaring met het klaplogo met camera via ali?

• Antera

Antera

In principe zijn deze gelijk aan de OEM alleen zitten er soms aparte stekkers aan die niet handig door de auto te trekken zijn of een extra module.

• Kdegens
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2022
Antera schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:51:
[...]

Plaats een van de volgende modules als je dat wenst:

Carplay: https://cplay2air.com/
Android: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Heb een tijdje die cplay2air gehad werkt prima. Enigste reden dat ik hem niet meer echt gebruik is dat hij net te veel ruimte in neem in het bakje dus ook de qi lader blokkeert en ik laad vaak m’n tel op in de auto

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:34
Werken deze modules ook als je ze aansluit op de USB poort in de middenconsole onder de armsteun? In de zin van, kun je je telefoon dus opladen via de QI lader terwijl je wel carplay/android auto gebruikt?

Bovendien nog een paar vragen: is het mogelijk om het autologo dat op het digitale dashboard verschijnt, te veranderen. Het gaat hier om een golf GTI uit 2019 maar het plaatje dat verschijnt is van en standaard golf (andere uitlaten).
Tevens de vraag of in het aircare menu de afbeelding van het interieur te veranderen is naar die met een lederen interieur ipv de standaard GTI bekleding?
Zo ja, is dit dan mogelijk met OBD11 of moet daar VCDS aan te pas komen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joostzondernaam schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:34:
Werken deze modules ook als je ze aansluit op de USB poort in de middenconsole onder de armsteun? In de zin van, kun je je telefoon dus opladen via de QI lader terwijl je wel carplay/android auto gebruikt?
In mijn 2017 Passat kan ik zowel de USB in de middenconsole als die onder de armsteun gebruiken om een telefoon op aan te sluiten die werkt met Android auto. Ik ga er dan ook vanuit dat ze beiden het zelfde doen bij iedere auto - het zou vanuit productieoogpunt niet logisch zijn om dat te splitsen.
Bovendien nog een paar vragen: is het mogelijk om het autologo dat op het digitale dashboard verschijnt, te veranderen. Het gaat hier om een golf GTI uit 2019 maar het plaatje dat verschijnt is van en standaard golf (andere uitlaten).
Moet met OBD11 ook al kunnen volgens mij
Tevens de vraag of in het aircare menu de afbeelding van het interieur te veranderen is naar die met een lederen interieur ipv de standaard GTI bekleding?

Bedankt alvast!
Aircare geen idee of daar uberhaupt een plaatje te wijzigen is. Wat WEL met OBD11 / VCDS kan is aircare standaard aan zetten, onafhankelijk van wat het schuifdak doet. Snap uberhaupt niet waarom Aircare automatisch uit gaat als je het dak open doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joostzondernaam
The Eagle schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

In mijn 2017 Passat kan ik zowel de USB in de middenconsole als die onder de armsteun gebruiken om een telefoon op aan te sluiten die werkt met Android auto. Ik ga er dan ook vanuit dat ze beiden het zelfde doen bij iedere auto - het zou vanuit productieoogpunt niet logisch zijn om dat te splitsen.

[...]

Moet met OBD11 ook al kunnen volgens mij

[...]

Aircare geen idee of daar uberhaupt een plaatje te wijzigen is. Wat WEL met OBD11 / VCDS kan is aircare standaard aan zetten, onafhankelijk van wat het schuifdak doet. Snap uberhaupt niet waarom Aircare automatisch uit gaat als je het dak open doet.
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga sowieso even met OBD11 aan de slag om eens te kijken wat ik voor elkaar krijg. Bij mij werken ook allebij de USB poorten als android auto poort maar geeft zo'n wireless dongle genoeg signaal af om het gebeuren draadloos te laten werken als de telefoon dus op de QI lader ligt en de dongle onder de armsteun?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

The Eagle schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Omdat dan het geen gesloten ruimte meer is en het dus niet meer werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

Joostzondernaam schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:34:

Bedankt alvast!
Module werkt op alle usb poorten

Je kan de afbeeldingen wijzigen als je deze uit het systeem haalt en zelf aanpast in de software

• Ventura010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-10-2021
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een fraaie Golf 7.5 variant met LED plus verlichting. Nu heb ik met een persoon - die bekend is met coderen van VAG modellen - geprobeerd om de remlichten aan de binnenkant te activeren. Vooralsnog lijkt dit niet te lukken. Weet iemand of dit kan?

Op youtube heb ik overigens wel een filmpje gezien van een golf 7 variant zonder LED verlichting, waarbij het wel lukte. Maar dit is dan andere verlichting.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Als je doelt op de op de achterklep doorlopende verlichting, dan kan het ook zijn dat daar domweg geen verlichting zit. Is bij enkele Skoda modellen in elk geval zo. Dan kun je coderen tot je een ons weegt, maar gaat het niet werken. En volgens mij worden lampjes daar altijd al gebruikt als ze er af fabriek in zitten, dus wellicht zijn ze er gewoon niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Joostzondernaam
Antera schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:54:
[...]

Module werkt op alle usb poorten

Je kan de afbeeldingen wijzigen als je deze uit het systeem haalt en zelf aanpast in de software
Bedankt voor het antwoord. Ik ben helaas geen tech wizard en heb het al eens voor elkaar gekregen om mn hele systeem te bricken met mn OBD11 dus dan ben ik bang dat ik dit maar lekker zo ga laten :/.

• Ventura010
elsinga schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:50:
Als je doelt op de op de achterklep doorlopende verlichting, dan kan het ook zijn dat daar domweg geen verlichting zit. Is bij enkele Skoda modellen in elk geval zo. Dan kun je coderen tot je een ons weegt, maar gaat het niet werken. En volgens mij worden lampjes daar altijd al gebruikt als ze er af fabriek in zitten, dus wellicht zijn ze er gewoon niet.
Dit zou een goede verklaring kunnen zijn. Maar omdat dit stuk van de achterlicht unit nu niet wordt gebruikt, zou je zeggen dat dit op te lossen moet zijn dan. Ik ben benieuwd of een van de forumleden deze uitdaging al eens is aangegaan. Als de remlichtverlichting doorloopt, zou dit het namelijk wel afmaken. Toont net even iets fraaier.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ventura010 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Dit zou een goede verklaring kunnen zijn. Maar omdat dit stuk van de achterlicht unit nu niet wordt gebruikt, zou je zeggen dat dit op te lossen moet zijn dan. Ik ben benieuwd of een van de forumleden deze uitdaging al eens is aangegaan. Als de remlichtverlichting doorloopt, zou dit het namelijk wel afmaken. Toont net even iets fraaier.
Je kunt toch gewoon even kijken of er een lampje in zit? Dat is verder helemaal geen 'uitdaging'.

Me.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 18:08
Ventura010 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:49:
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een fraaie Golf 7.5 variant met LED plus verlichting. Nu heb ik met een persoon - die bekend is met coderen van VAG modellen - geprobeerd om de remlichten aan de binnenkant te activeren. Vooralsnog lijkt dit niet te lukken. Weet iemand of dit kan?

Op youtube heb ik overigens wel een filmpje gezien van een golf 7 variant zonder LED verlichting, waarbij het wel lukte. Maar dit is dan andere verlichting.
Volgens mij kon dit alleen bij de golf 6 en golf 7, niet bij de 7.5.

• Ventura010
Jammer, het is helaas niet mogelijk. Dank voor jullie reacties in elk geval.

Nog 2 andere vraagjes.

(1) Is het mogelijk om LED+ knipperlichten in mijn golf 7.5 variant dynamisch te laten knipperen? Valt dit alsnog te coderen? (De zij knipperlichten heb ik reeds vervangen voor dynamische variant.) Het gaat mij dus specifiek nog om de voor en achter knipperlichten.

(2) Is het mogelijk om rear traffic Alert te activeren? Ik heb alleen piepers voor en achter, alleen géén achteruitrijcamera? Is dit laatste noodzakelijk om dit veiligheidssysteem te activeren? Heeft iemand overigens ervaring met dit systeem? Bevalt het?

[Voor 12% gewijzigd door Ventura010 op 09-10-2021 12:26]

• GerCor

GerCor

Ventura010 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:14:

Nog 2 andere vraagjes.

(1) Is het mogelijk om LED+ knipperlichten in mijn golf 7.5 variant dynamisch te laten knipperen? Valt dit alsnog te coderen? (De zij knipperlichten heb ik reeds vervangen voor dynamische variant.) Het gaat mij dus specifiek nog om de voor en achter knipperlichten.
Dat heeft niks met coderen te maken. Het is hardware.

Me.

• Ventura010
Lijkt mij een combinatie van hardware en software.

• GerCor

GerCor

Ventura010 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:21:
Lijkt mij een combinatie van hardware en software.
Nee. Je kunt wel dynamische richtingaanwijzers in de koplampen kopen (iets van € 650) maar dat zijn geen originele Volkswagen lampen. Die kun je alleen installeren als je halogeen koplampen hebt. Die hoef je niet te coderen.

Dynamische knipperlichten in de achterlichten van de Variant heb ik nog nooit gezien.

@Vissa66 Nieuwe remmen al geïnstalleerd?

[Voor 4% gewijzigd door GerCor op 09-10-2021 13:44]

Me.

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 16:02
Ventura010 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:14:

(... )

(2) Is het mogelijk om rear traffic Alert te activeren? Ik heb alleen piepers voor en achter, alleen géén achteruitrijcamera? Is dit laatste noodzakelijk om dit veiligheidssysteem te activeren? Heeft iemand overigens ervaring met dit systeem? Bevalt het?
Volgens mij staat elders in dit -, of in het VW-topic, een post waarin dit is uitgelegd (weet zo niet meer waar precies helaas). Is een arbeidsintensieve klus waarbij o.a. de achterbumper moet worden aangepast/vervangen. RTA werkt niet met de achteruitrijcamera trouwens.

• GerCor

GerCor

ButcherJF schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

Volgens mij staat elders in dit -, of in het VW-topic, een post waarin dit is uitgelegd (weet zo niet meer waar precies helaas). Is een arbeidsintensieve klus waarbij o.a. de achterbumper moet worden aangepast/vervangen. RTA werkt niet met de achteruitrijcamera trouwens.
Nou, de bumper hoeft niet te worden aangepast of vervangen te worden. Het werkt met radar(sensoren) achter de achterbumper. Je ziet ze dus niet. Af fabriek is het onderdeel van side-assist. Als je het wilt retrofitten moet je op zo'n € 1.000 rekenen.

[Voor 3% gewijzigd door GerCor op 09-10-2021 19:14]

Me.

• Bluetang
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-11-2021
Dag Tweakers,

Is er ook iemand in de buurt van Leeuwarden die VCDS bezit?

Ik heb een Skoda Superb 3 uit 2017, met verkeersbordherkennig, waarvan ik de lane assist aan wil laten zetten. Ook zou het prettig zijn als de Traffic Jam Assist aan kan.

Kan iemand in deze regio dat?

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-03 08:18
Goedemorgen Allen,

Hier ook een verzoekje!

Is er ook iemand in de buurt van Hengelo / omgv Twente die VCDS bezit?
Ik heb een Skoda Scala uit 2019 en gaat om het volgende:

- Virtual Cockpit (RS look)
- Achterlichten aan bij dagrijverlichting
- Draadloos smartlink+
- Contact aan, geluidstoon deactiveren
- Verkeersborden herkenning vrijschakelen

Iemand die mij hiermee kan helpen?

• GerCor

GerCor

@Bluetang en @frieskip Als jullie nou even op pagina 1 van dit topic kijken dan kun je de betreffende personen vinden en benaderen.

Me.

• Bluetang
  • Laatst online: 02-11-2021
@GerCor Ah, bedankt, ik had de update datum onderaan gemist en dacht dat die lijst al 4 jaar oud was!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Bluetang schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:02:
Dag Tweakers,

Ik heb een Skoda Superb 3 uit 2017, met verkeersbordherkennig, waarvan ik de lane assist aan wil laten zetten. Ook zou het prettig zijn als de Traffic Jam Assist aan kan.

Ik zit in Heerenveen en heb ODB11 (dus geen VCDS). Heb het omgekeerde met mijn Kodiaq gedaan (verkeersbordherkenning aangezet, ik had al lane assist). Je mag wel eens langskomen, stuur maar een PB om wat af te spreken. Ik doe dit niet commercieel overigens, dus je krijgt waarvoor je betaalt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 11:41

Dennisb1

VCDS 058

Bluetang schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:02:
Dag Tweakers,

Yes, ik zit in Leeuwarden. Ik ken de auto verder niet maar zoals ik het zie op internet is het mogelijk bij een specifieke camera in je auto. Heb de codering gevonden en heb VCDS liggen.

[Voor 83% gewijzigd door Dennisb1 op 12-10-2021 16:41]

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 11:41

Dennisb1

VCDS 058

Weet iemand hoe ik de VW Polo AW met VCDS kan aanpassen dat je:

- Ziet hoe hard de blower staat in Auto stand
- Kan zorgen dat navi op dualscreen in de virtual cockpit en op het scherm zichtbaar is?

Beide opties zijn mogelijk getuige YouTube video's maar nergens vind ik hoe

• Antera

Antera

Dennisb1 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:43:
Weet iemand hoe ik de VW Polo AW met VCDS kan aanpassen dat je:

- Ziet hoe hard de blower staat in Auto stand
- Kan zorgen dat navi op dualscreen in de virtual cockpit en op het scherm zichtbaar is?

Beide opties zijn mogelijk getuige YouTube video's maar nergens vind ik hoe
- Ziet hoe hard de blower staat in Auto stand. Kijk in je HVAC module in long coding en zoek naar Blower visible in auto stand
- Kan zorgen dat navi op dualscreen in de virtual cockpit en op het scherm zichtbaar is? Niet mogelijk

• Ventura010
In mijn golf 7.5 variant zit voetverlichting. Ik kan dit met de laatste software echter niet meer via de instellingen aanpassen. Dwz: de lichtintensiteit. Bij de golf 7 was dit wel mogelijk. Weet iemand toevallig hoe dit zit? En is het mogelijk om de kleur van de voetverlichting aan te passen?

[Voor 4% gewijzigd door Ventura010 op 19-10-2021 10:29]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 18:08
Ventura010 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:
In mijn golf 7.5 variant zit voetverlichting. Ik kan dit met de laatste software echter niet meer via de instellingen aanpassen. Dwz: de lichtintensiteit. Bij de golf 7 was dit wel mogelijk. Weet iemand toevallig hoe dit zit? En is het mogelijk om de kleur van de voetverlichting aan te passen?
Kleur niet bij de 7.5, sterkte moet wel kunnen. Denk dat je iets verder moet zoeken in het menu..

• Antera

Antera

Ventura010 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:
Normaal gezien heb je meer keuzes in je menu

• Antera

Antera

Ventura010 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:49:
Beste forumleden,

Is helaas daarmee niet mogelijk. de binnenste branden al 100% en bij de Halogeen versie niet. Net als op de Golf 7 Pre facelift daar kon het ook mee en op de nieuwe niet meer

• GK82
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik ben in het bezit van een Golf 7 van 2013 met inklapbare spiegels. Deze kunnen automatisch inklappen wanneer de auto op slot gaat, en klappen uit wanneer de sleutel op contact wordt gezet. Bij de 2017 GTE van mijn broertje gebeurd dit al wanneer hij de auto van het slot haalt. Is dit in te stellen met VCDS?

Ben een wensenlijstje aan het maken voor VCDS aanpassingen aan de hand van Gerrit Speek z’n lijstje, en dingen die hier voorbij komen en had deze instelling nog niet ergens gezien tot zo ver..

• GerCor

GerCor

GK82 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:31:
Ik ben in het bezit van een Golf 7 van 2013 met inklapbare spiegels. Deze kunnen automatisch inklappen wanneer de auto op slot gaat, en klappen uit wanneer de sleutel op contact wordt gezet. Bij de 2017 GTE van mijn broertje gebeurd dit al wanneer hij de auto van het slot haalt. Is dit in te stellen met VCDS?

Ben een wensenlijstje aan het maken voor VCDS aanpassingen aan de hand van Gerrit Speek z’n lijstje, en dingen die hier voorbij komen en had deze instelling nog niet ergens gezien tot zo ver..
https://gathering.tweaker...message/64705862#64705862

Me.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is het mogelijk om verlichting (dus ook dagrijverlichting) uit te laten in de 0-stand van de verlichtingsschakelaar? Op de auto-stand overdag zou ik nog wel graag dagrijverlichting hebben. En bij dimlicht mag de dagrijverlichting (gedimd, dus stadslicht?) ook gewoon aan.

Betreft een Skoda Octavia Combi (OC3FL 5E van 2017, modeljaar 2018). Zo ja, dan zal ik eens een afspraak met @Remi_4 proberen te maken denk ik :)

[Voor 3% gewijzigd door woekele op 02-11-2021 08:17]

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 16:13

Remi_4

remi4x@gmail.com

woekele schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:55:
Is het mogelijk om verlichting (dus ook dagrijverlichting) uit te laten in de 0-stand van de verlichtingsschakelaar? Op de auto-stand overdag zou ik nog wel graag dagrijverlichting hebben. En bij dimlicht mag de dagrijverlichting (gedimd, dus stadslicht?) ook gewoon aan.

Betreft een O3FL van 2017 (modeljaar 2018). Zo ja, dan zal ik eens een afspraak met @Remi_4 proberen te maken denk ik :)
Gaat het om een A3 of een Q3.

Bij de A3 weet ik het wel, dat het kan.

Mail me maar ff.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Remi_4 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:05:
[...]

Gaat het om een A3 of een Q3.

Bij de A3 weet ik het wel, dat het kan.

Mail me maar ff.
Sorry, Skoda Octavia Combi 3rd gen FaceLift. Ik zal je gaan mailen.

[Voor 7% gewijzigd door woekele op 02-11-2021 08:19]

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee