Toon posts:

PVC vloer, ervaringen mee?

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:09

Rzaan

Altijd zoekende

MacbookProx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:27:
Om eerlijk te bekennen niet, omdat ik na rondbellen het nergens te zien kon krijgen.
Dat icm een matig staaltje was een te grote gok.
Ik zou dan wel een winkel moeten weten waar ze zo'n groot stuk hebben staan.

Hoop eigenlijk nog iemand tegen te komen die het in huis heeft liggen.

Wat is er met de foto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-03 22:40
Weer iets anders dan Orka.

Die winkel of opp. ergens kon ik nergens vinden, na rondbellen met partners. Miss inmiddels wel.
Op Instagram kan je het wel vinden, maar dat is particulier en blijven foto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Maar weet je ook wat het is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacbookProx
Tarkett ID Supernature Inspiration 55
Kleur: Creek Oak Beige

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:12
Fromz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:58:
Vandaag zijn we bij een winkel geweest voor PVC, nu kwam uiteindelijk de vloerverwarming in combinatie met waterpomp ter sprake en de opmerking dat dit bedrijf de richtlijn heeft om dan Niet click pvc aan te bieden maar de plak versie. Nu snap ik dat de plak versie het efficiëntst is, maar ik kan nergens anders lezen dat dan juist click word afgeraden.

Ervaringen van tweakers die het thuis hebben liggen?
Iemand ervaring met kli(c)k in combinatie met vloerverwarming + electric waterpomp?

• stegmic
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-03 20:10
Hier helaas een compleet verprutste PVC plak vloer. Deze laten egaliseren en leggen door een bedrijf in Hengelo OV.

Ze hebben geprobeerd te repareren, maar dat kwam niet veel verder dan her en der een kwakje lijm en met een hamer opstaande randjes weer omlaag slaan.

Vrijdag in gesprek, volgens mij zit er niets anders op dan alles er weer uit en opnieuw laten leggen door een ander vloerenleggers bedrijf.

Samen met een bekende de vloer goed bekeken en ook het werkproces. Hieronder de lijst met punten welke niet goed zijn, waar wij twijfels over hebben. Lijkt gewoon cowboy werk.

[Voor 4% gewijzigd door stegmic op 24-08-2022 21:21]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tering, hadden ze Vincent Bijlo gestuurd?

• stegmic
Oja, dit hadden we opgeschreven:

Uitvoering:
- Geen voorinspectie oude vloer gedaan
- Oude vloer niet schoongemaakt/stofvrij gemaakt (direct primer er op)
- Verkeerd type egaline gebruikt (max 3mm) Bij ruwere ondergrond dient egaline gebruikt te worden voor grotere laagdiktes.
- Vraag: Is het vochtpercentage van de egaline gemeten voor het leggen van de vloer (droogtijd lang genoeg)?
- Egaline niet geschuurd, mindere hechting, oneffenheden etc.
- Oneffenheden aan de randen van de vloer niet afgestoken. Hierdoor komen planken omhoog komen omdat er bobbeltjes onder zitten.
- Acclimatisering tijd van vloerplanken te kort, gedeelte is pas de avond ervoor geleverd
- Uitlijning vloer niet goed, vloer had een stukje opzij gemoeten. Hierdoor hadden de kleine mini stukjes voorkomen kunnen worden aan de randen in keuken en hal. Deze stukjes zijn te klein om goed te verlijmen en kunnen snel verschuiven/loszitten
- Snijwerk in algemeen niet netjes. Zowel rechte stukken als rond sommige kozijnen
- Vloer niet gewalst na het leggen. Minder goede hechting.
- Meerdere plekken lagen pakken PVC om planken omlaag te houden, anders bleven ze niet zitten
- Rommel achter gelaten. Tuin vol sigaretten, egaline op de nieuwe muren van de uitbouw (Opnieuw moeten schilderen) en op bestrating.

Doordat er tijdens de uitvoering verschillende werkzaamheden niet of niet goed zijn uitgevoerd kan ook na reparatie de kwaliteit van de vloer en montage
niet gegarandeerd worden. Hierdoor kunnen in de toekomst nieuwe problemen tevoorschijn komen zoals loslatende delen, opstaande randjes en loslatende kit in de naden.

Huidige problemen:
- Bobbels in de vloer, hierdoor omhoog staande planken, scheve planken en kieren
- Veel lange golven in de vloer, hierdoor plekken met grote kieren tussen vloer en plint (ook in nieuwbouw deel waar ondervloer al goed vlak was)
- Uitlijning vloer niet goed. Onnodig kleine stukjes aan de randen bij keuken en hal
- (Gedeeltelijk) losliggende planken
- Opstaande randjes
- Vele naden gekit, maar nog steeds plekken met naden (Is een lapmiddel, dit was grotendeels niet nodig geweest bij een goed gelegde vloer)
- Plekken met slecht snijwerk. Rond trap/kozijn toilet/kelder
- Planken welke kapot geslagen zijn tijdens reparatie poging
- Meerdere delen van de vloer vertonen vlekken/waas door lijm en kitresten

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 22:17
stegmic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:56:
Oja, dit hadden we opgeschreven:

Uitvoering:
- Geen voorinspectie oude vloer gedaan
- Oude vloer niet schoongemaakt/stofvrij gemaakt (direct primer er op)
- Verkeerd type egaline gebruikt (max 3mm) Bij ruwere ondergrond dient egaline gebruikt te worden voor grotere laagdiktes.
- Vraag: Is het vochtpercentage van de egaline gemeten voor het leggen van de vloer (droogtijd lang genoeg)?
- Egaline niet geschuurd, mindere hechting, oneffenheden etc.
- Oneffenheden aan de randen van de vloer niet afgestoken. Hierdoor komen planken omhoog komen omdat er bobbeltjes onder zitten.
- Acclimatisering tijd van vloerplanken te kort, gedeelte is pas de avond ervoor geleverd
- Uitlijning vloer niet goed, vloer had een stukje opzij gemoeten. Hierdoor hadden de kleine mini stukjes voorkomen kunnen worden aan de randen in keuken en hal. Deze stukjes zijn te klein om goed te verlijmen en kunnen snel verschuiven/loszitten
- Snijwerk in algemeen niet netjes. Zowel rechte stukken als rond sommige kozijnen
- Vloer niet gewalst na het leggen. Minder goede hechting.
- Meerdere plekken lagen pakken PVC om planken omlaag te houden, anders bleven ze niet zitten
- Rommel achter gelaten. Tuin vol sigaretten, egaline op de nieuwe muren van de uitbouw (Opnieuw moeten schilderen) en op bestrating.

Doordat er tijdens de uitvoering verschillende werkzaamheden niet of niet goed zijn uitgevoerd kan ook na reparatie de kwaliteit van de vloer en montage
niet gegarandeerd worden. Hierdoor kunnen in de toekomst nieuwe problemen tevoorschijn komen zoals loslatende delen, opstaande randjes en loslatende kit in de naden.

Huidige problemen:
- Bobbels in de vloer, hierdoor omhoog staande planken, scheve planken en kieren
- Veel lange golven in de vloer, hierdoor plekken met grote kieren tussen vloer en plint (ook in nieuwbouw deel waar ondervloer al goed vlak was)
- Uitlijning vloer niet goed. Onnodig kleine stukjes aan de randen bij keuken en hal
- (Gedeeltelijk) losliggende planken
- Opstaande randjes
- Vele naden gekit, maar nog steeds plekken met naden (Is een lapmiddel, dit was grotendeels niet nodig geweest bij een goed gelegde vloer)
- Plekken met slecht snijwerk. Rond trap/kozijn toilet/kelder
- Planken welke kapot geslagen zijn tijdens reparatie poging
- Meerdere delen van de vloer vertonen vlekken/waas door lijm en kitresten
Ik zou hier snel schakelen:
1. Overleggen en kans geven het goed te maken
2. Nogmaals 1 (gaat nooit in 1 x goed)
3. Nogmaals 1 en aangeven dat als het niet binnen 2 weken rond is naar tevredenheid dat je juridische hulp inschakelt
4. Nogmaals 1 en als het niet lukt juridische hulp

En allerbelangrijkste: help anderen door een review achter te laten met foto's!

• stegmic
Bedankt voor je antwoord

Stap 1 is al gedaan, alleen zijn hier maar kleine puntjes opgelost maar nieuwe schade ontstaan
Stap 2 willen ze doen door een andere vloerlegger delen van de vloer er uit te laten halen, schuren en opnieuw inleggen. Probleem blijft dat het voorwerk bij de rest van de vloer slecht is. Hoe houdt de vloer zich over langere tijd?

[Voor 3% gewijzigd door stegmic op 24-08-2022 17:08]

• Berkay115
  • Laatst online: 02-09-2022
*knip*
Dit valt onder spam en dat is niet toegestaan.

[Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2022 23:13]

• danielk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 09:22
Bij ons is vloerverwarming ingefreesd in de bestaande cementdekvloer. Dit is gebeurd op een diepte van ca 2cm waarin 16mm leiding is gelegd. De leidingen zijn dichtgesmeerd met speciale mortel die daarvoor geschikt is. Daarover komt nog een laag egaline van ca 5mm. De bedoeling is om daar pvc over te lijmen. De bovenkant van de verwarmingsleidingen komen straks dus ca 9mm diep onder de pvc vloer te liggen.

Nu kwam ik bij carpetright en zij vertelde mij dat de bovenkant leiding minimaal 3 cm diep moet liggen anders kan er geen pvc gelijmd worden. De lijm zou dan los laten. Mogelijk zou er ook verkleuring onstaan op de plekken waar de leidingen lopen.

Bij twee andere winkels was dit verhaal volkomen onbekend en hebben meerdere vloeren gelegd over ingefreesde vloerverwarming die niet diep liggen zonder problemen.

Een andere winkel gaf ook aan sinds kort geen pvc vloeren meer te lijmen over ingefreesde vloerverwarming die niet dieper dan 3 cm liggen. De fabrikanten van Quickstep en mflor geven dat blijkbaar ook aan als vereiste om garantie te kunnen claimen.

Iemand bekend met dit verhaal?

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11
We zijn op zoek naar click pvc voor de 1e verdieping (90 m2). Een vereiste van mij is dat het zo echt mogelijk moet lijken, dus registered emboss en matte glans.

Uiteindelijk in een grote vloerentoko 3 planken overgehouden na een ruime vergelijking:

1. Douwes dekker riante plank spekkoek
2. Floorlife parramatta light oak
3. Therdex 15052

De floorlife werd aangeraden door de verkoper als DE keuze als je mat wilde. De douwes dekker vonden we qua tekening wel mooi. En de therdex kende ik als merk vooral van dit topic, dus ik wilde er graag 1 plank van bijleggen, ondanks dat de verkoper hier zelf niet mee kwam.

Inmiddels heb ik ook nog proef stalen opgevraagd om thuis nog eens goed te kijken, toen viel me paar dingen op.

1. De floorlife zegt registered emboss te zijn. Maar de emboss zit gewoon een cm naast de tekening, ik heb nagevraagd bij de winkel maar die zegt dit nog nooit gehoord te hebben. Bij de proefstuk dat zij hadden liggen kon ik ditzelfde ook niet ontdekken. Er zijn dus 2 mogelijkheden: ik had een plank met productiefout, wat wel heel dom zou zijn om dies als proefstaal te versturen. Of sommige planken zijn gewoon zo (wat in mijn ogen een slechte registered emboss is). Hoe dan ook: ik twijfel of floorlife dus wel een " verstandige keus is"

2. De douwes dekker lijkt in het licht toch iets te nep, in de winkel dacht ik dat ook al te zien, mij iets teveel glans. Ondanks dat de registered emboss wel heel mooi uitkomt bij deze plank.

3. De therdex ziet er eigenlijk gewoon goed uit.. alleen de verkoper zei dat deze niet bij hun te boek stond als "mat" terwijl hij er goed uit ziet.

Wat is wijsheid? Toch maar gewoon voor de veelgelezen therdex gaan?

• MacbookProx
“Matte glans”. Mooi!

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:36
Heeft iemand voorbeelden bij (verlijmde) PVC en daarbij een schoonloopmat bij de voordeur ?

Specifiek zoek ik wat goede foto’s van de overgang mat -> pvc

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
@danielk geen ervaring mee maar iets zegt mij dat er nog een verschil kan zitten in de htv of ltv, met andere woorden ga je straks verwarmen met een lage water temperatuur of een gewone hoge.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Prodat schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:52:
Heeft iemand voorbeelden bij (verlijmde) PVC en daarbij een schoonloopmat bij de voordeur ?

Specifiek zoek ik wat goede foto’s van de overgang mat -> pvc

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
stegmic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:44:
Hier helaas een compleet verprutste PVC plak vloer. Deze laten egaliseren en leggen door een bedrijf in Hengelo OV.
Even voor mijn beeldvorming.... Hoeveel tijd zat er tussen het leggen en de constatering dat delen los gingen laten? En de egalisatielaag, is die op gips- of cementbasis?

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wij hebben klik PVC laminaat gebruikt en vervolgens zelf zo strak mogelijk de inloopmap gesneden. Een voorbeeld dus van een niet gelijmde situatie.We zijn er tevreden over de vloer trouwens.

• stegmic
rowicom schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:47:
[...]

Even voor mijn beeldvorming.... Hoeveel tijd zat er tussen het leggen en de constatering dat delen los gingen laten? En de egalisatielaag, is die op gips- of cementbasis?
Egaline op cement basis volgens mij. Meerdere plekken hadden meteen al problemen, vooral te wijten aan bobbels in de ondervloer en stukjes cement en dergelijke langs de wanden waar dus overheen is gelegd. Hierdoor liggen de delen niet vlak.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:58
stegmic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:21:
[...]

Egaline op cement basis volgens mij. Meerdere plekken hadden meteen al problemen, vooral te wijten aan bobbels in de ondervloer en stukjes cement en dergelijke langs de wanden waar dus overheen is gelegd. Hierdoor liggen de delen niet vlak.
Ik weet wellicht niet het hele verhaal maar afgaand op de paar posts die ik lees, moet ik wel zeggen dat als er al bobbels in de ondervloer lagen en stukjes cement her en der uitstaken, dan is dat inderdaad vragen om problemen en kan dat nooit goed gaan. Los ervan of je er zelf op dat moment wellicht al iets van had moeten zeggen (maar goed, je bent net als geen vloerenlegger dus wellicht ga je er gewoon op vol vertrouwen vanuit dat het goed gaat), lijkt me dit zeker een gevalletje prutswerk van de vloerlegger.

Is het gelegd door het hetzelfde bedrijf als waar je het gekocht hebt? En werkten zij met eigen leggers of zzp'ers? Mocht je er met hun niet (direct) uitkomen of meewerking krijgen, zou ik zsm je verzekeraar/rechtsbijstand hiervan op de hoogte te brengen en vanuit die hoek verder gaan.

Ter info: wij hebben een bedrijf eind 2020 uitgekozen die eigen leggers en zzp'ers gebruikten, door drukte kregen wij toen zzp'ers, waren we niet blij mee omdat we eigen leggers hadden afgesproken. Was ook niet perfect, maar de egalisatielagen (2 lagen bij ons vanwege bestaande tegelvloer waar overheen gelegd werd) waren door eigen personeel gedaan en het was ook duidelijk zichtbaar dat 1 laag niet genoeg was. Het zag er op zich strak uit, maar waar de voegnaden van de tegels liggen zag je een hele lichte streep lopen, zeer subtiel, nog geen mm op het oog, maar ze zeiden al dat dat al binnen een paar weken op je pvc-vloer zichtbaar zou worden. Heeft met dus nog een keer 110m2 * €15 egaliseren gekost, niet goedkoop, maar het ligt er nu wel strak in. Bijna 2 jaar later nog steeds. En ja, kiertjes en een enkel puntje wat omhoog steekt bij overgang van planken naar band heb je wel her en der, maar een houten vloer is ook niet perfect, bij tegels gaan de voegen verkleuren, laminaat gaat op den duur ook speling ontstaan en gietvloeren krassen. Geen enkele vloer is perfect.

• Acradavos
  • Laatst online: 24-03 16:54

Acradavos

Poetsfanaat

Ze hebben geprobeerd te repareren, maar dat kwam niet veel verder dan her en der een kwakje lijm en met een hamer opstaande randjes weer omlaag slaan.

Vrijdag in gesprek, volgens mij zit er niets anders op dan alles er weer uit en opnieuw laten leggen door een ander vloerenleggers bedrijf.

Samen met een bekende de vloer goed bekeken en ook het werkproces. Hieronder de lijst met punten welke niet goed zijn, waar wij twijfels over hebben. Lijkt gewoon cowboy werk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Het lijkt wel of jij dezelfde legger had, echt prutswerk inderdaad. Ik zie trouwens aan die kleine 'puntjes/haaientanden' dat je visgraat patroon ook scheef ligt. Hebben ze we een hartlijn getrokken?

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:53
Bij ons zit de verbouwing erop, uitbouw gemaakt en de muren zijn gereed. Nu zijn we aangekomen op het stukje vloer. Komende vrijdag zal de stoffeerder beginnen met egaliseren om dan volgende week donderdag / vrijdag de pvc visgraat te gaan leggen.

Wij zullen vanavond en morgen alvast onze huidige vloer uit de woning halen en vanaf morgen ook onze meubels tijdelijk gaan stallen. Nu heb ik hier en daar te horen gekregen dat wanneer de vloer geëgaliseerd is er geen (punt) druk maken komen op de vloer. Nu hebben wij een kleine barretje met daaronder 2 ronde poten welke zowel aan de muur als werkblad bevestigd is. Ik gok dan ook dat zonder poten deze nog wel kan blijven staan maar wil er voor de zekerheid nog wel iets onder zetten ter ondersteuning.

Kan ik deze poten na 48 uur inderdaad niet terug plaatsen?

Verder hebben wij (vriendinlief) gekozen voor; XXL VISGRAAT-600X150-802=BUZZARD met 0.7mm toplaag, dit type was wat stroever dan overige die wij gezien hadden en in ons smaakpalet vielen. Dus nu maar hopen dat de hond er minder op glijd als op het bestaande laminaat :+

De stoffeerder zal 2 dagen nodig hebben voor 50m² woonkamer + gang met daarbij 7cm plintafwerking, ben benieuwd hoe het leggen zal gaan en of we aftersales nodig gaan hebben.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:11
Salv schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:14:
Kan ik deze poten na 48 uur inderdaad niet terug plaatsen?

Verder hebben wij (vriendinlief) gekozen voor; XXL VISGRAAT-600X150-802=BUZZARD met 0.7mm toplaag, dit type was wat stroever dan overige die wij gezien hadden en in ons smaakpalet vielen. Dus nu maar hopen dat de hond er minder op glijd als op het bestaande laminaat :+

De stoffeerder zal 2 dagen nodig hebben voor 50m² woonkamer + gang met daarbij 7cm plintafwerking, ben benieuwd hoe het leggen zal gaan en of we aftersales nodig gaan hebben.
Bij mij rust de bar op 1 poot, in een soortgelijke constructie. Zit vast aan de wand en leunt een stuk(je) op een keukenkast, dus dat was stevig genoeg voor een paar dagen hangen. Ze kwamen op maandag egaliseren, toen heb ik 'm omhoog gedraaid zodat hij er niet op rustte. Woensdag en donderdag kwamen ze leggen, en zodra de vloer onder de bar lag hebben ze 'm meteen voor me aangedraaid weer.

Ter referentie: ze zijn 2 dagen bezig geweest met 2 en soms 3 man om 140m2 pvc te leggen, waarvan bijna 60 in visgraat.

[Voor 6% gewijzigd door lizard87 op 07-09-2022 14:27]

• stegmic
MooDyBLueS schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:23:
[...]

Ik weet wellicht niet het hele verhaal maar afgaand op de paar posts die ik lees, moet ik wel zeggen dat als er al bobbels in de ondervloer lagen en stukjes cement her en der uitstaken, dan is dat inderdaad vragen om problemen en kan dat nooit goed gaan. Los ervan of je er zelf op dat moment wellicht al iets van had moeten zeggen (maar goed, je bent net als geen vloerenlegger dus wellicht ga je er gewoon op vol vertrouwen vanuit dat het goed gaat), lijkt me dit zeker een gevalletje prutswerk van de vloerlegger.

Is het gelegd door het hetzelfde bedrijf als waar je het gekocht hebt? En werkten zij met eigen leggers of zzp'ers? Mocht je er met hun niet (direct) uitkomen of meewerking krijgen, zou ik zsm je verzekeraar/rechtsbijstand hiervan op de hoogte te brengen en vanuit die hoek verder gaan.

Ter info: wij hebben een bedrijf eind 2020 uitgekozen die eigen leggers en zzp'ers gebruikten, door drukte kregen wij toen zzp'ers, waren we niet blij mee omdat we eigen leggers hadden afgesproken. Was ook niet perfect, maar de egalisatielagen (2 lagen bij ons vanwege bestaande tegelvloer waar overheen gelegd werd) waren door eigen personeel gedaan en het was ook duidelijk zichtbaar dat 1 laag niet genoeg was. Het zag er op zich strak uit, maar waar de voegnaden van de tegels liggen zag je een hele lichte streep lopen, zeer subtiel, nog geen mm op het oog, maar ze zeiden al dat dat al binnen een paar weken op je pvc-vloer zichtbaar zou worden. Heeft met dus nog een keer 110m2 * €15 egaliseren gekost, niet goedkoop, maar het ligt er nu wel strak in. Bijna 2 jaar later nog steeds. En ja, kiertjes en een enkel puntje wat omhoog steekt bij overgang van planken naar band heb je wel her en der, maar een houten vloer is ook niet perfect, bij tegels gaan de voegen verkleuren, laminaat gaat op den duur ook speling ontstaan en gietvloeren krassen. Geen enkele vloer is perfect.
Het bedrijf waar we de vloer gekocht hebben werken huren altijd de zelfde vloerenleggers in. Geen zzp maar klein bedrijf. Hobbels en stukjes cement zijn we na leggen achter gekomen na onderzoek van de probleemplekken. Ze hebben nooit aangegeven dat het niet ok was in ieder geval en zijn gewoon doorgegaan met de werkzaamheden.

• stegmic
Acradavos schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:51:
[...]

Het lijkt wel of jij dezelfde legger had, echt prutswerk inderdaad. Ik zie trouwens aan die kleine 'puntjes/haaientanden' dat je visgraat patroon ook scheef ligt. Hebben ze we een hartlijn getrokken?
hartlijn is wel getrokken. Volgens mij komt het vooral door de verschillende lengtes van de planken naast de kleine stukjes. Dit hebben ze zo gedaan omdat ze de stukjes cement langs de rand niet hebben weggehaald en er gewoon omheen hebben gesneden.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 23:28
MacbookProx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:27:
Om eerlijk te bekennen niet, omdat ik na rondbellen het nergens te zien kon krijgen.
Dat icm een matig staaltje was een te grote gok.

Zou dit doen:

[...]

PS:

[Afbeelding]
Is dat de vloer die bij jou ligt? Ziet er inderdaad uit zoals ik het zelf ook voor ogen heb. Welk formaat hebben de stroken?

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• Acradavos
  • Laatst online: 24-03 16:54

Acradavos

Poetsfanaat

stegmic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:21:
[...]

hartlijn is wel getrokken. Volgens mij komt het vooral door de verschillende lengtes van de planken naast de kleine stukjes. Dit hebben ze zo gedaan omdat ze de stukjes cement langs de rand niet hebben weggehaald en er gewoon omheen hebben gesneden.
Nee, volgens mij niet. Ik zie het aan de lente van de stroken.

Meet deze afstand maar eens, bij een vaste muur. Bij mij zat er 2cm verschil in.

Ik zou je rechtsbijstand er op af sturen.

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• stegmic
Oja, ik zie het. Zal vanavond eens kijken hoe dat komt.

• stegmic
Heb even gekeken, en de hartlijn zit wel recht. Deze 2 stroken zit in een hoek waarbij aan beide kanten gesneden is. Ze hebben deze stroken iets verschoven geplaatst ten opzichte van de rest.

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heeft er iemand toevallig een adres waar ik Therdex (C70010, rigid click) voordelig kan kopen? Ben wat offertes aan het opvragen maar misschien heeft hier iemand nog een tip :)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:25
brambond schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:09:
Heeft er iemand toevallig een adres waar ik Therdex (C70010, rigid click) voordelig kan kopen? Ben wat offertes aan het opvragen maar misschien heeft hier iemand nog een tip :)
LaminaatXXL kwam er bij mij voordelig uit als PVC boer. Ging toen wel om een Ambient vloer.

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
SquareOne schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:05:
[...]

LaminaatXXL kwam er bij mij voordelig uit als PVC boer. Ging toen wel om een Ambient vloer.
Jammer, ze hebben geen Therdex zie ik. Ik heb al Therdex vloeren liggen en wil graag dezelfde vloer dus zit vast aan dat merk.

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
MacbookProx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:35:
Tarkett ID Supernature Inspiration 55
Kleur: Creek Oak Beige
Wat heb je hiervoor betaald en door wie laten leggen? Erg mooie vloer!

• SebavanHul
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-02 20:31
Hallo,

Wij hebben een visgraat vloer van het merk : Floer Walvisgraat laten leggen door een retail bedrijf, deze heeft tevens ook de vloer geëgaliseerd. Maar nu zien wij dus kleine kieren in deze vloer. In hoeverre is dit normaal en moeten wij hier mee akkoord gaan?

Zoals te zien is op de foto’s zit er niet bij elke samenkomst van een plank een kier. Vloer legger benoemt dat dit normaal is en hun hier niets aan kunnen doen want er kan een fout pakket tussen zitten die niet helemaal recht afgesneden is?

• Dizeerik
  • Laatst online: 17:01
brambond schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:33:
[...]

Jammer, ze hebben geen Therdex zie ik. Ik heb al Therdex vloeren liggen en wil graag dezelfde vloer dus zit vast aan dat merk.
https://vloerenconcurrent.com/ kwam bij mij als goedkoopste uit de bus na 6 bedrijven aangeschreven te hebben voor C70010

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SebavanHul schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:41:
Hallo,

Wij hebben een visgraat vloer van het merk : Floer Walvisgraat laten leggen door een retail bedrijf, deze heeft tevens ook de vloer geëgaliseerd. Maar nu zien wij dus kleine kieren in deze vloer. In hoeverre is dit normaal en moeten wij hier mee akkoord gaan?

Zoals te zien is op de foto’s zit er niet bij elke samenkomst van een plank een kier. Vloer legger benoemt dat dit normaal is en hun hier niets aan kunnen doen want er kan een fout pakket tussen zitten die niet helemaal recht afgesneden is?
Ze kunnen wel vanalles zeggen.
Hebben ze dat ook in de voorwaarden staan, dat zoiets kan?
Zoals je bij houten producten wel eens ziet staan "hout is een natuurlijk product en kan werken, enz."

Als zij een partij leggen die niet recht is, denk ik dat ze dat horen op te merken en dan niet leggen.
Schuld afschuiven op de producent kan niet zomaar. Degene die de vloer verkoopt is verantwoordelijk voor rechte stukken.
Zijn ze niet recht, dan moeten zij naar de fabrikant.

• SebavanHul
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-02 20:31
Rzaan schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:04:
[...]

Ze kunnen wel vanalles zeggen.
Hebben ze dat ook in de voorwaarden staan, dat zoiets kan?
Zoals je bij houten producten wel eens ziet staan "hout is een natuurlijk product en kan werken, enz."

Als zij een partij leggen die niet recht is, denk ik dat ze dat horen op te merken en dan niet leggen.
Schuld afschuiven op de producent kan niet zomaar. Degene die de vloer verkoopt is verantwoordelijk voor rechte stukken.
Zijn ze niet recht, dan moeten zij naar de fabrikant.
Bedankt voor je reactie, ik heb vandaag afgesproken met de eigenaar van het bedrijf. Er waren meerdere dingen waar ik mijn vraagtekens bij had. Zij werken vanuit eerst de plinten leggen daarna de vloer zodat deze strak afgekit kan worden. Nou ik zal geen foto’s sturen van de randen want die zijn helemaal niet strak of recht.

Ik kan helaas niks in de voorwaarden vinden, dit bedrijf wordt ingehuurd door een vloerenzaak die het leggen dus uit besteed aan hun.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SebavanHul schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:00:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb vandaag afgesproken met de eigenaar van het bedrijf. Er waren meerdere dingen waar ik mijn vraagtekens bij had. Zij werken vanuit eerst de plinten leggen daarna de vloer zodat deze strak afgekit kan worden. Nou ik zal geen foto’s sturen van de randen want die zijn helemaal niet strak of recht.

Ik kan helaas niks in de voorwaarden vinden, dit bedrijf wordt ingehuurd door een vloerenzaak die het leggen dus uit besteed aan hun.
Je moet kijken met wie jij het 'contract' hebt.
Dus van wie heb jij het gekocht en met wie heb jij afspraken gemaakt.
Als dit de winkel is, dan is de winkel verantwoordelijk. Niet de fabrikant, niet de legger.
De winkel mag het niet afschuiven op de fabriek of op de legger.

Als jij een Samsung apparaat koopt bij MediaMarkt en die wordt gebracht door Post.NL en het apparaat komt kapot aan bij jou als je het uit de doos haalt, kan MediaMarkt ook niet zeggen "ja, maar Samsung maakt soms apparaten die het niet goed doen" of "Post.NL heeft te hard geremd en daardoor is het kapot gegaan".
Kan allemaal wel waar zijn, maar Mediamarkt moet zorgen voor een deugdelijk apparaat, want met hen heb jij een contract.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:33
SebavanHul schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:00:
[...]

Kan dat niet als ze de plinten als laatste doen dan? wat een kul

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

jichem schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:44:
[...]

Kan dat niet als ze de plinten als laatste doen dan? wat een kul
Ik begrijp het sowieso niet zo goed.
Plinten zijn bedoeld om de muur niet te beschadigen, maar hebben ook de rol van de lelijke overgang tussen muur en vloermateriaal te verbergen.
Dus die doe je bijna altijd als laatste (als het technisch kan)
Bij een verbouwing laten ze de plint meestal wel zitten omdat het handiger is, en je de muur anders beschadigt.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
@Rzaan

Het is wel degelijk gebruikelijk om de plint eerst te zetten. Deze zet je waterpas rondom. Vervolgens kan een goede ervaren vloeren-man met egaline hier tegenaan werken.

Voordeel is ook dat je alles kan afwerken en je plinten ook eenvoudig (indien gewenst) in dezelfde kleur kan sausen als je muur. Dat werkt een stuk sneller dan dat je vloer erin ligt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FrankSpin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:49:
@Rzaan

Het is wel degelijk gebruikelijk om de plint eerst te zetten. Deze zet je waterpas rondom. Vervolgens kan een goede ervaren vloeren-man met egaline hier tegenaan werken.

Voordeel is ook dat je alles kan afwerken en je plinten ook eenvoudig (indien gewenst) in dezelfde kleur kan sausen als je muur. Dat werkt een stuk sneller dan dat je vloer erin ligt.
Weer wat geleerd.
In alle huizen die ik verbouwd heb (niet superveel) ging de plint er als laatste in om het mooi af te werken.

• SquareOne
FrankSpin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:49:
@Rzaan

Interesting. Snap de aanpak wel, alleen in de praktijk niet vaak gezien.
Hier zijn ook als laatste de afgelakte plinten geplaatst tegen gesauzde muren en gelegde vloer.

Resultaat is wel dat je aan de onderkant en toe wat ruimte hebt waar de vloer niet 100% vlak is. Dat heb je met jouw aanpak niet.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:58
SquareOne schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:04:
[...]

Interesting. Snap de aanpak wel, alleen in de praktijk niet vaak gezien.
Hier zijn ook als laatste de afgelakte plinten geplaatst tegen gesauzde muren en gelegde vloer.

Resultaat is wel dat je aan de onderkant en toe wat ruimte hebt waar de vloer niet 100% vlak is. Dat heb je met jouw aanpak niet.
Lastige van die aanpak lijkt me wel dat de vloer nooit 100% aansluit op je plint, tenzij je wel een hele secure vloerenlegger hebt. Met name met lastige hoekjes lijkt me dat een vrijwel onmogelijke opgave om het 100% aan te laten sluiten.

Bij tapijt lijkt het me wel een logische aanpak overigens

[Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 22-09-2022 11:14]

• SquareOne
Blik1984 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:13:
[...]

Lastige van die aanpak lijkt me wel dat de vloer nooit 100% aansluit op je plint, tenzij je wel een hele secure vloerenlegger hebt. Met name met lastige hoekjes lijkt me dat een vrijwel onmogelijke opgave om het 100% aan te laten sluiten.

Goed punt. Heb hier visgraat laten leggen, en dat was toch wel een kartelrand die nu mooi onder de plint weg valt.

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-12-2022
Zie hier veel ervaringen voorbij komen van Pvc visgraat, maar nog weinig met Pvc Hongaarse punt. Heb ondertussen ook aardig wat aanbod afgestruind, maar het assortiment is vaak beperkt en de kwaliteit valt tegen.

Iemand hier een positieve ervaring met Pvc in Hongaarse punt?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Blik1984 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:13:
[...]

Mwoah
https://tweakers.net/i/5Gw8Wzq3p1YZFkhYOjGcshuNrQ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfCi7EbmBoXCyDzM2cfW75IQ.jpg?f=fotoalbum_small
Super strak tegen de kozijnen en muurplinten aan :)

[Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 22-09-2022 13:52]

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:10
rauwst schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:20:
Zie hier veel ervaringen voorbij komen van Pvc visgraat, maar nog weinig met Pvc Hongaarse punt. Heb ondertussen ook aardig wat aanbod afgestruind, maar het assortiment is vaak beperkt en de kwaliteit valt tegen.

Iemand hier een positieve ervaring met Pvc in Hongaarse punt?
Wij hebben gekozen voor https://www.therdex.nl/opbouw-collectie/6542-194/
Hij zal pas week 47 gelegd worden, maar proefstuk van 6x3m wat we gezien hebben zag er erg goed uit.

• SquareOne
TommyGun schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:51:
[...]

Mwoah
[Afbeelding]
Super strak tegen de kozijnen en muurplinten aan :)
Inderdaad super strak! Goede legger geweest.

• ConQuestador
brambond schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:09:
Ik weet niet of je inmiddels al besteld heb, maar ik heb toevallig zelf net een Therdex vloer besteld bij Vloerenkamer in Oirschot. Toevallig woon ik in Oirschot dus het was een no-brainer daar even binnen te lopen, maar ze zeggen zelf de grootste van Brabant te zijn.

We werden goed geholpen, en mochten zonder problemen 3 stalen een dag lenen om even thuis te bekijken. Al met al hebben we een kleine 100m2 click gekocht en 2 pakken dryback om de trap mee te doen. (beide Therdex, van zelfde serie zodat trap gelijk wordt aan de vloer).

Op de website staat gewoon de standaard adviesprijs. Op de offerte komt echter 10% korting, bovendien leveren ze gratis lijm voor de trap erbij, en daarna werd het totaalbedrag naar beneden afgerond om op een mooi rond getal uit te komen.

Enig nadeel is dat bezorgen niet inclusief is, dat zou 100 euro kosten. Maar aangezien wij toch in Oirschot wonen is dat voor ons geen probleem.

• TRD07
  • Nu online
Vanwaar de hoeveelheid Therdex wat door Tweakers wordt gekocht? Ik heb nu een paar keer Therdex vloeren gezien (toegegeven dat waren die standaard borden bij de verkooppunten of af en toe een winkelvloer), maar vergeleken met Tarkett is het toch wat minder. Wat mij vooral opviel is de hoeveelheid herhaling, en dus gebrek aan unieke planken, bij Therdex. Dat doet Tarkett toch een stuk beter en heeft daarnaast ook nog eens een supermat en natuurgetrouwe "print".

• ConQuestador
TRD07 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:10:
Vanwaar de hoeveelheid Therdex wat door Tweakers wordt gekocht? Ik heb nu een paar keer Therdex vloeren gezien (toegegeven dat waren die standaard borden bij de verkooppunten of af en toe een winkelvloer), maar vergeleken met Tarkett is het toch wat minder. Wat mij vooral opviel is de hoeveelheid herhaling, en dus gebrek aan unieke planken, bij Therdex. Dat doet Tarkett toch een stuk beter en heeft daarnaast ook nog eens een supermat en natuurgetrouwe "print".
Mijn criteria waren : goede registered emboss, matte uitstraling, mooie print.

In de winkel kwamen we toen uit bij 3 merken: therdex, douwes dekker en floorlife.
Nadat ik ook nog thuis staaltjes had besteld kwam ik er achter dat douwes dekker teveel glimde, te plastic uiterlijk. De floorlife plank leek in de winkel heel mooi, maar op mijn staaltje thuis bleek de registered emboss een volle cm naast de print te liggen.

Alleen de therdex die ik nu heb besteld (15052) voldeed aan al mijn eisen, en aangezien deze zo vaak gebruikt wordt weet ik dat het een bewezen merk is, vandaar dat ik voor zekerheid, dus Therdex, ben gegaan.

• Blik1984
@MacbookProx Jij hebt al een Tarkett vloer liggen. Ik ben ook erg gecharmeerd van een specifieke vloer (Chatillon Oak), en mij viel op dat deze erg veel reliëf heeft t.o.v. een andere vloer zoals een willekeurige Therdex. Hoe ervaar jij dat?

• SquareOne
Wellicht kwestie van aanbod in de showrooms? Kwam vrijwel overal Therdex tegen, maar Tarkett nooit.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vorige week op zolder in de technische ruimte in wording een PVC vloertje zelf geëgaliseerd en gelijmd. Was eigenlijk best leuk om te doen. Op basis van deze ervaring besloten dat ik de visgraat die op de rest van de zolder die slaapkamer met en-suite badkamer moet worden ook maar zelf ga doen.

assje in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 17:02
hi all! via google kwam ik uiteraard op Tweakers uit ;) van alle markten thuis haha. Anyway - wij hebben in 2018 via Lab21 een pvc vloer gekocht voor de gehele woning. We hebben toen gekozen voor Moduleo beneden en bovenverdiepingen hun white label huismerk Sensation.

Na 4 jaar (we wonen met z'n tweeen...) is de vloer beneden echt belabberd - veel krassen en gewoonweg ontevreden. Elk potje of item wat te lang op de vloer staat geeft verkleuring welke er met geen mogelijkheid uit te krijgen is. De bovenverdieping behandelen we hetzelfde en daar 0,0 problemen. Afijn lang verhaal kort we willen beneden een keramische vloer laten leggen maar boven behouden we. Ik las laatst een artikel over weekmakers en evt. schadelijke stoffen in PVC vloeren en wilde weten of dit ook het geval zou zijn met onze vloer.

Moduleo vloer schijnt een keurmerk te hebben maar gezien die er toch uit gaat maakt mij dat niet zoveel meer uit - alleen hoe zit het met die white label Sensation vloer van Lab21? Ik kan niks vinden over deze vloer - niet op hun site - niet op de doos etc. Ik ga ze er maandag even over bellen maar wellicht weten jullie wel al meer? :)

worden er uberhaupt vloeren in Europa geleverd waar giftige stoffen (ftalaat) in zijn verwerkt?

• rauwst
Your Grandma schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:21:
[...]

Wij hebben gekozen voor https://www.therdex.nl/opbouw-collectie/6542-194/
Hij zal pas week 47 gelegd worden, maar proefstuk van 6x3m wat we gezien hebben zag er erg goed uit.
Ah kijk aan. Ik heb de staaltjes besteld, ben benieuwd.

Wij zijn eigenlijk op zoek naar een tint 'warmer'. Iets in deze ricthing (excuus voor de beroerde foto's :))

Iemand een PVC tegengekomen die deze look enigszins benanderd?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ConQuestador schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:23:

In de winkel kwamen we toen uit bij 3 merken: therdex, douwes dekker en floorlife.
Wij hebben ook staaltjes van Therdex en dan Douwes Dekker, en uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat we die er het mooiste uit vinden zien.
Daarnaast wat mensen op FB aangeschreven die al meer dan een jaar een vloer van DD hebben liggen met de vraag hoe deze er nu uitziet.
Alleen maar positief (al is dat natuurlijk nog steeds een zeer beperkt onderzoek)

• ConQuestador
Rzaan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:11:
[...]

Wij hebben ook staaltjes van Therdex en dan Douwes Dekker, en uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat we die er het mooiste uit vinden zien.
Daarnaast wat mensen op FB aangeschreven die al meer dan een jaar een vloer van DD hebben liggen met de vraag hoe deze er nu uitziet.
Alleen maar positief (al is dat natuurlijk nog steeds een zeer beperkt onderzoek)
De tekening en de embossing van dd was inderdaad het mooiste van de 3. Alleen stoorde het mij dat ie net wat meer glans had, iets wat mijn vrouw totaal niet stoorde.

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:36
rauwst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:28:
[...]

Wij zijn eigenlijk op zoek naar een tint 'warmer'. Iets in deze ricthing (excuus voor de beroerde foto's :))
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij gaan waarschijnlijk voor Vivafloor 4530 PVC lijm visgraat op de begane grond, en de zelfde echter in PVC click op de 1e en 2e in rechte plank, mooi donker naaldhout serie

• SquareOne
Prodat schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:16:
[...]

Wij gaan waarschijnlijk voor Vivafloor 4530 PVC lijm visgraat op de begane grond, en de zelfde echter in PVC click op de 1e en 2e in rechte plank, mooi donker naaldhout serie

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi zo’n donkere vloer. Maar houd er rekening mee dat je veel meer vuil ziet liggen dan bij een lichtere vloer.

• Jekel123
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-01 08:21
Grappig, Therdex kwamen wij juist nergens tegen. Zijn echt in één winkel geweest die dat verkocht. Je ziet wel aan dat merk dat het onderscheidend is en specifieke kleuren/dessins heeft die je niet bij heel veel andere merken ziet.

Uiteindelijk zijn wij ook niet voor Therdex gegaan vanwege de weinig patroonherhalingen. Ik zie juist overal alleen maar Belakos en Floorlife…..

• Blik1984
Jekel123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:24:
[...]

Grappig, Therdex kwamen wij juist nergens tegen. Zijn echt in één winkel geweest die dat verkocht. Je ziet wel aan dat merk dat het onderscheidend is en specifieke kleuren/dessins heeft die je niet bij heel veel andere merken ziet.

Uiteindelijk zijn wij ook niet voor Therdex gegaan vanwege de weinig patroonherhalingen. Ik zie juist overal alleen maar Belakos en Floorlife…..
Bijzonder, er is werkelijk waar nog geen 1 winkel geweest waar ik geen therdex heb zien liggen. Zelfs in een keramisch parket zaak waar we nog aan het kijken waren voor keramisch parker hadden ze een kleine sectie met pvc liggen met alleen therdex

• rowicom
  • Laatst online: 13:40
Jekel123 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:24:
[...]

Bedoel je 'veel patroonherhalingen' of 'weinig patroonvariaties'?

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 23:39
vraagje: iemand idee uit welke fabriek PVC van Roobol komt?
We hebben een mooie gezien maar willen liever niet bij Roobol kopen en/of laten leggen.

Het gaat om: https://www.roobol.com/pv...at-dark-oak-10018781.html

d'n oliesjeik

• TRD07
  • Nu online
rowicom schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:54:
[...]

Bedoel je 'veel patroonherhalingen' of 'weinig patroonvariaties'?
Therdex heeft weinig patroonvariaties en dus veel patroonherhaling. Zeker in vergelijking met Tarkett. Als je er eenmaal op gaat letten is het best storend 8)7

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SquareOne schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:22:
[...]

Heel mooi zo’n donkere vloer. Maar houd er rekening mee dat je veel meer vuil ziet liggen dan bij een lichtere vloer.
En al dat (glanzende) zwart is ook een drama qua stof en vingerafdrukken.

Mij niet gezien :P

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:27
Oliesjeik1 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:34:
vraagje: iemand idee uit welke fabriek PVC van Roobol komt?
We hebben een mooie gezien maar willen liever niet bij Roobol kopen en/of laten leggen.

Het gaat om: https://www.roobol.com/pv...at-dark-oak-10018781.html
Zo te zien een Ambiant vloer. Op onderstaande site gebruiken ze precies dezelfde afbeelding.

https://www.laminaatenpar...isgraat-dryback/dark-oak/

[Voor 7% gewijzigd door Plumo op 26-09-2022 12:14]

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 23:39
Plumo schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:13:
[...]

Zo te zien een Ambiant vloer. Op onderstaande site gebruiken ze precies dezelfde afbeelding.

https://www.laminaatenpar...isgraat-dryback/dark-oak/
Inderdaad, deze is van Ambiant. We zijn vandaag bij een bedrijf geweest die deze vloer onder haar eigen naam verkocht (dus die vloer van Ambiant wordt door Roobol verkocht onder eigen naam maar ook door andere bedrijven met ieder hun eigen naam).

Vloerenlegger vertelde ons dat Ambiant eigenlijk maar 1 officieel verkooppunt per x omtrek wil hebben. Vanuit Ambiant kun je wel je 'private label' runnen als bedrijft, het zijn dan dus precies dezelfde planken als die van Ambiant maar onder eigen label.

d'n oliesjeik

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:17

jacobras

Developer

Ik heb een vraag over plakplinten waar ik maar geen antwoord op kan vinden, via zoekmachines of in dit topic. In het geval van een klik-PVC-vloer moet, zoals met andere types, rekening worden gehouden met het uitzetten van de vloer. Prima, doen we dat. Echter, wanneer met plakplinten de ruimte tussen muur en vloer uit het zicht wordt gehaald, dan loop je toch alsnog het risico dat bij uitzetten de plinten.. afbreken? Als de vloer uitzet duwt die tenslotte de plinten die erop zitten mee?

Zie bijvoorbeeld dit filmpje rond 1:03 waar de afstand tot muur er is maar de plinten vervolgens strak tegen de muur worden geduwd en geplakt op de vloer: YouTube: Plakplinten plaatsen | Zo doe je dat | Praxis.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@jacobras Zo veel ruimte hoeft er echt niet te zijn. 5 mm ruimte is voldoende. En ik zou niet aan plakplinten beginnen maar er mooie muurplinten 'op' zetten.

• rauwst
rauwst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt erop dat deze look simpelweg niet bestaat in Hongaarse punt PVC. Jammerlijk.

Het aanbod van Visgraat PVC lijkt aanzienlijk uitgebreider te zijn. Hebben nu 3 varianten op het oog deze enigszins in de buurt komen van de look die we voor ogen hebben:
https://vloerloods.nl/lij.../herringbone-premium-7003
https://www.mflorshop.nl/...more-40822-pvc-vloer-mflo
https://coretecfloors.com...ingbone/bark-50-lvpeh-856

Iemand ervaring met een van deze 3 vloeren?

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 20:39
Ik wil graag een PVC visgraat vloer. Nu heb ik de keus tussen plak en klik... Ik ben alleen bang dat het met een klik systeem enorm gaat kraken en piepen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

En zijn er mensen hier die ervaring hebben met plak PVC op de begane grond zonder vloerverwarming? Wordt dat te koud of is het gewoon verkoopraat?

[Voor 7% gewijzigd door LostInNight op 19-10-2022 20:36]

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 11:37
LostInNight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:38:
Ik wil graag een PVC visgraat vloer. Nu heb ik de keus tussen plak en klik... Ik ben alleen bang dat het met een klik systeem enorm gaat kraken en piepen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

En zijn er mensen hier die ervaring hebben met plak PVC op de begane grond zonder vloerverwarming? Wordt dat te koud of is het gewoon verkoopraat?
Ik heb plak PVC zonder vloerverwarming, hij kan wat kouder worden. Maar ik ervaar het niet als hinderlijk. Anders doe ik sloffen oid aan. Maar loop graag op de blote voeten. Nu heb ik wel een goed geïsoleerd huis wat de warmte goed vasthoudt. Ik heb de verwarming nu ook nog niet aan hoeven doen.

Dus dat zou ik wel meenemen in je afweging.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:35
LostInNight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:38:

PVC click/klik kraakt niet. Het is plastic, geen hout :>
Heb hier iemand die een woonkamer heeft, klik pvc, geen ondervloer, zo op de egaline. 0 kraak.
Ik zou dan een paar mm ondervloer pakken, en klik, en lekker zelf leggen.

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• LostInNight
Super heren ik weet inmiddels voldoende om mijn keus te gaan maken. Ik ga voor een click vloer zonder vloerverwarming!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
LostInNight schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:07:
Super heren ik weet inmiddels voldoende om mijn keus te gaan maken. Ik ga voor een click vloer zonder vloerverwarming!
Kijk ook eens naar click pvc van coretec, deze heeft een kurk onderlaag.

• PCJR
De rigid click bij handyfloor heeft ook een heel dun schuimlaagje aan de onderkant.... mss ook nog een optie

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:58
PCJR schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

PVC click/klik kraakt niet. Het is plastic, geen hout :>
Heb hier iemand die een woonkamer heeft, klik pvc, geen ondervloer, zo op de egaline. 0 kraak.
Ik zou dan een paar mm ondervloer pakken, en klik, en lekker zelf leggen.
Dit laatste zou ik toch wel heel erg af laten hangen van wel/geen vloerverwarming. Elke ondervloer isoleert en ook al kies je een die voor vloerverwarming geschikt is, alles wat tussen je vloerverwarming en vloer zelf zit remt gewoon de warmteafgifte af. En dat wil je zoveel mogelijk beperken. Zéker met de recente gang van zaken omtrent energiekosten.

PVC heeft ook in principe alleen een ondervloer nodig indien het om contactgeluid gaat. Dus begane grond maakt eigenlijk niks uit, maar slaapkamers wellicht wel. En tenzij je een heel nieuw huis hebt, is daar meestal ook geen vloerverwarming.

• PCJR
Klopt idd

• mister_S
  • Laatst online: 14:21
Ik heb hier al ruim een jaar de click-PVC liggen van Therdex, geen kraakjes. Loopt/voelt alsof het op de dekvloer is geplakt, lijkt helemaal niet op laminaat.

• Lazerus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 13:36
Misschien al eerder genoemd in het topic, maar een paar overwegingen die de keuze voor een PVC vloer kunnen beinvloeden:

- PVC is niet duurzaam en niet hernieuwbaar. Hout - mits uit verantwoorde bron - is wel duurzaam en hernieuwbaar.
- PVC is een van de meest toxische kunststofvormen. In vaste vorm is dit niet direct een probleem, maar een vloer slijt door lopen en degradatie onder invloed van zonlicht.

Als je het je kunt veroorloven zou ik voor duurzaam hout gaan.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Lazerus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:15:

Als je het je kunt veroorloven zou ik voor duurzaam hout gaan.
Ik had een eiken vloer.
Nooit meer een echten houten vloer.
Alleen maar gedoe met vlekken en krassen.
Als je wat knoeide moest ik er als een malle met een doek naar toe.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb een vraag waar ik niet goed uit kom.

Wij hebben thuis een verlijmde pvc-vloer en willen een nieuwe. Moeten we de oude vloer weg laten halen of kan er een nieuwe boven op de bestaande vloer?

Je hebt dan twee lagen egaline en pvc, maar kan de vloerverwarming/-koeling dat wel aan? En loop je niet tegen mechanische ventilatie-issues aan? De kier onder de deur is nu overal zo'n beetje 2cm.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:14
Rogar schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:41:
Ik heb een vraag waar ik niet goed uit kom.

Wij hebben thuis een verlijmde pvc-vloer en willen een nieuwe. Moeten we de oude vloer weg laten halen of kan er een nieuwe boven op de bestaande vloer?

Je hebt dan twee lagen egaline en pvc, maar kan de vloerverwarming/-koeling dat wel aan? En loop je niet tegen mechanische ventilatie-issues aan? De kier onder de deur is nu overal zo'n beetje 2cm.
Weghalen, lijmlaag kun je eenvoudig verwijderen met een staalborstel op accuboormachine.
Daarna weer nieuwe pvc vloer verlijmen.

Andere optie (als je zelf geen lijm weg wilt halen) is na verwijderen pvc de vloer weer primeren en dun laagje egaliseren. Dit kan over de lijmresten heen.

Vloer over vloer heb ik nog nooit gezien

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:16
ConQuestador schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:23:
[...]

Ik weet niet of je inmiddels al besteld heb, maar ik heb toevallig zelf net een Therdex vloer besteld bij Vloerenkamer in Oirschot. Toevallig woon ik in Oirschot dus het was een no-brainer daar even binnen te lopen, maar ze zeggen zelf de grootste van Brabant te zijn.

We werden goed geholpen, en mochten zonder problemen 3 stalen een dag lenen om even thuis te bekijken. Al met al hebben we een kleine 100m2 click gekocht en 2 pakken dryback om de trap mee te doen. (beide Therdex, van zelfde serie zodat trap gelijk wordt aan de vloer).

Op de website staat gewoon de standaard adviesprijs. Op de offerte komt echter 10% korting, bovendien leveren ze gratis lijm voor de trap erbij, en daarna werd het totaalbedrag naar beneden afgerond om op een mooi rond getal uit te komen.

Enig nadeel is dat bezorgen niet inclusief is, dat zou 100 euro kosten. Maar aangezien wij toch in Oirschot wonen is dat voor ons geen probleem.
Wij overwegen ook om bij deze winkel te vloer te bestellen. Nog steeds fan van de winkel?

• ConQuestador
Aubergine schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:53:
[...]

Wij overwegen ook om bij deze winkel te vloer te bestellen. Nog steeds fan van de winkel?
We hadden ver vooraf besteld om de scherpe prijs vast te leggen, over 2 maand krijgen we de vloer pas.

Overigens hebben we niks hoeven aanbetalen, dus vooralsnog heb ik geen enkele reden geen fan te zijn.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:16
-edit: knip-

[Voor 143% gewijzigd door Aubergine op 22-12-2022 20:19]

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Afgelopen week is er bij mij vloerverwarming ingefreesd en gelegd, geegaliseerd, en een plak PVC vloer gelegd, (Therdex, visgraat). Er zijn echter een paar plekjes waar ik ontevreden over ben. Zie foto's:

De opstaande stukjes zijn niet goed in te drukken te zijn, i.e. er lijkt niet goed gegaliseerd te zijn. Ik ben er ook vooral bang voor omdat ze in de looproute liggen. Er zijn nog een paar van die stukjes, maar daar zijn ze wel 'glad' te drukken, dus misschien niet goed gelijmd?

Bij de plinten snap ik dat als ze een plint van meer dan een meter plaatsen, het niet overal perfect aansluit, maar dit gaat om een stukje van 20 cm bij een hoek.

Daarnaast zijn er een paar (kleine) naden, maar er is mij verteld dat vrij onvermijdelijk is en het sowieso wat krimpt en uitzet, zouden we met een flexibele kit kunnen invullen?

Ik ga zeker over die opstaande randen in gesprek met het bedrijf, maar wil graag even advies inwinnen over wat acceptabel is, en wat niet. We hebben alles door 1 bedrijf laten doen (frezen, egaliseren en vloerverwarming leek een onderaannemer)

• PCJR
fack wat slecht zeg.... (die plinten niet, daar is soms niet veel aan te doen volgens mij, wij hebebn dat ook)

• stegmic
Nou, in overleg gaat alles er uit. Reparatie kost zeker net zoveel tijd en minder mooi. Ook dan moeten ze frezen en dergelijke dus de meubels moeten er toch al uit.

Nu andere vloerenleggers die meteen veel kundiger overkwamen. Ze zijn er misschien wel 5 dagen mee bezig.

- Vloer en plinten er uit
- Lijmlaag verwijderen
- Hobbels weg frezen
- Egaliseren
- Schuren en randen afsteken
- Vloer leggen
- Nieuwe hogere plinten

De eerste vloerenleggers waren van 'A-Floors' uit Enschede. Wees gewaarschuwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
PCJR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:02:
fack wat slecht zeg.... (die plinten niet, daar is soms niet veel aan te doen volgens mij, wij hebebn dat ook)
Ja ik heb zelf PVC klikspul gelegd en zou mezelf niet aan kunnen kijken als ik het zo had gedaan. Onder plint heb ik inderdaad ook hier en daar wat meer speling (max 1-2mm), maar mijn vloer is dan ook niet geegaliseerd.

Probleem met lijm lijkt mij dat je het ook niet meer plat krijgt zonder de boel te slopen?

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Sytheon schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:20:
Afgelopen week is er bij mij vloerverwarming ingefreesd en gelegd, geegaliseerd, en een plak PVC vloer gelegd, (Therdex, visgraat). Er zijn echter een paar plekjes waar ik ontevreden over ben. Zie foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De opstaande stukjes zijn niet goed in te drukken te zijn, i.e. er lijkt niet goed gegaliseerd te zijn. Ik ben er ook vooral bang voor omdat ze in de looproute liggen. Er zijn nog een paar van die stukjes, maar daar zijn ze wel 'glad' te drukken, dus misschien niet goed gelijmd?

[Afbeelding]

Bij de plinten snap ik dat als ze een plint van meer dan een meter plaatsen, het niet overal perfect aansluit, maar dit gaat om een stukje van 20 cm bij een hoek.

Daarnaast zijn er een paar (kleine) naden, maar er is mij verteld dat vrij onvermijdelijk is en het sowieso wat krimpt en uitzet, zouden we met een flexibele kit kunnen invullen?

Ik ga zeker over die opstaande randen in gesprek met het bedrijf, maar wil graag even advies inwinnen over wat acceptabel is, en wat niet. We hebben alles door 1 bedrijf laten doen (frezen, egaliseren en vloerverwarming leek een onderaannemer)
Inmiddels contact gehad en ze gaan het oplossen, behalve de plinten, daar kunnen ze idd weinig aan doen. Ik zal na de reparatie nog een update sturen

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Voor kleine kiertjes tussen de geplakte stroken kreeg ik van de legger een lepeltje vulpasta om zelf nog even na te kunnen lopen. Geen idee daardoor van het merk, maar het is een zand achtige pasta. Even met een vinger aanbrengen en afnemen met een natte doek, vult de dunne kiertjes prima op.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:14
Wat is jullie ervaring met Therdex vloeren? Doen winkels er nog wel eens iets van de adviesprijs van bijv. 49,95 per m2 af?

• ConQuestador
praliwi schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:04:
Wat is jullie ervaring met Therdex vloeren? Doen winkels er nog wel eens iets van de adviesprijs van bijv. 49,95 per m2 af?
Ik heb zelf 10% korting gekregen op een therdex click vloer van 80m2. 2 maand geleden besteld, over paar weken ophalen (wij wilden zelf zo lange wachttijd, kon veel sneller)

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ik had laatst een offerte gekregen van Therdex ( 15042 dryback ) € 25,95 per m2, waarvan de totaalprijs met leggen op 8100 euro uitkwam voor 125m2 vloer. Voelde heel goedkoop met een adviesprijs van 50 euro per m2, maar ik had nog nagevraagd en dat was echt de prijs waarvoor ze het aan konden bieden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hier nog even een vraagje voor de PVC vloer over de dekvloer heen komt...

Iets achtergrond: we hadden verwacht sleuven te kunnen (laten) frezen voor vloerverwarming, en dan na dichtsmeren en egaliseren Coretec Walnut 54 te laten leggen. Helaas bleek de bestaande dekvloer te bros, waardoor die er helemaal uit moest :X. Er is nu een compleet nieuwe dekvloer neergelegd met de vloerverwarming er al in. Die is nu aan het drogen, wat een flinke tijd extra op zolder wonen betekent :'(
De vraag is alleen of egaliseren nog nodig is als de dekvloer al netjes is. Vangt de kurklaag van de Coretec eventuele minimale hoogteverschillen op, of voel je echt elke oneffenheid?

Tweede vraag: wat is de maximale vochtigheid van de cementvloer voor er PVC/Coretec overheen kan? Vloerenboer had het over 6 %, en we zitten nu op ongeveer 17 % :| . De vloerverwarming mag nu langzaam aan, maar drogen gaat een stuk langzamer dan verwacht.

• LostInNight
gwystyl schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:58:
Hier nog even een vraagje voor de PVC vloer over de dekvloer heen komt...

Iets achtergrond: we hadden verwacht sleuven te kunnen (laten) frezen voor vloerverwarming, en dan na dichtsmeren en egaliseren Coretec Walnut 54 te laten leggen. Helaas bleek de bestaande dekvloer te bros, waardoor die er helemaal uit moest :X. Er is nu een compleet nieuwe dekvloer neergelegd met de vloerverwarming er al in. Die is nu aan het drogen, wat een flinke tijd extra op zolder wonen betekent :'(
De vraag is alleen of egaliseren nog nodig is als de dekvloer al netjes is. Vangt de kurklaag van de Coretec eventuele minimale hoogteverschillen op, of voel je echt elke oneffenheid?

Tweede vraag: wat is de maximale vochtigheid van de cementvloer voor er PVC/Coretec overheen kan? Vloerenboer had het over 6 %, en we zitten nu op ongeveer 17 % :| . De vloerverwarming mag nu langzaam aan, maar drogen gaat een stuk langzamer dan verwacht.
Op je 1e en 2e vraag kan de fabrikant je het beste antwoord geven over de hoeveelheid oneffenheden. Echter, inmiddels uit ervaring kan ik vertellen dat je oneffenheden gaat merken in click pvc. Ik denk dat jij gaat voor plak pvc gezien de vloerverwarming, daar ga je het al helemaal in merken. Let er dus op dat de vloer echt mooi vlak en egaal is, anders garandeer ik spijt na het leggen.

Als je de vloer laat egaliseren, zorg ervoor dat die gene dat ook echt goed doet. Laat hem, of haar het zo vlak mogelijk maken.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee