Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Niet met een A1 hoor
Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Ik reed gisteren - 100 km p/u - voor Utrecht vanuit Breda. Kwam zo'n nieuwe A1 mij voorbij racen. Mooi ding hoor, mooie achterlichten. Ja, niks mis mee. Ik zeg: 30 minuten moet lukken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb geen iOS support nodig, en wou een OBD Eleven kopen als ze een Black Friday actie hebben. Mis ik ik dan nog iets als ik de 'current gen' versie goedkoop kan krijgen? Ik zie op de site nergens de verschillen tussen 'current gen' vs 'next gen'...Damian schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:32:
OBD Eleven heeft sinds vandaag de nieuwe versie in de pre-order.
https://obdeleven.com/en/
In ieder geval is iOS support erbij gekomen, en meerdere merken zullen in de toekomst compatibel zijn ermee.
Zie de oude nu "out of stock" staan, weet of niet of die er nog wel weer gaat komen eerlijk gezegd...MeltedForest schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:36:
[...]
Ik heb geen iOS support nodig, en wou een OBD Eleven kopen als ze een Black Friday actie hebben. Mis ik ik dan nog iets als ik de 'current gen' versie goedkoop kan krijgen? Ik zie op de site nergens de verschillen tussen 'current gen' vs 'next gen'...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dan denk ik niet. Ze hebben er 700.000 verkocht. Windows is software van Microsoft. Maar ik denk dat ze gedacht hebben: we gaan naar nieuwe hardware, niemand koopt dan nog de oude hardware. Maar dat ze niet meer zouden ondersteunen, dan koopt niemand meer iets van Voltas IT.Antera schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:11:
Dat zal vast niet. Ze groeien net als vcp en ross tech en dan moet je mee naar de nieuwere versies en worden de oude vaak niet meer ondersteund. Beetje Windows idee
Overigens. Ik heb de mijne met Kerst gekocht. Toen was er een mooie actie. Iets van de helft van de prijs geloof ik.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Was op een zaterdag, eind van de ochtend. Net even nagezocht, was 80 km. Google maps zegt 51 minuten nu. Echter: die kent mijn gaspedaal niet, houdt rekening met de werkzaamheden, en bij mij was het in 2008 dus was de A4 en de ring nog wat makkelijker blazen.Antera schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:23:
Beetje gas geven en dan snachts :-)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Net de stap: auto van het contact af: dan moeten 23, 24 en 27 (kofferdeksel) dimmen. En dat doet 27 nu niet.

Doe ik vervolgens de auto met de afstandsbediening op slot, dan dimt 27 wel.
Wat natuurlijk ook een optie is: achterlichten op volle sterkte. Doe ik de auto op slot, dan alles dimmen. Maar ook dat krijg ik niet voor elkaar.
Start ik de auto dan branden alle lampen op volle sterkte.
PS. ik wil het altijd net iets anders dan wat standaard is.

Is toch grappig? Motor/contact uit, achterlichten gedimd. Motor/contact aan, achterlichten op volle sterkte.
PS 2. Ik ben alleen dus ik ben gisteravond wel 50 keer de auto ingestapt en weer uitgestapt. Goed voor de conditie, minder goed voor de accu. Die gaf op een gegeven moment aan: accu bijna leeg.
Streep er door. Niet te realiseren.... toekomstmuziek. Mij gaat het met alle geboden hulp niet lukken.
[ Voor 255% gewijzigd door GerCor op 17-11-2019 21:07 ]
Sure, het is weer de tijd van het jaar om met dimmende leds aan de slag te gaan, maar dan nog: het is een auto, geen kerstboom
Natuurlijk zie ik dat wel. Als ik de auto op slot doe, zie ik de achterlichten toch dimmen? Kijk, je kunt ook bij de snackbar gaan eten, raak je ook vol van. Maar soms is een uitstapje naar een echt restaurant ook prettig.The Eagle schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:18:
* The Eagle snapt niet waarom je zo moeilijk doet voor iets wat je zelf totaal nooit gaat zien.
Sure, het is weer de tijd van het jaar om met dimmende leds aan de slag te gaan, maar dan nog: het is een auto, geen kerstboom
Ik heb die lampen en wil er gewoon uithalen wat aansluit bij mijn fantasie.
UPDATE
De achterlichten laten dimmen laat ik varen. Als ik aanpas in 27 (lampen kofferdeksel) dan gaat bij lamp 24 (rechts) het onderste gedeelte uit.

Wel weer veel geleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 17-11-2019 21:08 ]
Alleen als ik het contact aan en uit doe blijven ze branden. Wellicht is dit in de VCDS aan te passen?
