Even wat nadere informatie over DRL. De lichtschakelaar hoeft niet op 'auto' te staan voor DRL. En als de achterlichten meedoen noemen we dat -achterlichten aan als DRL- Scandinavian Lights.ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:32:
Veel info hier gevonden inmiddels na aanschaf van mijn 2015 B8 Passat en ik wil dus een aantal zaken laten vrij schakelen - en kijken welke opties er nog meer mogelijk zijn. Bij wie moet ik zijn in Zeeland of omstreken. Rainesh kan natuurlijk ook ( vlgs. mij super deskundig ) - iets verder rijden.
* Needle Sweep
* Achterlichten aan bij DLR - dus lichtstand op auto
* Spiegeldip indien mogelijk ( Ik heb inklapbare spiegels )
* Ontgrendelen en sluiten met piepje
* Comfort knipperen naar 5 x
* Automatisch Follow me home verlichting ipv via groot licht schakelaar
* De volgende opties heb ik op de wagen : LED + pakket - Ambient verlichting deuren / voeten - Area view - 65% tint achter - wegklapbare trekhaak.
Wanneer je lichtschakelaar op 'auto' zet dan schakelt de verlichting automatisch van DRL naar dimlicht als het -te- donker wordt. En schakelt weer naar DRL als er voldoende licht is. Daar is dus een lichtsensor voor nodig.
DRL kan ook zichtbaar/schakelbaar worden gemaakt in de Discover.
En dat piepje bij ver- en ontgrendelen kan alleen, als ik het goed onthouden heb, als je een alarminstallatie in de auto hebt. Ik weet even niet precies welk type alarm dat moet zijn. Maar zonder alarmsysteem heb je geen piepje maar gaat jouw claxon een heleboel lawaai maken. En dat wil je niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost