Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:05

GerCor

Zonder dalen geen pieken

EWK schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:38:
Ik heb een golf 7, waarbij de vorige eigenaar als wat aanpassingen heeft laten doen.
Zo gaan de achterlichten aan als de auto op DRL staat.

Vandaag kwam ik er achter dat als de verlichting op 'automatisch' staat, ook de dimlichten (xenons) altijd aan zijn Of het nou donker is of niet.
Dat hoeft dan weer niet. Is dit een functie die uitgezet kan worden?

Hoe ik het zou willen:
Op automatisch bij voldoende licht DRL+achterlichten, bij onvoldoende licht dimlicht + achterlichten.
Kan dit?

Wordt mij niet helemaal duidelijk.
Alles kan. Hoe jij het zou willen is volgens de standaard. Op de achterlichten na. Die staan standaard uit bij daglicht. Als het donker wordt schakelen ze automatisch mee met dimlicht.

Me.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

GerCor schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Alles kan. Hoe jij het zou willen is volgens de standaard. Op de achterlichten na. Die staan standaard uit bij daglicht. Als het donker wordt schakelen ze automatisch mee met dimlicht.
Top, dankjewel! Dan ga ik iemand benaderen die dat kan aanpassen.

Hoi!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een golf 7, waarbij de vorige eigenaar als wat aanpassingen heeft laten doen.

Vandaag kwam ik er achter dat als de verlichting op 'automatisch' staat, ook de dimlichten (xenons) altijd aan zijn Of het nou donker is of niet.

Hoe ik het zou willen:
Op automatisch bij voldoende licht DRL+achterlichten, bij onvoldoende licht dimlicht + achterlichten.
Kan dit?

Als de lichtsensor in de voorruit te véél licht ziet dan schakelt de lichtsensor ook de dimlichten in waardoor je overdag dus ook wel eens met XENON aan aan het rijden bent terwijl je zou verwachten dat alleen de DRL lampen zouden branden. (Grootlicht Assistent ziet ooit te veel :+ ).

Welke variant XENON heb je? De normale of de XENON plus versie met de 'U" DRL en bochtenverlichting in de koplampen (in plaats van onder in de bumper)?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• EWK
  • Niet online

EWK

Will_M schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Als de lichtsensor in de voorruit te véél licht ziet dan schakelt de lichtsensor ook de dimlichten in waardoor je overdag dus ook wel eens met XENON aan aan het rijden bent terwijl je zou verwachten dat alleen de DRL lampen zouden branden.

Welke variant XENON heb je? De normale of de XENON plus versie met de 'U" DRL en bochtenverlichting in de koplampen (in plaats van onder in de bumper)?
Ik heb de auto net een week, dus ben alles nog aan het ontdekken.
Dit is de koplamp, denk dat dit de plus versie is (met de U)?

[Voor 8% gewijzigd door EWK op 06-03-2021 19:22]

Hoi!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EWK schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Ik heb de auto net een week, dus ben alles nog aan het ontdekken.
Dit is de koplamp, denk dat dit de plus versie is (met de U)?
[Afbeelding]
Op die foto is het inderdaad de XENON Plus variant. Als je dan ook een Grootlicht Assistent aan boord hebt dan kan 't, zeker nu met laagstaande zon, wel eens gebeuren dat je auto de XENON dim-lampen ook aan zet.

• EWK
  • Niet online

EWK

Will_M schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Op die foto is het inderdaad de XENON+ variant. Als je dan ook een Grootlicht Assistent aan boord hebt dan kan 't, zeker nu met laagstaande zon, wel eens gebeuren dat je auto de XENON lampen ook aan zet.
Volgens mij heb ik geen grootlichtassistent. (betere foto geupload in mijn vorige post). Bochtverlichting wel in de bumper.

Hoi!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EWK schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Volgens mij heb ik geen grootlichtassistent. (betere foto geupload in mijn vorige post). Bochtverlichting wel in de bumper.
Kijk eens naar je EIGEN auto in plaats van plaatjes op de InterWebz te zoeken en hier te linken. Als je van de zijkant naar de binnenste lampen in de koplamp units kijkt dan zie je zo of je bochtenverlichting in de koplamp zit.

Kan ook nog zijn dat er tijdens het coderen van de achterlichten iets fout is gegaan en dat je inderdaad altijd met XENON aan't rijden bent doordat je de achterlichten wilt laten branden.

Je auto kan middels de lichtsensor meestal overigens best wel zélf bepalen of de achterlichten noodzakelijk zijn of niet, behalve met mist...... Als je het spel maar op Automatisch laat staan. Mist wordt met de regensensor vaak ook snel genoeg opgemerkt zodat je lampen alsnog aangaan.

8)

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-03-2021 19:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Will_M schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Kijk eens naar je EIGEN auto in plaats van plaatjes op de InterWebz te zoeken en hier te linken. Als je van de zijkant naar de binnenste lampen in de koplamp units kijkt dan zie je zo of je bochtenverlichting in de koplamp zit.

Kan ook nog zijn dat er tijdens het coderen van de achterlichten iets fout is gegaan en dat je inderdaad altijd met XENON aan't rijden bent doordat je de achterlichten wilt laten branden.

Je auto kan overigens best wel zélf bepalen of de achterlichten noodzakelijk zijn of niet... Als je het spel op Automatisch laat staan.

8)
Waarom denk je dat dit een plaatje van interwebz is?
Hij staat echt zo op mijn oprit 8)

Thanks voor je info!

Hoi!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Will_M schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Je auto kan middels de lichtsensor meestal overigens best wel zélf bepalen of de achterlichten noodzakelijk zijn of niet, behalve met mist...... Als je het spel maar op Automatisch laat staan. Mist wordt met de regensensor vaak ook snel genoeg opgemerkt zodat je lampen alsnog aangaan.

8)
Nee, dat kan niet fout gegaan zijn tijdens het coderen. Elke lamp heeft een eigen aansturing. Staat ook per lamp in VCDS genoemd. Links staat helemaal los van rechts, enz.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

GerCor schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Nee, dat kan niet fout gegaan zijn tijdens het coderen. Elke lamp heeft een eigen aansturing. Staat ook per lamp in VCDS genoemd. Links staat helemaal los van rechts, enz.
Heb je een idee wat het dan wel kan zijn? Of een bewuste keuze van de vorige eigenaar?

[Voor 6% gewijzigd door EWK op 07-03-2021 07:18]

Hoi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

EWK schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:17:
[...]

Heb je een idee wat het dan wel kan zijn? Of een bewuste keuze van de vorige eigenaar?
Dat zou heel goed kunnen dat het een bewuste keuze is van de vorige eigenaar.

Maar zoals ik al schreef, je kunt het zo (laten) coderen als je zelf wil.

Ik kan me voorstellen dat, want die berichten zie je wel vaker, ook van de politie, dat mensen de lichtschakelaar op automatisch hebben staan en die lichtsensor achter jouw voorruit onvoldoende reageert op weeromstandigheden zoals mist. Dan blijft alleen DRL branden. En dat de vorige eigenaar heeft gezegd: ik wil dat mijn achterlichten altijd branden en doe dimlicht ook maar gelijk. Dan heeft een lichtsensor geen nut meer maar als je dat liever hebt, het kan allemaal. Dus je kunt dat ook weer terugzetten naar standaard.

