PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste
Acties:

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
Dankjewel!.... misschien niet meer dat type maar dat is toch ook exact de vloer waar ALF99 het over heeft iets eerder in deze post??
De Rikster schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Allura van Forbo, alleen is niet meer leverbaar.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
RogerRoger schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:30:
Dankjewel!.... misschien niet meer dat type maar dat is toch ook exact de vloer waar ALF99 het over heeft iets eerder in deze post??

[...]
Foto heeft deze partij destijds in Zuid-Korea opgekocht en daar een rebrand op losgelaten. Het kan zijn dat ALF99 een vloer in dezelfde lijn heeft maar het is zeer zeker niet dezelfde vloer tenzij hij hem bij dezelfde stoffeerder heeft gekocht.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
burne schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:29:
[...]

Geen trap, maar als ik thuiskom zet ik m'n rugzak op de grond, hang m'n jas aan de kapstok en schop m'n schoenen uit. En ik heb prima grip op sokken. Geen enkel risico op onverwacht geslip.
Trap blijft toch anders dan de vloer. Als je op de rand stapt en het is net glad ben je weg. Ik weet dat bijvoorbeeld laminaat erg glad is. Maar is dat ook met pvc op de trap?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xtince schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:31:
[...]
.. Maar is dat ook met pvc op de trap?
Nee. Je hebt altijd grip. Maar je moet het denk ik toch zelf een keer ervaren. Bij de meeste leveranciers kun je proefstukjes bestellen, dat geeft al een goed idee.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
Wat voor dweil wordt voor PVC geadviseerd?
Mijn PVC vloer heeft best wel wat reliëf, groeven. Heb gemerkt dat het vuil soms blijft haken aan de punten van deze lijntjes. Wat voor type dweil is dan ideaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:50
Yellowneck schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 01:14:
[...]

Ben benieuwd naar het eindresultaat en jouw ervaringen met de desbetreffende winkel :)
Zoals beloofd maar dan een heel stuk later

Mflor Parva Plus Dark Sycamore met bies en sfeerplint
En onze nieuwe stalen deur die er vandaag is in gezet.

Zal later nog meer foto's maken van een grotere oppervlak van de vloer. Heb nu alleen deze die er een beetje netjes uit ziet.
Stalen deur Diemen

[ Voor 10% gewijzigd door syntesia op 31-08-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

iemand die nog een shop/bedrijf kan adviseren voor het bestellen en plaatsen van een Moduleo pvc vloer, kom verschillende prijzen tegen van 35 tot 55+ euro per m2

wat is verder jullie ervaring met Tarkett? ze bieden een tarkett-id-essentials-30-eir-soft-oak-light-beige-, heb deze als alternatief gekregen 30 euro incl leggen

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

DancePlaza schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:50:
iemand die nog een shop/bedrijf kan adviseren voor het bestellen en plaatsen van een Moduleo pvc vloer, kom verschillende prijzen tegen van 35 tot 55+ euro per m2
Zelf prima ervaring met Vloerloods. Moduleo pvc laten leggen incl. egalliseren voor net geen 4 tientjes de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:44
Heeft iemand hier ook een moduleo transform Jura Stone vloer liggen? Ik ben erg benieuwd hoe dat in de woonkamer zal staan namelijk... vanaf een staal / klein stukje voorbeeld is het lastig inschatten of het mooi zal staan...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:33
Wij hebben een mooie pvc vloer gezien van karndean (projectline 2965). Iemand bekend mee? Ik kan er nl niet veel van vinden.
De aanbieding is €58 per meter incl. Leggen/plakken en 2mm egaline. (Vloer kom ik online tegen voor €30 per meter excl. Leggen)
73 meter te doen totaal.
Wat vinden jullie van deze prijs bij plaatsing in een nieuwbouwwoning?

[ Voor 14% gewijzigd door DaWayne op 02-09-2018 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-03 15:24
Tussen de 25 en 30 euro voor het schuren, primeren, egaliseren, wederom schuren en verlijmd leggen is een prima prijs.

Wijzelf hebben ons proberen te verdiepen in de wereld van de PVC vloeren. Eerst dit forum doorgespit en de mooie foto's bekeken van mede "Tweakers".

Eind dit jaar zal onze nieuwbouwwoning opgeleverd worden en we willen op de begane grond een PVC vloer laten leggen.

We hebben ons oog laten vallen op de Therdex Herringbone 7001 of 7004. Bij het opvragen van diverse offertes zijn we er achter gekomen dat niet op 1 paard wedden zeker loont. Verschil van 1700 euro in de offertes voor een oppervlakte van 75m². (incl. leggen)

Daarmee komt deze vloer op hetzelfde bedrag uit als de Mflor Parva plus. Het voordeel van de Therdex is echter dat deze voorzien is van een v-groef(je) aan alle zijden en dat deze registered embossed zijn. (de structuur van de toplaag loopt mee met de print van de plank)

Daarnaast zijn de plank niet super druk als ze gelegd zijn. De planken verschillen wel van kleur t.o.v. elkaar maar het verloop in de plank is niet groot waardoor er toch een niet te druk geheel ontstaat. (op Facebook gelukkig heel veel voorbeelden kunnen vinden door simpel op Therdex PVC te hebben gezocht)

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Net terug van Kopersavond voor ons nieuwbouwappartement. Dat krijgt vloerverwarming. Ik had me laten vertellen dat een gelijmde PVC-vloer de warmte het beste geleidt naar de woonkamer. Maar vanavond beweerde iemand dat keramisch parket de warmte beter geleidt. Is er iemand met een deskundige mening in deze?

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:36
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-05 10:08
Wij staan op het punt een pvc klikvloer en zijn bij een tegel van dreamclick uitgekomen. Zijn er wat tweakers die hier ervaring mee hebben.
Op het internet is er helaas niks te vindenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:30
jffry90 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:54:
Wij staan op het punt een pvc klikvloer en zijn bij een tegel van dreamclick uitgekomen. Zijn er wat tweakers die hier ervaring mee hebben.
Op het internet is er helaas niks te vindenn
Ik heb een PVC klikvloer besteld die met hetzelfde principe in elkaar gezet moet worden. Deze wordt volgende week bezorgd, dus helaas nog niet echt ervaring, maar over een week wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben momenteel in discussie met lab21 over de terugname van een viertal pakken pvc. Wat een absurd klantonvriendelijke toko is dat zeg...

Er staat nota bene in hun voorwaarden dat er tegen betaling van 10 euro handling geretourneerd mag worden. Dit is zelfs nog telefonisch door ze bevestigd.

Nu puntje bij paaltje komt, beginnen ze eerst dat het een speciale bestelling was. En dus kunnen ze niet terug nemen. Nooit gemeld of op de bon terecht gekomen.
Toen gingen ze aan de leverancier vragen of het toch terug mocht.

Was niet mogelijk, maar ze wilden wel tegemoet komen door de helft van het bedrag terug te betalen. Niet mee akkoord gegaan, hoop gezeur van een juriste die blijkbaar de opleiding via de LOI gedaan heeft en/of niet kan lezen. Heeft mijn echtgenote af zitten blaffen aan de telefoon.

Uiteindelijk akkoord gegaan met ongeveer 70% teruggaaf, maar het is zeker niet in de haak dit. Enige reden dat we akkoord gegaan zijn is dat de rechtsbijstand ze waarschijnlijk had afgekocht, en dan voelen ze er nog niks van. Alsaarden erbij pakt schieten ook de tranen in je ogen.

Tip van mij; koop niet bij Lab21.
De zzp-legger was overigens ook helemaal niet blij met ze. Had er een hoop gezeik van...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-05 10:08
Hogader schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:04:
[...]

Ik heb een PVC klikvloer besteld die met hetzelfde principe in elkaar gezet moet worden. Deze wordt volgende week bezorgd, dus helaas nog niet echt ervaring, maar over een week wel.
Oke, ben benieuwd.
Ging mij eigenlijk meer over de kwaliteit

Ps. Het is van het merk Le noir & black

[ Voor 9% gewijzigd door jffry90 op 14-09-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
MikeyMan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:15:
Ben momenteel in discussie met lab21 over de terugname van een viertal pakken pvc. Wat een absurd klantonvriendelijke toko is dat zeg...

Er staat nota bene in hun voorwaarden dat er tegen betaling van 10 euro handling geretourneerd mag worden. Dit is zelfs nog telefonisch door ze bevestigd.

Nu puntje bij paaltje komt, beginnen ze eerst dat het een speciale bestelling was. En dus kunnen ze niet terug nemen. Nooit gemeld of op de bon terecht gekomen.
Toen gingen ze aan de leverancier vragen of het toch terug mocht.

Was niet mogelijk, maar ze wilden wel tegemoet komen door de helft van het bedrag terug te betalen. Niet mee akkoord gegaan, hoop gezeur van een juriste die blijkbaar de opleiding via de LOI gedaan heeft en/of niet kan lezen. Heeft mijn echtgenote af zitten blaffen aan de telefoon.

Uiteindelijk akkoord gegaan met ongeveer 70% teruggaaf, maar het is zeker niet in de haak dit. Enige reden dat we akkoord gegaan zijn is dat de rechtsbijstand ze waarschijnlijk had afgekocht, en dan voelen ze er nog niks van. Alsaarden erbij pakt schieten ook de tranen in je ogen.

Tip van mij; koop niet bij Lab21.
De zzp-legger was overigens ook helemaal niet blij met ze. Had er een hoop gezeik van...
Wij hebben daar 3 maanden geleden getekend voor een offerte. Het moet allemaal nog gelegd worden maar als ik dit lees ben ik er toch een beetje bang voor geworden. :/ Ik zal tzt ook onze ervaring delen. Hopelijk is die een stuk positiever.

Daarnaast willen we op de 1e en 2e verdieping novilon laten leggen. De aannemer rekent voor de vloer en egaliseren zo'n 55/60 euro per m2. Zijn er mensen die hier al een novilon vloer hebben en/of offertes hebben? Wij hebben gekeken naar de betonnen variant van vt wonen.
Falch schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

In vergelijking met laminaat. :+

Wij gaan voor de brede rol van 4 meter. Op deze manier hebben we enkel naden onder de deuren en in 2 van de 4 slaapkamers (en op zolder 2 naden). De planning is jan 2019, zal tzt foto’s plaatsen. :*)
Mag ik vragen wat jullie hiervoor betaald hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door BertP op 18-09-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BertP schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:42:
[...]

Wij hebben daar 3 maanden geleden getekend voor een offerte. Het moet allemaal nog gelegd worden maar als ik dit lees ben ik er toch een beetje bang voor geworden. :/ Ik zal tzt ook onze ervaring delen. Hopelijk is die een stuk positiever.

Daarnaast willen we op de 1e en 2e verdieping novilon laten leggen. De aannemer rekent voor de vloer en egaliseren zo'n 55/60 euro per m2. Zijn er mensen die hier al een novilon vloer hebben en/of offertes hebben? Wij hebben gekeken naar de betonnen variant van vt wonen.

[...]

Tsjah, ik blijf er vanaf nu bij weg. Lees voor de gein de voorwaarden eens door.

Het begon met het alles vóór levering betalen. Vervolgens zonder dat ze hadden aangegeven te gaan leveren werd het zo in de voortuin gezet, en toen dit verhaal met de retour.

Ik ben er wel even klaar mee.

Overigens; hadden we geen gedonder over die retourzending gehad, had ik het prima gevonden. Je bent natuurlijk afhankelijk van de ZZPer die komt leggen, maar wij hadden een topper.

En die mag de benedenverdieping ook komen leveren en leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:49:
[...]

Tsjah, ik blijf er vanaf nu bij weg. Lees voor de gein de voorwaarden eens door.

Het begon met het alles vóór levering betalen. Vervolgens zonder dat ze hadden aangegeven te gaan leveren werd het zo in de voortuin gezet, en toen dit verhaal met de retour.

Ik ben er wel even klaar mee.

Overigens; hadden we geen gedonder over die retourzending gehad, had ik het prima gevonden. Je bent natuurlijk afhankelijk van de ZZPer die komt leggen, maar wij hadden een topper.

En die mag de benedenverdieping ook komen leveren en leggen.
Het scheelt dat als het mis gaat mijn wederhelft een advocaat is. Wellicht dat we zaken dan iets makkelijker voor elkaar krijgen. Natuurlijk hoop je dat het zover helemaal niet hoeft te komen. In welke regio wonen jullie en welke ZZP'er hadden jullie? Wellicht dat wij een voorkeur kunnen uitspreken :)

Thanx voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 19:16
BertP schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:42:

Nog niks. :9

Definitieve offerte volgt pas als ze een keer zijn komen kijken. Prijs ligt nu op ongeveer 55 euro per m2, dit is inclusief egaliseren van circa 150m2 (drie verdiepingen, alleen de begane grond niet), lijm, legloon en ruim 100 meter aan plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Falch schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:17:
[...]

Nog niks. :9

Definitieve offerte volgt pas als ze een keer zijn komen kijken. Prijs ligt nu op ongeveer 55 euro per m2, dit is inclusief egaliseren van circa 150m2 (drie verdiepingen, alleen de begane grond niet), lijm, legloon en ruim 100 meter aan plinten.
Haha thanx :9

Wij hebben nu een offerte liggen voor 75m2 (1e en 2e verdieping) op €4600, en dat is inclusief leggen en egaliseren. Dat is ongeveer 61 euro per m2, overigens zonder plinten. Op basis van de betonvariant van VT wonen. Iets hoger maar geen schokkend verschil als je ziet dat het bij jullie op basis van de dubbele hoeveelheid meters gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Laatst online: 26-01-2024
DutchChelsea schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:15:
Net terug van Kopersavond voor ons nieuwbouwappartement. Dat krijgt vloerverwarming. Ik had me laten vertellen dat een gelijmde PVC-vloer de warmte het beste geleidt naar de woonkamer. Maar vanavond beweerde iemand dat keramisch parket de warmte beter geleidt. Is er iemand met een deskundige mening in deze?
Wij kregen onderstaande informatie over de geschiktheid van de vloer. Misschien heb je er iets aan?

Laminaat - ✓ Alleen ondervloer toepassen die geschikt is voor vloerverwarming
Parketvloeren - ✓ Hardhout, korte en smalle stroken Bij voorkeur direct verlijmen op de ondervloer, geen isolatie toepassen
Planken vloeren- ✓ Bij voorkeur een vloer met multiplex onderlaag (multiplank, duoplank)
Kurkvloeren- - Niet, Kurk werkt isolerend
Marmoleum, Vinyl vloeren - ✓✓ Direct verlijmen op de ondervloer
PVC vloeren - ✓✓✓ Zeer goed geschikt
Natuursteen, Tegelvloeren en Plavuizen - ✓✓✓ Zeer goed geschikt
Gietvloeren en Woonbeton - ✓✓✓Zeer goed geschikt
Siergrindvloeren, Terrazzo & Granito - ✓✓✓Zeer goed geschikt
Tapijt(-tegels) met foamrug - Foamrug voldoet in het algemeen niet
Tapijt(-tegels) met geweven rug - ✓ Direct verlijmen op de ondervloer

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 19:16
BertP schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:24:
[...]