En deden die oude lampjes het wel goed dan?JlJL schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:16:
Wil graag het Audi logo langer zien als ik uitstap, vanuit de instapverlichting een A1 8x. Heb de orginele Audi logo instapverlichting erin gezet. Standaard lampjes zijn hiervoor vervangen.
Alleen als ik het contact aan en uit doe blijven ze branden. Wellicht is dit in de VCDS aan te passen?
GerCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:49:
[...]
En deden die oude lampjes het wel goed dan?
Oké. Het enige wat ik kan bedenken is dat het systeem de lampen niet herkent. Ander wattage of van halogeen naar LED wellicht.JlJL schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:38:
Dank voor het meedenken. Met de standaard lichtjes branden ze bij iedere situatie.
Dit is op dit model niet aan te passen en als er met originele lampen het goed werkte zou het met andere hetzelfde moeten werken. Led of geen led maakt de auto geen onderscheid in in de deurenJlJL schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:16:
Wil graag het Audi logo langer zien als ik uitstap, vanuit de instapverlichting een A1 8x. Heb de orginele Audi logo instapverlichting erin gezet. Standaard lampjes zijn hiervoor vervangen.
Gaat wel lukken maar op afstand erg lastig. Hier aan de laptop zal dit denk ik wel lukken en is dan makkelijk dan op afstand iemand wat laten proberen :-)GerCor schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:35:
Beetje aan het spelen geweest met mijn achterlichten m.b.v. OBDeleven. Wat een puzzel zeg. Maar ik heb het bijna zoals ik wil. Nog 1 dingetje.
Net de stap: auto van het contact af: dan moeten 23, 24 en 27 (kofferdeksel) dimmen. En dat doet 27 nu niet.![]()
Doe ik vervolgens de auto met de afstandsbediening op slot, dan dimt 27 wel.(geen idee waar dat vandaan komt).
Wat natuurlijk ook een optie is: achterlichten op volle sterkte. Doe ik de auto op slot, dan alles dimmen. Maar ook dat krijg ik niet voor elkaar.
Start ik de auto dan branden alle lampen op volle sterkte.
PS. ik wil het altijd net iets anders dan wat standaard is.
Is toch grappig? Motor/contact uit, achterlichten gedimd. Motor/contact aan, achterlichten op volle sterkte.![]()
PS 2. Ik ben alleen dus ik ben gisteravond wel 50 keer de auto ingestapt en weer uitgestapt. Goed voor de conditie, minder goed voor de accu. Die gaf op een gegeven moment aan: accu bijna leeg.
Streep er door. Niet te realiseren.... toekomstmuziek. Mij gaat het met alle geboden hulp niet lukken.
Kijk. Dat geeft mij weer moed. Het moet ergens in die verrekte 27 zittenAntera schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:21:
[...]
Gaat wel lukken maar op afstand erg lastig. Hier aan de laptop zal dit denk ik wel lukken en is dan makkelijk dan op afstand iemand wat laten proberen :-)
De rest heb ik al voor elkaar maar nu dus weer teruggezet naar 10 en CH en LH verwijderd. Wat me vanmiddag ook pas opviel: de lampen op de kofferdeksel blijven gewoon aan als je de kofferdeksel opent. Bij die ouderwetse gingen ze uit.
Ik heb je WhatsApp. Als het begint te kriebelen dan lees je dat vanzelf. Want ja, die spacers hè. Blijft nu door mijn hoofd spoken.
@The Eagle Ik moest gisteren ook even aan jouw opmerking denken. Je zit zelf in de auto, dus je ziet het niet. Ergens heb je wel gelijk. Dus ...... gisteravond even voor een grote winkelruit gestaan. Alle lampen even bekeken in de binnenspiegel. Mooi hoor. Want ja, ik heb er ook een speciale uitlaat onder. Die zie ik ook niet. Dynamische naafkappen, zie ik ook niet.
Ik kan ook wel een enorme 'fallus' op mijn dak monteren. Zie ik ook niet.
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 18-11-2019 18:06 ]
Kent VW OEM spacers dan?GerCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:46:
[...]
Want ja, die spacers hè. Blijft nu door mijn hoofd spoken.
www.google.nl
Nope maar we hebben erge OEM loek spacers
Dat heet dan een periscoop. En die zou ik er eerder bij mij op zetten. Passat heet niet boor niks "Das Boot"GerCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:46:
[...]
Kijk. Dat geeft mij weer moed. Het moet ergens in die verrekte 27 zitten.
De rest heb ik al voor elkaar maar nu dus weer teruggezet naar 10 en CH en LH verwijderd. Wat me vanmiddag ook pas opviel: de lampen op de kofferdeksel blijven gewoon aan als je de kofferdeksel opent. Bij die ouderwetse gingen ze uit.
Ik heb je WhatsApp. Als het begint te kriebelen dan lees je dat vanzelf. Want ja, die spacers hè. Blijft nu door mijn hoofd spoken.
@The Eagle Ik moest gisteren ook even aan jouw opmerking denken. Je zit zelf in de auto, dus je ziet het niet. Ergens heb je wel gelijk. Dus ...... gisteravond even voor een grote winkelruit gestaan. Alle lampen even bekeken in de binnenspiegel. Mooi hoor. Want ja, ik heb er ook een speciale uitlaat onder. Die zie ik ook niet. Dynamische naafkappen, zie ik ook niet.
Ik kan ook wel een enorme 'fallus' op mijn dak monteren. Zie ik ook niet.
En mijn achterlichten zie ik zelf echt nauwelijks. Ik parkeer ook altijd achteruit in, en CH en LH gebruik ik niet want 1) niet nodig, aan huis licht zat, en 2) gebruik de auto stand niet, verlichting staat sowieso altijd aan en dus is auto uit ook lichten uit.
Wat saai.The Eagle schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:44:
[...]
Dat heet dan een periscoop. En die zou ik er eerder bij mij op zetten. Passat heet niet boor niks "Das Boot"
En mijn achterlichten zie ik zelf echt nauwelijks. Ik parkeer ook altijd achteruit in, en CH en LH gebruik ik niet want 1) niet nodig, aan huis licht zat, en 2) gebruik de auto stand niet, verlichting staat sowieso altijd aan en dus is auto uit ook lichten uit.
Ik heb mijn auto nou net iets meer dan 2 jaar en ik reed net van kantoor naar huis en dit is de 3e keer dat mijn bochtenverlichting vervangen moet worden. Maar weer Philips RacingVision H7 12972RVS2 bestellen dan...... tssss.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 19-11-2019 09:10 ]
Een a5 camera voor tsr of lane assist of light assist.MikeT80 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:48:
Zijn er ook opties die je niet hoeft te bestellen, meer er standaard al in zitten en alleen aangezet dienen te worden?
Ik ben aan het kijken naar een:Antera schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:17:
[...]
Een a5 camera voor tsr of lane assist of light assist.
VW T-Cross
VW T-Roc
Dus het zal om die modellen gaan.
(welke opties zitten er al op die standaard uitgeschakeld zijn)
Ligt eraan hoe je hem besteld:-).MikeT80 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:26:
[...]
Ik ben aan het kijken naar een:
VW T-Cross
VW T-Roc
Als je hem kan bestellen met alleen een van die opties zouden de andere zaken geactiveerd kunnen worden. Anders heb je geen camera. Weet niet hoe ze nu geleverd worden, want van weet het elke keer weer te veranderen.
T-Cross is nog niet bekend.MikeT80 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:26:
[...]
VW T-Cross
VW T-Roc
T-Roc => https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-t-roc-a1.html
Beide zijn al behoorlijk compleet. Maar grootlichtassistent hoef je niet te nemen. Dat kan apart erbij. Lane assist zit er standaard al op. Op een T-Cross is verkeersbordenherkenning en traffic jam assist nog niet mogelijk. T-Roc welMikeT80 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:26:
[...]
VW T-Cross
VW T-Roc
[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 19-11-2019 09:18 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zorgen dat je minder bochten hoeft te draaien danGerCor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:16:
[...]
Wat saai.![]()
Ik heb mijn auto nou net iets meer dan 2 jaar en ik reed net van kantoor naar huis en dit is de 3e keer dat mijn bochtenverlichting vervangen moet worden. Maar weer Philips RacingVision H7 12972RVS2 bestellen dan...... tssss.
Ik zit vnl snelweg. Auto is nu ruim 2 jaar oud, nog nooit een mistlamp hoeven vervangen.
Maar die hoor je tochGerCor schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:46:
[...]
Want ja, ik heb er ook een speciale uitlaat onder. Die zie ik ook niet.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ze gaan ook aan als je achteruit rijdt.The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:52:
[...]
Zorgen dat je minder bochten hoeft te draaien dan
Ik zit vnl snelweg. Auto is nu ruim 2 jaar oud, nog nooit een mistlamp hoeven vervangen.
Edit: maar, vooruitlopend op jouw reactie: dat heb jij waarschijnlijk uitgeschakeld in het menu van de Discover want jij hebt thuis voldoende verlichting.

Nee, want: 1.4 motor(tje), dus geen pops and bangs maar wel een Helix-subwoofer.
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 20-11-2019 08:55 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Mr_Viking op 19-11-2019 14:31 ]
#Heerenveen
[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 19-11-2019 14:45 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
En wij zijn er altijd voor ondersteuningelsinga schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:45:
Ik heb een OBD11 en heb mijn vorige Octavia en huidige Kodiaq al wat gekieteld. Geen VAGCOM, maar wellicht voldoende. Als jij weet wat je wil, dan wil ik de dongle wel even gebruiken.
#Heerenveen
Er staat een lantaarnpaal op 5 meter van mijn voordeur idd, en ik parkeer voor de deurGerCor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:21:
[...]
Ze gaan ook aan als je achteruit rijdt.
Edit: maar, vooruitlopend op jouw reactie: dat heb jij waarschijnlijk uitgeschakeld in het menu van de Discover want jij hebt thuis voldoende verlichting.![]()
[...]
Nee, want: 1.4 motor(tje), dus geen pops and bangs en Helix-subwoofer.
En nee, dat heb ik niet uitgeschakeld, dat schakelt zichzelf uit als je je lampen niet op auto maar gewoon constant op aan laat staan
bedoel je bij achteruit rijden?The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:45:
[...]
Er staat een lantaarnpaal op 5 meter van mijn voordeur idd, en ik parkeer voor de deur
En nee, dat heb ik niet uitgeschakeld, dat schakelt zichzelf uit als je je lampen niet op auto maar gewoon constant op aan laat staan
[ Voor 19% gewijzigd door Antera op 19-11-2019 16:47 ]
En om de discussie af te maken: ik parkeer altijd achteruit in, en als ik naar mijn woning loop zie ik dan geen avhterlichten maar hooguit de neus als ik om zou kijken.
Hoe bedoel je dat?Rainesh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:17:
[...]
Beide zijn al behoorlijk compleet. Maar grootlichtassistent hoef je niet te nemen. Dat kan apart erbij. Lane assist zit er standaard al op. Op een T-Cross is verkeersbordenherkenning en traffic jam assist nog niet mogelijk. T-Roc wel
Is grootlichtassistent aan te zetten ?
JapMikeT80 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:22:
[...]
Hoe bedoel je dat?
Is grootlichtassistent aan te zetten ?
Duidelijk maar kan je het toch net zo goed in je menu uit zetten? Of doe je dit omdat je altijd met dimlicht wilt rijden?The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:40:
Nee, meer algemeen. CH/LH staat in het menu aan. Echter, omdat ik mijn draaischakelaar op dimlicht laat staan (ipv auto) gaan de lampen aan en uit bij in respectievelijk uitschakelen contact. En dus effectief geen CH/LH. Maar ook niet nodig wegens lantaarnpaal boro de deur.
En om de discussie af te maken: ik parkeer altijd achteruit in, en als ik naar mijn woning loop zie ik dan geen avhterlichten maar hooguit de neus als ik om zou kijken.
Ik heb H7 lampen geplaatst en nu gaat het dimlicht uit bij grootlicht dus moet er via VCDS iets aangepast. Ook wil ik selectief ontgrendelen uitzetten (dat alleen de bestuurderskant ontgrendeld bij openen van de auto).
JB Auto's in Dieverburg kan dit doen voor je.EnigmaNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:23:
Wie kan voor mij wat dingen aanpassen in mijn Polo 6R in de buurt van Emmen, Assen of Zwolle?
Ik heb H7 lampen geplaatst en nu gaat het dimlicht uit bij grootlicht dus moet er via VCDS iets aangepast. Ook wil ik selectief ontgrendelen uitzetten (dat alleen de bestuurderskant ontgrendeld bij openen van de auto).
Het laatste. En mocht ik ooit wel CH/LH nodig hebben of gewenst zijn, kan ik een fysieke knop gebruiken ipv door tig menuopties te moeten. Last: als ik ineens merk dat mijn lichten blijven branden weet ik dat ik overdag niet met dimlicht rij en dat wil ik niet.Antera schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:52:
[...]
Duidelijk maar kan je het toch net zo goed in je menu uit zetten? Of doe je dit omdat je altijd met dimlicht wilt rijden?
Overigens zit er ook een sociaal aspect aan. Zoals gezegd parkeer ik achteruit in, met mijn neus naar de woningen toe. Ik beam dan recht bij de buren binnen en dat wil ik zoveel mogelijk beperken
Top, ik heb ook iemand gevonden die dichterbij woont maar die weet niet welke aanpassing hij moet doen om van H4 naar H7 te gaan, weet jij dat?Rainesh schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:40:
[...]
JB Auto's in Dieverburg kan dit doen voor je.
Ik heb dit gevonden maar klopt het ook?
module 9-> functie 7 -> longcoding helper -> en dan byte 18 omzetten naar 65
Ik heb JB ook even gemaild, als zij wel weten wat ze moeten doen ga ik daar gewoon heen.
[ Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 20-11-2019 19:29 ]
Nee, byte 22 op 00 coderen. Thats itEnigmaNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:56:
[...]
Top, ik heb ook iemand gevonden die dichterbij woont maar die weet niet welke aanpassing hij moet doen om van H4 naar H7 te gaan, weet jij dat?
Ik heb dit gevonden maar klopt het ook?
module 9-> functie 7 -> longcoding helper -> en dan byte 18 omzetten naar 65
Ik heb JB ook even gemaild, als zij wel weten wat ze moeten doen ga ik daar gewoon heen.
https://pasteboard.co/IHJZmPa.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Hurricane op 21-11-2019 18:06 ]
Net even een filmpje bekeken maar is dat niet afhankelijk van welke functie je kiest? Telefoon is rood, navigatie is blauw.Hurricane schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:57:
Misschien een rare vraag maar kunnen de kleuren van het kleine schermpje tussen de klokken ook aangepast worden bij een Seat Leon FR uit 2016? Wilde de gele randjes die op dat display staan naar rood veranderen omdat alle accenten in de auto rood hebben behalve deze.
Ik ben nu bij iemand maar deze optie is niet beschikbaar, hoe zouden we dit moeten doen?
Niet beschikbaar? Is er een byte 22 in module 09 coding?EnigmaNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:10:
[...]
Ik ben nu bij iemand maar deze optie is niet beschikbaar, hoe zouden we dit moeten doen?
Dit is wat we zien:Rainesh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:12:
[...]
Niet beschikbaar? Is er een byte 22 in module 09 coding?
http://imgur.com/a/tYgEwKM
Nevermind, we hebben het gevonden!
[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2019 20:23 ]
Die 04 veranderen in 00 en dan tab drukken en dan codering toepassenEnigmaNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:16:
[...]
Dit is wat we zien:
http://imgur.com/a/tYgEwKM
Nevermind, we hebben het gevonden!
Voor 30 euro een prima deal volgens mij.
Hangt af van de software in de teller. Sommige kunnen kleur wijzigen maar zover mij bekend klopt het ook wat @GerCor meldeHurricane schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:57:
Misschien een rare vraag maar kunnen de kleuren van het kleine schermpje tussen de klokken ook aangepast worden bij een Seat Leon FR uit 2016? Wilde de gele randjes die op dat display staan naar rood veranderen omdat alle accenten in de auto rood hebben behalve deze.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Niet?Antera schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:01:
Ps meekleuren van de randjes is zeker voor de vw en skoda die multicolor lichtstrips in de deur hebben. Seat hebben dit niet.
Wie van de 3 past dit even aan?iichel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:37:
Wellicht handig voor de TS, ik woon tegenwoordig in Brabant bij Eindhoven. Ik heb geen VCP meer, alleen VCDS en ik doe alleen nog maar PQ25 platform (Polo 6R etc) omdat het me anders wat te druk wordt.
@Famous
@Rainesh
of
@Scrtz
Anoniem: 632581
Je hoef geen pro licentie te kopen hiervoor. Je kan ook in de OBD Eleven app credits kopen. De pro licenties is alleen voor de extra functies zoals long coding.The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
Ik overweeg om een OBDEleven te kopen, maar heb eigenlijk weinig zin in reclames klikken. Volgens mij moet ik dan de pro licentie hebben (ja, ik weet dat die duurder is), en zou ik dan vrijwel alles moeten kunnen. Is die aanname correct? En zo ja, welke "pack" zou ik dan moeten kopen? Raakte op hun site door de bomen het bos een beetje kwijt.
Hoe werkt dat trouwens, je koopt een bepaalde functie en de functionaliteit om iets aan en uit te zetten heb je dan eenmalig? Of permanent?
[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 26-11-2019 11:05 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Zover ik me herinner zag ik daar na een beurt altijd direct 30.000km/700 dagen oid staan ... maar na m'n laatste service afgelopen weekend zie ik 237km verder nog altijd helemaal niks staan. Wat VCDS screenshots (zelf ook nog even een SRI reset gedaan):
SRI | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door Het Vosje op 26-11-2019 17:05 ]
Staat dan permanent aan. Maar het kost ook weer credits om het terug te zetten als je dat wilt. Of je moet via long coding doen maar dan moet je wel de dongle hebben die dat kan want dat is afhankelijk van welke je aanschaft.The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:02:
En juist dat credits kopen wilde ik dus vermijden als dat kan. Ik koop nooit iets op google play en was eigenlijk niet van plan daar mee te beginnen.
Hoe werkt dat trouwens, je koopt een bepaalde functie en de functionaliteit om iets aan en uit te zetten heb je dan eenmalig? Of permanent?
deze is de Pro https://obdeleven.com/en/home/62-pro-pack-0758277987813.html als je ook long coding en adaptie wilt doen
Maar ook dit kost credits al krijg je er nu gratis 200 + 200 erbij
[ Voor 13% gewijzigd door Antera op 26-11-2019 17:50 ]
OBDeleven zonder PRO is eigenlijk alleen de bestaande BETAALDE apps.The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
Ik overweeg om een OBDEleven te kopen, maar heb eigenlijk weinig zin in reclames klikken. Volgens mij moet ik dan de pro licentie hebben (ja, ik weet dat die duurder is), en zou ik dan vrijwel alles moeten kunnen. Is die aanname correct? En zo ja, welke "pack" zou ik dan moeten kopen? Raakte op hun site door de bomen het bos een beetje kwijt.
En, zoals gezegd: je kunt gratis credits VERDIENEN door elke dag de app van OBDeleven te starten (dat levert 1 credit op) en maximaal 5 credits door reclameboodschappen te starten. Sommigen duren 5 seconden. Dus, half minuutje werk, weer 6 credits.
Ik heb inmiddels 1954 gratis credits. Zou je denken: wat moet je ermee als je een PRO versie hebt. Nou, laatst vroeg een collega START-STOP uit te zetten op zijn Audi. Dat gedaan met een app en gelijk 100 credits weg.
Ach ja, die credits is meer 'omdat het gratis is en kan'.
Oja, en met de Pro kun je gratis coderen. Maar je hebt er verder niks aan als je niet weet hoe je iets moet coderen..
Hoe dan ook, het kost de wereld niet en is een handig hebbedingetje. Ik had mistlampen aan bij CH/LH maar vond het achteraf toch teveel pauper. Even contact opgenomen met Rainesh en hij heeft gezegd wat ik dan moest doen. Scheelt weer een ritje naar het altijd heuvelachtige Voorburg.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 26-11-2019 19:24 ]
Net even met dit regenachtige weer gereden. Lichtsensor vindt dat mijn verlichting aan moet. Kom ik thuis, CH vindt niet dat het donker genoeg is om aan te gaan.
===========================================================================
Overigens zit ik al dagen te zoeken, want dan leer je wellicht ook iets, naar het dimmen van de achterlichten bij CH/LH. Maar ook bij de auto op slot / van het slot doen (minder spannend).
Ik zit er ook aan te denken om DRL achterlichten toch te laten branden maar dan ook op dimstand. Geinig?
In de weergave hieronder het vreemde aan alles.
23 en 24 zijn resp. de linker en rechter lampen. 27 de middelste lampen.
Vanaf Coming Home staat alles hetzelfde ingesteld. Alleen wanneer ik bij Dimming direction EF27 op minimize zet dan gaan de lampen uit. Doe ik hetzelfde bij EF23 en EF24 dan dimmen de lampen. (wat ik dus wil)
Overigens ben ik er inmiddels achter dat Coming Home (enz) bij 23 en 24 helemaal niet nodig is. Wel als je de lampen wilt dimmen. Althans, dat is me bij 23 en 24 gelukt. Heb ik inmiddels verwijderd. Dat staat al ergens anders ingesteld. Bij 27 moet het wel!
Ik heb het vermoeden dat er 'iets' moet staan bij D27
* GerCor realiseert zich dat hij niet wordt gehinderd door kennis van zaken

[ Voor 95% gewijzigd door GerCor op 30-11-2019 20:27 ]
Next Gen Black Friday actie gekocht: https://obdeleven.com/en/...e-pack-0758277987820.htmlMeltedForest schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:36:
[...]
Ik heb geen iOS support nodig, en wou een OBD Eleven kopen als ze een Black Friday actie hebben. Mis ik ik dan nog iets als ik de 'current gen' versie goedkoop kan krijgen? Ik zie op de site nergens de verschillen tussen 'current gen' vs 'next gen'...
Dan heb je eigenlijk alleen credits gekocht. Die je ook gratis kunt krijgen.MeltedForest schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:56:
[...]
Next Gen Black Friday actie gekocht: https://obdeleven.com/en/...e-pack-0758277987820.html
Je hebt een telefoonhouder en een zakje waar je de dongle in kunt doen. Maar voor iOS toch? Dan moet je nog even geduld hebben voordat het ding nuttig wordt.MeltedForest schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:42:
I know, maar het is beter dan niks extra...

Je hebt er de nieuwste adapter voor nodig van OBD die nog niet uit is en ook best wel prijzig is. Voor iOS kun je het beste Carista gebruiken, wat beperkter dan OBD11 maar kan ook al best veel tegenwoordig.Anoniem: 632581 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:34:
Vraagje, werkt de OBD eleven applicatie wel voortreffende op IOS? ik heb zelf op dit moment nog een zakelijk telefoon waar dual sim in zit op de android besturingsysteem. Maar ik ben van plan om volgendjaar wanneer de nieuwe iphone modellen uitkomen over te stappen maar ik wil dan wel nog goed kunnen coderen via de OBD eleven app. Is het te doen de applicatie van OBD eleven op de IOS?
Volgens mij kan dat wel maar door een zekering aan te passen in het zekeringenkastje. Wellicht dat @Rainesh weet welkeElCasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:22:
Ik rij al bijna 1,5 vrolijk rond met mijn Arteon en Rainesh heeft al wat aanpassingen gedaan, maar ik vroeg me af of je ook de USB in de middenconsole kan voorzien van constante spanning? Hierin zit namelijk mijn MiFi en die zorgt voor de WiFi van mijn dashcam. Maar deze gaat kort na het op slot doen van de auto uit. Kan dit aangepast worden via VCDS/VAGCOM?
De NextGen is al beschikbaar alleen voor iOS is het beta. € 100. Is dat prijzig? Ik vind het wel meevallen. En, meestal met de Kerst gaan de prijzen tijdelijk flink omlaag. Ik weet niet of het dit jaar ook gebeurt.Scrtz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:47:
Je hebt er de nieuwste adapter voor nodig van OBD die nog niet uit is en ook best wel prijzig is. Voor iOS kun je het beste Carista gebruiken, wat beperkter dan OBD11 maar kan ook al best veel tegenwoordig.
Ja, dat is de NextGen.Anoniem: 632581 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:33:
Ik meen dat je deze bedoelt ; https://obdeleven.com/en/...r-pack-0758277987806.html ?
Je hebt de basisversie van € 70 en de PRO versie van € 100.
De basisversie is alleen betaalde Apps. Met de PRO versie kun je ook zelf coderen.
Maar zoals gezegd: iOS is allemaal nog Beta. Alleen voor Android is het Full Support. En dan kun je het zo zien: koop je de NextGen voor iOS dan is het wachten op OBDeleven totdat er een update verschijnt waarmee iOS ook Full Support wordt.
Ja tov VCDS is het goedkoop dat zeker. Maar bij nieuwere auto's valt er steeds minder vrij te schakelen dus dan ben je imo beter uit met Carista voor een paar tientjes of je moet echt zelf gaan coderen dan wordt het een ander verhaal.GerCor schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:31:
[...]
De NextGen is al beschikbaar alleen voor iOS is het beta. € 100. Is dat prijzig? Ik vind het wel meevallen. En, meestal met de Kerst gaan de prijzen tijdelijk flink omlaag. Ik weet niet of het dit jaar ook gebeurt.
Nog nooit van Carista gehoord. Werkt het goed? ik heb net wel een snel gekeken op de website en ik merkte wel dat er bij meerdere auto merken gecodeerd konden worden dan alleen bijvoorbeeld de VAG modellen via OBD Eleven.Scrtz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:19:
[...]
Ja tov VCDS is het goedkoop dat zeker. Maar bij nieuwere auto's valt er steeds minder vrij te schakelen dus dan ben je imo beter uit met Carista voor een paar tientjes of je moet echt zelf gaan coderen dan wordt het een ander verhaal.
Overiges, wat is het verschil tussen de oude OBD Eleven en de next gen? ik kan dit namelijk nergens vinden behalve dat het IOS support?
Ja, en?Damian schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:07:
https://idoc.pub/document...diag-compare-klzzgo3wzelg
alleen de NextGen staat er nog niet tussen..
Erh nou... er word toch gevraagd om wat de Carista precies kan/is? Klikken op de link laat dat precies zien.
Niet zo ingewikkeld toch?

O, je reageerde op een vraag.Damian schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:46:
[...]
Erh nou... er word toch gevraagd om wat de Carista precies kan/is? Klikken op de link laat dat precies zien.
Niet zo ingewikkeld toch?![]()

@Antera jouw afdelingKraanwater schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:48:
Is het mogenlijk om via een omweg de app connect te activeren in een Tiguan (eind 2017 Composition serie) of is dit alleen via de dealer mogenlijk?
Tot op heden is de composition media nog niet vrij gegeven ervoor helaas voor de after market. Helaas moet je hiervoor nog bij de dealer wezenKraanwater schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:48:
Is het mogenlijk om via een omweg de app connect te activeren in een Tiguan (eind 2017 Composition serie) of is dit alleen via de dealer mogenlijk?
Anoniem: 1301492
Sinds een week nieuwe eigenaar van een vw golf variant 7 uit 2014.Super blij mee. Nu zit ik alleen met het volgende.
1: Het infotainmentsysteem is een discover media gen 1. Is het op een of andere manier mogelijk om hier apple carplay op te krijgen?
2: Er zit geen mogelijkheid tot inklappen van de spiegels. Nu willen we dit wel heel graag gezien het inparkeren onder carport. IS dit via VAG aan te zetten.
3: wat zijn nog meer mogelijkheden via VAG.
Iemand in Noord holland (omgeving Alkmaar) die VAG kan toepassen?
Alvast bedankt
Alwin
1. NeeAnoniem: 1301492 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:35:
goedemorgen,
Sinds een week nieuwe eigenaar van een vw golf variant 7 uit 2014.Super blij mee. Nu zit ik alleen met het volgende.
1: Het infotainmentsysteem is een discover media gen 1. Is het op een of andere manier mogelijk om hier apple carplay op te krijgen?
2: Er zit geen mogelijkheid tot inklappen van de spiegels. Nu willen we dit wel heel graag gezien het inparkeren onder carport. IS dit via VAG aan te zetten.
3: wat zijn nog meer mogelijkheden via VAG.
Iemand in Noord holland (omgeving Alkmaar) die VAG kan toepassen?
Alvast bedankt
Alwin
2. Nee
3. Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php
Anoniem: 1301492
Dat wordt dan een hele dure grap.Anoniem: 1301492 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:19:
Dank voor het spoedige antwoord. Ik zal de sites bekijken en voor de andere twee vragen dan maar een afspraak voor achteraf inbouwen aanvragen ;-)
Goedemiddag,Antera schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:04:
[...]
Comfort sluiten kan voor het dakraam en ramen.
Ik zit in breda
Welke Tweaker in de omgeving van Groningen kan bovenstaand activeren op mijn Volkswagen up uit 2018?
Ook graag het schuifdak volledig openen met de sleutel (gaat nu alleen op kantelstand).
Ik hoor graag!
* Needle Sweep
* Achterlichten aan bij DLR - dus lichtstand op auto
* Spiegeldip indien mogelijk ( Ik heb inklapbare spiegels )
* Ontgrendelen en sluiten met piepje
* Comfort knipperen naar 5 x
* Automatisch Follow me home verlichting ipv via groot licht schakelaar
* De volgende opties heb ik op de wagen : LED + pakket - Ambient verlichting deuren / voeten - Area view - 65% tint achter - wegklapbare trekhaak.
Je bent altijd welkom maar denk dat Antera dichterbij zit voor je.ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:32:
Veel info hier gevonden inmiddels na aanschaf van mijn 2015 B8 Passat en ik wil dus een aantal zaken laten vrij schakelen - en kijken welke opties er nog meer mogelijk zijn. Bij wie moet ik zijn in Zeeland of omstreken. Rainesh kan natuurlijk ook ( vlgs. mij super deskundig ) - iets verder rijden.
* Needle Sweep
* Achterlichten aan bij DLR - dus lichtstand op auto
* Spiegeldip indien mogelijk ( Ik heb inklapbare spiegels )
* Ontgrendelen en sluiten met piepje
* Comfort knipperen naar 5 x
* Automatisch Follow me home verlichting ipv via groot licht schakelaar
* De volgende opties heb ik op de wagen : LED + pakket - Ambient verlichting deuren / voeten - Area view - 65% tint achter - wegklapbare trekhaak.
Heb je ook een lane assist camera in je voorruit?
Ik heb bij mij enkel een zekering verplaatst voor continue stroom.ElCasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:22:
Ik rij al bijna 1,5 vrolijk rond met mijn Arteon en Rainesh heeft al wat aanpassingen gedaan, maar ik vroeg me af of je ook de USB in de middenconsole kan voorzien van constante spanning? Hierin zit namelijk mijn MiFi en die zorgt voor de WiFi van mijn dashcam. Maar deze gaat kort na het op slot doen van de auto uit. Kan dit aangepast worden via VCDS/VAGCOM?
@NickAlan probeer eens Bouma Autocomfort of JB Auto in Dieverburg
[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 09-12-2019 18:02 ]
Of ik Lane Assist heb weet ik niet, vermoed van niet want vlgs. mij heb ik de zelfde camera als onderstaande. Zal morgen eens kijken met daglicht. Ik zal je een PB doen Rainesh - stukkie rijden is niet erg - Antera is ook eventueel een optie - zal hem ook een PB sturen.Rainesh schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:29:
[...]
Je bent altijd welkom maar denk dat Antera dichterbij zit voor je.
Heb je ook een lane assist camera in je voorruit?

[ Voor 6% gewijzigd door ReneLou op 09-12-2019 18:24 ]
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php