PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb de Mflor Parva Plus Warm Sycamore laten leggen, ongeveer 41m2 en rond de 71 euro per m2 betaald, inclusief droogloopmat gang en plinten van 12 cm. Mochten mensen meer info willen over leverancier graag per PM.

Zie foto's hieronder bij dag en kunst licht. Erg tevreden over de vloer, mooie warme maar ook rustige uitstraling. Ik was bang dat visgraat te druk zou worden op een relatief klein vloeroppervlak, maar dit valt me heel erg mee.

De vloer heeft geen registered embossing, eigenlijk wilde ik daarom eerst Therdex maar deze ging niet in mijn budget passen. En ik moet zeggen, je merkt er geen hol van. In de winkel ga je met je neus en vingers langs alle vloeren, maar eenmaal in je huis zie je dat echt niet.

Vloer is ook mooi mat, niet glimmend. Laatst kwam iemand op bezoek en vroeg me welke olie ik gebruik voor de vloer. Ik olie?? :? Dacht dus gewoon dat het echt hout was. En hij was niet de eerste die dat dacht.

Mochten jullie meer foto's willen, hoor ik het wel! :)

Parva Plus 2

Parva plus 1

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Marcusso schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:
Ik heb de Mflor Parva Plus Warm Sycamore laten leggen, ongeveer 41m2 en rond de 71 euro per m2 betaald, inclusief droogloopmat gang en plinten van 12 cm. Mochten mensen meer info willen over leverancier graag per PM.

Zie foto's hieronder bij dag en kunst licht. Erg tevreden over de vloer, mooie warme maar ook rustige uitstraling. Ik was bang dat visgraat te druk zou worden op een relatief klein vloeroppervlak, maar dit valt me heel erg mee.

De vloer heeft geen registered embossing, eigenlijk wilde ik daarom eerst Therdex maar deze ging niet in mijn budget passen. En ik moet zeggen, je merkt er geen hol van. In de winkel ga je met je neus en vingers langs alle vloeren, maar eenmaal in je huis zie je dat echt niet.

Vloer is ook mooi mat, niet glimmend. Laatst kwam iemand op bezoek en vroeg me welke olie ik gebruik voor de vloer. Ik olie?? :? Dacht dus gewoon dat het echt hout was. En hij was niet de eerste die dat dacht.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Goed om te horen dat iedereen tevreden is met de Parva Plus. Wij hebben besloten die te nemen, maar nog niet waar we het gaan afnemen. Heb je zojuist een pm gestuurd voor de leverancier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:32
Hebben jullie ervaring met pvc en vloerverwarming? Wij gaan verhuizen naar een woning uit 2000 dat goed is geïsoleerd en radiatoren heeft in de woonkamer. Nu zit ik te dubben om vooraf vloerverwarming te laten leggen. Ik maak een afweging tussen kosten en rendement. In ons huidige woning hebben wij radiatoren wat ik prima vind. Ook weet ik Dat pvc niet zo heel koud optrekt. Wat is jullie ervaring? Voor en tegens? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
THxZ0NE schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:33:
Hebben jullie ervaring met pvc en vloerverwarming? Wij gaan verhuizen naar een woning uit 2000 dat goed is geïsoleerd en radiatoren heeft in de woonkamer. Nu zit ik te dubben om vooraf vloerverwarming te laten leggen. Ik maak een afweging tussen kosten en rendement. In ons huidige woning hebben wij radiatoren wat ik prima vind. Ook weet ik Dat pvc niet zo heel koud optrekt. Wat is jullie ervaring? Voor en tegens? Thanks!
Ik heb juist PVC genomen omdat ik naast 1 radiator voor het raam (zie foto 3 posts terug) enkel vloerverwarming heb beneden.

Nu heb ik het nog niet echt kunnen testen afgelopen winter omdat de vloer er in ligt sinds eind Februari en ik in Maart nog in het opstookprotocol (+1 graad per week) zat. Maar de eerste ervaringen waren goed. Zeer goede warmte doorgifte ondanks lage invoer temperatuur van het water (Max op 25 graden gehad).

En daarnaast voelt PVC zoals je aan geeft inderdaad warmer aan dan bijvoorbeeld laminaat of plavuizen, beetje hetzelfde als echt hout.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1087289

Zojuist het hele topic gelezen. Verhelderend! Paar van mijn vragen blijven.
Een mooie lichte vloer gezien, ambient light oak. Gaat om nieuw appartement met vloetverwarming. Kamer/keuken 9,5 x 7,5 plus lange gang en hal.
Uitstraling: rustig, licht, natuurlijk. Niet een echteikenlook.

Het merk Ambient: wel of niet aan te bevelen?
Plinten: van te voren of na het lijmen van de pvc vloer aanbrengen? En wie doet dit, worden niet door de bouwer aangebracht.
Visgraat: maakt dit de vloer niet erg druk? Wel of niet afweging maken mbt noesten?

https://goo.gl/images/vrDxc2
https://goo.gl/images/7tk2CZ

Hoop dat jullie advies voor me hebben...
Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels ligt mijn pvc erin. Niks dan lof over de kwaliteit en de stoffeerders, maar ik bestel niks meer bij lab21. Wat een absurde manier van met je klanten omgaan houden ze er daar op na zeg...

Vooraf betalen, 4000 euro aan pvc onaangekondigd in de voortuin gelegd, en terugnemen van dichte pakken pvc doen ze ineens niet meer omdat het een speciale bestelling zou zijn. Nooit iets over gemeld, en de voorwaarden spreken ook gewoon over retour tegen 10 euro administratiekosten.
Ik vraag mij überhaupt af of de algemene voorwaarden die ze hebben wel mogen. Werkelijk alle verantwoordelijkheid wordt bij de klant gelegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcusso
Anoniem: 1087289 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:42:
Zojuist het hele topic gelezen. Verhelderend! Paar van mijn vragen blijven.
Een mooie lichte vloer gezien, ambient light oak. Gaat om nieuw appartement met vloetverwarming. Kamer/keuken 9,5 x 7,5 plus lange gang en hal.
Uitstraling: rustig, licht, natuurlijk. Niet een echteikenlook.

Het merk Ambient: wel of niet aan te bevelen?
Plinten: van te voren of na het lijmen van de pvc vloer aanbrengen? En wie doet dit, worden niet door de bouwer aangebracht.
Visgraat: maakt dit de vloer niet erg druk? Wel of niet afweging maken mbt noesten?

https://goo.gl/images/vrDxc2
https://goo.gl/images/7tk2CZ

Hoop dat jullie advies voor me hebben...
Dank alvast.
Ik wilde eerst ook de Ambiant, maar ben hier uiteindelijk niet voor gegaan. Weet je wat het nadeel is in mijn ogen van die Ambiant planken: elke plank heeft een verloop van donker naar licht, hierdoor krijg je een beetje een zebra effect op de vloer. Zie bijvoorbeeld deze en deze foto's van de Ambiant in visgraat.

