Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:36
adjego schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Een Fabia II is geen PQ35, dus weet niet wat VCP hier in als hulp kan bieden?
PQ25 kan toch ook met VCP?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Ben ik niet mee bekend mbt diagnose uitschakelen. Zou kunnen dat het wel kan maar ik weet van niks 8)

Domoticz | Z-Wave | 2900 Wp JA Solar | Solaredge SE2200 | P300 Optimizers | PVOutput | Tesla Model 3 SR+

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

@Rainesh @adjego Ik ken VCP niet, maar volgens het YouTube filmpje zou het met een VAS 5054A mogelijk moeten zijn. Is dat een aanknopingspunt?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Rainesh
DexterDee schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:11:
@Rainesh @adjego Ik ken VCP niet, maar volgens het YouTube filmpje zou het met een VAS 5054A mogelijk moeten zijn. Is dat een aanknopingspunt?
Kijk eens op mypolo.nl bij de handleidingen daar staat ook iets over de diagnoses van de lampmeldingen.

• F-Tim
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:44
Misschien een hele stomme vraag, maar is het mogelijk om het volgende qua coding aan te passen? Ik kan er niets direct over vinden op internet, en ook niet als ik rond kijk in de OBD app.

Auto ontgrendeld, bediening achterklep via de afstandsbediening, achterklep gaat open, nogmaals bedienen afstandsbediening, achterklep gaat dicht.

Zelfde proberen bij auto vergrendeld, dan gaat hij wel open, maar niet meer dicht.

En... uiteraard, als hij vergrendeld is, ik open de achterklep, ontgrendel dan eerst de auto alvorens ik de klep wil sluiten, dan gaat hij wel gewoon dicht. Eigenlijk zou ik het gedrag gewoon consistent will hebben zodat ik met de afstandsbediening altijd open en dicht kan maken, ongeacht de staat van vergrendeling.

F-Tim wijzigde deze reactie 17-01-2020 09:40 (4%)

Wanna play?

• Rainesh
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:39:
Misschien een hele stomme vraag, maar is het mogelijk om het volgende qua coding aan te passen? Ik kan er niets direct over vinden op internet, en ook niet als ik rond kijk in de OBD app.

Auto ontgrendeld, bediening achterklep via de afstandsbediening, achterklep gaat open, nogmaals bedienen afstandsbediening, achterklep gaat dicht.

Zelfde proberen bij auto vergrendeld, dan gaat hij wel open, maar niet meer dicht.

En... uiteraard, als hij vergrendeld is, ik open de achterklep, ontgrendel dan eerst de auto alvorens ik de klep wil sluiten, dan gaat hij wel gewoon dicht. Eigenlijk zou ik het gedrag gewoon consistent will hebben zodat ik met de afstandsbediening altijd open en dicht kan maken, ongeacht de staat van vergrendeling.
Wat voor auto?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:11

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:39:

Lijkt mij - op z'n minst - logisch dat je dat zou willen. Vast een 'dingetje' dat aangepast kan/noet worden. In ieder geval ontgaat mij de logica dat je de klep niet kunt sluiten met de afstandsbediening als de auto vergrendeld is.

Me.

• F-Tim
Een VW Tiguan uit 2019, het AD model.
GerCor schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Lijkt mij - op z'n minst - logisch dat je dat zou willen. Vast een 'dingetje' dat aangepast kan/noet worden. In ieder geval ontgaat mij de logica dat je de klep niet kunt sluiten met de afstandsbediening als de auto vergrendeld is.
Dacht ik ook al, naja... wat zal ik zeggen... German engineering! 8)7

Wanna play?

• Rainesh
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Een VW Tiguan uit 2019, het AD model.

[...]

Dacht ik ook al, naja... wat zal ik zeggen... German engineering! 8)7
Probeer het eens als je binnen 2m van de auto staat.

• F-Tim
Rainesh schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Probeer het eens als je binnen 2m van de auto staat.
Helaas... Computer says no :)

En het maakt niet uit of ik dan naast de deur sta, of naast de achterklep of aan de voorkant van de auto.

Wanna play?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:18:
[...]

En het maakt niet uit of ik dan naast de deur sta, of naast de achterklep of aan de voorkant van de auto.
Naar mijn idee werkte dit bij mijn Tiggy wel uit 2017 (MY2018) . Ik had wel comfort keyless entry en automatische kofferbak met dat voetding ook, wellicht maakt dat nog uit?
Kan het helaas niet meer testen voor je aangezien ik hem niet meer heb.
En de knop langer ingedrukt houden?

