Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
joostingh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:49:
Ik zit erover te denken om een ODB11 aan te gaan schaffen. Voornamelijk om 1 ding.

Mijn Golf 7 bluemotion 1.6tdi (105 pk) geeft altijd een melding als ik 120 rijd. Vreselijk irritant en wil die melding uit hebben. Dit kan ik niet gewoon via de boordcomputer doen (althans ik kan het niet vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit via ODB11 (met een app) uit te zetten?
Dit moet je functioneel aan kunnen passen. Ik heb een Seat Leon van de huidige generatie gehad. Dit zet je uit door tussen je tellers te scrollen naar de maximale snelheid en die uit te zetten. De precieze knoppen waar je op moet drukken kan ik zo niet navertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
seat leon st 2014 heeft dit ook kun je gerust in het menu ( ergens in hoofdscherm ) uitzetten ( vinkje ), de snelheid kun je dacht ik in tussen de tellers aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
sj0ertum schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:53:
[...]

Dit moet je functioneel aan kunnen passen. Ik heb een Seat Leon van de huidige generatie gehad. Dit zet je uit door tussen je tellers te scrollen naar de maximale snelheid en die uit te zetten. De precieze knoppen waar je op moet drukken kan ik zo niet navertellen.
Dat is dus het vreemde, ik heb geen meldingen geselecteerd staan. Op mijn radio staat dit allemaal uit en tussen de klokken in staat de melding van snelheid overschrijden uit. vandaar de vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 00:48

BLACKfm

o_O

joostingh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:49:
Ik zit erover te denken om een ODB11 aan te gaan schaffen. Voornamelijk om 1 ding.

Mijn Golf 7 bluemotion 1.6tdi (105 pk) geeft altijd een melding als ik 120 rijd. Vreselijk irritant en wil die melding uit hebben. Dit kan ik niet gewoon via de boordcomputer doen (althans ik kan het niet vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit via ODB11 (met een app) uit te zetten?
Is het een importauto? Het zou kunnen dat ergens in de landinstellingen van de auto deze piep wordt veroorzaakt als een soort veiligheidsmaatregel voor dat bewuste land.

Ik lees daar hier iets over van een mk4, maar de situatie (120km/h) klinkt verder hetzelfde...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
BLACKfm schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:21:
[...]

Is het een importauto? Het zou kunnen dat ergens in de landinstellingen van de auto deze piep wordt veroorzaakt als een soort veiligheidsmaatregel voor dat bewuste land.

Ik lees daar hier iets over van een mk4, maar de situatie (120km/h) klinkt verder hetzelfde...
De auto is inderdaad geimporteerd uit Duitsland. Dus mogelijk idd dat het hier door komt. Dank je wel voor je hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
joostingh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:42:
[...]

De auto is inderdaad geimporteerd uit Duitsland. Dus mogelijk idd dat het hier door komt. Dank je wel voor je hulp.
Heb meerdere auto's uit Duitsland geïmporteerd en geen één heeft dit gehad.

WEL heb ik het eens perongeluk aangezet op een Golf 6 en dit was zoals @Rainesh zegt gewoon op de auto zelf, tussen de klokken.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Famous schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:46:
[...]

WEL heb ik het eens perongeluk aangezet op een Golf 6 en dit was zoals @Rainesh zegt gewoon op de auto zelf, tussen de klokken.
Zodra ik klaar ben met werken zal ik het nogmaals nakijken. En wanneer mogelijk aanpassen.

Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 18:44
Misschien dat iemand van de knappe koppen het hier weet, lang verhaal;

Ik heb voor mijn A3 nieuwe achterlampen gekocht, ik bezit namelijk een A3 uit 2005 die geen LED achterlampjes heeft.
Nu zijn deze ergens rond 2008 geintroduceerd en ook pas gemaakt voor de eerdere versies met de nodige aanpassingen.

Afijn, LED achterlampen van Magneti Marelli en kabelboom adapters van Kufatec met 100 Ohm weerstand gekocht.
Lampen geïnstalleerd en de volgende VAGCOM codering gedaan;

*Stuurgroep 9 (Central Electronics) *Coding 7
*Byte 9 -> veranderen in HEX 00 (de-activeert het dimmen van het remlicht als gedimd licht, bij stadslicht en gedimd licht brandt dan tijdens remmen alleen het 3e remlicht)
*Byte 10 -> veranderen in HEX 00
*Byte 12 -> veranderen in HEX 36 (de helderheid van de led-band van de buitenste lampen is gelijk aan die van de binnenste, wanneer tenminste de Kufatec adapter ingebouwd is met 100 Ohm weerstand).
*Byte 21 -> Bit 4 aanvinken (Optioneel: mistlampen branden mee bij remmen). En hier gaat het "mis".

Het vreemde is dat toen ik VAGCOM aanslingerde en Byte 21 aanklikte deze leeg was, er stond niks ingevuld. Op VCDS zie ik echter wel dat de longcode 21 bytes groot is.

Situatie 1; nog niks ingevuld, dit zie ik wanneer ik de longcoding open.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JHPYp0s/byte21-leeg.jpg

Situatie 2; Als ik nu de byte invul op HEX10 dan verschijnt in VCDS ineens de optie om de 4e bit aan/uit te vinken. Vul ik de bits zelf in geeft natuurlijk hetzelfde resultaat. Gaat erom dat hij dan ineens wel "ingevuld" is.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y0cV72b/byte21-hex10.jpg

Situatie 3; Ik druk op [ENTER] en klik vervolgens linksboven op [EXIT] om de code door te voeren naar VCDS. Zodra ik op [DO IT] klik zegt VCDS dat ik geen nieuwe code heb ingevoerd... Dit doet dit alleen bij Byte 21, alle andere codering gaat gewoon prima en verschijnen ook zodra ik de longcoding open.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y5Dx24f/error-byte21.jpg

Mijn vraag, iemand enig idee wat dit kan zijn? Het gaat om het mee branden van de mistlampen bij remmen. De lampen functioneren voor nu gewoon prima hoor maar mistlampen die meebranden geven toch een wat mooier effect vind ik. Daarnaast zou byte 21 gewoon tevoorschijn moeten komen bij het openen van de longcoding wat dus niet gebeurd.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 6% gewijzigd door henkkeumus op 23-04-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Famous schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:46:
[...]

Helaas, ik heb een snelheid ingesteld en getest. Op die snelheid (160) gaf hij melding maar ook nog steeds op 120. Voor de zekerheid ook de winterbanden instelling nagekeken en die staat uit.

Dus nu eens verder gaan zoeken.

Blijkt dus wel via VCDS te moeten gebeuren…
YouTube: VW Golf 7 120 kmh speed warning message activate / deactivate

[ Voor 13% gewijzigd door joostingh op 24-04-2019 08:29 . Reden: (aanvulling na zoeken) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22
Vraagje, ik kan het nergens terugvinden online... als ik de sluit-knop op mijn afstandsbediening vasthoud, dan gaan alle ramen en het zonnedak dicht. Echter gaat dan ook de zonneblindering in de hemel aan de binnenkant van de auto dicht. Ik zou eigenlijk die blindering *niet* dicht willen laten gaan. Is dit mogelijk qua coding met OBDEleven? En dan uiteraard dat het zonnedak wel nog open en dicht gaat met de afstandsbediening :)

Oh en... ik was even aan het kijken naar Auto Rain Closing, wat is het verschil tussen "Once" en "Permanent" met sluiten? Dat is immers 1 van de coding eisen, waarbij overal "Permanent" wordt aangeraden, maar er staat niet bij waarom. Het lijkt me nl. dat Once ook zou moeten werken?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
@henkkeumus niet alle modules hebben 21 bytes. Die van jou is wat ouder dus wordt dit niet ondersteund. Je achterlichten zul je dan zoals OEM moeten coderen.

@F-Tim naam zegt het al, once = 1x, permanent = altijd . Wat betreft je binnenscherm, is dat nu elektrisch? Zo ja, dan even in je Sunroof module kijken. Daar moet het erbij staan in coding of adaptions.

@joostingh weet niet waar je vandaan komt, maar anders gewoon bij iemand langsrijden om het gelijk uit te laten zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 25-04-2019 10:53 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
joostingh schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:10:
[...]

Helaas, ik heb een snelheid ingesteld en getest. Op die snelheid (160) gaf hij melding maar ook nog steeds op 120. Voor de zekerheid ook de winterbanden instelling nagekeken en die staat uit.

Dus nu eens verder gaan zoeken.

Blijkt dus wel via VCDS te moeten gebeuren…
YouTube: VW Golf 7 120 kmh speed warning message activate / deactivate
Wat stom zeg!
Waarom zou je dat aanzetten als je wel harder kan.. Normaal gesproken stel je dit gewoon in op MFI/MFD.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Rainesh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:52:
...
@F-Tim naam zegt het al, once = 1x, permanent = altijd . Wat betreft je binnenscherm, is dat nu elektrisch? Zo ja, dan even in je Sunroof module kijken. Daar moet het erbij staan in coding of adaptions.
...
Maar is dat dan:
- éénmalig (oneindig qua tijd),
- éénmalig per rit (auto start/stop),
- éénmalig ná het openzetten van de ramen bij één rit, (bij herhaald openzetten blijven ze dan open)
- of éénmalig per regenbui (dus stel het regent, dan kan ik ze na de bui zelf weer openzetten, maar op een later moment als er een 2de bui komt gedurende een rit dat ze dan wel weer opnieuw dichtgaan? cq. de regensensor detecteert een tijdje géén regen tussendoor).

Nu verwacht ik niet dat "Once" oneindig is, maar ik zou het ook irritant vinden als ik het raampje open maak in de regen, dat ze herhaaldelijk automatisch dichtgaan, wat ik bij de instelling Permanent verwacht. Omgekeerd, stel het is een warme, en deels regenachtige dag, ik laat de raampjes open, het regent en ze gaan automatisch dicht, een uur later is het droog en maak ik de raampjes weer open met de afstandsbediening omdat de bui voorbij is en ik nog even wil luchten, bij een onverwachte 2de regenbui later die dag mag het raam wél weer dichtgaan automatisch.

Leg ik het een beetje duidelijk uit, of praat ik nu net zo wollig als de gemiddelde politicus in Nederland? :+

Sunroof module zal ik eens nakijken of ik daar gescheiden bediening voor kan vinden! Thanks voor de pointer

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het werkt alleen als je auto dicht is en op slot is. Daarnaast werkt het niet met alle regensensoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Famous schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:04:
[...]

Wat stom zeg!
Waarom zou je dat aanzetten als je wel harder kan.. Normaal gesproken stel je dit gewoon in op MFI/MFD.

8)7
Helemaal mee eens dat het stom is. Dus dat wordt denk ik bij iemand langs (in mijn regio) die dit kan aanpassen of zelf aan de knutsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
joostingh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:56:
[...]

Helemaal mee eens dat het stom is. Dus dat wordt denk ik bij iemand langs (in mijn regio) die dit kan aanpassen of zelf aan de knutsel.
Zijn er zat!
Dat scheelt dan weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 16:41

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

F-Tim schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:16:
[...]

Maar is dat dan:
- éénmalig (oneindig qua tijd),
- éénmalig per rit (auto start/stop),
- éénmalig ná het openzetten van de ramen bij één rit, (bij herhaald openzetten blijven ze dan open)
- of éénmalig per regenbui (dus stel het regent, dan kan ik ze na de bui zelf weer openzetten, maar op een later moment als er een 2de bui komt gedurende een rit dat ze dan wel weer opnieuw dichtgaan? cq. de regensensor detecteert een tijdje géén regen tussendoor).

Nu verwacht ik niet dat "Once" oneindig is, maar ik zou het ook irritant vinden als ik het raampje open maak in de regen, dat ze herhaaldelijk automatisch dichtgaan, wat ik bij de instelling Permanent verwacht. Omgekeerd, stel het is een warme, en deels regenachtige dag, ik laat de raampjes open, het regent en ze gaan automatisch dicht, een uur later is het droog en maak ik de raampjes weer open met de afstandsbediening omdat de bui voorbij is en ik nog even wil luchten, bij een onverwachte 2de regenbui later die dag mag het raam wél weer dichtgaan automatisch.

Leg ik het een beetje duidelijk uit, of praat ik nu net zo wollig als de gemiddelde politicus in Nederland? :+

Sunroof module zal ik eens nakijken of ik daar gescheiden bediening voor kan vinden! Thanks voor de pointer
Permanent betekent na een contact cycle dat ze het weer doen. Het comfort openen na een regenbui gaat ervoor zorgen dat ze bij de volgende bui niet weer sluiten helaas. Dit had ik ook eens getest en wilde niet werken op de golf 7 2014 zie ik toen had. Heb ook met permanent en once gespeelt maar bleek niets te wijzigen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarna er niet meer mee gespeelt heb.

Regen sluiten werkt alleen op de modules zonder een letter en enkele met een A achter het onderdeel nummer met een andere letter erachter is een verbeterde versie en geeft geen signaal meer af.

Omtrent je zonnescherm kan je die coderen in het dakraam module of die mee gaat of niet.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

joostingh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:56:
[...]

Kijk eens in je MFD -> MF data -> speed warming. Staat die toevallig aangevinkt? Volgens mij kan dit ook met vcds geactiveerd/gedeactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Antera schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:46:
[...]
...Het comfort openen na een regenbui gaat ervoor zorgen dat ze bij de volgende bui niet weer sluiten helaas...
Jammer... in dat geval laat ik het maar gewoon uitstaan. Liever dat ik consequent er zelf aan moet denken ipv dat ik er vanuitga dat het een keer wél zal werken, maar het niet doet.

Coding voor de blindering aan de binnenzijde met comfort closing ook gevonden:
Module schuifdak (CA) > Adaptation > Control_unit_for_sun_roof_convenience_functions:
Komfortöffnen dachrollo
Komfortsließen dachrollo

Beide waren "actief", allebei op "niet actief" gezet en de blindering doet niet meer mee bij openen en sluiten van de ramen bij het vasthouden van de sleutel. Thanks voor de pointer Rainesh!

Daarna ook nog even gekeken naar wat andere opties.... maar uiteindelijk allemaal weer terug gezet naar de originele waarden.

- Voor de 360 Camera de weergave in 3D geactiveerd, werkt helaas niet op (mijn) Discover Media...
- Gasresponse op Direct ipv Incremental... ik merk geen verschil
- Dynamic Start Assist op Early ipv Normal.... ik merk geen verschil (wel ff schrikken net na activeren door een waarschuwing in het systeem)
- Kessy automatisch deuren vergrendelen bij verlaten auto... werkt, maar spiegels klappen niet in :(

Achja, you win some, you lose some!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Antera schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:57:
[...]

Kijk eens in je MFD -> MF data -> speed warming. Staat die toevallig aangevinkt? Volgens mij kan dit ook met vcds geactiveerd/gedeactiveerd worden.
Tijdens het testen stond die aan. Maar heeft geen invloed op de melding. Ik kan handmatig een extra snelheidswaarschuwing ingeven. Dus dan krijg ik tweemaal de melding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

joostingh schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:41:
[...]

Tijdens het testen stond die aan. Maar heeft geen invloed op de melding. Ik kan handmatig een extra snelheidswaarschuwing ingeven. Dus dan krijg ik tweemaal de melding ;-)
Begrijp ik dat je hem niet uit hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

F-Tim schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:23:
- Kessy automatisch deuren vergrendelen bij verlaten auto... werkt, maar spiegels klappen niet in :(
Voor zover ik weet -en dat zegt weinig- is dat standaard. Maar is dat niet anders te coderen dan? Net zoiets als: spiegels blijven ingeklapt wanneer je deur opent met Keyless? Ook nooit een antwoord op gelezen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
Iemand ervaring met regensensoren en voorruit dat vervangen is?

Sinds m'n voorruit vervangen is, lijkt de regensensor niet meer te werken.

Niet gemerkt heel lang, dus nooit mee terug gegaan. Maargoed, wat ik raar vind, is dat ik met de obdeleven aan het kijken was ,bij de regensensor, en deze staat uit. Aangezet... maar krijg gelijk een foutmelding dat er een communicatie fout is. Kabeltje bij de regensensor, achter de binnenspiegel al eens opnieuw erin geplugged :')

Is er nog iets dat ik kan doen, of gewoon weer een keer laten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:32:
Iemand ervaring met regensensoren en voorruit dat vervangen is?
Zeker. Paar weken geleden een nieuwe voorruit. Laten doen bij de dealer zodat ik zeker weet dat ik een originele voorruit krijg.

Regensensor werkt perfect. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:37:
[...]

Zeker. Paar weken geleden een nieuwe voorruit. Laten doen bij de dealer zodat ik zeker weet dat ik een originele voorruit krijg.

Regensensor werkt perfect. (y)
Ik verkondig niet alléén maar onzin, hé >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:16:
[...]

Ik verkondig niet alléén maar onzin, hé >:)
Jij bent mijn baken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
F-Tim schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:23:
[...]

Jammer... in dat geval laat ik het maar gewoon uitstaan. Liever dat ik consequent er zelf aan moet denken ipv dat ik er vanuitga dat het een keer wél zal werken, maar het niet doet.

Coding voor de blindering aan de binnenzijde met comfort closing ook gevonden:
Module schuifdak (CA) > Adaptation > Control_unit_for_sun_roof_convenience_functions:
Komfortöffnen dachrollo
Komfortsließen dachrollo

Beide waren "actief", allebei op "niet actief" gezet en de blindering doet niet meer mee bij openen en sluiten van de ramen bij het vasthouden van de sleutel. Thanks voor de pointer Rainesh!

Daarna ook nog even gekeken naar wat andere opties.... maar uiteindelijk allemaal weer terug gezet naar de originele waarden.

- Voor de 360 Camera de weergave in 3D geactiveerd, werkt helaas niet op (mijn) Discover Media...
- Gasresponse op Direct ipv Incremental... ik merk geen verschil
- Dynamic Start Assist op Early ipv Normal.... ik merk geen verschil (wel ff schrikken net na activeren door een waarschuwing in het systeem)

Achja, you win some, you lose some!
Gasresponse op Direct....je hoeft minder diep je gaspedaal in te trappen om te versnellen. Het rijdt net wat soepeler.

Het is niet dynamic start assist die je moet aanpassen maar Hill Assist. ABS aanpassingen zorgen vaak voor een melding maar no worries, gaan vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Rainesh schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:51:
[...]

Gasresponse op Direct....je hoeft minder diep je gaspedaal in te trappen om te versnellen. Het rijdt net wat soepeler.

Het is niet dynamic start assist die je moet aanpassen maar Hill Assist. ABS aanpassingen zorgen vaak voor een melding maar no worries, gaan vanzelf weg.
Ik zal eens proberen, kijken of ik er wat van merk :) Zal het eens activeren voor een wat langere rit, met alleen korte (en drukke) stukken woon-werk was het nog niet zo goed te merken iig.

Weet je toevallig ook hoe je met "automatisch vergrendelen met Kessy" toch de spiegels mee kunt laten gaan? Of kan dat überhaupt nite?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:54
werkt dat goed bij je? Automatisch vergrendelen?
Ik had het gedaan bij m'n Octavia en _elke freaking keer_ als ik een deur dicht deed (ook achter portier) sloot hij de auto af...

Wist niet hoe snel ik het weer uit moest zetten :+
F-Tim schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:21:
[...]

Ik zal eens proberen, kijken of ik er wat van merk :) Zal het eens activeren voor een wat langere rit, met alleen korte (en drukke) stukken woon-werk was het nog niet zo goed te merken iig.

Weet je toevallig ook hoe je met "automatisch vergrendelen met Kessy" toch de spiegels mee kunt laten gaan? Of kan dat überhaupt nite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Antera schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:29:
[...]

Begrijp ik dat je hem niet uit hebt gezet?
Ik heb hem ook uitgezet. Maar die 120 km/h melding kan ik niet beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Dr Pro schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:40:
werkt dat goed bij je? Automatisch vergrendelen?
Ik had het gedaan bij m'n Octavia en _elke freaking keer_ als ik een deur dicht deed (ook achter portier) sloot hij de auto af...

Wist niet hoe snel ik het weer uit moest zetten :+

[...]
Ik heb het maar een half uur aan gehad... toen k erachter kwam dat de spiegels niet inklapten heb ik het gedeactiveerd (want ik gebruik de spiegels voor mezelf als controle of de auto op slot is, iets wat ik nog wel eens vergeet).

Maar op zich werkte het toen wel goed, k moet wel bekennen dat ik enkel ook met de voorportieren en de kofferbak geprobeerd heb, en daar werkt keyless gewoon op.... i.t.t. de achterportieren.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ook je tanklep gaat niet mee op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Stel ik kies voor mijn werk een skoda octavia combi met lane assist en de rest van de features. Kan ik dan ook Traffic Jam Assist aan laten zetten middels VCDS? Het is namelijk geen "normale" optie bij deze modellen (alleen op de superb en de SUV's is dit een optie pakket)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tribunus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:43:
Stel ik kies voor mijn werk een skoda octavia combi met lane assist en de rest van de features. Kan ik dan ook Traffic Jam Assist aan laten zetten middels VCDS? Het is namelijk geen "normale" optie bij deze modellen (alleen op de superb en de SUV's is dit een optie pakket)
Ik heb me laten vertellen dat TJA een combinatie van VCDS, ODIS en VCP is. M.a.w. dat kun je dan beter laten doen door bijvoorbeeld @Rainesh indien mogelijk op jouw Skoda.

@F-Tim merkwaardig. Ik kijk ook altijd of mijn spiegels inklappen als ik de auto met sleutel (afstandsbediening) of met de hand op slot doe. Waarom ik dat doe weet ik eigenlijk ook niet want ik heb al een pieptoon geactiveerd en de richtingaanwijzers gaan aan.

Hoeveel informatie heeft een mens nodig om zichzelf te overtuigen. :$

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 01-05-2019 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Tribunus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:43:
Zolang je lane assist en acc hebt dan kan ik TJA voor je activeren. Gaat helaas niet alleen met vcds. Zijn ook meerdere tweakers met TJA op hun Octavia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach ja, gewoon voor de gein en omdat het kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hsJiAl2cNbg0cgXBy5BDPbnf/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 03-05-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:42:
Ach ja, gewoon voor de gein en omdat het kan:

[Afbeelding]
Je weet ook dat die mogelijkheid ooit héél handig kan zijn (en ook wettelijk verplicht)? Bij VAG voertuigen kom je 't zelden tegen dat de gehele lampunit óp de klep gemonteerd is maar bij bijv. een Mini CountryMan is dat wél 't geval en daar sta je zónder zo'n optie dus zónder achterlichten als je de klep opent ..... Niet écht prettig als je in het donker op de vluchtstrook staat..... :9

Bij die Mini branden daarom overigens ook standaard die lelijke "extra" lampen in de bumper als achterlicht.... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:02

Spinez0r

At your service.

wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Je weet ook dat die mogelijkheid ooit héél handig kan zijn (en ook wettelijk verplicht)? Bij VAG voertuigen kom je 't zelden tegen dat de gehele lampunit óp de klep gemonteerd is maar bij bijv. een Mini CountryMan is dat wél 't geval en daar sta je zónder zo'n optie dus zónder achterlichten als je de klep opent ..... Niet écht prettig als je in het donker op de vluchtstrook staat..... :9

Bij die Mini branden daarom overigens ook standaard die lelijke "extra" lampen in de bumper als achterlicht.... O-)
Bij de "oude" A1 vind ik het overigens ook niet echt mooi, je kijkt tegen de carosserie aan en daar zitten dan 2 van die lelijke led-lampjes.... :|

Afbeeldingslocatie: https://autoomagazine.files.wordpress.com/2011/11/2012-audi-a1-sportback-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Spinez0r schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Bij de "oude" A1 vind ik het overigens ook niet echt mooi, je kijkt tegen de carosserie aan en daar zitten dan 2 van die lelijke led-lampjes.... :|

[Afbeelding]
Haha, check ook de Q5 eens of de Opel Insignia Sports tourer. :X Teh H0rror.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:16:

Als je pech hebt - ook in het donker - en op de vluchtstrook staat, neem je direct plaats achter de vangrail.

Gevarenlichten aan en wegwezen. Doen de gevarenlichten het niet, dan doet de rest het waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Als je pech hebt - ook in het donker - en op de vluchtstrook staat, neem je direct plaats achter de vangrail.

Gevarenlichten aan en wegwezen. Doen de gevarenlichten het niet, dan doet de rest het waarschijnlijk ook niet.
Eeeuh..... Als de gehele unit op de klep zit én die staat open dan heb je ook aan die RAW / Gevaar lichten niet zo heel veel meer, he.

En leuk dat JIJ achter de vangrail staat.... De persoon welke óp je (niet meer zichtbare) auto klapt om wat voor een rede dan ook zal je dankbaar zijn dat je je auto daar zonder zichtbare verlichting hebt achtergelaten terwijl 't ook anders had gekkinnen :o

Nou hád die persoon natuurlijk nooit over de vluchtstrook mogen gaan rijden, maar..... Een auto met pech hoort daar ook niet te staan tenzij 't ding absoluut niet verder kán rijden op eigen kracht (vaak is 't achterstallig onderhoud óf een andere gebruikersfout waardoor die bestuurders daar stil menen te moeten gaan staan met d'r "voiture").

Ik heb overigens in het verleden vrij lang wat IT beheer voor RWS gedaan waarbij ik vooraf ook alle takken van sport binnen dat bedrijf heb mogen meemaken... Zuiver om 't belang van een "goede" IT Infrastructuur voor de diverse medewerkers te kunnen plaatsen / begrijpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 03-05-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eigen veiligheid eerst. De rest is secundair en doet er, wat mij betreft, ook niet toe. Direct plaatsnemen achter de vangrail Is het advies van, in ieder geval de politie en Rijkswaterstaat. Dus, dat lijkt mij dan het verstandigste wat je kunt doen.

Het is ook nog eens zo: kom jij zonder brandstof stil te staan op een vluchtstrook dan krijg je daar gewoon een boete voor. Had je maar moeten tanken. Ergo: zonder noodzaak stilstaan op een vluchtstrook.

Ik heb dus pech, en wie weet wie er nog meer pech krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

GerCor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:29:
Eigen veiligheid eerst. De rest is secundair en doet er, wat mij betreft, ook niet toe. Direct plaatsnemen achter de vangrail Is het advies van, in ieder geval de politie en Rijkswaterstaat. Dus, dat lijkt mij dan het verstandigste wat je kunt doen.

Het is ook nog eens zo: kom jij zonder brandstof stil te staan op een vluchtstrook dan krijg je daar gewoon een boete voor. Had je maar moeten tanken. Ergo: zonder noodzaak stilstaan op een vluchtstrook.

Ik heb dus pech, en wie weet wie er nog meer pech krijgen.
Volgens mij is het alleen in Duitsland strafbaar om zonder benzine langs de weg te staan.

In nederland is het volgens mij niet strafbaar.

https://www.daskapital.nl...uchtstrook-boete-of-niet/

[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 03-05-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Spinez0r schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Volgens mij is het alleen in Duitsland strafbaar om zonder benzine langs de weg te staan.

In nederland is het volgens mij niet strafbaar.

https://www.daskapital.nl...uchtstrook-boete-of-niet/
Recent nog een Twitterbericht gelezen van een of ander verkeershandhavingsteam. Ze schrijven gewoon.

Ook gisteren een berichtje van een verkeershandhavingsteam: we schrijven voor verlichting aan de voorzijde indien de verlichting niet één kleur uitstraalt. Wit of geel. Ik had een vraag gesteld; hoe hoog is jullie tolerantiegrens m.b.t US-lights (richtingaanwijzers constant aan). Ze antwoordden: je krijgt een proces-verbaal bij constatering. Ik heb ze succes gewenst. Voor de gein gistermiddag 'voertuigen' geteld. Ik kwam er 8 tegen. Zowel personenauto's als ook vrachtwagens. En het lijkt mij voor zelfs de politie een eitje om die eens aan te spreken. Hoe dan ook, de lokale politie negeert dit volledig. Mijn zoon heeft de richtingaanwijzers vóór ook constant aan en meerdere malen een politieauto gezien waarvan de inzittenden waarschijnlijk andere prioriteiten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

GerCor schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:15:
[...]

Recent nog een Twitterbericht gelezen van een of ander verkeershandhavingsteam. Ze schrijven gewoon.

Ook gisteren een berichtje van een verkeershandhavingsteam: we schrijven voor verlichting aan de voorzijde indien de verlichting niet één kleur uitstraalt. Wit of geel. Ik had een vraag gesteld; hoe hoog is jullie tolerantiegrens m.b.t US-lights (richtingaanwijzers constant aan). Ze antwoordden: je krijgt een proces-verbaal bij constatering. Ik heb ze succes gewenst. Voor de gein gistermiddag 'voertuigen' geteld. Ik kwam er 8 tegen. Zowel personenauto's als ook vrachtwagens. En het lijkt mij voor zelfs de politie een eitje om die eens aan te spreken. Hoe dan ook, de lokale politie negeert dit volledig. Mijn zoon heeft de richtingaanwijzers vóór ook constant aan en meerdere malen een politieauto gezien waarvan de inzittenden waarschijnlijk andere prioriteiten hadden.
We hebben sowieso zware onderbezetting qua politie op dit moment.

Er zijn mensen die op marktplaats worden opgelicht voor honderden euro's, waarna bij aangifte wordt aangegeven "geen capaciteit" te zijn om het in behandeling te nemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spinez0r schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:40:
[...]

We hebben sowieso zware onderbezetting qua politie op dit moment.

Er zijn mensen die op marktplaats worden opgelicht voor honderden euro's, waarna bij aangifte wordt aangegeven "geen capaciteit" te zijn om het in behandeling te nemen. :(
Érgens is dat wel raar, hé. Er is al jaren géén geld meer voor extra "Blauw op straat" maar de totale kosten (lees uitgaven vanuit de belastingpot) blijven gewoon stijgen. Je zou dan gaan denken dat er méér personeel "in een kantoor" komt te zitten zodat dat geld ook verantwoord kan worden maar óók daar zeggen ze dat er een capaciteitsprobleem is.

Ondertussen klaagt iedereen steen en been én veranderd er niets bij de "politie" terwijl de rest van de wereld (criminelen?) steeds blijven veranderen door méér en andere (lucratieve) doelen te zoeken in de NL samenleving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Moeten wij bij de politie gaan werken misschien:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:59:
[...]

Érgens is dat wel raar, hé. Er is al jaren géén geld meer voor extra "Blauw op straat" maar de totale kosten (lees uitgaven vanuit de belastingpot) blijven gewoon stijgen. Je zou dan gaan denken dat er méér personeel "in een kantoor" komt te zitten zodat dat geld ook verantwoord kan worden maar óók daar zeggen ze dat er een capaciteitsprobleem is.

Ondertussen klaagt iedereen steen en been én veranderd er niets bij de "politie" terwijl de rest van de wereld (criminelen?) steeds blijven veranderen door méér en andere (lucratieve) doelen te zoeken in de NL samenleving ;)
Er loopt momenteel een campagne: 17:000 nieuwe politieagenten gezocht. Overigens: de overheid geeft de politie steeds meer taken maar geen mensen om het uit te voeren. Daarnaast is de politie in veel gevallen, om het maar plat te zeggen, het loophondje voor justitie. Je zag het gisteren ook weer. Verdachte van 3 moorden gezocht. Normaal gesproken zoekt de politie 'op de achtergrond' naar de verdachte. En dan zie je dat een officier van justitie - want die leidt het onderzoek - de politie toestemming geeft een foto van de verdachte vrij te geven en dezelfde avond wordt de verdachte aangehouden. Daar gaat ook heel veel politiecapaciteit verloren. Het kan allemaal 100 keer efficiënter maar ook de overheid is aan regels gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arslan81
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-02 18:52
Hoi,

Ik wil graag weten of een Clone VCP 5.5.1 werkt met Octavia 3 Facelift (2017) om VIM te activeren.? Het gaat om Discover Pro 9.2 inch ( Columbus) Ik kan nergens een duidelijke antwoord op krijgen.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Arslan81 op 09-05-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Arslan81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:05:
Hoi,

Ik wil graag weten of een Clone VCP 5.5.1 werkt met Octavia 3 Facelift (2017) om VIM te activeren.? Het gaat om Discover Pro 9.2 inch ( Columbus) Ik kan nergens een duidelijke antwoord op krijgen.

Alvast bedankt
Je had het ook al kunnen proberen. Had je al een antwoord. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arslan81
GerCor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Je had het ook al kunnen proberen. Had je al een antwoord. :Y
Ik heb het nog niet aangeschaft, dus de antwoord is JA , dan ik het vanavond aanschaffen.. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Arslan81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Ik heb het nog niet aangeschaft, dus de antwoord is JA , dan ik het vanavond aanschaffen.. :Y
Kan je net zo goed toch langs iemand rijden met die kabel?
Heb je zekerheid + gebeurt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Arslan81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:18:
Alleen voor VIM? Ik weet niet wat het kost maar er zijn goedkopere alternatieven zoals het door iemand laten doen of een OBDeleven dongle kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arslan81
GerCor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:31:
[...]

Alleen voor VIM? Ik weet niet wat het kost maar er zijn goedkopere alternatieven zoals het door iemand laten doen of een OBDeleven dongle kopen.
Het gaat om een CLONE kabel.. CLONE ben je voor max 20 euro klaar volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arslan81
Famous schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Kan je net zo goed toch langs iemand rijden met die kabel?
Heb je zekerheid + gebeurt het goed.
Misschien ga ik dat ook wel doen uiteindelijk.. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr Pro
Clone kabels op MQB... dat zou ik niet durven.
Mijn advies zou ook zijn om langs @Rainesh of @Antera te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dr Pro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:49:
Zou ik ook niet durven....@Arslan81 je mag altijd langskomen. Kunnen we derest ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 22:50
Weet iemand toevallig voor de dq200 in vcds, hoe de optie heet om de dsg te resetten?
Overal word gesproken over group 60, maar je kan in basic settings geen groups meer selecteren alleen betitelde acties zoals clutch adaptation enz bij de nieuwere jaartal auto's zoals mijn Passat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tuurlijk. Gisteren belde een collega op. Jij hebt toch zo'n tooltje waarmee je START/STOP kunt uitschakelen? Yep, die heb ik. Dus, ik even kijken in OBDeleven. Ik dacht dat hij een A3 had. START/STOP deactiveren 10 credits.

Ik kom wel even langs, schakel ik dat voor je uit.

Heeft meneer een A4 ……… 100 credits (€ 14,99). Tsssssss. Premium auto. :( _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:50:
Tuurlijk. Gisteren belde een collega op. Jij hebt toch zo'n tooltje waarmee je START/STOP kunt uitschakelen? Yep, die heb ik. Dus, ik even kijken in OBDeleven. Ik dacht dat hij een A3 had. START/STOP deactiveren 10 credits.

bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Computer says: 2017

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aAk3jJD83fZWASeorNXPHl83/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Arslan81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Het gaat om een CLONE kabel.. CLONE ben je voor max 20 euro klaar volgens mij..
Pas goed op met Clone kabels. Je kan hiermee je hele boordcomputer overhoop halen als je signaal wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Maar die credits zijn toch alleen als je die 'easy'-nog-iets gebruikt?
Kan @Rainesh je niet gewoon vertellen welke long-code je nodig hebt? Dan ben er zonder credits toch?
Kan die voltage aanpassing zonder credits (7,6v naar 12v)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dr Pro schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:08:
Kan @Rainesh je niet gewoon vertellen welke long-code je nodig hebt? Dan ben er zonder credits toch?

[...]
A4 b9 is anders helaas. Doe ik met vcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dr Pro schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:08:

[...]
Zou kunnen maar …….. ik heb ondertussen - als echte Nederlander die alles wat gratis en nuttig is spaart - 908 GRATIS credits. Wat mot je er anders mee?

Overigens, niet 'easy-nog-iets' maar gewoon 'Apps'.

Dongle aansluiten op OBD poort, auto wordt automatisch herkend. Apps starten, keuze bevestigen en rijden maar. Paar minuten werk.
Rainesh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:10:
A4 b9 is anders helaas. Doe ik met vcp
VIM doe je volgens mij ook met VCP. En dat is weer het aardige van OBDeleven. Is ook een app in OBDeleven. Dus, een groot deel VCDS en een klein beetje VCP.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 11-05-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Oh ja, weet ik veel haha, ik heb VCP dus bij mij heet het Guided Function :D
GerCor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Zou kunnen maar …….. ik heb ondertussen - als echte Nederlander die alles wat gratis en nuttig is spaart - 908 GRATIS credits. Wat mot je er anders mee?

Overigens, niet 'easy-nog-iets' maar gewoon 'Apps'.

Dongle aansluiten op OBD poort, auto wordt automatisch herkend. Apps starten, keuze bevestigen en rijden maar. Paar minuten werk.

[...]

VIM doe je volgens mij ook met VCP. En dat is weer het aardige van OBDeleven. Is ook een app in OBDeleven. Dus, een groot deel VCDS en een klein beetje VCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik niet kon vinden, als App, was verkeersbordenherkenning deactiveren. Mijn collega ergert zich aan de foutmeldingen 'omdat het volgens ?? (niet geluisterd) alleen in Duitsland werkt. Werkt in België ook, heb ik me laten vertellen.

Hij vroeg zich wel af wat de leasemaatschappij er van zou vinden als START/STOP uitgeschakeld werd. Ik zeg: 'niet mekkeren, die weten dat niet. Hier met die sleutels'. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:26:
Wat ik niet kon vinden, als App, was verkeersbordenherkenning deactiveren. Mijn collega ergert zich aan de foutmeldingen 'omdat het volgens ?? (niet geluisterd) alleen in Duitsland werkt. Werkt in België ook, heb ik me laten vertellen.

Hij vroeg zich wel af wat de leasemaatschappij er van zou vinden als START/STOP uitgeschakeld werd. Ik zeg: 'niet mekkeren, die weten dat niet. Hier met die sleutels'. >:)
Dat is predictive acc, dat werkt niet in NL (Audi dan) en kan via menu uit dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Start/Stop schakel je met VCDS ook gewoon uit door de drempel qua accu laadspanning, waarbij het systeem in mág schakelen, te verlagen.

Dubbele ontkenningen.....

Standaard staat dat systeem op iets van 12,8V .... Zet je daar iets van 8V neer (bijvoorbeeld) dan zit je vér onder de waarde welke je dynamo zou moeten kunnen leveren én dus schakelt 't systeem zichzelf niet in (én blijft je auto dus gewoon lopen).

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Verkeersborden herkenning werkt wel hier in NL (althans, in mijn beide Skoda's), maar je krijgt best wat false positives door de snelheidsborden met onderschrift. Bijvoorbeeld, '90 bij nat wegdek', m'n auto laat dan 90 zien in m'n MFI & Navigatie.
Ook in BE heb ik hetzelfde ervaren.

Borden met onderschrift lijken wel beter te werken in DE ja, dat heb ik zelf ook ondervonden. Maar volgens mij zien de borden die snelheid aanduiden in 'bijzondere' omstandigheden er daar anders uit dan hun reguliere snelheid-aangeef-borden. Hoewel ik dat niet meer zeker weet.. kom er niet dagelijks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1210450

Hallo, ik hier iemand die aanpassingen aan een VW Tiguan 2012 zou kunenn doen en in de regio Zuid Limburg zit?

Zou graag de volgende aanpassingen willen doen:

- Buitenspiegels automatisch inklappen/uitklappen
- Coming Home/Leaving home (standaard handmatig via 1x grootlichtsein, aan te passen naar via lichtsensor automatisch)

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 1210450 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:51:
Hallo, ik hier iemand die aanpassingen aan een VW Tiguan 2012 zou kunenn doen en in de regio Zuid Limburg zit?

Zou graag de volgende aanpassingen willen doen:

- Buitenspiegels automatisch inklappen/uitklappen
- Coming Home/Leaving home (standaard handmatig via 1x grootlichtsein, aan te passen naar via lichtsensor automatisch)

Ik hoor het graag.
Spiegels inklappen moet met VCP. In Heerlen heb je Sjoeritzz zitten, die kan het wel doen. Zeg maar dat ik je gestuurd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 22:30
Goede middag,

Ik heb een Golf Variant van Januari 2019. Ik heb dit model besteld met Trailer Assist ervan uitgaande dat de achteruitrij camera dan standaard is (op elk demo filmpje hebben ze het over de camera).
Helaas bleek na het afhalen de camera te "missen", ik heb dit bij de dealer aangegeven en zelfs de importeur gaf aan dat de Golf Variant geen camera gebruikt bij Trailer Assist..

Afgelopen weekend heb ik er een Caravan achter de auto gehad en Trailer Assist uitgeprobeerd.
Tot mijn verbazing klapte mijn Logo in de achterklep open, en tadaaa en Camera.
De camera word dus enkel geactiveerd middels Trailer Assist en niet met achteruit rijden.

Weet iemand of dit nog in de software aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Motion2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:44:
Goede middag,

Ik heb een Golf Variant van Januari 2019. Ik heb dit model besteld met Trailer Assist ervan uitgaande dat de achteruitrij camera dan standaard is (op elk demo filmpje hebben ze het over de camera).
Helaas bleek na het afhalen de camera te "missen", ik heb dit bij de dealer aangegeven en zelfs de importeur gaf aan dat de Golf Variant geen camera gebruikt bij Trailer Assist..

Afgelopen weekend heb ik er een Caravan achter de auto gehad en Trailer Assist uitgeprobeerd.
De camera word dus enkel geactiveerd middels Trailer Assist en niet met achteruit rijden.

Als een duveltje uit een doosje dus. d:)b

Ik denk dat 'onze' specialisten dat wel voor je kunnen regelen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
GerCor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Als een duveltjes uit een doosje dus. d:)b

Ik denk dat 'onze' specialisten dat wel voor je kunnen regelen. :Y
Ja letterlijk ja! Ik blijf het echt raar vinden dat de "Technische Specialisten" bij PON riepen dat dit model geen camera gebruikt voor Trailer Assist.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Motion2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ja letterlijk ja! Ik blijf het echt raar vinden dat de "Technische Specialisten" bij PON riepen dat dit model geen camera gebruikt voor Trailer Assist.. 8)7
Zijn ze er van af. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Motion2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:44:
Goede middag,

Oeh deze moet dus wel te coden zijn als normaal achteruit rij camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Oeh deze moet dus wel te coden zijn als normale achteruitrijcamera!
Met andere woorden. Je weet het zo niet? Eerst even proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Met andere woorden. Je weet het zo niet? Eerst even proberen?
Nooit eerder meegemaakt dat camera niet zichtbaar was bij normaal pdc en enkel bij gebruik van trailer assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motion2
Rainesh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Nooit eerder meegemaakt dat camera niet zichtbaar was bij normaal pdc en enkel bij gebruik van trailer assist
Heb de dealer net ook nog gesproken. Die heeft in het onderdelen systeem gekeken en daar staat letterlijk: "Multifunctional Rearview Camera".
Zij snapten ook niet waarom het niet werkt en boden ook aan om even te kijken met de laptop of het te activeren was.
Hoop echt dat het achteraf te activeren is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Motion2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Heb de dealer net ook nog gesproken. Die heeft in het onderdelen systeem gekeken en daar staat letterlijk: "Multifunctional Rearview Camera".
Zij snapten ook niet waarom het niet werkt en boden ook aan om even te kijken met de laptop of het te activeren was.
Lijkt mij van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]

Vinkje vergeten in de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

[...]

Moet me aansluiten bij @Rainesh nooit meegemaakt dat een RVC niet werkt met PDC alleen met Trailer assist. Vermoed toch echt een foutje in de coderingen. Heb bij me VW vrienden hier eens geinformeerd en deze zeggen dat dit naar hun weten ook niet bestaat en dat het altijd PDC is op zijn minst.

Heb je wel parkeersensoren achter als ik vragen mag? ( lijkt me sterk van niet maar vraag het toch)

Daarnaast kan het goed dat Trailer assist ook kan werken zonder camera en dat deze uitgaat van zijn parkeersensoren om de afstand en de stuurhoek te meten. Er zijn meen ik merken die dat op deze manier gebruiken

[ Voor 27% gewijzigd door Antera op 13-05-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Antera schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Moet me aansluiten bij @Rainesh nooit meegemaakt dat een RVC niet werkt met PDC alleen met Trailer assist. Vermoed toch echt een foutje in de coderingen. Heb bij me VW vrienden hier eens geinformeerd en deze zeggen dat dit naar hun weten ook niet bestaat en dat het altijd PDC is op zijn minst.

Heb je wel parkeersensoren achter als ik vragen mag? ( lijkt me sterk van niet maar vraag het toch)

Daarnaast kan het goed dat Trailer assist ook kan werken zonder camera en dat deze uitgaat van zijn parkeersensoren om de afstand en de stuurhoek te meten. Er zijn meen ik merken die dat op deze manier gebruiken
Thanks. Ik heb inderdaad de parkeer sensoren (rondom).
Bij PDC zie ik enkel een grafische weergave van mijn auto met de afstanden die de sensoren meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Mocht je het wensen wil ik er hier wel eens naar kijken voor je door hem aan de laptop te hangen en alles eens na te lopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Antera op 13-05-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik heb geprobeerd het hele topic door te spitten om te zien wat er mogelijk is maar snap het nog niet helemaal.

Ik krijg (binnen 1 a 2 weken) een Touran 1.4 DSG comfortline business van Januari 2018

Dit zijn alle specs: https://objectstore.true....iness_en_Business_R_1.pdf

Hierop zit o.a.

- ACC
- Front Assist
- City Emergency Braking

Maar dus geen LA, betekent dit dus dat dat ook niet te enablen is en dus TJA ook niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dracula schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:04:
Ik heb geprobeerd het hele topic door te spitten om te zien wat er mogelijk is maar snap het nog niet helemaal.

Ik krijg (binnen 1 a 2 weken) een Touran 1.4 DSG comfortline business van Januari 2018

Dit zijn alle specs: https://objectstore.true....iness_en_Business_R_1.pdf

Hierop zit o.a.

- ACC
- Front Assist
- City Emergency Braking

Maar dus geen LA, betekent dit dus dat dat ook niet te enablen is en dus TJA ook niet mogelijk is?
Als je geen driehoekige camera in je voorruit hebt dan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Rainesh schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Als je geen driehoekige camera in je voorruit hebt dan helaas niet.
Daar gaan we dan achter komen als ik hem krijg (is tijdelijk voor een maand of 10 dus daarna kan er altijd nog wel de juiste config komen :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diegast
  • Laatst online: 18-05-2023
Voor de mensen die graag een VW zelfstudie willen doen:
www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/ ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
diegast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:14:
Voor de mensen die graag een VW zelfstudie willen doen:
www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/ ;-)
Bij de cemaric brakes:
"The brake discs are highly resistant to wear and last four times longer than conventional brake discs"

:+
Moest ik wel even om grinniken nav de problemen die er waren met schoon/droog maken van de schijven :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dracula schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Daar gaan we dan achter komen als ik hem krijg (is tijdelijk voor een maand of 10 dus daarna kan er altijd nog wel de juiste config komen :) )
De juiste camrea krijg je als je Lane assist, verkeersbordherkenning of Grootlicht assist hebt mee besteld. Anders zal deze er helaas niet opzitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Antera op 14-05-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Laatst online: 18-05-2023
Heeft er iemand met een Tiguan 5N (2013) een foto van die camera bij de voorruit? Ik zit uit te zoeken of Lane Assist en Sign Assist werkend zijn te krijgen bij m'n nieuwe aanwinst 😀

Het is een DE import zonder CC, dus die moet ook nog worden ingebouwd. Is er een mogelijkheid om Adaptive CC werkend te krijgen of zat dat nog niet op deze modellen? Is dit hardwarematig erg verschillend met normale CC? Hij heeft ParkAssistent/Parkpilot met de sensors rondom erop zitten.

[ Voor 43% gewijzigd door diegast op 14-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

diegast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:30:
Heeft er iemand met een Tiguan 5N (2013) een foto van die camera bij de voorruit? Ik zit uit te zoeken of Lane Assist en Sign Assist werkend zijn te krijgen bij m'n nieuwe aanwinst 😀
Vast een driehoek
Het is een DE import zonder CC, dus die moet ook nog worden ingebouwd. Is er een mogelijkheid om Adaptive CC werkend te krijgen of zat dat nog niet op deze modellen? Is dit hardwarematig erg verschillend met normale CC? Hij heeft ParkAssistent/Parkpilot met de sensors rondom erop zitten.
ACC werkt met een radar in de voorbumper. Dus, alles kan, als je erg handig bent met draadjes trekken e.d.

Park Assist en Parkpilot hebben helemaal niks met ACC te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

diegast schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:30:

Dit: Afbeeldingslocatie: https://i1068.photobucket.com/albums/u459/Mrclopec/Windscreen%20Camera_zpsnqlzenhd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Antera schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:27:
[...]

De juiste camrea krijg je als je Lane assist, verkeersbordherkenning of Grootlicht assist hebt mee besteld. Anders zal deze er helaas niet opzitten.
Zit er inderdaad niet op maar is wel mee te leven voor 10 maanden :-)

Zodra ik hem heb even kijken wie er in de buurt van Haarlem zit om wat aanpassingen te doen.

- Spiegels in klappen bij sluiten deuren
- Coming / leaving home automatisch
- Eventueel DRL achter aan
- Andere handige features waar ik me nog niet bewust van ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dracula schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Zit er inderdaad niet op maar is wel mee te leven voor 10 maanden :-)

Zodra ik hem heb even kijken wie er in de buurt van Haarlem zit om wat aanpassingen te doen.

- Spiegels inklappen
Als ze dat nu niet kunnen kan het nooit. Moet je andere spiegels kopen. :Y
- Coming / leaving home automatisch
- Eventueel DRL achter aan
- Andere handige features waar ik me nog niet bewust van ben :)
Dat is een kwestie van coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Kijk eens op me site voor de leuke mogelijkheden want die zijn legio :-) . Dan kom je met een mooi lijstje aan wat je allemaal wenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 17-05 22:33

Je kan het aantal credits dat je krijgt met een reclame kijken aanpassen in de app, als je weet waar je moet kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Slurpgeit schreef op zondag 19 mei 2019 @ 00:33:
Je kan het aantal credits dat je krijgt met een reclame kijken aanpassen in de app, als je weet waar je moet kijken ;).
Waar moet ik dan kijken?

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php