This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Ik zie anders gewoon aluminium met een gepolijst logo.x0xBulletx0x schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:47:
Iedereen heeft het over die renders met een gladde achterkant dat lijkt op een Iphone 7.
Maaaaaar de teaser toont een sandstone achterkant en het OPO teken is een inkeping in de cover. Het lijkt nog niet close op een achterkant van de renders die iedereen overal post.....
So many questions, and still 11 days....
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Of eigenlijk is mijn vraag: hoe snel ging dat bij de vorige modellen?
PSN: Oldzkoel
Was er vrijwel bij launch al. Met wat geluk zelfs eerder.power_user schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:16:
Hoe lang duurt het voor dat er hoesjes / bumpers / screenprotectors op de markt verschijnen in Nederlandse webshops voor de OP5?
Of eigenlijk is mijn vraag: hoe snel ging dat bij de vorige modellen?
of enkel @Louw Post die zich had ingeschreven?
Ik ben in contact met hun marketing team om te regelen dat ik een uitgebreide gebruikersreview mag plaatsen hier op Tweakers, vooral ivm vorig jaar met de OP3. Heb me overigens ook gewoon ingeschreven voor dat contestBenjike schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:27:
En niemand hier 'uitverkoren' om de OP5 eerder te testen (fotolab)
of enkel @Louw Post die zich had ingeschreven?

hahaha dat zou mooi zijn zeg dat je even zo'n dingetje toegestuurd krijgtDanny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:47:
[...]
Ik ben in contact met hun marketing team om te regelen dat ik een uitgebreide gebruikersreview mag plaatsen hier op Tweakers, vooral ivm vorig jaar met de OP3. Heb me overigens ook gewoon ingeschreven voor dat contest
Als dit klopt dan is het niet best gesteld met de accuduur.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:33:
Staat nu ook op GFX bench met wat specificaties!
https://gfxbench.com/devi...28A5000%29&testgroup=info
Als ze kloppen dan..
De OP5 kom je pas op pagina 12 onderaan tegen, tussen verouderde telefoons zoals de iPhone 6 Plus en HTC One M9..
https://gfxbench.com/resu...arch-x86=true&base=device
Het is het gemiddelde van twee benchmarks

Dit is dus geen render die Android Police in handen heeft gekregen, maar een daadwerkelijke persfoto.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Maar nog altijd beter dan de OP3/3tYoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:52:
[...]
Als dit klopt dan is het niet best gesteld met de accuduur.
De OP5 kom je pas op pagina 12 onderaan tegen, tussen verouderde telefoons zoals de iPhone 6 Plus en HTC One M9..
https://gfxbench.com/resu...arch-x86=true&base=device
Het is het gemiddelde van twee benchmarks
de afbeelding is wat mij betreft te pixel-achtig om een foto te zijn. Drhalve voor mij nog te veel kans op renderLaguna schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:56:
[afbeelding]
Dit is dus geen render die Android Police in handen heeft gekregen, maar een daadwerkelijke persfoto.
Je linkje doet het niet.
Maar als ik even ga kijken naar de resultaten dan:
S8+: 198 min
S8: 183 min
U11: 213 min
XZ Premium: 178 min
3T: 126 min
3: 114 min
5: 150 min
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 09-06-2017 15:59 ]
Het glas is halfvol!
Hij is ook getest op 1440p. Kun je er dan vanuit gaan dat dat de schermresolutie zal zijn... Of i.i.g. wordt ondersteund?
https://gfxbench.com/subt...l&D=OnePlus+5+%28A5000%29
NiceYoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Het glas is halfvol!![]()
Hij is ook getest op 1440p. Kun je er dan vanuit gaan dat dat de schermresolutie zal zijn... Of i.i.g. wordt ondersteund?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dat is niet mijn natuurlijke instelling, maar in dit geval is dat gewoon zoYoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:01:
[...]
Het glas is halfvol!![]()
1440p
Gaat het scherm nou het hoekje om?Laguna schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:56:
[afbeelding]
Lijkt net zo in dat rode driehoekje links op het scherm.
Nog nieteens gezien, maar zo te zien welDonstil schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Gaat het scherm nou het hoekje om?
/me begint weer enthousiast te worden
Edit: oh, blijkbaar niet

[ Voor 5% gewijzigd door MK_ op 09-06-2017 16:17 ]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
2.5D glas inderdaad.Donstil schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Gaat het scherm nou het hoekje om?
Dat rode vlekje is overigens een watermerk, Evan Blass heeft de versie zonder.
Persfoto? Imo is dat een foto gemaakt door pers...Laguna schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:56:
Dit is dus geen render die Android Police in handen heeft gekregen, maar een persfoto.
Dit is gewoon een persrender. Zonder driehoekje is die mooier trouwens:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ooh ik zie het ja. Gewoon een plat scherm dus.Danny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:16:
[...]
2.5D glas inderdaad.
Dat rode vlekje is overigens een watermerk, Evan Blass heeft de versie zonder.
Verwijderd
Ik bedoel meer is het een mogelijkheid dat ze nu bijvoorbeeld voor een IPS LCD scherm kiezen?
Kijkende naar de gelekte OnePlus 5 wallpapers; AMOLED.Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:46:
Is een AMOLED scherm eigenlijk zo'n vaststaand feit?
Ik bedoel meer is het een mogelijkheid dat ze nu bijvoorbeeld voor een IPS LCD scherm kiezen?
Ook wel erg tof om te weten:
When we launched the OnePlus One we didn't expect such a success and we found ourselves with over 1.5M users were we initially expect 10K at best. As a result, we did face some challenges from a customer support perspective where only five of us along with many of you here on the forum helped users to resolve their problems.
We now have over 500 people in our Consumer Support teams as well as repairs centers across the globe to be able to repair and return products as fast as possible.
