Afuture failliet?

Pagina: 1
Acties:
  • 21.193 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
Op 09-03 heb ik een bestelling gedaan bij Afuture en daar heb ik netjes 75 euro voor overgemaakt. (het is immers een goed beoordeelde winkel die al 10 jaar bekend is op tweakers).

Na een week toch maar eens contact proberen op te nemen, want het artikel had 2-3 werkdagen levertijd.
Geen reactie. Na een paar dagen ook telefonisch contact proberen op te nemen, maar toen waren er 16 (!) anderen voor mij. Nu was dit op een druk tijdstip, dus ik probeer het vandaag nog een keer overdag, maar ook nu nog 15 wachtenden voor mij.

Ik ben wat gaan rondneuzen en ik zie overal dat mensen geen reactie meer krijgen op email en telefoon en dat het bedrijf overdag gewoon dicht is.

Dit doet mij vermoeden dat er iets goed mis is bij Afuture.
Ik heb al even rondgekeken bij KvK e.d. maar ik kan (nog) niets vinden over een faillissement.

Iemand anders meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:42
Jep, over en uit zie de shopreviews: https://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/
Iemand viel ook al enorme prijsstijgingen op, dan weet je het wel...

[ Voor 29% gewijzigd door Wietsee. op 21-03-2017 09:55 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zelfs op Tweakers is men er niet over te spreken:

https://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Klopt, die heb ik gezien, maar dat is nog geen officiële faillietverklaring van een rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kan iemand misschien wat redacteuren taggen in dit topic die contact kunnen opnemen met aFuture namens de getroffen Tweakers?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:50

CeesKees

I rest my Kees

Ik kom geen meldingen online tegen:

http://insolventies.rechtspraak.nl/default.aspx

(even zoeken op kvk nummer) https://www.afuture.nl/kl.../96/bedrijfsgegevens.html

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
@Slavy Done

[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2017 10:00 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
Afuture is niet zo groot. Wellicht zijn er wat mensen ziek, en dan stapelt het werk zich al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

jeroen3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:59:
Afuture is niet zo groot. Wellicht zijn er wat mensen ziek, en dan stapelt het werk zich al snel op.
Klasse werk. pers. 07 (50 t/m 99)

"niet zo groot" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Naar afuture gisteren geweest om verhaal te komen halen,wat denk je zit die tent dicht,ehhhhh vacantie het lijkt er wel op maar dan voorgoed.
Review van @Kruuk, ofwel de locatie is ook gesloten.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:50

g0tanks

Moderator CSA
Ik verwacht dat in zo'n geval er minstens een bericht op hun website zou staan, zeker na alle negativiteit van de afgelopen dagen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 00:18

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Wel vreemd dat een gerenommeerd bedrijf dat al lange tijd meegaat dan toch ineens zo plotseling klapt. En dan de manier waarop... Was er altijd tevreden over, en met mij vele anderen, dus dit verwachtte ik niet.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
0 producten en 0 uitvoeringen
Dit valt me op bij hun shopreview pagina. Blijkbaar de feed uitgezet om doorklikkosten te voorkomen?

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.facebook.com/AfutureNL/ < die doet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Dit valt me op bij hun shopreview pagina. Blijkbaar de feed uitgezet om doorklikkosten te voorkomen?
Op de site is ook niets meer op voorraad. Alleen bij hun leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Meerdere producten aangeklikt op hun website, Magazijn Afuture: 0. Bij leveranciers wel op voorraad.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
Ze hebben nooit enorm geen directe voorraad gehad.
De website lijkt wel vernieuwd. Wellicht hebben ze gewoon een gefaalde IT migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 18:12
Volgensmij had ik recent nog een vacature van hun zien voorbij komen voor een ontwikkelaar. Maar als je het bedrijf nu ziet zou je denken dat ze failliet zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21-06 22:08
Tja, precies de reden waarom ik nooit meer wat bestel bij dit soort kleine zaken. Leuk dat ze 10 jaar bestaan, maar dat doet niks af aan het feit dat ze bij iedere tegenwind vrijwel direct omvallen, zelfde gebeurde met het destijds zeer populaire cool-prices. Naar je geld kun je in ieder geval fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
jeroen3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:07:
De website lijkt wel vernieuwd. Wellicht hebben ze gewoon een gefaalde IT migratie.
Dan zouden mensen nog steeds te woord worden gestaan en zou de winkel nog open zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat het "maar" 75 euro was dat ik kwijt ben, maar ik ga ervanuit dat Afuture failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
jeroen3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:07:
Website ziet er exact hetzelfde uit als in januari.

https://web.archive.org/w...9/https://www.afuture.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 18:49
Ik denk dat we met zn allen bij de curator mogen aansluiten straks. Denk niet dat ik nog wat ga zien van mijn 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
fiftyfive schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:14:
Ik denk dat we met zn allen bij de curator mogen aansluiten straks. Denk niet dat ik nog wat ga zien van mijn 200 euro.
Ben bang dat je gelijk hebt, maar de kans dat er nog iets overblijft nadat de bank en curator betaald zijn (en de rest) is vrij klein.

Je kan ook geen bestellingen meer doorvoeren, want er zijn geen betaalmogelijkheden meer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CSqZSwu.png

[ Voor 16% gewijzigd door Arachnan op 21-03-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:43
Wel netjes dat ze het ordering proces stil hebben gezet. Wat ik niet begrijp is dat ze geen bericht op de website, facebook en telefoon hebben geplaatst :/

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Er werken 70 man bij Afuture, dat is dus zeker geen kleine speler...

https://www.afuture.nl/kl...5/werken-bij-afuture.html

Wat mij op de site opvalt is dat bij "geschiedenis van Afuture" de naam is doorgestreept en vervangen voor 'past'. Kan toeval zijn, kan ook aangeven dat Afuture tot het verleden behoort ;( Maar dit is gok en giswerk!

https://www.afuture.nl/klantenservice/93/geschiedenis.html

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

White_Collar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:21:
Wel netjes dat ze het ordering proces stil hebben gezet. Wat ik niet begrijp is dat ze geen bericht op de website, facebook en telefoon hebben geplaatst :/
Mogelijk dat ze nu hard bezig zijn met schuldeisers dingen te regelen en faillissement aanvraag nog niet gedaan hoeft te worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ziet iemand hier nog iets vreemds? Ik heb geen Twitter dus kan de posts niet inzien:

https://twitter.com/afuturenl?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Ow dit is wel ff slikken. Was wel de nummer 1 site dacht ik. Wat is de volgende beste site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:57
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:08:
Tja, precies de reden waarom ik nooit meer wat bestel bij dit soort kleine zaken. Leuk dat ze 10 jaar bestaan, maar dat doet niks af aan het feit dat ze bij iedere tegenwind vrijwel direct omvallen, zelfde gebeurde met het destijds zeer populaire cool-prices. Naar je geld kun je in ieder geval fluiten.
Ja want typhone en Phone house zag jij wel aankomen? Ja ze kunnen snel omvallen. Maar dat doet een grote winkel keten net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, ik vermoedde al dat er wat problemen waren. Ik had een bestelling gedaan van een MicroSDXC kaart, wat maar op zich liet wachten. Na contact opnemen per mail, kreeg ik reactie dat ze bij een andere leverancier besteld hadden, wat vervolgens ook op zich liet wachten. Uiteindelijk bestelling geannuleerd en ze zouden het geld terugbetalen, maar heb tot op heden nog niets gezien. Ik hoop niet dat ik kan fluiten naar mijn geld!
Tomski1986 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:27:
Ow dit is wel ff slikken. Was wel de nummer 1 site dacht ik. Wat is de volgende beste site?
Nou, zo goed was Afuture ook niet, naar mijn ervaringen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46
Een positief berichtje van mijn kant: ik heb op 5 maart nog een bestelling gedaan en deze is gewoon geleverd. Echter bleek het product beschadigd. Contact opgenomen met Afuture en zij hebben mij afgelopen week netjes kostenloos nieuwe onderdelen toegestuurd.

Ik zou dit niet verwachten van een bedrijf wat in faillissement verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 15:33
Zonde was meestal de goedkoopste optie op tweakers. En er (zat?) zit prima service achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Theo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Wat mij op de site opvalt is dat bij "geschiedenis van Afuture" de naam is doorgestreept en vervangen voor 'past'. Kan toeval zijn, kan ook aangeven dat Afuture tot het verleden behoort ;( Maar dit is gok en giswerk!

https://www.afuture.nl/klantenservice/93/geschiedenis.html
Apart. Ze hebben alleen "future" doorgestreept, en daar "past" van gemaakt:
code:
1
<h2>A<del>future</del>past</h2>

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Echt zonde dit, mijn favoriete shop, nu blijft alleen Alternate nog zo een beetje over waar je kan afhalen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:27

Bob

jelmervos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:31:
[...]

code:
1
Een nostalgische webmaster :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:12

Sorbo

Uw hulp in huis!

[...]

code:
1
Lijkt een woordgrapje te zijn omdat die pagina gaat om hun verleden. Dus niet hun Afuture, maar hun Apast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

code:
1
Lijkt mij meer een woordgrapje te zijn, op 12 maart stond dat er ook al, aldus Google's cache.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

Zie net dat Afuture een V.O.F. is, dat moet dan toch wel extra fucked up zijn als je dat al jarenlang met twee vennoten heb opgebouwd en nu ook nog eens persoonlijk aansprakelijk bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:27

Bob

Aw shit. Als VOF in NL hetzelfde is als in BE was dat heeeeel dom. Leuk om te starten, maar niet om te blijven met een massa suppliers en personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou verwachten dat een shop dan een melding op de home pagina laat zien

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het advies voor een creditcard of paypal is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar wel wijsheid voor de toekomst.

Afbeeldingslocatie: http://www.aanvragen-creditcard.com/image/creditcard-aanvragen.jpg

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Wim-Bart schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:32:
Echt zonde dit, mijn favoriete shop, nu blijft alleen Alternate nog zo een beetje over waar je kan afhalen.
Ik heb een beetje hetzelfde,ze zaten altijd op een voor mij ideale locatie:
Vroeger toen ze in Arnhem zaten kwam ik er dagelijks met de bus langs om naar de studie te gaan. Veelal heb ik daar een bestelling opgehaald.

Toen zij verhuisden naar het pand naast de snelweg in Veenendaal was ik klaar met studeren en reed ik er op de snelweg dagelijks langs. Wederom ben ik veelvuldig even de snelweg afgehopt om bestellingen op te halen.

Vervolgens zijn zij verhuisd naar een ander pand aan de andere kant van Veenendaal, en ben ik er in de buurt gaan wonen :P

Qua prijs, voorraad en gemak stonden/staan ze bij mij erg hoog in het vaandel. Ik hoop echt dat dit niet het einde is...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3x3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:39:
Het advies voor een creditcard of paypal is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar wel wijsheid voor de toekomst.

[afbeelding]
Tja, eerst maar is afwachten of Afuture daadwerkelijk failliet is, denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
CH40S schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:41:
[...]
Tja, eerst maar is afwachten of Afuture daadwerkelijk failliet is, denk je ook niet?
Het is sowieso een goed advies, maar bij een dergelijke webshop achtte ik het niet nodig.
Zo zie je maar weer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor wie dat nog niet heeft gedaan. Ik zou alle facturen even downloaden, want als ze failliet zijn dan werkt straks de website niet meer en heb je ook geen factuur meer. Dus eventuele garantie bij een derde partij zoals een overname kandidaat, leverancier of fabrikant kun je dan waarschijnlijk ook vergeten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:26
Hier hadden ze de perfecte service van overdag bestellen en in de avond ophalen en dan betalen... Dat zie ik elders in de buurt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

CH40S schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:41:
[...]
Kiezen voor een betaalmethode met aankoopbescherming is nooit verkeerd advies.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:42:
Voor wie dat nog niet heeft gedaan. Ik zou alle facturen even downloaden, want als ze failliet zijn dan werkt straks de website niet meer en heb je ook geen factuur meer. Dus eventuele garantie bij een derde partij zoals een overname kandidaat, leverancier of fabrikant kun je dan waarschijnlijk ook vergeten.
Goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-The_Mask- schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:42:
Goede tip. Ook al heb ik 2 orders in totaal. Eentje is geannuleerd, de ander een monitor besteld in 2011, verwacht niet dat ik daar nog garantie op heb, maar je weet maar nooit inderdaad. ;)

EDIT:
Voor de zekerheid de geannuleerde bestelling ook maar even afgedrukt naar PDF. :)
3x3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:43:
Kiezen voor een betaalmethode met aankoopbescherming is nooit verkeerd advies.
Dat zeg ik ook niet, al komt het (naar mijn idee) wellicht op een verkeerd moment. Nu komt het echt over als 'Had je maar moeten aankopen met aankoopbescherming, dan had je je geld nog terug gehad', beetje makkelijke inkopper zo. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Hmm, ik zie dat ik alleen een pro forma factuur heb, geen officiële factuur.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uitbreiden
Voorjaar 2014 barstte het magazijn bijna uit zijn voegen en vestigden we ons in het, bijna vijfmaal zo grote, huidige pand aan de Turbinestraat aan de andere kant van Veenendaal. Wat eerst een bijna niet te vullen lege ruimte leek is nu toch al weer stiekem bijna helemaal vol met spullen en nieuwe collega's. Vanaf 2015 verlenen we ook ICT diensten aan bedrijven en worden er computers onder eigen label gebouwd en verkocht. Met een continu groeiend team en een steeds groter aanbod producten en diensten werken we er elke dag aan om jou steeds beter te kunnen helpen.
Denk dat hier de oorzaak ligt. Te groot gegroeid en dan zijn de vaste lasten torenhoog, vooral als je een 5x zo groot magazijn gevuld houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, aan de andere kant, ze verlenen sinds 2015 ook ICT-diensten en hebben daarvoor natuurlijk ook ruimte nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:28
Heb vorige week voor € 600,00 bij deze webshop besteld. Bestelling is nog niet geleverd en (helaas) betaald met iDeal... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:25
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Denk dat hier de oorzaak ligt. Te groot gegroeid en dan zijn de vaste lasten torenhoog, vooral als je een 5x zo groot magazijn gevuld houdt.
het stomme is dat ze bijna nooit wat in voorraad hadden...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 09:54

two

Afuture is volgens een oud collega, die nu bij afuture werkt niet failliet. Het schijnt dat Afuture z'n facturen pas na 30 dagen betaalt waardoor ze geen nieuwe inventory kunnen bestellen...

Maar waarom dan het hele orderproces stil leggen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
mimang schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:49:
Afuture is volgens een oud collega, die nu bij afuture werkt niet failliet. Het schijnt dat Afuture z'n facturen pas na 30 dagen betaalt waardoor ze geen nieuwe inventory kunnen bestellen...

Dat en totaal geen communicatie mogelijk + dichte winkel..

Ik vertrouw die versie niet helemaal.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kan ook geheimshouding plicht zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Mijn neef zijn broer zijn opa zijn zoon vertelde mij dat Afuture wel failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Misschien is het nieuws nog niet doorgesijpeld naar de werkvloer.
Komt vaak genoeg voor dat medewerkers nog van niets weten, maar ze op hoofdniveau al lang met de handen in het haar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NotSoSteady schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:51:
[...]

Mijn neef zijn broer zijn opa zijn zoon vertelde mij dat Afuture wel failliet is.
Dus jouw vader? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afuture is volgens een oud collega, die nu bij afuture werkt niet failliet.
Lijkt mij sterk. Geen bestelmogelijkheden, Facebook, twitter weg, winkel dicht.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 09:54

two

Tja dan niet, ik vertel ook alleen maar wat ik te horen krijg hé :P als je er niets mee wilt kun je het gewoon negeren. Ik vind het zelf ook allemaal heel erg raar, en apart om dan het hele orderproces dicht te gooien

[ Voor 29% gewijzigd door two op 21-03-2017 10:53 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
En ik doe dit topic, voor nu, even op slot. We blijven zo speculeren en daar heeft niemand wat aan, zodra er meer bekend is kan het topic wat mij betreft weer open om verder te discussieren met elkaar.

Topic is bij deze weer open zie ook nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt geen nieuwe beste...

[ Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 21-03-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zou zonde zijn, een goede speler minder in de gerenommeerde webwinkel markt is een concurrent minder, dus ongunstig voor de prijzen.

Gelukkig zelf geen openstaande orders, enige order(die trouwens prima is afgehandeld) was in 2010.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DamianS_ in 'nieuws: Afuture levert bestelde producten niet uit en neemt geen...
Parttime mederwerker van afuture heeft zojuist via WhatsApp naar mij bevestigd dat afuture failliet is. #RIP
:/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
Jammer, heb er vroeger ook wel eens wat pc-onderdelen besteld en die kwamen altijd netjes toe. RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 17:00
Ik had afgelopen week een PC besteld, ik kan dus fluiten naar me centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelwin123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10-2023
RambOe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:04:
Naar waarschijnlijkheid wel.
Bij andere faillisementen is de klant zeer vaak zijn geld kwijt.

Rozen? Zijn rood. Hotel? Trivago. Elektrisch rijden? Doen we op de kermis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 10:04
Grote kans ja, je staat achteraan de schuldeisers.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 10:53
In het geval van faillissement hoogstwaarschijnlijk.
Een curator kan dan vanuit de rechtbank worden aangesteld om de boedel over te nemen en te beheren. Maar een klant wordt altijd als laatste betaald en dan is er meestal geen geld meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yep.

Helaas in het geval van een faillissement sta je dan achterin de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 08:46
Als dit door gaat, zeer waarschijnlijk wel. Heb je met creditcard of paypal betaald, kun je wel een zogenaamde Chargeback initiëren.

Zonde, mijn go-to webshop voor IT middelen door zeer positieve ervaringen met de klantenservice. Toch mijn favoriete webshops blijven kiezen, zelfs met (iets hogere prijzen, ze hebben het best moeilijk met de hoge concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 17:14

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Ik heb ~2 maanden geleden een moederbord RMA gestuurd via Afuture. Kreeg bericht dat ze een vervangend exemplaar van de fabrikant hebben ontvangen, maar daar kan ik nu zeker ook naar fluiten? :/

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 13:01

Osirius

Life is a one time offer

Als je googled op ''afuture'' staat er aan de rechterkant bij bedrijfsgegevens/locatie ''Permanent gesloten'' in het rood

https://www.google.nl/web...pv=2&ie=UTF-8#q=afuture&*

[ Voor 26% gewijzigd door Osirius op 21-03-2017 13:10 ]

Details matter, it's worth waiting to get it right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mnstrspeed schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:09:
Ik heb ~2 maanden geleden een moederbord RMA gestuurd via Afuture. Kreeg bericht dat ze een vervangend exemplaar van de fabrikant hebben ontvangen, maar daar kan ik nu zeker ook naar fluiten? :/
Kwestie van afwachtend wat er de komende dagen gaat gebeuren, kans zit er in dat je mag aansluiten bij de Curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar ik geloof van eerdere faillissementen dat je die nog wel een terug zou kunnen krijgen omdat het product ook van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heb je al je volledige facturen gedownload staan? Zo nee, dan nog even snel doen als ze er nog zijn. Heb je tenminste iets. Veel kans heb je niet maar beter dan niks. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Op google nu ook gewijzigd naar Permanently closed:

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dema323
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-06 20:12
Osirius schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:10:
Als je googled op ''afuture'' staat er aan de rechterkant bij bedrijfsgegevens/locatie ''Permanent gesloten'' in het rood

https://www.google.nl/web...pv=2&ie=UTF-8#q=afuture&*
Deze info kan ook door gebruikers worden aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 17:00
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Heb je al je volledige facturen gedownload staan? Zo nee, dan nog even snel doen als ze er nog zijn. Heb je tenminste iets. Veel kans heb je niet maar beter dan niks. :/
Had ik net gedaan. Bijna 2k kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:50

g0tanks

Moderator CSA
In het geval van een RMA blijf je eigenaar van het product. Het beste wat je nu kan doen is dit meteen kenbaar maken zodra een curator is aangesteld. Zie ook de website van de Consumentenbond hierover: https://www.consumentenbo...uct-kapot-winkel-failliet

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tormbo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:00:
Zou zonde zijn, een goede speler minder in de gerenommeerde webwinkel markt is een concurrent minder, dus ongunstig voor de prijzen.

Gelukkig zelf geen openstaande orders, enige order(die trouwens prima is afgehandeld) was in 2010.
Ach dat horen we altijd, valt uiteindelijk allemaal wel mee. Daarnaast waren de prijzen blijkbaar te laag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Slavy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Kwestie van afwachtend wat er de komende dagen gaat gebeuren, kans zit er in dat je mag aansluiten bij de Curator.
Wat je zegt is voor de helft waar. Ja, je moet je melden bij de curator. Maar wel als eigenaar van het goed en niet als schuldeiser. Spullen die niet van Afuture zijn, zijn geen onderdeel van de inboedel. En moeten gerepareerd of niet, weer terug naar de rechtmatige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RambOe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Had ik net gedaan. Bijna 2k kwijt...
Auw...
Misschien komt er nog een deel terug, over een tijd. Ben bang dat je het meeste wel kan afschrijven. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En we gaan verder in (Mogelijk) Faillissement Afuture, met de scherpe regels die gelden bij elk Faillissementstopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2017 13:15 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.