Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:49:
Gevestige order kan gewoon door regeren:
http://www.coalitiemeter.nl/#/166/VVD;D66;PvdA;CDA/SP;PVV;GL

Kleine stoeltjes dans, ook minste werk met verhuizen etc dan.

VVD heeft dan CDA op rechts, D66 in het midden en PVDA in het klein op links.
ideaal voor de VVD
denk niet dat PvDA in het kabinet gaat zitten. De 3 met SGP en CU geeft ook een centrum-rechtse meerderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Zijn er echt nog maar resultaten van 3 stembureaus binnen? Dit kan nog alle kanten op. Ik vraag me af of het niet net zoals in de VS gaat. Daar vierde de Democraten feest en 8 uur later hadden ze verloren...
Nop, voorsprong van VVD is veel te groot om dat te kunnen laten gebeuren. Het kan nog wat meer of minder worden, maar niet gigantisch. Symbolisch kan het nog wel wat uitmaken. Zeteltje eraf voor PVV, en ineens zijn ze nog maar de vierde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Exitpols zijn tot nu toe elke keer redelijk goed geweest. we shall see

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Valt me tegen dat Buma niet dat jeugd van tegenwoordig nummer als opkomst gekozen heeft.
Hij kom daarvoor de Buma/Stemra niet betalen ;-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Basekid schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
Exitpols zijn tot nu toe elke keer redelijk goed geweest. we shall see
In 2012 zaten ze er 6 zetels naast. PVDA werd iets overschat en de PVV onderschat. Dat eerste lijkt me nu haast onmogelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Schandalig dat in 2017 nog zo met de hand wordt geteld?

Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?

Dat natte vinger telwerk wat ik net zag op NOS is gewoon van de zotte. Wordt vast veel verkeerd geteld.. onnodig tijdverspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]

Nop, voorsprong van VVD is veel te groot om dat te kunnen laten gebeuren. Het kan nog wat meer of minder worden, maar niet gigantisch. Symbolisch kan het nog wel wat uitmaken. Zeteltje eraf voor PVV, en ineens zijn ze nog maar de vierde partij.
Maar de exitpolls komen uit +/- 49 stembakken verspreid door Nederland waar vaak de PVV stemmer niet aan meedoet? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik vraag me dus af of het inderdaad zoveel winst is voor de VVD.

We shall see. Same old shit. Different day :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Renswoude is de vierde gemeente

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
bvbal79 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]

denk niet dat PvDA in het kabinet gaat zitten. De 3 met SGP en CU geeft ook een centrum-rechtse meerderheid
Ik vind dat SGP&CU net zo weinig te doen hebben in de regering als een Denk, te veel naar het geloof. (ok, cda ook maar toch steeds in mindere mate/minder radicaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou.. die uitslagen zullen pas rond 2u of zo binnen komen. Ga ik niet op wachten. Lekker slapen.
En ik zie wel of ik morgen alsnog plots in een PVV-landje wakker ga worden..
Maar gok dat de exitpoll redelijk goed zit en het slechts her en der een zeteltje scheelt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:19
Na dat debat van gisteren is het bij het zien van Buma moeilijk om niet steeds hier aan (terug) te denken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W4grJxR.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Nouja die exitpolls zijn juist zo gedaan dat ze representabel zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:59:
Zijn er echt nog maar resultaten van 3 stembureaus binnen? Dit kan nog alle kanten op. Ik vraag me af of het niet net zoals in de VS gaat. Daar vierde de Democraten feest en 8 uur later hadden ze verloren...
*3 gemeentes.

En nee het zijn al 4 gemeentes, maar die laatste is nog niet op de NPO langs gekomen.

En het is niet te vergelijken met de VS, daar is het 'the winner takes it all', hier niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kees op 15-03-2017 23:04 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kakulukia schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:01:

Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?

Dat natte vinger telwerk wat ik net zag op NOS is gewoon van de zotte. Wordt vast veel verkeerd geteld.. onnodig tijdverspilling.
Liever een dag langer wachten dan een stemcomputer die uitvalt of waarvan de schijf crasht. Of mien de vrijwilliger het ding uitschakeld of in testmodus heeft laten staan. Nee digitaal stemmen mag om mij nog wel even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Wat een huichelaar die Halbe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijk, de VVD die opkomt voor de PvdA.... Das nou sociaal.
Hahahaha, Geweldig....

[ Voor 60% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2017 23:05 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 13:30
Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Liever een dag langer wachten dan een stemcomputer die uitvalt of waarvan de schijf crasht. Of mien de vrijwilliger het ding uitschakeld of in testmodus heeft laten staan. Nee digitaal stemmen mag om mij nog wel even wachten.
Want dat gebeurde structureel toen die dingen er nog waren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Onze overheid heeft zoveel mad IT-skills. Dat zelfs de systemen die lokaal gebruikt worden makkelijk te hacken waren.

Gooi gewoon een bak hackers, software ontwikkelaars en politicologen 2 jaar in een hok. En kom met één systeem wat betrouwbaar werkt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik ben erachter: Marianne Zwagerman.
Medeoprichter van PowNed. Ah vandaar...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, je denkt te simpel. Veel te simpel. Stemmen is een uitermate complex traject, waar veel vertrouwen aan te pas komt. Willekeurige menselijke fouten hebben echt de voorkeur boven systematisch telfouten die eventueel 1 partij bevooroordelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:30:
Je kunt er ook gaten mee vullen. Iedereen weet dat er handen te kort zijn in de zorg, wat 'dienstplichtigen' in een verzorgingstehuis om een handje te helpen en een babbeltje met de patiënten te maken lijkt me heel goed.
Er zijn geen handen tekort in het verzorgingstehuis. Er is geld tekort en daarom te weinig personeel. Oftewel, als je dat gaat invullen met gratis arbeid ben je een bezuinigingsmaatregel aan het camoufleren met surrogaatbanen.

We moeten eens ophouden met dergelijk vestzak-broekzak-denken. Er zijn genoeg mensen om de gaten in de zorg te dichten. Het probleem is simpelweg dat er te weinig geld is en dat wordt echt niet beter als we mensen verplichten gratis te werken. De overheid wast zijn handen en de jonge burger is de klos. Daar is een woord voor: uitbuiting. Mensen dienen gewoon fatsoenlijk betaald te worden voor hun arbeid.
roches schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:37:
Daarnaast was ik telexist op een vliegbasis en gaf door welke vliegtuigen welke oefeningen gingen doen, zeer verantwoordelijk werk waar je echt geen fouten mocht maken (EHTW is echt wat anders dan EHAM)....
Prachtig, maar de meerwaarde ten opzichte van ander werk echt waarbij het om grote belangen of zelfs levens gaat mist een beetje. Waarom moet dat in de vorm van dienstplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
op dit tempo de stemmen tellen moet het rond Kerst wel klaar zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kees schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:03:
[...]

*3 gemeentes.

En nee het zijn al 4 gemeentes, maar die laatste is nog niet op de NPO langs gekomen.

En het is niet te vergelijken met de VS, daar is het 'the winner takes it all', hier niet.
Bedankt voor de aanvulling! Ik dacht dat het om bureaus ging. Maar het zijn dus gemeentes. Dank.

Ja. De VS doet het wel behoorlijk anders, maar ik bedoel meer het verassingseffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hoe heerlijk pardoxiaal!
Partij van de niet stemmers 0.1%

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
[...]
Neem het niet persoonlijk, maar zoals Maxima zou zeggen: "dat is een beetje dom". Niet dat jij dom bent, maar het is een perceptieprobleem. Wat is de EU? Een verlengstuk van nationale politiek. Waar komen EU beleid en maatregelen vandaan? Nationale politiek. Wie moet je aanspreken op gebrekkigheid daarvan? Nationale politiek.
Dat vind ik te kort door de bocht. Je doet net alsof de nationale politiek 1 op 1 alles kan uitmaken in de EU. Dat is niet zo. Daarnaast zijn de partijen ook anders in de EU dan in Nederland.
Maar het grootste probleem is ook dat de mensen die wij voor de EU kiezen, vrij weinig te zeggen hebben.
Ze mogen niet eens amendementen voordragen aan de wetten die voorgesteld worden. Dat vind jij democratie? Ik vind van niet. Maar daar kunnen we van mening verschillen. :)
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:35:
[...]

We zijn met zijn allen een beetje dom in die zin dat we ons te vaak laten leiden door wat mensen zeggen, en wat in beeld komt. We controleren niet of nauwelijks of het ook wel klopt. En dan worden we dus op de verkeerde boos.
Het probleem met de EU is dat er bijna niets in beeld komt.
Het afgelopen jaar is er een record aantal zaken doorheen gedramd zonder dit kenbaar te maken, niet transparant en ondemocratisch. Ook moeilijker te controleren voor de burger.
Je kan zien dat ze doodsbang zijn voor de publieke opinie, en daarom verhuist zo'n beetje alles de achterkamertjes in... Het wordt er niet beter op, het wordt enkel slechter.
Die gasten luisteren niet naar de bevolking, maar enkel naar zichzelf.

De EU had een heel mooi project kunnen worden, maar het is zo keihard gefaald dat we beter gewoon terug kunnen naar de EEG en afscheid nemen van dit gelazer.
En daar mogen wij het, respectvol, uiteraard oneens zijn met elkaar.
ijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:36:
[...]
Ondemocratisch? Zo ongeveer net zo ondemocratisch als onze eigen overheid, onze 1e kamer, en nog zo wat. Maar laat je vooral niet verleiden door de daadwerkelijke feiten (ondanks dat er wel degelijk van alles mis is)
Je hebt gelijk, ik zit fout.
De EU is niet ondemocratisch, maar anti-democratisch.
Mea culpa, I stand corrected.
Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Heb je ook enige onderbouwing voor al je punten of roep je zo maar iets? En dat begint bij: "Maar die vieze corrupte..."
Zeker. Ik ga in dit topic geen zeer uitgebreide uiteenzetting geven van mijn standpunten om dit topic daar helemaal niet voor bedoeld is, maar ik zal een paar voorbeeldjes geven: de corruptie is zeer duidelijk te zien bij de ontransparante neigingen van zelfverrijking, zoals baantjesgaranties in achterkamertjes, en kijk bijvoorbeeld eens naar de onderzoeken waaruit gebleken is dat vele EU-parlementariers enkel even naar binnen komen lopen om te tekenen dat ze aanwezig zijn, vervolgens meteen weer naar huis gaan, en voor die 5 minuten tijd echt dik betaald krijgen. En dan nog boos worden als mensen er over klagen ook. :')
Dan hoe absurd veel die mensen betaald krijgen, schandalig gewoon, en hoeveel daarvan naar familie en vriendjes worden geschoven als "personal staff": ja dat vind ik walgelijk.

... Gebeurt dat enkel bij de EU?
Natuurlijk niet! Maar we hebben het in eigen land al moeilijk genoeg met dit soort problematiek, en dan vooral met corrupte VVDers. Daar hebben we niet nog een politieke unie van oplichters voor nodig.
Flagg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Daarna volgen nog meer onsamenhangende en vooral boze zinnen die op onderbuik gebaseerd zijn.
Ja natuurlijk. Mijn mening is niet dezelfde als de jouwe, dus moet mijn mening vooral komen uit de onderbuik en kan natuurlijk absoluut nergens op gestaafd zijn. 8)7 Hou op zeg.
Mijn onderbuik zegt dat je het vooral makkelijk vindt om te wijzen naar andere mensen die het allemaal verkloten en in en in slecht zijn ipv eens naar jezelf te kijken en eigen verantwoording te nemen...
1.) Je kan wel met zo'n lekker dedain uit de hoek komen met zo'n standaard riedeltje als "de onderbuik" en dan pretenderen dat jij te goed bent voor zo'n orgaan en ik een of andere jojo ben die geen flauw benul heeft waar hij het over heeft, maar daar schieten we niets mee op. Als je geen argumenten hebt: zeg dat dan gewoon. Je valt mij wel aan dat ik zogenaamd niets te zeggen heb en nooit gelijk kan hebben, maar zelf kom je met geen enkel argument waaruit daadwerkelijk zou blijken dat alles dat ik zeg onjuist zou zijn. Dat is precies dat elitaire gedrag waardoor het draagvlak voor de EU gekelderd is en op dit moment onder of met mazzel net boven een 50% approval rate zit. Keep it up, mijn zege heb je - hoe harder die approval rating keldert, hoe beter.
2.) Welke verantwoording moet ik precies nemen? Ik vecht keihard tegen de EU, en zal dat ook blijven doen. Ik neem mijn verantwoording, en doe m'n best om te zorgen dat ons land niet kapot gaat en we hopelijk het smerigste idee ooit, een federale superstaat, de nek om kunnen draaien.
Mijn onderbuik is overigens net zo ongenuanceerd en gebaseerd op geen enkel feit. Net als jou riedeltje overigens.
Dat jij het er niet mee eens bent, maakt het niet ongenuanceerd of niet gebaseerd op feiten.
Jouw mening != feiten. Je mag het met me eens zijn, maar dat is een heel ander verhaal.
En nee de EU (zo beter? :O ) is bij lange na niet perfect, maar zorg dan dat er gewerkt wordt aan verbetering ipv dat vreselijk makkelijk afserveren. Maar dat zou misschien betekenen dat je zelf ook iets zou moeten ondernemen, en het is makkelijker om te klagen en zeuren. Hoef je het iig nooit bij jezelf te zoeken.
Je bent wel erg bekend met het principe "poisoning the well" he?
Net doen alsof ik enkel klaag en zeur, maar niets zelf onderneem - en daardoor mijn mening weinig tot niets waard zou zijn. Hoe kom je erbij?
Ik doe mijn uiterste best om de EU te verbeteren, en de grootste verbetering die we ooit kunnen maken is het opheffen van de politieke unie - en enkel de economische samenwerking en die van milieu blijven behouden.

Dat jij het daar niet mee eens bent: prima, dat moet jij lekker weten. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]

Onze overheid heeft zoveel mad IT-skills. Dat zelfs de systemen die lokaal gebruikt worden makkelijk te hacken waren.

Gooi gewoon een bak hackers, software ontwikkelaars en politicologen 2 jaar in een hok. En kom met één systeem wat betrouwbaar werkt.
Of je telt gewoon met de hand en je wordt nooit gehacked. Dan is de uitslag 1 dag later bekend maar gezien de formatie periode van maanden boeit dat geen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]

Er zijn geen handen tekort in het verzorgingstehuis. Er is geld tekort en daarom te weinig personeel.
bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Ik vind dat SGP&CU net zo weinig te doen hebben in de regering als een Denk, te veel naar het geloof. (ok, cda ook maar toch steeds in mindere mate/minder radicaal)
Eensch, volgens mij hebben wij hier in NL een duidelijk scheiding van kerk en staat.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kabinet VVD, D66, CDA, CU en SGP gaat het dus worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
[...]

Balen dat de Piratenpartij geen zetel haalt en er dus nog steeds niemand met verstand van ICT en privacy in de Tweede Kamer zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:04:
op dit tempo de stemmen tellen moet het rond Kerst wel klaar zijn denk ik
yup, en dan alweer op naar de gemeenteraads verkiezingen :)
(21-03-2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je het nieuws niet gevolgd hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
CU en SGP zie ik niet samen in een regering, dat wil de rest niet. CDA erbij en we zijn een christennatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wouterg00 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Balen dat de Piratenpartij geen zetel haalt en er dus nog steeds niemand met verstand van ICT en privacy in de Tweede Kamer zit.
Precies dit, 1 zetel zou ik al blij mee zijn. Dan is er tenminste een klein stemmetje die verstand heeft van IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
IK zie VVD & D66 niet zo snel samenwerken met CU/SGP liggen te veel principiële issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

wouterg00 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Misschien heeft @zeef genoeg voorkeurstemmen om de Kamer in te komen? Wie weet...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zo zo die opkomstmuziek van Pechtold lol _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 15-03-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Die muziek bij D'66 :|

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:08:
[...]

IK zie VVD & D66 niet zo snel samenwerken met CU/SGP liggen te veel principiële issues.
Ik zie de VVD ook niet met GL regeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Awkard DJ sucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou met deze muziek hoop ik toch dat Pechtold zometeen nog even een leuke sneer geeft naar een partij, en dat er dan een zonnebril en een jointje naar beneden komen en een bordje "Deal with it". :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52

Quad

Doof

Alexander Pechtoohoohold.
Jemig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
D66 mag dan wel hebben gewonnen, die zitten met VVD en CDA in een onmogelijke positie qua kapitaliseren op eigen beleid tegen over VVD en D66. Er stemmen traditioneel veel linkse kiezers op D66, hoe meer D66 naar rechts (moet) buigen, des te groter het verlies aan het einde van rit.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:06:
Ik stem voor!!

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Dat vind ik te kort door de bocht. Je doet net alsof de nationale politiek 1 op 1 alles kan uitmaken in de EU. Dat is niet zo. Daarnaast zijn de partijen ook anders in de EU dan in Nederland.
Maar het grootste probleem is ook dat de mensen die wij voor de EU kiezen, vrij weinig te zeggen hebben.
Ze mogen niet eens amendementen voordragen aan de wetten die voorgesteld worden. Dat vind jij democratie? Ik vind van niet. Maar daar kunnen we van mening verschillen. :)
Luister, neem het niet van mij aan. Doe zelf het onderzoek. Van ministerraad tot commissies en directoraten, van de stuurgroepen tot de regels omtrent selecties en voordracht externe expertises. Neem de statuten door, pak de procedures erbij, en let goed op de beperkingen voor die Instellingen en organisaties waar wel publieke inspraak is.

Voor de rest, leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg niet dat dit of dat democratisch is. Ik heb juist eerder gewezen om de noodzaak tot innovatie altijd helder in beeld te houden. Geen enkel systeem, geen enkele organisatie, geen enkele afspraak is ooit statisch en functioneel zonder dat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Want? Het werkt, het is reproduceerbaar en controleerbaar.

[quote[Ik snap niet waarom de stemmen niet meteen digitaal worden ingevoerd. Als men zo bang is dat er wordt gehackt houd je het toch gewoon lokaal en bekijk je de resultaten aan het eind... of denk ik te simpel?[/quote]
Lang verhaal kort: ja.
Klopt, maar de fouten middelen zich in de praktijk uit.

Zonder de achterliggende beginselen de nek om te draaien zou de enige winst een snellere voorlopige uitslag zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CDA, SGP en CU in een kabinet vind ik prima. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik vind hem altijd net Quincy Gardner / Peter Sellers.
Wel een leuke man ook, Pechthold.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Of je telt gewoon met de hand en je wordt nooit gehacked. Dan is de uitslag 1 dag later bekend maar gezien de formatie periode van maanden boeit dat geen zak.
Is ook een theorie. En ik snap dat ook. Lekker ambachtelijk. Maar of ik nou die tellingen 100% vertrouw...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
alwaysleft schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Ik zie de VVD ook niet met GL regeren....
Zeker niet idd, vandaar ook de door mij eerdere genoemde combi.
(vvd/cda/d66/pvda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

huh de uitslagen zijn toch nog helemaal niet officieel bekend? Hoezo conclusies trekken??

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Lul, PVV vergeet hij even te noemen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
Helaas hebben we dan geen 76 zetels, dus moet er nog 1 of meer bij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
Joepie religieus gebaseerde regering. Als Denk zich dan gewoon in een Islam partij veranderd mogen we dan ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
Is ook een theorie. En ik snap dat ook. Lekker ambachtelijk. Maar of ik nou die tellingen 100% vertrouw...
De kans op systematische fraude is kleiner en mocht er gerommeld worden, dan zijn dat kleine hoeveelheden die elkaar opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:07:
[...]

Mocht je het nieuws niet gevolgd hebben.
https://www.nrc.nl/nieuws...l-verpleeghuizen-a1542653

mocht jij niet helemaal up to date zijn met je nieuws-feitjes

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Volgens mij heeft ie al een borrel op.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zoeterwoude is bekend, VVD, CDA en D66 zijn daar de grootste.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
Die zat hij de "en vele andere". :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 11-09 09:27
Bensimpel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
huh de uitslagen zijn toch nog helemaal niet officieel bekend? Hoezo conclusies trekken??
Ik snap dit ook niet helemaal eigenlijk.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dan moet je nu op de fiets/trein/bus/auto stappen om naar de stembureaus gaan.... Jij kan en mag als burger gewoon controleren...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
D66 mag dan wel hebben gewonnen, die zitten met VVD en CDA in een onmogelijke positie qua kapitaliseren op eigen beleid tegen over VVD en D66. Er stemmen traditioneel veel linkse kiezers op D66, hoe meer D66 naar rechts (moet) buigen, des te groter het verlies aan het einde van rit.
Maar die Pechtold wil zooooo graag ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
[...]

De kans op systematische fraude is kleiner en mocht er gerommeld worden, dan zijn dat kleine hoeveelheden die elkaar opheffen.
Plus "makkelijk" hertellen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
Volgens Hiddema krijgt FvD er nog wel 6 zetels bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47
Vind het sowieso knap dat er nu al zoveel "uitslagen" en conclusies bekend gemaakt worden. Een exit poll is redelijk betrouwbaar maar ze kunnen er zo nog een paar zetels naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Joepie religieus gebaseerde regering. Als Denk zich dan gewoon in een Islam partij veranderd mogen we dan ook niet klagen.
Ik zou het dan eerder een conservatieve regering benoemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Zeker niet idd, vandaar ook de door mij eerdere genoemde combi.
(vvd/cda/d66/pvda)
PVDA zal nu echt wel oppositie gaan voeren. Nee acht VVD, D66, CDA, CU en SGP als meest realistische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

jip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:11:
Beetje triest idd :P
Edit: en die muziek :') :P

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 15-03-2017 23:14 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Mooi al deze toespraken en conclusies met 2% van de stemmen officieel verwerkt :X .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:09:
Nou met deze muziek hoop ik toch dat Pechtold zometeen nog even een leuke sneer geeft naar een partij, en dat er dan een zonnebril en een jointje naar beneden komen en een bordje "Deal with it". :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4d31nj5OYddFf2An6qMpKCls/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:12:
Maar die Pechtold wil zooooo graag ........
Inderdaad, het verbaast me daarom ook dat andere linkse partijen D66 niet harder hebben aangevallen hierop.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Luister, neem het niet van mij aan. Doe zelf het onderzoek. Van ministerraad tot commissies en directoraten, van de stuurgroepen tot de regels omtrent selecties en voordracht externe expertises. Neem de statuten door, pak de procedures erbij, en let goed op de beperkingen voor die Instellingen en organisaties waar wel publieke inspraak is.

Voor de rest, leg mij geen woorden in de mond. Ik zeg niet dat dit of dat democratisch is. Ik heb juist eerder gewezen om de noodzaak tot innovatie altijd helder in beeld te houden. Geen enkel systeem, geen enkele organisatie, geen enkele afspraak is ooit statisch en functioneel zonder dat.
True, je hebt niet gezegd dat jij het wel democratisch vond - je hebt immers louter een opmerking gemaakt dat het niet de schuld van de EU is, maar van lokale politiek.
Mijn excuses. :)

Ik heb er flink onderzoek naar gedaan, en dit blijven mijn conclusies en mijn visie op de hele EU.
Nogmaals: het lijkt me niet slim om daar in dit topic diep op in te gaan, en uiteraard kunnen wij van mening verschillen.

Ik zal je zeggen, ik ken een professor politiek die vooral de EU behandeld aan een universiteit in het VK.
Zelf is hij extreem pro-EU. Maar hij moet vaak wel lachen, en ja ook hij weet dat de EU niet perfect is, dat vele zaken die hij juist als iets moois ziet aan de EU, zijn studenten anders zien en interpreteren en het juist zeer slechte punten vinden van de EU. Dat is het "probleem" met politiek, zaken zijn vaak multi-interpretabel. Dus wat jij misschien geweldig vindt en mooie regels/statuten vindt, en daarom wellicht niet snapt waar ik vandaan kom en wat ik bedoel, is voor mij juist omgekeerd. :) Ik walg van de politieke unie, en wil daar zo snel mogelijk vanaf. Meer "Europa"? Ja! Maar niet in de vorm van de (huidige) EU, en al helemaal geen federale superstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, het verbaast me daarom ook dat andere linkse partijen D66 niet harder hebben aangevallen hierop.
Is dat ofzo onderdeel van de zesjescultuur? Dat partijen erop moeten worden aangevallen dat ze hun ideeën zoveel mogelijk willen geïmplementeerd zien in de praktijk? Niet boven het maaiveld uitsteken en lekker in de oppositie blijven roepen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 15-03-2017 23:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 12-09 23:22
Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:12:
Vind het sowieso knap dat er nu al zoveel "uitslagen" en conclusies bekend gemaakt worden. Een exit poll is redelijk betrouwbaar maar ze kunnen er zo nog een paar zetels naast zitten.
Zou wel een ultieme kiezers wraak zijn ... met z'n allen stiekem de exit-poll flessen .. kunnen ze allemaal over een uurtje of wat hun toespraakje overnieuw doen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik snap het echt niet. Die corpsbal van een Baudet twee zetels. Wat zien mensen in zo'n gladde verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, stevige tekorten. Hoe komt dat? Nu zit veel personeel thuis, omdat er te weinig geld is. Straks is er niet genoeg personeel, omdat er nu niet genoeg tijd (lees: budget voor tijd) is om nieuwe mensen op te leiden. Geld, geld, geld.

Laten we nu investeren in een kwalitatieve zorg met goed opgeleide en fatsoenlijk betaalde mensen, in plaats van jongeren die een jaar de klos zijn uitbuiten.
Over twee tot vijf jaar zal de vraag naar hoogopgeleide verpleegkundigen, sociaal- pedagogische hulpverleners en maatschappelijk werkers het aanbod overstijgen, blijkt uit een rapport in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Ook een aantal mbo-opleidingen moet snel meer studenten gaan trekken.

Het rapport verrast enigszins, want op dit moment is er juist weinig geld in de zorg en zitten veel mensen werkloos thuis. Maar dat verandert, luidt de waarschuwing. Over een jaar of vijf gaan veel mensen met pensioen. Daar komt bij dat de zorg door robotisering en e-health steeds complexer wordt, waardoor de vraag naar hoogopgeleid personeel toeneemt.

De auteurs van het rapport maken zich zorgen over het toenemende aantal zorgopleidingen met een numerus fixus, bijvoorbeeld vanwege een gebrek aan stageplaatsen. Daardoor dreigt een vicieuze cirkel: omdat er te weinig mensen worden opgeleid is er straks te weinig personeel, waardoor de beschikbare tijd voor stagebegeleiding nog verder afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Dat is precies het punt: die tellingen, kan je 100% persoonlijk op toezien. Dat is expliciet je recht. Dat kan vrijwel iedereen die tot 10 kan tellen. Bij een computer is het een zwarte doos waarvan je maar hoopt dat de uitkomst klopt. Zelfs met Open Source is dat niet verdwenen: ten eerste weet je niet direct 100% zeker dat de software die draait de software is je je geaudit hebt, en ten tweede is de software code voor 99% van de bevolking niet te lezen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet eigenlijk niet wat ik nou erger vind, 3 zetels voor Denk of 3 voor FvD.
Ik trek die Baudet echt slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Ik snap het echt niet. Die corpsbal van een Baudet twee zetels. Wat zien mensen in zo'n gladde verkoper?
hij heeft het afgekeken van Jesse Klaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hij hield netjes een slag om de arm met 'zoals het er nu naar uitziet'.
Netjes.
Is de RTL meute ontgaan zo te horen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Een "redelijk en/of aanvaardbaar" alternatief voor Wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

collega van me ging op hem stemmen ivm een "tactische stem". Hij ging voor D66 maar deed dit om de VVD te ondermijnen. Wellicht meer mensen die zo stemmen?

Persoonlijk zie ik hem ook niet graag in mijn nieuwsfeed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Theo Hiddema, veel mensen die ik ken hebben speciaal op hem gestemd :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja net als mensen die één van de langst zittende tweede kamerleden als degene zien die echt weet wat er bij het volk speelt. Of een multimiljardair die echt gaat opkomen voor de gewone arbeider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Na Jonko Alexander krijgen we nu Funky Mark :P

Die opkomstmuziekjes bij al die partijen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
'Too hot, hot damn' Rutte komt binnen hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Hetzelfde als in Mark Rutte?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Rutte, too much :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Zo, lekker gesport...

Heb ik nog iets gemist? _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet. De punten van FvD spreken nergens aan en in de stukjes die ik heb gezien slaat hij brallerige taal uit, om volledig dicht te slaan als het kritisch wordt.

Blijkbaar mis ik een charme die anderen wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
[...]

hij heeft het afgekeken van Jesse Klaver
Ja en hij weer van Geert >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:18:
Zo, lekker gesport...

Heb ik nog iets gemist? _/-\o_
Nope, rutte staat in de file naar het podium: hij gaat nu voor meer voetpaden pleiten.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:18:
[...]

ja, Dionne Stox nieuwe Minister President
Hoezo Stox? Mis ik iets :? --> Wikipedia: Dionne Stax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ruttetijd.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.lse.ac.uk/europpblog/files/2016/10/Mark-Rutte-NL.jpg

4 jaar verantwoordelijkheid genomen.
Moeilijke maatregelen durven nemen.
Zelfs met de PvdA wezen regeren.

En toch als grootste uit de bus komen.

[ Voor 33% gewijzigd door 3x3 op 15-03-2017 23:20 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Fietsbel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:18:
Nope, rutte staat in de file naar het podium: hij gaat nu voor meer voetpaden pleiten.
Snelle blik op de cijfers zegt me dat we dus VVD+CDA+D66+CU krijgen, eventueel met SGP als dat laatste zeteltje niet valt...

Had dit ook niet zo verwacht.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik vind Baudet oprecht een lul, maar de standpunten van de partij op heel veel punten erg mooi.
Hiddema vind ik een stuk beter, al is die ook wat leip op sommige vlakken.

En tja, veel mensen hebben dat gevoel blijkbaar... Dan kan je beter stemmen op een lul die tenminste nog een groot deel van je standpunten vertegenwoordigd; dan een andere lul die dat niet doet. ;) Ik snap die redenatie wel. Al zeg ik daar overigens niet mee dát ik op FvD heb gestemd. Wat ik wel gestemd heb, hou ik voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Rutte kwam wel echt als een "god" van de roltrap(lees: uit de "hemel") gelopen. Zo bijzonder vond ik hem de laatste jaren nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
Wel hippe muziekjes bij de grote partijen :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:14:
Is dat ofzo onderdeel van de zesjescultuur? Dat partijen erop moeten worden aangevallen dat ze hun ideeën zoveel mogelijk willen geïmplementeerd zien in de praktijk?
D66 heeft in het verleden zelf vaak liberaal/rechts beleid als beleid gehad of is mee gebogen met VVD en CDA omdat ze hun focus hadden op andere punten. Ik denk dat die verschillen tijdens de campagne onvoldoende zijn uitdiept, want het lijkt erop dat toch veel PvdA kiezers ook voor D66 hebben gestemd en dat is met name de groep die juist vaak sociaal economisch links beleid wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nederland heeft ho gezegd tegen het verkeerde populisme, aldus Rutte

Nederland heeft ''top!'' gezegd tegen corruptie en schandalen
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.