De OnePlus 3(T) kwamen met een Amoled scherm dus iedereen is er vanuit gegaan dat dat nu weer gebeurd. Het kan natuurlijk altijd nog een LCD worden.Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:46:
Waar maak je dat dan uit op? Snap dat nietDanny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:47:
[...]
Kijkende naar de gelekte OnePlus 5 wallpapers; AMOLED.
Ook wel erg tof om te weten:
[...]
Ik mag aannemen dat hun mening (sterk voorstander Amoled) ten tijde van de 3T-introductie niet opeens veranderd is.rens-br schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:48:
[...]
De OnePlus 3(T) kwamen met een Amoled scherm dus iedereen is er vanuit gegaan dat dat nu weer gebeurd. Het kan natuurlijk altijd nog een LCD worden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vooral uit de wallpaper met veel zwart en in het midden veel kleuren. Dat zorgt voor een prachtig effect met AMOLED. Daarnaast is AMOLED natuurlijk superieur aan IPS, vooral na de 3(T).Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:49:
[...]
Waar maak je dat dan uit op? Snap dat niet
Een beter overzicht van de gelekte walppapers.
Ah zo. Ik gebruik ze zelf al op de 3 en ze zijn prima inderdaad.Danny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:53:
[...]
Vooral uit de wallpaper met veel zwart en in het midden veel kleuren. Dat zorgt voor een prachtig effect met AMOLED. Daarnaast is AMOLED natuurlijk superieur aan IPS, vooral na de 3(T).
Een beter overzicht van de gelekte walppapers.
Hoop alleen wel echt dat ze dan die Pentile layout ditchen. Dat koop ik niet meer in 2017
Onwaarschijnlijk aangezien zelfs de Galaxy S8 nog een pentile layout gebruikt. Wat echter een grotere rol speelt is de resolutie. Op 1080p zie je het sneller.Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:56:
[...]
Ah zo. Ik gebruik ze zelf al op de 3 en ze zijn prima inderdaad.
Hoop alleen wel echt dat ze dan die Pentile layout ditchen. Dat koop ik niet meer in 2017
Echt joh!? Wist niet dat ze dat nog steeds gebruiken. Die schermen zijn dan weer echt primaDanny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:59:
[...]
Onwaarschijnlijk aangezien zelfs de Galaxy S8 nog een pentile layout gebruikt. Wat echter een grotere rol speelt is de resolutie. Op 1080p zie je het sneller.
Maar die resolutie is dan natuurlijk ook een hele bak hoger natuurlijk. FullRGB panel is volgens mij te duur om in een sub €600,- te stoppen zonder consequenties aan de hardware.Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:00:
[...]
Echt joh!? Wist niet dat ze dat nog steeds gebruiken. Die schermen zijn dan weer echt prima
Dus blijft het 1080p dan blijft het ook pentile.
Dan skip ik hem for sure.Donstil schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:14:
[...]
Maar die resolutie is dan natuurlijk ook een hele bak hoger natuurlijk. FullRGB panel is volgens mij te duur om in een sub €600,- te stoppen zonder consequenties aan de hardware.
Dus blijft het 1080p dan blijft het ook pentile.

Bij m'n OP3 krijg ik vaak de vraag wat het voor toestel is en als ik dan OnePlus zeg, is meestal de reactie "nooit van gehoord".
Dat zal bij de OP5 niet gebeuren. Daarbij krijg je de opmerking "joh heb je een iPhone" en als je dan OnePlus zegt dan is het "ooh ok lijkt net een iPhone"
[ Voor 52% gewijzigd door Laguna op 09-06-2017 17:48 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Aangezien er nog steeds reacties waren van mensen die niet geloofden dat dit het ontwerp is, verbaast me dat.Razer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:46:
[...]
24u terug in de tijd gegooid? Inmiddels 528258x gepost.
Dat bedoelt hij niet. Dat betekent dat het materiaal anders is dan van de iPhone en dus niet vergelijkbaar is
Nope, dat is bullshitVerwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:07:
Een heel andere vraag, hoe ervaren mensen met een OnePlus 3(t) de batterij na veel dash charge te hebben gebruikt? Ik lees vooral op twitter dan mensen zeggen dat de batterij van hun inmiddels dood is door het veelvuldig gebruik maken van dash charge.
Bron: Dash charge - use it or no?
Ehh.. vind ik geen goede vergelijking. Ja, het zijn allemaal flagships, maar totaal niet vergelijkbaar met een OnePlus 5.CLB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:45:
[...]
[...]
Aankomende ZTE Axon 8, nieuwe Xperialijn op IFA, Essential Phone, Galaxy S8 / Note 8, HTC U11, LG G6 Pro...
ZTE Axon: geen goede softwaresupport en laat hier en daar wat dingen vallen die de OnePlus 5 wél heeft.
Nieuwe Xperia-lijn, Essential Phone, Galaxy 8, Note 8, HTC U11 én LG G6 zijn simpelweg gewoon een stuk duurder, als we uitgaan van een prijs van 500 euro voor de OnePlus 5.
Dankje, waar heb je die vandaan? Die van 'mij' komt gewoon bij de source vandaan. Zegt natuurlijk niks, maar goed. Ik zal hem in de OP zetten wanneer ik tijd heb, bedankt in ieder geval.Persfoto? Imo is dat een foto gemaakt door pers...
Dit is gewoon een persrender. Zonder driehoekje is die mooier trouwens:
[afbeelding]
Nehh, verwacht ik niet. OnePlus wéét dat iedereen AMOLED wilt, en geen LCD. Ik zet dus in op AMOLEDCroccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:46:
Tsjonge, het is maar waar je je druk om maakt. Dus eigenlijk zeg je indirect dat je bereid bent om maximaal 250 euro meer te betalen, zodat je een S8 kan kopen die betere kleurweergave heeft dan een OnePlus 5? Ieder zo z'n prioriteiten natuurlijk, maar vind ik wel extreem krom. Zo kan je op elk klein dingetje wel zeuren en uiteindelijk blijft er geen enkele telefoon over, omdat elke telefoon wel minpunten heeft. En ja, ik weet het; je display is één van de belangrijkste componenten, maar dan nog.Croccifixio83 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:16:
Dan skip ik hem for sure.
Aan een kant-en-klare copy-paste hebben we niet veel..Zomer63 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:20:
OnePlus 5 5.5 inch 8GB RAM 64GB ROM Qualcomm Snapdragon 835 Octa Core 4G Smartphonehttps://www.banggood.com/OnePlus-5-5_5-inch-8GB-RAM-64GB-ROM-Qualcomm-Snapdragon-835-Octa-Core-4G-Smartphone-p-1159492.html?rmmds=search 588.99 euro
Hoezo "nog" een officiële foto? Deze foto is, zoals Roy1985 al zei al meerdere keren gepost. Staat ook in de topicwaarschuwing. Sterker nog: hij staat in de topic-start. Anyway, bedankt voor je bijdrage
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ah, thanks!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:53:
Dat bedoelt hij niet. Dat betekent dat het materiaal anders is dan van de iPhone en dus niet vergelijkbaar is
Achja, ligt eraan waar je als persoon naar kijkt qua vergelijking natuurlijkEhh.. vind ik geen goede vergelijking.
Ja, het zijn allemaal flagships, maar totaal niet vergelijkbaar met een OnePlus 5.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je niet zulke lange posts maakt dan had je m'n edit en aanvullende reactie nog gezien
[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 09-06-2017 18:07 ]
Niet zo bijdehand jij hè!Laguna schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:06:
@AnonymousWP
Als je niet zulke lange posts maakt dan had je m'n edit en aanvullende reactie nog gezien
Nee maar, die edit had ik inderdaad later gezien, maar dan nog
Geen idee waar ze de specs vandaan hebben, wellicht uit hun duim, maar toch:
Screen
Display Size 5.5 Inch
Type Capacitive screen, 534ppi
Resolution 2560 x 1440 pixels
Er staan ook nog oude 'gelekte' foto's bij? Niet zoals de recente die op de iPhone lijkt.remoss schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:29:
Even een goede link dan: https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1159492.html
Geen idee waar ze de specs vandaan hebben, wellicht uit hun duim, maar toch:
[...]
Die website had hem al eerder online en te koop staan. Geloof er niks van.Louw Post schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:30:
[...]
Er staan ook nog oude 'gelekte' foto's bij? Niet zoals de recente die op de iPhone lijkt.
Verwijderd
"Who designed this beauty?"YoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:20:
OnePlus Star Community reacts to the OnePlus 5
Check de comments, weer hetzelfde liedje
Nou dat kan een bepaald merk je wel vertellen denk ik
Mag ik ze idioten noemen?YoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:20:
Hurr durr hij lijkt teveel op Apple iPhones.
Stel je voor het design was niet veranderd.
Kijk dan, ze verkopen zoveel telefoons en zitten gewoon 1 jaar niks te doen aan dat design
Of het was meer op de nieuwe Galaxy S8 gaan lijken.
Nou ze kunnen ook niks zelf verzinnen!!!
Vind het persoonlijk redelijk om te zeggen dat ze nooit een positieve reactie hadden gehad no matter het design.
Ook zeer overdreven hoe mensen het ineens niet willen kopen. Want op het einde van de dag, wie baseert zijn keuze puur op telefoon looks?
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:30:
[...]
"Who designed this beauty?"
Nou dat kan een bepaald merk je wel vertellen denk ik
Ben wel benieuwd, kan Apple ze gewoon niet aanklagen?

Tuurlijk kunnen ze dat.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:31:
[...]
![]()
![]()
![]()
Ben wel benieuwd, kan Apple ze gewoon niet aanklagen?
Ik had van OnePlus meer originaliteit verwacht. De 3 heeft meer een eigen smoel. Beetje afgeleid van een HTC model maar niet klakkeloos gekopieerd van die ene met die appeltjes.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:30:
[...]
Want op het einde van de dag, wie baseert zijn keuze puur op telefoon looks?
Wat mij opvalt is dat dit jaar veel Chinese merken iPhone 7+ clones verkopen, met allemaal min of meer dezelfde case. Zowel voor als achter! Alsof ze samen een sjabloon hebben ontwikkeld om de kosten te drukken.
Beetje jammer dat een sterk merk als OnePlus daaraan meedoet. Zo schaamteloos.. In Azië wordt het gedoogd maar in de rest van de wereld is het not done.
Nog een updatetje
Second update: the original source of the images claims that the OnePlus 5 has a 20MP main camera, only the selfie cam is 16MP. We can't confirm the authenticity of this claim.
Hoe bedoel je gedoogd? Zag je niet al die boze mensen uit India reageren? En al die upvotes ze krijgen. Lijkt me niet echt gedoogd als ik het zo zie.YoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:58:
[...]
Ik had van OnePlus meer originaliteit verwacht. De 3 heeft meer een eigen smoel. Beetje afgeleid van een HTC model maar niet klakkeloos gekopieerd van die ene met die appeltjes.
Wat mij opvalt is dat dit jaar veel Chinese merken iPhone 7+ clones verkopen, met allemaal min of meer dezelfde case. Zowel voor als achter! Alsof ze samen een sjabloon hebben ontwikkeld om de kosten te drukken.
Beetje jammer dat een sterk merk als OnePlus daaraan meedoet. Zo schaamteloos.. In Azië wordt het gedoogd maar in de rest van de wereld is het not done.
Nog een updatetje
Second update: the original source of the images claims that the OnePlus 5 has a 20MP main camera, only the selfie cam is 16MP. We can't confirm the authenticity of this claim.
Is het not done in de rest van de wereld? Zie qua reacties niet veel verschil met de boze (en niet boze) mensen uit Europa/Amerika vergeleken met Azië?
Okee, streep India maar van de lijst dan. Ik doelde eigenlijk meer op zuidoost Azië. Daar doen ze niet zo moeilijk met namaken.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Hoe bedoel je gedoogd? Zag je niet al die boze mensen uit India reageren? En al die upvotes ze krijgen. Lijkt me niet echt gedoogd als ik het zo zie.
Is het not done in de rest van de wereld? Zie qua reacties niet veel verschil met de boze (en niet boze) mensen uit Europa/Amerika vergeleken met Azië?
Ik had toch veel liever zo iets gezien

En als ze echt per se die horizontale camera opstelling hadden gewild, dan zoiets

Niet zo overduidelijk iPhone. En veel sjieker.
Doet me wel denken aan de achterlichten van een Corvette
[ Voor 27% gewijzigd door YoG op 09-06-2017 20:22 ]
Wat een gejank zeg, die comments onder die video. Ik denk dat OnePlus het gezeik nu wel zo'n beetje weet.. Ook in dit topic trouwens. Ja, hij heeft veel dingen weg van de iPhone 7, punt. Het is nou eenmaal zo (of OnePlus trollt ons keihard), en daar doe je niets aan. Als het ontwerp je niet aanstaat, koop je hem toch niet? Want om nou telkens grapjes te blijven maken. Een paar keer is leuk, maar op een gegeven moment kan ik die grapjes wel dromenYoG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:20:
PS: is niet specifiek naar jou gericht, maar naar degene die maar blijven doorgaan met die grappen en grollen.

Ach, die gasten uit India neem ik niet meer serieus. Op het OnePlus forum zitten ze ook als Donald Trump te blèren. "ONEPLUS, WHERE IS THE UPDED OF ONEPLUS 2!?!?!11". Om weer een beetje on-topic te blijven: ik heb niets te klagen, behalve als zij de prijs zo achterlijk hoog zouden maken.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:06:
Hoe bedoel je gedoogd? Zag je niet al die boze mensen uit India reageren? En al die upvotes ze krijgen. Lijkt me niet echt gedoogd als ik het zo zie.
Ok we zijn nederlanders en we zeiken veel, maar is dit niet juist de forum om te discussieren over al die dingen? Als we niet zeuren, dan kun je de grens best ver trekken toch?Ted_W schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:20:
Het is inderdaad triest ja dat iemand zich zo druk kunt maken om een telefoon (om wat voor reden dan ook). Als de OP5 je niet aanstaat, koop gewoon wat anders. Genoeg andere keuze toch? Blijf niet als een klein kind zeuren over uiterlijk, prijs, specs, enz,
Niemand heeft die 8-core nodig, je kan een 4-core hebben en het is genoeg!
Niemand heeft die 4-core nodig, je kan een 2-core hebben en dat is ook prima!
Hetzelfde verhaal voor prijs,
Waar stopt het dan?
Ik bedoel, je kan nergens verwachten dat iedereen in deze thread het met elkaar eens zijn en dat we alleen gelijk gezinde posts krijgen a la
Wat is de design toch mooi!
Ja vind ik ook!
En dan 10 upvotes verder hetzelfde verhaal en vervang design door processor.
Ik snap je punt hoor, begrijp me niet verkeerd. We zijn echt net kleine kinderen in deze thread die hypen over een telefoon die niet eens uit is en zeuren over de kleinste dingen zoals 1080p ipv 1440p (inkomende posts over iemand die zeurt tegen mij dat die geen kleine verandering is).
Zeiken en kritiek leveren ligt dan ook dicht bij elkaar. Ik hoop dat we toch meer neigen naar kritiek geven hier en laat het zeiken aan die twitter idioten of youtube commeraten over.
Alhoewel ik het niet eens bent over "genoeg andere keuze". Noem mij dan genoeg andere keuze? Ik ben benieuwd of je voorbij 3 telefoons komt zonder dat we al wat af kunnen kraken.
[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 09-06-2017 21:30 ]
Tja, ergens hebben die gasten uit India wel gewoon gelijk. De OP2 is keihard aan de kant gezet door OnePlus.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:08:
Ach, die gasten uit India neem ik niet meer serieus. Op het OnePlus forum zitten ze ook als Donald Trump te blèren. "ONEPLUS, WHERE IS THE UPDED OF ONEPLUS 2!?!?!11". Om weer een beetje on-topic te blijven: ik heb niets te klagen, behalve als zij de prijs zo achterlijk hoog zouden maken.
Dan verdien je het ook om daar keer op keer weer op gewezen te worden. Dat, of simpelweg 7.1.1 voor de OP2 uitbrengen.
Dat heeft weinig met Trump te maken, en alles met de beloftes die je doet aan je klanten. Meer dan terecht dat die mensen blijven klagen. Ik vraag me af of je zo ook over een jaar tegenover mensen staat met een OP3, als Android O toch achter lijkt te blijven.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De Oneplus 2 had top specs voor zijn tijd. Voor die prijs en zelfs voor 100 euro meer was er gewoon niks beters. De android versie is ook nog geupdate naar marshmallow. Wat verwacht je voor 399 euro? dat ze de telefoon jaren lang blijven ondersteunen? Koop dan lekker een iphone. Als ze de OP5 nog naar android 8 updaten zal ik het al lang prima vinden. Snap überhaupt niet wat er altijd mis is met een verouderde Android versie zodra er een nieuwe uit komt.
Ik jank niet graag om het janken. Gelukkig zijn er forums waar je kan verduidelijken waarom je dat doet.
Die trollende jankers, die zijn irritant. Nog veel gefrustreerder dan ik
Er is niks mis met lage prijzen, en verwachtingen daarop aanpassen. Maar beloof je klanten dan ook niet dat je een update gaat uitvoeren. Maak dan duidelijk bij aankoop dat klanten geen updates hoeven te verwachten, en dat ze daarvoor een lagere prijs betalen.BasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:40:
Altijd die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, Bah.
De Oneplus 2 had top specs voor zijn tijd. Voor die prijs en zelfs voor 100 euro meer was er gewoon niks beters. De android versie is ook nog geupdate naar marshmallow. Wat verwacht je voor 399 euro? dat ze de telefoon jaren lang blijven ondersteunen? Koop dan lekker wat anders joh. Als ze de OP5 nog naar android 8 updaten zal ik het al lang prima vinden. snap überhaupt niet wat er altijd mis is met een verouderde Android versie zodra er een nieuwe uit komt.
Wat verwacht ik? I dunno, dat een bedrijf niet tegen zijn klanten liegt, en dat ze uitvoeren wat ze beloofd hebben? Maar dat is natuurlijk veel te veel uit de consument gedacht, en te weinig uit de zielige bedrijven, die met moeite het hoofd boven water houden...
(Oh wacht, OnePlus is onderdeel van BBK Electronics, een megaconcern waar ook ViVo en Oppo onder vallen)...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Alhoewel je gelijk hebt, 399 euro is nog best aardig wat voor een telefoon. Je verwacht toch wel wat updates.BasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:40:
Altijd die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, Bah.
De Oneplus 2 had top specs voor zijn tijd. Voor die prijs en zelfs voor 100 euro meer was er gewoon niks beters. De android versie is ook nog geupdate naar marshmallow. Wat verwacht je voor 399 euro? dat ze de telefoon jaren lang blijven ondersteunen? Koop dan lekker een iphone. Als ze de OP5 nog naar android 8 updaten zal ik het al lang prima vinden. Snap überhaupt niet wat er altijd mis is met een verouderde Android versie zodra er een nieuwe uit komt.
Volgens mij was meer het punt dat ze het beloofden en NIET deden.
We zijn wel tweakers en gooien custom roms over heen, maar de gemiddelde Henk en Ingrid niet en die kopen ook wel eens een telefoon. Dan verwacht je niet 1 jaartje support of iets dergelijks. Dit gebeurt helaas ook bij andere merken en zal niet moeten gebeuren.
Je punt over verouderende Android is ook niet legitiem. Ook al komt het nu niet super vaak voor, het kan zijn dat er ooit een secuirity exploit komt en dan is je verouderede Android ineens de lul. Ik kan je garanderen dat Henk en Ingrid niet ineens dan een nieuwe Android versie van een custom rom erop flashen. En dan is het ineens wel een probleem...
Ik vind dat zo'n onzin. Ik heb een beetje het idee dat de hele 'security updates' vooral bedoelt zijn om consumenten een reden te geven om zichzelf toch een nieuwe telefoon te kopen. is zogenaamd "veiliger".IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:46:
[...]Ook al komt het nu niet super vaak voor, het kan zijn dat er ooit een secuirity exploit komt en dan is je verouderede Android ineens de lul. Ik kan je garanderen dat Henk en Ingrid niet ineens dan een nieuwe Android versie van een custom rom erop flashen. En dan is het ineens wel een probleem...
Net als dat alle autofabrikanten tegenwoordig aangeven dat hun auto 1 op 30 rijd. Die security updates zijn vast en zeker leuk en aardig, maar er word erg over overdreven.
[ Voor 44% gewijzigd door BasRB op 09-06-2017 22:06 ]
Dat voorbeeld met autofabrikanten is hier erg uit het niks gegrepen. We gaan toch niet security op een telefoon vergelijken met een auto? Als het aankomt op security, dan kan ik je verzekeren dat de consument het niet boeit tot dat ze ineens een probleem hebben. Ik overdrijf zeker niet en ik heb het ook niet over nu, maar stel voor morgen dan? Er wordt een exploit bekend, terwijl je 399 euro telefoon net buiten 1 jaar support valt. Ok, yup tijd om een nieuwe te kopen dus? Dit vind je normaal?BasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:57:
De eerste maanden na de launch van de OP2 liep de software gewoon slecht. Wanneer je op een app tikte duurde het telkens een halve seconde voordat het geopend werd. Dit hebben ze ongeveer een half jaar later toch nog gewoon opgelost. ook de camera heeft verschillende updates gehad en Android 6 is beschikbaar gekomen. Ik vind dat ze nog vrij nette updates hebben gegeven. Helemaal gezien de hardware die de OP2 bood voor zijn prijs. De uiteindelijke OP2 zoals die nu is loopt gewoon soepel, veel beter dan de eerste maanden. In mijn ogen is dit belangrijker dan een getal wat aan de Android versie vast hangt.
[...]
Ik vind dat zo'n onzin. Ik heb een beetje het idee dat de hele 'security updates' vooral bedoelt zijn om consumenten een reden te geven om zichzelf toch een nieuwe telefoon te kopen. is zogenaamd "veiliger".
Net als dat alle autofabrikanten tegenwoordig aangeven dat hun auto 1 op 30 rijd. Die security updates zijn vast en zeker leuk en aardig, maar er word erg over overdreven.
Ik vind het niet normaal dat sommige mensen het nodig vinden om een nieuwe telefoon te kopen in zo'n geval, terwijl 50% van Android gebruikend Nederland nog gewoon met de oude software rond loopt en nooit problemen ondervind. Ik vind het ook heel raar om te denken dat teams van hackers zich meteen gaan inzetten op de gegevens die op jouw telefoon staan wanneer je de nieuwste beveiligingsupdates niet meer ontvangt.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:46:
[...]
maar stel voor morgen dan? Er wordt een exploit bekend, terwijl je 399 euro telefoon net buiten 1 jaar support valt. Ok, yup tijd om een nieuwe te kopen dus? Dit vind je normaal?
