Ochtendje egaliseren en een dag leggen voor 70 m2.
Is er hier iemand die ervaring heeft met http://www.vloerbestellen.nl/ Ze hebben op Marktplaats namelijk een aanbieding staan voor 34.95 per m2. Dat is dan inclusief egaliseren, leggen en lijmen. De vloer die je dan krijgt is de Moduleo Divino.
Als je het vergelijkt met andere aanbieders is dit wel erg goedkoop.. Wat jullie?
Als je het vergelijkt met andere aanbieders is dit wel erg goedkoop.. Wat jullie?
Bij ons ligt het PVC vloertje er strak in. We hebben gekozen voor Lyvin van Quickstep.
Het is tot nu toe ideaal, geen zorgen als peuter wat eten of drinken op de grond laat vallen, geen vlekken én het lijkt echt hout. Zal eerdaags een fototje plaatsen.
Het is tot nu toe ideaal, geen zorgen als peuter wat eten of drinken op de grond laat vallen, geen vlekken én het lijkt echt hout. Zal eerdaags een fototje plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Arcadius op 10-07-2017 15:19 ]
Wat wat heb je ongeveer betaalt als ik zo vrij mag zijn?warcow schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:54:
@technoaddict
Bedankt, voegen heb ik geloof ik niet, het zijn schuine randen die wat grijs lijken. Het zijn planken met een houtstructuur er in. (Geen tegels dus)
@Christiano007
Egaliseren hebben ze bij mij gedaan in een paar uur tijd en 2 dagen later hebben ze de vloer gelegd. Volgens mij belden ze mij om 15:00 dat het klaar was. Zat zelf toen in het buitenland. Vloer van 47 m2.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Bij deze de vloer die er bij ons nu ruim een jaar in ligt. We zijn er heel blij mee, maar wel extreem gevoelig voor krassen.
Overigens valt mij wel op dat niemand de vloer in de breedte legt terwijl ik dit persoonlijk wel een stuk ruimer vind ogen.
PS: let niet op de kale indeling, dit was net na de oplevering en inmiddels is huiskamer op de bank na volledig veranderd.

Overigens valt mij wel op dat niemand de vloer in de breedte legt terwijl ik dit persoonlijk wel een stuk ruimer vind ogen.
PS: let niet op de kale indeling, dit was net na de oplevering en inmiddels is huiskamer op de bank na volledig veranderd.

Ik zie toettoet auto's op de foto's... hoe erg krast zo'n PVC vloer? Ik weet niet zeker of hij er dan nog veel mee speelt, maar better safe then sorry... ziet er wel strak uit overigens, die vloer!Deveon schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:50:
Bij deze de vloer die er bij ons nu ruim een jaar in ligt. We zijn er heel blij mee, maar wel extreem gevoelig voor krassen.
Life is what happens while you're busy making other plans
Van de kinderen nihil, los van het zand wat ze binnen brengen. Enkel de poten van de salontafels en eetstoelen krassen.frumper schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:54:
[...]
Ik zie toettoet auto's op de foto's... hoe erg krast zo'n PVC vloer? Ik weet niet zeker of hij er dan nog veel mee speelt, maar better safe then sorry... ziet er wel strak uit overigens, die vloer!
Overigens zie je de krassen alleen vanwege de kleur. Boven hebben wij licht grijs en daar zie je niks op.
We hebben het wel via een bekende professional geregeld en was tegen inkoopprijs (€30 p/m2).
Volgens mij inclusief frame om kruipluik en droogloopmat bij de ingang (in de vloer gelegd) zo'n 2750 euro. Door een lokale vloerlegger laten doen, die was niet veel duurder dan de online prijsvechters die ik vond.Christiano007 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:30:
[...]
Wat wat heb je ongeveer betaalt als ik zo vrij mag zijn?
Weet iemand hier of het leggen van een PVC vloer in een visgraat motief echt aanzienlijk duurder is? We hebben straks in ons nieuwbouwhuis ongeveer 58/60 m2 vloer en ik heb qua budget ongeveer rekening gehouden met 50 euro per m2 inclusief leggen.
Als je de verkopers moet geloven, dan wel. Arbeidsintensiever etc...ik kan me d'r wel iets bij voorstellen. Of het echt zoveel meer werk is, dan weet ik niet.BertP schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
Weet iemand hier of het leggen van een PVC vloer in een visgraat motief echt aanzienlijk duurder is? We hebben straks in ons nieuwbouwhuis ongeveer 58/60 m2 vloer en ik heb qua budget ongeveer rekening gehouden met 50 euro per m2 inclusief leggen.
Ik ben ook aan het oriënteren voor pvc visgraat, ben bij loods21 geweest en daar kwam de vloer van moduleo uit België op +-80 euro incl leggen. Ik wil nog naar de parket meesters, Europa parket, knulst vloeren en viva floors voor een goed vergelijk in matetiaal en prijzen.BertP schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
Iemand ergens goede ervaring, gaat om 95m2 op diverse ruimtes bovenverdieping.
Als hadden geweest is, is hebben te laat
Wij hebben het in visgraat laten leggen. En voor visgraat zouden we normaal 15 euro pm2 extra moeten betalen voor het leggen. Maar hebben dit kunnen onderhandelen naar 10 euro per m2.BertP schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
Op de eerste verdieping hebben we het zelfde pvc laten leggen, maar dan wel gewoon recht.
Ik zal vanavond eens foto's posten van het eindresultaat.
het leggen van een visgraat motief is zeer zeker veel arbeidsintensiever dan rechte stroken of tegels aanbrengen.
ook heb je hiervoor wel een vakman nodig om het goed en netjes te leggen, dit in tegenstelling tot het rechte werk wat de meeste wel kunnen.
80 euro incl. leggen is wel erg veel of er moet een mdf ondervloer o.i.d. bijzitten, dan is het nog veel maar zou het eerder in de buurt komen van de gangbare prijzen?
de Moduleo Moods incl egaliseren en leggen in visgraat zou ik inschatten op een euro of 60 per m2 incl egaliseren van een normale zandcement of anhydrietvloer.
ook heb je hiervoor wel een vakman nodig om het goed en netjes te leggen, dit in tegenstelling tot het rechte werk wat de meeste wel kunnen.
80 euro incl. leggen is wel erg veel of er moet een mdf ondervloer o.i.d. bijzitten, dan is het nog veel maar zou het eerder in de buurt komen van de gangbare prijzen?
de Moduleo Moods incl egaliseren en leggen in visgraat zou ik inschatten op een euro of 60 per m2 incl egaliseren van een normale zandcement of anhydrietvloer.
NB ZO 12xRec Twinpeak 365
Kijk, dat wil ik dus ook! Heel mooi! Welk merk/leverancier is dit?vincent44 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:05:
Hierbij wat foto's hoe de PVC vloer er bij ons uit ziet gelegd in visgraat.
Zoals je ziet met een bies/rand aan de zijkant. In de keuken heb ik deze rand niet. We hebben namelijk eerst de keuken laten plaatsen, en daarna de vloer.
Merk pvc is Viva Floors, de 4202. We hebben het laten leggen door http://www.pvctotaalparket.nl/De Uitsmijter schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:54:
[...]
Kijk, dat wil ik dus ook! Heel mooi! Welk merk/leverancier is dit?
Tevens in de gang heeft hij op ons verzoek bij de voordeur een deurmat van een meter diep en de volle breedte van de gang gelegd. Daar waren we ook heel blij mee, en kan ik iedereen aanraden
Ik voel in onze nieuwe PVC vloer op een plek in de keuken een bobbeltje, alsof je op een steentje staat. Voel je alleen met blote voeten trouwens.
Zou dat nog te repareren zijn?
Zou dat nog te repareren zijn?
Indien de vloer geegaliseerd is hoort deze glad te zijn en mag je zo'n bultje niet meer Voelen.
Is door de stoffeerder goed op te lossen.
Indien je hier niets aan doet heb je kans dat dit plekje harder slijt dan de rest van de vloer.
Advies is Dan ook de stoffeerder laten terugkomen en niet zelf gaan proberen op te lossen.(En zeker niet jezelf er aan blijven ergeren)
Is voor hem een normale vraag.
Succes!
Indien je hier niets aan doet heb je kans dat dit plekje harder slijt dan de rest van de vloer.
Advies is Dan ook de stoffeerder laten terugkomen en niet zelf gaan proberen op te lossen.(En zeker niet jezelf er aan blijven ergeren)
Succes!
Leuk, en ook waar wij ongeveer naar zoeken. Zou je eens een foto kunnen maken van wat meer afstand zodat grotere oppervlakte zichtbaar is (liefst in veel en weinig licht situatie).vincent44 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:05:
Hierbij wat foto's hoe de PVC vloer er bij ons uit ziet gelegd in visgraat.
Zoals je ziet met een bies/rand aan de zijkant. In de keuken heb ik deze rand niet. We hebben namelijk eerst de keuken laten plaatsen, en daarna de vloer.
Blijft altijd lastig in te schatten hoe kleine stukken vertalen naar grotere ruimtes..
Thanks!
Hoe werkt dat dan, één zo'n strook er uithalen (hoe? verhitten?), schuren en dan weer een nieuwe strook er op?ALF99 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:08:
Indien de vloer geegaliseerd is hoort deze glad te zijn en mag je zo'n bultje niet meer Voelen.
Succes!
Afhankelijk van wat de oorzaak is van het bultje, kan in de lijm zitten kan een korrel zandcement zijn, of kan echt in de ondervloer zitten.
Bij de 1e 2 is het soms mogelijk om door middel van zachtjes tikken met een hamer(wel met bescherming tussen de hamer en je pvc) het bultje weg te kloppen.
Indien het echt in de ondervloer zit halen ze een strook weg, en inderdaad door middel van een fohn gaat dit iets soepeler, vaak snijden ze de betreffende strook ook in iets smallere reepjes om wat minder risico op lostrekken van de egaline te hebben.
Wel uiteraard van te voren goed nakijken of er nog stroken over zijn!
Bij de 1e 2 is het soms mogelijk om door middel van zachtjes tikken met een hamer(wel met bescherming tussen de hamer en je pvc) het bultje weg te kloppen.
Indien het echt in de ondervloer zit halen ze een strook weg, en inderdaad door middel van een fohn gaat dit iets soepeler, vaak snijden ze de betreffende strook ook in iets smallere reepjes om wat minder risico op lostrekken van de egaline te hebben.
Wel uiteraard van te voren goed nakijken of er nog stroken over zijn!
Ik ben wel benieuwd waar Moduleo Moods te vinden is voor ~60 euro/m2 incl leggen? (Herringbone small)ALF99 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:37:
Vandaag heb ik een indicatie gekregen van EUR 92,50 (Roobol), kan vast nog wat over onderhandeld worden maar dat zal dit verschil nooit overbruggen. Dus als dat meer dan 'erg veel' is hoor ik graag waar ik wel een goede deal kan krijgen! Op internet vind ik ook alleen prijzen van in de 80 euro...
Is afhankelijk van hoeveel m2 je nodig zou hebben?
Deze reactie ging om een opp. van ca 95 m2.
Oorspronkelijk dacht ik Moods herringbone in onze woonkamer/keuken (vloeropp ~36m2, aanrecht en eiland er al afgehaald) en een eenvoudiger pvc vloer in de slaapkamers. Maar voor een prijs van ~60 euro/m2 zou ik serieus overwegen om ook daar Moods te leggen (totaal dan ~105m2).ALF99 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:15:
Is afhankelijk van hoeveel m2 je nodig zou hebben?
Ik hoor graag je advies, evt ook via DM
Ik zal morgen een aantal leveranciers met dito prijzen doorsturendj_raoul schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Oorspronkelijk dacht ik Moods herringbone in onze woonkamer/keuken (vloeropp ~36m2, aanrecht en eiland er al afgehaald) en een eenvoudiger pvc vloer in de slaapkamers. Maar voor een prijs van ~60 euro/m2 zou ik serieus overwegen om ook daar Moods te leggen (totaal dan ~105m2).
Ik hoor graag je advies, evt ook via DM
Zitten tussen 58 en 110 euro voor Viva floor of ambiant spigato.
Ik zoek een visgraat met whitewash effect, krijg niet echt een fijne gevonden, iemand tips?
Ik raad je aan om eens bij een bedrijf navraag te doen welke ook in de projectenmarkt actief is.
In plaats van de standaard m2 prijzen bouwen ze hier vaak de prijs op per werk.
100m2 is relatief gunstig qua productie.
Ik heb het even nageteld maar een prijs van tussen de 60 en 65 euro per m2 incl het egaliseren (max 2mm dikte) op een normale zandcement of anhydriet ondervloer kom ik op uit.
Ik zit hier echter niet om werk te scoren of reclame te maken.
met de 36 m2 ga je inderdaad meer richting die 80 euro.
In plaats van de standaard m2 prijzen bouwen ze hier vaak de prijs op per werk.
100m2 is relatief gunstig qua productie.
Ik heb het even nageteld maar een prijs van tussen de 60 en 65 euro per m2 incl het egaliseren (max 2mm dikte) op een normale zandcement of anhydriet ondervloer kom ik op uit.
Ik zit hier echter niet om werk te scoren of reclame te maken.
met de 36 m2 ga je inderdaad meer richting die 80 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door ALF99 op 25-07-2017 09:19 ]
Begrijp ik, dank in elk geval voor het narekenen en de suggestie @ALF99 !
@lerssi: Die Viva en Ambiant zien er ook wel interessant uit, benieuwd of deze vergelijkbaar zijn qua kwaliteit met Moduleo. De beschermingslaag is in elk geval even dik, 0,55mm.
@lerssi: Die Viva en Ambiant zien er ook wel interessant uit, benieuwd of deze vergelijkbaar zijn qua kwaliteit met Moduleo. De beschermingslaag is in elk geval even dik, 0,55mm.
Ik was laatst bij Maxima vloeren, daar zag ik de volgende prijzen voor moduleo:

Visgraat leggen was volgens mij 19.95 ipv 12.95, maar dat weet ik niet heel zeker meer.

Visgraat leggen was volgens mij 19.95 ipv 12.95, maar dat weet ik niet heel zeker meer.
[ Voor 3% gewijzigd door StevenKi op 28-07-2017 01:54 ]
Bij een oppervlakte van 95m2 verdeeld over 5 kamers.
PVC Visgraat ( Ambiant Spigato, Viva Floors of Moduleo )
Datum Bedrijf Prijs m2 Totaal
15-7-2017 humble interieurs Son € 56,45 € 5.362,75
17-7-2017 Wouters Parketvloeren € 69,00 € 6.555,00
18-7-2017 Best Floors € 68,95 € 6.550,25
18-7-2017 Goed PVC Diverse bellen bij offerte
20-jul Regge Tegels € 65,55 € 6.226,84
20-jul HD Interieurs Rijssen € 59,95 € 5.695,25
24-jul PVCvloerstore ` € 8.300,00
PVC Visgraat ( Ambiant Spigato, Viva Floors of Moduleo )
Datum Bedrijf Prijs m2 Totaal
15-7-2017 humble interieurs Son € 56,45 € 5.362,75
17-7-2017 Wouters Parketvloeren € 69,00 € 6.555,00
18-7-2017 Best Floors € 68,95 € 6.550,25
18-7-2017 Goed PVC Diverse bellen bij offerte
20-jul Regge Tegels € 65,55 € 6.226,84
20-jul HD Interieurs Rijssen € 59,95 € 5.695,25
24-jul PVCvloerstore ` € 8.300,00
Anoniem: 951759
Heeft iemand ervaring met grote huisdieren? Hoe slijtvast zijn de pvc vloeren? We willen graag van hout overstappen naar een pvc vloer. Hout is echt een drama, we hebben een berner sennen hond en twee katten. Veel kinderen over de vloer 'gehad', nu minder maar de dieren blijven. Ik hoor graag wat jullie ervaring is met dieren dus.
Is de houten vloer helemaal afgesleten?Anoniem: 951759 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:34:
Heeft iemand ervaring met grote huisdieren? Hoe slijtvast zijn de pvc vloeren? We willen graag van hout overstappen naar een pvc vloer. Hout is echt een drama, we hebben een berner sennen hond en twee katten. Veel kinderen over de vloer 'gehad', nu minder maar de dieren blijven. Ik hoor graag wat jullie ervaring is met dieren dus.
Kan je nog ervaringen delen met de houten vloer?
Wij zijn aan het kijken voor Parket of PVC.
Anoniem: 952533
Ik heb sinds 2 jaar een verlijmde pvc vloer in mijn keuken. Ik was er heel blij mee, het zag er superstrak uit. Maar na iets meer dan een jaar begon er lijm tussen de stroken vandaan te komen. Dus ik poets me suf, wil ik niet spontaan vastplakken ergens, als ik op mijn sokken loop. Erg storend.
Maar verder, mooi spul, en zeker krasvast (2 katten).
Mocht iemand iets weten voor die lijm... let me know!
Maar verder, mooi spul, en zeker krasvast (2 katten).
Mocht iemand iets weten voor die lijm... let me know!
lijm tussen je stroken uit duid op een vochtprobleem.
Dus tenzij je zelf de vloer veel te nat maakt met de schoonmaak heb je waarschijnlijk last van optrekkend vocht in de vloer of wellicht een lekkage ergens.
Is het een vloer met een kruipruimte?
Dus tenzij je zelf de vloer veel te nat maakt met de schoonmaak heb je waarschijnlijk last van optrekkend vocht in de vloer of wellicht een lekkage ergens.
Is het een vloer met een kruipruimte?
Voor een nieuwbouwwoning zijn wij ook aan het kijken voor een PVC vloer. Onderhoudsarm en prijstechnisch zijn twee reden om hiervoor te gaan.
Na wat rond speuren zijn vooral de bekende merken voorbij gekomen (Mflor en Moduleo), maar één zaak (waar wij wel een goed gevoel bij hebben) is helemaal weg van het merk Earth Werks. Nooit van gehoord en ook op internet vind ik ook niet heel veel van terug.
Kent iemand hier het merk en heeft iemand hier ervaring mee?
Na wat rond speuren zijn vooral de bekende merken voorbij gekomen (Mflor en Moduleo), maar één zaak (waar wij wel een goed gevoel bij hebben) is helemaal weg van het merk Earth Werks. Nooit van gehoord en ook op internet vind ik ook niet heel veel van terug.
Anoniem: 914249
ook wij zijn aan het orienteren voor een pvc vloer. Bij de "aanhuis" showroom rondgekeken en daar stuitten we op het merk Sherbo, kleur blue grey. De prijs vinden we nogal hoog, mede de bijkomende kosten die er bij hen nog eens behoorlijk bij komen.
Zoekend op het merk sherbo, lijkt het erop dat alleen deze filialen deze verkopen. Tot dusver dus niet te vergelijken met andere leveranciers. Is er iemand die weet waar deze pvc vloer nog meer wordt aangeboden, danwel welk merk dit eigenlijk is?
http://www.pvcvloeren-aan...nhuis-sherbo-xl-blue-grey
Zoekend op het merk sherbo, lijkt het erop dat alleen deze filialen deze verkopen. Tot dusver dus niet te vergelijken met andere leveranciers. Is er iemand die weet waar deze pvc vloer nog meer wordt aangeboden, danwel welk merk dit eigenlijk is?
http://www.pvcvloeren-aan...nhuis-sherbo-xl-blue-grey
Ik zoek een whitewash eiken visgraat vloer maar kom ook niet echt goed uit in mijn keuze, iemand een tip?
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een vloer voor onze nieuwbouw woning, welke rond zomer 2018 opgeleverd moet worden (uiterlijk). Tot voor kort was ik zeker van de keuze voor een pvc vloer, echter een opmerking van de aannemer heeft me aan het denken gezet. Een pvc vloer laat geen vocht door, het is daarom erg belangrijk dat er goed gekeken wordt naar het restvochtgehalte van de dekvloer alvorens een pvc vloer te laten leggen. Opkomend vocht kan ervoor zorgen dat de lijm weer vloeibaar wordt en dat deze op den duur omhoog komt of de vloer los komt te liggen. Een eventuele garantie claim voor zo'n vloer hoort dan ook thuis bij de stoffeerder en niet bij de aannemer. Ik vraag me af of het vochtgehalte in de vloer na oplevering niet voor een vertraging van weken/maanden kan zorgen alvorens de vloer gelegd kan worden.Kraziey schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:04:
Voor een nieuwbouwwoning zijn wij ook aan het kijken voor een PVC vloer. Onderhoudsarm en prijstechnisch zijn twee reden om hiervoor te gaan.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Hmmm, daar heb ik eigenlijk niet eens bij stilgestaan.Millert schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:53:
[...]
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een vloer voor onze nieuwbouw woning, welke rond zomer 2018 opgeleverd moet worden (uiterlijk). Tot voor kort was ik zeker van de keuze voor een pvc vloer, echter een opmerking van de aannemer heeft me aan het denken gezet. Een pvc vloer laat geen vocht door, het is daarom erg belangrijk dat er goed gekeken wordt naar het restvochtgehalte van de dekvloer alvorens een pvc vloer te laten leggen. Opkomend vocht kan ervoor zorgen dat de lijm weer vloeibaar wordt en dat deze op den duur omhoog komt of de vloer los komt te liggen. Een eventuele garantie claim voor zo'n vloer hoort dan ook thuis bij de stoffeerder en niet bij de aannemer. Ik vraag me af of het vochtgehalte in de vloer na oplevering niet voor een vertraging van weken/maanden kan zorgen alvorens de vloer gelegd kan worden.
Ik heb er niet heel veel verstand van maar bedoel je met 'dekvloer', de vloer zoals deze wordt opgeleverd bij sleuteloverdracht? Want volgens mij wordt daarover nog de boel geëgaliseerd. Of bedoel je de geëgaliseerde laag?
De vloer zoals deze wordt opgeleverd. Zie hieronder twee links naar uitleg. Afhankelijk van hoe vlak deze wordt opgeleverd is egaliseren niet altijd vereist. Maar hieruit komt nog enige tijd vocht omhoog.
http://www.johankoning.nl...20-%20Special%20vocht.pdf
http://www.uzin.nl/filead...r_PVC_Januari_2013_LR.pdf
http://www.johankoning.nl...20-%20Special%20vocht.pdf
http://www.uzin.nl/filead...r_PVC_Januari_2013_LR.pdf
[ Voor 18% gewijzigd door Millert op 03-08-2017 12:16 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ah zo, erg zinvolle informatie als ik het zo even snel lees. Dank je wel hiervoor, ik ga mijzelf daar eens in verdiepen!
Indien je een goede stoffeerder uitzoekt zal deze (in ieder geval bij nieuwbouw) altijd een vochtmeting uitvoeren en inderdaad niet starten bij een te hoog restvochtgehalte.
Een vertraging van weken kan wel eens ooit gebeuren maar maanden heb ik nog niet meegemaakt in 20 jaar.
indien de vloer verder vrijdragend en geventileerd(kruipruimte) is, en het restvochtgehalte is akkoord bevonden kan er niets meer gebeuren.
Anders wordt het als het om een vloer gaat welke gestort is zonder kruipruimte, in dit geval zal de aannemer moeten garanderen dat er met een dampdichte folie onder de beton is gewerkt (maw een gegarandeerd blijvend droge ondervloer), anders zul je de stoffeerder een vochtscherm moeten laten aanbrengen voor het egaliseren.
Een vertraging van weken kan wel eens ooit gebeuren maar maanden heb ik nog niet meegemaakt in 20 jaar.
indien de vloer verder vrijdragend en geventileerd(kruipruimte) is, en het restvochtgehalte is akkoord bevonden kan er niets meer gebeuren.
Anders wordt het als het om een vloer gaat welke gestort is zonder kruipruimte, in dit geval zal de aannemer moeten garanderen dat er met een dampdichte folie onder de beton is gewerkt (maw een gegarandeerd blijvend droge ondervloer), anders zul je de stoffeerder een vochtscherm moeten laten aanbrengen voor het egaliseren.
Moduleo is een merk welke hun sporen al ruimschoots hebben verdiend, grote kans dat je hiermee iets goeds kiest, worden samen met Tarkett, Forbo, en Gerflor ook regelmatig in de projectenmarkt gebruikt. dit zijn dan ook bedrijven met een (bewezen) goede service en technisch advies aangezien ze de materialen zelf fabriceren.
Mflor is meer gebruikt in de particuliere markt ,maar al wel dermate lang en met goede referenties dat dit ook wel aan te raden is.
Earth werks is minder bekend, op zich wel een mooie collectie maar ervaringen of referenties hiermee heb ik nog niet gehoord, het komt volgens mij van een tussenhandel en niet rechtstreeks af fabriek. dit wil over de kwaliteit uiteraard niets zeggen maar wellicht wel over de organisatie(service) welke er achter zit.
Van het merk Sherbo heb ik echt nog nooit gehoort, dit lijkt me een commerciele benaming te zijn welke ze bij de winkel zelf hebben bedacht.
Mflor is meer gebruikt in de particuliere markt ,maar al wel dermate lang en met goede referenties dat dit ook wel aan te raden is.
Earth werks is minder bekend, op zich wel een mooie collectie maar ervaringen of referenties hiermee heb ik nog niet gehoord, het komt volgens mij van een tussenhandel en niet rechtstreeks af fabriek. dit wil over de kwaliteit uiteraard niets zeggen maar wellicht wel over de organisatie(service) welke er achter zit.
Van het merk Sherbo heb ik echt nog nooit gehoort, dit lijkt me een commerciele benaming te zijn welke ze bij de winkel zelf hebben bedacht.
Wij zijn voornemens om een Therdex Regular 3030 in visgraat op de begane grond te leggen.

We vinden deze groten flappen erg mooi. Bij HD Interiors komen we volgens mij ook op een prima prijs uit á € 54,- incl. leggen en egaliseren.
@ALF99 Gezien jij de expert ben. Ben jij bekend met Therdex? :-)

We vinden deze groten flappen erg mooi. Bij HD Interiors komen we volgens mij ook op een prima prijs uit á € 54,- incl. leggen en egaliseren.
@ALF99 Gezien jij de expert ben. Ben jij bekend met Therdex? :-)
Als een god in Nijmegen.
Voor wat betreft Therdex eigenlijk hetzelfde als mflor in de reactie hierboven.
Ik heb deze een aantal maal projectmatig gebruikt en geen slechte reacties op teruggehad.
Met name als ik een mooie plank met een natuurlijke matte uitstraling zoek pak ik de Therdex boekjes er bij.
De prijs lijkt me zeer netjes (is incl btw neem ik aan ) weet de stoffeerder dat hij in visgraat moet gaan werken? ;-)
Ik heb deze een aantal maal projectmatig gebruikt en geen slechte reacties op teruggehad.
Met name als ik een mooie plank met een natuurlijke matte uitstraling zoek pak ik de Therdex boekjes er bij.
De prijs lijkt me zeer netjes (is incl btw neem ik aan ) weet de stoffeerder dat hij in visgraat moet gaan werken? ;-)
Bedankt voor je reactie. Over de prijs ben ik ook zeer te spreken. Het is incl. BTW en voor dat geld wordt de vloer ook in visgraat gelegd. De meerprijs hiervoor is € 7,50 / m2 meerprijs.ALF99 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:40:
Voor wat betreft Therdex eigenlijk hetzelfde als mflor in de reactie hierboven.
Als een god in Nijmegen.
Momenteel is men hier bezig met het leggen van een Therdex vloer in visgraat motief met band. Aldus de verkoper wordt het vaak gebruikt in winkels. Eerste indruk is prima maar het zal zich in de loop van de tijd moeten gaan bewijzen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat, wil je t.z.t. wat foto's plaatsen? Toevallig ook gekozen voor de 3030?xos schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:44:
Momenteel is men hier bezig met het leggen van een Therdex vloer in visgraat motief met band. Aldus de verkoper wordt het vaak gebruikt in winkels. Eerste indruk is prima maar het zal zich in de loop van de tijd moeten gaan bewijzen.
Als een god in Nijmegen.
Ik kan binnenkort wel wat foto's plaatsen. Maar ze wijken niet veel af van wat hier eerder is gepost, alleen met een ander kleurtje (7002). Wil je nog ergens specifiek een foto van hebben?
Heb je gekozen voor de grote of kleine flappen? Ben in ieder geval benieuwd hoe de vloer eruit zit in een grote ruimte en in de hal.xos schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:37:
Ik kan binnenkort wel wat foto's plaatsen. Maar ze wijken niet veel af van wat hier eerder is gepost, alleen met een ander kleurtje (7002). Wil je nog ergens specifiek een foto van hebben?
Wij gaan kiezen voor grote flappen met de 3030 vloer, maar ben benieuwd hoe deze eruit ziet in een hal die wat smaller is (ongeveer 2m breed). Ik hoop dan nog wat van het visgraat motief te zien..
Als een god in Nijmegen.
Kleine stukken.
Wat betreft de hal. Mijn hal bestaat uit 2 delen, het eerste deel is breed en splits zich daarna op in een trap en een smaller deel. Tijdens het intekenen bleken de wanden in het smallere deel niet parallel tov elkaar te staan. De vorige bewoner had laminaat in de lengterichting waardoor het niet zo opviel. Maar met visgraat zou het waarschijnlijk erg lelijk worden. Dus ik heb ervoor gekozen om het daar in de lengte te laten leggen. Ik ben blij met die keuze en achteraf denk ik ook dat het in de lengte mooier is.
Ik weet niet hoe groot je hal is maar als die niet al te breed is denk ik dat grote vlakken in visgraat uit balans zijn. Zeker als de vloer doorgelegd wordt naar andere ruimtes is het vaak al een compromis en de grote stukken maken het niet beter. Zoiets als dit bedoel ik. De stukken moet ingekort worden omdat de hal smal is daardoor vind ik de verhoudingen van de visgraat weg. Komt in dit geval ook nog eens bij dat de lijn uit het midden is. Het blijft een beetje een compromis zoeken als je de vloer doorlegt naar andere ruimtes maar dit zou voor mij echt een no no zijn.
Wat betreft de hal. Mijn hal bestaat uit 2 delen, het eerste deel is breed en splits zich daarna op in een trap en een smaller deel. Tijdens het intekenen bleken de wanden in het smallere deel niet parallel tov elkaar te staan. De vorige bewoner had laminaat in de lengterichting waardoor het niet zo opviel. Maar met visgraat zou het waarschijnlijk erg lelijk worden. Dus ik heb ervoor gekozen om het daar in de lengte te laten leggen. Ik ben blij met die keuze en achteraf denk ik ook dat het in de lengte mooier is.
Ik weet niet hoe groot je hal is maar als die niet al te breed is denk ik dat grote vlakken in visgraat uit balans zijn. Zeker als de vloer doorgelegd wordt naar andere ruimtes is het vaak al een compromis en de grote stukken maken het niet beter. Zoiets als dit bedoel ik. De stukken moet ingekort worden omdat de hal smal is daardoor vind ik de verhoudingen van de visgraat weg. Komt in dit geval ook nog eens bij dat de lijn uit het midden is. Het blijft een beetje een compromis zoeken als je de vloer doorlegt naar andere ruimtes maar dit zou voor mij echt een no no zijn.
De situatie die je schetst in de hal wil ik proberen te voorkomen, maar het zal een compromis moeten worden. Kleinere flappen willen we niet omdat de vloer daar te druk door wordt. Ik snap alleen niet waarom de vloer in de afbeelding zo gelegd is. In mijn optiek ligt ie verkeerdom.xos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:58:
Kleine stukken.
We gaan in ieder geval niet zo'n rand om de vloer doen, gewoon leggen tot aan de muur. Ik moet ook maar eens beginnen aan intekenen..
Als een god in Nijmegen.
Afgelopen zaterdag bij europa parket geweest om eens voorzichtig te informeren over de kosten van een PVC vloer. Hij gaf aan dat de prijs rond de €60 lag voor een PVC vloer (lijmen + egaliseren) en als we het in visgraat willen hebben er dan nog €10 per m2 bij komt. Er zal nog wat onderhandelingsruimte in zitten, verwacht dat het totaal ook voor €60 per m2 zou moeten kunnen.
Mooi topic. Zelf ook aan het kijken voor een nieuwe vloer en kwam uit op PVC (plak denk ik).
Wat ik me afvraag is hoe gaat het egaliseren in zijn werk als je het huis bewoont. Kan het in etappes, dus meubels van een kant verplaatsen, egaliseren en dan alles weer terug of moet je het huis echt helemaal leeg halen (is natuurlijk wel het makkelijkst voor de stoffeerder)? Dat laatste zie ik dus niet zo zitten.
Hoe goed kan PVC tegen stoomreinigen? Mijn huidige laminaatvloer kan ik prima reinigen met een stoomreiniger (vergelijkbaar met Dirt Devil Aqua Clean M318) maar misschien is dat te heet voor PVC?
Wat ik me afvraag is hoe gaat het egaliseren in zijn werk als je het huis bewoont. Kan het in etappes, dus meubels van een kant verplaatsen, egaliseren en dan alles weer terug of moet je het huis echt helemaal leeg halen (is natuurlijk wel het makkelijkst voor de stoffeerder)? Dat laatste zie ik dus niet zo zitten.
Hoe goed kan PVC tegen stoomreinigen? Mijn huidige laminaatvloer kan ik prima reinigen met een stoomreiniger (vergelijkbaar met Dirt Devil Aqua Clean M318) maar misschien is dat te heet voor PVC?
From DEC to Dragon.
Iemand ervaring met het leggen van pvc vloer op een zwevende multiplex houten vloer?
ondergrond = beton +isolatiemat+ multiplexplaten van 12mm
We hebben de voorbije 7 jaar deze ondervloer gebruikt in combinatie met mdf platen van 4 mm dik en zouden nu iets definitiever willen, dat ook gemakkelijker dweilt/kuist. Gezien we gewoon zijn aan de warme vloer, zouden we graag iets dun hebben om hierop te plaatsen.
Wat is jullie gedacht?
Kan dit?
Eerder click-pvc 'n bovenste laag mdf weghalen of plak-pvc en over bovenste laag mdf leggen?
Over ondervloeren in hout heb ik nog niet veel teruggevonden, vandaar mijn vraag...
Duurdere pvc/ laminaat is ook vaak opgebouwd uit mdf en multiplex (gelaagd hout), dus ik vermoed dat het wel zou moeten kunnen...
ondergrond = beton +isolatiemat+ multiplexplaten van 12mm
We hebben de voorbije 7 jaar deze ondervloer gebruikt in combinatie met mdf platen van 4 mm dik en zouden nu iets definitiever willen, dat ook gemakkelijker dweilt/kuist. Gezien we gewoon zijn aan de warme vloer, zouden we graag iets dun hebben om hierop te plaatsen.
Wat is jullie gedacht?
Kan dit?
Eerder click-pvc 'n bovenste laag mdf weghalen of plak-pvc en over bovenste laag mdf leggen?
Over ondervloeren in hout heb ik nog niet veel teruggevonden, vandaar mijn vraag...
Duurdere pvc/ laminaat is ook vaak opgebouwd uit mdf en multiplex (gelaagd hout), dus ik vermoed dat het wel zou moeten kunnen...
Ik meld me hier ook maar eens... Er liggen bij ons in huis drukke, onregelmatige tegels met daaronder vloerverwarming. De vloer vonden we al niet mooi toen we het huis kochten, maar ook met inrichten blijkt het nogal een obstakel. Hij is door de kleur lastig mee te combineren. We willen er dus wat mee, maar we hebben niet zo'n behoefte aan de puin van het eruit slopen van zo'n vloer (en het daarbij slopen van de vloerverwarming).
Zou je zo'n PVC vloer, na egaliseren, over de bestaande vloer heen kunnen leggen? En gaat dat goed met vloerverwarming?
Zou je zo'n PVC vloer, na egaliseren, over de bestaande vloer heen kunnen leggen? En gaat dat goed met vloerverwarming?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
We moeten aan onze (project-)keukenleverancier doorgeven wat de totale dikte van onze vloer wordt. We hebben nog geen leverancier geselecteerd maar weten wel dat het pvc wordt (Moduleo of Therdex).
De vloeren zelf hebben een dikte van 2,5mm. Egaliseerlaag ca 2-3mm. En dan nog de lijmlaag, hoe dik is die normaal gezien? (we krijgen een cementdekvloer met vloerverwarming).
De vloeren zelf hebben een dikte van 2,5mm. Egaliseerlaag ca 2-3mm. En dan nog de lijmlaag, hoe dik is die normaal gezien? (we krijgen een cementdekvloer met vloerverwarming).
Ben ik ook nieuwsgierig naar. Eén kamer in twee stukken zal niet haalbaar zijn lijkt me, maar een woonkamer eerst doen en daarna hal plus overige kamers in een 2e deel?Dinmi schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:15:
[..] Wat ik me afvraag is hoe gaat het egaliseren in zijn werk als je het huis bewoont. Kan het in etappes, dus meubels van een kant verplaatsen, egaliseren en dan alles weer terug of moet je het huis echt helemaal leeg halen (is natuurlijk wel het makkelijkst voor de stoffeerder)? Dat laatste zie ik dus niet zo zitten. [..]
Andere vraag; ik overweeg PVC voor in een appartement. Ik wil echter geen zwevende vloer (slechte ervaringen mee, al is dat met laminaat/parket), dus toch PVC verlijmen. Zoals bij veel appartementen geldt er echter een 10dB geluid reductie norm, wat met verlijmen niet aantoonbaar kan worden behaald (toch?). Ik loop echter veel op sokken als ik thuis ben of schoenen zonder harde zolen. Voor mijn idee is de kans op overlast dan minimaal. Iemand hier praktijk ervaring mee?
En wat is de droogtijd van het egaliseren (uitgaande van een volledig droge betonnen ondervloer)? Ik heb diverse sites afgezocht, maar de tijden variëren nogal extreem. Van 2 weken tot 1 dag. Uiteraard is de dikte een grote factor, maar normaal gesproken zou dit maximaal 3mm moeten zijn.
Egaline na 2 weken droog? Dan zouden ze geen pvc vloer meer verkopen. Bij ons 1 dag egaliseren en 1 dag leggen, achter elkaar. Er zijn ook egalines met een droogtijd van een paar uur dacht ik.
Vanuit binnenhuisarchitect gesprek bij Eijerkamp (off-topic, maar aanrader trouwens) kwamen zij met een mooie kleur pvc van Ambiant die perfect aansloot bij de geadviseerde kleuren op de muren. Ik heb merk echter bij de uitvraag dat al 2 partijen zijn gestopt met het verkopen van dit merk ivm kwaliteitsredenen. Iemand meer bekend mee? Het is namelijk ook niet echt budget in prijsstelling.
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 21-08-2017 17:48 ]
Hier ook een pvc vloer besteld!
Ben heel benieuwd, ik heb vloerverwarming laten infrezen, en nu dan deze vloer erover heen. Over 2 weekjes ligt hij erin, ik zal dan nog wel een foto posten.
Deze foto is met lichte oranje gloed van het zonnescherm
Ben heel benieuwd, ik heb vloerverwarming laten infrezen, en nu dan deze vloer erover heen. Over 2 weekjes ligt hij erin, ik zal dan nog wel een foto posten.

Ziet er mooi uit, welk merk/type is dit?duc848 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 05:19:
Hier ook een pvc vloer besteld!
[afbeelding]
Eerlijk gezegd, geen idee. Mijn vloeren man had van deze nog 10m2 over, en dus kon ik die voor weinig krijgen, de rest is bij besteld.
Maar ik heb straks een super mooi vloertje voor een nog mooier prijsje
Maar ik heb straks een super mooi vloertje voor een nog mooier prijsje
Ik lees in dit topic dat PVC klik ondergeschikt is aan PVC verlijmen. Nu hoorde ik vandaag van een vloerenwinkel dat dit bij de nieuwere types klik PVC juist niet het geval is. Bij de nieuwste types (zoals Aspecta Elemental LVT Multilayer) kan je direct leggen, er wordt geen ondervloer gelegd en ook geen sprake van voorbehandeling.
De winkel verkoopt ook gewoon PVC die je moet lijmen, lijkt me ook dat ze daar iets meer marge op kunnen pakken bij het leggen. Dus een verkoopargument leek het niet te zijn. Hij gaf ook aan dat dit echt weer een nieuwe generatie PVC betreft en dat verlijmde PVC op een geegaliseerde vloer in het verleden altijd beter was.
Zijn verhaal argumenten:
Vloerverwarming: even goed als een verlijmde PVC vloer.
Geluidsisolatie: beter omdat ze dikker zijn.
Leggen: goedkoper.
Temperatuursverschillen: PVC is thermoplastisch en kan dus heel licht uitzetten bij warmte, bij de geplakte versie kan het bij de naden een beetje rechtop staan. In de winter kunnen de naden beter zichtbaar worden. Bij click heb je dit niet.
Het grootste nadeel van een verlijmde PVC vloer heb je niet: als je wat anders wil (nieuwe bewoners of als je er lang woont) of als een deel toch beschadigd raakt, is het verwijderen van een verlijmde vloer een flinke klus waarbij de cement deklaag beschadigd (en je die dus eerst moet repareren).
Het klinkt logisch, maar is het ook echt zo? Hij maakte heel duidelijk dat er grote verschillen zijn tussen klik PVC, de ene is niet hetzelfde als de andere.
Het gaat dus om het merk Aspecta, de serie heet Elemental LVT Multilayer. De nieuwe technologie heet Isocore.. maar dat zal wel een marketing ding van Aspecta zijn.
Uiteindelijk ook een boekje van deze nieuwe serie gevonden. Kort samengevat:
- 1mm keramiek deeltjes (toplaag) in een UV cured urethaan coating
- 0.55mm transparant vinyl layer
- 2mm solid vinyl layer
- 4mm closed-cell extruded vinyl layer
- 2mm pre-attached underlay, verbergt onderliggende vloerongelijkheden en geleid zeer goed warmte door. Deze laag wordt ook "Ultra Fresh" genoemd, omdat het schimmel en dergelijke onmogelijk maakt (snap niet dat er tussen vloer en beton schimmel kan ontstaan, maar goed).
In totaal dus 9.55mm dik. Klik PVC is natuurlijk sowieso dikker.
Qua prijs zit je wel op €49,95/m2 maar leggen is dan weer zeer voordelig. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon marketingpraat? Of is dit spul daadwerkelijk beter dan verlijmen?
De winkel verkoopt ook gewoon PVC die je moet lijmen, lijkt me ook dat ze daar iets meer marge op kunnen pakken bij het leggen. Dus een verkoopargument leek het niet te zijn. Hij gaf ook aan dat dit echt weer een nieuwe generatie PVC betreft en dat verlijmde PVC op een geegaliseerde vloer in het verleden altijd beter was.
Zijn verhaal argumenten:
Temperatuursverschillen: PVC is thermoplastisch en kan dus heel licht uitzetten bij warmte, bij de geplakte versie kan het bij de naden een beetje rechtop staan. In de winter kunnen de naden beter zichtbaar worden. Bij click heb je dit niet.
Het grootste nadeel van een verlijmde PVC vloer heb je niet: als je wat anders wil (nieuwe bewoners of als je er lang woont) of als een deel toch beschadigd raakt, is het verwijderen van een verlijmde vloer een flinke klus waarbij de cement deklaag beschadigd (en je die dus eerst moet repareren).
Het klinkt logisch, maar is het ook echt zo? Hij maakte heel duidelijk dat er grote verschillen zijn tussen klik PVC, de ene is niet hetzelfde als de andere.
Het gaat dus om het merk Aspecta, de serie heet Elemental LVT Multilayer. De nieuwe technologie heet Isocore.. maar dat zal wel een marketing ding van Aspecta zijn.
- 2mm solid vinyl layer
- 2mm pre-attached underlay, verbergt onderliggende vloerongelijkheden en geleid zeer goed warmte door. Deze laag wordt ook "Ultra Fresh" genoemd, omdat het schimmel en dergelijke onmogelijk maakt (snap niet dat er tussen vloer en beton schimmel kan ontstaan, maar goed).
Qua prijs zit je wel op €49,95/m2 maar leggen is dan weer zeer voordelig. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon marketingpraat? Of is dit spul daadwerkelijk beter dan verlijmen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 30-08-2017 20:01 ]
Vrijwel exact hetzelfde wat ik ook eerder zei/vroeg: RUFFNECK in "PVC vloer, ervaringen mee?"Jazco2nd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:54:
Ik lees in dit topic dat PVC klik ondergeschikt is aan PVC verlijmen. Nu hoorde ik vandaag van een vloerenwinkel dat dit bij de nieuwere types klik PVC juist niet het geval is. Bij de nieuwste types (zoals Aspecta Elemental LVT Multilayer) kan je direct leggen, er wordt geen ondervloer gelegd en ook geen sprake van voorbehandeling.
Zijn verhaal argumenten:
- 2mm solid vinyl layer
Ik heb deze dus uiteindelijk ook gewoon gekozen, vond het sowieso mooi, maar de doorslag was uiteindelijk toch dat ik, na heel wat lopend vergelijk, dit toch net iets lekkerder vond lopen (zwevende vloer eigenlijk) dan zo'n hele harde (op cd-vloer) verlijmde pvc vloer. Tis persoonlijk, I know..Wordt in november gelegd, dus ben benieuwd.
Qua kosten was het vrijwel net zo duur als een verlijmde vloer (incl. egaliseren etc).
Het klinkt voor mij als marketing. Ik heb vorig jaar in mijn appartement klik pvc laten leggen. Het betreft een pvc vloer van quick step en heeft een totaal dikte van 4,5 mm, deze is zwevend gelegd. Ik heb geen vloerverwarming, maar de warmte van de verwarmingsbuizen die in het beton zijn gefreesd kun je voelen als die aan staat.
De ondergrond is hier niet uitgevlakt, wel "stofzuiger" schoon gemaakt, en ik heb een geluiddempende ondervloer gebruikt (red floor/10db gecertificeerd). Zo'n ondervloer kan tot ongeveer 0.7-1 mm aan oneffenheden.
Maar deze vloer ligt er nu een jaar in en tot zover nog geen rare dingen ermee.
Met prijzen, de vloer is €37,49m2 en het leggen vroegen zij €10,-- de m2 voor, hier komt de ondervloer en hoge plinten nog overheen.
Hier een foto van de keuken wanneer het net gelegd is in augustus 2016

Hier een foto van de keuken in augustus 2017.
De ondergrond is hier niet uitgevlakt, wel "stofzuiger" schoon gemaakt, en ik heb een geluiddempende ondervloer gebruikt (red floor/10db gecertificeerd). Zo'n ondervloer kan tot ongeveer 0.7-1 mm aan oneffenheden.
Maar deze vloer ligt er nu een jaar in en tot zover nog geen rare dingen ermee.
Met prijzen, de vloer is €37,49m2 en het leggen vroegen zij €10,-- de m2 voor, hier komt de ondervloer en hoge plinten nog overheen.
Hier een foto van de keuken wanneer het net gelegd is in augustus 2016

Hier een foto van de keuken in augustus 2017.

[ Voor 13% gewijzigd door RiZu op 31-08-2017 17:30 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Anoniem: 915155
*knip* Dit is geen plek voor een shopreview, je gebruiksnaam laat al niks te raden over.
[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2017 15:33 ]
Anoniem: 915155
*knip* Dubbelposten is niet de bedoeling
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2017 15:34 ]
November 2017 wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd. Omdat wij vloerverwarming op de begane grond krijgen, willen we een verlijmde PVC vloer laten leggen. We hebben nu een offerte voor de begane grond (70m2) ontvangen voor ongeveer €4100. Dit is incl leggen, egaliseren en plaatsen van hoge witte plinten. Het betreft een Berry Alloc Pure 55 Glue Down vloer.
De vloer in onze nieuwbouw woning (houtskeletbouw) is een zogenaamde combinatievloer, waarbij de vloerverwarming in het beton is meegestort en glad is afgewerkt. Dit is dan ook meteen de afwerkvloer, hier komt geen (extra) cementdekvloer meer op.
De vloer in onze nieuwbouw woning (houtskeletbouw) is een zogenaamde combinatievloer, waarbij de vloerverwarming in het beton is meegestort en glad is afgewerkt. Dit is dan ook meteen de afwerkvloer, hier komt geen (extra) cementdekvloer meer op.
Beste mensen
Graag leg ik jullie wat uit over een PVC vloer. Wij zijn zelf een bedrijf wat PVC vloeren plaatst en ik lees nogal verschillende dingen.
Kwaliteit : Kies altijd een degelijke fabrikant uit Europa bv Forbo type Allura, Gerflor type creation, Tarkett ID collectie, of Therdex. Geen troep uit China 😁 Dan kwaliteit is de toplaag kies minimaal 0.55 toplaag en kiezen voor boven bv een lagere toplaag bv 0.40. De toplaag is gemaakt van polyurethaan. Er bestaan de volgende toplagen:
0.40 residential
0.50 of 0.55 intensief project gebruikt (leggen wij op de begane grond)
0.70 zeer zwaar intensief gebruik bv een winkel
Ik zou altijd een dryback versie kiezen gelijmd op een geegaliseerde vloer. Geen klappergeluiden mooier te leggen en ligt vast. Dus geen krimp ed
Esthetishe kwaliteit:
De bovengenoemde fabrikanten hebben een uitgebreide collectie prints zodat je bijna nooit of max 3 keer dezelfde plank tegenkomt in je kamer van ca50m2.
Daarnaast heb je ook fabrikanten die een relief meedrukken met de print. Dit noemen ze registered embossed. Wel duurder omdat je voor elke print ook een unieke stans moet hebben die de print volgt.
Kijk anders eens op ... Welkom op GoT, zonder meer je bedrijf spammen is niet de bedoeling.
Graag leg ik jullie wat uit over een PVC vloer. Wij zijn zelf een bedrijf wat PVC vloeren plaatst en ik lees nogal verschillende dingen.
Kwaliteit : Kies altijd een degelijke fabrikant uit Europa bv Forbo type Allura, Gerflor type creation, Tarkett ID collectie, of Therdex. Geen troep uit China 😁 Dan kwaliteit is de toplaag kies minimaal 0.55 toplaag en kiezen voor boven bv een lagere toplaag bv 0.40. De toplaag is gemaakt van polyurethaan. Er bestaan de volgende toplagen:
0.40 residential
0.50 of 0.55 intensief project gebruikt (leggen wij op de begane grond)
0.70 zeer zwaar intensief gebruik bv een winkel
Ik zou altijd een dryback versie kiezen gelijmd op een geegaliseerde vloer. Geen klappergeluiden mooier te leggen en ligt vast. Dus geen krimp ed
Esthetishe kwaliteit:
De bovengenoemde fabrikanten hebben een uitgebreide collectie prints zodat je bijna nooit of max 3 keer dezelfde plank tegenkomt in je kamer van ca50m2.
Daarnaast heb je ook fabrikanten die een relief meedrukken met de print. Dit noemen ze registered embossed. Wel duurder omdat je voor elke print ook een unieke stans moet hebben die de print volgt.
Kijk anders eens op ... Welkom op GoT, zonder meer je bedrijf spammen is niet de bedoeling.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 03-09-2017 23:58 ]
Anoniem: 968381
PVC vloeren zijn inderdaad wat duurder Arcadius, daarom waren wij ook aan het twijfelen in het begin. En de vloer moet ook geëgaliseerd zijn. Maar we zijn er nu ontzettend blij mee, we hebben 2 labradors en die willen nogal eens rennen. Waar ik voorheen knettergek werd van het getik, hoor ik nu bijna niets meer. Plus, de vloer slijt niet!
Wij hebben die van ons uitgezocht bij www.goodflooring.nl Die hebben een mega showroom, dat was wel lastig.. het kiezen haha. Maar goed, het is allemaal goed gekomen. Hopelijk kom je eruit!
Iemand ervaring met het bestellen van PVC vloer in Duitsland?
Wij hebben een leuke vloer gezien die qua prijs goedkoper is dan we hadden begroot!
In de winkel zagen we hem liggen voor € 28,- per m2. Als ik kijk op internet vind ik dezelfde vloer voor 15~18 euro per m2.
Ik vraag mij wel af of voor zo'n prijs de kwaliteit wel goed is? Iemand die zijn advies erop kan geven; voor technische specs zie Tarkett iD Essential 30.
Al gevonden, toplaag 0,3 is inderdaad niet een hele slijtvaste vloer
De prijs waar ik het over had, zie hier
Alvast dank!
Wij hebben een leuke vloer gezien die qua prijs goedkoper is dan we hadden begroot!
In de winkel zagen we hem liggen voor € 28,- per m2. Als ik kijk op internet vind ik dezelfde vloer voor 15~18 euro per m2.
Ik vraag mij wel af of voor zo'n prijs de kwaliteit wel goed is? Iemand die zijn advies erop kan geven; voor technische specs zie Tarkett iD Essential 30.
Al gevonden, toplaag 0,3 is inderdaad niet een hele slijtvaste vloer
De prijs waar ik het over had, zie hier
Alvast dank!
[ Voor 4% gewijzigd door Unkie op 11-09-2017 12:06 ]
Ambiant, verklaart een hoop. We hebben hier echt een hoop gedoe met de leverancier en fabrikant over de vloer. Vorig jaar december een Ambiant PVC vloer laten leggen.Katseviool schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:47:
Vanuit binnenhuisarchitect gesprek bij Eijerkamp (off-topic, maar aanrader trouwens) kwamen zij met een mooie kleur pvc van Ambiant die perfect aansloot bij de geadviseerde kleuren op de muren. Ik heb merk echter bij de uitvraag dat al 2 partijen zijn gestopt met het verkopen van dit merk ivm kwaliteitsredenen. Iemand meer bekend mee? Het is namelijk ook niet echt budget in prijsstelling.
Leverancier heeft wat basissteken laten vallen maar heeft dit deels goed opgelost maar nog steeds merken we hoogteverschillen tussen lamellen.
In februari is de distributeur langs geweest en heeft toen ter compensatie 4 pakken ter beschikking gesteld.
Echter deze pakken hebben andere structuur en andere kleurtint (fotos volgen nog).
Fabrikant en leverancier zeggen van t kleur allemaal wel bij, maar wij zijn daar niet van overtuigd, ik ben benieuwd wat wij er nog verder aan kunnen doen, suggesties?
Hierbij wat foto's ter illustratie:
De eerste 3 laten de huidige kleurverschillen zien, waar wij niet tevreden mee zijn. De laatste foto's zijn van hoe ze het initieel gelegd hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door M@rijn op 12-09-2017 08:35 ]
De 1e foto's met kleurverschil, dit trekt niet meer bij(is een andere productie/verfbad)
Op de laatste foto's is te zien dat het leggen niet bepaald zorgvuldig is gebeurd, de verlijming is niet goed(lijm te droog/niet aangewalst?)
Indien dit later is opgelost door de verlegger zal het hoogteverschil op dit moment wel veroorzaakt worden door teveel lijm(oude laag niet weggehaald maar weer overheen geplakt) onder de opnieuw verlijmde stroken.
Heb je de 4 pakken van de fabrikant gehad? of is dit via de verlegger gelopen?
Het lijkt me namelijk sterk dat een fabrikant nieuw materiaal levert voor door de verlegger gemaakte fouten, of heeft de verlegger zelf 4 nieuwe pakken besteld en tegen je gezegd dat dit via de fabrikant is gedaan om zodoende te laten lijken of het niet hun schuld maar van het materiaal is?
Indien er nog stroken zijn van het eerder gebruikte batchnr dan is het plaatselijk op te lossen maar indien deze er niet meer zijn(wat mij het meest waarschijnlijk lijkt aangezien ze er al een andere kleur hebben ingelegd) is het aleen op te lossen door alles te vervangen of te accepteren dat er her en der kleurverschil in zit(korting?)
Op de laatste foto's is te zien dat het leggen niet bepaald zorgvuldig is gebeurd, de verlijming is niet goed(lijm te droog/niet aangewalst?)
Indien dit later is opgelost door de verlegger zal het hoogteverschil op dit moment wel veroorzaakt worden door teveel lijm(oude laag niet weggehaald maar weer overheen geplakt) onder de opnieuw verlijmde stroken.
Heb je de 4 pakken van de fabrikant gehad? of is dit via de verlegger gelopen?
Het lijkt me namelijk sterk dat een fabrikant nieuw materiaal levert voor door de verlegger gemaakte fouten, of heeft de verlegger zelf 4 nieuwe pakken besteld en tegen je gezegd dat dit via de fabrikant is gedaan om zodoende te laten lijken of het niet hun schuld maar van het materiaal is?
Indien er nog stroken zijn van het eerder gebruikte batchnr dan is het plaatselijk op te lossen maar indien deze er niet meer zijn(wat mij het meest waarschijnlijk lijkt aangezien ze er al een andere kleur hebben ingelegd) is het aleen op te lossen door alles te vervangen of te accepteren dat er her en der kleurverschil in zit(korting?)
De verlegger zegt dat het vanuit de leverancier komt, maar dat vertrouwen we niet helemaal, maar kan je ook lastig achterhalen. Helaas hebben ze alle gebruikte dozen ook meegenomen dus type/batches vergelijk gaat niet lukken.
Het herstellen hebben ze vrij netjes gedaan, de hoogteverschillen waren in het begin bij het leggen op een egale vloer, de verlegger vermoed een dikteverschil tussen diverse pakken maar dit is nu enigzins naar tevredenheid opgelost.
Het belangrijkste punt waar we mee zitten en het niet eens over zijn is dus het kleurverschil. Je voelt het ook in het relief.
Er zijn geen resten meer uit de eerste legging, herstel werkzaamheden hebben ze gedaan met lamellen uit de tweede batch.
Aangezien we dit al vrij snel zagen hebben we ook tegen ze gezegd dat ze moesten stoppen met vervangen.
Hierdoor is het kleurverschil beperkt gebleven tot een 4-5 stroken in de keuken.
Ons plan B waarmee we akkoord kunnen gaan is dat ze de hele keuken opnieuw gaan leggen met de 4 pakken die ze hebben.
Maar dan heb je een kans dat je het verschil ziet tussen de ene kant van de drempel en d andere.
Mijn eerste gedachte was dat een rechtsbijstand of geschillencommissie zal zeggen dat de kleurverschillen binnen een marge vallen.
Maar naar aanleiding van je bericht en het goed voelen van de lamellen van het weekend denk ik toch dat we een gerede casus hebben, denk je niet?
Ik neig momenteel (we hebben vorige week na 7 maanden eindelijk de rekening ontvangen) ernaar om maar een gedeelte over te maken, of om er mee naar een rechtsbijstand/geschillencommissie te gaan...
Het herstellen hebben ze vrij netjes gedaan, de hoogteverschillen waren in het begin bij het leggen op een egale vloer, de verlegger vermoed een dikteverschil tussen diverse pakken maar dit is nu enigzins naar tevredenheid opgelost.
Het belangrijkste punt waar we mee zitten en het niet eens over zijn is dus het kleurverschil. Je voelt het ook in het relief.
Er zijn geen resten meer uit de eerste legging, herstel werkzaamheden hebben ze gedaan met lamellen uit de tweede batch.
Aangezien we dit al vrij snel zagen hebben we ook tegen ze gezegd dat ze moesten stoppen met vervangen.
Hierdoor is het kleurverschil beperkt gebleven tot een 4-5 stroken in de keuken.
Ons plan B waarmee we akkoord kunnen gaan is dat ze de hele keuken opnieuw gaan leggen met de 4 pakken die ze hebben.
Maar dan heb je een kans dat je het verschil ziet tussen de ene kant van de drempel en d andere.
Mijn eerste gedachte was dat een rechtsbijstand of geschillencommissie zal zeggen dat de kleurverschillen binnen een marge vallen.
Maar naar aanleiding van je bericht en het goed voelen van de lamellen van het weekend denk ik toch dat we een gerede casus hebben, denk je niet?
Ik neig momenteel (we hebben vorige week na 7 maanden eindelijk de rekening ontvangen) ernaar om maar een gedeelte over te maken, of om er mee naar een rechtsbijstand/geschillencommissie te gaan...
Wij zijn ook aan het denken over een PVC vloer om op onze bestaande tegelvloer te leggen. Het mag dus niet te dik zijn, 4-5mm lijkt ons het maximum zodat we niet te veel van onze deuren moeten zagen.
Echter zijn we op zoek naar een merk met goede antislip kwaliteiten ivm onze hond. Iemand ervaring hiermee en welke merken raden jullie aan? Bij een locale winkel hebben ze zowel Moduleo als Quickstep, waarbij de Moduleo wat meer structuur heeft in het hout (je voelt de groeven). Qua slijtlaag liefst iets vanaf 0.4mm.
Echter zijn we op zoek naar een merk met goede antislip kwaliteiten ivm onze hond. Iemand ervaring hiermee en welke merken raden jullie aan? Bij een locale winkel hebben ze zowel Moduleo als Quickstep, waarbij de Moduleo wat meer structuur heeft in het hout (je voelt de groeven). Qua slijtlaag liefst iets vanaf 0.4mm.
Vonden wij ook
was uiteindelijk de enige pvc dien qua kleur, profiel, toplaag ed het beste uit kwam.
Ik zal even opzoeken welke het is morgen.
Ik zal even opzoeken welke het is morgen.
Twee weken geleden is er bij ons 80 m2 quickstep pvc gelegd. Twee dagen daarvoor is er vloerverwarming in onze andrehytvloer gefreest. Eerst is er geegaliseerd met egaline, daarna is de pvc gelijmd.
Gisteren ben ik begonnen met de plinten, en tot mijn verbazing bleken deze slecht te passen: de vloer tegen de muur blijkt niet vlak te zijn waardoor er bij plinten van 2 meter lengte al kieren van meer dan 5 mm aan de uiteinden ontstaan omdat er ergens een verhoging zit in de vloer. Ik had aangenomen dat de egaline zo zou vloeien dat dergelijke verhogingen niet voor zouden komen op zo'n klein stukje. Is dit normaal?
Om te kijken wat de oorzaak van zo'n bult was wilde ik voorzichtig de pvc plank lospeuteren. Tot mijn verbazing ging dat erg gemakkelijk. De plank zat helemaal niet zo vast als ik verwacht had: de lijm was nog plakkerig. Is dit normaal?
Verder had mijn vrouw stucloper met wat ducttape op de vloer geplakt omdat er nog een wandje geschilderd moest worden. toen ze de stucloper wilde opruimen kwam er een pvc plank los in plaats van de ducttape...
Iemand een idee waardoor de planken na twee weken nog zo los kunnen zitten?
Gisteren ben ik begonnen met de plinten, en tot mijn verbazing bleken deze slecht te passen: de vloer tegen de muur blijkt niet vlak te zijn waardoor er bij plinten van 2 meter lengte al kieren van meer dan 5 mm aan de uiteinden ontstaan omdat er ergens een verhoging zit in de vloer. Ik had aangenomen dat de egaline zo zou vloeien dat dergelijke verhogingen niet voor zouden komen op zo'n klein stukje. Is dit normaal?
Om te kijken wat de oorzaak van zo'n bult was wilde ik voorzichtig de pvc plank lospeuteren. Tot mijn verbazing ging dat erg gemakkelijk. De plank zat helemaal niet zo vast als ik verwacht had: de lijm was nog plakkerig. Is dit normaal?
Verder had mijn vrouw stucloper met wat ducttape op de vloer geplakt omdat er nog een wandje geschilderd moest worden. toen ze de stucloper wilde opruimen kwam er een pvc plank los in plaats van de ducttape...
Iemand een idee waardoor de planken na twee weken nog zo los kunnen zitten?
JapieB
@japieb egaliseren is normaalgesproken 2 a 3 mm dikte en vloervolgend, m.a.w. je maakt de vloer glad maar haalt er geen hoogteverschillen mee uit de vloer. hier kan het bedrijf welke geegaliseerd heeft weinig aan doen ,behalve dan dat het netjes was geweest om bij de voorcontrole dit ter sprake te brengen.
Losliggende planken hoort uiteraard absoluut niet, dit kan meerdere oorzaken hebben maar de meest logische lijkt me in dit geval dat ze een te grote ruimte in 1x hebben ingelijmd waardoor de stroken niet in de halfnatte lijm zijn gelegd maar in de droge lijm(kun je zien aan de lijmrillen als je er een plank uithaalt, bij de juiste verwerking zullen de rillen nagenoeg plat zijn)
Dat de lijm nog plakkerig was is normaal, de meest gebruikte pvc lijm blijft altijd een beetje kleverig.
Losliggende planken hoort uiteraard absoluut niet, dit kan meerdere oorzaken hebben maar de meest logische lijkt me in dit geval dat ze een te grote ruimte in 1x hebben ingelijmd waardoor de stroken niet in de halfnatte lijm zijn gelegd maar in de droge lijm(kun je zien aan de lijmrillen als je er een plank uithaalt, bij de juiste verwerking zullen de rillen nagenoeg plat zijn)
Dat de lijm nog plakkerig was is normaal, de meest gebruikte pvc lijm blijft altijd een beetje kleverig.
@ALF99 Dank voor het antwoord. De legger is vandaag wezen kijken en gaat uitzoeken waarom de plankjes losliggen. Wordt vervolgd...
JapieB
Hier zit de nieuwe pvc vloer er nu ook in.
Eronder is vloerverwarming ingefreest, en daarover heen uiteraard egaline. Mijn vloerenmeneer vertelde mij inderdaad ook gelijk dat bij het plakken van de plinten ik niet raar moest opkijken van een vloer die niet helemaal waterpas was over de gehele lengte, egaline maakt het alleen egaal, niet perse waterpas. Dit klopte ook, gelukkig is de schilder nu bezig met aflakken en sauzen. En is hij rond geweest met zijn kitspuit.
Ben zelf zeer onder de indruk van de pvc vloer, zowel kwalitatief (voor zover ik dat nu al kan zeggen) als qua uiterlijk. Ik had in 2 andere kamers een vinyl vloer, maar dit is toch echt wel even andere koek!
Eronder is vloerverwarming ingefreest, en daarover heen uiteraard egaline. Mijn vloerenmeneer vertelde mij inderdaad ook gelijk dat bij het plakken van de plinten ik niet raar moest opkijken van een vloer die niet helemaal waterpas was over de gehele lengte, egaline maakt het alleen egaal, niet perse waterpas. Dit klopte ook, gelukkig is de schilder nu bezig met aflakken en sauzen. En is hij rond geweest met zijn kitspuit.
Ben zelf zeer onder de indruk van de pvc vloer, zowel kwalitatief (voor zover ik dat nu al kan zeggen) als qua uiterlijk. Ik had in 2 andere kamers een vinyl vloer, maar dit is toch echt wel even andere koek!

Anoniem: 976267
Hallo
wij hebben nu anderhalf jaar geleden een PVC vloer aan laten leggen op kantoor. Ik moet zeggen dat ik meer dan tevredenben, geen krassen, laat de warmte van de vloerverwarming goed door en ziet er mooi uit. Uiteraard is parket wellicht klassieker dan deze *spam* maar dat merk je ook in prijs.
wij hebben nu anderhalf jaar geleden een PVC vloer aan laten leggen op kantoor. Ik moet zeggen dat ik meer dan tevredenben, geen krassen, laat de warmte van de vloerverwarming goed door en ziet er mooi uit. Uiteraard is parket wellicht klassieker dan deze *spam* maar dat merk je ook in prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 11-10-2017 23:23 ]
Weet iemand misschien waar ze een grote showroom hebben om pvc vloeren in het echt te kunnen bekijken? Liefst in de omgeving van Zwolle maar een stukje rijden zou ook een bezwaar zijn als ze dan veel hebben liggen.
Wat is dit voor een vloer (merk)?duc848 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 04:39:
Hier zit de nieuwe pvc vloer er nu ook in.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door sssensss op 30-09-2017 15:27 ]
Kijk eens bij:inkie1 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:14:
Weet iemand misschien waar ze een grote showroom hebben om pvc vloeren in het echt te kunnen bekijken? Liefst in de omgeving van Zwolle maar een stukje rijden zou ook een bezwaar zijn als ze dan veel hebben liggen.
http://www.bisschoptapijt.nl/ te Staphorst
http://www.tibben.nl/ te Nieuwleusen
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Dank je wel voor de linkjes, ik ga ze bekijken. Fijn om wat adressen te hebben om vloeren te kijken, we hebben nog een jaar dus nog even de tijd om ons te oriënteren.Annuk schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:53:
[...]
Kijk eens bij:
http://www.bisschoptapijt.nl/ te Staphorst
http://www.tibben.nl/ te Nieuwleusen
Waarom geen tegels in de keuken, het is maar een klein oppervlak, blijft altijd goed, je kan er water over gooien. Ik heb klikparket doorgelegd tot in de keuken - heel mooi - maar ik moest inderdaad alles eruit halen als een haas toen ik een overstroming had, heel akelig, maar na drogen kon het weer terug. Tegels lijkt me ideaal maar moet je leggen laten. Anders zwevende tegels van PVC als ze maar niet lijken op hout, dan liever PVC met een nep tegel of betonlook, of nog beter gewoon een effen kleur. Derde optie is volgens mij klikmarmoleum of gelijmd marmoleum (klein stukje in de keuken) is best modern. Maar het is allemaal even duur als klikparket zelf leggen. Ideaal zou zijn als je overal 1 type laminaat kon leggen en er meteen een versie met PVC onderkant bestond die dezelfde print heeft, zodat je die kunt doorleggen naar bijv. de keuken.
Heeft iemand ervaring met pvc van lab21? Ik vind de prijzen per m2 wel heel goedkoop...
Kopen jullie de vloer los en laten jullie het door een derde partij (of zelf) lijmen of kiezen de meeste voor een all-in-one prijs?
Kopen jullie de vloer los en laten jullie het door een derde partij (of zelf) lijmen of kiezen de meeste voor een all-in-one prijs?
Life is what happens while you're busy making other plans
Anoniem: 814317
Veel vloeren vergeleken. Ambiant heeft inderdaad mooie vloeren in de collectie. Maar waar worden deze vloeren geproduceerd? Wat is de uitstoot van vluchtige stoffen? Welke weekmakers worden gebruikt? Het is allemaal niet te achterhalen. De informatie is zeer summier via de site. Dit terwijl pvc een raadselachtige reputatie heeft qua gezondheideffecten. Een beetje Googlen over dit onderwerp geeft je wel veel info.
Ik heb een PVC vloer bij Lab21 besteld, deze wordt in december gelegd. Lab21 regelt een legger en die komt eerst voorinspectie doen alvorens de vloer gelegd wordt. Prijs vind ik niet heel erg goedkoop, ik had ook een offerte opgevraagd voor een houten vloer en dat scheelde niet super veelfrumper schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:26:
Heeft iemand ervaring met pvc van lab21? Ik vind de prijzen per m2 wel heel goedkoop...
[ Voor 11% gewijzigd door Sp@rkie op 25-10-2017 12:17 ]
Anoniem: 36835
Is dit normaal voor een pvc lijm vloer (mFlor) die geplaatst zou moeten zijn door een professional?
Wat is de fouttolerantie van zo'n vloer.
Dit is bij een vriend van me gelegd afgelopen week, 95% van de vloer is goed alleen een paar van dit soort kieren.

Wat is de fouttolerantie van zo'n vloer.
Dit is bij een vriend van me gelegd afgelopen week, 95% van de vloer is goed alleen een paar van dit soort kieren.

Wij neigen naar een verlijmde PVC vloer op de bovenverdiepingen. Eerder waren we aan laminaat aan het denken. De keuze voor PVC omdat we een lage temperatuur vloerverwarming (en koeling) systeem krijgen in combinatie met een warmtepomp.
Is de een goede keuze denken jullie?
Nog wat meer technische vragen. Ze gaan in onze nieuwe woning over een maand de cementdekvloeren realiseren.
Is het mogelijk om de PVC vloer strak tegen een tegelvoer aan te leggen? Of tegen de trap? Zonder dorpel of afwerklijst ertussen. Hebben jullie ervaring daarmee?
De tegelvloer is +/-15mm in hoogte inclusief lijm. Welk hoogteverschil moet ik aanhouden bij de cementdekvloer om de PVC vloer strak te laten doorlopen op de tegelvloer? En is egaliseren van de cementdekvloer echt nodig? Of kan ik het hoogteverschil oplossen met de egaline?
Is de een goede keuze denken jullie?
Nog wat meer technische vragen. Ze gaan in onze nieuwe woning over een maand de cementdekvloeren realiseren.
Is het mogelijk om de PVC vloer strak tegen een tegelvoer aan te leggen? Of tegen de trap? Zonder dorpel of afwerklijst ertussen. Hebben jullie ervaring daarmee?
De tegelvloer is +/-15mm in hoogte inclusief lijm. Welk hoogteverschil moet ik aanhouden bij de cementdekvloer om de PVC vloer strak te laten doorlopen op de tegelvloer? En is egaliseren van de cementdekvloer echt nodig? Of kan ik het hoogteverschil oplossen met de egaline?
Gaston
@H4ldrz
Om hoogteverschillen te verkleinen zou je inderdaad kunnen egaliseren.
Of de cementdekvloer vlak genoeg is, ligt aan diegene die hem maken...
Voordeel van egaline is dat alles waterpas is. (zou moeten zijn)
Ik heb geen idee, hoe je kan laten grenzen aan tegels.
Ik heb op de bovenverdiepingen ook vloerverwarming/koeling en heb geringe hoogte. (trap moet daarvoor iets omhoog om het weg te werken en een fijnere opstap/afstap te kunnen maken)
Toch neig ik naar een wat dikkere PVC vloer en niet gelijmd.
https://www.onlineparkets...otham-oak-henna-4132.html
Voordeel (lijkt me) contactgeluid en verhuisbaar/verwijderbaar. Ik heb deze vloer dus nog niet liggen, maar zit ook in de orienteerfase.
Een wat dikkere vloer, voelt ook degelijker aan, maar laat de warmte/koude prima door.
Om hoogteverschillen te verkleinen zou je inderdaad kunnen egaliseren.
Of de cementdekvloer vlak genoeg is, ligt aan diegene die hem maken...
Voordeel van egaline is dat alles waterpas is. (zou moeten zijn)
Ik heb geen idee, hoe je kan laten grenzen aan tegels.
Ik heb op de bovenverdiepingen ook vloerverwarming/koeling en heb geringe hoogte. (trap moet daarvoor iets omhoog om het weg te werken en een fijnere opstap/afstap te kunnen maken)
Toch neig ik naar een wat dikkere PVC vloer en niet gelijmd.
https://www.onlineparkets...otham-oak-henna-4132.html
Voordeel (lijkt me) contactgeluid en verhuisbaar/verwijderbaar. Ik heb deze vloer dus nog niet liggen, maar zit ook in de orienteerfase.
Een wat dikkere vloer, voelt ook degelijker aan, maar laat de warmte/koude prima door.
[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-11-2017 16:01 ]
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat een zwevende vloer (niet gelijmd) nooit strak kan aansluiten op een trap of een andere (tegel)vloer. Zoals ik het heb begrepen moet deze aan de randen namelijk vrij liggen.
Ik vraag me af of het contectgeluid zoveel minder is bij een dikkere vloer. De vloer leg ik niet om hem weer te moeten verwijderen. Dat is iets voor de volgende bewoner zou ik zeggen. En als ik hem dan toch wil verwijderen is een verlijmde vloer met iets meer moeite ook nog steeds te vervangen toch?
Ik ben benieuwd of er nog meer meningen zijn.
Ik denk dat een zwevende vloer (niet gelijmd) nooit strak kan aansluiten op een trap of een andere (tegel)vloer. Zoals ik het heb begrepen moet deze aan de randen namelijk vrij liggen.
Ik vraag me af of het contectgeluid zoveel minder is bij een dikkere vloer. De vloer leg ik niet om hem weer te moeten verwijderen. Dat is iets voor de volgende bewoner zou ik zeggen. En als ik hem dan toch wil verwijderen is een verlijmde vloer met iets meer moeite ook nog steeds te vervangen toch?
Ik ben benieuwd of er nog meer meningen zijn.
Gaston
@H4ldrz
Een verlijmde pvc vloer is perfect strak tegen je tegelvloer aan te werken, voor de totale dikte (egalisatie en pvc) zul je ca. 5mm moeten aanhouden uitgaande van een gangbare dikte van 2.5mm van je pvc strook.
Als je de mogelijkheid hebt om ter plaatse van de tegelvloer de dekvloer enigszins uit te sparen zou ik deze 1cm lager leggen(let op dat je de uitsparing liever iets groter dan te klein laat maken)
de tegelvloer komt dan 5 tot 8 mm hoger uit dan de dekvloer aan de andere kant ,de stoffeerder kan hier dan weer perfect naar toe smeren met egaline/reparatiemortel.
het mooiste en strakste is in mijn ogen wel dat je als beëindiging van de tegel door de tegelzetter een aluminium eindprofieltje laat zetten dit wordt als zichtlijn maar een randje van ca 2mm breed maar maakt het geheel wat strakker.
Voor wat betreft je trap kun je hier ook tegenaanwerken mits ze de trap een mm of 5 hoger stellen dan de dekvloer. hier hoef je verder geen stripje toe te passen.
En over het andere gegeven antwoord met betrekking op de egalisatie, Nee een geegaliseerder vloer hoeft niet waterpas te zijn! dit is een veelvoorkomend misverstand.
Een verlijmde pvc vloer is perfect strak tegen je tegelvloer aan te werken, voor de totale dikte (egalisatie en pvc) zul je ca. 5mm moeten aanhouden uitgaande van een gangbare dikte van 2.5mm van je pvc strook.
Als je de mogelijkheid hebt om ter plaatse van de tegelvloer de dekvloer enigszins uit te sparen zou ik deze 1cm lager leggen(let op dat je de uitsparing liever iets groter dan te klein laat maken)
de tegelvloer komt dan 5 tot 8 mm hoger uit dan de dekvloer aan de andere kant ,de stoffeerder kan hier dan weer perfect naar toe smeren met egaline/reparatiemortel.
het mooiste en strakste is in mijn ogen wel dat je als beëindiging van de tegel door de tegelzetter een aluminium eindprofieltje laat zetten dit wordt als zichtlijn maar een randje van ca 2mm breed maar maakt het geheel wat strakker.
Voor wat betreft je trap kun je hier ook tegenaanwerken mits ze de trap een mm of 5 hoger stellen dan de dekvloer. hier hoef je verder geen stripje toe te passen.
En over het andere gegeven antwoord met betrekking op de egalisatie, Nee een geegaliseerder vloer hoeft niet waterpas te zijn! dit is een veelvoorkomend misverstand.
Anoniem: 997267
De vorige bewoners van ons huis hebben de inpandige schuur bij de woonkamer getrokken. Daar zit nu nog een extra laag cement of iets dergelijks. Van 1a2 cm dik. Ik heb 10 jaar geleden met kunst en vliegwerk de laminaat vloer enigszins vlak gekregen. Maar nu overwegen we pvc met vloerverwarming. Idealiter zou die laag eraf moeten maar ik weet eerlijk niet meer of het nou hard beton was of niet wat er ligt. Ik herinner me een grove structuur dus meer cement achtig. Dus er zou eerst zo'n 6m2 weggehakt moeten worden, dan egaliseren, vloerverwarming en dan pvc. Visgraat natuurlijk. Heeft iemand ervaring of tips met een dergelijke ongelijke vloer? Eventueel kan ik leven met de rest van de 52 m2 op te hogen maar we hebben max een week om het te doen dus kunnen niet langer wachten op het drogen van een cementlaag oid.
@Anoniem: 997267 Je zou het hoogteverschil over een breedte van zon 1,5 a 2 mtr. weg kunnen laten smeren met sneldrogende reparatiemortel alvorens te gaan egaliseren.
Je haalt hiermee niet het complete hoogteverschil uit je kamer maar laat het glooiender overlopen waardoor het in de meeste gevallen niet storend is. let wel op dit ga je uiteraard wel zien indien er net op dit punt een hele strakke kast o.i.d. gepland is, ook zie je dit verloop enigszins terug in de plint.
Andere optie is inderdaad het lager gelegen gedeelte ophogen met egaline, dit is mogelijk en ook snel genoeg droog, echter kost dit wel enorm veel geld (egaline is een duur materiaal)
laatste optie, indien de ondervloer van zandcement is in het hogere deel kun je dit gedeeltelijk weghalen, wel dien je dan de vloer dikker aan te smeren/egaliseren maar dit lijkt me goedkoper dan de gehele kamer 2 cm dik te egaliseren.
Wel dien je dan vooraf uit te zoeken waarom de vloer hier hoger ligt, heeft er een wand gestaan en zijn de vloeren gewoon afzonderlijk van elkaar gesmeerd(dan lijkt het me de beste optie) of liggen er leidingen/afvoer o.i.d. in de vloer waardoor het geheel hoger is gesmeerd.(in dit geval zou ik gaan voor optie 1 of 2 )
Je haalt hiermee niet het complete hoogteverschil uit je kamer maar laat het glooiender overlopen waardoor het in de meeste gevallen niet storend is. let wel op dit ga je uiteraard wel zien indien er net op dit punt een hele strakke kast o.i.d. gepland is, ook zie je dit verloop enigszins terug in de plint.
Andere optie is inderdaad het lager gelegen gedeelte ophogen met egaline, dit is mogelijk en ook snel genoeg droog, echter kost dit wel enorm veel geld (egaline is een duur materiaal)
laatste optie, indien de ondervloer van zandcement is in het hogere deel kun je dit gedeeltelijk weghalen, wel dien je dan de vloer dikker aan te smeren/egaliseren maar dit lijkt me goedkoper dan de gehele kamer 2 cm dik te egaliseren.
Wel dien je dan vooraf uit te zoeken waarom de vloer hier hoger ligt, heeft er een wand gestaan en zijn de vloeren gewoon afzonderlijk van elkaar gesmeerd(dan lijkt het me de beste optie) of liggen er leidingen/afvoer o.i.d. in de vloer waardoor het geheel hoger is gesmeerd.(in dit geval zou ik gaan voor optie 1 of 2 )