Zijn er dan in andere jaren nog grote verschuivingen geweest later?Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:13:
Mooi al deze toespraken en conclusies met 2% van de stemmen officieel verwerkt.
"Dat er ho is gezegd tegen het verkeerde soort populisme"
Wait, what? Is er ook een goede soort populisme?
Erica Terpstra..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mensen vinden het gek dat Denk 3 zetels haalt. Maar het was ene kwestie van tijd dat er een "PVV voor allochtonen" zou ontstaan. Wat Denk in mijn ogen verkeerd heeft gedaan is dat ze zich zo onsympathiek op heeft gesteld. Ook de samenstelling van de partij vind ik onhandig.sambalbaj schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:16:
Weet eigenlijk niet wat ik nou erger vind, 3 zetels voor Denk of 3 voor FvD.
Ik trek die Baudet echt slecht.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En dat is dan weer een foute opmerking "nee gezegd tegen het verkeerde populisme".
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
is laat --Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
[ Voor 26% gewijzigd door mvrhrln op 15-03-2017 23:25 ]
Verwijderd
De vertaler op CNN is hilarisch. Ze spreekt duidelijk goed Nederlands, maar het is even duidelijk dat het een native Engelse of Amerikaanse is die Nederlandse namen probeert uit te spreken

Nu weten we het wel Geert, je hoeft niet telkens jezelf te herhalenGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
Nederland heeft ho gezegd tegen het verkeerde populisme, aldus Rutte
Nederland heeft ''top!'' gezegd tegen corruptie en schandalen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Kom op man, je hebt gewonnen!Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
En dat is dan weer een foute opmerking "nee gezegd tegen het verkeerde populisme".
Even niet de zure intellectueel uithangen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mark werpt een touwtje aan de PvdA toel
Die gaan mee in de regering
Services rendered, payment due.
★ What does that mean? ★
Ook dit hoef je niet te herhalen, dit heb je nu al genoeg aangehaald.martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:22:
[...]
Nu weten we het wel Geert, je hoeft niet telkens jezelf te herhalen
[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 23:24 ]
Ik vond dat een zeer populistische uitspraak van de man.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Er is niets zuur aan intellectueel zijnhoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:22:
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik ga me focussen op de binnenkant van mij oogleden. De uitslag zal toch tot 4:00 op zich laten wachten zo te zien.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Een intellectueel stemt niet op de VVD.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:22:
[...]
Kom op man, je hebt gewonnen!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Oogjes dicht en snaveltjes toe. Of mag ik dat niet meer zeggen van de partij voor de dierenMx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:24:
Ik ga me focussen op de binnenkant van mij oogleden. De uitslag zal toch tot 4:00 op zich laten wachten zo te zien.
39
En als ze het volgen krijgen de de klep van de brievenbus van D66 waar die uithangt tegen hun smoel ?MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:23:
Mark werpt een touwtje aan de PvdA toel
Doe dat nou niet.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:24:
Als je gaat slapen wordt je wakker en is Trump premier.
(Nou ja, in elk geval iemand die als Trump van een roltrap afdaalde.)
★ What does that mean? ★
Dat is je goed recht, maar kom dat niet met punten als 'ondemocratisch' enzovoorts. Dat is niet anders dan hoe ons hele eigen bestel is ingericht. Ook is de EU is veel transparanter dan menig overheid... Virtuozzo's punt is ook duidelijk: er ontstaat niet heel veel spontaan 'in de EU', dat komt doorgaans gewoon uit de een of andere nationale koker. En daar doen wij erg goed aan mee...WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:13:
[...]
kom en wat ik bedoel, is voor mij juist omgekeerd.Ik walg van de politieke unie, en wil daar zo snel mogelijk vanaf. Meer "Europa"? Ja! Maar niet in de vorm van de (huidige) EU, en al helemaal geen federale superstaat!
Overigens zou mijns inziens juist een federale superstaat veel van die issues oplossen, juist doordat het allemaal minder vrijblijvend wordt. Waar ik het wel met je eens ben: we zitten nu op een punt dat we of een forse stap vooruit, of een forse stap achteruit moeten maken. Ik maak me bar weinig illusies over onze kansen met een losser verbond, dus mijn mening daarin is duidelijk. Maar goed, dit gaat erg offtopic
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Tja, echt met hele concrete werkzame oplossingen kwam hij inderdaad niet. En het wegblijven bij debatten is sowieso nooit goed. Alhoewel voor Rutte heeft het wegblijven bij het Carre debat geen nadelige gevolgen gehad. Nee, Wilders had veel pro actiever moeten zijn, maar misschien was er wel niet genoeg geld voor die constante beveiliging. Maar aan de andere kant (letterlijk ook aan de andere kant van de oceaan) kon Trump het wel. Maar Trump zat ook daadwerkelijk overal bovenop en ging geen discussie uit de weg. Wilders had meer zoiets van "Dit is mijn idee en dat wil ik doen", ben je met me eens : Mooi, zo niet, geen gezeur. Het heeft hem niet voldoende geholpen.YellowCube schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:49:
Luiheid of oprecht geen oplossingen hebben voor de problemen die hij overal en nergens zag (persoonlijk ben ik redelijk overtuigd van het laatste)
gewoon mijn twee eurocenten.
Hij moet er maar leer uit trekken en kijken of hij over 4 jaar het weer wil proberen, misschien dat ze nog wel in een kabinet komen maar de kans daarop lijkt me uitermate klein. Hij zal toch z'n toon moeten matigen.
Verwijderd
Je kent ze allemaal en hun stemgedrag ook?P. Mekes schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:25:
Een intellectueel stemt niet op de VVD.
De stemmen komen langzaam maar zeker binnen.
Inmiddels van 10 gemeentes.
Inmiddels van 10 gemeentes.
⏩ PVOutput☀️
Die zijn druk bezig om turkse vlaggen te hijsenGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:26:
zeer benieuwd naar de toespraak van Erdogan/Kuzu zometeen. Of is die al geweest?
ik DENK dat die nog moet komen.Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:26:
zeer benieuwd naar de toespraak van Erdogan/Kuzu zometeen. Of is die al geweest?
39
Als je je bedenkt dat dit soort exit-polls de afgelopen decennia altijd de PvdA te groot schatten en de VVD te klein dan wordt het verschil nog groter.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die uitslagen gaat echt nog heel lang op zich laten wachten. Morgenochtend om 7 uur weet je misschien wat 80% gestemd heeft.
Beter toch, kun je tenminste nog even pittenRobkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:27:
Die uitslagen gaat echt nog heel lang op zich laten wachten. Morgenochtend om 7 uur weet je misschien wat 80% gestemd heeft.
RTL mocht in iedergeval niet naar binnen
Add me op Stadia: Gloogle
Heb het gevoel dat dit nog niet gedaan is... in alle gemeenten waar de definitieve uitslag bekend is stijgt de PVV. Af en toe zelfs flink.
Het zal toch niet...
Het zal toch niet...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb begrepen dat de Minister van Familiezaken van Turkije ook aanwezig zal zijn in de zaal.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:26:
[...]
Die zijn druk bezig om turkse vlaggen te hijsen
? Serieus, begint goed als nieuwe partij in een democratisch land waar de pers een valide controlerende rol heeft.
Ah de messias ...(zou hij zich in een kabinet met CDA, CU en SGP aan het kruis laten nagelen ?)
[ Voor 69% gewijzigd door gekkie op 15-03-2017 23:30 ]
Sterker nog: niemand mocht binnen, behalve de NOS.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:29:
[...]
? Serieus, begint goed als nieuwe partij in een democratisch land waar de pers een valide controlerende rol heeft.

Ik wacht nog op de 999.999.999 stemmen op de Piratenpartij via die ene experimentele stemcomputer
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het verkeerde soort populisme is gebaseerd het aanwijzen van een bevolkingsgroep als vijand, en jezelf superieur verklaren aan die vijand. Veel mensen blijken vooral voor dat laatste erg vatbaar te zijn.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
Een goed soort populisme doet dat niet, maar wil wel andere dingen voor elkaar krijgen die breed door de bevolking worden gedragen, zoals minder marktwerking in de zorg en minder inkomensongelijkheid.
Verwijderd
Je kunt een tweepartijenstelsel niet vergelijken met een schakering van gradiënten. Mensen hebben aan deze kant van de plas veel meer opties en ruimte en dat maakt de positie van Wilders veel lastiger dan een stelsel waarbij je voor of tegen bent.Snowwie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:26:
Nee, Wilders had veel pro actiever moeten zijn, maar misschien was er wel niet genoeg geld voor die constante beveiliging. Maar aan de andere kant (letterlijk ook aan de andere kant van de oceaan) kon Trump het wel.
Wilders laat steevast goede cijfers zien tussen verkiezingen in, om als een niet goed gelukte soufflé in elkaar te zakken bij de verkiezingen. Dat lijkt ondertussen geen toeval meer te zijn, maar een patroon.
Niet vergeten DENK's eigen mediaVigilate schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:29:
[...]
Sterker nog: niemand mocht binnen, behalve de NOS.![]()
Staatstelevisie. Dat klinkt vertrouwd.... Oh wacht.Vigilate schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:29:
[...]
Sterker nog: niemand mocht binnen, behalve de NOS.![]()
Dat is de rol van Buma, daar boven op de preekstoelFietsbel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:25:
[...]
Oogjes dicht en snaveltjes toe. Of mag ik dat niet meer zeggen van de partij voor de dieren![]()
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nouja, daar stoor ik mij al dagen aan sinds +- een week.mvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:29:
[...]
Een partij dat in een democratische omgeving zit maar zich in allerlei bochten en wegen probeert te wringen wat terug leid naar dictatuur, controle op vrijheid van meningsuiting en andere zware zaken.
Ik word er gewoon bang van dat men zo hard schreeuwt om democratie maar de dictatuur steunt.
⏩ PVOutput☀️
Bensimpel
Positieve meneer
Dat zullen we nog wel gaan zien, bij de vorige exitpolls stond de pvv er ook niet goed voor, maar bij de officieele uitslagen stond de pvv toch hoger. (en niet zo'n beetje ook in vergelijking met de exitpoll). Volgens mij heeft dat ook te maken met dat veel mensen zich niet uit over te spreken over de pvv.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:30:
[...]
Je kunt een tweepartijenstelsel niet vergelijken met een schakering van gradiënten. Mensen hebben aan deze kant van de plas veel meer opties en ruimte en dat maakt de positie van Wilders veel lastiger dan een stelsel waarbij je voor of tegen bent.
Wilders laat steevast goede cijfers zien tussen verkiezingen in, om als een niet goed gelukte soufflé in elkaar te zakken bij de verkiezingen. Dat lijkt ondertussen geen toeval meer te zijn, maar een patroon.
😆 - Denk ook eens om ;)
Jesse Klaver weet wel hoe hij een menigte moet toe spreken. Misschien wat popi jopi, maar ik doe het hem niet na
Verwijderd
Fair point. De beloofde zetels worden echter vooralsnog nooit gehaald. Over hoe dat komt kan je speculeren, maar ik gok dat het Geert zelf ook wel goed uitkomt.Bensimpel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:32:
Dat zullen we nog wel gaan zien, bij de vorige exitpolls stond de pvv er ook niet goed voor, maar bij de officieele uitslagen stond de pvv toch hoger. (en niet zo'n beetje ook in vergelijking met de exitpoll). Volgens mij heeft dat ook te maken met dat veel mensen zich niet uit over te spreken over de pvv.
Bron?Bensimpel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:32:
[...]
Dat zullen we nog wel gaan zien, bij de vorige exitpolls stond de pvv er ook niet goed voor, maar bij de officieele uitslagen stond de pvv toch hoger. (en niet zo'n beetje ook in vergelijking met de exitpoll). Volgens mij heeft dat ook te maken met dat veel mensen zich niet uit over te spreken over de pvv.
Grootste afwijking is ooit 3 zetels geweest...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ach gut, werd ie daar toch even emotioneel.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik vind die dames die allemaal bij Groenlinks staan (en dat zijn er een hele hoop) wel echt heel inwisselbaar eruit zien.
de bakfietsmoedertjes uit Amsterdam ZuidRobkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:34:
Ik vind die dames die allemaal bij Groenlinks staan (en dat zijn er een hele hoop) wel echt heel inwisselbaar eruit zien.
Ondertussen krijg ik een "je hebt geen recht op categorie 6 blabla" als ik iemand een plusje geef, wat is dit nu weer
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Jesse Klaver wat een beste vent!
/s pas op straks wordt je comment verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Chris Smoove op 15-03-2017 23:37 ]
Kijk nu gaat hij op script.
Wordt gelijk minder oprecht.
Jammer,want spontaan komt hij nog wel redelijk sympathiek over.
Wordt gelijk minder oprecht.
Jammer,want spontaan komt hij nog wel redelijk sympathiek over.
★ What does that mean? ★
Vraag me af of die zaalverlichting op groene energie draait ?
Als ze beetje principes hebben, zitten ze in het donker.
Af en toe lijkt Jesse Klaver net een mens... Apart....
Bensimpel
Positieve meneer
sportief dat hij ook de pvv erbij haalt.
Maar wat een popi jopi gast
Maar wat een popi jopi gast
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Dan geef je uitsluitend belabberde berichten een thumbs up, want dat betekent dat 'ie inmiddels verwijderd is.kuusj98 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:35:
Ondertussen krijg ik een "je hebt geen recht op categorie 6 blabla" als ik iemand een plusje geef, wat is dit nu weer
Verwijderd
Kijk mij lukt het welVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:36:
[...]
Dan geef je uitsluitend belabberde berichten een thumbs up, want dat betekent dat 'ie inmiddels verwijderd is.
On-topic: wat een zure mensen hier in dit topic
Je denkt zeker ook dat iedereen op links in zijn vrije tijd bomen knuffeltmvrhrln schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:36:
Vraag me af of die zaalverlichting op groene energie draait ?

Die Klaver is echt een trukendoos hé. Man man man. Dat is gewoon linkse populisme (paradox much?). Maargoed, wie ben ik
.
Ik hoop niet dat die gast zich gaan mag bemoeien met belastingen. Hij wil de leaserijder straffen, de kilometerheffing, inkomstenbelasting omhoog. Neen
.
Ik hoop niet dat die gast zich gaan mag bemoeien met belastingen. Hij wil de leaserijder straffen, de kilometerheffing, inkomstenbelasting omhoog. Neen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Doe nou tenminste een beetje je best niet zo ontzettend eenzijdig te klinkenGeert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:35:
de bakfietsmoedertjes uit Amsterdam Zuid
Had hij niet 7 jaar in Egypte gewoond ofzo?Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:37:
Seegers.... ben geen aanhanger, maar wel een echte degelijke vent (tov Klaver e.d)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Met een Toyota Prius.Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:37:
[...]
Je denkt zeker ook dat iedereen op links in zijn vrije tijd bomen knuffelt

⏩ PVOutput☀️
Ik moet op beide van je stellingen "Neen" antwoorden, en daar laat ik het voor nu maar bij wat betreft de EU; kunnen we weer focussen op de lokale verkiezingen.ijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:25:
[...]
Dat is je goed recht, maar kom dat niet met punten als 'ondemocratisch' enzovoorts. Dat is niet anders dan hoe ons hele eigen bestel is ingericht. Ook is de EU is veel transparanter dan menig overheid...
De PVV ook. En even kijkend naar Maurice de Hoax: die zat er ook weer op sommige plekken echt heel flink naast.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:27:
Als je je bedenkt dat dit soort exit-polls de afgelopen decennia altijd de PvdA te groot schatten en de VVD te klein dan wordt het verschil nog groter.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Haha, vrijheid van meningsuitingVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:36:
[...]
Dan geef je uitsluitend belabberde berichten een thumbs up, want dat betekent dat 'ie inmiddels verwijderd is.
Dat die Maurice überhaupt nog serieus wordt genomen verbaasd me iedere keer weer... Trekt wat cijfertjes uit de hoge hoed en de pers trapt er iedere keer in.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:38:
[...]
Ik moet op beide van je stellingen "Neen" antwoorden, en daar laat ik het voor nu maar bij wat betreft de EU; kunnen we weer focussen op de lokale verkiezingen.
[...]
De PVV ook. En even kijkend naar Maurice de Hoax: die zat er ook weer op sommige plekken echt heel flink naast.
[ Voor 51% gewijzigd door Kuusj op 15-03-2017 23:39 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat is vd Staaij ook.Goron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:38:
Segers de enige die nog rustig de echte stemmen afwacht.
⏩ PVOutput☀️
Die mensen die "Kuzuuu kuzuuu" schreeuwen. Het lijkt wel het Philips Stadion met Guus Meeuwis en Keddeng Keddeng... Kuzuuuuu...
Verwijderd
Hier zijn best wat uiteenlopende meningen te lezen hoor. Alleen onfatsoenlijke, bijzonder onvriendelijke of trollende berichten worden verwijderd.
Wat een zure zeikerds hier. Als ze bij de VVD blij de menigte opstoken is het leuk en positief maar bij GL mag het niet?
Daar zit niks Nederlands in. Jammer!
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ook geen woord Nederlands op de hele poster achter Kuzu... Ja de URL.
Manmanman wat is die Selcuk ongemakkelijk.
Goh, veel vrouwen bij DENK in de zaal...

Vaak bu'j te bang!
Holy crap, ik word hier spontaan agressief van.

⏩ PVOutput☀️
Turkse vriendin: JUP, ze draaien Turkse muziek bij DENK nu (Tarkan)
Met alle respect... Maar ik zou me echt kapot lachen als dat opeens toch gaat gebeuren.alexbl69 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:28:
Heb het gevoel dat dit nog niet gedaan is... in alle gemeenten waar de definitieve uitslag bekend is stijgt de PVV. Af en toe zelfs flink.
Het zal toch niet...
Dat ze de grootste worden. Met al die mooie speeches van Rutte en Klaver dat "(verkeerd) Populisme" niet gewonnen heeft. Dat zou geweldig zijn, moet je je sigaar maar niet opsteken voordat je zeker weet dat je iets te vieren hebt.
Maar goed, we gaan 't zien.
Beter blijft de PVV gewoon in de oppositie. (Maar dat kan ook als ze de grootste worden.)
"Beste Denkers..."

Ook het Sinterklaas rijmwoordenboek heeft die gevonden hoor ik.

Ook het Sinterklaas rijmwoordenboek heeft die gevonden hoor ik.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361