Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:19
Ik normaal ook, warehet niet dat ik een rcd310 al heb!

Verder ben ik bang dat de boefjes het verschil niet zien.. groot scherm=geld
Dat soort redenaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:23
Ik heb sinds kort een Seat Mii ecomotive uit 2015, ik heb al een aantal aanpassingen gedaan dmv VCDS, maar de enige optie die ik niet kan vinden is die van het tegelijk schakelen van achterruit verwarming + spiegels, dit zou moeten kunnen, maar dit is nergens terug te vinden welke codering daarvoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Captain_koek schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:21:
Vraagje aan de kenners: binnen 9 maanden is er 3 x een poging gedaan mijn rns315 te jatten uit mijn 2011 golf 6 highline.. nu wil ik dus na reparatie een rcd310 met zwart scherm inbouwen.
Dan zijn het wel kneuzen geweest. De RNS 3- en 5-serie waren/zijn echt super simpel te jatten. Een gat in de deur op de juiste plek prikken en het alarm is uit, met een zuignam een zijraam eruit pakken waarmee het alarm niet af gaat, kastjes van 100 euro uit Polen waarmee alle VW's uit die serie open gaan... er zijn zoveel kunstjes bij de Golf6. En de RNS zelf verwijderen is secondenwerk voor die gasten.

VW heeft er destijds wel zelf een oplossing voor gemaakt, de Navi Lock die door sommige leasemaatschappijen zelfs verplicht was na een eerste inbraak. Maar het is niet de aller mooiste oplossing:
https://www.autoblog.nl/a...beveiliging-navi-systemen

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 16-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 21:32
Ik heb een gloednieuwe Polo AW R-Line en wil binnenkort beginnen met VCDS aanpassingen. Nu lees ik dat bij het inschakelen van Mirror Dip bij de Golf MK7 dat de spiegels niet in originele stand terugkeren maar iets hoger dan waar ze op stonden. Is dit ook zo bij de Polo AW? Iemand er al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Dennisdn schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Dan zijn het wel kneuzen geweest. De RNS 3- en 5-serie waren/zijn echt super simpel te jatten. Een gat in de deur op de juiste plek prikken en het alarm is uit, met een zuignam een zijraam eruit pakken waarmee het alarm niet af gaat, kastjes van 100 euro uit Polen waarmee alle VW's uit die serie open gaan... er zijn zoveel kunstjes bij de Golf6. En de RNS zelf verwijderen is secondenwerk voor die gasten.

VW heeft er destijds wel zelf een oplossing voor gemaakt, de Navi Lock die door sommige leasemaatschappijen zelfs verplicht was na een eerste inbraak. Maar het is niet de aller mooiste oplossing:
https://www.autoblog.nl/a...beveiliging-navi-systemen
De Mib uit nieuwe tiguan enzo is evensnel te jatten....
Pakken gelijk je stuurwiel mee, ook minuut werk.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
ItzWilliam schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:39:
Ik heb een gloednieuwe Polo AW R-Line en wil binnenkort beginnen met VCDS aanpassingen. Nu lees ik dat bij het inschakelen van Mirror Dip bij de Golf MK7 dat de spiegels niet in originele stand terugkeren maar iets hoger dan waar ze op stonden. Is dit ook zo bij de Polo AW? Iemand er al ervaring mee?
kan niet eens op een polo aw

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
SadisticPanda schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:12:
[...]

De Mib uit nieuwe tiguan enzo is evensnel te jatten....
Pakken gelijk je stuurwiel mee, ook minuut werk.
Hebben die een ander systeem dan dan de Golfjes? Ik heb sinds de Golf7 het idee dat het heel veel minder of zelfs afgelopen is. Hoor in ieder geval geen nieuwsberichten meer dat hele straten in een nacht leeggeroofd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 06:50:
[...]

Hebben die een ander systeem dan dan de Golfjes? Ik heb sinds de Golf7 het idee dat het heel veel minder of zelfs afgelopen is. Hoor in ieder geval geen nieuwsberichten meer dat hele straten in een nacht leeggeroofd worden.
Yeah, systeem in golf bestaat uit 2 delen. Scherm plus module in handschoenkastje. De mib in tiguan en dergelijke is exact zelfde als rns. Alles in 1. Daarom wordt die ook gebruikt voor retrofits in golf 5/6, is zelfs de exact zelfde pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:52

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ItzWilliam schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:39:
Waar heb je dat gelezen dan? Mijn spiegel - Mirror dip is alleen de rechterspiegel - komt 100% terug op de originele stand.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
SadisticPanda schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:05:
[...]

Yeah, systeem in golf bestaat uit 2 delen. Scherm plus module in handschoenkastje. De mib in tiguan en dergelijke is exact zelfde als rns. Alles in 1. Daarom wordt die ook gebruikt voor retrofits in golf 5/6, is zelfs de exact zelfde pasvorm.
Ik kan mij voorstellen dat het een mooi verdienmodel was voor VW om een boel extra systemen en schadeherstel te kunnen verkopen. De inkomsten waren zeker te ver teruggelopen dat ze het maar in de Tiguan hebben gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:15
Weet iemand hoe je de Xenon snelweg modus kan activeren voor een Golf 7 met Xenon met actieve bochtenverlichting?
Ik bedoel de functie dat de xenon lampen verder gaan schijnen vanaf 110 km/u ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door BadEendTerror op 19-07-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Rainesh schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:43:
[...]

kan niet eens op een polo aw
Kan ik geen aanpassingen doen op mijn Polo AW?
Met OBDeleven?
Op internet zag ik dat wel langskomen hoor, of bedoel je mirror dip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ItzWilliam schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Met OBDeleven?
Hij bedoelt Mirror dip.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

[...]

Met OBDeleven?
Kan je zeker wel maar spiegel kantelen kan niet naderhand op de polo omdat deze niet de juiste deurmodules enz heeft. Er zijn ook meer zaken mogelijk dan obd met de standaard apps aangeeft dus word wat zelf adaptie en long coding aanpassen :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Antera op 19-07-2019 20:58 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Met OBDeleven?
Mirror dip kan niet op een polo aw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Antera schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:56:
[...]

Kan je zeker wel maar spiegel kantelen kan niet naderhand op de polo omdat deze niet de juiste deurmodules enz heeft. Er zijn ook meer zaken mogelijk dan obd met de standaard apps aangeeft dus word wat zelf adaptie en long coding aanpassen :-)
Duidelijk, ik dacht namelijk omdat er ook een spiegelpakket is van de polo er misschien een mogelijkheid is.
Verder begreep ik dat met OBDeleven en de Pro licentie wel mogelijk is om long coding te doen. (Ik wil eigenlijk niet beginnen met een kabel van een paar honderd euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Klopt Die modellen hebben andere raammodules enz. Dus vandaar. Niet alles is meer standaard tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ItzWilliam schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:21:
Verder begreep ik dat met OBDeleven en de Pro licentie wel mogelijk is om long coding te doen.
Klopt
(Ik wil eigenlijk niet beginnen met een kabel van een paar honderd euro)
Verstandig. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BadEendTerror schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:53:
Weet iemand hoe je de Xenon snelweg modus kan activeren voor een Golf 7 met Xenon met actieve bochtenverlichting?
Ik bedoel de functie dat de xenon lampen verder gaan schijnen vanaf 110 km/u ofzo.
Staat al aan dacht ik. Anders in module 55 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 14:41
@Rainesh Ik heb net een Tiguan van 2 jaar oud met redelijk wat opties erop uit Duitsland gehaald en heb een aantal wensen op mijn lijstje:
  • Enable personalization user accounts
  • Verkeersbordenherkenning
  • Achterlichten aan tijdens DRL
  • Needle sweep
  • Rain-closing
  • Stuurbekrachtiging op Dynamisch
  • Fan Speed Display on Auto Mode
  • Sunroof Opening With Remote Control (comfort open/close)
  • Direct Throttle Response
Zijn deze allemaal te doen mits de hardware er is? De auto heeft o.a. ACC, AID en panorama dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
slooffmaster schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:29:
@Rainesh Ik heb net een Tiguan van 2 jaar oud met redelijk wat opties erop uit Duitsland gehaald en heb een aantal wensen op mijn lijstje:
  • Enable personalization user accounts
  • Verkeersbordenherkenning
  • Achterlichten aan tijdens DRL
  • Needle sweep
  • Rain-closing
  • Stuurbekrachtiging op Dynamisch
  • Fan Speed Display on Auto Mode
  • Sunroof Opening With Remote Control (comfort open/close)
  • Direct Throttle Response
Zijn deze allemaal te doen mits de hardware er is? De auto heeft o.a. ACC, AID en panorama dak.
Als je een driehoekige camera in je voorruit hebt, dan kan er nog meer. Zoals lane assist, grootlicht assist, traffic jam assist en emergency assist:) Voorderest moet het allemaal geen probleem zijn. Voor Personalisation heb je wel mib2 nodig als het goed is. Maar dat zien we dan wel.

Stuur maar een PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Ga ik doen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 14:48
Jongens ik ben hier nieuw heb de sites die geadviseerd worden al door gelezen maar ik kom er niet aan uit.

Wij hebben 2 VW golfjes (2004 en 2006) en 1 VW transporter (2006).

Ik ben dus op zoek naar een kabel en de software om deze te kunnen uitlezen en optie's te activeren die standaard niet zijn geactiveerd.
Heeft iemand een advies welke kabel ik het beste kan gebruiken, heb de duurdere al voorbij zien komen maar ik geloof als electronica man dat hier ook iemand is die een erg goed alternatief heeft.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Je zal de kabels moeten kopen van een van de volgende merken:

Ross-Tech
Vagcan Pro

OBDe

En op deze auto's kan je weinig vrijschakelen aan verborgen opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 14:48
Dank je wel Antera,

Heb nu dit gevonden http://www.vag-diagnostics.com/index.html

Weet niet zou ik hier genoeg aan hebben met mij antieke auto's

gr, Mark

[ Voor 0% gewijzigd door mark.waarden op 27-07-2019 12:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slooffmaster
Vandaag langs geweest bij @Rainesh voor het programmeren van mijn wensenlijstje. Dankzij zijn ervaring ging het heel soepel en ben ik zeer blij met het resultaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
Ik heb sinds vandaag een Passat B8 Variant (2.0 TDI 150pk DSG), en ik heb het idee dat de file assistent niet aanwezig is. Is dit iets wat de dealer achteraf kan activeren? Op internet lees ik dat het via VDCS sowieso al kansloos is. ACC en Lane Assist werken al fantastisch, maar met deze hardware zou file assistentie ook mogelijk moeten zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iAdema schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:44:
Ik heb sinds vandaag een Passat B8 Variant (2.0 TDI 150pk DSG), en ik heb het idee dat de file assistent niet aanwezig is. Is dit iets wat de dealer achteraf kan activeren? Op internet lees ik dat het via VDCS sowieso al kansloos is. ACC en Lane Assist werken al fantastisch, maar met deze hardware zou file assistentie ook mogelijk moeten zijn dacht ik.
Makkelijk te testen:

Lane assist aan, acc op 50 en dan ergens rijden waar lijnen goed zichtbaar zijn. Als je LA dan actief is. Dan heb je TJA. Niet actief? dan kan ik het achteraf doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Rainesh schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Makkelijk te testen:

Lane assist aan, acc op 50 en dan ergens rijden waar lijnen goed zichtbaar zijn. Als je LA dan actief is. Dan heb je TJA. Niet actief? dan kan ik het achteraf doen voor je.
Helder, ga ik dat proberen. Ik laat het wel even weten, ben over een uurtje vrij ;) dankjewel alvast!

EDIT: Definitief niet aanwezig inderdaad. Stel dat ik bij je langs kom om dit aan te laten passen, is die iets wat mijn dealer weer ongedaan maakt bij een beurt of software update? Dat zou het ritje naar Voorburg een beetje jammer maken. Anders kom ik graag even langs om dit, en enkele andere zaken te laten programmeren tegen een vergoeding uiteraard.

[ Voor 29% gewijzigd door iAdema op 27-07-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iAdema schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:29:
[...]

Helder, ga ik dat proberen. Ik laat het wel even weten, ben over een uurtje vrij ;) dankjewel alvast!

EDIT: Definitief niet aanwezig inderdaad. Stel dat ik bij je langs kom om dit aan te laten passen, is die iets wat mijn dealer weer ongedaan maakt bij een beurt of software update? Dat zou het ritje naar Voorburg een beetje jammer maken. Anders kom ik graag even langs om dit, en enkele andere zaken te laten programmeren tegen een vergoeding uiteraard.
Nee hoor, dealer weet er niks van, boeit de dealer ook niets en gaat ook niks doen om het ongedaan te maken. Stuur @Rainesh maar een DM en alles komt dik in orde. (ik spreek uit ervaring) d:)b (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

TJA gaat met een licentie, die kan ik inladen voor je. Heb je ook gelijk emergency assist erbij. Het is wel even afhankelijk van je huidige softwareversie van je camera.

Alleen bij een grote software update waarbij ze je auto resetten raak je dingen kwijt. Maar dan knallen we dat gewoon weer terug erop voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
Nog een klein vraagje over VCDS...
Kun je met OBDeleven met pro licentie (voor long coding) ook een trekhaak activeren/inleren?
Of is hier een andere/betere manier voor?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:15:

...
- Start/stop systeem compleet uitschakelen/geheugenfunctie/knopje reversen
...
Sinds kort een OBD11 aangeschaft + pro code en ik ben op zoek naar de start-stop met geheugenfunctie. Deze kan ik niet vinden, het alleen aan/uit dmv voltage fake" methode. (waarbij de accuspanningdrempel wordt verhoogd waardoor de SS denk niet genoeg accuspanning heeft om de startmotor aan te zetten.)

Zou iemand mij kunnen helpen? Of is de enige methode toch een additionele SS module aan te schaffen?

[ Voor 12% gewijzigd door ReseT op 01-08-2019 09:05 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike30Mike
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-06-2020
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos CarPlay te activeren op een Tiguan (Discovery media pro second edition navigatie uit 2017/2018) en zo ja hoe?
Niet: Het lijkt dat de laatste MIB 3 navigatie /infotainment dezelfde hardware heeft als ik heb maar wel nieuwere software.

[ Voor 53% gewijzigd door Mike30Mike op 01-08-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mike30Mike schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:34:
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos CarPlay te activeren op een Tiguan en zo ja hoe?
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS - zoeken op carplay ;)
Activeren moet de dealer doen. Draadloos verbinden weet ik niet of mogelijk is, meen van niet.
Wil je ook niet eerlijk gezegd, vreet best wel accu dus draadje is handiger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mike30Mike schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:34:
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos CarPlay te activeren op een Tiguan (Discovery media pro second edition navigatie uit 2017/2018) en zo ja hoe?
Niet: Het lijkt dat de laatste MIB 3 navigatie /infotainment dezelfde hardware heeft als ik heb maar wel nieuwere software.
Zag toevallig gisteren een YouTube filmpje over de nieuwe Skoda Superb model 2020. Die kan dat wel als eerste VAG auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:18
GerCor schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:52:
[...]

Zag toevallig gisteren een YouTube filmpje over de nieuwe Skoda Superb model 2020. Die kan dat wel als eerste VAG auto.
De high end Audi’s kunnen dat al een tijdje, zal wel doorsijpelen naar de normale modellen de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike30Mike
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-06-2020
GerCor schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:52:
[...]

In een andere VW uit 2019 zag ik dit ook: YouTube: Wireless Apple CarPlay im neuen VW Passat & "Hallo Volkswagen" Sprac...
De vraag is welke hardware en/of software zit daarin en is dit op oudere modellen mogelijk te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Mike30Mike op 01-08-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 14:50
NLRP050 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:28:
Beste mensen,

Van de week een VW Caddy Maxi Highline aangeschaft nadat mijn Volvo S80 total loss verklaard is.
Nu mis ik wel het een en ander aan functies welke schijnbaar wel mogelijk zijn via VCDS.

Echter ben ik erg onbekend met VCDS en zou ik graag naast een Professional staan om de opties te bespreken.
Natuurlijk kan ik zelf voor €80 een OBD11 aanschaffen en lopen prutsen, maar voor 't zelfde bedrag rij ik liever naar iemand toe die dit dagelijks doet zodat ik ook weer thuis kan komen.

Even gekeken naar de OP, @Remi_4 en @henkkeumus zijn voor mij het gunstigst.
Iemand tijd om even een blikje te werpen op mijn Caddy? Stuur mij een PM! :D
Excuus voor het late antwoord, tijdje op vakantie geweest en non-actief :D.
Je mag natuurlijk altijd langskomen alhoewel ik geen professional ben hoor :+ .

Stuur maar even een PM als het nog van toepassing is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

En nu heb je TJA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Nog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het volgende te bewerkstelligen is in VCDS? Ik zou graag mijn Kessy willen uitschakelen met behoud van Engine start/stop.

Dit komt van een Skoda Karoq af en zit er standaard in. Dit lijkt mij een software / vcds ding die te coderen lijkt.

Deactivate Kessy

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:17
Bestaat er een overzicht van opties, die nog aan en/of uit gezet kunnen worden, voor een Volkswagen Polo AW (Highline - Climatronic, PDC en Navi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ReseT schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:40:
Weet iemand hoe het volgende te bewerkstelligen is in VCDS? Ik zou graag mijn Kessy willen uitschakelen met behoud van Engine start/stop.

Dit komt van een Skoda Karoq af en zit er standaard in. Dit lijkt mij een software / vcds ding die te coderen lijkt.

[Afbeelding: Deactivate Kessy]
Het lijkt mij dat die sensoren in de deurgrepen afzonderlijk af gezekerd zijn en dat je het wel op kunt lossen door simpel een zekering te verwijderen?

Wat ik interessanter vind: Waarom zou je die sensoren überhaupt UIT willen schakelen? Dat hele verhaaltje aangaande diefstal gevoeligheid / sleutel in een blikje bewaren én een eventuele extra verzekeringspremie vanwege 'KESSY' (Keyless Entry Stat-stop SYstem) ga je er niet mee voorkomen doordat een verzekeraar ook gewoon op basis van 't chassisnummer kan zien dát die optie er áf-fabriek op gezeten heeft…. Ga jij bij je verzekeraar nog maar eens proberen aan te tonen dat 't spel daadwerkelijk onklaar gemaakt was op het moment dat je auto gestolen is :9

P.S. De Start-Stop knop werkt overigens volledig onafhankelijk van de deursensoren én de batterij-gevoede module in je sleutel. Zelfs zonder batterij in je sleutel is de auto te starten als de NFC chip van de sleutel gedetecteerd wordt in het interieur. Met een lege batterij kun je de deuren alsnog openen met de sleutel door het kapje van de deurgreep af te pakken en het slot achter dat kapje met de 'oldskool' klapsleutel te openen. Eenmaal binnen in de auto werkt de startknop daarna vervolgens ook gewoon door de sleutel tégen het NFC logo in je auto te houden (op de plek waar normaliter het contactslot zit).

Als je bang bent dat je zélf vergeet om je auto af te sluiten dan kun je beter naar de stand van de spiegels kijken (als je die optie tenminste hebt én je de functie ingeschakeld hebt dat de spiegels inklappen bij vergrendelen). Andere optie is het 'bliepje' van het alarm áán te (laten) zetten, dan hoor je middels één 'bliepje' dat de deuren afgesloten worden en weer openen bij een dubbel 'bliepje'. Als je géén alarm op die auto hebt dan wordt dat 'bliepje' overigens automatisch verzorgt door je claxon... En daarmee is die optie dus eigenlijk verboden in bijna de hele EU (onnodig claxoneren) én dus per-default ook niet zichtbaar in de menu's van je auto....

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 10-08-2019 18:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ReseT schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:40:

[Afbeelding: Deactivate Kessy]
Module 05 (auth nog wat...) En dan in de coding. Daar kun je de deurgrepen uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 20:16
Ik hoop dat ik hier goed zit, ik wil naast een aantal VCDS aanpassingen ook graag mijn BCM software updaten, dit i.v.m. met een probleem met knipperende dim- en interieurverlichting. Ik heb op een Duits forum iets gevonden wat dit probleem op zou moeten lossen.

Zijn hier mensen met de mogelijkheid BCM software te updaten? Of moet dat echt via de dealer gebeuren?

Het gaat om een Polo 1.2 TDI Bluemotion uit 2011.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheIbex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:12:
Ik hoop dat ik hier goed zit, ik wil naast een aantal VCDS aanpassingen ook graag mijn BCM software updaten, dit i.v.m. met een probleem met knipperende dim- en interieurverlichting. Ik heb op een Duits forum iets gevonden wat dit probleem op zou moeten lossen.

Zijn hier mensen met de mogelijkheid BCM software te updaten? Of moet dat echt via de dealer gebeuren?

Het gaat om een Polo 1.2 TDI Bluemotion uit 2011.
Ik kan het wel updaten maar heb dit nog niet eerder gehoord. Kun je het linkje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Ik heb het na lang zoeken hier gevonden. Hij omschrijft het probleem exact zoals ik het ervaar, ik kan alleen de laadspanning niet meten, maar als ik m’n achterruitverwarming en climatronic volgas zet, stopt het flikkeren.

https://www.motor-talk.de...tion-t2869689.html?page=3

Het probleem is overigens bij hem verholpen door een nieuwe BCM, maar hij heeft het ook over een update.

Volgens autoscan heb ik overigens softwareversie 0353 op mijn BCM staan. Ik zag in een online database dat 0355 ook beschikbaar is.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheIbex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:00:
Ik heb het na lang zoeken hier gevonden. Hij omschrijft het probleem exact zoals ik het ervaar, ik kan alleen de laadspanning niet meten, maar als ik m’n achterruitverwarming en climatronic volgas zet, stopt het flikkeren.

Het probleem is overigens bij hem verholpen door een nieuwe BCM, maar hij heeft het ook over een update.

Volgens autoscan heb ik overigens softwareversie 0353 op mijn BCM staan. Ik zag in een online database dat 0355 ook beschikbaar is.
Kun je volledig stukje posten van je module 09? Dan kan ik wat meer uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Rainesh schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:29:
[...]

Kun je volledig stukje posten van je module 09? Dan kan ik wat meer uitzoeken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
 Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 6R0-937-08x-09.clb
  Part No SW: 6R0 937 088 F    HW: 6R0 937 088
  Component: BCM PQ25 Re4  H50 0353  
  Revision: BU050001    Serial number: 0456 080121202
  Coding: 22B02BBF08E12400B33809B06E2B0ED15F80612F7E860441200000000000
  Shop #: WSC 10453 000 1048576
  VCID: 41892F62D848E04AEF-8014

Subsystem 1 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
  Component: RLS 160711 05  54  0403
  Coding: 02302D

Subsystem 2 - Part No SW: 6R0 959 801 AB    HW: 6R0 959 801 AB  Labels: 6R0-959-801.CLB
  Component: J386__TSG_FT  008 1611
  Serial number: KU0KU022061100011112
  Coding: 58BC30

Subsystem 3 - Part No SW: 6R0 959 802 AD    HW: 6R0 959 802 AD  Labels: 6R0-959-802.CLB
  Component: J387__TSG_BT  008 1611
  Serial number: KU0KU030061100011820
  Coding: 48BC30

Subsystem 4 - Part No: 1K8 951 171 A
  Component: DWA-Sensor 00  001 0103
  Coding: 000000

Subsystem 5 - Part No: 1K8 951 605 B
  Component: LIN BACKUP HO  H11 9005

Subsystem 6 - Part No: 1K8 951 171 A
  Component: DWA-Sensor 00  001 0103

Subsystem 7 - Part No SW: 5K0 959 542 A    HW: 5K0 959 542 A
  Component: E221__MFL-TAS  H09 0013
  Serial number: 0304724            
  Coding: 020000

Subsystem 8 - Part No SW: 6R0 959 811 G    HW: 6R0 959 811 G
  Component: J388__TSG_HL  008 1611
  Serial number: KU0KU029061100012739
  Coding: 48BC32

Subsystem 9 - Part No SW: 6R0 959 812 G    HW: 6R0 959 812 G
  Component: J389__TSG_HR  008 1611
  Serial number: KU0KU028061100013164
  Coding: 48BC32

2 Faults Found:
03428 - Activation of Left Adaptive Light
           006 - Short to Plus - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100110
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 7
                   Reset counter: 189
                   Mileage: 172840 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2013.04.14
                   Time: 08:43:54

03429 - Activation of Right Adaptive Light
           006 - Short to Plus - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100110
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 13
                   Reset counter: 195
                   Mileage: 168495 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2013.02.28
                   Time: 07:39:15

Here you go, thanks alvast. Ik hoop dit probleem eindelijk eens op te kunnen lossen, ik vind het een fijne auto, maar hier erger ik me behoorlijk aan.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zeker dat je de juiste koplamen (/units) in je auto hebt (welke er áf fabriek in zaten, dus)?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 13-08-2019 20:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Ik heb pas de koplampen gewisseld van H4 naar H7, een veel uitgevoerde modificatie bij de Polo 6R. Mede voor meer licht, maar ook in de hoop dat dit probleem opgelost zou worden.

De interieurverlichting knippert trouwens op exact hetzelfde ritme mee, die heb ik onlangs gewisseld met een setje ledlampjes van Hypercolor.de ook in de hoop het knipperen te verminderen. Led’s knipperen bijna nog erger dan de halogeen lampjes. (Zijn ook feller, dus is vooral suggestie denk ik)

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat is het voordeel van H7 tov H4?
H7 was in mijn beleving veel gevoeliger voor storingen en pieken namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheIbex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:48:
Ik heb pas de koplampen gewisseld van H4 naar H7, een veel uitgevoerde modificatie bij de Polo 6R. Mede voor meer licht, maar ook in de hoop dat dit probleem opgelost zou worden.

De interieurverlichting knippert trouwens op exact hetzelfde ritme mee, die heb ik onlangs gewisseld met een setje ledlampjes van Hypercolor.de ook in de hoop het knipperen te verminderen. Led’s knipperen bijna nog erger dan de halogeen lampjes. (Zijn ook feller, dus is vooral suggestie denk ik)
Heb je de koplampen ook omgecodeerd na ombouwen naar H7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artkri
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05-2022
Is er een VagCanPro specialist in de buurt van Zaltbommel die in staat is om bij een VW Tiguan 2018 de StartStop functie uit te schakelen?

tnx Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
artkri schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:54:
Is er een VagCanPro specialist in de buurt van Zaltbommel die in staat is om bij een VW Tiguan 2018 de StartStop functie uit te schakelen?

tnx Arthur
Ja die is er. Zit in Berlicum. Stuur me een PB voor zijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Rainesh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:48:
[...]

Heb je de koplampen ook omgecodeerd na ombouwen naar H7?
Daarvoor wilde ik graag nog contact opnemen met iemand hier, maar het probleem bestond ook al met de H4 lampen... maar misschien lost dat het probleem wel op!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TheIbex schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Daarvoor wilde ik graag nog contact opnemen met iemand hier, maar het probleem bestond ook al met de H4 lampen... maar misschien lost dat het probleem wel op!
Byte 22 op 00 coderen in module 09

• DavidMichielen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-01-2022
Hi,

Als ik de spraakbedieningsknop op het stuur van mijn Polo AW indruk, krijg ik in het scherm te zien dat ik dit moet laten activeren bij een dealer.

Weet iemand waarom? En kan iemand dit met VCDS bijvoorbeeld? Of werkt dit anders? Iemand een adresje?

Groets

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 18:00

BasilFX

BasilFX

DavidMichielen schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:21:
Hi,

Als ik de spraakbedieningsknop op het stuur van mijn Polo AW indruk, krijg ik in het scherm te zien dat ik dit moet laten activeren bij een dealer.

Weet iemand waarom? En kan iemand dit met VCDS bijvoorbeeld? Of werkt dit anders? Iemand een adresje?

Groets
De dealer kan dit voor je activeren, omdat dit een Software as Product (SWaP) is. Daar kunnen we met VCDS helaas niets aan doen.

http://www.basilfx.net

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TheIbex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:48:

Controleer eens of je polen van je batterij nog goed vast zitten en of er geen wit prut opzit? Anders eens massa checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DavidMichielen schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:21:
Hi,

Groets
Je kunt je ook even afvragen of je het gaat gebruiken. Kost een paar centen namelijk. Ik heb het ook en gebruik het nooit. Veel te traag en omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
GerCor schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:21:
[...]

Je kunt je ook even afvragen of je het gaat gebruiken. Kost een paar centen namelijk. Ik heb het ook en gebruik het nooit. Veel te traag en omslachtig.
Eens, ik heb het gehad. Nu in mijn huidige Golf niet meer het vinkje gezet bij de bestelling. Mis het ook niet, maar het knopje zit dan wel op het stuur. Het knopje is nog wel te gebruiken met Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb het destijds voor mijn shortlease golf eens nagevraagd (dacht dat ze wat vergeten waren, was dus bewust). Reken op tussen de 300 en 600 euro.
Op de Passat was het al geactiveerd. Gebruik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
Is het ook mogelijk om bij een Golf 7 met LED achterlichten het achteruitrijlicht feller te laten branden?
Geeft standaard namelijk nauwelijks licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

BadEendTerror schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:15:
Is het ook mogelijk om bij een Golf 7 met LED achterlichten het achteruitrijlicht feller te laten branden?
Volgens mij wel. Heb je er halogeen inzitten of ook LED? Ik dacht te weten dat ze standaard op 80% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
Achterlicht is helemaal LED.

[ Voor 17% gewijzigd door BadEendTerror op 19-08-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, ja 80% of 100%, ik weet niet of dat zo'n verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nieuwe dongle OBDeleven weer uitgesteld. Geen datum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
Med LED ook nog steeds zo slecht ja? Moet zeggen dat ik nu een Golf met LED heb maar ook met AUR camera dus het valt me niet meer zoveel op. Maar de vorige golf 6 met halogeen en ook nog maar eens aan 1 zijde AUR licht was echt een verschrikking.

Oplossing: Klein beetje je rem ingedrukt houden, krijg je meer dan voldoende remlicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BadEendTerror schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:15:
Ja is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 19:22
Rainesh, ik zit helaas niet in de auto's. Is het voor jou ook mogelijk om Apple CarPlay te activeren? Regensensors en nog andere functies te activeren? Ik heb een VW Polo uit 2017. Kan ik hiervoor bij u langskomen?
Alvast bedankt voor uw reactie

[ Voor 4% gewijzigd door RebornVampie op 20-08-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
SadisticPanda schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:05:
[...]

3 grote keuzes:
- 25 euro ofso voor clone op ebay, werkt perfect, zolang je je vcds niet up date
- 60 euro voor russische clone, updaten enzo werkt allemaal
- originele kabel (450 plus) , alles werkt, en je krijgt geweldige support van rosstech
russische clone?!?!
Nog nooit van gehoord, waar kan je die ergens krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

rob3rt schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

russische clone?!?!
Nog nooit van gehoord, waar kan je die ergens krijgen dan?
Echt legaal zijn ze niet maar ze zijn in ieder geval te vinden op sommige russische forums :p. Kan je gewoon updaten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
Het linkje wordt met reden niet publiekelijk geplaatst, op het forum erom vragen is dus ook niet de bedoeling.

[ Voor 108% gewijzigd door deepbass909 op 28-08-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb een ongelukje gehad, niet mijn schuld, en nu heb ik een storing in de radar. Dus geen ACC / Front Assist.. Dat ga ik wel laten fixen bij de dealer (via verzekering).

Echter, ik ga maandag op vakantie naar zuid Frankrijk en voor die tijd geen mogelijkheid om naar de dealer te gaan.

Nu heb ik begrepen dat als je via vcds het adaptieve gedeelte van de ACC uit zet, dat je dan gewone cruise control over houdt.

Is dat waar? En is er iemand omg. Flevoland / Zwolle / zuid Friesland die dit weekend dit voor mij kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:37

elsinga

=8-)

Ik begreep dat dat niet kan, maar laat me graag corrigeren. ;) En mocht het met OBD11 te doen zijn, dan wil ik je wel helpen. Woon in Heerenveen, maar kom zaterdagmiddag vanuit Leusden over de A28/A32 en kan prima even ergens stoppen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MeltedForest schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:23:
Ik heb een ongelukje gehad, niet mijn schuld, en nu heb ik een storing in de radar. Dus geen ACC / Front Assist.. Dat ga ik wel laten fixen bij de dealer (via verzekering).

Echter, ik ga maandag op vakantie naar zuid Frankrijk en voor die tijd geen mogelijkheid om naar de dealer te gaan.

Nu heb ik begrepen dat als je via vcds het adaptieve gedeelte van de ACC uit zet, dat je dan gewone cruise control over houdt.

Is dat waar? En is er iemand omg. Flevoland / Zwolle / zuid Friesland die dit weekend dit voor mij kan doen?
Zolang je radar nog aangesloten zit kan het niet. Heb je voorschade gehad? Om wat voor auto gaat het?

Al uit laten lezen? Foutcodes even wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Rainesh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Zolang je radar nog aangesloten zit kan het niet. Heb je voorschade gehad? Om wat voor auto gaat het?

Al uit laten lezen? Foutcodes even wissen.
Nee uitlezen had de dealer ook geen tijd voor... Misschien dat dat nog wel helpt inderdaad even kijken of iemand dat voor mij kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246262

Hallo, ik heb een Audi A4 van 2016 3.0 diesel met pre sense voor en achter, lane assist, uitstap waarschuwing etc.
Kan de pre sense ook permanent uitgeschakeld worden?

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de auto zo hard remt met een fietser of wandelaar aan de zijkant van de weg dat het gevaarlijk word.
De laatste keer ging hij van 90km/h vol in de ABS omdat er een wielrenner reed, als iemand achter mij had gereden was die zeker op mij geknald.

Ik denk dat een dealer dit niet wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 1246262 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:58:
Hallo, ik heb een Audi A4 van 2016 3.0 diesel met pre sense voor en achter, lane assist, uitstap waarschuwing etc.
Kan de pre sense ook permanent uitgeschakeld worden?

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de auto zo hard remt met een fietser of wandelaar aan de zijkant van de weg dat het gevaarlijk word.
De laatste keer ging hij van 90km/h vol in de ABS omdat er een wielrenner reed, als iemand achter mij had gereden was die zeker op mij geknald.

Ik denk dat een dealer dit niet wil doen?
Heb je al de software update gehad van de dealer? Dat is namelijk een flinke verbetering. Als je dat wel gehad hebt dan kan ik het wel permanent uitzetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Nu online
De VCDS aanpassingen lijst zijn vrij compleet, echter mis ik enkele instellingen voor een e-Golf.

Is het mogelijk om enkele handmatige handelingen welke ik tijdens het starten doe af te vangen of op te nemen in het gebruikersprofiel van de auto? Ik heb hier naar gezocht maar ik kan het in het boekje dan wel online nog niet goed vinden, het gaat om:
- het aanpassen van de terugverdien voltage voor de accu (standaard staat deze in D op 0, je hebt 3 tredes), ik rijdt het liefst in D-2.
- het standaard uitgeschakeld laten van de geluidssimulator (voorraad model auto, deze optie zat erop..)
- het aanpassen van de drivers-modus, voor het gros van mijn route rijdt ik over N-wegen. Waarbij Normal/Eco niet veel verschil uit maakt. Standaard staat deze op Normal, ik rijdt het liefst in Eco :+

Verder is de e-Golf (2018) een voorraad auto uit Oosterrijk welke via NL LM beschikbaar kwam, rijkelijk uitgerust maar zonder de frontcamera (voor lane assist) en rondom parkeersensoren (automatisch inparkeren).

Welke aanvullende wijzingen hebben (e-)Golf bezitters gedaan en waarom? Bovenstaande 3 punten, zou mij doen overwegen om te kijken naar VCDS mogelijkheden of kan ik hier maar beter vanaf zien gezien LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -wisd0m-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 20:19
Dag allemaal,

Een paar weken terug heb ik een VW Touran 2010 (nieuwe model) gekocht met een RNS 310/315 radio waarvan de bluetooth module is uitgeschakeld. Ik begreep van de pagina van Gerrit Speek dat dit middels coding alsnog in te schakelen is. Maar om alleen voor deze aanpassing nu alle hardware aan te schaffen lijkt mij een beetje jammer, is er misschien iemand in het oosten des lands (overijssel) die hier misschien de hardware voor heeft en zou willen helpen?

M.v.g.
Rik Koster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

-wisd0m- schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:01:
Dag allemaal,

Een paar weken terug heb ik een VW Touran 2010 (nieuwe model) gekocht met een RNS 310/315 radio waarvan de bluetooth module is uitgeschakeld. Ik begreep van de pagina van Gerrit Speek dat dit middels coding alsnog in te schakelen is. Maar om alleen voor deze aanpassing nu alle hardware aan te schaffen lijkt mij een beetje jammer, is er misschien iemand in het oosten des lands (overijssel) die hier misschien de hardware voor heeft en zou willen helpen?

M.v.g.
Rik Koster
310 heeft nooit bluetooth. Is aparte module.
315 is in weinige gevallen bt in te schakelen als het nog niet aan staat.
Als je de radio eruit haalt en er staat op het mac adres allemaal 00. Dan zit er geen bluetooth in en is het ook niet in te schakelen (zonder lose module te kopen). Staat er wel een op kan het ingeschakeld worden. Kan je zelf checken als je wil.

Enkel iemand zoeken met vcds dan en een microfoon kopen van vw en monteren/vrijschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Laatst online: 05-06 14:50
-wisd0m- schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:01:
Dag allemaal,

M.v.g.
Rik Koster
Ik heb VCDS regio Almelo.
Als je de spullen hebt kun je mij wel een PM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -wisd0m-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 20:19
SadisticPanda schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:46:
[...]

310 heeft nooit bluetooth. Is aparte module.
315 is in weinige gevallen bt in te schakelen als het nog niet aan staat.
Als je de radio eruit haalt en er staat op het mac adres allemaal 00. Dan zit er geen bluetooth in en is het ook niet in te schakelen (zonder lose module te kopen). Staat er wel een op kan het ingeschakeld worden. Kan je zelf checken als je wil.

Enkel iemand zoeken met vcds dan en een microfoon kopen van vw en monteren/vrijschakelen.
Dank je voor de uitleg, ik ga vanavond meteen even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 18:00

BasilFX

BasilFX

njiwedu0b schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:57:
- het aanpassen van de terugverdien voltage voor de accu (standaard staat deze in D op 0, je hebt 3 tredes), ik rijdt het liefst in D-2.
- het standaard uitgeschakeld laten van de geluidssimulator (voorraad model auto, deze optie zat erop..)
- het aanpassen van de drivers-modus, voor het gros van mijn route rijdt ik over N-wegen. Waarbij Normal/Eco niet veel verschil uit maakt. Standaard staat deze op Normal, ik rijdt het liefst in Eco :+
LM?
Ik ben ook geïnteresseerd in het antwoord!

Die van de geluidssimulator zou mogelijk moeten zijn. Op YouTube kwam ik dit filmpje tegen: YouTube: VW e-Golf, MY2018 – e-Sound memory function activation - spominska f....

http://www.basilfx.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
BasilFX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:02:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd in het antwoord!

Die van de geluidssimulator zou mogelijk moeten zijn. Op YouTube kwam ik dit filmpje tegen: YouTube: VW e-Golf, MY2018 – e-Sound memory function activation - spominska f....
Kijk in de adaptiekanalen van de soundgenerator module of in de coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Het is even stil geweest rondom onderstaand probleem,
TheIbex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:00:

Inmiddels heb ik de volgende hier aangedragen oplossingen geprobeerd;
  • H7 verlichting correct gecodeerd met VCDS (sowieso positief, de beide H7 pitten schijnen nu tegelijk, flink meer licht)
  • Accupolen losgemaakt, licht opgeschuurd. Geen prut oid gevonden, zag er mijns inziens keurig uit.
Dit heeft helaas allemaal niet aan de oplossing bijgedragen. Wel heb in een lijst de volgende TPI code gevonden.
  • Servicehinweis: Lichtflackern bei Motorleerlauf (2022607/1)
Ik kan echter de inhoud niet vinden, misschien via ErWin?

Deze TPI is echter voor de Golf VI, misschien is er een vergelijkbare TPI voor de Polo 6R?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gewoon via Erwin opzoeken. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Heb even dikgedrukt met antwoorden toegevoegd

Is het mogelijk om enkele handmatige handelingen welke ik tijdens het starten doe af te vangen of op te nemen in het gebruikersprofiel van de auto? Helaas niet mogelijk. Ik heb hier naar gezocht maar ik kan het in het boekje dan wel online nog niet goed vinden, het gaat om:
- het standaard uitgeschakeld laten van de geluidssimulator (voorraad model auto, deze optie zat erop..) uit laten zetten met VCDS
- het aanpassen van de drivers-modus, voor het gros van mijn route rijdt ik over N-wegen. Waarbij Normal/Eco niet veel verschil uit maakt. Standaard staat deze op Normal, ik rijdt het liefst in Eco :+ Niet standaard mogelijk

Verder is de e-Golf (2018) een voorraad auto uit Oosterrijk welke via NL LM beschikbaar kwam, rijkelijk uitgerust maar zonder de frontcamera (voor lane assist) en rondom parkeersensoren (automatisch inparkeren).

===========================================================================

Front camera voor lane assist kan later in gebouwd worden maar kost je een nieuwe voorruit, camera, bekabeling, kappen,spiegel en nog wat andere zaken en loopt aardig in de papieren.

Parkeersensoren kan wel, maar automatisch inparkeren geld een beetje hetzelfde als bovenstaand en is zover mij bekend door de enorme kosten nog niet eerder geretrofit.

Anoniem: 1251132

Hâo,

Ik heb net een skoda octavia.

Zijn er in zuid-westvlaanderen mensen die hier enkele aanpassingen kunnen aan doen?

Mvg

• GerCor

GerCor

Anoniem: 1251132 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:05:
Hâo,

Ik heb net een skoda octavia.

Zijn er in zuid-westvlaanderen mensen die hier enkele aanpassingen kunnen aan doen?

Mvg
Kijk even op de beginpagina.....

• Rainesh
Automatisch inparkeren valt reuze mee qua kosten en tijd. Kabelboom verschilt heel weinig tov PDC voor+achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:08:
Automatisch inparkeren valt reuze mee qua kosten en tijd. Kabelboom verschilt heel weinig tov PDC voor+achteren.
Tijd is kosten. En die pla controller zit wel,op heel lastige plaats.

• Mni82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 18:35
Hoi, ik ben blij jullie mooie forum gevonden te hebben. :)

Ik ben een van die vele die twijfelt bij het aanschaffen van een nieuwe lease-auto.
De twijfel nu is nu tussen de volgende modellen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/BbyyngE.png

Natuurlijk wil (ook ik) meer dan het budget toe laat.
Nu ben ik aan het kijken wat via VCDS mogelijk is.
Hopelijk kunnen jullie daar iets meer over kwijt.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het volgende zou willen op mijn toekomstige auto:

Must have: Sunset (getint glas)
Must have: Trekhaak
Nice to have: Panorama dak

Tot zo ver de hardware.
Nu de opties die wellicht met VSDS te activeren zijn.
De opties komen vanuit de Skoda Octavia (maar waarschijnlijk hebben andere modellen ook dezelfde functionaliteit)
Graag jullie expertise over de onderstaande opties. Zijn deze te activeren, of ontbreekt er dan mogelijk hardware (bv sensoren)?

1. Must have:
Adaptive cruise assistant
Lane assist en blindspot

2. Should have:
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Virtual pedal
Digitaal intrumentenpaneel
Travel assist

3. Could have:
Optical parking assistent

Indien jullie mij van enig advies kunnen geven zou ik jullie dankbaar zijn.

Fijne dag!

• Scrtz
  • Laatst online: 00:14
Mni82 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:26:

Ik ben een van die vele die twijfelt bij het aanschaffen van een nieuwe lease-auto.

[Afbeelding]

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het volgende zou willen op mijn toekomstige auto:

Tot zo ver de hardware.
De opties komen vanuit de Skoda Octavia (maar waarschijnlijk hebben andere modellen ook dezelfde functionaliteit)
Graag jullie expertise over de onderstaande opties. Zijn deze te activeren, of ontbreekt er dan mogelijk hardware (bv sensoren)?

1. Must have:
Lane assist en blindspot

2. Should have:
Virtual pedal
Travel assist

3. Could have:

Fijne dag!
Advies is altijd lastig aangezien iedereen andere waardes hecht aan opties en dus het een boven het ander verkiest terwijl een ander persoon weer heel iets anders zou kiezen. Je moet gewoon de auto's langs elkaar gaan leggen en goed nadenken over wat jij nou echt belangrijk vind. Wat kun je gedurende leaseperiode (3-5 jaar?) écht niet missen? Pak de auto die dat allemaal heeft.

• GerCor

GerCor

[Afbeelding]

Tot zo ver de hardware.

1. Must have:
Lane assist en blindspot

2. Should have:
Virtual pedal
Travel assist

3. Could have:

Fijne dag!
Jij ook een fijne dag. Maar ...... wat heeft jouw vraag met het onderwerp van deze topic te maken?

• Mni82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 18:35
GerCor schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:32:
[...]

Jij ook een fijne dag. Maar ...... wat heeft jouw vraag met het onderwerp van deze topic te maken?
hmmmm.... wellicht heb ik het topic niet helemaal goed begrepen of is mijn vraag niet goed overgekomen.

Ik zou graag willen weten of de onderstaande opties na het aanschaffen te activeren zijn.
Ik heb iemand horen zeggen dat ze sensoren etc. stanaard bij elke auto monteren maar alleen de software niet activeren.

Lane assist en blindspot
Virtual pedal
Travel assist

Als ik het topic verkeerd begrepen heb, excuus.

• DonJunior
  • Laatst online: 21:09
GerCor schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:32:
[...]

Dit?
[..]
[..]
Tot zo ver de hardware.
[..]
Dat gezegd hebbende:
@ @Mni82 Je lijstje even toegelicht:
1. Must have:
Adaptive cruise assistant - Hardware voor nodig (Sensor in je VW logo)
Lane assist en blindspot - Hardware voor nodig (camera, driehoekje in je spiegelhouder achter de voorruit)

2. Should have:
Elektrisch te openen en sluiten achterklep - Hardware voor nodig, logischerwijs krijg je af-fabriek andere gasveren/electrische op je achterklep gemonteerd
Virtual pedal - Geen idee wat dit is. Dus dat kan wellicht iemand anders even toelichten
Digitaal intrumentenpaneel - euh.. hardware voor nodig.
Travel assist - Geen idee wat dit is. Dus dat kan wellicht iemand anders even toelichten

3. Could have:
Optical parking assistent - Je raad het bijna al.. hardware voor nodig in de vorm van een camera in je kofferbak logo

Ergo eigenlijk heb je voor bijna al je verzoeken hardware nodig. Overigens zou ik (persoonlijk) voor degene gaan met de automaat (die zie ik in je lijstje alleen terug bij de Seat.

*sowieso

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php