dehardstyler schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:16:
Ben eigenlijk wel benieuwd: Zijn er hier Tweakers die iets hebben kunnen "winnen" bij de veiling?
Ik was de hele tijd bezig met een mooie Super Flower voeding en ineens komt er 10 minuten voor tijd een idioot die 10 euro onder de nieuw prijs bied. Jammer

Misschien ben ik die idioot wel

heb een 550W super flower leadex platinum voor 41 (excl kosten/btw) en een 650 super flower platinum king voor € 51 (excl kosten/btw) 'gewonnen', plus nog wat andere voedingen en hdd's (ssd's, processors, gpu's etc werden al snel te duur)
Van de 550W is de nieuwprijs 112 (dus in totaal 55 onder nieuwprijs)
en van de 650 was de nieuwprijs 90 (in totaal 20 onder nieuwprijs)
Op de bank heb ik een dikke 0,1% rente, dus is het de moeite om op deze manier te proberen wat extra rendement te genereren en heb van te voren een lijst gemaakt met artikelen waar ik geïnteresseerd in was en wat ik er maximaal voor zou willen bieden.
in de hectiek is het ene wat hoger uitgevallen dan het andere (maar nog steeds 20% onder nieuwprijs), maar in totaal zit ik op zo'n 60% van de laagste nieuwprijs van alles). Een deel kan ik zelf gebruiken (wat voor mij op zich ook een belangrijk aandachtspunt was), een ander deel probeer ik door te verkopen.
Zo heb ik nu een 450W gold-voeding, maar overweeg een upgrade naar VEGA/1080 en dan is een 550W/650W wel handig
daarnaast wil ik een NAS opzetten en dan is het wel fijn dat ik nu een paar schijven heb al heb ik ze niet allemaal nodig
Nadeel van zo'n online veiling is dat iedereen op alles bied en zo de prijs opdrijft (mensen bieden duizenden euro's verdeeld over tientallen producten, terwijl ze bijv. zelf maar 1000 te besteden hebben).
Bij een klassieke veiling gaat alles om de beurt, dus blijven prijzen lager.
Dat zag ik ook wel gister avond, want het eerste half uur ging het meeste voor praktisch de nieuwprijs minus 5-10% weg, terwijl op het eind zaken voor de helft weggingen (behuizingen, maar daar heb ik geen ruimte voor).
Ook meedere voorbeelden gezien van artikelen (een van de Gembird action camera-kavels bijv) die voor meer dan de winkelprijs weggingen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Metaalhoofd op 25-07-2017 12:00
]