Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:27
Mni82 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:46:
[...]

Ik heb iemand horen zeggen dat ze sensoren etc. stanaard bij elke auto monteren maar alleen de software niet activeren.

[..]
Dit is pertinent onwaar.
Ik heb zelf de Golf Variant (1.5 TSI DSG) en mis helaas diverse sensoren (o.a. camera achter de voorruit) om bijvoorbeeld Lane Assist in VCDS te activeren.

*sowieso

• Mni82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 18:35
Oke, duidelijk verhaal. Die vlieger gaat dus niet op.
Ik zal moeten gaan zoeken naar andere mogelijkheden om het lijstje compleet te krijgen.
Zo jammer dat je keuzes moet maken in het leven :?

Bedankt voor de reacties

[ Voor 6% gewijzigd door Mni82 op 12-09-2019 14:17 ]

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:19

elsinga

=8-)

Lane Assist kun je wel activeren als je bijvoorbeeld Verkeersbordherkenning neemt (want zelfde camera). Betaal je (bij mijn Kodiaq) 70 euro voor, scheelt je 700 euro of zo.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DonJunior schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:54:

Virtual pedal - Geen idee wat dit is. Dus dat kan wellicht iemand anders even toelichten
Met je voet de achterklep openen. Hardware dus
Travel assist - Geen idee wat dit is. Dus dat kan wellicht iemand anders even toelichten
Combinatie van ACC en Lane Assist. Hardware voor nodig. Ander stuur. Je moet constant contact hebben met het stuur.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
GerCor schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:32:
[...]

Jij ook een fijne dag. Maar ...... wat heeft jouw vraag met het onderwerp van deze topic te maken?
Heb je de vraag wel goed gelezen?
De vraag is naar mijn idee passend in dit topic alleen een vergelijk maken met de mogelijke opties en mogelijkheden van VCDS in deze modellen lijkt mij best lastig.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38
Zover ik weet is de zijn de Leon en Octavia het goedkoopst qua opties.

Als je een Golf neemt en je neemt Dynamic Light Assist, dan kunnen Lane Assist, Verkeersbordenherkenning en TJA er achteraf bij. Want dan krijg je een driehoekige camera in je voorruit. ACC is standaard op de Golf Facelift zover ik weet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zeker
De vraag is naar mijn idee passend in dit topic alleen een vergelijk maken met de mogelijke opties en mogelijkheden van VCDS in deze modellen lijkt mij best lastig.
Maar wat staat er nou onder in het scherm van deze topic?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 14:41
Goedemiddag allen,

Iemand die ik ken krijgt de volgende melding op zijn beeldscherm:
"App-Connect"
U kunt de functie vrijschakelen met een activeringssleutel. Neem contact op met uw service partner.
Gaat om een Polo uit 2017

Moet dit perse via de dealer? Of kan dit ook via VCDS? En zou iemand mij kunnen helpen in de regio van Tilburg? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rikvdlee op 24-09-2019 14:17 ]

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Rikvdlee schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:15:
Goedemiddag allen,

Iemand die ik ken krijgt de volgende melding op zijn beeldscherm:
"App-Connect"
U kunt de functie vrijschakelen met een activeringssleutel. Neem contact op met uw service partner.
Gaat om een Polo uit 2017

Moet dit perse via de dealer? Of kan dit ook via VCDS? En zou iemand mij kunnen helpen in de regio van Tilburg? :)
Dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:26
Misschien een hele rare vraag, maar het kan ook zijn dat het "hardware + rewiring" is, maar ik zit met het volgende.
Mijn vrouw heeft een Fabia 5J en de lichtschakelaar heeft een vreemde manier van het aanzetten van de verlichting:
Uit => dimlicht voor aan, achter uit, dashboard verlichting uit
Stadslicht => dimlicht voor uit, achter uit, dashboard verlichting aan
Dimlicht => dimlicht voor aan, achter aan, dashboard verlichting aan.

Zit er iets niet goed in de codering, of heeft een of andere eppo de draadjes verkeerd aangesloten?
Het lijkt er in ieder geval op dat stadslicht == geen licht.

Moet ik het in vcds gaan zoeken, of moet ik ergens een boekje opsnorren en de kabels uitzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Deshmir schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:03:
Misschien een hele rare vraag, maar het kan ook zijn dat het "hardware + rewiring" is, maar ik zit met het volgende.
Mijn vrouw heeft een Fabia 5J en de lichtschakelaar heeft een vreemde manier van het aanzetten van de verlichting:
Uit => dimlicht voor aan, achter uit, dashboard verlichting uit
Stadslicht => dimlicht voor uit, achter uit, dashboard verlichting aan
Dimlicht => dimlicht voor aan, achter aan, dashboard verlichting aan.

Zit er iets niet goed in de codering, of heeft een of andere eppo de draadjes verkeerd aangesloten?
Het lijkt er in ieder geval op dat stadslicht == geen licht.

Moet ik het in vcds gaan zoeken, of moet ik ergens een boekje opsnorren en de kabels uitzoeken?
Ah dit is bekend. Komt vaak voor bij de Polo. Is niks verkeerd....it's a feature

Uit = dimlicht voor aan = dagrijverlichting voor

1) je kunt kijken in de codering
2) DRL pin uit je lichtschakelaar trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door 5arcastro op 29-09-2019 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
Kan iemand mij vertellen of ik de juiste camera heb bij mijn golf 7 voor lange assist, traffic sign recognition, etc.
https://photos.app.goo.gl/bEkAVarYtuToKKro6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

5arcastro schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:25:
Kan iemand mij vertellen of ik de juiste camera heb bij mijn golf 7 voor lange assist, traffic sign recognition, etc.
Ik zie geen camera op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
5arcastro schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:25:
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het mogelijk om de 'infrarood' sensor uit te schakelen? Elke keer als ik mijn hand voor m'n Discover pro houd, dan komt er zo'n popup met selectie mogelijk heden. Dat vind ik erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

JimmyClioRS schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:48:
Is het mogelijk om de 'infrarood' sensor uit te schakelen? Elke keer als ik mijn hand voor m'n Discover pro houd, dan komt er zo'n popup met selectie mogelijk heden. Dat vind ik erg irritant.
Hoe wil je de Discover dan bedienen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:54:
[...]

Hoe wil je de Discover dan bedienen? |:(
Als je op het scherm drukt, dan krijg je hetzelfde menu naar boven. Nu is het elke keer als je hand in de buurt van het scherm komt, je een menu omhoog krijgt.

Zelfde met achteruit rijden met de camera, als je dan je hand op de DSG pook hebt liggen, dan krijg je steeds het menu om je camera in te stellen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon je hand van de pook afhalen en met twee handen sturen als je een bijzondere verrichting doet. Is nog veiliger ook ;)

Snap je irritatie, maar zal ook aan de auto zelf liggen (welke?). Heb er in de Passat totaal geen last van iig, maar die auto is ook wat groter dus DSG en Discover Pro zit kennelijk voldoende afstand tussen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
The Eagle schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:09:
Je kunt ook gewoon je hand van de pook afhalen en met twee handen sturen als je een bijzondere verrichting doet. Is nog veiliger ook ;)

Snap je irritatie, maar zal ook aan de auto zelf liggen (welke?). Heb er in de Passat totaal geen last van iig, maar die auto is ook wat groter dus DSG en Discover Pro zit kennelijk voldoende afstand tussen.
Daar heb je gelijk in. Ik zal eens een filmpje maken, hoe het bij mij zit. Misschien is mijn Infotaiment systeem wel over enthousiast, maar ik denk dat ik al een oplossing heb gevonden, een klein stukje zwart folie over de onderste zwarte rand plakken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Stel dat ik dit aan wil laten zetten:

- Lane Assist
- Grootlichtassistent

en

- Spiegels automatisch inklappen

Ik heb een Polo Comfortline Business van 3 dagen oud. Heb ACC dus die camera achter de spiegel (vroeger zat die onder de grille geloof ik). Verder heb ik ook een licht&zicht pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

JimmyClioRS schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik zal eens een filmpje maken, hoe het bij mij zit. Misschien is mijn Infotaiment systeem wel over enthousiast, maar ik denk dat ik al een oplossing heb gevonden, een klein stukje zwart folie over de onderste zwarte rand plakken :*)
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet eens weet of dat bij mij ook gebeurt. Waarschijnlijk weet ik dat niet omdat het mij nog nooit gestoord heeft.

Wel met de achteruitrijcamera. Bij sommigen duurt dat in beeld zijn van het menu erg lang. En dat, zo kan ik me voorstellen, kan best irritant zijn. Ik gebruik die camera eigenlijk alleen bij het achteruitrijden bij Appie Heijn. Daar lopen veel mensen achter de auto langs. Maar voor gewoon gebruik, zoals bij het achteruit inparkeren heb ik er geen last van.

Maar als je het afplakt met zwart folie. Denkt het systeem dan niet dat er een hand voor zit? Blijft het menu constant in beeld.
KaiseRRuby schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:35:
Stel dat ik dit aan wil laten zetten:

- Lane Assist
- Grootlichtassistent

en

- Spiegels automatisch inklappen

Ik heb een Polo Comfortline Business van 3 dagen oud. Heb ACC dus die camera achter de spiegel (vroeger zat die onder de grille geloof ik). Verder heb ik ook een licht&zicht pakket.
ACC is een radar en die zit in de grille. Als je een camera hebt voor grootlichtassistent e.d. dan heb je een 'wit' driehoekje bovenin de autoruit.

Als je de spiegels wilt laten inklappen heb je spiegels nodig die in kunnen klappen.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 01-10-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
GerCor schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

[..]

[...]

ACC is een radar en die zit in de grille. Als je een camera hebt voor grootlichtassistent e.d. dan heb je een 'wit' driehoekje bovenin de autoruit.

Als je de spiegels wilt laten inklappen heb je spiegels nodig die in kunnen klappen.
Alle drie de zaken zijn inderdaad niet mogelijk.

Iemand enig idee of ik de juiste spiegels zou kunnen kopen voor mijn Polo of is dat een onbegonnen werk?

[ Voor 11% gewijzigd door KaiseRRuby op 01-10-2019 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KaiseRRuby schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Alle drie de zaken zijn inderdaad niet mogelijk.

Iemand enig idee of ik de juiste spiegels zou kunnen kopen voor mijn Polo of is dat een onbegonnen werk?
YouTube: VW Polo (AW) 2019 Genuine Folding Mirrors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zie op dat filmpje dat de spiegels pas weer uit klappen als de auto op contact wordt gezet. Kan ik dat zelf ook instellen op mijn Seat Leon met obdeleven? Nu klappen ze elke keer uit als ik de auto open doe, dus ook als ik alleen maar wat uit de auto wil halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024
Hurricane schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:42:
Ik zie op dat filmpje dat de spiegels pas weer uit klappen als de auto op contact wordt gezet. Kan ik dat zelf ook instellen op mijn Seat Leon met obdeleven? Nu klappen ze elke keer uit als ik de auto open doe, dus ook als ik alleen maar wat uit de auto wil halen.
Met odbleven geen ervaring maar met vcds kan je de optie omzette .
- Uitklappen wanneer bestuurdersdeur opengaat
- Uitklappen wanneer op contact

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:42:
Wat voor Leon / bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

5f 2016 fr

Heb al even gekeken bij adaption en long coding maar weet zo snel niet waar ik het moet zoeken.
Rainesh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Wat voor Leon / bouwjaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:14:
5f 2016 fr

Heb al even gekeken bij adaption en long coding maar weet zo snel niet waar ik het moet zoeken.

[...]
Module 09
Security Access 31347
Adaptions

Als je een zoekfunctie hebt, tik dan spiegels in. In een van die regels staat het. Laatst nog op een nieuwe Ibiza gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:56:
[...]

Met odbleven geen ervaring maar met vcds kan je de optie omzette .
- Uitklappen wanneer bestuurdersdeur opengaat
- Uitklappen wanneer op contact
Is dat niet de standaardinstelling van Audi?

EDIT: dat uitklappen bij contact. :9

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 04-10-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Rainesh schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

Module 09
Security Access 31347
Adaptions

Als je een zoekfunctie hebt, tik dan spiegels in. In een van die regels staat het. Laatst nog op een nieuwe Ibiza gedaan.
Heb er handmatig naar zitten zoeken want de zoekfunctie in obdeleven houd te wensen over :? maar helaas zonder het te kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:31

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Tjek de volgende regels even

Spiegelverstellung-Funk Spiegelanklappen active
Spiegelverstellung-Funk Spiegelanklappung Modus by look command via remote control key
Spiegelverstellung-Profilfunktion fuer Anklappung der Aussenspiegel not active / Active
Spiegelverstellung-Signalisierung_Spiegelanklappung active
Spiegelverstellung-Spiegelanklappen_bei_Wiederverriegelung active

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Antera schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:40:
Tjek de volgende regels even

Spiegelverstellung-Funk Spiegelanklappen active - Check
Spiegelverstellung-Funk Spiegelanklappung Modus by look command via remote control key - Check
Spiegelverstellung-Profilfunktion fuer Anklappung der Aussenspiegel not active / Active - Not active
Spiegelverstellung-Signalisierung_Spiegelanklappung active -Check
Spiegelverstellung-Spiegelanklappen_bei_Wiederverriegelung active - Not Active
Heb de waardes uit gelezen. Zie hierboven. Moet Spiegelanklappen_bei_Wiederverriegelung op active staan?
Anklappung der Aussenspiegel staat nu op Not active moet die dan op active of not active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hurricane schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Heb de waardes uit gelezen. Zie hierboven. Moet Spiegelanklappen_bei_Wiederverriegelung op active staan?
Anklappung der Aussenspiegel staat nu op Not active moet die dan op active of not active?
Je zou verwachten dat je een tekst tegenkomt die over contact aan/uit gaat.

Zoals eerder geschreven. En @Rainesh weet dat vast wel. Bij Audi gaan de spiegels pas uit als je het contact inschakelt, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:44:
[...]

Heb er handmatig naar zitten zoeken want de zoekfunctie in obdeleven houd te wensen over :? maar helaas zonder het te kunnen vinden :'(
Dit is het regeltje wat je moet hebben.

ENG141635-ENG155908-Spiegelverstellung-Spiegel_ausklappen_ueber_FFB_auf

Maar dat ligt ook aan de softwareversie van je BCM. Pas bij de nieuwere versies wordt het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Rainesh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Dit is het regeltje wat je moet hebben.

ENG141635-ENG155908-Spiegelverstellung-Spiegel_ausklappen_ueber_FFB_auf

Maar dat ligt ook aan de softwareversie van je BCM. Pas bij de nieuwere versies wordt het ondersteund.
Kan die regel helaas niet vinden onder acces control 2 waar die andere regels ook staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Kan die regel helaas niet vinden onder acces control 2 waar die andere regels ook staan.
Dan niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumo-one
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01-2022
Ik heb een audi a4 b9 model 2016

Ik heb via de carisma app al een paar dingen aangepast

Needle sweep
Start/stop uitgeschakeld

Heb het groene menu ook kunnen activeren.

Bestaat hier soms een uitleg of lijst van, waar ik kan terugvinden wat er allemaal hier kan aangepast worden?

Grtjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yakumo-one schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:41:

Needle sweep
Start/stop uitgeschakeld

Bestaat hier soms een uitleg of lijst van, waar ik kan terugvinden wat er allemaal hier kan aangepast worden?

Grtjes
Soms sta je ergens met je neus bovenop en nog zie je het niet. Kijk even in het roze kader onderaan deze pagina......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Yakumo-one schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:41:

Needle sweep
Start/stop uitgeschakeld

Grtjes
Kijk op www.stemei.de maar met Carista moet je wel voorzichtig zijn op een B9. Leest sommige modules niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieva
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb een nieuwe T-cross met de meeste opties erop (lane assist, ACC, active display, kessy, etc)

Graag zou ik het volgende willen hebben:
- Traffic assist
- Verkeersborden herkenning
- rij modes
- start stop standaard uit
- groot licht assistent

Is er iemand in de regio leiden die mij hiermee zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eddieva schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:48:
Ik heb een nieuwe T-cross met de meeste opties erop (lane assist, ACC, active display, kessy, etc)

Graag zou ik het volgende willen hebben:
- Traffic assist
- Verkeersborden herkenning
- rij modes
- start stop standaard uit
- groot licht assistent

Is er iemand in de regio leiden die mij hiermee zou kunnen helpen?
Ik kan je mee helpen, zit in Voorburg.

Alleen Traffic Assist is afhankelijk van je softwareversie van je camera.

Rij modes kan niet met enkel software

Startstop kan heel misschien. Bij de 2019-2020 modellen (modeljaar 2020) kan startstop niet meer softwarematig uitgezet worden.

Stuur me een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 23:08
Een collega wil DAB in z'n Golf 7 vrijschakelen. Hij heeft het Discover systeem MIB2. De dealer zegt dat de hardware voor DAB er al in zit.
Alleen kan die DAB niet uitkiezen op het scherm, dat menu is er simpelweg niet. Kan dit met VCDS aangezet worden? Zo ja welke codering. Kan weinig vinden over de coderingen er van, wel Youtube filmpjes van retrofit DAB inbouwen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:00:
Een collega wil DAB in z'n Golf 7 vrijschakelen. Hij heeft het Discover systeem MIB2. De dealer zegt dat de hardware voor DAB er al in zit.
Alleen kan die DAB niet uitkiezen op het scherm, dat menu is er simpelweg niet. Kan dit met VCDS aangezet worden? Zo ja welke codering. Kan weinig vinden over de coderingen er van, wel Youtube filmpjes van retrofit DAB inbouwen.
Moet ook de juiste antenne erin. MIB2 kun je het beste met de nieuwe hexv2 kabels doen. Maar zover ik weet zit er zelden tot nooit hardware erin voor DAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Rainesh schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Moet ook de juiste antenne erin. MIB2 kun je het beste met de nieuwe hexv2 kabels doen. Maar zover ik weet zit er zelden tot nooit hardware erin voor DAB.
Volgens de dealer was het dab ready, aan de hand van onderdeelnummers.
Hex V2 heb ik liggen, van Rosstech.
Weet je toevallig de codering of de module waar in het zou kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PM_Petrol schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Volgens de dealer was het dab ready, aan de hand van onderdeelnummers.
Hex V2 heb ik liggen, van Rosstech.
Weet je toevallig de codering of de module waar in het zou kunnen staan.
Gebruik experimental coding in 5F. Daar zou je DAB dingen moeten kunnen vinden. En ook ff in de adaptiekanalen kijken. Na aanpassingen ff je unit herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bedankt, we gaan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:50
De vraag ook op het Audiforum gesteld maar daar helaas geen (concreet) antwoord gekregen;

Heeft de A3 8P de mogelijkheid om de interieurverlichting zo te coderen dat deze eigenlijk altijd aanstaat? Interieurverlichting gaat nu alleen aan als de lampen op 1 stand verder dan DRL gezet wordt. Dus enkel wanneer verlichting ontstoken wordt.

Met interieurverlichting bedoel ik; de rode verlichting die bijv de knoppen op mn stuur en RNS-E verlichten. Deze gaan pas aan als de lichtschakelaar om gaat.

Al mee gespeeld zijn de opties in STG 09 > Permanent ontsteken van lichten enz. Geeft helaas niet gewenste resultaat.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

henkkeumus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:57:
De vraag ook op het Audiforum gesteld maar daar helaas geen (concreet) antwoord gekregen;

Heeft de A3 8P de mogelijkheid om de interieurverlichting zo te coderen dat deze eigenlijk altijd aanstaat? Interieurverlichting gaat nu alleen aan als de lampen op 1 stand verder dan DRL gezet wordt. Dus enkel wanneer verlichting ontstoken wordt.

Met interieurverlichting bedoel ik; de rode verlichting die bijv de knoppen op mn stuur en RNS-E verlichten. Deze gaan pas aan als de lichtschakelaar om gaat.

Al mee gespeeld zijn de opties in STG 09 > Permanent ontsteken van lichten enz. Geeft helaas niet gewenste resultaat.

Bvd!
Heeft dat iets met de verlichting te maken dan? Gaat toch via een lichtsensor in het dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
GerCor schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Heeft dat iets met de verlichting te maken dan? Gaat toch via een lichtsensor in het dashboard?
Note: ik heb geen licht/regensensor in mijn A3.

Mijn dashboardverlichting gaat pas aan als ik de schakel omdraai naar dim/stadslicht of groot licht.
Ik heb de boel nu zo dat eigenlijk stadslicht altijd brand maar helaas gaat de dashboard verlichting niet mee, die gaat pas branden als ik de knop echt naar een andere positie draai.

[ Voor 19% gewijzigd door henkkeumus op 22-10-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
henkkeumus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Mijn dashboardverlichting gaat pas aan als ik de schakel omdraai naar dim/stadslicht of groot licht.
Ik heb de boel nu zo dat eigenlijk stadslicht altijd brand maar helaas gaat de dashboard verlichting niet mee, die gaat pas branden als ik de knop echt naar een andere positie draai.
Probeer eens iets met Scandinavische settings. Het is eigenlijk onderdeel van voetverlichting / sfeerverlichting dus probeer dat te coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
Rainesh schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Probeer eens iets met Scandinavische settings. Het is eigenlijk onderdeel van voetverlichting / sfeerverlichting dus probeer dat te coderen.
Zal vanavond eens alle footwell lights op active en/of permanent zetten, of bedoel je dat hier niet mee?
Heb overigens standaard geen voetverlichting in de A3 zitten, dus zal wel mooi zijn als het hiermee werkt :9~

[ Voor 15% gewijzigd door henkkeumus op 23-10-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

henkkeumus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

Zelfs een wagen zonder RLS heeft die sensor in de instrumenten back zitten. Als je goed kijkt in je rpm teller.

Als die op nul staat rechts, ervan denk ik, moet je ergens zien zitten wat op een gat lijkt, in je display.

Als je daar je hand overhoudt, gaat normaal de instrumenten verlichting branden.

hier kan je het (moeilijk) op zien (tussen de as van je rpm en waar 70° van je koelwater staat)

Afbeeldingslocatie: https://eurofrance24.com/media/catalog/product/cache/74c1057f7991b4edb2bc7bdaa94de933/b/5/b5de5ca249515cf5bf7eaedd03855117.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 23-10-2019 14:01 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
SadisticPanda schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Zelfs een wagen zonder RLS heeft die sensor in de instrumenten back zitten. Als je goed kijkt in je rpm teller.

Als die op nul staat rechts, ervan denk ik, moet je ergens zien zitten wat op een gat lijkt, in je display.

Als je daar je hand overhoudt, gaat normaal de instrumenten verlichting branden.

hier kan je het (moeilijk) op zien (tussen de as van je rpm en waar 70° van je koelwater staat)

[Afbeelding]
Ik snap wat je bedoeld, echter is dit voor het model de A3 8V, ik bezit een A3 8P (2012). Hier zit geen lichtsensor in voor automatische lichtstelling. De interieurverlichting gaat niet branden ook niet als het donker is, ik moet hiervoor echt de knop met de hand op stadslicht zetten.

Wil het wel veruidelijken met een filmpje mocht hetgeen wat Rainesh voorstelde niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Na de aankondiging van de Golf MK8 gisteren vroeg ik me af of iemand al meer had gehoord over het systeem van achteraf opties kunnen inschakelen. Blijkbaar bouwen ze standaard al de hardware in (zoals nu soms ook) waarna je via een digitale optie-shop dingen als Traffic Assist kan unlocken.

In hoeverre zou dit het aanpassen via VCDS eenvoudiger of moeilijker maken denken jullie?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het via een digitale shop gaat, is dat niet iets wat je zomaar even een integraal deel van de auto maakt. Ergo, ik verwacht een digitale shop die een frontend is voor wat eigenlijk gewoon VCDS coding is. Zou dan ook verwachten dat VCDS nog steeds gewoon mogelijk is. Vraag me wel af of ie dan bij de eerste de beste verbinding niet weer alles terugzet, maar die kans acht ik niet zo heel groot eigenlijk. VAG is een autobouwer, geen IT bedrijf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MacorgaZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:54:
Na de aankondiging van de Golf MK8 gisteren vroeg ik me af of iemand al meer had gehoord over het systeem van achteraf opties kunnen inschakelen. Blijkbaar bouwen ze standaard al de hardware in (zoals nu soms ook) waarna je via een digitale optie-shop dingen als Traffic Assist kan unlocken.

In hoeverre zou dit het aanpassen via VCDS eenvoudiger of moeilijker maken denken jullie?
Dat duurt wel even voordat dat allemaal bekend wordt. Ik denk zelf dat het moeilijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Dat duurt wel even voordat dat allemaal bekend wordt. Ik denk zelf dat het moeilijk wordt.
De medewerker van het VW Servicepunt, hiero, zei een jaar geleden al dat VW er aan werkt dat helemaal niemand - anders dan de dealer- er nog bij kan. Maar ik zag vanmiddag ook een bericht van OBDeleven op Twitter en dat suggereert toch mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H8Z6rLzqCglPLk1oLE1du45i/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

MacorgaZ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:54:

de info die ik op dit moment heb is dat het systeem deels veranderd is. De later aan te kopen opties zullen gekoppeld gaan worden aan de VIN en alleen met ODIS online gedaan kunnen worden. Alles zal het nog uit moeten wijzen maar heb de afspraak bij de dealer al staan om eens te snuffelen in de nieuwe golf.

VAG gaat het zeker meer afbakenen maar er zijn denk ik altijd wizzkids die het voor elkaar krijgen dit toch op ene of andere manier te omzeilen maar dit zal dan wel maanden duren. Ben erg benieuwd

[ Voor 11% gewijzigd door Antera op 26-10-2019 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:09:
[...]

de info die ik op dit moment heb is dat het systeem deels veranderd is. De later aan te kopen opties zullen gekoppeld gaan worden aan de VIN en alleen met ODIS online gedaan kunnen worden. Alles zal het nog uit moeten wijzen maar heb de afspraak bij de dealer al staan om eens te snuffelen in de nieuwe golf.

VAG gaat het zeker meer afbakenen maar er zijn denk ik altijd wizzkids die het voor elkaar krijgen dit toch op ene of andere manier te omzeilen maar dit zal dan wel maanden duren. Ben erg benieuwd
Maar goed, dat zijn de 'aan te kopen opties'. Zoveel zal dat niet zijn (tot nu toe mij bekend: ACC en Voice Control). Overigens is de nieuwe Golf 8 vanaf december te bestellen en rijden de eerste Golf 8-jes in maart pas op de weg. Dat gaan snuffelen duurt ook nog wel even dan. Ik neem aan dat we dan al een stuk wijzer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehmet_078
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-06 10:32
Goeiedag,

Ik heb recentelijk een Volkswagen Polo 6R 2010 gekocht, ik heb hiervoor al enkele aanpassingen gedaan zoals het inbouwen van een RCD 330 scherm. Ik heb een aantal opties op het oog die ik graag via VCDS zou willen aanzetten in mijn polo. Denk hierbij aan:
- Automatische deurvergrendeling boven 15kmph
- CH/LH ( Indien mogelijk)
- Achteruit rij camera deactiveren (Zorgt ervoor dat mijn RCD 330 niet telkens probeert het camerabeeld te laten zien)
- Selectieve deurvergrendeling deactiveren

Indien er iemand is die me hierbij zou willen helpen in de regio zuid-holland ( Rotterdam,Dordrecht) zou ik dat zeer waarderen, tegen een vergoeding uiteraard!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mehmet_078 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:42:
Goeiedag,

Ik heb recentelijk een Volkswagen Polo 6R 2010 gekocht, ik heb hiervoor al enkele aanpassingen gedaan zoals het inbouwen van een RCD 330 scherm. Ik heb een aantal opties op het oog die ik graag via VCDS zou willen aanzetten in mijn polo. Denk hierbij aan:
- Achteruit rij camera deactiveren (Zorgt ervoor dat mijn RCD 330 niet telkens probeert het camerabeeld te laten zien)

Indien er iemand is die me hierbij zou willen helpen in de regio zuid-holland ( Rotterdam,Dordrecht) zou ik dat zeer waarderen, tegen een vergoeding uiteraard!

Kan @Rainesh voor je doen. Zit in Voorburg. Stuur hem een DM.

Alleen snap ik niet wat je nou schrijft over jouw achteruitrijcamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
mehmet_078 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:42:
Goeiedag,

Stuur me maar een berichtje, kan het voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehmet_078
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Kan @Rainesh voor je doen. Zit in Voorburg. Stuur hem een DM.

Alleen snap ik niet wat je nou schrijft over jouw achteruitrijcamera.
Momenteel als ik mijn auto in z'n achteruit zet probeert mijn RCD330 een achteruitrijcamera te activeren en weer te geven, hierdoor kan ik mijn normale parkeersensoren niet zien tenzij ik de camera wegdruk. Nu had ik online gelezen dat dit probleem opgelost kan worden door via VCDS de achteruitrijcamera te deactiveren? Verder heb ik er ook geen flauw benul van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mehmet_078 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:56:
Momenteel als ik mijn auto in z'n achteruit zet probeert mijn RCD330 een achteruitrijcamera te activeren en weer te geven, hierdoor kan ik mijn normale parkeersensoren niet zien tenzij ik de camera wegdruk. Nu had ik online gelezen dat dit probleem opgelost kan worden door via VCDS de achteruitrijcamera te deactiveren? Verder heb ik er ook geen flauw benul van 8)7
Dat is toch de functie van een achteruitrijcamera? Zo hoort het te werken. Maar jij noemt dat dus een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mehmet_078
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

Dat is toch de functie van een achteruitrijcamera? Zo hoort het te werken. Maar jij noemt dat dus een probleem.
Het probleem is dat ik uberhaupt geen achteruitrijcamera geinstalleerd heb dus dan zie ik telkens de melding dat mijn RCD330 een camera probeer te activeren die er niet is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mehmet_078 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Het probleem is dat ik uberhaupt geen achteruitrijcamera geinstalleerd heb dus dan zie ik telkens de melding dat mijn RCD330 een camera probeer te activeren die er niet is
O, oké. Ja, dan is het inderdaad onhandig. Duidelijk (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

mehmet_078 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Word even de camera uit coderen dan zijn je sensoren weer zichtbaar. Maar dan heeft er altijd een Camera erop gezeten lijkt het.

Met coderen van de anti carjacking moet je er rekening mee houden dat de auto elke keer als hij boven de 15km/h komt de sloten weer aanstuurt en dat deze dan tikt.

Zo geregeld

[ Voor 12% gewijzigd door Antera op 27-10-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Word even de camera uit coderen dan zijn je sensoren weer zichtbaar. Maar dan heeft er altijd een Camera erop gezeten lijkt het.

Met coderen van de anti carjacking moet je er rekening mee houden dat de auto elke keer als hij boven de 15km/h komt de sloten weer aanstuurt en dat deze dan tikt.

Zo geregeld
Sommige RCD330's worden standaard geleverd met camera coding actief. Al paar keer meegemaakt

Als de deuren steeds weer aantikken, dan is een van de deursloten niet goed. Bij goed werkende deursloten dan horen ze niet weer te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Helaas ook met werkende sloten diverse malen mee gemaakt vandaar mijn opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:03:
ah echt! Ik gelukkig nog niet. Maar bij klikkende deursloten weer even uitlezen dan zie je een error als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-05 07:48
Goedenavond allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een audi A1 30 TFSI in epic uitvoering 2019 GB model.

Nu probeer ik om via vcds de rechter buitenspiegel te laten kantelen bij achteruit file parkeren. Tot op heden lukt het mij niet. Ik zie de spiegel een heel klein beetje bewegen maar meer ook niet.
Is er iemand die het in jip & janneke taal kan uitleggen hoe het moet?
Ik heb al gekeken op stemei.de en via de link van Gerritspeek. Maar ik doe blijkbaar steeds iets fout of het kan gewoon nog niet voor mijn auto.

Wie kan het uitleggen of wie woont er omgeving Almere die het tegen vergoeding wil doen.

Thanks alvast.

Greetz Remmy

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Remmy H schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:49:
Goedenavond allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een audi A1 30 TFSI in epic uitvoering 2019 GB model.

Nu probeer ik om via vcds de rechter buitenspiegel te laten kantelen bij achteruit file parkeren. Tot op heden lukt het mij niet. Ik zie de spiegel een heel klein beetje bewegen maar meer ook niet.
Is er iemand die het in jip & janneke taal kan uitleggen hoe het moet?
Ik heb al gekeken op stemei.de en via de link van Gerritspeek. Maar ik doe blijkbaar steeds iets fout of het kan gewoon nog niet voor mijn auto.

Wie kan het uitleggen of wie woont er omgeving Almere die het tegen vergoeding wil doen.

Thanks alvast.

Greetz Remmy
wat heb je aangepast en hoeveel graden beweegt ie? Als ie naar beneden toe gaat, handmatig met het knopje even instellen hoe laag je het gewenst wilt hebben en dan weer knopje terug naar middenstand. Onthoudt ie het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Antera schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:03:
Zou ik toch eens kijken. Want dat hoort niet. Als die eenmaal vast is. Klikken ze niet meer. Lieve help, dat moet verschrikkelijk zijn als je in de file staat.

Nog eens speciaal opgelet voor jou en klikt niks in mijn oude tiguan. Zelfs,geen zachte tik van de motor die probeert.

Lijkt me ook niet logisch. De wagen weet of die op slot is of niet. Waarom zou die dan elke keer hem.terug op slot willen doen. Lijkt me dan toch iets met de deur module? Werkt het verklikker lichtje nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Had het over de polo de andere modellen hebben daar geen last van. Ik codeer al jaren en alleen bij deze polo's waren de klachten. Zonder gebreken te vinden in de deursloten enz in de meetwaarde blokken enz. Waren klanten autos

Vandaar mijn opmerking. Reden en oplossing nooit gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Antera op 30-10-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:45:
Had het over de polo de andere modellen hebben daar geen last van. Ik codeer al jaren en alleen bij deze polo's waren de klachten. Zonder gebreken te vinden in de deursloten enz in de meetwaarde blokken enz. Waren klanten autos

Net gecodeerd en getest. Geen problemen, klikt maar 1x bij rijden en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronny11271
  • Laatst online: 31-05 12:21
iemand in de buurt van Zevenaar die wat dingetjes kan aanpassen in een audi a6 uit 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
Rainesh schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

wat heb je aangepast en hoeveel graden beweegt ie? Als ie naar beneden toe gaat, handmatig met het knopje even instellen hoe laag je het gewenst wilt hebben en dan weer knopje terug naar middenstand. Onthoudt ie het dan wel?
Hoi Rainesh, nee hij onthoudt niks.
Op een gegeven moment bewoog ie mss 3 mm of zo.
Mss deden we de volgorde van programmeren/instellen verkeerd?
Ik weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Remmy H schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Hoi Rainesh, nee hij onthoudt niks.
Op een gegeven moment bewoog ie mss 3 mm of zo.
Mss deden we de volgorde van programmeren/instellen verkeerd?
Ik weet het ook niet.
Wat ik wel weet is dat mirrordip op de nieuwe modellen (Polo AW, A1, Ibiza etc) aan de hand van parametrisering werkt. Heb het eigenlijk nog niet getest op een A1, de a1's die ik gehad heb hadden al elektrisch inklapbare zijspiegels.

wat heb je allemaal aangepast? Welke handelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Antera schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:45:

Nieuwe of oude polos? Ik heb ben ook eens voor jou gaan horen in een 2014 polo en die doet het ook niet. Tenminste toch niet door mij hoorbaar....heb je log files nog van die klanten? Mss doet het zich voor bij een bepaalde hard/software revisie van de deur module of een bepaalde optie die ze gemeenschappelijk hebben (bv keyless entry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraagje: Skoda had afgelopen periode problemen met het leveren van een verwarmbare voorruit. n mijn lease auto's daarvoor had ik die altijd wel en dat was bij weer zoals vandaag heerlijk. Auto starten, voorruitverwarming aan, zijruiten krabben en de voorruit was al bijna schoon. En besloeg niet meer van binnen. Gisteren een paar honderd meter steeds de voorruit van binnen moeten schoonvegen, want steeds condens op de binnenkant omdat de ruit koud bleef.

Vanochtend experiment gedaan: toen ik beneden kwam eerst auto gestart en toen pas broodjes gepakt en zo. Zie daar, in die paar minuten was de motor al aardig op temperatuur en de voorruit besloeg niet meer van binnen na krabben. Mooi! Maar... ik kon de deuren niet op slot doen van buiten, terwijl de motor draait.

Vraag: kan ik coderen dat ik (met Kessy of afstandsbediening) de deuren van buiten op slot kan doen, terwijl de motor loopt? Heb OBD11 en red me daar prima mee.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Het is te coderen in 09 met klamme 15 zodat je de auto op slot kan doen met Kessy en/of de sleutel. Kan je lekker binnen zitten aan de koffie met de auto op slot en motor aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dank, dat was precies de bedoeling (exclusief de koffie dan ;) ).

Nu nog de mogelijkheid om de auto remote te starten... kan ik dat direct na wakkerworden doen en is'ie lekker warm zonder dat ik daarvoor naar buiten moet. :+

[ Voor 55% gewijzigd door elsinga op 31-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Antera schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:37:
Het is te coderen in 09 met klamme 15 zodat je de auto op slot kan doen met Kessy en/of de sleutel. Kan je lekker binnen zitten aan de koffie met de auto op slot en motor aan
Weet jij welke mogelijkheden er zijn op een Caddy Mk6?
Of kan ik echt Stemei aanhouden (wat redelijk weinig is)?

En kan je nog wat met deze camera's/sensoren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQyxDGSGdGBjF42Ta5FnPqeq/full.jpg

Even kijken of het interessant is om toch weer een kabel aan te schaffen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Www.vcds-coding.nl echt veel kan er helaas niet top omdat deze echt uitgekleed zijn in de trant van het is maar een bedrijfswagen:-(

Camera helaas niet is geen A5 camera en de sensor dat is voor de licht/regen al een

[ Voor 24% gewijzigd door Antera op 31-10-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:56:
Www.vcds-coding.nl echt veel kan er helaas niet top omdat deze echt uitgekleed zijn in de trant van het is maar een bedrijfswagen:-(

Camera helaas niet is geen A5 camera en de sensor dat is voor de licht/regen al een
Maar waar dient die camera dan voor? (Ik zie dat ding voor het eerst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Maar waar dient die camera dan voor? (Ik zie dat ding voor het eerst)
Voor grootlicht assist :)

In België zien ik hem vaker dan hier.

Dit is de bewuste basic camera

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Damian

Insane Obtrusion

Bij mij nieuwe baan een jaartje lang een 2019 T-Roc Sport 1.5 TFSI rijden :D

Ook maar eens een keertje langs bij een van de mannen hier :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Damian Gefeliciteerd met je nieuwe auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Damian schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:11:
Bij mij nieuwe baan een jaartje lang een 2019 T-Roc Sport 1.5 TFSI rijden :D

Ook maar eens een keertje langs bij een van de mannen hier :D
Gefeliciteerd!

Eerst even langs de dealer rijden voor software updates van je motor. Kans is groot dat die geupdate moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
Rainesh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:27:
[...]

Wat ik wel weet is dat mirrordip op de nieuwe modellen (Polo AW, A1, Ibiza etc) aan de hand van parametrisering werkt. Heb het eigenlijk nog niet getest op een A1, de a1's die ik gehad heb hadden al elektrisch inklapbare zijspiegels.

wat heb je allemaal aangepast? Welke handelingen?
Ik heb de handelingen van Stemei gevolgt.
Jij zit in omgeving Den Haag hé?
Dat is niet echt naast de deur voor mij.
Is er iemand omgeving Almere die net zo vakkundig is als jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

* GerCor Topicbreak

@Famous @Scrtz of @Rainesh Op de beginpagina wordt verwezen naar Het Grote Volkswagen Topic deel 3. Kan 1 van jullie als (mede)topicstarter dat even wijzigen in deel 5?

Alvast bedankt.

@Remmy H In Lelystand zit @Dr Pro Je zou hem kunnen benaderen via een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Remmy H schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:54:
[...]

Ik heb de handelingen van Stemei gevolgt.
Jij zit in omgeving Den Haag hé?
Dat is niet echt naast de deur voor mij.
Is er iemand omgeving Almere die net zo vakkundig is als jij?
Uurtje rijden.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:34:
* GerCor Topicbreak

@Famous @Scrtz of @Rainesh Op de beginpagina wordt verwezen naar Het Grote Volkswagen Topic deel 3. Kan 1 van jullie als (mede)topicstarter dat even wijzigen in deel 5?

Alvast bedankt.

@Remmy H In Lelystand zit @Dr Pro Je zou hem kunnen benaderen via een DM.
Done ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

... jarenlang plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Een VW Up! heeft standaard geen comfort sluiting maar dit kan wel aan toch @Antera of @Rainesh ?

Op Stemei en Gerritspeek wordt er niet over gesproken.
Onderaan op dit topic hebben ze het wel erover; https://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=5535

Jullie toevallig ervaring hiermee (of iemand anders)?

Edit: Zie het nu bij jou op de site inderdaad @Antera, waar zit jij ook als weer? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 11-11-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Famous schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:33:
Een VW Up! heeft standaard geen comfort sluiting maar dit kan wel aan toch @Antera of @Rainesh ?

Onderaan op dit topic hebben ze het wel erover; https://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=5535

Edit: Zie het nu bij jou op de site inderdaad @Antera, waar zit jij ook als weer? :)
Klik op zijn naam en dan zie dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Famous schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:33:

Comfort sluiten kan voor het dakraam en ramen.
Ik zit in breda

[ Voor 13% gewijzigd door Antera op 11-11-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Damian

Insane Obtrusion

OBD Eleven heeft sinds vandaag de nieuwe versie in de pre-order.

https://obdeleven.com/en/

In ieder geval is iOS support erbij gekomen, en meerdere merken zullen in de toekomst compatibel zijn ermee.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Damian schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:32:
OBD Eleven heeft sinds vandaag de nieuwe versie in de pre-order.

https://obdeleven.com/en/

In ieder geval is iOS support erbij gekomen, en meerdere merken zullen in de toekomst compatibel zijn ermee.
IOS is zeer beperkt. Je hebt pro nodig en die is nog niet voor iOS

Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php