Toon posts:

24 uur van Le Mans 2017 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.676 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

josh-hill schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:17:
Nog steeds spannend in de LM GTE Pro klasse! :)
Bijna 24 uur en zit je nog steeds bumper aan bumper :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:17
Komen er nu bij de LMP1 ook maar 2 teams op het podium? Omdat je over de finish moet komen om geclassificeerd te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheBrut3 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:27:
Komen er nu bij de LMP1 ook maar 2 teams op het podium? Omdat je over de finish moet komen om geclassificeerd te worden.
Nee, daar komt een LMP2 bij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 11:29
SinergyX schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Nee, daar komt een LMP2 bij.
Is het dan niet zo dat alleen Porsche nummer twee met twee lmp2's op het podium komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
BasV. schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:35:
Is het dan niet zo dat alleen Porsche nummer twee met twee lmp2's op het podium komen?
Bij het algemene podium wel. Ik had het over het podium per klasse, die zijn er volgens mij ook.

Edit: ben benieuwd wanneer die laatste do or die komt van de AM in de GTE Pro.

[Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 18-06-2017 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 18:51
laatste ronde effe voorbij :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55
Oei oei wat een drama!

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Volgens mij zag ik een huge Nederlandse vlag bij de pitmuur:P

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 18:51
Dat gedeelte linksvoor van die corvette heeft t niet naar z'n zin :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 11:29
TheBrut3 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Bij het algemene podium wel. Ik had het over het podium per klasse, die zijn er volgens mij ook.

Edit: ben benieuwd wanneer die laatste do or die komt van de AM in de GTE Pro.
Inderdaad, maar het lijkt me raar dat ze bij de lmp1 klasse er een lmp2 bij halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Is er eigenlijk ooit een apart LMP1 podium geweest? Omdat de overall top-3 eigenlijk "altijd" de LMP top3 is geweest. (bij Bentley was het eigenlijk LMGTP/LMP900 geloof ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 15:58
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:15:
Is er eigenlijk ooit een apart LMP1 podium geweest? Omdat de overall top-3 eigenlijk "altijd" de LMP top3 is geweest. (bij Bentley was het eigenlijk LMGTP/LMP900 geloof ik)
Het eerste wat me te binnen schiet is de 24 uur van Le Mans in 1995: Porsche GT1 die overall wint:
https://en.wikipedia.org/wiki/1995_24_Hours_of_Le_Mans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:30
McLaren F1 ... Porsche is 1998, maar idd wel mixed top3

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
Iemand toevallig een website met hi-res foto's van afgelopen weekend? Altijd heerlijke platen om naar te kijken, maar kan zelf niet zoveel vinden

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54

TommyGun

Stik er maar in!

Zonder het topic doorgelezen te hebben; wie is er wel 's naar de 24 uur op Le Mans geweest en heeft tips qua verblijf? Elk jaar twijfel ik om te gaan, maar het moet er nu maar 's van komen. Zeker omdat een oud-collega van me elk jaar staat te vlaggen en ik gratis binnen kan :P Ik zie er alleen tegenop om een week in een tent te liggen zonder fatsoenlijk sanitair in de omgeving... Maar naar ik begrijp zijn er weinig hotels in de buurt of is het verkeer een drama tijdens de race?

[Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 19-06-2017 11:19]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-05 11:36
@TommyGun Ik ben in 2014 een keer geweest met mijn twee zoons en in een Suzuki Splash 1.0.
Had de goedkoopste kaarten (Beausejour) voor de camping en general admission tickets voor de race. Ik kwam een uur na aanvang van de race aan (de dag ervoor in Parijs geweest. 's ochtends file om Parijs uit te komen) In Le mans geen centje pijn qua verkeer.
Beausejour zat vol, dus we mochten naar een betere campingplaats... die zat ook vol en zo belandden we op een VIP camping 200 meter achter de pitstraat op het "binnenterrein"... mwahhh, niet verkeerd! sta je met je ukkepuk-autootje tussen de bentley's en wat niet meer... Heb een topdag en nacht gehad! Uiteraard na afloop sta je wel even in de file om weg te komen, maar meer dan een uur heeft dat niet geduurd. Ik kan het je zeker aanraden! Misschien helpt dezelfde truc je ook wel... maar ik lees dat je de hele week wil gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@PresidentSkroob Bedankt voor de info :) Ik overweeg inderdaad een week te gaan, maar misschien korter. Ik wil wel wat meer dagen meepikken dan enkel de race namelijk, al is het maar om niet de dag erop weer 7 uur (minstens) in de auto te hoeven zitten.

[Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 19-06-2017 12:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PresidentSkroob
@TommyGun ja, de rit is inderdaad wel een lange... Ik hield er twee snelheidsbekeuringen aan over. één in Fra en één in Bel... en dat met mijn wagen....(karretje)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PresidentSkroob
Ik ga trouwens volgend jaar weer heb ik met mijn zoon besloten... maar nu met een Renault Megane...die flitsen ze niet ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-04 09:39

Rdit

Gewoon, omdat het kan

TommyGun schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:18:
@PresidentSkroob Bedankt voor de info :) Ik overweeg inderdaad een week te gaan, maar misschien korter. Ik wil wel wat meer dagen meepikken dan enkel de race namelijk, al is het maar om niet de dag erop weer 7 uur (minstens) in de auto te hoeven zitten.
wij hadden vorig jaar een hoteltje geboekt. (vrijdag's) op een half uurtje rijden van circuit. zo hoef je iig niet een paar uur in de auto te hangen (vroeg op. files enz)

en kan je nog een beetje normale nacht maken. en dan smorgens be tijds naar het circuit. geen last van file enz. als je langer wilt kan natuurlijk ook. half uurtje rijden en je bent er zo iedere keer ;) misschien ook een ideetje voor je.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rdit schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:22:
[...]

wij hadden vorig jaar een hoteltje geboekt. (vrijdag's) op een half uurtje rijden van circuit. zo hoef je iig niet een paar uur in de auto te hangen (vroeg op. files enz)

en kan je nog een beetje normale nacht maken. en dan smorgens be tijds naar het circuit. geen last van file enz. als je langer wilt kan natuurlijk ook. half uurtje rijden en je bent er zo iedere keer ;) misschien ook een ideetje voor je.
Bedankt! Een hotel geniet wel mijn voorkeur, maar kom je gedurende de race makkelijk het circuit op/af? Anders is het natuurlijk nog een optie om de overige dagen in het hotel te verblijven en gedurende race doorhalen / stoeltje / tentje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-04 09:39

Rdit

Gewoon, omdat het kan

TommyGun schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Bedankt! Een hotel geniet wel mijn voorkeur, maar kom je gedurende de race makkelijk het circuit op/af? Anders is het natuurlijk nog een optie om de overige dagen in het hotel te verblijven en gedurende race doorhalen / stoeltje / tentje.
ja zeker .je kan op en af als je wilt. of je nu 10x naar je tentje gaat of zoals wij hebben gedaan onze auto (stond op de Parkeerplaats Rotonde) . is 10min lopen van hoofdingang. daar gewoon drinken enz achtergelaten de voorraad zeg maar :P. en als het op was gewoon ff terug naar de auto. en zo weer terug op het terrein. ideaal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

De Rebellion die derde eindigde is uit de uitslag geschrapt.

Blijkbaar hadden ze een gat geboord in de motorkap om zo makkelijker aan de startermotor te kunnen bij de laatste pitstops. Echter, de motorkap was niet gehomologeerd met een dergelijk gat er in. En dus werd de auto voor een stukje illegaal.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 16:56
Fuelke schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:26:
De Rebellion die derde eindigde is uit de uitslag geschrapt.

Blijkbaar hadden ze een gat geboord in de motorkap om zo makkelijker aan de startermotor te kunnen bij de laatste pitstops. Echter, de motorkap was niet gehomologeerd met een dergelijk gat er in. En dus werd de auto voor een stukje illegaal.
Dat haalt toch wel een stukje charme van dit type races af. Mij lijkt het geweldig als auto's na 24h over de finish komen met stukken ductape, geboorde gaten en desnoods zelfs heropgelaste vleugels ofzo.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55
Jammer dat ze uit de uitslag geschrapt zijn inderdaad. Was al een beetje sneu voor ze dat ze een stop en go kregen voor 1 meter wegrijden voordat de kap er weer goed op zat.

edit:
Oh, wacht ze kregen die straf omdat ze aan de auto werkten met de motor aan (dwz, de motor kap terug plaatsten). Dit betekent dus effectief dat ze de wagen niet meer konden starten zonder illegaal bezig te zijn, tenzij ze de start motor in de garage vervingen.

[Voor 43% gewijzigd door josh-hill op 19-06-2017 21:18]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• ge-flopt
Cranzai schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:34:
[...]

Dat haalt toch wel een stukje charme van dit type races af. Mij lijkt het geweldig als auto's na 24h over de finish komen met stukken ductape, geboorde gaten en desnoods zelfs heropgelaste vleugels ofzo.
De laatste dingen zijn anders dan het een voordeel verschaffen door een gat in het bodywork te zagen. Dat je dingen afplakt met tape om zo de wagen bij elkaar te houden, is iets anders dan de wagen aanpassen zodat je er een voordeel bij hebt. Je zag dit probleem ook bij de Jumbo wagen, verschillende malen starten, paar keer de pits in. Volgens mij had iedereen wel problemen met electronica dus de oplossing was voor iedereen het zelfde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
Jammer dat dit pas na het podium was. Beide Jackie Chen teams op het podium zou natuurlijk nog mooier zijn geweest, nu is het enkel op papier.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

Plus, ze probeerden in Parc Fermé ook nog het gat in het bodywork extra af te plakken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ge-flopt
Fuelke schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:53:
Plus, ze probeerden in Parc Fermé ook nog het gat in het bodywork extra af te plakken.
Als ze dat gedaan hebben, dan wisten ze dat het verkeerd was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

* franssie geeft megakick Er is geen 2018 topic of ik kan het niet vinden?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
franssie schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:39:
* franssie geeft megakick Er is geen 2018 topic of ik kan het niet vinden?
niet as such, maar wel als onderdeel van het WEC seizoen:
Slavy in "FIA World Endurance Championship 2018/2019 Super season"

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• HeAdWaVe74
  • Laatst online: 14-11-2022
Vooruit lopend op Le mans 2018

Heeft er iemand ervaring om met een camper naar lemans te gaan.

Waar kan je het beste een camper plek en kaarten reserveren ?

En tot welke leeftijd is er gratis toegang ( Kind 3 jaar gaat mee )?

iRacing Profiel

• ge-flopt
Vooruit lopend op Le Mans 2018? Die hebben we 2 maanden geleden gehad.
Ik denk dat je beter in: FIA World Endurance Championship 2018/2019 Super season kunt zijn.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Er is inmiddels allang een nieuw topic (zie link hierboven), dus een topic over de race van 2017 kicken is nergens voor nodig.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee