Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

pauldebacker schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:12:
Sinds half maart ben ik de gelukkige eigenaar van een Passat GTE. Nu zag ik al dat de achterlichten niet branden als de DRL aan staat. Ik zou dit graag anders zien. En waarschijnlijk als we bezig zijn komen er (net als hierboven) nog wel 10 dingen bij. Nou had al een paar mensen een berichtje gestuurd uit de lijst met magische mannen maar nog geen reacties gehad.
Is er iemand die zou kunnen helpen met wat aanpassingen in de buurt van Tilburg/Midden Brabant?
Kan dit voor je doen geen probleem

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:52

koelebobes

Wen BTC €100K

Iemand hier die mij kan helpen met wat verborgen functies op een Golf R Variant 2016

- Urban Joke
- Apple Carplay
- Pieptoon bij ontgrendelen/vergrendelen
- Regensensor Dak/ramen automatisch sluiten

En meer mocht het mogelijk zijn

[ Voor 3% gewijzigd door koelebobes op 22-01-2024 18:03 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zal iets gemist hebben maar wat is Urban Joke? (En zit dat ook op de passat :P)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

The Eagle schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:44:
Ik zal iets gemist hebben maar wat is Urban Joke? (En zit dat ook op de passat :P)
YouTube: Urban Joke Tail Light Coding with OBDeleven on MK7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah zo. Nofi, maar ik vind het geen pan.
Gaat bij mij sowieso niet werken btw, heb led achterlichten.
Vraag me wel af of dit geen apk afkeur dan wel anderszins illegaal is. Daar zal vast wel weer een regel voor zijn :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

koelebobes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:46:
Iemand hier die mij kan helpen met wat verborgen functies op een Golf R Variant 2016

- Urban Joke
- Apple Carplay

En meer mocht het mogelijk zijn *omgeving Nunspeet
Op pagina 1 van dit topic staan de personen genoemd die dit voor je kunnen doen. Dan kun je ze benaderen. Handig hê?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:52

koelebobes

Wen BTC €100K

GerCor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Op pagina 1 van dit topic staan de personen genoemd die dit voor je kunnen doen. Dan kun je ze benaderen. Handig hê?
Gecontact en gevraagd maar antwoord gekregen dat het niet mogelijk was. Handig hè ( wat een cynische ondertoon ) leuk man

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

koelebobes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Gecontact en gevraagd maar antwoord gekregen dat het niet mogelijk was. Handig hè ( wat een cynische ondertoon ) leuk man
Wat is niet mogelijk? Je noemt 4 dingen maar in mijn OBDeleven dongle heb ik wel 125 aanpassingen staan. Dat zijn alleen de apps. Kun je nagaan wat er nog mogelijk is als je gaat coderen.

Alles is afhankelijk van jouw hardware.

Voorbeeld: ik heb ook een regensensor. Werkt perfect met mijn ruitenwissers maar helaas is het de verkeerde module (Module RLS is nodig) om ook de ramen te sluiten bij regen.

Apple Carplay kun je bij de dealer regelen.

Urban Joke Lights gaat waarschijnlijk niemand voor je doen want dat is in Nederland niet toegestaan.

Pieptoon bij sluiten of ontgrendelen is ook afhankelijk van iets. Wat precies ben ik even kwijt. Maar bij een R lijkt mij dat het moet kunnen. Maar mocht de hardware ontbreken (wat het dan ook is) dan kun je het wel inschakelen maar dan gaat de claxon aan i.p.v. de pieptoon. En ook dat is verboden in Nederland.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

GerCor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 01:31:
[...]

Pieptoon bij sluiten of ontgrendelen is ook afhankelijk van iets. Wat precies ben ik even kwijt. Maar bij een R lijkt mij dat het moet kunnen. Maar mocht de hardware ontbreken (wat het dan ook is) dan kun je het wel inschakelen maar dan gaat de claxon aan i.p.v. de pieptoon. En ook dat is verboden in Nederland.
Is dat verboden? Mijn buurman heeft dat op zijn Model 3 aan staan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
In Nederland regelt artikel 28 van het RVV 1990 het gebruik van de claxon in auto's: Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar. Gebruik om alle andere redenen zoals om de aandacht te trekken van iemand, die de doorgang verspert of bij wijze van communicatie: een begroeting of als emotionele uiting is strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:32
Mocht iemand het gemist hebben (zoals ik). ODBeleven Pro(!) wordt een abonnement (jaarlijks). Je kunt nog 2 dagen een lifetime abo krijgen voor E24,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Theone098 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:42:
Mocht iemand het gemist hebben (zoals ik). ODBeleven Pro(!) wordt een abonnement (jaarlijks). Je kunt nog 2 dagen een lifetime abo krijgen voor E24,95.
Hmm. Dan had ik het anders gelezen misschien. Ik heb al 3 jaar Pro. Zoals ik heb het begrepen verandert er voor mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:32
GerCor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Hmm. Dan had ik het anders gelezen misschien. Ik heb al 3 jaar Pro. Zoals ik heb het begrepen verandert er voor mij niks.
Nee, klopt. Je kan nu nog een lifetime abo kopen. Na 15 juni wordt pro een jaarlijks abo. Dus voor jou (en mij :P en iedereen die al een pro versie heeft )verandert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Theone098 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Nee, klopt. Je kan nu nog een lifetime abo kopen. Na 15 juni wordt pro een jaarlijks abo. Dus voor jou (en mij :P en iedereen die al een pro versie heeft )verandert er niets.
👍

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 14-06-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30
GerCor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 01:31:
[...]

Wat is niet mogelijk? Je noemt 4 dingen maar in mijn OBDeleven dongle heb ik wel 125 aanpassingen staan. Dat zijn alleen de apps. Kun je nagaan wat er nog mogelijk is als je gaat coderen.

Alles is afhankelijk van jouw hardware.

Voorbeeld: ik heb ook een regensensor. Werkt perfect met mijn ruitenwissers maar helaas is het de verkeerde module (Module RLS is nodig) om ook de ramen te sluiten bij regen.

Apple Carplay kun je bij de dealer regelen.

Urban Joke Lights gaat waarschijnlijk niemand voor je doen want dat is in Nederland niet toegestaan.

Je moet een affabriek alarm hebben voor de pieptoon met vergrendelen/ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
koelebobes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:46:

- Urban Joke
- Apple Carplay

En meer mocht het mogelijk zijn *omgeving Nunspeet
Urban joke is APK afkeur + oom agent gaat het helemaal niet leuk vinden. Remlichten mogen niet meeknipperen namelijk.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-09 19:17
MeltedForest schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Is dat verboden? Mijn buurman heeft dat op zijn Model 3 aan staan...
Ik heb dat op mijn huidige en vorige mercedes gewoon affabriek gehad. Lijkt me sterk dat dat verboden is bij het sluiten van de auto. Op de GTI ook gewoon laten coderen. Kon zelf geen pieptoon krijgen dus gaat gwn via claxon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
ElFreemason schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:00:
Ik heb dat op mijn huidige en vorige mercedes gewoon affabriek gehad. Lijkt me sterk dat dat verboden is bij het sluiten van de auto. Op de GTI ook gewoon laten coderen. Kon zelf geen pieptoon krijgen dus gaat gwn via claxon.
Omdat de claxon alleen bij nood-situaties, bij direct gevaar, mag worden gebruikt, bij oneigenlijk gebruik kan een boete worden uitgeschreven, is het daarom verboden.
Natuurlijk het wordt toegepast, maar het mag dus niet. Is natuurlijk ook een rot-herrie voor de buren en buurt als jij 's ochtends vroeg wegrijdt of 's avonds laat thuiskomt en je ont- of vergrendelt je auto met daarbij het geluid van je claxon.... Of je dat wel moet willen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 12:21
Weet iemand of het mogelijk is om de swap fec codes van de radar aan te passen op een Passat uit 2016? Er zit wel front assist op de auto met een radar maar ik zou graag ACC willen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RicoK schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Omdat de claxon alleen bij nood-situaties, bij direct gevaar, mag worden gebruikt, bij oneigenlijk gebruik kan een boete worden uitgeschreven, is het daarom verboden.
Natuurlijk het wordt toegepast, maar het mag dus niet. Is natuurlijk ook een rot-herrie voor de buren en buurt als jij 's ochtends vroeg wegrijdt of 's avonds laat thuiskomt en je ont- of vergrendelt je auto met daarbij het geluid van je claxon.... Of je dat wel moet willen.... :X
Het geluid van een claxon is iets luider dan een af fabriek geluidssignaal via die zelfde hoorn. Maar feitelijk zeg je dat het best via _een_ hoorn mag, maar niet via de claxon. Het mag geen onnodig claxonsignaal zijn. Klopt.
Then again: als je de auto afsluit ben je geen verkeersdeelnemer meer. Dus ik kan me voorstellen dat de regel dan niet eens op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
walter_pro schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:28:
Weet iemand of het mogelijk is om de swap fec codes van de radar aan te passen op een Passat uit 2016? Er zit wel front assist op de auto met een radar maar ik zou graag ACC willen inbouwen.
Ligt aan de radar type. Heb je een scan van de radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Mijn vader heeft een Skoda fabia uit 2019. Deze heeft parkeer sensoren achter.
Hij heeft een camera module voor rearview aangeschaft en nu proberen we dit werkend te krijgen (ik heb een OBDeleven).
Dit is nu geactiveerd echter krijgen we geen beeld, dit blijft op het radioscherm op parkeersensoren staan.
Is dit dan niet mogelijk of moet er bog iets anders geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Ligt aan de radar type. Heb je een scan van de radar?
Hoe lees je de radar precies uit? Ik heb wel een vcds scan van heel de auto onlangs laten maken. Maar dat is best een lange .txt file geworden. Waar moet ik precies naar zoeken voor de radar?

[ Voor 31% gewijzigd door walter_pro op 20-06-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:34:
Mijn vader heeft een Skoda fabia uit 2019. Deze heeft parkeer sensoren achter.
Hij heeft een camera module voor rearview aangeschaft en nu proberen we dit werkend te krijgen (ik heb een OBDeleven).
Dit is nu geactiveerd echter krijgen we geen beeld, dit blijft op het radioscherm op parkeersensoren staan.
Is dit dan niet mogelijk of moet er bog iets anders geactiveerd worden?
Ligt eraan wat voor camera. Bijv voor low camera in 5F - byte 19 aangepast? Reboot gedaan?
walter_pro schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:36:
[...]

Hoe lees je de radar precies uit? Ik heb wel een vcds scan van heel de auto onlangs laten maken. Maar dat is best een lange .txt file geworden. Waar moet ik precies naar zoeken voor de radar?
Copy paste het hele stukje van module 13 graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Ligt eraan wat voor camera. Bijv voor low camera in 5F - byte 19 aangepast? Reboot gedaan?

[...]

Copy paste het hele stukje van module 13 graag
Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels:| 3Q0-907-572.clb
Part No SW: 3Q0 907 572 B HW: 3Q0 907 572 B
Component: ACC BOSCH MQB H04 0192
Coding: 320060C151FFC428949C804D
Shop #: WSC 05311 115 00172
ASAM Dataset: EV_ACCBOSCHVW48X 001008
ROD: EV_ACCBOSCHVW48X.rod
VCID: 342439B39FF9132B17-8060

No fault code found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
walter_pro schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:58:
[...]

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels:| 3Q0-907-572.clb
Part No SW: 3Q0 907 572 B HW: 3Q0 907 572 B
Component: ACC BOSCH MQB H04 0192
Coding: 320060C151FFC428949C804D
Shop #: WSC 05311 115 00172
ASAM Dataset: EV_ACCBOSCHVW48X 001008
ROD: EV_ACCBOSCHVW48X.rod
VCID: 342439B39FF9132B17-8060

No fault code found.
Heb je een foto van je linker stuurwielknoppen? Die zou dan wel vervangen moeten worden voor acc versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Byte 19 bit 4? Deze was al aan in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Byte 19 bit 4? Deze was al aan in het systeem.
Was al aan? Heb je camera geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Was al aan? Heb je camera geupgrade?
Nee, zat geen camera op, alleen parkeer sensoren. Er is wel een trekhaak op geplaatst, wellicht dat dit toen geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Nee, zat geen camera op, alleen parkeer sensoren. Er is wel een trekhaak op geplaatst, wellicht dat dit toen geactiveerd is.
Ok, wat heb je allemaal gecodeerd om het werkend proberen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Heb je een foto van je linker stuurwielknoppen? Die zou dan wel vervangen moeten worden voor acc versie
Ja klopt, ik heb helemaal geen CC dus alleen de volume knoppen. Dus ik moet achter de stuurknoppen aan met een nieuwe trim voor het stuur + kennelijk een ander gaspedaal + kabels.

Alleen het stukje Fec SWAP van de radar en het codeer werk is mij nog onduidelijk of dat kan zonder dure keys bij VW te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
walter_pro schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Ja klopt, ik heb helemaal geen CC dus alleen de volume knoppen. Dus ik moet achter de stuurknoppen aan met een nieuwe trim voor het stuur + kennelijk een ander gaspedaal + kabels.

Alleen het stukje Fec SWAP van de radar en het codeer werk is mij nog onduidelijk of dat kan zonder dure keys bij VW te kopen...
Vw kan het niet zelf activeren. Moet met een omweg gedaan worden, maar het is wel mogelijk. Je hebt wel een ander pedaal nodig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:56:
[...]

Ok, wat heb je allemaal gecodeerd om het werkend proberen te krijgen?
(76) Parkeerhulp - Cameratype -
van niet ingebouwd naar achteruitrijcamera

Aangezien 19 bit 4 al aan stond verder niks.
Ik heb ook geprobeerd om
(76) Parkeerhulp - Weergave OPS uit te zetten, maar dan geeft het scherm niks aan als je het in achteruit zet. Niks als in, geen reactie, ook geen zwart scherm. Met OPS aan krijg ik gewoon het parkeersensor scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:03:
[...]

(76) Parkeerhulp - Cameratype -
van niet ingebouwd naar achteruitrijcamera

Aangezien 19 bit 4 al aan stond verder niks.
Ik heb ook geprobeerd om
(76) Parkeerhulp - Weergave OPS uit te zetten, maar dan geeft het scherm niks aan als je het in achteruit zet. Niks als in, geen reactie, ook geen zwart scherm. Met OPS aan krijg ik gewoon het parkeersensor scherm.
OPS aan en daarna even je systeem herstarten door volumeknop 30sec ingedrukt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:05:
[...]

OPS aan en daarna even je systeem herstarten door volumeknop 30sec ingedrukt te houden
Dank voor al je tips, maar krijg enkel dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mlBIK81xCPcq3AKDgjAgBXsG84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7kJ9hvuzCbXbyQ348d1YAgK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:09:
[...]

Dank voor al je tips, maar krijg enkel dit

[Afbeelding]
Is het wel een lowline camera? Highline heeft andere coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Zeker lowline.
Wellicht toch iets mis in de bedrading, gaan we van de week maar checken. Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
Rainesh schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Vw kan het niet zelf activeren. Moet met een omweg gedaan worden, maar het is wel mogelijk. Je hebt wel een ander pedaal nodig ja.
Bedankt voor je reacties👍🏻 Weet jij bij wie of waar ik terecht kan om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

DrNizeGuy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:22:
Zeker lowline.
Wellicht toch iets mis in de bedrading, gaan we van de week maar checken. Bedankt zover!
Volgens mij zou je zelfs zonder aangesloten camera "beeld" moeten krijgen, dus lijkt me toch iets softwarematigs.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

walter_pro schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor je reacties👍🏻 Weet jij bij wie of waar ik terecht kan om dat voor elkaar te krijgen?
Bij @Rainesh neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walter_pro
Ik hoop het 😅 ik zal hem eens een pm sturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitta023_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-06-2021
Is er iemand die mij kan helpen ,
Ik zou het leuk vinden om
Needle sweep & claxon bij ontgrendelen en vergrendelen maar heb er zelf totaal geen verstand van, is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen

Gaat om een VW Polo 6R 2012

Omgeving Haarlem

Met vriendelijke groet
Mitchell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mitta023_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:21:
Needle sweep & claxon bij ontgrendelen en vergrendelen maar heb er zelf totaal geen verstand van, is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen

Omgeving Haarlem

Met vriendelijke groet
Mitchell
OBDeleven kan dat makkelijk mee, kost maar 5 tientjes en is supersimpel. Zou je wel willen helpen, maar woon helaas aan de andere kant van het land.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mitta023_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:21:\

Omgeving Haarlem

Met vriendelijke groet
Mitchell
Deze informatie staat in de topicstart vermeld. Daarnaast is het niet de bedoeling om op het forum te vragen of iemand het voor jou doet, het idee van tweakers is dat je het vooral zelf doet met behulp/info van anderen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Waarschijnlijk geheel offtopic, maar zijn hier VAG CAN bus connaisseurs?
Ik heb hier een VW 48v mild hybrid accuutje liggen die ongetwijfeld over CAN praat. En ook wat berichtjes nodig heeft om open te gaan. Want standaard staat hij dicht. Dus wellicht kan iemand me in de juiste richting sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 26-06-2021 19:47 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Volgens mij zou je zelfs zonder aangesloten camera "beeld" moeten krijgen, dus lijkt me toch iets softwarematigs.
Ik denk ook dat dit het is. Vandaag de bekabeling nagelopen en die is goed. Meerdere malen opnieuw proberen te activeren maar helaas werkt het niet. Kan verder ook geen andere 'activatie codes' vinden dus zou haast denken dat de radio hiervoor niet geschikt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOQT3MMPhWeG_KshIxEDPO7xFoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plgW40Q3kQ5DA9hT0oDqLnle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

DrNizeGuy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Ik denk ook dat dit het is. Vandaag de bekabeling nagelopen en die is goed. Meerdere malen opnieuw proberen te activeren maar helaas werkt het niet. Kan verder ook geen andere 'activatie codes' vinden dus zou haast denken dat de radio hiervoor niet geschikt is.

[Afbeelding]
Oh shit, dat is een Fabia unit die inderdaad niet compatible is, zonde man :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
RicoK schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Nogmaals, lijkt me sterk dat het verboden is. Zou wel heel bijzonder zijn als iemand een boete krijgt voor het vergrendelen van zijn auto. Het is ook helemaal geen rot-herrie. Als je echt zelf toetert in de straat is dat wat heel anders dan een automatisch gegenereerd signaal bij het vergrendelen.

Als het wettelijk verboden is in Nederland dan zou de auto toch niet verkocht mogen worden? Dat is mijn logica iig. Heb nog nooit gehoord dat het verboden is en dus niet mag. Dat er wettelijk bepaald is dat een claxon niet zomaar gebruikt mag worden is in dit geval te letterlijk genomen. Ik toeter niet. Dus ik krijg geen boete. Grijs gebied? Maybe. Verboden? Zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:55
@ElFreemason claxonneren mag alleen om
gevaar af te wenden, anders niet; zo staat het in de wet.

En de opmerking “zo mag het niet verkocht worden”; je kan software matig ook je knipperlicht aanzetten samen met je normale verlichting. Mag ook niet. En is ook geen “grijs” gebied.

Autos worden immers voor een grotere markt gemaakt en dingen worden software matig uitgezet.
Maar je moet het zelf weten, kost je maar €350 ofzo als je het een keer naast een ijverige agent doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ElFreemason schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:42:
[...]

Nogmaals, lijkt me sterk dat het verboden is. Zou wel heel bijzonder zijn als iemand een boete krijgt voor het vergrendelen van zijn auto. Het is ook helemaal geen rot-herrie. Als je echt zelf toetert in de straat is dat wat heel anders dan een automatisch gegenereerd signaal bij het vergrendelen.

Als het wettelijk verboden is in Nederland dan zou de auto toch niet verkocht mogen worden? Dat is mijn logica iig. Heb nog nooit gehoord dat het verboden is en dus niet mag. Dat er wettelijk bepaald is dat een claxon niet zomaar gebruikt mag worden is in dit geval te letterlijk genomen. Ik toeter niet. Dus ik krijg geen boete. Grijs gebied? Maybe. Verboden? Zeker niet.
Tik voor de gein eens 'onnodig claxonneren' in bij een zoekmachine. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:30:
[...]

Tik voor de gein eens 'onnodig claxonneren' in bij een zoekmachine. Zo moeilijk is het allemaal niet.
https://verkeersboete.nl/...uid_maken_en_claxonneren/

Daar staan ook de juiste feitcodes én RVV artikelen vermeldt.... Kun je nog sneller doorklikken :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
GerCor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:30:
[...]

Jij weet het beter dan de fabrikant toch? Lol

"Van onnodig geluid veroorzaken is sprake zodra het veroorzaakte geluid het normale geaccepteerde, door voertuigen veroorzaakte geluid te boven gaat (zie het arrest van het Hof Arnhem-Leeuwarden, ECLI:NL:GHARL:2019:8353)."

Ga niet zeggen dat een geluidssignaal bij het sluiten of openen van de auto hetzelfde is als onnodig claxonneren. Het is niet zo. Een handmatig toetertttttttt is heel wat anders dan het geluid wat de auto zelf maakt. Wil je zeggen dat het in de categorie onnodig claxonneren valt? Laat zien waar dat zwart op wit staat. Op z'n minst jurisprudentie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
Deshmir schreef op maandag 28 juni 2021 @ 06:46:
@ElFreemason claxonneren mag alleen om
gevaar af te wenden, anders niet; zo staat het in de wet.

En de opmerking “zo mag het niet verkocht worden”; je kan software matig ook je knipperlicht aanzetten samen met je normale verlichting. Mag ook niet. En is ook geen “grijs” gebied.

Autos worden immers voor een grotere markt gemaakt en dingen worden software matig uitgezet.
Maar je moet het zelf weten, kost je maar €350 ofzo als je het een keer naast een ijverige agent doet.
Een agent gaat je nooit een boete geven voor het sluiten van je auto. Onzin. Onnodig claxonneren is heel simpel. BESTUURDER CLAXONNEERT ONNODIG. En in het geval van US LIGHTS wat je opnoemt = optie in een ander land waar dit wel toegestaan is. Het is NIET zo dat je bij de mercedes dealer een auto aanschaft MET de us lights optie. Dus totaal niet vergelijkbaar. Bij de mercedes dealer rijd je uit de showroom MET een automatisch toetertttttttt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:02
Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kwijt zou zijn (niet bij de dealer ;) ) om spraakbesturing en app-connect/mirrorlink vrij te schakelen op een mib2.5 discover media. Ik wil namelijk graag weten of dit de moeite is ten opzichte van het kopen van een al volledig vrijgeschakelde discover pro mib2.5. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walter_pro
Joostzondernaam schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:54:
Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kwijt zou zijn (niet bij de dealer ;) ) om spraakbesturing en app-connect/mirrorlink vrij te schakelen op een mib2.5 discover media. Ik wil namelijk graag weten of dit de moeite is ten opzichte van het kopen van een al volledig vrijgeschakelde discover pro mib2.5. Alvast bedankt!
Ik heb hier en daar wat prijzen opgevraagd. 100-125 moet je wel rekening mee houden. Dit is dan zonder de officiële vw activatie document. ( ze flashen gekraakte firmware op je radio volgens mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:02
Bedankt voor het snelle antwoord! 100- 125 euro klinkt schappelijk.

Edit, laat maar. Heb het probleem hieronder al op weten te lossen. Bleek dat in de multimedia control unit (5F), byte 17 (skinning), de waarde nu op skin 2 stond. Dat terug gezet naar skin 1 en de radio ge-reset. Hopelijk voorkom ik hiermee dat iemand anders dit dus ook overkomt want ik schijn volgens het obdforum niet de enige te zijn die hier tegenaan loopt ;).

Ik zit echter nu al weer met een probleem. Ik heb vanmiddag met de OBDeleven wat dingen veranderd in de auto (golf GTI uit 2019) en nou komt het display van de radio niet meer voorbij het dynaudio scherm... Geluid speelt nog wel af maar behalve op de aan/uit knop reageert hij nergens meer op. Een reset door lang ingedrukt houden van die knop werkt ook niet. Radio gaat uit maar na een aantal seconden dan ook weer aan en toont het GTI logo en dan het dynaudio logo en thats it. Nou heb ik vanmiddag de waarde van het "multimedia theme" via een app van "standaard" naar "sport" veranderd. Als ik die app opnieuw open om het terug te veranderen, krijg ik de melding "not supported" onder in beeld. Iets zegt mij dat daar iets fout gaat maar hopelijk heeft hier iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Joostzondernaam op 02-07-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 11:25
Hallo forumleden,

Ik heb met longcoding in obdeleven geprobeerd om de weergave van de fanspeed te laten zien in de auto stand van de airco. Ik rijd een 2018 A3 etron.
Ik krijg na reset van de mmi geen weergave bij de draaiknop van de aanjager. Doe ik iets verkeerd, of werkt dit gewoon niet.

Nr .8 climatronic
Longcoding
Byte 11 bit 6 aangezet.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hier ook een leuke:
Passat 2017. OBD11 pro.
App gebruikt om bij lock/unlock akoestisch signaal te geven. OBD11 zegt dat ie goed is maar ik hoor geen toeter. Even nagezocht, zou via DWA (diebstal warn anlage, aka alarm) moeten gaan. En ja die heb ik, daar ben ik vorig jaar tot 2x toe 's nachts achtergekomen }:|
Maar geen toet bij openen / sluiten dus.
Nou kwam ik dit tegen:
https://www.golf7freunde....Thread/11333-Akustische-Rückmeldung-beim-Ver-Entriegeln-mit-und-ohne-DWA/
https://forum.obdeleven.c...73/door-lock-unlock-sound
Moet dus ook via de claxon kunnen. Das prima, en kan ik proberen, maar zou in mijn geval via dwa moeten gaan en datdoet ie dus niet. Iemand een idee wat ik kan checken?

Edit: en inmiddels gelukt :)
Nu ook inschakelbaar via menu :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ElFreemason schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 01:32:
[...]

Een agent gaat je nooit een boete geven voor het sluiten van je auto. Onzin. Onnodig claxonneren is heel simpel. BESTUURDER CLAXONNEERT ONNODIG. En in het geval van US LIGHTS wat je opnoemt = optie in een ander land waar dit wel toegestaan is. Het is NIET zo dat je bij de mercedes dealer een auto aanschaft MET de us lights optie. Dus totaal niet vergelijkbaar. Bij de mercedes dealer rijd je uit de showroom MET een automatisch toetertttttttt.
Er zijn 2 feitcodes: onnodig claxonneren a € 90 en onnodig geluid produceren a € 370. En wat jij verder allemaal vindt..... het zal allemaal wel, ik kan er helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesdi83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 18:47
Weet iemand of het ook mogelijk is om de "driving mode selection" vrij te schakelen is zonder dat er een "mode"-knop aanwezig is (Golf GTI 7.5 in mijn geval). Dus dat je er via je scherm naartoe kan ipv met een fysieke knop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdzHw58Xbl02QnhibSOWehYxTII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50gwq8QHWhkdMEpOEAWWaqb8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
wesdi83 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:39:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de "driving mode selection" vrij te schakelen is zonder dat er een "mode"-knop aanwezig is (Golf GTI 7.5 in mijn geval). Dus dat je er via je scherm naartoe kan ipv met een fysieke knop.
[Afbeelding]
En waarom zou je dat precies willen? Ik dacht dat dit is voor als je DCC als optie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walter_pro
walter_pro schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:32:
[...]

En waarom zou je dat precies willen? Ik dacht dat dit is voor als je DCC als optie hebt?
Lijkt dus wel te kunnen zonder DCC, je hebt dan alleen niet de comfort optie net zoals op je plaatje. Als ik even snel zoek wordt er wel op veel plekken geroepen dat je ODIS nodig hebt.

"Drivers Profile" is SWaP (software as a product) and can only be activated via ODIS,

En wellicht de knop ook, geen idee hoe je zonder knop in dat menu komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesdi83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 18:47
Dit zijn de diverse opties volgens een post op een Duits forum, wel afhankelijk van welke opties er al op je auto zitten (oa DCC, ACC)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTfoSTvTQSDImQaI9vu4LP2ZlPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6pIphAMg3UeL2LPi0DhPO2e.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Duitse fora kun je op de term 'FahrzeugProfilAuswahl' best veel vinden, maar niet of dat je die knop per se nodig hebt.
Of dat je het heel erg graag zou willen weet ik ook nog niet. Maar je zou bijvoorbeeld wel een persoonlijke instelling erin kunnen zetten voor de diverse opties.
Maar daarom ook de vraag of het misschien ook zonder de knop vrij te schakelen is en dat je het gewoon via je scherm kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Toevallig iemand ervaring met een Golf GTI TCR? Welke leuke dingetjes ik daar nog extra op kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vraagje aan de experts.

Mijn pa is in bezit van een nieuwe Q3 met elektrisch inklapbare spiegels, deze klappen niet in bij het op slot doen van de auto en ook niet open als hij de auto open klikt.

Is dit aan te passen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
colorsone schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:39:
Toevallig iemand ervaring met een Golf GTI TCR? Welke leuke dingetjes ik daar nog extra op kan activeren.
Ik heb met OBD11 het volgende geactiveerd op mijn TCR.

- Active info display achtergrond veranderd
- Mode button oranje lampje uitgezet
- Akoestisch ontgrendelen/vergrendelen
- Actuele fan speed weergave
- Bijtank hoeveelheid weergave aangezet
- Ramen een stukje laten zakken bij openen van de deuren
- Soundaktuator helemaal uitgezet
- Comfort signals aangepast naar 4 i.p.v. 3
- Gordel waarschuwing uit

En zo zijn er nog wel wat meer opties. Ik moet Video in Motion nog zien vrij te schakelen op de Discover Pro.

Start/stop permanent uitschakelen schijnt niet meer te kunnen op de facelift modellen. Lukt mij in ieder geval niet met de voltage mod. Heb er nu een stekkertje tussen gestopt, staat hij altijd uit bij het starten van de auto. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:57:
[...]

En zo zijn er nog wel wat meer opties. Ik moet Video in Motion nog zien vrij te schakelen op de Discover Pro.

Start/stop permanent uitschakelen schijnt niet meer te kunnen op de facelift modellen. Lukt mij in ieder geval niet met de voltage mod. Heb er nu een stekkertje tussen gestopt, staat hij altijd uit bij het starten van de auto. :)
Staat toch gewoon bij de apps, video in motion. 100 credits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Staat toch gewoon bij de apps, video in motion. 100 credits
Klopt, werkt echter niet. Not supported.

Bijna geen 1 voorgeprogrammeerde app werkt trouwens. Bij het merendeel krijg ik de foutmelding not supported. Heb het merendeel handmatig gecodeerd, dan werkt het wel. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:53:
[...]

Klopt, werkt echter niet. Not supported.

Bijna geen 1 voorgeprogrammeerde app werkt trouwens. Bij het merendeel krijg ik de foutmelding not supported. Heb het merendeel handmatig gecodeerd, dan werkt het wel. :)
Heb je vast een Mexicaanse GTI 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
[...]

Dat zijn wel leuke opties! Alleen het raam stukje openen snap ik niet helemaal haha 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mad-Matt schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:54:
Vraagje aan de experts.

Mijn pa is in bezit van een nieuwe Q3 met elektrisch inklapbare spiegels, deze klappen niet in bij het op slot doen van de auto en ook niet open als hij de auto open klikt.

Is dit aan te passen?
Ja is aan te passen. Maar gaat het om de nieuwste Q3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Ik krijg de weergave van de ventilator niet werkend. Via long coding geprobeerd.
Audi A3 etron uit 2018

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WirelessErik schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:50:
Ik krijg de weergave van de ventilator niet werkend. Via long coding geprobeerd.
Audi A3 etron uit 2018

Erik
is ook niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Rainesh,

Niet mogelijk bij de etron? Ik lees wel meer A3 gebruikers waar het wel actief is

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WirelessErik schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:54:
Rainesh,

Niet mogelijk bij de etron? Ik lees wel meer A3 gebruikers waar het wel actief is

Erik
Dat zou ik wel interessant vinden als het bij de A3 wel kan. Waar lees je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Iemand in de buurt van Winssen (bij Nijmegen) die mij wellicht wilt helpen met wat functies te activeren in mijn TCR?

Obd11 Nextgen Pro aangeschaft.

[ Voor 14% gewijzigd door colorsone op 27-07-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Rainesh,
Of op het obd11 forum, of het Audiforum. Moet ik checken.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Rainesh,

Heb wat gevonden.
https://www.gerritspeek.n...passingen_audi-a3-8v.html

Neem aan dat het display van de ventilator gelijk is bij de A3 VS A3 etron

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Omdat ik niet direct een algemener topic kan vinden: Waar kan ik terecht voor eigenlijk dit, maar dan voor Toyota en Mazda? Bestaat hetzelfde idee daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
WirelessErik schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:57:
Rainesh,

Heb wat gevonden.
https://www.gerritspeek.n...passingen_audi-a3-8v.html

Neem aan dat het display van de ventilator gelijk is bij de A3 VS A3 etron

Erik
Wat op het internet staat klopt niet altijd he ;)

Naar mijn weten is het niet mogelijk anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Rainesh,

Je weet een heleboel lees ik. Weet jij welke mogelijkheden er nog zijn voor mijn A3 etron uit 2018.

Is al een vrij complete auto met matrix led, pre sense en lane assist, verkeersbord herkenning en b&o audio.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Je schijnt ook nog de 2 cilinder mode te kunnen laten tonen in het display toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WirelessErik schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:19:
Rainesh,

Je weet een heleboel lees ik. Weet jij welke mogelijkheden er nog zijn voor mijn A3 etron uit 2018.

Is al een vrij complete auto met matrix led, pre sense en lane assist, verkeersbord herkenning en b&o audio.

Erik
Genoeg mogelijk. Heb je ACC? Want dan kan namelijk ook traffic jam Assist, dat is nooit geleverd op een E-Tron. Daarnaast heb jij niks aan de 2cylinder mode want jouw blok is geen COD blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Ik heb acc ja. Ben ook al even aan het puzzelen geweest voor die tja. Ik heb een obd11 pro dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
En volgens mij werkt het ook bij mij. In langzaam verkeer druk ik op de cruisecontrol knop en dan houd hij keurig afstand tijdens lage snelheid. Heb niet het logotje in beeld van de tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Komt deze TJA dan ook terug in het mmi menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@WirelessErik met OBD11 kun je TJA niet activeren. Is parametrisering en dat kan alleen met Odis of VCP.

Nee, TJA houdt in dat je lane assist in de file dan ook actief is. Nu werkt het alleen boven de 65km/u.

Nee bij de A3 werkt het automatisch zodra acc en lane assist actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Hmmm, heb toch het idee, dat hij onder die snelheid ook meestuurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik probeer op een Audi A3 8V (2014) de optische weergaven van de parkeersensoren te activeren met OBDeleven.

Op gerritspeek staat:
[10-Parkeerhulp]
[Security Toegang-16]
Code '71679' invoeren[Hercoderen-07]
[Byte 02] [Bit 0] activeren
Nu zie ik bij longcoding in mijn app "parking assistant" onder nummer 76 staan. "10-Parkeerhulp" staat er niet tussen. Wanneer ik dan via OBDeleven de "Security Access" wil unlocken (code 71679) dan krijg ik de volgende melding: "login not possible, locktime not yet elapsed"

Iemand die mij kan helpen om dit alsnog te activeren?

Edit: Ik heb alleen maar parkeersensoren achter trouwens.

Edit2:

op stemei.de staat dan:
Hallo, Es gibt auch A3 (V die das SG 10 nicht haben. Stattdessen das SG 76. Zugriffsberechtigung ist der selbe Code. Danach auch auf Codierung gehen. ( Klartextcodierung ) Optische Anzeige für Einparkhilfe auf: Anzeige OPS codieren. MfG
Dus volgens mij zit ik met die 76 wel goed. Ik kom er echter niet in :(

Edit3:

Ook een poging gedaan met code 20103. Maar ook die werkt niet. Gaat om Parkhilfe 4k met hardware nummer 5Q0919283 H09 SW 0033

Edit4:

Dacht, misschien moet ik gewoon even 20 minuten rondjes rijden zodat die timer kan verlopen. Dat gedaan en daarna werkte de code 71679 perfect. Uiteindelijk gelukt en display werkt nu zoals verwacht.

[ Voor 39% gewijzigd door lasharor op 26-07-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
WirelessErik schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:34:
Hmmm, heb toch het idee, dat hij onder die snelheid ook meestuurt
makkelijk te testen toch. ACC op 50 instellen en lane assist aan. zie je in je tellerbak dat de lijnen groen/actief zijn, dan heb je TJA. Maar het lijkt me stug, want het is nooit op geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Rainesh,

Even getest op 45 km/h en het werkt. Ook de balkjes van de side assist lichten op en de auto corrigeert zichzelf. Ik vind hem alleen niet in de mmi en zie het icoontje niet op het dashboard

Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

WirelessErik schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:06:
Rainesh,

Even getest op 45 km/h en het werkt. Ook de balkjes van de side assist lichten op en de auto corrigeert zichzelf. Ik vind hem alleen niet in de mmi en zie het icoontje niet op het dashboard

Erik
Traffic Jam kan je niet herkennen aan een apart icoontje alleen dat acc en lane assist samen ervoor zorgen dat lane assist onder de 65km/u blijft werken. Als TJA niet werkt valt de lane assist uit zodra hij onder de 65km/u komt.

@Rainesh had dat eerder ook geschreven :-)

Side assist staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
[...]

Vandaag ook dit allemaal aangezet met obd11 (auto 2 dagen eerder opgehaald!)

Nu vroeg ik me af of het zin heeft om de discover pro te (laten) updaten? Weet iemand dat, @Rainesh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 14-09 20:14
Was dit ook maar beschikbaar voor Kia :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom kiezen mensen met een VW Golf (al dan niet een GTi /TCR) voor de optie 'Ramen laten zakken bij openen / sluiten'?

Die optie is er voor auto's met 'Frameless Doors' (zoals de Scirocco en Arteon). Met een volledig frame om het raam heeft 't 0.0 nut / zin én dus staat die áf fabriek optie 'uit'.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

colorsone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:21:
[...]

Nu vroeg ik me af of het zin heeft om de discover pro te (laten) updaten?
Updaten kan altijd en nooit geen kwaad er verdwijnen dan wat (onzichtbare) bugs. Systeem loopt iets soepeler enz.

[ Voor 15% gewijzigd door Antera op 28-07-2021 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
colorsone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:21:
[...]

Vandaag ook dit allemaal aangezet met obd11 (auto 2 dagen eerder opgehaald!)

Nu vroeg ik me af of het zin heeft om de discover pro te (laten) updaten? Weet iemand dat, @Rainesh ?
Gisteren toevallig geprobeerd, maar je hebt Carnet nodig blijkbaar. Of als je de update kan downloaden ergens kan het ook via SD.

Mijn software is 1367. Misschien dat @Antera of @Rainesh weet of dat de meest recente is? Discover Pro.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Antera schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Traffic Jam kan je niet herkennen aan een apart icoontje alleen dat acc en lane assist samen ervoor zorgen dat lane assist onder de 65km/u blijft werken. Als TJA niet werkt valt de lane assist uit zodra hij onder de 65km/u komt.

@Rainesh had dat eerder ook geschreven :-)

Side assist staat daar los van.
Ik bedoelde inderdaad ook lane assist. Onder de 65 gaat hij normaal gesproken uit inderdaad en als ik dan de cruisecontrol weer indruk zie je hem weer oplichten.
Dacht dat ik in een demo filmpje zag, misschien wel van Audi, dat er een icoontje oplichte, naast het ACC icoontje. Detail, niet belangrijk verder

Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Vissa66 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:15:
[...]

Gisteren toevallig geprobeerd, maar je hebt Carnet nodig blijkbaar. Of als je de update kan downloaden ergens kan het ook via SD.

Mijn software is 1367. Misschien dat @Antera of @Rainesh weet of dat de meest recente is? Discover Pro.
Dit is idd de laatse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Thanks! :)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php