Zie hieronder een foto van de Light Oak, daar kan je zien waar ik op doel. Elke plank gaat van licht naar donker, of juist licht-donker-licht. Daarnaast veel noesten en andere gekke fratsen zoals donkere vlekken, dit geeft in visgraat een erg drukke vloer. Het lijkt wel of ze zijn doorgeslagen om de vloer zo echt mogelijk te doen lijken. Ik heb boven een eiken parket, die ziet er echt veel rustiger uit dan de PVC van Ambient.

Daarom heb ik lang gezocht naar een visgraat vloer waar er veel kleur schanering zit tussen de verschillende planken, ipv in de verschillende planken. Het effect is daardoor veel natuurlijker en oogt rustiger, zeker in visgraat. Zie mijn foto's, zal er dit weekend nog een paar proberen te plaatsen. En je mag ook altijd even langs komen.

In mijn ogen waren er 2 die kans maakten, de Therdex of de Mflor Parva Plus. Ik ben dus uiteindelijk voor de tweede gegaan. Maar van de Parva Plus is er ook een Smokey, die is ook erg druk, de warm en light versies zijn een stuk rustiger (ik heb de warm).

Dit betreft uiteraard mijn mening, welke is gevormd door een zoektocht van 6 maanden en vergelijken van bijna elke vloer beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.pvcvloerenonline.nl/images/pvcvloeren/ambiant/6778_900_900/spigato-visgraat-light-oak-visgraat.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 22-06-2018 23:20 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik heb tot nu toe de offerte voor de parva plus light in band en bies aangevraagd. Ik twijfel nu echter over de band en (voornamelijk de bies). Op foto’s ziet het er goed uit, maar wordt het daarmee niet te “klassiek”? Wij willen eerder gaan voor een moderne inrichting, vandaar de twijfel. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Xtince schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:23:
Ik heb tot nu toe de offerte voor de parva plus light in band en bies aangevraagd. Ik twijfel nu echter over de band en (voornamelijk de bies). Op foto’s ziet het er goed uit, maar wordt het daarmee niet te “klassiek”? Wij willen eerder gaan voor een moderne inrichting, vandaar de twijfel. Wat is jullie ervaring?
Precies dat dus, het wordt daarmee wel heel klassiek. Hadden het ook overwogen, maar uiteindelijk van afgezien. Als je meer voor de Scandinavische of moderne look wilt gaan, dan is misschien zonder bies en band een betere optie. Het oogt ook allemaal wat ruimer vind ik, dan een afgebakend rand. Bovendien scheelt het ook weer in geld ;). Maargoed dit is toch echt iets persoonlijks en ligt geheel aan je eigen smaak\voorkeur.

Ben je er inmiddels al wel uit waar en welke Parva Plus je gaat nemen? Mflorshop.nl heeft nu een actie (visgraat 69.95 EUR / m2), dus daarmee zou je al bij de concurrenten ook al mee kunnen onderhandelen.

Toevallig vorige week weer moeten 'verdiepen' in de PVC vloeren en de huidige acties. Heb nu staaltjes van de gehele Parva Plus Sycamore serie in huis (Light had ik dus al, maar nu ook staaltjes van de Warm, Smokey en Dark). In het najaar moet er voor een ander huis ook een PVC vloer komen, dit keer waarschijnlijk de Warm Sycamore in visgraat :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Yellowneck schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:54:
[...]

Precies dat dus, het wordt daarmee wel heel klassiek. Hadden het ook overwogen, maar uiteindelijk van afgezien. Als je meer voor de Scandinavische of moderne look wilt gaan, dan is misschien zonder bies en band een betere optie. Het oogt ook allemaal wat ruimer vind ik, dan een afgebakend rand. Bovendien scheelt het ook weer in geld ;). Maargoed dit is toch echt iets persoonlijks en ligt geheel aan je eigen smaak\voorkeur.

Ben je er inmiddels al wel uit waar en welke Parva Plus je gaat nemen? Mflorshop.nl heeft nu een actie (visgraat 69.95 EUR / m2), dus daarmee zou je al bij de concurrenten ook al mee kunnen onderhandelen.

Toevallig vorige week weer moeten 'verdiepen' in de PVC vloeren en de huidige acties. Heb nu staaltjes van de gehele Parva Plus Sycamore serie in huis (Light had ik dus al, maar nu ook staaltjes van de Warm, Smokey en Dark). In het najaar moet er voor een ander huis ook een PVC vloer komen, dit keer waarschijnlijk de Warm Sycamore in visgraat :)
Dank voor de tip! Zojuist Mflorshop een mailtje gestuurd of ze offerte kunnen veranderen nav de actie.

Wij zijn wel uit welke het wordt, de parva plus light, maar nog niet uit waar. Ben nu offerten aan het vergelijken. Ik denk dus nu ook zonder band en bies, scheelt idd weer geld kost toch wel wat extra band en bies. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heb een vraag over de legrichting van visgraat. Ik zou zeggen dat het leggen in de lengte het mooiste eruit ziet, maar zit dan even met de entree/trappenhal. Want als ik het in de lengte leg (over de gehele woning) dan wordt het in de entree automatisch in de breedte, dus als je de woning binnen komt zeg maar. Maar om nu als je binnenkomt in de woning lengte te leggen en dan bij binnenkomst woonkamer weer de andere richting, lijkt me ook niet zo mooi. Ben ook bang dat in de breedte visgraat in de entree niet zo mooi is/niet goed uitkomt.

Heb nu lengte en breedte door elkaar gebruikt, maar voor het beeld zie plattegrond. Van de voorkant naar de achterkant dus in de lengte leggen, betekent als je de voordeur inkomt dat het in de breedte loopt 😜. Hoop dat het nog te volgen is, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OCHRLpNhM7JtQilyNmJhYkSu/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 21:48
Ik had hetzelfde probleem. Nu is mijn hal vrij vierkant, dus uiteindelijk stoort het me niet. Ik weet niet hoe het deel onder je trap eruit ziet? Als het daar doorloopt valt het denk ik wel mee. Is dat dicht, dan wordt het inderdaad een smal halletje, waar visgraat in de breedte wellicht wat raar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-03-2024
Marcusso schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi!! Meer foto's zou wel tof zijn..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dreadramon schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:53:
Ik had hetzelfde probleem. Nu is mijn hal vrij vierkant, dus uiteindelijk stoort het me niet. Ik weet niet hoe het deel onder je trap eruit ziet? Als het daar doorloopt valt het denk ik wel mee. Is dat dicht, dan wordt het inderdaad een smal halletje, waar visgraat in de breedte wellicht wat raar staat.
Het is wel de bedoeling dat ik het gedeelte onder de trap inderdaad dichtmaak (trappenkast). Misschien toch maar de hal dan anders leggen dan in de kamer zelf... kreeg van een vloerenlegger (waar ik een offerte heb gevraagd) de tip om hem geheel doorloopmat van te maken, maar dat zie ik helemaal niet zitten een mat in de hal 8)7. Iemand anders ervaring met een smalle gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Wil je het drempelloos houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-03-2024
Misschien gewoon een andere vloer in de gang? Tegels oid? Wellicht vloertegels van het toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Chrisg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:12:
Misschien gewoon een andere vloer in de gang? Tegels oid? Wellicht vloertegels van het toilet?
Vloertegels wc wordt (zelfde als de badkamer) grijs/beton look. Vind het dan niet echt passen in de hal.
Eigenlijk niet en daarom denk ik dat het leggen in andere richting in de hal nog niet eens zo raar zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Dat is wel de reden waarom we het doorgelegd hebben. Als je zeker weet dat je die vloer in de woonkamer wil, zou je natuurlijk alvast een paar pakken kunnen halen en deze los neerleggen. Heb je in ieder geval beeld bij hoe het eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089751

Voor ons geen pvc vloer meer bij viva floors.

Wij hebben ruim een jaar geleden een pvc vloer gekocht bij viva floors. Een gelijmde versie. GEEN AANRADER. Waar bij verkoop wordt aangegeven dat het krasvrij is en er een goede toplaag op zit, blijkt dit in de praktijk niet het geval. We hebben overal krassen, na 3 maand de eerste platen al laten vervangen omdat volgens de verkoper de vilten niet goed waren van de stoel. Kosten hiervoor zelf betaald. Net zoals de vilten, speciale vilten moeten aanschaffen. Nu ruim een jaar verder, overal in het huis krassen. Iemand van viva floor is langs geweest. En wat krijg je te horen? Krassen zijn heel normaal en het komt door de zandkorrels. Kortom, je krijgt op iedere vloer krassen, aldus de vertegenwoordiger van viva floors. Als bedankje krijg je een fles basic cleaner mee waar je je maar mee moet redden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dreadramon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:28:
Dat is wel de reden waarom we het doorgelegd hebben. Als je zeker weet dat je die vloer in de woonkamer wil, zou je natuurlijk alvast een paar pakken kunnen halen en deze los neerleggen. Heb je in ieder geval beeld bij hoe het eruit komt te zien.
Ok, dus met doorleggen zou het beter staan? Ik snap het niet helemaal. Wat is je ervaring?

Zou ik wel willen doen, maar betreft een nieuwbouw woning. Hij staat er dus nog in zijn geheel. Zou wellicht een pak kunnen kopen om met een kijkmoment te leggen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-05 22:46
Is er iemand met ervaring omtrent het afkitten van plinten op een pvc vloer? In een ander topic vond ik het advies om hier polymax voor te gebruiken maar daar verschilden de meningen over het verkleuren hiervan. Het gaat me dan om de kier tussen de plint en de vloer zelf. Op sommige plekken staat deze namelijk wat open doordat de vloer niet volledig vlak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
Xtince schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:27:
[...]

Ok, dus met doorleggen zou het beter staan? Ik snap het niet helemaal. Wat is je ervaring?

Zou ik wel willen doen, maar betreft een nieuwbouw woning. Hij staat er dus nog in zijn geheel. Zou wellicht een pak kunnen kopen om met een kijkmoment te leggen ofzo
Ja, zoals ik een paar post terug heb gezegd hebben wij doorgelegd. Maar onze hal is groter en vierkanter. Dat scheelt voor het oog denk ik wel.

Denk de enige manier waarop je erachter komt of het staat, is een paar strookjes leggen. Uiteindelijk is het smaak en moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:52
Vorige week order getekend voor mflor Dark sucamore.

65 euro pm2 toch een stuk goedkoper dan de meesten hier.
vraag me af waar het verschil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
syntesia schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:08:
Vorige week order getekend voor mflor Dark sucamore.

65 euro pm2 toch een stuk goedkoper dan de meesten hier.
vraag me af waar het verschil ligt.
Waar heb je het geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Xtince schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:46:
[...]

Waar heb je het geregeld?
Cavallo floors

Vloer moet nog wel gelegd worden, maar tot nu toe duidelijk en heel vriendelijk geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
syntesia schreef op zondag 1 juli 2018 @ 02:00:
[...]

Cavallo floors

Vloer moet nog wel gelegd worden, maar tot nu toe duidelijk en heel vriendelijk geholpen.
Staat toevallig ook op mijn lijstje. Offerte opgevraagd op zich prima. Wanneer gaan ze bij je leggen? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit en service van leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Xtince schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Staat toevallig ook op mijn lijstje. Offerte opgevraagd op zich prima. Wanneer gaan ze bij je leggen? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit en service van leggen.
eind deze maand moet de vloer erin liggen, 1 dagje egaliseren en dan 1 dag leggen met misschien 2 dagen.
Ik zal een foto maken als hij erin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
syntesia schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:40:
[...]

eind deze maand moet de vloer erin liggen, 1 dagje egaliseren en dan 1 dag leggen met misschien 2 dagen.
Dank! Blijf graag op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051401

Ik heb een nieuwe pvc vloer laten leggen bovenop een plavuizen vloer met vloerverwarming. Nu is er natuurlijk een zogenaamd opwarmprotocol van zoveel graden per week o.i.d. voor de vloerverwarming. Maar nu ligt de vloer er ondertussen 9 weken in en is de vloerverwarming nog een enkele keer aan geweest vanwege het warme weer al die tijd.

Moet ik nu straks, als het ooit weer kouder wordt, evengoed nog de temperatuur langzaamaan verhogen, of heeft dit nu niet veel effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:45
Anoniem: 1051401 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:16:
Ik heb een nieuwe pvc vloer laten leggen bovenop een plavuizen vloer met vloerverwarming. Nu is er natuurlijk een zogenaamd opwarmprotocol van zoveel graden per week o.i.d. voor de vloerverwarming. Maar nu ligt de vloer er ondertussen 9 weken in en is de vloerverwarming nog een enkele keer aan geweest vanwege het warme weer al die tijd.

Moet ik nu straks, als het ooit weer kouder wordt, evengoed nog de temperatuur langzaamaan verhogen, of heeft dit nu niet veel effect meer.
Een opstookprotocol is voor nieuwe vloeren. Als ik jou goed begrijp ligt er al jaren een vloer met tegels en vloerverwarming in je woning, en heb je er alleen een PVC vloer overheen gelegd :?

Dan is er helemaal geen opstookprotocol van toepassing.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051401

Grolsch schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Een opstookprotocol is voor nieuwe vloeren. Als ik jou goed begrijp ligt er al jaren een vloer met tegels en vloerverwarming in je woning, en heb je er alleen een PVC vloer overheen gelegd :?

Dan is er helemaal geen opstookprotocol van toepassing.
Dat klopt helemaal! Die vloer ligt er al even (geen idee hoe lang precies). Omdat de vloerverwarming ingegoten was met de tegels was het budgettair gezien geen optie deze eruit te halen. Daarom is er overheen geëgaliseerd en pvc geplaatst.

Maar goed om te weten dat een dergelijk protocol dan niet van toepassing is, nooit geweten. Scheelt me weer nadenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 1051401 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Dat klopt helemaal! Die vloer ligt er al even (geen idee hoe lang precies). Omdat de vloerverwarming ingegoten was met de tegels was het budgettair gezien geen optie deze eruit te halen. Daarom is er overheen geëgaliseerd en pvc geplaatst.

