Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:32:
Veel info hier gevonden inmiddels na aanschaf van mijn 2015 B8 Passat en ik wil dus een aantal zaken laten vrij schakelen - en kijken welke opties er nog meer mogelijk zijn. Bij wie moet ik zijn in Zeeland of omstreken. Rainesh kan natuurlijk ook ( vlgs. mij super deskundig ) - iets verder rijden.

* Needle Sweep
* Achterlichten aan bij DLR - dus lichtstand op auto
* Spiegeldip indien mogelijk ( Ik heb inklapbare spiegels )
* Ontgrendelen en sluiten met piepje
* Comfort knipperen naar 5 x
* Automatisch Follow me home verlichting ipv via groot licht schakelaar

* De volgende opties heb ik op de wagen : LED + pakket - Ambient verlichting deuren / voeten - Area view - 65% tint achter - wegklapbare trekhaak.
Even wat nadere informatie over DRL. De lichtschakelaar hoeft niet op 'auto' te staan voor DRL. En als de achterlichten meedoen noemen we dat -achterlichten aan als DRL- Scandinavian Lights.

Wanneer je lichtschakelaar op 'auto' zet dan schakelt de verlichting automatisch van DRL naar dimlicht als het -te- donker wordt. En schakelt weer naar DRL als er voldoende licht is. Daar is dus een lichtsensor voor nodig.

DRL kan ook zichtbaar/schakelbaar worden gemaakt in de Discover.

En dat piepje bij ver- en ontgrendelen kan alleen, als ik het goed onthouden heb, als je een alarminstallatie in de auto hebt. Ik weet even niet precies welk type alarm dat moet zijn. Maar zonder alarmsysteem heb je geen piepje maar gaat jouw claxon een heleboel lawaai maken. En dat wil je niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 17:36

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:15:
[...]

Of ik Lane Assist heb weet ik niet, vermoed van niet want vlgs. mij heb ik de zelfde camera als onderstaande. Zal morgen eens kijken met daglicht. Ik zal je een PB doen Rainesh - stukkie rijden is niet erg - Antera is ook eventueel een optie - zal hem ook een PB sturen.

[Afbeelding]
Helaas is dit niet de lane assist camera dus dat kan helaas niet naderhand.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:32:
Veel info hier gevonden inmiddels na aanschaf van mijn 2015 B8 Passat en ik wil dus een aantal zaken laten vrij schakelen - en kijken welke opties er nog meer mogelijk zijn. Bij wie moet ik zijn in Zeeland of omstreken. Rainesh kan natuurlijk ook ( vlgs. mij super deskundig ) - iets verder rijden.

* Needle Sweep
* Achterlichten aan bij DLR - dus lichtstand op auto
* Spiegeldip indien mogelijk ( Ik heb inklapbare spiegels )
* Ontgrendelen en sluiten met piepje
* Comfort knipperen naar 5 x
* Automatisch Follow me home verlichting ipv via groot licht schakelaar

* De volgende opties heb ik op de wagen : LED + pakket - Ambient verlichting deuren / voeten - Area view - 65% tint achter - wegklapbare trekhaak.
Licht eraan wat Zeeland en omstreken is. :-) anders Breda bij mij een optie maar wat jij wilt natuurlijk. Rainesh net zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
GerCor schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:07:
[...]

Wanneer je lichtschakelaar op 'auto' zet dan schakelt de verlichting automatisch van DRL naar dimlicht als het -te- donker wordt. En schakelt weer naar DRL als er voldoende licht is. Daar is dus een lichtsensor voor nodig.

DRL kan ook zichtbaar/schakelbaar worden gemaakt in de Discover.

En dat piepje bij ver- en ontgrendelen kan alleen, als ik het goed onthouden heb, als je een alarminstallatie in de auto hebt. Ik weet even niet precies welk type alarm dat moet zijn. Maar zonder alarmsysteem heb je geen piepje maar gaat jouw claxon een heleboel lawaai maken. En dat wil je niet.
Ik heb de lichtschakelaar altijd op auto. Ik heb even op dimlicht aan gereden omdat bij mijn vorige auto ( Volvo ) ook altijd het licht aan was. Echter dan is ook gelijk mijn navigatie donker omdat deze werkt met de lichtmodus auto. Of ik zou die elke keer terug moeten zetten naar handmatig daglicht modus.

Daarom op lichtstand auto altijd DRL aan ( voorkant en achterkant ) en dan bij onvoldoende licht of tunnels naar Dimlicht en dan ook mijn navigatie naar nachtlicht modus.

Qua piepjes - liever GEEN claxon nee ;) ben benieuwd wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Antera schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:02:
[...]

Tot op heden is de composition media nog niet vrij gegeven ervoor helaas voor de after market. Helaas moet je hiervoor nog bij de dealer wezen
En voor de discover media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Emrulez schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:16:
[...]

En voor de discover media?
Alleen de pro versies helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:04:
[...]

Ik heb de lichtschakelaar altijd op auto. Ik heb even op dimlicht aan gereden omdat bij mijn vorige auto ( Volvo ) ook altijd het licht aan was. Echter dan is ook gelijk mijn navigatie donker omdat deze werkt met de lichtmodus auto. Of ik zou die elke keer terug moeten zetten naar handmatig daglicht modus.
Waar stel jij dat in dan? Je kunt het beeldscherm op 2 manieren doen:
Daarom op lichtstand auto altijd DRL aan ( voorkant en achterkant ) en dan bij onvoldoende licht of tunnels naar Dimlicht en dan ook mijn navigatie naar nachtlicht modus.

Qua piepjes - liever GEEN claxon nee ;) ben benieuwd wat er mogelijk is.
Je kunt het beeldscherm zowel in het navigatiesysteem als ook in setup aanpassen.

SETUP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dh9lLXf69E9QfpdlJ6sLFx3t/full.jpg

Navigatiesysteem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CzMwCYmvWffOVXqk1DWigufB/full.jpg

En, dat piepje kun je ook aan- en uitzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/joYVwdOoqjhYhKl1ht7Iov5R/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLou
GerCor schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:45:
[...]

Waar stel jij dat in dan? Je kunt het beeldscherm op 2 manieren doen:
Je kunt het beeldscherm zowel in het navigatiesysteem als ook in setup aanpassen.
Ik had het in navigatie op automatisch gezet. Bij mijn lichtschakelaar op dimlicht ging de navigatie gelijk op nachtstand. En dat wil ik dus niet , vandaar mijn keuze voor lichtstand op auto. Is het dan buiten licht genoeg dan DLR en achterlichten aan met navigatie op daglicht. Wordt het donker dan schakelt automatisch de dimlicht functie in en navigatie wordt dan donker.

Ik heb het nog niet in setup aangepast - wellicht nog een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:54:
[...]

Ik had het in navigatie op automatisch gezet. Bij mijn lichtschakelaar op dimlicht ging de navigatie gelijk op nachtstand. En dat wil ik dus niet , vandaar mijn keuze voor lichtstand op auto. Is het dan buiten licht genoeg dan DLR en achterlichten aan met navigatie op daglicht. Wordt het donker dan schakelt automatisch de dimlicht functie in en navigatie wordt dan donker.

Ik heb het nog niet in setup aangepast - wellicht nog een poging waard.
Je haalt een paar dingen door elkaar heb ik het idee, terwijl het eigenlijk heel simpel is.

Instelling: automatisch
DRL: beeldscherm dag
Dimlicht: beeldscherm nacht

Instelling: dag
DRL: beeldscherm dag
Dimlicht: beeldscherm dag

Instelling nacht
DRL: beeldscherm nacht
Dimlicht: beeldscherm nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is het nou écht zo moeilijk om te begrijpen dat er méérdere sensoren in een auto zitten welke zaken afzonderlijk van elkaar kunnen regelen?

De stand van de 'lichtschakelaar' (koplampen én achterlichten) heeft geen éne F*CK te maken met het display van de radio-unit óf je verlichting van de tellers....Dat spel (boord electronica) heeft een eigen sensor welke in 't display ván het tellerwerk zit. De koplampen reageren op een andere sensor welke achter de binnenspiegel geplaatst is (én dus naar buiten kijkt door de voorruit).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:14:
Is het nou écht zo moeilijk om te begrijpen dat er méérdere sensoren in een auto zitten welke zaken afzonderlijk van elkaar kunnen regelen?

De stand van de 'lichtschakelaar' (voor de koplampen én achterlichten) heeft geen éne F*CK te maken met het display van de radio-unit óf je verlichting van de tellers....Dat spel (boord electronica) heeft een eigen sensor welke in 't display ván het tellerwerk zit. De koplampen reageren op een andere sensor welke achter de binnenspiegel geplaatst is (én dus naar buiten kijkt door de voorruit).
Nee hoor. Klopt geen moer van Wimmel. De sensor in het tellerwerk regelt de interieurverlichting, zoals de verlichting in het tellerwerk en de verlichting op het stuur. Display van de Discover reageert op het in- en uitschakelen van dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14

De stand van de 'lichtschakelaar' (koplampen én achterlichten) heeft geen éne F*CK te maken met het display van de radio-unit óf je verlichting van de tellers....Dat spel (boord electronica) heeft een eigen sensor welke in 't display ván het tellerwerk zit. De koplampen reageren op een andere sensor welke achter de binnenspiegel geplaatst is (én dus naar buiten kijkt door de voorruit).
Lichtschakelaar heeft ook effect op navi display en tellerbak. Tellerbak heeft uiteraard ook zijn eigen sensor voor auto's die geen lichtsensor hebben.

Ik test altijd of een lichtsensor goed werkt door hand op de sensor te doen en dat navi display gelijk mee veranderd naar donker + koplampen aan gaan. :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneLou

* Ik heb de auto nog niet zo lang en het is vrij moeilijk :? :P

* Over je opmerking 2 heb ik mijn bedenkingen :

Bij zonlicht overdag : lichtschakelaar op auto - beeldscherm op auto modus - beeldscherm dagstand
Bij zonlicht overdag : lichtschakelaar naar dimlicht gedraaid - beeldscherm op auto modus - beeldscherm gaat naar nachtstand.

Zal dit nog eens testen morgen, maar ben er vrij zeker van dat het zo was !

@GerCor dan klopt mijn beredenering toch waar jij op geantwoord heb. Ik wil mijn lichtschakelaar op auto houden - en dan met rondom autoverlichting ( dus ook achter ) - wordt het donker dan gaat mn dimlicht aan en navigatie naar nachtstand.

[ Voor 10% gewijzigd door ReneLou op 09-12-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:25:
[...]

Bij zonlicht overdag : lichtschakelaar op auto - beeldscherm op auto modus - beeldscherm dagstand
Bij zonlicht overdag : lichtschakelaar naar dimlicht gedraaid - beeldscherm op auto modus - beeldscherm gaat naar nachtstand.

Misschien dat je dan, volgens de interieur sensor, té weinig licht in het interieur hebt? Heb je een panoramadak in je auto, of niet?

Zoals ik 't nú lees: Néé, je hebt géén Panoramadak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ReneLou schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:25:
[...]

@GerCor dan klopt mijn beredenering toch waar jij op geantwoord heb. Ik wil mijn lichtschakelaar op auto houden - en dan met rondom autoverlichting ( dus ook achter ) - wordt het donker dan gaat mn dimlicht aan en navigatie naar nachtstand.
Alles wat jij nu zegt/schrijft klopt precies zoals het systeem werkt.

EDIT: bij de sensor in de tellerbak is het niet licht aan en licht uit. Maar: geen licht, een beetje licht, nog iets meer licht, vrij veel licht, veel licht en volop licht. En alles wat daartussen zit. Laten we zeggen: automatisch dimbaar. En dan gaat het dus over de interieurverlichting:, d.w.z. verlichte (bedienings)knopjes en verlichting in de deuren. Voetverlichting en de lichtstrip op de deuren schakel je in het menu van de Discover.

@wimmel_1 Het probleem met de sensor in de tellerbak is: mensen rijden in het donker weg, interieurverlichting brandt volop maar aan de buitenkant van de auto alleen DRL en dan ook heel vaak nog niet eens de achterlichten.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 10-12-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 06:56
Morgen kan ik onze Leon ST 1.6TDI 2014 ophalen.
Twee dagen nogig gehad om 133 pages te doorzoeken maar niks kunnen vinden.
Weet niet wie nog meer maar zelf heb ik sinds jaar en dag de tik dat ik na elke tankbeurt de "trip meter" ook op 0 zet.
Mijn vraag is of het mogelijk is om de "trip meter" automatisch op 0 te laten zetten nadat je hebt getankt?

[ Voor 12% gewijzigd door Siewert op 10-12-2019 15:41 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Siewert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:40:
Morgen kan ik onze Leon ST 1.6TDI 2014 ophalen.
Twee dagen nogig gehad om 133 pages te doorzoeken maar niks kunnen vinden.
Weet niet wie nog meer maar zelf heb ik sinds jaar en dag de tik dat ik na elke tankbeurt de "trip meter" ook op 0 zet.
Mijn vraag is of het mogelijk is om de "trip meter" automatisch op 0 te laten zetten nadat je hebt getankt?
Zit standaard op mijn leon. De optie om altijd vanaf laatste tankbeurt te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
imbaco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:55:
[...]

Zit standaard op mijn leon. De optie om altijd vanaf laatste tankbeurt te selecteren.
hhhmmm... Morgen dan maar eens door de settings wandelen. ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

imbaco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:55:
[...]

Nooit van gehoord. Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:22:
[...]

Nooit van gehoord. Hoe doe je dat dan?
Scroll eens een keer middels de pijltjes op je 'Discover Pro' door 't "CAR" menu heen en kijk dan ook even naar de weergave én mogelijkheden...

Je hebt daar de keuze tussen een aantal mogelijkheden (standaard) waarbij je je het actuele (sinds start) / sinds tanken / lange tijd 'verbruik' kunt aflezen. Je kunt ook de 'comfort-verbruikers' (Airco - Stoelverwarming.....) oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:50:
[...]

Scroll eens een keer middels de pijltjes op je 'Discover Pro' door 't "CAR" menu heen en kijk dan ook even naar de weergave én mogelijkheden...

Je hebt daar de keuze tussen een aantal mogelijkheden (standaard) waarbij je je het actuele (sinds start) / sinds tanken / lange tijd 'verbruik' kunt aflezen. Je kunt ook de 'comfort-verbruikers' (Airco - Stoelverwarming.....) oproepen.
Aha. Ja kijk, ik scroll daar eerlijk gezegd nooit doorheen omdat het mij geen laars interesseert.

Ik begreep uit de vraag dat het 'metertje' automatisch op 0 gaat staan nadat je getankt hebt. En dan ben ik benieuwd waar je dat instelt. Niet dat ik het zelf ga gebruiken want ik kijk er helemaal nooit naar.

Misschien leuk voor leaserijders of eco-freaks maar als mijn tank bijna leeg is ga ik die weer voltanken totdat de tank weer bijna leeg is. Of ik nu 1.000 km rij met een volle tank of 700 km. Mij een biet. Ik heb niks aan die 'wetenschap'. Ik weet alleen dat als de tank bijna leeg is ik moet tanken anders houdt de auto ermee op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:04:
[...]

Aha. Ja kijk, ik scroll daar eerlijk gezegd nooit doorheen omdat het mij geen laars interesseert.

Ik begreep uit de vraag dat het 'metertje' automatisch op 0 gaat staan nadat je getankt hebt. En dan ben ik benieuwd waar je dat instelt. Niet dat ik het zelf ga gebruiken want ik kijk er helemaal nooit naar.

Misschien leuk voor leaserijders of eco-freaks maar als mijn tank bijna leeg is ga ik die weer voltanken totdat de tank weer bijna leeg is. Of ik nu 1.000 km rij met een volle tank of 700 km. Mij een biet. Ik heb niks aan die 'wetenschap'. Ik weet alleen dat als de tank bijna leeg is ik moet tanken anders houdt de auto ermee op. :9
Jij woont ergens in de buurt van Groningen, toch?

Er gaat NIETS boven Groningen maar er zit ook niet véél meer ónder qua GAS..... Dus laten we de hele zooi daar maar gewoon volledig 'instorten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:10:
[...]

Jij woont ergens in de buurt van Groningen, toch?

Er gaat NIETS boven Groningen maar er zit ook niet véél meer ónder qua GAS..... Dus laten we de hele zooi daar maar gewoon 'instorten'?
In de buurt van Groningen? Moet ik eerst wel door de provincie Drenthe rijden om er te komen. Overijssel dus. Maar ik volg jouw argument even niet? Waar gaat het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:18:
[...]

In de buurt van Groningen? Moet ik eerst wel door de provincie Drenthe rijden om er te komen. Overijssel dus. Maar ik volg jouw argument even niet? Waar gaat het over?
Dat je jezelf niet zo 'on-geïnteresseerd' over moet (willen) laten komen als 't op normale 'milieu' zaken aankomt. 't Klinkt wel 'stoer' maar dat IS 't absoluut niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:21:
[...]

Dat je niet zo 'on-geïnteresseerd' over moet (willen) komen als 't op 'milieu' zaken aankomt. 't Klinkt 'stoer' maar dat IS 't absoluut niet :*)
Haha, o, oké.

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik leg alleen uit dat het mij niet interesseert hoeveel kilometer ik kan rijden op 1 liter benzine. Want, soms rij ik een hele week over lokale wegen, en dan weer dagen over de snelweg. En dan heb je een wisselend verbruik.

Ik weet niet hoe jij je dagen slijt maar als je even 4 minuten leestijd over hebt?

https://www.bnnvara.nl/ze...ertreden-van-milieuregels

Daarnaast ook nog een mooie reportage over Bagger. Kijk maar even. Kun je zelf zien hoe WIJ onze rivieren voldumpen met chemisch afval uit België. Dan lees ik wel of het iets toevoegt dat ik in het CAR menu van de Discover ga scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:39:
[...]

Haha, o, oké.

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik leg alleen uit dat het mij niet interesseert hoeveel kilometer ik kan rijden op 1 liter benzine. Want, soms rij ik een hele week over lokale wegen, en dan weer dagen over de snelweg. En dan heb je een wisselend verbruik.

Ik weet niet hoe jij je dagen slijt maar als je even 4 minuten leestijd over hebt?

https://www.bnnvara.nl/ze...ertreden-van-milieuregels

Daarnaast ook nog een mooie reportage over Bagger. Kijk maar even. Kun je zelf zien hoe WIJ onze rivieren voldumpen met chemisch afval uit België. Dan lees ik wel of het iets toevoegt dat ik in het CAR menu van de Discover ga scrollen.
Alléén al dat je op déze manier reageert: d:)b Het interessert je dus toch wél iets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:47:
[...]

Alléén al dat je op déze manier reageert: d:)b Het interessert je dus wél iets >:)
Wimmel, je leest helemaal niet wat ik schrijf en geeft daar zelf een milieudraai aan zodat je mij ergens van kunt beschuldigen om daarna, ook zelf weer, vast te stellen dat die beschuldiging niet klopt. Best knap.

Terug naar de vraag: waar stel je in dat het TRIP-metertje na het tanken zichzelf op 0-stand zet?

EDIT: @Siewert Mag ik misschien vragen welk nut het jou dient om dat TRIP-metertje na elke tankbeurt op 0 te zetten. Ik kan voor mezelf namelijk niet bedenken wel nut het dient.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 11-12-2019 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 01:09:
[...]

Wimmel, je leest helemaal niet wat ik schrijf en geeft daar zelf een milieudraai aan zodat je mij ergens van kunt beschuldigen om daarna, ook zelf weer, vast te stellen dat die beschuldiging niet klopt. Best knap.

Terug naar de vraag: waar stel je in dat het TRIP-metertje na het tanken zichzelf op 0-stand zet?
Als je gewoon eerst een keer naar die 'meters' in dat scherm gaat kijken voordat je er hier snel iets over gaat 'roepen'....

Je weet dat je auto (ná een VCDS aanpassing) óók op het display aan kan geven hoeveel 'Liter' brandstof je nog ongeveer in je tank hebt zitten, of niet? De 'hoeveelheid' kilometers welke je afgelegd hebt sinds de laatste 'tank-beurt' zijn voor het systeem dan niet moeilijk te berekenen op basis van die waarde doordat er méér liters in de tank zitten dan dat er vóór een tankbeurt aanwezig waren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 01:22:
[...]

Als je gewoon eerst een keer naar die 'meters' in dat scherm gaat kijken voordat je er over gaat 'roepen'....

Je weet dat je auto (ná een VCDS aanpassing) óók op je display aan kan geven hoeveel 'Liter' brandstof je nog in je tank hebt zitten of iniet? De 'hoeveelheid' kilometers welke je afgelegd hebt sinds de laatste 'tank-beurt' zijn voor het systeem niet moeilijk te berekenen op basis van die waarde doordat er méér liters in de tank zitten dan vóór een tankbeurt... ;)
Ja, dat weet ik allemaal. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen. Ik word er niet anders van, ga me niet anders gedragen, qua rijgedrag. Kortom, voor MIJ volstrekt nutteloos.

Daarnaast, mijn Discover Pro is altijd zo aardig, ook vandaag weer, mij netjes te melden dat ik eigenlijk zou moeten tanken. Het rijbereik 65 kilometer is en zelfs voorstelt een route naar het dichtstbijzijnde tankstation te tonen. Keurig, uiterst behulpzaam. Maar zelfs dat voorstel kan ik desgewenst afwijzen. Dus, zelfs de Discover zegt: ik meld het maar eventjes en dan kijk je maar wat je ermee doet. Wil je nu tanken, of morgen, of volgende week..... kijk zelf maar even. Ik vind het prima, maar op is op. _/-\o_

Dus, dan maar weer tanken. Weer € 80. Maar dat kan ik morgen of overmorgen natuurlijk ook doen. Ik ga voorlopig geen 65 km rijden. Scheelt me 2 dagen x 0,01 % rente op jaarbasis. Dus, dat nog even delen door 365 en dan keer 2. Man, ik blijf hartstikke rijk als ik overmorgen ga tanken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 01:09:
[...]

Mag ik misschien vragen welk nut het jou dient om dat TRIP-metertje na elke tankbeurt op 0 te zetten. Ik kan voor mezelf namelijk niet bedenken wel nut het dient.
Das een tik die is overgebleven na 2x een kapotte brandstofmeter.
Men weet wat je ongeveer op 1 tank kunt rijden dus die dag teller is een soort van indicatie hoeveel er gereden is op een tank brandstof.
Wil zonder door verschillende menu's te moeten zien op het dashboard hoeveel er gereden is en kunnen bepalen of de brandstofmeter de juiste waarde aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wel jammer dat VAG hier niet wat meer aandacht aan heeft gegeven. Zodat je de auto zelf kunt selecteren die je hebt. Een Golf R met open dak bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Iemand ervaring met ODBEleven? Ik zie dat zij losse credits verkopen ondanks dat je de hardware en een pro license aanschaft. Ik zoek iets waar ik niet voor blijf betalen.. is dit wel het geval bij ODBEleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 15:40
d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:23:
Iemand ervaring met ODBEleven? Ik zie dat zij losse credits verkopen ondanks dat je de hardware en een pro license aanschaft. Ik zoek iets waar ik niet voor blijf betalen.. is dit wel het geval bij ODBEleven?
Ik heb een pro licentie van OBDeleven. Je gebruikt 10 credits per aanpassing via de apps (soort snelkoppelingen van aanpassing ipv via coding menu).
Ik weet niet wat de kosten zijn via longcoding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:23:
Credits zijn alleen voor de Apps. Longcoding is gratis. Je kunt gratis credits krijgen door simpelweg elke dag de app te starten. Daarnaast 5 gratis credits per dag door de advertenties te starten. Doe ik ook elke dag en heb ondertussen meer dan 2.000 gratis credits. De meeste apps kosten 10 credits maar er zitten ook een paar tussen van 100 credits, zoals START/STOP uitschakelen of Video in Motion.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sy85qEeqAHLfwO6l7IFacKvC/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 11-12-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Niet online
ExploitSolo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb een pro licentie van OBDeleven. Je gebruikt 10 credits per aanpassing via de apps (soort snelkoppelingen van aanpassing ipv via coding menu).
Ik weet niet wat de kosten zijn via longcoding
Wat voor voordeel haal je eruit vergeleken met VCDS? Aangezien hier geen bijkomende kosten bij komen.
Wat is de beweegreden geweest om voor ODBEleven te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:12
d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:48:
[...]

Wat voor voordeel haal je eruit vergeleken met VCDS? Aangezien hier geen bijkomende kosten bij komen.
OBDeleven is veel goedkoper maar ook meer bedoeld voor de amateur die af en toe iets wilt coderen. VCDS is een stuk prijziger (mits legaal verkregen) maar meer voor de professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:50:
[...]

OBDeleven is veel goedkoper maar ook meer bedoeld voor de amateur die af en toe iets wilt coderen. VCDS is een stuk prijziger (mits legaal verkregen) maar meer voor de professional.
'Voor de amateur' Dat, maar ook: je hoeft niet te kunnen coderen. De app doet het voor je. Vaak zijn het zaken die je tegenkomt op Gerrit Speek en Stemei. Ik zag laatst een verlanglijstje en dacht: koop die dongle en je regelt het zelf in een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:56:
[...]

'Voor de amateur' Dat, maar ook: je hoeft niet te kunnen coderen. De app doet het voor je. Vaak zijn het zaken die je tegenkomt op Gerrit Speek en Stemei. Ik zag laatst een lijstje en dacht: koop die dongle en je regelt het zelf in een kwartiertje.
Is ODBEleven ook in staat om security codes uit te lezen? Zoals die van de tellerbak om sleutels te programmeren? De VW dealer is nogal gehandicapt omdat zij de code niet uit kunnen lezen met de tooling die zij gebruiken. Als er een fout optreed ben je je wagen dagen kwijt tot ze het gevonden hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:00:
[...]

Is ODBEleven ook in staat om security codes uit te lezen? Zoals die van de tellerbak om sleutels te programmeren? De VW dealer is nogal gehandicapt omdat zij de code niet uit kunnen lezen met de tooling die zij gebruiken. Als er een fout optreed ben je je wagen dagen kwijt tot ze het gevonden hebben..
Geen flauw idee. Ik denk het wel. Er is een heel forum bij OBDeleven. Kun je al je vragen stellen aan experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 15:40
d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:48:
[...]

Het was destijds meer een impuls aankoop. Ik gebruik het om nu te zien (als motormanagementlamje gaat branden) wat er perecies aan de hand is.
Daarnaast heb ik een aantal aanpassingen doen zoals deur op slot bij X aantal km per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ExploitSolo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:10:
[...]

Het was destijds meer een impuls aankoop. Ik gebruik het om nu te zien (als motormanagementlamje gaat branden) wat er perecies aan de hand is.
Daarnaast heb ik een aantal aanpassingen doen zoals deur op slot bij X aantal km per uur.
Bij mij ook. Ik had alles wat ik wilde al laten coderen door @Rainesh Daarna zag ik een Kerstaanbieding van OBDeleven. Dongle voor de helft van de prijs. Dus, ik dacht: ach, leuk hebbedingetje. Ik heb bij mijn eigen auto nog de richtingaanwijzers aan wanneer ik de klep open met een app geactiveerd. Bij mijn zoon zijn Golf 5 deuren op slot bij X snelheid (15 km p/u meen ik) en Amerikaanse verlichting ingeschakeld. Knipperlichten branden constant (verboden in Nederland maar hij rijdt er al een jaar mee rond).

Ook START/STOP bij een collega zijn Audi permanent uitgeschakeld.

Na het installeren van mijn nieuwe dynamische achterlichten nog gezocht om de achterlichten te kunnen dimmen maar daar kom ik niet uit. Ga ik nog een keer voor naar @Antera om dat te realiseren. Zit je, denk ik, op het niveau van Bites en Bytes. Heb ik totaal geen verstand van. Maar het was leuk om met de achterlichten te spelen. Je drukt op een knop en de achterlichten dimmen. :9

Ook had ik mijn mistlampen in laten schakelen bij CH/LH maar vond dat achteraf nogal pauper. Even een berichtje naar @Rainesh en gevraagd hoe ik dat met de OBDeleven dongle weer kan uitschakelen. Scheelt weer een ritje naar het altijd heuvelachtige Voorburg.

Dus, leuk ding. Handig. Een ander vindt vissen weer leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
d5stick schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:00:
[...]

Nee want dat gaat via een ander systeem van VW, kom zo even niet op de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:54:
[...]

Nee want dat gaat via een ander systeem van VW, kom zo even niet op de naam.
ODIS, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

Damian

Insane Obtrusion

vraagje voor de VCDS experts. Is spraakbesturing ook open te zetten? Ik druk nu op dat knoppie op mijn stuur maar krijg dan de melding in beeld dat dit door de dealer moet worden vrijgegeven oid.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Damian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:44:
vraagje voor de VCDS experts. Is spraakbesturing ook open te zetten? Ik druk nu op dat knoppie op mijn stuur maar krijg dan de melding in beeld dat dit door de dealer moet worden vrijgegeven oid.
Nee moet via de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

En daar willen ze vast centen voor hebben gok ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Damian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:08:
[...]

En daar willen ze vast centen voor hebben gok ik :/
Klopt, wat voor auto heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Scrtz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:09:
[...]

Klopt, wat voor auto heb je?
2019 T-Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 12:53
Ik heb een Skoda Superb 3 (van begin 2019, dus pre FL).
Lange tijd vond ik al dat de zetelverwarming lang duurt om op te warmen, en na lange tijd eerder "lauw" dan warm is van temperatuur.

Nu merkte ik vorige week dat de zetelverwarming van de achterzetels wel veel sneller warm worden. En deze ook veel warmer worden dan de zetel vooraan.
(Min of meer zelde als in een audi of mercedes bijvoorbeeld).

Iemand enig idee of dat aanpasbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:19
Ik heb gekeken in de 2 links met mogelijke aanpassingen en vind ze niet terug, maar misschien is het alsnog mogelijk?
Ik heb een up! (move up) van bj 2019. Deze heeft cruise, maar ik vind het een gemis dat de ingestelde snelheid niet te zien is op het dashboard. Bij onze caddy is dat wel het geval.
Is er een mogelijkheid om deze toch op het dashboard te toveren?

• Rainesh
cadsite schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:55:
Ik heb gekeken in de 2 links met mogelijke aanpassingen en vind ze niet terug, maar misschien is het alsnog mogelijk?
Ik heb een up! (move up) van bj 2019. Deze heeft cruise, maar ik vind het een gemis dat de ingestelde snelheid niet te zien is op het dashboard. Bij onze caddy is dat wel het geval.
Is er een mogelijkheid om deze toch op het dashboard te toveren?
Ligt aan je tellerbak

@Stinu al uit laten lezen? Temperatuur waardes zijn in te stellen.

• Antera

Antera

Stinu schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:24:
Ik heb een Skoda Superb 3 (van begin 2019, dus pre FL).
Lange tijd vond ik al dat de zetelverwarming lang duurt om op te warmen, en na lange tijd eerder "lauw" dan warm is van temperatuur.

Nu merkte ik vorige week dat de zetelverwarming van de achterzetels wel veel sneller warm worden. En deze ook veel warmer worden dan de zetel vooraan.
(Min of meer zelde als in een audi of mercedes bijvoorbeeld).

Iemand enig idee of dat aanpasbaar is?
Je kan alleen de temperatuur aanpassen met VCDS maar de snelheid kan je niet aanpassen want dit word aangestuurd door hem aan te zetten meer kan helaas niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Heb mij rot gezocht maar kan zo geen oplossing vinden.
Zit hier trouwens met een OBDeleven Pro.

Het volgende is het geval, ik auto lock aan dus auto gaat op slot als boven de 15km/p komt.
Na een rit parkeer je de auto en stap je uit.
Nog even wat snel van de achterbank dan wel kofferbak pakken, niet dus.
Deur is op slot dus moet je met de afstandsbediening alles weer unlocken.

Bij mijn vorige auto (308sw) was het zo dat als je van binnenuit de deur open deed alle deuren van het slot gingen.
Waarom is dat niet bij mijn Leon ST 2014, is dit in stellen?
Heb wel in het infotainment bij portieren ontgrenden de optie alle "aan" staan.

Zie ik wat over het hoofd of is er misschien een storing of is het helemaal niet mogelijk?

edit:
Gevonden... http://forum.obdeleven.co...-carjack-auto-unlock-leon

[ Voor 5% gewijzigd door Siewert op 12-12-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Denk zal nog even een update geven nav mijn vorige post.
Heb inmiddels auto unlock aan de praat gekregen.
In het infotainment systeem stonden de juiste opties idd ingeschakeld.
Maar er zal wel een bug in het systeem zitten want het heeft nooit gewerkt.
Via OBDeleven de juiste module gevonden en warempel alles stond uitgeschakeld.
Dus via OBDeleven alsnog via "Toegangs Controle" in module 9 dit ingeschakeld en het werk zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kc8yHZz/obd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Siewert schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:20:
Denk zal nog even een update geven nav mijn vorige post.
Heb inmiddels auto unlock aan de praat gekregen.
In het infotainment systeem stonden de juiste opties idd ingeschakeld.
Maar er zal wel een bug in het systeem zitten want het heeft nooit gewerkt.
Via OBDeleven de juiste module gevonden en warempel alles stond uitgeschakeld.
Dus via OBDeleven alsnog via "Toegangs Controle" in module 9 dit ingeschakeld en het werk zoals het hoort.

[Afbeelding]
Daar is ook een app voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tKyc6cD03gKOm4eEVQ09BwJ5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Moet ik wel de keyless entry hebben waar deze app voor is ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 16-12-2019 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Waarom 10 credits uitgeven als je het met 3 klikken zelf kan in longcoding/adaptation. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MeltedForest schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:53:
[...]

Waarom 10 credits uitgeven als je het met 3 klikken zelf kan in longcoding/adaptation. :*)
Daar zijn credits voor.

@Siewert Ik zat even aan de Caddy's van het werk te denken. Daar moet je ook 2 keer op de afstandsbediening drukken om beide deuren te openen. 1ste keer voor bestuurder, 2de keer voor bijrijder. Middelste knop op AB is voor de achterklep. Maar ik kan ook nog een 3e keer op 'openen' drukken.
Ga ik rijden, dan gaan de deuren op slot. Ik weet niet hoe het bij.jouw Seat werkt.

Maar op mijn Golf 7: deuren open met ab. Ga ik rijden, alle deuren gaan op slot. Stap ik weer uit, doe mijn deur open, dan zijn alle deuren van het slot. En nu kan ik dus met die app - want ik heb wel Key Less - de deuren op slot houden, als het goed is. Niet geïnstalleerd want lijkt mij, zoals jij al schreef, irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kan dit ook met een Alfa Romeo Guilietta uit 2010? Denk het niet..
Ik heb wel eens de firmware geupdate.. nu praat hij alleen nog Italiaans :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
GerCor schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:07:
[...]

Daar zijn credits voor.

@Siewert Ik zat even aan de Caddy's van het werk te denken. Daar moet je ook 2 keer op de afstandsbediening drukken om beide deuren te openen. 1ste keer voor bestuurder, 2de keer voor bijrijder. Middelste knop op AB is voor de achterklep. Maar ik kan ook nog een 3e keer op 'openen' drukken.
Ga ik rijden, dan gaan de deuren op slot. Ik weet niet hoe het bij.jouw Seat werkt.

Maar op mijn Golf 7: deuren open met ab. Ga ik rijden, alle deuren gaan op slot. Stap ik weer uit, doe mijn deur open, dan zijn alle deuren van het slot. En nu kan ik dus met die app - want ik heb wel Key Less - de deuren op slot houden, als het goed is. Niet geïnstalleerd want lijkt mij, zoals jij al schreef, irritant.
Bij mijn Seat was het dus zoals bij jouw Caddy en dat was knap irritant vooral als je snel wat vand e achterbank moest hebben.
Zoals in mijn update post is het nu zoals bij jou Golf en die aanpassing werkt zoals ik het wil en volgens mij zou moeten.

Ik ga rijden dan gaat alles op slot.
Parkeer ik en trek de sleutel eruit dan gaat alles van het slot
Of als je de mortor laat draaien en trekt 1 van de 4 deuren open dan is ook alles van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MrMonkE schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:09:
Kan dit ook met een Alfa Romeo Guilietta uit 2010? Denk het niet..
Ik heb wel eens de firmware geupdate.. nu praat hij alleen nog Italiaans :)
In elk geval niet met OBDEleven aangezien die alleen geschikt is voor VAG auto's. Weet niet wat er voor de italianen op de markt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb Key Less. Als ik uitstap en mijn sleutel vergeet KAN ik de deuren niet eens op slot doen. Dat is dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Siewert schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:13:
[...]

In elk geval niet met OBDEleven aangezien die alleen geschikt is voor VAG auto's. Weet niet wat er voor de italianen op de markt is.
Aw, ok.
Had ik maar mijn Seat moeten houden. :/

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Tja.. ik ga niet vrijwillig naar reclame te kijken dus voor mij geld: op=op

-----

Overigens had ik voor afgelopen weekend bij een collega zijn Audi A4 B9 start/stop uitgezet en needle sweep aangezet. Dat werkte voor 1 dag en daarna niet meer. Had ergens gelezen dat Audi's wel vaker de 'standaard' instellingen weer terug zetten?? Is daar nog een omweg voor te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MeltedForest schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:55:
[...]

Tja.. ik ga niet vrijwillig naar reclame te kijken dus voor mij geldt: op=op

-----

Overigens had ik voor afgelopen weekend bij een collega zijn Audi A4 B9 start/stop uitgezet en needle sweep aangezet. Dat werkte voor 1 dag en daarna niet meer. Had ergens gelezen dat Audi's wel vaker de 'standaard' instellingen weer terugzetten?? Is daar nog een omweg voor te verzinnen?
Ik kijk ook niet naar de reclames. Als je de app start krijg je al 1 gratis credit. Start je de reclame - en wie zegt dat je daar naar moet kijken? - dan krijg je weer een credit. Max 5 per dag. Ondertussen al 2.055 gratis credits.

Maar, ik kijk ook niet naar de reclames, ik start ze alleen.

Ik heb bij mijn collega zijn Audi A4 START/STOP ook met een app uitgeschakeld. Nooit meer iets van gehoord, dus zijn A4 onthoudt het blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MeltedForest schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:55:
[...]

Tja.. ik ga niet vrijwillig naar reclame te kijken dus voor mij geld: op=op

-----

Overigens had ik voor afgelopen weekend bij een collega zijn Audi A4 B9 start/stop uitgezet en needle sweep aangezet. Dat werkte voor 1 dag en daarna niet meer. Had ergens gelezen dat Audi's wel vaker de 'standaard' instellingen weer terug zetten?? Is daar nog een omweg voor te verzinnen?
Geen idee of dat mogelijk is.
Wat mij wel is opgevallen is dat Needle Sweep wel werkt maar dan in ik noem maar 1x contact.
Bedoel als de auto ff stil gestaan heeft dan werkt het.
Als je even je auto op contact hebt staan en weer uitschakelt om vervolgens weer op contact te zetten werkt het niet.
Werk pas weer zodra de wagen in noem maar standby is gevallen, moment dat alle verbruikers zijn uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Siewert schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:01:
[...]

Geen idee of dat mogelijk is.
Wat mij wel is opgevallen is dat Needle Sweep wel werkt maar dan in ik noem maar 1x contact.
Bedoel als de auto ff stil gestaan heeft dan werkt het.
Als je even je auto op contact hebt staan en weer uitschakelt om vervolgens weer op contact te zetten werkt het niet.
Werk pas weer zodra de wagen in noem maar standby is gevallen, moment dat alle verbruikers zijn uitgeschakeld.
Vreemde auto, zo'n Seat. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReneLou
Vanavond bij Antara geweest voor de VCDS coding. Alles wat ik wilde hebben en mogelijk was is er op gezet - en natuurlijk een beetje extra : o.a. bijtank hoeveelheid en trailer stabilisatie ...... Als er iets aan de trekhaak hangt.

Jammer dat ik geen camera had voor de Lane Assist - maar het mag de pret niet drukken. Nu nog een motor tune Stage 1 na de winter, kijken hoe dat gaat.

@Antera nogmaals bedankt voor de snelle en deskundige service. Mocht ik nog iets nodig hebben dan weet ik waar ik moet zijn. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door ReneLou op 20-12-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanneske1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06-2020
Is er iemand bekent met het inbouwen van cruisecontrol voor een vw tiguan 2017?

Bediening aan het stuur?

Mag mij altijd een pb sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Is bij elke auto ook de golf :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

yanneske1 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:10:
Is er iemand bekent met het inbouwen van cruisecontrol voor een vw tiguan 2017?

Bediening aan het stuur?

Mag mij altijd een pb sturen.
Dit kan geregeld worden bepalend kwa kosten is wel of je MFS hebt en of je al een High versie gateway hebt anders moet die ook vervangen worden.

Meer info kan je me whatsappen of mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:13:
[...]

Is bij elke auto ook de golf :-).
Echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Wel met active info Display;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Zojuist doorverwezen door GerCor.

Hi allemaal,

Volgende week krijg ik mn T-Roc 1.5 DSG Sport Business R geleverd 😃. Was benieuwd wat er via OBD aan te zetten valt. Rij daar graag voor bij deze of gene langs.

De volgende opties zijn extra besteld

- Keyless starten en ontgrendelen
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

VVeld schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:05:

Hi allemaal,

Volgende week krijg ik mn T-Roc 1.5 DSG Sport Business R geleverd 😃. Was benieuwd wat er via OBD aan te zetten valt. Rij daar graag voor bij deze of gene langs.

- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
Reclame is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 27-12-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hi allemaal,

- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
Goed, het staat ook onderin het scherm maar vooruit: https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-t-roc-a1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh

Hi allemaal,

- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
Wat in startpost staat is voor een deel voor de T-Roc maar je kunt dan ook grootlichtassistent, traffic jam assist en Emergency Assist aan toevoegen.

De Sport business R zijn in trek, gisteren ook eentje op bezoek gehad voor traffic jam assist. In het nieuwe jaar ook een aantal op de planning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Collega heeft een Audi A3 8P gekocht. Taal was Duits, nu Engels. Zijn vraag: kan het ook met VCDS naar Nederlands gezet worden? Ik heb zelf geen verstand van Audi en VCDS maar lijkt mij eerder een firmware oplossing dan iets met VCDS. Maar goed, ik heb hem beloofd het hier te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:34:
Collega heeft een Audi A3 8P gekocht. Taal was Duits, nu Engels. Zijn vraag: kan het ook met VCDS naar Nederlands gezet worden? Ik heb zelf geen verstand van Audi en VCDS maar lijkt mij eerder een firmware oplossing dan iets met VCDS. Maar goed, ik heb hem beloofd het hier te vragen.
De 8P heeft vaak geen NL ondersteuning erin zitten en kan dan niet gecodeerd worden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:40:
[...]

De 8P heeft vaak geen NL ondersteuning erin zitten en kan dan niet gecodeerd worden helaas.
Duidelijk, dank je wel voor de snelle informatie. Ik ga hem even teleurstellen. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag zeer prettig en snel geholpen door @Rainesh.
Hij heeft verschillende extra opties op mijn A3 8V kunnen toevoegen en daarnaast diverse updates tegen een schappelijke vergoeding toegepast.

Enige uren na vertrek kreeg ik een foutmelding in mijn scherm, ik kon vrijwel direct langskomen en na uitlezen bleek dat het dom toeval was en dat de melding niets te maken had met de updates/opties.

Kortom, goed gevoel overgehouden aan de dienstverlening van deze Tweaker. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zijn de .mp4 codecs ook in een Discover Media te VCDS'en? :9

[ Voor 133% gewijzigd door Will_M op 29-12-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:34:
Ligt aan het bouwjaar. Nederlands was er pas vanaf 2010 dacht ik. Taal is ook een adaptiekanaal in 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:28:
[...]

Ligt aan het bouwjaar. Nederlands was er pas vanaf 2010 dacht ik. Taal is ook een adaptiekanaal in 17
2011 heeft hij mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:48:
[...]

2011 heeft hij mij verteld.
Kijk eens in de adaptiekanalen van 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:53:
[...]

Kijk eens in de adaptiekanalen van 17.
Ik heb even door de forum van OBD gefietst maar vrees het ergste: geselecteerd op http://forum.obdeleven.com/thread/46/coding-adaptations vind ik nergens 'Dutch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

ik kan binnenkort met mijn vw polo 1.2 tdi bluemotion uit 2011 bij iemand langs die een vagcom heeft, wat moet ik zeker laten activeren en wat juist niet?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

racoon schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:33:
ik kan binnenkort met mijn vw polo 1.2 tdi bluemotion uit 2011 bij iemand langs die een vagcom heeft, wat moet ik zeker laten activeren en wat juist niet?
Dat moet je zelf weten. Het is jouw auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
racoon schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:33:
- Bochtverlichting via mistlampen
- autolock
- xds
- alarmpiep (als je alarm hebt)
- noodstopverlichting
- stuur op snelheidsafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:57
Ik kon het niet zo goed vinden, veel conflicterende antwoorden. Ik heb een regensensor en grootlicht assistent in de auto, kan ik hier nu wel of niet de verkeersbord herkenning en lane assist inschakelen? Ik meen dat je voor deze twee een echte camera nodig hebt die bij ACC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
stegosaurus schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:18:
Ik kon het niet zo goed vinden, veel conflicterende antwoorden. Ik heb een regensensor en grootlicht assistent in de auto, kan ik hier nu wel of niet de verkeersbord herkenning en lane assist inschakelen? Ik meen dat je voor deze twee een echte camera nodig hebt die bij ACC zit.
Driehoekige camera in je voorruit. Acc is radaroog, geen camera. Wat voor wagen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
Rainesh schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:20:
[...]

Driehoekige camera in je voorruit. Acc is radaroog, geen camera. Wat voor wagen heb je?
Het gaat om een Audi A3 8V uit eind 2019. Ik heb geen overduidelijke driehoek zitten, wel een soort druppel met de sensoren voor grootlicht en de regensensor. Zal even kijken of ik er een foto van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

stegosaurus schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:29:
[...]

Het gaat om een Audi A3 8V uit eind 2019. Ik heb geen overduidelijke driehoek zitten, wel een soort druppel met de sensoren voor grootlicht en de regensensor. Zal even kijken of ik er een foto van kan maken.
Kijk maar even. De driehoek is een A5 camera voor o.a. verkeersbordenherkenning. Die, druppeltjes, die jij bedoelt zijn lichtsensor en regensensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UqFLBL3snkbcMTuPdm2ct6I6/full.jpg

ACC is, zoals Rainesh al aangaf, een radar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zyf4r36xB1ZOhyKLtB6btQfC/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 11-01-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
toch wel een oog

Zo ziet het er bij mij uit, ik zie dat er onder die druppel nog wat zit. (Ik bedoel niet de BlackVue dashcam) Was mij niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
stegosaurus schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:29:
[...]

Dan is het helaas niet mogelijk. Dat is je licht en regensensor. Grootlicht assistent is een vierkante camera in de voet van je binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

stegosaurus schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:36:
[Afbeelding: toch wel een oog]

Zo ziet het er bij mij uit, ik zie dat er onder die druppel nog wat zit. (Ik bedoel niet de BlackVue dashcam) Was mij niet eerder opgevallen.
Dat is inderdaad een camera die geschikt is voor grootlicht assistent. En verder niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJFUWShID9ZIi1CyP8IPnhCF/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47

Spinez0r

At your service.

Afgelopen zaterdag een rit gedaan naar 't westen van 't land (Kom uit omg. Arnhem) om door Rainesh m'n auto te laten coden.

Was volledig pijnloos en bliksemsnel (geloof dat hij binnen 10-15 min. al klaar was!)

Thanks @Rainesh, auto rijdt een stuk soepeler en lekkerder, nu ook eindelijk groot-licht assistent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:02

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zit met een uitdaging. Op m'n Fabia II heb ik Xenon en LED lampen laten retrofitten. Alle lampen zijn CANBUS geschikt en werken helemaal prima. Ik krijg sinds een tijdje echter steeds vaker de "bulb out" melding die ik na de retrofit niet kreeg. Dat terwijl de lampen het prima doen. Nu zal er op een van de LEDs of ballasten wel niet de juiste weerstand gegenereerd worden, maar het is allemaal erg gevoelig.

Nu zou het tof zijn als ik de "bulb out" melding zou kunnen wegschrijven. Ik kan zelf VCDS coderen, maar ik zie zo een twee drie niet welke longcode ik moet pakken. De enige die ik zelf tegen kom is de check op kentekenverlichting. Voor DRL, Dim- en grootlicht kan ik niks vinden.

Via YouTube lijken het ergens "diagnostics" instellingen te zijn op de J519 (Elektronische Zentralelektrik). Maar de beste man zegt ook in de comments dat deze codering niet gemaakt kan worden met VCDS.

Ter info, je hebt blijkbaar de "cold diagnostics" en 'warm diagnostics" voor als de auto uit en aan staat. De "bulb out" melding komt alleen voor in de "warm diagnostics". Als de auto op contact en uit is, dan krijg ik de melding niet.

Heeft iemand toevallig de gouden tip voor me?

[ Voor 10% gewijzigd door DexterDee op 14-01-2020 12:07 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DexterDee schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:55:
Ik zit met een uitdaging. Op m'n Fabia II heb ik Xenon en LED lampen laten retrofitten. Alle lampen zijn CANBUS geschikt en werken helemaal prima. Ik krijg sinds een tijdje echter steeds vaker de "bulb out" melding die ik na de retrofit niet kreeg. Dat terwijl de lampen het prima doen. Nu zal er op een van de LEDs of ballasten wel niet de juiste weerstand gegenereerd worden, maar het is allemaal erg gevoelig.

Nu zou het tof zijn als ik de "bulb out" melding zou kunnen wegschrijven. Ik kan zelf VCDS coderen, maar ik zie zo een twee drie niet welke longcode ik moet pakken. De enige die ik zelf tegen kom is de check op kentekenverlichting. Voor DRL, Dim- en grootlicht kan ik niks vinden.

Via YouTube lijken het ergens "diagnostics" instellingen te zijn op de J519 (Elektronische Zentralelektrik). Maar de beste man zegt ook in de comments dat deze codering niet gemaakt kan worden met VCDS.

Ter info, je hebt blijkbaar de "cold diagnostics" en 'warm diagnostics" voor als de auto uit en aan staat. De "bulb out" melding komt alleen voor in de "warm diagnostics". Als de auto op contact en uit is, dan krijg ik de melding niet.

Heeft iemand toevallig de gouden tip voor me?
Ja moet met Vcp en @adjego is de persoon voor jou in de buurt die dit kan fixen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:09
Rainesh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Ja moet met Vcp en @adjego is de persoon voor jou in de buurt die dit kan fixen:)
Een Fabia II is geen PQ35, dus weet niet wat VCP hier in als hulp kan bieden?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php