Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zo he een blauwlichtfilter, welkom in 2015 OnePluspannekoek schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Nou vooruit dan maarrr....
https://www.gizmochina.co...ined-oxygenos-experience/
TL;DR, OxygenOS is/wordt geupdatet en er zit een ebook reader in met een warmte filter voor je ogen (dus blauwlichtfilter)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die zat al in OxygenOS sinds Nougat (4.x op de 3/3T)Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Zo he een blauwlichtfilter, welkom in 2015 OnePlus
[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 16-06-2017 16:10 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik gebruik die nightmode (das die blauw filtert) veelvuldig in de avond. Leest fijner dan een bak wit licht. Kun je ook al gebruiken als je ereader apps benut en zo ebooks wilt lezen of pdf. Stuk rustiger aan de ogen. Dus dit lijkt op de nightmode functie zo te horen.P1nGu1n schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:05:
[...]
Die zat al in OxygenOS sinds Nougat (3/3T op 4.x)
Mm oke, het is dus ook nog eens oud nieuwsP1nGu1n schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:05:
[...]
Die zat al in OxygenOS sinds Nougat (4.x op de 3/3T)
hoho, dit is geen goede interpretatie van hetgeen hierboven en daarboven stond.
Mijn post behelst het implementeren van een blauwlichtfilter IN de e-book reader. Dat de OS een blauwlichtfilter op zichzelf had was al bekend.
(maar waarom je nou een extra filter erin moet doen is mij onbekend....)
En, wie wilt?
https://twitter.com/getpeid/status/875748689666596865
Ehm, geen idee
[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-06-2017 18:47 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Lijkt me best een mooi bedrijf om voor te werken, ik zal Carl eens bellen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
https://twitter.com/getpeid/status/875022251611099138
History will repeat itself once people see a real live OnePlus 5.
https://twitter.com/getpeid/status/875023363349127169
Toch is onze Carl wel de hypetrain aan het spekken :-)
[ Voor 38% gewijzigd door skai21 op 16-06-2017 22:43 ]
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
https://twitter.com/getpeid/status/875825067988590593skai21 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:42:
Does anyone still remember the commotion regarding the OnePlus 3 design before it came out? It stopped as soon as people got the device.
https://twitter.com/getpeid/status/875022251611099138
History will repeat itself once people see a real live OnePlus 5.
https://twitter.com/getpeid/status/875023363349127169
Toch is onze Carl wel de hypetrain aan het spekken :-)
https://twitter.com/oneplus/status/875906111919931393
Nou, laten we beginnen met zoeken.
Dat kan hier: view-source:https://oneplus.net/nl/launch
Ik heb in ieder geval nog niets opvallends gevonden.
Je mist het punt. Ik verwacht heus niet dat OP met het perfecte device komt. Tel ik echter de imperfecties op dan worden dat er te veel. Ik ben dus een beetje teleurgesteld al hou ik nog een slag om de arm tot de echte release.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:36:
[...]
Lol, droom maar verder. Je zit nu dingen op te noemen waarvan je eigenlijk al weet dat het gros van die dingen die jij opnoemt, niet aan jouw verwachtingen voldoet.
Komt ook een beetje over als:
Ik wil een villa kopen, maar hij moet wel van alle gemakken voorzien zijn, zoals een jacuzzi, grote garage, minimaal 10 kamers, inclusief Koenigsegg Agera. Echter.. ik wil niet meer dan 500.000 lappen..
Ik had echt wel water resistent verwacht dan kijk ik niet meer zo kritisch op een kleinere accu (dan zijn voorganger) een amoled display resolutie voor een smartphone waar ik al 4 jaar tegenaan kijk en dan vergeef ik het niet zo bijzondere uiterlijk. Daar kijk ik dan veel makkelijker overheen. In mijn ogen is water resistent voor een high end smartphone anno 2017 gewoon een must. Anders ben je geen high end.
Nogmaals, wat boeit water resistent en uiterlijk? Ik snap dat mensen het cool vinden, maar als het regent dan heb ik niet echt de behoefte om op mijn telefoon te kijken als ik buiten ben of ook zie ik het niet zo vaak. Of gebruik je nog zo vaak je telefoon in bad ofzo? Zelfde geldt voor uiterlijk, het gaat toch om het gebruiksgemak?Gallant schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:12:
[...]
Je mist het punt. Ik verwacht heus niet dat OP met het perfecte device komt. Tel ik echter de imperfecties op dan worden dat er te veel. Ik ben dus een beetje teleurgesteld al hou ik nog een slag om arm tot de echte release.
Ik had echt wel water resistent verwacht dan kijk ik niet meer zo kritisch op een kleinere accu (dan zijn voorganger) een amoled display resolutie voor smartphone waar ik al 4 jaar tegenaan kijk en dan vergeef dat niet zo bijzondere uiterlijk. Daar kijk ik dan veel makkelijker overheen. In mijn ogen is water resistent voor een high end smartphone anno 2017 gewoon een must. Anders ben je geen high end.
Wat verwacht je nou van een telefoon 500 euro~. Er is vrijwel niks beter, of je moet downgraden in specs of iets anders.
Of je betaalt meer voor een S8 die ook nog eens nog steeds minder is qua specs, wel beter in scherm en 'uiterlijk'. Ook al is de edge best wel kut voor sommige mensen.
Maarja dan ben je snel 250 euro verder.
Oh ja en kleinere accu boeit niet. Wanneer snappen mensen nou dat het gaat om de uiteindelijke tests met hoe lang het ding meegaat. De chip kan beter geworden zijn, software beter, optimalisatie beter etc etc. Laten we dat rustig afwachten tot de reviews komen of batterij tests.
[ Voor 8% gewijzigd door IAmNice op 17-06-2017 14:17 ]
Als je een paar posts van mij terug leest dan zie je dat ten tijde dat de s8 net uit was ik dat toestel voor omgerekend 530 euro kon bemachtigen dat zal nu alleen maar lager zijn en het is nog maar de vraag of de OP hieronder blijft. En natuurlijk wil ik me phone overal kunnen gebruiken en je kan in me vorige posts ook lezen dat ik waterschade heb aan mijn huidige telefoon.IAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Nogmaals, wat boeit water resistent en uiterlijk? Ik snap dat mensen het cool vinden, maar als het regent dan heb ik niet echt de behoefte om op mijn telefoon te kijken als ik buiten ben of ook zie ik het niet zo vaak. Of gebruik je nog zo vaak je telefoon in bad ofzo? Zelfde geldt voor uiterlijk, het gaat toch om het gebruiksgemak?
Wat verwacht je nou van een telefoon 500 euro~. Er is vrijwel niks beter, of je moet downgraden in specs of iets anders.
Of je betaalt meer voor een S8 die ook nog eens nog steeds minder is qua specs, wel beter in scherm en 'uiterlijk'. Ook al is de edge best wel kut voor sommige mensen.
Maarja dan ben je snel 250 euro verder.
Oh ja en kleinere accu boeit niet. Wanneer snappen mensen nou dat het gaat om de uiteindelijke tests met hoe lang het ding meegaat. De chip kan beter geworden zijn, software beter, optimalisatie beter etc etc. Laten we dat rustig afwachten tot de reviews komen of batterij tests.
Ik ben met je eens dat de curves in de s8 niet voor iedereen zijn. Ik zelf werd er ook erg door afgeleidt. Dat was één van de dingen die me tegenvielen toen ik er s8 in de winkel ging uitproberen.
Toevoeging : natuurlijk is de accu duur ook afhankelijk van andere factoren. Alle kleine beetjes helpen. Maar om dan de omvang van de accu te verkleinen gaat er bij mij niet in. Om maar op jouw lijn door te gaan: wanneer beseffen fabrikanten dat mensen helemaal niet zitten te wachten op scheermes dunne telefoons?! Een dikkere vormgeving houdt beter vast en wat meer gewicht geeft een robuuster gevoel. Als dan de andere beetjes( efficiëntere OS en SOC) ook meewerken dan zitten we zo op twee dagen accu duur. Daarnaast heeft het inbouwen van een hogere resolutie scherm dan een minder grote invloed op je accuduur enz.
[ Voor 15% gewijzigd door Gallant op 17-06-2017 14:44 ]
Wat jou niet boeit, betekend niet dat het anderen niet boeit. Om maar een voorbeeld te geven... uiterlijk vind ik juist een van de allerbelangrijkste dingen aan een telefoon.IAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Nogmaals, wat boeit water resistent en uiterlijk? Ik snap dat mensen het cool vinden, maar als het regent dan heb ik niet echt de behoefte om op mijn telefoon te kijken als ik buiten ben of ook zie ik het niet zo vaak. Of gebruik je nog zo vaak je telefoon in bad ofzo? Zelfde geldt voor uiterlijk, het gaat toch om het gebruiksgemak?
Leuk, die s8 voor 530 euro. Echter klopt dit alleen wanneer je een idioot hoge bundel neemt (voor mijn doen iig). Voor mij voldoet de simpelste bundel van Hollands nieuwe (10 euro P/m). Dit geldt denk ik voor een groot deel van de mobiele gebruikers. Je betaald momenteel dan toch 750 euro voor de S8. Leuke vergelijking dus, maar gerekend over 2 jaar is het niet relevant en blijft er dus een vermoedelijk prijsverschil van 200-250 euro over. Eind van de rit is het je hogere abo waarmee je "de prijs" betaald!Gallant schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Als je een paar posts van mij terug leest dan zie je dat ten tijde dat de s8 net uit was ik dat toestel voor omgerekend 530 euro kon bemachtigen dat zal nu alleen maar lager zijn en het is nog maar de vraag of de OP hieronder blijft. En natuurlijk wil ik me phone overal kunnen gebruiken en je kan in me vorige posts ook lezen dat ik waterschade heb aan mijn huidige telefoon.
Ik ben met je eens dat de curves in de s8 niet voor iedereen zijn. Ik zelf werd er ook erg door afgeleidt. Dat was één van de dingen die me tegenvielen toen ik er s8 in de winkel ging uitproberen.
Toevoeging : natuurlijk is de accu duur ook afhankelijk van andere factoren. Alle kleine beetjes helpen. Maar om dan de omvang van de accu te verkleinen gaat er bij mij niet in. Om maar op jouw lijn door te gaan: wanneer beseffen fabrikanten dat mensen helemaal niet zitten te wachten op scheermes dunne telefoons?! Een dikkere vormgeving houdt beter vast en wat meer gewicht geeft een robuuster gevoel. Als dan de andere beetjes( efficiëntere OS en SOC) ook meewerken dan zitten we zo op twee dagen accu duur. Daarnaast heeft het inbouwen van een hogere resolutie scherm dan een minder grote invloed op je accuduur enz.
11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo
Op de FB pagina staat namelijk het volgende:
Heb deze topic even doorzocht maar kon niemand vinden die dit had gemeld. Voor diegene die het zelf willen checken zie de FB event hier:Want to be the first to get your hands on the OnePlus 5? Then come join OnePlus, in partnership with Highsnobiety, at our Amsterdam pop-up in Daily Paper Store on June 21.
Meet the OnePlus team, get some OnePlus goodies and, last but certainly not least, walk away with a shiny new OnePlus 5!
We look forward to 5eeing you all there.
https://www.facebook.com/events/1895707600717015/?ti=cl
Hier is al een apart draadje voor en het was al bekend dat je de OP5 daar kunt kopen. Vraag is alleen of ze genoeg voorraad hebben.BrutalCoding schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:38:
Een vriend van me heeft wat leuks opgemerkt voor diegene die naar de pop-up store gaan in Amsterdam: Je kan de OnePlus 5 direct meenemen.
Op de FB pagina staat namelijk het volgende:
[...]
Heb deze topic even doorzocht maar kon niemand vinden die dit had gemeld. Voor diegene die het zelf willen checken zie de FB event hier:
https://www.facebook.com/events/1895707600717015/?ti=cl
Het gaat erom dat individuele wensen niemand wat boeit, die van jou niet en die van mij ook niet. Het is wel zo dat zaken zoals batterij en camera voor (veel) meer mensen belangrijker zijn dan water resistant. Daarom staat dit bij veel fabrikanten laag op de wensenlijst.crobo schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Wat jou niet boeit, betekend niet dat het anderen niet boeit. Om maar een voorbeeld te geven... uiterlijk vind ik juist een van de allerbelangrijkste dingen aan een telefoon.
Nou, dat ie waterdicht isIAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Nogmaals, wat boeit water resistent en uiterlijk? ...
...Wat verwacht je nou van een telefoon 500 euro~. Er is vrijwel niks beter, of je moet downgraden in specs of iets anders.
Persoonlijk vind ik de camera van mijn telefoon erg belangrijk. Van ieder reisje dat ik maak leg ik zoveel mogelijk vast. En dat is soms in hele vochtige omgevingen, een jungle, in/naast het zwembad, op/in/aan de zee, op een gek tomaten- of waterfestival, you name it. Ik weet niet wát het precies is, maar omgevingen met veel water geven me altijd de meeste fotodrang. Wel zo fijn dat ik dan kan schieten wat ik wil zonder me druk te hoeven maken over vocht.
Dat klinkt een beetje afkeurend? Ik ken genoeg mensen die Netflix kijken in bad of Spotify aan hebben staan op een speaker in de badkamer (even een nummertje skippen of een belletje beantwoorden? -> eerst douche uit, handen drogen, etc).IAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Of gebruik je nog zo vaak je telefoon in bad ofzo?
En voor de mensen die niet zo veel op natte plekken komen met hun telefoon lijkt het me alsnog een welkome bescherming tegen een ongelukje waar geen enkele garantie -of bijna geen standaard (reis)verzekering- je 500 euro-dure device tegen beschermt.
We willen natuurlijk allemaal dat de OnePlus 5 álles heeft voor een zo laag mogelijke prijs, wat natuurlijk nooit gaat lukken. Maar als ie in 't rijtje van de LG, Apple, Samsung, Sony en zelfs HTC flagships wil komen, moet ie tegen een spatje water kunnen toch?
[ Voor 26% gewijzigd door pimsaint op 17-06-2017 16:58 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Goed punt, waar vind je een S8 voor die prijs? Ik heb me rot gezocht en ik kan het niet vinden. Nou ben ik geintereseerd.Gallant schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Als je een paar posts van mij terug leest dan zie je dat ten tijde dat de s8 net uit was ik dat toestel voor omgerekend 530 euro kon bemachtigen dat zal nu alleen maar lager zijn en het is nog maar de vraag of de OP hieronder blijft. En natuurlijk wil ik me phone overal kunnen gebruiken en je kan in me vorige posts ook lezen dat ik waterschade heb aan mijn huidige telefoon.
Nogmaals de omvang van de accu maakt niet de uit, wat uitmaakt zijn de levenstijden. Ik ben het wel ermee eens dat als hij dunner wordt daarom en daardoor ook nog eens minder makkelijk vast te houden is, dan ben ik er wel op tegen aangezien het usability problemen oplevert. Ook ik vind dat niet kunnen dan. Ik verwacht dat eigenlijk niet. Een beetje dunner kan nog wel. We zullen zijn.
Ok goed punt eigenlijk, ik zie het namelijk niet zoveel voorkomen in mijn omgeving. Ik ben het er wel mee eens dat als de OP5 zo duur wil worden en high end, dan moet je elke kleine ding wel hebben voor zo'n prijs.pimsaint schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:03:
[...]
Nou, dat ie waterdicht isUiterlijk is volgens mij een kwestie van smaak, daarover valt inderdaad niet te twisten. Maar waterdichtheid is een feature die meer dan welkom is op een telefoon van 500 euro, sterker nog, het is gewoon duurzaamheid.
Persoonlijk vind ik de camera van mijn telefoon erg belangrijk. Van ieder reisje dat ik maak leg ik zoveel mogelijk vast. En dat is soms in hele vochtige omgevingen, een jungle, in/naast het zwembad, op/in/aan de zee, op een gek tomaten- of waterfestival, you name it. Ik weet niet wát het precies is, maar omgevingen met veel water geven me altijd de meeste fotodrang. Wel zo fijn dat ik dan kan schieten wat ik wil zonder me druk te hoeven maken over vocht.
[...]
Dat klinkt een beetje afkeurend? Ik ken genoeg mensen die Netflix kijken in bad of Spotify aan hebben staan op een speaker in de badkamer (even een nummertje skippen of een belletje beantwoorden? -> eerst douche uit, handen drogen, etc).
En voor de mensen die niet zo veel op natte plekken komen met hun telefoon lijkt het me alsnog een welkome bescherming tegen een ongelukje waar geen enkele garantie -of bijna geen standaard (reis)verzekering- je 500 euro-dure device tegen beschermt.
We willen natuurlijk allemaal dat de OnePlus 5 álles heeft voor een zo laag mogelijke prijs, wat natuurlijk nooit gaat lukken. Maar als ie in 't rijtje van de LG, Apple, Samsung, Sony en zelfs HTC flagships wil komen, moet ie tegen een spatje water kunnen toch?
Ik betaal liever voor een goede stabiele foon met zoveel mogelijk stock dan een telefoon met allemaal snufjes die de telefoon uiteindelijk beperken of zelfs zwakker maken. Leuk infra rood maar niet echt nodig natuurlijk. Leuk nfc maar kom op, hoe vaak gebruik je het echt en zul je het dan missen.IAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:57:
[...]
Ok goed punt eigenlijk, ik zie het namelijk niet zoveel voorkomen in mijn omgeving. Ik ben het er wel mee eens dat als de OP5 zo duur wil worden en high end, dan moet je elke kleine ding wel hebben voor zo'n prijs.
Stabiele goede WiFi, alle netwerken, amoled, meer dan voldoende geheugen, meer dan voldoende opslag, goeie batterij, een goede camera. Waterdicht? Als jij je telefoon met water gebruikt. Moet je een case kopen die daar mee over weg kan.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Zijn er cases daarvoor ja? Dat wist ik niet.rhos schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:25:
[...]
Ik betaal liever voor een goede stabiele foon met zoveel mogelijk stock dan een telefoon met allemaal snufjes die de telefoon uiteindelijk beperken of zelfs zwakker maken. Leuk infra rood maar niet echt nodig natuurlijk. Leuk nfc maar kom op, hoe vaak gebruik je het echt en zul je het dan missen.
Stabiele goede WiFi, alle netwerken, amoled, meer dan voldoende geheugen, meer dan voldoende opslag, goeie batterij, een goede camera. Waterdicht? Als jij je telefoon met water gebruikt. Moet je een case kopen die daar mee over weg kan.
Ik bestel hem dinsdag. Hoeveel weken duurde het bij de 3/3T vanaf launchday?
PSN: Oldzkoel
daar is nog weinig over te zeggen denk ik, stukje vraag en aanbod lijkt me. heb geen idee hoeveel stuks OP in vooraad heeft liggen. maar als je vroeg besteld zul je hem binnen een week wel hebben want ze komen tegenwoordig uit de opslag in europa dus dat scheelt al.power_user schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20:
Iemand ervaring met de recente levertijden van OP?
Verwijderd
Kijk even in dit forumpower_user schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20:
En is hij dan al vanaf de launchday, dinsdag dus, te bestellen?
Je kan best direct kopen als hij verkrijgbaar is, anders kan je makkelijk een maand wachten op je op5.(Tenzij ze een grotere voorraad hebben dit jaar)power_user schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:20:
Nu kun je pas om 18:00 bestellen dus die dag is eigenlijk al verloren. Wordt dus denk ik niet eerder dan zaterdag 24 of maandag 26 juni.
(Er van uitgaande dat je op 20 juni al kunt bestellen)
[ Voor 8% gewijzigd door power_user op 17-06-2017 21:54 ]
Gondrez schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:23:
[...]
Je kan best direct kopen als hij verkrijgbaar is, anders kan je makkelijk een maand wachten op je op5.(Tenzij ze een grotere voorraad hebben dit jaar)
Waarom niet naar de pop-up event gaan op de 21e? Kan je de OP5 meteen meenemen.power_user schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:47:
Even in dat levertijden-topic zitten sneupen. De snelste levering was toen 3,5 dag. Ook op een dinsdag besteld, alleen toen al om 01:00 in de nacht. Toen hadden sommigen hem al op de vrijdag.
Nu kun je pas om 18:00 bestellen dus die dag is eigenlijk al verloren. Wordt dus denk ik niet eerder dan zaterdag 24 of maandag 26 juni.
(Er van uitgaande dat je op 20 juni al kunt bestellen)
IAmNice schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:53:
[...]
Goed punt, waar vind je een S8 voor die prijs? Ik heb me rot gezocht en ik kan het niet vinden. Nou ben ik geintereseerd.
Hier heb ik aangeven hoe ik tot dit bedrag gekomen ben. Ik geef daarbij aan dat dit een persoonlijke berekening is die voor mijn situatie werkt. Doorgaans zal iemand met een werkpaard van een telefoon ook een bijbehorend abbo daarbij willenSven2912 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:22:
[...]
Leuk, die s8 voor 530 euro. Echter klopt dit alleen wanneer je een idioot hoge bundel neemt (voor mijn doen iig). Voor mij voldoet de simpelste bundel van Hollands nieuwe (10 euro P/m). Dit geldt denk ik voor een groot deel van de mobiele gebruikers. Je betaald momenteel dan toch 750 euro voor de S8. Leuke vergelijking dus, maar gerekend over 2 jaar is het niet relevant en blijft er dus een vermoedelijk prijsverschil van 200-250 euro over. Eind van de rit is het je hogere abo waarmee je "de prijs" betaald!
Maar ook als je een mager abbootje wil is er ook nog wel subsidie binnen te harken. Het loont om het even uit te zoeken. Sinds de nieuwe regels wordt het duidelijk aangegeven wat je voor je toestel betaalt dus een simpel rekensommetje doet de rest.
Misschien dat jouw rekensommetje nog op ging bij de launch van de S8 (vaak zie je dan acties voor nieuwe toestellen), maar inmiddels niet meer. Met het door jou genoemde abonnement betaal je voor de S8 nu 24 x 27 = 648 euro's bij Tele2. Lijkt mij dat je nu met dat bedrag moet rekenen en niet moet vasthouden aan die 530.Gallant schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:06:
[...]
[...]
Hier heb ik aangeven hoe ik tot dit bedrag gekomen ben. Ik geef daarbij aan dat dit een persoonlijke berekening is die voor mijn situatie werkt. Doorgaans zal iemand met een werkpaard van een telefoon ook een bijbehorend abbo daarbij willen![]()
Maar ook als je een mager abbootje wil is er ook nog wel subsidie binnen te harken. Het loont om het even uit te zoeken. Sinds de nieuwe regels wordt het duidelijk aangegeven wat je voor je toestel betaalt dus een simpel rekensommetje doet de rest.
Voor mij maakt het sowieso niet uit, ik ga geen toestel op afbetaling kopen.
Ik heb ook niet gezegd dat dat nu nog geld maar het rekensommetje blijft even simpel. Dat betekent namelijk ook dat we een "actieperiode" kunnen verwachten bij de release van de Note8.Ted_W schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:48:
[...]
Misschien dat jouw rekensommetje nog op ging bij de launch van de S8 (vaak zie je dan acties voor nieuwe toestellen), maar inmiddels niet meer. Met het door jou genoemde abonnement betaal je voor de S8 nu 24 x 27 = 648 euro's bij Tele2. Lijkt mij dat je nu met dat bedrag moet rekenen en niet moet vasthouden aan die 530.
Voor mij maakt het sowieso niet uit, ik ga geen toestel op afbetaling kopen.
Iedere dag, om mee te betalen. Ik heb mijn pinpas nog maar zelden nodig.rhos schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:25:
[...]
Leuk nfc maar kom op, hoe vaak gebruik je het echt en zul je het dan missen.
Dus zo graag wil je de OP5 nou ook weer niet. Zeker nu je net vader bent geworden (gefeliciteerd trouwens!) heb je toch geen tijd om met de OP5 te spelenpower_user schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:49:
Net vader geworden en woon in Groningen. Geen zin om een hele dag van huis te zijn, in de rij te staan met allemaal puistekoppies voor eventueel een telefoon.
En die puistenkoppies boeien me niet. Zij doen hun ding en ik de mijne. Is gewoon afrekenen en wegwezen

Niet iedereen woont op een doenbare afstand van A'damTed_W schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:55:
[...]
[...]
Waarom niet naar de pop-up event gaan op de 21e? Kan je de OP5 meteen meenemen.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Nederland is maar een klein landje, onmogelijke afstanden kennen we niet in binnen NL. Vraag blijft hoe graag je het wilt hebbenMK1998NL schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:05:
[...]
Niet iedereen woont op een doenbare afstand van A'dam
Ik heb geen zin 5u in de trein te zitten (retour) om een kans de maken om een telefoon aan te schaffen in mijn examenweekTed_W schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:14:
[...]
Nederland is maar een klein landje, onmogelijke afstanden kennen we niet in binnen NL. Vraag blijft hoe graag je het wilt hebben
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Haha, dat is sowieso waar, maar om nu een middag vrij te nemen om ver genoeg vooraan de rij te staan om een toestel te bemachtigen is iets te veel van het goede denk ik. Als ik nou in A'dam werkte, zou ik inderdaad vrolijk in de rij gaan staan, nu wordt het gewoon wachten tot de levering en dus zo snel mogelijk bestellenTed_W schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:14:
[...]
Nederland is maar een klein landje, onmogelijke afstanden kennen we niet in binnen NL. Vraag blijft hoe graag je het wilt hebben
Haha, toen de datum bekend was heb ik gelijk die hele dag vrij genomenArdj schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:16:
[...]
Haha, dat is sowieso waar, maar om nu een middag vrij te nemen om ver genoeg vooraan de rij te staan om een toestel te bemachtigen is iets te veel van het goede denk ik. Als ik nou in A'dam werkte, zou ik inderdaad vrolijk in de rij gaan staan, nu wordt het gewoon wachten tot de levering en dus zo snel mogelijk bestellen

Waarom 'omgerekend'? Waarom moeten we omrekenen. Hij is niet voor 530 euro verkrijgbaar, simple as. Tenzij je een linkje hebt.. Bij een abonnement telt echter niet mee, dat snap je zelf ook wel.Gallant schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Ik denk dat we dat niet moeten overschatten hoor.Ardj schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:16:
[...]
Haha, dat is sowieso waar, maar om nu een middag vrij te nemen om ver genoeg vooraan de rij te staan om een toestel te bemachtigen is iets te veel van het goede denk ik. Als ik nou in A'dam werkte, zou ik inderdaad vrolijk in de rij gaan staan, nu wordt het gewoon wachten tot de levering en dus zo snel mogelijk bestellen
In onze Tech bubbel lijkt het misschien alsof er een run komt maar het is geen Samsung of Apple wat doorgaans goed verloopt in Nederland natuurlijk.
Als de voorraad normaal dan is er heus voor iedereen wel een toestel zou je denken.
Maastricht dan zeker? Is er geen pop-up in Duitsland, Düsseldorf ofz?MK1998NL schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:15:
[...]
Ik heb geen zin 5u in de trein te zitten (retour) om een kans de maken om een telefoon aan te schaffen in mijn examenweek
Volgende keer graag de wijzigen knop gebruiken i.p.v. een multi post
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 18-06-2017 08:30 ]
Yup, daar in de buurtDonstil schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:23:
[...]
Maastricht dan zeker? Is er geen pop-up in Duitsland, Düsseldorf ofz?
Duitsland is Berlijn, lijkt me ook wat te ver weg
Ik bestel hem direct de 20ste en dan zie ik hem wel verschijnen
Of kun je de telefoon niet meer bestellen na een paar dagen omdat jullie verwachten dat de voorraad zo op is in Nederland?
EDIT: Nou ik er zo over nadenk, bestellen en dan afwachten op reviews zodat je het nog kan retourneren lijkt me ook geen slecht plan.
EDIT 2: Ah lijkt me inderdaad dat je binnen 15 dagen mag retourneren als je hem niet goed vind. Dus bestellen en beetje wachten en dan retourneren lijkt me wel prima plan. Ik verwacht sws dat binnen de 3 bezorgd dagen iemand wel een uitgebreide review heeft gedaan ergens.
[ Voor 49% gewijzigd door IAmNice op 18-06-2017 10:46 ]
Kan je hem dan eventueel kosteloos retour sturen mocht die niet bevallen?IAmNice schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:39:
Oh jullie zijn wel gewaagd hoor. Gewoon meteen bestellen en niet wachten op reviews of iets dergelijks?
Of kun je de telefoon niet meer bestellen na een paar dagen omdat jullie verwachten dat de voorraad zo op is in Nederland?
EDIT: Nou ik er zo over nadenk, bestellen en dan afwachten op reviews zodat je het nog kan retourneren lijkt me ook geen slecht plan.
EDIT 2: Ah lijkt me inderdaad dat je binnen 15 dagen mag retourneren als je hem niet goed vind. Dus bestellen en beetje wachten en dan retourneren lijkt me wel prima plan. Ik verwacht sws dat binnen de 3 bezorgd dagen iemand wel een uitgebreide review heeft gedaan ergens.
Dat kon ik niet vinden uit de FAQ van oneplus. Neem aan van niet als ik zo google lees van voorgaande versies.alwaysleft schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Kan je hem dan eventueel kosteloos retour sturen mocht die niet bevallen?
Wet koop of afstand geld niet voor de OnePlus webshop. Daar moet je wel even op letten.[b]IAmNice schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:39:EDIT 2: Ah lijkt me inderdaad dat je binnen 15 dagen mag retourneren als je hem niet goed vind. Dus bestellen en beetje wachten en dan retourneren lijkt me wel prima plan. Ik verwacht sws dat binnen de 3 bezorgd dagen iemand wel een uitgebreide review heeft gedaan ergens.
https://oneplus.net/nl/su...or-return-and-replacementDonstil schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:37:
[...]
Wet koop of afstand geld niet voor de OnePlus webshop. Daar moet je wel even op letten.
Ze hebben wel iets vergelijkbaars.
Waarom zou het niet gelden? Ze verkopen op de nederlandse markt, en moeten zich dus gewoon aan de nederlandse wet houden.. lijkt me zo. En dat doen ze ook met die 15 dagen.Donstil schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:37:
[...]
Wet koop of afstand geld niet voor de OnePlus webshop. Daar moet je wel even op letten.
3300mAh batterij bevestigd... (volgens leak)
[ Voor 5% gewijzigd door Benjike op 18-06-2017 12:20 ]
Had echt gehoopt dat het op z'n minst 3400 was. Is de sd835 zo zuinig dat het dezelfde accuduur bereikt als dat van de OnePlus 3T?Benjike schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:19:
https://www.gizmochina.co...ttery-return-dash-charge/
3300mAh batterij bevestigd... (volgens leak)
Verwijderd
https://oneplusstore.in/launch2017/blindtest
Welke foto hebben jullie gekozen? Ik degene met ong 1200 stemmen. (bij mij was het nummer 1, maar dat verschilt per persoon)
Helaas niks gewonnen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 12:28 ]
Dat probeer ik dus al 3 weken hier erin te rammen dat mah niks uitmaakt als de software/hardware verbetert is. Laten we gewoon rustig de batterij tests afzien.BrutalCoding schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:25:
[...]
Had echt gehoopt dat het op z'n minst 3400 was. Is de sd835 zo zuinig dat het dezelfde accuduur bereikt als dat van de OnePlus 3T?
Geldvoor de de Hele EU zie ik online. De webshop van OnePlus moet daarvoor wel gevestigd zijn in Europa. Niet alleen versturen vanuit Europa.Druiper schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:17:
[...]
Waarom zou het niet gelden? Ze verkopen op de nederlandse markt, en moeten zich dus gewoon aan de nederlandse wet houden.. lijkt me zo. En dat doen ze ook met die 15 dagen.
Ooh das keurigIAmNice schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:47:
[...]
https://oneplus.net/nl/su...or-return-and-replacement
Ze hebben wel iets vergelijkbaars.
Die heb ik ook gekozen idd.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:27:
Nieuwe blindtest
https://oneplusstore.in/launch2017/blindtest
Welke foto hebben jullie gekozen? Ik degene met ong 1200 stemmen. (bij mij was het nummer 1, maar dat verschilt per persoon)
Helaas niks gewonnen
https://www.androidcentra...-shows-phone-its-entirety
En de youtube link
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uAKMLcmd3KE]
[ Voor 23% gewijzigd door Benjike op 18-06-2017 12:55 ]
Je had gehoopt op 3400 mAh en het "wordt" 3300 mAh. Nou dan heb ik goed nieuws voor je. 100 mAh gaat geen wereld van verschil maken hoor.BrutalCoding schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:25:
Had echt gehoopt dat het op z'n minst 3400 was. Is de sd835 zo zuinig dat het dezelfde accuduur bereikt als dat van de OnePlus 3T?
als dit het is vind ik het gewoon een mooi en net designBenjike schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:43:
En blijkbaar in een TV-advertentie ook het volledige toestel getoond...
Lijkt me wel de real deal te zijn...DigitalError schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:54:
[...]
als dit het is vind ik het gewoon een mooi en net design
Als ze dit op TV tonen, mogen we ons dan snel aan press renders/officiele foto's verwachten ?
Zijkant precies geen 'bezels'..
En alles super afgerond precies....
Laat ik het zo stellen:Donstil schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Je had gehoopt op 3400 mAh en het "wordt" 3300 mAh. Nou dan heb ik goed nieuws voor je. 100 mAh gaat geen wereld van verschil maken hoor.
Ik had gehoopt dat ze niet voor minder capaciteit gingen dan hun vorige flagship. Nee tuurlijk maakt die 100mah geen verschil, het gaat er bij mij meer om dat ik het jammer vind dat ze inleveren op accu capaciteit omdat ze de telefoon dunner willen maken, ik vond de 3T al fijn in m'n handen liggen.
Was het 3400 geweest, dan had ik gezegd van dat het jammer is dat ze niet voor meer gingen. De accuduur is in ieder geval beter aangezien de sd835 zuiniger is, ik vraag me natuurlijk af hoeveel zuiniger dit nieuwe toestel gaat worden en dat is een kwestie van afwachten op reviews.
Ik heb jouw vorige post al lang gezien en het is logisch dat je moet afwachten wat de resultaten zijn. Ik verwacht ook absoluut niet dat de accuduur minder is, het enige wat me tegenvalt is dat ze inleveren op accu capaciteit, vermoedelijk vanwege de kleinere body, terwijl ik -persoonlijk - de 3T al erg fijn vond. De accuduur kan dankzij optimalisaties juist verbeterd zijn t.o.v. de 3T maar desondanks mochten ze van mij aanhouden op 3400 of het liefst meer met dezelfde body als die van de 3T.IAmNice schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:42:
[...]
Dat probeer ik dus al 3 weken hier erin te rammen dat mah niks uitmaakt als de software/hardware verbetert is. Laten we gewoon rustig de batterij tests afzien.
[ Voor 31% gewijzigd door BrutalCoding op 18-06-2017 13:12 ]
Is zo te zien weer een gefabriceerde design poging van een gebruiker. Het begin stuk van de filmpje hoort namelijk bij een eerder 'announcement' filmpje.Benjike schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:57:
[...]
Lijkt me wel de real deal te zijn...
Als ze dit op TV tonen, mogen we ons dan snel aan press renders/officiele foto's verwachten ?
Zijkant precies geen 'bezels'..
En alles super afgerond precies....
Wat betreft het terugsturen heb ik nog wel zo mijn twijfels. Ik liep gisteren met eenzelfde vraag in mijn hoofd rond; foto of live in je handen is toch een wereld van een verschil.. Maar wat als je de OP5 toch niets vindt?
Het volgende is een quote uit de eerder gepostte support link van oneplus;
To qualify for a replacement or refund, devices must be in "as new" condition and, if possible, with the original sealed packaging intact.
Het vet gedrukte klinkt heel vaag.. Ik bedoel wie bepaald dat?
Ah ok dat vind ik wel begrijpelijk, als het door dunnere accu slechtere hold geeft ofzo. Dacht meer dat je meteen verwachte slechtere batterij. Ook ik ben benieuwd of hij dan beter/slechter in hand ligt.BrutalCoding schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:06:
[...]
Laat ik het zo stellen:
Ik had gehoopt dat ze niet voor minder capaciteit gingen dan hun vorige flagship. Nee tuurlijk maakt die 100mah geen verschil, het gaat er bij mij meer om dat ik het jammer vind dat ze inleveren op accu capaciteit omdat ze de telefoon dunner willen maken, ik vond de 3T al fijn in m'n handen liggen.
Was het 3400 geweest, dan had ik gezegd van dat het jammer is dat ze niet voor meer gingen. De accuduur is in ieder geval beter aangezien de sd835 zuiniger is, ik vraag me natuurlijk af hoeveel zuiniger dit nieuwe toestel gaat worden en dat is een kwestie van afwachten op reviews.
[...]
Ik heb jouw vorige post al lang gezien en het is logisch dat je moet afwachten wat de resultaten zijn. Ik verwacht ook absoluut niet dat de accuduur minder is, het enige wat me tegenvalt is dat ze inleveren op accu capaciteit, vermoedelijk vanwege de kleinere body, terwijl ik -persoonlijk - de 3T al erg fijn vond. De accuduur kan dankzij optimalisaties juist verbeterd zijn t.o.v. de 3T maar desondanks mochten ze van mij aanhouden op 3400 of het liefst meer met dezelfde body als die van de 3T.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Klopt. Telefoons worden zuiniger, maar we doen ook steeds meer en meer met onze telefoons.Señor Sjon schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:07:
Ik lees al sinds het begin der tijden dat elke iteratie zuiniger is en dus geen betere accu behoeft. Toch zitten we inmiddels op 3+k mAh om een beetje de dag door te komen. De 3T is mij al te dun, ben helemaal niet zo blij met een dunnere 5 met minder capaciteit.
Leuk dat hij dunner kan. Maar het is nog steeds maar één dag met een accu.
Ik vind het leuk zaken als Irisscanner, drukgevoelige touchscreen. Camera met 100.000 megapixels. Waterdicht etc. Maar ga toch liever voor een telefoon die 3 dagen op een accu kan doen.
En 2 dagen zwaar gebruik. Dan maar iets dikker.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Precies zoals de renders dus een iPhone 7 (+) copy qua design. We moeten er maar mee leren levenBenjike schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:43:
En blijkbaar in een TV-advertentie ook het volledige toestel getoond...
En de youtube link
[video]
Was ook te verwachten,ik wacht eerst de reviews af.Die bezels zijn er niet minder op geworden jammer genoeg.alwaysleft schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:22:
[...]
Precies zoals de renders dus een iPhone 7 (+) copy qua design. We moeten er maar mee leren leven![]()
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik denk dat de meesten genoeg hebben aan één dag. Bestaat er überhaupt highend smartphone die 3 dagen mee kan? Tuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die dit willen maar het gros boeit het geen reet. Anders hadden de grote merken dit echt wel gedaan. Die steken miljoenen in marktonderzoeken. Sowieso wil ik aan het begin van de dag gewoon mijn batterij op 100% hebben. Uit huis gaan met nog zo'n 35% aan batterij. Wat schiet je daar mee op? Of dat je na 2,5 dag geen batterij meer hebt. Nee ideaal inderdaad.DarkSide schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:13:
[...]
Klopt. Telefoons worden zuiniger, maar we doen ook steeds meer en meer met onze telefoons.
Leuk dat hij dunner kan. Maar het is nog steeds maar één dag met een accu.
Ik vind het leuk zaken als Irisscanner, drukgevoelige touchscreen. Camera met 100.000 megapixels. Waterdicht etc. Maar ga toch liever voor een telefoon die 3 dagen op een accu kan doen.
En 2 dagen zwaar gebruik. Dan maar iets dikker.
[ Voor 7% gewijzigd door BPP op 18-06-2017 14:49 ]
[ Voor 109% gewijzigd door BPP op 18-06-2017 14:48 ]
Er zijn idd geen telefoons die 3 dagen zonder problemen mee kunnen (zover ik weet).BPP schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat de meesten genoeg hebben aan één dag. Bestaat er überhaupt een telefoon die 3 dagen mee kan? Tuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die dit willen maar het gros boeit het geen reet. Anders hadden de grote merken dit echt wel gedaan. Die steken miljoenen in marktonderzoeken. Sowieso wil ik aan het begin van de dag gewoon mijn batterij op 100% hebben. Uit huis gaan met nog zo'n 35% aan batterij. Wat schiet je daar mee op?
En ook ik begin de dag met 100%. Maar voornamelijk omdat ik weet als het een drukke dag is dat het al lastig wordt om savonds laat te halen.En dat ik de volgende dag zeker niet haal.
Dus laadt ik hem elke avond op.
Maar als ik zo rond kijk in mijn vriendengroep zijn de meeste meer geinteresseerd in een dag extra accu tijd dan in een SD 830, SD850 of welke CPU/GPU dan ook. Omdat een SD 820 voor vele al gewoon meer dan prima voldoet. En ik ben het daar ook wel mee eens.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De bezels niet minder? Had je dan iets verwacht als de Galaxy S8?Amaze86 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:30:
[...]
Was ook te verwachten,ik wacht eerst de reviews af.Die bezels zijn er niet minder op geworden jammer genoeg.
Blijft altijd een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik vind de OP3 kwa dikte perfect. Iets dikker zou ik niet erg vinden, maar veel dikker hoeft die van mij niet te worden. En als fabrikanten echt de accu zo dusdanig willen vergroten dat het toestel aanzienlijk dikker wordt, dan wil ik ook echt de garantie hebben dat die 2/3/4 volle dagen mee kan. Men heeft niks aan half werk waardoor ze onderaan de streep alsnog midden op de dag moeten opladen. Nee dan heb ik liever alsnog een toestel met smallere bezels, beter scherm etc. Dan vind ik snelladen nog wel belangrijker. Hoe vaak ik wel niet sochtends wakker wordt en zie dat ik ben vergeten mijn telefoon aan de lader te zetten. Dan is het wel fijn dat je je telefoon in een half uur kan opladen voor de hele dag.DarkSide schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:49:
[...]
Er zijn idd geen telefoons die 3 dagen zonder problemen mee kunnen (zover ik weet).
En ook ik begin de dag met 100%. Maar voornamelijk omdat ik weet als het een drukke dag is dat het al lastig wordt om savonds laat te halen.En dat ik de volgende dag zeker niet haal.
Dus laadt ik hem elke avond op.
Maar als ik zo rond kijk in mijn vriendengroep zijn de meeste meer geinteresseerd in een dag extra accu tijd dan in een SD 830, SD850 of welke CPU/GPU dan ook. Omdat een SD 820 voor vele al gewoon meer dan prima voldoet. En ik ben het daar ook wel mee eens.
[ Voor 8% gewijzigd door BPP op 18-06-2017 15:08 ]
De OnePlus 5 of de Samsung S7? Ik twijfel tussen deze 2 bij de aankoop van een nieuwe telefoon.
[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 18-06-2017 15:42 ]
De Oneplus.MaStar schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:42:
Welke telefoon is qua specs volgens jullie beter:
De OnePlus 5 of de Samsung S7? Ik twijfel tussen deze 2 bij de aankoop van een nieuwe telefoon.
Camera was altijd het grootste pluspunt van de Samsungs, maar Oneplus lijkt nu behoorlijk zelfverzekerd wat dat betreft.
Geen draadloos laden voor de oneplus waarschijnlijk. dat is het enige minpunt van de oneplus wat ik kan bedenken.
"Qua specs beter" is te simpel om een eenduidig antwoord te gevenMaStar schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:42:
Welke telefoon is qua specs volgens jullie beter:
Qua snelheid? Oneplus. De 3T was al sneller dan de S7.
Qua camera? Moeten we afwachten, maar zeer waarschijnlijk OnePlus gezien de hype die ze opbouwen.
Qua scherm? Het OLED-display van de S7 is nog altijd ongeëvenaard, buiten de S8. Mocht je de Edges of infinity display leuk vinden, dan heb je sowieso geen keuze, OP5 krijgt een flat 16:9 scherm. Misschien slechts 1080p.
Qua accu? Dat zal na reviews blijken. De S7 Edge heeft met 3600mAh een heel erg sterke accu.
En inderdaad, wireless charging, NFC, dat soort dingen... dat weten we gewoon niet.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Interessant . Zal nog even afwachten zijn dus.Richh schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:05:
[...]
"Qua specs beter" is te simpel om een eenduidig antwoord te geven
Qua snelheid? Oneplus. De 3T was al sneller dan de S7.
Qua camera? Moeten we afwachten, maar zeer waarschijnlijk OnePlus gezien de hype die ze opbouwen.
Qua scherm? Het OLED-display van de S7 is nog altijd ongeëvenaard, buiten de S8. Mocht je de Edges of infinity display leuk vinden, dan heb je sowieso geen keuze, OP5 krijgt een flat 16:9 scherm. Misschien slechts 1080p.
Qua accu? Dat zal na reviews blijken. De S7 Edge heeft met 3600mAh een heel erg sterke accu.
En inderdaad, wireless charging, NFC, dat soort dingen... dat weten we gewoon niet.
S7 lijkt zo wel een kleine voorsprong te hebben
En qua merk? Is Oneplus net zo sterk - duurzaam als Samsung over het algemeen?
[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 18-06-2017 16:07 ]
Hangt natuurlijk ook van af wat je belangrijk vindt aan een telefoon.MaStar schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:07:
[...]
Interessant . Zal nog even afwachten zijn dus.
blijkbaar worden samsung smartphones sneller trager dan oneplus smartphonesMaStar schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:07:
[...]
Interessant . Zal nog even afwachten zijn dus.
En qua merk? Is Oneplus net zo sterk - duurzaam als Samsung over het algemeen?
2 wat lichter en 2 wat donkerder. Degene met de meeste stemmen vond ik onscherp ogen, 1 van de donkere had behoorlijke vertekening.
1 donkere en 1 lichte bleven dus over. Ik ben voor de lichte gegaan, maar kan niet zeggen welke van de twee nou echt mijn voorkeur had.
Mijn keuze had overigens de een-na-meeste stemmen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ossi op 18-06-2017 16:13 ]
Dat viel mij ook op. Waarbij de twee lichte stukken lieten clippen/uitgebeten overkwamen. Dus koos ik tussen twee donkere met meer details in elke hoek. Koos ook voor degene met de een-na-meeste stemmen. Ben benieuwd naar het design, die leak met spotje voor de cricketwedstrijd (beetje superbowl idee krijg ik erbij maar dan voor cricketliefhebbers) vond ik het design meer weg hebben van de eerste leaks met glazen look dan de iPhone look zo je wilt van de latere foto's van Opo zelf.Ossi schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:12:
Ik vond de fotokeuzes deze keer erg moeilijk.
2 wat lichter en 2 wat donkerder. Degene met de meeste stemmen vond ik onscherp ogen, 1 van de donkere had behoorlijke vertekening.
1 donkere en 1 lichte bleven dus over. Ik ben voor de lichte gegaan, maar kan niet zeggen welke van de twee nou echt mijn voorkeur had.
Mijn keuze had overigens de een-na-meeste stemmen.
Verwijderd
Afwachten arsene wenger 😂Arsene schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:08:
Gaat de OP5 de LG G6 (zwaar) overtreffen? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen die twee telefoon. De G6 kan ik al voor rond de 400 euro kopen. Ik zal uiteraard nog een paar dagen afwachten
Jij zit maar te kijken op eglobal haha voor een LG G6...twijfelen is niet goed knopen doorhakken geld moet rollen.
Enige verschil is waarschijnlijk Amoled VS IPS LCD maar de camera van de LG G6 is denk ik wel "beter" aangezien je ook een groothoek lens hebt.
Oneplus 5 zal wel sneller zijn maar kleiner scherm (iets) en meer intern geheugen waarschijnlijk.
Haha wat een toewijding! Ik zit iets te krap in m'n vrije dagen om er een hele dag vrij voor te nemenRobinR schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:49:
[...]
Haha, toen de datum bekend was heb ik gelijk die hele dag vrij genomen
Zwaar overtreffen absoluut niet. Overtreffen in het algemeen is ook nog maar te bezien.Arsene schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:08:
Gaat de OP5 de LG G6 (zwaar) overtreffen?
De Op5 heeft met de 835 wel de snellere CPU in huis. Ook was de software support van de 3/3t weer erg goed, dat doet LG wat minder dacht ik.
Lg heeft wel weer een erg goeie camera en een Hogere resolutie scherm plus het toestel is waterdicht.
Is maar net waar je waarde aan hecht dus. Een van de twee als overduidelijke winnaar aanwijzen kan niet.
Verwijderd
Het is niet de verwachting maat dat risico is er met een kleine speler op de markt natuurlijk altijd. De ambities van OnePlus zijn echter groot genoeg om dat niet te laten gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:58:
Is er een risico dat als de OP5 slecht gaat worden verkocht, dat de software support dan verwaarloosd gaat worden?
En hoe zie je dit verschil bijvoorbeeld ten opzichte van de Samsung S7 edge?Donstil schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:49:
[...]
Zwaar overtreffen absoluut niet. Overtreffen in het algemeen is ook nog maar te bezien.
De Op5 heeft met de 835 wel de snellere CPU in huis. Ook was de software support van de 3/3t weer erg goed, dat doet LG wat minder dacht ik.
Lg heeft wel weer een erg goeie camera en een Hogere resolutie scherm plus het toestel is waterdicht.
Is maar net waar je waarde aan hecht dus. Een van de twee als overduidelijke winnaar aanwijzen kan niet.
De Samsung s7 is te vergelijken met de oneplus 3 vind ik zelf. Heb ze beiden en de Samsung is duidelijk niet sneller. Vinger scanner oneplus is superieur.MaStar schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:28:
[...]
En hoe zie je dit verschil bijvoorbeeld ten opzichte van de Samsung S7 edge?
Qua scherm is de oneplus ook mooier maar dan is een mening.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Waren de foto's die jij hebt bekeken in volle resolutie dan? (12/16mp)-ION- schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:17:
Ligt het aan mij of zijn al die foto's die tot nu toe langs zijn gekomen bagger? Heb nu alle 3 de vergelijkingen bekeken en gedaan maar de hoeveelheid detail en scherpte is nog erg bedroevend voor een 12 of 16 MP camera. Of hebben ze de foto's bijgesneden? Ik weet dat het een kleine sensor is maar toch.
Dan gooi je er wat anders op. Ook een groot voordeel van oneplusVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:58:
Is er een risico dat als de OP5 slecht gaat worden verkocht, dat de software support dan verwaarloosd gaat worden?
Verwijderd
Het probleem is dat ik voor de rest 0 verstand heb van flash, ROM etc.Vos schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:01:
[...]
Dan gooi je er wat anders op. Ook een groot voordeel van oneplus
Ik zit hier eigenlijk alleen om de laatste ontwikkelingen van de nieuwe OP te volgen, maar voor de rest heb ik echt de ballen verstand van technische meuk

Verwijderd
Het is en blijft Tweakers hierVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Het probleem is dat ik voor de rest 0 verstand heb van flash, ROM etc.
Ik zit hier eigenlijk alleen om de laatste ontwikkelingen van de nieuwe OP te volgen, maar voor de rest heb ik echt de ballen verstand van technische meuk

Al vond ik de tegels wat donkerder ogen dan de rest. Deze vind ik ook wel erg mooi:

De rest vond ik lelijk en zag daarbij veel ruis. De eerste foto koos ik vanwege het feit dat er niet zoveel overbelichting te zien was links en rechts (bij die lampen).
Je hebt simpelweg te veel eisen dan denk ik. Er is gebruik gemaakt van onder anderen een Google Pixel en die heeft en zeer goede camera. Als je dit bagger vindt, vrees ik dat het nog lang gaat duren voordat je tevreden gaat zijn.-ION- schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:17:
Ligt het aan mij of zijn al die foto's die tot nu toe langs zijn gekomen bagger? Heb nu alle 3 de vergelijkingen bekeken en gedaan maar de hoeveelheid detail en scherpte is nog erg bedroevend voor een 12 of 16 MP camera. Of hebben ze de foto's bijgesneden? Ik weet dat het een kleine sensor is maar toch.
Ik had dezelfde keuze gemaakt, verbaasde me inderdaad ook over de weinig stemmenAnonymoussaurus schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:57:
Net ook weer gestemd. Wel raar, mijn keuze was degene die het minst overbelicht was. Echter bleek dat de keuze te zijn met de minste stemmen. Volgens mij was dat deze:
[afbeelding]
Al vond ik de tegels wat donkerder ogen dan de rest. Deze vind ik ook wel erg mooi: [afbeelding]
De rest vond ik lelijk en zag daarbij veel ruis. De eerste foto koos ik vanwege het feit dat er niet zoveel overbelichting te zien was links en rechts (bij die lampen).
Dit topic is gesloten.
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up
De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.
Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event