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Even aan iemand gevraagd die ook een splinternieuwe Tiguan heeft:

Zojuist even gekeken én... Klopt inderdaad. Klep gaat met de afstandsbediening vanop een afstandje niet meer dicht zónder de auto te ontgrendelen. Met het knopje op de klep én middels de sensor onder de bumper gaat 'ie wel dicht zónder te ontgrendelen.

VW zal er beslist wel over na gedacht hebben maar de logica er achter ontgaat mij nu ook nog even
:9

Me.

• -TNT-
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-01 19:19
Vrijdag krijg ik waarschijnlijk mijn Passat Variant 1.4 TSI Comfortline Business, DSG uit 2017. Er zit Adaptieve Cruise Control, Lane Assist en een digitaal dashboard op. Hoe kom ik erachter of er traffic jam assist op zit en of dit nog geprogrammeerd worden?

--

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TJA is gewoon een optie. Als het er op zit kun je het aan en uit zetten via het zelfde menu als LA. Als het er niet op zit kan het via VCDS geactiveerd worden, want zelfde hardware als LA

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:54:
TJA is gewoon een optie. Als het er op zit kun je het aan en uit zetten via het zelfde menu als LA. Als het er niet op zit kan het via VCDS geactiveerd worden, want zelfde hardware als LA
Both wrong.....

TJA heeft geen menu functie.

TJA kan ook niet met vcds geactiveerd worden.

@-TNT-

Acc op 50 instellen, lane assist aan, weg met lijnen. Stuurt je auto, dan heb je het. Stuurt het niet....dan heb je het niet. Kan ik daarna wel in orde maken.

• The Eagle

The Eagle

Nou ben jij behoorlijk terzake kundig en ik wil noet eigenwijs klinken, maar in de Tiguqn die ik destijd proefreed zat er op de linkse stengel gewoon een knopje om de drie opties (LA, TJA, verkeersborden) via een menu aan en uit te zetten. Vandaar mijn referentie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:45:
Nou ben jij behoorlijk terzake kundig en ik wil noet eigenwijs klinken, maar in de Tiguqn die ik destijd proefreed zat er op de linkse stengel gewoon een knopje om de drie opties (LA, TJA, verkeersborden) via een menu aan en uit te zetten. Vandaar mijn referentie.
Wellicht verschilt het maar TJA was naar mijn weten op mijn Tiguan uit 2017 (MY2018) niet apart uit te zetten. Hij is gekoppeld aan je ACC en Lane Assyst. Menu’s waren er 100% niet.
Mijn wagen had overigens helemaal geen TJA maar alleen ACC en Lane Assyst. TJA is door onze deskundige @Rainesh toegevoegd destijds.

GeeMoney wijzigde deze reactie 19-01-2020 22:50 (13%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Zijn er hier mensen die al nieuwe mogelijkheden bij de MIB3 systemen hebben gevonden?

• Rainesh
AndRo555 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:58:
Zijn er hier mensen die al nieuwe mogelijkheden bij de MIB3 systemen hebben gevonden?
Nog geen tijd voor gehad om uit te pluizen. VIM werkt iig wel.

@The Eagle ik heb nog nooit een menu functie gezien op een VW/Seat/Skoda met factory TJA. Alleen Audi

• The Eagle

The Eagle

Heb even een plaatje gezocht:

Op de kop van de stengel links aan het stuur zit een knopje. Dat was het knopje dat dat menu tevoorschijn toverde op het display. Dit zou MY 2018 zijn. Maar kan het niet meer terughalen, want het ding daadwerkelijk in de lease gaan rijden was fors duurder dan verwacht. En er kwam een mooie Passat voorbij die ik niet kon laten schieten.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:28:
Heb even een plaatje gezocht:
[Afbeelding]

Op de kop van de stengel links aan het stuur zit een knopje. Dat was het knopje dat dat menu tevoorschijn toverde op het display. Dit zou MY 2018 zijn. Maar kan het niet meer terughalen, want het ding daadwerkelijk in de lease gaan rijden was fors duurder dan verwacht. En er kwam een mooie Passat voorbij die ik niet kon laten schieten.
Ik zal morgen eens een foto maken als ik eraan denk, ik heb alle bestuurders hulpsystemen af-fabriek.

