denk niet dat PvDA in het kabinet gaat zitten. De 3 met SGP en CU geeft ook een centrum-rechtse meerderheidmvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:49:
Gevestige order kan gewoon door regeren:
http://www.coalitiemeter.nl/#/166/VVD;D66;PvdA;CDA/SP;PVV;GL
Kleine stoeltjes dans, ook minste werk met verhuizen etc dan.
VVD heeft dan CDA op rechts, D66 in het midden en PVDA in het klein op links.
ideaal voor de VVD
Nop, voorsprong van VVD is veel te groot om dat te kunnen laten gebeuren. Het kan nog wat meer of minder worden, maar niet gigantisch. Symbolisch kan het nog wel wat uitmaken. Zeteltje eraf voor PVV, en ineens zijn ze nog maar de vierde partij.Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Zijn er echt nog maar resultaten van 3 stembureaus binnen? Dit kan nog alle kanten op. Ik vraag me af of het niet net zoals in de VS gaat. Daar vierde de Democraten feest en 8 uur later hadden ze verloren...
Hij kom daarvoor de Buma/Stemra niet betalen ;-)Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Valt me tegen dat Buma niet dat jeugd van tegenwoordig nummer als opkomst gekozen heeft.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
In 2012 zaten ze er 6 zetels naast. PVDA werd iets overschat en de PVV onderschat. Dat eerste lijkt me nu haast onmogelijkBasekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
Exitpols zijn tot nu toe elke keer redelijk goed geweest. we shall see
Schandalig dat in 2017 nog zo met de hand wordt geteld?
Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?
Dat natte vinger telwerk wat ik net zag op NOS is gewoon van de zotte. Wordt vast veel verkeerd geteld.. onnodig tijdverspilling.
Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?
Dat natte vinger telwerk wat ik net zag op NOS is gewoon van de zotte. Wordt vast veel verkeerd geteld.. onnodig tijdverspilling.
Maar de exitpolls komen uit +/- 49 stembakken verspreid door Nederland waar vaak de PVV stemmer niet aan meedoet? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik vraag me dus af of het inderdaad zoveel winst is voor de VVD.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]
Nop, voorsprong van VVD is veel te groot om dat te kunnen laten gebeuren. Het kan nog wat meer of minder worden, maar niet gigantisch. Symbolisch kan het nog wel wat uitmaken. Zeteltje eraf voor PVV, en ineens zijn ze nog maar de vierde partij.
We shall see. Same old shit. Different day
Renswoude is de vierde gemeente
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik vind dat SGP&CU net zo weinig te doen hebben in de regering als een Denk, te veel naar het geloof. (ok, cda ook maar toch steeds in mindere mate/minder radicaal)bvbal79 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]
denk niet dat PvDA in het kabinet gaat zitten. De 3 met SGP en CU geeft ook een centrum-rechtse meerderheid
Nou.. die uitslagen zullen pas rond 2u of zo binnen komen. Ga ik niet op wachten. Lekker slapen.
En ik zie wel of ik morgen alsnog plots in een PVV-landje wakker ga worden..
Maar gok dat de exitpoll redelijk goed zit en het slechts her en der een zeteltje scheelt.
En ik zie wel of ik morgen alsnog plots in een PVV-landje wakker ga worden..
Maar gok dat de exitpoll redelijk goed zit en het slechts her en der een zeteltje scheelt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Na dat debat van gisteren is het bij het zien van Buma moeilijk om niet steeds hier aan (terug) te denken:

*3 gemeentes.Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Zijn er echt nog maar resultaten van 3 stembureaus binnen? Dit kan nog alle kanten op. Ik vraag me af of het niet net zoals in de VS gaat. Daar vierde de Democraten feest en 8 uur later hadden ze verloren...
En nee het zijn al 4 gemeentes, maar die laatste is nog niet op de NPO langs gekomen.
En het is niet te vergelijken met de VS, daar is het 'the winner takes it all', hier niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Kees op 15-03-2017 23:04 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Liever een dag langer wachten dan een stemcomputer die uitvalt of waarvan de schijf crasht. Of mien de vrijwilliger het ding uitschakeld of in testmodus heeft laten staan. Nee digitaal stemmen mag om mij nog wel even wachten.Kakulukia schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:01:
Kijk, de VVD die opkomt voor de PvdA.... Das nou sociaal.
Hahahaha, Geweldig....
[ Voor 60% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 23:05 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Want dat gebeurde structureel toen die dingen er nog warenKecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:03:
[...]
Liever een dag langer wachten dan een stemcomputer die uitvalt of waarvan de schijf crasht. Of mien de vrijwilliger het ding uitschakeld of in testmodus heeft laten staan. Nee digitaal stemmen mag om mij nog wel even wachten.
Onze overheid heeft zoveel mad IT-skills. Dat zelfs de systemen die lokaal gebruikt worden makkelijk te hacken waren.Kakulukia schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:01:
Gooi gewoon een bak hackers, software ontwikkelaars en politicologen 2 jaar in een hok. En kom met één systeem wat betrouwbaar werkt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik ben erachter: Marianne Zwagerman.
Medeoprichter van PowNed. Ah vandaar...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja, je denkt te simpel. Veel te simpel. Stemmen is een uitermate complex traject, waar veel vertrouwen aan te pas komt. Willekeurige menselijke fouten hebben echt de voorkeur boven systematisch telfouten die eventueel 1 partij bevooroordelen.Kakulukia schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:01:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Er zijn geen handen tekort in het verzorgingstehuis. Er is geld tekort en daarom te weinig personeel. Oftewel, als je dat gaat invullen met gratis arbeid ben je een bezuinigingsmaatregel aan het camoufleren met surrogaatbanen.Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:30:
Je kunt er ook gaten mee vullen. Iedereen weet dat er handen te kort zijn in de zorg, wat 'dienstplichtigen' in een verzorgingstehuis om een handje te helpen en een babbeltje met de patiënten te maken lijkt me heel goed.
We moeten eens ophouden met dergelijk vestzak-broekzak-denken. Er zijn genoeg mensen om de gaten in de zorg te dichten. Het probleem is simpelweg dat er te weinig geld is en dat wordt echt niet beter als we mensen verplichten gratis te werken. De overheid wast zijn handen en de jonge burger is de klos. Daar is een woord voor: uitbuiting. Mensen dienen gewoon fatsoenlijk betaald te worden voor hun arbeid.
Prachtig, maar de meerwaarde ten opzichte van ander werk echt waarbij het om grote belangen of zelfs levens gaat mist een beetje. Waarom moet dat in de vorm van dienstplicht?roches schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:37:
Daarnaast was ik telexist op een vliegbasis en gaf door welke vliegtuigen welke oefeningen gingen doen, zeer verantwoordelijk werk waar je echt geen fouten mocht maken (EHTW is echt wat anders dan EHAM)....
Bedankt voor de aanvulling! Ik dacht dat het om bureaus ging. Maar het zijn dus gemeentes. Dank.Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:03:
[...]
*3 gemeentes.
En nee het zijn al 4 gemeentes, maar die laatste is nog niet op de NPO langs gekomen.
En het is niet te vergelijken met de VS, daar is het 'the winner takes it all', hier niet.
Ja. De VS doet het wel behoorlijk anders, maar ik bedoel meer het verassingseffect.
Hoe heerlijk pardoxiaal!
Partij van de niet stemmers 0.1%
Partij van de niet stemmers 0.1%
★ What does that mean? ★
Dat vind ik te kort door de bocht. Je doet net alsof de nationale politiek 1 op 1 alles kan uitmaken in de EU. Dat is niet zo. Daarnaast zijn de partijen ook anders in de EU dan in Nederland.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
[...]
Neem het niet persoonlijk, maar zoals Maxima zou zeggen: "dat is een beetje dom". Niet dat jij dom bent, maar het is een perceptieprobleem. Wat is de EU? Een verlengstuk van nationale politiek. Waar komen EU beleid en maatregelen vandaan? Nationale politiek. Wie moet je aanspreken op gebrekkigheid daarvan? Nationale politiek.
Maar het grootste probleem is ook dat de mensen die wij voor de EU kiezen, vrij weinig te zeggen hebben.
Ze mogen niet eens amendementen voordragen aan de wetten die voorgesteld worden. Dat vind jij democratie? Ik vind van niet. Maar daar kunnen we van mening verschillen.
Het probleem met de EU is dat er bijna niets in beeld komt.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
[...]
We zijn met zijn allen een beetje dom in die zin dat we ons te vaak laten leiden door wat mensen zeggen, en wat in beeld komt. We controleren niet of nauwelijks of het ook wel klopt. En dan worden we dus op de verkeerde boos.
Het afgelopen jaar is er een record aantal zaken doorheen gedramd zonder dit kenbaar te maken, niet transparant en ondemocratisch. Ook moeilijker te controleren voor de burger.
Je kan zien dat ze doodsbang zijn voor de publieke opinie, en daarom verhuist zo'n beetje alles de achterkamertjes in... Het wordt er niet beter op, het wordt enkel slechter.
Die gasten luisteren niet naar de bevolking, maar enkel naar zichzelf.
De EU had een heel mooi project kunnen worden, maar het is zo keihard gefaald dat we beter gewoon terug kunnen naar de EEG en afscheid nemen van dit gelazer.
En daar mogen wij het, respectvol, uiteraard oneens zijn met elkaar.
Je hebt gelijk, ik zit fout.ijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:36:
[...]
Ondemocratisch? Zo ongeveer net zo ondemocratisch als onze eigen overheid, onze 1e kamer, en nog zo wat. Maar laat je vooral niet verleiden door de daadwerkelijke feiten (ondanks dat er wel degelijk van alles mis is)
De EU is niet ondemocratisch, maar anti-democratisch.
Mea culpa, I stand corrected.
Zeker. Ik ga in dit topic geen zeer uitgebreide uiteenzetting geven van mijn standpunten om dit topic daar helemaal niet voor bedoeld is, maar ik zal een paar voorbeeldjes geven: de corruptie is zeer duidelijk te zien bij de ontransparante neigingen van zelfverrijking, zoals baantjesgaranties in achterkamertjes, en kijk bijvoorbeeld eens naar de onderzoeken waaruit gebleken is dat vele EU-parlementariers enkel even naar binnen komen lopen om te tekenen dat ze aanwezig zijn, vervolgens meteen weer naar huis gaan, en voor die 5 minuten tijd echt dik betaald krijgen. En dan nog boos worden als mensen er over klagen ook.Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Heb je ook enige onderbouwing voor al je punten of roep je zo maar iets? En dat begint bij: "Maar die vieze corrupte..."
Dan hoe absurd veel die mensen betaald krijgen, schandalig gewoon, en hoeveel daarvan naar familie en vriendjes worden geschoven als "personal staff": ja dat vind ik walgelijk.
... Gebeurt dat enkel bij de EU?
Natuurlijk niet! Maar we hebben het in eigen land al moeilijk genoeg met dit soort problematiek, en dan vooral met corrupte VVDers. Daar hebben we niet nog een politieke unie van oplichters voor nodig.
Ja natuurlijk. Mijn mening is niet dezelfde als de jouwe, dus moet mijn mening vooral komen uit de onderbuik en kan natuurlijk absoluut nergens op gestaafd zijn.Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Daarna volgen nog meer onsamenhangende en vooral boze zinnen die op onderbuik gebaseerd zijn.

1.) Je kan wel met zo'n lekker dedain uit de hoek komen met zo'n standaard riedeltje als "de onderbuik" en dan pretenderen dat jij te goed bent voor zo'n orgaan en ik een of andere jojo ben die geen flauw benul heeft waar hij het over heeft, maar daar schieten we niets mee op. Als je geen argumenten hebt: zeg dat dan gewoon. Je valt mij wel aan dat ik zogenaamd niets te zeggen heb en nooit gelijk kan hebben, maar zelf kom je met geen enkel argument waaruit daadwerkelijk zou blijken dat alles dat ik zeg onjuist zou zijn. Dat is precies dat elitaire gedrag waardoor het draagvlak voor de EU gekelderd is en op dit moment onder of met mazzel net boven een 50% approval rate zit. Keep it up, mijn zege heb je - hoe harder die approval rating keldert, hoe beter.Mijn onderbuik zegt dat je het vooral makkelijk vindt om te wijzen naar andere mensen die het allemaal verkloten en in en in slecht zijn ipv eens naar jezelf te kijken en eigen verantwoording te nemen...
2.) Welke verantwoording moet ik precies nemen? Ik vecht keihard tegen de EU, en zal dat ook blijven doen. Ik neem mijn verantwoording, en doe m'n best om te zorgen dat ons land niet kapot gaat en we hopelijk het smerigste idee ooit, een federale superstaat, de nek om kunnen draaien.
Dat jij het er niet mee eens bent, maakt het niet ongenuanceerd of niet gebaseerd op feiten.Mijn onderbuik is overigens net zo ongenuanceerd en gebaseerd op geen enkel feit. Net als jou riedeltje overigens.
Jouw mening != feiten. Je mag het met me eens zijn, maar dat is een heel ander verhaal.
Je bent wel erg bekend met het principe "poisoning the well" he?En nee de EU (zo beter?) is bij lange na niet perfect, maar zorg dan dat er gewerkt wordt aan verbetering ipv dat vreselijk makkelijk afserveren. Maar dat zou misschien betekenen dat je zelf ook iets zou moeten ondernemen, en het is makkelijker om te klagen en zeuren. Hoef je het iig nooit bij jezelf te zoeken.
Net doen alsof ik enkel klaag en zeur, maar niets zelf onderneem - en daardoor mijn mening weinig tot niets waard zou zijn. Hoe kom je erbij?
Ik doe mijn uiterste best om de EU te verbeteren, en de grootste verbetering die we ooit kunnen maken is het opheffen van de politieke unie - en enkel de economische samenwerking en die van milieu blijven behouden.
Dat jij het daar niet mee eens bent: prima, dat moet jij lekker weten.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Of je telt gewoon met de hand en je wordt nooit gehacked. Dan is de uitslag 1 dag later bekend maar gezien de formatie periode van maanden boeit dat geen zak.OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]
Onze overheid heeft zoveel mad IT-skills. Dat zelfs de systemen die lokaal gebruikt worden makkelijk te hacken waren.
Gooi gewoon een bak hackers, software ontwikkelaars en politicologen 2 jaar in een hok. En kom met één systeem wat betrouwbaar werkt.
bron?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]
Er zijn geen handen tekort in het verzorgingstehuis. Er is geld tekort en daarom te weinig personeel.
Eensch, volgens mij hebben wij hier in NL een duidelijk scheiding van kerk en staat.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:02:
[...]
Ik vind dat SGP&CU net zo weinig te doen hebben in de regering als een Denk, te veel naar het geloof. (ok, cda ook maar toch steeds in mindere mate/minder radicaal)
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Kabinet VVD, D66, CDA, CU en SGP gaat het dus worden.
Balen dat de Piratenpartij geen zetel haalt en er dus nog steeds niemand met verstand van ICT en privacy in de Tweede Kamer zit.OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]
Onze overheid heeft zoveel mad IT-skills. Dat zelfs de systemen die lokaal gebruikt worden makkelijk te hacken waren.
yup, en dan alweer op naar de gemeenteraads verkiezingenGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
op dit tempo de stemmen tellen moet het rond Kerst wel klaar zijn denk ik
(21-03-2018)
Verwijderd
Mocht je het nieuws niet gevolgd hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 23:09 ]
CU en SGP zie ik niet samen in een regering, dat wil de rest niet. CDA erbij en we zijn een christennatie
Verwijderd
Precies dit, 1 zetel zou ik al blij mee zijn. Dan is er tenminste een klein stemmetje die verstand heeft van IT.wouterg00 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
[...]
Balen dat de Piratenpartij geen zetel haalt en er dus nog steeds niemand met verstand van ICT en privacy in de Tweede Kamer zit.
IK zie VVD & D66 niet zo snel samenwerken met CU/SGP liggen te veel principiële issues.alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
Misschien heeft @zeef genoeg voorkeurstemmen om de Kamer in te komen? Wie weet...wouterg00 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
[...]
Balen dat de Piratenpartij geen zetel haalt en er dus nog steeds niemand met verstand van ICT en privacy in de Tweede Kamer zit.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zo zo die opkomstmuziek van Pechtold lol

[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 15-03-2017 23:08 ]
Die muziek bij D'66
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Ik zie de VVD ook niet met GL regeren....mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:08:
[...]
IK zie VVD & D66 niet zo snel samenwerken met CU/SGP liggen te veel principiële issues.
Nou met deze muziek hoop ik toch dat Pechtold zometeen nog even een leuke sneer geeft naar een partij, en dat er dan een zonnebril en een jointje naar beneden komen en een bordje "Deal with it".
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Alexander Pechtoohoohold.
Jemig.
Jemig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
D66 mag dan wel hebben gewonnen, die zitten met VVD en CDA in een onmogelijke positie qua kapitaliseren op eigen beleid tegen over VVD en D66. Er stemmen traditioneel veel linkse kiezers op D66, hoe meer D66 naar rechts (moet) buigen, des te groter het verlies aan het einde van rit.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik stem voor!!alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
...
Luister, neem het niet van mij aan. Doe zelf het onderzoek. Van ministerraad tot commissies en directoraten, van de stuurgroepen tot de regels omtrent selecties en voordracht externe expertises. Neem de statuten door, pak de procedures erbij, en let goed op de beperkingen voor die Instellingen en organisaties waar wel publieke inspraak is.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:05:
[...]
Dat vind ik te kort door de bocht. Je doet net alsof de nationale politiek 1 op 1 alles kan uitmaken in de EU. Dat is niet zo. Daarnaast zijn de partijen ook anders in de EU dan in Nederland.
Maar het grootste probleem is ook dat de mensen die wij voor de EU kiezen, vrij weinig te zeggen hebben.
Ze mogen niet eens amendementen voordragen aan de wetten die voorgesteld worden. Dat vind jij democratie? Ik vind van niet. Maar daar kunnen we van mening verschillen.
Voor de rest, leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg niet dat dit of dat democratisch is. Ik heb juist eerder gewezen om de noodzaak tot innovatie altijd helder in beeld te houden. Geen enkel systeem, geen enkele organisatie, geen enkele afspraak is ooit statisch en functioneel zonder dat.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Want? Het werkt, het is reproduceerbaar en controleerbaar.Kakulukia schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:01:
[quote[Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?[/quote]
Lang verhaal kort: ja.
Klopt, maar de fouten middelen zich in de praktijk uit.Dat natte vinger telwerk wat ik net zag op NOS is gewoon van de zotte. Wordt vast veel verkeerd geteld.. onnodig tijdverspilling.
Zonder de achterliggende beginselen de nek om te draaien zou de enige winst een snellere voorlopige uitslag zijn...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
CDA, SGP en CU in een kabinet vind ik prima.
⏩ PVOutput☀️
Ik vind hem altijd net Quincy Gardner / Peter Sellers.
Wel een leuke man ook, Pechthold.
Wel een leuke man ook, Pechthold.
★ What does that mean? ★
Is ook een theorie. En ik snap dat ook. Lekker ambachtelijk. Maar of ik nou die tellingen 100% vertrouw...Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:05:
[...]
Of je telt gewoon met de hand en je wordt nooit gehacked. Dan is de uitslag 1 dag later bekend maar gezien de formatie periode van maanden boeit dat geen zak.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zeker niet idd, vandaar ook de door mij eerdere genoemde combi.alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
[...]
Ik zie de VVD ook niet met GL regeren....
(vvd/cda/d66/pvda)
Bensimpel
Positieve meneer
huh de uitslagen zijn toch nog helemaal niet officieel bekend? Hoezo conclusies trekken??
😆 - Denk ook eens om ;)
Joepie religieus gebaseerde regering. Als Denk zich dan gewoon in een Islam partij veranderd mogen we dan ook niet klagen.
Verwijderd
De kans op systematische fraude is kleiner en mocht er gerommeld worden, dan zijn dat kleine hoeveelheden die elkaar opheffen.OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
Is ook een theorie. En ik snap dat ook. Lekker ambachtelijk. Maar of ik nou die tellingen 100% vertrouw...
https://www.nrc.nl/nieuws...l-verpleeghuizen-a1542653Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:07:
[...]
Mocht je het nieuws niet gevolgd hebben.
mocht jij niet helemaal up to date zijn met je nieuws-feitjes
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 23:12 ]
Volgens mij heeft ie al een borrel op.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zoeterwoude is bekend, VVD, CDA en D66 zijn daar de grootste.
⏩ PVOutput☀️
Die zat hij de "en vele andere".
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik snap dit ook niet helemaal eigenlijk.Bensimpel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
huh de uitslagen zijn toch nog helemaal niet officieel bekend? Hoezo conclusies trekken??
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Dan moet je nu op de fiets/trein/bus/auto stappen om naar de stembureaus gaan.... Jij kan en mag als burger gewoon controleren...OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]
Is ook een theorie. En ik snap dat ook. Lekker ambachtelijk. Maar of ik nou die tellingen 100% vertrouw...
Cogitationis poenam nemo patitur
Maar die Pechtold wil zooooo graag ........defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
D66 mag dan wel hebben gewonnen, die zitten met VVD en CDA in een onmogelijke positie qua kapitaliseren op eigen beleid tegen over VVD en D66. Er stemmen traditioneel veel linkse kiezers op D66, hoe meer D66 naar rechts (moet) buigen, des te groter het verlies aan het einde van rit.
Plus "makkelijk" hertellen indien nodig.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
[...]
De kans op systematische fraude is kleiner en mocht er gerommeld worden, dan zijn dat kleine hoeveelheden die elkaar opheffen.
Vind het sowieso knap dat er nu al zoveel "uitslagen" en conclusies bekend gemaakt worden. Een exit poll is redelijk betrouwbaar maar ze kunnen er zo nog een paar zetels naast zitten.
Ik zou het dan eerder een conservatieve regering benoemen.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
[...]
Joepie religieus gebaseerde regering. Als Denk zich dan gewoon in een Islam partij veranderd mogen we dan ook niet klagen.
⏩ PVOutput☀️
PVDA zal nu echt wel oppositie gaan voeren. Nee acht VVD, D66, CDA, CU en SGP als meest realistische oplossing.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]
Zeker niet idd, vandaar ook de door mij eerdere genoemde combi.
(vvd/cda/d66/pvda)
Vaak bu'j te bang!
Mooi al deze toespraken en conclusies met 2% van de stemmen officieel verwerkt
.

WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
Nou met deze muziek hoop ik toch dat Pechtold zometeen nog even een leuke sneer geeft naar een partij, en dat er dan een zonnebril en een jointje naar beneden komen en een bordje "Deal with it".

39
Inderdaad, het verbaast me daarom ook dat andere linkse partijen D66 niet harder hebben aangevallen hierop.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:12:
Maar die Pechtold wil zooooo graag ........
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
True, je hebt niet gezegd dat jij het wel democratisch vond - je hebt immers louter een opmerking gemaakt dat het niet de schuld van de EU is, maar van lokale politiek.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]
Luister, neem het niet van mij aan. Doe zelf het onderzoek. Van ministerraad tot commissies en directoraten, van de stuurgroepen tot de regels omtrent selecties en voordracht externe expertises. Neem de statuten door, pak de procedures erbij, en let goed op de beperkingen voor die Instellingen en organisaties waar wel publieke inspraak is.
Voor de rest, leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg niet dat dit of dat democratisch is. Ik heb juist eerder gewezen om de noodzaak tot innovatie altijd helder in beeld te houden. Geen enkel systeem, geen enkele organisatie, geen enkele afspraak is ooit statisch en functioneel zonder dat.
Mijn excuses.
Ik heb er flink onderzoek naar gedaan, en dit blijven mijn conclusies en mijn visie op de hele EU.
Nogmaals: het lijkt me niet slim om daar in dit topic diep op in te gaan, en uiteraard kunnen wij van mening verschillen.
Ik zal je zeggen, ik ken een professor politiek die vooral de EU behandeld aan een universiteit in het VK.
Zelf is hij extreem pro-EU. Maar hij moet vaak wel lachen, en ja ook hij weet dat de EU niet perfect is, dat vele zaken die hij juist als iets moois ziet aan de EU, zijn studenten anders zien en interpreteren en het juist zeer slechte punten vinden van de EU. Dat is het "probleem" met politiek, zaken zijn vaak multi-interpretabel. Dus wat jij misschien geweldig vindt en mooie regels/statuten vindt, en daarom wellicht niet snapt waar ik vandaan kom en wat ik bedoel, is voor mij juist omgekeerd.
Is dat ofzo onderdeel van de zesjescultuur? Dat partijen erop moeten worden aangevallen dat ze hun ideeën zoveel mogelijk willen geïmplementeerd zien in de praktijk? Niet boven het maaiveld uitsteken en lekker in de oppositie blijven roepen?defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:13:
[...]
Inderdaad, het verbaast me daarom ook dat andere linkse partijen D66 niet harder hebben aangevallen hierop.
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 15-03-2017 23:15 ]
Zou wel een ultieme kiezers wraak zijn ... met z'n allen stiekem de exit-poll flessen .. kunnen ze allemaal over een uurtje of wat hun toespraakje overnieuw doenRobkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:12:
Vind het sowieso knap dat er nu al zoveel "uitslagen" en conclusies bekend gemaakt worden. Een exit poll is redelijk betrouwbaar maar ze kunnen er zo nog een paar zetels naast zitten.
Ik snap het echt niet. Die corpsbal van een Baudet twee zetels. Wat zien mensen in zo'n gladde verkoper?
Verwijderd
Juist, stevige tekorten. Hoe komt dat? Nu zit veel personeel thuis, omdat er te weinig geld is. Straks is er niet genoeg personeel, omdat er nu niet genoeg tijd (lees: budget voor tijd) is om nieuwe mensen op te leiden. Geld, geld, geld.Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
https://www.nrc.nl/nieuws...l-verpleeghuizen-a1542653
mocht jij niet helemaal up to date zijn met je nieuws-feitjes
Laten we nu investeren in een kwalitatieve zorg met goed opgeleide en fatsoenlijk betaalde mensen, in plaats van jongeren die een jaar de klos zijn uitbuiten.
Over twee tot vijf jaar zal de vraag naar hoogopgeleide verpleegkundigen, sociaal- pedagogische hulpverleners en maatschappelijk werkers het aanbod overstijgen, blijkt uit een rapport in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Ook een aantal mbo-opleidingen moet snel meer studenten gaan trekken.
Het rapport verrast enigszins, want op dit moment is er juist weinig geld in de zorg en zitten veel mensen werkloos thuis. Maar dat verandert, luidt de waarschuwing. Over een jaar of vijf gaan veel mensen met pensioen. Daar komt bij dat de zorg door robotisering en e-health steeds complexer wordt, waardoor de vraag naar hoogopgeleid personeel toeneemt.
De auteurs van het rapport maken zich zorgen over het toenemende aantal zorgopleidingen met een numerus fixus, bijvoorbeeld vanwege een gebrek aan stageplaatsen. Daardoor dreigt een vicieuze cirkel: omdat er te weinig mensen worden opgeleid is er straks te weinig personeel, waardoor de beschikbare tijd voor stagebegeleiding nog verder afneemt.
Dat is precies het punt: die tellingen, kan je 100% persoonlijk op toezien. Dat is expliciet je recht. Dat kan vrijwel iedereen die tot 10 kan tellen. Bij een computer is het een zwarte doos waarvan je maar hoopt dat de uitkomst klopt. Zelfs met Open Source is dat niet verdwenen: ten eerste weet je niet direct 100% zeker dat de software die draait de software is je je geaudit hebt, en ten tweede is de software code voor 99% van de bevolking niet te lezen.OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Weet eigenlijk niet wat ik nou erger vind, 3 zetels voor Denk of 3 voor FvD.
Ik trek die Baudet echt slecht.
Ik trek die Baudet echt slecht.
hij heeft het afgekeken van Jesse KlaverMx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Ik snap het echt niet. Die corpsbal van een Baudet twee zetels. Wat zien mensen in zo'n gladde verkoper?
Hij hield netjes een slag om de arm met 'zoals het er nu naar uitziet'.
Netjes.
Is de RTL meute ontgaan zo te horen.
Netjes.
Is de RTL meute ontgaan zo te horen.
★ What does that mean? ★
Een "redelijk en/of aanvaardbaar" alternatief voor Wilders.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
collega van me ging op hem stemmen ivm een "tactische stem". Hij ging voor D66 maar deed dit om de VVD te ondermijnen. Wellicht meer mensen die zo stemmen?Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Persoonlijk zie ik hem ook niet graag in mijn nieuwsfeed komen.
Bensimpel
Positieve meneer
Theo Hiddema, veel mensen die ik ken hebben speciaal op hem gestemdMx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
😆 - Denk ook eens om ;)
Tja net als mensen die één van de langst zittende tweede kamerleden als degene zien die echt weet wat er bij het volk speelt. Of een multimiljardair die echt gaat opkomen voor de gewone arbeider.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Na Jonko Alexander krijgen we nu Funky Mark 
Die opkomstmuziekjes bij al die partijen haha.
Die opkomstmuziekjes bij al die partijen haha.
Hetzelfde als in Mark Rutte?Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zo, lekker gesport...
Heb ik nog iets gemist?
Heb ik nog iets gemist?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Ik snap het ook niet. De punten van FvD spreken nergens aan en in de stukjes die ik heb gezien slaat hij brallerige taal uit, om volledig dicht te slaan als het kritisch wordt.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Blijkbaar mis ik een charme die anderen wel zien.
Nope, rutte staat in de file naar het podium: hij gaat nu voor meer voetpaden pleiten.
39
Hoezo Stox? Mis ik ietsGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:18:
[...]
ja, Dionne Stox nieuwe Minister President
Ruttetijd.

4 jaar verantwoordelijkheid genomen.
Moeilijke maatregelen durven nemen.
Zelfs met de PvdA wezen regeren.
En toch als grootste uit de bus komen.

4 jaar verantwoordelijkheid genomen.
Moeilijke maatregelen durven nemen.
Zelfs met de PvdA wezen regeren.
En toch als grootste uit de bus komen.
[ Voor 33% gewijzigd door 3x3 op 15-03-2017 23:20 ]
| live and give like no one else |
Snelle blik op de cijfers zegt me dat we dus VVD+CDA+D66+CU krijgen, eventueel met SGP als dat laatste zeteltje niet valt...Fietsbel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:18:
Nope, rutte staat in de file naar het podium: hij gaat nu voor meer voetpaden pleiten.
Had dit ook niet zo verwacht.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vind Baudet oprecht een lul, maar de standpunten van de partij op heel veel punten erg mooi.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Hiddema vind ik een stuk beter, al is die ook wat leip op sommige vlakken.
En tja, veel mensen hebben dat gevoel blijkbaar... Dan kan je beter stemmen op een lul die tenminste nog een groot deel van je standpunten vertegenwoordigd; dan een andere lul die dat niet doet.
Rutte kwam wel echt als een "god" van de roltrap(lees: uit de "hemel") gelopen. Zo bijzonder vond ik hem de laatste jaren nou ook weer niet.
D66 heeft in het verleden zelf vaak liberaal/rechts beleid als beleid gehad of is mee gebogen met VVD en CDA omdat ze hun focus hadden op andere punten. Ik denk dat die verschillen tijdens de campagne onvoldoende zijn uitdiept, want het lijkt erop dat toch veel PvdA kiezers ook voor D66 hebben gestemd en dat is met name de groep die juist vaak sociaal economisch links beleid wil.Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:14:
Is dat ofzo onderdeel van de zesjescultuur? Dat partijen erop moeten worden aangevallen dat ze hun ideeën zoveel mogelijk willen geïmplementeerd zien in de praktijk?
Nederland heeft ho gezegd tegen het verkeerde populisme, aldus Rutte
Nederland heeft ''top!'' gezegd tegen corruptie en schandalen
Nederland heeft ''top!'' gezegd tegen corruptie en schandalen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361