Standaard:
Overdag DRL voor aan wanneer lichtschakelaar op automatisch.
's avonds DRL voor gedimd, dimlicht aan en achterlichten aan wanneer lichtschakelaar op automatisch.

De Golf 7 is bij uitstek de auto om naar hartelust te coderen. Ontzettend veel mogelijk.

Zo heb ik zelf mijn elektrisch inklapbare buitenspiegels op de' Audistand' gezet. Ik dacht: even proberen en kijken of ik het wat vind. Maar, bevalt me nog steeds prima.

[Voor 70% gewijzigd door GerCor op 07-03-2021 10:51]

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:28
Ik heb de aanschakeling op "vroeg" staan in mijn Kodiaq, wat in 99% van de gevallen prima is. Alleen bij lichte mist en zon gaat het enkel wel mis.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

elsinga schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:52:
Ik heb de aanschakeling op "vroeg" staan in mijn Kodiaq, wat in 99% van de gevallen prima is. Alleen bij lichte mist en zon gaat het enkel wel mis.
Ja, maar goed. Dat heeft niks met coderen te maken. Dat is gewoon een te kiezen instelling in het menu van 'de radio'.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• graafie68
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-03 16:45
Hallo techneuten.
Ik heb een mooie sportsvan 2016/17 met een discover pro systeem mib2 (3G0035020D). Nu wil ik graag het 9,2" inch scherm in mij auto monteren.
Volgens internet zou ik dan echter mib2,5 moeten hebben.
Is dit in te stellen o.i.d. ?
Heb volgens mij op marktplaats gelezen over vrijschakelen voor 200euro ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

graafie68 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:04:
Hallo techneuten.
Ik heb een mooie sportsvan 2016/17 met een discover pro systeem mib2 (3G0035020D). Nu wil ik graag het 9,2" inch scherm in mij auto monteren.
@Antera weet daar vast het antwoord wel op.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-06 19:53
Hallo techneuten.
9.2inch scherm heeft inderdaad MIB2.5 nodig. Deze zie je de laatste tijd 'kant en klaar" aangeboden worden op marktplaats. Dingen worden regelmatig gejat namelijk.

Je huidige MIB2 High kun je heel makkelijk voor een mooie prijs verkopen, alleen het inleren van je nieuwe MIB2.5 moet je wel ff laten doen (plaatje van de auto, menu's etc).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-06 19:49

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hallo techneuten.
Als je een mooi systeem vind kan ik hem wel voor je inbouwen en vrijgeven. Houd er rekening mee dat de USB poort misschien vervangen moet worden (kan er een zitten die niet Carplay geschikt is.) Heb ik ook standaard liggen mocht het nodig zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Antera op 07-03-2021 19:58]

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hoe ik het zou willen:
Kan dit?

Heb je wel een lichtsensor bij de spiegel zitten? *spam*

[Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 08:36]

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Antera Even voor mij hoor, want volgens mij ben je niet helemaal wakker. Als je geen lichtsensor zou hebben. Wat heeft de stand 'automatisch' op de lichtschakelaar dan voor nut?

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:11:
@Antera Even voor mij hoor, want volgens mij ben je niet helemaal wakker. Als je geen lichtsensor zou hebben. Wat heeft de stand 'automatisch' op de lichtschakelaar dan voor nut?
Misschien wel zo'n aftermarket setje vandaar de vraag. Hij zal niet de eerste zijn die langs komt en dan zie dat het een aftermarket China set is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Misschien wel zo'n aftermarket setje vandaar de vraag. Hij zal niet de eerste zijn die langs komt en dan zie dat het een aftermarket China set is
Nice.

Maar op de foto van zijn auto is duidelijk een lichtsensor te zien.

En ja, die kan natuurlijk ook kapot zijn.

Me.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Krijg volgende week de Seat Leon als nieuwe lease-auto. Dit is het nieuwe model (KL).
Was benieuwd in hoeverre deze al ondersteund wordt door OBDEleven.
Want op de officiële site van OBDEleven zie ik nog niet alle functionaliteiten terug, die bijvoorbeeld het vorige model wel heeft.

Vorig model:

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-06 21:23
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:37:
Krijg volgende week de Seat Leon als nieuwe lease-auto. Dit is het nieuwe model (KL).
Was benieuwd in hoeverre deze al ondersteund wordt door OBDEleven.
Want op de officiële site van OBDEleven zie ik nog niet alle functionaliteiten terug, die bijvoorbeeld het vorige model wel heeft.

[Afbeelding]

Vorig model:

[Afbeelding]
Klopt, er zijn nog geen 'apps' beschikbaar. Deze komen naar verluid ergens midden 2021 beschikbaar.

Pi-hole | AdGuard Home

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Maar de functionaliteit om bepaalde features te activeren is wel gewoon mogelijk?
Zoals vermeld in dit topic: https://forum.obdeleven.com/post/49725#one
Driver Assistance

1/ Deactivate overtaking right prevention - Thanks to zelue1995

- Select Control Unit 13
- Select Long Coding (0)
- Select overtaking_right_prevention
- Change from activated to Deactivated

2/ Lane Assist Point Of Intervention: thanks to tommy95
- Select Module A5 (Driver Assistance) ->
- Select Long Coding ->
- Select Point Of Intervention ->
- Set To Early

3/ Lane Assist Warnings: thanks to tommy95
- Select Module A5 (Driver Assistance)
- Select Long Coding
- Select Lane Assist Off Text
- Change to Set To Disabled

4/ Lane Assist Settings: thanks to tommy95
- Select Module A5 (Driver Assistance) ->
- Select Long Coding ->
- Select Configuration For Lane Departure Warning K15 ->
- Set To Last Setting

5/ Deactivate Stop Start

Disabling Stop Start thanks to Phipilipipp on the seat-leon.de forum
I have seen that some users have problems with this coding on MK3 but It has been confirmed that it works fine on MK4.

- Select Control Unit 08 (Air Conditioning)
- Select Adaptation
- Select Deactivation of Start Stop Function

Please note I have got this code from the German Forum, I also had seen this working on the MK3 and some Audi cars.
Two guys on the Skoda thread say it dont work for them so all I can think is this is Firmware related.

Virtual Cockpit

1/ Adding new views to cockpit - thanks to darthmike
This was identified firstly on FR Cars showing and there are some cars where these changes did not work.

- Select Control unit 17 (Dashboard)
- Select Long Coding
- Select View Activation
- Tick the non active Views

2/ Aid Display - thanks to massimo23
This will display various model (eg FR, Cupra etc) in rev counter

- Select Control unit 17-Dashboard -
- Select Adaptions
- Select Logo menu
- select one of the logo items:

On the Golf8 the following is known.
logo_1 and logo_2 are for the R
Logo_3 for GTE
logo_4 for GTI
logo_5 for GTD

3/ Change ICE Warning temperature - Now confirmed on the Golf by massimo23

With this mod, you can change the warning temperatures of possible danger of ice.