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

YouTube: Kurzer Blick aufs (neue) Discover Pro im Passat Facelift: MIB III & ...

Nog even over de achterklep van de Tiguan. Ik zag net een filmpje: Easy close. Je doet de achterklep open, doet je spullen erin, of eruit, loopt weg, en zodra de sleutel buiten bereik is/of 15 seconden, sluit de achterklep.

https://www.youtube.com/watch?v=6LnebhSO7OQ

GerCor wijzigde deze reactie 20-01-2020 00:02 (24%)

Me.

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-01 21:58
Nog even over de achterklep van de Tiguan. Ik zag net een filmpje: Easy close. Je doet de achterklep open, doet je spullen erin, of eruit, loopt weg, en zodra de sleutel buiten bereik is/of 15 seconden, sluit de achterklep.

https://www.youtube.com/watch?v=6LnebhSO7OQ
In MJ2020 zit die 'delay' knop er niet meer. Als je die bedoelt. Iig in de mijne niet.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Ik zal morgen eens een foto maken als ik eraan denk, ik heb alle bestuurders hulpsystemen af-fabriek.
@Rainesh @The Eagle, Zie hier. Sorry voor de wat wazige foto :P

Ik heb btw niet alle hulpsystemen want ik heb geen trailer-assist, wel park-assist maar dat is een fysiek knopje op het dash i.p.v. menu-optie (wat logisch is).

www.google.nl

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Ben benieuwd. Worst case worden we allemaal weer wat wijzer en best case ontdek jij een nieuwe functie van je auto :P

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

BubbaNL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 06:48:
[...]

In MJ2020 zit die 'delay' knop er niet meer. Als je die bedoelt. Iig in de mijne niet.
Klopt, die knop was ik bij mijn MY2020 Tiguan ook al 'kwijt' maar voor zover ik heb kunnen uitvogelen is die knop ook nergens meer voor nodig. Op het moment dat je met je voet onder de sensor door 'zwaait' gaat 't systeem aan't 'piepen' als waarschuwing dat 't de klep kán gaan sluiten. Klep sluit vervolgens pas als je onder de klep weggelopen bent.

@The Eagle Aangaande die 'TJA' in 't MFD / Boordemenu: Ik heb (gelukkig) niet ALLE assistenten (aanhangers achteruit inparkeren is iets wat mezelf ook nog wel lukt, net zoals het 'spiegelen' zónder irritante lampjes in de buitenspiegels), maar.... Ik denk dat jij onderstaande bedoelde en daar staat géén TJA bij? Ik heb overigens ook géén knopje op 't einde van m'n richtingaanwijzer. Alles is te bedienen met de knopjes op 't stuur maar dat kan ook liggen aan't feit dat ik geen AID heb maar een paar 'old-skool' tellers.

Beetje dát wat @MisteRMeesteR ook al laat zien in een 'iets méér' fancy AID cockpitje :o EN léés die balk onder je plaatje eens, @MisteRMeesteR :9 :9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-01-2020 10:13 (14%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• The Eagle

The Eagle

Mijn proefrit was in eentje met het AID, maar dat is idd het soort van menu dat ik bedoel. Dus benieuwd of @MisteRMeesteR hem dan wel kan vinden.
Nogmaals: kan goed zijn dat ik er langs zit, maar als je al LA en ACC hebt kan TJA ook geactiveerd worden. Alleen dus niet met VCDS kennelijk als ik @Rainesh goed begrijp.

• F-Tim
GeeMoney schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Naar mijn idee werkte dit bij mijn Tiggy wel uit 2017 (MY2018) . Ik had wel comfort keyless entry en automatische kofferbak met dat voetding ook, wellicht maakt dat nog uit?
Kan het helaas niet meer testen voor je aangezien ik hem niet meer heb.
En de knop langer ingedrukt houden?
Ik heb ook comfort keyless :) en dan werkt het wel als ik de "A" knop (zodat het bij weglopen werkt) op de klep indruk om te sluiten, ongeacht of de auto wel of niet vergrendeld is. Maar via de afstandsbediening werkt het sluiten nooit als de auto vergrendeld is helaas
GerCor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:39:
[...]

Even aan iemand gevraagd die ook een splinternieuwe Tiguan heeft:

Zojuist even gekeken én... Klopt inderdaad. Klep gaat met de afstandsbediening vanop een afstandje niet meer dicht zónder de auto te ontgrendelen. Met het knopje op de klep én middels de sensor onder de bumper gaat 'ie wel dicht zónder te ontgrendelen.

