Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:

• Kees030
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-05 17:39
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:41:
@Rainesh en/of @Antera

Weten jullie wat er minimaal vereist wordt om Driver Profiles te kunnen activeren?

Ik weet het al, laat maar zitten. d:)b (y)
Antwoord vermelden zou wel leerzaam zijn voor anderen ;)

• Kees030
Antera schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Hill hold = de auto blijft een aantal seconde staan op een helling als je de rem los laat

Auto hold= Vooral voor auto's met dsg. Als je bij het stoplicht stil staat zet de autp de rem er vanzelf op zodat je de rem niet vast hoeft te houden. Zodra je gas geeft gaat de rem er vanzelf af. Als je de deur open doet gaat de rem er vanzelf op. Zodra deur weer dicht en je gas geeft gaat de rem er weer af. Zet je je contact uit gaat de rem er vanzelf op. Start je de auto weer en geef je ga gaat de rem er weer af.

Dit alle vanzelf. Autohold is achteraf in te bouwen bij de sommige mqb auto's. @Rainesh en ik ook al eens gedaan.
Kan dat ook achteraf op een Seat Arona 1.0 DSG met ouderwetse handrem?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Kees030 Op beide vragen als antwoord: het is additionele software. Je zou het aan een VW/Seat dealer kunnen vragen of aan Pon.

Me.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

Kees030 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:29:
[...]

Kan dat ook achteraf op een Seat Arona 1.0 DSG met ouderwetse handrem?
Nope gaat alleen met electronische handrem als het kan op de Arona

Antera wijzigde deze reactie 16-02-2019 18:32 (23%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Kees030
Antera schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken. Helaas zit die er niet op. Jammer dat de kleinere auto's bijna altijd functionaliteit missen t.o.v. de grotere modellen }:O

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:31:
Dan is het -mij in ieder geval- nog steeds niet duidelijk hoe het precies werkt en wat er voor nodig is. Want, dit onderwerp begon eigenlijk met de Audi A1 die ook een ouderwetse handrem heeft en waarbij Hill Hold (software?) een optie is.

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Dan is het -mij in ieder geval- nog steeds niet duidelijk hoe het precies werkt en wat er voor nodig is. Want, dit onderwerp begon eigenlijk met de Audi A1 die ook een ouderwetse handrem heeft en waarbij Hill Hold (software?) een optie is.
Hill hold (helling) houd zijn voorremmen vast. Auto hold zet de handrem/rem automatisch vast (helling/uitstappen/stilstaand in D)

Antera wijzigde deze reactie 17-02-2019 13:58 (5%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:56:
Hill hold (helling) houdt zijn voorremmen vast.
Oké. Maar is Hill Hold software wat je door de dealer achteraf kunt laten installeren en op welke auto's is het dan beschikbaar?

Overigens. Voor diegene die OBDeleven hebben. Net ontdekt. Ga naar 'Garage' waar jouw auto staat. Jouw auto + een standaard OBDeleven foto van jouw model auto komt er automatisch in te staan als je de auto gescanned hebt. Klik op jouw auto en 'informatie'. Dan komt er bij de standaard foto van OBDeleven een potlood in beeld. Klik op het potlood en je kunt nu een eigen foto uploaden. Desgewenst van jouw schoonmoeder maar leuker is een foto van jouw auto.

Morgen even een betere foto van mijn en mijn zoons auto maken..

_/-\o_

GerCor wijzigde deze reactie 17-02-2019 19:06 (54%)

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hill hold is een codering in de abs module geen stukje software

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:19
Zo, Increased Traction staat aan, morgen maar even checken hoe het rijd. :)

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:11
Rainesh schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Ja je 2e telefoon connectie;) zover ik weet heb je ook phonebox nodig om een 2e BT connectie te maken.
Vandaag obdeleven binnen gehad en toch even getest, maar werkt prima!

https://tweakers.net/ext/f/YIhAzULatNQPd3eQEm0Ca6Qq/thumb.jpg

Daarnaast ook maar:
- de needle sweep aangezet (omdat het kan)
- het ACC menu in MMI geactiveerd
- XDS op medium gezet
- Lap timer (ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken, maar ach)
- Comfort knipperen op 4x
- Open deur alarm uitgezet

Toch allemaal kleine dingetjes die het leven weer wat prettiger maken :).

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Slurpgeit schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]

Daarnaast ook maar:
- XDS op medium gezet

Oeh! Nice! Deze ga ik dan ook even proberen. Had het op een andere A3 gedaan, maar werkte toen niet. Morgen op de mijne proberen. Thnx!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:49

AW_Bos

Geen gemekker, bier is lekker!

[...]

[Afbeelding]

Daarnaast ook maar:
- XDS op medium gezet

ACC-menu? Wat houdt dat in?
Adaptive Cruise Control?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Slurpgeit
AW_Bos schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:14:
[...]

ACC-menu? Wat houdt dat in?
Adaptive Cruise Control?
Yep, Dan kan je een bepaalde afstand als default instellen ipv altijd de grootste, en je krijgt er een extra afstand bij (dichterbij dacht ik).

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:58
Slurpgeit schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Yep, Dan kan je een bepaalde afstand als default instellen ipv altijd de grootste, en je krijgt er een extra afstand bij (dichterbij dacht ik).
Hoe krijg je die extra afstand? Want bij mijn Octavia onthoudt hij gewoon de laatste instelling, maar is de minimale afstand net te groot om anderen te ontmoedigen er tussen te kruipen.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• Rainesh
Je krijgt er geen extra afstand bij. Bij de Octavia heb je al je basisafstand menu...bij Audi niet.

• Slurpgeit
Niet? Ik had altijd vier keuzes voor afstand, nu vijf. Of heb je het over Skoda's?

• Rainesh
Slurpgeit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:59:
Niet? Ik had altijd vier keuzes voor afstand, nu vijf. Of heb je het over Skoda's?
Zijn dat er niet altijd 5 geweest? Begint op 3...twee verder, twee korter.

• Slurpgeit
Geen idee eigenlijk. Ik ga vanavond eens testen.

• Rainesh
[...]

[Afbeelding]

Daarnaast ook maar:
- XDS op medium gezet

Tweede telefoon zit erin bij mij! Wel bijzonder, voorheen zat adaptiekanaal er niet in bij mij. Misschien met de nieuwe vcds update er wel bij.

• basvanhees
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-02 11:25
Is het ook mogelijk om met vcds je fabrieksinstellingen terug te zetten? heb wat foutjes er in zitten door dat ik nu Golf 7 R koplampen heb in mijn golf 7 GTD 2013

• Rainesh
basvanhees schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:25:
Is het ook mogelijk om met vcds je fabrieksinstellingen terug te zetten? heb wat foutjes er in zitten door dat ik nu Golf 7 R koplampen heb in mijn golf 7 GTD 2013
Wat voor foutjes heb je erin? Misschien kunnen we dat oplossen voor je:)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

basvanhees schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:25:
Terug zetten naar originele maar je hebt niet de originele lampen erin en is er al gecodeerd? Anders kan je in je logs terug zien wat de originele coderingen zijn van de modules als je het met vcds hebt gedaan. VCDS heeft geen optie om alle modules met een druk op de knop naar OEM te gaan dat kan alleen online met ODIS

Antera wijzigde deze reactie 19-02-2019 19:45 (10%)

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-05 16:55
Iemand in de buurt van Utrecht / Zeist die mij kan helpen met een aantal aanpassing aan mijn auto?

• User
Koop je voor iets van 60 euro OBDEleven Pro, kom je er een week later achter dat een collega jarenlang aan autoknutselbedrijfje heeft gehad en z'n eigen VCDS laptop heeft... Handig!

Anyway, dag 1 met Increased Traction. Op de heenweg alleen maar achter sloompjes gezeten, dus heb ik hem niet door een bocht kunnen trekken. Op de terugweg wel een paar keer in een bocht/afslag goed op het gas kunnen stampen. Bij normaal rijden merk je er niet heel veel van, behalve dat hij misschien iets vloeiender de bocht door gaat. Hij begint iets later met ondersturen naar mijn idee, maar onderstuurt nog steeds als eerste. Als ik dan (iets) gas los deed kreeg de voorkant weer grip en brak de achterkant wat uit. Het voelt aan alsof de balans van de auto iets meer in het midden zit in plaats van vooraan.
Ik heb niet gemerkt dat het verbruik (flink) is gestegen, maar heb er ook niet specifiek op gelet.

Binnenkort meer bevindingen. :P

• Rainesh
moca007 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:48:
Iemand in de buurt van Utrecht / Zeist die mij kan helpen met een aantal aanpassing aan mijn auto?
Wat voor auto?

• moca007

• Rainesh
Ik.zit in Voorburg als je zin hebt om een stukje te rijden :)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

User schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:58:
Koop je voor iets van 60 euro OBDEleven Pro, kom je er een week later achter dat een collega jarenlang aan autoknutselbedrijfje heeft gehad en z'n eigen VCDS laptop heeft... Handig!

Anyway, dag 1 met Increased Traction. Op de heenweg alleen maar achter sloompjes gezeten, dus heb ik hem niet door een bocht kunnen trekken. Op de terugweg wel een paar keer in een bocht/afslag goed op het gas kunnen stampen. Bij normaal rijden merk je er niet heel veel van, behalve dat hij misschien iets vloeiender de bocht door gaat. Hij begint iets later met ondersturen naar mijn idee, maar onderstuurt nog steeds als eerste. Als ik dan (iets) gas los deed kreeg de voorkant weer grip en brak de achterkant wat uit. Het voelt aan alsof de balans van de auto iets meer in het midden zit in plaats van vooraan.
Ik heb niet gemerkt dat het verbruik (flink) is gestegen, maar heb er ook niet specifiek op gelet.

Binnenkort meer bevindingen. :P
Ik las "boevendingen" :+

Maar werkt dat OBDEeleven nou echt zo laagdrempelig? Kan iedere nitwit dat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:22:
Kijk even op YouTube wat OBDeleven precies is. Scheelt een heleboel uitleggen.

In het kort: je hebt een aantal 'apps' waarmee je de meest voorkomende zaken in en uit kunt schakelen. Denk aan Needle Sweep, Gordelpiep, bochtenverlichting via de mistlampen.

Daarnaast -als je de PRO versie hebt- kun je zelf ook zaken coderen waar geen app beschikbaar van is. Maar dan moet je er wel verstand van hebben.

Ik heb zelf ook een dongle gekocht. Paar dingen aangepast bij de Golf 5 van mijn zoon. Maar goed, dan heb je de aanpassingen gedaan en wat moet je er verder mee?

Dus, of je laat alles wat je wil in 1 keer aanpassen door mannen zoals @Rainesh of je koopt een dongle van OBDeleven en dan doe je het zelf.

Me.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:23
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:21:
[...]
(...)
Ik heb zelf ook een dongle gekocht. Paar dingen aangepast bij de Golf 5 van mijn zoon. Maar goed, dan heb je de aanpassingen gedaan en wat moet je er verder mee?
(...)
Diagnoses uitlezen, service meldingen resetten. Live alle (motor-)parameters uitlezen.
Mijn broer heeft bij z'n A5 de airco gerepareerd, uitlezen met de OBDEleven, sensor bestellen, zelf vervangen, en weer doorrr. Bij de dealer had het uitlezen al meer gekost dan de OBDEleven...

iRacing Profiel

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wild Chocolate schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:22:
Diagnoses uitlezen, service meldingen resetten. Live alle (motor-)parameters uitlezen.
Mijn broer heeft bij z'n A5 de airco gerepareerd, uitlezen met de OBDEleven, sensor bestellen, zelf vervangen, en weer doorrr. Bij de dealer had het uitlezen al meer gekost dan de OBDEleven...
Mooi. Maar de vraag was of het laagdrempelig is. Tuurlijk, als je er veel verstand van hebt, is de dongle ideaal. Maar een Nitwit kan met de apps ook leuke dingen doen.

En de één zal het daar bij laten en voor de ander is het ding waar je mee begint en vanzelf verder leert hoe alles werkt.

Me.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:23
GerCor schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 02:32:
[...]

Mooi. Maar de vraag was of het laagdrempelig is. Tuurlijk, als je er veel verstand van hebt, is de dongle ideaal. Maar een Nitwit kan met de apps ook leuke dingen doen.

En de één zal het daar bij laten en voor de ander is het ding waar je mee begint en vanzelf verder leert hoe alles werkt.
Ik reageerde op de vraag die ik dikgedrukt had gemaakt. Of je die dingen ook wilt kunnen, is aan jezelf.

iRacing Profiel

• moca007
Rainesh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik.zit in Voorburg als je zin hebt om een stukje te rijden :)
Is inmiddels gelukt.

• moca007
Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om de iPhone scherm op de MMI plus scherm te krijgen? ik heb een manier gevonden op youtube met een miracast en wat kabels, maar de kwaliteit schijnt zeer laag te zijn, dat het niet de moeite waard is. Mirrorlink is ook geen optie las ik.

• User
The Eagle schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Ik las "boevendingen" :+

Tis een kwestie van een dongle kopen, app installeren en in die app heb je een hele rits standaardaanpassingen die je met 1 druk op de knop kan aanpassen. Ben je alleen wel 'credits' voor nodig wat weer behoorlijk lame is. Meeste opties kosten 10 credits, wat iets van €1,50 is. Sommigen kosten 100 credits...