1 - Select Control Unit 17 - Instrument panel -
2 - Select Adaptation
3 - Select outside_temperature:
4 - Adjust p_ice_warning_exit_temperature: - (Change value to the desired one - By default 6ºC)
5 - Adjust p_ice_warning_entry_temperature:- (Change value to the desired one - By default 4ºC)

4/ Remaining Fuel Quantity thanks to massimo23

1 - Select Control Unit 17 - Instrument panel (Dashboard)
2 - Select Long Coding
3 - Adjust Volume to be replenished: Set to Yes if you want to see it. If you have it and don't want it then change to No

5/ Change the Display in 4/ above to different measure

1 - Select Control Unit 17 - Instrument panel (Dashboard)
2 - Select Long Coding
3 - Select Volume
4 - Chose between Liter, gallons (US) or gallongs (UK)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:21:
Maar de functionaliteit om bepaalde features te activeren is wel gewoon mogelijk?
Zoals vermeld in dit topic: https://forum.obdeleven.com/post/49725#one

[...]
Lijkt me wel, nog niet geprobeerd. Kan straks wel even kijken aan de auto.

Pi-hole | AdGuard Home

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

crypt0rr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Lijkt me wel, nog niet geprobeerd. Kan straks wel even kijken aan de auto.
Top! Welke OBDEleven heb jij zelf? :)

• crypt0rr
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Top! Welke OBDEleven heb jij zelf? :)
Ik heb Pro Pack van het nieuwe model (https://obdeleven.com/en/home/62-pro-pack-0758277987813.html)

Zojuist paar dingen (https://forum.obdeleven.com/post/49725#one) getest, allen gaven de melding 'Error writing coding'

Driver Assistance 3 & 4
Virtual Cockpit 2 & 5

Ook is het zo dat bijvoorbeeld Virtual Cockpit nummer 1 niet te vinden is onder long coding, maar deze staat onder adaption.

Auto betreft overigens 2021 Leon FR (KL)

[Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 08-03-2021 12:40]

Pi-hole | AdGuard Home

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

crypt0rr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb Pro Pack van het nieuwe model (https://obdeleven.com/en/home/62-pro-pack-0758277987813.html)

Zojuist paar dingen (https://forum.obdeleven.com/post/49725#one) getest, allen gaven de melding 'Error writing coding'

Driver Assistance 3 & 4
Virtual Cockpit 2 & 5

Ook is het zo dat bijvoorbeeld Virtual Cockpit nummer 1 niet te vinden is onder long coding, maar deze staat onder adaption.

Hmm, bijzonder dat ze op het forum van OBDEleven schrijven dat het wel al werkt? Sommige users hebben bijvoorbeeld de Sport View weten te activeren in de Virtual Cockpit.

Dan wacht ik nog even met de aanschaf van de module. Krijg volgende week m'n 2021 Leon FR Launch Edition.

[Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2021 12:52]

• crypt0rr
Rivanov schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Hmm, bijzonder dat ze op het forum van OBDEleven schrijven dat het wel al werkt? Sommige users hebben bijvoorbeeld de Sport View weten te activeren in de Virtual Cockpit.

Dan wacht ik nog even met de aanschaf van de module. Krijg volgende week m'n 2021 Leon FR Launch Edition.
De OBDEleven kan je best aanschaffen, die krijgt gewoon de updates die straks 'alles' mogelijk maken.

Pi-hole | AdGuard Home

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

crypt0rr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:57:
[...]

De OBDEleven kan je best aanschaffen, die krijgt gewoon de updates die straks 'alles' mogelijk maken.
^^^ Dat idd. De gebruikers die het wel voor elkaar hebben gekregen hebben ws de pro licentie en gewoon loncoding gebruikt + weten wat ze doen ;)

Bedenk je ook: Die gasten van OBD11 zitten in Litouwen. Het is een particulier bedrijf. En gezien hun praktijken + afkomst, kun je denk ik niet verwachten dat ze op voorhand al vanalles hebbenn kunnen programmeren voor een auto die ze wellicht nog niet eens zelf in handen hebben gehad. Ik verwacht iig niet dat zij degenen zijn die vooraan staan bij Seat om als eerste een nieuwe auto te krijgen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• crypt0rr
The Eagle schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:17:
[...]

^^^ Dat idd. De gebruikers die het wel voor elkaar hebben gekregen hebben ws de pro licentie en gewoon loncoding gebruikt + weten wat ze doen ;)

Bedenk je ook: Die gasten van OBD11 zitten in Litouwen. Het is een particulier bedrijf. En gezien hun praktijken + afkomst, kun je denk ik niet verwachten dat ze op voorhand al vanalles hebbenn kunnen programmeren voor een auto die ze wellicht nog niet eens zelf in handen hebben gehad. Ik verwacht iig niet dat zij degenen zijn die vooraan staan bij Seat om als eerste een nieuwe auto te krijgen ;)
Hier ook enkele longcoding acties getracht uit te voeren, echter zoals aangegeven de bovenstaande foutmelding. Tevens ben ik ook in het bezit van een Pro licentie.

Pi-hole | AdGuard Home

• tumble_nl
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-06 09:46
Sta op het punt een Passat B8 GTE aan te schaffen (2015)

volgens de specificaties heeft de auto wel camera rondom
Maar geen lane assist of verkeersborden herkenning
vooral dat laatste lijkt mij erg handig
Welke optie of pakket moet ik hebben op de auto om dit te kunnen laten activeren?

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:46

Damian

Insane Obtrusion

crypt0rr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Driver Assistance 3 & 4
Virtual Cockpit 2 & 5

Even je motorkap open zetten als je gaat coden ;)

Ik heb ook die aanpassingen geprobeerd, het coden zelf ging prima, maar ik heb geen enkel resultaat eruit gekregen, ze werkten allemaal niet uiteindelijk.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

tumble_nl schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:55:
Sta op het punt een Passat B8 GTE aan te schaffen (2015)

volgens de specificaties heeft de auto wel camera rondom
Maar geen lane assist of verkeersborden herkenning
vooral dat laatste lijkt mij erg handig
Welke optie of pakket moet ik hebben op de auto om dit te kunnen laten activeren?
Voor verkeersbordenherkenning heb je een camera achter de voorruit nodig. Zo'n driehoek. Als het niet werkt kan het geactiveerd worden.

Me.

• crypt0rr
Damian schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Even je motorkap open zetten als je gaat coden ;)
Lol, ik meen dat ergens eerder gelezen te hebben. Zal het eens proberen!

Pi-hole | AdGuard Home

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Maar goed, het blijkt dus wel dat de apps (ook) worden gemaakt door gebruikers van de dongle en niet alleen door het bedrijf OBDeleven.

Me.

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-06 22:09
Bij mijn T-Cross uit eind 2019 moet ik voor elke rit mijn lane assist handmatig uitzetten in het menu.
Kan dit zo ingesteld worden dat dit uit blijft staan ?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Grandisimo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:38:
Bij mijn T-Cross uit eind 2019 moet ik voor elke rit mijn lane assist handmatig uitzetten in het menu.
Kan dit zo ingesteld worden dat dit uit blijft staan ?
Dit kan geen probleem moet alleen even aangepast worden in het systeem. *spam*

[Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2021 08:36]

• kahraman11
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Ik heb zojuist een splinter nieuwe polo 1.0 TSI DSG ontvangen en zou graag aanpassingen willen doen dmv VCDS. Ik heb hier een originele kabel liggen, alleen VCDS zegt dat hij deze auto niet herkent. Dus niet alle mogelijkheden zijn beschikbaar. Ik draai de nieuwste software. Weet iemand waarom VCDS niet met deze auto wilt werken?

• Rainesh
H
kahraman11 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:37:
Ik heb zojuist een splinter nieuwe polo 1.0 TSI DSG ontvangen en zou graag aanpassingen willen doen dmv VCDS. Ik heb hier een originele kabel liggen, alleen VCDS zegt dat hij deze auto niet herkent. Dus niet alle mogelijkheden zijn beschikbaar. Ik draai de nieuwste software. Weet iemand waarom VCDS niet met deze auto wilt werken?
Heb je een facelift Polo?

Je hebt een nieuwere type kabel nodig. Hex V2

• kahraman11
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:48:
H
[...]

Heb je een facelift Polo?

Je hebt een nieuwere type kabel nodig. Hex V2
Volgens mij is het nog geen officiële facelift maar ik heb de Polo aanduiding niet links achter op de achterkant staan maar groot in het midden. Zou wel jammer zijn dat ik dan een nieuwere kabel nodig zou hebben. Er zit ook al een Delphi ECU zoals in de Golf 8 en daardoor nog niet te chiptunen.

Weet jij toevallig ook of lane assist te coderen is op dit model? Ik heb wel front assist en acc op deze auto, maar heb nog niet goed gekeken of ik wel een camera heb in de vooruit.

[Voor 16% gewijzigd door kahraman11 op 24-03-2021 20:00]

• NL TECHNO
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 24-03 20:39
KIJK UIT met de optie

Battery level zichtbaar in MMI

Mijn Audi A6 C6 3.2 FSI 2005 trok de accu iedere avond helemaal leeg

Talloze foutmeldingen als ik ging rijden

Nu deze optie uitgezet en accu loopt niet meer leeg !!!!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

kahraman11 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:58:
[...]
Weet jij toevallig ook of lane assist te coderen is op dit model? Ik heb wel front assist en acc op deze auto, maar heb nog niet goed gekeken of ik wel een camera heb in de vooruit.
Lane assist kan alleen als je een driehoekscamera in de voorruit hebt zitten en die heeft de polo niet. Je hebt alleen een radar in het front zitten.

Bcds herkent de Polo wel heb je wel de laaste update / bèta?

[Voor 6% gewijzigd door Antera op 24-03-2021 21:19]

• miicker
  • Niet online
Vandaag een Audi A4 Avant (B9) uit 2017 gekocht. Over 2-3 weken ga ik hem ook daadwerkelijk in ontvangst nemen. Erg blij mee :)

Wat me meteen opviel is dat de auto wel elektrisch inklapbare spiegels heeft, maar dat deze niet inklappen bij het afsluiten van de auto. Is dat iets dat in te coderen is (of in te stellen in MMI)?
Daarnaast heb ik vaker bij auto's de optie gezien dat de spiegels omlaag richten bij het inschakelen van de achteruit. Is dat ook mogelijk bij mijn auto?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

miicker schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:32:
Vandaag een Audi A4 Avant (B9) uit 2017 gekocht. Over 2-3 weken ga ik hem ook daadwerkelijk in ontvangst nemen. Erg blij mee :)

Wat me meteen opviel is dat de auto wel elektrisch inklapbare spiegels heeft, maar dat deze niet inklappen bij het afsluiten van de auto. Is dat iets dat in te coderen is (of in te stellen in MMI)?
Daarnaast heb ik vaker bij auto's de optie gezien dat de spiegels omlaag richten bij het inschakelen van de achteruit. Is dat ook mogelijk bij mijn auto?
Spiegels inklappen bij afsluiten auto: YouTube: 2018 A4/S4 Side Mirror Fold in

Spiegel omlaag bij achteruitrijden: YouTube: HOW TO: AUDI REVERSE MIRROR DIP - Audi A3 A4 A5 A6 A7

Me.

• miicker
  • Niet online
Thanks!
Maar mirror dip is dus niet in te stellen voor beide spiegels bijvoorbeeld? En in het begin van het filmpje is bij bezig met VCDS, als ik het dus goed begrijp is er wel codering voor nodig?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

miicker schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Thanks!
Maar mirror dip is dus niet in te stellen voor beide spiegels bijvoorbeeld? En in het begin van het filmpje is bij bezig met VCDS, als ik het dus goed begrijp is er wel codering voor nodig?
Voor alles is codering nodig.

Mirror dip is gewoon een mogelijkheid die niet 'vanaf de fabriek' is meegenomen. En zo zijn er waslijsten aan mogelijkheden die je achteraf kunt activeren.

Laat ik het zo zeggen. Voor Mirror dip geldt: versnelling in achteruitstand en de schakelaar in de deur op de R.

(In mijn Golf 7. schakelaar op L en de spiegels werken synchroon.). Ik weet niet of dat in een Audi ook werkt.

EDIT: voor de duidelijkheid. Bij de schakelaar van de spiegels staat R voor de rechter spiegel en L voor de linker spiegel. Maar aan R (in combinatie met de stand van de versnelling) is een extra functie toegevoegd. Namelijk Mirror dip. Aan de L het synchroon verstellen van de spiegels. Het heeft dus niks met links en rechts te maken.

Mirror dip is altijd: spiegel bijrijder omlaag.

[Voor 20% gewijzigd door GerCor op 27-03-2021 21:32]

Me.

• Jhonna
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 16-06 20:12
Codeer of audi experten, I need your help!

Ben sinds kort eigenaar van een A1 2019 met Virtual Cockpit. Ik begreep dat deze Apple Carplay/Android Auto af fabriek meekreeg, duidelijk heb ik het mis want het werkt gewoonweg niet. Gelijk welke kabel ik in m'n usb poort stop, een iPhone en m'n Android mobiel laden ipv over te schakelen. Duidelijk is het niet standaard, en was het dus een optie?

Mijn optie(s) zijn dus beperkt, de vraag is als ik met VCDS Wireless Carplay laat activeren of het dan wel werkt? Liefst van allemaal zou ik wel Android Auto hebben maar daar is dus geen mogelijkheid voor neem ik aan? Of hebben jullie tips qua hardware upgrades?

• miicker
  • Niet online
Ik zit te kijken om een OBDeleven dongle aan te schaffen, maar mij is nou niet echt duidelijk wat ik het beste aan kan schaffen. Volstaat een 'gewone' dongle, of voegt next-gen echt iets toe?

Ik wil hem gebruiken op een A4 B9.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

miicker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:03:
Ik zit te kijken om een OBDeleven dongle aan te schaffen, maar mij is nou niet echt duidelijk wat ik het beste aan kan schaffen. Volstaat een 'gewone' dongle, of voegt next-gen echt iets toe?

Ik wil hem gebruiken op een A4 B9.
Voor zover ik weet is er qua functionaliteit geen verschil. Alleen bestaat er voor de oude dongle geen iOS versie.

Me.

• Rainesh
Jhonna schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:44:
Codeer of audi experten, I need your help!

Ben sinds kort eigenaar van een A1 2019 met Virtual Cockpit. Ik begreep dat deze Apple Carplay/Android Auto af fabriek meekreeg, duidelijk heb ik het mis want het werkt gewoonweg niet. Gelijk welke kabel ik in m'n usb poort stop, een iPhone en m'n Android mobiel laden ipv over te schakelen. Duidelijk is het niet standaard, en was het dus een optie?

Mijn optie(s) zijn dus beperkt, de vraag is als ik met VCDS Wireless Carplay laat activeren of het dan wel werkt? Liefst van allemaal zou ik wel Android Auto hebben maar daar is dus geen mogelijkheid voor neem ik aan? Of hebben jullie tips qua hardware upgrades?
Je zult het moeten laten activeren bij de dealer.

• Jhonna
Rainesh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Je zult het moeten laten activeren bij de dealer.
Heb je het dan specifiek over Android Auto en Apple Carplay? Of één van beiden? Want ik vermoed dat het geen activatie is maar een volledig nieuwe head unit of ben ik fout? Ik heb namelijk 1x een USB en daar staat een oplaad tekentje op, dus ik weet niet of die zomaar kan gebruikt worden voor AA/Carplay.

Doe je trouwens ook VCDs bij Audi? Dan DM ik je namelijk even :-)

• Rainesh
Jhonna schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:22:
[...]

Heb je het dan specifiek over Android Auto en Apple Carplay? Of één van beiden? Want ik vermoed dat het geen activatie is maar een volledig nieuwe head unit of ben ik fout? Ik heb namelijk 1x een USB en daar staat een oplaad tekentje op, dus ik weet niet of die zomaar kan gebruikt worden voor AA/Carplay.

Doe je trouwens ook VCDs bij Audi? Dan DM ik je namelijk even :-)
Ik dacht dat alle main units in de A1 geschikt waren voor smartphone interface (carplay en Android auto).

Ja hoor, ben zelf ook een Audi rijder :)

• Jhonna
Rainesh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:24:
[...]

Ik dacht dat alle main units in de A1 geschikt waren voor smartphone interface (carplay en Android auto).

Ja hoor, ben zelf ook een Audi rijder :)
Dat begreep ik inderdaad ook, maar twijfel wel heel erg gezien de poort een oplaad teken heeft. Ik ga denk ik gewoon even de Audi dealer bezoeken binnen een aantal weken, dan weet ik het gelijk. Zonde dat het via de dealer moet, maar het is niet anders.

• The Eagle

The Eagle

Ik lees net trouwens dat Android Auto eindelijk ook gewoon via de playstore in NL beschikbaar komt :)

Edit: even getest. Mijn huidige versie is gesideload en ik kan hem nu updaten vanuit de playstore. Werkt dus al :)

[Voor 36% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2021 11:26]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Buddy2204
  • Laatst online: 16-05 12:46
Mensen, vraagje:
heb een golf 7 uit 2014 maar hier zat geen navi in. Via MP navi module en scherm gekocht, geplaatst, maar nu werkt de navi en telefoon niet. Component bescherming is er af, maar tel en navi geeft ie functie niet beschikbaar.

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen.

• miicker
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:
Ik lees net trouwens dat Android Auto eindelijk ook gewoon via de playstore in NL beschikbaar komt :)

Edit: even getest. Mijn huidige versie is gesideload en ik kan hem nu updaten vanuit de playstore. Werkt dus al :)
Als je Android versie 10 of hoger hebt dan werkt het al vanaf je Android 10 of hoger hebt. Je kunt de Android Auto app gewoon van je telefoon verwijderen, zit namelijk ingevakken.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Buddy2204 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:58:
Mensen, vraagje:
heb een golf 7 uit 2014 maar hier zat geen navi in. Via MP navi module en scherm gekocht, geplaatst, maar nu werkt de navi en telefoon niet. Component bescherming is er af, maar tel en navi geeft ie functie niet beschikbaar.

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen.
Je zal een GPS ontvanger moeten plaatsen als je voorheen geen navi hebt, (blauwe connector van de unit.)

hier te koop: https://www.allekabels.nl...X46KaPUEbkaxoCyeUQAvD_BwE

Voor navigatie kan het zijn omdat je geen navi database geladen hebt?

Daarnaast is de vraag welke unit je hebt en of ze alles wel geactiveerd hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Antera op 05-04-2021 08:02]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Antera Zou dat 'vinnetje' op het dak niet gewoon al voorzien zijn van een GPS antenne en dat alleen de kabel nog getrokken of aangesloten moet worden?

Ik heb eigenlijk nog nooit een auto zónder navigatie zover open gehad en ik weet dus niet of dat er bij auto's die af-fabriek zonder navigatie komen er daar gewoon een 'Dummy' vinnetje op het dak geplaatst is?

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 05-04-2021 10:05]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:02:
@Antera Zou dat 'vinnetje' op het dak niet gewoon al voorzien zijn van een GPS antenne en dat alleen de kabel nog getrokken of aangesloten moet worden?

Ik heb eigenlijk nog nooit een auto zónder navigatie zover open gehad en ik weet dus niet of dat er bij auto's die af-fabriek zonder navigatie komen er daar gewoon een 'Dummy' vinnetje op het dak geplaatst is?
In dat vinnetje zitten vaak 3 connecties. Blauw, geel en paars. Geen idee waar die voor dienen maar blauw zou dan GPS zijn?

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Blauw is idd gps

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:02:

Ik ga er stiekem vanuit dat het vinnentje alleen GPS. Althans, dat is bij mijn Passat wel het geval. Antenne van de radio zit in de zijruiten van de kofferbak. Ik meen dat dat de normale plus de DAB is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:06:
[...]

Ik ga er stiekem vanuit dat het vinnentje alleen GPS. Althans, dat is bij mijn Passat wel het geval. Antenne van de radio zit in de zijruiten van de kofferbak. Ik meen dat dat de normale plus de DAB is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik dacht dat de antennes van de Carkit daar ook in verwerkt zitten op het moment dat je de 'dure' versie hebt met houder en dergelijken (dus niet alleen die Bluetooth verbinding).

Bij m'n MY15 Golf hebben ze dat hele spel ooit onder garantie vervangen in verband met een GPS afwijking bij buitentempraturen onder de 15 graden én koude motor. Hele exercitie heeft toen in totaal een ruime week gekost waarbij éérst dat vinnetje vervangen is, daarna de hele kabel naar voren.... En uiteindelijk is alsnog de hele unit in 't dashboardkastje vervangen waarna 't euvel pas opgelost was.

Als ik van uit huis (regio Boxtel) over de A2 naar Eindhoven reed dan vond m'n auto dat ik tot voorbij Best door de weilanden aan 't crossen was :o

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:06:
[...]

Waarom weet jij dat niet? 😂

Maar ik had even op een foto gekeken van de binnenkant van zo'n vin. Daar zitten dus 3 aansluitingen in, zoals ik had aangegeven.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:17:
[...]

Waarom weet jij dat niet? 😂

Maar ik had even op een foto gekeken van de binnenkant van zo'n vin. Daar zitten dus 3 aansluitingen in, zoals ik had aangegeven.
Laat ik het zo zeggen: tot een jaar terug dacht ik dat die dingen in de zijruiten verwarming waren. Bij dealer geklaagd dat ze het niet deden en die vertelde toen dat het antenne was :+
Je leert iedere dag wat nieuws zo :P
Will_M schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:15:
[...]

Ik dacht dat de antennes van de Carkit daar ook in verwerkt zitten op het moment dat je de 'dure' versie hebt met houder en dergelijken (dus niet alleen die Bluetooth verbinding).
Carkit klinkt ook vaag bekend ja. Ik ga hem er alleen niet af slopen om te checken als je het niet erg vindt :P
Bij m'n MY15 Golf hebben ze dat hele spel ooit onder garantie vervangen in verband met een GPS afwijking bij buitentempraturen onder de 15 graden én koude motor. Hele exercitie heeft toen in totaal een ruime week gekost waarbij éérst dat vinnetje vervangen is, daarna de hele kabel naar voren.... En uiteindelijk is alsnog de hele unit in 't dashboardkastje vervangen waarna 't euvel pas opgelost was.

Als ik van uit huis (regio Boxtel) over de A2 naar Eindhoven reed dan vond m'n auto dat ik tot voorbij Best door de weilanden aan 't crossen was :o
Technisch gezien klopt dat toch ook? is weliswaar 2x3baans asfalt, maar je zit wel tussen de weilanden :+

Maar snap wat je bedoelt hoor. Ik gebruik standaard Waze via Android Auto en die ziet bijvoorbeeld ook het verschil niet tussen de A2 en parallel N2. Maar /care, als ik maar weet waar ik rij :P

• The Eagle

The Eagle

Ik krijg net trouwens een pushbericht van OBD11. Hebben tussen 5 en 7 april een paasdeal. first gen pack met 200 credits, remove ring en phone holder voor 49,99. next Gen zelfde set voor 59,99 euro.

Die gasten zitten in Litouwen, dus dat zal wel Russisch Orthodox pasen zijn daar ofzo :P
Anyway, doe er je voordeel mee :)

[Voor 0% gewijzigd door The Eagle op 06-04-2021 16:27. Reden: Geen mart maar april :X]

• royheidotting
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07:55
Jhonna schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Dat begreep ik inderdaad ook, maar twijfel wel heel erg gezien de poort een oplaad teken heeft. Ik ga denk ik gewoon even de Audi dealer bezoeken binnen een aantal weken, dan weet ik het gelijk. Zonde dat het via de dealer moet, maar het is niet anders.
Ik heb via marktplaats iemand gevonden die bij mijn VW Tiguan de gewenste functies kon activeren. Ik was voor een fractie van de prijs klaar die ik normaal bij de dealer had moeten betalen.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:03
The Eagle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:54:
Ik krijg net trouwens een pushbericht van OBD11. Hebben tussen 5 en 7 maart een paasdeal. first gen pack met 200 credits, remove ring en phone holder voor 49,99. next Gen zelfde set voor 59,99 euro.

Die gasten zitten in Litouwen, dus dat zal wel Russisch Orthodox pasen zijn daar ofzo :P
Anyway, doe er je voordeel mee :)
Dat niet alleen, ze lopen ook een maand achter :+

iRacing Profiel

• The Eagle

The Eagle

Moggel :+
Moest dus uiteraard 5-7 april zijn, ik loop zelf een maand achter :X

• Torta
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 11:52

Ik heb de nieuwe leon 2020, maar heb echter niet de volledige ledsfeerverlichting genomen. In de voorste portieren zijn echter wel de ledstrips aanwezig (zie foto). Iemand een idee of ik die alsnog kan activeren?

• Littlebugger25
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16-06 21:52
Één vraagje zijn er mods voor de ID3 of ID4? Of is dit op deze wagens niet mogelijk? Ik ben in blijde verwachting van een ID4 1st.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Littlebugger25 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:02:
Één vraagje zijn er mods voor de ID3 of ID4? Of is dit op deze wagens niet mogelijk? Ik ben in blijde verwachting van een ID4 1st.
Volgens mij kun je beter even wachten. Ik heb begrepen dat alle ID.3 en ID.4 nieuwe software krijgen. Ik zag van de week 's-avonds bij mijn dealer een ID.3 aan de computer hangen. Verlichting ging de hele tijd aan en uit.

Me.

• Littlebugger25
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16-06 21:52
GerCor schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:52:
[...]

Volgens mij kun je beter even wachten. Ik heb begrepen dat alle ID.3 en ID.4 nieuwe software krijgen. Ik zag van de week 's-avonds bij mijn dealer een ID.3 aan de computer hangen. Verlichting ging de hele tijd aan en uit.
Idd ze gaan nu naar update 2.1 bij de dealer. Om van af dan over the air updates te krijgen. Was ook maar een vraag omdat ik gelezen had dat er modules achter een nieuw versleuteld systeem zit. En natuurlijk ben ik benieuwd wat er mogelijk is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jhonna
Vorige week bij @Vagcom Limburg wat aanpassingen laten doen, heel goed geholpen door @Rainesh daar. Aanrader voor iedereen die opzoek is naar aanpassingen, auto rijd heerlijk nu met het sperdifferentieel dat aangepast is en de gasresponse :) thanks jongens!

• Giso
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-04 23:45
Ik zag onlangs een Tiguan 2017 (5N) met onderstaande DRL LED-verlichting op de plek waar nu bij mij die zwarte kunststof stukken zitten. Vragen:

- Heeft iemand hier ervaring mee?
- Moet dit nog worden "ingeleerd" met de dongle
- Geeft dit mogelijk gezeur op de CAN-bus

Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen, maar toch...

https://nl.aliexpress.com...-9cd0-38ecef50474d&_t=gps

Zo als je 't maakt, zo wordt het!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-06 11:03
Ik heb sinds een aanpassing via een Applicatie binnen OBD11 het volgende:

Situation: Activated Intersection Light with Route Data. Reverted back after AFS errors in display.

After doing basic settings (? -> Basic headlamp setting / Grundeinstellung der Scheinwerfer and after 30 seconds I selected "Acknowledge", "quittieren") everything seems to be working again.

De lichten lijken het weer correct te doen. Maar Multifunction Module 4B geeft twee error's welke ik niet weg krijg:

Fehlercodes: U12EB00 - Datenbus Frontlicht - Mehrverbau erkannt statisch U12EB00 - Datenbus Frontlicht Mehrverbau erkannt statisch (Data bus front light - additional installations detected)

Fehlercodes: U12EB00 - Datenbus Frontlicht - Mehrverbau erkannt statisch U12EB00 - Datenbus Frontlicht Mehrverbau erkannt statisch (Data bus front light - additional installations detected)

Ook geeft de volgende module een oranje melding maar geen error:

Light Control Left / Lichtsteuerung links (29)
Light Control Left 2 / Lichtsteuerung links 2 (D6)

Light Control Right / Lichtsteuerung rechts (39)
Light Control Right 2 / Lichtsteuerung rechts 2 (D7)

Iemand enig idee hoe ik dit verholpen krijg? Ik gebruik juist bewust de apps binnen OBDeleven zodat ik had gehoopt niet tegen dit soort dingen aan de lopen.

Gaat om een VW Arteon uit 2018.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iweq
  • Laatst online: 20-05 20:22
Vraag:

Is het mogelijk om de binnenspiegel te vervangen voor een frameloze automatisch dimmende in een e tron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Ondertussen al iemand in Almere die aanpassingen doet? Of iemand die een bedrijf weet?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

iweq schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:47:
Vraag:

Is het mogelijk om de binnenspiegel te vervangen voor een frameloze automatisch dimmende in een e tron?
Als de voet hetzelfde is vast wel. Je zal wel draden moeten bijtrekken voor het ontdimmen bij inschakelen achteruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 11:47
Ik ben van plan een golf te kopen met discover media main unit en scherm en een dynaudio systeem. Nou wil ik het scherm en de main unit gaan vervangen door een vrijgeschakelde dicover pro versie. Maar hoe zit het dan met dynaudio? Dit zal toch ook deels software matig in de main unit verwerkt zitten? Moet dit dan nog extra geprogrammeerd worden of zit zoiets er al op?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Joostzondernaam schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:46:
Ik ben van plan een golf te kopen met discover media main unit en scherm en een dynaudio systeem. Nou wil ik het scherm en de main unit gaan vervangen door een vrijgeschakelde dicover pro versie. Maar hoe zit het dan met dynaudio? Dit zal toch ook deels software matig in de main unit verwerkt zitten? Moet dit dan nog extra geprogrammeerd worden of zit zoiets er al op?
Als je van een MIB1 naar MIB2 gaat dan moet je je Dynaudio versterker ook vervangen voor een mib2 variant. Daarnaast zit er ook component protectie op de versterker.

Je moet daarna wel ff alles goed coderen + parametriseren.

@ElCasa je moet in de installationlist van 4B ff controleren of 29/39/D6/D7 aangevinkt staan.

[Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 21-05-2021 13:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 11:47
Thanks voor de reactie! Ik wil eigenlijk van mib 2.5 8 inch naar mib 2.5 9,2 inch. Maar dat betekend dus wel weer codeerwerk helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Joostzondernaam schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:45:
Thanks voor de reactie! Ik wil eigenlijk van mib 2.5 8 inch naar mib 2.5 9,2 inch. Maar dat betekend dus wel weer codeerwerk helaas.
Het codeerwerk is het minste werk.......dat moet zo gepiept zijn.

• ElCasa
Rainesh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Als je van een MIB1 naar MIB2 gaat dan moet je je Dynaudio versterker ook vervangen voor een mib2 variant. Daarnaast zit er ook component protectie op de versterker.

Je moet daarna wel ff alles goed coderen + parametriseren.

@ElCasa je moet in de installationlist van 4B ff controleren of 29/39/D6/D7 aangevinkt staan.
@Rainesh Dit was inderdaad het probleem. Voor de rest heb ik het idee dat mijn lampen 'hoger' staan dan voor dit probleem. Kan dit? Of wordt de hoogte volledig automatisch geregeld?

• apieschapie
  • Laatst online: 03-06 11:59
Hallo,

Ik heb sinds vorige week een Passat B8 GTE, 1 ding viel mij direct op, bij plus en min op de cruise controle verhoogd/verlaagd de snelheid met 10. Zo net het hele boekje uitgekozen maar dit is blijkbaar niet aan te passen. Vorige auto's gingen per 2 km harder of zachter. Is dit op wellicht wel aan te passen via VCDS?

Ik kom uit de Achterhoek, wellicht iemand uit de buurt die aanpassingen doet en die mij wil helpen met verdere aanpassingen (bijv achterlicht aan als DRL aan is)

Gr Simon

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-06 22:08
set/res doet +1/-1 eens de ACC opstaat. De plus en de min gaan naar het volgende/vorige tiental. (dus niet altijd +10/-10)

[Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 22-05-2021 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
ElCasa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:59:
[...]

@Rainesh Dit was inderdaad het probleem. Voor de rest heb ik het idee dat mijn lampen 'hoger' staan dan voor dit probleem. Kan dit? Of wordt de hoogte volledig automatisch geregeld?
Zou kunnen maar beste is controleren met de lichtbak. Iedere garage kan dit doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:44
@Rainesh via deze weg ook nog even bedankt :) !

Was weer 👌🏻

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 265pk, 440nm

• itguy013
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11:41
Iemand een idee over het volgende:

Op de golf 8 zijn er 3 verschillende type schermen waaronder de Discover Media en Discover Pro. Het verschil tussen de Discover Media en Pro is dat de kaart alleen op 1 van de 2 schermen getoont kan worden (dus Digital cockpit of Navi Scherm) Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat deze beperking middels obd aanpassingen opgeheven kan worden zodat je de navi kaart op beide schermen tegelijk kunt zien. Hierbij een link waarbij het iemand is gelukt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar de video https://www.youtube.com/watch?v=LWDCwmjeq_Q

4970Wp | 14* 355 | IQ7+ | PVoutput | Binance

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
itguy013 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:34:
Iemand een idee over het volgende:

Op de golf 8 zijn er 3 verschillende type schermen waaronder de Discover Media en Discover Pro. Het verschil tussen de Discover Media en Pro is dat de kaart alleen op 1 van de 2 schermen getoont kan worden (dus Digital cockpit of Navi Scherm) Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat deze beperking middels obd aanpassingen opgeheven kan worden zodat je de navi kaart op beide schermen tegelijk kunt zien. Hierbij een link waarbij het iemand is gelukt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar de video https://www.youtube.com/watch?v=LWDCwmjeq_Q
De Pro heeft toch ook een groter scherm, een interne HDD en meer SD sloten, hogere resolutie op het scherm en de kaarten dus op de HDD staan ipv een losse SD-Kaart ?
En inderdaad kan die samen met je AID de kaarten op beiden tonen.

[Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 27-05-2021 14:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itguy013
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11:41
GeeMoney schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:17:
[...]

De Pro heeft toch ook een groter scherm, een interne HDD en meer SD sloten, hogere resolutie op het scherm en de kaarten dus op de HDD staan ipv een losse SD-Kaart ?
de Media en de Pro zijn identiek aan elkaar, buiten het feit dat je maar op 1 scherm je navi kunt openen. Hier een vergelijken tussen de 3 schermen. (wel in het duits)

https://www.youtube.com/watch?v=Gw35v6L1yo4

4970Wp | 14* 355 | IQ7+ | PVoutput | Binance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:29
GeeMoney schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:17:
[...]

En inderdaad kan die samen met je AID de kaarten op beiden tonen.
Dit was zo bij voorgaande generaties. Bij de golf 8 is het media en Pro scherm even groot. Overigens geld de beperking van kaarten tonen op beide schermen (AID+navi scherm) wel nog steeds. Kaarten staan nu wel altijd op ingebouwd (hdd) geheugen.

[Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 27-05-2021 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
In het Audi forum heb ik onderstaand gevraagd omtrent een A4/S4 en werd terecht gewezen op dit topic:

Stel de wagen heeft wel de hardware voor ACC, lane assist etc aan boord. Kan ik dan door iemand met de juiste apparatuur ook de optie paketten zoals Tour laten activeren (met file assistent e.d.)

Het valt mij op dat er best veel A4's zijn die geen ACC hebben als optie (ook de nieuwere). Vooral wagens uit duitsland lijken dat te missen. Is dat ook eventueel toe te voegen later? En wat zijn dan ongeveer de kosten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCasa
Rainesh schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Zou kunnen maar beste is controleren met de lichtbak. Iedere garage kan dit doen.
Maar de hoogte van de koplampen wordt niet afgesteld doormiddel van software die we kunnen aanpassen doormiddel van longcoding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-06 22:47

Nila

Idiot!

Binnenkort in het bezit van een SEAT Leon ST DSG-7 Style Business Intense (2017 facelift), deze is al zeer compleet uitgevoerd met o.a.:
  • Apple Carpl./Android Auto
  • Draadloze telefoonlader
  • Grootlichtassistent
  • Hill hold functie
  • Keyless entry
  • Regensensor
  • Lane Assist
  • Verkeersbordenherkenning
Verder zat ik te denken aan de volgende aanpassingen indien mogelijk of al niet standaard aanwezig is:
  • Achterlichten aan tijdens DRL
  • Comfort knipperen 4x
  • Contact aan, geluid de-activeren bij geopende deuren
  • Accu laadniveau weergeven
  • Bochtverlichting inschakelen
  • Gasrespons
  • Olietemperatuurweergave in MFD
  • Buitenspiegel naar beneden kantelen bij achteruit inparkeren
  • Offroad Menu/Display
  • Bijtankhoeveelheid
  • Rain-closing (sluiten van ramen na sluiten van de auto?)
  • Veiligheidsgordel piep deactiveren
  • Regenlicht (activeren verlichting tijdens regen via regensensor)
  • Coming Home/Leaving home (instellen van het aantal seconde via het menu?)
  • Voetverlichting aan tijdens rijden (is dit dan in te stellen via het menu?)
  • Verborgen menu vrijschakelen
  • Emergency Brake lights
  • Stuurbekrachtiging op Dynamisch
  • Start-up assistant
  • Ramen blijven sluiten na openen van de deuren.
  • Kessy (automatisch vergrendelen)
Zijn deze aanpassingen mogelijk?

Zijn er nog andere aanpassingen die jullie aanraden om te doen?

[Voor 4% gewijzigd door Nila op 31-05-2021 14:16]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nila schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
Binnenkort in het bezit van een SEAT Leon ST DSG-7 Style Business Intense, deze is al zeer compleet uitgevoerd met o.a.:
  • Apple Carpl./Android Auto
  • Draadloze telefoonlader
  • Grootlichtassistent
  • Hill hold functie
  • Keyless entry
  • Regensensor
  • Lane Assist
  • Verkeersbordenherkenning
Verder zat ik te denken aan de volgende aanpassingen indien mogelijk of al niet standaard aanwezig is:
  • Achterlichten aan tijdens DRL
  • Comfort knipperen 4x
  • Contact aan, geluid de-activeren bij geopende deuren
  • Accu laadniveau weergeven
  • Bochtverlichting inschakelen
  • Gasrespons
  • Olietemperatuurweergave in MFD
  • Buitenspiegel naar beneden kantelen bij achteruit inparkeren
  • Offroad Menu/Display
  • Bijtankhoeveelheid
  • Rain-closing (sluiten van ramen na sluiten van de auto?)
  • Veiligheidsgordel piep deactiveren
  • Regenlicht (activeren verlichting tijdens regen via regensensor)
  • Coming Home/Leaving home (instellen van het aantal seconde via het menu?)
  • Voetverlichting aan tijdens rijden (is dit dan in te stellen via het menu?)
  • Verborgen menu vrijschakelen
  • Emergency Brake lights
  • Stuurbekrachtiging op Dynamisch
  • Start-up assistant
  • Ramen blijven sluiten na openen van de deuren.
  • Kessy (automatisch vergrendelen)
Zijn deze aanpassingen mogelijk?

Zijn er nog andere aanpassingen die jullie aanraden om te doen?
Kijk even onderaan deze pagina in het roze kader.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-06 22:47

Nila

Idiot!

GerCor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Kijk even onderaan deze pagina in het roze kader.
Daar heb ik onder andere mijn lijst van samen gesteld en ook met info van de startpost.
De vraag was meer of alles mogelijk is wat ik wil, misschien wat onhandig geformuleerd als vraagstelling.

Daarbij was de post meer om te controleren of alles mogelijk is, en of mensen nog suggesties hadden voor opties die zij handig/must have aanraden.

[Voor 17% gewijzigd door Nila op 31-05-2021 14:15]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nila schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Daar heb ik onder andere mijn lijst van samen gesteld en ook met info van de startpost.
De vraag was meer of alles mogelijk is wat ik wil, misschien wat onhandig geformuleerd als vraagstelling.

Daarbij was de post meer om te controleren of alles mogelijk is, en of mensen nog suggesties hadden voor opties die zij handig/must have aanraden.
Nee hoor, je bent heel duidelijk. Maar het is niet met zekerheid te zeggen of iets wel of niet kan.

Neem jouw wens voor 'rainclosing'. Dat is afhankelijk van welke regensensor er in jouw auto zit.

Het beste, blijkt in de praktijk, is dat je contact opneemt met de specialisten die op de eerste pagina worden genoemd, daar een afspraak mee maakt. Zij sluiten dan hun computer aan op de OBD poort van jouw en leggen je dan uit wat wel en niet kan.

Ik ben destijds bij @Rainesh geweest voor 1 dingetje wat ik graag wilde maar hij heeft wel 10 dingen aangepast omdat dat kan, ik niet wist, maar wel graag wilde.

Nu wilde ik natuurlijk ook rainclosing maar toen bleek dat ik de verkeerde regensensor daarvoor heb.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pauldebacker
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-06 10:43
Sinds half maart ben ik de gelukkige eigenaar van een Passat GTE. Nu zag ik al dat de achterlichten niet branden als de DRL aan staat. Ik zou dit graag anders zien. En waarschijnlijk als we bezig zijn komen er (net als hierboven) nog wel 10 dingen bij. Nou had al een paar mensen een berichtje gestuurd uit de lijst met magische mannen maar nog geen reacties gehad.
Is er iemand die zou kunnen helpen met wat aanpassingen in de buurt van Tilburg/Midden Brabant?

ICT-ertje met passie. Gadget freak, netwerk prutser en op zoek naar alternatieve voor de meest simpele dingen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

pauldebacker schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:12:
Sinds half maart ben ik de gelukkige eigenaar van een Passat GTE. Nu zag ik al dat de achterlichten niet branden als de DRL aan staat. Ik zou dit graag anders zien. En waarschijnlijk als we bezig zijn komen er (net als hierboven) nog wel 10 dingen bij. Nou had al een paar mensen een berichtje gestuurd uit de lijst met magische mannen maar nog geen reacties gehad.
Is er iemand die zou kunnen helpen met wat aanpassingen in de buurt van Tilburg/Midden Brabant?
Als het goed is moet @Antera reageren. Zit in Breda.

Me.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True