Afhandeling faillissement Afuture

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van de aangekondigde aanvraag van faillissement van Afuture en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen. Dit topic is een vervolg op Afuture failliet?, maar valt onder stricte regels.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

jesse111 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:32:
Voor garantie kan je nu ook bij Azerty terecht, zij nemen de garantie van Afuture NIET over, maar ze helpen jou wel als je niet weet hoe je de garantieprocedure bij een fabrikant in gang kan zetten.

Check https://azerty.nl/afuture voor meer info.
PAHvandam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:32:
Ook in het insolventieregister staat officieel dat Afuture failliet verklaard is. Hieronder de informatie volgens http://insolventies.rechtspraak.nl/ :

Naam: Afuture
Vestigingsadres: Turbinestraat 6 3903LW Veenendaal
KvK-nummer: 30211596

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
23-03-2017 16.mne.17.133.F.1300.1.17 Uitspraak faillissement op 21 maart 2017

Curator: Mr. L.T. Lonis
Adres: Postbus 155 8200AD Lelystad
Telefoon: 0320-289888

Rechtbank: Rechtbank Midden-Nederland
Rechter-commissaris: mr. Hofman
Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000011933:F001
Insolventienummer: F.16/17/133
Inmiddels staat deze informatie op de website:

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat Afuture op 21-03-2017 failliet is verklaard door de rechtbank Midden-Nederland.

Tot curator is aangesteld:
Curator: Mr. L.T. Lonis
Adres: Postbus 155 8200AD Lelystad
Email: r.lonis@okkerse-schop.nl
Telefoon: 0320-289888
Het insolventienummer: F.16/17/133.

[ Voor 43% gewijzigd door Microkid op 31-03-2017 18:43 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:42:
Voor wie dat nog niet heeft gedaan. Ik zou alle facturen even downloaden, want als ze failliet zijn dan werkt straks de website niet meer en heb je ook geen factuur meer. Dus eventuele garantie bij een derde partij zoals een overname kandidaat, leverancier of fabrikant kun je dan waarschijnlijk ook vergeten.
het voordeel van RMA is dat je eigenaar blijft van het ding. Het ligt dus óf bij hun in de shop of het ligt bij de fabrikant ter reparatie.

Zodra er een curator is dit direct kenbaar maken!

edit: voorbeeldbrief van de website van de consumentenbond om aan te geven dat een product jouw eigendom is en daarom geen deel uitmaakt van de failliete boedel:
https://www.consumentenbo...-een-failliet-bedrijf.doc
terror538 in 'nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt gee...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluF
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 11:11
Garantie afhandelingen (garantie termijn van 2 jaar of langer)
Hoe moeten die nu afgehandeld worden?
Via de fabrikant zelf of hoe moet ik dit nu zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-06 20:12
FluF schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:15:
Normaalgezien wel :) Bekijk je best in je aankoopdocumenten en garantievoorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 18:00

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
Mnstrspeed schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:09:
Ik heb ~2 maanden geleden een moederbord RMA gestuurd via Afuture. Kreeg bericht dat ze een vervangend exemplaar van de fabrikant hebben ontvangen, maar daar kan ik nu zeker ook naar fluiten? :/
Een door jouw aangeboden RMA-goed dat bij Afuture ligt is nog steeds jouw eigendom en valt dus niet onder de failliete boedel! Deze kun je dus terugvorderen bij de curator. Je dient wel bewijs over te dragen dat jij de eigenaar bent (factuur bijvoorbeeld).

Zie ook
https://www.consumentenbo...uct-kapot-winkel-failliet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Het downloaden van facturen geeft mij een 500, andere mensen ook last van? Betreft ook wel producten uit 2011, dus maakt waarschijnlijk niet zo heel veel uit maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Je kan inderdaad bij de fabrikanten aankloppen, echter zijn zij niet verantwoordelijk om de reparatie aan te nemen/uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:01
Yup, Factuur nog even snel downloaden bij Afuture, daarna direct naar de fabrikant garantie verhalen. Soms zijn er ook Winkels die dit voor je willen doen, echter vaak wel tegen betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
PROnline schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Wat je zegt is voor de helft waar. Ja, je moet je melden bij de curator. Maar wel als eigenaar van het goed en niet als schuldeiser. Spullen die niet van Afuture zijn, zijn geen onderdeel van de inboedel. En moeten gerepareerd of niet, weer terug naar de rechtmatige eigenaar.
Dit betekend dan dat je het gekocht hebt het theoretisch ook van jou is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:22

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

NotSoSteady schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Je kan inderdaad bij de fabrikanten aankloppen, echter zijn zij niet verantwoordelijk om de reparatie aan te nemen/uit te voeren.
Vaak is er ook nog een regionale distributeur, waar je mogelijk terecht kan?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 18:00
LiquiD-AciD schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Dit betekend dan dat je het gekocht hebt het theoretisch ook van jou is toch?
Ook daar is genoeg over te vinden met google:
https://www.consumentenbo...ent/faillissement-rechten

