Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

@Johnnyp85

Dus eigenlijk is mijn vraag.. Waarom zit er nu wlan en Premium telefoon op dat ding. Wat kan ik daarmee.
Je kan een Hotspot maken waardoor iedereen in de auto verbinding ermee kan maken :-)

En als ik een gen 2 mediacomputer haal moet ik dan ook me scherm vervangen of kan dmv vcds me huidige scherm erop gecodeerd worden.

Is niet mogelijk aangezien de aansturing anders is en het scherm niet doet of hele gekke dingen laat zien

Even antwoord op je vragen in dikke letters erbij vermeld hierboven

Antera wijzigde deze reactie 13-03-2019 20:09 (22%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 01:18
Ik heb een Polo 6C eind 2015 en ik vroeg me af of het waarschuwingsgeluid/piepje met de melding dat de verlichting nog aanstaat als het bestuurdersportier openstaat uitgeschakeld kan worden met VCDS?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tolga07 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:18:
Ik heb een Polo 6C eind 2015 en ik vroeg me af of het waarschuwingsgeluid/piepje met de melding dat de verlichting nog aanstaat als het bestuurdersportier openstaat uitgeschakeld kan worden met VCDS?
Ik vraag me eigenlijk af of je dat piepje hoort omdat de verlichting aanstaat of omdat jouw auto op contact staat. Want meestal gaat de verlichting pas aan als je de auto op contact zet.

Maar verder lijkt het me dat als je een piepje aan kunt zetten dan moet je het ook uit kunnen zetten met VCDS.

Me.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Tolga07 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:18:
Contact piepje kan uit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

True, maar dat was de vraag niet. :9

Me.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:25
Antera schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:06:
Voor de liefhebbers hier een filmpje van het achteraf activeren van de Personalisatie optie in de menu van de Kodiaq maar ook voor de Passat/Tiguan/Arteon enz waarbij je dus de sleutels met hun eigen instellingen en profiel kan instellen. Handig als je er 2 sleutels gebruikt worden voor 2 verschillende berijders. Mocht je een 3de sleutel hebben dan kan ook die gekoppeld worden.

[YouTube: Personalisatie menu Activeren MQB]
kan dit voor de laatste golf 7.5 ook geactiveerd worden?

• Rainesh
pitchdown schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Ja in principe wel.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dan zou het wel handig zijn om dan gelijk even te vermelden wat je er voor nodig hebt om het te (laten) activeren.

Voor zover ik van jou meen te weten, is een AID een vereiste.

EDIT:
Daarbij moet ik wel vertellen dat het filmpje van @Antera niet geheel duidelijk is hoe het werkt. Als je het filmpje bekijkt lijkt het alsof alles draait om de autosleutel die je aan een persoon koppelt. Maar de basis is, volgens mij, dat je de optie 'bestuurdersprofiel' (achteraf) met VCDS beschikbaar maakt, daar verschillende instellingen aan toekent, zoals de achtergrondkleur van jouw AID, kleur interieurverlichting, radiozenders enz en de instellingen van dat profiel koppelt aan één van de sleutels.

GerCor wijzigde deze reactie 14-03-2019 10:43 (48%)

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

pitchdown schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Geen enkel probleem

@pitchdown @GerCor

Discover pro en verder niks. AD is geen vereiste. De rest word vanzelf gekoppeld aan de sleutel.

Als je opent met sleutel 1 en dan alle instellingen in de auto naar jouw wens zetten zoals menu opties enz en kleuren enz dan worden deze opgeslagen op deze sleutel en koppeld aan bv profiel 1.

Als je nu uit stapt op slot doet en met sleutel 2 hetzelfde doet als bovenstaande worden die instellingen toegepast aan sleutel 2 koppeld aan b.v. profiel 2.

Enz enz

Dus als je met sleutel 1 instapt krijg je automatisch alles instellingen die daarmee gedaan zijn in bovenstaande stap bij profiel 1 en de daarbij behorende sleutel

Stap je met sleutel 2 is zijn het alle instellingen zoals je hierboven op sleutel 2 (profiel 2) hebt toegepast.

Je kan op het filmpje herkennen bv aan de lane assist doe bij de ene sleutel wel standaard aan staat en de andere niet.

Zal nog eens een nog uitgebreider filmpje maken waarop je dit ook kan terug zien

Antera wijzigde deze reactie 14-03-2019 13:06 (74%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:47:
[...]

True, maar dat was de vraag niet. :9
Stiekem wel want dat is wat je hoort als de deur open staat :-). Sleutel nog in contact.

De piep van het licht is volgens mij aan hetzelfde signaal gekoppeld en niet afzonderlijk uit te zetten

Antera wijzigde deze reactie 14-03-2019 13:08 (17%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Geen enkel probleem

@pitchdown @GerCor

Discover pro en verder niks. AD is geen vereiste. De rest word vanzelf gekoppeld aan de sleutel.

Als je opent met sleutel 1 en dan alle instellingen in de auto naar jouw wens zetten zoals menu opties enz en kleuren enz dan worden deze opgeslagen op deze sleutel en koppeld aan bv profiel 1.

Als je nu uit stapt op slot doet en met sleutel 2 hetzelfde doet als bovenstaande worden die instellingen toegepast aan sleutel 2 koppeld aan b.v. profiel 2.

Enz enz

Dus als je met sleutel 1 instapt krijg je automatisch alles instellingen die daarmee gedaan zijn in bovenstaande stap bij profiel 1 en de daarbij behorende sleutel

Stap je met sleutel 2 is zijn het alle instellingen zoals je hierboven op sleutel 2 (profiel 2) hebt toegepast.

Je kan op het filmpje herkennen bv aan de lane assist doe bij de ene sleutel wel standaard aan staat en de andere niet.

Zal nog eens een nog uitgebreider filmpje maken waarop je dit ook kan terug zien
Nogmaals, volgens mij gaat het dus anders. Een bestuurdersprofiel heeft niks met autosleutels te maken.

Stel, je hebt 4 bestuurdersprofielen aangemaakt maar je hebt maar 2 autosleutels.

Bestuurdersprofiel GerCor
Bestuurdersprofiel Antera
Bestuurdersprofiel Rainesh
Bestuurdersprofiel Famous

Dan kies (koppel) je voor bijvoorbeeld bestuurdersprofiel GerCor sleutel 1 en voor bestuurdersprofiel Antera sleutel 2

Stapt Rainesh in de auto met sleutel 1 dan krijgt hij automatisch te zien: GerCor maar kan hij vervolgens het bestuurdersprofiel van Rainesh selecteren. enz.

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

@GerCor

Klopt als een bus wat je zegt. Maar normaal gezien hebben we dan allemaal onze eigen sleutel en worden deze niet onderling gewisseld. Dat zorgt ervoor dat je dus altijd een eigen sleutel hebt met de daaraan gekoppelde instellingen.

Je kan ten alle tijden ook andere profielen selecteren als je instapt met je eigen sleutel. Maar de master is de instelling zoals gekoppeld aan de sleutel.

Aanvulling. Ik zie dat je maar 2 sleutels hebt dan kan je idd zoals hierboven staat ook een eigen profiel aanmaken maar de auto vraagt de instellingen aan een sleutel te koppelen en je kan deze volgens mij geen 2 profielen toewijzen dit omdat de auto 1 profiel activeert als je instapt. Wel kan je instellingen kopieren

Antera wijzigde deze reactie 14-03-2019 14:14 (28%)

• Rainesh
@Antera in principe kan dit ook op een Discover Media. Op de T-Roc wordt dit ook geleverd namelijk

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Rainesh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:24:
@Antera in principe kan dit ook op een Discover Media. Op de T-Roc wordt dit ook geleverd namelijk
Mooi ga het van de week ook testen op de seat modellen en dan ook op de media eens testen. Thnx voor de info

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Mooi ga het van de week ook testen op de seat modellen en dan ook op de media eens testen. Thnx voor de info
Ik kan voor mijn auto niks bedenken maar even een vraag: kun je elektrisch bedienbare stoelen ook onderbrengen in een bestuurdersprofiel (of gebruikersaccount zoals het in het filmpje genoemd wordt)?

Overigens, @Rainesh Mijn dochter is jouw 'buurvrouw' geworden. Ze woont sinds een week in Den Haag. :9

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:26:
[...]

Ik kan voor mijn auto niks bedenken maar even een vraag: kun je elektrisch bedienbare stoelen ook onderbrengen in een bestuurdersprofiel (of gebruikersaccount zoals het in het filmpje genoemd wordt)?

Overigens, @Rainesh Mijn dochter is jouw 'buurvrouw' geworden. Ze woont sinds een week in Den Haag. :9
Als je Geheugen stoelen hebt zou dit aam het profiel gekoppeld moeten zijn. Bij dese test auto werkte dit probleem loos en verwacht bij anderen niet anders als je zorgt dat de regelmodule de stoel dit ook weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-05 20:11
Gister terug geweest bij de garage voor de check waarom de wel bekende achteruitrij scherm niet werkte. Na even zoeken bleek dat ze de verkeerde pins hadden gebruikt. Na dat veranderd te hebben werkt het gelukkig.

Iedereen bedankt voor het mee denken en voor het aandragen van eventuele oplossingen.

• F-Tim
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-05 13:09
GeeMoney schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:17:
Voor de mensen met een Discover Pro en AID:
Het is mogelijk om de kleurstelling aan te passen van je Discover Pro en daarmee ook je AID kleur mee te laten wijzigen:

Here are the exact details for the changes using OBDeleven:

Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Int. light, 2nd generation - Instrumententafelbeleuchtung mehrfarbig - Set to Active
Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Interior light, light configuration - Ambient_Farbliste_HMI - Set to Active
Control unit: 09 Central Electrics - Adaptions - Ambientelicht Farbliste - Set your RGB Values for all 10 Colour options (Rotwert = Red, Gruenwert - Green, Blauwert = Blue)

Once you have applied the codings reset the Infotainment unit (hold power button down until system reboots) then go into Car - Settings - Background Lighting and you can switch from Brightness Setting to Colour Setting. Change the colour here changes it in the Discover Head Unit as well as the AID.

Dat ziet er bijvoorbeeld dan zo uit:
Geel/Goud:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Paars:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit serieus alles wat nodig is om de ambient lighting te activeren? Ik had een aantal posts online gezien (weliswaar ook met een complete RGB 10-kleuren lijst) die een stuk uitgebreider was.

Ik wilde namelijk wel dit activeren in mijn toekomstige vierwieler middels OBDEleven, maar wil liever weten wat er gebeurt ipv zomaar een app te activeren. Kan alleen nergens heel duidelijk vinden welke instellingen ik allemaal moet hebben behalve deze set (die overigens ook hier wordt aangegeven)

Wanna play?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:40
F-Tim schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Is dit serieus alles wat nodig is om de ambient lighting te activeren? Ik had een aantal posts online gezien (weliswaar ook met een complete RGB 10-kleuren lijst) die een stuk uitgebreider was.

Ik wilde namelijk wel dit activeren in mijn toekomstige vierwieler middels OBDEleven, maar wil liever weten wat er gebeurt ipv zomaar een app te activeren. Kan alleen nergens heel duidelijk vinden welke instellingen ik allemaal moet hebben behalve deze set (die overigens ook hier wordt aangegeven)
We moeten dit even controleren bij @Rainesh want volgens mij werkte de optie niet.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Rainesh
Dit is inderdaad alleen nodig om ambient lighting voor AID / Discover te activeren. Je kunt tot 10 kleuren toevoegen maar het is erg lastig om de kleuren goed te krijgen. Want de RGB waardes komen niet helemaal overeen met Hex waardes.

Nu kan dit wel maar het nut hiervan....als alles mee zou veranderen (deurpanelen etc) dan is het wel interessant.

• DenKn
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-03 13:52
Goedemiddag,

Voor mijn Volkswagen Polo AW1 was ik aan het zoeken naar de mogelijkheid om de cruise-control die alleen de LIMIT functie heeft, om te zetten naar een 'gewone' cruiscontrol. Dit kan ik echter niet vinden in dit topic, waardoor ik vermoed dat dit een technische beperking is in plaats van een VCDS beperking. Kan dat kloppen?

• Rainesh
DenKn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:52:
Goedemiddag,

Voor mijn Volkswagen Polo AW1 was ik aan het zoeken naar de mogelijkheid om de cruise-control die alleen de LIMIT functie heeft, om te zetten naar een 'gewone' cruiscontrol. Dit kan ik echter niet vinden in dit topic, waardoor ik vermoed dat dit een technische beperking is in plaats van een VCDS beperking. Kan dat kloppen?
Technische beperking en software beperking.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F-Tim
Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:44:
Dit is inderdaad alleen nodig om ambient lighting voor AID / Discover te activeren. Je kunt tot 10 kleuren toevoegen maar het is erg lastig om de kleuren goed te krijgen. Want de RGB waardes komen niet helemaal overeen met Hex waardes.

Nu kan dit wel maar het nut hiervan....als alles mee zou veranderen (deurpanelen etc) dan is het wel interessant.
De led strips in de deuren kleuren dan dus niet mee met bovenstaande instellingen? Of is dat weer afhankelijk van de uitvoering die je hebt?

Wanna play?

• Rainesh
F-Tim schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:02:
[...]

De led strips in de deuren kleuren dan dus niet mee met bovenstaande instellingen? Of is dat weer afhankelijk van de uitvoering die je hebt?
https://www.drive2.ru/l/506361939304120910/

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:02:
Even voor de duidelijkheid.

Alles valt onder 'Background Lighting'. Dus die optie zou in het menu van de Discover moeten staan. CAR / Settings / Background Lighting (eventueel in het Nederlands). Staat het er niet in, zie dan filmpje onder deze tekst.

Wat de interieurverlichting betreft. De optie Ambient Plus: dan heb je standaard 3 kleuren:(RGB LED strips). Die 3 kleuren kunnen met 7 additionele kleuren uitgebreid worden.

Je kunt dus met deze instelling 'Background Lighting' aanpassen:

Achtergrondkleur van de Discover
Achtergrondkleur van de Discover en AID
Achtergrondkleur van de Discover, AID en interieurverlichting.

Het activeren van de optie "Background Lighting' in de Discover:

Heb je een Discover, AID en Ambient Plus dan ziet het er zo uit:

GerCor wijzigde deze reactie 18-03-2019 15:06 (75%)

Me.

• F-Tim
Hmmm... mijn Russisch is weliswaar niet zo goed, maar ik weet in ieder geval dat ik dit niet ga doen :+
Ik houd het wel bij Discover + AID aanpassing, das voldoende :)
Dit ziet er dan wel weer nog gaver uit, zag toevallig bij een collega met T-Roc (Sport) dat de streepjes rood waren, dat vond k ook wel tof, vooral als het zou matchen met de AID/Discover. Maar als dat niet out-of-the-box kan, dan houdt het op.

F-Tim wijzigde deze reactie 18-03-2019 15:30 (47%)

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:27:
Dit ziet er dan wel weer nog gaver uit, zag toevallig bij een collega met T-Roc (Sport) dat de streepjes rood waren, dat vond k ook wel tof, vooral als het zou matchen met de AID/Discover. Maar als dat niet out-of-the-box kan, dan houdt het op.
Even vloeken in de kerk. BMW doet nog iets meer met de interieurverlichting op de nieuwe wat duurdere uitvoeringen. Mijn Golf heeft standaard witte interieurverlichting, dus ook een witte LED-strip in de voordeuren. Wat heeft BMW nou bedacht? Zodra je de deur opent vorm je mogelijk een gevaar voor het onoplettende overige verkeer. Dus, die witte strip in de deur wordt rood en gaat knipperen.

Ik vind het geinig.

Dit is ook wel een goed filmpje m.b.t. interieurverlichting.

GerCor wijzigde deze reactie 19-03-2019 09:16 (11%)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F-Tim
Dat wil je toch gewoon!! Of naja... ik dan, zal vast niet iedereen zo over denken.
Zonde dat een Touareg nét boven budget is :+

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:55:
Dat wil je toch gewoon!! Of naja... ik dan, zal vast niet iedereen zo over denken.
Zonde dat een Touareg nét boven budget is :+
VW Passat of Arteon dan? Kijk even bij de opties: sfeerverlichting. d:)b

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:44:
[...]

Even vloeken in de kerk. BMW doet nog iets meer met de interieurverlichting op de nieuwe wat duurdere uitvoeringen. Mijn Golf heeft standaard witte interieurverlichting, dus ook een witte LED-strip in de voordeuren. Wat heeft BMW nou bedacht? Zodra je de deur opent vorm je mogelijk een gevaar voor het onoplettende overige verkeer. Dus, die witte strip in de deur wordt rood en gaat knipperen.

Ik vind het geinig.

Dit is ook wel een goed filmpje m.b.t. interieurverlichting.

[YouTube: 2019 VW Touareg R Line AMBIENT LIGHTING Night Drive POV by AutoTopNL]
Audi heeft dat ook in de A4 B9, A5 F5 en hoger. Dat heet exit warning en is icm Side Assist. Gebruikt de radars van side assist om te waarschuwen dat iemand in je dode hoek zit als je je deur open wilt doen. Je led interieur gaat dan rood knipperen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:44:
Audi heeft dat ook in de A4 B9, A5 F5 en hoger. Dat heet exit warning en is icm Side Assist. Gebruikt de radars van side assist om te waarschuwen dat iemand in je dode hoek zit als je je deur open wilt doen. Je led interieur gaat dan rood knipperen.
Nog intelligenter dan BMW dus:

Me.

• F-Tim
GerCor schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:12:
[...]

VW Passat of Arteon dan? Kijk even bij de opties: sfeerverlichting. d:)b
Helaas stond die optie niet bij een Tiguan op de optielijst, en laat ik die nou net al in bestelling hebben staan O+

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:53:
Helaas stond die optie niet bij een Tiguan op de optielijst, en laat ik die nou net al in bestelling hebben staan O+
Snel even gekeken bij de Tiguan Business R: Advance Pakket. d:)b

Me.

• F-Tim
GerCor schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:37:
[...]

Snel even gekeken bij de Tiguan Business R: Advance Pakket. d:)b
Die heb ik er ook bij! Weliswaar Advance Pakket II zonder de massage stoel, dat heeft VW nu weer aangepast.

