Makita, DeLonghi, Tefal, Karcher en Dyson
Niet de minste merken
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2017 11:42 ]
Verwijderd
In veel gevallen komt het daar wel op neer jaVerwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:13:
Veilingkosten erbij en dan betaal je voor een artikel waarvan je niet eens weet of het werkt en zonder enige garantie bijna altijd teveel.....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:30 ]
Even wachten tot er een cryptocoin miner wakker wordt.Viper® schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:15:
[...]
In veel gevallen komt het daar wel op neer ja.
GTX 1080 TI, staat nu op 161 euro. Het zal mij verbazen als deze onder de winkelprijs weggaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:30 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zat daar ook net naar te kijken (mijn kaart is net overleden en moet dus een nieuwe hebben).Viper® schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:15:
[...]
In veel gevallen komt het daar wel op neer ja.
GTX 1080 TI, staat nu op 161 euro. Het zal mij verbazen als deze onder de winkelprijs weggaat.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:31 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
[ Voor 12% gewijzigd door rdejongjr op 17-07-2017 12:45 ]
Verwijderd
Dat soort spul kun je soms nog wel tegen een redelijk prijsje krijgen. Daar zijn "handelaren" meestel niet zo in geinteresseerd. Volgens mij wordt er vooral veel aan "sukkels" verkocht, die niet doorhebben dat de prijs ex. kosten, ex. BTW en ex. verzending is..... Bij BTW kavels mag je er zo even 40% bij optellen en bij marge kavels zellfs 45%. En dan mag je nog hopen dat je daadwerkelijk datgene krijgt waarmee ze adverteren en dat het in redelijke staat is.
[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2017 12:57 ]
Laatste 5 minuten, nieuw bod is opnieuw 5 min.Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:
Degene met het hoogste bod in de laatste minuut wint, dus.....
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:32 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Volgens mij gebruiken ze een plaatje van de 4launch website, maar die is toch niet failliet?Wailing_Banshee schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:22:
[...]
Ik zat daar ook net naar te kijken (mijn kaart is net overleden en moet dus een nieuwe hebben).
Alleen: de doos zegt GTX 1070... (detail foto's is GTX 1080, lijkt wel heel er op )
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:32 ]
De staat van de dozen zegt ook niet altijd iets, als je die doos zag waar in mijn kapotte kaart mee teruggestuurd heb, die was nog in perfecte staat (kaart is in augustus verkocht). Wij bewaren de dozen altijd netjes zolang de garantie geldt (en in dit geval had ik mijn oude grafische kaart erin gedaan om netjes te bewaren).Bas1978 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:50:
[...]
De getoonde dozen van de meeste 1080/1070 kaarten tonen duidelijk gebruikssporen, en sporen van ouderdom(verkleuringen) dus hierbij verwacht ik ook zeker een aantal RMA's. De plaatjes van de dozen van de 1060's lijken me wel realistischer ook met de nog nette stickers erop, hopelijk zitten daar ook werkelijk die videokaarten in.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik vind dit nog niet eens zo'n goed voorbeeld, dat 2de plaatje ziet eruit dat de kaart nog volledig nieuw in plastic zit, de slechte staat zie ik niet direct in dit voorbeeld. Het enige vreemde aan dit kavel vind ik de MSI naamgeving en dan de Zotac CD op de 4de fotoBas1978 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:50:
[...]
Het eerste plaatje vet strak van een MSI kaart, ja die zou ik wel willen kopen, echter kijk je op de tweede dan is het duidelijk een andere kaart in veel slechtere staat, daar zou ik dus zeker niet op gaan gokken. MSI doet best moeilijk tegenover consumenten als je fabrieksgarantie probeert te claimen volgens mij of zou Azerty hier ook nog een uitkomst kunnen en willen bieden?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 13:33 ]
Wij (MSI) geven 3 jaar garantie op onze moederborden en vga kaarten in de Benelux aan onze directe klanten. Dit zijn meestal onze officiële distributeurs die vervolgens op hun beurt weer garantie aan de resellers (dealers) bieden. Het is toegestaan dat een distributeur maar 2 jaar garantie geeft, minder mag niet vanwege de EU regel geving.Dennism schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:33:
[...]