Maar goed om te weten dat een dergelijk protocol dan niet van toepassing is, nooit geweten. Scheelt me weer nadenken. ;)
Zover ik weet (correct me if i'm wrong) voer je het opstookprotocol alleen uit bij een nieuwe vloer. Bij tegels wordt het ook nog wel eens geadviseerd om "rustig" de temperatuur erin te krijgen om te voorkomen dat er iets scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Zelf moet ik wel rekening houden met een opstookprotocol. Ik zie op internet wel de stappen, maar zie op het eind van de stappen altijd de tip “herhaal indien hier tijd voor is”. Hoe lang duurt het opstookprotocol eigenlijk? En wat is raadzaam? En kan het tegelijkertijd met bijv. stucen? Is wel handig om te weten voor de planning :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Xtince schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:33:
Zelf moet ik wel rekening houden met een opstookprotocol. Ik zie op internet wel de stappen, maar zie op het eind van de stappen altijd de tip “herhaal indien hier tijd voor is”. Hoe lang duurt het opstookprotocol eigenlijk? En wat is raadzaam? En kan het tegelijkertijd met bijv. stucen? Is wel handig om te weten voor de planning :).
Je kun het opstook protocol gewoon uitvoeren, heeft niets met stucwerk te maken.

Ze adviseren per dag met 5 graden te verhogen, zie dit document:

https://www.uzin.nl/filea..._voor_vloerverwarming.pdf

Dag 1 = 25 graden
Dag 2 = 30 graden
Dag 3 = 35 graden
Dag 4 = 40 graden
Dag 5 = 40 graden
Dag 6 = 35 graden
Dag 7 = 30 graden
Dag 8 = 25 graden

Dus 8 dagen :P

De enigste voorwaarde is dat de vloer er minimaal een maand in ligt

Ze adviseren het meerdere keren te doen, maar bij ons was daar geen tijd voor en dus maar 1 x uitgevoerd en geen problemen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 15-07-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Grolsch Dank! Wat wordt bedoeld met dat de vloer een maand in zit? Gaat dan om de dekvloer neem ik aan? Hoop dan niet dat ze die pas leggen als laatste voor de oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Xtince schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:28:
@Grolsch Dank! Wat wordt bedoeld met dat de vloer een maand in zit? Gaat dan om de dekvloer neem ik aan? Hoop dan niet dat ze die pas leggen als laatste voor de oplevering.
Dat hoop ik ook dan ja, aangezien wij wschl eis januari de sleutels krijgen en ik (nouja, vrouwlief) toch meestal in maart nog wel de verwarming aan wil...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Xtince schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:28:
En normale afwerkvloer moet zo'n 28 dagen drogen, in die periode mag de vloerverwarming niet aan.

Zie ook http://www.multivloerenbrabant.nl/tips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 1051401 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:16:
Nu is er natuurlijk een zogenaamd opwarmprotocol van zoveel graden per week o.i.d. voor de vloerverwarming.
Zoals de rest al zegt: dat gaat enkel op voor nieuwe vloeren. Het doel van dat opstoken is om de chemische reactie van het uitharden te beëindigen en het overtollige vocht uit de vloer te krijgen.

Zonder opstoken gebeurt het ook maar kan het volledig uitharden en drogen een jaar of meer duren. En als je er een plastic afdekking overheen legt zoals een PVC vloer kan het water niet verdampen en droogt je vloer nooit goed op.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:47
Kijk eens naar floorify:
https://www.floorify.com/nl-be

Hebben we op onze volledige bovenverdieping laten leggen. ligt er nu +- 2 maanden en zeer tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Wij hebben ook een pvc vloer laten leggen hier in elk geval nooit meer.

Ligt er net 2 maanden in maar volgend jaar toch weer terug naar tegels.

Waarom nu gewoon al krasse en deuken.
Huishouden met 3 kinderen.
Bij de verkoop gevraagd zou geen.probleem zijn

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
mikerosauer schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:27:
Wij hebben ook een pvc vloer laten leggen hier in elk geval nooit meer.

Ligt er net 2 maanden in maar volgend jaar toch weer terug naar tegels.

Waarom nu gewoon al krasse en deuken.
Huishouden met 3 kinderen.
Bij de verkoop gevraagd zou geen.probleem zijn
Welke merk pvc heb je laten leggen? Want je hoort juist dat pvc en kids zeer goed samengaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:29
Wat apart dat er zo veel gemixte ervaringen zijn. Ik heb zelf ook PVC laten leggen (lijm) bovenop een vers gestorte zandcement dekvloer met hierin vloerverwarming. Deze is ook nog niet aangeweest, maar dat is dus alleen goed dat het kan drogen.

Tot nu toe heel erg over te spreken. Nog geen krasje te zien, en dat terwijl er nog flink doorgeklust is, met zand/zaagsel/grind en alle ellende er overheen. Aantal zware dingen laten vallen, maar niks aan het handje. Schoonmaken is ook easy, alles gaat er zo af.

Ik geloof dat wij Moduleo hebben als merk, Impress of Select als type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Xtince schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Welke merk pvc heb je laten leggen? Want je hoort juist dat pvc en kids zeer goed samengaan :)
Geen idee maar via ri-jo in neunem was.zeker.niet de goedkoopste voor 100m2

Ruim 3k betaald. Maar wat een rotzooi. Never nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:28
Hebben nu sinds een paar jaar ook PVC op de eerste verdieping en zolder van onze huidige woning. Zelf gelegd.
We vonden het zo makkelijk in onderhoud dat we in onze nieuwbouw woning weer hetzelfde gaan leggen.
Vorige weekend de bestelling gedaan bij HandyFloor in Alexandrium Rotterdam.
Leggen is super makkelijk.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 14:40
Ibidem schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:58:
Wij hebben net een ander huis gekocht en de vloer die er momenteel in ligt is gelijmd grind. Waardeloos natuurlijk en wij overwegen PVC en/of een gietvloer. Waarom de "en"? Dat heeft te maken met de grootte van de woning, er is een bijkeuken aanwezig, kantoor aan huis en een losse speelkamer voor de kids. Mogelijk willen wij diverse stijlen in de losse vertrekken

In onze huidige woning ligt PVC en daar is onze ervaring goed mee. Nu wil ik graag weten of hier iemand ervaring heeft met de zogenaamde beton look PVC vloer? Of kan ik dan net zo goed voor een giet vloer gaan in een beton kleurstelling zoals lichtgrijs?

Hoe zijn de ervaringen met een dergelijke vloer over een gelijmde grind vloer, wat komt daar nog bij kijken?
Wij waren ook opzoek naar een betoonlook pvc vloer. Vonden het belangrijk dat het zo strak mogelijk doorliep, dus geen v-naad en zo groot mogelijke stukken. Vooral dat laatste is een flinke uitdaging, meeste gaan niet groter dan 60x60.
Uiteindelijk uitgekomen bij Greenflor New Square Piaza GT907 (90x90 cm). Slijtvast 0.55mm toplaag.
Word pas over 2 weken gelegd, ervaringen kan ik dus verder nog niet delen.

Let wel op, de kleuren van de webafbeeldingen wijken m.i. enorm af, de afbeelding van onze tegel lijkt namelijk beetje bruin maar is toch echt volledig licht grijs. Je moet dus echt in de winkel een sample opvragen (tip: vraag meteen een volle tegel 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mikerosauer schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:58:
[...] zeker.niet de goedkoopste voor 100m2

Ruim 3k betaald
Ik was ruim 3k kwijt voor een vloer die ik zelf gelegd heb, en die 96m2 bedekt. Dat was een aanbieding en met een leuke korting daarbovenop. Als jij voor een gelegde vloer die groter is hetzelfde betaalt hebt was je verdacht goedkoop uit.. Zeker als daar ook nog een ondervloer en vlakken bijzat, dingen die ik niet nodig had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:39
Wimhaw schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:36:
Hebben nu sinds een paar jaar ook PVC op de eerste verdieping en zolder van onze huidige woning. Zelf gelegd.
We vonden het zo makkelijk in onderhoud dat we in onze nieuwbouw woning weer hetzelfde gaan leggen.
Vorige weekend de bestelling gedaan bij HandyFloor in Alexandrium Rotterdam.
Leggen is super makkelijk.
Neem je dan klik, plak of lijm(dryback) PVC?

Overigens vele verhalen erover, sommige zaken bieden het laten leggen van klik pvc niet meer aan wegens teveel garantie problemen met het "uit de klik schieten" van stukken, waardoor de hele vloer opnieuw gelegd moet worden.

Ik neig voor onze nieuwbouw woning naar het dunnere plak pvc omdat dat makkelijk zelf te leggen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
burne schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:53:
[...]

Ik was ruim 3k kwijt voor een vloer die ik zelf gelegd heb, en die 96m2 bedekt. Dat was een aanbieding en met een leuke korting daarbovenop. Als jij voor een gelegde vloer die groter is hetzelfde betaalt hebt was je verdacht goedkoop uit.. Zeker als daar ook nog een ondervloer en vlakken bijzat, dingen die ik niet nodig had..
De beton vloer waar die op kwam was al vlak . 8) nieuwbouw hut
Mijn meening blijft dat rommel is |:( weg gegooid geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:30
mikerosauer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:24:
[...]

De beton vloer waar die op kwam was al vlak . 8) nieuwbouw hut
Mijn meening blijft dat rommel is |:( weg gegooid geld
Ik denk dat je zelf ook begrijpt dat je n=1 mening geen reden is om te zeggen dat alle pvc rommel is? Wel goed om te horen dat je dus op moet letten want dat er zeker rommel tussen zit en erger: dat de prijs daarin niets zegt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
pixels66 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:15:
[...]

Neem je dan klik, plak of lijm(dryback) PVC?

Overigens vele verhalen erover, sommige zaken bieden het laten leggen van klik pvc niet meer aan wegens teveel garantie problemen met het "uit de klik schieten" van stukken, waardoor de hele vloer opnieuw gelegd moet worden.

Ik neig voor onze nieuwbouw woning naar het dunnere plak pvc omdat dat makkelijk zelf te leggen is..
Had in mijn huidige woning Beide varianten. De plak had ik op zolder op een bestaande houten laminaatvloer geplakt en dat heb ik geweten. Uitzetting van de houten ondervloer had als resultaat dat de stroken op de kopse kanten niet meer tegen elkaar aan zaten. Niet echt mooi, maar het was gelukkig de zolderverdieping.

Met clicklaminaat heb ik totaal geen probleem gehad. Werkt perfect en het ligt nu al bijna 2 jaar bij ons. Waarschijnlijk is het merk gebonden. O ja, zelf leggen is een kinderspel t.o.v. hout laminaat. Gaat vele malen sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Wimhaw schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:42:
[...]

Had in mijn huidige woning Beide varianten. De plak had ik op zolder op een bestaande houten laminaatvloer geplakt en dat heb ik geweten. Uitzetting van de houten ondervloer had als resultaat dat de stroken op de kopse kanten niet meer tegen elkaar aan zaten. Niet echt mooi, maar het was gelukkig de zolderverdieping.

Met clicklaminaat heb ik totaal geen probleem gehad. Werkt perfect en het ligt nu al bijna 2 jaar bij ons. Waarschijnlijk is het merk gebonden. O ja, zelf leggen is een kinderspel t.o.v. hout laminaat. Gaat vele malen sneller. ;)
Maar je hebt nog wel een ondervloer genomen bij click pvc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
pixels66 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Maar je hebt nog wel een ondervloer genomen bij click pvc?
Tuurlijk, een groene die o.a. geschikt is voor vloerverwarming. :)
Niet bij dit bedrijf maar wel dezelfde ondervloer;
https://www.onlinevloeren...NCTzq1aysv9BoCrVIQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Wimhaw schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Tuurlijk, een groene die o.a. geschikt is voor vloerverwarming. :)
Niet bij dit bedrijf maar wel dezelfde ondervloer;
https://www.onlinevloeren...NCTzq1aysv9BoCrVIQAvD_BwE
Ah, dat verklaart een hoop. Heel dun, en dat neemt mijn zorgen weg voor de vloerverwarming. Deze is ook vrij goedkoop! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
burne schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:53:
[...]

Dat is dan fors aan de prijs.

Zelf heb ik € 1450,00 INCL B.T.W. betaald voor 90m2
Het egaliseren en laten leggen inclusief kitten heeft me € 1200,00 gekost inclusief materialen.

Totaal dus € 2650,00 voor de gehele 1e verdieping (exclusief badkamer en toilet, want die zijn betegeld).

Click PVC is misschien handig met leggen, maar wij hebben vloerverwarming/koeling op de eerste verdieping, en dan werkt verlijmen toch net ff wat beter.

Bij ons ligt het er nu ruim een jaar in, en werkt echt perfect! Helemaal geen krassen / beschadigingen, terwijl we toch kleine kinderen hebben met het bijbehorende speelgoed en gedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 16-07-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dacht je eindelijk een keuze te hebben gemaakt ten aanzien van je vloeren komt je vrouw plotseling: “Ik heb eens nagedacht, ik wil geen visgraat vloer meer” zucht.... Ik ga deze keer niet toegeven (ook omdat ik vsigraat zelf wel echt mooi vind :p). Maar wilde haar argumentatie nog wel hier laten toetsen haha.

Zij denkt dat de vloer het heel druk maakt. Daarnaast houd ze niet van een klassieke inrichting en de visgraat het heel klassiek maakt. En je op den duur ook genoeg zal krijgen op de drukke vormen (ipv recht).

Ik denk zelf dat het wel meevalt en een visgraat vloer heel goed kan met een moderne (we gaan voor de “scandinavische”) inrichting. En het helemaal niet druk hoeft te zijn voor de ogen.

Hier al mensen die genoeg hebben van hun visgraat vloer of kan een backup krijgen :p? De vloer wordt trouwens de parva plus light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
De vloer die je hebt uitgezocht is nou niet het toppunt van drukte. Denk dat het met visgraat wel meevalt.

Weet niet wat je verder nog aan kleuren in huis hebt, hier is het wit (9010, plafond), wit (9001, muur) en wit laminaat. De teakhout meubels moeten het dan gezellig maken. Volgende opknapbeurt wordt muur ook 9010 en vloer moet wat donkerder en drukker worden. Ik vind de vloer nu vooral saai en muren mogen wel wat frisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
_JGC_ schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:13:
De vloer die je hebt uitgezocht is nou niet het toppunt van drukte. Denk dat het met visgraat wel meevalt.

Weet niet wat je verder nog aan kleuren in huis hebt, hier is het wit (9010, plafond), wit (9001, muur) en wit laminaat. De teakhout meubels moeten het dan gezellig maken. Volgende opknapbeurt wordt muur ook 9010 en vloer moet wat donkerder en drukker worden. Ik vind de vloer nu vooral saai en muren mogen wel wat frisser.
Dat vind ik ook met de parva plus. Plafond wordt idd wel wit, maar we gaan de muren wel een kleurtje geven denk ik. Meer neigend naar licht groenig. Ook wel een beetje wit. Vooral open kleuren en niet te donker. Idd met meubels wel wat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:25
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Deleon78 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Bekend "probleem" ;)
Overweeg anders een Hongaars motief, is weer net iets anders maar toch hetzelfde.
En zorg voor rustige latten :)
Hongaars motief oogt mij juist wat drukker, zo op de fotos te zien. Maar vrouw wil graag gewoon recht. Zet de parva plus gewoon in bestelling, kunnen we ook niet terug :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:25
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Deleon78 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:25:
Haha dan heb je straks een mooie vloer waar je in je eentje van kan genieten ;)
Ze moet maar leren concessies te doen, doe ik vaak zat haha. Nee, denk oprecht dat ze het ook mooi gaat vinden. Maar vrouwen en twijfelen.... Vooral als je zo lang moet wachten met alles. Soms moet je zelf maar de knopen doorhakken. Tot nu toe met alles gedaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
*dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Xtince op 21-07-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Xtince schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:39:
Dacht je eindelijk een keuze te hebben gemaakt ten aanzien van je vloeren komt je vrouw plotseling: “Ik heb eens nagedacht, ik wil geen visgraat vloer meer” zucht.... Ik ga deze keer niet toegeven (ook omdat ik vsigraat zelf wel echt mooi vind :p). Maar wilde haar argumentatie nog wel hier laten toetsen haha.

Zij denkt dat de vloer het heel druk maakt. Daarnaast houd ze niet van een klassieke inrichting en de visgraat het heel klassiek maakt. En je op den duur ook genoeg zal krijgen op de drukke vormen (ipv recht).

Ik denk zelf dat het wel meevalt en een visgraat vloer heel goed kan met een moderne (we gaan voor de “scandinavische”) inrichting. En het helemaal niet druk hoeft te zijn voor de ogen.

Hier al mensen die genoeg hebben van hun visgraat vloer of kan een backup krijgen :p? De vloer wordt trouwens de parva plus light
Je vriendin heeft gewoon gelijk.

Zelf geen ervaring mee maar dit is echt een smaakgebonden punt en dat betekend dat jullie daar samen uit moeten komen zonder onze hulp :>

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtince
breinonline schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 06:45:
[...]

Je vriendin heeft gewoon gelijk.

Zelf geen ervaring mee maar dit is echt een smaakgebonden punt en dat betekend dat jullie daar samen uit moeten komen zonder onze hulp :>
Zij is knapper dan dat ik ben, dus ik zal wel een betere smaak hebben ☺.
Ik heb er haar niet meer over gehoord, dus zal wel goed zijn haha. Heb ook geen zin om weer vloeren te moeten kiezen. Parva plus light it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Xtince schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:15:
[...]

...
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Pvc vloeren zijn mits je een goed merk neemt zeker geen rommel.
Ik werk al jaren in de vloerenbranche en heb na de tegelvloer in mijn vorige huis nu op alle 3 de verdiepingen pvc stroken gelegd.
Ik hoor van mijn vrouw dat het onderhoud makkelijker is dan bij de tegels en krassen heb ik ook nog niet kunnen ontdekken na een half jaar gebruik (gezin met kinderen en hond)
Wel is het heel belangrijk niet te bezuinigen op het egaliseren. Dit bepaald echt voor een groot deel de strakke uitstraling van het eindresultaat ( ook altijd een nieuwe dekvloer egaliseren bij plak pvc)

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
ALF99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:29:
Ik werk al jaren in de vloerenbranche en heb na de tegelvloer in mijn vorige huis nu op alle 3 de verdiepingen pvc stroken gelegd.
Ik hoor van mijn vrouw dat het onderhoud makkelijker is dan bij de tegels en krassen heb ik ook nog niet kunnen ontdekken na een half jaar gebruik (gezin met kinderen en hond)
Wel is het heel belangrijk niet te bezuinigen op het egaliseren. Dit bepaald echt voor een groot deel de strakke uitstraling van het eindresultaat ( ook altijd een nieuwe dekvloer egaliseren bij plak pvc)
Voor welk merk heb jij dan gekozen? En waarom dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098699

Ik heb een maand terug een vloer zelf gelegd van Simplay. Deze kwam ik tegen tijden een dagje in de sauna bij Thermen waar iemand me dat vertelde. We zaten zelf nog te twijfelen tussen klik pvc of lijmen kwam ik deze tegen. Het grote verschil: je kunt deze zo leggen omdat het hele dikke "planken" zijn en met een stanley mes de hoeken doen. Behalve de vloer waren we verder ook geen kosten kwijt aan lijmen of uren of plinten. Tot nu toe bevalt het heel goed.
We hebben ook nog wat extra planken liggen omdat je namelijk bij een kras de plank er direct uit kunt halen en vervangen. We hebben zelf kleur Grey Weathered Wood van Simplay.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ALF99
@Pink confetti wij hebben gekozen voor de Forbo Allura pvc stroken verkrijgbaar met een toplaag van 0.55 of 0.7
Dit is 1 vd merken welke wij projectmatig veel toepassen , dwz dat we deze in bijvoorbeeld kantoren/winkels/verzorginstehuizen etc leggen.
Wij hebben specifiek voor deze strook gekozen vanwege de uitstraling, maar hebben de keuze vooraf wel beperkt tot de merken welke we projectmatig veel toepassen en waar ik ook al goede referenties van had.
Andere merken waar we naar hebben gekeken zijn oa Tarkett id premier en Gerflor creation beide ook in 0.55 en 0.7 verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 18:11
ALF99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:58:
@Pink confetti wij hebben gekozen voor de Forbo Allura pvc stroken verkrijgbaar met een toplaag van 0.55 of 0.7
Hebben jullie voor 0.55 of 0.7 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF99
0.55 is de gangbare (normaal projectmatig gebruik) toplaag en hebben wij ook genomen.
0.7 wordt gebruikt voor zwaar projectmatig gebruik, en is niet nodig in een woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 18:11
Inderdaad, en bij welke (online) winkel hebben jullie besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALF99
Ik heb het rechtstreeks bij de fabrikant besteld.
Maar deze merken zijn bij elke gerenomeerde ( project) inrichter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
ALF99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:58:
Dit is 1 vd merken welke wij projectmatig veel toepassen , dwz dat we deze in bijvoorbeeld kantoren/winkels/verzorginstehuizen etc leggen.
Wij hebben specifiek voor deze strook gekozen vanwege de uitstraling, maar hebben de keuze vooraf wel beperkt tot de merken welke we projectmatig veel toepassen en waar ik ook al goede referenties van had.
Andere merken waar we naar hebben gekeken zijn oa Tarkett id premier en Gerflor creation beide ook in 0.55 en 0.7 verkrijgbaar.
Thanks voor de feedback!

Vandaag hebben we gekeken bij de pvc vloeren van Woninginrichting-Aanhuis.nl. Op het eerste gezicht vond ik ze er mooi uitzien. Ik heb dan ook nog niet veel vloeren gezien en weet nog niet zo goed welke een goede vloer of juist niet is. Weet alleen wat wel of niet mooi vind... ;)

Het wordt wel een prijzig verhaal incl egaliseren/lijmen etc..
Misschien toch ook maar kijken bij een gietvloer??

We waren ook bij een andere zaak geweeest waar ik de vloeren niet mooi vond.

Heeft iemand ervaring met de vloeren van Woninginrichting-Aanhuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ALF99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:29:
Ik heb een plavuizen vloer, die wil ik niet slopen. Er zit vloerverwarming in. Moet ik dit egaliseren, of kan ik ook een ondervloer er onder laten leggen? (bv: https://www.handyfloor.nl/prime-ondervloer.html)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

syntesia schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Ben benieuwd naar het eindresultaat en jouw ervaringen met de desbetreffende winkel :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:52
Iemand ervaring met de click-pvc vloeren van Berry Alloc?

Het click systeem ziet er heel handig uit en ik heb dit merk op het oog voor de 1e verdieping van mijn nieuwbouwwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:21
Pink confetti schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:43:
[...]
Heeft iemand ervaring met de vloeren van Woninginrichting-Aanhuis?
Geen product-ervaring, maar wel ervaring met de zaak.

Wij zijn erg goed geholpen en geïnformeerd. Maar uiteindelijk zijn we ergens gegaan. Ze waren simpelweg een stuk duurder dan andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Yellowneck schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 01:14:
[...]

Ben benieuwd naar het eindresultaat en jouw ervaringen met de desbetreffende winkel :)
zou deze week een foto maken van het eindresultaat.
aankomende vrijdag komen ze nog de plinten plaatsen, want daar kwamen ze vorige week niet aan toe.
Maar het vloertje zit er perfect in zoals ik het nu heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
jasperdeman schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:12:
[...]

Geen product-ervaring, maar wel ervaring met de zaak.

Wij zijn erg goed geholpen en geïnformeerd. Maar uiteindelijk zijn we ergens gegaan. Ze waren simpelweg een stuk duurder dan andere zaken.
Hetzelfde hier. Volgens mij rekenen zijn “het advies” ook sterk door in de tarieven. Lagen echt flink hoger dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
Nijl schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:49:
[...]

Ik heb een plavuizen vloer, die wil ik niet slopen. Er zit vloerverwarming in. Moet ik dit egaliseren, of kan ik ook een ondervloer er onder laten leggen? (bv: https://www.handyfloor.nl/prime-ondervloer.html)
Ik zou geen ondervloer gebruiken als je nog veel plezier wil hebben van de vloerverwarming. Als jet goed wil doen dan laat je de plavuizen schuren en dan egaliseren. Er zal best wel een ondervloer zijn die zogenaamd over vloerverwarming maar het blijft in mijn ogen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
Xtince schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:15:
[...]

Ik heb er haar niet meer over gehoord, dus zal wel goed zijn haha. Heb ook geen zin om weer vloeren te moeten kiezen. Parva plus light it is!
Wij hebben afgelopen maart ook mFlor Parva Plus laten leggen (kleur Warm Sycamore) en zijn er echt 1000% blij mee. Ook veel mensen gehoord die bij binnenkomst verrast waren en het echt een mooie vloer vinden.

De vloer oogt niet te druk en al helemaal niet klassiek. We hebben dan ook niet gekozen voor een 'klassieke' rechte rand langs de muur.

Spul was wel vrij prijzig. Wij hebben richting de 80 euro per m2 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surferboy87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09-2024
EdwinB schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:16:
[...]

Wij hebben afgelopen maart ook mFlor Parva Plus laten leggen (kleur Warm Sycamore) en zijn er echt 1000% blij mee. Ook veel mensen gehoord die bij binnenkomst verrast waren en het echt een mooie vloer vinden.

De vloer oogt niet te druk en al helemaal niet klassiek. We hebben dan ook niet gekozen voor een 'klassieke' rechte rand langs de muur.

Spul was wel vrij prijzig. Wij hebben richting de 80 euro per m2 betaald.
Foto? Ben heel benieuwd, wij zijn ons ook aan het orienteren op pvc-vloeren en deze staat hoog op het lijstje! :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Marcusso
Zoals beloofd nog wat foto's van mijn (eerste) huisje met de mFlor Parva Plus Warm Sycamore. Nog steeds erg blij met deze vloer. Ook een foto van de overgang naar de droogloopmat bijgevoegd.

Zit er sinds Maart in, maar moeten nog wel wat dingetjes gebeuren. Zoals een elektra snoertje weg werken of de plinten in de gang. Maar dat zijn details. ;)

Ik heb momenteel even geen dSLR bij de hand, dus heb met m'n iPhone (in portrait want dan zien we meer vloer...) maar even wat foto's gemaakt. Alles onbewerkt om een zo werkelijk mogelijk beeld te geven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Marcusso op 12-08-2018 14:00 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 06:10
Wauw, super gaaf @Marcusso ! Wat een vloer toch doet voor de uitstraling.
Ook wij willen kiezen voor een PVC vloer. Eerste zaak waar we nu binnen zijn gelopen is Adbouw in Uden.
Veel keuze en geschikte man die ons aansprak. Werken met Moduleo vloeren.
Ik ben benieuwd wat normaal is voor het laten leggen van een PVC vloer per vierkante meter.
Dus los van de vloer (die uiteraard zelf te bepalen is) vragen zij €27,50m2. Daar zit dan schuren, egaliseren, loon van die mannen, ondervloer en het lijmen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Marcusso schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:54:
Zoals beloofd nog wat foto's van mijn (eerste) huisje met de mFlor Parva Plus Warm Sycamore. Nog steeds erg blij met deze vloer. Ook een foto van de overgang naar de droogloopmat bijgevoegd.

Zit er sinds Maart in, maar moeten nog wel wat dingetjes gebeuren. Zoals een elektra snoertje weg werken of de plinten in de gang. Maar dat zijn details. ;)

Ik heb momenteel even geen dSLR bij de hand, dus heb met m'n iPhone (in portrait want dan zien we meer vloer...) maar even wat foto's gemaakt. Alles onbewerkt om een zo werkelijk mogelijk beeld te geven.

***members only***
Heb je info over de wandafwerking die ik op de gang en slaapkamer zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
AlexSaxoMusic schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:27:
Ook wij willen kiezen voor een PVC vloer. Eerste zaak waar we nu binnen zijn gelopen is Adbouw in Uden.
Veel keuze en geschikte man die ons aansprak. Werken met Moduleo vloeren.
Ik ben benieuwd wat normaal is voor het laten leggen van een PVC vloer per vierkante meter.
Dus los van de vloer (die uiteraard zelf te bepalen is) vragen zij €27,50m2. Daar zit dan schuren, egaliseren, loon van die mannen, ondervloer en het lijmen in.
Wij hebben vorig jaar 14 eur/m2 betaald, was zonder factuur, dus zonder btw, dus op papier lijkt 27,50 /m2 me niet goedkoop, maar ook niet hufterig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Ligt ook aan de dikte van de egalinelaag die nodig is lijkt me, dat is geen heel goedkoop spul.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
breinonline schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:04:
Ligt ook aan de dikte van de egalinelaag die nodig is lijkt me, dat is geen heel goedkoop spul.
Ik kreeg die prijs telefonisch door, de legger had niets gezien, dus heel prijsbepalend zal de egaline wel niet zijn geweest vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
AlexSaxoMusic schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:27:
Thnx!
SquareOne schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:16:
[...]

Heb je info over de wandafwerking die ik op de gang en slaapkamer zie?
Dat is behang van Elitis, in de huiskamer / trap en gang boven de Movida (ik geloof VP 625 41) en in de slaapkamer de 'Big Croco' VP 423 06

Kost wel wat die rollen, maar geeft een unieke uitstraling. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

heeft iemand ervaring met Novilon, bijvoorbeeld de vtwonen-lijn? Hoe is de kwaliteit/uitstraling naar jullie idee? Zo'n brede rol van 4 meter kan nogal schelen in de kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
Behoorlijke bump :)

Welk merk heb je liggen?
De Rikster schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:02:
Ik heb het al tien jaar liggen in de woonkamer en keuken, kostte een hele hoop geld maar is echt niet van echt te onderscheiden (patroon en reliëf kloppen ook met elkaar, dus de nerven en knoesten die je ziet voel je ook 1:1). Mijn schoonvader die al 35 jaar timmerman is in het exclusieve werk heb ik de losse stroken die over waren in handen gedrukt omdat hij dacht dat ik hem voor de gek hield.

Gewoon halfjaarlijks met bijhorende onderhoudsmiddelen reinigen en beschermen en het uiterlijk blijft ook net als hout, krast net als hout, voelt net als hout, werkt niet als hout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
RogerRoger schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:52:
Behoorlijke bump :)

Welk merk heb je liggen?

[...]
Allura van Forbo, alleen is niet meer leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
woekele schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:44:
heeft iemand ervaring met Novilon, bijvoorbeeld de vtwonen-lijn? Hoe is de kwaliteit/uitstraling naar jullie idee? Zo'n brede rol van 4 meter kan nogal schelen in de kosten...
Wij laten in onze nieuwbouwwoning novilon leggen (eerste en tweede verdieping + zolder), gekozen voor VT wonen (kiezel). Zag er in de showroom prima uit, ook een voorbeeld van de naad gezien. We hebben voor novilon gekozen ivm vloerverwarming, makkelijk onderhoud, geluidsdemping (ivm laminaat), gunstige prijs en uiteraard omdat we het er mooi uit vinden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Iemand ervaring met PVC in de badkamer en eventueel zelfs tegen de muur op? Lees overal dat het geschikt is maar ben wel enigszins huiverig. Lijkt me zo vreemd om in de douche op bijvoorbeeld een houtlook te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Falch schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Wij laten in onze nieuwbouwwoning novilon leggen (eerste en tweede verdieping + zolder), gekozen voor VT wonen (kiezel). Zag er in de showroom prima uit, ook een voorbeeld van de naad gezien. We hebben voor novilon gekozen ivm vloerverwarming, makkelijk onderhoud, geluidsdemping (ivm laminaat), gunstige prijs en uiteraard omdat we het er mooi uit vinden zien.
Tof! Snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met ivm laminaat? Je gaat toch geen laminaat over je Novilon heen leggen? :D

En ga je voor stroken, of voor de brede rol?

Zou erg tof zijn als je t.z.t. wat foto's/ervaringen kunt delen. Wanneer is ongeveer de planning?

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 15-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
woekele schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:31:
[...]

Tof! Snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met ivm laminaat? Je gaat toch geen laminaat over je Novilon heen leggen? :D

En ga je voor stroken, of voor de brede rol?

Zou erg tof zijn als je t.z.t. wat foto's/ervaringen kunt delen. Wanneer is ongeveer de planning?
In vergelijking met laminaat. :+

Wij gaan voor de brede rol van 4 meter. Op deze manier hebben we enkel naden onder de deuren en in 2 van de 4 slaapkamers (en op zolder 2 naden). De planning is jan 2019, zal tzt foto’s plaatsen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Bij nader inzien hebben wij toch besloten om de trappen wellicht ook met pvc te bekleden (in plaats van tapijt). Maar wat ik me afvraag of pvc niet te glad is? De oudste van 3 gaat nu net pas zelf de trap op en af, dus wil wel voor veiligheid gaan (vandaar ook in eerste instantie tapijt als voorkeur). Vind trouwens die ijzeren “anti slip” oplossingen foei lelijk en juist gevaarlijk (kleine voetjes blijven er achterhaken)

Hier ervaringen met pvc op de trap (evt. ook icm kleine kids)?

Is het daarnaast ook mogelijk om dezelfde pvc (parva plus) ook op de trappen te laten plaatsen? Of gaat dat niet met elk willekeurig pvc? Denk wel dat het mooi is als het gelijk is aan de vloer.

[ Voor 10% gewijzigd door Xtince op 15-08-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xtince schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:03:
Hier ervaringen met pvc op de trap (evt. ook icm kleine kids)?
Geen trap, maar als ik thuiskom zet ik m'n rugzak op de grond, hang m'n jas aan de kapstok en schop m'n schoenen uit. En ik heb prima grip op sokken. Geen enkel risico op onverwacht geslip.

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
Voor de ondernemers onder ons: ik heb een bouwactiviteit toe laten voegen aan mijn eenmanszaak en kan nu veelal bij de professionele loketten terecht voor allerlei producten. Scheelt soms echt fors, doordat je terug kan naar de producenten. Die hebben vaak afspraken met distributeurs dat ze zelf niet aan consumenten leveren. Maar ik ben geen consument ik ben ontwikkelaar! :+
ALF99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:18:
Ik heb het rechtstreeks bij de fabrikant besteld.
Maar deze merken zijn bij elke gerenomeerde ( project) inrichter te krijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste