Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:53

Dracula

The Count of Transylvania

GerCor schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:44:

Dat is een kwestie van coderen.
Dat snap ik maar moet je wel iemand hebben die dat even kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:38

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dracula schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:24:
Dat snap ik maar moet je wel iemand hebben die dat even kan doen.
Van Haarlem naar @Rainesh in Voorburg is niet zo ver rijden hoor. En hij is de beste. d:)b (y)

EDIT: haast ik mij toch om te zeggen dat ik niet wil suggereren dan anderen niet heel goed zouden zijn, maar, nogmaals, @Rainesh is de beste. En, ook belangrijk, het kost ook geen drol.

GerCor wijzigde deze reactie 19-05-2019 14:18 (26%)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Even een vrijblijvende WAARSCHUWING. Net geïnformeerd geworden over de OBDeleven dongle.

Advies: haal jouw auto(s) uit de 'garage' in de App. Het blijkt zo te zijn dat iedereen - met verstand van zaken- bij jouw gegevens kan. Een simpele request naar de server van OBDeleven en je krijgt automatisch antwoord over welke auto je maar wilt.

Om te verwijderen uit garage. Auto selecteren en naar links vegen. d:)b

GerCor wijzigde deze reactie 19-05-2019 14:35 (193%)

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-07 14:38
GerCor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:18:
[...]

Seat, Skoda, VW krijgen gratis navigatie-updates. Audi is betalen. Terecht. :+

Het gaat mij dus om het unlocken van Android Auto en Apple Carplay. Voor zover ik weet, een betaalde dienst, uitsluitend door de dealer.

Maar nogmaals, ik hoop dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Ransomsoftware kun je ook voor €5 downloaden.
Maar als je de code al hebt? Kan je dan gelijk invoeren? Of moet de dealer ook die optie in de menu beschikbaar maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

mrstylo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Maar als je de code al hebt? Kan je dan gelijk invoeren? Of moet de dealer ook die optie in de menu beschikbaar maken?
Ik heb het zelf niet hoor. Maar zoals ik het begrepen heb: een code, waar jij het waarschijnlijk over hebt, is om jouw account te activeren. Waar ik het over heb is het stapje daarvoor. Het unlocken zelf zodat jij jouw code kunt invoeren.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:02
mrstylo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:25:
[...]

Unlocken gaat officieel via Odis. Menu etc worden dan ook allemaal beschikbaar gemaakt. Je kunt het niet zelf invoeren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Unlocken gaat officieel via Odis. Menu etc worden dan ook allemaal beschikbaar gemaakt. Je kunt het niet zelf invoeren.
De prangende vraag is: is het legaal om dat zelf te doen?

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:52:
[...]

De prangende vraag is: is het legaal om dat zelf te doen?
Als je licentie gekocht hebt via officiële VW kanalen en zelf Odis online hebt dan is het legaal ja. Maar 99% kan het niet zelf, ik ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 27-08 14:56
Ben even aan het puzzelen met VCDS en het aan krijgen van DRL’s over de mistlampen voor (gedimd) bij m’n A3 op het 8P onderstel. Hierbij heb ik het idee dat ik in de CECM op Byte 0 de North American of Scandinavion DRL setting aan moet vinken. Vervolgens op Byte 17 de Daytime Lights over Fog aanvinken en dan zou ik in theorie alleen DRL’s over de mistlampen hebben toch? Echter gaan alle lampen aan. Mis ik iets? Ook het dimmen van de lichten doet niets. Een beperking van de module zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MartijnRGS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:16:
Ben even aan het puzzelen met VCDS en het aan krijgen van DRL’s over de mistlampen voor (gedimd) bij m’n A3 op het 8P onderstel. Hierbij heb ik het idee dat ik in de CECM op Byte 0 de North American of Scandinavion DRL setting aan moet vinken. Vervolgens op Byte 17 de Daytime Lights over Fog aanvinken en dan zou ik in theorie alleen DRL’s over de mistlampen hebben toch? Echter gaan alle lampen aan. Mis ik iets? Ook het dimmen van de lichten doet niets. Een beperking van de module zelf?
Wat ik zo snel even gezien heb op YT, zet je daarmee de mistlampen aan als DRL. Niks dimmen en niks andere verlichting niet.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
MartijnRGS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:16:
Scandinavië instellen en dan DRL via mistlampen. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnRGS
Rainesh schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Scandinavië instellen en dan DRL via mistlampen. Dat zou moeten werken.
Oké bedankt, zal het vanavond nog eens proberen. Heb dacht in beide opties geprobeerd (zowel N-Amerika als Scandinavië) maar daarbij bleven alle lichten branden en niet alleen de mistlampen. Maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Wat me opviel is dat wanneer ik de lichtschakelaar van 0 naar stadslicht schakelde, alles bleef branden ook de mistlampen en deze pas uit gingen nadat ik de schakelaar op dimlicht zette, is dat normaal gedrag?

EDIT:
Heb even de module weer teruggezet naar fabriek (code backup gemaakt uiteraard voordat ik begon). Tot zover werkt het bijna helemaal zoals ik wil. Noord-Amerika instelling laat de switch niet goed werken. Scandinavië werkt het, de mistlampen branden dan samen met parkeerlicht en switch op parkeerlicht is mistlampen uit. Op de Byte 20 heb ik de mistlichten op 70% gezet dus iets dimmer dan normaal aan. Lampen achter lijken dan wel mee te doen maar dat is prima (geen mistlicht uiteraard). Laatste vraag hierbij, is het mogelijk om parkeerlicht uit te laten met mistlampen DRL? Kwam erachter dat mijn fuckup kwam uit het feit dat ik ergens in Byte 8 of zo DRL dimmen had aangezet en niet op 0 had gelaten, dat heeft het dimlicht gefixt.

MartijnRGS wijzigde deze reactie 20-05-2019 17:55 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Weet niet uit mijn hoofd of stadslichten uit kunnen bij DRL. Zou in een van de laatste bytes staan. Position lights dacht. Maar durf het niet zeker te zeggen.

• MartijnRGS
Na wat zoeken niet tegen gekomen, denk niet mogelijk. Maar geen probleem, heb het nu mooi mee branden op 50% sterkte. Bedankt!

Andere vraag, er zit een aftermarket alarmsysteem op met een VbV certificering (althans dat doet de sticker vermoeden, waarschijnlijk zegt dat weinig). Afijn, zodra ik de auto ontgrendel en meer dan een minuut (exact 60 seconden) bezig ben met inladen o.i.d., dan moet ik de auto nogmaals ontgrendelen om hem te kunnen starten. Lijkt een soort van beveiliging welke de startonderbreker weer inschakelt.

Dat zou ik graag willen uitschakelen maar vermoed dat dit niet zomaar kan. Kan ik in VCDS ontdekken wat er is geïnstalleerd qua alarm systeem? Om zo te zien wat ik kan aanpassen. Of is voorgaande een “bekende” instelling welke zo uit te zetten is?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MartijnRGS schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:26:
Andere vraag, er zit een aftermarket alarmsysteem op met een VbV certificering (althans dat doet de sticker vermoeden, waarschijnlijk zegt dat weinig). Afijn, zodra ik de auto ontgrendel en meer dan een minuut (exact 60 seconden) bezig ben met inladen o.i.d., dan moet ik de auto nogmaals ontgrendelen om hem te kunnen starten. Lijkt een soort van beveiliging welke de startonderbreker weer inschakelt.

Dat zou ik graag willen uitschakelen maar vermoed dat dit niet zomaar kan. Kan ik in VCDS ontdekken wat er is geïnstalleerd qua alarm systeem? Om zo te zien wat ik kan aanpassen. Of is voorgaande een “bekende” instelling welke zo uit te zetten is?
Zit ook op de Golf 5 van mijn zoon.

Me.

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-09 12:32
Eergisteren accu er even af gehad (S3 8P) daarna weer aangesloten.
Gisteren kwam ik er achter dat mijn comfort sluiting van ramen niet meer functioneert. Unlock op afstands bediening ingedrukt houden om alle ramen te openen en lock om ze te sluiten. Ook werkt het openen en sluiten van je ramen tijdens het rijden niet automatisch, dus als je de knop helemaal omhoog trekt dat hij dan automatisch weer zou moeten sluiten.

Is dit normaal ? En hoe kan ik dit weer terugzetten ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:14
SpySeiko schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:42:
Eergisteren accu er even af gehad (S3 8P) daarna weer aangesloten.
Gisteren kwam ik er achter dat mijn comfort sluiting van ramen niet meer functioneert. Unlock op afstands bediening ingedrukt houden om alle ramen te openen en lock om ze te sluiten. Ook werkt het openen en sluiten van je ramen tijdens het rijden niet automatisch, dus als je de knop helemaal omhoog trekt dat hij dan automatisch weer zou moeten sluiten.

Is dit normaal ? En hoe kan ik dit weer terugzetten ?
Ramen helemaal dichtmaken en dan even 5 sec de knop vasthouden, slaat die de positie weer op. Dan zou het weer moeten werken.

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-09 12:32
Thanx zal het vanmiddag proberen.

• MartijnRGS
GerCor schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:31:
[...]

Zit ook op de Golf 5 van mijn zoon.
Enig idee of dit uit te schakelen is en/of welk alarm systeem erop zou kunnen zitten? Een vcds auto-scan laat niets bijzonders zien (geen foutmeldingen o.i.d., yay!). En geeft de sirene, hellingshoeksensor en interieursensor netjes aan en functionerende alsof het OEM is. Ben verder nog niet goed en vertrouwd genoeg om daarin dieper te graven en uit te vinden wat erop zit.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MartijnRGS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Enig idee of dit uit te schakelen is en/of welk alarm systeem erop zou kunnen zitten? Een vcds auto-scan laat niets bijzonders zien (geen foutmeldingen o.i.d., yay!). En geeft de sirene, hellingshoeksensor en interieursensor netjes aan en functionerende alsof het OEM is. Ben verder nog niet goed en vertrouwd genoeg om daarin dieper te graven en uit te vinden wat erop zit.
Geen enkel idee.

Me.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

........Dubbel

Antera wijzigde deze reactie 23-05-2019 19:39 (255%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

MartijnRGS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Als deze erop staan dan zit er een OEM alarm in anders laat hij deze zaken niet zien namelijk. Een after market alarm kan zo niet gekoppeld worden. Ga anders naar 09 -> adaptie en zoek Alarm en kijk of deze aan of uit staat. Staat deze aan zit er een OEM alarm in

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• MartijnRGS
Antera schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:36:
[...]

Als deze erop staan dan zit er een OEM alarm in anders laat hij deze zaken niet zien namelijk. Een after market alarm kan zo niet gekoppeld worden. Ga anders naar 09 -> adaptie en zoek Alarm en kijk of deze aan of uit staat. Staat deze aan zit er een OEM alarm in
Hmm oké, heb in ieder geval geen switch in het portier om de interieur bewaking uit te zetten maar inderdaad een auto-scan laat de 3 subsystemen (met status n.mounted) zien. Tevens zie ik een rode led knipperen achter t dashboard ten hoogte van m’n contactslot wat volgens mij dan weer niet OEM is. Maar zal even kijken bij adaptie of er inderdaad een alarm aan staat, bedankt!

• Rainesh
MartijnRGS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Hmm oké, heb in ieder geval geen switch in het portier om de interieur bewaking uit te zetten maar inderdaad een auto-scan laat de 3 subsystemen (met status n.mounted) zien. Tevens zie ik een rode led knipperen achter t dashboard ten hoogte van m’n contactslot wat volgens mij dan weer niet OEM is. Maar zal even kijken bij adaptie of er inderdaad een alarm aan staat, bedankt!
n.mounted = not mounted dus je hebt het er niet in.

• MartijnRGS
Rainesh schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:57:
[...]

n.mounted = not mounted dus je hebt het er niet in.
Ah kijk, dan klopt het inderdaad dat het niet OEM is wat erop zit.

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

MartijnRGS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Knop hoeft niet maar dan heb je een optie in je menu om ze uit te zetten. Het lampje in de deur zit er vanaf 1999 in alle vag autos met en zonder alarm zodat zeker is dat je niet kan zien welke het wel heeft en welke niet

Zie nu de reactie en jouw tekst op not mounted dus het is al duidelijk

Antera wijzigde deze reactie 23-05-2019 22:31 (6%)
Reden: Spelfouten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IliassZ
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 06-07 13:11
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag (24 mei 2019) mijn VW Golf facelift model opgehaald bij de Dealer
Het gaat om de Highline uitvoering. Ik heb van die sfeerverlichtingen bij de linker deurgreep en op het deurpaneel. Echter, werkt dit alleen bij de bestuurderskant. De passagierskant en de portieren achter, daar werken de sfeerverlichtingen niet. Is dit standaard zo? Moet ik iets in de instellingen aanpassen? Of werkt e.e.a niet?

Groetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-07 14:38
IliassZ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:04:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag (24 mei 2019) mijn VW Golf facelift model opgehaald bij de Dealer
Het gaat om de Highline uitvoering. Ik heb van die sfeerverlichtingen bij de linker deurgreep en op het deurpaneel. Echter, werkt dit alleen bij de bestuurderskant. De passagierskant en de portieren achter, daar werken de sfeerverlichtingen niet. Is dit standaard zo? Moet ik iets in de instellingen aanpassen? Of werkt e.e.a niet?

Groetjes
Ik heb die optie ook en bij mij werkt het wel. Ik zou anders dat aan de dealer vragen. Misschien is het kapot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Hallo allemaal,

Groetjes
Kijk eens in de instellingen van de auto, daar kun je oa de helderheid aanpassen, misschien ook wel voor/achter apart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hallo allemaal,

Groetjes
Als het goed is heeft de Golf alleen vooraan en niet achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IliassZ
Hi Guys,

Dank voor de reacties. Ik ga zo de dealer bellen en vragen of ze ernaar kunnen kijken.
De instellingen staan gewoon goed naar mijn idee. Is het trouwens zo dat op het dashbordkastje, daar ook sfeerverlichting zit bij de Golf Highline? Want daar zie ik ook een lange witte strip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Als ik het goed had alleen in de deuren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

IliassZ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:03:
Hi Guys,

Dank voor de reacties. Ik ga zo de dealer bellen en vragen of ze ernaar kunnen kijken.
De instellingen staan gewoon goed naar mijn idee. Is het trouwens zo dat op het dashbordkastje, daar ook sfeerverlichting zit bij de Golf Highline? Want daar zie ik ook een lange witte strip.
Beide voordeuren en voetverlichting. d:)b

Me.

• IliassZ
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik heb inmiddels een afspraak staan bij de dealer. Want CarNet werkt ook al niet. En de volkswagen media control app ook niet. Zodra de auto verbonden is met mijn mobiele hotspot, geeft ie telkens aan dat de internetverbinding mislukt is.

• jeremaypieters
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Morgen!

Ik heb sinds april dit jaar een Skoda Fabia Station, bouwjaar 2019. Nu heb ik geen parkeersensoren voren echter geeft de display me wel aan wanneer ik te dicht op mijn voorgangers rij. Enig idee of het mogelijk is deze functie ook te activeren bij het voor uit inparkeren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-09 16:00

Martijn02

/* No Comment */

jeremaypieters schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:
Morgen!

Ik heb sinds april dit jaar een Skoda Fabia Station, bouwjaar 2019. Nu heb ik geen parkeersensoren voren echter geeft de display me wel aan wanneer ik te dicht op mijn voorgangers rij. Enig idee of het mogelijk is deze functie ook te activeren bij het voor uit inparkeren?
Voor het front assist systeem (zo heet dat bij Seat, weet niet hoe Skoda dat noemt: automatisch remmen, waarschuwing bij te weinig afstand) wordt een radar gebruikt (rechthoekig doosje in de grill)

Dat is een ander systeem dan de parkeersensoren. De radar werkt op veel grotere afstand, en niet op de 0-1m afstand waarop de ultrasone sensoren van de parkeersensoren hun werk doen.

Edit: Oh, en ik las ergens dat de radar zo is geprogrammeerd om stilstaande objecten te negeren. (om te voorkomen dat de auto voor niets een noodstop maakt als per ongeluk een verkeersdrempel wordt aangezien als stilstaande voorligger oid) Maar ik weet niet of dat ook echt zo is.

Martijn02 wijzigde deze reactie 29-05-2019 15:33 (14%)

• weerstand
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-09 19:02
Iets meer over radar: (beetje off topic).

Doppler effect helpt voor detectie bewegende objecten.
Als er een stilstaande auto voor het verkeerslicht staat remt automatic cruise control niet af.
Waarschijnlijk volgt dan een last minute noodstop; heb ik nog niet geprobeerd.

https://www.bosch-mobilit...-radar-sensor-(mrr)-2.pdf

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

jeremaypieters schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:
Morgen!

Dit zijn niet je parkeersensoren maar de radar van je front assist. Dit zorgt ervoor dat deze ingrijpt als er een obstakel voor je ineens gaat remmen of anders. Aanrijden op een stilstaande file of wat dan ook grijpt hij wel in maar is hij te laat. Het werkt voornamelijk bij lage snelheden en voor zaken die voor je rijden en die afremmen. Vanwege de radar afstand is het bij hogere snelheden niet mogelijk om de auto tot stilstand te brengen op een al stilstaand voertuig.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:42
@Antera ik heb eens, met 130km/u, op de moerdijkbrug een waarschuwing gehad dat het verkeer voor mij (zo'n 200 meter voor mij) flink minder hard reed. Ok op hoge snelheden werkt het prima.

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik haal morgen een Seat Leon FR connect Business uit 2017 op en wil ook wat dingen aanpassen. Wat voor kabel moet ik hebben om de meeste dingen zelf te kunnen doen? Wat zijn de meest aangepaste dingen. Needle sweep is grappig maar zag dat er ook sfeer verlichting in de deuren zat die op wit of rood ingesteld kan worden. Kan ik via VCDS ook andere kleuren unlocken of instellen?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hurricane schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:07:
Ik haal morgen een Seat Leon FR connect Business uit 2017 op en wil ook wat dingen aanpassen. Wat voor kabel moet ik hebben om de meeste dingen zelf te kunnen doen? Wat zijn de meest aangepaste dingen. Needle sweep is grappig maar zag dat er ook sfeer verlichting in de deuren zat die op wit of rood ingesteld kan worden. Kan ik via VCDS ook andere kleuren unlocken of instellen?
Je kunt ook een OBDeleven dongle kopen.

Voorbeeldje van YouTube:

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

tlpeter schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:54:
@Antera ik heb eens, met 130km/u, op de moerdijkbrug een waarschuwing gehad dat het verkeer voor mij (zo'n 200 meter voor mij) flink minder hard reed. Ok op hoge snelheden werkt het prima.
Ik bedoel met afremmen als er op de snelweg stilstaand verkeer staat.

Front assist werkt alleen met een bepaald snelheidsverschil zoals ik in een eerder bericht ook al zei. Dat staat los van rijden op de snelweg dat die de auto voor je ziet.

Als de auto stil staat en jij komt aan met 120 kan ik je vertellen dat jouw auto dit niet meer aanremmen kan.

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hurricane schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:07:
Andere kleuren zijn niet mogelijk alleen rood en wit en dan alleen op een die de deurverlichting heeft. Er zitten namelijk gene RGB leds in. Je kan VCDS kopen of wat @GerCor zegt OBDE. Die is een stuk goedkoper

• Hurricane

Hurricane

Ik was al aan het kijken naar odbeleven. Waar kun je die het beste kopen. Ik zie dat ze met een nieuwe versie op de website adverteren maar die is nog niet verkrijgbaar of kan ik met de oude versie net zoveel?
Edit:
Zie https://www.facebook.com/...-device/2536600196395593/ voor de verschillen. Ik denk dat ik dan nog even op de nieuwe versie wacht.

Hurricane wijzigde deze reactie 30-05-2019 16:40 (30%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hurricane schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:35:
Ik was al aan het kijken naar odbeleven. Waar kun je die het beste kopen. Ik zie dat ze met een nieuwe versie op de website adverteren maar die is nog niet verkrijgbaar of kan ik met de oude versie net zoveel?
Edit:
Zie https://www.facebook.com/...-device/2536600196395593/ voor de verschillen. Ik denk dat ik dan nog even op de nieuwe versie wacht.
Ze zijn niet scheutig met informatie maar wat ik denk ervan begrepen te hebben is dat de nieuwe dongle geschikt is voor iOS en Android. Ook wordt het beschikbaar voor BMW maar mij is niet duidelijk of dat weer een andere dongle wordt of ook deze nieuwe.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Er komt een nieuwe aan die ook meerdere merken gaat ondersteunen. De eerste batch komen uit productie op korte termijn en zal dan uitgeleverd gaan worden.

Met de oude kan je net zo veel maar alleen bij vag groep en ook met ios

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:39:
Er komt een nieuwe aan die ook meerdere merken gaat ondersteunen. De eerste batch komen uit productie op korte termijn en zal dan uitgeleverd gaan worden.

Met de oude kan je net zo veel maar alleen bij vag groep en ook met ios
Nee, 'de oude' is niet geschikt voor iOS. Alleen Android.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Staat er een beetje slecht geformuleerd maar de nieuwe bedoelde ik die wel met iOS kan en de oude niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Credits sparen, vanaf de aanschaf:

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik zie in het "Instellingen spiegels en wissers" menu van de auto staan dat Inklappen tijdens parkeren aan staat maar de spiegels blijven gewoon uit geklapt. Moet ik hiervoor wat anders doen dan alleen de auto in P zetten en afsluiten met de sleutel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Hurricane schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:55:
Ik zie in het "Instellingen spiegels en wissers" menu van de auto staan dat Inklappen tijdens parkeren aan staat maar de spiegels blijven gewoon uit geklapt. Moet ik hiervoor wat anders doen dan alleen de auto in P zetten en afsluiten met de sleutel?
Heb je wel elektrisch inklapbare spiegels dan?

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

GerCor schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:56:
[...]

Heb je wel elektrisch inklapbare spiegels dan?
Ja als ik de knop waarmee je de spiegels versteld draai naar de inklapstand klappen ze netjes in. Dus via die weg gaat het wel. Als ik hem in de 0 laat staan gebeurd er niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:55:
Wat voor auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Seat Leon FR Connect Business uit 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Seat Leon FR Connect Business uit 2016
Sluiten knopje ingedrukt houden........

kan overigens aangepast worden met vcds/obd11 naar 1x drukken en gelijk inklappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:05:
[...]

Sluiten knopje ingedrukt houden........

kan overigens aangepast worden met vcds/obd11 naar 1x drukken en gelijk inklappen.

Me.

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hurricane schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Ja als ik de knop waarmee je de spiegels versteld draai naar de inklapstand klappen ze netjes in. Dus via die weg gaat het wel. Als ik hem in de 0 laat staan gebeurd er niets.
Knop sluiten wat langer vast houden klappen ze wel in als het goed. Even om laten coderen en ze klappen altijd in bij afsluiten :-)

• yayo
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 12:23
Hi All,

vraagje:

Ik heb een Golf 7 2014 met een MIB 1 systeem.

Als ik hem nu in zijn achteruit zet schiet de achteruitrijcamera aan en zie ik de achterkant. Zeer handig.

Echter is de eerste 5a6 seconden de helft van het scherm ingenomen door de sensoren. Zie hieronder

Dit is dus zeer irritant en niet handig.

Na deze 5a6 seconden wordt het aangepast naar deze scherm:

Nu is dus de vraag: Is het mogelijk om het scherm altijd zoals in plaatje 2 te krijgen?

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen.

Alvast bedankt.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yayo schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:24:
Hi All,

vraagje:

Ik heb een Golf 7 2014 met een MIB 1 systeem.

Als ik hem nu in zijn achteruit zet schiet de achteruitrijcamera aan en zie ik de achterkant. Zeer handig.

Echter is de eerste 5a6 seconden de helft van het scherm ingenomen door de sensoren. Zie hieronder
[Afbeelding]

Dit is dus zeer irritant en niet handig.

Na deze 5a6 seconden wordt het aangepast naar deze scherm:
[Afbeelding]

Nu is dus de vraag: Is het mogelijk om het scherm altijd zoals in plaatje 2 te krijgen?

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen.

Alvast bedankt.
Los van of het kan: je telt wel erg snel. Het is eerder 2, 3 seconden.

Net even getest want interessante vraag. Ik dacht dat het eerste scherm in beeld zou komen als de sensoren iets detecteren en daarom het eerste scherm laten zien. Toen de auto even neergezet waar helemaal niets om de auto gedetecteerd kan worden maar het eerste scherm verschijnt ook dan.

Me.

• yayo
GerCor schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Los van of het kan: je telt wel erg snel. Het is eerder 2, 3 seconden.

Net even getest want interessante vraag. Ik dacht dat het eerste scherm in beeld zou komen als de sensoren iets detecteren en daarom het eerste scherm laten zien. Toen de auto even neergezet waar helemaal niets om de auto gedetecteerd kan worden maar het eerste scherm verschijnt ook dan.
Bedankt voor het testen. Ik heb inderdaad ook wel eens 2 seconden gehad. Dit zou nog wel te doen zijn.
Bij mij is het toch echt 5a6 seconden wat het erg irritant maakt.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iirc: linkse blok wat verschijnt, en dan ff op dat rechthoekige blokje rechtsonder drukken. Volgens mij onthoudt ie het dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yayo
The Eagle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:51:
Iirc: linkse blok wat verschijnt, en dan ff op dat rechthoekige blokje rechtsonder drukken. Volgens mij onthoudt ie het dan.
Volgens mij gaat hij dan in volledige OPS scherm zoals hieronder:

Ik zal het vanmiddag even nogmaals testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yayo
Ondertussen het volgende gevonden:

Go into the coding under the park/steer assist module (#10). Than go to coding helper. I believe its byte 2 and uncheck optical parking system (ops).
After that when you put in reverse the sonar sounds but the picture of the car is gone from the screen.
This way you have use of the whole screen in reverse.

https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=19794

Ik denk dat ik dit niet kan doen met OBDeleven. Zal het dit weekend even proberen bij de lokale garage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
Onlangs de nieuwe generatie OBDeleven gepreorderd. Voor de mensen die nog twijfelen om deze te bestellen, je zult sowieso nog even geduld moeten hebben...

Dear OBDeleven customer,

Unexpected news from our manufacturer have reached us recently - the production of the Next generation OBDeleven devices will take longer because of technical issues, which must be solved in 4-6 weeks.

Unfortunately we will have to delay the shipment of the devices till the end of July, so that you could receive your order in first half of August.
If you decide you want cash back please contact us - support@obdeleven.com.
For those who are willing to wait we promise to reward you with double credits for your patience.

iOS application will be available in APP store as scheduled - on June 17th for you to test it out.

We very much regret to disappoint you. This manufacturing drawback is also a challenge for us. But we will make our best to turn this challenge into success.

Our apologizes,
OBDeleven team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

yayo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:18:
[...]

Volgens mij gaat hij dan in volledige OPS scherm zoals hieronder:
[Afbeelding]

Ik zal het vanmiddag even nogmaals testen.
Klopt.... Je krijgt dan ook bij de Discover Pro (MIB-1) een héél scherm met de parkeersensoren zonder dat je nog maar iets van het camerabeeld ziet. Je kunt wél op 't driehoekje in 't midden klikken zodat die overlay naar links weg schuift.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Skoda surround activeren voor de Non Canton modellen is nu mogelijk door mij en @Rainesh . Dit is het effect op de skoda:

Antera wijzigde deze reactie 07-06-2019 19:55 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Antera schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:55:
Skoda surround activeren voor de Non Canton modellen is nu mogelijk door mij en @Rainesh . Dit is het effect op de skoda:

[YouTube: Skoda Surround sound]
Je kunt het in het filmpje niet echt goed horen of ligt dat aan mij. Wel erg mooi dat het mogelijk is :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hurricane schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Je kunt het in het filmpje niet echt goed horen of ligt dat aan mij. Wel erg mooi dat het mogelijk is :-)
Denk dat je eens beter moet luisteren. Eerste stukje hoor je het beter dan met de NL muziek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Antera schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Denk dat je eens beter moet luisteren. Eerste stukje hoor je het beter dan met de NL muziek
Sorry niet gezien dat er nog een stuk filmpje voor zat 8)7 . Daar hoor je het inderdaad zeker wel. Bij het nederlandse deel hoor je het wel goed als je de virtual subwoofer uit zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera
  • Nu online

Antera

www.lowering.nl/vcds

Bij de een wat beter bij de virtuel sub en de andere bij de surround.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:13
Soullancer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:59:
Weet iemand toevallig voor de dq200 in vcds, hoe de optie heet om de dsg te resetten?
Overal word gesproken over group 60, maar je kan in basic settings geen groups meer selecteren alleen betitelde acties zoals clutch adaptation enz bij de nieuwere jaartal auto's zoals mijn Passat.....
Nogmaals poging B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De optie niet, maar in het VW topic staat een Yt filmpje met procedure wat ik persoonlijk op de Passat heb uitgeprobeerd en werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:28:
De optie niet, maar in het VW topic staat een Yt filmpje met procedure wat ik persoonlijk op de Passat heb uitgeprobeerd en werkt :)
@Soullancer : Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

@The Eagle Waarom post je die link er niet even bij? 8)

@GerCor Jij stuurt mensen graag in een rondje? 8) _O-

wimmel_1 wijzigde deze reactie 09-06-2019 14:06 (6%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Dsg in mqb wagen is heel anders om te resetten of te kalibreren. In iedergeval dit kun je doen met vcds.

Prerequisites:
Transmission fluid temperature between 30°C - 100°C confirmed using Advanced Measuring Values:
** IDE00102 Control Module temperature
** IDE00024 Transmission fluid temperature

Selector lever in Park

Engine idle speed, do not press accelerator pedal

Parking brake and foot brake applied during the entire procedure. This can be confirmed using Advanced Measuring Values:
* IDE02713 Brake Light Switch
* IDE02714 Brake test switch

0D9 - DQ250 MQB - Basic Settings Procedure:
[Select]
[02- Auto Trans]
[Basic Settings-04]
Select [Basic settings of transmission]
[Show Measuring Data] and select:
* IDE00021 Engine speed
* IDE00322 Status of basic setting
* IDE00024 Transmission fluid temperature
[Go!]

- During the basic setting procedure, there may be some loud gear shifting noises from the transmission, this is normal.

Basic settings may not complete successfully if:
- The fluid temperature gets too hot.
- Brake is released
- Engine RPM is increased

Once complete, there should be an indication of this in the [Status of Basic Settings] Advanced Measuring Value group and Basic Settings should report Finished Correctly..

[Done, Go Back] and Check for fault codes. If you have several Intermittent fault codes stored please [Save] them before clearing so the text can be pasted here with any feedback you happen to have.

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:13
Rainesh schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Dsg in mqb wagen is heel anders om te resetten of te kalibreren. In iedergeval dit kun je doen met vcds.

Prerequisites:
Transmission fluid temperature between 30°C - 100°C confirmed using Advanced Measuring Values:
** IDE00102 Control Module temperature
** IDE00024 Transmission fluid temperature

Selector lever in Park

Engine idle speed, do not press accelerator pedal

Parking brake and foot brake applied during the entire procedure. This can be confirmed using Advanced Measuring Values:
* IDE02713 Brake Light Switch
* IDE02714 Brake test switch

0D9 - DQ250 MQB - Basic Settings Procedure:
[Select]
[02- Auto Trans]
[Basic Settings-04]
Select [Basic settings of transmission]
[Show Measuring Data] and select:
* IDE00021 Engine speed
* IDE00322 Status of basic setting
* IDE00024 Transmission fluid temperature
[Go!]

- During the basic setting procedure, there may be some loud gear shifting noises from the transmission, this is normal.

Basic settings may not complete successfully if:
- The fluid temperature gets too hot.
- Brake is released
- Engine RPM is increased

Once complete, there should be an indication of this in the [Status of Basic Settings] Advanced Measuring Value group and Basic Settings should report Finished Correctly..

[Done, Go Back] and Check for fault codes. If you have several Intermittent fault codes stored please [Save] them before clearing so the text can be pasted here with any feedback you happen to have.
Ik heb me helemaal krom gezocht weet je dat :D
Geen idee waar jij het vandaan getoverd heb, maar dank is zeer groot!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:39:
@GerCor Jij stuurt mensen graag in een rondje? 8) _O-
Nee man, kijk hierboven dan ...... naar het antwoord van Rainesh. d:)b

GerCor wijzigde deze reactie 10-06-2019 22:23 (8%)

Me.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Ik heb een Seat Ateca met Keyless entry, begrijp ik goed dat het ook mogelijk is om de auto af te sluiten door simpelweg weg te lopen van de auto?
Nu moet je voor openen je hand in de handgreep steken en bij verlaten met een vinger langs de deurgreep gaan.

Verder zie ik op deze site: https://gerritspeek.nl/va...singen_seat-ateca-5f.html
wat dingen (lane assist bijv.) waarbij de codes nog niet bekend zijn? Zijn deze nog steeds niet bekend?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Rainesh
Martinusz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:50:
Ik heb een Seat Ateca met Keyless entry, begrijp ik goed dat het ook mogelijk is om de auto af te sluiten door simpelweg weg te lopen van de auto?
Nu moet je voor openen je hand in de handgreep steken en bij verlaten met een vinger langs de deurgreep gaan.

Verder zie ik op deze site: https://gerritspeek.nl/va...singen_seat-ateca-5f.html
wat dingen (lane assist bijv.) waarbij de codes nog niet bekend zijn? Zijn deze nog steeds niet bekend?
Die zijn wel bekend.

Dat heet doorslamming, dan gaat je auto op.slot als je je deur dicht gooit. Heel irritante optie.......

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:11:
[...]

Die zijn wel bekend.

Dat heet doorslamming, dan gaat je auto op.slot als je je deur dicht gooit. Heel irritante optie.......
Oh nee dat moeten we niet hebben!

Zal eens kijken welke functies interessant zijn, lane assist lijkt mij wel wat, achterlampen branden bij drl ook.

Ik heb nu al op de Ateca:
ACC
front assist
Keyless Entry/Go
Virtual cockpit
achteruitrijcamera
park assist

Volgens mij zijn deze opties dan nog beschikbaar om toe te voegen:
- Climatronic, aanjager, stand aangeven
- Dagrij-verlichting DRL, achterlichten activeren
- Lane Assist vrijschakelen
- Spiegel-rechts kantelen tijdens achteruit rijden
- Verkeersborden herkenning
- Grootlichtassistent (al dacht ik dat deze er al op zit)

Klopt dat @Rainesh ? En wat voor prijzen moet ik dan denken?

Martinusz wijzigde deze reactie 13-06-2019 09:14 (38%)

• BasilFX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:48

BasilFX

BasilFX

Martinusz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:29:
[...]
Volgens mij zijn deze opties dan nog beschikbaar om toe te voegen:
Als je grootlichtassistent hebt, dan is Lane-assist en verkeersbordenherkenning vrij te schakelen. Grootlichtassistent is een kwestie van kijken of je een A-tje in je dashboard ziet bij het overhalen van je grootlicht-stick.

http://www.basilfx.net

• Martinusz
  • Nu online
BasilFX schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:01:
[...]

Als je grootlichtassistent hebt, dan is Lane-assist en verkeersbordenherkenning vrij te schakelen. Grootlichtassistent is een kwestie van kijken of je een A-tje in je dashboard ziet bij het overhalen van je grootlicht-stick.
Even gekeken maar ik denk dat ik het niet heb (weet niet of in stilstand je het ook kan zien, maar ik zag geen lampje met de A erbij, alleen de normale), als ik ook kijk naar de pakketten op de site dan zit grootlichtassistent alleen in Technology pakket waar ook lane assist en verkeersbordherkenning in zit. Dus affabriek heb je ze of allemaal of geen zo lijkt het.

• BasilFX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:48

BasilFX

BasilFX

Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Even gekeken maar ik denk dat ik het niet heb (weet niet of in stilstand je het ook kan zien, maar ik zag geen lampje met de A erbij, alleen de normale), als ik ook kijk naar de pakketten op de site dan zit grootlichtassistent alleen in Technology pakket waar ook lane assist en verkeersbordherkenning in zit. Dus affabriek heb je ze of allemaal of geen zo lijkt het.
Ik heb bij een Golf 7.5 wel eens lane-assist en verkeersbordenherkenning aangezet, terwijl de auto zelf alleen maar grootlichtassistent had. En bij een andere Golf 7 lane-assist, terwijl ie alleen verkeersbordenherkenning had.

Heb je dan zo'n camera in je voorruit? Zo'n een als deze: http://i1068.photobucket....%20Camera_zpsnqlzenhd.jpg

BasilFX wijzigde deze reactie 13-06-2019 10:51 (5%)

http://www.basilfx.net

• Martinusz
  • Nu online
BasilFX schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Ik heb bij een Golf 7.5 wel eens lane-assist en verkeersbordenherkenning aangezet, terwijl de auto zelf alleen maar grootlichtassistent had. En bij een andere Golf 7 lane-assist, terwijl ie alleen verkeersbordenherkenning had.

Heb je dan zo'n camera in je voorruit? Zo'n een als deze: http://i1068.photobucket....%20Camera_zpsnqlzenhd.jpg
Mijn vrouw is weg met de auto dus kan het nu niet checken, volgens mij hebben wij alleen het oogje voor de regensensor daar zitten, jouw foto laat ook een aardig blok zien bij de spiegel, dat zit er zeker niet bij ons :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Mijn vrouw is weg met de auto dus kan het nu niet checken, volgens mij hebben wij alleen het oogje voor de regensensor daar zitten, jouw foto laat ook een aardig blok zien bij de spiegel, dat zit er zeker niet bij ons :)
Voor zover ik weet is voor verkeersbordenherkenning, Lane assist en Grootlichtassistent een camera achter de voorruit nodig.

Me.

• Martinusz
  • Nu online
GerCor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:55:
[...]

Voor zover ik weet is voor verkeersbordenherkenning, Lane assist en Grootlichtassistent een camera achter de voorruit nodig.

[YouTube: Lane Assist - SEAT Nederland]
Dan vallen die opties af :)

Martinusz wijzigde deze reactie 13-06-2019 14:15 (27%)

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Dan vallen die opties af :)

er is nog veel meer mogelijk :)

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:18:
[...]

er is nog veel meer mogelijk :)
*O* maar wat dan? De site uit de OP heb ik bekeken, daar komen deze opties vandaan die ik ook interessant vind :P wat is er nog meer dan hier al staat: https://gerritspeek.nl/va...singen_seat-ateca-5f.html ? Of is dat een lange lijst :P

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:20:
[...]

*O* maar wat dan? De site uit de OP heb ik bekeken, daar komen deze opties vandaan die ik ook interessant vind :P wat is er nog meer dan hier al staat: https://gerritspeek.nl/va...singen_seat-ateca-5f.html ? Of is dat een lange lijst :P
https://www.stemei.de/pages/coding/seat-ateca-5f.php

Het is vergelijkbaar met ieder ander auto die op het MQB platform gebouwd is.

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:23:
[...]

https://www.stemei.de/pages/coding/seat-ateca-5f.php

Het is vergelijkbaar met ieder ander auto die op het MQB platform gebouwd is.
Mijn Duits is niet super, maar met Google translate de pagina, komt daar volgens mij dezelfde lijst uit als bij gerritspeek.
Dan blijven dit de interessante opties voor mij:

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Mijn Duits is niet super, maar met Google translate de pagina, komt daar volgens mij dezelfde lijst uit als bij gerritspeek.
Dan blijven dit de interessante opties voor mij:
- dagrijverlichting menu
- autohold vloeiender
- sperdifferentieel verbetering
- comfortknipperen naar 4 of 5x
- bijtankhoeveelheid
- alarmpiep of semi alarm
- gasrespons verbetering
- video vrijschakelen (als je Media system Plus hebt)
- needlesweep
- acc rechts inhalen
etc

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:35:
[...]

- dagrijverlichting menu
- autohold vloeiender
- sperdifferentieel verbetering
- comfortknipperen naar 4 of 5x
- bijtankhoeveelheid
- alarmpiep of semi alarm
- gasrespons verbetering
- video vrijschakelen (als je Media system Plus hebt)
- needlesweep
- acc rechts inhalen
etc
- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen

Dit zijn ook nog wel 2 mooie toevoegingen denk ik, die anderen zie ik voor mij niet echt als nuttig.

Dat gasrespons verbeteren, dat gaat puur over hoe snel het 'gas' reageert op de pedaal?
Helpt dat ook bij de dip in zijn tweede versnelling als je wilt optrekken wanneer je nog niet stilstaat?
Of gaat dat meer naar chiptuning?

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:
[...]

- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen

Dit zijn ook nog wel 2 mooie toevoegingen denk ik, die anderen zie ik voor mij niet echt als nuttig.

Dat gasrespons verbeteren, dat gaat puur over hoe snel het 'gas' reageert op de pedaal?
Helpt dat ook bij de dip in zijn tweede versnelling als je wilt optrekken wanneer je nog niet stilstaat?
Of gaat dat meer naar chiptuning?
Helpt idd ook tegen de dipt. Gaspedaal hoef je minder diep in te trappen om te versnellen, rijdt net wat prettiger.

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Helpt idd ook tegen de dipt. Gaspedaal hoef je minder diep in te trappen om te versnellen, rijdt net wat prettiger.
Dat zou dan wellicht ook de moeite zijn:

- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen
- gasrespons verbeteren

Iemand in Regio Rotterdam/Zeeland/Breda die dit kan en mij wilt laten weten wat dit zou kosten? :)

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:09:
[...]

- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen
- gasrespons verbeteren

Iemand in Regio Rotterdam/Zeeland/Breda die dit kan en mij wilt laten weten wat dit zou kosten? :)
Ik zit in Voorburg. De gemiddelde prijs bij veel coders ligt rond de 30 euro (ex video in motion) zover ik weet. Dus hou dat aan.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:09:
[...]

- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen
- gasrespons verbeteren

Bij Rotterdam richtingaanwijzer naar rechts, opschakelen naar 6, gas loslaten en afremmen want dan zit je al in Voorburg. >:)

Krijg je de 10 minutenbehandeling - heb je alle mogelijke opties - en kun je weer naar huis. d:)b

Me.

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Ik zit in Voorburg. De gemiddelde prijs bij veel coders ligt rond de 30 euro (ex video in motion) zover ik weet. Dus hou dat aan.
Per aanpassing neem ik aan ;)
GerCor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Bij Rotterdam richtingaanwijzer naar rechts, opschakelen naar 6, gas loslaten en afremmen want dan zit je al in Voorburg. >:)

Krijg je de 10 minutenbehandeling - heb je alle mogelijke opties - en kun je weer naar huis. d:)b
In 10 minuten de portomonnee leeg zeker >:) >:)

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Per aanpassing neem ik aan;)
Gek zeg! Nee totaal natuurlijk :)

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Gek zeg! Nee totaal natuurlijk :)
Oh serieus joh :) ja ik heb geen idee joh _O-

• Rainesh
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Oh serieus joh :) ja ik heb geen idee joh _O-
Wie 30 per optie vraagt is een oplichter :p

Nee voor de basis dingen (dus geen lane assist etc) ben je echt maar 30 kwijt

• Martinusz
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Wie 30 per optie vraagt is een oplichter :p

Nee voor de basis dingen (dus geen lane assist etc) ben je echt maar 30 kwijt
Top :) en geen geld :P

Als de OP nog up-to-date is begrijp ik dat @Antera voor mij het dichts bij is in Breda, al is Rotterdam/SPijkenisse ook goed te doen bij @PM_Petrol.
Zouden jullie mij een PM kunnen doen met hoe dit gaat en wanneer jullie eventueel beschikbaar zijn?

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True