VW zal er beslist wel over na gedacht hebben maar de logica er achter ontgaat mij nu ook nog even
:9
... Germans 8)7

Andere vraag... Kun je ook in de menu's zien of Trailer Assist werkt, ook als er geen trailer is aangesloten?
Ik heb deze namelijk geactiveerd, maar heb geen aanhanger thuis, dus kan niet kijken of het ook daadwerkelijk functioneer

Wanna play?

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:03
heb afgelopen weken een leenskoda gehad met lane assist, maar da's maar niks voor mij, binnen de kom fietssugesstiestrook? auto wil midden op de weg rijden, 60 zone buiten de kom idem, ook als er tegenliggers aankomen. Nu snap ik waarom ik van de weg gedrukt wordt af en toe....

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Rainesh schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Kijk eens op mypolo.nl bij de handleidingen daar staat ook iets over de diagnoses van de lampmeldingen.
Thanks, ik heb me inmiddels weer wat meer ingelezen en de diagnostics vlaggetjes schijnen onder de "illustere" byte 18 te zitten van [09-Boordnet]. Die byte wordt door de ECU/BCM gemaskeerd naar 00, de echte waarde blijft verborgen. En als je die 00 vervolgens weer codeert is je BCM van slag en is de kans groot dat je externe lampen helemaal ontregeld zijn. Kortom, iedereen raadt af om met VCDS ook maar in de buurt te komen van die byte. Tenzij je een tripje naar de dealer wil maken om de standaardconfiguratie in de controller terug te laten flashen.

Met VCP lijkt het wel te kunnen via:
Guided Functions Assistant > BCM PQ25 (polo, ibiza, etc) programmer > DTC Fault Masking

Ik heb geen idee of dat veilig kan. Je kunt wel een backup maken van de EEPROM en het lijkt me dat je die in het geval er rare dingen gebeuren weer kunt restoren "as-is"? Ook heb ik geen VCP, dus ik zou dan een tweaker die dit wel heeft moeten raadplegen...

• Rainesh
DexterDee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Thanks, ik heb me inmiddels weer wat meer ingelezen en de diagnostics vlaggetjes schijnen onder de "illustere" byte 18 te zitten van [09-Boordnet]. Die byte wordt door de ECU/BCM gemaskeerd naar 00, de echte waarde blijft verborgen. En als je die 00 vervolgens weer codeert is je BCM van slag en is de kans groot dat je externe lampen helemaal ontregeld zijn. Kortom, iedereen raadt af om met VCDS ook maar in de buurt te komen van die byte. Tenzij je een tripje naar de dealer wil maken om de standaardconfiguratie in de controller terug te laten flashen.

Guided Functions Assistant > BCM PQ25 (polo, ibiza, etc) programmer > DTC Fault Masking

Ik heb geen idee of dat veilig kan. Je kunt wel een backup maken van de EEPROM en het lijkt me dat je die in het geval er rare dingen gebeuren weer kunt restoren "as-is"? Ook heb ik geen VCP, dus ik zou dan een tweaker die dit wel heeft moeten raadplegen...
Daarom moet je bij @adjego wezen:)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:43:
Mijn proefrit was in eentje met het AID, maar dat is idd het soort van menu dat ik bedoel. Dus benieuwd of @MisteRMeesteR hem dan wel kan vinden.
Nogmaals: kan goed zijn dat ik er langs zit, maar als je al LA en ACC hebt kan TJA ook geactiveerd worden. Alleen dus niet met VCDS kennelijk als ik @Rainesh goed begrijp.
Hmmm.... Voor TJA heb je klaarblijkelijk ook nog een DSG bak nodig :'(

@Antera kan verdacht véél coderen (én snel!) maar zo'n pook/bak kon 'ie toch niet even snel in m'n handgeschakelde 6-bak er bij 'coderen' >:) :*) _O-

Net dus even een omweg van een paar Kilometer vanuit m'n werk gemaakt om in Breda wat zaken aan te laten passen (éven van de weg af én weer terug er op). Alles weer helemaal TOP geregeld dus!!

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-01 20:10

Antera

www.lowering.nl/vcds

Nog niks bijzonders gezien eraan maar heb het nog niet volledig bekeken. Wachten op iemand die er eveb de tijd voor wil nemen zijn auto af te staan :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

DexterDee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:59:
[...]

De standaard instellingen van Byte 18 opslaan van de PQ35 module. Omtrent de PQ25 module heb ik daar nog niet mee gespeelt en zit er inderdaad een functie in VCP Of dat ook zo kan zouden we moeten bekijken

Antera wijzigde deze reactie 20-01-2020 19:05 (20%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:29:
[...]

Hmmm.... Voor TJA heb je klaarblijkelijk ook nog een DSG bak nodig :'(

@Antera kan verdacht véél coderen (én snel!) maar zo'n pook/bak kon 'ie toch niet even snel in m'n handgeschakelde 6-bak er bij 'coderen' >:) :*) _O-

Net dus even een omweg van een paar Kilometer vanuit m'n werk gemaakt om in Breda wat zaken aan te laten passen (éven van de weg af én weer terug er op). Alles weer helemaal TOP geregeld dus!!
TJA kan ook op een handbak maar dan zul je toch zelf moeten schakelen bij stilstaan en optrekken. Bij langzaam bewegend verkeer werkt het wel

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Antera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:04:
[...]

De standaard instellingen van Byte 18 opslaan van de PQ35 module. Omtrent de PQ25 module heb ik daar nog niet mee gespeelt en zit er inderdaad een functie in VCP Of dat ook zo kan zouden we moeten bekijken
Ik vond dit filmpje ter referentie:
YouTube: BCM PQ25 Parameters editor built-in VCP

Zover ik het filmpje begrijp kun je selectieve waarden uit de EEPROM lezen en schrijven. En is er ook een file backup en restore functie. Als je je er comfortabel genoeg bij voelt is het 't proberen waard

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dat voel ik me altijd wel contact me anders maar even

Antera wijzigde deze reactie 20-01-2020 19:43 (52%)

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Rainesh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:21:
[...]

TJA kan ook op een handbak maar dan zul je toch zelf moeten schakelen bij stilstaan en optrekken. Bij langzaam bewegend verkeer werkt het wel
Weer wat geleerd dit wist ik niet. Dan even bij @rainesh langs dan regelt hij dat voor je

Antera wijzigde deze reactie 20-01-2020 20:01 (60%)

• ebbz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 17:01
Ik heb laatst een golf VI gekocht in Duitsland.
Deze auto beschikt over parkeersensoren, tijdens de proefrit is me helemaal niet opgevallen dat deze niet functioneren.
Ik heb zelf het vermoeden dat ze uitgeschakeld zijn via VCDS ofzo, bij het achteruit rijden is geen enkele pieptoon te horen. Al meerdere keren op het knopje in de auto gedrukt, maar dit heeft geen zin.
Iemand van jullie een idee of dat überhaupt kan?

• DexterDee
  • Nu online

DexterDee

Antera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:42:
Dat voel ik me altijd wel contact me anders maar even
Vanochtend start ik de auto, lamp-defect-lampje weer uit 8)7 Nadat 'ie dagen lang gebrand heeft.
Ik ga eerst maar eens de auto een tijdje in de gaten houden en met VCDS precies kijken welke lampen nu een storing geven (de auto geeft helaas op de maxidot niet aan wélke lamp niet werkt). Ik wil namelijk niet alle lampen wegschrijven, het blijft handig om te weten of je achterlicht of remlicht kapot is. Als ik precies weet wat de problematische lampen zijn dan neem ik wel even contact op d:)b

• Rainesh
ebbz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:33:
Ik heb laatst een golf VI gekocht in Duitsland.
Deze auto beschikt over parkeersensoren, tijdens de proefrit is me helemaal niet opgevallen dat deze niet functioneren.
Ik heb zelf het vermoeden dat ze uitgeschakeld zijn via VCDS ofzo, bij het achteruit rijden is geen enkele pieptoon te horen. Al meerdere keren op het knopje in de auto gedrukt, maar dit heeft geen zin.
Iemand van jullie een idee of dat überhaupt kan?
Uitlezen

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Zoals @Rainesh zegt uitlezen en als ze defect zouden zijn dan gaat er een continutoon klinken en ik denk dat de stekker los ligt van de parkeersensoren of iets andets

• ebbz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 17:01
Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage hier in de buurt, ze kunnen het daar uitlezen. Ik laat wel even weten wat daar uit komt
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True