Is het dan wel met multicolor led? Of Nog steeds alleen wit?

Edit... al gevonden in de prijslijst: Sfeerverlichting (unikleur) in deurdecoratie en voetenruimte

F-Tim wijzigde deze reactie 19-03-2019 17:59 (14%)

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:09:
Die heb ik er ook bij! Weliswaar Advance Pakket II zonder de massage stoel, dat heeft VW nu weer aangepast.

Is het dan wel met multicolor led? Of nog steeds alleen wit?
Ik zie, ook niet bij de Touraeg, niets staan over Ambient Plus. Alleen sfeerverlichting. Je kunt het even vragen aan de dealer natuurlijk. Straks heb je het en maak je je nu druk over …………………… niets.

Me.

• kokorico
  • Laatst online: 04-05 17:01
ik ben dit topic hier wat beginnen volgen aangezien we een nieuwe Skoda Kodiaq Style 1.5tsi dsg7 hebben gekocht (in België).
Deze mooi wagen komt met de volgende hier van tel zijnde opties:
- lane assist
- acc (adaptieve cruise control)
- achterruitrijcamera

Zijn er nog andere leuke dingen te activeren dmv vcds? Kan ik dit zelf doen?

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:58
Als je lane assist hebt, dan heb je ook de STA-5 camera als het goed is. Dan zou je verkeersborden herkenning en groot licht assistent ook aan kunnen zetten bijvoorbeeld.

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• Rainesh
En nog veel meer ja..TJA zou je misschien al moeten hebben omdat je LA en ACC hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

kokorico schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:32:
ik ben dit topic hier wat beginnen volgen aangezien we een nieuwe Skoda Kodiaq Style 1.5tsi dsg7 hebben gekocht (in België).
Deze mooi wagen komt met de volgende hier van tel zijnde opties:
- lane assist
- acc (adaptieve cruise control)
- achterruitrijcamera

Zijn er nog andere leuke dingen te activeren dmv vcds? Kan ik dit zelf doen?
Van alles kijk eens op de site hieronder :-)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:44:

Van 10 naar 30 kleuren. Ik had het al eens gezien maar vind het dan maar eens op YouTube.

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Heb een lijst met de juiste kleurcodes voor de 10 kleuren en staat ook online maar erg lastig te vinden.

Heb wel weer wat voor de liefhebbers.

De volgende zaken zijn nu mogelijk op de mib2 (discover pro, Columbus). Niet mogelijk met vcp, odis , vcds , obde enz voor diegene die de vraag gaan stellen maar moet hardcoded worden

- Unlocken Performance Monitor
- Unlocken Android Auto / Apple Car Play / Mirrorlink
- Compontent protection verwijderen
- Navigatie verlengen
- opstartlogo aanpassen ( ook voor mib1)

Meer info moet je me even contacten

Antera wijzigde deze reactie 26-03-2019 21:31 (12%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:28:
Heb een lijst met de juiste kleurcodes voor de 10 kleuren en staat ook online maar erg lastig te vinden.

De volgende zaken zijn nu mogelijk op de mib2 (discover pro, Columbus). Niet mogelijk met vcp, odis , vcds , obde enz voor diegene die de vraag gaan stellen maar moet hardcoded worden

- Navigatie verlengen

Opstartlogo voor MIB 1 is gewoon een app in OBDEleven.

Maar eh ….. ooit wel eens gezien? Dat Golfje dat op een AID in beeld komt bij het opstarten. Als je een 'R' hebt zie je een (blijkbaar) gewone Golf. Ooit wel eens gezien dat je dat om kunt toveren in een Golf R?

GerCor wijzigde deze reactie 26-03-2019 21:50 (16%)

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:40:
[...]

Opstartlogo voor MIB 1 is gewoon een app in OBDEleven.

[Afbeelding]

Maar eh ….. ooit wel eens gezien? Dat Golfje dat op een AID in beeld komt bij het opstarten. Als je een 'R' hebt zie je een (blijkbaar) gewone Golf. Ooit wel eens gezien dat je dat om kunt toveren in een Golf R?
Hier bedoel ik zeker niet de standaard opstart schermen maar echt een custom versie met je eigen logo/afbeelding enz

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:07:
Hier bedoel ik zeker niet de standaard opstart schermen maar echt een custom versie met je eigen logo/afbeelding enz
En daar heb je een YouTube filmpje van gemaakt met een heerlijk muziekje eronder? :9

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:21:
[...]

En daar heb je een YouTube filmpje van gemaakt met een heerlijk muziekje eronder? :9
Staat nog op me pc nog geen tijd gehad

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:38:
Staat nog op me pc nog geen tijd gehad
Ik kijk af en toe even op jouw site. Dus, ik kom het wel tegen dan. d:)b

Me.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24
Toch alweer flink wat pagina's, trots!
In het begin werden we nogal vragend aangekeken door Mods over het nut :Y

offtopic:
@Antera zit of zat jij ook op het My Polo forum?
Mompelt iets over Lowering? Komt me bekent voor in elk geval.

Famous wijzigde deze reactie 28-03-2019 08:59 (30%)

Xbox live: Ghesous

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:28:

- Navigatie verlengen

Heb je jezelf al afgevraagd of je strafbaar bezig bent? Ik kan me voorstellen dat het strafbaar is.

Me.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik begreep trouwens van mijn buurman dat er bij mijn in de regio Den Bosch ook iemand zit die dit soort dingen doet. Maar geen idee of die hier actief is?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:26:
Ik begreep trouwens van mijn buurman dat er bij mijn in de regio Den Bosch ook iemand zit die dit soort dingen doet. Maar geen idee of die hier actief is?
Daar is de beginpagina van dit topic voor gemaakt. Kun je geruisloos contact opnemen. d:)b

Me.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Famous schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:11:
Toch alweer flink wat pagina's, trots!
In het begin werden we nogal vragend aangekeken door Mods over het nut :Y

offtopic:
@Antera zit of zat jij ook op het My Polo forum?
Mompelt iets over Lowering? Komt me bekent voor in elk geval.
Check @Antera z'n ondertitel eens :P

www.google.nl

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:36

Mars Warrior

Earth, the final frontier

GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Heb je jezelf al afgevraagd of je strafbaar bezig bent? Ik kan me voorstellen dat het strafbaar is.
Ik zou niet weten waarom, maar ik ben ook geen specialist :+

Volgens mij mag je alles aan je auto wijzigen, zolang deze maar blijft voldoen aan de wettelijke toelatingseisen.
Vanuit de fabrikant staat in de voorwaarden vaak dat wijzigingen aan de auto die uiteindelijk defecten veroorzaken buiten de garantie vallen. Niet meer dan logisch lijkt me.

Verder kun je de hardware en de software gewoon aanschaffen. Daar is niks illegaals aan. Dat je dan gaat uitvogelen wat je allemaal aan instellingen kunt wijzigen hoort daar gewoon bij, toch?

Nu is het natuurlijk wel zo dat bij het gros van de wijzigingen de fabrikant/garage geen inkomsten misloopt. Dat is bij het uitbreiden van functionaliteiten natuurlijk wel het geval. Echter ik heb dat nog nooit in de voorwaarden van de fabrikant voorbij zien komen dat dat strafbaar is.

Vroeger kon je een Philips TV ook simpelweg upgraden naar de meest luxe versie. Alle hardware was nl. standaard aanwezig. Je moest enkel wat bitjes in de firmware omgooien, of een weerstandje erbij solderen om aan te geven dat een insteekmodule 'actief' was.

Maar ja. Mijn TV. Mocht hem ook doormidden zagen, of in een andere kleur spuiten omdat dat beter past bij de andere meubels O-)

Maar ik dwaal nu af :X

http://www.team-mediaportal.com/

• Rainesh
The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:26:
Weet je hoe hij heet? Mag ook via PM. Mijn collega met wie ik samenwerk woont in Berlicum namelijk.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mars Warrior schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Ik zou niet weten waarom, maar ik ben ook geen specialist :+

Volgens mij mag je alles aan je auto wijzigen, zolang deze maar blijft voldoen aan de wettelijke toelatingseisen.
Vanuit de fabrikant staat in de voorwaarden vaak dat wijzigingen aan de auto die uiteindelijk defecten veroorzaken buiten de garantie vallen. Niet meer dan logisch lijkt me.

knip

Maar ik dwaal nu af :X
Voor zover ik weet moet je voor het unlocken bij een dealer terecht. Ik zou het strafbare feit in 'intellectueel eigendom' zoeken.

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Ben wel benieuwd wat je bedoeld met strafbaar? De aanpassingen die jij aan je auto gedaan hebt zijn niet strafbaar?

Je mag met een pc en telefoon of tablet ook de boel rooten of anders alleen vervalt dan de garantie. Wat met mijn verhaal gebeurd is dat het systeem geüpgraded word software matig niet meer en niet minder.

Lijkt me niks illegaal. Ik verkoop geen gestolen goederen of iets in die geest. Als het aanpassen en coderen illegaal is moeten we er maar mee stoppen @Rainesh en updaten/upgraden van modules ook maar niet meer doen. :-)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Ben wel benieuwd wat je bedoeld met strafbaar? De aanpassingen die jij aan je auto gedaan hebt zijn niet strafbaar?
Nee, het zijn instellingen
Je mag met een pc en telefoon of tablet ook de boel rooten of anders alleen vervalt dan de garantie. Wat met mijn verhaal gebeurd is dat het systeem geüpgraded word software matig niet meer en niet minder.

Lijkt me niks illegaal. Ik verkoop geen gestolen goederen of iets in die geest. Als het aanpassen en coderen illegaal is moeten we er maar mee stoppen @Rainesh en updaten/upgraden van modules ook maar niet meer doen. :-)
Even kijken: wat jij en @Rainesh doen zit niet 'achter slot en grendel'.

Het is ook maar een vraag hè. Ik ben geen opsporingsambtenaar. :+
Als jij er zelf van overtuigd bent dat je niks strafbaars doet, is er toch niks aan de hand.

Me.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rainesh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Weet je hoe hij heet? Mag ook via PM. Mijn collega met wie ik samenwerk woont in Berlicum namelijk.
Nee dat niet. Maar alleen de plaatsnaam in je reactie zegt al genoeg, kan niet missen. Als je er ooit geweest bent en kansberekening snapt weet je waarom :+
Vraag hem maar eens of ie een dezer dagen een A7 onder handen kreeg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:14:
[...]

Nee dat niet. Maar alleen de plaatsnaam in je reactie zegt al genoeg, kan niet missen. Als je er ooit geweest bent en kansberekening snapt weet je waarom :+
Vraag hem maar eens of ie een dezer dagen een A7 onder handen kreeg ;)
Ben er natuurlijk een aantal keren geweest. Ben in April weer daar :) Kom je langs? :p

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-05 07:08
Kan iemand mij vertellen hoe ik via VCDS of obdeleven de onderstaande optie weer in mijn Discover Pro krijg? Mijn Discover Pro was (alweer) stuk en ik heb hem vervangen, maar ik mis nu deze optie. Na de laatste bandenwissel zit ik nu steeds naar een waarschuwingslampje te kijken :(
Ik denk dat het ergens in module 5F zit. Volgens mij kan ik de waarschuwing ook wel wissen, maar ik heb liever de optie terug.

• Rainesh
biobak schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:18:
Kan iemand mij vertellen hoe ik via VCDS of obdeleven de onderstaande optie weer in mijn Discover Pro krijg? Mijn Discover Pro was (alweer) stuk en ik heb hem vervangen, maar ik mis nu deze optie. Na de laatste bandenwissel zit ik nu steeds naar een waarschuwingslampje te kijken :(
Ik denk dat het ergens in module 5F zit. Volgens mij kan ik de waarschuwing ook wel wissen, maar ik heb liever de optie terug.

[Afbeelding]
kijk in de adaptiekanalen van 5F. Zoek op Tire en op RDK

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-05 07:08
Rainesh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:09:
[...]

kijk in de adaptiekanalen van 5F. Zoek op Tire en op RDK
Dank je voor de tip. Ga ik doen.

Het was trouwens gelukt. d:)b

biobak wijzigde deze reactie 30-03-2019 10:46 (7%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ook weer erg mooi: VW golf mk7 facelift 10 colour mod with independent brightness control for footwell and door strips

Helemaal afkijken. Ik had het nog niet gezien

Me.

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:23
Zelf al enig tijd bezig met VCDS icm obd11 pro. Erg leuk, aangeschaft om LED errors te verwijderen. Zo gepiept, geen errors meer :) Inmiddels voor wat collega's wat aanpassingen gedaan via de adaptions en longcoding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Marsjee schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:03:
Zelf al enig tijd bezig met VCDS icm obd11 pro. Erg leuk, aangeschaft om LED errors te verwijderen. Zo gepiept, geen errors meer :) Inmiddels voor wat collega's wat aanpassingen gedaan via de adaptions en longcoding.
Ik las laatst een berichtje dat er al meer dan 600.000 dongles zijn verkocht. Goeie handel dus.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F-Tim
Gister eens aan het spelen geweest met de OBD11... werkt echt kinderlijk simpel.
Wel alles via Long Coding gedaan, dan weet ik tenminste wat er gebeurt, en kan ik het ook bijhouden.

Als eerste test Needle Sweep geprobeerd.... helaasch... werkt niet op een 2de generatie Active Info Display. Daarna laptimer geactiveerd, dat werkte dan weer wel! Dus jeej, ik ben niet gek aan het worden!
Geluid uit bij contact aan en passagiersdeur open... easy peasy! AID Thema wijzigen... appeltje eitje :)

Vervolgens nog op zoek gegaan naar Scandinavian DRL, maar die kan ik nog niet zo snel vinden bij de Adaptations bij module 09. Maar nu zag ik gister op VWatercooled, dat dat weer ergens onder zat, dus ik ga nog eens verder zoeken deze week.

Wel een vraagje, ik heb uiteraard ook éérst een backup gemaakt van modules die ik heb aangeraakt (just to be safe), weet iemand hoe ik die kan overzetten naar bv Dropbox?

Wanna play?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:03:
Gister eens aan het spelen geweest met de OBD11... werkt echt kinderlijk simpel.
Wel alles via Long Coding gedaan, dan weet ik tenminste wat er gebeurt, en kan ik het ook bijhouden.

Vervolgens nog op zoek gegaan naar Scandinavian DRL, maar die kan ik nog niet zo snel vinden bij de Adaptations bij module 09. Maar nu zag ik gister op VWatercooled, dat dat weer ergens onder zat, dus ik ga nog eens verder zoeken deze week.
Dit zou het moeten zijn:
https://www.stemei.de/pag...cht-mit-rueckleuchten.php

Me.

• F-Tim
Klopt, had ik ook al gezien, maar ik zag "Kanaal (6)" niet in de lijst bij Aanpassingen, en ook "Tagfahrlicht " of iets dat erop leek. Nu zag ik via VW Watercooled nog dit staan:
Go ​into Module 09 Central Electronics
Select Adaptations, then Aussenlicht Front
SelectTagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder Bedienfolge moeglich
Dus ik moet nog eens op zoek gaan naar "Aussenlicht Front", of ik moet dat Android toestel even op Duits zetten :o

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:55:
[...]

Klopt, had ik ook al gezien, maar ik zag "Kanaal (6)" niet in de lijst bij Aanpassingen, en ook "Tagfahrlicht " of iets dat erop leek. Nu zag ik via VW Watercooled nog dit staan:

[...]

Dus ik moet nog eens op zoek gaan naar "Aussenlicht Front", of ik moet dat Android toestel even op Duits zetten :o
En als je niet wachten kunt gebruik je 'voorlopig' de app hiervoor. Kun je in alle rust uitzoeken hoe je het handmatig doet. d:)b

Me.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:52

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Nee, het zijn instellingen

[...]

Even kijken: wat jij en @Rainesh doen zit niet 'achter slot en grendel'.

Het is ook maar een vraag hè. Ik ben geen opsporingsambtenaar. :+
Als jij er zelf van overtuigd bent dat je niks strafbaars doet, is er toch niks aan de hand.
Coderen en activeren is niet strafbaar, anders hadden we dit topic ook niet open gehouden. Zolang er niet tips gegeven worden over hoe je je satnav buiten de (betaalde) dienst van de dealer kan updaten, of waar je bepaalde software kan downloaden, is er weinig strafbaars aan.

Het enige wat je altijd in het achterhoofd moet houden, is dat coderen kan leiden tot vervallen van fabrieksgaranties.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

deepbass909 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:36:
[...]

[mbr]Coderen en activeren is niet strafbaar, anders hadden we dit topic ook niet open gehouden. Zolang er niet tips gegeven worden over hoe je je satnav buiten de (betaalde) dienst van de dealer kan updaten, of waar je bepaalde software kan downloaden, is er weinig strafbaars aan.

Het enige wat je altijd in het achterhoofd moet houden, is dat coderen kan leiden tot vervallen van fabrieksgaranties.[/]
Seat, Skoda, VW krijgen gratis navigatie-updates. Audi is betalen. Terecht. :+

Het gaat mij dus om het unlocken van Android Auto en Apple Carplay. Voor zover ik weet, een betaalde dienst, uitsluitend door de dealer.

Maar nogmaals, ik hoop dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Ransomsoftware kun je ook voor €5 downloaden.

Me.

• elsinga
Sinds maandag een melding "ACC en Front Assist werken niet". Powercycle hielp niet, dus ODB11 gepakt. Code C110300, misalgined radar. Permanente fout, dus helaas niet te resetten.

Garage gebeld voor een afspraak, waar ze hoogste verbaasd waren dat ik de foutcode had. Donderdag in de buurt, dus dan gaan ze 'm zelf uitlezen, want de klant vertrouwen... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• Rainesh
elsinga schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 06:58:
Sinds maandag een melding "ACC en Front Assist werken niet". Powercycle hielp niet, dus ODB11 gepakt. Code C110300, misalgined radar. Permanente fout, dus helaas niet te resetten.

Garage gebeld voor een afspraak, waar ze hoogste verbaasd waren dat ik de foutcode had. Donderdag in de buurt, dus dan gaan ze 'm zelf uitlezen, want de klant vertrouwen... ;)
Bijzonder, iets tegen aan gehad?

• elsinga
Niet dat ik weet. En terwijl ik dit typ belt de garage om te vragen of de radar wel schoon is. Ga ik straks checken.

• Famous
Bij een Golf 7.5 de vraag of de dagrijverlichting feller gezet kon worden, in de koplampen.

Ik dacht deze te vinden in voor links en rechts in;
Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2
Leuchte3SL VLB21-Dimmwert EF 3

Beide geven als waarde 0 terwijl ze al wel branden.
De adaptions doorgelopen en pas bij Leuchte6SL komt er een waarde naar voren van 127.

Que?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:27:
Bij een Golf 7.5 de vraag of de dagrijverlichting feller gezet kon worden, in de koplampen.

Ik dacht deze te vinden in voor links en rechts in;
Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2
Leuchte3SL VLB21-Dimmwert EF 3

Beide geven als waarde 0 terwijl ze al wel branden.
De adaptions doorgelopen en pas bij Leuchte6SL komt er een waarde naar voren van 127.

Que?
Dit staat er bij Gerrit: (maar dat bedoel je eigenlijk niet).

Dagrij-verlichting LED100%.
Standaard dimt de LED dagrijverlichting tot ca. 25% als die wordt gebruikt samen met grootlicht / gedimd licht / stadslicht en CH / LH. Met deze aanpassing blijft de LED dagrijverlichting altijd op 100%.

[09-Boordnet]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 31347
[Aanpassen-10]
[Kanaal 14] 'Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2'; Verander de waarde van '26' in '100'
[Kanaal 14] 'Leuchte3SL VRB21-Dimmwert EF 3'; Verander de waarde van '26' in '100'

GerCor wijzigde deze reactie 16-04-2019 10:08 (34%)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

GerCor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:31:
[...]

Dit staat er bij Gerrit: (maar dat bedoel je eigenlijk niet).

Dagrij-verlichting LED100%.
Standaard dimt de LED dagrijverlichting tot ca. 25% als die wordt gebruikt samen met grootlicht / gedimd licht / stadslicht en CH / LH. Met deze aanpassing blijft de LED dagrijverlichting altijd op 100%.

[09-Boordnet]
[Security Toegang-16]
Voer de toegangscode in: 31347
[Aanpassen-10]
[Kanaal 14] 'Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2'; Verander de waarde van '26' in '100'
[Kanaal 14] 'Leuchte3SL VRB21-Dimmwert EF 3'; Verander de waarde van '26' in '100'
@Rainesh heeft hier bij mij ook eens mee lopen stoeien maar dan de DRL helemaal uit bij het voeren van dimlicht. Helaas kregen we het niet voor elkaar en kwam er telkens een storing in het AID tevoorschijn :(

@Rainesh Ben je er al uit of de standaard 12sec regel bij LA opgehoogd kan worden?

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:11:
[...]

@Rainesh heeft hier bij mij ook eens mee lopen stoeien maar dan de DRL helemaal uit bij het voeren van dimlicht. Helaas kregen we het niet voor elkaar en kwam er telkens een storing in het AID tevoorschijn :(

@Rainesh Ben je er al uit of de standaard 12sec regel bij LA opgehoogd kan worden?
LA ophoging gaat alleen bij de Audi A4/5/Q5 :( en de oudere software versies van de eerste generatie MQB auto's.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:11:
[...]

O, oké. Bij mij gaat DRL helemaal uit in de lamp als ik richting aangeef. Was mijn allereerste vraag op het forum. Ik heb zelf het idee dat dan stadslicht VOOR bij de lamp waar ik richting aangeeft wordt uitgezet of @Rainesh heeft zowel het boogje/U-tje als dat ene kleine lampje apart gecodeerd.

De Golf met halogeen heeft die functie - stadslicht? VOOR standaard uit in de lamp waarmee richting wordt aangegeven - standaard.

Me.

• F-Tim
Rainesh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:13:
[...]

LA ophoging gaat alleen bij de Audi A4/5/Q5 :( en de oudere software versies van de eerste generatie MQB auto's.
:'( :'( :'( Ik had er nog zo op gehoopt dat ik binnenkort eens een afspraak kon gaan plannen zodat ik iets langer iets luier mocht rijden.
F-Tim schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:03:

Als eerste test Needle Sweep geprobeerd.... helaasch... werkt niet op een 2de generatie Active Info Display. Daarna laptimer geactiveerd, dat werkte dan weer wel! Dus jeej, ik ben niet gek aan het worden!
Geluid uit bij contact aan en passagiersdeur open... easy peasy! AID Thema wijzigen... appeltje eitje :)

Wel een vraagje, ik heb uiteraard ook éérst een backup gemaakt van modules die ik heb aangeraakt (just to be safe), weet iemand hoe ik die kan overzetten naar bv Dropbox?
DRL is inmiddels gelukt, was idd "Aussenlicht Front"! :) Zowel de lampen achter aan bij DRL, als de keuze optie via het menu! En toen ik toch bezig was, ook maar meteen even "rechts inhalen toestaan op ACC" geactiveerd.

Binnenkort even bij een collega langs die een aanhanger heeft, kan ik Trailer Assist ook testen. Ik had de coding geactiveerd, maar kon niks vinden in de menus 8)7 Bleek volgens de handleiding dat dat automatisch werkte als je ook daadwerkelijk een aanhanger had aangekoppeld, en anders simpelweg niet zag.

En na de tweaks, vroegen een aantal vrienden en collega's "Oh, cool! Kun je dat ook bij mij doen?"

Wanna play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:44:
Binnenkort even bij een collega langs die een aanhanger heeft, kan ik Trailer Assist ook testen. Ik had de coding geactiveerd, maar kon niks vinden in de menus 8)7 Bleek volgens de handleiding dat dat automatisch werkte als je ook daadwerkelijk een aanhanger had aangekoppeld, en anders simpelweg niet zag.
Ik ben benieuwd of de auto dan ook weet of je een aanhanger hebt 'aangesloten' of een fietsdrager.

Me.

• Danton-Bowman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-04 10:31
Goedemiddag allemaal,

Volgende week mag ik mijn Skoda Octavia Combi II 1.2 TSI ophalen en vroeg mij af wat een betaalbare kabel is om met de auto to communiceren en parameters te wijzigen. Zo wil ik namelijk mijn stuur een keer vervangen voor een MF stuur en een achteruitrijd camera installeren.

Alvast bedankt!

• Rainesh
Danton-Bowman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:40:
Goedemiddag allemaal,

Volgende week mag ik mijn Skoda Octavia Combi II 1.2 TSI ophalen en vroeg mij af wat een betaalbare kabel is om met de auto to communiceren en parameters te wijzigen. Zo wil ik namelijk mijn stuur een keer vervangen voor een MF stuur en een achteruitrijd camera installeren.

Alvast bedankt!
OBD Eleven is prima

• Danton-Bowman
In eerste instantie zag het er oké uit totdat ik zag dat ik een Android device nodig heb en credits moet kopen om functies te unlocken... -O-

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Danton-Bowman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:18:
In eerste instantie zag het er oké uit totdat ik zag dat ik een Android device nodig heb en credits moet kopen om functies te unlocken... -O-
Dan kijk je helemaal, totaal, volstrekt verkeerd.

1. credits heb je alleen nodig als je de 'apps' gebruikt.
2. je kunt 6 credits per dag gratis krijgen. (ik heb er inmiddels ruim 750 gratis)
3. iOS versie wordt binnenkort gelanceerd

Dus, als je verstand van longcoding hebt kun je je gang gaan. Kost helemaal niks, d:)b (y)

GerCor wijzigde deze reactie 18-04-2019 18:50 (6%)

Me.

• Danton-Bowman
GerCor schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:41:
[...]

Dan kijk je helemaal, totaal, volstrekt verkeerd.

1. credits heb je alleen nodig als je de 'apps' gebruikt.
2. je kunt 6 credits per dag gratis krijgen. (ik heb er inmiddels ruim 750 gratis)
3. iOS versie wordt binnenkort gelanceerd

Dus, als je verstand van longcoding hebt kun je je gang gaan. Kost helemaal niks, d:)b (y)
Kijk eens aan, bedankt!

Dat wordt dus wachten op de NextGen dongle :9 .

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:30
Danton-Bowman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:18:
[...]

Voor Apple heb je Carista, kun je ook genoeg mee unlocken.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kan het ff niet meer vinden, wat voor mediafiles worden er ondersteund met video-in-motion?
Ik heb nu meerdere bestanden geprobeerd, maar bijna niets werkt.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Famous
Mad-Matt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:02:
Ik kan het ff niet meer vinden, wat voor mediafiles worden er ondersteund met video-in-motion?
Ik heb nu meerdere bestanden geprobeerd, maar bijna niets werkt.
Welke radio?
Bij de RNS510 kan je -dacht ik- het beste dvd's maken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Famous schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:16:
[...]

Welke radio?
Bij de RNS510 kan je -dacht ik- het beste dvd's maken.
uh, goede vraag. Het gaat om een Ateca met Media System Navi Plus

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Mad-Matt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:28:
[...]

360p in mp4

Ik heb hier ooit een manual gepost. Probeer dat eens.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mad-Matt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:28:
[...]

Probeer dit eens: https://gathering.tweaker...message/53184883#53184883

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Scrtz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:06:
[...]

Voor Apple heb je Carista, kun je ook genoeg mee unlocken.
En je kan er zelfs andere merken mee doen :-)

• Mike30Mike
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20-05 21:41
Weet iemand of het mogelijk is om op een Tiguan met 1ste generatie active info display de software te kunnen laten draaien van de nieuwe tweede generatie active info display?
Zou mooi zijn om vooral navigatie zo groot mogelijk te krijgen.
2nd gen display:
YouTube: AUTO Schütte Tiguan R-Line Active Info Display Generation 2 Modell 2...

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:54
Mike30Mike schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:07:
Weet iemand of het mogelijk is om op een Tiguan met 1ste generatie active info display de software te kunnen laten draaien van de nieuwe tweede generatie active info display?
2nd gen display:
YouTube: AUTO Schütte Tiguan R-Line Active Info Display Generation 2 Modell 2...
volgens mij is de resolutie ook hoger, dus ik weet niet of het wel goed uitziet....als het al kan

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

2nd gen display:
Zover ik weet kan dit niet met elkaar overweg vanwege diverse beperkingen en verschillen in de hardware

• Rainesh
2nd gen display:
Technisch anders.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:45:
[...]

Ik ben benieuwd of de auto dan ook weet of je een aanhanger hebt 'aangesloten' of een fietsdrager.
Hij weet dat er iets aanhangt, maar wat weet die niet. Dus achteruitrijsensoren worden uitgeschakeld, en je wagen gaat ook zeggen dat er lamp kapot is van de aanhanger.

Maar onderscheid tussen aanhanger en fietsendragen, normaal niet.

Zo kent die ook het verschil niet tussen aanhangertje met 1 asje van 1mt-tje lang en een aanhanger van 4.5m met 3 assen eronder. Manoeuvreert net iets anders

• joostingh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-05 12:07
Ik zit erover te denken om een ODB11 aan te gaan schaffen. Voornamelijk om 1 ding.

Mijn Golf 7 bluemotion 1.6tdi (105 pk) geeft altijd een melding als ik 120 rijd. Vreselijk irritant en wil die melding uit hebben. Dit kan ik niet gewoon via de boordcomputer doen (althans ik kan het niet vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit via ODB11 (met een app) uit te zetten?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

@Rainesh
@GerCor

Bedankt mannen, ik kon hem zo snel niet meer vinden.

Mad-Matt wijzigde deze reactie 23-04-2019 14:13 (52%)

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
joostingh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:49:
Ik zit erover te denken om een ODB11 aan te gaan schaffen. Voornamelijk om 1 ding.

Mijn Golf 7 bluemotion 1.6tdi (105 pk) geeft altijd een melding als ik 120 rijd. Vreselijk irritant en wil die melding uit hebben. Dit kan ik niet gewoon via de boordcomputer doen (althans ik kan het niet vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit via ODB11 (met een app) uit te zetten?
Boekje lezen.....kan via menu :)

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True