Je kan ook een Pro licentie kopen, waarmee je iets verder de software in kan. Daar staan de minder gebruikte opties en kan je dat long coding doen. Zo was het aanpassen van de vierwielaandrijving geen standaard optie bij de 'gratis' ( :F ) versie, maar wel optie bij de Pro versie. Het aanpassen van de XDS was een standaard optie van 10 credits, maar omdat ik de Pro versie heb kon ik hem daar wel voor nop aanpassen (Nog niet gedaan trouwens).

Maargoed, kben een paar dagen verder met AWD op Increased Traction, en ik heb nog steeds het idee dat ik wat vloeiender de bochten door ga. Het wegglijden van de auto is behoorlijk voorspelbaar geworden, en hij glijd over alle wielen opzij. Voor de aanpassing ging het wat minder vloeiend. Ik had 1 keer dat de voorwielen begonnen te glijden, ineens schokte de auto heel iets en daarna trok ik hem zo zonder problemen of gebrek aan grip de bochten door. Dus ik heb het idee dat nu de vierwielaandrijving gewoon constant aan staat, in plaats van pas als je begint te glijden. :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

User schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:04:
[...]
Tis een kwestie van een dongle kopen, app installeren en in die app heb je een hele rits standaardaanpassingen die je met 1 druk op de knop kan aanpassen. Ben je alleen wel 'credits' voor nodig wat weer behoorlijk lame is. Meeste opties kosten 10 credits, wat iets van €1,50 is. Sommigen kosten 100 credits...
Je kunt de credits gratis krijgen. Ik heb inmiddels 468 gratis credits. :+

Me.

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
Met Jailbroken iPhone is het mogelijk. Ik heb zelf een iPhone 5 permanent in de auto waarvan YouTube speelt.
Wil eigenlijk naar een iPhone 6 of SE zodat ik ook Netflix kan gebruiken.

Edit: werkt dus ook zonder vrijschakelen van VIM.
Edit2: en op een Discover Media (en equivalenten)
moca007 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:49:
Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om de iPhone scherm op de MMI plus scherm te krijgen? ik heb een manier gevonden op youtube met een miracast en wat kabels, maar de kwaliteit schijnt zeer laag te zijn, dat het niet de moeite waard is. Mirrorlink is ook geen optie las ik.

Dr Pro wijzigde deze reactie 23-02-2019 22:59 (7%)

• moca007
Dr Pro schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:12:
Met Jailbroken iPhone is het mogelijk. Ik heb zelf een iPhone 5 permanent in de auto waarvan YouTube speelt.
Wil eigenlijk naar een iPhone 6 of SE zodat ik ook Netflix kan gebruiken.

Edit: werkt dus ook zonder vrijschakelen van VIM.
Edit2: en op een Discover Media (en equivalenten)

[...]
Jailbreaken van een iPhone is geen probleem, heb nog een oude iPhone 5 liggen. Hoe heb je de iPhone met de MMI scherm verbonden draadloos of via een kabel?

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
Via kabel, je hebt wel CarPlay nodig.
Dat was ik ff vergeten te melden O-)
moca007 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:24:
[...]

Jailbreaken van een iPhone is geen probleem, heb nog een oude iPhone 5 liggen. Hoe heb je de iPhone met de MMI scherm verbonden draadloos of via een kabel?

• moca007
Dr Pro schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:07:
Via kabel, je hebt wel CarPlay nodig.
Dat was ik ff vergeten te melden O-)

[...]
Als ik CarPlay had dan was ik klaar geweest :D, helaas geen updat naar CarPlay voor MMI plus.

• Slurpgeit
GerCor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:30:
[...]

Je kunt de credits gratis krijgen. Ik heb inmiddels 468 gratis credits. :+
Je kan alles gratis krijgen, ook Pro, maar dat is misschien niet iets om hier in het openbaar te bespreken :X

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

User schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:04:
[...]
Maargoed, kben een paar dagen verder met AWD op Increased Traction, en ik heb nog steeds het idee dat ik wat vloeiender de bochten door ga. Het wegglijden van de auto is behoorlijk voorspelbaar geworden, en hij glijd over alle wielen opzij. Voor de aanpassing ging het wat minder vloeiend. Ik had 1 keer dat de voorwielen begonnen te glijden, ineens schokte de auto heel iets en daarna trok ik hem zo zonder problemen of gebrek aan grip de bochten door. Dus ik heb het idee dat nu de vierwielaandrijving gewoon constant aan staat, in plaats van pas als je begint te glijden. :)
Zit tussen je oren.

De enige wagen wagen je met een haldex permanent 50/50 kan zetten is een tiguan of de audi tegenhangers. En dan is het nog maar beperkt, boven de 20km/u is het gedaan.

Op een S3 niet mogelijk (of je moet de haldex controler gaan veranderen of de bestaande controller modden. Dan is het mogelijk. Niet met VCD's instellingetje. En dan als je deze mods uitvoort, moet je de std HALDEX serieus in de gaten houden ivm temps want zijn niet gemaakt om permanent 50/50 te rijden.

Je S3 blijft gewoon 100:0 in realiteit rijden. Maar dankzij de dikte van de olie in de koppeling slijpt de achterste aandrijving ook een beetje mee ook al is de koppeling van de haldig volledig los. Daarmee kom je aan de 95:5 of 90:10 distributie waar haldex zo graag mee pocht.
Moesten de platen iets verder van elkander staan had je gewoon 100% FWD S3 :)

Hij reageert gewoon iets aggressiever maar permanent AWD, nope. Zit je met verkeerde motorlayout.

• F-Tim
  • Laatst online: 20-05 13:09
[...]

[Afbeelding]

Daarnaast ook maar:
- XDS op medium gezet

Cool! Voor research doeleinden... welke longcoding/OBDEleven aanpassingen heb je hiervoor gebruikt? Wellicht dat het ook werkt op een VW Tiguan... (zónder Telefoon Premium/phonebox).

Wanna play?

• User
azz_kikr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Zit tussen je oren.

De enige wagen wagen je met een haldex permanent 50/50 kan zetten is een tiguan of de audi tegenhangers. En dan is het nog maar beperkt, boven de 20km/u is het gedaan.

Op een S3 niet mogelijk (of je moet de haldex controler gaan veranderen of de bestaande controller modden. Dan is het mogelijk. Niet met VCD's instellingetje. En dan als je deze mods uitvoort, moet je de std HALDEX serieus in de gaten houden ivm temps want zijn niet gemaakt om permanent 50/50 te rijden.

Je S3 blijft gewoon 100:0 in realiteit rijden. Maar dankzij de dikte van de olie in de koppeling slijpt de achterste aandrijving ook een beetje mee ook al is de koppeling van de haldig volledig los. Daarmee kom je aan de 95:5 of 90:10 distributie waar haldex zo graag mee pocht.
Moesten de platen iets verder van elkander staan had je gewoon 100% FWD S3 :)

Hij reageert gewoon iets aggressiever maar permanent AWD, nope. Zit je met verkeerde motorlayout.
Ah oke, dan grijpt ie dus aan voordat je gaat glijden, en niet pas nadat je gaat glijden. Rijd voor m'n gevoel een stuk veiliger. Dus inderdaad, het zit tussen m'n oren. :P

• Slurpgeit
F-Tim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Cool! Voor research doeleinden... welke longcoding/OBDEleven aanpassingen heb je hiervoor gebruikt? Wellicht dat het ook werkt op een VW Tiguan... (zónder Telefoon Premium/phonebox).
Misschien is dit makkelijker, hier m'n history:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
OBDeleven vehicle history log

Date: 2019-02-18 20:24

VIN: XXXXX
    Car: Audi A3
    Year: 2018
    Body type: Saloon
    Engine: DADA 110 kW (150 HP) 1.5 l
    Mileage: 14721 KM

---------------------------------------------------------------
App
    Name: Seat belt warning
    Old value: USA
    New value: EU
    Mileage: 14721 km
    Date: 2019-02-18 19:53

Long coding
    Control unit: 17 Dash Board
    Old value:
        078D19002F8000080D80E8001000000000000000
    New value:
        0B8D19002F8000080D80E8001000000000000000
    Mileage: 14721 km
    Date: 2019-02-18 19:53

App
    Name: Seat belt warning
    Old value: EU
    New value: USA
    Mileage: 14720 km
    Date: 2019-02-18 19:51

Long coding
    Old value:
    New value:
    Date: 2019-02-18 19:45

Long coding
    Values: 
        Seat belt warning: 
            Old value: Version 2
            New value: Version 1
    Date: 2019-02-18 19:44

Long coding
    Old value:
    New value:
    Date: 2019-02-18 19:43

Long coding
    Values: 
        Seat belt warning: 
            Old value: Version 1
            New value: Version 2
    Date: 2019-02-18 19:31

Long coding
    Old value:
        078519002F8000080D80E8001000000000000000
    New value:
    Date: 2019-02-18 19:24

Adaptation
    Control unit: 13 Adaptive Cruise Control
    Name: Distance basic setting option
    Values: 
            Old value: Off
            New value: On
    Date: 2019-02-18 19:20

App
    Name: Lap Timer
    Old value: OFF
    New value: ON
    Date: 2019-02-18 19:02

App
    Name: DRLs function with Turn signal
    Old value: ON
    New value: OFF
    Date: 2019-02-18 19:01

App
    Old value: DIMM

App
    New value: DIMM

App
    Name: Comfort turn signals
    Old value: 3
    New value: 4
    Date: 2019-02-18 19:00

App
    Name: Open door alarm
    Old value: Driver door
    New value: OFF

Long coding
    Old value:
        078419002F8000080D80E8001000000000000000
    New value:
        078519002F8000080D80E8001000000000000000

App
    Name: DRL settings in head unit
    Date: 2019-02-18 18:59

App
    Name: Gauge Test-Needle Sweep
    Date: 2019-02-18 18:58

App
    Name: Second phone support
    Date: 2019-02-18 18:56

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Slurpgeit schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:01:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
OBDeleven vehicle history log

App
    Name: Second phone support
    Date: 2019-02-18 18:56

Is dus gewoon een app?

Me.

• Slurpgeit
Ja denk 't. Als je wil kan ik wel even de Android app uit elkaar trekken en kijken wat ie onderwater met de dongle communiceert.

• MGRobbie
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-03 07:27
*Spam?* heeft mijn software aangepast. Zelf was ik wat huiverig want wie laat ik aan mijn auto werken aan iets waar ik zelf weinig kennis van heb.
Geen nood, *Spam?* is vakkundig legt uit wat hij gaat doen voor dat het daadwerkelijk wordt aangepast. Laat je meekijken op zijn laptop en je krijgt status vooraf en aanpassingen achteraf. Vertrouwd adres met rustgevende software engineer.
Ik kom graag nog terug voor andere vrijgave/aanpassingen.

Albantar wijzigde deze reactie 27-02-2019 12:16 (4%)

• Slurpgeit
Slurpgeit schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:35:
[...]

Ja denk 't. Als je wil kan ik wel even de Android app uit elkaar trekken en kijken wat ie onderwater met de dongle communiceert.
Ok, ik verveelde me. Hier is de JSON die de app terug krijgt over de Second Phone support:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
{  
         "objectId":"O3D1w5TUrL",
         "modelArray":[  
            {  
               "__type":"Pointer",
               "className":"VehicleBase",
               "objectId":"bqpnEsnnZv"
            }
         ],
         "commands":[  
            {  
               "command":"CONNECT",
               "data":"5F",
               "type":"R/W"
            },
            {  
               "command":"DATA_BY_ID",
               "data":"22AD/2/7/1",
               "type":"R/W",
               "values":"0/1"
            },
            {  
               "command":"RESET",
               "data":"02",
               "type":"W"
            },
            {  
               "command":"DISCONNECT",
            }
         ],
         "values":[  
            "OFF",
            "ON"
         ],
         "developer":{  
            "__type":"Pointer",
            "className":"_User",
            "objectId":"9Fq8iTWwWl"
         },
         "picture":{  
            "__type":"File",
            "name":"23e8ca9516fc3073f53d3ec18c039ebb_appimg.jpg",
            "url":"https://server.obdeleven.com/files/Z9yEJTqsJpWxbtYaT4fUR58NI1XzfTqldlaD6PZm/23e8ca9516fc3073f53d3ec18c039ebb_appimg.jpg"
         },
         "name":"Second phone support",
         "appID":577,
         "description":"By using this application, you will be able to connect two phones to the car's multimedia system.",
         "price":10,
         "usage":144,
         "public":true,
         "strict":false,
         "createdAt":"2018-07-17T07:47:55.088Z",
         "updatedAt":"2019-02-24T11:46:03.720Z"
      }

Het stukje "commands" lijken wel enigszins overeen te komen met de instructies op https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_audi-a3-8v.html. Als ik bijvoorbeeld Hill Start Assist pak, daar zegt de app het volgende:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
"commands":[
            {
               "command":"CONNECT",
               "data":"03",
            },
            {
               "command":"DATA_BY_ID",
               "data":"0E0D/0/0/2",
               "type":"R/W",
               "values":"1/0/2"
            },
            {
               "command":"DISCONNECT",
               "data":"",
            }
         ],

En op de site:
1. [03-ABS Systeem]
2. [Aanpassen-10]
3. Kies 'Helling Assistentie': 0 = normaal; 1 = vroeg (lager toerental), 2 = laat (hoger toerental en slippende koppeling)
Stap 1 komt overeen met het CONNECT commando, Stap 2 kan ik even niet plaatsen, en Stap 3 is terug te vinden in de values van het DATA_BY_ID commando. Misschien dat iemand met meer verstand van VCDS hier meer logica in terug kan vinden.

De hele lijst met apps is een beetje groot en onleesbaar, maar als er behoefte voor is kan ik die ook wel via DM delen ofzo (of voor andere auto's, om het even).

• Rainesh
Als sommige dingen bekijk van je logs dan snap ik nu waarom ik die dingen niet gebruik.

• F-Tim
  • Laatst online: 20-05 13:09
Slurpgeit schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:01:
[...]

...
Thanks! Ik zal nog eens uitpluizen welke long coding precies erachter zit :) (Of hoe ik de "DATA_BY_ID" tag moet lezen, want daar zit uiteindelijk de magie in verstopt)

Wanna play?

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-05 09:36

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb een zelfde vraag over CH/LH.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Seat Ibiza 6F (bj: 2018). Deze heeft wel een lichtsensor (lampen gaan automatisch aan en uit bij het in-/uitrijden van een tunnel) Maar geen regensensor, of functies voor CH/LH. (Ook niet onder licht in het instellingenmenu, zoals ik dat met mijn Leon 5F wel heb)

Is dat te activeren via VCDS?

Martijn02 wijzigde deze reactie 26-02-2019 16:30 (8%)

• Rainesh
Martijn02 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:58:
Ik heb een zelfde vraag over CH/LH.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Seat Ibiza 6F (bj: 2018). Deze heeft wel een lichtsensor (lampen gaan automatisch aan en uit bij het in-/uitrijden van een tunnel) Maar geen regensensor, of functies voor CH/LH. (Ook niet onder licht in het instellingenmenu, zoals ik dat met mijn Leon 5F wel heb)

Is dat te activeren via VCDS?
Hm.apart..wel automatisch aan / uit in het donker?

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-05 09:36

Martijn02

/* No Comment */

Rainesh schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Hm.apart..wel automatisch aan / uit in het donker?
Yes. De lichtschakelaar heeft gewoon een "Auto" stand, en dan wisselt hij zelf tussen DLR en Dimlicht. Dat is ook te zien in waze/carplay, dan wordt de map ineens donker, en dan weer licht.

Het is een "style" uitvoering, geimporteerd uit Spanje. Blijkbaar komen die allemaal met lichtsensor, maar zonder regensensor, en zonder LH/CH.

Gebrek aan regensensor kan ik prima mee leven, maar ik vind het wel fijn als hij zijn lampen aandoet als ik hem 's avonds open klik.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb sinds deze week een 2014 Octavia in Elegance Businessline met de volgende opties:

-Grote navi
-Licht/regensensor
-Adaptief bi-xenon
-Drive select.
-CH / LH
-Lane assist
-park assist
-kessy
-Verkeersborden herkenning
-Electrische kofferbak klep
-Panodak

Nu ben ik aan het sneupen wat de vcds mogelijkheden zijn.

Wensen lijstje tot nu toe:
-Activatie grootlicht assistent.
-Ramen/panodak dicht bij regen.
-CH LH naar mistlampen.
-knipperlichten hij noodstop.
-Needle sweep.
-Snelweg licht (als dit niet al standaard is)
-Achterlichten aan bij regen (als dit niet al standaard is)

Zijn er nog andere must have aanpassingen?

Chaoss wijzigde deze reactie 02-03-2019 16:11 (12%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:02:
Ik heb sinds deze week een 2014 Octavia in Elegance Businessline met de volgende opties:

-Grote navi
-Licht/regensensor
-Adaptief bi-xenon
-Drive select.
-CH / LH
-Lane assist
-kessy
-Verkeersbordenherkenning
-Electrische kofferbakklep
-Panodak

Nu ben ik aan het sneupen wat de vcds mogelijkheden zijn.

Wensenlijstje tot nu toe:
-Activatie grootlichtassistent.
-Ramen/panodak dicht bij regen.
-CH LH naar mistlampen.
-knipperlichten hij noodstop.
-Needle sweep.
-Snelweglicht (als dit niet al standaard is)
-Achterlichten aan bij regen (als dit niet al standaard is)

Zijn er nog andere must have aanpassingen?
Nog nooit gehoord van achterlichten aan bij regen dus lijkt mij niet standaard.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgens mij schakelde mijn Passat wel automatisch over van drl naar volledige verlichting bij regen.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Chaoss schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:47:
Volgens mij schakelde mijn Passat wel automatisch over van drl naar volledige verlichting bij regen.
Doet de Golf ook. Standaard setting in het menu :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Pannekoek81 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:38:
Doet de Golf ook. Standaard setting in het menu :)
Straks eens even bij mijn SUPERGolf 7 kijken. Zegt me eventjes niks. (even niet ter beschikking).

EDIT: man man man. Mooi, weet ik dit ook weer.

GerCor wijzigde deze reactie 02-03-2019 17:22 (20%)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-05 20:11
Gister avond heb ik de regen en licht sensor ingebouwd dit ging allemaal redelijk soepel op een paar kleine OBEleven foutmeldingen na wat snel opgelost was.
Het leek er gister op dat alles goed werkte, maar vanochtend 8:00 - 8:15 waren de lampen ook aan.
Ik vraag me nu af of er iets niet goed staat of dat het te maken heeft met de gevoeligheid die nu op sensible staat.
Iemand een idee heb de sensor 8U0 955 559 C geplaatst welke volgens diverse forums zou moeten werken op een Seat Leon 5f.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Woolfy681 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:31:
Gisteravond heb ik de regen- en lichtsensor ingebouwd. Dit ging allemaal redelijk soepel op een paar kleine OBEleven foutmeldingen na wat snel opgelost was.
Het leek er gister op dat alles goed werkte, maar vanochtend 8:00 - 8:15 waren de lampen ook aan.
Ik vraag me nu af of er iets niet goed staat of dat het te maken heeft met de gevoeligheid die nu op sensible staat.
Iemand een idee heb de sensor 8U0 955 559 C geplaatst welke volgens diverse forums zou moeten werken op een Seat Leon 5f.
Zelf ingebouwd, altijd + 100 (y)

Ja, goeie vraag. Boven jouw bericht staat mijn instelling. Ik had ook wel eens dat overdag de verlichting ingeschakeld was terwijl het toch gewoon overdag was. Als het ook maar een beetje donker was ging de verlichting aan. Toen op 'laat' gezet en niet meer meegemaakt.

Ik had het ook bij mijn zoon zijn Golf 5 met OBDeleven ingeschakeld maar toen ging ook de verlichting overdag aan. En dat wil mijn zoon niet, dus weer uitgeschakeld.

Ik denk dat je even moet zoeken naar de juiste instelling.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woolfy681
GerCor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:57:
[...]

Zelf ingebouwd, altijd + 100 (y)

Ja, goeie vraag. Boven jouw bericht staat mijn instelling. Ik had ook wel eens dat overdag de verlichting ingeschakeld was terwijl het toch gewoon overdag was. Als het ook maar een beetje donker was ging de verlichting aan. Toen op 'laat' gezet en niet meer meegemaakt.

Ik had het ook bij mijn zoon zijn Golf 5 met OBDeleven ingeschakeld maar toen ging ook de verlichting overdag aan. En dat wil mijn zoon niet, dus weer uitgeschakeld.

Ik denk dat je even moet zoeken naar de juiste instelling.
Thanks ga nog eens even zoeken naar instellingen dan, misschien dan toch iets van gevoeligheid nou was het vanochtend wel wat grijs buiten dus zal vanmiddag onderweg naar huis nog eens kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Woolfy681 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Thanks ga nog eens even zoeken naar instellingen dan, misschien dan toch iets van gevoeligheid nou was het vanochtend wel wat grijs buiten dus zal vanmiddag onderweg naar huis nog eens kijken.
Vrij normaal met dit weer. VAG sensoren zijn vrij gevoelig

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:27:
Mee eens. Het hoeft maar een beetje donker te zijn en de verlichting gaat al aan. Op zich uitstekend natuurlijk. Want ja, dat is de bedoeling van een lichtsensor. Je hoeft er zelf niet bij na te denken. En het zit me ook niet in de weg.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woolfy681
Rainesh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Bedankt dat wist ik niet dan wacht ik de komende dagen nog even af wat het doet.
Moet zeggen vind het wel erg leuk dat dit allemaal zo makkelijk gaat met VAG bij mij vorige auto (fiat) was dit niet mogelijk. Zaterdag staan parkeersensoren op de planning hopelijk gaat dat net zo goed :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24
GerCor schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Mee eens. Het hoeft maar een beetje donker te zijn en de verlichting gaat al aan. Op zich uitstekend natuurlijk. Want ja, dat is de bedoeling van een lichtsensor. Je hoeft er zelf niet bij na te denken. En het zit me ook niet in de weg.
Behalve als je een Golf 5 rijdt met US lights, dan moeten ze zo lang mogelijk uitblijven 8)

Xbox live: Ghesous

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Behalve als je een Golf 5 rijdt met US lights, dan moeten ze zo lang mogelijk uitblijven 8)
Shut up. _O-

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Woolfy681 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:31:
Gister avond heb ik de regen en licht sensor ingebouwd dit ging allemaal redelijk soepel op een paar kleine OBEleven foutmeldingen na wat snel opgelost was.
je kan dit indien gewenst nog in de adaptie waarde wat tweaken.

Zet deze even op normal:

IDE08786-ENG115724-Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit,normal

• Woolfy681
Antera schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:50:
[...]

je kan dit indien gewenst nog in de adaptie waarde wat tweaken.

Zet deze even op normal:

IDE08786-ENG115724-Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit,normal
Die zag ik inderdaad gister op sensitive staan. Heb het toen maar gewoon laten staan, maar ga het eens proberen. Bedankt voor je bericht

Nou de lichtsensor werkt naar behoren.

Wel een nieuwe vraag:
Vandaag heb ik parkeersensoren achter in laten bouwen, echter krijg ik het niet voor elkaar om de afstand op de display te zien (OPS) wat ik ook doe ik krijg het niet te zien.
Iemand een idee of het überhaupt mogelijk is op een media system colour ?

Heb er nu al weer spijt van dat ik dit niet ook zelf heb gedaan, maar heb helaas niet de ruimte om dit goed te kunnen doen :(

Woolfy681 wijzigde deze reactie 10-03-2019 10:39 (34%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Parkeersensoren alleen achter zou ook mogelijk moeten zijn zover mij bekend. Je zal 5f wel goed moeten coderen

• Woolfy681
Antera schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:39:
Parkeersensoren alleen achter zou ook mogelijk moeten zijn zover mij bekend. Je zal 5f wel goed moeten coderen
Codering heb ik nagekeken, maar ziet er volgens mij goed uit heb het idee dat ze pin 8 en 18 niet hebben gebruikt, maar 7 en 17. Kwam dat tegen als mogelijke fout.

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Codering heb ik nagekeken, maar ziet er volgens mij goed uit heb het idee dat ze pin 8 en 18 niet hebben gebruikt, maar 7 en 17. Kwam dat tegen als mogelijke fout.
piepen ze wel als je ze achteruit zet? Is module 10 benaderbaar?

Inmiddels opgelost of nog steeds niet werkend?

Rainesh wijzigde deze reactie 10-03-2019 12:57 (6%)

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:56:
[...]

piepen ze wel als je ze achteruit zet? Is module 10 benaderbaar?

Inmiddels opgelost of nog steeds niet werkend?
Ze piepen inderdaad wel dus dat gaat goed. Alleen nog niks op het scherm.
Wel de foutmeldingen die ik via OBDEleven heb uitgelezen:

5F Information Control Unit

System description: MU-E--ER
Software number: 5F0035869A
Software version: 0161
Hardware number: 5F0035869A
Hardware version: 180
Serial number: 00009173450300001948
ODX name: EV_MUEnt4CCONT
ODX version: 004052
Long coding: 04730300BE00000011110001000000002F0004840000010000

Trouble codes:
U111100 - Function limitation due to missing message
static

76 Parking Assistance

System description: PARKHILFE 4K
Software number: 5Q0919283F
Software version: 0054
Hardware number: 5Q0919283
Hardware version: H10
Serial number: 39291604001142
ODX name: EV_EPHVA14AU3700000
ODX version: 002024
Long coding: 0001050001

Trouble codes:
U112100 - Databus missing message
Intermittent
Intermittent
Intermittent

• broodjekabab
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-03 13:29
hallo

Heb een polo 6C 2015 met ACC ,

vraag kan daar ook lane assits toegevoegd worden door middel van vcds of heb ik ook andere module voor nodig

thx dennis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

broodjekabab schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:30:
hallo

Heb een polo 6C 2015 met ACC ,

vraag kan daar ook lane assits toegevoegd worden door middel van vcds of heb ik ook andere module voor nodig

thx dennis
ACC werkt middels een "Radar" in het VW logo (gril) óf onder in de luchtinlaat van de bumper. Lane-Assist werkt op basis van een camera achter je voorruit.

Twee volledig andere meetsystemen, dus :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-03-2019 18:29 (4%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Woolfy681
Nog even verder gezocht en zag dat zekering 32 er niet in zit iemand een idee of dat dit het probleem kan zijn ? Zag ergens dat deze ook met parkeersensoren te maken heeft.

Er zit wel een andere zekering in meen 48 als ik deze eruit haal dan doen de sensoren het niet meer want deze zit aan de can bus verbonden.

Woolfy681 wijzigde deze reactie 10-03-2019 17:05 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Ze piepen inderdaad wel dus dat gaat goed. Alleen nog niks op het scherm.
Wel de foutmeldingen die ik via OBDEleven heb uitgelezen:

5F Information Control Unit

System description: MU-E--ER
Software number: 5F0035869A
Software version: 0161
Hardware number: 5F0035869A
Hardware version: 180
Serial number: 00009173450300001948
ODX name: EV_MUEnt4CCONT
ODX version: 004052
Long coding: 04730300BE00000011110001000000002F0004840000010000

Trouble codes:
U111100 - Function limitation due to missing message
static

76 Parking Assistance

System description: PARKHILFE 4K
Software number: 5Q0919283F
Software version: 0054
Hardware number: 5Q0919283
Hardware version: H10
Serial number: 39291604001142
ODX name: EV_EPHVA14AU3700000
ODX version: 002024
Long coding: 0001050001

Trouble codes:
Intermittent
Intermittent
Intermittent
Dit zijn codeer fouten. Zal je zo sturen wat er gecodeerd moet worden.

Of makkelijker. Wat heb je zelf aangepast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
@Woolfy681

Heb je OPS aangezet in module 76? Dat is Byte 2 - bit 0. Gebruik login 71679

Daarnaast in 5F adaptiekanalen
Vehicle function list BAP-parking_assist_0x0A
Vehicle menu operation-menu_display_pdc
Vehicle menu operation-menu_display_pdc_over_threshold_high

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:12:
@Woolfy681

Heb je OPS aangezet in module 76? Dat is Byte 2 - bit 0. Gebruik login 71679

Daarnaast in 5F adaptiekanalen
Vehicle function list BAP-parking_assist_0x0A
Vehicle menu operation-menu_display_pdc
Vehicle menu operation-menu_display_pdc_over_threshold_high
Module 76 is aangezet inderdaad. Zal de overige 5F adaptions even checken. Bedankt zover.

Weet jij of zekering 32 er ook in hoort te zitten dit kwam ik namelijk nog tegen in mijn zoek tocht.

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:21:
[...]

Module 76 is aangezet inderdaad. Zal de overige 5F adaptions even checken. Bedankt zover.

Weet jij of zekering 32 er ook in hoort te zitten dit kwam ik namelijk nog tegen in mijn zoek tocht.
Heb je 76 ook aan module 19 toegevoegd?

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:31:
[...]

Heb je 76 ook aan module 19 toegevoegd?
Daar heb ik zelf nog biet gekeken omdat daar geen fouten zaten.

Dit module 19 op dit moment namelijk.

19 Gateway

System description: GW MQB Mid
Software number: 5Q0907530S
Software version: 1188
Hardware number: 5Q0907530E
Hardware version: 127
Serial number: 0002592165
ODX name: EV_GatewLear
ODX version: 011016
Long coding: 030100F42B085700EF000248080F00010001000000000000000000000000

Subsystems:
System description: J367-BDMHella
Software version: 8043
Hardware version: H03
Serial number: 1131224203

System description: E221__MFL-PR6
Software version: 0130
Hardware version: H04
Serial number: 000000000B0908100914
Long coding: 002000

Trouble codes:
No trouble codes found

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:21:
[...]

Als ze zekering op een ander plek gepakt hebben is dat niet erg. Je systeem werkt. Nu derest van je coding nog.

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Als ze zekering op een ander plek gepakt hebben is dat niet erg. Je systeem werkt. Nu derest van je coding nog.
Thanks voor de hulp zover ga kijken wat ze zijn vergeten in de coding.

Net de coding na gelopen, maar volgens mij is alles gecodeerd zag nu wel de fout parrallel parking assistance control module no communication.

Woolfy681 wijzigde deze reactie 10-03-2019 21:11 (19%)

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:44:
[...]

Thanks voor de hulp zover ga kijken wat ze zijn vergeten in de coding.

Net de coding na gelopen, maar volgens mij is alles gecodeerd zag nu wel de fout parrallel parking assistance control module no communication.
Dan is je module 10 / 76 verkeerd gecodeerd.

Heb je wel alle menu functies voor PDC in je navi? Reboot je navi ook door powerknop ingedrukt te houden.

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:30:
[...]

Dan is je module 10 / 76 verkeerd gecodeerd.

Heb je wel alle menu functies voor PDC in je navi? Reboot je navi ook door powerknop ingedrukt te houden.
Heb geen navigatie het gaat om de media system colour hopelijk ga je me nu niet vertellen dat ops op deze versie niet werkt.

• Rainesh
Woolfy681 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:36:
[...]

Heb geen navigatie het gaat om de media system colour hopelijk ga je me nu niet vertellen dat ops op deze versie niet werkt.
Jawel, OPS moet daarop wel werken. Er is ergens iets niet goed gecodeerd. Kijk eens nog een keer in je 76.

Probeer dit eens als coding:

0010051001

Rainesh wijzigde deze reactie 10-03-2019 22:24 (6%)

• Johnnyp85
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 09-04 18:56
Hallo allemaal... heerlijke topic, veel info... ik ga binnenkort nadat ik wat retrofit heb gedaan zeker naar rainesh..

Heb namelijk
Voetverlichting.
Verlichting onderkant deuren..
Ambient verlichting
En tmps en mode knop besteld.. En meen dat die allemaal gecodeerd dienen te worden.

Iemand die ook de offroad modus aan heeft gezet?

Ik ben verder opzoek naar mogelijkheden van dab+ En xenon led in me mistlampen.. gezien ik wel xenon hebt maar gele mistlampen.. iemand die weet wat ik dan moet hebben.

Golf 7 2014 1.6tdi met discover media pro..

• Woolfy681
Rainesh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Jawel, OPS moet daarop wel werken. Er is ergens iets niet goed gecodeerd. Kijk eens nog een keer in je 76.

Probeer dit eens als coding:

0010051001
Vanochtend nog even contact gehad met de leverancier van de spullen en hij had het idee dat de controler unit defect is en gaat hier een vervanger voor regelen.

Zal vanmiddag nog even de coding nog even proberen.

Bedankt zover weer en keep you posted.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Johnnyp85 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:30:
Hallo allemaal... heerlijke topic, veel info... ik ga binnenkort nadat ik wat retrofit heb gedaan zeker naar rainesh..

Heb namelijk
Voetverlichting.
Verlichting onderkant deuren..
Ambient verlichting
En tmps en mode knop besteld.. En meen dat die allemaal gecodeerd dienen te worden.

Iemand die ook de offroad modus aan heeft gezet?

Ik ben verder opzoek naar mogelijkheden van dab+ En xenon led in me mistlampen.. gezien ik wel xenon hebt maar gele mistlampen.. iemand die weet wat ik dan moet hebben.

Golf 7 2014 1.6tdi met discover media pro..
Dit gaat nog wat worden. :+ Succes met het ontdekken. Altijd leuk, soms minder leuk.

Me.

• Johnnyp85
Je rekent jezelf al veel te snel rijk idd.. iets waar ik heel erg naar uitkeek was Spotify app op de hu.. helaas is dat met discover pro dus niet mogelijk.

Daar zit geen mirrorlink op..
Als ik setup in duik heb ik dus wel wlan en Premium telefoon... Waar is dat goed voor dan..

En kan ik niet gewoon zo'n USB mirrorlink dongle erin doen.. op de gen 1. Hebben mensen hier ervaring mee. Ik zie het namelijk niet zitten om een nieuwe mib2 aan te schaffen
YouTube: mirrorlink en golf mk7 gen1

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Johnnyp85 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:16:
Je rekent jezelf al veel te snel rijk idd.. ......
Ik vroeg me eigenlijk af wat je gaat retrofitten. Je kunt wel knoppen of lampjes kopen, maar je zult toch ook kabels moeten aansluiten.

GerCor wijzigde deze reactie 11-03-2019 20:44 (12%)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johnnyp85
Ik heb dus geen voetverlichting... geen waarschuwingslampen in de deuren.. hier heb ik bv dus hele setjes voor gehaald inc kabelbomen... in verleden ook veel achteraf ingebouwd in alfas hele climat controls ed.. Alleen bij alfa Romeo forums Word heel veel tot kleinste details beschreven... En krijg je hulp van alle kanten.. dat is bij andere merken veel minder.. Maar ik kom wel wel.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Johnnyp85 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:51:
Ik heb dus geen voetverlichting... geen waarschuwingslampen in de deuren.. hier heb ik bv dus hele setjes voor gehaald inc kabelbomen... in verleden ook veel achteraf ingebouwd in alfas hele climat controls ed.. Alleen bij alfa Romeo forums Word heel veel tot kleinste details beschreven... En krijg je hulp van alle kanten.. dat is bij andere merken veel minder.. Maar ik kom wel wel.
Nice. Mooiste zou zijn als je ook nog foto's plaatst van de retrofits.

EDIT: vraag is alleen of je wat hardware betreft beter hier kunt deelnemen: Het grote Volkswagen topic - Deel 4 want daar heb je ook technische Harry's die je kunnen bijstaan. Dit forum is meer voor de software Harry's.

GerCor wijzigde deze reactie 11-03-2019 21:12 (18%)

Me.

• Johnnyp85
Bedankt.. zal daar even neuzen...

Iemand die mij verder kan helpen met me navigatie vraag?... Waar is Premium telefoon en wlan Voor??.. En kan er op de discover pro gen 1 ook dab+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Johnnyp85 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:45:
Bedankt.. zal daar even neuzen...

Iemand die mij verder kan helpen met me navigatie vraag?... Waar is Premium telefoon en wlan Voor??.. En kan er op de discover pro gen 1 ook dab+
Dat soort vragen stel je dus op het forum van Volkswagen. Dit gaat over VCDS. En je kunt ook even kijken op YouTube.

Dus, je sluit jouw deurverlichting aan, en hoe je dat doet kun je het beste vragen op het forum van Volkswagen. Je kunt daar een heel aansluitschema vinden. Eenmaal aangesloten moet het gecodeerd worden en hoe je dat doet met VCDS of wie dat voor jou kan doen kun je hier vragen.

Ik heb geen vraag van jou over navigatie gezien en DAB+ zit niet op Gen 1 en kan ook niet.

Me.

• Johnnyp85
Dat was dus mijn software vraag... schema's ed zoek ik idd zelf op..

Ik dacht misschien dat mirrorlink en dab met vcds aan te zetten waren.

Als ik een mib2 computer koop kan ok die op me huidige scherm werkend krijgen.. of moet ik dan ook met scherm veranderen..

Ik weet dat je sowieso moet coderen.. vandaar me vraag hier.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Johnnyp85 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:13:
Dat was dus mijn software vraag... schema's ed zoek ik idd zelf op..

Ik dacht misschien dat mirrorlink en dab met vcds aan te zetten waren.
Nee. Heeft niks met VCDS te maken, helaas. Mirrorlink is versleuteld en kan alleen geactiveerd worden door de VW dealer maar is sowieso niet beschikbaar op Gen 1 en DAB+ is ook hardware.
Als ik een mib2 computer koop kan ok die op me huidige scherm werkend krijgen.. of moet ik dan ook met scherm veranderen..
Ik weet niet wat je er in hebt zitten. Je hebt een vraag over navigatie maar ik weet niet wat jouw vraag is want niet gelezen. Je schrijft eerst dat je een Discover Media Pro hebt. Maar of je hebt een Discover Media of een Discover Pro.
Ik weet dat je sowieso moet coderen.. vandaar me vraag hier.

Me.

• Johnnyp85
Ja sorry..

Ik heb dus discover pro gen 1 met groot scherm. Voice controle en navigatie bij me tellers. Verder zit er ook 2 sd en een sim slot op.

Ik weet inmiddels dat mirrorlink of apps niet gaan werken hierop.

Dus eigenlijk is mijn vraag.. Waarom zit er nu wlan en Premium telefoon op dat ding. Wat kan ik daarmee.

En als ik een gen 2 mediacomputer haal moet ik dan ook me scherm vervangen of kan dmv vcds me huidige scherm erop gecodeerd worden.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Voor de liefhebbers hier een filmpje van het achteraf activeren van de Personalisatie optie in de menu van de Kodiaq maar ook voor de Passat/Tiguan/Arteon enz waarbij je dus de sleutels met hun eigen instellingen en profiel kan instellen. Handig als je er 2 sleutels gebruikt worden voor 2 verschillende berijders. Mocht je een 3de sleutel hebben dan kan ook die gekoppeld worden.

Antera wijzigde deze reactie 13-03-2019 20:06 (9%)

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True