Haha thanx :9

Wij hebben nu een offerte liggen voor 75m2 (1e en 2e verdieping) op €4600, en dat is inclusief leggen en egaliseren. Dat is ongeveer 61 euro per m2, overigens zonder plinten. Op basis van de betonvariant van VT wonen. Iets hoger maar geen schokkend verschil als je ziet dat het bij jullie op basis van de dubbele hoeveelheid meters gaat.
Nee, lijkt een prima prijs. Wij gaan voor de kiezel variant, toch net wat lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DutchChelsea schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:15:
Is er iemand met een deskundige mening in deze?
Ik heb een pdfje met een overzicht voor je? Hoe lager hoe beter, en zo te zien is gelijmd vinyl en pvc beter dan gelijmde keramische tegels. Da's niet het hele verhaal. Een ondervloer heeft ook een extra warmteweerstand.

Van de andere kant is het vooral een comfort-kwestie. Een vloer met een hogere warmteweerstand vertraagt de afgifte van warmte, maar blokkeert 'm niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

burne schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:37:
[...]

Ik heb een pdfje met een overzicht voor je? Hoe lager hoe beter, en zo te zien is gelijmd vinyl en pvc beter dan gelijmde keramische tegels. Da's niet het hele verhaal. Een ondervloer heeft ook een extra warmteweerstand.

Van de andere kant is het vooral een comfort-kwestie. Een vloer met een hogere warmteweerstand vertraagt de afgifte van warmte, maar blokkeert 'm niet.
De vloeren die met ondervloer gelegd moeten worden komen er wel erg positief vanaf in dat overzicht inderdaad... Dat lijkt me heel ver van de waarheid af.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MikeyMan schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:44:
[...]
Dat lijkt me heel ver van de waarheid af.
Google zegt dat heel veel mensen dat soort cijfers roepen, dit is alleen het meest handzame overzicht.
Zo heeft een tegelvloer van 8 mm dikte een Rc waarde van 0,02 m²K/W en marmoleum een Rc waarde van 0,06 m²K/W.
Marmoleum heeft een zeer lage warmteweerstand van 0,012 m².K/W (2.0 mm) of 0,014 m².K/W (2.5 mm) Het is dus onzin dat Marmoleum de warmteoverdracht zou verminderen.
Dankzij de lage warmteweerstand (Rm waarde van 0,014 m2K/W) is RedFloor zeer geschikt voor vloerverwarming en/of vloerkoeling.
enzovoort..

[ Voor 10% gewijzigd door burne op 19-09-2018 22:53 ]

• DutchChelsea
@burne Dank je. Maar kijk ik in de lijst heen over pvc of valt dat onder vinyl?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DutchChelsea schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:35:
@burne Dank je. Maar kijk ik in de lijst heen over pvc of valt dat onder vinyl?
Ik denk dat Poly Vinyl Chloride en vinyl dezelfde stof zijn. Er zijn geen andere vinyl-gebaseerde polymeren dan PVC.

Edit: Oh.

Maar er zijn een hoop uitvoeringen. 'Vinyl' is meestal een zacht PVC schuim wat goedkoop bij Leen Bakker en Kwantum te vinden is, en PVC is een hardere uitvoering met langere ketens die meer kost. Dat is te vergelijken met PE (plastic boodschappentasje), HDPE (harde plastic fles) en UHDPE (de vezel in kogelwerende vesten..). Allemaal polyethyleen, maar verschillende uitvoeringen.

[ Voor 38% gewijzigd door burne op 19-09-2018 23:43 ]

• DutchChelsea
@burne Thanks voor het informeren van deze nitwit :)

• JeyJey
  • Laatst online: 06:44
Ik heb her en der gehoord en geleden dat klik pvc onder invloed van zon kan gaan zwellen, losraken e.d. Hoe zijn ervaringen hier bij klik versies icm zon?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

syntesia schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Zoals beloofd maar dan een heel stuk later

Mflor Parva Plus Dark Sycamore met bies en sfeerplint
En onze nieuwe stalen deur die er vandaag is in gezet.

Zal later nog meer foto's maken van een grotere oppervlak van de vloer. Heb nu alleen deze die er een beetje netjes uit ziet.
[Afbeelding: Stalen deur Diemen]
Erg mooie combinatie!

Voor onze nieuwe woning ben ik ook naar een visgraat aan het kijken. Hoe ben je bij de mFlor uitgekomen? Puur looks of speelde er meer mee?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
PaT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:03:
[...]

Erg mooie combinatie!

Voor onze nieuwe woning ben ik ook naar een visgraat aan het kijken. Hoe ben je bij de mFlor uitgekomen? Puur looks of speelde er meer mee?
we zijn zelf gewoon eerst gaan rondkijken & vragen bij vloerwinkels, en kwamen daar eigenlijk vrij snel op Mflor.
Door de mooie afwerking en werd toch wel vaak aangeprezen om hun kwaliteit.

En door wat verder te kijken dan de woonboulevards hier in de buurt (Amsterdam), zijn we bij cavallo floors terecht gekomen, die een goede offerte hebben voorgelegt. :)

Volgende maand komt het werkeiland in onze keuken, en dan is onze woning wel echt zo goed als af !
Dan zou ik ook een totaal plaatje posten.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

JeyJey schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:20:
Ik heb her en der gehoord en geleden dat klik pvc onder invloed van zon kan gaan zwellen, losraken e.d. Hoe zijn ervaringen hier bij klik versies icm zon?
Losraken is bij mij iig niet gebeurd, ook niet met de hete/warme zomer die we hadden (zon volop de vloer, nog geen raambekleding bij de tuindeur :P). Dat ie wat meebeweegt als je erop stapt, dat klopt idd (ws beetje zwelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:30
jffry90 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:43:
[...]

Oke, ben benieuwd.
Ging mij eigenlijk meer over de kwaliteit

Ps. Het is van het merk Le noir & black
Ondertussen de vloer binnen en al gelegd. Over de kwaliteit van Le noir & black kan ik niks zeggen, aangezien mijn vloer van Berry Alloc was. Echter kan ik wel zeggen dat het Dreamclick systeem dat in deze vloer zit een grote verademing is.

De vloer is op deze manier heel makkelijk te plaatsen en ook erg makkelijk met lastige randen en deur kozijnen. :).

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

syntesia schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:04:
[...]

we zijn zelf gewoon eerst gaan rondkijken & vragen bij vloerwinkels, en kwamen daar eigenlijk vrij snel op Mflor.
Door de mooie afwerking en werd toch wel vaak aangeprezen om hun kwaliteit.

En door wat verder te kijken dan de woonboulevards hier in de buurt (Amsterdam), zijn we bij cavallo floors terecht gekomen, die een goede offerte hebben voorgelegt. :)

Volgende maand komt het werkeiland in onze keuken, en dan is onze woning wel echt zo goed als af !
Dan zou ik ook een totaal plaatje posten.
Interessant. Het werkgebied van Cavallo Floors reikt ook tot ons dorp. Hoe werkt dat daar? Ik zie open op afspraak? Moet ik mij daar een bedrijf aan huis bij voorstellen of is het allemaal groter dan het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
PaT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:14:
[...]

Interessant. Het werkgebied van Cavallo Floors reikt ook tot ons dorp. Hoe werkt dat daar? Ik zie open op afspraak? Moet ik mij daar een bedrijf aan huis bij voorstellen of is het allemaal groter dan het lijkt?
Heel eerlijk, ik heb de mensen van cavallo nooit gezien. Communicatie ging allemaal via de mail en telefoon. Alleen tijdens het opmeten kwam de schoonvader langs om alles op te meten en die heeft alles doorgegeven aan de leggers. Zij zijn dus eigenlijk een soort tussenpersoon. Maar de communicatie was goed en snel. Had er meteen een goed gevoel bij dan bij winkels zoals mflor shop enzo, die ook nog eens stukken duurder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Laatst online: 10-03-2023
Vraag over de afwerking van een pvc vloer.. Kunnen hier ook plakplinten op geplakt worden?

We zijn nu de plinten aan het uitzoeken, maar ik zie geen andere oplossing dan plakplinten rondom het stalen deurkozijn.. Verder gaan we hoge witte mdf plinten plaatsen.
Of heeft iemand hier een mooie oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Hsb-3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:50:
Vraag over de afwerking van een pvc vloer.. Kunnen hier ook plakplinten op geplakt worden?

We zijn nu de plinten aan het uitzoeken, maar ik zie geen andere oplossing dan plakplinten rondom het stalen deurkozijn.. Verder gaan we hoge witte mdf plinten plaatsen.
Of heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
Plakplinten gaan prima, maar afhankelijk van de vorm van je deurkozijn (of hij veel hoekjes heeft of niet), zou je van die plintneuten kunnen zetten waar je hoge plint tegenaan komt.
Google maar eens op architraven, plintneuten en dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
O jee.. Dat is niet echt wat :$ lijkt me erg lelijk bij een stalen kozijn. Best klassiek. en het lost ook het probleem bij de deuropening (zeg maar, de dagkant) niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hsb-3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:54:
O jee.. Dat is niet echt wat :$ lijkt me erg lelijk bij een stalen kozijn. Best klassiek. en het lost ook het probleem bij de deuropening (zeg maar, de dagkant) niet op.
Hier opgelost door strak tegen het kozijn aan te snijden, met PVC heel goed mogelijk. Een eventueel gat kan je dan nog opvullen met een grijze / zwarte hybride of siliconen kit.

Plakplinten zou ik echt van weg blijven. Die krengen gaan altijd los en dan kan je ze weer uit de stofzuiger vissen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Laatst online: 13-03 15:24
inderdaad, plakplinten zijn echt de allerlaatste optie. PVC kun je strak tegen het stalen kozijn aan leggen. Ik zou ook adviseren om dit te doen. Plakplinten zijn lelijk, laten naar verloop van tijd los en mocht je dan een keer stofzuigen dan ben je ze kwijt. (omdat het van die kleine stukjes zijn bij het kozijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Onze vloerenboer geeft aan niet van te voren te hoeven inmeten en uit te kunnen gaan van de plattegrond. Doen ze blijkbaar altijd zo. Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
Lijkt me geen bijzonder iets. Inmeten zou alleen handig zijn als iets op de cm precies moet passen, maar ze zullen alles in het werk op maat snijden. En een paar cm groter of kleiner zorgt er niet voor dat je opeens 2 pakken extra nodig hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Hsb-3 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:48:
Lijkt me geen bijzonder iets. Inmeten zou alleen handig zijn als iets op de cm precies moet passen, maar ze zullen alles in het werk op maat snijden. En een paar cm groter of kleiner zorgt er niet voor dat je opeens 2 pakken extra nodig hebt :D
Helder, dank. Wil juist voorkomen dat er pakken te weinig komen en ze het dus niet in 1x kunnen afmaken :). Lukt overigens het egaliseren en leggen op 1 dag? Of moet het na egaliseren nog drogen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
Naar mijn ervaring (egaline over tegelvloer ivm leggen vinyl) moet dit zeker wel 12 uur drogen. Maar was wel een flinke laag die er op moest. Als je googled op egaline droogtijd zal je denk ik ook wel eea vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
Xtince schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:07:
[...]

Helder, dank. Wil juist voorkomen dat er pakken te weinig komen en ze het dus niet in 1x kunnen afmaken :). Lukt overigens het egaliseren en leggen op 1 dag? Of moet het na egaliseren nog drogen ofzo?
Egaline moet inderdaad goed drogen. PVC laat in principe geen vocht door dus je wilt het goed droog hebben voordat je PVC gaat leggen. Heeft hier 1 maand gedroogd, maar zou zeker 3-4 dagen aan houden.

Ligt uiteraard ook aan dikte, temperatuur en luchtvochtigheid binnen / buiten.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:21
PaT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:14:
[...]

Ze hebben geen showroom, maar je kunt op afspraak stalen bekijken. Voor het inmeten komen ze langs (bij ons kwamen de eigenaren zelf) en dan nemen ze ook de stalen mee, incl. stalen voor plinten en evt. deurmat. Cavallo is een klein bedrijf, dat met een vaste pool van ZZP’ers werkt om de vloeren te leggen. Bij ons hebben ze zowel PVC als laminaat naar volle tevredenheid geleverd en gelegd tegen een goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27
Wij zijn erg aan het twijfelen over de te leggen vloer beneden. De vloer komt in de hal, werkkamer, woonkamer en keuken. Aanvankelijk besloten om voor visgraatparket te gaan omdat we dat heel mooi vinden. Maar men raadt het bijna overal af. Omdat het nieuwbouw is, omdat we vloerverwarming hebben, omdat het in de keuken - zeker met jonge kinderen- vragen om ellende is. Daarom ook een aantal PVC vloeren bekeken, eigenlijk ideaal voor onze situatie, maar ik krijg er niet hetzelfde gevoel bij als bij echt hout. Als het PVC wordt moet het een A klasse zijn. Iemand tips welke merken ik in de gaten moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtince
twodigits schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:42:
Wij zijn erg aan het twijfelen over de te leggen vloer beneden. De vloer komt in de hal, werkkamer, woonkamer en keuken. Aanvankelijk besloten om voor visgraatparket te gaan omdat we dat heel mooi vinden. Maar men raadt het bijna overal af. Omdat het nieuwbouw is, omdat we vloerverwarming hebben, omdat het in de keuken - zeker met jonge kinderen- vragen om ellende is. Daarom ook een aantal PVC vloeren bekeken, eigenlijk ideaal voor onze situatie, maar ik krijg er niet hetzelfde gevoel bij als bij echt hout. Als het PVC wordt moet het een A klasse zijn. Iemand tips welke merken ik in de gaten moet houden?
Wij hebben om dezelfde redenen gekozen voor PVC (al hebben wij minder getwijfeld). Gaan voor Mflor Parva Plus light in visgraat. Ik heb over deze vloer van mflor alleen maar positieve reacties gelezen (ook in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

twodigits schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:42:
Kleine kinderen en echt hout is echt een no-go voor mij. In de keuken met het vocht is al geen succes, maar wat dacht je rond de eettafel? Bij die kleintjes van ons beland er meer eten op de grond dan in hun mond (en maar roepen 'zelf doen'). Je houten vloer ziet er binnen no-time niet meer uit.
Wat betreft je vraag over de juiste merken, ik hoor inderdaad ook veel goeds over mflor. De vorige vloer van mijn moeder (inmiddels verhuisd) was daar ook van en die beviel prima. En die zag er na vele jaren, met huisdieren en al echt prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Wij twijfelen ook een beetje.. is een PVC vloer makkelijk te leggen net zoals bij laminaat? Of is het altijd aan te raden het te laten leggen..?

We hebben nu plavuizen en met laminaat kunnen we een ondervloer pakken die de oneffenheden weg haalt.. ik vermoed dat we moeten egaliseren met PVC alvorens de vloer erop kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
@ID-College, je hebt klik-pvc en dry back. Die laatste moet je (laten) lijmen, specialistisch werk en egaliseren altijd noodzakelijk.
Klikpvc kan je zelf. Hiervoor gebruik je een speciale ondervloer die kleine oneffenheden opvangt. En het op maat snijden is makkelijker dan bij laminaat.

Aanvulling : heb je vloerverwarming? Dan zou ik geen laminaat met dikke ondervloer kiezen. En daarbij, bij plavuizen zou ik altijd egaliseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Hsb-3 op 04-10-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Nee er is geen vloerverwarming! Ik neig ook naar egaliseren toe.. op zich kan ik het zelf ook wel leggen maar lijmen zit wel beter vast..
Zag wel dat het vrij duur kan uitpakken.. wilde eigenlijk 2k uitgeven maar die dat dat niet gaat lukken.. met egaliseren en en laten leggen kom ik bijna op het dubbele uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Nu online
ID-College schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:19:
Nee er is geen vloerverwarming! Ik neig ook naar egaliseren toe.. op zich kan ik het zelf ook wel leggen maar lijmen zit wel beter vast..
Zag wel dat het vrij duur kan uitpakken.. wilde eigenlijk 2k uitgeven maar die dat dat niet gaat lukken.. met egaliseren en en laten leggen kom ik bijna op het dubbele uit :|
Hoeveel m2 hebben we het hier over?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ID-College schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:19:
Ik neig ook naar egaliseren toe.. op zich kan ik het zelf ook wel leggen maar lijmen zit wel beter vast..
Lijmen en egaliseren kan je ook zelf doen, als je denkt dat je slim genoeg bent om gebrek aan ervaring te compenseren met intelligent inzicht. 8)

Ik heb bijna 100 vierkante meter klik zelf gelegd. Maar: ik heb een splinternieuw appartement met een vrijwel perfecte anhydriet gietvloer die in één keer in twee slaapkamers, een hal en een woonkamer gegoten is.

Achteraf gezien zou ik vooraf beter uitgedacht hebben waar ik begon met vloer leggen, en vooral uitgeprobeerd hebben wat het best past. Mijn idee was op het breedste punt een volledige rij te leggen en van daaruit naar boven en beneden te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1o4bqxtQ93KKANNzxxnJNQm/medium.png

Achteraf gezien kwam dat bij iedere 'horizontale' muur niet heel handig uit.15 centimeter naar boven had een hoop gevloek gescheeld. Halve plank, in plaats van 5 centimeter strookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Marcusso schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:12:
[...]

Hoeveel m2 hebben we het hier over?
58m2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
burne schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:03:
[...]

Lijmen en egaliseren kan je ook zelf doen, als je denkt dat je slim genoeg bent om gebrek aan ervaring te compenseren met intelligent inzicht. 8)

Ik heb bijna 100 vierkante meter klik zelf gelegd. Maar: ik heb een splinternieuw appartement met een vrijwel perfecte anhydriet gietvloer die in één keer in twee slaapkamers, een hal en een woonkamer gegoten is.

Achteraf gezien zou ik vooraf beter uitgedacht hebben waar ik begon met vloer leggen, en vooral uitgeprobeerd hebben wat het best past. Mijn idee was op het breedste punt een volledige rij te leggen en van daaruit naar boven en beneden te werken.

[Afbeelding]

Achteraf gezien kwam dat bij iedere 'horizontale' muur niet heel handig uit.15 centimeter naar boven had een hoop gevloek gescheeld. Halve plank, in plaats van 5 centimeter strookjes.
Snap Ik! Met laminaat kan je nog een beetje spelen. Als het egaliseren niet lekker loopt of je komt niet goed uit terwijl de helft al gelijmd is zit he vast :')
Denk dat het nooit zo mooi wordt als dat je het laat doen en ik weet van mijzelf dat ik mij daar toch aan ga storen :p

Ik ga nog even verder zoeken en er goed over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@ID-College, als je egaliseren en dan Klikpvc legt, dan kan je ook nog schuiven. Ze raden aan om een baan te leggen en dan te meten of je overal goed uitkomt. (op de site van bijv handyfloor staat hoe je het zelf kunt doen). Als je geen vloerverwarming hebt, is er een geen meerwaarde om te laten verlijmen. En eruit halen is niet te doen zonder veel werk.
Klik verwijder je net zo makkelijk als laminaat en kan je ook nog herbruiken (of verkopen).

Wij gaan straks in onze nieuwbouwwoning overal zelf pvc klik leggen. Want die kleine vertraging in warmtedoorgifte hebben we wel er voor over, gezien het prijsverschil.

Ik heb ooit door een handig iemand een tegelvloer laten egaliseren in het weekend. Was 400 euro voor ca 50 m2. Daarna vinyl er over, dat is ook nog een optie. Hoewel pvc mooier en slijtvaster is, is vinyl erg budgetvriendelijk (en zeker als je niet van plan bent het meer van 5 a 6 jaar te laten liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

burne schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:03:
[...]

[Afbeelding]

De gasten die hier kwamen leggen begonnen juist in de hal met de kleine stukjes. Op hun aanraden ook ervoor gekozen om vanaf de loop in de hal in de lengte te leggen, waarmee de pvc in de slaapkamers in de breedte ligt. Had dat met laminaat nooit gedaan, maar is erg mooi uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
Hsb-3 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:07:
@ID-College, als je egaliseren en dan Klikpvc legt, dan kan je ook nog schuiven. Ze raden aan om een baan te leggen en dan te meten of je overal goed uitkomt. (op de site van bijv handyfloor staat hoe je het zelf kunt doen). Als je geen vloerverwarming hebt, is er een geen meerwaarde om te laten verlijmen. En eruit halen is niet te doen zonder veel werk.
Klik verwijder je net zo makkelijk als laminaat en kan je ook nog herbruiken (of verkopen).

Wij gaan straks in onze nieuwbouwwoning overal zelf pvc klik leggen. Want die kleine vertraging in warmtedoorgifte hebben we wel er voor over, gezien het prijsverschil.

Ik heb ooit door een handig iemand een tegelvloer laten egaliseren in het weekend. Was 400 euro voor ca 50 m2. Daarna vinyl er over, dat is ook nog een optie. Hoewel pvc mooier en slijtvaster is, is vinyl erg budgetvriendelijk (en zeker als je niet van plan bent het meer van 5 a 6 jaar te laten liggen).
Dank voor je antwoord :) Daar neig ik ook naar idd. Het egaliseren kunnen we laten doen zodat het mooi strak wordt. Het leggen doen we dan zelf maar dat kunnen we wel zelf.. Voorkomt in ieder geval dat het een rommel wordt.. Mocht het helemaal mis gaan kan je het alsnog laten leggen, maar als je het op je gemakt doet lukt dat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Laatst online: 04-06 23:50
Wij zitten inmiddels ook te denken aan een pvc vloer voor onze nieuwbouw woning.
Vandaag een offerte opgevraagd voor de Therdex 7011 voor 58m2, kwamen uit op 4.500 Euro incl. egaliseren, plinten en leggen. Vind dit toch wel aardig aan de prijs, of is dit een gangbare prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Reyad schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:29:
Wij zitten inmiddels ook te denken aan een pvc vloer voor onze nieuwbouw woning.
Vandaag een offerte opgevraagd voor de Therdex 7011 voor 58m2, kwamen uit op 4.500 Euro incl. egaliseren, plinten en leggen. Vind dit toch wel aardig aan de prijs, of is dit een gangbare prijs?
Lijkt me best gangbaar. Wij betalen voor 69m2 parva plus light alles incl €5.500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 15:53
We hebben zelf ongeveer 120m2 pvc click laminaat gelegd op de eerste verdieping en zolder. Alles is gelegd zonder drempel aan één stuk.
Op beide verdiepingen hebben we vloerverwarming. Als onderlaag hebben we een speciale laag, die warmte makkelijk doorgeeft en dempt.
Voordeel tijdens het leggen is dat het pvc laminaat flexibel is. Je kunt het om deurposten heen leggen. Met andere woorden het is veel makkelijker leggen dan standaard hout laminaat. Je kunt het snijden met een Stanley mes of knippen met een laminaat knipper. Het is nu ons tweede huis dat we dit zo hebben gelegen. Zou het zo weer doen.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Afgelopen zaterdag PVC bekeken bij Kapenga, veel merken... maar weinig stalen per merk...prijzen ongeveer 38 euro /m2, leggen 27 euro m2, 65m2 vloer is dus Euro 4225,=
Zelf leggen zou mij wel lukken (anhydriet vloer) moet je wel een schuurmachine en wals huren... plus lijm en primer.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-06 13:24
frisianstar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:38:
Afgelopen zaterdag PVC bekeken bij Kapenga, veel merken... maar weinig stalen per merk...prijzen ongeveer 38 euro /m2, leggen 27 euro m2, 65m2 vloer is dus Euro 4225,=
Zelf leggen zou mij wel lukken (anhydriet vloer) moet je wel een schuurmachine en wals huren... plus lijm en primer.
Ik merk dat er veel prijsverschil zit tussen verschillende offertes. Voor welk merk keek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik ga niet echt voor een bepaald merk, ik kijk naar design, structuur, en voldoende dikte van de slijtlaag (0.55mm) als laatste zie ik naar de prijs.
Therdex heeft ruime keuze, maar in de winkel weinig voorbeelden.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 15:50
Reyad schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:29:
Lijkt mij ook een nette prijs. Wij zaten per m2 ongeveer 5% lager voor de Therdex 7003 in visgraat, incl egaliseren en leggen met band en bies. Wel exclusief plinten. En dat was de gunstigste optie uit meerdere offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:18
Toch even een tegen geluid voor PVC als het verlijmd wordt....
Wij hebben nu 2 jaar een PVC vloer liggen, en hoewel het lekker is met de vloerverwarming, zou ik het niet weer kiezen.

Schoonmaken blijft een kl... klus, en met een vloer gemaakt van kanaalplaten of ribbenvloer zonder zwevende dekvloer is het echt af te raden.

Doordat de dekvloer gehecht is op de ruwe vloer komen er gewoonweg kleine krimpscheuren in een dergelijke vloer. Dit gaat zich daarna altijd aftekenen in de PVC lijkt het. Van de verschillende mensen hebben we ondertussen dezelfde conclusie gehad, valt binnen de toleranties en kunnen we ook niets aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemania_11
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:00
Rob-T6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:13:
Wij hebben nu 2 jaar een PVC vloer liggen, en hoewel het lekker is met de vloerverwarming, zou ik het niet weer kiezen.

Schoonmaken blijft een kl... klus, en met een vloer gemaakt van kanaalplaten of ribbenvloer zonder zwevende dekvloer is het echt af te raden.

Doordat de dekvloer gehecht is op de ruwe vloer komen er gewoonweg kleine krimpscheuren in een dergelijke vloer. Dit gaat zich daarna altijd aftekenen in de PVC lijkt het. Van de verschillende mensen hebben we ondertussen dezelfde conclusie gehad, valt binnen de toleranties en kunnen we ook niets aan doen...
Hebben ze bij jou egaline gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
@Kemania_11
Ja

Egaline is eigenlijk ook alleen een uitvulling, dit is geen middel wat spanning in de vloer kan opnemen.
De scheuren komen ook na verloop van tijd in de vloer, vandaar dat er nagenoeg niets aan te doen is, hangt gewoonweg af van de werking van de platen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Rob-T6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:13:

Ik volg je niet. PVC is ontzettend makkelijk schoon te houden. Wat heeft schoonmaken met de rest van je post te maken?
Ik heb van tevoren veel onderzoek gedaan, nog nooit over scheuren in de ondervloer gehoord. Maar ik dacht ook dat PVC juist voor vloerverwarming onder zwevende dekvloer perfect was. Ben dan wel benieuwd wat voor vloer je precies hebt?

We hebben dan wel een zwevende dekvloer. Anhydriet, dat is slechter dan cement maar sneller/goedkoper/makkelijker voor de bouwwereld dus vind je nu in alle nieuwbouw. Het moet altijd eerst geschuurd worden voordat de egaline erover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Als je een zwevende dekvloer hebt, wat ik niet heb, dan heb je er veel minder kans op. Helaas zijn lang niet alle vloeren met vloerverwarming zwevend 😔.

Qua schoonmaken is dat gewoon onze ervaring. Als we gedweild hebben, wat we zeer regelmatig doen op onze vloer, is het gewoon zwart water. En dan lopen we alleen op sokken, en alle schoenen gaan uit in de hal.

Het werd ons ook niet aangeraden om de vloer met een stoomreiniger te reinigen, dan was er kans dat de lijmlaag oplost plaatselijk. Werd allemaal na verkoop en plaatsing vertelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerRoger
Rob-T6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:50:
Als we gedweild hebben, wat we zeer regelmatig doen op onze vloer, is het gewoon zwart water. En dan lopen we alleen op sokken, en alle schoenen gaan uit in de hal.
Oh, het is gewoon goed schoon te maken dus! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
tja... Trekt enorm aan, en binnen een paar dagen kan je weer bij ons. Misschien ligt het ook aan het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 13:59
inkie1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:30:
[...]

Ja een foto zou fijn zijn want daar gaat ook onze voorkeur naar uit op het moment. Of de staggered bands dan in combinatie met de 22229.
@MAZZA en @inkie1

Ik heb hier (wellicht wat laat) wat foto's van moduleo black jack oak (Small Planks in visgraat).

Mijn telefoon maakt geen hele goede foto's, maar het geeft een idee.
Wij vinden het echt super in ieder geval.

https://imgur.com/a/NAuQePk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Thanks @jasperdeman ! Is toch wel een beetje druk naar onze smaak. Al kan ik wel zien dat het een mooie vloer is.
offtopic:
De muur is Flexa Early Dew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:14
Dank je wel @jasperdeman mooie vloer hoor! Fijn om eens een groter oppervlak te zien.
Wij hebben wel besloten om gewoon planken te laten leggen en geen motief en dan toch omdat we bang zijn dat het te druk wordt.
Maar ik vind het ergens nog steeds jammer dat we dat besloten hebben maar het prijsverschil speelde uiteindelijk toch ook mee, dat was een dikke 3000 euro meer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rob-T6 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:50:
Qua schoonmaken is dat gewoon onze ervaring. Als we gedweild hebben, wat we zeer regelmatig doen op onze vloer, is het gewoon zwart water. En dan lopen we alleen op sokken, en alle schoenen gaan uit in de hal.
Heb je het al eens omgedraaid? Als je tapijt zou hebben zou je alles wat je nu wegdweilt jarenlang in je tapijt hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
@burne Daarom ook geen tapijt ;-)

Volgende wordt iets van keramisch of parket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
Dankjewel @jasperdeman! Echt wel een mooie vloer! Door de kleine plank wordt het idd wat drukker, maar als je er mooie effen meubels op zet denk ik dat het schitterend wordt. Gefeliciteerd!

Ook nog even een vraagje; is dit de 22220?

[ Voor 20% gewijzigd door RogerRoger op 16-10-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Wij zijn toch afgestapt van de visgraat pvc vloer na het lange tijd in beraad gehad te hebben. Prachtige vloeren, maar te druk voor onze toekomstige woning en inrichting.
Hebben nu een marmoleum vloer met lasnaad en daar gaan we waarschijnlijk weer voor alleen dan zonder lasnaad om nog meer een gietvloer effect te krijgen. We vinden die vloer eigenlijk best wel geweldig en betaalbaar.
Zal een van de lichtere Fresco kleuren worden, zilver, blauw of groen-grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:20
Ook wij willen een pvc vloer voor onze nieuwbouw woning. Dit lijkt me namelijk wel een hele praktische vloer in combinatie met vloerverwarming en veel kinderen.
Afgelopen weekend een staaltje gezien van Therdex 15011 originals, en die vonden we wel heel mooi . Heeft iemand anders ervaring met (deze) Therdex pvc vloeren? We twijfelen nog over de visgraat. We willen graag wel een rustige vloer, dus een visgraat met grote planken is een optie.

Verder zijn we ook op zoek naar bedrijf voor het leggen van deze vloer. Heeft iemand goede ervaringen met een zaak in de omgeving van Apeldoorn voor het laten leggen van een pvc vloer?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 13:59
inkie1 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:36:
Dank je wel @jasperdeman mooie vloer hoor! Fijn om eens een groter oppervlak te zien.
Wij hebben wel besloten om gewoon planken te laten leggen en geen motief en dan toch omdat we bang zijn dat het te druk wordt.
Maar ik vind het ergens nog steeds jammer dat we dat besloten hebben maar het prijsverschil speelde uiteindelijk toch ook mee, dat was een dikke 3000 euro meer anders.
Ik moet zeggen dat ik het totaal niet als druk ervaar in het echt. Maar op de foto's kan ik me wel voorstellen dat je dat kan denken. En ja, het kost wel wat extra, niet het bedrag dat jij noemde, maar de legger was blij en trots op het resultaat maar gaat er volgende keer wel meer geld voor vragen, hij was er drie keer langer mee bezig dan een normale vloer 8)7
RogerRoger schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:52:
Dankjewel @jasperdeman! Echt wel een mooie vloer! Door de kleine plank wordt het idd wat drukker, maar als je er mooie effen meubels op zet denk ik dat het schitterend wordt. Gefeliciteerd!

Ook nog even een vraagje; is dit de 22220?
Ja klopt, dat is de 22220.

[ Voor 18% gewijzigd door jasperdeman op 16-10-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rob-T6 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:32:
@burne Daarom ook geen tapijt ;-)

Volgende wordt iets van keramisch of parket.
Ik voorspel dat je dweilwater niet van kleur zal veranderen. :+

(De mate van vervuiling hangt natuurlijk niet af van je vloer, tenzij je een vloer kiest die heel goed is in absorberen van vuil. Met een dichte, harde vloer zal de mate van vervuiling vooral afhangen van dingen als je werk, je directe woonomgeving en het aantal kinderen en huisdieren wat je hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
burne schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:50:
[...]

Ik voorspel dat je dweilwater niet van kleur zal veranderen. :+

(De mate van vervuiling hangt natuurlijk niet af van je vloer, tenzij je een vloer kiest die heel goed is in absorberen van vuil. Met een dichte, harde vloer zal de mate van vervuiling vooral afhangen van dingen als je werk, je directe woonomgeving en het aantal kinderen en huisdieren wat je hebt.)
Het zal er gerust ook voor een deel mee te maken hebben, alleen het gemak is voor ons gevoel beter bij een ander type vloer. In de basis is er niet veel veranderd na de verhuizing qua gezin en werk ed..
Het PVC heeft ook een structuur, wat het vuil meer vasthoudt.

Zullen we het daar maar bij laten? :+
Het is en blijft een topic om ervaringen met de vloer, en onze ervaring heb ik gedeeld, ik hoef verder niet overtuigd te worden, geef alleen aan waar wij tegen aan gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rob-T6 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Het zal er gerust ook voor een deel mee te maken hebben, alleen het gemak is voor ons gevoel beter bij een ander type vloer. In de basis is er niet veel veranderd na de verhuizing qua gezin en werk ed..

Het is en blijft een topic om ervaringen met de vloer, en onze ervaring heb ik gedeeld, ik hoef verder niet overtuigd te worden, geef alleen aan waar wij tegen aan gelopen zijn.
Dat het jouw ervaring is zegt niet meteen dat het een eigenschap van de vloer is. Als ik dit nu 5x lees dan zou ik me al eerder zorgen maken, maar een pvc vloer staat juist bekend erom dat deze heel makkelijk te reinigingen is. Ongeacht de vloer vind ik het heel vreemd hoe het kan dat schoonmaakwater zwart wordt als je binnen geen schoenen draagt. Je zou bijna denken dat er een of andere troeplaag al op die vloer zit, die eraf moet. Dat zou ook weer vreemd zijn bij pvc. Ik snap dat het je waardering over de vloer wel beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
@Anoniem: 224360
Dat hebben wij ook gedacht, maar ik neem aan dat dit na een keer of 10 schoonmaken er wel af zou zijn.
We zijn nu wel ruim overheen ;)

Maar uit eindelijk ging het mij niet om het schoonmaken, maar meer een opmerking over hoe de vloer gelegd/ geplakt is.

Wij hebben nu kleine vervormingen in de vloer, waarbij er vanuit de vloerenlegger wordt aangegeven dat het aan de ondergrond ligt (wat ook waar is) en de bouwer geeft gewoonweg aan dat het krimpscheuren zijn, en deze zijn niet te voorkomen.
Dit komt omdat er geen zwevende vloer is gemaakt op de kanaalplaten. Deze is direct op de kanaalplaten gesmeerd.

Het schoonmaken is een ding wat daarnaast voor mij / ons speelt, maar dat kan inderdaad prima aan het type liggen. Het is iets wat wij persoonlijk niet fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rob-T6 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:50:
@Anoniem: 224360
Dat hebben wij ook gedacht, maar ik neem aan dat dit na een keer of 10 schoonmaken er wel af zou zijn.
We zijn nu wel ruim overheen ;)

Maar uit eindelijk ging het mij niet om het schoonmaken, maar meer een opmerking over hoe de vloer gelegd/ geplakt is.

Wij hebben nu kleine vervormingen in de vloer, waarbij er vanuit de vloerenlegger wordt aangegeven dat het aan de ondergrond ligt (wat ook waar is) en de bouwer geeft gewoonweg aan dat het krimpscheuren zijn, en deze zijn niet te voorkomen.
Dit komt omdat er geen zwevende vloer is gemaakt op de kanaalplaten. Deze is direct op de kanaalplaten gesmeerd.

Het schoonmaken is een ding wat daarnaast voor mij / ons speelt, maar dat kan inderdaad prima aan het type liggen. Het is iets wat wij persoonlijk niet fijn vinden.
Hoort er niet altijd een cementdekvloer te komen? Ook dit soort verhalen laten me wel voor Marmoleum kiezen. Ik ken een goede legger, gewoon een mooie strakke onderhoudsvriendelijke vloer die uit 1 stuk lijkt te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Die zit er ook in, alleen is deze direct op de kanaalplaat aangebracht.

Dit kan ook 'zwevend of los' op https://www.devloerenmake...spuntencementvloeren.html wordt het verschil uitgelegd.
Niet hechtende dekvloer: direct op draagvloer:

I.v.m. spanningen, die als gevolg van temperatuurswisselingen in de draagvloer kunnen optreden en die bij vaste verbinding worden overgebracht op de dekvloer moet zoveel mogelijk bevorderd worden dat de dekvloer vrij kan bewegen ten opzichte van de draagvloer. Deze flexibiliteit kan o.a. verkregen worden door een tussenlaag van folie. De ondergrond moet voldoende vlak zijn en er mogen geen grote hoogteverschillen voorkomen.

Hechtende dekvloer: direct op draagvloer:

De ondergrond moet geschikt zijn voor het kunnen afwerken met een dekvloer.
De ondergrond en cementdekvloer moet vorstvrij zijn en blijven.
Een kwalitatief goede cementdekvloer wordt (pas) bereikt bij minimaal 30mm vloerdikte.
Om hechting te krijgen is het van belang dat de ondergrond voldoende ruw is dan wel open poriën bevat.
Er mogen geen verontreinigingen voorkomen die nadelig zijn voor de hechting. Gedacht kan worden aan o.a. stof, vuil, vet en olie.
Een sterke zuiging van de ondergrond dient te worden voorkomen. Dit kan middels bevochtigen van de ondergrond (let op: droogtijd zal hierbij toenemen) of door het aanbranden met hechtmiddel. Het aanbrengen van hechtmiddel kan enkel door De Vloerenmakers worden uitgevoerd.
Om het contact tussen de ondergrond en de cementdekvloer te verbeteren, is het aanbrengen van een hechtlaag veelal aan te raden.

Zwevende dekvloer: los van draagvloer:

Een kwalitatief goede cementdekvloer wordt (pas) bereikt bij minimaal 60mm vloerdikte.
I.v.m. spanningen, die als gevolg van temperatuurswisselingen in de draagvloer kunnen optreden en die bij vaste verbinding worden overgebracht op de dekvloer moet zoveel mogelijk bevorderd worden dat de dekvloer vrij kan bewegen ten opzichte van de draagvloer.
Dikteverschillen in de cementdekvloer moeten zoveel mogelijk worden voorkomen. Dit om een zo gelijkmatige droging te krijgen en scheuren zo veel mogelijk te beperken.
Voorkomen contactbruggen: Voorkomen moet worden dat de aan te brengen dekvloerspecie contact kan maken met de ondergrond.Daarom moeten de isolatieplaten goed tegen elkaar zijn aangesloten of een evt. en lekkage van specie kan verder worden beperkt door het aanbrengen van een folie (niet opgenomen in offerte tenzij expliciet vermeld).
Bij dekvloeren met vloerverwarming moet extra aandacht worden besteed aan het vrijhouden van de vloer in verband met lengteverandering van de dekvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Rob-T6 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Gewoon uit interesse, ergens eerder in dit topic schreef iemand met honden dat de vloer direct na leggen veel krassen kreeg ondanks dat hun was beloofd dat dat onmogelijk was met honden. Uiteindelijk heeft de winkel of fabrikant een nieuwe PU laag over hun vloer gelegd. Dat vind ik gek want de vloer zou al een PU laag moeten hebben.

Onze PVC vloer (merk en model weet ik niet meer) heeft ook flink wat structuur, lopen ook niet met schoenen door het huis en pluis of stofjes blijft soms haken in de scherpe hoeken van de structuur naden. We dweilen zelden, als we het doen is het water ook vast wel donker. We hebben alleen een donkergrijze emmer :+ maar het dweilwater is niet donkerder dan ons oude huis waar we laminaat hadden zonder structuur.

Ik ben gewoon even nieuwsgierig: als je met je gezicht tegen de vloer aan ligt en je nagels voor je ogen tegen de vloer tikt, ik zie dat mijn nagel dan boven de vloer lijkt te zweven, heel klein beetje maar. Dat is volgens mij de doorzichtige PU laag. Mogelijk is de PU laag bij jou niet goed (fabricage fout?) En blijft er daardoor meer vuil in hangen. Wellicht waard om te testen?

Daarnaast hebben wij sinds kort een nieuwe stofzuiger die zuigt en borstelt. Draadloos. Een absolute verademing! Makkelijker, plus borstelt dus je vloer. Na het stofzuigen voelt de vloer heel duidelijk alsof hij net is gelegd.
Beter en goedkoper dan de Dyson V10, weet ff niet het precieze model maar in elk geval een Philips. Aanrader! Accu is sterk genoeg om 102m2 vloer en de droogloopmat (die laatste op turbo stand) en ook nog de bankstel te stofzuigen plus de plinten. Blijft meestal nog beetje accu over 5-20% op standje 2. Maar standje 1 kan ook (zit tussen mijn oren dat ik standje 2 nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 15:34
@Rob-T6 misschien nog een tipje voor je kwa dweilen, hebben m'n ouders destijds als tip v/d vloerenlegger gekregen, 1x per half jaar even dweilen met een drupje groene zeep in het water.(dus echt de ouwerwetse groene zeep, geen dreft oid).
Rest v/d tijd altijd dweilen met schoon water, en het beste is/was om de dweil elke x uit te spoelen onder de kraan, dus niet telkens in dezelfde emmer water.
Kost inderdaad wat meer water maar is/was beter voor de vloer.

en m.b.t. je "plekken" in de vloer, is er voor het leggen wel het volledige stook-protocol uitgevoerd?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Laatst online: 10-06 22:15
Jazco2nd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Daarnaast hebben wij sinds kort een nieuwe stofzuiger die zuigt en borstelt. Draadloos. Een absolute verademing! Makkelijker, plus borstelt dus je vloer. Na het stofzuigen voelt de vloer heel duidelijk alsof hij net is gelegd.
Beter en goedkoper dan de Dyson V10, weet ff niet het precieze model maar in elk geval een Philips. Aanrader! Accu is sterk genoeg om 102m2 vloer en de droogloopmat (die laatste op turbo stand) en ook nog de bankstel te stofzuigen plus de plinten. Blijft meestal nog beetje accu over 5-20% op standje 2. Maar standje 1 kan ook (zit tussen mijn oren dat ik standje 2 nodig heb).
Krijg je op langere termijn geen beschadigingen op de vloer door het borstelen van de robotzuiger? Ik kan me voorstellen dat je met een robotzuiger de vloer vaker "stof zuigt" als met een traditionele stofzuiger.

In ons nieuwbouw huis komt ook PVC te liggen en wij zijn ook van plan om een robot zuiger aan te schaffen. Het lijkt me heerlijk om dit werk uit te besteden aan een robot zuiger :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Stakie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Krijg je op langere termijn geen beschadigingen op de vloer door het borstelen van de robotzuiger? Ik kan me voorstellen dat je met een robotzuiger de vloer vaker "stof zuigt" als met een traditionele stofzuiger.

In ons nieuwbouw huis komt ook PVC te liggen en wij zijn ook van plan om een robot zuiger aan te schaffen. Het lijkt me heerlijk om dit werk uit te besteden aan een robot zuiger :)
Ik heb geen robot stofzuiger, maar een draadloze cyclone stofzuiger:
https://www.philips.nl/c-p/FC6822_01/speedpro-max
€354 bij Coolblue. Erg veel geld voor een stofzuiger maar het is een van mijn beste kopen ooit. Stofzuigt extreem comfortabel en ook makkelijk onder alles door.

Dit vind ik een Dyson V10 killer want veel goedkoper, doet hetzelfde maar iets gebruiksvriendelijker (je hoeft de knop niet continu ingedrukt te houden).

Deze heeft een zachte borstel. Met een gewone stofzuiger blijft vaak een dun laagje stof liggen. Zie je als je met een lampje langs de vloer schijnt.

Wat betreft de robot stofzuigers, alleen de hele dure zijn goed en die hebben gewoon een veel te hoge prijs voor wat het doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 31-10-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Laatst online: 10-06 22:15
Oh, ok. Ik was in de war met een robot zuiger, maar dit is inderdaad iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Na een lange zoektocht in korte tijd zijn we uitgekomen bij een nieuwe vloer van Therdex, de 2510. Vloerenlegger gaat na of deze te leveren is door hen. Heb deze pas de afgelopen 2 weken in showrooms zien liggen (het is de 0,55mm slijtlaag versie van de 2010), dus hopelijk wordt deze al wel geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heeft iemand ervaring met de Parva Plus pure sycamore? In mijn zoektocht een aantal weken geleden, ben ik deze nooit tegengekomen (daarom ook de light in afroep staan). Is dit een nieuwe versie? Want heb een staal besteld en twijfel nu tussen de pure en light (ervan uitgaande dat ik deze ook nog kan wijzigen bij de leverancier, vast wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Xtince schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:22:
Heeft iemand ervaring met de Parva Plus pure sycamore? In mijn zoektocht een aantal weken geleden, ben ik deze nooit tegengekomen (daarom ook de light in afroep staan). Is dit een nieuwe versie? Want heb een staal besteld en twijfel nu tussen de pure en light (ervan uitgaande dat ik deze ook nog kan wijzigen bij de leverancier, vast wel).
De Pure is inderdaad een nieuwe kleur, is afgelopen zomer geintroduceerd. Valt tussen Light en Warm heb ik het idee, maar heb de Pure nog nooit in het echt gezien. De overige kleuren wel.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Yellowneck schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:12:
[...]
De Pure is inderdaad een nieuwe kleur, is afgelopen zomer geintroduceerd. Valt tussen Light en Warm heb ik het idee, maar heb de Pure nog nooit in het echt gezien. De overige kleuren wel.
Dank, dacht ik al. Ziet er op zich best prima uit op staal. Maar hoe bevalt de light versie, nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Xtince schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:22:
Ervaring als in serieus overwogen. De naam is wat verwarrend aangezien de pure veel warmer is dan de warm sycamore. Wij vonden m uiteindelijk te warm, en de warm syc. net te druk.
Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste