Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste
Acties:

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:33

Antera

www.lowering.nl/vcds

U heeft PM

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• dennisdew16
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Helpt idd ook tegen de dipt. Gaspedaal hoef je minder diep in te trappen om te versnellen, rijdt net wat prettiger.
Kan dit ook bij een golf 7 gerealiseerd worden? Aangezien ik het in de lijst van gerritspeek.nl niet zie staan? Want dat is denk ik het enige waar ik niet tevreden over ben bij bij m'n dsg bak.

• GerCor
  • Laatst online: 14:41

GerCor

Zonder dalen geen pieken

dennisdew16 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:19:
Kan dit ook bij een golf 7 gerealiseerd worden? Aangezien ik het in de lijst van gerritspeek.nl niet zie staan? Want dat is denk ik het enige waar ik niet tevreden over ben bij bij m'n dsg bak.
Zeker kan dat bij een Golf 7..

Overigens, die site van Gerrit heeft Gerrit voor zichzelf gemaakt als geheugensteuntje. Ik vind het zelf een warboel. Is ook onvolledig.

Me.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:10
dennisdew16 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:19:
[...]

Ja kan zeker.

Is je bak wel up to date?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:56
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Top :) en geen geld :P

Als de OP nog up-to-date is begrijp ik dat @Antera voor mij het dichts bij is in Breda, al is Rotterdam/SPijkenisse ook goed te doen bij @PM_Petrol.
Zouden jullie mij een PM kunnen doen met hoe dit gaat en wanneer jullie eventueel beschikbaar zijn?

Ik heb de komende weken geen tijd. Rainesh heeft het zo voor je ingesteld. Ben toendertijd ook bij hem geweest. Via de nieuwe A4 ben je er zo.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• dennisdew16
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:39:
[...]

Ja kan zeker.

Is je bak wel up to date?
Ik zal je zeggen dat ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik dat weet/controleer. Heb deze golf nu een half jaar, maar in die tijd verder niks aan laten doen kwa update...

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:55
BasilFX schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Ik heb bij een Golf 7.5 wel eens lane-assist en verkeersbordenherkenning aangezet, terwijl de auto zelf alleen maar grootlichtassistent had. En bij een andere Golf 7 lane-assist, terwijl ie alleen verkeersbordenherkenning had.

Heb je dan zo'n camera in je voorruit? Zo'n een als deze: http://i1068.photobucket....%20Camera_zpsnqlzenhd.jpg
Heb er nog ff foto van gemaakt, heb dus alleen een regensensor, anders heb je daar boven volgens mij nog een soort driehoekje zitten waar de camera zit, en dus volgens mij ook een dikker "blok" aan de spiegel aan de binnenkant.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Rainesh
dennisdew16 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 01:47:
[...]

Ik zal je zeggen dat ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik dat weet/controleer. Heb deze golf nu een half jaar, maar in die tijd verder niks aan laten doen kwa update...
Even laten uitlezen of je komt een keer langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Martinusz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:52:
Heb er nog ff foto van gemaakt, heb dus alleen een regensensor
Ik denk zelf dat er ook een lichtsensor inzit. :+

Me.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Ik denk zelf dat er ook een lichtsensor inzit. :+
Hoeft niet, kijken naar de lichtschakelaar zal meer duidelijkheid geven, Zit daar een auto stand op dan heeft hij deze. Heeft hij deze niet dan kan ik dat eventueel wel voor je inbouwen

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Tweaker010
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-01 19:59
Na een tijdje te hebben meegelezen met dit topic heb ik ook een mooi lijstje dat ik wil laten uitvoeren:
Bochtverlichting met mistlamp
Spiegel naar beneden bij achteruit
Needle swipe
CHLH zonder xenon inschakelen
Auto hold (op een heuveltje blijft de auto netjes staan tot ik gas geef, kan de tijd dat de auto op hold staat, verlengd worden?
Led drl feller branden
Snelwegverlichting
Accu laadniveau
Parkeersensor stoeprand
Tranen vegen uitschakelen
Noodstoplichten aan bij remmen
Olietemp zichtbaar
Comfortknipperen 4/5x

Aan de heren uit Rotterdam en omgeving, heeft er iemand tijd?

Edit: ik snap dat gasrespons nog niet goed. Kan iemand uitleggen wat je merkt in de praktijk, klinkt wel handig
Auto is een a3 8v 2.0 tdi attr. PL+

Tweaker010 wijzigde deze reactie 14-06-2019 17:06 (10%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Tweaker010 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:59:
Na een tijdje te hebben meegelezen met dit topic heb ik ook een mooi lijstje dat ik wil laten uitvoeren:
Needle swipe
Auto hold (op een heuveltje blijft de auto netjes staan tot ik gas geef, kan de tijd dat de auto op hold staat, verlengd worden?
Led drl feller branden
Snelwegverlichting
Accu laadniveau
Parkeersensor stoeprand
Olietemp zichtbaar
Comfortknipperen 4/5x

Edit: ik snap dat gasrespons nog niet goed. Kan iemand uitleggen wat je merkt in de praktijk, klinkt wel handig
Gasrespons zorgt ervoor dat de motor sneller reageert bij intrappen van je gaspendaal. Je bent in breda welkom en voor een afspraak of vragen kan je op onderstaande nummer contacten via whatsapp

• Tweaker010
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-01 19:59
Thanks voor de uitleg. Breda ligt helaas net te ver weg hiervoor.

• Rainesh
Tweaker010 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:59:
Needle swipe
Led drl feller branden
Snelwegverlichting
Accu laadniveau
Parkeersensor stoeprand
Olietemp zichtbaar
Comfortknipperen 4/5x

Ik zit in Voorburg, stuur maar een PB.

• IliassZ
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 06-07-2019
Hi Guys,

Ik heb een volkswagen golf 7.5 met een Discover Media systeem. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om VIM vrij te schakelen? Ik vind het best raar dat ik zelfs bij stilstaan geen youtube filmpjes kan zien. Hebben die Discover Media überhaupt wel video opties?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

IliassZ schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:34:
Hi Guys,

Ik heb een volkswagen golf 7.5 met een Discover Media systeem. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om VIM vrij te schakelen? Ik vind het best raar dat ik zelfs bij stilstaan geen youtube filmpjes kan zien. Hebben die Discover Media überhaupt wel video opties?
Ik denk dat je het via jouw telefoon moet doen. Ik heb even gekeken voor je maar Discover Media 2018 >> beschikt niet over Codec (??) dus zal je via Mirrorlink o.i.d. moeten proberen.

Me.

• IliassZ
Hi GerGor,

Bedankt voor je reactie. Maar bij mirrorlink krijg ik alleen apps te zien als Google Play music, Deezer, Berichten, Locaties en Telefoon. Youtube en andere apps zijn niet te zien. Ik vraag me af waarom men het mirrorlink noemt, als bijna niks ondersteund wordt. Ik zie alleen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rndy
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-01 12:26
Ik wil graag een licht/regensensor inbouwen heeft er hier iemand ervaring mee? (Benodigde onderelen/coderen)
Gaat overigens om een golf 7

Bij voorkeur omgeving noord Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

IliassZ schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30:
Hi GerGor,

Bedankt voor je reactie. Maar bij mirrorlink krijg ik alleen apps te zien als Google Play music, Deezer, Berichten, Locaties en Telefoon. Youtube en andere apps zijn niet te zien. Ik vraag me af waarom men het mirrorlink noemt, als bijna niks ondersteund wordt. Ik zie alleen
Als je Mirrorlink start, wat start er dan? Net een filmpje gezien waarbij iemand Mirrorlink start en dan start Android auto.
rndy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:06:
Ik wil graag een licht/regensensor inbouwen heeft er hier iemand ervaring mee? (Benodigde onderelen/coderen)

Als het jou om de lichtsensor gaat dan is het een kwestie van de lichtschakelaar vervangen. Kun je zelf ook doen. Gaat het om de licht- en regensensor in de voorruit dan wordt het een dure klus. Moet je ook een andere voorruit hebben.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-01 22:35
Discover Media kan geen VIM helaas.
Mirrorlink of Carplay moet werken.

Voor Carplay heb je wel een jailbroken iPhone nodig. Op je scherm zie je dan een replica van wat je normaal op je iPhone scherm zou zien.
Er wordt wel netjes rekening gehouden met andere resoluties, bij m'n collega zijn de YT filmpjes gewoon in 'full screen' te zien (getest met een iPhone 5 iOS 10.3.3)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

rndy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:06:

Kan het regelen helaas alleen in zuid Nederland.

Hangt van het bouwjaar af en of je climat hebt.

Model 2013/2014 met climat
Heeft regensensor nodig plus lichtschakelaar en coderen

Model daarna met climat heeft regensensor nodig plus lichtschakelaar met aansluitdraad tussen bcm en lichtschakelaar en coderen

Indien geen climat dan moet ook de bedrading van de regensensor naar de bcm gelegd worden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IliassZ
GerCor schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Als je Mirrorlink start, wat start er dan? Net een filmpje gezien waarbij iemand Mirrorlink start en dan start Android auto.

[...]

Als het jou om de lichtsensor gaat dan is het een kwestie van de lichtschakelaar vervangen. Kun je zelf ook doen. Gaat het om de licht- en regensensor in de voorruit dan wordt het een dure klus. Moet je ook een andere voorruit hebben.
Hi GerGor,

Ik heb Mirrorlink inmiddels werkend gekregen. Ik heb een programma gedownload genaamd Floating Apps.
Hiermee kreeg ik wel veel van mijn apps te zien op mijn scherm, waaronder dus Youtube. Youtube werkt hier prima en ook in fullscreen.
Wel jammer dat bij de discover media VIM niet ingeschakeld kan worden, weet iemand toevallig wat er dan precies ontbreekt aan de discover media waardoor VIM niet werkt?

• Brooky
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik heb bij onze nieuwe Tiguan (2019 model) al veel kunnen aanpassen middels OBD11. Ik heb nog 2 aanpassingen die ik niet coderen, ondanks veel zoekwerk en proberen:

1. Het openen van het panoramadak middels de sleutel. Nu gaan alleen alle ramen open als ik de open-knop lang indruk op de sleutel, maar ik zou ook graag willen dat het panoramadak dan in zijn geheel open gaat i.p.v. alleen 1 klein stukje omhoog ('Tilt'). Het dichtdoen van het panoramadak lukt wel met de sleutel.

2. Het dichtdoen van de elektrische achterklep middels de sleutel. Dit lukt wel met de knop op de achterklep en een knopje in de auto zelf, maar niet met de sleutel. Open doen lukt wel met de sleutel.

Iemand een idee?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

IliassZ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:16:
Hi GerGor,

Ik heb Mirrorlink inmiddels werkend gekregen. Ik heb een programma gedownload genaamd Floating Apps.
Hiermee kreeg ik wel veel van mijn apps te zien op mijn scherm, waaronder dus Youtube. Youtube werkt hier prima en ook in fullscreen.
Wel jammer dat bij de discover media VIM niet ingeschakeld kan worden, weet iemand toevallig wat er dan precies ontbreekt aan de discover media waardoor VIM niet werkt?
Wat bij jouw auto ingeschakeld zou moeten worden is niet VIM (Video in Motion) maar MIM (MirrorLink in Motion).

Me.

• Rainesh
Brooky schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:37:
Ik heb bij onze nieuwe Tiguan (2019 model) al veel kunnen aanpassen middels OBD11. Ik heb nog 2 aanpassingen die ik niet coderen, ondanks veel zoekwerk en proberen:

1. Het openen van het panoramadak middels de sleutel. Nu gaan alleen alle ramen open als ik de open-knop lang indruk op de sleutel, maar ik zou ook graag willen dat het panoramadak dan in zijn geheel open gaat i.p.v. alleen 1 klein stukje omhoog ('Tilt'). Het dichtdoen van het panoramadak lukt wel met de sleutel.

2. Het dichtdoen van de elektrische achterklep middels de sleutel. Dit lukt wel met de knop op de achterklep en een knopje in de auto zelf, maar niet met de sleutel. Open doen lukt wel met de sleutel.

Iemand een idee?
1) adaptions in je panodak module

2) niet mogelijk vanaf 2018

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Beetje discutabel. Bij de één werkt het standaard vanaf de fabriek bij de ander werkt het helemaal niet. Maar dan betreft het de Tiguan Allspace (veiligheid?). Daar kun je dan ook de klep niet sluiten met de knop in de auto. Alleen openen.

Me.

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Beetje discutabel. Bij de één werkt het standaard vanaf de fabriek bij de ander werkt het helemaal niet. Maar dan betreft het de Tiguan Allspace (veiligheid?). Daar kun je dan ook de klep niet sluiten met de knop in de auto. Alleen openen.
Sluiten met knop in deur doen ze als het goed is altijd (nieuwe modellen). Je moet het knopje naar je toe trekken en vasthouden.

• Brooky
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:01
Rainesh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:58:
[...]

1) adaptions in je panodak module

2) niet mogelijk vanaf 2018
1) Thanks, gevonden!

2) Dat zou jammer zijn

• DaaFFF
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2019
Hi all,

Weet iemand wat het verschil is tussen een Volkswagen Golf achteruitrijcamera met codering KA1 en KA2?

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DaaFFF schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:23:
Hi all,

Weet iemand wat het verschil is tussen een Volkswagen Golf achteruitrijcamera met codering KA1 en KA2?
Ene heeft support voor trailer assist (trekhaak), andere niet. Eigenlijk is er geen verschil tussen die 2 cameras volgens mij hoor. Gewoon andere codering lijkt me :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-01 11:37
Ben zelf even aan het zoeken geweest voor nog wat leuke features voor een Leon MK3 FL en kwam het volgende tegen (is wel vanuit OBD11):

Dashboard (17)
Adaption
Scroll down en click Sport
Change Not active to Active
Press and hold the green button

Read more: http://forum.obdeleven.com/thread/6173/#ixzz5rBkESf3I

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Brooky schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:58:
[...]

1) Thanks, gevonden!

2) Dat zou jammer zijn
Ondertussen al diverse filmpjes gezien waarbij het niet mogelijk is en kijkers zelfs worden opgeroepen als ze weten hoe je het wel werkend kunt krijgen, dit te melden.

Ik kwam dit filmpje tegen: creatief met VCDS. LED achteruitrijlampen laten branden m.b.t. afstandsbediening/sleutel auto. Hoe verzin je het? :+

Me.

• yayo
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 24-01 15:56
Hi All,

ik ben al een tijdje bezig met obdeleven en VCDS om het stop\start uit te zetten in mijn golf 2014. Echter niks werkt.

Meerdere opties\tweaks kunnen aanzetten middels obdeleven en VCDS maar de stop\start optie schiet weer terug nadat ik de auto opnieuw heb gestart.

Als ik de voltage optie op 12v zet (standaard 7,6v) werkt het totdat de auto weer uit en aan gezet wordt. De temperatuur optie staat op 50 en kan ik niet terug zetten en krijg ik de melding “(31) function not available”

Iemand dit al een keer tegen gekomen en een mogelijke oplossing gevonden?

@BasilFX heeft het met VCDS geprobeerd maar helaas wordt de setting hiermee ook niet onthouden :(

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yayo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:11:
Hi All,

ik ben al een tijdje bezig met obdeleven en VCDS om het stop\start uit te zetten. Echter niks werkt.

Meerdere opties\tweaks kunnen aanzetten middels obdeleven en VCDS maar de stop\start optie schiet weer terug nadat ik de auto opnieuw heb gestart.

Als ik de voltage optie op 12v zet (standaard 7,6v) werkt het totdat de auto weer uit en aan gezet wordt. De temperatuur optie staat op 50 en kan ik niet terug zetten en krijg ik de melding “(31) function not available”

@BasilFX heeft het met VCDS geprobeerd maar helaas wordt de setting hiermee ook niet onthouden :(
Over welke auto heb je het :?

Me.

• yayo
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Over welke auto heb je het :?
O damn :(

Vw Golf 7 2014

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Me.

• yayo
bedoel je dan > "Of de batterij sensor uitrekken op de batterij"?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yayo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:17:
[...]

bedoel je dan > "Of de batterij sensor uitrekken op de batterij"?
Blijkbaar.

Je kunt het permanent uitschakelen met:
  1. OBDeleven
  2. VCDS
  3. VCP
  4. batterijsensor.
Je hebt 2 van de 4 opties geprobeerd. d:)b

Me.

• Rainesh
yayo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:11:
Hi All,

ik ben al een tijdje bezig met obdeleven en VCDS om het stop\start uit te zetten in mijn golf 2014. Echter niks werkt.

@BasilFX heeft ook VCP, daarmee proberen.

• yayo
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Blijkbaar.

1. OBDeleven
  2. VCDS
  3. VCP
  4. batterijsensor.
Thanks. Ik ga het proberen.

Heeft het verwijderen van de sensor:

effect op andere dingen?
een melding veroorzaakt?

Wordt deze sensor alleen voor het stop\start systeem gebruikt of ook voor andere dingen?

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Rainesh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:26:
[...]

@BasilFX heeft ook VCP, daarmee proberen.
Zou je nog ff naar mijn PB willen kijken? Thanks.

• Rainesh
Wokschotel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Zou je nog ff naar mijn PB willen kijken? Thanks.
Geen PB gehad?

Dus wel :) je hebt reply

Rainesh wijzigde deze reactie 19-06-2019 15:54 (8%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yayo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Thanks. Ik ga het proberen.

Heeft het verwijderen van de sensor:

effect op andere dingen?
een melding veroorzaakt?

Wordt deze sensor alleen voor het stop\start systeem gebruikt of ook voor andere dingen?
Op de e.o.a manier doe je me denken aan een vrouw die op vakantie gaat maar haar koffer nog moet inpakken en maar niet kan beslissen wat ze allemaal mee moet nemen.

Me.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Das balen, kan met carista bij een golf 7.5 niet coming home op lichtsensor zetten..

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Is er iemand in de buurt van Cuijk (Nijmegen) die voor mij het vrijschakelen DVD en televisie wil aanzetten in mijn auto (Skoda Octavia 2017 met Columbus autoradio).

ik vind ODBEleven een beetje te prijzig om alleen dat in te schakelen, daarnaast heb ik ook geen android telefoon en voor apple duurt de support nog wel eventjes.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Scrtz
DutchKel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:24:
Is er iemand in de buurt van Cuijk (Nijmegen) die voor mij het vrijschakelen DVD en televisie wil aanzetten in mijn auto (Skoda Octavia 2017 met Columbus autoradio).

ik vind ODBEleven een beetje te prijzig om alleen dat in te schakelen, daarnaast heb ik ook geen android telefoon en voor apple duurt de support nog wel eventjes.
Toevallig dat ik net eens in de appstore keek en sinds een week staat OBDeleven in de iOS app store :)

Enige maar is, je moet de allernieuwste OBD plug van obdeleven hebben.

• DutchKel
Scrtz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Toevallig dat ik net eens in de appstore keek en sinds een week staat OBDeleven in de iOS app store :)

Enige maar is, je moet de allernieuwste OBD plug van obdeleven hebben.
Dat laatste bedoelde ik ook met de ios support duurt nog wel even, de eerste batch wordt voor zover ik heb begrepen medio augustus verzonden. Ik heb het apparaat nog niet gereserveerd dus ik verwacht dat als ik hem zsm bestel dat het pas september/oktober gaat worden, misschien nog wel later.

• Scrtz
DutchKel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Dat laatste bedoelde ik ook met de ios support duurt nog wel even, de eerste batch wordt voor zover ik heb begrepen medio augustus verzonden. Ik heb het apparaat nog niet gereserveerd dus ik verwacht dat als ik hem zsm bestel dat het pas september/oktober gaat worden, misschien nog wel later.
Vind 70 euro voor een starterpack ook wel heel erg veel. Daar kun je al bijna 3x voor naar VAGtechniek rijden of het hier door iemand laten doen.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

DutchKel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:24:

Tja als Breda een keer op je route ligt ben je welkom ;)

• DutchKel
Antera schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Tja als Breda een keer op je route ligt ben je welkom ;)
Heel erg bedankt voor het aanbod, helaas kom ik niet zo heel vaak in de buurt van Breda.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:01:
[...]

Vind 70 euro voor een starterpack ook wel heel erg veel. Daar kun je al bijna 3x voor naar VAGtechniek rijden of het hier door iemand laten doen.
VIM wordt door de heren met VCP gedaan. Andere prijsklasse. Met OBDeleven is het ook 100 credits.

Me.

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 02:42:
[...]

VIM wordt door de heren met VCP gedaan. Andere prijsklasse. Met OBDeleven is het ook 100 credits.
Oh nee ik bedoelde niet VIM maar die nieuwste obd11 dongle is er vanaf 70 dollar

• yayo
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Op de e.o.a manier doe je me denken aan een vrouw die op vakantie gaat maar haar koffer nog moet inpakken en maar niet kan beslissen wat ze allemaal mee moet nemen.
Weet niet wat ik hier op moet zeggen. Bedankt voor je hulp.

• yayo
GerCor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Blijkbaar.

1. OBDeleven
  2. VCDS
  3. VCP
  4. batterijsensor.
Heb onderussen de sensor kunnen verwijderen en testen. Het verwijderen van de sensor werkt ook niet. Stop/Start blijft actief.

Ik ga VCP nog proberen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

yayo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Heb onderussen de sensor kunnen verwijderen en testen. Het verwijderen van de sensor werkt ook niet. Stop/Start blijft actief.

Ik ga VCP nog proberen.
Heb je al een rondje gereden dan en getest?

EDIT: oeps, je hebt getest. :$

GerCor wijzigde deze reactie 20-06-2019 09:40 (5%)

Me.

• yayo
GerCor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Heb je al een rondje gereden dan en getest?

EDIT: oeps, je hebt getest. :$
Yup.
Ik blijf het vaag vinden. Bij een golf 7 uit 2015 van een vriend is het met obdeleven in 1x gelukt :?

• Rainesh
yayo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:42:
[...]

Yup.
Ik blijf het vaag vinden. Bij een golf 7 uit 2015 van een vriend is het met obdeleven in 1x gelukt :?
Anders rij je een keer langs. Kijk ik er ook ff naar.

• yayo
Rainesh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Anders rij je een keer langs. Kijk ik er ook ff naar.
Wanneer zou jij kunnen Rainesh?

• Rainesh
yayo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Wanneer zou jij kunnen Rainesh?
Vanmiddag heb ik wel tijd. Stuur me anders een PB

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Rainesh

Weet jij of iets als dit mogelijk is?

Is een eigen foto van mijn Octavia uit 2011 welke ik toen reed, vond het altijd erg handig dat de klimaatinstellingen en/of stoelverwarming zichtbaar werden op de Columbus als deze gewijzigd werden.

Ik gok van niet want ben het nog nooit tegengekomen op auto’s als de Golf 7 en/of Passat B8 welke allemaal een generatie jonger zijn.

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:59:
@Rainesh

Is een eigen foto van mijn Octavia uit 2011 welke ik toen reed, vond het altijd erg handig dat de klimaatinstellingen en/of stoelverwarming zichtbaar werden op de Columbus als deze gewijzigd werden.

[Afbeelding]

Ik gok van niet want ben het nog nooit tegengekomen op auto’s als de Golf 7 en/of Passat B8 welke allemaal een generatie jonger zijn.
Zover ik weet niet.

• Scrtz
Heb via carista de Golf R line stuurinrichting op dynamisch gezet alsmede gasrespons (handbak). Lijkt toch wel iets prettiger te zijn nu :)

• Littlebugger25
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-01 18:47
Een vraagje mijn broer heeft een Caddy van 2017 op cng.
En hij wil de start/stop functie uitgeschakeld hebben.
Ik heb dit op mijn octavia van 2017 op cng gedaan via de batterij aanpassing.
Maar als ik op internet rond zoek vindt ik hier eigenlijk bijzonder weinig tot niets over terug.
Iemand die dit al bij een caddy heeft geprobeerd ?
Of is de instelling hetzelfde voor vele vag modellen ?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Rainesh

[Afbeelding]

Stoelvewarming kan ik je niet zeggen bij gebrek aan, maar ik heb wel een visueel display van de cockpit met de instellingen van de individuele clima in de Passat (discover pro).
Beetje dit idee (onderstaand van de tiguan zo te zien, vond ik via google)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

The Eagle schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Stoelvewarming kan ik je niet zeggen bij gebrek aan, maar ik heb wel een visueel display van de cockpit met de instellingen van de individuele clima in de Passat (discover pro).
Beetje dit idee (onderstaand van de tiguan zo te zien, vond ik via google)
[Afbeelding]
Die ken ik uiteraard ook uit mijn Passat maar het scherm van hierboven uit de Octavia was een pop-up zodra je dus aan de knoppen van de clima/stoelverwarming zat :)

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MisteRMeesteR schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Die ken ik uiteraard ook uit mijn Passat maar het scherm van hierboven uit de Octavia was een pop-up zodra je dus aan de knoppen van de clima/stoelverwarming zat :)
Volledig andere radio. Die,uit je skoda is,een rns510 (of de skoda variant); die uit passat is mib1/2. Geen popups meer daar :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:12:
Oh nee ik bedoelde niet VIM maar die nieuwste obd11 dongle is er vanaf 70 dollar
Is ook een hebbedingetje. Ik heb mijn dongle op de kast liggen. Het is dat ik dat ding al heb anders was het een mooi cadeau geweest voor vaderdag. Zo voor het grijpen.

Elke dag start ik de reclameboodschappen voor gratis credits. Als je wilt, verdien je dat ding zo terug.

Me.

• Martinusz
Raar, er zit hier blijkbaar een tuning/parts shop van VAG op de hoek van de straat, dus ik dacht nou zal eens vragen of zij ook aanpassingen doen en wat dat zou moeten kosten (ik dacht scheelt toch een rit naar Breda bijvoorbeeld), krijg ik dit terug voor mijn Seat Ateca:

- Climatronic, aanjager, stand aangeven
- Dagrij-verlichting DRL, achterlichten activeren
- Spiegel-rechts kantelen tijdens achteruit rijden
- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen
- gasrespons verbeteren
Bij de modellen van 2018 en 2019 zijn de bits en bytes van de lange codering niet te zien , dus je weet niet wat je verandert.

Dit is momenteel niet mogelijk.
:? klopt dit

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-01 20:24

RZor

Sorry!

@Rainesh

[Afbeelding]

In mijn Octavia FL 2017 model zie ik het wel met een pop-up balkje langs de bovenkant van mijn scherm als ik temp verander. Stoelverwarming zie ik aan het knopje.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-01 13:55

Martijn02

/* No Comment */

Martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:01:
Raar, er zit hier blijkbaar een tuning/parts shop van VAG op de hoek van de straat, dus ik dacht nou zal eens vragen of zij ook aanpassingen doen en wat dat zou moeten kosten (ik dacht scheelt toch een rit naar Breda bijvoorbeeld), krijg ik dit terug voor mijn Seat Ateca:

- Climatronic, aanjager, stand aangeven
- Dagrij-verlichting DRL, achterlichten activeren
- Spiegel-rechts kantelen tijdens achteruit rijden
- autohold vloeiender
- acc rechts inhalen
- gasrespons verbeteren

[...]

:? klopt dit
Toen ik met mijn 2018 Ibiza bij CarTronic in Den Haag was zei de man daar ongeveer hetzelfde. Je kan wel dingen aanpassen via de menu's maar dingen die longcoding vereisten kon hij niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
@RZor @Martijn02

@Antera en ik doen dit dagelijks en het kan gewoon prima zolang je maar weet waar je moet wezen en wat je moet doen. Of het nou een MY2016 of MY2019 is, maakt niet uit.

Bepaalde dingen gaan niet meer, zoals parkeersensoren weergave op een A3 8V FL of kantelen van rechter zijspiegel glas op een MY2019.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:53:
@RZor @Martijn02

@Antera en ik doen dit dagelijks en het kan gewoon prima zolang je maar weet waar je moet wezen en wat je moet doen. Of het nou een MY2016 of MY2019 is, maakt niet uit.

Bepaalde dingen gaan niet meer, zoals parkeersensoren weergave op een A3 8V FL of kantelen van rechter zijspiegel glas op een MY2019.
Thanks :) kort gezegd durft het bedrijf het dus gewoon niet aan ofzo, of te weinig ervaring ermee :)

Dan maken we gewoon een afspraak met @Antera, ik heb je contactgegevens al, echter komende tijd weinig vrije tijd om langs te komen, heeft ook geen haast :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Martinusz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:57:
Thanks :) kort gezegd durft het bedrijf het dus gewoon niet aan ofzo, of te weinig ervaring ermee :)
En dat zijn nog de standaard, simpele dingetjes. Wordt pas interessant als je gaat retrofitten. Dan heb je professionals nodig.

- Achteruitrijcamera.
- Andere koplampen.
- Uitstapverlichting in de deuren.
- Elektrisch inklapbare spiegels.

Me.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-01 23:33

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Mijn vriendin heeft een UP. Pakket X. Nu blijkt wel alle hardware aanwezig te zijn voor City Emergency Braking enz. Kan dit ook via de VCDS geactiveerd worden?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
robbinonline schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:03:
Mijn vriendin heeft een UP. Pakket X. Nu blijkt wel alle hardware aanwezig te zijn voor City Emergency Braking enz. Kan dit ook via de VCDS geactiveerd worden?
nope en als ze alle hardware erin heeft zitten....dan heeft ze al CEB

• robbinonline

robbinonline

Rainesh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:06:
[...]

nope en als ze alle hardware erin heeft zitten....dan heeft ze al CEB
Volgens een vriend die in de garage werkt is de auto vol gestopt met hardware die niet bij dit model / pakket hoort en is het niet aangesloten of geactiveerd. Want werkend het het nu echt niet.

• Rainesh
robbinonline schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:21:
[...]

Volgens een vriend die in de garage werkt is de auto vol gestopt met hardware die niet bij dit model / pakket hoort en is het niet aangesloten of geactiveerd. Want werkend het het nu echt niet.
Op chassisnummer kun je alle aanwezige opties opvragen. Welk bouwjaar is de auto?

• robbinonline

robbinonline

Rainesh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:38:
[...]

Op chassisnummer kun je alle aanwezige opties opvragen. Welk bouwjaar is de auto?
2012

• Rainesh
Kun je mij in een pb het chassisnummer sturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:29
Heeft iemand ervaring met het vrij schakelen vrij Seat "Drive Profile"? (Of eventuele andere VAG varianten)
In dit specifieke geval heb ik het over een Seat Ateca zonder drive profile draaiknop.
Ik vroeg me af of het toch mogelijk was op de een of andere manier Drive Profielen te kunnen gebruiken zonder een draaiknop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
Liev schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:21:
Heeft iemand ervaring met het vrij schakelen vrij Seat "Drive Profile"? (Of eventuele andere VAG varianten)
In dit specifieke geval heb ik het over een Seat Ateca zonder drive profile draaiknop.
Ik vroeg me af of het toch mogelijk was op de een of andere manier Drive Profielen te kunnen gebruiken zonder een draaiknop?
Kan niet volgens mij maar vaak kun je wel een profiel instellen via vcds. Heb het bij mijn huidige golf 7.5 gedaan maar merk er niet superveel van, stuurt nog steeds vrij licht. Dynamic in mijn vorige audi A3 was een stuk zwaarder en sportiever imo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Kan niet volgens mij maar vaak kun je wel een profiel instellen via vcds. Heb het bij mijn huidige golf 7.5 gedaan maar merk er niet superveel van, stuurt nog steeds vrij licht. Dynamic in mijn vorige audi A3 was een stuk zwaarder en sportiever imo
Wel goed gedaan? Zou wel degelijk verschil moeten merken.

@Liev zover ik weet bij de Ateca niet mogelijk.

Rainesh wijzigde deze reactie 30-06-2019 23:23 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liev
Bedankt voor de feedback.
Ik ga wel eens testen wat de Dynamic/Sport instelling doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:23:
[...]

Wel goed gedaan? Zou wel degelijk verschil moeten merken.

@Liev zover ik weet bij de Ateca niet mogelijk.
Via Carista gedaan, zal er vd week nog eens naar kijken. Gelukkig is OBD11 nu voor Apple uit, misschien toch eens in gaan investeren want daar kan een stuk meer mee dan het ietwat simpele Carista.

• Littlebugger25
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-01 18:47
Voor het aanbieden van producten is de V&A bedoeld.

deepbass909 wijzigde deze reactie 03-07-2019 11:41 (80%)

• Liev
OBD11 werkt echt top, ga dan wel voor de OBD11 met Pro Licentie. Dan kun je zelf coderen. Er zijn goede back-up en automatische log mogelijkheden om terug te kunnen. En met een beetje advertenties kijken heb ik nu al 350+ punten voor de Apps.
Met Long Coding en Adaptions kun je eigenlijk alles wel uitvoeren wat op de website van GerritSpreek en andere forums staat. Persoonlijk zou ik wel altijd die instructies aanhouden.

Ik heb nog een niet officiële instructie gevonden om Trailer Assist te activeren, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Ik las op een Duits forum dat het werkt, maar men wel 2 errors kreeg die ze niet konden cleanen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Liev schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:21:
OBD11 werkt echt top, ga dan wel voor de OBD11 met Pro Licentie. Dan kun je zelf coderen. Er zijn goede back-up en automatische log mogelijkheden om terug te kunnen. En met een beetje advertenties kijken heb ik nu al 350+ punten voor de Apps.
Met Long Coding en Adaptions kun je eigenlijk alles wel uitvoeren wat op de website van GerritSpreek en andere forums staat. Persoonlijk zou ik wel altijd die instructies aanhouden.

Ik heb nog een niet officiële instructie gevonden om Trailer Assist te activeren, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Ik las op een Duits forum dat het werkt, maar men wel 2 errors kreeg die ze niet konden cleanen.
Let op dat de Long coding niet altijd juist is op alle websites wat problemen kan veroorzaken. Wees dus voorzichtig met Long Coding je zal de eerste niet zijn die bij een van de VCDS specialisten langs moet om iets te herstellen. Zie ze een paar keer in de maand wel verschijnen daardoor.

• NLRP050
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-12-2019
Beste mensen,

Van de week een VW Caddy Maxi Highline aangeschaft nadat mijn Volvo S80 total loss verklaard is.
Nu mis ik wel het een en ander aan functies welke schijnbaar wel mogelijk zijn via VCDS.

Echter ben ik erg onbekend met VCDS en zou ik graag naast een Professional staan om de opties te bespreken.
Natuurlijk kan ik zelf voor €80 een OBD11 aanschaffen en lopen prutsen, maar voor 't zelfde bedrag rij ik liever naar iemand toe die dit dagelijks doet zodat ik ook weer thuis kan komen.

Even gekeken naar de OP, @Remi_4 en @0546timm zijn voor mij het gunstigst.
Iemand tijd om even een blikje te werpen op mijn Caddy? Stuur mij een PM! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-01 13:44
Is er nou een goed setje te koop via bijvoorbeeld aliexpress, waarmee je prima kan starten om er wegwijs in te worden? Zijn hiervoor tips? Ik wil er niet meteen teveel geld voor uitgeven namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

g00gle schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:39:
Is er nou een goed setje te koop via bijvoorbeeld aliexpress, waarmee je prima kan starten om er wegwijs in te worden? Zijn hiervoor tips? Ik wil er niet meteen teveel geld voor uitgeven namelijk.
OBDeleven. Gebruik de zoekfunctie maar even.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

g00gle schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:39:
Waar wil je mee starten? Als je jezelf wegwijs wilt maken in VCDS / VAGCOM dan heeft 't weinig nut om een OBDEleven module aan te gaan schaffen.

Wil je 'starten' met VCDS / VAGCOM (Ross-Tech) dan raad ik je eigenlijk liever aan om meteen een originele module te bestellen zodat je niet met 'gehackte' / verouderde 'China" software hoeft te gaan werken én daarmee dus 't risico gaat lopen op vernachelde settings / modules in je (hopelijk) eigen auto. Ross-Tech verkoopt ook goedkopere licenties welke je vrijelijk kunt gebruiken voor (max.) 10 VIN's dus als je 't alléén voor jezelf doet dan is zo'n licentie daarmee gewoon goed voor jouw komende 10 VAG auto's.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:40:
Waar wil je mee starten? Als je jezelf wegwijs wilt maken in VCDS / VAGCOM dan heeft 't weinig nut om een OBDEleven module aan te gaan schaffen.

knip
Afhankelijk van het antwoord: OBDeleven geeft een uitstekend inzicht van wat er, zelf per model(jaar) VAG auto, mogelijk is. Als je alleen al naar de apps kijkt dan realiseer je je dat er heel veel mogelijk is. Mooi startpunt om voor jezelf te bedenken wat je nog meer wilt en of je dat met long coding ook kunt bereiken.

Zoals ik er naar kijk: of je nou VCDS hebt of OBDeleven: je moet gewoon weten waar je moet zijn. Anders is het volstrekt onmogelijk ook maar iets zinnigs te doen. Ik heb filmpjes gezien van het coderen en daar komen namen van instellingen voorbij waarvan je denkt: wat heeft dat in vredesnaam met die functie die je wilt te maken?

Toen ik mijn auto kocht wilde ik dat de DRL uitgaat als ik richting aangeef. Dan ga je naar Voorburg en dan krijg je een hele lijst wat nog meer kan. Maar toen bedacht ik: ik wil bij mijn achterlichten dat ze dimmen als ik richting aangeef. Daar is door @Rainesh over nagedacht. Conclusie: onmogelijk omdat de achterlichten, om het simpel te zeggen, maar 3 draadjes hebben. 1 voor linksbuiten, 1 voor rechtsbuiten en 1 voor beide op de kofferbak. En dan kun je zoeken wat je wilt in VCDS of OBDeleven, het gaat het nooit worden.

Dus, inderdaad (anders wordt het te langdradig), waar wil je mee starten?

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Verwacht op de caddy geen wonderen dit is nog op de oude basis van de oude caddy. Radio doet vermoeden dat het op nieuwe software draait zoals de golf 7 enz maar dit is helaas niet.

• B_S
  • Laatst online: 18-01 22:06
Beste mede-tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan er weinig over vinden. Ik heb een achteruitrijcamera ingebouwd in een VW Crafter en deze zou ik graag vrij willen schakelen op de OEM radio, er zit immers gewoon een ingang achterop. De meeste onderdelen zijn echter Mercedes based ipv VW. Er schijnt wel e.e.a. uit te lezen te zijn, maar coderen is maar de vraag met VAG-COM / VCDS :/

Ik kan een module kopen die het voor me codeert. Dit is dan eenmalig te gebruiken op de OBD poort (1 auto) en kost €150+ 8)7

Is er iemand die ervaring heeft met het coderen hiervan? Of iemand die weet of het met Mercedes apparatuur moet?

Groet, Ruud

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

B_S schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:48:
Beste mede-tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan er weinig over vinden. Ik heb een achteruitrijcamera ingebouwd in een VW Crafter en deze zou ik graag vrij willen schakelen op de OEM radio, er zit immers gewoon een ingang achterop. De meeste onderdelen zijn echter Mercedes based ipv VW. Er schijnt wel e.e.a. uit te lezen te zijn, maar coderen is maar de vraag met VAG-COM / VCDS :/

Ik kan een module kopen die het voor me codeert. Dit is dan eenmalig te gebruiken op de OBD poort (1 auto) en kost €150+ 8)7

Is er iemand die ervaring heeft met het coderen hiervan? Of iemand die weet of het met Mercedes apparatuur moet?

Groet, Ruud
Aan sich maak de camera geen verschil, zolang die past op de ingang van de radio is het goed. Gaat het om een RNS radio of een recentere mib1/2.

Is toch maar domme kabel, gewoon langsgaan bij iemand die vcds heeft. Voor pintje schakelt die dat gewoon in. Let wel, op de cameras op mib systemen moet de camera iets langer aan blijven dan bij de oude camera's. Kan je chinees verloopblokje voor kopen.

• B_S
  • Laatst online: 18-01 22:06
SadisticPanda schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:56:
[...]

Aan sich maak de camera geen verschil, zolang die past op de ingang van de radio is het goed. Gaat het om een RNS radio of een recentere mib1/2.

Is toch maar domme kabel, gewoon langsgaan bij iemand die vcds heeft. Voor pintje schakelt die dat gewoon in. Let wel, op de cameras op mib systemen moet de camera iets langer aan blijven dan bij de oude camera's. Kan je chinees verloopblokje voor kopen.
Er zat een 10m lange kabel bij met RCA aansluiting. Een verloop naar FAKRA heb ik van AliExpress gehaald voor een paar euro en het geheel zit nu ingebouwd, te wachten op vrijschakeling.

Het gaan om een RSD-4000.

B_S wijzigde deze reactie 11-07-2019 14:19 (13%)

• Rainesh
B_S schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:48:
Beste mede-tweakers,

Groet, Ruud
genoeg mensen in je buurt met vcds die het eventueel zouden kunnen coderen.

• _Mitchie_
  • Registratie: november 2009
Hoi Rainesh,

Ik heb je afgelopen zondag een berichtje gestuurd maar geen reactie ontvangen.
Misschien dat je mail box vol is of dat je het nog niet gezien hebt.

• Captain_koek
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:06
Vraagje aan de kenners: binnen 9 maanden is er 3 x een poging gedaan mijn rns315 te jatten uit mijn 2011 golf 6 highline.. nu wil ik dus na reparatie een rcd310 met zwart scherm inbouwen.

Klopt het dat dit ook ingeleerd moet worden?

• Rainesh
Captain_koek schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:21:
Vraagje aan de kenners: binnen 9 maanden is er 3 x een poging gedaan mijn rns315 te jatten uit mijn 2011 golf 6 highline.. nu wil ik dus na reparatie een rcd310 met zwart scherm inbouwen.

Klopt het dat dit ook ingeleerd moet worden?
Dan zou ik voor een rcd330 gaan heb je ook gelijk carplay

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True