Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:53
adjego schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Een Fabia II is geen PQ35, dus weet niet wat VCP hier in als hulp kan bieden?
PQ25 kan toch ook met VCP?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04
Ben ik niet mee bekend mbt diagnose uitschakelen. Zou kunnen dat het wel kan maar ik weet van niks 8)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

@Rainesh @adjego Ik ken VCP niet, maar volgens het YouTube filmpje zou het met een VAS 5054A mogelijk moeten zijn. Is dat een aanknopingspunt?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DexterDee schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:11:
@Rainesh @adjego Ik ken VCP niet, maar volgens het YouTube filmpje zou het met een VAS 5054A mogelijk moeten zijn. Is dat een aanknopingspunt?
Kijk eens op mypolo.nl bij de handleidingen daar staat ook iets over de diagnoses van de lampmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:04
Misschien een hele stomme vraag, maar is het mogelijk om het volgende qua coding aan te passen? Ik kan er niets direct over vinden op internet, en ook niet als ik rond kijk in de OBD app.

Auto ontgrendeld, bediening achterklep via de afstandsbediening, achterklep gaat open, nogmaals bedienen afstandsbediening, achterklep gaat dicht.

Zelfde proberen bij auto vergrendeld, dan gaat hij wel open, maar niet meer dicht.

En... uiteraard, als hij vergrendeld is, ik open de achterklep, ontgrendel dan eerst de auto alvorens ik de klep wil sluiten, dan gaat hij wel gewoon dicht. Eigenlijk zou ik het gedrag gewoon consistent will hebben zodat ik met de afstandsbediening altijd open en dicht kan maken, ongeacht de staat van vergrendeling.

[ Voor 4% gewijzigd door F-Tim op 17-01-2020 09:40 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:39:
Misschien een hele stomme vraag, maar is het mogelijk om het volgende qua coding aan te passen? Ik kan er niets direct over vinden op internet, en ook niet als ik rond kijk in de OBD app.

Auto ontgrendeld, bediening achterklep via de afstandsbediening, achterklep gaat open, nogmaals bedienen afstandsbediening, achterklep gaat dicht.

Zelfde proberen bij auto vergrendeld, dan gaat hij wel open, maar niet meer dicht.

En... uiteraard, als hij vergrendeld is, ik open de achterklep, ontgrendel dan eerst de auto alvorens ik de klep wil sluiten, dan gaat hij wel gewoon dicht. Eigenlijk zou ik het gedrag gewoon consistent will hebben zodat ik met de afstandsbediening altijd open en dicht kan maken, ongeacht de staat van vergrendeling.
Wat voor auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:39:

Lijkt mij - op z'n minst - logisch dat je dat zou willen. Vast een 'dingetje' dat aangepast kan/noet worden. In ieder geval ontgaat mij de logica dat je de klep niet kunt sluiten met de afstandsbediening als de auto vergrendeld is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Een VW Tiguan uit 2019, het AD model.
GerCor schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Lijkt mij - op z'n minst - logisch dat je dat zou willen. Vast een 'dingetje' dat aangepast kan/noet worden. In ieder geval ontgaat mij de logica dat je de klep niet kunt sluiten met de afstandsbediening als de auto vergrendeld is.
Dacht ik ook al, naja... wat zal ik zeggen... German engineering! 8)7

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Een VW Tiguan uit 2019, het AD model.

[...]

Dacht ik ook al, naja... wat zal ik zeggen... German engineering! 8)7
Probeer het eens als je binnen 2m van de auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Rainesh schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Probeer het eens als je binnen 2m van de auto staat.
Helaas... Computer says no :)

En het maakt niet uit of ik dan naast de deur sta, of naast de achterklep of aan de voorkant van de auto.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:18:
[...]

En het maakt niet uit of ik dan naast de deur sta, of naast de achterklep of aan de voorkant van de auto.
Naar mijn idee werkte dit bij mijn Tiggy wel uit 2017 (MY2018) . Ik had wel comfort keyless entry en automatische kofferbak met dat voetding ook, wellicht maakt dat nog uit?
Kan het helaas niet meer testen voor je aangezien ik hem niet meer heb.
En de knop langer ingedrukt houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

F-Tim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Even aan iemand gevraagd die ook een splinternieuwe Tiguan heeft:

Zojuist even gekeken én... Klopt inderdaad. Klep gaat met de afstandsbediening vanop een afstandje niet meer dicht zónder de auto te ontgrendelen. Met het knopje op de klep én middels de sensor onder de bumper gaat 'ie wel dicht zónder te ontgrendelen.

VW zal er beslist wel over na gedacht hebben maar de logica er achter ontgaat mij nu ook nog even
:9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:33
Vrijdag krijg ik waarschijnlijk mijn Passat Variant 1.4 TSI Comfortline Business, DSG uit 2017. Er zit Adaptieve Cruise Control, Lane Assist en een digitaal dashboard op. Hoe kom ik erachter of er traffic jam assist op zit en of dit nog geprogrammeerd worden?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TJA is gewoon een optie. Als het er op zit kun je het aan en uit zetten via het zelfde menu als LA. Als het er niet op zit kan het via VCDS geactiveerd worden, want zelfde hardware als LA

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:54:
TJA is gewoon een optie. Als het er op zit kun je het aan en uit zetten via het zelfde menu als LA. Als het er niet op zit kan het via VCDS geactiveerd worden, want zelfde hardware als LA
Both wrong.....

TJA heeft geen menu functie.

TJA kan ook niet met vcds geactiveerd worden.

@-TNT-

Acc op 50 instellen, lane assist aan, weg met lijnen. Stuurt je auto, dan heb je het. Stuurt het niet....dan heb je het niet. Kan ik daarna wel in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nou ben jij behoorlijk terzake kundig en ik wil noet eigenwijs klinken, maar in de Tiguqn die ik destijd proefreed zat er op de linkse stengel gewoon een knopje om de drie opties (LA, TJA, verkeersborden) via een menu aan en uit te zetten. Vandaar mijn referentie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:45:
Nou ben jij behoorlijk terzake kundig en ik wil noet eigenwijs klinken, maar in de Tiguqn die ik destijd proefreed zat er op de linkse stengel gewoon een knopje om de drie opties (LA, TJA, verkeersborden) via een menu aan en uit te zetten. Vandaar mijn referentie.
Wellicht verschilt het maar TJA was naar mijn weten op mijn Tiguan uit 2017 (MY2018) niet apart uit te zetten. Hij is gekoppeld aan je ACC en Lane Assyst. Menu’s waren er 100% niet.
Mijn wagen had overigens helemaal geen TJA maar alleen ACC en Lane Assyst. TJA is door onze deskundige @Rainesh toegevoegd destijds.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 19-01-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:32
Zijn er hier mensen die al nieuwe mogelijkheden bij de MIB3 systemen hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AndRo555 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:58:
Zijn er hier mensen die al nieuwe mogelijkheden bij de MIB3 systemen hebben gevonden?
Nog geen tijd voor gehad om uit te pluizen. VIM werkt iig wel.

@The Eagle ik heb nog nooit een menu functie gezien op een VW/Seat/Skoda met factory TJA. Alleen Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb even een plaatje gezocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.autoguide.com/blog/wp-content/uploads/2018/03/2018-Volkswagen-Tiguan-Review-011.jpg

Op de kop van de stengel links aan het stuur zit een knopje. Dat was het knopje dat dat menu tevoorschijn toverde op het display. Dit zou MY 2018 zijn. Maar kan het niet meer terughalen, want het ding daadwerkelijk in de lease gaan rijden was fors duurder dan verwacht. En er kwam een mooie Passat voorbij die ik niet kon laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

The Eagle schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:28:
Heb even een plaatje gezocht:
[Afbeelding]

Op de kop van de stengel links aan het stuur zit een knopje. Dat was het knopje dat dat menu tevoorschijn toverde op het display. Dit zou MY 2018 zijn. Maar kan het niet meer terughalen, want het ding daadwerkelijk in de lease gaan rijden was fors duurder dan verwacht. En er kwam een mooie Passat voorbij die ik niet kon laten schieten.
Ik zal morgen eens een foto maken als ik eraan denk, ik heb alle bestuurders hulpsystemen af-fabriek.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

YouTube: Kurzer Blick aufs (neue) Discover Pro im Passat Facelift: MIB III & ...

Nog even over de achterklep van de Tiguan. Ik zag net een filmpje: Easy close. Je doet de achterklep open, doet je spullen erin, of eruit, loopt weg, en zodra de sleutel buiten bereik is/of 15 seconden, sluit de achterklep.

https://www.youtube.com/watch?v=6LnebhSO7OQ

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 20-01-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:23
Nog even over de achterklep van de Tiguan. Ik zag net een filmpje: Easy close. Je doet de achterklep open, doet je spullen erin, of eruit, loopt weg, en zodra de sleutel buiten bereik is/of 15 seconden, sluit de achterklep.

https://www.youtube.com/watch?v=6LnebhSO7OQ
In MJ2020 zit die 'delay' knop er niet meer. Als je die bedoelt. Iig in de mijne niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Ik zal morgen eens een foto maken als ik eraan denk, ik heb alle bestuurders hulpsystemen af-fabriek.
@Rainesh @The Eagle, Zie hier. Sorry voor de wat wazige foto :P

Ik heb btw niet alle hulpsystemen want ik heb geen trailer-assist, wel park-assist maar dat is een fysiek knopje op het dash i.p.v. menu-optie (wat logisch is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gShaXtqhrOpkJgHq6EH1W4w0/full.png

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Ben benieuwd. Worst case worden we allemaal weer wat wijzer en best case ontdek jij een nieuwe functie van je auto :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BubbaNL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 06:48:
[...]

In MJ2020 zit die 'delay' knop er niet meer. Als je die bedoelt. Iig in de mijne niet.
Klopt, die knop was ik bij mijn MY2020 Tiguan ook al 'kwijt' maar voor zover ik heb kunnen uitvogelen is die knop ook nergens meer voor nodig. Op het moment dat je met je voet onder de sensor door 'zwaait' gaat 't systeem aan't 'piepen' als waarschuwing dat 't de klep kán gaan sluiten. Klep sluit vervolgens pas als je onder de klep weggelopen bent.

@The Eagle Aangaande die 'TJA' in 't MFD / Boordemenu: Ik heb (gelukkig) niet ALLE assistenten (aanhangers achteruit inparkeren is iets wat mezelf ook nog wel lukt, net zoals het 'spiegelen' zónder irritante lampjes in de buitenspiegels), maar.... Ik denk dat jij onderstaande bedoelde en daar staat géén TJA bij? Ik heb overigens ook géén knopje op 't einde van m'n richtingaanwijzer. Alles is te bedienen met de knopjes op 't stuur maar dat kan ook liggen aan't feit dat ik geen AID heb maar een paar 'old-skool' tellers.

Beetje dát wat @MisteRMeesteR ook al laat zien in een 'iets méér' fancy AID cockpitje :o EN léés die balk onder je plaatje eens, @MisteRMeesteR :9 :9

MFD_Tiguan

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-01-2020 10:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn proefrit was in eentje met het AID, maar dat is idd het soort van menu dat ik bedoel. Dus benieuwd of @MisteRMeesteR hem dan wel kan vinden.
Nogmaals: kan goed zijn dat ik er langs zit, maar als je al LA en ACC hebt kan TJA ook geactiveerd worden. Alleen dus niet met VCDS kennelijk als ik @Rainesh goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
GeeMoney schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:42:
[...]

Naar mijn idee werkte dit bij mijn Tiggy wel uit 2017 (MY2018) . Ik had wel comfort keyless entry en automatische kofferbak met dat voetding ook, wellicht maakt dat nog uit?
Kan het helaas niet meer testen voor je aangezien ik hem niet meer heb.
En de knop langer ingedrukt houden?
Ik heb ook comfort keyless :) en dan werkt het wel als ik de "A" knop (zodat het bij weglopen werkt) op de klep indruk om te sluiten, ongeacht of de auto wel of niet vergrendeld is. Maar via de afstandsbediening werkt het sluiten nooit als de auto vergrendeld is helaas
GerCor schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:39:
[...]

Even aan iemand gevraagd die ook een splinternieuwe Tiguan heeft:

Zojuist even gekeken én... Klopt inderdaad. Klep gaat met de afstandsbediening vanop een afstandje niet meer dicht zónder de auto te ontgrendelen. Met het knopje op de klep én middels de sensor onder de bumper gaat 'ie wel dicht zónder te ontgrendelen.

VW zal er beslist wel over na gedacht hebben maar de logica er achter ontgaat mij nu ook nog even
:9
... Germans 8)7

Andere vraag... Kun je ook in de menu's zien of Trailer Assist werkt, ook als er geen trailer is aangesloten?
Ik heb deze namelijk geactiveerd, maar heb geen aanhanger thuis, dus kan niet kijken of het ook daadwerkelijk functioneer

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:33
heb afgelopen weken een leenskoda gehad met lane assist, maar da's maar niks voor mij, binnen de kom fietssugesstiestrook? auto wil midden op de weg rijden, 60 zone buiten de kom idem, ook als er tegenliggers aankomen. Nu snap ik waarom ik van de weg gedrukt wordt af en toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Rainesh schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Kijk eens op mypolo.nl bij de handleidingen daar staat ook iets over de diagnoses van de lampmeldingen.
Thanks, ik heb me inmiddels weer wat meer ingelezen en de diagnostics vlaggetjes schijnen onder de "illustere" byte 18 te zitten van [09-Boordnet]. Die byte wordt door de ECU/BCM gemaskeerd naar 00, de echte waarde blijft verborgen. En als je die 00 vervolgens weer codeert is je BCM van slag en is de kans groot dat je externe lampen helemaal ontregeld zijn. Kortom, iedereen raadt af om met VCDS ook maar in de buurt te komen van die byte. Tenzij je een tripje naar de dealer wil maken om de standaardconfiguratie in de controller terug te laten flashen.

Met VCP lijkt het wel te kunnen via:
Guided Functions Assistant > BCM PQ25 (polo, ibiza, etc) programmer > DTC Fault Masking

Ik heb geen idee of dat veilig kan. Je kunt wel een backup maken van de EEPROM en het lijkt me dat je die in het geval er rare dingen gebeuren weer kunt restoren "as-is"? Ook heb ik geen VCP, dus ik zou dan een tweaker die dit wel heeft moeten raadplegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DexterDee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Thanks, ik heb me inmiddels weer wat meer ingelezen en de diagnostics vlaggetjes schijnen onder de "illustere" byte 18 te zitten van [09-Boordnet]. Die byte wordt door de ECU/BCM gemaskeerd naar 00, de echte waarde blijft verborgen. En als je die 00 vervolgens weer codeert is je BCM van slag en is de kans groot dat je externe lampen helemaal ontregeld zijn. Kortom, iedereen raadt af om met VCDS ook maar in de buurt te komen van die byte. Tenzij je een tripje naar de dealer wil maken om de standaardconfiguratie in de controller terug te laten flashen.

Guided Functions Assistant > BCM PQ25 (polo, ibiza, etc) programmer > DTC Fault Masking

Ik heb geen idee of dat veilig kan. Je kunt wel een backup maken van de EEPROM en het lijkt me dat je die in het geval er rare dingen gebeuren weer kunt restoren "as-is"? Ook heb ik geen VCP, dus ik zou dan een tweaker die dit wel heeft moeten raadplegen...
Daarom moet je bij @adjego wezen:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:43:
Mijn proefrit was in eentje met het AID, maar dat is idd het soort van menu dat ik bedoel. Dus benieuwd of @MisteRMeesteR hem dan wel kan vinden.
Nogmaals: kan goed zijn dat ik er langs zit, maar als je al LA en ACC hebt kan TJA ook geactiveerd worden. Alleen dus niet met VCDS kennelijk als ik @Rainesh goed begrijp.
Hmmm.... Voor TJA heb je klaarblijkelijk ook nog een DSG bak nodig :'(

@Antera kan verdacht véél coderen (én snel!) maar zo'n pook/bak kon 'ie toch niet even snel in m'n handgeschakelde 6-bak er bij 'coderen' >:) :*) _O-

Net dus even een omweg van een paar Kilometer vanuit m'n werk gemaakt om in Breda wat zaken aan te laten passen (éven van de weg af én weer terug er op). Alles weer helemaal TOP geregeld dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 18:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Nog niks bijzonders gezien eraan maar heb het nog niet volledig bekeken. Wachten op iemand die er eveb de tijd voor wil nemen zijn auto af te staan :-)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

DexterDee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:59:
[...]

De standaard instellingen van Byte 18 opslaan van de PQ35 module. Omtrent de PQ25 module heb ik daar nog niet mee gespeelt en zit er inderdaad een functie in VCP Of dat ook zo kan zouden we moeten bekijken

[ Voor 20% gewijzigd door Antera op 20-01-2020 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:29:
[...]

Hmmm.... Voor TJA heb je klaarblijkelijk ook nog een DSG bak nodig :'(

@Antera kan verdacht véél coderen (én snel!) maar zo'n pook/bak kon 'ie toch niet even snel in m'n handgeschakelde 6-bak er bij 'coderen' >:) :*) _O-

Net dus even een omweg van een paar Kilometer vanuit m'n werk gemaakt om in Breda wat zaken aan te laten passen (éven van de weg af én weer terug er op). Alles weer helemaal TOP geregeld dus!!
TJA kan ook op een handbak maar dan zul je toch zelf moeten schakelen bij stilstaan en optrekken. Bij langzaam bewegend verkeer werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Antera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:04:
[...]

De standaard instellingen van Byte 18 opslaan van de PQ35 module. Omtrent de PQ25 module heb ik daar nog niet mee gespeelt en zit er inderdaad een functie in VCP Of dat ook zo kan zouden we moeten bekijken
Ik vond dit filmpje ter referentie:
YouTube: BCM PQ25 Parameters editor built-in VCP

Zover ik het filmpje begrijp kun je selectieve waarden uit de EEPROM lezen en schrijven. En is er ook een file backup en restore functie. Als je je er comfortabel genoeg bij voelt is het 't proberen waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dat voel ik me altijd wel contact me anders maar even

[ Voor 52% gewijzigd door Antera op 20-01-2020 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Rainesh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:21:
[...]

TJA kan ook op een handbak maar dan zul je toch zelf moeten schakelen bij stilstaan en optrekken. Bij langzaam bewegend verkeer werkt het wel
Weer wat geleerd dit wist ik niet. Dan even bij @rainesh langs dan regelt hij dat voor je

[ Voor 60% gewijzigd door Antera op 20-01-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb laatst een golf VI gekocht in Duitsland.
Deze auto beschikt over parkeersensoren, tijdens de proefrit is me helemaal niet opgevallen dat deze niet functioneren.
Ik heb zelf het vermoeden dat ze uitgeschakeld zijn via VCDS ofzo, bij het achteruit rijden is geen enkele pieptoon te horen. Al meerdere keren op het knopje in de auto gedrukt, maar dit heeft geen zin.
Iemand van jullie een idee of dat überhaupt kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Antera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:42:
Dat voel ik me altijd wel contact me anders maar even
Vanochtend start ik de auto, lamp-defect-lampje weer uit 8)7 Nadat 'ie dagen lang gebrand heeft.
Ik ga eerst maar eens de auto een tijdje in de gaten houden en met VCDS precies kijken welke lampen nu een storing geven (de auto geeft helaas op de maxidot niet aan wélke lamp niet werkt). Ik wil namelijk niet alle lampen wegschrijven, het blijft handig om te weten of je achterlicht of remlicht kapot is. Als ik precies weet wat de problematische lampen zijn dan neem ik wel even contact op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ebbz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:33:
Ik heb laatst een golf VI gekocht in Duitsland.
Deze auto beschikt over parkeersensoren, tijdens de proefrit is me helemaal niet opgevallen dat deze niet functioneren.
Ik heb zelf het vermoeden dat ze uitgeschakeld zijn via VCDS ofzo, bij het achteruit rijden is geen enkele pieptoon te horen. Al meerdere keren op het knopje in de auto gedrukt, maar dit heeft geen zin.
Iemand van jullie een idee of dat überhaupt kan?
Uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zoals @Rainesh zegt uitlezen en als ze defect zouden zijn dan gaat er een continutoon klinken en ik denk dat de stekker los ligt van de parkeersensoren of iets andets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage hier in de buurt, ze kunnen het daar uitlezen. Ik laat wel even weten wat daar uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 13:45
Zojuist deze Skoda Citigo gekocht:
https://voorraad.vakgarag...tigo/occ14617775-a398a1ab
Mag deze 11 februari ophalen! :D :D

Nu heeft deze dit ook op voorruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DAsOyMRuABCwD9esAmu95kil/full.png

Welke functies kan ik hiermee activeren? En eventuele andere leuke snufjes?
En iemand die dit voor mij kan doen in de omgeving Kampen / Zwolle? Stuur maar ff een DM voor de verdere afhandeling.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 18:50
BaZnGaNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:30:
En iemand die dit voor mij kan doen in de omgeving Kampen / Zwolle? Stuur maar ff een DM voor de verdere afhandeling.
Gefeliciteerd. In de TS staat een mooi lijstje van mensen waar je bij terecht kan, en die kan jij zo een DM sturen voor de verdere afhandeling.

[ Voor 3% gewijzigd door yamahabest op 29-01-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
autocoderenheng schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:52:
Ik kan de verborgen opties activeren/coderen op locatie is mogelijk !
Bij intresse en meer informatie:
Welke kabels heb je allemaal voor VAG? Origineel? Imitatie?

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 30-01-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autocoderenheng
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik gebruik orgineel vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je even doorgeeft wat voor vcds kabel, Hex-Can of HexV2 / HexNet. Dan vermeld ik je in het starttopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autocoderenheng
Dat zou mooi zijn. Ik gebruik HexV2. Kun je ook de plaats aanpassen met Twente/Hengelo(ov). Alvast bedankt. Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:19
BaZnGaNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:30:
Nu heeft deze dit ook op voorruit:
[Afbeelding]

Welke functies kan ik hiermee activeren? En eventuele andere leuke snufjes?
Zover ik weet is dit uitsluitend voor de City Emergency Braking-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 14:14
Ik heb een HEX+CAN kabel geleend voor mijn Audi A5 Sportback uit 2010. Het aanzetten van het groene menu was een fluitje van een cent, maar ik krijg de long coding maar niet voor elkaar.
Als voorbeeld neem ik het aanzetten van achterlichten bij DRL, ik zie in mijn vcds 12 netjes module 09 (Cent. Elect), en dan kan ik met de long coding helper Byte 2, bit 7 flippen. Vervolgens ESC om uit de long coding helper te komen,en ik zie dan ook netjes dat de nieuwe hex string op 1 plaats anders is dan de huidige. Vervolgens klik ik "Do IT", VCDS zegt dat de code geaccepteerd wordt, maar zodra ik dan nogmaals op long coding druk komt de oude code weer tevoorschijn.
Is er een extra stap die ik moet doen om dit permanent te maken? Vergelijkbaar met de test & save procedure om het groene menu aan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Big4SMK schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:21:
Ik heb een HEX+CAN kabel geleend voor mijn Audi A5 Sportback uit 2010. Het aanzetten van het groene menu was een fluitje van een cent, maar ik krijg de long coding maar niet voor elkaar.
Als voorbeeld neem ik het aanzetten van achterlichten bij DRL, ik zie in mijn vcds 12 netjes module 09 (Cent. Elect), en dan kan ik met de long coding helper Byte 2, bit 7 flippen. Vervolgens ESC om uit de long coding helper te komen,en ik zie dan ook netjes dat de nieuwe hex string op 1 plaats anders is dan de huidige. Vervolgens klik ik "Do IT", VCDS zegt dat de code geaccepteerd wordt, maar zodra ik dan nogmaals op long coding druk komt de oude code weer tevoorschijn.
Is er een extra stap die ik moet doen om dit permanent te maken? Vergelijkbaar met de test & save procedure om het groene menu aan te krijgen?
Je hebt een clone kabel, dus je moet iedere keer vcds opnieuw opstarten als je in een module aanpassingen gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Big4SMK
Rainesh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Je hebt een clone kabel, dus je moet iedere keer vcds opnieuw opstarten als je in een module aanpassingen gedaan hebt.
Spot on. Thanks!

Het lijkt alsof het niet per se altijd nodig is, simpelweg programma opnieuw opstarten als het niet lijkt te werken is een prima oplossing. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Big4SMK schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:21:
Enig idee welke kabel je precies hebt? Ik wil ook wel zon kabel, als het opnieuw opstarten de enige "bug" is neem ik dat wel voor lief ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
Geen idee, ik heb hem geleend van iemand die "ergens nog wel een kabel had liggen". Hij ziet er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aegTdDLiH2uZkZbI5gxTejcW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sl4lUdR1cTzUhBDbugfOzeWM/thumb.jpg

[edit] plaatjes gefixed

[ Voor 3% gewijzigd door Big4SMK op 04-02-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Big4SMK je album is met een wachtwoord beveiligd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autocoderenheng
Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met een Q8 uit 2019 coderen/verborgen opties activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
autocoderenheng schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:14:
Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met een Q8 uit 2019 coderen/verborgen opties activeren?
Ja genoeg, wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Tig
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-10-2023
Toch nog even over de bedienbare achterklep van de Tiguan. Ik heb een nieuwe Tig, 3 maanden oud en de achterklep gaat op afstandsbediening open én dicht. Het maakt bij mij niet uit of de auto is afgesloten of geopend. Kennelijk hebben ze toch iets aangepast in de software.

Daarover gesproken, ik zou heel graag mijn "Mute" terug willen op het stuur. Ik gebruik de linker knop van "hulpsystemen" niet. Dat heb ik ingesteld via Media en is prima zo. Is er iemand die weet of je dat knopje een andere functie, dus mute, kan geven via computer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik weet: als je het volume op je stuur helemaal terugdraait gaat is vanzelf op mute :)
Knoppen omkatten is vziw geen optie. En anders kun je ook altijd even op de aan/uit knop op de media unit drukken, dan gaat ie ook op mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Harry Tig schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:36:
Toch nog even over de bedienbare achterklep van de Tiguan. Ik heb een nieuwe Tig, 3 maanden oud en de achterklep gaat op afstandsbediening open én dicht. Het maakt bij mij niet uit of de auto is afgesloten of geopend. Kennelijk hebben ze toch iets aangepast in de software.

Daarover gesproken, ik zou heel graag mijn "Mute" terug willen op het stuur. Ik gebruik de linker knop van "hulpsystemen" niet. Dat heb ik ingesteld via Media en is prima zo. Is er iemand die weet of je dat knopje een andere functie, dus mute, kan geven via computer?
omtrent de klep is dat al een tijdje zo. Als je maar dicht genoeg bij de auto staat.

De mute functie wat dat niet door een van de midden knopjes in te drukken op je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 09:59
Antera schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:52:
[...]

omtrent de klep is dat al een tijdje zo. Als je maar dicht genoeg bij de auto staat.
Tiguan uit 6/2019 hier, maar geen sluiting d.m.v. afstandsbediening mogelijk hier. Het zou kunnen liggen aan het feit dat wij alleen de versie hebben met knop op de achterklep om te sluiten en geen sensor onder de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Brooky schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Tiguan uit 6/2019 hier, maar geen sluiting d.m.v. afstandsbediening mogelijk hier. Het zou kunnen liggen aan het feit dat wij alleen de versie hebben met knop op de achterklep om te sluiten en geen sensor onder de bumper.
Oke dan zit er misschien toch ergens een parameter anders waardoor dit niet meer kan. Op de Kodiaq/Karoq is het allemaal wel mogelijk en dacht daarmee dan ook op de Tig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Big4SMK schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:08:
Geen idee, ik heb hem geleend van iemand die "ergens nog wel een kabel had liggen". Hij ziet er zo uit.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[edit] plaatjes gefixed
Ross Tech is toch geen clone voor zover ik weet? Die kabels kosten $ 200,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
tenzij dit een ali express namaak is ofzo. Dit is de enige kabel die ik ooit in mijn handen heb gehad, dus kan het moeilijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Tig
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-10-2023
Brooky schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Dat zou idd kunnen. Ik heb idd 2 knoppen om dicht te doen en sensor onder de bumper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:52:
[...]

De mute functie wat dat niet door een van de midden knopjes in te drukken op je stuur?
Nou je het zegt, als je volume omlaag langer ingedrukt houdt gaat ie op mute iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Antera schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Oke dan zit er misschien toch ergens een parameter anders waardoor dit niet meer kan. Op de Kodiaq/Karoq is het allemaal wel mogelijk en dacht daarmee dan ook op de Tig
Gisteren bij de supermarkt nog even geprobeerd toen ik direct lángs de auto stond en de klep ging ook weer dicht na een drukje op het knopje van de afstandsbediening bij afgesloten portieren ... Heb ook een sensor onder de bumper dus die gebruik ik nu meestal (of gewoon 't knopje in de klep).

Het lijkt er op dat een distance check zit op het wel / niet kunnen gebruiken van de sluitmogelijkheid middels de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Big4SMK schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:33:
tenzij dit een ali express namaak is ofzo. Dit is de enige kabel die ik ooit in mijn handen heb gehad, dus kan het moeilijk vergelijken.
Op een originele staat nooit een versienummer op (12.12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

Pierre

Van nature lui!

Heb sinds afgelopen vrijdag een VW T-Cross (model 2020) ik zou best wat dingen willen uit of juist weer aanzetten.
Hoe kan ik zien wat de mogelijkheden zijn in mijn auto.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pierre schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:12:
Heb sinds afgelopen vrijdag een VW T-Cross (model 2020) ik zou best wat dingen willen uit of juist weer aanzetten.
Hoe kan ik zien wat de mogelijkheden zijn in mijn auto.
Dat staat in de link van Stemei, onderin het roze kader van je scherm:

https://www.stemei.de/pages/coding/vw-t-cross-c1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

GerCor schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Dat staat in de link van Stemei, onderin het roze kader van je scherm:

https://www.stemei.de/pages/coding/vw-t-cross-c1.php
Fock laat ik daar nu helemaal overheen gelezen hebben :9 maar thanks, nu nog even iemand vinden die dat kan fixen voor me.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik krijg net bericht van een apk op mijn auto dat mijn mist achterlicht is uitgeschakeld toen ze mijn trekhaak eronder hebben gezet en dat ik met de auto langs de garage moest om dit weer te activeren. Is dit een foutje bij het plaatsen van de trekhaak en kan ik dit eventueel zelf weer softwarematig activeren met mijn obdeleven bij de Seat Leon FR uit 2016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pierre schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Fock laat ik daar nu helemaal overheen gelezen hebben :9 maar thanks, nu nog even iemand vinden die dat kan fixen voor me.
Daarvoor kijk je even op pagina 1. Kijk je wie dichtbij woont en stuur je een mailtje. d:)b

• Rainesh
Hurricane schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:50:
Ik krijg net bericht van een apk op mijn auto dat mijn mist achterlicht is uitgeschakeld toen ze mijn trekhaak eronder hebben gezet en dat ik met de auto langs de garage moest om dit weer te activeren. Is dit een foutje bij het plaatsen van de trekhaak en kan ik dit eventueel zelf weer softwarematig activeren met mijn obdeleven bij de Seat Leon FR uit 2016?
Ligt eraan hoe ze dat gedaan hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je auto een trekhaak voorbereiding had is het normaal plug en play.
Als het quickfit haak is, gaan ze vaak lichten aftappen voor de lampen op de trekhaak aan te sturen. En dan nog vaak met stroomdiefjes. Kan zijn dat ze je kabel naar je licht zelf beschadigd hebben.

Normaal als je bekleding in de zijkanten wegneemt zodat je je wielkasten kan zie, kan je normaal direct zien of er gefrutseld is met de aansluitingen. Daar komen immers alle kabels van je achterste Electronics bijeen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Pierre schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Zie dat je niet ver van me vandaan zit, stuur maar een PB. Gisteren nog een T-Cross gedaan :)

• Antera

Antera

Mistlamp schakelt alleen uit als er iets in de stekker gestoken word. Dus software matig zou deze normaal gezien niet uitgezet zijn en anders moet je het kanaal van de mistlamp checken. Anders trekhaak module los maken en kijken of het dan wel weer werkt.

Het enigste wat geplaatst word is een trekhaak module met kabels naar voren om de voeding en canbus aan te sluiten.

Zoals hierboven vermeld met aftakken van je originele verlichting word al lang niet meer gedaan namelijk. Gaat je canbus niet leuk vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Antera op 13-02-2020 08:43 ]

• Hurricane

Hurricane

Wat ik ervan begrepen had was er al een trekhaak voorbereiding aanwezig. Dus neem niet aan dat ze een nieuwe kabelboom van voor naar achter getrokken hebben hiervoor. Zal wel eens contact met de garage opnemen waar de trekhaak geplaatst is. De dealer moet wel weten hoe het zit neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Hurricane schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:22:
Wat ik ervan begrepen had was er al een trekhaak voorbereiding aanwezig. Dus neem niet aan dat ze een nieuwe kabelboom van voor naar achter getrokken hebben hiervoor. Zal wel eens contact met de garage opnemen waar de trekhaak geplaatst is. De dealer moet wel weten hoe het zit neem ik aan.
Coding van de mistlamp wordt haast nooit aangepast bij een MQB wagen na trekhaak retrofit. Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

• Hurricane

Hurricane

Zal ik zeker doen.
Rainesh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Coding van de mistlamp wordt haast nooit aangepast bij een MQB wagen na trekhaak retrofit. Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Antera schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:41:
[...]

Mistlamp schakelt alleen uit als er iets in de stekker gestoken word. Dus software matig zou deze normaal gezien niet uitgezet zijn en anders moet je het kanaal van de mistlamp checken. Anders trekhaak module los maken en kijken of het dan wel weer werkt.

Het enigste wat geplaatst word is een trekhaak module met kabels naar voren om de voeding en canbus aan te sluiten.

Zoals hierboven vermeld met aftakken van je originele verlichting word al lang niet meer gedaan namelijk. Gaat je canbus niet leuk vinden
Geen probleem, canbus geeft enkel melding als er te weinig stroom wordt gevraagd of he circuit onderbroken i s. 2 of 3 lampjes bij plaatsen geeft geen foutmelding.

Anders zouden al die aftermarket lampjes met weerstand ook fouten geven want ie verstoken vaak meer dan de ori lampjes.

Trekhaak module plaatsen is beter, maar zeggen dat je canbus het niet leuk vindt, is niet waar.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Antera

Antera

Misschien dat de canbus dit niet opmerkt maar als het meer stroom gaat trekken dan binnen de marge's weet ik niet wat de BCM ermee doet. Dat was een aanname van me. :-)

Dan zie ik je graag een auto die je voorziet van een trekhaak zonder de trekhaak module te plaatsen zonder problemen :-). Ik betwijfel ten zeerste of dat lukken gaat

PS die aftermarket lampjes met weerstanden bootsen de standaard weerstand na van de standaard lampjes en binnen de marge van de software.
Hurricane schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:22:
Dan is het idd alleen de trekhaak kabelset aan sluiten op de trekhaak voorbereiding die boven op de wielkast bevind en werkt alles zonder problemen aangezien de auto dan vanzelf alles herkent

[ Voor 102% gewijzigd door Antera op 13-02-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Rainesh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:09:
[...]

Zie dat je niet ver van me vandaan zit, stuur maar een PB. Gisteren nog een T-Cross gedaan :)
Je hebt een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zat zojuist een review te kijken van de golf R, namelijk deze:

is zoiets als launch control eigenlijk met vcds actief te zetten? Of zit hier speciale hardware voor in de auto van de snellere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Shanquish schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:23:
Ik zat zojuist een review te kijken van de golf R, namelijk deze: [YouTube: Volkswagen Golf 7.5 R Performance met Akrapovič goodness!]
is zoiets als launch control eigenlijk met vcds actief te zetten? Of zit hier speciale hardware voor in de auto van de snellere modellen?
Volgens mij is dat onderdeel van de DSG aansturing (https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/dsg-tuning). Dan moet je die los laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Alleen de DSG 6 en de natte DSG 7 hebben dit standaard. De handbak en de DSG 7 DQ200 hebben dit niet

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Is het mogelijk met VCDS om die melding "Stuur Overnemen" uit of op een langere timer te zetten? Hij geeft die melding mij net iets te vaak terwijl ik gewoon netjes mijn handen aan het stuur heb op dat moment. Dit dus als ACC en LKA aan staan.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 20:30

InFamous

excommunicado

@Damian welk merk en type? Want AFAIK zijn er twee systemen, passief waarbij stuur input word gemeten en actief waarbij de aanraking aan het stuur word gemeten.

Formerly known as Ragdoll

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

InFamous schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:58:
@Damian welk merk en type? Want AFAIK zijn er twee systemen, passief waarbij stuur input word gemeten en actief waarbij de aanraking aan het stuur word gemeten.
T-Roc 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Van de week is mijn OBDeleven dongle binnengekomen, net even mee zitten prutsen (Passat variant 2017) en uiteraard meteen wat vragen :P
- het ding had om te verbinden toestemming tot locatiegegevens nodig. GPS dus. Is dat eenmalig of permanent nodig? Zit er niet erg op te wachten dat men ergens in Letland weet waar mijn auto staat, iets met lokale dievengildes die armen tot aan hier hebben
- ik was in de veronderstelling dat ik gasrespons en start/stop aan zou kunnen passen. Lijkt geen app voor te zijn. Kan dat alleen via longcoding, of is die app er gewoon niet voor de Passat, danwel helemaal niet?
- iemand toevallig al een manier gevonden om versneld credits binnen te krijgen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Gaat via aanpassingskanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:22:
Van de week is mijn OBDeleven dongle binnengekomen, net even mee zitten prutsen (Passat variant 2017) en uiteraard meteen wat vragen :P
- het ding had om te verbinden toestemming tot locatiegegevens nodig. GPS dus. Is dat eenmalig of permanent nodig? Zit er niet erg op te wachten dat men ergens in Letland weet waar mijn auto staat, iets met lokale dievengildes die armen tot aan hier hebben
- ik was in de veronderstelling dat ik gasrespons en start/stop aan zou kunnen passen. Lijkt geen app voor te zijn. Kan dat alleen via longcoding, of is die app er gewoon niet voor de Passat, dan wel helemaal niet?
- iemand toevallig al een manier gevonden om versneld credits binnen te krijgen? :P
Disable START/STOP
Select Control unit 19
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Value=12

Daarnaast, je kunt de aanpassingen doen en dan jouw auto weer uit de app verwijderen.

Credits krijg je:
1 credit per dag als je de app start en maximaal 5 als je de reclames start.

Dus, maximaal 6 gratis credits per dag. Maar je kunt ze ook kopen.

Longcoding is gratis hè. Je moet alleen credits inleveren als je de apps gebruikt.

Ik heb ondertussen 2.425 gratis credits. Gewoon vanaf dag 1 'sparen'. Geen idee wat ik er mee moet, maar ja, gratis.

Als je jouw auto hebt geselecteerd kun je naar bespreking. Dan kom je op het forum van OBDeleven en bij de Passat uit. Altijd leerzaam om even door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:52:
Is het mogelijk met VCDS om die melding "Stuur Overnemen" uit of op een langere timer te zetten? Hij geeft die melding mij net iets te vaak terwijl ik gewoon netjes mijn handen aan het stuur heb op dat moment. Dit dus als ACC en LKA aan staan.
Iemand hier een idee? Gaat dus om een T-Roc uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:23:
[...]

Disable START/STOP
Select Control unit 19
Adaptation
Start Stop Limit voltage
Value=12

Daarnaast, je kunt de aanpassingen doen en dan jouw auto weer uit de app verwijderen.

Credits krijg je:
1 credit per dag als je de app start en maximaal 5 als je de reclames start.

Dus, maximaal 6 gratis credits per dag. Maar je kunt ze ook kopen.

Longcoding is gratis hè. Je moet alleen credits inleveren als je de apps gebruikt.

Ik heb ondertussen 2.425 gratis credits. Gewoon vanaf dag 1 'sparen'. Geen idee wat ik er mee moet, maar ja, gratis.

Als je jouw auto hebt geselecteerd kun je naar bespreking. Dan kom je op het forum van OBDeleven en bij de Passat uit. Altijd leerzaam om even door te lezen.
Thanks. Van de week maar eens uitproberen, meteen kijken of ik de aanpassing van de gasrespons kan vinden en er in kan hangen. Uiteraard wel eerst een backup maken :P
Credits gratis werkt bij mij thuis niet lekker. Pihole zit (terecht) dwars, dus op de wifi geeft ie een error als ik dat probeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Damian schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Iemand hier een idee? Gaat dus om een T-Roc uit 2019.
Nee niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344780

Beste Rainish,

Goedemiddag, ben ik bij u aan het juiste adres voor aanpassingen aan mijn Skoda Kodiaq model 2020. Ik wil graag de volgende aanpassingen laten uitvoeren. Start/stop systeem uitschakelen, piepje van de riem uitzetten, dagrijverlichting achter aanzetten, needle sweep en rechter buitenspiegel laten kantelen bij achteruit rijden. Hoor graag of dit mogelijk is? Groet Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Anoniem: 1344780 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:04:
Beste Rainish,

Goedemiddag, ben ik bij u aan het juiste adres voor aanpassingen aan mijn Skoda Kodiaq model 2020. Ik wil graag de volgende aanpassingen laten uitvoeren. Start/stop systeem uitschakelen, piepje van de riem uitzetten, dagrijverlichting achter aanzetten, needle sweep en rechter buitenspiegel laten kantelen bij achteruit rijden. Hoor graag of dit mogelijk is? Groet Menno
Alvast ter info:

Start/Stop kan helaas niet meer.
Neelde Sweep alleen op de normale tellers niet (meer) op de Active info display
Rechter spiegel kantelen bij inschakelen achteruit ook niet meer te activeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Antera op 24-02-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Thanks. Van de week maar eens uitproberen, meteen kijken of ik de aanpassing van de gasrespons kan vinden en er in kan hangen. Uiteraard wel eerst een backup maken :P
Credits gratis werkt bij mij thuis niet lekker. Pihole zit (terecht) dwars, dus op de wifi geeft ie een error als ik dat probeer :+
Dan zet je Wi-Fi uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 12:03

Spinez0r

At your service.

Antera schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Alvast ter info:

Neelde Sweep alleen op de normale tellers niet (meer) op de Active info display
Dat is dan alleen bij VW zo? want Rainesh heeft 't laatst nog voor mij geactiveerd, en ik heb Audi Virtual Cockpit.
Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php