-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 04:26 ]
Zoals DukeBox ook al zei. Is het waarschijnlijk niet zo moeilijk spul mee te krijgen, die zijn waarschijnlijk blij dat ze het kwijt zijn. Als de eigenaar weet waar het ligt, even belt, mijn naam (+nummer) doorgeeft moet het wel lukken denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:22:
[...]
Het is in ieder geval een bijzonder vriendelijk initiatief van je, er positief gestemd van uitgaand dat je de merchandise ook werkelijk gaat overdragen.![]()
Het is nml. een erg rare wereld waar wij in leven.![]()
Ik zie wel een mogelijk probleem mbt legitimatie tijdens het afhalen, tevens zul je alle papieren moeten kunnen overhandigen.
Plus een getekende machtiging van de eigenaar dat jij de spullen mag afhalen.
Het kan goed zijn dat men geen zin heeft in mogelijke toestanden en de overdracht zal weigeren, het is dan wel zo handig als de werkelijke eigenaar zich daar eerst telefonisch meldt om eea even door te nemen en daarbij vooral alle namen en rugnummers goed onthoudt.
Dan zit hij zometeen weer met de spullen die hij eigenlijk niet wou hebbenkr4t0s schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Zoals DukeBox ook al zei. Is het waarschijnlijk niet zo moeilijk spul mee te krijgen, die zijn waarschijnlijk blij dat ze het kwijt zijn. Als de eigenaar weet waar het ligt, even belt, mijn naam (+nummer) doorgeeft moet het wel lukken denk ik.
Als je mijn naam weet kun je zo mijn Facebook/Linkedin bekijken. Bovendien heb ik mijn VOG hard nodig voor mijn werk dus ga voor paar honderd euro aan hardware dat niet op spel zettenIk kom niks te kort wat dat betreft dus heb dat echt niet nodig. Ben 3 weken geleden nog bij Tweakers op kantoor geweest (bij Hardware.info) met Samsung monitor event.
Maar goed, deze discussie voegt verder niet veel toe. Maar aanbod staat nog stuur maar DM.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 30-03-2017 20:06 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 31-03-2017 20:54 ]
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 01-04-2017 13:38 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 14:35 ]
Afhankelijk van het aantal gedupeerden en de hoeveelheid werkzaamheden die de curator moet uitvoeren kan dit best een tijd duren. Daar er hier te verwachten is dat er een redelijk aantal gedupeerden zullen zijn zou ik niet direct "persoonlijke" communicatie van de curator verwachten. Ik zou eerder verwachten dat er na enige tijd een algemene mail uit gaat naar alle schuldeisers dat hun claim geregistreerd is maar daar kan volgens mij best wat tijd overheen gaan.jghesell schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:28:
Heeft iemand al een reactie gekregen van de curator ? Zelf heb ik op 23-03-2017 via FaillissementsDossier.nl mijn informatie doorgegeven naar de curator.
Ik heb geen idee hoe lang zoiets zou kunnen duren, maar ik had toch graag enige bevestiging gekregen van de curator dat hij de informatie heeft ontvangen en mij op de hoogte houdt van het dossier.
Verwijderd
Vergis je niet: die curator is niet voor jou aan het werk. Hij werkt voor zichzelf, de belastingdienst en de bank. Als er nog wat overblijft, dan ben jij pas aan de beurt.jghesell schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:28:
Heeft iemand al een reactie gekregen van de curator ? Zelf heb ik op 23-03-2017 via FaillissementsDossier.nl mijn informatie doorgegeven naar de curator.
Ik heb geen idee hoe lang zoiets zou kunnen duren, maar ik had toch graag enige bevestiging gekregen van de curator dat hij de informatie heeft ontvangen en mij op de hoogte houdt van het dossier.
Nobody is working anymore at Afuture, so your calls and e-mails will stay unanswered.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:31:
Hi, apologies in advance if it's been answered in previous discussions, but my dutch is pretty basic and i'm having a hard time finding the info i need over the matter.
I bought a motherboard few months ago from Afuture.nl and due to some small defect i had to send it back to Afuture who sent it back to Asus for repair as they revoked (illegitimately) my warranty. I understand now why they were acting so and refused to refund me for that motherboard which was somehow DOA.
is there any way to contact Asus repair center directly to ask for my motherboard per chance? I tried to call them at the 05 91 570 290 but they forward direclty to their website and there i cant find any link to forward them my request along with the invoice and RMA number Afuture created for it.
I obviously also called Afuture, waited literally 90 minutes in line and when it was my turn they hung up on me right away. All my emails to them also stay unanswered.
Any help / tips appreciated.
Thanks.
Adriano.
Verwijderd
Ik ben geen expert in "rechtspersonen / natuurlijke personen", maar misschien kan iemand met wat meer kennis er iets nuttigs over zeggen.arnyx schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:08:
Ik heb gisteren ook een reactie gehad. Kort samengevat: de kans is erg groot dat je kunt fluiten naar jouw geld aangezien de belastingdienst eerst haar centjes krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:48 ]
Verwijderd
Thank you. I sent an email to the curator along with the Invoice and RMA number. I hope to get a reply from him / her soon.sll schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:40:
[...]
Nobody is working anymore at Afuture, so your calls and e-mails will stay unanswered.
If you RMA'd your motherboard to Afuture for repair, the item is legally still yours! So it is not part of the inventory of the bankrupted Afuture.
This is very important, because the inventory will be used (sold) to pay the creditors. Please contact the liquidator Mr. L.T. Lonis, make a claim for your motherboard and make it clear your are the owner as you RMA'd the item for repair.
Good luck.
Ze zijn allemaal hoofdelijk aansprakelijk natuurlijk. En ja, je hebt een vordering op de natuurlijke personen dacht ik, maar die gaan echt wel de WSNP in. En ik gok dat je daar ook achteraan staat. Dus als eindgebruiker krijg je daar ook weinig van.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:40:
[...]
Ik ben geen expert in "rechtspersonen / natuurlijke personen", maar misschien kan iemand met wat meer kennis er iets nuttigs over zeggen.
Afuture was een VOF, wat - als ik me niet vergis - geen rechtspersoon is. In hoeverre zijn de vennoten nu hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden die niet uit de failliete boedel afbetaald kunnen worden? Ik kan me voorstellen dat de vennoten na afwikkeling van het faillissement van de VOF met een enorme lijst schuldeisers blijven zitten hierdoor.
Als die schulden ineens weg zouden zijn na de afwikkeling van het faillissemen van de VOFt, dan is die hoofdelijke aansprakelijkheid natuurlijk ook een lachertje van de bovenste plank.
In hoeverre heb je als klant nog een vordering op de vennoten als natuurlijke personen, nadat het faillissement van de VOF is afgewikkeld en je geen cent gekregen hebt? Wordt het dan een gevalletje van een aan de schuldeisers opgelegde WSNP, waardoor er de komende 3 jaar nog enige kans is op een paar centen? Of kunnen de vennoten gewoon direct iets nieuws starten zonder ook nog maar 1 keer achterom te hoeven kijken?
Dat is 'ie juist wel: hij is eerst en vooral in het belang van *alle* schuldeisers. Dat de diverse regels er waarschijnlijk toe leiden dat o.a. Belastingdienst, UWV en pensioenfonds (preferentie) en banken en leveranciers (verpandingen en eigendomsvoorbehouden) meer kans maken om geld te krijgen dan andere schuldeisers betekent nog niet dat de curator er niet voor alle schuldeisers zit.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:28:
[...]
Vergis je niet: die curator is niet voor jou aan het werk.
[ Voor 37% gewijzigd door StevenK op 04-04-2017 14:41 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Dat moet je zo, in mijn ogen, niet zien. Er is sprake van faillissement, dus er is gewoon bijna per definitie niet genoeg geld om alle schuldeisers schadeloos te stellen. Je zou bijna kunnen stellen: dermate weinig, dat er voor de consument vrijwel zeker niets of bijna niets is.StevenK schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:40:
[...]
Dat is 'ie juist wel: hij is eerst en vooral in het belang van *alle* schuldeisers. Dat de diverse regels er waarschijnlijk toe leiden dat o.a. Belastingdienst, UWV en pensioenfonds (preferentie) en banken en leveranciers (verpandingen en eigendomsvoorbehouden) meer kans maken om geld te krijgen dan andere schuldeisers betekent nog niet dat de curator er niet voor alle schuldeisers zit.
Dat is het gevolg maar hij zit er voor alle schuldeisers (en over het algemeen zelf voor een behoorlijk uurtarief...)Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:27:
[...]
Dat moet je zo, in mijn ogen, niet zien. Er is sprake van faillissement, dus er is gewoon bijna per definitie niet genoeg geld om alle schuldeisers schadeloos te stellen. Je zou bijna kunnen stellen: dermate weinig, dat er voor de consument vrijwel zeker niets of bijna niets is.
Dat hij voor alle schuldeisers zou werken, is dus feitelijk een loze uitspraak. De consument krijgt (bijna) niets.
Het verschil zit er onder andere in dat wanneer er sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid of faillissementsfraude, hij niet alleen voor de preferente schuldeisers gaat innen, maar voor *alle* schuldeisers.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:27:
[...]
Dat moet je zo, in mijn ogen, niet zien. Er is sprake van faillissement, dus er is gewoon bijna per definitie niet genoeg geld om alle schuldeisers schadeloos te stellen. Je zou bijna kunnen stellen: dermate weinig, dat er voor de consument vrijwel zeker niets of bijna niets is.
Dat hij voor alle schuldeisers zou werken, is dus feitelijk een loze uitspraak. De consument krijgt (bijna) niets.
Verwijderd
Dat is de theoretische uitzondering, en die is zeldzaam. Dat kun je bijna vergelijken met een winnend lot in de loterij. Dat is niet waar 99% van de gedupeerde consumenten mee te maken krijgt.StevenK schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:53:
[...]
Het verschil zit er onder andere in dat wanneer er sprake is van bestuurdersaansprakelijkheid of faillissementsfraude, hij niet alleen voor de preferente schuldeisers gaat innen, maar voor *alle* schuldeisers.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Er zijn anders ook genoeg faillissementen waarin nog gedeeltelijke uitkeringen volgen voor concurrente crediteuren.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:27:
[...]
Verwijderd
Waarom denk je dat die vrachtwagen in dienst van Afuture rijdt? Dat is ook gewoon een deel van de materiële goederen.xzaz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:12:
Zag net een vrachtwagen van Afuture vertrekken hier in Utrecht. Zal wel inboedel zijn?
Dat bedoel ik; de vrachtwagen zelf is 'inboedel'. Hij was wel leeg had ik het idee.Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:13:
[...]
Waarom denk je dat die vrachtwagen in dienst van Afuture rijdt? Dat is ook gewoon een deel van de materiële goederen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Verwijderd
Ik gok dat een vrachtwagen met onderhoudsgeschiedenis eenvoudig te verkopen is en best nog wat oplevert. Wellicht wordt hij ook ingezet om andere goederen te transporteren, al gok ik dat men het netter vindt om daar een andere oplossing voor te vinden.xzaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:05:
Dat bedoel ik; de vrachtwagen zelf is 'inboedel'. Hij was wel leeg had ik het idee.
Ik heb er geen verstand van maar mijn idee was altijd dat inventarisatie processen best lang kunnen duren. Volgens mij wordt alles tegelijk verkocht bij een executie veiling via bijvoorbeeld BVA auctions.Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:07:
[...]
Ik gok dat een vrachtwagen met onderhoudsgeschiedenis eenvoudig te verkopen is en best nog wat oplevert. Wellicht wordt hij ook ingezet om andere goederen te transporteren, al gok ik dat men het netter vindt om daar een andere oplossing voor te vinden.
Verwijderd
Klopt. Ik kan me echter wel voorstellen dat je iets als een vrachtwagen veiligstelt, omdat het kostbaar en erg mobiel is.Viper® schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:15:
Ik heb er geen verstand van maar mijn idee was altijd dat inventarisatie processen best lang kunnen duren. Volgens mij wordt alles tegelijk verkocht bij een executie veiling via bijvoorbeeld BVA auctions.
Dit gaat allemaal niet binnen een week of 2 maar duurt vaak maanden, ook omdat er juridisch veel speelt.
Die vrachtwagens zijn lang niet altijd echt van het bedrijf waarvan er reclame op geprint is. Bedrijven kunnen ook gewoon reclame op een vrachtwagen kopen. Zo rijdt er hier in de buurt ook een tweetal vrachtwagens rond met bestickering van een bedrijf wat zelf helemaal geen vrachtwagens heeft.xzaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:05:
[...]
Dat bedoel ik; de vrachtwagen zelf is 'inboedel'. Hij was wel leeg had ik het idee.
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 07-04-2017 13:47 ]
Alleen de auto of de trailer?xzaz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:12:
Zag net een vrachtwagen van Afuture vertrekken hier in Utrecht. Zal wel inboedel zijn?
En wat heb je zelf al gevonden? Deze vraag is al meermaals beantwoord in het topic. Geduld is een schone zaak bij faillissementen.TweakerLuuk schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:53:
Heeft er iemand al iets van de curator gehoord? Ik heb namelijk een brief gestuurd maar nooit een bevestiging van ontvangst of reactie ontvangen.
Ik snap dat een reactie lang op zich kan laten wachten maar is een bevestiging van ontvangst geen deel van de procedure?
En wat heb je zelf al gevonden? Deze vraag is al meermaals beantwoord in het topic. Geduld is een schone zaak bij faillissementen.F0nzi schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:08:
Hoe lang duurt zo een antwoord van een curator zit hier al van 27/3 te wachten ?
Verwijderd
F0nzi schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:08:
Hoe lang duurt zo een antwoord van een crucator zit hier al van 27/3 te wachten ?
Verwijderd
Zojuist bovenstaande mail ontvangen. Heeft iemand eenzelfde mail ontvangen en/of weet iemand wat de aantekening "concurrent" betekend?Naar aanleiding van uw brief van 23 maart 2017, waarbij u een schuldvordering bij mij indient ter verificatie, deel ik u mede dat ik de vordering voor een bedrag van € --bedrag-- heb gebracht op de lijst van voorlopig erkende schuldvorderingen, met de aantekening concurrent.
Ik wijs u erop dat ik in deze fase van het faillissement alle bij mij ingediende vorderingen in beginsel op de lijst van voorlopig erkende schuldvorderingen plaats. Eerst nadat duidelijk is geworden dat het faillissement niet voor opheffing wegens de toestand van de boedel in aanmerking komt, zal ik uw vordering toetsen aan de administratie en opgaven van de gefailleerde.
In beginsel wordt u slechts indien er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor u als voorlopig erkende crediteur nader door mij op de hoogte gesteld. Dat zal zijn in het geval er voldoende baten (opbrengsten in de boedel) zijn om te kunnen komen tot verificatie en een uitkering, of indien het faillissement zal worden afgewikkeld zonder dat er een uitkering kan worden gedaan. Naar ik nu verwacht zal dit de realiteit zijn omdat de belastingdienst een zeer hoge vordering heeft welke wettelijk voorrang heeft boven uw vordering. Voor tussentijdse informatie verwijs ik u graag naar onze website www.okkerse-schop.nl/faillissementen waarop ongeveer om de 3 maanden een voortgangsverslag zal worden geplaatst.
Helaas zal niet kunnen worden overgegaan tot levering van eventueel bestelde goederen.
Met vriendelijke groet,
L. T. Lonis, curator
ff googelen en je weet 'tMrTre schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:04:
[...]
... en/of weet iemand wat de aantekening "concurrent" betekend? .
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit zijn inderdaad de looptijden die ik zou verwachten van faillissementen, dat kan zo 1 a 2 jaar duren helaas.Voor tussentijdse informatie verwijs ik u graag naar onze website www.okkerse-schop.nl/faillissementen waarop ongeveer om de 3 maanden een voortgangsverslag zal worden geplaatst.
Aan cash is er een kleine 14k aangetroffen (bank/cash geld) ...Pref. vord. van de fiscus € 838.120,00.
Aantal concurrente crediteuren >500
Bedrag concurrente crediteuren € 668.820,51
De curator verwacht het onderhavige faillissement met een termijn van 9 tot 12
maanden af te kunnen wikkelen.
Indiening volgend verslag 20 juli 2017.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Goeie vraagHoe hebben ze het zo lang volgehouden......
Debiteuren saldo was rond de 15k als ik het goed herinner. Even controlerenHelp!!!! schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:50:
@redfoxert
Dit is natuurlijk maar een heel beperkte bloemlezing en ik ken de business onvoldoende maar E1.5mio aan schuldeisers en dan E14k aan cash/banktegoed dan is een faillissement niet heel raar.![]()
Stond er ook nog iets over debiteurensaldo ?
Hoe hebben ze het zo lang volgehouden......
We worden trouwens ook in het verslag genoemd:Omvang debiteuren
Volgens opgave van de directie zou er een bedrag van € 16.551,08 aan debiteuren
openstaan.
Het hele verslag beslaat 8 A4tjes. Ik raad iedereen aan gewoon een account aan te maken, is gratisch, en het zelf te lezen. Ondanks dat ik geen "slachtoffer" ben vind ik het wel interessant om te weten hoe zulke processen uiteindelijk in zn werk gaan.Toelichting
In de eerste twee en een halve week van het faillissement is de curator, kennelijk na een
melding op Tweakers.net alsmede via gegevens op de website van het kantoor van de
curator, overstelpt met e-mailberichtgeving. Dit betreft meer in het bijzonder
berichtgeving van consumenten met bestellingen welke niet meer zijn uitgeleverd en
consumenten met vragen omtrent garanties etc.
[ Voor 49% gewijzigd door redfoxert op 21-04-2017 21:53 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je (evt. via een TR) aangeeft wat je toe wilt voegen aan de TS, kan ik het er als quote inzetten.Hackus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:50:
@Yorinn
Is het mogelijk een samenvatting/update te plaatsen in je openingspost ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Het gros van de belastingschuld zal bestaan uit af te dragen BTW. Dat is voor deze bedragen maandelijks, dus het lijkt niet onlogisch te veronderstellen dat ze net voor de afdracht faillissement hebben aangevraagd.....Viper® schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:26:
[...]ruim 8 ton belasting. Ik weet niet hoelang je belastingen kan uitstellen maar uiteindelijk komen er betalingsachterstanden en boetes. Zou best eens lang kunnen duren voordat de belastingdienst echt aan de bel trekt, zeker voor een bedrijf wat al heel lang bestaat en altijd gewoon op tijd belasting betaald heeft.
Maar persoonlijk vind ik het verschil van 1.5 miljoen schuld en 15k in kas behoorlijk groot.
inloggen is onnodig. Ga naar rechtspraak.nl en kies voor insolventieregister. Vul afuture bij naam in en download de verslagen.redfoxert schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:47:
[...]
Debiteuren saldo was rond de 15k als ik het goed herinner. Even controleren
16551,08 om precies te zijn.
[...]
We worden trouwens ook in het verslag genoemd:
[...]
Het hele verslag beslaat 8 A4tjes. Ik raad iedereen aan gewoon een account aan te maken, is gratisch, en het zelf te lezen. Ondanks dat ik geen "slachtoffer" ben vind ik het wel interessant om te weten hoe zulke processen uiteindelijk in zn werk gaan.
Verwijderd
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen zowel de reacties hier als de sticky te lezen voor dit soort onzinnige stellingen te plaatsen - er staat niet voor niets in reuzeletters "lees dit eerst" onder het topic. Hoe vervelend de situatie ook is voor je, je hebt er niets aan om jezelf voor de gek te houden.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:20:
ik overweeg naast heroepingsrecht .... ook een aanklacht in te dienen 3 dage voor het Faillissement heb ik nog kunnen kopen
zij hebben zelf het Faillissement aangevraagd en wisten dus dat er niet aan hun verplichtingen kon worden voldaan door de website gewoon draaiende te houden zijn zij mijns inziens in de fout gegaan.
deze 2 zaken zouden dan misschien voor mij en of voor andere het verschil kunnen maken met wel of niet geld terug krijgen..
Dit ga ik in ieder geval bij de curator melden daar deze wettelijk gezien ook mijn belang moet dienen-:)
ben benieuwd wat het op leverd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 11:27 ]
Dit neemt niet weg dat er wel een punt kan zitten in wat hij zegt, als mocht blijken dat er nog betalingen zijn geaccepteerd nadat de faillissementsaanvraag is ingediend.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:26:
[...]
Je zou kunnen overwegen zowel de reacties hier als de sticky te lezen voor dit soort onzinnige stellingen te plaatsen - er staat niet voor niets in reuzeletters "lees dit eerst" onder het topic. Hoe vervelend de situatie ook is voor je, je hebt er niets aan om jezelf voor de gek te houden.
Verwijderd
Verwijderd
We zitten er niet op te wachten dat er in dit soort topics zonder enige achtergrond beschuldigingen worden geplaatst met een mogelijk escalerende werking. Als je bredere gedachten hebt, dan is het aan jou die actief duidelijk te maken, niet aan anderen daarnaar te raden. Je eerdere reacties laten simpelweg zien dat je je niet hebt verdiept in de zaken en ongefundeerd wat roept. Daar zijn we duidelijk over: het is ongewenst, en dat beleid is niet open voor discussie.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:40:
Dank je StevenK daar was ik naar op zoek ga ik deze week doen dan light dat maar vast
vr gr
Floppus.... het gaat er toch niet om om elkaar hier vliegen af te vangen het is geen stelling maar een idee vermoeden dat dit zou kunnen werken. ik zet overigens liever die advocaat /curator aan het werk dan dat ik mijn geld regelrecht naar de belasting breng.
en om maar direct te roepen dat iets onzinnig is vindt ik ook wat voorbarig ,mischien eerst eens vragen wat de gedachten erachter is
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 24-04-2017 11:46 ]
Dan hadden ze het faillisement een paar dagen eerder uitgesproken? En dan? Dan had je nog steeds hetzelfde probleem, alleen niet bij jou, maar bij iemand anders. Is dat wat je bedoeld?Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:40:
Dank je StevenK daar was ik naar op zoek ga ik deze week doen dan light dat maar vast
vr gr
Floppus.... het gaat er toch niet om om elkaar hier vliegen af te vangen het is geen stelling maar een idee vermoeden dat dit zou kunnen werken. ik zet overigens liever die advocaat /curator aan het werk dan dat ik mijn geld regelrecht naar de belasting breng.
en om maar direct te roepen dat iets onzinnig is vindt ik ook wat voorbarig ,mischien eerst eens vragen wat de gedachten erachter is
Verwijderd
Helaas is dat voor veel webshops een realiteit. In veel gevallen gelden er staffelbonussen achteraf, waardoor winkels in basis onder inkoopprijs doorverkopen met het uitgangspunt dat de winst uit de bonus komt als de doelstelling behaald is.Rukapul schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:45:
Wel treffend dat de totale crediteurenpost ongeveer dezelfde orde van grootte heeft als het verlies over de afgelopen 3 jaar. Zou die toko volledig op krediet van leveranciers hebben gedraaid en daarmee gedwongen moest groeien om niet te failleren?
Verwijderd
De curator dient het belang van de gezamenlijke schuldeisers, niet van de schuldeisers afzonderlijk. En het enige wat iedereen die probeert rechtstreeks met de curator te overleggen bereikt is dat de rekening van de curator hoger wordt.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:22:
waarschijnlijk luid zal ik hier niet uitspreken maar dat ga in met de curator overleggen hij moet namelijk ook mijn en jullie belang dienen.
[ Voor 32% gewijzigd door StevenK op 24-04-2017 13:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 23:11 ]
Ik heb je posts teruggelezen, maar ik kan je redenering niet echt volgen. In een eerdere post zeg je het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:19:
Floppus
Jammer dat je zo reageert en jammer dat je daar zolang over na moet denken
Als we alles zouden weten hebben we dit topic toch helemaal niet nodig en jij zeker niet.
1, van emotie is geen sprake ik probeer alleen een oplossing te zoeken , en ben van mening dat het onderzoek waard is of er spraken is van een strafbaar feit.(lees bovenstaande stukjes)
misschien niet of wel als ik het zou weten zou ik het je vertellen . ik duid hier alleen een richting die ik wil verkennen en jullie hiervan ook op de hoogte wil houden wat is daar mis mee ??
quate van jou ;werd je verteld door een advocaat die kennis heeft van dit soort zaken.
volgens mij moet je beter lezen voordat je kwaad wordt wat overigens niet nodig is hoor ik vertrek wel als ik jouw daar een plezier mee doe bij deze;
Mijn onze vroegere advocaat adviseerde ons deze zinsnede altijd te gebruiken bij een conflict "met behoud van alle rechten "dan heb je je zelf altijd ingedekt.
Nou floppes exusses dat jij zo,n last van mij hebt en voor een ieder hier die ik lastig zou hebben gevallen
ik vertrek hier en red mijzelf wel Ik zit niet te wachten op allerlei welles nietes gedoe
met vriendelijke groet
Peter
Dit is natuurlijk vervelend, maar 3 dagen van tevoren was men nog niet failliet. Als men toen al orders was gaan annuleren hadden andere schuldeisers kunnen zeggen dat ze niet eens meer probeerden om de winkel draaiende te houden. Daarnaast blijft dit argument dan gelden voor de mensen die drie dagen daarvoor iets gekocht hadden.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:20:
ik overweeg naast heroepingsrecht .... ook een aanklacht in te dienen 3 dage voor het Faillissement heb ik nog kunnen kopen
zij hebben zelf het Faillissement aangevraagd en wisten dus dat er niet aan hun verplichtingen kon worden voldaan door de website gewoon draaiende te houden zijn zij mijns inziens in de fout gegaan.
3 dagen? Ik heb toen het "betalingsmechanisme" down ging nog iemand van hen aan de lijn gehad. Ze zeiden me dat toen dat het aan te raden was via overschrijving te betalen.Verwijderd1 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:13:
[...]
Ik heb je posts teruggelezen, maar ik kan je redenering niet echt volgen. In een eerdere post zeg je het volgende:
[...]
Dit is natuurlijk vervelend, maar 3 dagen van tevoren was men nog niet failliet. Als men toen al orders was gaan annuleren hadden andere schuldeisers kunnen zeggen dat ze niet eens meer probeerden om de winkel draaiende te houden. Daarnaast blijft dit argument dan gelden voor de mensen die drie dagen daarvoor iets gekocht hadden.
Later heb je het over een richting die je wil verkennen, maar dat komt denk ik gewoon neer op je geld terugkrijgen, dat zullen alle schuldeisers willen. Er zijn echter bepaalde schuldeisers die voorrang hebben, bijvoorbeeld de Belastingdienst. Extra mailtjes sturen naar de curator lijken me dan ook weinig toevoegen, het lijkt me niet dat zo'n curator dan denkt: 'nou heeft die zoveel mailtjes gestuurd dat ik hem eerst ga helpen'.
[ Voor 4% gewijzigd door Nutellaah op 26-04-2017 08:18 ]
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Verwijderd
Als je niet begrijpt of wil begrijpen hoe online platformen werken, en hoe die impact kunnen hebben, dan kan je er inderdaad beter geen gebruik van maken. Eveneens als je niet kan uiten wat je bedoelt of begrijpen wat er staat.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:19:
Floppus
Jammer dat je zo reageert en jammer dat je daar zolang over na moet denken
Als we alles zouden weten hebben we dit topic toch helemaal niet nodig en jij zeker niet.
1, van emotie is geen sprake ik probeer alleen een oplossing te zoeken , en ben van mening dat het onderzoek waard is of er spraken is van een strafbaar feit.(lees bovenstaande stukjes)
misschien niet of wel als ik het zou weten zou ik het je vertellen . ik duid hier alleen een richting die ik wil verkennen en jullie hiervan ook op de hoogte wil houden wat is daar mis mee ??
quate van jou ;werd je verteld door een advocaat die kennis heeft van dit soort zaken.
Moet waarschijnlijk zijn of beginnen met ; Werd me verteld ...
Mischien moet je ook eens een andere advocaat raadplegen.
volgens mij moet je beter lezen voordat je kwaad wordt wat overigens niet nodig is hoor ik vertrek wel als ik jouw daar een plezier mee doe bij deze;
Mijn onze vroegere advocaat adviseerde ons deze zinsnede altijd te gebruiken bij een conflict "met behoud van alle rechten "dan heb je je zelf altijd ingedekt.
Nou floppes exusses dat jij zo,n last van mij hebt en voor een ieder hier die ik lastig zou hebben gevallen
ik vertrek hier en red mijzelf wel Ik zit niet te wachten op allerlei welles nietes gedoe
met vriendelijke groet
Peter
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja, uiteraard. Je hebt nog best een kans dat het ding nog van jou is en dus niet tot de boedel behoort.Ittaidv schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:51:
Ik vraag mij af waar wij als Belg ons beklag kunnen doen? Bij de curator?
Kwade wil is inderdaad redelijk terug te vinden. Grote zakelijke aankopen of uitgaven, denk idd aan dure auto's, uitjes of andere kosten, of inderdaad investeringen of geld van de balans richting andere bedrijven, vaak van bekende of via via.Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:31:
Kwade wil aantonen is ook met het aannemen van last minute orders zeer lastig. Dan moet je denken aan huizen, auto's en boten die ergens weggesluisd zijn, en zoiets komt vaak vrij snel boven water. Als er geen kwade wil is, zou wanbestuur aantonen een weg zijn, maar ook die situatie is niet veelvoorkomend - zoals in de sticky uitgelegd, kan het stoppen van aannemen van orders zelfs negatief bezien worden.
http://www.sbvg.nl/ondern...ursaansprakelijkheid.htmlHet komt niet vaak voor dat bestuurders aansprakelijk worden gesteld. Het is voor een curator of een schuldeiser ook lastig om aan te tonen dat van wanbestuur of onbehoorlijk sprake is
Heb je de doos van die moederborden nogIttaidv schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:51:
Wij hebben het ook zitten. Ons bedrijf in België had 2 dure moederborden (400 euro per stuk) bij hen besteld, en eentje daarvan was kapot gegaan. Er gingen normaal 5 weken over gaan, om ze op te sturen naar ASUS, en toen hoorden we niks meer. Intussen hebben we geprobeerd te mailen, te bellen,.. Tot google ons vertelde dat ze failliet waren.
ASUS vraagt ons om het serienummer, dat hebben we uiteraard niet opgeschreven. We zitten nu dus vast, en hebben ergens een duur stuk hardware liggen dat waarschijnlijk niet meer te recupereren valt.
PC Specs
[ Voor 10% gewijzigd door wowi op 10-05-2017 21:58 ]
Waarom willen ze tot nog toe niks doen? Waarin doet MSI moeilijk? Heeft MSI wel of niet jou moederbord of ligt deze bij een reparatiecentrum van een leverancier?wowi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:55:
Ik krijg nu bericht van de curator dat ik mijn rma niet bij afuture in de inboedel ligt, en dat ik contact op moet nemen met msi.
Hoort de curator nu de rma's niet af te handelen en te zorgen dat het bij de mensen terug komt??
Ik heb in middels msi gemaild, en die willen nu niks doen tot nog toe, heb nog een vervolg mail gestuurd.
En ik heb wel een moederbord serial nummer dus het geheel is zo na te kijken, waarom doet msi zo moeilijk nu??
Als dit de gang van zaken bij msi is dan is dit het laatste moederbord van msi ooit wat ik er koop!!!
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Nee de curator handelt geen RMA's af. Alleen als jouw moederbord bij afuture zou liggen hoort hij die terug te geven omdat die niet tot de boedel behoort (maar hij hoeft het niet gratis naar je op te sturen).wowi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:55:
Ik krijg nu bericht van de curator dat ik mijn rma niet bij afuture in de inboedel ligt, en dat ik contact op moet nemen met msi.
Hoort de curator nu de rma's niet af te handelen en te zorgen dat het bij de mensen terug komt??
[ Voor 3% gewijzigd door wowi op 11-05-2017 10:00 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 10:07 ]
Van de curator zal in je inderdaad denk ik niet al te veel kunnen verwachten, dit soort zaken kost gewoon geld en als ik de verslagen mag geloven zit er maar zo'n 16000 euro in kas, met slechts een beperkt aantal zaken in de boedel die mogelijk nog verkocht kunnen worden. Gezien het feit dat er alleen al een belastingschuld van zo'n 800.000 euro open staat geeft dit de curator slechts weinig speelruimte qua financiën om ook maar iets te doen.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:05:
De curator is eigenlijk aan zet en dat gaat duidelijk geen prioriteit hebben daarom probeert hij nu de fabrikanten het te laten oplossen. De tekst is vooral relevant voor nieuwe reparatieclaims niet als de winkelier al betrokken is geweest.
[ Voor 49% gewijzigd door Dennism op 11-05-2017 10:14 ]
Berekende BTW zou je in principe direct apart zetten aangezien je het toch moet afdragen, echter zou je het natuurlijk kunnen gebruiken om andere uitgaven te bekostigen.menn0 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:21:
Dan blijft zo'n belastingschuld natuurlijk vreemd, ook BTW krijg je binnen en draag je gewoon af.
Verwijderd
Je maakt wat aannames die niet overeenkomen met de realiteit...menn0 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:21:
Misschien leuk een inzicht vanuit de kant van iemand die financieringen doet voor het MKB.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 16:55 ]
Verwijderd
Ze draaiden al jaren met een flink verlies..... en hadden geen enkel zicht dat dit zou verbeteren.Viper® schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:53:
[...]Ben wel benieuwd naar de cijfers en waar de verliezen nu in zitten.
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 18:01 ]
Kan zijn maar dan staat mijn punt nog steeds, je hebt altijd eerder je geld dan je het uitgeeft.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:51:
[...]
Dit is computer hardware met flinterdunne marges... inkoopcondities zijn vaak helemaal niet pas betalen na 30 dagen maar sneller.
Ja als zij een heel fullfilment centre draaiden... Mijn punt is dat ze al jaren bestonden en deze overhead dan toch al goed in de schmiesse hadden moeten hebben, dat kan geen reden zijn tot faillisement. Er blijkt dus al jaren meer uit te zijn gegaan dan er binnen kwam, jammer.En er waren zeker voorraden, anders kan je niet de volgende dag al bezorgen.[/qoute]
Nou das mooi, dan kan die verkocht worden bij faillissement, snel doen want IT voorraad schrijft snel af
[qoute]En er was een serieuze webshop, bedrijfspand met logistieke voorzieningen en personeel, forse vaste kosten.
Ik bedoel niet te zeggen dat er niks fout kan gaan, maar het is wel vreemd bij een jaren lang draaiende webshop toch? Omzetten groeiden en toch zijn de kosten totaal uit de hand gelopen terwijl wat ik bedoel het een super transparant business model is.Beetje onnozel om te veronderstellen dat het een business model is dat niets kost en niet fout
Hier zijn we het dus helemaal eens, dat is dus misconduct, maar ik vermoed dat hier ook nog andere belastingen & Sociale premies een rol spelen.En over de BTW zou je al helemaal beter moeten weten, dat draag je in deze branche per maand achteraf af. En dit is altijd een schuld bij een faillissement aangezien dat geld in situaties dat het krap is altijd gebruikt wordt om andere gaten te dichten en niet gereserveerd wordt op het moment dat de klant afrekent.
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 18:14 ]
ff terzijde maar als het WS of server mobo's zijn is de directe support van asus heel goed en sturen ze binnen no time een nieuwe op uit tjechie, die oude kun je dan later terugsturenIttaidv schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:51:
Wij hebben het ook zitten. Ons bedrijf in België had 2 dure moederborden (400 euro per stuk) bij hen besteld, en eentje daarvan was kapot gegaan. Er gingen normaal 5 weken over gaan, om ze op te sturen naar ASUS, en toen hoorden we niks meer. Intussen hebben we geprobeerd te mailen, te bellen,.. Tot google ons vertelde dat ze failliet waren.
ASUS vraagt ons om het serienummer, dat hebben we uiteraard niet opgeschreven. We zitten nu dus vast, en hebben ergens een duur stuk hardware liggen dat waarschijnlijk niet meer te recupereren valt.
Er zijn twee soorten garantie. Die vanuit de winkel en de fabrieksgarantie. De fabrikant is verplicht om minimaal 2 jaar garantie mee te geven. Voor NL winkels gelden andere regels. Als het product onder fabrieksgarantie valt, maakt het niet uit wíe de garantie claimt. De fabrieksgarantie is (mits voorzien van bon) overdraagbaar. Als er dus sprake is van fabrieksgarantie, hoeft de winkel er ook niet per se er tussen te zitten. De winkel zou zelf dan ook enkel dozen schuiven en dus min of meer voor vertraging zorgen.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:05:
Formeel hebben ze gelijk. MSI heeft niets met jou als klant te maken.... ze weten niet eens of je dat wel bent, iedereen kan van alles claimen.
Vanaf 2015 boodt Afuture ook dienstverlening aan, dus ik begrijp even niet wat je hiermee wilt zeggen?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:52:
En daarom verkoop Alternate dus barbecues....
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2017 18:14 ]
Verwijderd
Er is hier sprake van een proces waar de garantie is opgestart bij de winkelier, dan heb je het niet meer over fabrieksgarantie..... dus ook geen enkele verplichting voor MSI om rechtstreeks contact te hebben.CH40S schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:00:
[...]Als er dus sprake is van fabrieksgarantie, hoeft de winkel er ook niet per se er tussen te zitten. De winkel zou zelf dan ook enkel dozen schuiven en dus min of meer voor vertraging zorgen.
Als het om een gevalletje fabrieksgarantie gaat, maakt dat natuurlijk niet uit, dat is juist mijn hele punt?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:16:
Er is hier sprake van een proces waar de garantie is opgestart bij de winkelier, dan heb je het niet meer over fabrieksgarantie.....
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq