PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Iemand ervaring met los een vloer bestellen en elders iemand regelen om deze te leggen? Zie dat de vloer die we op het oog hebben in DE zo'n 10 euro per m2 scheelt en bij >200m2 scheelt dat nogal.
Wil alleen wel dat het leggen netjes gebeurd, iemand ervaring met een "losse" stoffeerder?
Of misschien een Duits bedrijf dat hier in NL legt, is ook een optie. We wonen op 30min van de grens van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:11:
Is dit normaal voor een pvc lijm vloer (mFlor) die geplaatst zou moeten zijn door een professional?
Wat is de fouttolerantie van zo'n vloer.

Dit is bij een vriend van me gelegd afgelopen week, 95% van de vloer is goed alleen een paar van dit soort kieren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier ook een pvc vloer laten leggen van mFlor. Inderdaad hier en daar wat stukken met spleten/naden. Volgens de legger was de fouttolerantie 2mm. Van normale afstand valt het niet op (mede door kleur en structuur van de gekozen vloer), maarja ging natuurlijk met neus bovenop zitten en dan valt t wel op.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Yellowneck schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:15:
[...]

Hier ook een pvc vloer laten leggen van mFlor. Inderdaad hier en daar wat stukken met spleten/naden. Volgens de legger was de fouttolerantie 2mm. Van normale afstand valt het niet op (mede door kleur en structuur van de gekozen vloer), maarja ging natuurlijk met neus bovenop zitten en dan valt t wel op.
Inmiddels is de legger bij die vriend weer geweest en de boel nog een keer gewalst en met een heatgun het e.e.a. gecorrigeerd. Ziet er weer beter uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Bij ons wordt PVC nu gelegd, verlijmd. Nieuwbouw.
Helaas is de vloer niet helemaal recht. Voor het PVC is dat geen probleem maar voor de plinten wel. Je ziet flinke spleten hier en daar (spleten tussen de plint en de pvc vloer).

Nu wil ik dat de legger gewoon een dun kitrandje aanbrengt maar hij zegt dat kit alleen maar stof aantrekt en dat het een bende wordt.

Hoe wordt dit normaal opgelost? Er bestaat toch vast wel een type kit hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009623

Jazco2nd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:26:
Bij ons wordt PVC nu gelegd, verlijmd. Nieuwbouw.
Helaas is de vloer niet helemaal recht. Voor het PVC is dat geen probleem maar voor de plinten wel. Je ziet flinke spleten hier en daar (spleten tussen de plint en de pvc vloer).

Nu wil ik dat de legger gewoon een dun kitrandje aanbrengt maar hij zegt dat kit alleen maar stof aantrekt en dat het een bende wordt.

Hoe wordt dit normaal opgelost? Er bestaat toch vast wel een type kit hiervoor?
Is het inmiddels opgelost?
Morgen komen ze bij ons een verlijnmde pvc vloer leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 1009623 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:41:
[...]

Is het inmiddels opgelost?
Morgen komen ze bij ons een verlijnmde pvc vloer leggen!
Haha nee, heb de vraag alleen hier uitstaan :)
Het is blijkbaar normaal. Maar ik vind het veel mooier als er geen kieren zijn.. ze zijn namelijk vrij duidelijk.

Ben erg benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost, met name welk spul je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009623

Oh? Schrik er een beetje van! Kieren had ik niet verwacht...heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 1009623 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:11:
Oh? Schrik er een beetje van! Kieren had ik niet verwacht...heb je een foto?
Zal ik morgen ff maken.
Maar wel logisch. Nieuwbouw wordt echt niet meer zo netjes opgeleverd als vroeger. Anhydriet is de makkelijkste en snelste oplossing om een afdekvloer te storten, maar vereist ook meeste voorwerk (gelijkmaken en schuren).

Daarom verwachtte ik wel een oplossing.. iets met een bepaald type afwerkingskit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb eerst hoge plinten geplaatst en toen egaliseren en pvc vloer dr tegenaan. Op advies van de vloerenlegger. Ligt er prima in. De hoogte van de egalisatie en vloer maskeren bijna alle spleten. Ik ben wel van plan de naad tussen vloer en plint nog te kitten met een klein streepje transparante kit om de houten plinten te beschermen tegen dweilwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kaasplank schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:39:
Ik heb eerst hoge plinten geplaatst en toen egaliseren en pvc vloer dr tegenaan. Op advies van de vloerenlegger. Ligt er prima in. De hoogte van de egalisatie en vloer maskeren bijna alle spleten. Ik ben wel van plan de naad tussen vloer en plint nog te kitten met een klein streepje transparante kit om de houten plinten te beschermen tegen dweilwater.
Wow dat klinkt geniaal!
Helaas, bij ons zijn ze al aan het leggen, egaliseren is dus al gedaan.. pfff

Edit: het praktische nut van de plint is dan wel weg, het verbergen van de vloer (snij) randen..

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
Kaasplank schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:39:
Ik weet niet hoe groot de kieren zullen zijn dat ervaren wordt. Volgende week wordt bij ons de vloer geegaliseerd (nieuwbouw) en daarna pvc neergelegd. Maar gezien jouw post, vraag ik me af, of je dan geen hoogte verschil ziet tussen de pvc en plint hoogte. Ergens moet het immers te zijn, of het een kier is onder de plint of een plint die niet op alle plekken even hoog is tov de pvc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Bij ons werd idd ook geadviseerd om eerst plinten te plaatsen en daarna pas egaliseren en pvc. Kan je dus niet verder helpen helaas. Klus wordt trouwens pas in februari uitgevoerd weet dus niet of dit een spleetloze oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:57:
[...]

Wow dat klinkt geniaal!
Helaas, bij ons zijn ze al aan het leggen, egaliseren is dus al gedaan.. pfff

Edit: het praktische nut van de plint is dan wel weg, het verbergen van de vloer (snij) randen..
De vloer wordt netjes tegen de plint aangesneden.
mgizmo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:13:
[...]
Maar gezien jouw post, vraag ik me af, of je dan geen hoogte verschil ziet tussen de pvc en plint hoogte.
Dat valt bij een 10cm hoge plint natuurlijk een stuk minder op dan een donkere spleet. Ik heb op 70 m2 2 kleine spleten die ik van plan ben op te vullen met kit en dan te schilderen. Dan zie je ze denk ik nog amper tenzij je d'r op de knieen bij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClaesP
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Kan iemand mij uitleggen hoe ze te werk gaan met het repeterende patroon op de pvc-stroken?

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Wij kitten normaalgesproken af in Trijs (transparant grijs), hiermee creer je een beetje wazig randje welke eventuele schaduwrandjes weghaalt ,dit oogt vaak beter dan wit of transparant.
wel is het belangrijk dat dit netjes en met een heel fijn kitnaadje gebeurt.

Een repeterend patroon in je pvc komt niet zo vaak meer voor, dit was een paar jaar geleden wat vaker dan is het zaak om zoveel mogelijk te mengen uit verschillende pakken alvorens te leggen. tegenwoordig hebben de meeste leveranciers een heel wisselend patroon in de stroken zitten en komt een zelfde strook niet zo vaak meer voor dat het storend zou zijn.

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
ClaesP schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:20:
Kan iemand mij uitleggen hoe ze te werk gaan met het repeterende patroon op de pvc-stroken?
Hangt af van de kwaliteit van je PVC (hoe veel verschillende prints er worden gebruikt). Bij Moduleo Impress en Select en (hebben wij door het hele huis), is het printwerk wat intelligenter waardoor patronen minder zichtbaar zijn, ik geloof minimaal iets van 14 verschillende stroken, en elementen als noesten etc worden op verschillende plekken gezet, dus niet altijd op dezelfde plek bij 1 variant. Goedkopere PVC kan bijv. maar 7 verschillende prints hebben waardoor het eerder zichtbaar wordt.

Vervolgens zit het in de pakken al netjes door elkaar en de ervaren legger heeft daarnaast een goed oog, hij kijkt dus wat hij legt zonder het klakkeloos erin te kwakken.

Bij ons moet ik echt moeite doen om herhaling te zien, beneden dus dat Moduleo Impress (zit voelbaar relief in dat de houttekening volgt) zo'n 65m2 en boven 75m2+ Select.

Overigens een aanrader, al gebruiken ze wel verschillende leggers als partners: laminaatxxl, webshop incl. grote showroom (laat je niet verwarren door de naam). Email communicatie kan soms ietsje beter, maar altijd bereikbaar.

//edit, mbt plinten. Hier ook gewoon hoge plinten (Cando aan de muur) op de verlijmde PVC vloer, hier en daar wel een kiertje, maar dat hou je en valt echt niet op.

Echt super tevreden hoe het erin zit. Heerlijk strak bij deurkozijnen etc en zeer sterk. Bij de deuren en trappen trouwens is wel gekit.

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 21-12-2017 13:31 ]

• ClaesP
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Thnx Alf en Giant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1016417

Wat fijn om zo ervaringen te lezen.

Onze nieuwbouwwoning word eind januari opgeleverd. Wij hebben momenteel een offerte voor een pvc vloer 50m2 maar met snijverlies 54,50 m2 incl plinten. Incl leggen. Incl egaliseren en incl een droogloopmat (coral mat een van de goedkopere)

Voor een prijs van 3400 euro. Hierin zit een korting verwekt van 20 procent op het pvc materiaal. En is van de binnen collectie. 0,5 toplaag en voelbare structuur.

Nu heb ik al geprobeerd te onderhandelen maar ik werd er van verzekerd dat dit echt een goede scherpe prijs is.
Wat denken jullie ? Is dit inderdaad een scherpe prijs ? Ik zit erg in een dubio. Mocht dit geen scherpe prijs zijn waaraan denk je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij is het grootste probleem bij zo een mooie PVC vloer dat je die er nooit meer op een normale manier van je vloer af krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Anoniem: 1016417 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:37:
Wat fijn om zo ervaringen te lezen.

Onze nieuwbouwwoning word eind januari opgeleverd. Wij hebben momenteel een offerte voor een pvc vloer 50m2 maar met snijverlies 54,50 m2 incl plinten. Incl leggen. Incl egaliseren en incl een droogloopmat (coral mat een van de goedkopere)

Voor een prijs van 3400 euro. Hierin zit een korting verwekt van 20 procent op het pvc materiaal. En is van de binnen collectie. 0,5 toplaag en voelbare structuur.

Nu heb ik al geprobeerd te onderhandelen maar ik werd er van verzekerd dat dit echt een goede scherpe prijs is.
Wat denken jullie ? Is dit inderdaad een scherpe prijs ? Ik zit erg in een dubio. Mocht dit geen scherpe prijs zijn waaraan denk je dan ?
Lijkt mij nog aardig aan de prijs, al weet ik niet hoeveel plinten jullie hebben. Mijn vloer (Moduleo Select) heb ik besteld voor EUR 40,66/m2 (incl. egaliseren en leggen). Wellicht heb jij een hele dure vloer, maar ik heb wel gemerkt dat rondshoppen loont. Ben ook bij de plaatselijke interieurzaak geweest, daar was ik voor exact hetzelfde >50% duurder uit..
dhm00 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:18:
Volgens mij is het grootste probleem bij zo een mooie PVC vloer dat je die er nooit meer op een normale manier van je vloer af krijgt?
Dat is bij tapijt, plavuizen, kurk, marmoleum, een gietvloer en parket niet heel veel anders, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben niet echt tevreden over mijn PVC-vloer (merk Flexxfloors). Deze om precies te zijn. Ik heb ze nu twee jaar liggen.

De voordelen vind ik dat het heerlijk warm is, fijn loopt, niet te hard, prettig legt en goed te onderhouden is.

Wat me tegenvalt is hoe slecht het hersteld als je er langere tijd druk op gezet hebt, bijvoorbeeld met een kast. De deuken van de poten blijf je heel lang zien!

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 22-12-2017 10:41 . Reden: Het merk even opgezocht, Flexxfloors ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 19:15
Anoniem: 922281 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:24:
[...]

Lijkt mij nog aardig aan de prijs, al weet ik niet hoeveel plinten jullie hebben. Mijn vloer (Moduleo Select) heb ik besteld voor EUR 40,66/m2 (incl. egaliseren en leggen). Wellicht heb jij een hele dure vloer, maar ik heb wel gemerkt dat rondshoppen loont. Ben ook bij de plaatselijke interieurzaak geweest, daar was ik voor exact hetzelfde >50% duurder uit..
Waar? Wij zijn ook rond aan het kijken, maar daar krijg ik het niet voor gevonden. Veel Moduleo Select vloeren vind ik niet eens voor die prijs online zonder leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreadramon schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:10:
[...]

Waar? Wij zijn ook rond aan het kijken, maar daar krijg ik het niet voor gevonden. Veel Moduleo Select vloeren vind ik niet eens voor die prijs online zonder leggen...
Vloerloods.nl, outletpvc kwam met ongeveer dezelfde prijs. Zoek je wel op PVC die je moet lijmen? Click-PVC is inderdaad duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Ja, zie hier bijvoorbeeld: https://www.outletpvc.com...zhfnymZGNvC0aAu03EALw_wcB

Dat lijkt een beetje de standaard prijs te zijn. Overigens zelf willen wij het in visgraat laten leggen, dan kom je automatisch iets duurder uit. Overal komen we rond de 70 euro incl. egaliseren en leggen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Ik wil misschien PVC over een bestaande tegelvloer leggen in het toilet.
Moet ik dan over de gehele tegelvloer een egaliserende laag aanbrengen, of een ondervloer, of kan ik ook alleen de voegen wat opvullen als het ware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is incl. leggen.
Dat lijkt een beetje de standaard prijs te zijn. Overigens zelf willen wij het in visgraat laten leggen, dan kom je automatisch iets duurder uit. Overal komen we rond de 70 euro incl. egaliseren en leggen uit.
Dat zal inderdaad duurder zijn (maar ik heb geen idee hoeveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1016417

Anoniem: 922281 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:24:
[...]

[...]

Dat is bij tapijt, plavuizen, kurk, marmoleum, een gietvloer en parket niet heel veel anders, wel?
Bedankt voor je reactie omgerekend betalen we incl alles (egaliseren leggen mat en plinten) dus 63 euro per m2.

Wat betreft je vraag over de plinten: we hebben een redelijk standaard rijtjes huis. Je komt binnen in de gang. Na de gang krijg je de woonkamer ban zo"n 10 bij 5. En naast de gang zit de keuken. Daar komt een L keuken.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor het totaal plaatje ?

De collectie heet overigens BINNEN en is alleen bij speciaal zaken te krijgen online heb ik hem nog niet gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1016417 op 22-12-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1016417 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je reactie omgerekend betalen we incl alles (egaliseren leggen mat en plinten) dus 63 euro per m2.

Wat betreft je vraag over de plinten: we hebben een redelijk standaard rijtjes huis. Je komt binnen in de gang. Na de gang krijg je de woonkamer ban zo"n 10 bij 5. En naast de gang zit de keuken. Daar komt een L keuken.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor het totaal plaatje ?
Dat weet ik niet, maar als ik mijn vloer voor zo'n 40 euro per meter kan krijgen, lijkt mij 63 vrij hoog. Plinten kosten een paar euro per meter (kan je zelf even opzoeken), voor een goeie vloermat ben je met 75 euro ook wel klaar.
Ik zou gewoon even wat offertes opvragen bij de vloerenzaken die in dit topic worden genoemd, dan weet je het snel genoeg.
De collectie heet overigens BINNEN en is alleen bij speciaal zaken te krijgen online heb ik hem nog niet gezien.
Dat zou ik sowieso dus niet doen. Als het heel goedkoop is kan je de gok wagen met een budget/no name-vloer, maar voor dat geld wil ik gewoon een vloer van een gerenommeerd merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
Lensent schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:52:
Ik wil misschien PVC over een bestaande tegelvloer leggen in het toilet.
Moet ik dan over de gehele tegelvloer een egaliserende laag aanbrengen, of een ondervloer, of kan ik ook alleen de voegen wat opvullen als het ware?
Dat zou ik niet doen, dan sowieso egaliseren want je gaat het sowieso zien anders lijkt me.

@anderen check ook laminaatxxl, zoals eerder gezegd dus hele goede ervaring mee (hele huis, 2 soorten Moduleo PVC incl. Egaliseren en ze hebben de trappen ook voor ons van tapijt voorzien). http://www.laminaatxxl.nl/pvc-vloeren/

Bijv. dus die Moduleo Impress (met relief dat de houtstructuur volgt) voor zo'n 44incl leggen. Of de Moduleo Select voor 30incl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Laat ik onze ervaringen hier eens delen. Wij hebben ook een PVC vloer van Mflor die er inmiddels een jaar of acht in ligt. Wij hebben grote honden en daarom hebben we bij de aanschaf garantie gevraagd van de legger dat de vloer daartegen zou kunnen. Toen de vloer er net in lag zagen we direct krassen van de nagels van de honden ontstaan. De legger is toen met de fabrikant langs gekomen en er is toen op hun kosten een polyurethaan toplaag aangebracht. Nog steeds ontstaan wel krasjes maar niet zo diep als in het begin. Naast de hondennagels wordt bij ons ook veel zand ingelopen wat natuurlijk veel slijt. Tot dusverre houdt de vloer zich nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 20:41
Interessant om te lezen, wij zijn ook op zoek naar een pvc vloer, heeft iemand een tip voor een pvc vloerenwinkel in de omgeving van Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
froid schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:46:
Interessant om te lezen, wij zijn ook op zoek naar een pvc vloer, heeft iemand een tip voor een pvc vloerenwinkel in de omgeving van Leiden?
Wij zijn in 2016 bij J&M vloeren in Leiderdorp geweest. Prima zaak met goed advies. Uiteindelijk gekocht bij Europa Parket omdat ze net een beter gevoel achterlieten met een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 28-05 16:00
Giant87 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:42:
[...]

Dat zou ik niet doen, dan sowieso egaliseren want je gaat het sowieso zien anders lijkt me.

@anderen check ook laminaatxxl, zoals eerder gezegd dus hele goede ervaring mee (hele huis, 2 soorten Moduleo PVC incl. Egaliseren en ze hebben de trappen ook voor ons van tapijt voorzien). http://www.laminaatxxl.nl/pvc-vloeren/

Bijv. dus die Moduleo Impress (met relief dat de houtstructuur volgt) voor zo'n 44incl leggen. Of de Moduleo Select voor 30incl.
Moduleo Select kost daar 31 €/m2. Moduleo Impress 44 €/m2.

Leggen is inderdaad gratis, maar egaliseren moet altijd en kost 12 €/m2 (max 3mm) of 17 €/m2 (max 5mm).

Totaal komt dat dus op 43-48 €/m2 voor de Moduleo Select, en 56-61 €/m2 voor de Moduleo Impress.

Egaliseren moet je wel meerekenen, aangezien een legger dat altijd zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267124

Ik ben ook in de markt voor een PVC vloer, valt mij op dat zelfs de budget stunters relatief kostbaar zijn met eigen merken.

Bizar eigenlijk, een echt houten vloer is vaak goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Wij hebben zojuist bericht gehad dat onze gewenste vloer pas eind maart leverbaar is door de fabrikant: http://www.moduleo.nl/producten-nl/laurel-oak-51222

We moeten 19 maart intrekken in de nieuwe woning. En zijn dus op zoek naar een alternatief.

Nog tips vanuit deze community naar iets wat erop lijkt?

Alvast dank !! _/-\o_

Update: Na contact met de fabrikant kunnen ze hem toch al eerder leveren :)

[ Voor 10% gewijzigd door H4ldrz op 09-02-2018 16:54 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Anoniem: 267124 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:15:
Bizar eigenlijk, een echt houten vloer is vaak goedkoper!
Ik vind het juist andersom bizar dat mensen zich hierover verbazen. Hout groeit vanzelf en pvc vloerdelen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
Ik zie dat de meeste mensen een plak pvc vloer nemen, echter overweeg ik n.a.v alle berichten een click pvc vloer aan te schaffen en zelf te leggen.

Iemand ervaring met click varianten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiZu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:14
Hoi Bennieb86,

Ik heb hier een click pvc vloer laten leggen. Waar je rekening mee moet houden is dat de vloer waarop de vloer komt goed schoon is. De pvc planken zijn dun en de kans is aanwezig dat elk oneffenheid dat aanwezig is door de vloer heen komt. Een ondervloer kan een klein gedeelte opvangen. Ivm met certificering met contact geluid die verplicht wordt gesteld door de VVE heb ik hier een redfloor als ondervloer, deze kan volgens de fabrikant oneffenheden tot max 1 mm opvangen.

De vloer ligt hier sinds augustus 2016 er in en de vloer ligt er nog steeds strak in en geen last van oneffenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
Bedankt voor je reactie Rizu.Volgens verschillende leveranciers zijn er nu kwalitatief goede pvc click vloeren waar de ondervloer in geïntegreerd is. Ik denk dat dit reeds eerder genoemd was in dit topic.
Ik hoop hier meer over te leren op dot forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:51
bennieb86 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:57:
Ik zie dat de meeste mensen een plak pvc vloer nemen, echter overweeg ik n.a.v alle berichten een click pvc vloer aan te schaffen en zelf te leggen.

Iemand ervaring met click varianten?

Alvast bedankt.
Ik heb zelf hele slechte ervaringen met de click vloeren van Flexxfloors. Het probleem was dat door een fabrieksfout de bovenlaag loslaat. Dus ik zit nu met een vloer waar aan alle kanten stukjes uit zijn, of flapjes omhoog staan. Wel gelukkig vanuit de leverancier een hele nieuwe vloer gekregen, ligt nog in de gang. Maar neemt niet weg dat je gewoon 2x aan het leggen bent dan, wat gewoon veel tijd kost.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Wij gaan zaterdag kijken voor een PVC vloer. Wat was jullie reden om voor PVC te gaan? Ergens zit bij ons nog de twijfel voor echt parket, alleen vrees ik dat dat veel sneller slijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

bennieb86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:47:
Bedankt voor je reactie Rizu.Volgens verschillende leveranciers zijn er nu kwalitatief goede pvc click vloeren waar de ondervloer in geïntegreerd is. Ik denk dat dit reeds eerder genoemd was in dit topic.
Ik hoop hier meer over te leren op dot forum
Ik heb er zo eentje (met ondervloer geintegreerd), zie: RUFFNECK in "PVC vloer, ervaringen mee?"

Ligt er nu een maand of 3 (woon er nu 1,5 maand) en tot nog toe uitermate tevreden. Natuurlijk het is een zwevende vloer, dus je hebt wat 'vering', niet op een vervelende/slechte kwaliteit manier. Mijn vrouw en ik vinden dit iets prettiger dan de verlijmde varianten die 'hard' aanvoelen.

Een paar planken moesten voor de verhuizing verlegd worden, omdat eea net niet goed doorliep onder het keuken eiland, ik was al bang voor beschadigingen toen de vloerenlegger terugkwam om dat te doen (paar halve planken eruit, om hele te zetten), maar allemaal goed gekomen. Kan uiteraard ook liggen aan de kwaliteit en ervaring van de legger, maar hij ging niet bepaald zachtaardig om met de planken die eruit en erin moesten, dus ze kunnen wel tegen een stoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik krijg over een paar dagen de sleutel van mijn nieuwe huurwoning.

Ik twijfel tussen click en zelfklevend.

Ik heb een splinternieuwe (eerste bewoner) anhydrietvloer bovenop vloerverwarming. Perfect vlak en waterpas en een moderne anhydriet dus goed gedroogd en geen gips-problemen.

95 vierkante meter die ik allemaal moet bedekken dus we hebben het over een behoorlijk oppervlak.

Click is veilig, want zonder schade te verwijderen. Zelfklevend is een stuk goedkoper in aanleg maar wellicht duur als ik verhuis en de ondervloer beschadig bij verwijderen.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van PVC? :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

In mijn vorige huis had ik op de 1ste verdieping pvc gelegd.
Eerst 3 dagen met een of ander chemisch goedje geprobeerd de lijmresten van het tapijt te verwijderen, om daarna toch maar een losse ondervloer te halen want ik durfde het toch niet aan.
Geen spijt van gehad: de vloer lag prima, en ondanks een redelijk grote hond (Zwitserse herder) geen krassen of vlekken na ruim 3 jaar.

Inmiddels ben ik verhuisd. En dit huis zal binnen enkele jaren zowel op de begane grond als op de eerste verdieping nieuwe vloeren nodig hebben (op de 1ste komend jaar, gezien de slijtage van het tapijt dat daar ligt).

Nu zit ik toch wat te twijfelen: als ik beneden een nieuwe vloer erin leg, kan ik net zo goed meteen vloerverwarming erin leggen, lijkt mij. Convectorput dichtgooien, sleuven frezen en gaan. Maar... er liggen nu 2 lagen tegels. Vanuit de bouw waren er tegels op de vloer gelegd, daar hebben de vorige bewoners tegels overheen gelegd.
Dus is de vraag: oude tegels weghalen? En zo ja, allebei de lagen? Of gewoon laten liggen, deuren inkorten en pvc over de bestaande tegels heb leggen?

Wat is wijsheid?
wijsheid is wat :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:15
Wat kun je zelf en wat laat je doen? Sleuven frezen in je bestaande vloer is nogal arbeids intensief....

En hoe is je vloer geisoleerd?

Ik zou zelf je vloer er helemaal uithalen, isoleren, en een nieuwe vloer storten met vloerverwarming. Als je veel zelf kunt doen hoeft dat niet zo duur te zijn, het kost alleen wat tijd (en rommel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 09:42
Bij bestaande bouw zou ik altijd doen wat @_Chris_ zegt. Volgens mij kunnen ze ook niet vrezen in tegels. Daarnaast is het bij frezen niet mogelijk om de slangen zo dicht op elkaar te leggen als bij opnieuw aanleggen, waardoor het waarschijnlijk niet voldoende warmte gaat geven voor een hoofdverwarming.
Denk ook alvast na over vloer en bodemisolatie.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:51:
Wij gaan zaterdag kijken voor een PVC vloer. Wat was jullie reden om voor PVC te gaan? Ergens zit bij ons nog de twijfel voor echt parket, alleen vrees ik dat dat veel sneller slijt
Parket in het huis van mijn moeder ligt er al minimaal 30 jaar en is nog dikke prima. Je moet uiteraard wel onderhoud plegen, maar dat valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Eli3l schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:03:
[...]
Parket in het huis van mijn moeder ligt er al minimaal 30 jaar en is nog dikke prima. Je moet uiteraard wel onderhoud plegen, maar dat valt reuze mee.
In de winkel werden wij ook even uit onze informatie bubble gehaald :) de winkel is van familie van mijn vriendin dus die houdt geen verkooppraatjes. Toen we zeiden dat we voor PVC kwamen werd het ons gelijk afgeraden. Slijtage gaat wel degelijk vrij snel, tenzij je hoogkwaliteit PVC neemt wat bedrijven soms doen (a 150 euro per m²). Voor de prijs wat een PVC vloer per m² kost (vrijwel gelijk aan echt hout) maakte het volgens hen de beloftes zeker niet waar van slijtvast. De vraag/productie was volgens de winkeleigenaar al aan het kelderen. Ze hadden een stuk PVC en parket in de winkel liggen en inderdaad, de PVC was erg versleten en niet op een mooie manier.

Op hun aanraden toch voor een houtvloer gegaan. Dit slijt uiteraard ook maar leeft wat meer en voelt warmer aan. Daarbij hadden zij thuis ook echt hout liggen en ondanks dat er veel mensen over de vloer komen zag de vloer er nog prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1049515

Wij hebben sinds 5 maanden ook een pvc vloer in visgraat (gelijmd) met vloerverwarming.
Wat mij opvalt is dat er steeds meer kieren komen, is dit normaal?
Dit was bij opleveren namelijk niet het geval.
Het lijkt mij niet goed, vuil en vocht komt er dan toch tussen.

Ook zaten er al direct krassen op de vloer,
Bij de eettafel, terwijl wij viltjes onder de stoelen hebben.
Maar ook op andere plekken heb ik een paar krassen ontdekt. Ik baal hier enorm van! Ik ben juist extreem voorzichtig met onze nieuwe vloer, qua schuiven enzo.
(Ik vraag me af hoe deze vloer eruit zal zien als we kinderen hebben)

Ze zeggen dat de vloer een harde PU laag heeft en deze beschermd tegen krassen.. :?
Wij hebben een vloer van een goed merk (pvc specialist) dikte 2,5,mm PUlaag 0,55mm.

Er is ook 1 hoekje van een plank dat wat omhoog staat, ons werd geadviseerd (door de vloerenboer) om er met een hamer op te slaan 8)7 Moet ik dit serieus nemen?

Wie kan ons vertellen of de kieren en krassen normaal zijn en wat is er tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:19
Anoniem: 1049515 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:22:
Wij hebben sinds 5 maanden ook een pvc vloer in visgraat (gelijmd) met vloerverwarming.

Maar ook op andere plekken heb ik een paar krassen ontdekt. Ik baal hier enorm van! Ik ben juist extreem voorzichtig met onze nieuwe vloer, qua schuiven enzo.

Ze zeggen dat de vloer een harde PU laag heeft en deze beschermd tegen krassen.. :?
Wij hebben een vloer van een goed merk (pvc specialist) dikte 2,5,mm PUlaag 0,55mm.

Er is ook 1 hoekje van een plank dat wat omhoog staat, ons werd geadviseerd (door de vloerenboer) om er met een hamer op te slaan 8)7 Moet ik dit serieus nemen?

Wie kan ons vertellen of de kieren en krassen normaal zijn en wat is er tegen te doen?
toon volledige bericht
Lijkt me niet normaal, zeker niet na zo'n kort tijdsbestek. Hier op kantoor ligt een PVC vloer; na enkele maanden nog als nieuw. Ik zou contact opnemen met de leverancier om tot een oplossing te komen.

Meen ergens gelezen te hebben dat vilt ed niet gebruikt mogen worden icm een PVC vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

SjakieZulu schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Lijkt me niet normaal, zeker niet na zo'n kort tijdsbestek. Hier op kantoor ligt een PVC vloer; na enkele maanden nog als nieuw. Ik zou contact opnemen met de leverancier om tot een oplossing te komen.

Meen ergens gelezen te hebben dat vilt ed niet gebruikt mogen worden icm een PVC vloer.
Er schijnt ook wel verschil te zijn tussen PVC voor thuis en voor een professionele omgeving. Maar dat vilt niet gebruikt mag worden hoor ik voor het eerst. Bij onze leverancier kregen we zelfs flink wat vilt mee voor de meubels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RUFFNECK schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:06:
Maar dat vilt niet gebruikt mag worden hoor ik voor het eerst.
Als je dweilt zuigt het vilt water op met zand en dus veranderd je vilt langzaam in een soort schuursponsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiZu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:14
burne schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Als je dweilt zuigt het vilt water op met zand en dus veranderd je vilt langzaam in een soort schuursponsje.
Het zelfde "schuursponsje" zou dan ook krassen maken op laminaat of parket, ik heb hier nog nooit iemand over gehoord of gezien bij mensen die laminaat of parket hebben. Klinkt meer als een verkoop fabel dan een feit, maar ik zal de volgende keer eens bij mij ouders opletten, zij hebben een al een jaar of 30 een houten vloer liggen. Een kijken of er krasje bij de keukenstoelen zijn.

Op de pvc vloer die hier ligt (thuis gebruik) is geen kras te zien bij de viltjes van de meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RiZu schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:58:
Het zelfde "schuursponsje" zou dan ook krassen maken op laminaat of parket,
Laminaat dweil je één keer, en dan haal je een nieuwe vloer. Parket dweil je nooit, want de legger heeft je vertelt dat het krom trekt als je het nat maakt en weer laat drogen. PVC daarentegen wordt verkocht als dweilbare vloer.

Maar, don’t shoot the messenger, dat is wat een verkoper mij vertelde als reden waarom vilt slecht is en hij mensen rubber doppen of plakkers aanraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alle krassen zijn zo te zien. Maar zodra je dichterbij komt, (als je bijvoorbeeld onder de stoelen aan t stofzuigen bent) zie je er ontzettend veel.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 1049515 op 09-03-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SjakieZulu schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Hoi SjakieZulu,

Dat idee had ik ook.
Ze komen deze maand langs, ben benieuwd.

Op de website van het merk vd vloer wordt geadviseerd om viltjes onder de stoelen te plaatsen om het krassen tegen te gaan (lekker tegenstrijdig ;) _.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21

EiT

Iemand ervaring met het verwijderen van een verlijmde pvc vloer? Lukt dit goed zonder lijmresten achter te laten? Of trek je de egaline ook mee bij het weg halen?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

burne schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:14:
[...]

Laminaat dweil je één keer, en dan haal je een nieuwe vloer. Parket dweil je nooit, want de legger heeft je vertelt dat het krom trekt als je het nat maakt en weer laat drogen. PVC daarentegen wordt verkocht als dweilbare vloer.

Maar, don’t shoot the messenger, dat is wat een verkoper mij vertelde als reden waarom vilt slecht is en hij mensen rubber doppen of plakkers aanraadt.
Laminaat dweilen, jep, elke maand. Geen probleem, gewoon niet te nat.

Eiken planken dweilen, geen probleem, gewoon niet te nat.

Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt, maar dat was vast van iemand die niet van schoonmaken houd.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 1049515 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:22:

toon volledige bericht
Welk merk hebben jullie laten leggen? En hebben jullie dit al bij de leverancier neergelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051083

Heeft iemand hier ervaring met outletpvc.com of kan iemand een andere leverancier aanbevelen? Bij outletpvc hebben ze o.a. JAB. Dat ziet er mooi uit, maar slijtlaag is "maar" 0,4 mm. Is dat voldoende voor normaal gebruik + kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Uitsmijter schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:43:
[...]

Welk merk hebben jullie laten leggen? En hebben jullie dit al bij de leverancier neergelegd?
Therdex, heb hun ook gebeld, ik moet het eerst zien op te lossen met degene waar ik de vloer heb gekocht.
Die is vorige week geweest en gaf aan dat hij voor het eerst een klacht kreeg over kiertjes, deed er een beetje lacherig over. Hij heeft foto's gemaakt en de vloerenlegger zelf komt deze maand nog kijken.
Het lijkt mij niet normaal die kiertjes, het worden er steeds meer. Het zijn geen grote kieren, bij sommigen kan ik mijn nagel ertussen stoppen.

Ik zit nu zelf te kijken naar 'polish spul' voor de vloer, hierbij lees ik het volgende: ' Om nieuw gelegde of gereinigde vloeren te beschermen, Supermat onverdund met de Polishverdeler of met het Quick Step Systeem gelijkmatig dun in de lengterichting aanbrengen op de gereinigde vloer. Wanneer de beschermlaag goed is gehecht, dit proces in de dwarsrichting herhalen. In zwaar belaste
ruimten na droging een derde laag in de lengterichting aanbrengen. De beschermlaag
minstens 12 uur, of nog beter over de nacht, laten drogen. '

:? Dus nu vraag ik mij af of de vloer niet behandelt had moeten worden, toen die er helemaal in lag. En dat dat misschien de reden is van de krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051657

5 jaar geleden handyfloor gekocht en begint nu al slijtageplekken te vertonen. De vloer is altijd correct onderhouden. Na contact met met handyfloor komt het er op neer dat hun garantie alleen telt bij fabricagefouten. Geen eerlijke handel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051657 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:42:
5 jaar geleden handyfloor gekocht en begint nu al slijtageplekken te vertonen. De vloer is altijd correct onderhouden. Na contact met met handyfloor komt het er op neer dat hun garantie alleen telt bij fabricagefouten. Geen eerlijke handel dus.
Had jij ook vrijwel direct krassen en last van steeds meer kieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:45
hmm overwegen quickstep of mflor. Maar pas geleden bij een zaak geweest die zei dat de nieuwe quickstep laminaten beter waren dan pvc. Ook waterdicht en een veel hardere toplaag, en daarnaast amper verschil in warmteweerstand. Daarnaast kan ik dat zelf leggen dus dat scheelt veel geld..lastig die keuzes.

Daarnaast heb ik het idee dat laminaat makkelijker te vervangen is mocht het niet mooi meer zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ook ik ben me nu aan het orienteren voor een mooie PVC vloer voor mijn nieuwbouwwoning (oplevering Q4 2018).

Op de beganegrond gaan we sowieso visgraat laten leggen, maar als ik een beetje de prijzen in dit topic bekijk blijft dat ook alleen de begane grond :). Want gaat totaal om ongeveer 137m2 (waarvan 68m2 begane grond). Ik twijfel nu of ik op de 1ste verdieping en zolder maar laminaat moet nemen. Hoewel ik het liefst alle verdiepingen dezelfde wil aanhouden (dus ook PVC). Hoe hebben jullie dat, alles PVC of ook combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 14:58
Wij hebben op de begane grond Therdex visgraat met dezelfde planken, maar dan in XL formaat, gebruikt als rand. Deze XL planken hebben we dan ook weer gebruikt voor de bovenverdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sp@rkie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb een PVC vloer bij Lab21 besteld, deze wordt in december gelegd. Lab21 regelt een legger en die komt eerst voorinspectie doen alvorens de vloer gelegd wordt. Prijs vind ik niet heel erg goedkoop, ik had ook een offerte opgevraagd voor een houten vloer en dat scheelde niet super veel
Heb jij alles van tevoren betaald? Ben ook met Lab21 bezig, en zij willen dat ik 25% direct betaal, en dan de rest twee weken voordat er gelegd wordt. Gaan we niet doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb 'm ook bij Lab21 besteld, en zelf gelegd. Omdat ik het de verkoper wel erg makkelijk heb gemaakt beloofde 'ie wat korting, en dat is 'ie netjes nagekomen. Maar: wel alles betaald voor levering.

Het leggen was (los van mijn gammele nek en schouders) eigenlijk niet eens een hele lastige klus. Huur wel een goeie laminaatsnijder bij een gereedschapsverhuurder, dat is zonder enige twijfel z'n geld meer dan waard.

@MikeyMan Je weet dat ze als jij je niet aan hun leveringsvoorwaarden houdt zij niet hoeven te leveren? Dwarsliggen is leuk, maar niet als het er op uitloopt dat je op kaal beton zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

burne schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:24:
Ik heb 'm ook bij Lab21 besteld, en zelf gelegd. Omdat ik het de verkoper wel erg makkelijk heb gemaakt beloofde 'ie wat korting, en dat is 'ie netjes nagekomen. Maar: wel alles betaald voor levering.

Het leggen was (los van mijn gammele nek en schouders) eigenlijk niet eens een hele lastige klus. Huur wel een goeie laminaatsnijder bij een gereedschapsverhuurder, dat is zonder enige twijfel z'n geld meer dan waard.

@MikeyMan Je weet dat ze als jij je niet aan hun leveringsvoorwaarden houdt zij niet hoeven te leveren? Dwarsliggen is leuk, maar niet als het er op uitloopt dat je op kaal beton zit.
Ja das prima, maar dan gaan we natuurlijk ergens anders shoppen. Nogal ouderwetse praktijken, alles van tevoren betalen. Zeker als ik niets meer achter de hand heb als het niet goed gebeurt.

Legio bedrijven die zelfs alles achteraf laten betalen. Heb nu voorgesteld om 500 van tevoren te betalen, het materiaal bij levering en de montage achteraf. Nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:38
MikeyMan schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:39:
[...]

Heb jij alles van tevoren betaald? Ben ook met Lab21 bezig, en zij willen dat ik 25% direct betaal, en dan de rest twee weken voordat er gelegd wordt. Gaan we niet doen natuurlijk.
Ja ik heb alles in een keer betaald. Een en ander ging niet soepel, maar uiteindelijk is dat goed opgelost. Heb zelfs nog geld terug gehad omdat een deel van de werkzaamheden niet zijn uitgevoerd en die ik zelf heb gedaan.
Ik heb wel veel problemen gehad met de legservice. Lab21 heeft vele partijen waardoor ze het leggen van de vloer laten doen, degene die mijn opdracht kreeg die heeft me bijna zover gekregen dat ik het geheel wilde afblazen. Gelukkig heb ik interne goede connecties binnen Lab21 zodat ik via hun enige invloed kon uitoefenen. De vloer ligt er nu een aantal maanden, en ben er wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sp@rkie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:48:
[...]

Ja ik heb alles in een keer betaald. Een en ander ging niet soepel, maar uiteindelijk is dat goed opgelost. Heb zelfs nog geld terug gehad omdat een deel van de werkzaamheden niet zijn uitgevoerd en die ik zelf heb gedaan.
Ik heb wel veel problemen gehad met de legservice. Lab21 heeft vele partijen waardoor ze het leggen van de vloer laten doen, degene die mijn opdracht kreeg die heeft me bijna zover gekregen dat ik het geheel wilde afblazen. Gelukkig heb ik interne goede connecties binnen Lab21 zodat ik via hun enige invloed kon uitoefenen. De vloer ligt er nu een aantal maanden, en ben er wel blij mee
Hmm... Dat wekt niet heel veel vertrouwen. Dacht dat we eruit waren. Als we er niet uit komen, zullen we toch verder opzoek moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:32

MAZZA

Barbie is er weer!

Iemand ervaring met Moduleo Moods PVC vloeren? En in het geval van de Blackjack Oak 22220 heb je dan een foto beschikbaar? Ik ben benieuwd hoe druk deze vloer is. Dat is moeilijk te zien op een sample.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:01
MAZZA schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:39:
Iemand ervaring met Moduleo Moods PVC vloeren? En in het geval van de Blackjack Oak 22220 heb je dan een foto beschikbaar? Ik ben benieuwd hoe druk deze vloer is. Dat is moeilijk te zien op een sample.
Ja een foto zou fijn zijn want daar gaat ook onze voorkeur naar uit op het moment. Of de staggered bands dan in combinatie met de 22229.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:01
MAZZA schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:39:
inkie1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:30:
[...]

Ja een foto zou fijn zijn want daar gaat ook onze voorkeur naar uit op het moment. Of de staggered bands dan in combinatie met de 22229.
Wow, een populaire vloer zo te zien :). Wij staan ook op het punt deze in onze nieuwbouw te laten leggen. En dan wel de "small planks" in visgraat.

Dus als iemand inderdaad ervaring kan delen met de Blackjack Oak 22220 ben ik ook zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels met lab21 een afspraak van 25/50/25% gemaakt.
Nog niet helemaal naar wens, maar ik heb geen zin om weer een stel vloerenwinkels door te jakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dj_raoul schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:59:
Wij hebben op de begane grond Therdex visgraat met dezelfde planken, maar dan in XL formaat, gebruikt als rand. Deze XL planken hebben we dan ook weer gebruikt voor de bovenverdiepingen.
Zitten er bij jou kieren in? wij hebben 7004 er in liggen. Kieren en krassen. Ik heb nu wel van Schutz spul gekocht voor de vloer, hopen dat de bescherm laag zo lang mogelijk mee gaat.
Is bij jullie de vloer na het leggen behandeld met een soort polish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
Anoniem: 1049515 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:48:

Zitten er bij jou kieren in? wij hebben 7004 er in liggen. Kieren en krassen. Ik heb nu wel van Schutz spul gekocht voor de vloer, hopen dat de bescherm laag zo lang mogelijk mee gaat.
Is bij jullie de vloer na het leggen behandeld met een soort polish?
Wij hebben de Therdex 7003. Het alternatief voor ons was Moduleo Moods, maar het nadeel daarvan vond ik dat deze geen 'register embossing' heeft (hoort er wel bij voor die prijs als je het mij vraagt) en is meer glanzend. De mattere look van Therdex vinden wij mooier plus de warme kleur van de 7003 (meeste pvc vloeren vonden we veel te 'grijs').

Om op je vraag terug te komen. Krassen hebben we nauwelijks. Als je heel dicht op de vloer kijkt dan zijn er wel een paar te vinden, maar ik vind de vloer best krasbestendig. We hebben een jong zoontje die dit uitvoerig test :) . Kieren zijn er wel een paar ontstaan, maar <1 mm, wat mij betreft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
Heeft iemand ervaring met PVC vloeren van het merk Tajima (serie Ambiente)? Dit merk wordt ons aangeraden door een kennis en op papier ziet het er wel goed uit (o.a. 0,55mm toplaag), maar op de site van de fabrikant en een enkele webwinkel na kan ik er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
@Anoniem: 1049515 en @dj_raoul zouden jullie misschien en fotootje van de vloer willen delen? Wij zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Therdex 7003 en 7004, en zijn erg benieuwd hoe deze er in een ruimte daadwerkelijk uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_raoul
Morty schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:00:
@Anoniem: 1049515 en @dj_raoul zouden jullie misschien en fotootje van de vloer willen delen? Wij zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Therdex 7003 en 7004, en zijn erg benieuwd hoe deze er in een ruimte daadwerkelijk uit zien.
Ik heb helaas geen scherpe daglicht foto, alleen deze van vlak na het leggen. Ik zou je aanraden om samples te bestellen en bij een dealer te gaan kijken.

Therdex 7003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
Samples hebben we al binnen, maar het blijft moeilijk om voor te stellen hoe het er op de hele vloer uitziet. Bedankt voor je foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morty schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:38:
Samples hebben we al binnen, maar het blijft moeilijk om voor te stellen hoe het er op de hele vloer uitziet. Bedankt voor je foto!
Ik ben helemaal gelukkig met mijn vloer, visgraat en kleur O+.
Echt een aanrader deze vloer qua kleur.
Wij hebben trouwens niet gekozen voor het randje er omheen, maar volledig visgraat en dan de plinten er op gemonteerd. (ivm vloerverwarming is de vloer geëgaliseerd)

Het lukt mij niet om een foto te plaatsen (onvoldoende gedaan op de site?) Wie kan mij vertellen hoe het wel lukt.

Tip: Wij hebben meerdere stalen meegenomen volgens mij een stuk of 10 per vloer(Er zitten ook 5/6 verschillende planken in deze vloer). Wij twijfelde namelijk tussen 7004&7005, door meerdere thuis neer te kunnen leggen kun je bij dag en nacht kijken wat mooier is. Volgens mij doen de kleinere bedrijfjes hier wat makkelijker over, welke therdex verkopen staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dj_raoul schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:28:
[...]

Wij hebben de Therdex 7003. Het alternatief voor ons was Moduleo Moods, maar het nadeel daarvan vond ik dat deze geen 'register embossing' heeft (hoort er wel bij voor die prijs als je het mij vraagt) en is meer glanzend. De mattere look van Therdex vinden wij mooier plus de warme kleur van de 7003 (meeste pvc vloeren vonden we veel te 'grijs').

Om op je vraag terug te komen. Krassen hebben we nauwelijks. Als je heel dicht op de vloer kijkt dan zijn er wel een paar te vinden, maar ik vind de vloer best krasbestendig. We hebben een jong zoontje die dit uitvoerig test :) . Kieren zijn er wel een paar ontstaan, maar <1 mm, wat mij betreft geen probleem.
Zo'n uitvoerige tester moet bij ons nog gemaakt worden ;) De krassen zitten vooral bij de stoelen terwijl er viltjes onder zitten :? heel apart.
Bij ons in de gang zitten geen kieren maar in de woonkamer echt veel. Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is.
De vloerenman is geweest, hij zou de vloerenlegger langs sturen *wachten wachten wachten* , hopen dat hij vóór 2019 komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Vandaag een offerte binnen gekregen voor het in visgraat leggen van Mflor Parva Plus (https://www.mflorshop.nl/...ore-mflor-pvc-vloer-40810)

€92,50 per m2 (incl. egaliseren en visgraat leggen). Behoorlijk prijzig wat mij betreft... Dus toch nog verder kijken. Iemand ervaring met de parva plus?

Kan je trouwens elk willekeurig pvc vloer in visgraat leggen of zijn dat speciale vloeren/stroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
Bij ons wordt komende maand een Parva plus vloer gelegd. Ik kan dus nog geen ervaring delen. We hebben deze bij actielaminaat in eindhoven gehaald, daar vragen ze 79,95 per m2 (even uit het hoofd) en heb ik nog wel iets af kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xtince schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:56:
Kan je trouwens elk willekeurig pvc vloer in visgraat leggen of zijn dat speciale vloeren/stroken?
Bij verlijmde vloeren kan het altijd. Die hebben rechte kanten zonder speciale vormen. Klikpvc-vloeren hebben een profiel wat in de volgende plank past. Er zijn klikpvc-vloeren met een speciaal profiel waarbij je ze ook visgraat kunt leggen, maar volgens mij heeft mflor dat niet in het assortiment zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:10
Vandaag een offerte binnen gekregen voor het in visgraat leggen van Mflor Parva Plus (https://www.mflorshop.nl/...ore-mflor-pvc-vloer-40810)

€92,50 per m2 (incl. egaliseren en visgraat leggen). Behoorlijk prijzig wat mij betreft... Dus toch nog verder kijken. Iemand ervaring met de parva plus?

Wij hebben twee maanden geleden de parva plus laten leggen. Zijn er erg blij mee, vinden het een erg mooie vloer. Wij hebben ‘m in visgraat met een rand van lange ‘planken’ met een zwarte bies laten leggen. Vaak is dat nog iets duurder. In totaal (inclusief egaliseren en leggen etc) hebben we €75/m2 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
titan1901 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Wij hebben twee maanden geleden de parva plus laten leggen. Zijn er erg blij mee, vinden het een erg mooie vloer. Wij hebben ‘m in visgraat met een rand van lange ‘planken’ met een zwarte bies laten leggen. Vaak is dat nog iets duurder. In totaal (inclusief egaliseren en leggen etc) hebben we €75/m2 betaald.
Behoorlijk prijsverschil voor dezelfde vloer :)). Wist al wel dat het goedkoper kon. Bij wie heb jij het laten doen? En welke versie van de parva plus? Wij neigen naar light

[ Voor 4% gewijzigd door Xtince op 27-05-2018 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:10
Xtince schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:00:
[...]

Behoorlijk prijsverschil voor dezelfde vloer :)). Wist al wel dat het goedkoper kon. Bij wie heb jij het laten doen?
Ja dat scheelt nogal in de prijs. We hebben hem door een zaak in Groningen laten leggen. Geen aanrader want hoewel de vloer er zeer strak in ligt hebben ze een hoop beschadigd. Dat werd vervolgens afgedaan met de reactie ‘dat we dan maar opnieuw moesten schilderen’. We hebben overigens de warm sycamore genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door titan1901 op 27-05-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Afgelopen winter in een nieuwbouwwoning ook de Parva Plus Light Sycamore laten leggen. Beneden visgraat, alle overige verdiepingen normaal. Is ook bij\door Mflorshop.nl gedaan en hebben 73.95 EUR voor visgraat leggen betaald, voor normaal leggen (overige verdiepingen) iets minder.

Over Mflorshop beetje gemengde gevoelens aan overgehouden. Flink wat uitloop gekregen doordat er bijvoorbeeld plinten niet op voorraad waren of de verkeerde waren geleverd.
Over het kwaliteit van het arbeid; een mager zesje. Hier en daar wat spleten (1-2mm), maar schijnt normaal te zijn. Plinten hadden ze eerst in de hoeken allemaal haaks gedaan, ipv mooi 45 graden afzagen en soms flinke kieren of oneffendheden bij aansluiting met de muren. Ook hadden we aangeven dat er op diverse plekken nog kabels liepen t.b.v. het alarmsysteem en dat ze hier even op moesten letten; helaas hebben ze dat niet gedaan en hebben ze de meeste kabels beschadigd\(deels) doorgesneden. Wel vergoedt gekregen.

Dus kortom, met Mflorshop.nl goed duidelijk je afspraken mee maken en op papier laten zetten en goed het werk controleren en\of er dicht op blijven zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rP6s060uR6OtsCjEnwHlDO8X/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SV6euL39LD95kBxyWHD0VIFv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WtEBO5emNZCRK61beMH5fTtD/medium.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Yellowneck schreef op maandag 28 mei 2018 @ 01:33:
[...]

Afgelopen winter in een nieuwbouwwoning ook de Parva Plus Light Sycamore laten leggen. Beneden visgraat, alle overige verdiepingen normaal. Is ook bij\door Mflorshop.nl gedaan en hebben 73.95 EUR voor visgraat leggen betaald, voor normaal leggen (overige verdiepingen) iets minder.

Over Mflorshop beetje gemengde gevoelens aan overgehouden. Flink wat uitloop gekregen doordat er bijvoorbeeld plinten niet op voorraad waren of de verkeerde waren geleverd.
Over het kwaliteit van het arbeid; een mager zesje. Hier en daar wat spleten (1-2mm), maar schijnt normaal te zijn. Plinten hadden ze eerst in de hoeken allemaal haaks gedaan, ipv mooi 45 graden afzagen en soms flinke kieren of oneffendheden bij aansluiting met de muren. Ook hadden we aangeven dat er op diverse plekken nog kabels liepen t.b.v. het alarmsysteem en dat ze hier even op moesten letten; helaas hebben ze dat niet gedaan en hebben ze de meeste kabels beschadigd\(deels) doorgesneden. Wel vergoedt gekregen.

Dus kortom, met Mflorshop.nl goed duidelijk je afspraken mee maken en op papier laten zetten en goed het werk controleren en\of er dicht op blijven zitten.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Wow! Ziet er erg goed uit, bedankt voor de foto’s. Kan vrouwtje wel daarmee overtuigen.
Dank ook voor de info met mflorshop.nl. Neem ik mee in de afweging!

Hoe zijn ze niet in visgraat? De verkoper zei dat het wat onrustig zou kunnen ogen zonder visgraat (want wil boven en op zolder juist geen visgraat). Heb je ook vloerverwarming boven? Want neig zelf naar pvc beneden en laminaat op verdieping en zolder. Heb daar geen vloerverwarming namelijk, dan is laminaat wel wat goedkoper. Maar het liefst op alle verdiepingen hetzelfde aanhouden. Maar is behoorlijk prijzig met 137m2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:38:
[...]

Wow! Ziet er erg goed uit, bedankt voor de foto’s. Kan vrouwtje wel daarmee overtuigen.
Dank ook voor de info met mflorshop.nl. Neem ik mee in de afweging!

Hoe zijn ze niet in visgraat? De verkoper zei dat het wat onrustig zou kunnen ogen zonder visgraat (want wil boven en op zolder juist geen visgraat). Heb je ook vloerverwarming boven? Want neig zelf naar pvc beneden en laminaat op verdieping en zolder. Heb daar geen vloerverwarming namelijk, dan is laminaat wel wat goedkoper. Maar het liefst op alle verdiepingen hetzelfde aanhouden. Maar is behoorlijk prijzig met 137m2...
Ja blijft inderdaad behoorlijk prijzig dat PVC. Maarja wel minder onderhoudshevig en zou ook lang mee moeten gaan.

Hebben op alle verdiepingen vloerverwarming

Overigens, in ons eerst offerte was er ook van visgraat op alle verdiepingen uitggegaan. Maar na overleg en nadenken toch maar boven normaal laten leggen. Dit omdat je boven veel verschillende kleinere ruimtes hebt (ipv een grote ruimte beneden). Hierdoor kan juist visgraat met de vele hoeken en kleinere panelen wat drukker ogen. Ook de verkoper bevestigde dit en zei dat de meeste mensen dus ook alleen beneden visgraat deden. Apart dat jij dus juist het tegenovergestelde te horen krijgt.

Beneden ligt dus visgraat met kleinste type paneel. Boven gewoon het normale formaat pvc paneel. Weet zo uit mn hoofd even de afmetingen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Yellowneck schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:57:
[...]

Ja blijft inderdaad behoorlijk prijzig dat PVC. Maarja wel minder onderhoudshevig en zou ook lang mee moeten gaan.

Hebben op alle verdiepingen vloerverwarming

Overigens, in ons eerst offerte was er ook van visgraat op alle verdiepingen uitggegaan. Maar na overleg en nadenken toch maar boven normaal laten leggen. Dit omdat je boven veel verschillende kleinere ruimtes hebt (ipv een grote ruimte beneden). Hierdoor kan juist visgraat met de vele hoeken en kleinere panelen wat drukker ogen. Ook de verkoper bevestigde dit en zei dat de meeste mensen dus ook alleen beneden visgraat deden. Apart dat jij dus juist het tegenovergestelde te horen krijgt.

Beneden ligt dus visgraat met kleinste type paneel. Boven gewoon het normale formaat pvc paneel. Weet zo uit mn hoofd even de afmetingen niet meer.
Ok, is die normale formaat ook parva plus light? Want de verkoper gaf bij mij aan dat er geen normaal formaat van was en dus die kleine moest doen. Met die kleine in rechte vorm leggen zou dus te druk zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Ok, is die normale formaat ook parva plus light? Want de verkoper gaf bij mij aan dat er geen normaal formaat van was en dus die kleine moest doen. Met die kleine in rechte vorm leggen zou dus te druk zijn....
Ah ok, dat zou kunnen. Want heb even gekeken en de normale formaat is de Broadleaf Light Sycamore. De visgraat, kleinere panelen, de Parva Plus Light Sycamore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Yellowneck was de door jouw genoemde prijs van €73,95 per m2 incl. egaliseren? Krijg nu een offerte van Mflorshop.nl van €80,95 per m2 incl egaliseren en leggen. Heb je zelf nog onderhandeld na ontvangen van de offerte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Xtince schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:01:
@Yellowneck was de door jouw genoemde prijs van €73,95 per m2 incl. egaliseren? Krijg nu een offerte van Mflorshop.nl van €80,95 per m2 incl egaliseren en leggen. Heb je zelf nog onderhandeld na ontvangen van de offerte?
Ja in de eerste offerte was de complete woning als visgraat in de offerte opgenomen. 148 m2 voor een prijs van 73.95 EUR per m2 incl egaliseren. Maar hebben ook de plinten via Mflor gedaan (12 euro/m) en een droogloopmat, dus wellicht dat ze daarop weer wat marge gepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Iemand ervaring met vloerenvoordelig.nl? Op zich wel schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2024

Deze vloer hebben we ook net afgelopen maand laten leggen door Mflorshop. Wij zijn meer tevreden dan sommigen hierboven. Deze shop werkt samen met verschillende leggers, daar zal wellicht wel wat verschil in zitten. Ook pvc beneden en laminaat boven. Tijdens het leggen (wij waren op vakantie) updates met foto's ontvangen, contact was goed. Als er iets niet duidelijk was werd er gebeld en kwamen ze met advies. Opdracht is keurig uitgevoerd, ook als we hun advies niet hebben gevolgd en het op onze eigen manier wilden hebben.

Enige punt van kritiek is dat ik bijna de gehele opdracht opnieuw aan de legger moest uitleggen om misverstanden te voorkomen. Communicatie tussen shop en legger is dus beperkt.

In november prijs afgesproken: 73,95 incl egaliseren. Band en bies waren kleine meerprijs. Dan lijkt alles boven de 80 wel een zeer forse prijsstijging. Als je met Mflorshop in zee wilt, gewoon tegen Theo zeggen dat je weet dat dit een paar maanden geleden de gangbare prijzen waren en dat je geen gekke Henkie bent. Hij is volgens mij no-nonsense genoeg om dan eieren voor zijn geld te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
De Uitsmijter schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Deze vloer hebben we ook net afgelopen maand laten leggen door Mflorshop. Wij zijn meer tevreden dan sommigen hierboven. Deze shop werkt samen met verschillende leggers, daar zal wellicht wel wat verschil in zitten. Ook pvc beneden en laminaat boven. Tijdens het leggen (wij waren op vakantie) updates met foto's ontvangen, contact was goed. Als er iets niet duidelijk was werd er gebeld en kwamen ze met advies. Opdracht is keurig uitgevoerd, ook als we hun advies niet hebben gevolgd en het op onze eigen manier wilden hebben.

Enige punt van kritiek is dat ik bijna de gehele opdracht opnieuw aan de legger moest uitleggen om misverstanden te voorkomen. Communicatie tussen shop en legger is dus beperkt.

In november prijs afgesproken: 73,95 incl egaliseren. Band en bies waren kleine meerprijs. Dan lijkt alles boven de 80 wel een zeer forse prijsstijging. Als je met Mflorshop in zee wilt, gewoon tegen Theo zeggen dat je weet dat dit een paar maanden geleden de gangbare prijzen waren en dat je geen gekke Henkie bent. Hij is volgens mij no-nonsense genoeg om dan eieren voor zijn geld te kiezen.
Goed om te weten! Heb nu een aantal offerten opgevraagd. Mflor zit op de 5,5k voor begane grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 08:37
Wij hebben net een ander huis gekocht en de vloer die er momenteel in ligt is gelijmd grind. Waardeloos natuurlijk en wij overwegen PVC en/of een gietvloer. Waarom de "en"? Dat heeft te maken met de grootte van de woning, er is een bijkeuken aanwezig, kantoor aan huis en een losse speelkamer voor de kids. Mogelijk willen wij diverse stijlen in de losse vertrekken

In onze huidige woning ligt PVC en daar is onze ervaring goed mee. Nu wil ik graag weten of hier iemand ervaring heeft met de zogenaamde beton look PVC vloer? Of kan ik dan net zo goed voor een giet vloer gaan in een beton kleurstelling zoals lichtgrijs?

Hoe zijn de ervaringen met een dergelijke vloer over een gelijmde grind vloer, wat komt daar nog bij kijken?

..::System Specs::..

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste