Afhandeling faillissement Afuture

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Makita, DeLonghi, Tefal, Karcher en Dyson

Niet de minste merken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beat-it is ondertussen ook actief met de Afuture site.
Niks veranderd op het adres en klein stukje geschiedenis na. Algemene voorwaarden gaan nog over de oude vof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Spam voor je eigen website doen we niet aan hier.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veilingkosten erbij en dan betaal je voor een artikel waarvan je niet eens weet of het werkt en zonder enige garantie bijna altijd teveel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:13:
Veilingkosten erbij en dan betaal je voor een artikel waarvan je niet eens weet of het werkt en zonder enige garantie bijna altijd teveel.....
In veel gevallen komt het daar wel op neer ja
GTX 1080 TI, staat nu op 161 euro. Het zal mij verbazen als deze onder de winkelprijs weggaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Viper® schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:15:
[...]

In veel gevallen komt het daar wel op neer ja.
GTX 1080 TI, staat nu op 161 euro. Het zal mij verbazen als deze onder de winkelprijs weggaat.
Even wachten tot er een cryptocoin miner wakker wordt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Viper® schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:15:
[...]

In veel gevallen komt het daar wel op neer ja.
Ik zat daar ook net naar te kijken (mijn kaart is net overleden en moet dus een nieuwe hebben).

Alleen: de doos zegt GTX 1070... (detail foto's is GTX 1080, lijkt wel heel er op

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:31 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:55

rdejongjr

Gnome

Ze hebben redelijk wat spul verkeerd er op staan (we hebben bijv nooit de 1080ti op voorraad gehad). Goed naar de daadwerkelijke doos loeren dus.

Je hebt ook nog kans dat het spul uit de rma afdeling komt, 9/10 daaruit zijn kapodtstuk.

[ Voor 12% gewijzigd door rdejongjr op 17-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort spul kun je soms nog wel tegen een redelijk prijsje krijgen. Daar zijn "handelaren" meestel niet zo in geinteresseerd. Volgens mij wordt er vooral veel aan "sukkels" verkocht, die niet doorhebben dat de prijs ex. kosten, ex. BTW en ex. verzending is..... Bij BTW kavels mag je er zo even 40% bij optellen en bij marge kavels zellfs 45%. En dan mag je nog hopen dat je daadwerkelijk datgene krijgt waarmee ze adverteren en dat het in redelijke staat is.

Nu gaan bieden heeft overigens geen nut. Kavels lopen allemaal nog een week. Degene met het hoogste bod in de laatste minuut wint, dus.....

Ah, de biedtermijn wordt met 5 minuten verlengd als er net voor sluiten nog een bod gedaan wordt. Dan gaat de prijs dus sky high.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:
Degene met het hoogste bod in de laatste minuut wint, dus.....
Laatste 5 minuten, nieuw bod is opnieuw 5 min.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Wailing_Banshee schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Ik zat daar ook net naar te kijken (mijn kaart is net overleden en moet dus een nieuwe hebben).

Alleen: de doos zegt GTX 1070... (detail foto's is GTX 1080, lijkt wel heel er op )
Volgens mij gebruiken ze een plaatje van de 4launch website, maar die is toch niet failliet?
Dus dit zijn waarschijnlijk inderdaad zoals hierboven al is aangegeven door de ex-werknemer vooral RMA kavels, die nu door de curator iets mooier op internet worden gezet dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Misschien kan een ex-werknemer aangeven of er nog daadwerkelijk nieuwe 1080gtxen op voorraad waren ten tijde van het faillissement? Insider information zou wel mooi zijn want:
Zie bijvoorbeeld ook. Het eerste plaatje vet strak van een MSI kaart, ja die zou ik wel willen kopen, echter kijk je op de tweede dan is het duidelijk een andere kaart in veel slechtere staat, daar zou ik dus zeker niet op gaan gokken. MSI doet best moeilijk tegenover consumenten als je fabrieksgarantie probeert te claimen volgens mij of zou Azerty hier ook nog een uitkomst kunnen en willen bieden?

De getoonde dozen van de meeste 1080/1070 kaarten tonen duidelijk gebruikssporen, en sporen van ouderdom(verkleuringen) dus hierbij verwacht ik ook zeker een aantal RMA's. De plaatjes van de dozen van de 1060's lijken me wel realistischer ook met de nog nette stickers erop, hopelijk zitten daar ook werkelijk die videokaarten in.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat tijdens het faillissement er nog consumenten waren die een 1080GTX hadden besteld, zeker omdat de 1080ti toch een betere keus zou zijn geweest.

De veiling website an sich geeft mij trouwens niet zoveel vertrouwen, geen duidelijke omschrijving, niet bij alle kavels een foto van de werkelijke producten. Bijvoorbeeld deze krijg je hier nu 4 kits, want op de foto is er maar 1 zichtbaar? of doelen ze op de geheugenreepjes in 1 kit? Het zou beter zijn geweest om gewoon dan een foto met 4 kits erop te hebben in plaats van 1 kit zo gedetailleerd op de foto te zetten, en het is raar want bij andere kavels zetten ze wel meerdere producten op de foto's als ze er volgens de omschrijving ook meerdere aanbieden.

Dus ik was eerst ook van plan een videokaart te scoren uit deze boedel, echter realiseerde ik mij dat dit wel een hele gewaagde gok(rma roulette) zou zijn, en dat deze veilingsite niet heel duidelijk is, ik denk dat ik maar bij BVA blijf waar de omschrijving (vaak) duidelijker en uitgebreider is, en deze ook leidend is bij de uitlevering van de kavels.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Bas1978 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:50:
[...]
De getoonde dozen van de meeste 1080/1070 kaarten tonen duidelijk gebruikssporen, en sporen van ouderdom(verkleuringen) dus hierbij verwacht ik ook zeker een aantal RMA's. De plaatjes van de dozen van de 1060's lijken me wel realistischer ook met de nog nette stickers erop, hopelijk zitten daar ook werkelijk die videokaarten in.
De staat van de dozen zegt ook niet altijd iets, als je die doos zag waar in mijn kapotte kaart mee teruggestuurd heb, die was nog in perfecte staat (kaart is in augustus verkocht). Wij bewaren de dozen altijd netjes zolang de garantie geldt (en in dit geval had ik mijn oude grafische kaart erin gedaan om netjes te bewaren).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Bas1978 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:50:
[...]

Het eerste plaatje vet strak van een MSI kaart, ja die zou ik wel willen kopen, echter kijk je op de tweede dan is het duidelijk een andere kaart in veel slechtere staat, daar zou ik dus zeker niet op gaan gokken. MSI doet best moeilijk tegenover consumenten als je fabrieksgarantie probeert te claimen volgens mij of zou Azerty hier ook nog een uitkomst kunnen en willen bieden?
Ik vind dit nog niet eens zo'n goed voorbeeld, dat 2de plaatje ziet eruit dat de kaart nog volledig nieuw in plastic zit, de slechte staat zie ik niet direct in dit voorbeeld. Het enige vreemde aan dit kavel vind ik de MSI naamgeving en dan de Zotac CD op de 4de foto :D

MSI leverde inderdaad in het verleden niet op al haar producten fabrieksgarantie in de EU en verwees in sommige gevallen door naar de verkoper. Ze zijn dit echter ook niet wettelijk verplicht. Of dit nog steeds het geval is weet ik niet. Misschien dat @The Source dit weet, hij werkt voor zover ik weet voor MSI Nederland (of Benelux). De MSI website is in ieder geval niet direct duidelijk, die geven aan "Regional differences may apply. Please enquire with the original shops or our local offices".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
Dennism schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Ik vind dit nog niet eens zo'n goed voorbeeld, dat 2de plaatje ziet eruit dat de kaart nog volledig nieuw in plastic zit, de slechte staat zie ik niet direct in dit voorbeeld. Het enige vreemde aan dit kavel vind ik de MSI naamgeving en dan de Zotac CD op de 4de foto :D

MSI leverde inderdaad in het verleden niet op al haar producten fabrieksgarantie in de EU en verwees in sommige gevallen door naar de verkoper. Ze zijn dit echter ook niet wettelijk verplicht. Of dit nog steeds het geval is weet ik niet. Misschien dat @The Source dit weet, hij werkt voor zover ik weet voor MSI Nederland (of Benelux). De MSI website is in ieder geval niet direct duidelijk, die geven aan "Regional differences may apply. Please enquire with the original shops or our local offices".
Wij (MSI) geven 3 jaar garantie op onze moederborden en vga kaarten in de Benelux aan onze directe klanten. Dit zijn meestal onze officiële distributeurs die vervolgens op hun beurt weer garantie aan de resellers (dealers) bieden. Het is toegestaan dat een distributeur maar 2 jaar garantie geeft, minder mag niet vanwege de EU regel geving.

Een consument koopt bij de reseller en die is dan ook verantwoordelijk voor de garantie. In de eu moeten zij 2 jaar garantie bieden. Waarom worden er door de Disty en of reseller meestal geen 3 jaar doorgegeven.. Dit omdat zij de transport kosten richting MSI betalen, wij nemen de kosten richting de reseller, voor onze rekening. De grotere resellers sturen RMA direct naar ons, het is mogelijk dat kleinere dit via de Disty naar ons sturen.

Wij nemen RMA aan via elke reseller, dus het product hoeft niet via hun aangekocht te zijn. Echter ivm de transport en handelings kosten zal niet elke reseller hierop zitten te wachten.

Een faillissement is altijd lastig en wij willen niet dat MSI kopers in de kou blijven staan in het geval van RMA. Vandaar dat wij altijd bekijken welke reseller het RMA process wil overnemen. In het geval van afuture neemt azerty alle RMA processen over.

Mocht je RMA nog bij de reseller staan op het moment dat deze failliet gaat dan kunnen wij weinig voor je doen, meestal valt het dan onder de inboedel van de curator.

Daarmee kan ik dus ook niet garanderen wat de kwaliteit is die een curator verkoopt. Dit kunnen nieuwe exemplaren zijn van de voorraad of kapotte die nog doorgestuurd dienen te worden naar MSI. Eigen risico, de curator kijkt enkel naar wat hij nog kan omzetten in geld, dus wellicht as is. Mocht het product gebaseerd op serie nummer niet ouder zijn dan 3 jaar en je een reseller vinden die het ook naar ons wil sturen fan meestal geen probleem. Tenzij wij tegen een damage by user aanlopen :)

In andere landen kan deze termijn anders zijn maar voor bovenstaande regel gaat bijna op voor heel de EU. Voor notebooks en Gaming pc's gelden andere regels of RMA traject.

Hoop dat dit beetje duidelijk is, ga ik nu weer terug naar mijn hangmat en verder genieten van mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MordorK
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09-2018
Zonde zeg. De keren dat ik hardware besteld heb bij Afure is altijd gepaard gegaan met een goede ervaring. Wellicht dat er toch teveel shops zijn voor in een landje als Nederland. Wel jammer want hoe meer concurrentie hoe beter de prijs voor de consument. Maar dit is dus een downside ervan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overal even de linkjes weggehaald, aangezien die 'slim' werden geplugd door de eigenaar van de site, zich voordoend als geinteresseerde. Dat gaan we niet belonen, zelfs niet qua SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Dat soort spul kun je soms nog wel tegen een redelijk prijsje krijgen. Daar zijn "handelaren" meestel niet zo in geinteresseerd. Volgens mij wordt er vooral veel aan "sukkels" verkocht, die niet doorhebben dat de prijs ex. kosten, ex. BTW en ex. verzending is..... Bij BTW kavels mag je er zo even 40% bij optellen en bij marge kavels zellfs 45%. En dan mag je nog hopen dat je daadwerkelijk datgene krijgt waarmee ze adverteren en dat het in redelijke staat is.

Nu gaan bieden heeft overigens geen nut. Kavels lopen allemaal nog een week. Degene met het hoogste bod in de laatste minuut wint, dus.....

Ah, de biedtermijn wordt met 5 minuten verlengd als er net voor sluiten nog een bod gedaan wordt. Dan gaat de prijs dus sky high.
Ik ben denk ik zo'n "sukkel", althans.. heb er niet zoveel verstand van. Maar ik kwam wel een product tegen waar ik toevallig net naar opzoek ben, op de foto ziet het er uit als nieuw in de verpakking. Daarnaast is de nieuwprijs €120 en staat het bod nu op €33. Het lijkt dus op het eerste gezicht ontzettend interessant, maar nu ik dit berichtje lees begin ik te twijfelen. Betreft de 40%/45%, hoe zit dit precies? Ik kan hier op de website namelijk niks over vinden, en komen er daarnaast nog meer kosten bij?

Mijn reactie heeft niet echt meer met het faillissement te maken, maar hoop dat iemand mij toch kan helpen. Kon zo snel niet vinden waar ik dit kon plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
Tomas93 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:52:
[...]

Ik ben denk ik zo'n "sukkel", althans.. heb er niet zoveel verstand van. Maar ik kwam wel een product tegen waar ik toevallig net naar opzoek ben, op de foto ziet het er uit als nieuw in de verpakking. Daarnaast is de nieuwprijs €120 en staat het bod nu op €33. Het lijkt dus op het eerste gezicht ontzettend interessant, maar nu ik dit berichtje lees begin ik te twijfelen. Betreft de 40%/45%, hoe zit dit precies? Ik kan hier op de website namelijk niks over vinden, en komen er daarnaast nog meer kosten bij?

Mijn reactie heeft niet echt meer met het faillissement te maken, maar hoop dat iemand mij toch kan helpen. Kon zo snel niet vinden waar ik dit kon plaatsen.
Gewoon even zoeken en je vind het wel.

https://www.onlineveiling...e-veilingkosten?vraag=138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

Detmer

Professioneel prutser

Ik volg de veiling al eventjes en vraag me af wat sommige mensen in godsnaam bezielt. Producten die inmiddels al op de nieuwprijs zitten of er net onder. Waarom zou je het dan in een veiling kopen (met risico's) en niet gewoon nieuw bij een gerenommeerde zaak?

Ik had mijn oog op een paar producten, maar dat is allemaal de moeite niet meer waard :-( .

[ Voor 15% gewijzigd door Detmer op 23-07-2017 12:35 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:42
Detmer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:35:
Ik volg de veiling al eventjes en vraag me af wat sommige mensen in godsnaam bezielt. Producten die inmiddels al op de nieuwprijs zitten of er net onder. Waarom zou je het dan in een veiling kopen (met risico's) en niet gewoon nieuw bij een gerenommeerde zaak?

Ik had mijn oog op een paar producten, maar dat is allemaal de moeite niet meer waard :-( .
Dat is helaas vaak zo, zeker de "maak een account aan en je bent erbij" veilingen. Sites als Vakantieveilingen zijn er groot mee geworden. Die Intel processors ( de wat betere ) staan allemaal net iets onder de nieuw prijs en dan neem ik aan zonder garantie, of je moet Intel lief aankijken voor fabrieksgarantie. Terwijl je anders sowieso 3 jaar garantie hebt via de winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Detmer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:35:

Dat is heel vaak zo. Veilingen met populaire producten zijn altijd druk bezocht en je hebt maar 1 idioot per kavel nodig. Je maakt daarom vooral kans om randzaken zoals een bureaustoel of kast voor een redelijk prijsje te krijgen.

Kijk hoe dan ook uit met electronica: geen garantie dat het ook maar iets doet. 99 van de 100 keer is het de moeite en het risico niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vergeten gisteravond nog te kijken, maar als ik zo terugkijk lijken veel IT elektronica voor 'normale' prijzen weg te zijn gegaan.

GTX 1080 voor rond de 660 euro, een gtx 1080 MSI kost 650 euro nieuw :?
Dan moet je het nog ophalen, kans dat het niet nieuw is of defect en geen of lastige garantie.

Deel 2 staat ook online.
Ik volg eigenlijk alleen zaken zoals bureaustoelen en andere kantoor artikelen, printer etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 25-07-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Yup, tis te gek voor woorden. Veel voor retail prijs of zelfs erboven.

Deel 2 is nog veel meer gokken, spul wat werd gebruikt en misbruikt.
De meeste schermen en pc's zijn afdankertjes/b-keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Ben eigenlijk wel benieuwd: Zijn er hier Tweakers die iets hebben kunnen "winnen" bij de veiling?
Ik was de hele tijd bezig met een mooie Super Flower voeding en ineens komt er 10 minuten voor tijd een idioot die 10 euro onder de nieuw prijs bied. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:26
Tomas93 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:52:
[...]

Zodra je een bod doet krijg je ook een optelsommetje te zien van wat nu je daadwerkelijke kosten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loggedinasroot
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
dehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Ben eigenlijk wel benieuwd: Zijn er hier Tweakers die iets hebben kunnen "winnen" bij de veiling?
Ik was de hele tijd bezig met een mooie Super Flower voeding en ineens komt er 10 minuten voor tijd een idioot die 10 euro onder de nieuw prijs bied. Jammer :(
Supermicro X10DAI(2x2011-v3)
€168 voor een Supermicro bordje(2x2011-v3) is opzich niet heel verkeerd. Ik zat ook nog wel een beetje te hopen op €80-90 voor een samsung 960 evo 256gb maar die gingen toch voor aardig wat weg. Ik geloof voor €120 terwijl ze in de pricewatch voor €126 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Koenstrijder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Supermicro X10DAI(2x2011-v3)
€168 voor een Supermicro bordje(2x2011-v3) is opzich niet heel verkeerd. Ik zat ook nog wel een beetje te hopen op €80-90 voor een samsung 960 evo 256gb maar die gingen toch voor aardig wat weg. Ik geloof voor €120 terwijl ze in de pricewatch voor €126 staan.
Dat is zeker een mooie aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
dehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Dat is zeker een mooie aankoop! :)
Als alles werkt natuurlijk haha. Ik ga er vanuit dat deel 1 allemaal stock is. En dat deel 2 de RMA artikelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
Koenstrijder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Als alles werkt natuurlijk haha. Ik ga er vanuit dat deel 1 allemaal stock is. En dat deel 2 de RMA artikelen zijn.
Deel 2 is kantoormateriaal, dus bureau's, stoelen, monitors die medewerkers gebruikten, kasten etc

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Deel 2 is kantoormateriaal, dus bureau's, stoelen, monitors die medewerkers gebruikten, kasten etc
https://www.onlineveiling...eilingen/1842/kavels/239Z
Ik hoop dat dit een beetje test/rma apparatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
dehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Misschien ben ik die idioot wel :P
heb een 550W super flower leadex platinum voor 41 (excl kosten/btw) en een 650 super flower platinum king voor € 51 (excl kosten/btw) 'gewonnen', plus nog wat andere voedingen en hdd's (ssd's, processors, gpu's etc werden al snel te duur)

Van de 550W is de nieuwprijs 112 (dus in totaal 55 onder nieuwprijs)
en van de 650 was de nieuwprijs 90 (in totaal 20 onder nieuwprijs)

Op de bank heb ik een dikke 0,1% rente, dus is het de moeite om op deze manier te proberen wat extra rendement te genereren en heb van te voren een lijst gemaakt met artikelen waar ik geïnteresseerd in was en wat ik er maximaal voor zou willen bieden.
in de hectiek is het ene wat hoger uitgevallen dan het andere (maar nog steeds 20% onder nieuwprijs), maar in totaal zit ik op zo'n 60% van de laagste nieuwprijs van alles). Een deel kan ik zelf gebruiken (wat voor mij op zich ook een belangrijk aandachtspunt was), een ander deel probeer ik door te verkopen.
Zo heb ik nu een 450W gold-voeding, maar overweeg een upgrade naar VEGA/1080 en dan is een 550W/650W wel handig
daarnaast wil ik een NAS opzetten en dan is het wel fijn dat ik nu een paar schijven heb al heb ik ze niet allemaal nodig

Nadeel van zo'n online veiling is dat iedereen op alles bied en zo de prijs opdrijft (mensen bieden duizenden euro's verdeeld over tientallen producten, terwijl ze bijv. zelf maar 1000 te besteden hebben).
Bij een klassieke veiling gaat alles om de beurt, dus blijven prijzen lager.
Dat zag ik ook wel gister avond, want het eerste half uur ging het meeste voor praktisch de nieuwprijs minus 5-10% weg, terwijl op het eind zaken voor de helft weggingen (behuizingen, maar daar heb ik geen ruimte voor).

Ook meedere voorbeelden gezien van artikelen (een van de Gembird action camera-kavels bijv) die voor meer dan de winkelprijs weggingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Metaalhoofd op 25-07-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Misschien ben ik die idioot wel :P
heb een 550W super flower leadex platinum voor 41 (excl kosten/btw) en een 650 super flower platinum king voor € 51 (excl kosten/btw) 'gewonnen', plus nog wat andere voedingen en hdd's (ssd's, processors, gpu's etc werden al snel te duur)

Van de 550W is de nieuwprijs 112 (dus in totaal 55 onder nieuwprijs)
en van de 650 was de nieuwprijs 90 (in totaal 20 onder nieuwprijs)

Op de bank heb ik een dikke 0,1% rente, dus is het de moeite om op deze manier te proberen wat extra rendement te genereren en heb van te voren een lijst gemaakt met artikelen waar ik geïnteresseerd in was en wat ik er maximaal voor zou willen bieden.
in de hectiek is het ene wat hoger uitgevallen dan het andere (maar nog steeds 20% onder nieuwprijs), maar in totaal zit ik op zo'n 60% van de laagste nieuwprijs van alles). Een deel kan ik zelf gebruiken (wat voor mij op zich ook een belangrijk aandachtspunt was), een ander deel probeer ik door te verkopen.
Zo heb ik nu een 450W gold-voeding, maar overweeg een upgrade naar VEGA/1080 en dan is een 550W/650W wel handig
daarnaast wil ik een NAS opzetten en dan is het wel fijn dat ik nu een paar schijven heb al heb ik ze niet allemaal nodig

Nadeel van zo'n online veiling is dat iedereen op alles bied en zo de prijs opdrijft (mensen bieden duizenden euro's verdeeld over tientallen producten, terwijl ze bijv. zelf maar 1000 te besteden hebben).
Bij een klassieke veiling gaat alles om de beurt, dus blijven prijzen lager.
Dat zag ik ook wel gister avond, want het eerste half uur ging het meeste voor praktisch de nieuwprijs minus 5-10% weg, terwijl op het eind zaken voor de helft weggingen (behuizingen, maar daar heb ik geen ruimte voor).

Ook meedere voorbeelden gezien van artikelen (een van de Gembird action camera-kavels bijv) die voor meer dan de winkelprijs weggingen.
Hahaha nee dan was jij het niet! Bij mij ging het om de Super Flower Leadex 750W Platinum voeding. Maar die 550W heb je dan voor een mooie prijs gekregen! Het is dat ik een sterkere nodig heb, anders had ik je nog wel overboden haha! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Gisteren nog wat leuke hardware voor niet al te duur weten te scoren. Uiteraard eerst de normale retail prijzen opgezocht en ook rekening gehouden met BTW / Veilingkosten / Verzendkosten.

Maar het verbaasde mij dat sommige items inderdaad voor retail prijzen weg zijn gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Nila op 25-07-2017 12:30 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb 3 videokaartjes, 2 surface pro 3 toetsenborden en een behuizing gewonnen :) . Ik had voor het weekeind op een aantal producten een bod geplaatst en er verder niet meer naar omgekeken.

Kreeg zojuist een mail dat het spul voor €35,- verzonden kon worden. Duur, maar wat mij betreft prima (scheelt me weer een halve vrije dag) :p

[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 25-07-2017 12:50 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Detmer schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:50:
Kreeg zojuist een mail dat het spul voor €35,- verzonden kon worden. Duur, maar wat mij betreft prima (scheelt me weer een halve vrije dag) :p
Bij mij zouden verzendkosten zo'n 125 euro zijn, maar Veenendaal ligt voor mij op de route, gewoon wat eerder weg naar huis.

Ben erg benieuwd naar de staat van pricewatch: AOC AG271QG Rood, Zwart die ik gewonnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:04:
[...]

Bij mij zouden verzendkosten zo'n 125 euro zijn, maar Veenendaal ligt voor mij op de route, gewoon wat eerder weg naar huis.

Ben erg benieuwd naar de staat van pricewatch: AOC AG271QG Rood, Zwart die ik gewonnen heb.
Dus jij was die prutser die mij overbood _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Detmer schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Dus jij was die prutser die mij overbood _/-\o_ :9
joa, ben ik even blij dat je er verder niet meer naar om keek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
Bij de veiling van gisteren heb ik, twee monitoren, een moederbordje, tuingereedschap, een stelling met kabels en wat kleine dingetjes en een xeon processor voor een redelijke prijs, kan volgens mij weinig mis mee zijn. Jammer genoeg geen xeon moederbordje kunnen scoren, ik hoop ook trouwens dat het geen rma producten zijn, maar dat merk ik donderdag pas.

Ik was trouwens niet van plan om te bieden maar kon het niet laten omdat ik al een tijdje een freesync monitor wilde aanschaffen en heb er nu dus een voor 25 euro minder dan de nieuwprijs, de tweede monitor is een gok, er staat een type bij. Echter de foto's zijn weer van een heel ander type dus wie weet, misschien geluk of misschien te duur betaald.

[ Voor 32% gewijzigd door Bas1978 op 25-07-2017 16:34 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bas1978 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:30:
Ik was trouwens niet van plan om te bieden maar kon het niet laten omdat ik al een tijdje een freesync monitor wilde aanschaffen en heb er nu dus een voor 25 euro minder dan de nieuwprijs, de tweede monitor is een gok, er staat een type bij. Echter de foto's zijn weer van een heel ander type dus wie weet, misschien geluk of misschien te duur betaald.
Klinkt niet erg doordacht voor zo'n minimale besparing, geen enkele garantie en de onzekerheid wat je nu eigenlijk gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Persoonlijk vind ik als een monitor nieuw 300 op tweakers kost dat ik 150 maximaal zou bieden.
Je moet de spullen ook nog ophalen vrijdagmorgen, dat kost mij tijd en geld. verder zit je met garantie, en de onzekerheid over specificaties etc.

prijsverschil moet behoorlijk zijn wil ik die gok nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Voor 50% onder nieuwprijs vind je niet. Garantie hoeft bij normale merken als Gigabyte geen probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Voor degene die deze heeft, NICE!

6900K
64GB geheugen
250GB 850EVO
1600W Platinum voeding
X99 Bord van asus (geen idee meer welke, zat nieuw ergens rond de 400+)

Stond eigenlijk alleen te wachten op 2 quadro kaarten die nooit meer gingen komen.
(memtest heeft hij al gehad :+ )

Helaas wel helemaal zonder dozen/acc, stonden er gewoon onder maar blijkbaar hebben ze flink opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
rdejongjr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:43:

6900K
64GB geheugen
250GB 850EVO
1600W Platinum voeding

Stond eigenlijk alleen te wachten op 2 quadro kaarten die nooit meer gingen komen.

Helaas wel helemaal zonder dozen/acc, stonden er gewoon onder maar blijkbaar hebben ze flink opgeruimd.
pricewatch: Asus X99-A II
correctie: pricewatch: Asus X99-DELUXE II

[ Voor 8% gewijzigd door Loggedinasroot op 26-07-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
rdejongjr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:43:

6900K
64GB geheugen
250GB 850EVO
1600W Platinum voeding

Ik krijg daar dan wel een dubbel gevoel bij, want ik neem aan dat die in opdracht is gemaakt voor iemand, die wel heeft betaald, maar hem nooit geleverd heeft gekregen?
Dus die persoon kan naar zijn geld en pc fluiten, terwijl iemand anders zijn systeem voor een prikkie heeft gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:04:
Voor 50% onder nieuwprijs vind je niet. Garantie hoeft bij normale merken als Gigabyte geen probleem te zijn
Vergeet alleen niet dat FabrieksGantie van mindere kwaliteit is als De garantie die de winkel moet geven. Wat als Gigabyte de RMA heeft afgekeurd omdat er beschadigingen op zit? Of EVGA die de garantie laat verlopen omdat hij bij Afuture al langere tijd in het Magazijn ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
loki504 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:42:
[...]

Vergeet alleen niet dat FabrieksGantie van mindere kwaliteit is als De garantie die de winkel moet geven. Wat als Gigabyte de RMA heeft afgekeurd omdat er beschadigingen op zit? Of EVGA die de garantie laat verlopen omdat hij bij Afuture al langere tijd in het Magazijn ligt?
Dat klopt, maar een fabrieksgarantie van een paar jaar op een produkt dat vrij recent in de markt is gekomen (ik noem bijv het AOC scherm wat ik heb 'gewonnen') is nog steeds wel van toepassing.
Daarnaast kan ook een winkel een RMA afkeuren omdat er beschadigingen op zitten en het is dan ook jouw woord tegen dat van hun dat de beschadigingen er al op zaten toen je hem kreeg.

In mijn hele 37-jarig leven heb ik tot nu toe slechts 2 keer aanspraak hoeven maken op garantie/RMA (eenmaal met een plasma TV, omdat er piepschuim achter het glas zat en eenmaal met een telefoon, omdat verbinding steeds wegviel). Als ik alle klaag-topics moet geloven, lijkt het wel alsof de helft van alle producten uitlopen op een RMA en je er bij voorbaat al uit moet gaan dat wat je koopt van prut kwaliteit is, terwijl dat meer tussen 1-5% ligt.

Hoe dan ook, niet meer dan 50% willen betalen op een artikel, dat nog nieuw in verpakking zit, gaat gewoon niet lukken bij een online faillissementsveiling: Er zijn gewoon te veel gegadigden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Uiteraard is WinkelGarantie ook niet een je krijgt alles vergoed. Alleen is het wel beter. En zou ik ook niet het risico lopen voor 25 euro. Maar ieder zijn ding uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 00:34
Heb zelf 2 kavels weten te scoren.

EVGA voeding EVGA, 1000 GQ
https://www.onlineveiling...veilingen/1834/kavels/200

Hopen dat ik er op de V&A nog wat winst op kan pakken :)

en voor mezelf:
2x monitor Dell, U2515HC
https://www.onlineveiling...veilingen/1842/kavels/137
Scheelt toch behoorlijk op nieuwprijs en op de V&A prijzen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:01:
[...]

Dat klopt, maar een fabrieksgarantie van een paar jaar op een produkt dat vrij recent in de markt is gekomen (ik noem bijv het AOC scherm wat ik heb 'gewonnen') is nog steeds wel van toepassing.
Daarnaast kan ook een winkel een RMA afkeuren omdat er beschadigingen op zitten en het is dan ook jouw woord tegen dat van hun dat de beschadigingen er al op zaten toen je hem kreeg.
Dit hoeft natuurlijk niet in alle gevallen zo te zijn, er zijn fabrikanten die fabrieksgarantie bijv. op serienummer accepteren en waarbij dit proces dus vrij gemakkelijk is. Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.

Het zal volledig afhangen van de voorwaarden van de fabrikant of een eventuele fabrieksgarantie van toepassing is of niet na een faillissementsverkoop.
Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 06:22:
[...]

Ik krijg daar dan wel een dubbel gevoel bij, want ik neem aan dat die in opdracht is gemaakt voor iemand, die wel heeft betaald, maar hem nooit geleverd heeft gekregen?
Dus die persoon kan naar zijn geld en pc fluiten, terwijl iemand anders zijn systeem voor een prikkie heeft gekocht?
Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn, als de koper verstandig genoeg is geweest en heeft gekozen voor vooruit te betalen met Credit Card, PayPal (als dit mogelijk was) of bijv. betaling bij afhalen zal hij geen schade hebben gehad. Want nog niet betaald, of CC / PayPal zal hem vergoeden via hun aankoopbescherming.

Is de beste man / vrouw zo onverstandig geweest om via Ideal vooruit te betalen dan zal hij inderdaad voor een best bedrag het schip in gegaan zijn (alleen de CPU was volgens mij al €1000 ten tijde van het faillissement). Ideal is helaas wat dat betreft niet zo ideaal voor de consument, en zou eigenlijk door consumenten zoveel mogelijk gemeden moeten worden tenzij het risico te overzien is.

[ Voor 36% gewijzigd door Dennism op 26-07-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:22:
[...]

Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.
Tja, ditzelfde probleem heb je dan ook bij 2e handse produkten (veel RAM-fabrikanten zoals Corsair hebben er een handje van) en toch zijn de meeste mensen er dan minder op bedacht.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Gisteren zelf geboden op een Xerox printer 6700/DN
https://www.onlineveiling...veilingen/1842/kavels/200
overgeboden en helaas was ik net even bezig

printer gaat nieuw voor 1040 euro
https://www.bol.com/nl/p/...rprinter/1003004012172714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:22:
[...]

Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.
En wat nou als ik een van mijn Afuture facturen zou pakken en er dan gewoon een heel ander product opzet? Ze kunnen die facturen toch niet meer verifiëren. >:)
Ik heb niks gekocht trouwens, was gewoon benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 26-07-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dehardstyler schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:43:
[...]

En wat nou als ik een van mijn Afuture facturen zou pakken en er dan gewoon een heel ander product opzet? Ze kunnen die facturen toch niet meer verifiëren. >:)
Ik heb niks gekocht trouwens, was gewoon benieuwd.
Als je graag fraude wil plegen met vervalste documenten voor een klein gewin kun je dat natuurlijk altijd proberen. Het lijkt mij echter niet verstandig en ik zou het dan ook nooit aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Als je graag fraude wil plegen met vervalste documenten voor een klein gewin kun je dat natuurlijk altijd proberen. Het lijkt mij echter niet verstandig en ik zou het dan ook nooit aanraden.
Nee dat is het inderdaad niet waard. Maar ja, ik vind het altijd zo triest dat een fabrikant gaat zitten janken om een bon, terwijl bijvoorbeeld een scherm 6 maanden uit is. Geef dan vanaf de release date 3 jaar garantie op die gevallen zou je denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je krijgt een factuur van de veiling voor de aankoop van het product.
Dit lijkt mij bewijs dat het product officieel aangekocht is en niet gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Viper® schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:02:
Je krijgt een factuur van de veiling voor de aankoop van het product.
Dit lijkt mij bewijs dat het product officieel aangekocht is en niet gestolen.
Dat hoeft niet zoveel te zeggen, er zijn gewoon redelijk wat fabrikanten die geen fabrieksgarantie aanbieden zonder bon (in sommige gevallen zelfs enkel op naam) van een door hun geautoriseerde dealer. Daar het veilingbedrijf dat niet is, zal zo'n bon in dat soort gevallen veelal geen waarde hebben wil je aanspraak maken op fabrieksgarantie.

Vergeet ook niet dat fabrieksgarantie in Nederland geen recht is, maar een gunst van de fabrikant, die daaraan zijn eigen voorwaarden mag stellen.

Sommige fabrikanten hebben zeer makkelijke voorwaarden voor fabrieksgarantie, terwijl andere (ik zie dit bijv. ook vaak in het high end audio segment) veel strengere voorwaarden hebben om bijv. grijze import e.d. uit te sluiten.
dehardstyler schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Nee dat is het inderdaad niet waard. Maar ja, ik vind het altijd zo triest dat een fabrikant gaat zitten janken om een bon, terwijl bijvoorbeeld een scherm 6 maanden uit is. Geef dan vanaf de release date 3 jaar garantie op die gevallen zou je denken...
Bij low end producten kan dit bijv. ook een maatregel zijn de prijs te drukken. Een fabrikant die geen (lange) fabrieksgarantie, of een fabrieksgarantie met strenge voorwaarden aanbied kan bijvoorbeeld zijn producten vaak wat goedkoper aanbieden. Het kan dus best zijn dat het niet voeren van een fabrieksgarantie verwerkt zit in de prijs, waardoor je als consument uiteindelijk minder betaald hebt, maar qua garantie puur afhankelijk bent van de verkoper.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennism op 26-07-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Vandaag de spullen opgehaald en afgezien van de monitoren, is alles nog gesealed of duidelijk nooit uit de (anti-statische) verpakking gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
Metaalhoofd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:54:
Vandaag de spullen opgehaald en afgezien van de monitoren, is alles nog gesealed of duidelijk nooit uit de (anti-statische) verpakking gehaald.
Same. Ik had een partij kabels gekocht voor specifiek een SFP+ kabel. Ik dacht dat het 0.5m zou zijn maar het is 2m :D. Toen bleek er ook nog zo'n 50m aan cat7 en 30m aan cat6a en 110m aan cat5 bij te zitten. Erg blij mee, het moederbord is ook zo goed als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1978
Koenstrijder schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:57:
[...]

Same. Ik had een partij kabels gekocht voor specifiek een SFP+ kabel. Ik dacht dat het 0.5m zou zijn maar het is 2m :D. Toen bleek er ook nog zo'n 50m aan cat7 en 30m aan cat6a en 110m aan cat5 bij te zitten. Erg blij mee, het moederbord is ook zo goed als nieuw.
Dus ik kwam een partij (cat) kabels ophalen lot 449, die bleken door iemand anders meegenomen te zijn, (die zijn telefoon niet oppakte,) :| Dus nu kreeg ik de restanten een doos hdmi kabels en heel veel sata en power kabels.Ik had trouwens ook een specifieke kabel op het oog, De Displayport naar DVI kabel van 3 meter, ok, na een berichtje het blijkt Koenstrijder dus niet deze kabels te hebben opgehaald, want hij om 3pm en ik was daar rond 11 uur. Tevens het gaat om kabels van een ander merk.

Maar ja, nu had ik toevallig ook hdmi kabels nodig dus dat maar geaccepteerd maar ik kon ook kiezen voor crediteren wat wel weer netjes was van onlineveilingmeester.

Verder zat bij mij ook het meeste nog nieuw in doos behalve de hoofdtelefoon die verpakking was duidelijk eerder open geweest. En bij de xeon verpakking heeft het labeltje losgelaten waarschijnlijk door de hitte..

[ Voor 19% gewijzigd door Bas1978 op 27-07-2017 20:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
Bas1978 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Dus ik kwam een partij (cat) kabels ophalen lot 449, die bleken door iemand anders meegenomen te zijn, (die zijn telefoon niet oppakte,) :| Dus nu kreeg ik de restanten een doos hdmi kabels en heel veel sata en power kabels. Nu had ik toevallig wel hdmi kabels nodig dus dat maar geaccepteerd maar ik kon ook kiezen voor crediteren wat wel weer netjes was van onlineveilingmeester. Maar ja, verder zat bij mij ook het meeste nog nieuw in doos behalve de hoofdtelefoon die verpakking was duidelijk eerder open geweest. En de xeon verpakking was ook open hoewel het kan zijn dat het labeltje door de hitte losgelaten heeft.
Aii dat is wel minder. Die van mij zaten bij de Startech lot 1834-563. Ik heb nog even mijn telefoonnummer gechecked en ze hebben het goede nummer. Overigens ben ik ook niet gebeld. Wat voor kabels waren het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik had dus een tweetal pricewatch: AOC AG271QG Rood, Zwart gewonnen.
Beide waren zichtbaar eens uit de verpakking gehaald (vermoedelijk om te testen). Beide schermen zien er goed uit, geen rare IPS vlekken (waar dit model wel eens last van heeft) en ook geen dode pixels gezien.

Echter een nadeel: In een van de dozen ontbreken de schroefjes om de stand te monteren aan het scherm, dus even een mail sturen naar AOC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Tja, ditzelfde probleem heb je dan ook bij 2e handse produkten (veel RAM-fabrikanten zoals Corsair hebben er een handje van) en toch zijn de meeste mensen er dan minder op bedacht.

[/quote]
Corsair is een van de makkelijkste fabrikanten qua garantie/rma afhandeling. Ook zonder bon zullen zij je graag van dienst wezen. Spreek uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ramon m schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Corsair is een van de makkelijkste fabrikanten qua garantie/rma afhandeling. Ook zonder bon zullen zij je graag van dienst wezen. Spreek uit ervaring.
Okee, want in hun garantie voorwaarden staat weer nadrukkelijk dat bon verplicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ramon m schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Dit is dan mogelijk wel afhankelijk per afdeling oid, ik had namelijk bij zover een AIO koeler als een geheugen kitje een factuur nodig bij het RMA sturen naar corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Dennism schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Dit is dan mogelijk wel afhankelijk per afdeling oid, ik had namelijk bij zover een AIO koeler als een geheugen kitje een factuur nodig bij het RMA sturen naar corsair.
Had het zelf bij een AIO. Had ook geen bon. Ze vroegen met om bonnen van andere Corsair producten. Dit was voldoende voor hun en kreeg voor mijn oude H100 een V2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zat nog ff snel te kijken bij de laatste verkoop van afuture.

ik sta nog steeds te kijken wat mensen bieden
https://www.biedenwin.nl/nl/veilingen/1860/kavels/3

Deze bijvoorbeeld, een WD PR4100 nas met 4x8 TB WD RED schijven.
1031,- dat is rond de 1400+ euro. Voor een tweedehands NAS met onbekende status, geen garantie (WD eist volgens mij een factuur van een officiele reseller). Hij is nieuw rond de 1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Viper® schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:17:
Zat nog ff snel te kijken bij de laatste verkoop van afuture.

ik sta nog steeds te kijken wat mensen bieden
https://www.biedenwin.nl/nl/veilingen/1860/kavels/3

Deze bijvoorbeeld, een WD PR4100 nas met 4x8 TB WD RED schijven.
1031,- dat is rond de 1400+ euro. Voor een tweedehands NAS met onbekende status, geen garantie (WD eist volgens mij een factuur van een officiele reseller). Hij is nieuw rond de 1600?
Komt 40,36% kosten bij. Eerst 16% veilingkosten en daarna 21% btw(ook over veilingkosten)
Dus 1031 wordt 1449,58

Vorige keer zag ik zelfs producten voor meer als de nieuwprijs gaan. Blijft gekkenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
19% BTW?
Ah dat waren nog eens tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Viper® schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:46:
19% BTW?
Ah dat waren nog eens tijden :D
Heb al aangepast, je hebt helemaal gelijk.. :9
Tja, ik betaal het liefste gewoon zo min mogelijk BTW >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Overigens zijn de veilingkosten in dit geval 12% dacht ik
Veilingkosten BTW kavel

De bijkomende kosten over een BTW kavel zijn 12% opgeld en hierover heen 21% BTW berekend.
desalniettemin, opgeteld nog steeds 1400 euro.
De 8TB WD Red is te krijgen vanaf maart 2016, deze kunnen dus meer als een jaar oud zijn.
nieuw zijn ze volgens de pricewatch 277 euro.

Ligt het aan mij of lijkt er tijdens de faillissementsverkoop veel animo te zijn voor zaken die normaal gesproken weinig tot niet verkopen.
Er lijkt nu veel interesse voor hardware/onderdelen welke uiteindelijk nog tegen, in mijn ogen, best hoge prijzen weggaan. Spullen die normaal gesproken misschien niet eens zo gewild zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Toevallig is die NAS nu in de aanbieding bij Amazon DE voor 1600, maar bij NL shops 1800 of hoger.

Vind het een beetje ver gaan om het als tweedehands te bestempelen als in de omschrijving staat dat het nieuw is, maar garantie kan lastig zijn, mocht je een maandagochtend model hebben. (Zelfs met bon is garantie nooit gegarandeerd) Desalniettemin heb je 400 euro bespaard tov de laagste NL prijzen, mocht je er toevallig naar op zoek zijn. En je moet wel erg pech hebben als er überhaupt 1 vd schijven DOA is, laat staan meerdere.

Mensen betalen nu ook meer dan de oorspronkelijke nieuwprijs voor 1 jaar oude RX570/580/GTX1070, omdat die nieuw nauwelijks te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Kunnen de posts over de veiling stoppen hier? Dit heeft weinig meer van doen met het faillisement van Afuture en gaat nu alleen om de hoge prijzen die mensen (willen) betalen voor bepaalde producten.

[ Voor 62% gewijzigd door Yorinn op 02-08-2017 23:09 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
De webshop is weer open. Ik zie ze weer in de Pricewatch staan met de tekst.

"Afuture onderdeel van Beat-it.nl"

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-09-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

BoAC

Memento mori

Lijkt er wel op. Op de site is wel het eea veranderd:
- © 2017 Afuture.nl (Afuture is een handelsnaam van Beat-it.nl)
- Afhalen is niet meer mogelijk
- Facturen kun je niet meer downloaden maar je orders zijn wel te zien

Verder is het afwachten hoe de klantenservice is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
BoAC schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:36:
Lijkt er wel op. Op de site is wel het eea veranderd:
- © 2017 Afuture.nl (Afuture is een handelsnaam van Beat-it.nl)
- Afhalen is niet meer mogelijk
- Facturen kun je niet meer downloaden maar je orders zijn wel te zien

Verder is het afwachten hoe de klantenservice is :)
Controleer even de recensies van Beat-it hier op Tweakers, ik durf niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Ze zijn inmiddels al weer bijna 3 maanden open; nieuws: Nieuwe eigenaar wil Afuture eind volgende week weer openen

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:50
Doorstart is officieel niet geslaagd. Als je naar www.afuture.nl gaat wordt je doorgelinkt naar https://www.beat-it.nl/afuture en krijg je onderstaande tekst te zien.

INZ. FAILLISSEMENT AFUTURE
Epe, 13 september 2017

Helaas is op 21 maart jl. Afuture VOF in staat van faillissement verklaard. Na onderhandeling met de curator is een (beperkte) activatransactie met Beat-it.nl tot stand gekomen waarbij Beat-it.nl de (intellectuele eigendom van de) software voor de webshop van Afuture heeft overgenomen, alsook de bedrijfs-/handelsnaam. Gedurende de zomer van 2017 hebben wij geëxperimenteerd om te bekijken of een herstart succesvol kan zijn, maar helaas tot de conclusie gekomen dat dit organisatorisch en financieel onvoldoende het geval is. Zakelijke klanten van Afuture kunnen wij doorverwijzen naar Beat-it.nl; particuliere klanten kunnen hier helaas niet terecht.

Alle transacties met de VOF worden getroffen door het faillissement. Er zijn 3 veelvoorkomende situaties, die we hieronder toelichten:

1. U heeft een betaling gedaan maar geen goederen ontvangen
Van de curator hebben wij vernomen dat er onvoldoende baten zijn. Mocht u een betaling gedaan hebben maar geen goederen ontvangen, kunt u zich hiervoor het beste melden bij de curator, mr. L.T. Lonis, te bereiken via e-mail (faillissement-afuture@okkerse-schop.nl). Hij zal u vervolgens nader berichten.

2. U heeft een defect product
De curator heeft ons laten weten dat gedupeerden vanuit de boedel helaas geen garantie gegeven kan worden op geleverde maar defecte producten. Hiervoor kunt u een (coulance) verzoek bij de fabrikant indienen, maar of die daaraan gehoor geeft is aan hen. Omdat de VOF een andere entiteit betreft, hebben de transacties met de VOF formeel niets met Beat-it.nl te maken (wij hebben enkel wat activa overgenomen). Gezien het grote aantal transacties kunnen we helaas ook geen garanties uit coulance geven. Daarvoor is helaas geen ruimte/capaciteit. Dat gezegd hebbende is de ervaring tot dusver dat de fabrikanten in de meeste gevallen de problemen die er zijn gewoon verhelpen (mits binnen garantie uiteraard).

3. U heeft een factuur nodig i.v.m. een garantieclaim bij de fabrikant of om een andere reden
Beat-it.nl heeft enkel bovenstaande zaken uit de boedel overgenomen. Wij hebben geen toegang tot de administratie van de VOF en kunnen helaas dan ook geen facturen o.i.d. overleggen. Ook is de orderhistorie volledig gewist en niet meer toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekkere afschrijving dan voor Beat-it.
En een compliment eigenlijk voor curator Lonis dat hij zoiets incourants ten gelde heeft weten te maken ten gunste van de boedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

BoAC

Memento mori

Dat order historie is verwijderd en klanten met order historie niet zijn geinformeerd voordat dit besloten is, vind ik ronduit slecht..

• Dennism
sambalbaj schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:03:
Lekkere afschrijving dan voor Beat-it.
En een compliment eigenlijk voor curator Lonis dat hij zoiets incourants ten gelde heeft weten te maken ten gunste van de boedel.
Afschrijving lijkt wel mee te vallen, ze hebben er zoals het lijkt +- €6000 excl. BTW voor betaald. Komt natuurlijk nog wel wat operationele kosten bij voor het 3 maanden runnen van de business, maar ze zullen ook vast wat verkopen gehad hebben die periode.

Daarnaast zullen ze nog steeds openstaan voor de zakelijke klanten van Afuture, al met al verwacht ik niet dat ze er schokkende bedragen bij in zullen schieten, en mogelijk zelfs nog zullen plussen op lange termijn afhankelijk van hoeveel zakelijke klanten ze hier aan over zullen houden.
BoAC schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:21:
Dat order historie is verwijderd en klanten met order historie niet zijn geinformeerd voordat dit besloten is, vind ik ronduit slecht..
Wat is daar slecht aan, dit had dag 1 van het faillissement al kunnen gebeuren. Als je als oud Afuture klant +- een half jaar later nog niet je facturen en order historie veiliggesteld hebt dan kun je je beter afvragen wat daar aan de klant kant misgegaan is.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennism op 16-09-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3no2013
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo vanuit België,

Ik zit met iets lastig. Mijn fractal design R4 heb ik bij afuture gekocht en hiervan is sinds kort de front audio jack kapot gegaan. Nu vraagt, en begrijpelijk Fractal, een betalingsbewijs. Ik heb alle mails gearchiveerd maar die betalingsbewijzen zijn nu waardeloos (aangezien dit op de website te raadplegen was).
Hoe kan hier toch aankomen?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet, verwacht ik.
3. U heeft een factuur nodig i.v.m. een garantieclaim bij de fabrikant of om een andere reden
Beat-it.nl heeft enkel bovenstaande zaken uit de boedel overgenomen. Wij hebben geen toegang tot de administratie van de VOF en kunnen helaas dan ook geen facturen o.i.d. overleggen. Ook is de orderhistorie volledig gewist en niet meer toegankelijk.
Overigens is een betaalbewijs nog wat anders, als ze dát inderdaad vragen. Heb je geen pintransactie op je afschriften staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Bastiaan op 15-10-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
R3no2013 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:51:
Ik zit met iets lastig. Mijn fractal design R4 heb ik bij afuture gekocht en hiervan is sinds kort de front audio jack kapot gegaan. Nu vraagt, en begrijpelijk Fractal, een betalingsbewijs. Ik heb alle mails gearchiveerd maar die betalingsbewijzen zijn nu waardeloos (aangezien dit op de website te raadplegen was).
Hoe kan hier toch aankomen?
Maak een uitdraai van het bankafschrift of creditcardoverzicht van de betaling, en geef daarbij uitleg dat je de originele factuur van Afuture i.v.m. het faissement niet meer kunt krijgen en dat je hoopt dat het toch genoeg is. Misschien heb je geluk en doen ze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3no2013
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Tom-Z schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Maak een uitdraai van het bankafschrift of creditcardoverzicht van de betaling, en geef daarbij uitleg dat je de originele factuur van Afuture i.v.m. het faissement niet meer kunt krijgen en dat je hoopt dat het toch genoeg is. Misschien heb je geluk en doen ze niet zo moeilijk.
Goed idee. Daar had ik niet zo meteen aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik loop ook tegen datzelfde probleem aan. Synology plus 4 WD schijven aangeschaft bij Afuture. Nu beginnen de schijven wat problemen te vertonen en in ieder geval 1 schijf is al kapot. De eerste garantie van WD is verlopen, maar met een factuur zou ik extended garantie kunnen claimen, maar daar zit het probleem: afuture stuurde order emails, maar daarin stond nul informatie over de order inhoud.

Dus nu heb ik ook nul bewijs wanneer ik iets heb aangeschaft. Behoorlijk irrirant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Excuus voor deze megakick en waarschijnlijk kansloze vraag maar heeft er iemand toegang tot Afuture facturen, indien deze nog bestaan, of weet je bij wie ik moet zijn als ze nog bestaan? Heb diverse topics doorgespit en op internet gezocht maar kon niks vinden. Ik weet dat je ze toentertijd moest downloaden maar niet gedaan helaas. Ben op zoek naar een PC, die ik er ooit heb gekocht. Ik weet het, het is vergezocht maar ik denk ik probeer het gewoon. Nogmaals excuus als het ongepast is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:56:
Excuus voor deze megakick en waarschijnlijk kansloze vraag maar heeft er iemand toegang tot Afuture facturen, indien deze nog bestaan, of weet je bij wie ik moet zijn als ze nog bestaan? Heb diverse topics doorgespit en op internet gezocht maar kon niks vinden. Ik weet dat je ze toentertijd moest downloaden maar niet gedaan helaas. Ben op zoek naar een PC, die ik er ooit heb gekocht. Ik weet het, het is vergezocht maar ik denk ik probeer het gewoon. Nogmaals excuus als het ongepast is!
Ik heb hem destijds gedownload, maar hij stond ook gewoon in mijn mailadres die ik meegegeven had bij het bestellen. Misschien dat je daar je factuur nog kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Rutger schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb hem destijds gedownload, maar hij stond ook gewoon in mijn mailadres die ik meegegeven had bij het bestellen. Misschien dat je daar je factuur nog kan vinden?
Nope, had ik al gekeken natuurlijk. Nou ja, jammer dan. Het is op zich niet erg. Moet binnenkort wat doen aan die PC en ik dacht dat ik hem daar had gekocht. Wilde gewoon alvast kijken wat erin zat want dat weet ik niet meer. Ding is meer dan 5 jaar geleden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 18:52
Ik kan fluiten naar mijn geld:

In reactie op uw verzoek om nadere informatie met betrekking tot het faillissement van Afuture V.O.F. bericht ik u hierdoor dat het faillissement op afzienbare termijn zal worden opgeheven bij gebrek aan baten. Dit houdt in dat er geen uitkering aan de concurrente crediteuren zou kunnen worden gerealiseerd. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

In de hoop u hierdoor naar behoren te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
The Fatal schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:37:
Ik kan fluiten naar mijn geld:

In reactie op uw verzoek om nadere informatie met betrekking tot het faillissement van Afuture V.O.F. bericht ik u hierdoor dat het faillissement op afzienbare termijn zal worden opgeheven bij gebrek aan baten. Dit houdt in dat er geen uitkering aan de concurrente crediteuren zou kunnen worden gerealiseerd. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

In de hoop u hierdoor naar behoren te hebben geïnformeerd.
Dat zat er aan te komen, als je de faillissementsverslagen had gevolgd dan was dit helaas als vrij snel duidelijk na het faillissement gezien o.a. de vordering van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

Vandaag een mailtje ontvangen van de curator dat het dossier officieel afgesloten wordt.
Mentaal dus voor mezelf ook een einde van dit hoofdstuk.

Geachte heer/mevrouw,

U heeft bij mij een vordering ter verificatie ingediend. In het kader van de afwikkeling van het faillissement van Afuture VoF bericht ik u hierbij als volgt.

Naar verwachting zal met enkele weken voor afwikkeling van het faillissement kunnen worden zorggedragen, waarbij reeds nu duidelijk is dat aan geen van de crediteuren (behoudens het UWV) een uitkering zal kunnen worden gerealiseerd. Het is om die reden dat ik mij reeds nu vrij acht om u omtrent de aanstaande afwikkeling te berichten, hoewel de formele afwikkeling nog enige tijd op zich zal laten wachten. In dat kader bericht ik u tevens dat de mailbox in het faillissement van Afuture op afzienbare termijn zal worden afgesloten nu het aanhouden daarvan geen doel meer dient. U wordt derhalve verzocht om op deze berichtgeving niet te reageren. Zakelijke crediteuren kunnen met dit schrijven mogelijk de BTW terugvorderen. Voor consumenten bestaat die mogelijkheid niet. Voor berichtgeving over de formele afwikkeling verwijs ik u naar www.rechtspraak.nl waar te zijner tijd omtrent de afwikkeling een publicatie zal worden geplaatst.

Het spijt u mij niet anders te kunnen berichten.

In de hoop u hierdoor naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

L.T. Lonis, curator

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
~[font size=30]Lees dit eerst!~[/font] - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles tig keer in het topic te herhalen.

Zie ook nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt geen nieuwe beste...

In de startpost staat alle tot nu toe bekende, belangrijke, informatie netjes bij elkaar; Yorinn in "Faillissement Afuture aangevraagd"

~[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:~[/color]
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
~[color=#009900]Wat wij wel graag zien:~[/color]
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.