Wait wut?BasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:57:
De eerste maanden na de launch van de OP2 liep de software gewoon slecht. Wanneer je op een app tikte duurde het telkens een halve seconde voordat het geopend werd. Dit hebben ze ongeveer een half jaar later toch nog gewoon opgelost. ook de camera heeft verschillende updates gehad en Android 6 is beschikbaar gekomen. Ik vind dat ze nog vrij nette updates hebben gegeven. Helemaal gezien de hardware die de OP2 bood voor zijn prijs. De uiteindelijke OP2 zoals die nu is loopt gewoon soepel, veel beter dan de eerste maanden. In mijn ogen is dit belangrijker dan een getal wat aan de Android versie vast hangt.
Dus de software was eerst gewoon slecht te noemen, nu loopt het eindelijk hoe je mag verwachten, en dan is de kous daarmee af? Ze hebben slechts 1 Android versie aan upgrades gedaan. Van 5.1 naar 6.0.1.
Daarmee mis je:
- splitscreen support zoals in Nougat
- betere versie van Doze
- een snellere versie/mix van JIT en AOT
Natuurlijk moet de software soepel lopen, dat lijkt me een redelijk basis vereiste. Maar iedere versie van Android brengt wel degelijk nieuwe dingen, ook voor de normale consument.
Nou ben ik (nog) geen security expert als jonge student, maar kan ik je wel vertellen dat alhoewel het NU nog geen grote probleem is, omdat papa google zijn zaakjes vaak wel in orde heeft, maar het is NIET raar om te denken dat er teams van hackers rondlopen die zoeken naar vulnerable telefoons als dit in de toekomst niet zo is. Het is een kat en muis spel met hackers. Ik zeg niet dat het nu gebeurt, maar als er een exploit op straat komt dan kan ik je geranderen dat er vele slechtgezinde mensen er wel iets mee willen doen.BasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:05:
[...]
Ik vind het niet normaal dat sommige mensen het nodig vinden om een nieuwe telefoon te kopen in zo'n geval, terwijl 50% van Android gebruikend Nederland nog gewoon met de oude software rond loopt en nooit problemen ondervind. Ik vind het ook heel raar om te denken dat teams van hackers zich meteen gaan inzetten op de gegevens die op jouw telefoon staan wanneer je de nieuwste beveiligingsupdates niet meer ontvangt.
Een goed voorbeeld is wel als er weer een server gekraakt is van een of andere grote site.
Met als echt voorbeeld bijv. linkedIn. Site leak>info ligt op straat>hackers gaan aan de slag ermee.
YouTube: Oppo R11 Australian Hands On Review
[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 10-06-2017 00:07 ]
Er zijn sinds september al video's over de looks als je het logo veranderd.anessie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:06:
Ander kleurtje, ander logo en je hebt al een video review van de looks
YouTube: Oppo R11 Australian Hands On Review
Zo zo een half jaar later, netjes zegBasRB schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:57:
De eerste maanden na de launch van de OP2 liep de software gewoon slecht. Wanneer je op een app tikte duurde het telkens een halve seconde voordat het geopend werd. Dit hebben ze ongeveer een half jaar later toch nog gewoon opgelost.

Als we het niet mogen hebben over het uiterlijk, de specs en de prijs dan blijft er niets over. Gooi er dan maar een slotje opTed_W schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:20:
Blijf niet als een klein kind zeuren over uiterlijk, prijs, specs, enz,
Elke mening is net zoveel waard hier, wat jij zeuren vind is niet de norm.
We zijn het allemaal eens dan we altijd oneens met elkaar zijn.Donstil schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:53:
[...]
Er zijn sinds september al video's over de looks als je het logo veranderd.
[...]
Zo zo een half jaar later, netjes zeg![]()
[...]
Als we het niet mogen hebben over het uiterlijk, de specs en de prijs dan blijft er niets over. Gooi er dan maar een slotje op![]()
Haha mooie eerste stap idd.IAmNice schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:56:
[...]
We zijn het allemaal eens dan we altijd oneens met elkaar zijn.Its something

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 10-06-2017 00:59 ]
Juist omdat Oneplus zich richtte op het betaalbare waren er veel geïnteresseerden. De prijs was toen volgens mij 329 of 299.
Als one plus de prijs nu meer dan 500 maakt dan zijn ze voor mij niet veel anders bezig dan de concurrenten. Dat is prima maar dan ga ik wel op zoek naar een andere telefoon.
Wat mij betreft maken ze gewoon standaard een telefoon tussen de 300 en 400 euro met soms wat mindere specs als de concurrent. Voor 400 minder geef ik bijvoorbeeld makkelijk waterdicht op.
Gaan we weer......aaaido schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:17:
Als de OP5 meer dan 500 kost vind ik toch wel dat One plus haar ziel aan de duivel verkoopt. Tijdens de launch van de Opo was het motto volgens mij een betaalbare high end tel die kon concureren met andere high end telefoons op dat moment.
Juist omdat Oneplus zich richtte op het betaalbare waren er veel geïnteresseerden. De prijs was toen volgens mij 329 of 299.
Als one plus de prijs nu meer dan 500 maakt dan zijn ze voor mij niet veel anders bezig dan de concurrenten. Dat is prima maar dan ga ik wel op zoek naar een andere telefoon.
Wat mij betreft maken ze gewoon standaard een telefoon tussen de 300 en 400 euro met soms wat mindere specs als de concurrent. Voor 400 minder geef ik bijvoorbeeld makkelijk waterdicht op.
Ze hadden zo 'n reacties precies niet echt verwacht...of net wel...
https://www.gizmochina.co...defends-design-oneplus-5/
En gerucht gaat rond dat ze terug met invites gaan beginnen...
(mogelijk uit vrees dat het niet gaat aanslaan? en ze niet met overstock willen zitten)
http://www.gsmarena.com/b...t_in_india-news-25524.php
Hopelijk alleen in India...
Update: False alarm!Benjike schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:26:
En gerucht gaat rond dat ze terug met invites gaan beginnen...
(mogelijk uit vrees dat het niet gaat aanslaan? en ze niet met overstock willen zitten)
http://www.gsmarena.com/b...t_in_india-news-25524.php
Hopelijk alleen in India...
thanks @MK1998NL
Voor kennisgeving aangenomenGondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:28:
Als de op5 100% qua design oppo r11 is, wacht ik wel tot de op6.
Nou wil ik weten, waarom. Wat boeit design mensen nou zoveel?Gondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:28:
Als de op5 100% qua design oppo r11 is, wacht ik wel tot de op6.
voor mij mag het er heel hard op lijken maar 100% hetzelfde design vind ik te ver, "never settle" zegt de slogan van oneplus maar de fans zijn duidelijk heel erg tegen een 100% kopie van een andere smartphoneIAmNice schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:34:
[...]
Nou wil ik weten, waarom. Wat boeit design mensen nou zoveel?
Dus je vind het design lelijk of wat?Gondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:56:
[...]
voor mij mag het er heel hard op lijken maar 100% hetzelfde design vind ik te ver, "never settle" zegt de slogan van oneplus maar de fans zijn duidelijk heel erg tegen een 100% kopie van een andere smartphone
Dan vind ik het best een zwak argument.
Alleen omdat de telefoon lijkt op zijn "broertje", laat ik het zo maar noemen want ze komen van hetzelfde bedrijf af, dan koop je hem niet? Ik bedoel de Oppo R11 ziet er best prima uit, ik zie niet wat er mis is ook al kopieren ze hem van top tot teen.
Begrijp me niet verkeerd, het is best lui en misschien stom om te kopieren, maar alsnog wat boeit het dan? Het hindert niet de usability van de telefoon en je wordt er niet voor uitgelachen dat je een iPhone kloon in je zak hebt ofzo.
Dan hou ik het bij mijn op3 , vind ik het niet de moeite om de 5 te kopenIAmNice schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Dan vind ik het best een zwak argument.
Alleen omdat de telefoon lijkt op zijn "broertje", laat ik het zo maar noemen want ze komen van hetzelfde bedrijf af, dan koop je hem niet? Ik bedoel de Oppo R11 ziet er best prima uit, ik zie niet wat er mis is ook al kopieren ze hem van top tot teen.
Begrijp me niet verkeerd, het is best lui en misschien stom om te kopieren, maar alsnog wat boeit het dan? Het hindert niet de usability van de telefoon en je wordt er niet voor uitgelachen dat je een iPhone kloon in je zak hebt ofzo.
De design veranderingen van Oneplus zijn in mijn ogen nooit 400 euro waard geweest om in te investeren.Gondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:09:
[...]
Dan hou ik het bij mijn op3 , vind ik het niet de moeite om de 5 te kopen
De snellere CPU, camera en display dan weeer wel.
Wat maakt dat uit dan?
Design is een belangrijk onderdeel van elk product wat we gebruiken. Spreekt design je niet aan om welke reden dan ook dan zijn we in de westerse wereld bevoorrecht genoeg om daar een keuze van af te laten hangen.
Nou voor sommige Android gebruikers zit het ongekende succes van de iPhone nou een maal erg hoog. Zo hoog dat ze de mening van andere over dit design belangrijker vinden dan de OnePlus5 zelf.IAmNice schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:08:
en je wordt er niet voor uitgelachen dat je een iPhone kloon in je zak hebt ofzo.
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 10-06-2017 14:15 ]
Helemaal met je eens, maar het gaat op de manier waarop. Neem als voorbeeld "dsmonteiro", in deze thread doet hij ook goed z'n mond open tegen OnePlus, maar op een assertieve manier en niet agressief zoals de anderen op het forum: [CLOSED] Help make OnePlus care about its older customers again!Jeroenneman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:29:
Tja, ergens hebben die gasten uit India wel gewoon gelijk. De OP2 is keihard aan de kant gezet door OnePlus.
Dan verdien je het ook om daar keer op keer weer op gewezen te worden. Dat, of simpelweg 7.1.1 voor de OP2 uitbrengen.
Dat heeft weinig met Trump te maken, en alles met de beloftes die je doet aan je klanten. Meer dan terecht dat die mensen blijven klagen. Ik vraag me af of je zo ook over een jaar tegenover mensen staat met een OP3, als Android O toch achter lijkt te blijven.
Zie ook hier: nieuws: Gebruikers starten actie om gebrek aan support oudere OnePlus-telefoons
Dat ik Trump eraan relateer, komt meer omdat zij ook lopen te blèren en niet normaal communiceren. Uch uch bekijk het Twitter-account van Trump eens
Maar goed, we dwalen af, dit is dus het laatste wat ik zeg over die mensen uit India en Trump etc.
Nou ja, mijn punt is juist dat de perfecte telefoon niet bestaat voor IEDEREEN. Een ieder heeft wel (net) iets andere eisen en wensen. En in dat opzichte is keuze van 'net niet' telefoons wel groot en daaruit zou een ieder een telefoon 'moeten' uitkiezen die wel 'past'. Blijven hameren op OP5 heeft weinig aangezien OnePlus dit echt niet gaat veranderen in de komende week.IAmNice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:28:
[...]
Alhoewel ik het niet eens bent over "genoeg andere keuze". Noem mij dan genoeg andere keuze? Ik ben benieuwd of je voorbij 3 telefoons komt zonder dat we al wat af kunnen kraken.
Dat er niks anders te bespreken valt behalve uiterlijk, specs en prijs is nog maar de vraag en lijkt me meer op een gebrek aan creativiteit dan de waarheid (en we zeiken gewoon graag). En al zou dat de enige onderwerpen zijn waarover gesproken kan worden, probeer het dan op z'n minst op een constructieve manier te doen. Wie zit er hier nou te wachten op pagina's vol herhalingen van hoeveel de OP5 op de iPhone 7 Plus lijkt, dat het te duur (t.o.v. de OP3T) en dat er bijvoorbeeld geen 1440p scherm in zit? Dat weten we ondertussen wel.Donstil schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:53:
[...]
Als we het niet mogen hebben over het uiterlijk, de specs en de prijs dan blijft er niets over. Gooi er dan maar een slotje op![]()
Ik heb niet gezegd dat mijn mening de norm is. Evenmin als jouw mening. Maar het is nog wel steeds mijn mening.
[ Voor 41% gewijzigd door Ted_W op 10-06-2017 15:56 ]
Ah, maar zijn "de fans" dan ook echt duidelijk tegen zo'n 'kopie'? Wat maakt jou wel een fan en wat maakt mij geen fan dan? Ik vind de gelekte tenders een mooi design hebben, ben ik dan geen fan?Gondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:56:
[...]
voor mij mag het er heel hard op lijken maar 100% hetzelfde design vind ik te ver, "never settle" zegt de slogan van oneplus maar de fans zijn duidelijk heel erg tegen een 100% kopie van een andere smartphone
Overigens is het ontwerp niet 100% hetzelfde.
Ik spreek over algemeen en het is wel duidelijk dat de meerderheid niet tevreden is dat het design helemaal is zoals de R11. Ik vind overigens het design van de oppo R11 echt wel mooi.Danny.G schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:41:
[...]
Ah, maar zijn "de fans" dan ook echt duidelijk tegen zo'n 'kopie'? Wat maakt jou wel een fan en wat maakt mij geen fan dan? Ik vind de gelekte tenders een mooi design hebben, ben ik dan geen fan?Zou natuurlijk ook te maken kunnen hebben met persoonlijke voorkeuren enz..
Overigens is het ontwerp niet 100% hetzelfde.
Of je het design een kopie vindt van een ander toestel, of dat je het design überhaupt niet mooi vindt (of het nou wel of geen kopie is), vind ik 2 verschillende zaken. Ik vraag me daarom af waar 'de fans' nu op tegen zijn.Gondrez schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:51:
[...]
Ik spreek over algemeen en het is wel duidelijk dat de meerderheid niet tevreden is dat het design helemaal is zoals de R11. Ik vind overigens het design van de oppo R11 echt wel mooi.
Ik bedoel, als je het design mooi vindt, maar het is een kopie van iets anders, dan is het toch nog steeds mooi? En als je het design niet mooi vindt, dan vindt je het niet mooi. Of het dan wel of geen kopie is, is dan niet relevant.
Maar iets niet mooi vinden alleen omdat het een kopie is, vind ik erg raar. Iets zegt mij dan dat het helemaal niet meer om het design gaat, maar dat er iets anders achter zit...
[ Voor 10% gewijzigd door Ted_W op 10-06-2017 16:06 ]
Denk dat het niet echt gaat over lelijk of mooi
Is het lelijk : neen
Persoonlijk vind ik de iPhone 7 plus wel mooi, maar geen zin om zoveel te betalen voor Apple/IOS met zijn beperkingen ...
Maar op dit moment lijkt het op een kopie van een iphone...
Of iemand dat mooi of lelijk vindt, blijft eigen keuze en smaak - en dat is voor iedereen anders.
Er zijn vele renders gepasseerd, die OP toch meer eigenheid gaven en toch nog dat net iets anders...
Punt is wel dat de flitsen die we te zien krijgen misschien inderdaad geen goed beeld geven van wat het volledige toestel gaat zijn.
En de vrees is beetje wat de prijs gaat zijn...
Maar denk dat er veel over gezegd is, maar uiteindelijk een oordeel kan geveld worden bij het zien van het totale toestel, en niet zo een 3/4e foto van het toestel en een paar flitsen in een filmpje...
Maar ja, dat is beetje hype creëren en zorgen dat ze in 't nieuws komen en blijven he...
Part of the game.
Ondertussen dit ook nog tegengekomen via OP-Forum
http://orzly.com/manufacturers/oneplus/oneplus-5
Vooral de screenprotector toont toch wat 'curved edges'
en ook nog 2 extra 'openingen' boven de speaker...
http://orzly.com/oneplus-...ass-screen-protector.html

Niets te zien van onderzijde op de bumpercase...
MAAR....blijkbaar best met korrel zout nemen (zou evengoed een 'placeholder' kunnen zijn zoals de andere sites die het toestel al aanbieden)
[ Voor 23% gewijzigd door Benjike op 10-06-2017 19:15 ]
[ Voor 78% gewijzigd door harriedegroot op 10-06-2017 19:30 ]
De telefoon in de video lijkt van geen kant op de officiële renders (hoewel nog steeds de vraag blijft of dat het uiteindelijk ook gaat worden). Wil je hiermee zeggen dat het toestel in de video de OP5 gaat worden?
Ok, thx! Iemand aanraders die goed bevielen bij de vorige modellen?Danny.G schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:18:
[...]
Was er vrijwel bij launch al. Met wat geluk zelfs eerder.
Ik plak er sowieso een screenprotector op maar wil ook graag dat de rest beschermd maar goed zichtbaar blijft. Ik vind de OP5 schijnbaar als 1 van de weinige in dit topic wél mooi en wil het design dus niet verbergen.
[ Voor 4% gewijzigd door power_user op 10-06-2017 20:22 ]
PSN: Oldzkoel
Ben ook van van een anti shatter screenprotector. Niet zo zeer omdat het gorilla glass opzich best wel sterk is, maar toch als je hem laat vallen, dan breekt hopelijk het glas niet.power_user schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:22:
[...]
Ok, thx! Iemand aanraders die goed bevielen bij de vorige modellen?
Ik plak er sowieso een screenprotector op maar wil ook graag dat de rest beschermd maar goed zichtbaar blijft. Ik vind de OP5 schijnbaar als 1 van de weinige in dit topic wél mooi en wil het design dus niet verbergen.
Dit topic is gesloten.
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up
De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.
Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event