Korte versie: meld je bij de curator...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FluF
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 11:11
Heb het al gevonden,

Zal hem even posten ter info voor meerderen:

Product kapot en de winkel failliet
Wat kun je doen als een product kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

Wat zijn je rechten?
Als je nog fabrieksgarantie hebt op het (ondeugdelijke) product, kun je bij de fabrikant of importeur van het product terecht. Als je geen garantie meer hebt, kun je alleen nog terecht bij het (failliete) bedrijf. De kans op een oplossing is dan erg klein. Als een failliet bedrijf wordt overgenomen door een ander bedrijf, dan kun je bij het nieuwe bedrijf klagen.

Wat kun je zelf doen?
  • Ga na wie de curator is, leg hem de klacht voor en vraag of hij voor een oplossing kan zorgen.
  • Ga na of je een garantiebewijs hebt van de fabrikant of importeur.
  • Heb je het apparaat ter reparatie ingeleverd bij het failliete bedrijf? Laat de curator per brief weten dat je de eigenaar bent en dat het betreffende product daarom niet in de failliete boedel valt. Het is van belang dat je kunt aantonen dat het product van jou is. Stuur daarom een kopie van de aankoopbon en de reparatiebon mee. Het product moet altijd worden teruggegeven, al dan niet gerepareerd.
ItsShowTimeZ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Yup, Factuur nog even snel downloaden bij Afuture, daarna direct naar de fabrikant garantie verhalen. Soms zijn er ook Winkels die dit voor je willen doen, echter vaak wel tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 825765

Ik heb nog een pro forma factuur van 1300€.
Kan ik deze gebruiken als effectieve factuur?
Om toch nog iets terug te krijgen misschien.

Jammer, altijd tevreden geweest van afuture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
windwarrior schreef op Tuesday 21 March 2017 @ 13:17:
Het downloaden van facturen geeft mij een 500, andere mensen ook last van? Betreft ook wel producten uit 2011, dus maakt waarschijnlijk niet zo heel veel uit maar toch.
Heb mijn facturen net nog kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
Anoniem: 825765 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:21:

Hangt er weer vanaf hoe je betaald hebt... Via Ideal of dergelijke kan je er wss naar fluiten... Creditcard of Paypal kan je weer geluk hebben...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wauw dit kwam onverwacht... Altijd fijne ervaringen gehad met deze tent. Hoe zij echter plotseling weg zijn en nog steeds betalingen hebben geaccepteerd is alles behalve netjes.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Yariva schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:22:
Wauw dit kwam onverwacht... Altijd fijne ervaringen gehad met deze tent. Hoe zij echter plotseling weg zijn en nog steeds betalingen hebben geaccepteerd is alles behalve netjes.
Zo gaat dat altijd bij faillissementen, zo lang mogelijk doorgaan ivm mogelijke doorstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

windwarrior schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
Ik heb ze een paar minuten geleden nog binnen gehaald... Heb je recentere facturen die je wel kan downloaden?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
Anoniem: 825765 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:21:

Het lijkt me toch dat als je vooruit betaald hebt (met bijvoorbeeld iDeal) en je hebt een proforma factuur dat je je in ieder geval kunt melden als schuldeiser. Of je daadwerkelijk ooit eens je geld terug krijgt is natuurlijk afwachten. Waarschijnlijk kun je er naar fluiten. In dat geval fluit ik met je mee :/. Ik heb vrijdagmiddag nog een bestelling gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door _reboot_ op 21-03-2017 15:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel van belang is dat Afuture een vennootschap onder firma (V.o.F.) is.
Daarvoor gold tot twee jaar terug dat bij een faillissement ook de vennoten direct aansprakelijk waren.
Daar is wat aan veranderd en moet bij de vennoten ook apart faillissement mee aangevraagd worden (en door de rechtbank beoordeeld worden) en dat betekend dat het geen automatisme meer is dat die ook failliet gaan maar van het geval af hangt. Dat is bepalend voor de inhoud van de boedel en de reikwijdte van de curator.

http://www.faillissementa...-een-v-o-f-failliet-gaat/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Yariva schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:22:
Als Part-time medewerker kan ik zeggen dat dit ook voor ons onverwacht is gekomen. Nadat de eigenaren de knoop hebben doorgehakt hebben zij meteen de website gesloten. Tot dan gingen zij wel uit van een mogelijke doorstart/overname oid.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:21
Toen Afuture in Arnhem zat, heb ik daar gewerkt.
Ik wilde net de eigenaar een bericht sturen (voor jullie) via FB en het profiel is inmiddels verwijderd of niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

Thomg

Aww yiss

windwarrior schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:17:
2011 niet, 2012 en nieuwer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Yariva schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:23:
[...]

Ik heb ze een paar minuten geleden nog binnen gehaald... Heb je recentere facturen die je wel kan downloaden?
Nee, helaas niet, maar screenshots genomen. Maar meeste producten heb ik toch niet meer dan 5 jaar garantie op (I guess?) dus is opzich niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

PAHvandam schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Als Part-time medewerker kan ik zeggen dat dit ook voor ons onverwacht is gekomen. Nadat de eigenaren de knoop hebben doorgehakt hebben zij meteen de website gesloten. Tot dan gingen zij wel uit van een mogelijke doorstart/overname oid.
Kan je eventueel meer vertellen aan de Tweakers wat er nu precies is gebeurd of weet je ook erg weinig van de situatie? Als je niets mag vertellen, alle begrip, wel balen voor je.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:24
Thomg schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:26:
[...]

2011 niet, 2012 en nieuwer wel.
Ik heb hier een factuur van mei 2012 die ik gewoon kan downloaden.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Slavy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Kan je eventueel meer vertellen aan de Tweakers wat er nu precies is gebeurd of weet je ook erg weinig van de situatie? Als je niets mag vertellen, alle begrip, wel balen voor je.
Wat ik op dit moment kan vertellen is dat tot het einde alles geprobeerd is om een oplossing te zoeken voor zowel medewerker, bedrijf en ook jullie als consument. Helaas is dit op niets uitgelopen waardoor de stekker er nu uit gaat. Ik weet dat zowel de webshop als de klantenservice gesloten werden om verdere problemen te voorkomen. Wel hebben wij tot het einde (Vrijdag) alle producten verzonden die we konden verzenden. Daarna wisten wij als medewerkers niet dat we Maandag thuis konden blijven.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 16:52
zo zonde, was een top winkel met goeie service. Erg jammer dat ze het niet gered hebben, had ook totaal niet verwacht dat ze dicht zouden gaan. Dacht dit is een gezond bedrijf goeie reviews...had het eerder van een maxict ofzo verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:56

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik kan nog steeds bestellen bij Afuture.nl
Er is niets bekend van surceanse of faillisement.
Ik zie alleen maar geruchten, maar nergens gestaafd met onderbouwingen.
Ik ben overigens zakelijke klant van Afuture, mogelijk dat dat nog iets uitmaakt.

Ik zal er vanavond eens langs rijden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04
PAHvandam schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Wat ik op dit moment kan vertellen is dat tot het einde alles geprobeerd is om een oplossing te zoeken voor zowel medewerker, bedrijf en ook jullie als consument. Helaas is dit op niets uitgelopen waardoor de stekker er nu uit gaat. Ik weet dat zowel de webshop als de klantenservice gesloten werden om verdere problemen te voorkomen. Wel hebben wij tot het einde (Vrijdag) alle producten verzonden die we konden verzenden. Daarna wisten wij als medewerkers niet dat we Maandag thuis konden blijven.
Dan heb ik net pech met mijn RMA denk ik. Woensdag bevestiging gekregen en mijn adres bevestigd maar heb verder geen verzendinformatie meer ontvangen helaas :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2023
https://nl.hardware.info/...-vraagt-faillissement-aan

Volgens een ''bron'' binnen Afuture heeft Afuture helaas officieel faillissement aangevraagd.

Rozen? Zijn rood. Hotel? Trivago. Elektrisch rijden? Doen we op de kermis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
GerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:31:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik kan nog steeds bestellen bij Afuture.nl
Er is niets bekend van surceanse of faillisement.
Ik zie alleen maar geruchten, maar nergens gestaafd met onderbouwingen.
Ik ben overigens zakelijke klant van Afuture, mogelijk dat dat nog iets uitmaakt.

Ik zal er vanavond eens langs rijden.
Je kan niet bestellen.
Er is geen mogelijkheid tot het selecteren van een betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

windwarrior schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Nee, helaas niet, maar screenshots genomen. Maar meeste producten heb ik toch niet meer dan 5 jaar garantie op (I guess?) dus is opzich niet zo'n probleem.
Je zou nog in je mailbox kunnen controleren. Ik heb nog een boel oud facturen met de mail gestuurd gekregen.

En inderdaad... Kingston life-time garantie zou hiervoor in de aanmerking kunnen komen. Maar die doen daar nooit zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 00:03
Ik vind het ook echt super zonde, weer één minder. Dat krijg je helaas in een competatieve markt waar de marges flinterdun zijn. Mark my words over een aantal jaar zullen de Megekko's van deze wereld ook omvallen. B2C leveren met deze dunne marges maar wel met de plichten van het consumentenrecht is gewoon haast niet te doen in een wereld waar mensen over een paar cent naar een ander gaan.

Ik heb 27 orders bij Afuture staan sinds 2010. Onderhand zijn er nog maar twee betrouwbare en goedkope hardwarezaken over. Azerty en 4Launch. Hopelijk is hun een beter leven beschoren.

RIP Afuture.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:56

GerkeP

Vragen mag altijd........

Die bronnen ken ik niet.
Ik zie nog steeds geen enkel bewijs, alleen maar onderbuikgevoelens.

Is dit geen wraakactie van een ex medewerker oid?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Ik kan bevestigen dat het bericht van Hardware.info helaas klopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Balance op 21-03-2017 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:21
GerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:33:
Die bronnen ken ik niet.

Nah, waarom zou je als eigenaar je FB inactief maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Wat gebeurt er nu met die stock aan materiaal?
Straks allamaal gtx1080 op de kop tikken bij een vieling?

Of wat met mensen die zonet een volledige nieuwe pc hebben aangekocht via afuture?

Bewijs:
Update 13:26: Een bron binnen Afuture heeft bevestigd dat het faillissement officieel is aangevraagd.
https://be.hardware.info/...-vraagt-faillissement-aan

Die 'mogelijk' mag dus geschrapt worden

[ Voor 37% gewijzigd door Qinshi op 21-03-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
Ik heb de afgelopen jaren tientallen orders gedaan bij Afuture, in mijn ogen een top zaak met voor mij fantastische service. Zou eeuwig zonde zijn als ze echt failliet zijn.

Ik heb eind Januari nog een htpc/server bij ze besteld, gelukkig is dat gewoon allemaal normaal en netjes verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 08:38

The_Worst

Unox

Die bronnen ken ik niet.

Als het gebouw dicht is en alle social media dicht zitten, lijkt mij niet. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Die bronnen ken ik niet.

With all due respect, lees eerst alle info uit dit en vorige topic (inc hyperlinks die zijn gepubliceerd) alvorens je zo een comment maakt.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:44
Davidshadow13 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:33:
Ik vind het ook echt super zonde, weer één minder. Dat krijg je helaas in een competatieve markt waar de marges flinterdun zijn. Mark my words over een aantal jaar zullen de Megekko's van deze wereld ook omvallen. B2C leveren met deze dunne marges maar wel met de plichten van het consumentenrecht is gewoon haast niet te doen in een wereld waar mensen over een paar cent naar een ander gaan.

Ik heb 27 orders bij Afuture staan sinds 2010. Onderhand zijn er nog maar twee betrouwbare en goedkope hardwarezaken over. Azerty en 4Launch. Hopelijk is hun een beter leven beschoren.

RIP Afuture.
Met je eens. Mijn vorige werkgever verkocht wel eens iPads. Er zat in de aanbieding nog geen €20 euro marge op inclusief btw. Hiervoor een half uur vertellen en uitleg geven. Kun je nagaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Qinshi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:35:

Of wat met mensen die zonet een volledige nieuwe pc hebben aangekocht via afuture?
Waarschijnlijk terug naar de leverancier om die openstaande kosten te betalen. Vaak werken webshops sowieso maar met een kleine voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 19:13

Bejit

Svenska Faderland

Die bronnen ken ik niet.

Nee ze zijn echt failliet. Winkelpand e.d. is ook gesloten en telefoon wordt ook niet opgenomen.

Heel zuur voor iedereen, het personeel, tweakers als de eigenaars. Hoop stiekem toch dat ergens toch nog een doorstart wordt gemaakt, want Afuture heeft/had een goede naam.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Die bronnen ken ik niet.

Ockhams Razor zegt me dat ze op zijn minst uitstel van betaling hebben, hetgeen doorgaans helaas resulteert in een faillissement.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Geen wraakacties hier. Het is daadwerkelijk de (nog onofficiele) waarheid.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Yariva schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Je zou nog in je mailbox kunnen controleren. Ik heb nog een boel oud facturen met de mail gestuurd gekregen.

En inderdaad... Kingston life-time garantie zou hiervoor in de aanmerking kunnen komen. Maar die doen daar nooit zo moeilijk over.
Ik heb ze niet in mijn mailbox liggen helaas, nouja, mocht mijn voeding onverhoop nog stuk gaan (7 jaar garantie!), dan hoop ik dat ze genoegen nemen met een screenshotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kak, ik heb wel een geleverde bestelling, maar had een paar artikelen geannuleerd en zou dus nog 180 euro terug krijgen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 22:04

Nutellaah

Bits N Sites

Ik denk dat ik bij degene behoor die het laatste hebben besteld bij Afuture... Donderdagavond nog besteld (alles goed door hen opgevolgd). Dan 's avonds laat betaald en dan niets meer gehoord...

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 11:48
Heb nog om € 107,60 besteld aan ventilators. Drie ervan ware nog niet op stock...
Zou ik dit nog terug zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
Laat me wel zeggen dat ik het niet echt normaal vind dat er donderdag & vrijdag nog bestellingen werden aangenomen, terwijl er vrijdag dan "verstuurd werd wat kon". Lijkt me dat de bui daar wel een beetje zichtbaar was...

Jammer voor de klanten & het personeel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-03-2022
Is het al bekent waar je moet zijn ( Curator ) als schuld eiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
blinded schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:41:
Heb nog om € 107,60 besteld aan ventilators. Drie ervan ware nog niet op stock...
Betaald met creditcard of paypal: Ja
Rest: neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 09:12
Qinshi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:35:

Bewijs:
Update 13:26: Een bron binnen Afuture heeft bevestigd dat het faillissement officieel is aangevraagd.
https://be.hardware.info/...-vraagt-faillissement-aan

Die 'mogelijk' mag dus geschrapt worden
Ga er maar niet van uit dat er een veiling komt. Courante artikelen worden vaak via-via verkocht of terugverkocht aan de leverancier om openstaande facturen te verrekenen. Ook hebben veel distributeurs eigendomsvoorbehoud. Hou je alleen de incourante, oude meuk, drukwerk en inventaris over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 22:04

Nutellaah

Bits N Sites

Dema323 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:41:
Laat me wel zeggen dat ik het niet echt normaal vind dat er donderdag & vrijdag nog bestellingen werden aangenomen, terwijl er vrijdag dan "verstuurd werd wat kon". Lijkt me dat de bui daar wel een beetje zichtbaar was...

Jammer voor de klanten & het personeel natuurlijk.
In één van mijn mails vraag ik hen nog of ze denken of ik nu 24 maart 2017 mijn laptop (om op reis te gaan) zou kunnen ontvangen.. Het antwoord was ja...
Dan heb ik direct het geld overgeschreven :/

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:42:
[...]

In één van mijn mails vraag ik hen nog of ze denken of ik nu 24 maart 2017 mijn laptop (om op reis te gaan) zou kunnen ontvangen.. Het antwoord was ja...
Welja dat bedoel ik dus, maar misschien was het personeel niet op de hoogte van de 'staat' waarin alles zich bevond... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:42:
[...]

mjah, als het personeel van niets wist... dan geloofde ze dat waarschijnlijk..

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Als je afuture googled dan zie permanet gesloten staan.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 48% gewijzigd door Bilty op 21-03-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

blinded schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:41:
Ik zou zeggen: Sluit je maar aan in de rij van de schuldeisers.....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
Mount schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Ga er maar niet van uit dat er een veiling komt. Courante artikelen worden vaak via-via verkocht of terugverkocht aan de leverancier om openstaande facturen te verrekenen. Ook hebben veel distributeurs eigendomsvoorbehoud. Hou je alleen de incourante, oude meuk, drukwerk en inventaris over...
Dat zou wel kunnen betekenen dat we 900 series videokaarten in de veiling kunnen zien en 6000 of eerder processors van intel en misschien nog een aantal z97 moederboarden etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dema323
Bilty schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:43:
Als je afuture googled dan zie permanet gesloten staan.
Deze info kan ook door gewone gebruikers aangepast worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuuk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-02-2020
Ik heb 5 maart een telefoon besteld voor ruim €250,00 en betaald met iDeal.
Ik heb mijn pro forma factuur al gedownload, wat zijn verdere stappen om mijn geld terug te krijgen bij een faillissement?
Ik had al het gevoel dat er iets niet in de haak was, telefoon zou in 3-4 werkdagen geleverd worden maar 11 maart nog niets ontvangen of gehoord. Gelijk gemaild en als reactie kreeg ik dat er problemen waren met de leverancier en dat het "begin volgende week" (gerekend vanaf een zondag) zou komen. Afgelopen vrijdag nog niks, gelijk gemaild maar sindsdien geen reactie meer. Kan deze correspondentie mij helpen met het terugkrijgen van mijn geld? Aangezien mij dus een belofte gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zit het nu in elkaar? Ik heb een week geleden een order geannuleerd, omdat levering zo lang op zich liet wachten. Ik kan nu dus waarschijnlijk wel fluiten naar mijn centen, even kort door de bocht?
TweakerLuuk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:45:
Ik heb mijn pro forma factuur al gedownload, wat zijn verdere stappen om mijn geld terug te krijgen bij een faillissement?
Tja, kort door de bocht gezegd; van een kale kip kun je niet plukken. Het is dus afwachten of het bedrijf overgenomen gaat worden, dan kunnen dit soort zaken afwikkeld worden. Lukt dat niet, dan is het over en uit voor Afuture.
Ik had al het gevoel dat er iets niet in de haak was, telefoon zou in 3-4 werkdagen geleverd worden maar 11 maart nog niets ontvangen of gehoord. Gelijk gemaild en als reactie kreeg ik dat er problemen waren met de leverancier en dat het "begin volgende week" (gerekend vanaf een zondag) zou komen. Afgelopen vrijdag nog niks, gelijk gemaild maar sindsdien geen reactie meer. Kan deze correspondentie mij helpen met het terugkrijgen van mijn geld? Aangezien mij dus een belofte gemaakt is.
Zelf kreeg ik een vergelijkbare reactie, toen mijn bestelling maar niet geleverd werd.

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25
Voor degenen die hebben besteld: verliep de iDEAL betaling direct naar Afuture, of via een PSP? Dit kan je terugzien op je bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11
Titelupdate, zie ook update op de frontpage.

[ Voor 46% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2017 13:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 12:29
CH40S schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:46:
Hoe zit het nu in elkaar? Ik heb een week geleden een order geannuleerd, omdat levering zo lang op zich liet wachten. Ik kan nu dus waarschijnlijk wel fluiten naar mijn centen, even kort door de bocht?
Even kort door de bocht?
Iedereen die met Ideal of overschrijving heeft betaald mag achteraan in de rij aansluiten bij de schuldeisers. Dus die kunnen vrijwel altijd fluiten naar hun centen. De mensen die met CC of Paypal hebben betaald kunnen hun geld nog terughalen.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:46:
Voor degenen die hebben besteld: verliep de iDEAL betaling direct naar Afuture, of via een PSP? Dit kan je terugzien op je bankrekening.
Indd, indien via PSP, kan deze misschien alle verdere transacties die zij nog niet hebben uitgekeerd nog blokkeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 08:38

The_Worst

Unox

Zodra bevestigd is dat er faillissement is aangevraagd dan wordt er een curator aangesteld. Daar kan jij je als belanghebbende melden en dan (zeer waarchijnlijk) alsnog niks terugzien van je geld. Beloftes die gemaakt zijn met de belastingdienst en banken worden eerst ingelost daarna de leveranciers en als laatste de consumenten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02

Dido

heforshe

Aangezien mij dus een belofte gemaakt is.
offtopic:
Het hele idee van een faillissement is dat een bedrijf hun beloften niet meer kan nakomen. Of het nou gaat om levering van goederen of het betalen van rekeningen. Het klinkt misschien heel lullig, maar ze hebben niet alleen jou iets beloofd, maar ze hebben ook een heleboel schuldeisers iets beloofd. En die beloftes kunnen ze dus niet meer nakomen. En daarbij sta jij als klant meestal achteraan. Ik snap dat jouw 250 euro voor jou een hoop geld is, maar die staat tegenover schulden die waarschijnlijk in de miljoenen lopen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:46:
Lijkt geen PSP te zijn. Ik heb het volgende staan bij mijn afschrift:
SEPA iDEAL
IBAN: NL74ABNA0411589628
BIC: ABNANL2A
Naam: AFUTURE
The_Worst schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:48:
Zodra bevestigd is dat er faillissement is aangevraagd dan wordt er een curator aangesteld. Daar kan jij je als belanghebbende melden en dan (zeer waarchijnlijk) alsnog niks terugzien van je geld. Beloftes die gemaakt zijn met de belastingdienst en banken worden eerst ingelost daarna de leveranciers en als laatste de consumenten.
De curator gaat kijken of er overname mogelijkheden zijn. Als die er zijn en beklonken worden, lijkt het me dat de nieuwe partij deze openstaande zaken regelt? :)

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
CH40S schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Lijkt mij niet. Ik heb het volgende staan bij mijn afschrift:
[...]
Rechtstreeks dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Omega
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
mmm, Vrijdag nog 2 extra UniFi AP-AC Lite's bij hun in Veenendaal opgehaald.
Gisteren (maandag 20-03) er één willen terugbrengen aangezien het bij nader inzien toch overkill was.
Telefonisch +/- 18 wachtende, en toen ik er langs reed was alles donker en de poorten naar het ophaal punt dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Bij een faillissement zijn het vooral de consumenten die op de laatste plaats staan, bij de terug vordering van het geld.
Eerst worden de (grote) schuldeisers/leveranciers terug betaald. Meestal door verkoop van goederen.

Dus de meeste zijn hier hun geld kwijt.
Heeft ook geen nut om hier om de zoveel minuten te posten 'xxx besteld vorige week, krijg ik m'n geld terug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693464

Hai, Wat betreffende de garantie.. Hoe is dat dan geregeld? Wat voor recht heb je als consument dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
Anoniem: 693464 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:04:
Hai, Wat betreffende de garantie.. Hoe is dat dan geregeld? Wat voor recht heb je als consument dan?
Lees hierboven :) Je kan vragen aan de fabrikant, soms tegen meerprijs. Lees je garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je nog fabrieksgarantie hebt, dan kun je bij de fabriek nog aankloppen. En er is natuurlijk nog een optie, dat de curator een overname weet te regelen, dat gaat de curator als eerste doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dema323 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Lees hierboven :) Je kan vragen aan de fabrikant, soms tegen meerprijs. Lees je garantievoorwaarden.
Oh sorry, had per ongeluk door gescrollt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Fabrikant zou dit overnemen. Een bedrijf als Afuture dient alleen als "doorgeefluik" naar de distributeur of maker van het product. Die regelt dan weer een vervanger/reparatie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima, bedankt! Weet ik voldoende! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterdaniel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Een tijd terug heb ik wat computeronderdelen besteld bij Afuture. Alleen een processorkoeler moest nog geleverd worden, de rest van de onderdelen ligt (volgens de site van Afuture) wel klaar. Hoe groot is de kans dat ik die onderdelen nog krijg? Dat ik 129 euro kwijt ben voor de koeler is me inmiddels duidelijk, maar het zou de pijn wel verzachten als ik de rest nog wel kan krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
PAHvandam schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Fabrikant zou dit overnemen. Een bedrijf als Afuture dient alleen als "doorgeefluik" naar de distributeur of maker van het product. Die regelt dan weer een vervanger/reparatie.
Ik zou zeggen lees je eerst eens in in de wetgeving voordat je iets roept. :F

@Anoniem: 693464 :
De winkel is failliet, hoe zit het met garantie
Garantie is per definitie een verplichting tussen verkoper en klant. Voor de wet heeft de fabrikant geen enkele verplichting naar de eindgebruiker - Fabrieksgarantie is een stukje zekerheid wat de producent aan de winkelier geeft zodat deze geen heel grote risico's hoeft te calculeren.

Waar de fabrikant een eigen garantie naar de eindgebruiker geeft, is dit een extra service. Soms is er een standaard regeling voor, zoals vaak bij laptops en grote TVs die vanuit de fabrikant een pick-up & return garantie krijgen. Is die service er niet, dan kan er altijd gevraagd worden bij de fabrikant wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door LordSinclair op 21-03-2017 14:13 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 888777

[...]

Je kan er niet verder naast zitten..... garantie wordt altijd gegeven door de winkelier. Fabrieksgarantie is een leuke fallback als die winkelier er niet meer is maar is veelal beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
wouterdaniel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:08:
Een tijd terug heb ik wat computeronderdelen besteld bij Afuture. Alleen een processorkoeler moest nog geleverd worden, de rest van de onderdelen ligt (volgens de site van Afuture) wel klaar. Hoe groot is de kans dat ik die onderdelen nog krijg? Dat ik 129 euro kwijt ben voor de koeler is me inmiddels duidelijk, maar het zou de pijn wel verzachten als ik de rest nog wel kan krijgen...
Net langsgereden, ze zitten zaten bij mij om de hoek. De kans dat daar uberhaupt nog iets ligt is zeer klein..

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Dat hoop je dan maar.

Volgens de wet moet je bij de winkel van aankoop zijn. Die is er niet meer. Alles wat een fabrikant doet is coulance, tenzij anders overeengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Voor de gedupeerden die toevallig bij SNS Bank zitten: dit lijkt me een uitstekend moment om je inbegrepen aankoopverzekering eens aan te spreken. Volgens mij is die ook gewoon geldig bij faillissement.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyrr op 21-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
sambalbaj schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Dat hoop je dan maar.

Volgens de wet moet je bij de winkel van aankoop zijn. Die is er niet meer. Alles wat een fabrikant doet is coulance, tenzij anders overeengekomen.
Hangt allemaal een beetje af van de fabrikant, als deze genoeg klanten heeft die klant waren bij AFuture zal die misschien de moeite doen om de garantie van zijn artikelen volledig op zich te nemen (dan denk ik aan imagoschade van de fabrikant beperken)... Maar natuurlijk ligt dit volledig in hun handen en is dit momenten allemaal nog niet voorspelbaar vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
LordSinclair schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Ik zou zeggen lees je eerst eens in in de wetgeving voordat je iets roept. :F

[...]
Naar mijn weten heb ik meermaals contact gehad met fabrikanten/leveranciers (als consument zijnde) Waarbij ik door desbetreffende verkoper ben doorgestuurd onder het mom van: "Het is sneller als je het zo doet en je het aankoopbewijs laat zien dan dat wij het voor jou regelen."

Mijn aanname is dan ook dat als jij hard kan maken of dat product bij een bedrijf gekocht is, en ook binnen de garantietermijn valt, gewoon gerepareerd zal worden. Maar wat jij aangeeft zal ook kloppen, misschien dat fabrikanten dit verschillend aanpakken?

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Never mind.. was al eerder genoemd (had er overheen gelezen).

[ Voor 82% gewijzigd door DukeBox op 21-03-2017 14:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Laatst online: 20-06 12:12
Edit, dit stond er al 100x

[ Voor 112% gewijzigd door niekosniekos op 21-03-2017 14:31 . Reden: foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Laatst online: 19-06 19:52
niekosniekos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:29:
Kent iemand een ict'er die bij Afuture werkt? Zodat die even de site offline kan halen of een bannartje kan plaatsen?
Waarom staat het nog niet op de site van afuture zelf? Mensen kunnen gewoon nog bestellen namelijk!
Er is echt al honderd keer gezegd dat je geen betaalmethode meer kan kiezen, dus nee, je kan niet meer bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Nee je kan niet bestellen, betaalmethode is niet selecteerbaar.
Ben blij dat de site nog online is. Facturen erafhalen voor eventuele RMA's in de toekomst. Toch voor een aardig bedrag daar geshopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
niekosniekos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:29:
Kent iemand een ict'er die bij Afuture werkt? Zodat die even de site offline kan halen of een bannartje kan plaatsen?
Waarom staat het nog niet op de site van afuture zelf? Mensen kunnen gewoon nog bestellen namelijk!
Je kunt niet meer betalen. Dus mensen raken geen geld meer kwijt.

Vervelend zeg! Ik ging hier vaak spullen afhalen. 2 weken geleden nog 32gb ram voor nieuwe laptop afgehaald. Erg zuur voor mensen die nog geld te goed hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door kr4t0s op 21-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
Eerst kijken dan zeiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
PAHvandam schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Naar mijn weten heb ik meermaals contact gehad met fabrikanten/leveranciers (als consument zijnde) Waarbij ik door desbetreffende verkoper ben doorgestuurd onder het mom van: "Het is sneller als je het zo doet en je het aankoopbewijs laat zien dan dat wij het voor jou regelen."

Mijn aanname is dan ook dat als jij hard kan maken of dat product bij een bedrijf gekocht is, en ook binnen de garantietermijn valt, gewoon gerepareerd zal worden. Maar wat jij aangeeft zal ook kloppen, misschien dat fabrikanten dit verschillend aanpakken?
Er was laatst een topic hier waar een XFC voeding met een garantie van 5 jaar verkocht in 2014 geen garantie meer had omdat de productie datum 5 jaar geleden was.

Over het algemeen kan je stellen dat garantie wel goed geregeld is. Maar kunnen rare regels hebben zoals productie datum ipv verkoop datum. En extra/verborgen kosten. Vere van ideaal. En de reden dat winkels het aangeven is omdat zij op die manier extra verzendkosten hebben. Zelf zorg dragen voor verzending. En ook nog eens administratieve rom slomp hebben. En als ze dat bij de Consument kunnen leggen doen ze dat maar al te graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
  • Laatst online: 31-05 13:42
Weet iemand al wie de curator is?
Ik heb 17 februari een moederbord teruggestuurd naar Afuture onder garantie en inmiddels zou ik wel verwachten dat er door de fabrikant een nieuwe is geleverd aan Afuture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Laatst online: 31-05 23:00
pindakoek schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:33:
Weet iemand al wie de curator is?
Ik heb 17 februari een moederbord teruggestuurd naar Afuture onder garantie en inmiddels zou ik wel verwachten dat er door de fabrikant een nieuwe is geleverd aan Afuture.
Dat is nog niet bekend lijkt me. Als je die PC nodig hebt kun je beter nieuw mobo kopen en mocht je die via de garantie nog ooit krijgen verkopen via Vraag & Aanbod. Dit duurt vaak maanden als je het nog terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 00:30
3 weken geleden een nieuw computer gekocht, alles is binnen bij hun, maar ik heb m nog niet binnen. Is mijn 2000 euro weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:15

RvL

Xyrr schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:11:
Voor de gedupeerden die toevallig bij SNS Bank zitten: dit lijkt me een uitstekend moment om je inbegrepen aankoopverzekering eens aan te spreken. Volgens mij is die ook gewoon geldig bij faillissement.
Goede tip! Wel een paar voorwaarden:
Welke bedragen zijn verzekerd met de Aankoopverzekering?
Per kalenderjaar kun je maximaal € 2.500 vergoed krijgen.
Deze aankopen hebben een maximale vergoeding per gebeurtenis:
▪ Smartphones tot € 500.
▪ Audio-apparatuur, camera’s en computers tot € 1.000.
Ook heb je een eigen risico van €50.

Maar goed, dan moet je natuurlijk wel bankieren bij SNS...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
~[font size=30]Lees dit eerst!~[/font] - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles tig keer in het topic te herhalen.

Zie ook nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt geen nieuwe beste...

In de startpost staat alle tot nu toe bekende, belangrijke, informatie netjes bij elkaar; Yorinn in "Faillissement Afuture aangevraagd"

~[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:~[/color]
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
~[color=#009900]Wat wij wel graag zien:~[/color]
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.