Toevallig mijn eigen comment:Lennardnl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:27:
[...]
Waar dan? Ik heb het niet langs zien komen.
http://i.imgur.com/Lj97igR.png
Toevallig mijn eigen comment:Lennardnl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:27:
[...]
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Pas als het faillisement officieel uitgesproken is kan er een curator aangesteld worden.Nutellaah schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:43:
Hoe lang duurt het normaal vooraleer er een curator wordt aangewezen? Gaat dit over dagen of weken?
http://www.curatoren.nl/f...lingenrecofa.php?pagina=4Benoeming curator
Na de uitspraak benadert de griffier de aan te stellen curator. Deze geeft aan of hij vrij staat om het faillissement te behandelen. Bij twijfel geeft hij de redenen daarvoor aan. Staat de curator vrij, dan wordt hij aangesteld.
De curator krijgt zo mogelijk nog dezelfde dag toegezonden een afschrift van het vonnis van faillietverklaring, een exemplaar van elk verzoekschrift en de voorhanden uittreksels en overige stukken.
De curator neemt onverwijld contact op met de failliet.
De griffier zorgt ervoor dat alle door de faillissementswet voorgeschreven publicaties in staatscourant en dagbladen worden geplaatst. Dit gebeurt op door de griffier vast te stellen wijze in de huisstijl van de Rechtspraak.
De kosten ervan worden bij voldoende actief doorberekend aan de boedel. Bij onvoldoende actief worden ze ten laste van de Staat gebracht. Die kosten kunnen forfaitair zijn. Geringe verschillen tussen echte en forfaitaire kosten komen ten gunste of laste van de staat of het gerecht.
De griffier draagt er zorg voor dat alle publicaties in de staatscourant ook op internet worden geplaatst.
[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 22-03-2017 11:03 ]
Ik zag gister op de FP wat links naar screenshots langskomenLennardnl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:27:
[...]
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 11:08 ]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 11:17 ]
Ik heb het gewoon over medewerkers he? Die zitten in het zelfde schuitje als jou! Misschien wel geen loon gehad en als klap op de vuurpijl geen baan meer. Het is al vaker gezegd: Paypal of CC, maar je hebt bezuinigd en dat is vervelend. Maar dan moet je niet ineens alles en iedereen gaan betichten van van alles en nog wat! En schaf een CC aan voor de toekomst, scheelt een hoop ellende!Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:09:
Ja bronnen binnenin hebben het aangegeven. Maar bronnen binnen in het bedrijf kunnen niet aangeven wat wij moeten doen. *knip* Laat dit soort verwijten maar achterwege.
[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 11:17 ]
Verwijderd
Heeft niks met bezuinigen te maken. Als jij een product wil kopen en je vindt er een die goedkoper is dan koop jij tog ook de goedkopere? en bij mij gaat het gewoon om 16GB ram van 120 euro die ik al een tijd geannuleerd had dat heeft niks te maken met ''je hebt bezuinigd''. Ik heb geen cc dat klopt maar wel PayPal waar ik helaas niet mee kon betalen anders had ik het allang teruggehaald.dehardstyler schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Ik heb het gewoon over medewerkers he? Die zitten in het zelfde schuitje als jou! Misschien wel geen loon gehad en als klap op de vuurpijl geen baan meer. Het is al vaker gezegd: Paypal of CC, maar je hebt bezuinigd en dat is vervelend. Maar dan moet je niet ineens alles en iedereen gaan betichten van van alles en nog wat! En schaf een CC aan voor de toekomst, scheelt een hoop ellende!
Tuurlijk koop ik de goedkopere, met mijn creditkaartVerwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Heeft niks met bezuinigen te maken. Als jij een product wil kopen en je vindt er een die goedkoper is dan koop jij tog ook de goedkopere?
Verwijderd
Thanks, die site kende ik niet.
[ Voor 54% gewijzigd door Lennardnl op 22-03-2017 11:19 ]
Het Centraal Insolventieregister maakt nog geen melding; deze volgt binnen enkele dagen.
https://www.rechtspraak.n...8-4753-b005-07b2989b77742De zitting is niet openbaar.
Curator zal dus aangesteld worden en publicatie zal volgen.De rechter doet meestal uitspraak (vonnis) tijdens de zitting. Is dit niet mogelijk dan volgt de uitspraak binnen 8 dagen daarna. Het vonnis krijgt u toegestuurd. Als u een advocaat heeft ingeschakeld, ontvangt deze het vonnis.
Met het vonnis:
bent u per direct failliet
benoemt de rechter een curator (een advocaat of andere professional die uw bezittingen gaat beheren)
benoemt de rechter een rechter-commissaris (een rechter die toezicht houdt op de curator)
Publicatie
De griffie van de rechtbank schrijft het vonnis in het faillissementsregister van de rechtbank in (Centraal Insolventieregister) en publiceert het in de Staatscourant.
[ Voor 54% gewijzigd door Viper® op 22-03-2017 11:26 ]
Dat Afuture zelf even niet communiceert is niet ongewoon, het kan zelfs nadelig zijn voor een bedrijf om te communiceren bij een (naderend) faillissement over dit (naderende) faillissement wat dan later de bestuurders weer aangerekend kan worden. Deze communicatie komt als het goed is wel op gang wanneer de curator is aangesteld en deze aan het werk gaat.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:09:
Ja bronnen binnenin hebben het aangegeven. Maar bronnen binnen in het bedrijf kunnen niet aangeven wat wij moeten doen. [mbr]*knip* Laat dit soort verwijten maar achterwege.[/]
- ik wil graag weten wat ik moet doen zoals velen ik ga daar niet ook weken op wachten want failliet is failliet neem ik aan. Afuture zelf laat niks van zich horen wij moeten het allemaal van via via horen maar ho maar ff duidelijkheid naar de klanten geven zeer triest. Zij kunnen wel een hele langen periode goede beoordelingen hebben gehad maar dit verklaart totaal het omgekeerde. Dit is respectloos naar de klanten toe. Ik heb zelfs een jongen voorbij zie gaan die 3000 euro kwijt is..
Verwijderd
Maar het is bevestigd door de rechtbank midden-nederland volgens de artikel hierboven?Viper® schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:24:
[...]
[...]
https://www.rechtspraak.n...8-4753-b005-07b2989b77742
Dus zonder publicatie of geschrift weet je eigenlijk nog niks.
[...]
Curator zal dus aangesteld worden en publicatie zal volgen.
Mensen die niet oud genoeg zijn voor een CC, zouden helemaal niet zelf aan het kopen moeten gaan. Niet dat ik het niet deed hoor, daar niet van. Maar regel het dan met je ouders ofzo. Ik heb denk ik altijd geluk gehad met dit soort dingen ( wel eens opgelicht ). Of neem een prepaid creditcard, die zijn niet leeftijdsgebonden volgens mij!Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:15:
Ik begrijp je punt maar er lopen ook mensen rond die er geen kunnen aanschaffen i.v.b leeftijd.
Dat lees ik ook, maar goed iedereen kan wat roepen op het internet natuurlijk. Het zal wel kloppen maar zonder publicatie of aanwezigheid bij de uitspraak weet je natuurlijk nog niks.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:26:
[...]
Maar het is bevestigd door de rechtbank midden-negerland volgens de artikel hierboven?
Verwijderd
De link naar de sticky in de topicwarning geeft al meer uitleg. Zoals iemand anders al oppert: het personeel weet vaak ook pas op de laatste dag dat het ten einde is. En dat kan ook niet anders, omdat de directie over het algemeen probeert alles op alles te zetten zaken alsnog gefinancierd of overgenomen te krijgen. Medewerkers zijn er dus niet om mensen te begeleiden in het verdere proces - die zitten thuis de klap te verwerken en het UWV te bellen. Als *iets* slecht is voor de omzet, dan zijn het geruchten over een naderend faillissement. Het wordt dan een self fulfilling prophecy.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:09:
Ja bronnen binnenin hebben het aangegeven. Maar bronnen binnen in het bedrijf kunnen niet aangeven wat wij moeten doen. *knip* Laat dit soort verwijten maar achterwege.
- ik wil graag weten wat ik moet doen zoals velen ik ga daar niet ook weken op wachten want failliet is failliet neem ik aan. Afuture zelf laat niks van zich horen wij moeten het allemaal van via via horen maar ho maar ff duidelijkheid naar de klanten geven zeer triest. Zij kunnen wel een hele langen periode goede beoordelingen hebben gehad maar dit verklaart totaal het omgekeerde. Dit is respectloos naar de klanten toe. Ik heb zelfs een jongen voorbij zie gaan die 3000 euro kwijt is..
Pers kan gewoon vragen stellen en antwoord krijgen:Viper® schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Dat lees ik ook, maar goed iedereen kan wat roepen op het internet natuurlijk. Het zal wel kloppen maar zonder publicatie of aanwezigheid bij de uitspraak weet je natuurlijk nog niks.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 11:36 ]
Ah ok, ik dacht als een zitting niet openbaar is dat je er daarna ook geen uitspraken over mag doen.NSG schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Pers kan gewoon vragen stellen en antwoord krijgen:
https://www.rechtspraak.n...-en-nieuws/Persinformatie
Verwijderd
Tsja, wij staan namen en persoonsgegevens niet toe hier, net zo min als oproepen tot acties. Maar links naar relevante informatie waar toevallig een oprichter bij staat... Tsja, dat is de keuze van de schrijver daar.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:32:
Trouwens. Hierboven bij het artikel. Daar staat de naam van de mede-oprichter. Moeten wij hiermee niet uitkijken dat er dadelijk boze klanten haat emails naar hem sturen ze foto staat er ook tussen namelijk?
Worden alle namen betrokken bij het faillissement normaal gesproken niet geanonimiseerd in het centraal insolventieregister.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:36:
[...]
Tsja, wij staan namen en persoonsgegevens niet toe hier, net zo min als oproepen tot acties. Maar links naar relevante informatie waar toevallig een oprichter bij staat... Tsja, dat is de keuze van de schrijver daar.
Algemeen uitgangspunt: Alle gegevens die een natuurlijke persoon, natuurlijke persoon bij een rechtspersoon of samenwerkingsverband direct identificeren moeten worden geanonimiseerd.
1. Natuurlijke personen*:
De gegevens van natuurlijke personen die procespartij zijn worden geanonimiseerd;
De gegevens van natuurlijke personen die betrokken zijn in de procedure worden geanonimiseerd;
De gegevens van natuurlijke personen die professioneel bij de procedure zijn betrokken worden niet geanonimiseerd;
De gegevens van natuurlijke personen in dienst van een rechtspersoon of bestuursorgaan worden geanonimiseerd;
De gegevens van natuurlijke personen in dienst van een rechtspersoon of bestuursorgaan én handelend in de uitoefening van een specifieke functie worden niet geanonimiseerd.
Lees het topic eens door ,dan weet je dat dit niet zal werken.zahh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
Is er een kans dat ik mijn onderdelen kan ophalen wanneer er een curator is? Ik zag dat alle onderdelen wel al binnen waren, ze waren alleen nog niet verstuurd. Het gaat om ongeveer 2000 euro....
Maak daar van: HoogswaarschijnlijkTheodor schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Lees het topic eens door ,dan weet je dat dit niet zal werken.
Voorlopig ben je het geld kwijt,
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Nee, dat zijn de richtlijnen voor uitspraken. De gegevens in het insolventieregister zijn openbaar, je kunt daar dus de bedrijfsnaam terugvinden en eventueel ook persoonlijke gegevens wanneer de vennoten ook failliet zijn verklaard.Viper® schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:44:
[...]
Worden alle namen betrokken bij het faillissement normaal gesproken niet geanonimiseerd in het centraal insolventieregister.
https://www.rechtspraak.n...miseringsrichtlijnen.aspx
[...]
Is het niet zo dat je pas eigenaar bent als de spullen zijn geleverd.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Er zit niemand meer bij de helpdesk, al het personeel zit thuis, dus je kan lang wachten...Haas schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:21:
Vanmorgen toch nog even met Afuture proberen te bellen om de creditfactuur van vorige week donderdag op te vragen om deze bij de curator in te kunnen dienen. Helaas verbreekt de verbinding precies bij 2 uur wachten met de opmerking dat het erg druk is en er geen medewerker beschikbaar is. In het portaal is het document niet beschikbaar na annulering van een order.
Vorig jaar nog een sollicitatiegesprek gehad bij Afuture en toen zag het er heel rooskleurig uit maar ik heb toen toch een andere keuze gemaakt. In een jaar tijd was het aantal medewerkers flink gestegen. Erg jammer, het was een fijne zaak met veel jonge medewerkers met hardware kennis.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Betaling is doorgaans inderdaad niet hetzelfde als eigendomsoverdracht. De curator zal vermoedelijk niet gaan leveren. Ten eerste is er geen zekerheid dat de spullen er nog zijn (op Emerce stond gisteren dat het pand waarschijnlijk al is leeggehaald). Ten tweede kost het uitleveren van al die orders ook weer geld (de curator gaat niet zelf doosjes zoeken, inpakken, opsturen of aan de balie uitleveren). Daarnaast moet de curator ook eerst de zaken met de preferente schuldeisers afhandelen (Belastingdienst, UWV, loon medewerkers van voor het failliesement) Het uitleveren van orders helpt hier niet bijgoovy75 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:13:
[...]
Is het niet zo dat je pas eigenaar bent als de spullen zijn geleverd.
Dus in andere worden hij kan helaas fluiten naar zijn geld en spullen?
Jammer van Afuture. Alle medewerkers en andere veel sterkte.
[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 12:49 ]
Pand is mijn wetens niet leeggehaald. Gerucht doet de ronde omdat iemand daar mensen 'bezig zag'. Dit waren enkel collega's die het nieuws te horen kregen.Destiny schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:34:
[...]
Betaling is doorgaans inderdaad niet hetzelfde als eigendomsoverdracht. De curator zal vermoedelijk niet gaan leveren. Ten eerste is er geen zekerheid dat de spullen er nog zijn (op Emerce stond gisteren dat het pand waarschijnlijk al is leeggehaald). Ten tweede kost het uitleveren van al die orders ook weer geld (de curator gaat niet zelf doosjes zoeken, inpakken, opsturen of aan de balie uitleveren). Daarnaast moet de curator ook eerst de zaken met de preferente schuldeisers afhandelen (Belastingdienst, UWV, loon medewerkers van voor het failliesement) Het uitleveren van orders helpt hier niet bij
-
Schiet tussen de palen en je scoort!
Volgens mij kan de curator bij een V.o.f geen doorstart maken omdat de rechtspersoon zowel de eigenaar als het bedrijf is. De eigenaar is nu dus ook faillietxzaz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:44:
Als de curator een doorstart mogelijk maakt, worden de nog niet geleverde goederen alsnog geleverd?
In geval van een V.O.F. moet er naar mijn weten vóór het faillissement is uitgesproken worden gehandeld om een doorstart mogelijk te maken. En niets wijst erop dat dit gebeurd is.xzaz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:44:
Als de curator een doorstart mogelijk maakt, worden de nog niet geleverde goederen alsnog geleverd?
Eigenaar moet dan volgens mij gewoon zelf betalingsregelingen proberen te treffen. Nu is hij persoonlijk faillietNSG schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:48:
[...]
In geval van een V.O.F. moet er naar mijn weten vóór het faillissement is uitgesproken worden gehandeld om een doorstart mogelijk te maken. En niets wijst erop dat dit gebeurd is.
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 16:14 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 16:22 ]
Default blanke hetero
[ Voor 50% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 16:24 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 16:38 ]
Ja, daarom. Ben dan ook erg benieuwd naar waar het mis is gegaan.Jeroenneman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:20:
Erg jammer. Stond op Tweakers toch wel te boek als een super winkel, in ieder geval een aantal maanden geleden nog wel.
Ik hoop dat ook naar buiten komt waar het dan mis is gegaan. Toch te lage marges? Verkeerde bedrijfsvoering?
[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 22-03-2017 16:38 ]
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 16:55 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 17:03 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 18:43 ]
Verwijderd
Je doet net alsof failliet gaat betekent dat ze niet intelligent, ambitieus en ondernemend zouden zijn. Iedereen die iets van ondernemen weet, weet ook dat succes komt en gaat. Soms kan het niet op, soms is het een periode op een houtje bijten en zorgen dat je het overleeft totdat het weer beter gaat.chim0 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:36:
Wauw deze zag ik echt niet aankomen! Stond toch bekend als één van de betere webshops? Heb er een paar keer besteld maar de laatste tijd bestel ik ergens anders maar zou er zo weer bestellen. Wel grappig, ik heb er zelf ooit gesolliciteerd (ergens in het begin geloof ik) en zou worden aangenomen als ik niet zo ver weg woonde. Op basis de mailwisseling leken het me wel intelligente, ambitieuze en ondernemende gasten en volgens mij draaide het toch als een tierelier? Zo zie je maar hoe dingen kunnen lopen.
Begrijp ik het goed dat wanneer je een bestelling hebt gedaan en het niet geleverd is, je al op een lijst geplaatst bent, en het geen zin heeft om een bericht naar de curator te sturen? Is er iets wat je kunt doen?dehardstyler schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:07:
Voor alle mensen die bestellingen hebben gedaan bij Afuture waarvan er niets geleverd is:
Al jullie geld is jammer genoeg weg, iedereen komt op een lijst die nog geld moet hebben van Afuture. Bovenop staan de leveranciers van het bedrijf zelf. Wie weet krijgen jullie nog een beetje geld terug maar vrees er voor.
Verwijderd
Zoals het er staat kan je het op meerdere manieren interpreteren: heb je al gezorgd dat je geval aangemeld is? Of denk je juist dat dat vanzelf gaat?KeyMs92 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:21:
Begrijp ik het goed dat wanneer je een bestelling hebt gedaan en het niet geleverd is, je al op een lijst geplaatst bent, en het geen zin heeft om een bericht naar de curator te sturen? Is er iets wat je kunt doen?
Of het zin heeft kan ik niet zeggen, maar het niet doen is helemaal stom natuurlijk! Je wordt niet "automatisch" op een lijst geplaatst. Je moet zeker achter je recht aan, als de curator niks van je hoort, zal hij ook geen rekening met je houden denk ik!KeyMs92 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:21:
[...]
Begrijp ik het goed dat wanneer je een bestelling hebt gedaan en het niet geleverd is, je al op een lijst geplaatst bent, en het geen zin heeft om een bericht naar de curator te sturen? Is er iets wat je kunt doen?
In mijn geval heb ik de order vrij snel geannuleerd, maar dat maakt voor het verhaal niks uit denk ik.
Zoals ook verder te lezen is in dit topic is er op dit moment nog geen curator bekend. Dus je ergens aanmelden kan op dit moment ook nog niet.F0nzi schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:33:
Kan iemand mij helpen zit een beetje vast hoe zit curator heb paar artikels gelezen ,
Moet je een account maken of moet je gewoon bellen ?
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:28:
Zoals het er staat kan je het op meerdere manieren interpreteren: heb je al gezorgd dat je geval aangemeld is? Of denk je juist dat dat vanzelf gaat?
Het bericht wat ik aanhaalde leek te suggereren dat je automatisch op een lijst geplaatst wordt. Vandaar dat ik het vroeg. Ik ben het met jullie eens dat je alles moet proberen om nog wat terug te krijgen. Maar er is dus nog geen plek om je aan te melden?dehardstyler schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:30:
Of het zin heeft kan ik niet zeggen, maar het niet doen is helemaal stom natuurlijk! Je wordt niet "automatisch" op een lijst geplaatst. Je moet zeker achter je recht aan, als de curator niks van je hoort, zal hij ook geen rekening met je houden denk ik!
[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 22-03-2017 19:06 ]
Verwijderd
Nee, pas wanneer de curator bekend is. Dat kan denk ik pas weken duren? wij consumenten staan achteraan wellicht zien we geen rode cent terug. Zo zit Nederland helaas in elkaar met regel/wetten.KeyMs92 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:50:
[...]
[...]
Het bericht wat ik aanhaalde leek te suggereren dat je automatisch op een lijst geplaatst wordt. Vandaar dat ik het vroeg. Ik ben het met jullie eens dat je alles moet proberen om nog wat terug te krijgen. Maar er is dus nog geen plek om je aan te melden?
En naar wat voor een voorbeeldbrief zou ik moeten kijken. Ik heb mijn 16GB ram geannuleerd vorige week Maandag voor 120 euro en ze hadden het in de boekingen gezet volgens de medewerker.sambalbaj schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:02:
Je kan vast beginnen met het maken van de claims zelf, zie hier een paar voorbeeldbrieven:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/faillissement
Verder http://insolventies.rechtspraak.nl/ en http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ in de gaten houden voor een uitspraak en wie de curator is en waar de post dus geen mag.
Qua verwachtingspatroon, dit gaat op z'n minst maanden duren en waarschijnlijk een stuk langer. Verder hangt het van de boedel af of er sowieso wat overblijft maar daar gaan eerst de Belastingdienst, de banken en de gage van de curator nog vanaf. Reken dus maar op niets en mocht er nog wat komen dan is dat mooi meegenomen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 19:05 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 22-03-2017 23:22 ]
De tweede, overeenkomst heb je al ontbonden en is nu een vordering van 120 euro. Beetje aanpassen dus.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:02:
[...]
Nee, pas wanneer de curator bekend is. Dat kan denk ik pas weken duren? wij consumenten staan achteraan wellicht zien we geen rode cent terug. Zo zit Nederland helaas in elkaar met regel/wetten.
[...]
En naar wat voor een voorbeeldbrief zou ik moeten kijken. Ik heb mijn 16GB ram geannuleerd vorige week Maandag voor 120 euro en ze hadden het in de boekingen gezet volgens de medewerker.
Afuture is niet officieel failliet verklaard.dehardstyler schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:07:
Weet niet of je het zonder FB ook kan zien, maar hier het bericht wat MrAndy bedoeld:
***Bericht van beheer***
Dit is een samenvatting over alles van informatie die op dit moment bekend is van Afuture. (https://www.afuture.nl/)
Afuture is officieel failliet verklaard. (Het bedrijf is opgericht geweest in 2006) na 11 jaar is het helaas gedaan voor een maar al te bekend bedrijf.
Van 1 van de eigenaren. Kennelijk zag die het ook niet aankomen.By now we are the third biggest business-to-consumer reseller of PC-components in the Netherlands. We process around 120.000 orders in 2016. Recently we have also been expanding our product range into other electronic categories. In the Netherlands we have one of the biggest range of IT-products with more than 200.000 available products.
[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 00:07 ]
Curator kijkt eerst wat er voor hemzelf te halen valt. Ja, hij moet eerst sociale premies en belastingen als eerste veiligstellen.[b][message=50663661,noline]
Qua verwachtingspatroon, dit gaat op z'n minst maanden duren en waarschijnlijk een stuk langer. Verder hangt het van de boedel af of er sowieso wat overblijft maar daar gaan eerst de Belastingdienst, de banken en de gage van de curator nog vanaf. Reken dus maar op niets en mocht er nog wat komen dan is dat mooi meegenomen.
Verwijderd
Als je de programma's ziet dan zitten deurwaarders en curatoren er inderdaad niet voor de schuldenaar, en effectief vaak ook niet voor de schuldeiser. Als je ziet voor welke spotprijzen bezittingen steevast weggaan lijken curator, deurwaarder en opkoper er toch het meeste aan te hebben.totaalgeenhard schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:15:
Curator kijkt eerst wat er voor hemzelf te halen valt. Ja, hij moet eerst sociale premies en belastingen als eerste veiligstellen.
Advocaten kiezen over het algemeen voor het beroep omdat ze een socialistisch/humane inslag hebben.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:02:
[...]
Als je de programma's ziet dan zitten deurwaarders en curatoren er inderdaad niet voor de schuldenaar, en effectief vaak ook niet voor de schuldeiser. Als je ziet voor welke spotprijzen bezittingen steevast weggaan lijken curator, deurwaarder en opkoper er toch het meeste aan te hebben.
Het zal juridisch ongetwijfeld in de haak zijn, maar doet regelmatig nogal oneerlijk aan.
[ Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 23-03-2017 07:41 ]
Verwijderd
Klopt. Gaat het echter om zaken als huizen die ver onder de marktwaarde verkocht worden, dan lijkt er toch iets scheef te zitten. Die zijn zo waardevast als wat en door reeds bekende gegevens eenvoudig te taxeren.totaalgeenhard schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:58:
Overigens openbare veilingen zullen zelden marktwaarde op gaan leveren, meestal zijn het handelaren die het opkopen of mensen die voor een prikkie iets willen hebben.
Als mensen het zelf zouden kunnen verkopen, zou dat inderdaad waarschijnlijk het beste voor schuldeiser en schuldenaar zijn. Dat stadium is dan echter vaak al geweest.Eigenlijk zou je mensen in gelegenheid moeten stellen het eerst zelf te verkopen, zodat hun eventuele restschuld lager zal zijn.
Aan de andere kant kun je het opkopers het niet kwalijk nemen, als je een auto koopt mag je vaak niet eens er in zitten en starten. Dus je weet niet wat je koopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 03:45 ]
In Nederland is er geen "maffia" rond veilingen, wel intimidatie. Maar door online veilingen zal je zelden nog een duw of vinger in je rug krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 03:40:
[...]
Klopt. Gaat het echter om zaken als huizen die ver onder de marktwaarde verkocht worden, dan lijkt er toch iets scheef te zitten. Die zijn zo waardevast als wat en door reeds bekende gegevens eenvoudig te taxeren.
[...]
Als mensen het zelf zouden kunnen verkopen, zou dat inderdaad waarschijnlijk het beste voor schuldeiser en schuldenaar zijn. Dat stadium is dan echter vaak al geweest.
Laten weten wat je koopt is uiteraard ook een taak van de curator of deurwaarder. Hoe meer je onbekend laat, hoe lager de prijs wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door dehardstyler op 23-03-2017 08:22 ]
Dat is natuurlijk vooral een slimme vorm van marketing die ze (verwacht ik) niet al te veel zal kosten, maar ze mogelijk wel veel goodwill kan opleveren. Ze nemen immers geen garantie over, maar zullen enkel fungeren als doorgeefluik waardoor ze de kosten beperkt kunnen houden, maar bij iedere succesvolle RMA mogelijk wel een tevreden nieuwe klant zullen hebben. Slimme zet van Azerty die mogelijk best wat oud Afuture klanten kan helpen, maar vooral goed afstraalt op het "merk" Azerty.dehardstyler schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:22:
Voor mensen met een kapot product is er een zeer mooi bericht bij de buren geplaatst:
https://nl.hardware.info/...lanten-met-defect-product
Uiteraard gaat het om goodwill, maar ze hadden het ook gewoon niet kunnen doen. Ze verdienen er niet direct iets mee en er gaat toch een hoop tijd in zitten!Dennism schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:32:
[...]
Dat is natuurlijk vooral een slimme vorm van marketing die ze (verwacht ik) niet al te veel zal kosten, maar ze mogelijk wel veel goodwill kan opleveren. Ze nemen immers geen garantie over, maar zullen enkel fungeren als doorgeefluik waardoor ze de kosten beperkt kunnen houden, maar bij iedere succesvolle RMA mogelijk wel een tevreden nieuwe klant zullen hebben. Slimme zet van Azerty die mogelijk best wat oud Afuture klanten kan helpen, maar vooral goed afstraalt op het "merk" Azerty.
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 10:01 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ditdehardstyler schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:35:
[...]
Uiteraard gaat het om goodwill, maar ze hadden het ook gewoon niet kunnen doen. Ze verdienen er niet direct iets mee en er gaat toch een hoop tijd in zitten!
-
Je stelt dit toch wel iets te simpel hoor. Vennoten blijven prive aansprakelijk, het enige vershcil is dat ze niet direct failliet worden verklaard samen met de BV. Simpelgezegd zit het als volgt:sambalbaj schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:24:
Wel van belang is dat Afuture een vennootschap onder firma (V.o.F.) is.
Daarvoor gold tot twee jaar terug dat bij een faillissement ook de vennoten direct aansprakelijk waren.
Daar is wat aan veranderd en moet bij de vennoten ook apart faillissement mee aangevraagd worden (en door de rechtbank beoordeeld worden) en dat betekend dat het geen automatisme meer is dat die ook failliet gaan maar van het geval af hangt. Dat is bepalend voor de inhoud van de boedel en de reikwijdte van de curator.
http://www.faillissementa...-een-v-o-f-failliet-gaat/
Dank je wel voor deze informatie!PAHvandam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:32:
Ook in het insolventieregister staat officieel dat Afuture failliet verklaard is. Hieronder de informatie volgens http://insolventies.rechtspraak.nl/ :
Naam: Afuture
Vestigingsadres: Turbinestraat 6 3903LW Veenendaal
KvK-nummer: 30211596
publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
23-03-2017 16.mne.17.133.F.1300.1.17 Uitspraak faillissement op 21 maart 2017
Curator: Mr. L.T. Lonis
Adres: Postbus 155 8200AD Lelystad
Telefoon: 0320-289888
Rechtbank: Rechtbank Midden-Nederland
Rechter-commissaris: mr. Hofman
Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000011933:F001
Insolventienummer: F.16/17/133
L. T. Lonis lijkt te werken bij Okkerse & SchopPAHvandam schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:32:
Curator: Mr. L.T. Lonis
Adres: Postbus 155 8200AD Lelystad
Telefoon: 0320-289888
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Dat klopt. Die regels zijn best raar. Je mag bijvoorbeeld een faillisement ook niet aankondigen. Of in ander opzicht "meehelpen" om failliet te gaan. Stel ze hadden nog 5% kans om te overleven, maar door de aankondiging van het faillisement wordt het 0%. Dan zou je aangeklaagd kunnen worden door bijvoorbeeld een leverancier, dat je het faillissement zelf veroorzaakt hebt.Destiny schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Wat is de relevantie hiervan? Bij Afuture kon je maandag al niet meer bestellen en ze zijn dinsdag failliet verklaard. Het is al eens eerder gezegd, maar ze kunnen niet zomaar stoppen met het aannemen van orders als een faillisement dreigt.
Op het internet zijn voorbeeld brieven te vinden. Ik ben al redelijk op leeftijd dus ik ben nog van de brieventijd, ik weet niet of email inmiddels al dezelfde officiële status heeft als een getekende brief.Nutellaah schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:06:
Dus als ik het goed begrijp moet je een brief / e-mail sturen naar deze curator met vermelding van wat je nog te goed hebt als schuldeiser bij Afuture?
De marges in deze branche zijn dan ook flinterdun. Eén goede klap en je bent weg.kr4t0s schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Dat klopt. Die regels zijn best raar. Je mag bijvoorbeeld een faillisement ook niet aankondigen. Of in ander opzicht "meehelpen" om failliet te gaan. Stel ze hadden nog 5% kans om te overleven, maar door de aankondiging van het faillisement wordt het 0%. Dan zou je aangeklaagd kunnen worden door bijvoorbeeld een leverancier, dat je het faillissement zelf veroorzaakt hebt.
Een goede toevoeging op de wet zou kunnen zijn. Dat curator verplicht is geld terug te betalen van bestellingen die binnen gekomen zijn nadat men wist dat ze failliet gingen. In het geval van Afuture is dat wellicht 15 maart geweest. Nu heeft Afuture het nog redelijk netjes gedaan om maandag betaalmethodes te verwijderen.
In reviews lees je ook mensen die begin maart besteld hebben, met indicatie van levertijd 2 dagen en niks ontvangen hebben. Dus hadden ze al zeker februari en maart problemen. Blijkbaar hadden ze weinig reserves. Ik werk voor een bedrijf die hebben veel slechte jaren gehad, hebben zeker 5 jaar verlies gedraaid pas sinds 2014 weer winst elk jaar.
Ok, ik ben woonachtig in België.Viper® schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:08:
[...]
Op het internet zijn voorbeeld brieven te vinden. Ik ben al redelijk op leeftijd dus ik ben nog van de brieventijd, ik weet niet of email inmiddels al dezelfde officiële status heeft als een getekende brief.
Dit zou je al niet kunnen doen om de simpele reden dat je nooit 100% zeker weet dat je failliet gaat en wanneer dit precies zal zijn. En wanneer ga je als bedrijf failliet? bij 50.000 schuld of bij 500.000? En was het zondagavond of maandagochtend dat je het wist etc etc.kr4t0s schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Dat klopt. Die regels zijn best raar. Je mag bijvoorbeeld een faillisement ook niet aankondigen. Of in ander opzicht "meehelpen" om failliet te gaan. Stel ze hadden nog 5% kans om te overleven, maar door de aankondiging van het faillisement wordt het 0%. Dan zou je aangeklaagd kunnen worden door bijvoorbeeld een leverancier, dat je het faillissement zelf veroorzaakt hebt.
Een goede toevoeging op de regels zou kunnen zijn. Dat curator verplicht is geld terug te betalen van bestellingen die binnen gekomen zijn nadat men wist dat ze failliet gingen. In het geval van Afuture is dat wellicht 15 maart geweest. Helaas is dit niet zo. Nu heeft Afuture het nog redelijk netjes gedaan om maandag betaalmethodes te verwijderen. Dit hebben ze ook voor de faillisement aanvraag gedaan.
In reviews lees je ook mensen die begin maart besteld hebben, met indicatie van levertijd 2 dagen en niks ontvangen hebben. Dus hadden ze al zeker februari en maart problemen. Blijkbaar hadden ze weinig reserves. Ik werk voor een bedrijf die hebben veel slechte jaren gehad, hebben zeker 5 jaar verlies gedraaid pas sinds 2014 weer winst elk jaar.
-
[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 10:33 ]
Altijd goed om je te melden als schuldeiser. Zoals al eerder genoemd ben je helaas als consument je geld gewoon kwijtNutellaah schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Ok, ik ben woonachtig in België.
Ik zal het aangetekend versturen naar het adres van hierboven.
Bedankt!
De curator ontvangt eerst een salaris en een onkostenvergoeding, dan volgen de zogenaamde preferente schuldeisers (Belastingdienst, bedrijfsverenigingen) en pas daarna zijn de overige (concurrente) schuldeisers aan de beurt. In het merendeel van alle zaken blijven juist deze concurrente schuldeisers met lege handen achter.
Om in aanmerking te komen voor een uitbetaling moet u als schuldeiser de schuld aanmelden voor verificatie. Daarbij onderzoekt de rechtbank of u de schuld terecht opvoert en of het bedrag juist is.
Een faillissement levert in de praktijk de meeste schuldeisers doorgaans weinig tot niets op. Het is vooraf altijd onduidelijk hoeveel deze weg opbrengt en hoe lang de schuldeiser zich moet blijven inspannen om enige aflossing te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 23-03-2017 10:29 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 10:31 ]
Ik ben een schuldeiser. Hoe kan ik een vordering indienen?
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/Via de website faillissementsdossier.nl kunt u de faillissementsverslagen inzien en wordt u op de hoogte gehouden van de gebeurtenissen van een faillissement.
Ze staan er al op:Viper® schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:34:
https://www.das.nl/juridi...ik-een-vordering-indienen
[...]
[...]
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/
Hier is Afuture nog niet op te vinden, mogelijk omdat het nu nog te vroeg in het proces is.
Wel makkelijk die faillissementsdossier site! Je kan daar gewoon al je vordering invullen, hoef je ook geen mail of aangetekende brief te sturen.Viper® schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:34:
https://www.das.nl/juridi...ik-een-vordering-indienen
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/
Hier is Afuture nog niet op te vinden, mogelijk omdat het nu nog te vroeg in het proces is.
[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 10:59 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 11:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 11:41 ]
Ik ben de vordering aan het invullen. Weet iemand wat 'Kenmerk crediteur' is?
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 11:53 ]
Ik heb bij kenmerk crediteur mijn ordernummers ingevuld van Afuture.KeyMs92 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:50:
[...]
Ik ben de vordering aan het invullen. Weet iemand wat 'Kenmerk crediteur' is?
Een crediteur is een leverancier (een persoon of bedrijf) aan wie moet worden betaald voor het leveren van een goed of een dienst.
Schuldeisers van een failliet kunnen hun vordering indienen bij de curator. De curator plaatst de vordering vervolgens op een lijst van voorlopig erkende crediteuren.
[ Voor 109% gewijzigd door Viper® op 23-03-2017 12:01 ]
Ja, maar een kenmerk is een soort referentienummer. Eigenlijk iets dat de crediteur intern gebruikt, dus particulieren hebben er eigenlijk geen, tenzij ze een erg goede administratie bijhouden. Het is zoiets als 'uw kenmerk'.Viper® schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:59:
Crediteur ben jij toch zelf ?
Wikipedia: Crediteur
[...]
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-03-2017 12:06 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Je kan kiezen tussen ik ben een bedrijf of particulier, in principe zou je dan verwachten dat het crediteurnummer bij particulier komt te vervallen.Hyp Hyper schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:04:
[...]
Ja, maar een kenmerk is een soort referentienummer. Eigenlijk iets dat de crediteur intern gebruikt, dus particulieren hebben er eigenlijk geen, tenzij ze een erg goede administratie bijhouden. Het is zoiets als 'uw kenmerk'.
Dan lijkt het ordernummer idd het meest logisch.Viper® schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Je kan kiezen tussen ik ben een bedrijf of particulier, in principe zou je dan verwachten dat het crediteurnummer bij particulier komt te vervallen.
Mogelijk gebruikt de Curator het kernmerk crediteur om een lijst op te zetten, zowel voor particulier als zakelijk.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik denk eerder het klantnummer.Hyp Hyper schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Dan lijkt het ordernummer idd het meest logisch.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq