Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 12:53
kr4t0s schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:36:
[...]

Dat is nog niet bekend lijkt me. Als je die PC nodig hebt kun je beter nieuw mobo kopen en mocht je die via de garantie nog ooit krijgen verkopen via Vraag & Aanbod. Dit duurt vaak maanden als je het nog terug krijgt.
Thnx voor je reactie, daar was ik al bang voor. Maargoed, een nieuw mobo kopen overleef ik wel. Ik leef op dit moment vooral mee met de mensen die een order hebben geplaatst voor flink wat centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
wouterdaniel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:08:

Een tijd terug heb ik wat computeronderdelen besteld bij Afuture. Alleen een processorkoeler moest nog geleverd worden, de rest van de onderdelen ligt (volgens de site van Afuture) wel klaar. Hoe groot is de kans dat ik die onderdelen nog krijg? Dat ik 129 euro kwijt ben voor de koeler is me inmiddels duidelijk, maar het zou de pijn wel verzachten als ik de rest nog wel kan krijgen...
Is gewoon onderdeel van de boedel geworden. Het is niet uitgeleverd, dus je hebt geen poot om op te staan.

Die onderdelen zijn nog niet van jou namelijk, want niet uitgeleverd.
zahh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:38:
3 weken geleden een nieuw computer gekocht, alles is binnen bij hun, maar ik heb m nog niet binnen. Is mijn 2000 euro weg
Bovenstaande geldt ook voor jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 21-03-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-08 14:53
Wat gebeurt er in dit geval met voorraad die niet meer terug verkocht kan worden aan de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
pindakoek schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:33:
Weet iemand al wie de curator is?
Ik heb 17 februari een moederbord teruggestuurd naar Afuture onder garantie en inmiddels zou ik wel verwachten dat er door de fabrikant een nieuwe is geleverd aan Afuture.
Een currator komt pas als ze failliet zijn verklaard. Uit de berichten begrijp ik dat het faillissement is aangevraagd. Als dat wordt uitgesproken dan zal de rechter ook een currator aanstellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Destiny op 21-03-2017 14:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

k0enf0rNL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:41:
Wat gebeurt er in dit geval met voorraad die niet meer terug verkocht kan worden aan de leverancier?
De curator zal in het ergste geval een inboedel uitverkoop houden. Volgens mij valt voorraad van eigen magazijn daar ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Elke keer als wij (als bedrijf) wat bestelden de afgelopen tijd hadden ze het zelf niet op voorraad. Vraag me dan ook af hoe groot die voorraad zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 21-03-2017 14:45 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers

Voor al jullie aangeschafte producten van het Merk OKI (printers en multifunctionals) kunnen jullie voor de garantie rechtstreeks bij ons terecht.

Wij geven steeds de garantie zelf op al onze machines, zonder tussenkomst van uw reseller.
Ik raad jullie ten stelligste aan jullie factuur te downloaden, deze hebt u wel nodig.

Indien u uw toestel binnen 1 maand na aankoop bij ons registreerde, hebt u 3 jaar on site garantie.
Indien we geen registratie hebben, valt u terug op 1 jaar on-site garantie.

U kunt hier een aanvraag tot garantie indienen:

België en Nederland: http://www.oki.be/tse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Wat vervelend voor de mensen die hier bestellingen hebben geplaatst en al betaald hebben. Voor de mensen die met paypal of achteraf betaling hebben betaald / creditcard zijn hier 9 van de 10 keer voor verzekerd.

Mensen die vooruit hebben betaald zijn denk ik de pineut.

Mensen met een RMA welke nog "Niet" bij het betreffende bedrijf ligt raad ik aan om een lijntje uit te zetten aan de fabrikant, dat een reactie vanuit tussenpartij uitblijft ivm mogelijk faillisement.

Sterkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oz_maximus
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 14:04
RvL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:38:
[...]

Goede tip! Wel een paar voorwaarden:

[...]

Ook heb je een eigen risico van €50.

Maar goed, dan moet je natuurlijk wel bankieren bij SNS...
Voor alle SNS rekening houders, denk er wel om de claim op tijd in te dienen en dat je een SNS betalen rekening dient te hebben. Uit de voorwaarden van SNS:

Hoe lang zijn je aankopen verzekerd?
De aankopen die je hebt gekocht met SNS Betalen zijn 30 dagen lang verzekerd. De dag van aankoop is
dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig wel eens zaken gedaan met Afuture.
Opvallend hadden ze in 2013 ook nog een Afuture in Arnhem, deze stond ook in de shopreviews, LeverancierID=7274 maar is inmiddels weg.
http://www.winkelen-in-ar...ls/Afuture.75808.65567.w/
Evion schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:25:
Toen Afuture in Arnhem zat, heb ik daar gewerkt.
Ik wilde net de eigenaar een bericht sturen (voor jullie) via FB en het profiel is inmiddels verwijderd of niet bereikbaar.
Wanneer zijn ze in Arnhem weggegaan?
wat was de reden ervoor.

verder lijkt de website nog gewoon functioneel en als je niet meer informatie zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand zou zijn zo op het eerste gezicht

Goeie tip betreffende de facturen.
Ik zag in mijn mailbox dat van mijn laatste 2 bestellingen ze via de email de pdf facturen al meegestuurd hadden (03/2016)

Erg zuur voor mensen die net onderdelen of een nieuwe pc gekocht hebben.
Op zich vreemd, aangezien je al betaald hebt en mogelijk sommige onderdelen daarvan op voorraad zijn, betekent dat dan niet dat in principe de spullen waar je voor betaald hebt onder jouw eigendom vallen. Of is dat pas bij een 'officiële overdracht', aangezien je een aankoopbewijs hebt.

Beetje hetzelfde als je fiets terugpakken na diefstal, het is nog steeds jouw eigendom

[ Voor 70% gewijzigd door Viper® op 21-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Viper® schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:55:
verder lijkt de website nog gewoon functioneel
Gelukkig lijkt ja..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34

[...]

verder lijkt de website nog gewoon functioneel en als je niet meer informatie zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand zou zijn zo op het eerste gezicht
Klopt en ook de prijzen worden nog steeds aangepast. Ik heb hier namelijk ook wat besteld en zie een niet nader genoemde headset vandaag voor 110 staan en gister 140. Dit is de werkwijze van afuture maar er is blijkbaar niemand die op de knop uitschakelen drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 10:56
Is er een kans dat ik mijn onderdelen kan ophalen wanneer er een curator is? Ik zag dat alle onderdelen wel al binnen waren, ze waren alleen nog niet verstuurd. Het gaat om ongeveer 2000 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
tiguan schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:45:
Elke keer als wij (als bedrijf) wat bestelden de afgelopen tijd hadden ze het zelf niet op voorraad. Vraag me dan ook af hoe groot die voorraad zou zijn.
Aardig, een hele loods vol vaak.

Alleen producten gingen net zo snel weg als het binnenkwam.
Opvallend hadden ze in 2013 ook nog een Afuture in Arnhem, deze stond ook in de shopreviews, LeverancierID=7274 maar is inmiddels weg.

[...]

wat was de reden ervoor.

Goeie tip betreffende de facturen.
Ik zag in mijn mailbox dat van mijn laatste 2 bestellingen ze via de email de pdf facturen al meegestuurd hadden (03/2016)

Erg zuur voor mensen die net onderdelen of een nieuwe pc gekocht hebben.
Op zich vreemd, aangezien je al betaald hebt en mogelijk sommige onderdelen daarvan op voorraad zijn, betekent dat dan niet dat in principe de spullen waar je voor betaald hebt onder jouw eigendom vallen. Of is dat pas bij een 'officiële overdracht', aangezien je een aankoopbewijs hebt.

Beetje hetzelfde als je fiets terugpakken na diefstal, het is nog steeds jouw eigendom
In Arnhem was het klein en een paar werknemers in Veenendaal was het enorm groot met wel 50 werknemers.

Vandaar :P

[ Voor 65% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2017 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[...]

wat was de reden ervoor.
Ze zijn begonnen in Veenendaal. Later zijn ze naar Arnhem gegaan. Ben daar wel eens geweest, maar dat was een klein pand. Toen zijn ze weer terug gegaan naar Veenendaal met een groot nieuw pand op het industrieterrein.

Voor zover ik weet is er altijd maar 1 zaak geweest, ze zijn alleen dus eens naar Arnhem gegaan en later weer terug naar Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Ze zijn begonnen in Veenendaal. Later zijn ze naar Arnhem gegaan. Ben daar wel eens geweest, maar dat was een klein pand. Toen zijn ze weer terug gegaan naar Veenendaal met een groot nieuw pand op het industrieterrein.

Voor zover ik weet is er altijd maar 1 zaak geweest, ze zijn alleen dus eens naar Arnhem gegaan en later weer terug naar Veenendaal.
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:12:
[...]

in 2016 heb ik spullen afgehaald, dat was aan het nieuwe grote pand in veenendaal dan, kon je voor parkeren en langs de zijkant zat de ingang voor afhalen.

Arnhem was ook een industrieterrein idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

zahh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
Is er een kans dat ik mijn onderdelen kan ophalen wanneer er een curator is? Ik zag dat alle onderdelen wel al binnen waren, ze waren alleen nog niet verstuurd. Het gaat om ongeveer 2000 euro....
Dat hangt er vanaf wat de insteek van de curator is. Is er hoop op een doorstart/overname, dan zal de curator eerder geneigd zijn om leveringen gewoon door te zetten. Is die er niet en wordt de boel afgebouwd, dan moet je gewoon achteraan aansluiten als schuldeiser (klanten komen pas na veel andere schuldeisers zoals de belastingdienst en banken).

Zie de volgende pagina van de consumentenbond voor meer info:
https://www.consumentenbo...ent/faillissement-rechten

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:13:
[...]

in 2016 heb ik spullen afgehaald, dat was aan het nieuwe grote pand in veenendaal dan, kon je voor parkeren en langs de zijkant zat de ingang voor afhalen.

Ik heb zo'n 2 jaar terug nog mijn huidige PC gekocht en opgehaald in Veenendaal. Arnhem was trouwens niet op een industrieterrein. Het was wel aan de rand van de stad, maar meer in een gebouw voor wat kleine ondernemers.

Sowieso erg jammer dat ze er niet meer zijn. Heb er de afgelopen 10+ jaar heel veel gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Viper® schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Voordat ze naar Arnhem zijn gegaan zaten ze ook op een industrieterrein in Veenendaal. Aan de andere kant van de stad dan waar ze nu zaten. Dat pand was behoorlijk wat kleiner en niet echt representatief, dus kan me wel voorstellen dat ze daar weg zijn gegaan, maar misschien was het nieuwe pand in Veenendaal iets te hoog gegrepen.
Overigens alle keren dat ik daar ben geweest zag het er uitgestorven en leeg uit. Dat was gewoon de normale inrichting van afhaalgedeelte van het pand. De medewerkers moesten ook altijd nog eerst uit het magazijn komen. Die paar mensen die nu zeggen dat het er leeg uitziet geloof ik dus ook wel, maar dat is niet anders dan het altijd al was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
pindakoek schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:33:
Weet iemand al wie de curator is?
Ik heb 17 februari een moederbord teruggestuurd naar Afuture onder garantie en inmiddels zou ik wel verwachten dat er door de fabrikant een nieuwe is geleverd aan Afuture.
Koop alvast een nieuwe, want dit gaat wel even duren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Caelorum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Voordat ze naar Arnhem zijn gegaan zaten ze ook op een industrieterrein in Veenendaal. Aan de andere kant van de stad dan waar ze nu zaten. Dat pand was behoorlijk wat kleiner en niet echt representatief, dus kan me wel voorstellen dat ze daar weg zijn gegaan, maar misschien was het nieuwe pand in Veenendaal iets te hoog gegrepen.
Overigens alle keren dat ik daar ben geweest zag het er uitgestorven en leeg uit. Dat was gewoon de normale inrichting van afhaalgedeelte van het pand. De medewerkers moesten ook altijd nog eerst uit het magazijn komen. Die paar mensen die nu zeggen dat het er leeg uitziet geloof ik dus ook wel, maar dat is niet anders dan het altijd al was :)
Klopt daarom kregen ze wat banken van Gigabyte omdat het altijd zo leeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerLuuk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-02-2020
Weet iemand hoe het zit met de klantenservice? Mails worden in ieder geval niet meer beantwoord.
Ik heb geprobeerd te bellen maar toen had ik 25 wachtende voor mij en dat waren er na 12 minuten nog steeds 21. Heeft er iemand wel succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-08 06:48
TweakerLuuk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:20:
Weet iemand hoe het zit met de klantenservice? Mails worden in ieder geval niet meer beantwoord.
Ik heb geprobeerd te bellen maar toen had ik 25 wachtende voor mij en dat waren er na 12 minuten nog steeds 21. Heeft er iemand wel succes gehad?
Is er wss niet meer, medewerkers mochten thuis blijven als ik het goed verstaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Dat zegt niet veel natuurlijk. Het was ook echt alleen bedoelt voor ophalen dus je was zo klaar. Ben er nooit langer dan 5 minuten geweest. Overigens waren er meestal wel andere klanten aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Dat hangt er vanaf wat de insteek van de curator is. Is er hoop op een doorstart/overname, dan zal de curator eerder geneigd zijn om leveringen gewoon door te zetten. Is die er niet en wordt de boel afgebouwd, dan moet je gewoon achteraan aansluiten als schuldeiser (klanten komen pas na veel andere schuldeisers zoals de belastingdienst en banken).

Zie de volgende pagina van de consumentenbond voor meer info:
https://www.consumentenbo...ent/faillissement-rechten
Idd
Wat je het beste kan doen is vragen aan de curator om de bestelling als nog te leveren, zeker als alle onderdelen op voorraad lijken te zijn
Product besteld en aanbetaald
Heb je een product besteld en aanbetaald bij een bedrijf dat failliet is gegaan? Neem contact op met de curator en meld je als schuldeiser. Je daarvoor deze voorbeeldbrief gebruiken. De curator kan vertellen of de bestelling nog geleverd wordt. Als dit niet het geval is, mag je de overeenkomst ontbinden en ben je vrij om elders te kopen. In principe heb je recht op je geld terug, maar je staat achter in de rij van schuldeisers, dus de kans dat je je geld nog terug krijgt is zeer klein. Vraag de curator schriftelijk om de 'leveringsverplichting' na te komen of om akkoord te gaan met ontbinding van de overeenkomst en je als schuldeiser voor het betaalde bedrag te erkennen. Als de curator aangeeft de leveringsverplichting na te willen komen, ben je verplicht dit aanbod te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Het was dan ook voornamelijk een webwinkel. Je kon er niet eens pinnen omdat dat niet mocht van de gemeente. De laatste keer dat ik daar onderdelen gekocht heb ben ik het gaan ophalen omdat ik geen zin had meer dan 2.000 euro aan spullen online te betalen. Juist omdat er regelmatig zaken falliet gaan heb ik het bedrag gepint en ben ik de onderdelen op gaan halen. Het risico met dat bedrag was de 20km rijden wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:22:
[...]
Het was dan ook voornamelijk een webwinkel. Je kon er niet eens pinnen omdat dat niet mocht van de gemeente. [...]
De laatste keer dat ik er was kon het (eindelijk) gewoon hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
Caelorum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:24:
[...]

De laatste keer dat ik er was kon het (eindelijk) gewoon hoor!
Lijkt me sterk, want dat mag inderdaad niet van de gemeente veenendaal op een industrieterrein :-)

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:24:
[...]

De laatste keer dat ik er was kon het gewoon hoor!
Dan is het later veranderd.

Bij mij was het 2 jaar terug ongeveer. Er werd toen vertelt dat het niet mocht van de gemeente omdat het bestemmingsplan het niet toestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

TweakerLuuk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:20:
Ik denk dat er niemand meer zit, dus dat zijn allemaal mensen die wachten tot er iemand opneemt.
En als ze het wachten zat zijn , dan denken de mensen achter aan de rij, YES weer eentje minder.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

made schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat er niemand meer zit, dus dat zijn allemaal mensen die wachten tot er iemand opneemt.
En als ze het wachten zat zijn , dan denken de mensen achter aan de rij, YES weer eentje minder.....
Ik heb 40 minuten gewacht van plaats 29 naar 15 en daarna gestopt, waarna ik pas op dezelfde conclusie kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik had een RMA bij ze lopen van mijn videokaart. Hoop nu stiekem dat die nog bij MSI ligt, anders ben ik één R9 290X 8GB armer voorlopig :/

Zit nu op alle mogelijke manieren contact te zoeken met MSI...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:25:
[...]
Lijkt me sterk, want dat mag inderdaad niet van de gemeente veenendaal op een industrieterrein :-)
Tja, ik heb hem toch echt zien staan ;)
Overigens, de gemeente gaat daar echt niet actief naar op zoek hoor en ik betwijfel of klanten het hebben gemeld aan de gemeente. Ik heb er gewoond en ik wist niet eens dat het niet mocht. Hoe moeten andere klanten dat dan wel weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zahh
nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:27:
Ik had een RMA bij ze lopen van mijn videokaart. Hoop nu stiekem dat die nog bij MSI ligt, anders ben ik één R9 290X 8GB armer voorlopig :/

Ik las dat als het een RMA is dat het technisch gezien van jou is en dat je hem dus terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
zahh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Ik las dat als het een RMA is dat het technisch gezien van jou is en dat je hem dus terug krijgt?
'technisch gezien', daar zeg je het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via ideal betaald en dit is afgehandeld door multisafepay. Die heb ik een bericht gestuurd. Controleer allemaal ook even aub via welke betaaldienst jullie hebben betaald. En laat even weten wat die er van vinden.

Voortaan bestel ik niets meer door vooruit te betalen, altijd achteraf of met creditcard/paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Het was dan ook voornamelijk een webwinkel. Je kon er niet eens pinnen omdat dat niet mocht van de gemeente. De laatste keer dat ik daar onderdelen gekocht heb ben ik het gaan ophalen omdat ik geen zin had meer dan 2.000 euro aan spullen online te betalen. Juist omdat er regelmatig zaken falliet gaan heb ik het bedrag gepint en ben ik de onderdelen op gaan halen. Het risico met dat bedrag was de 20km rijden wel waard.
Ja klopt inderdaad, iemand dichtbij in mijn kring werkt er.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dema323
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:31:
Ik heb via ideal betaald en dit is afgehandeld door multisafepay. Die heb ik een bericht gestuurd. Controleer allemaal ook even aub via welke betaaldienst jullie hebben betaald. En laat even weten wat die er van vinden.

Voortaan bestel ik niets meer door vooruit te betalen, altijd achteraf of met creditcard/paypal.
Als dit een paar dagen geleden is gebeurd is het al te laat denk ik, ze storten redelijk snel door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Caelorum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Overigens, de gemeente gaat daar echt niet actief naar op zoek hoor en ik betwijfel of klanten het hebben gemeld aan de gemeente. Ik heb er gewoond en ik wist niet eens dat het niet mocht. Hoe moeten andere klanten dat dan wel weten?
Ik woon er en daar word wel controle op uitgevoerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:27:

Aanvraag doen bij de curator, videokaart is namelijk jouw eigendom en hoort niet bij de inboedel.
•Is een apparaat in reparatie bij het failliete bedrijf? Haal het zo snel mogelijk terug via de curator. Je kunt daarvoor deze voorbeeldbrief gebruiken. Het apparaat mag niet worden verkocht als onderdeel van de boedel, omdat het bedrijf er geen eigenaar van is. Een al uitgevoerde reparatie moet je wel betalen aan de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Caelorum schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Jaarlijks komt de gemeente controleren, zowel op reclame etc. ( voor de belastingen )
looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Ik woon er en daar word wel controle op uitgevoerd ;-)
Dit ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:31:
[...] Voortaan bestel ik niets meer door vooruit te betalen, altijd achteraf of met creditcard/paypal.
Bij grote bedragen die je niet kan missen is dat sowieso altijd verstandig. Altijd pas bij overhandiging van product/na levering van dienst betalen. Alle bedragen hoger dan 50E gingen bij mij bij Afuture sowieso al contant, omdat de hardwareboeren een voor een allemaal omvielen. Het was nu juist een tijdje redelijk rustig.
Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Jaarlijks komt de gemeente controleren, zowel op reclame etc. ( voor de belastingen )
[...]
Dit ^^
Nooit wat van meegekregen, maar ik ben dan ook sinds een jaar of twee iets oostelijker gaan wonen :)
Hoe dan ook kon het pinnen in de laatste maanden wel. Heb er zelfs nog met zo'n oudere persoon over gepraat, dat het wel makkelijk was dat het eindelijk kon. Bij nader inzien was dat vast omdat ze meer geld wilden hebben ^^

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Bij mij ging het mijnsinziens toch echt niet netjes..,

Eerder sinds 2010 ruim 35 orders van verschillende grootte bij Afuture geplaatst, die allemaal goed zijn gegaan.
De laatste keer was het gzd een relatief kleine order:

1. Een van de 3 bestelde Producten op EAN nummer (notabene) bleek volgens hun een ander product dan geadverteerd en dus niet leverbaar
2. Na annulering van het desbetreffende product werd de hele order op pauze gezet
3. Ik moest er zélf achterna waarom die producten maar niet geleverd werden
4. De resterende 2 producten worden uiteindelijk méér dan een maand na de initiële bestelling geleverd
5. Ik ontving géén credit nota over het geannuleerde deel
6. Het bedrag van ongeveer € 100,- is tot op heden niet terug gestort
7. Eerst zou het volgens hun "al gestort zijn"
8. Vervolgens zou het begin afgelopen week over gemaakt worden; niet dus
9. Maar nu komt het; op hun site staat op zowel de initiële order als de factuur het geannuleerde product twv € 100,- NIET!

Wat moet ik hiermee? Is dit verduistering? Ik maak me geen enkele illusie dat ik het geld ooit terug krijg, maar zelfs bij een faillissement dient men zich aan de wet te houden...

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sir Dancelot schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:38:
Bij mij ging het mijnsinziens toch echt niet netjes..,

Eerder sinds 2010 ruim 35 orders van verschillende grootte bij Afuture geplaatst, die allemaal goed zijn gegaan.
De laatste keer was het gzd een relatief kleine order:

1. Een van de 3 bestelde Producten op EAN nummer (notabene) bleek volgens hun een ander product dan geadverteerd en dus niet leverbaar
2. Na annulering van het desbetreffende product werd de hele order op pauze gezet
3. Ik moest er zélf achterna waarom die producten maar niet geleverd werden
4. De resterende 2 producten worden uiteindelijk méér dan een maand na de initiële bestelling geleverd
5. Ik ontving géén credit nota over het geannuleerde deel
6. Het bedrag van ongeveer € 100,- is tot op heden niet terug gestort
7. Eerst zou het volgens hun "al gestort zijn"
8. Vervolgens zou het begin afgelopen week over gemaakt worden; niet dus
9. Maar nu komt het; op hun site staat op zowel de initiële order als de factuur het geannuleerde product twv € 100,- NIET!

Wat moet ik hiermee? Is dit verduistering? Ik maak me geen enkele illusie dat ik het geld ooit terug krijg, maar zelfs bij een faillissement dient men zich aan de wet te houden...
Vreemd, in principe zou die €100,- wel terug te vinden moeten zijn in de communicatie als dit via email gebeurd is. Ik weet niet of de curator daar ook naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Viper® schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Vreemd, in principe zou die €100,- wel terug te vinden moeten zijn in de communicatie als dit via email gebeurd is. Ik weet niet of de curator daar ook naar kijkt.
Ik heb het natuurlijk wél in de mail, maar idd zou ik de curator tzt een copy moeten mailen...

Whatever!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen laten we het ontopic houden. Niet op de man gaan spelen en oproepen voor een 'heksenjacht' is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

Het jammere hier aan is dat Afuture scherpe prijzen had...
Bijgevolg bestelden veel mensen daar die qua budget minder over hadden, sommige (zoals mijzelf) die nu iets besteld hebben kunnen fluiten naar hun centen...

[ Voor 23% gewijzigd door Nutellaah op 21-03-2017 15:45 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
Sir Dancelot schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:41:
[...]
Ik heb het natuurlijk wél in de mail, maar idd zou ik de curator tzt een copy moeten mailen...
idem hier, bestelling gedaan maar de laatste producten konden ze niet leveren (joh...). Heb toen alles wat ze hadden uit laten leveren (prima) en zou de rest gecrediteerd krijgen. Dit heb ik puur en alleen op mail... :|

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:44:
Het jammere hier aan is dat Afuture scherpe prijzen had...
Bijgevolg bestelden veel mensen daar die qua budget minder over hadden, sommige (zoals mijzelf) die nu iets besteld hebben kunnen fluiten naar hun centen...
mua, ze waren niet altijd het voordeligst hoor. Ik bestelde daar uit puur gemakzucht. Ze zaten om de hoek en waren altijd behulpzaam als ik weer een systeem had samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik had overigens onlangs niks besteld en ben verder dus niks kwijt. Ben hier puur voor morele support, vroeger wel eens wat besteld en eigenlijk nooit problemen met support en leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik mag van geluk spreken. Ik heb gelukkig bij Azerty in plaats van Afuture mijn Ryzen build besteld en wacht alleen nog op het moederbord, de overige goederen liggen echter wel nog in hun magazijn. Na aanleiding van dit bericht heb ik direct een mail gestuurd of ze mij de vastgehouden goederen alvast kunnen toesturen en het moederbord naderhand maar.

Goede tip is inderdaad achter betalen of via paypal/creditcard, dit heb ik ook niet gedaan bij Azerty.

[ Voor 3% gewijzigd door pvink op 21-03-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

Deze keer heb ik het geluk niet aan mijn zijde... Zelf voor 1000 euro besteld. Heb al iemand van 3000 euro zien voorbijkomen... Wie meer? :p

i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is je geluk dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 10:10
Zonde, kom zelf uit Veenendaal en heb daar altijd alles besteld. Prima kwaliteit webshop.
Zou een verlies zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:46
pvink schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:51:
Ik mag van geluk spreken. Ik heb bij Azerty mijn Ryzen build besteld en wacht alleen nog op het moederbord, de overige goederen liggen echter wel nog in hun magazijn. Na aanleiding van dit bericht heb ik direct een mail gestuurd of ze mij de vastgehouden goederen alvast kunnen toesturen en het moederbord naderhand maar.

Goede tip is inderdaad achter betalen of via paypal/creditcard, dit heb ik ook niet gedaan bij Azerty.
Volgens mij heb je een verkeerde winkel te pakken, we hebben het hier over Afuture en niet Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Laatst online: 12-09 16:19
Dat ik bijna veel spullen bij Afuture besteld had. De lange levertijd op de CPU heeft mij tegengehouden

[ Voor 12% gewijzigd door pvink op 21-03-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Goemies schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:52:
Zonde, kom zelf uit Veenendaal en heb daar altijd alles besteld. Prima kwaliteit webshop.
Zou een verlies zijn!
He dorpsgenoot :P ja het is mooi jammer. Maar dat pand waar ze in zaten trekt faillissementen aan ofzo.. 3e club in dat pand wat kapot is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:54:
[...]

He dorpsgenoot :P ja het is mooi jammer. Maar dat pand waar ze in zaten trekt faillissementen aan ofzo.. 3e club in dat pand wat kapot is gegaan
@looyenss Wat heeft daar eerst gezeten dan? (kom ook uit Veenendaal, woon bij je om de hoek)

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:46:
Voor degenen die hebben besteld: verliep de iDEAL betaling direct naar Afuture, of via een PSP? Dit kan je terugzien op je bankrekening.
CH40S schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Lijkt geen PSP te zijn. Ik heb het volgende staan bij mijn afschrift:
[...]

[...]
De curator gaat kijken of er overname mogelijkheden zijn. Als die er zijn en beklonken worden, lijkt het me dat de nieuwe partij deze openstaande zaken regelt? :)
Bij mij is het wel afgeschreven, via Ideal(ING), via een PSP genaamd: MultiSafepay.

Is het het nog waard om met deze organisatie hierover contact op te nemen of iets dergelijks?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Steeefie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
[...]

@looyenss Wat heeft daar eerst gezeten dan? (kom ook uit Veenendaal, woon bij je om de hoek)
Ginaf trucks, is failliet gegaan en kleiner geherstart. en een delegatie van stork defence, wat ook kapot is gegaan en over isgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:22
HackingDutchman schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:56:
[...]

[...]

Bij mij is het wel afgeschreven, via Ideal(ING), via een PSP genaamd: MultiSafepay.

Is het het nog waard om met deze organisatie hierover contact op te nemen of iets dergelijks?
Geprobeerd, moet wachten op de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Lezen is ook een vak 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door made op 21-03-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Steeefie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Was dat niet Ginaff ? ( maar die zijn niet Failliet maar verhuist volgens mij )
looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Ginaf trucks, is failliet gegaan en kleiner geherstart. en een delegatie van stork defence, wat ook kapot is gegaan en over is genomen
Ah wel dus :+

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

RambOe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Geprobeerd, moet wachten op de curator.
Helaas, zullen we dat maar doen....

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

pvink schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:53:
Dat ik bijna veel spullen bij Afuture besteld had. De lange levertijd op de CPU heeft mij tegengehouden
Ah.. las over Azerty heen.. maar om nou echt van geluk te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Was dat niet Ginaff ? ( maar die zijn niet Failliet maar verhuist volgens mij )
Failliet en toen door chinezen opgekocht. Mijn vader werkte daar maar het werd zo klein dat hij ergens anders is gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpartaNL
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
gek 13-3-17 heb ik gewoon netjes een mail van hun ontvangen van mn pc kast en 14-3-17 binnen gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Failliet en toen door chinezen opgekocht. Mijn vader werkte daar maar het werd zo klein dat hij ergens anders is gaan werken.
Ah ja dat wist ik wel, die hebben nog steeds de touwtjes in handen.

( dorpsgenoot ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:52:
Deze keer heb ik het geluk niet aan mijn zijde... Zelf voor 1000 euro besteld. Heb al iemand van 3000 euro zien voorbijkomen... Wie meer? :p
Niet meer maar wel een aanzienlijke 1.8K via iDeal. Terwijl ik normaal eigenlijk altijd alles via Paypal betaal. Was bij Afuture alleen geen optie. Ik dacht ik maak eens een uitzondering voor Afuture vanwege de goede ervaringen op Tweakers. Ook letterlijk 3 dagen geleden overgemaakt...

Ik denk maar even F5-en tot de curator bekend is dan he? Zit niet echt iets anders op.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Niet meer maar wel een aanzienlijke 1.8K via iDeal. Terwijl ik normaal eigenlijk altijd alles via Paypal betaal. Was bij Afuture alleen geen optie. Ik dacht ik maak eens een uitzondering voor Afuture vanwege de goede ervaringen op Tweakers. Ook letterlijk 3 dagen geleden overgemaakt...

Ik denk maar even F5-en tot de curator bekend is dan he? Zit niet echt iets anders op.
Idd, ik betaal altijd via VISA. Ditmaal via overschrijving omdat ik op reis ga en mijn VISA wou sparen om daar te gebruiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Dit kon inderdaad nog wel eens een faillissement zijn met onder de consumenten ook een relatief hoge impact, Ryzen launch met o.a. slecht leverbare moederborden, GTX 1080ti launch net geweest. Beide toch zaken die voor aardig wat orders gezorgd kunnen hebben, waarbij de levertijd natuurlijk op bepaalde onderdelen nog wel eens kan zorgen voor (flink) wat openstaande orders tegen hoge bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Dus in het vervolg, enkel maar bij webshops betalen via paypall/visa kaarten?
Niet meer via bancontact/ideal?

Dit is een goede les.
Ik gebruik m'n visa kaart/paypall zelden en gaf de voorkeur aan bancontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Qinshi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:08:

Dit is een goede les.
Ik gebruik m'n visa kaart/paypall zelden en gaf de voorkeur aan bancontact.
Paypal / Creditcard is altijd verstandig inderdaad, al kan het natuurlijk zijn dat die partijen een maximale dekking hebben bij bijv. een faillisement (geen idee of het zo is, maar ik kan me voorstellen dat er partijen zijn die zo iets hanteren). In dat geval kan bij een grote bestelling afhalen en contant afrekenen ook verstandig zijn.

Bij Ideal of directe bankoverschrijving loop je gewoon een hoger risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet meer via bancontact/ideal? [...]
Bancontact kan ik niet over oordelen, maar ideal is gewoon een directe overschrijving. Dat geld ben je dan inderdaad kwijt. Paypal/visa is ook weer niet direct nodig. Gewoon betalen bij aflevering of zelf ophalen en dan betalen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je meer zekerheid wil is dat wel een goed idee. Nadeel is alleen dat Paypal je vaak 1 tot 3% extra kost. Ik geef daarom zelf de voorkeur aan ophalen indien mogelijk. Voor 100 of 200 euro neem ik het risico wel, maar voor een PC van 1.000 euro of meer ga ik liever de boel ophalen. Dat heb ik de laatste keer bij Afuture ook gedaan toen ik een complete build in onderdelen kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

Acradavos

Poetsfanaat

Even zonder gekheid, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat Afuture ook zijn spullen haalde bij Azerty..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Acradavos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:14:
Even zonder gekheid, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat Afuture ook zijn spullen haalde bij Azerty..
Dat is niet zo. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Acradavos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:14:
Uhm nee, het gebeurde juist vaak dat de winkels zoals Mycom en dergelijke bij Afuture kochten omdat die de hele voorraad van alle nieuwste GPU gekocht hadden bij de Distri en ze het niet meer in NL konden krijgen.

Maar Afuture kocht niet bij Azerty

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

Wat ik wel vreemd vind is dat ik donderdag bestelde dat ze aandrongen om proforma via overschrijving te betalen.
Ik heb een mail gehad en via telefoon... Normaal doe ik dit nooit. Zouden ze dan toch van meer geweten hebben? Ik voel me wel duidelijk bestolen :/

Dit was hun een deel van hun mail:

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht,

...

Ook is het mogelijk dat u bij het plaatsen van een bestelling kiest voor ''Overschrijving Vooraf''. Zodra wij uw order hebben omgezet naar een intracommunautaire levering, zullen wij u per mail voorzien van de aangepaste pro forma factuur.
Hiermee kunt u vervolgens de betaling per overschrijving verrichten.

Mochten er verdere vragen of opmerkingen zijn vernemen wij dit graag.

[ Voor 48% gewijzigd door Nutellaah op 21-03-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

Acradavos

Poetsfanaat

Typo, ik bedoelde andersom. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Acradavos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Typo, ik bedoelde andersom. :o
In dat geval had je dan wel gelijk. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJaapJansen
  • Laatst online: 12-09 14:03
Ik heb afgelopen vrijdag na lang wachten eindelijk mijn nieuwe PC besteld compleet bij Afuture, 1850 euro.. via Ideal, ik wordt gek.

Via Ideal heb je nergens recht op dat wist ik ook wel, maar je denkt bij een shop als Afuture er wordt vast wel geleverd.. Naja zal me wel aanmelden als schuld-eiser maar ik weet toevallig van een maat dat dit vrijwel betekent dat ik naar mijn geld kan fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:21:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik donderdag bestelde dat ze aandrongen om proforma via overschrijving te betalen.
Ik heb een mail gehad en via telefoon... Normaal doe ik dit nooit. Zouden ze dan toch van meer geweten hebben? Ik voel me wel duidelijk bestolen :/

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht,

...

Ook is het mogelijk dat u bij het plaatsen van een bestelling kiest voor ''Overschrijving Vooraf''. Zodra wij uw order hebben omgezet naar een intracommunautaire levering, zullen wij u per mail voorzien van de aangepaste pro forma factuur.

Ik moet zeggen dat dit bij mij ook wel even de gedachten is gepasseerd. Ik heb letterlijk een paar dagen geleden een bestelling geplaatst en vandaag zijn pas de betaalmethoden uit de lucht gehaald?

Desondanks vind ik de e-mail niet direct overkomen als "aandringen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zahh
JelleJaapJansen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:28:
Ik heb afgelopen vrijdag na lang wachten eindelijk mijn nieuwe PC besteld compleet bij Afuture, 1850 euro.. via Ideal, ik wordt gek.

Via Ideal heb je nergens recht op dat wist ik ook wel, maar je denkt bij een shop als Afuture er wordt vast wel geleverd.. Naja zal me wel aanmelden als schuld-eiser maar ik weet toevallig van een maat dat dit vrijwel betekent dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Waren bij jou ook alle onderdelen niet op voorraad? Die van mij waren al binnen dus ik hoop dat ik het kan ophalen, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Nutellaah schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:21:

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht,

...

Dit is alles behalve aandringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
zahh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Waren bij jou ook alle onderdelen niet op voorraad? Die van mij waren al binnen dus ik hoop dat ik het kan ophalen, denk het niet.
Vanaf het moment dat het faillissement wordt aangevraagd verlaat niets nog het bedrijf. Enkel via verkoop door een curator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Als dat wel zou kunnen heb je een vrij aardige curator. Kans is namelijk vrij groot dat er nog een eigendomsvoorbehoud op rust en mocht dat niet zo zijn dan verwacht ik dat de curator de onderdelen zal proberen te retourneren om de schuld kleiner te maken, dan wel de zaken opnieuw te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

looyenss schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Dit is alles behalve aandringen
Neen, maar ik vroeg hen te betalen via VISA en op BTW-nummer (BE), toen stelden ze dit voor.
Het is niet echt aandringen, maar wel er op wijzen dat dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Als dat wel zou kunnen heb je een vrij aardige curator. Kans is namelijk vrij groot dat er nog een eigendomsvoorbehoud op rust en mocht dat niet zo zijn dan verwacht ik dat de curator de onderdelen zal proberen te retourneren om de schuld kleiner te maken, dan wel de zaken opnieuw te verkopen.
Ik neem aan dat geretourneerde producten naar de leverancier meer zoden aan de dijk zetten dan die kleine marge op de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Ik moet zeggen dat dit bij mij ook wel even de gedachten is gepasseerd. Ik heb letterlijk een paar dagen geleden een bestelling geplaatst en vandaag zijn pas de betaalmethoden uit de lucht gehaald?
is volgens mij niet zo vreemd, volgens mij is dit pas een echt probleem wanneer je nog kan bestellen na uitspraak faillissement. Tot de uitspraak moet het voor zover ik weet gewoon business as usual zijn, wat helaas voor consumenten vaak zeer nadelig uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Ah ja dat wist ik wel, die hebben nog steeds de touwtjes in handen.

( dorpsgenoot ;) )
Stadsgenoot :7

En zo is Veenendaal van 6 computershops/webwinkels naar 2 gegaan. Duivenschuiven blijft een riskante business.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Volgens mij zal de curator orders die compleet zijn en uitgeleverd kunnen worden nog afhandelen.
Het annuleren van die orders zou namelijk betekenen dat er een extra schuldeiser bijkomt met bijbehorend bedrag. De spullen zullen dan door executieverkoop verkocht worden en brengen mogelijk meestal minder op dan de winkelprijs en geeft extra overhead.
Het in stand houden van de originele bestelling lijkt mij de betere optie.

Maar misschien dat de curator er anders naar kijkt

* Viper® is geen faillissement expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJaapJansen
  • Laatst online: 12-09 14:03
[...]

Mijn onderdelen waren allemaal niet op voorraad, ik heb contact gehad en er werd vrijdag aangegeven dat dit besteld werd bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
Dennism schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:35:
[...]

is volgens mij niet zo vreemd, volgens mij is dit pas een echt probleem wanneer je nog kan bestellen na uitspraak faillissement. Tot de uitspraak moet het voor zover ik weet gewoon business as usual zijn, wat helaas voor consumenten vaak zeer nadelig uitpakt.
Als ze voor de aanvraag tot faillissement stoppen met verkopen staat dat volgens de wet gelijk als de verkoop zelf tegenwerken en kan een rechter ze dan in fout stellen voor het failliet (als ik me niet vergis)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bejit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Stadsgenoot :7 ( kuch stadsrechten die hebben we niet ! )

En zo is Veenendaal van 6 computershops/webwinkels naar 2 gegaan. Duivenschuiven blijft een riskante business.
Klopt bizar eigenlijk.

Alleen MMC doet het wel aardig naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Bejit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Stadsgenoot :7

Het is een dorp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Mektheb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Klopt bizar eigenlijk.

Alleen MMC doet het wel aardig naar mijn weten
Computershop Veenendaal ook nog wel, maar beide bedienen een ander publiek.

Bij MMC is het afwachten want die zitten in een helsduur pand en die hoefte eerste jaren geen winst te draaien.(Lang verhaal)

Hoop echt dat een doorstart komt of een ander voor in de plaats. Want voor afhalen was Afuture ideaal _/-\o_

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Volgens mij zal de curator orders die compleet zijn en uitgeleverd kunnen worden nog afhandelen.
Het annuleren van die orders zou namelijk betekenen dat er een extra schuldeiser bijkomt met bijbehorend bedrag. De spullen zullen dan door executieverkoop verkocht worden en brengen mogelijk meestal minder op dan de winkelprijs en geeft extra overhead.
Het in stand houden van de originele bestelling lijkt mij de betere optie.

Maar misschien dat de curator er anders naar kijkt

* Viper® is geen faillissement expert
Bij zulk soort dingen gaat de belastingdienst als eerste geld krijgen. Wat er dan nog over is gaat naar andere schuldeisers en wat er dan nog over is gaat naar de consument. In de praktijk komt er nooit iets bij de consument terecht omdat de belasting en UWV meestal al niet eens het volledige bedrag krijgen. Door producten uit te leveren aan consumenten zorgt dat er voor dat de eerste schuldeisers minder geld krijgen, daarom gebeurt het niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bejit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Computershop Veenendaal ook nog wel, maar beide bedienen een ander publiek.

Bij MMC is het afwachten want die zitten in een helsduur pand en die hoefte eerste jaren geen winst te draaien.(Lang verhaal)

Hoop echt dat een doorstart komt of een ander voor in de plaats. Want voor afhalen was Afuture ideaal _/-\o_
Dat wist ik dan weer niet.

En ja dat pand lijkt me ook aardig prijzig.

Dienstverlening is de key ;) niet meer producten.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
~[font size=30]Lees dit eerst!~[/font] - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles tig keer in het topic te herhalen.

Zie ook nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt geen nieuwe beste...

In de startpost staat alle tot nu toe bekende, belangrijke, informatie netjes bij elkaar; Yorinn in "Faillissement Afuture aangevraagd"

~[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:~[/color]
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
~[color=#009900]Wat wij wel graag zien:~[/color]
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.