Ik vind dit nog niet eens zo'n goed voorbeeld, dat 2de plaatje ziet eruit dat de kaart nog volledig nieuw in plastic zit, de slechte staat zie ik niet direct in dit voorbeeld. Het enige vreemde aan dit kavel vind ik de MSI naamgeving en dan de Zotac CD op de 4de foto
MSI leverde inderdaad in het verleden niet op al haar producten fabrieksgarantie in de EU en verwees in sommige gevallen door naar de verkoper. Ze zijn dit echter ook niet wettelijk verplicht. Of dit nog steeds het geval is weet ik niet. Misschien dat @The Source dit weet, hij werkt voor zover ik weet voor MSI Nederland (of Benelux). De MSI website is in ieder geval niet direct duidelijk, die geven aan "Regional differences may apply. Please enquire with the original shops or our local offices".
Verwijderd
Ik ben denk ik zo'n "sukkel", althans.. heb er niet zoveel verstand van. Maar ik kwam wel een product tegen waar ik toevallig net naar opzoek ben, op de foto ziet het er uit als nieuw in de verpakking. Daarnaast is de nieuwprijs €120 en staat het bod nu op €33. Het lijkt dus op het eerste gezicht ontzettend interessant, maar nu ik dit berichtje lees begin ik te twijfelen. Betreft de 40%/45%, hoe zit dit precies? Ik kan hier op de website namelijk niks over vinden, en komen er daarnaast nog meer kosten bij?Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:08:
[...]
Dat soort spul kun je soms nog wel tegen een redelijk prijsje krijgen. Daar zijn "handelaren" meestel niet zo in geinteresseerd. Volgens mij wordt er vooral veel aan "sukkels" verkocht, die niet doorhebben dat de prijs ex. kosten, ex. BTW en ex. verzending is..... Bij BTW kavels mag je er zo even 40% bij optellen en bij marge kavels zellfs 45%. En dan mag je nog hopen dat je daadwerkelijk datgene krijgt waarmee ze adverteren en dat het in redelijke staat is.
Nu gaan bieden heeft overigens geen nut. Kavels lopen allemaal nog een week. Degene met het hoogste bod in de laatste minuut wint, dus.....
Ah, de biedtermijn wordt met 5 minuten verlengd als er net voor sluiten nog een bod gedaan wordt. Dan gaat de prijs dus sky high.
Gewoon even zoeken en je vind het wel.Tomas93 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:52:
[...]
Ik ben denk ik zo'n "sukkel", althans.. heb er niet zoveel verstand van. Maar ik kwam wel een product tegen waar ik toevallig net naar opzoek ben, op de foto ziet het er uit als nieuw in de verpakking. Daarnaast is de nieuwprijs €120 en staat het bod nu op €33. Het lijkt dus op het eerste gezicht ontzettend interessant, maar nu ik dit berichtje lees begin ik te twijfelen. Betreft de 40%/45%, hoe zit dit precies? Ik kan hier op de website namelijk niks over vinden, en komen er daarnaast nog meer kosten bij?
Mijn reactie heeft niet echt meer met het faillissement te maken, maar hoop dat iemand mij toch kan helpen. Kon zo snel niet vinden waar ik dit kon plaatsen.
[ Voor 15% gewijzigd door Detmer op 23-07-2017 12:35 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Dat is helaas vaak zo, zeker de "maak een account aan en je bent erbij" veilingen. Sites als Vakantieveilingen zijn er groot mee geworden. Die Intel processors ( de wat betere ) staan allemaal net iets onder de nieuw prijs en dan neem ik aan zonder garantie, of je moet Intel lief aankijken voor fabrieksgarantie. Terwijl je anders sowieso 3 jaar garantie hebt via de winkel....Detmer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:35:
Ik volg de veiling al eventjes en vraag me af wat sommige mensen in godsnaam bezielt. Producten die inmiddels al op de nieuwprijs zitten of er net onder. Waarom zou je het dan in een veiling kopen (met risico's) en niet gewoon nieuw bij een gerenommeerde zaak?
Ik had mijn oog op een paar producten, maar dat is allemaal de moeite niet meer waard.
Verwijderd
Dat is heel vaak zo. Veilingen met populaire producten zijn altijd druk bezocht en je hebt maar 1 idioot per kavel nodig. Je maakt daarom vooral kans om randzaken zoals een bureaustoel of kast voor een redelijk prijsje te krijgen.Detmer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:35:
Ik volg de veiling al eventjes en vraag me af wat sommige mensen in godsnaam bezielt. Producten die inmiddels al op de nieuwprijs zitten of er net onder. Waarom zou je het dan in een veiling kopen (met risico's) en niet gewoon nieuw bij een gerenommeerde zaak?
Ik had mijn oog op een paar producten, maar dat is allemaal de moeite niet meer waard.
[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 25-07-2017 10:01 ]
Zodra je een bod doet krijg je ook een optelsommetje te zien van wat nu je daadwerkelijke kosten worden.Tomas93 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:52:
[...]
Ik ben denk ik zo'n "sukkel", althans.. heb er niet zoveel verstand van. Maar ik kwam wel een product tegen waar ik toevallig net naar opzoek ben, op de foto ziet het er uit als nieuw in de verpakking. Daarnaast is de nieuwprijs €120 en staat het bod nu op €33. Het lijkt dus op het eerste gezicht ontzettend interessant, maar nu ik dit berichtje lees begin ik te twijfelen. Betreft de 40%/45%, hoe zit dit precies? Ik kan hier op de website namelijk niks over vinden, en komen er daarnaast nog meer kosten bij?
Mijn reactie heeft niet echt meer met het faillissement te maken, maar hoop dat iemand mij toch kan helpen. Kon zo snel niet vinden waar ik dit kon plaatsen.
Supermicro X10DAI(2x2011-v3)dehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Ben eigenlijk wel benieuwd: Zijn er hier Tweakers die iets hebben kunnen "winnen" bij de veiling?
Ik was de hele tijd bezig met een mooie Super Flower voeding en ineens komt er 10 minuten voor tijd een idioot die 10 euro onder de nieuw prijs bied. Jammer
Dat is zeker een mooie aankoop!Koenstrijder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:44:
[...]
Supermicro X10DAI(2x2011-v3)
€168 voor een Supermicro bordje(2x2011-v3) is opzich niet heel verkeerd. Ik zat ook nog wel een beetje te hopen op €80-90 voor een samsung 960 evo 256gb maar die gingen toch voor aardig wat weg. Ik geloof voor €120 terwijl ze in de pricewatch voor €126 staan.
Als alles werkt natuurlijk haha. Ik ga er vanuit dat deel 1 allemaal stock is. En dat deel 2 de RMA artikelen zijn.
Deel 2 is kantoormateriaal, dus bureau's, stoelen, monitors die medewerkers gebruikten, kasten etcKoenstrijder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:58:
[...]
Als alles werkt natuurlijk haha. Ik ga er vanuit dat deel 1 allemaal stock is. En dat deel 2 de RMA artikelen zijn.
https://www.onlineveiling...eilingen/1842/kavels/239ZMetaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:27:
[...]
Deel 2 is kantoormateriaal, dus bureau's, stoelen, monitors die medewerkers gebruikten, kasten etc
Misschien ben ik die idioot weldehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Ben eigenlijk wel benieuwd: Zijn er hier Tweakers die iets hebben kunnen "winnen" bij de veiling?
Ik was de hele tijd bezig met een mooie Super Flower voeding en ineens komt er 10 minuten voor tijd een idioot die 10 euro onder de nieuw prijs bied. Jammer
[ Voor 5% gewijzigd door Metaalhoofd op 25-07-2017 12:00 ]
Hahaha nee dan was jij het niet! Bij mij ging het om de Super Flower Leadex 750W Platinum voeding. Maar die 550W heb je dan voor een mooie prijs gekregen! Het is dat ik een sterkere nodig heb, anders had ik je nog wel overboden haha!Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:59:
[...]
Misschien ben ik die idioot wel
heb een 550W super flower leadex platinum voor 41 (excl kosten/btw) en een 650 super flower platinum king voor € 51 (excl kosten/btw) 'gewonnen', plus nog wat andere voedingen en hdd's (ssd's, processors, gpu's etc werden al snel te duur)
Van de 550W is de nieuwprijs 112 (dus in totaal 55 onder nieuwprijs)
en van de 650 was de nieuwprijs 90 (in totaal 20 onder nieuwprijs)
Op de bank heb ik een dikke 0,1% rente, dus is het de moeite om op deze manier te proberen wat extra rendement te genereren en heb van te voren een lijst gemaakt met artikelen waar ik geïnteresseerd in was en wat ik er maximaal voor zou willen bieden.
in de hectiek is het ene wat hoger uitgevallen dan het andere (maar nog steeds 20% onder nieuwprijs), maar in totaal zit ik op zo'n 60% van de laagste nieuwprijs van alles). Een deel kan ik zelf gebruiken (wat voor mij op zich ook een belangrijk aandachtspunt was), een ander deel probeer ik door te verkopen.
Zo heb ik nu een 450W gold-voeding, maar overweeg een upgrade naar VEGA/1080 en dan is een 550W/650W wel handig
daarnaast wil ik een NAS opzetten en dan is het wel fijn dat ik nu een paar schijven heb al heb ik ze niet allemaal nodig
Nadeel van zo'n online veiling is dat iedereen op alles bied en zo de prijs opdrijft (mensen bieden duizenden euro's verdeeld over tientallen producten, terwijl ze bijv. zelf maar 1000 te besteden hebben).
Bij een klassieke veiling gaat alles om de beurt, dus blijven prijzen lager.
Dat zag ik ook wel gister avond, want het eerste half uur ging het meeste voor praktisch de nieuwprijs minus 5-10% weg, terwijl op het eind zaken voor de helft weggingen (behuizingen, maar daar heb ik geen ruimte voor).
Ook meedere voorbeelden gezien van artikelen (een van de Gembird action camera-kavels bijv) die voor meer dan de winkelprijs weggingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Nila op 25-07-2017 12:30 ]
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
[ Voor 7% gewijzigd door Detmer op 25-07-2017 12:50 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Bij mij zouden verzendkosten zo'n 125 euro zijn, maar Veenendaal ligt voor mij op de route, gewoon wat eerder weg naar huis.Detmer schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:50:
Kreeg zojuist een mail dat het spul voor €35,- verzonden kon worden. Duur, maar wat mij betreft prima (scheelt me weer een halve vrije dag)
Dus jij was die prutser die mij overboodMetaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Bij mij zouden verzendkosten zo'n 125 euro zijn, maar Veenendaal ligt voor mij op de route, gewoon wat eerder weg naar huis.
Ben erg benieuwd naar de staat van pricewatch: AOC AG271QG Rood, Zwart die ik gewonnen heb.
joa, ben ik even blij dat je er verder niet meer naar om keek
[ Voor 32% gewijzigd door Bas1978 op 25-07-2017 16:34 . Reden: spelling ]
Verwijderd
Klinkt niet erg doordacht voor zo'n minimale besparing, geen enkele garantie en de onzekerheid wat je nu eigenlijk gekocht hebt.Bas1978 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:30:
Ik was trouwens niet van plan om te bieden maar kon het niet laten omdat ik al een tijdje een freesync monitor wilde aanschaffen en heb er nu dus een voor 25 euro minder dan de nieuwprijs, de tweede monitor is een gok, er staat een type bij. Echter de foto's zijn weer van een heel ander type dus wie weet, misschien geluk of misschien te duur betaald.
pricewatch: Asus X99-A IIrdejongjr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:43:
Voor degene die deze heeft, NICE!
6900K
64GB geheugen
250GB 850EVO
1600W Platinum voeding
X99 Bord van asus (geen idee meer welke, zat nieuw ergens rond de 400+)
Stond eigenlijk alleen te wachten op 2 quadro kaarten die nooit meer gingen komen.
(memtest heeft hij al gehad)
Helaas wel helemaal zonder dozen/acc, stonden er gewoon onder maar blijkbaar hebben ze flink opgeruimd.
[ Voor 8% gewijzigd door Loggedinasroot op 26-07-2017 00:19 ]
Ik krijg daar dan wel een dubbel gevoel bij, want ik neem aan dat die in opdracht is gemaakt voor iemand, die wel heeft betaald, maar hem nooit geleverd heeft gekregen?rdejongjr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:43:
Voor degene die deze heeft, NICE!
6900K
64GB geheugen
250GB 850EVO
1600W Platinum voeding
X99 Bord van asus (geen idee meer welke, zat nieuw ergens rond de 400+)
Stond eigenlijk alleen te wachten op 2 quadro kaarten die nooit meer gingen komen.
(memtest heeft hij al gehad)
Helaas wel helemaal zonder dozen/acc, stonden er gewoon onder maar blijkbaar hebben ze flink opgeruimd.
Vergeet alleen niet dat FabrieksGantie van mindere kwaliteit is als De garantie die de winkel moet geven. Wat als Gigabyte de RMA heeft afgekeurd omdat er beschadigingen op zit? Of EVGA die de garantie laat verlopen omdat hij bij Afuture al langere tijd in het Magazijn ligt?Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:04:
Voor 50% onder nieuwprijs vind je niet. Garantie hoeft bij normale merken als Gigabyte geen probleem te zijn
Dat klopt, maar een fabrieksgarantie van een paar jaar op een produkt dat vrij recent in de markt is gekomen (ik noem bijv het AOC scherm wat ik heb 'gewonnen') is nog steeds wel van toepassing.loki504 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:42:
[...]
Vergeet alleen niet dat FabrieksGantie van mindere kwaliteit is als De garantie die de winkel moet geven. Wat als Gigabyte de RMA heeft afgekeurd omdat er beschadigingen op zit? Of EVGA die de garantie laat verlopen omdat hij bij Afuture al langere tijd in het Magazijn ligt?
Dit hoeft natuurlijk niet in alle gevallen zo te zijn, er zijn fabrikanten die fabrieksgarantie bijv. op serienummer accepteren en waarbij dit proces dus vrij gemakkelijk is. Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:01:
[...]
Dat klopt, maar een fabrieksgarantie van een paar jaar op een produkt dat vrij recent in de markt is gekomen (ik noem bijv het AOC scherm wat ik heb 'gewonnen') is nog steeds wel van toepassing.
Daarnaast kan ook een winkel een RMA afkeuren omdat er beschadigingen op zitten en het is dan ook jouw woord tegen dat van hun dat de beschadigingen er al op zaten toen je hem kreeg.
Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn, als de koper verstandig genoeg is geweest en heeft gekozen voor vooruit te betalen met Credit Card, PayPal (als dit mogelijk was) of bijv. betaling bij afhalen zal hij geen schade hebben gehad. Want nog niet betaald, of CC / PayPal zal hem vergoeden via hun aankoopbescherming.Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 06:22:
[...]
Ik krijg daar dan wel een dubbel gevoel bij, want ik neem aan dat die in opdracht is gemaakt voor iemand, die wel heeft betaald, maar hem nooit geleverd heeft gekregen?
Dus die persoon kan naar zijn geld en pc fluiten, terwijl iemand anders zijn systeem voor een prikkie heeft gekocht?
[ Voor 36% gewijzigd door Dennism op 26-07-2017 08:30 ]
Tja, ditzelfde probleem heb je dan ook bij 2e handse produkten (veel RAM-fabrikanten zoals Corsair hebben er een handje van) en toch zijn de meeste mensen er dan minder op bedacht.Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:22:
[...]
Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.
En wat nou als ik een van mijn Afuture facturen zou pakken en er dan gewoon een heel ander product opzet? Ze kunnen die facturen toch niet meer verifiëren.Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:22:
[...]
Er zijn echter ook fabrikanten die fabrieksgarantie alleen accepteren met een factuur op naam van een erkende dealer, die je in dit geval mogelijk niet zal krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door dehardstyler op 26-07-2017 09:43 ]
Als je graag fraude wil plegen met vervalste documenten voor een klein gewin kun je dat natuurlijk altijd proberen. Het lijkt mij echter niet verstandig en ik zou het dan ook nooit aanraden.dehardstyler schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:43:
[...]
En wat nou als ik een van mijn Afuture facturen zou pakken en er dan gewoon een heel ander product opzet? Ze kunnen die facturen toch niet meer verifiëren.
Ik heb niks gekocht trouwens, was gewoon benieuwd.
Nee dat is het inderdaad niet waard. Maar ja, ik vind het altijd zo triest dat een fabrikant gaat zitten janken om een bon, terwijl bijvoorbeeld een scherm 6 maanden uit is. Geef dan vanaf de release date 3 jaar garantie op die gevallen zou je denken...Dennism schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Als je graag fraude wil plegen met vervalste documenten voor een klein gewin kun je dat natuurlijk altijd proberen. Het lijkt mij echter niet verstandig en ik zou het dan ook nooit aanraden.
Dat hoeft niet zoveel te zeggen, er zijn gewoon redelijk wat fabrikanten die geen fabrieksgarantie aanbieden zonder bon (in sommige gevallen zelfs enkel op naam) van een door hun geautoriseerde dealer. Daar het veilingbedrijf dat niet is, zal zo'n bon in dat soort gevallen veelal geen waarde hebben wil je aanspraak maken op fabrieksgarantie.Viper® schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:02:
Je krijgt een factuur van de veiling voor de aankoop van het product.
Dit lijkt mij bewijs dat het product officieel aangekocht is en niet gestolen.
Bij low end producten kan dit bijv. ook een maatregel zijn de prijs te drukken. Een fabrikant die geen (lange) fabrieksgarantie, of een fabrieksgarantie met strenge voorwaarden aanbied kan bijvoorbeeld zijn producten vaak wat goedkoper aanbieden. Het kan dus best zijn dat het niet voeren van een fabrieksgarantie verwerkt zit in de prijs, waardoor je als consument uiteindelijk minder betaald hebt, maar qua garantie puur afhankelijk bent van de verkoper.dehardstyler schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:01:
[...]
Nee dat is het inderdaad niet waard. Maar ja, ik vind het altijd zo triest dat een fabrikant gaat zitten janken om een bon, terwijl bijvoorbeeld een scherm 6 maanden uit is. Geef dan vanaf de release date 3 jaar garantie op die gevallen zou je denken...
[ Voor 29% gewijzigd door Dennism op 26-07-2017 10:13 ]
Same. Ik had een partij kabels gekocht voor specifiek een SFP+ kabel. Ik dacht dat het 0.5m zou zijn maar het is 2mMetaalhoofd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:54:
Vandaag de spullen opgehaald en afgezien van de monitoren, is alles nog gesealed of duidelijk nooit uit de (anti-statische) verpakking gehaald.
Dus ik kwam een partij (cat) kabels ophalen lot 449, die bleken door iemand anders meegenomen te zijn, (die zijn telefoon niet oppakte,)Koenstrijder schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:57:
[...]
Same. Ik had een partij kabels gekocht voor specifiek een SFP+ kabel. Ik dacht dat het 0.5m zou zijn maar het is 2m. Toen bleek er ook nog zo'n 50m aan cat7 en 30m aan cat6a en 110m aan cat5 bij te zitten. Erg blij mee, het moederbord is ook zo goed als nieuw.
[ Voor 19% gewijzigd door Bas1978 op 27-07-2017 20:11 . Reden: update ]
Aii dat is wel minder. Die van mij zaten bij de Startech lot 1834-563. Ik heb nog even mijn telefoonnummer gechecked en ze hebben het goede nummer. Overigens ben ik ook niet gebeld. Wat voor kabels waren het precies?Bas1978 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:35:
[...]
Dus ik kwam een partij (cat) kabels ophalen lot 449, die bleken door iemand anders meegenomen te zijn, (die zijn telefoon niet oppakte,)Dus nu kreeg ik de restanten een doos hdmi kabels en heel veel sata en power kabels. Nu had ik toevallig wel hdmi kabels nodig dus dat maar geaccepteerd maar ik kon ook kiezen voor crediteren wat wel weer netjes was van onlineveilingmeester. Maar ja, verder zat bij mij ook het meeste nog nieuw in doos behalve de hoofdtelefoon die verpakking was duidelijk eerder open geweest. En de xeon verpakking was ook open hoewel het kan zijn dat het labeltje door de hitte losgelaten heeft.
Corsair is een van de makkelijkste fabrikanten qua garantie/rma afhandeling. Ook zonder bon zullen zij je graag van dienst wezen. Spreek uit ervaring.Metaalhoofd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:33:
[...]
Tja, ditzelfde probleem heb je dan ook bij 2e handse produkten (veel RAM-fabrikanten zoals Corsair hebben er een handje van) en toch zijn de meeste mensen er dan minder op bedacht.
[/quote]
Okee, want in hun garantie voorwaarden staat weer nadrukkelijk dat bon verplicht isRamon m schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Corsair is een van de makkelijkste fabrikanten qua garantie/rma afhandeling. Ook zonder bon zullen zij je graag van dienst wezen. Spreek uit ervaring.
Dit is dan mogelijk wel afhankelijk per afdeling oid, ik had namelijk bij zover een AIO koeler als een geheugen kitje een factuur nodig bij het RMA sturen naar corsair.Ramon m schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Corsair is een van de makkelijkste fabrikanten qua garantie/rma afhandeling. Ook zonder bon zullen zij je graag van dienst wezen. Spreek uit ervaring.
Had het zelf bij een AIO. Had ook geen bon. Ze vroegen met om bonnen van andere Corsair producten. Dit was voldoende voor hun en kreeg voor mijn oude H100 een V2 versie.Dennism schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:41:
[...]
Dit is dan mogelijk wel afhankelijk per afdeling oid, ik had namelijk bij zover een AIO koeler als een geheugen kitje een factuur nodig bij het RMA sturen naar corsair.
Komt 40,36% kosten bij. Eerst 16% veilingkosten en daarna 21% btw(ook over veilingkosten)Viper® schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:17:
Zat nog ff snel te kijken bij de laatste verkoop van afuture.
ik sta nog steeds te kijken wat mensen bieden
https://www.biedenwin.nl/nl/veilingen/1860/kavels/3
Deze bijvoorbeeld, een WD PR4100 nas met 4x8 TB WD RED schijven.
1031,- dat is rond de 1400+ euro. Voor een tweedehands NAS met onbekende status, geen garantie (WD eist volgens mij een factuur van een officiele reseller). Hij is nieuw rond de 1600?
desalniettemin, opgeteld nog steeds 1400 euro.Veilingkosten BTW kavel
De bijkomende kosten over een BTW kavel zijn 12% opgeld en hierover heen 21% BTW berekend.
[ Voor 62% gewijzigd door Yorinn op 02-08-2017 23:09 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-09-2017 07:32 ]
Controleer even de recensies van Beat-it hier op Tweakers, ik durf niet te bestellen.BoAC schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:36:
Lijkt er wel op. Op de site is wel het eea veranderd:
- © 2017 Afuture.nl (Afuture is een handelsnaam van Beat-it.nl)
- Afhalen is niet meer mogelijk
- Facturen kun je niet meer downloaden maar je orders zijn wel te zien
Verder is het afwachten hoe de klantenservice is
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Afschrijving lijkt wel mee te vallen, ze hebben er zoals het lijkt +- €6000 excl. BTW voor betaald. Komt natuurlijk nog wel wat operationele kosten bij voor het 3 maanden runnen van de business, maar ze zullen ook vast wat verkopen gehad hebben die periode.sambalbaj schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:03:
Lekkere afschrijving dan voor Beat-it.
En een compliment eigenlijk voor curator Lonis dat hij zoiets incourants ten gelde heeft weten te maken ten gunste van de boedel.
Wat is daar slecht aan, dit had dag 1 van het faillissement al kunnen gebeuren. Als je als oud Afuture klant +- een half jaar later nog niet je facturen en order historie veiliggesteld hebt dan kun je je beter afvragen wat daar aan de klant kant misgegaan is.BoAC schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:21:
Dat order historie is verwijderd en klanten met order historie niet zijn geinformeerd voordat dit besloten is, vind ik ronduit slecht..
[ Voor 23% gewijzigd door Dennism op 16-09-2017 00:19 ]
Overigens is een betaalbewijs nog wat anders, als ze dát inderdaad vragen. Heb je geen pintransactie op je afschriften staan?3. U heeft een factuur nodig i.v.m. een garantieclaim bij de fabrikant of om een andere reden
Beat-it.nl heeft enkel bovenstaande zaken uit de boedel overgenomen. Wij hebben geen toegang tot de administratie van de VOF en kunnen helaas dan ook geen facturen o.i.d. overleggen. Ook is de orderhistorie volledig gewist en niet meer toegankelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Bastiaan op 15-10-2017 18:59 ]
Maak een uitdraai van het bankafschrift of creditcardoverzicht van de betaling, en geef daarbij uitleg dat je de originele factuur van Afuture i.v.m. het faissement niet meer kunt krijgen en dat je hoopt dat het toch genoeg is. Misschien heb je geluk en doen ze niet zo moeilijk.R3no2013 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:51:
Ik zit met iets lastig. Mijn fractal design R4 heb ik bij afuture gekocht en hiervan is sinds kort de front audio jack kapot gegaan. Nu vraagt, en begrijpelijk Fractal, een betalingsbewijs. Ik heb alle mails gearchiveerd maar die betalingsbewijzen zijn nu waardeloos (aangezien dit op de website te raadplegen was).
Hoe kan hier toch aankomen?
Goed idee. Daar had ik niet zo meteen aan gedacht.Tom-Z schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:02:
[...]
Maak een uitdraai van het bankafschrift of creditcardoverzicht van de betaling, en geef daarbij uitleg dat je de originele factuur van Afuture i.v.m. het faissement niet meer kunt krijgen en dat je hoopt dat het toch genoeg is. Misschien heb je geluk en doen ze niet zo moeilijk.
Ik heb hem destijds gedownload, maar hij stond ook gewoon in mijn mailadres die ik meegegeven had bij het bestellen. Misschien dat je daar je factuur nog kan vinden?chim0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:56:
Excuus voor deze megakick en waarschijnlijk kansloze vraag maar heeft er iemand toegang tot Afuture facturen, indien deze nog bestaan, of weet je bij wie ik moet zijn als ze nog bestaan? Heb diverse topics doorgespit en op internet gezocht maar kon niks vinden. Ik weet dat je ze toentertijd moest downloaden maar niet gedaan helaas. Ben op zoek naar een PC, die ik er ooit heb gekocht. Ik weet het, het is vergezocht maar ik denk ik probeer het gewoon. Nogmaals excuus als het ongepast is!
Nope, had ik al gekeken natuurlijk. Nou ja, jammer dan. Het is op zich niet erg. Moet binnenkort wat doen aan die PC en ik dacht dat ik hem daar had gekocht. Wilde gewoon alvast kijken wat erin zat want dat weet ik niet meer. Ding is meer dan 5 jaar geleden aangeschaft.Rutger schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
Ik heb hem destijds gedownload, maar hij stond ook gewoon in mijn mailadres die ik meegegeven had bij het bestellen. Misschien dat je daar je factuur nog kan vinden?
Dat zat er aan te komen, als je de faillissementsverslagen had gevolgd dan was dit helaas als vrij snel duidelijk na het faillissement gezien o.a. de vordering van de belastingdienst.The Fatal schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:37:
Ik kan fluiten naar mijn geld:
In reactie op uw verzoek om nadere informatie met betrekking tot het faillissement van Afuture V.O.F. bericht ik u hierdoor dat het faillissement op afzienbare termijn zal worden opgeheven bij gebrek aan baten. Dit houdt in dat er geen uitkering aan de concurrente crediteuren zou kunnen worden gerealiseerd. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.
In de hoop u hierdoor naar behoren te hebben geïnformeerd.
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq