iemand een kalmeringstabletje?
zijn de vrouwen van Durf (de vrouwelijke afdeling van Denk)
(hence het woord Durf
En als 2e auto een turken mercedes-diesel op fleur en sterre naar een witte school te tuffen.
Wat dat betreft is het ook bij groenlinks toch altijd lastig om een beetje het goede voorbeeld te blijven geven, die weerbarstige praktijk toch ...
Ik vind het best beperkt om te vallen over de muziek die gekozen wordt. Amerikaanse muziek whateverr maar als ze iets spelen wat daar goed valt is dat een ding opeens?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Wat is dat nou voor een vergelijking. 'Wij hebben xxx stemmen in Rotterdam', ja, en in Schubbekutteveen hebben jullie er 0 en de PVV 100
Vaak bu'j te bang!
Leuk al die telefoontjes, livestream naar Turkije?
Begin dan maar een kruistocht richting Ankara, kun je het probleem hoogstpersoonlijk bij de bron aanpakken.
Waarom al die aversie tegen Denk?
Ik ben juist wel gelukkig met dat we zo'n pluralistisch stelsel hebben.
Iedereen van elke ideologie, of zuil is vertegenwoordigd.
Iedereen van elke ideologie, of zuil is vertegenwoordigd.
| live and give like no one else |
Bensimpel
Positieve meneer
stem lokaal stemmen tellen in de schilderswijk opnoemen kan ik ook wel...
jesus wat een aanfluiting, weg met kuzu.
jesus wat een aanfluiting, weg met kuzu.
😆 - Denk ook eens om ;)
Mensen doen ook goed hun best hier om te vallen om te vallen. Ik stem niet op DENK, maar mensen hier kijken ook wel goed naar wat het kleinste ding is waar over geklaagd kan worden.bonzz.netninja schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:41:
Ik vind het best beperkt om te vallen over de muziek die gekozen wordt. Amerikaanse muziek whateverr maar als ze iets spelen wat daar goed valt is dat een ding opeens?
In Amsterdam in een stemlokaalmoskee bla bla bla 
Hij weet hoop ik toch wel dat je niet in één stemlokaal de grootste moet zijn.
"Vedraagzaamheid" en dan de link met Erdogan
Hij weet hoop ik toch wel dat je niet in één stemlokaal de grootste moet zijn.
"Vedraagzaamheid" en dan de link met Erdogan

Weet je meteen welke wijken we goed in de gaten moeten houden als het weer onrustig wordt als Erdogan weer oproept tot demonstraties. Wat dat betreft is het heel mooi om te zien waar de DENK-aanhang zich precies bevindt...-tom-562 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:42:
Wat is dat nou voor een vergelijking. 'Wij hebben xxx stemmen in Rotterdam', ja, en in Schubbekutteveen hebben jullie er 0 en de PVV 100
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De themesong bij opkomst zegt best wel veel bij een partij. Daar is heel lang, door heel veel mensen (spindoctors) over nagedacht.bonzz.netninja schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:41:
Dus eigenlijk moeten ze sowieso allemaal dit draaien:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Echt? Dit hoor ik voor het eerst.Pinobigbird schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:38:
[...]
Had hij niet 7 jaar in Egypte gewoond ofzo?
Als ik dat eerder had geweten had hij mijn stem gehad.
Denk had 323 stemmen in Little Istanbul hoor ik net.
★ What does that mean? ★
Koezoe kan , helaas, nog wel eens een goed punt hebben. De grote steden zijn nog lang niet geteld. Laat dat nou net de plaatsen zijn waar ze veel stemmers hebben.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Omdat Kuzu toevallig vandaag gevraagd is over Erdogan. "Staat u achter de uitspraken van Erdogan over Dutchbat en Nazi-Nederland". "Daar ga ik geen commentaar op geven".3x3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:42:
Waarom al die aversie tegen Denk?
Iedereen van welke ideologie, of zuil is vertegenwoordigd.
Is ontkennen nou zo moeilijk?
Verwijderd
Je weet dat het spul in Rotterdam daar goeddeels niet vandaan kwam?WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:42:
Weet je meteen welke wijken we goed in de gaten moeten houden als het weer onrustig wordt als Erdogan weer oproept tot demonstraties. Wat dat betreft is het heel mooi om te zien waar de DENK-aanhang zich precies bevindt...
Zeker, die kwamen uit meerdere delen van het land en zelfs uit België en Duitsland.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:43:
[...]
Je weet dat het spul in Rotterdam daar goeddeels niet vandaan kwam?
Ik zie alleen even de link niet met mijn post? De DENK aanhang is een verhoogd risico op die momenten, dan is het fijn om dat goed in de gaten te kunnen houden, toch?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik weet niet of Kuzu familie in Turkije heeft, echter denk ik wel dat als hij openlijk aangeeft niet achter de uitspraken van Erdogan te staan dat hij of zijn familie het in Turkije wel wat lastig krijgt.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:43:
[...]
Omdat Kuzu toevallig vandaag gevraagd is over Erdogan. "Staat u achter de uitspraken van Erdogan over Dutchbat en Nazi-Nederland". "Daar ga ik geen commentaar op geven".
Is ontkennen nou zo moeilijk?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De 43 stembureau's van de Exit Pol zijn de afgelopen jaren zeer nauwkeurig geselecteerd. Om een zo goed mogelijke afspiegeling van de samenleving te zijn.P. Mekes schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:43:
Koezoe kan , helaas, nog wel eens een goed punt hebben. De grote steden zijn nog lang niet geteld. Laat dat nou net de plaatsen zijn waar ze veel stemmers hebben.
Nu zal DENK nog meer dan andere partijen extreem goed in bepaalde wijken vertegenwoordigd zijn maar het in andere gebieden extreem slecht doen. De 43 stembureau's kunnen dus zowel positief als negatief uitpakken voor DENK.
Wat echter wel waarschijnlijk is, is dat DENK veel stemmers heeft getrokken die normaal niet stemmen, dus dat die 'ondergeschat' worden door de Exit Poll.
Verwijderd
Je hebt het over welke wijken in de gaten gehouden moeten worden, maar in die wijken gebeurt niets.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:44:
Zeker, die kwamen uit meerdere delen van het land en zelfs uit België en Duitsland.
Ik zie alleen even de link niet met mijn post? De DENK aanhang is een verhoogd risico op die momenten, dan is het fijn om dat goed in de gaten te kunnen houden, toch?
Het toont niet veel realiteitszin.
Tweakers strookt overigens niet met de rest van het land zie ik:

Crosspost: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Tja, dan kun je beter 17 miljoen Nederlanders beledigen en om nog een sneer na te geven door ook nog in de Kamer te gaan zitten...Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:44:
[...]
Ik weet niet of Kuzu familie in Turkije heeft, echter denk ik wel dat als hij openlijk aangeeft niet achter de uitspraken van Erdogan te staan dat hij of zijn familie het in Turkije wel wat lastig krijgt.
Ligt het aan mij of is 75% of meer van de gasten bij NPO en RTL van linkse origine?
★ What does that mean? ★
Bewijs maar eens, met dubbel paspoort hier wonen prima, maar met dubbele misplaatste loyaliteit het land besturen, liever niet.
[ Voor 7% gewijzigd door mvrhrln op 15-03-2017 23:46 ]
Verwijderd
Hoe werkt dat? Komen ze dan uit Engeland?MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:46:
Ligt het aan mij of is 75% of meer van de gasten bij NPO en RTL van linkse origine?
poll: Stem!Kecin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:45:
Tweakers strookt overigens niet met de rest van het land zie ik:
[afbeelding]
is uit een wat grotere pool tweakers.
Maar klopt ook niet,
Dat zul je moeten uitleggen.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:45:
[...]
Je hebt het over welke wijken in de gaten gehouden moeten worden, maar in die wijken gebeurt niets.
Het toont niet veel realiteitszin.
Als je weet dat in wijk X in stad Y een zeer grote concentratie DENK-stemmers zit, en Erdogan roept op om te gaan demonstreren: dan wil je goed in de gaten houden wat er in die wijken gebeurt. Al is het maar omdat opeens veel mensen die daar wonen vertrekken naar een andere locatie.
Er hoeft in de wijk zelf niet perse iets te gebeuren, maar het is wel fijn dat je snel kan ingrijpen mocht de boel weer escaleren.
Het kleinste ding? Zoals eerder gezegd hangt het spandoek achter Kuzu vol met woorden/zinnen/uitspraken/whatever waar geen woord Nederlands tussen zit. We hebben het hier over NEDERLANDSE politiek, en daar horen geen buitenlandse teksten bij. Immers, de partij DENK wil maar wat graag geïntegreerd overkomen. Met zo'n spandoek doe je daar niet bepaald recht aan.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:42:
[...]
Mensen doen ook goed hun best hier om te vallen om te vallen. Ik stem niet op DENK, maar mensen hier kijken ook wel goed naar wat het kleinste ding is waar over geklaagd kan worden.
Daarnaast geven ze aan dat ze een groep vertegenwoordigen die "niet gehoord" wordt. Bedoelen ze daarmee dat ze graag willen dat we hier Turks/Marokkaans gaan praten? No way.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen PVV stemmer want Wilders is absoluut het andere uiterste. Maar DENK geeft mij echt de kriebels en een naar gevoel.
Er zItten hier natuurlijk ook zat mensen die nog geen stemrecht hebben3x3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:46:
[...]
poll: Stem!
is uit een wat grotere pool tweakers.
Maar klopt ook niet,
Misschien zijn die rechts en fan van Wilders.
Hoopvolle verkiezingen voor Geert over 4 jaar
★ What does that mean? ★
Is gewoon een geheime zet van Wilders, die is het zat als enige gezeik te krijgen, hang je toch gewoon de absolute tegenhanger erbij?WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:44:
[...]
Zeker, die kwamen uit meerdere delen van het land en zelfs uit België en Duitsland.
Even buiten het deels verwachtingspatroon, ik had niet zo'n bizar groot verlies verwacht van de PvdA.
Wel leuk detail, PVV is de grootste in Simpelveld
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
In plaats van gewoon op de plek van de oproep te gaan staan gaan we honderden agenten achter willekeurige Turken aan laten rijden die toevallig in een wijk wonen die verkeerd heeft gestemdWhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:47:
Dat zul je moeten uitleggen.
Als je weet dat in wijk X in stad Y een zeer grote concentratie DENK-stemmers zit, en Erdogan roept op om te gaan demonstreren: dan wil je goed in de gaten houden wat er in die wijken gebeurt. Al is het maar omdat opeens veel mensen die daar wonen vertrekken naar een andere locatie.
Er hoeft in de wijk zelf niet perse iets te gebeuren, maar het is wel fijn dat je snel kan ingrijpen mocht de boel weer escaleren.

Je moet comedy's gaan schrijven
Dat heet tegenwoordig etnisch profileren. Ligt erg gevoelig.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:47:
[...]
Dat zul je moeten uitleggen.
tsja, ligt dicht in de buurt van het AZC in heerlen.SinergyX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:48:
[...]
Is gewoon een geheime zet van Wilders, die is het zat als enige gezeik te krijgen, hang je toch gewoon de absolute tegenhanger erbij?
Even buiten het deels verwachtingspatroon, ik had niet zo'n bizar groot verlies verwacht van de PvdA.
Wel leuk detail, PVV is de grootste in Simpelveld
Veel allochtonen mensen met een immigratie achtergrond (IMACHS ?) wonen er in ieder geval niet zo ver ik weet
[ Voor 4% gewijzigd door mvrhrln op 15-03-2017 23:51 ]
Ik zou ze genuanceerd willen noemen en proberen niet teveel beoordelend te zijn. Maar dat is mijn kijk. Enkel om even aan te geven dat dit toch echt heel afhankelijk is van de bril die je draagtMrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:46:
VOlgens de voorlopige uitslagen zit de PVV wel een stuk achter op de CDA.
⏩ PVOutput☀️
Er staat gewoon 'denk' in verschillende talen, geen stukje retoriek over hoe ze het land over moeten nemen. En waarom zou DENK willen dat we hier Turks/Marokkaans gaan praten? Denk je dat dat het doel is?Denman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:48:
[...]
Het kleinste ding? Zoals eerder gezegd hangt het spandoek achter Kuzu vol met woorden/zinnen/uitspraken/whatever waar geen woord Nederlands tussen zit. We hebben het hier over NEDERLANDSE politiek, en daar horen geen buitenlandse teksten bij. Immers, de partij DENK wil maar wat graag geïntegreerd overkomen. Met zo'n spandoek doe je daar niet bepaald recht aan.
Daarnaast geven ze aan dat ze een groep vertegenwoordigen die "niet gehoord" wordt. Bedoelen ze daarmee dat ze graag willen dat we hier Turks/Marokkaans gaan praten? No way.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen PVV stemmer want Wilders is absoluut het andere uiterste. Maar DENK geeft mij echt de kriebels en een naar gevoel.
Prima als je niets met DENK hebt hoor, ik evenmin, maar als partijen nou iets meer hun best zouden doen om deze allochtone groep naar de stembussen te krijgen, zou daar veel te behalen zijn, maar kennelijk weet een andere partij ze niet aan te spreken. En of je het nou leuk vindt of niet, iedere burger is gelijk. Ook die op de PVV stemmen, ook die op DENK stemmen. Dat het niet in je straatje past, is begrijpelijk, maar ook dit is democratie.
Amsterdam al bekend?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Werkelijk, hoe ver kun je van de werkelijkheid staan? De PvdA-stemmer is het niet eens met het "tit-for-tat"-principe van Rutte II en heeft dat laat blijken. Hoe kun je nu nog zo naïef stellen dat het land er beter voor staat?PvdA-leider Lodewijk Asscher sprak in zijn speech van "een bittere avond voor de PvdA". Volgens hem staat het land er echt wel beter voor dan toen het kabinet-Rutte 2 begon.
Amsterdam. 7,5% Denk.
Groen Links(19,3) de grootste. D66(18,2), VVD(15,2), PVDA(8,4) dan dus Denk, PVV etc.
Groen Links(19,3) de grootste. D66(18,2), VVD(15,2), PVDA(8,4) dan dus Denk, PVV etc.
[ Voor 72% gewijzigd door Hupske op 15-03-2017 23:53 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Heeft er iemand al een linkje met totaal aantal stemmen per partij (Nederland breed)?
In 2012 waren er direct diverse opties.
In 2012 waren er direct diverse opties.
De eerste grote stad is binnen, Amsterdam is de situatie als volgt;
GL 19.3
D66 18.2
VVD 15.2
PVDA 8.4 (was 35.8!)
Denk 7.5
PVV 7.0
Is in procenten.
Bijzondere uitslagen in Amsterdam!
GL 19.3
D66 18.2
VVD 15.2
PVDA 8.4 (was 35.8!)
Denk 7.5
PVV 7.0
Is in procenten.
Bijzondere uitslagen in Amsterdam!
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Waarom moeten de linkse partijen altijd zo zuur zijn naar niet linkse partijen? Blok links heeft verloren, Links dit, link dat.. Maar samenwerken kunnen ze niet of willen ze niet?
Ligt niet aan jou, komt omdat over het algemeen rechts denkenden niet voor een studie journalistiek kiezen. Zelfs bij een "rechtse" krant zitten maar een beperkt aantal rechts georienteerden.MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:46:
Stem zelf links maar ik vind dit best een probleem. Erger me regelmatig aan het linkse geluid van de meida (die zelf zegge objectief te zijn)
Mja, behalve dan dat zulke oproepen lang niet altijd een bepaald doel hebben als "ga demonstreren in <plaats> op <plek>", maar ook vaak gewoon oproepen zijn "om te gaan demonstreren", zonder verder aan te geven waar dat is. Om op meerdere plekken een chaos te veroorzaken.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:48:
[...]
In plaats van gewoon op de plek van de oproep te gaan staan gaan we honderden agenten achter willekeurige Turken aan laten rijden die toevallig in een wijk wonen die verkeerd heeft gestemd![]()
Je moet comedy's gaan schrijven
Maar blijf vooral even in the box denken en mijn opmerking ridiculiseren.
Niet per definitie; immers is het stemmen op DENK niet per definitie gebonden aan een bepaald ras of bepaalde huidskleur. Het is profileren op politiek standpunt wellicht, en dat is deels ook onwenselijk - behalve dan dat er in dit soort gevallen niet per se iemand uitgepikt wordt (een hele wijk wordt scherper bekeken bij zo'n event) of anders behandeld worden. Immers, als men weet dat er bijvoorbeeld een oproep is van Feyenoord hooligans om ergens te gaan rellen - dan gaan ze ook meteen kijken naar de Feyenoord fans; en die zullen gechecked worden.jip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:49:
Dat heet tegenwoordig etnisch profileren. Ligt erg gevoelig.
Zulk soort profilering is gewoon noodzakelijk voor orde en veiligheid, dunkt mij.
Etnisch profileren ook trouwens, maar die discussie zal ik hier nu maar niet gaan aanwakkeren.
Verwijderd
Hoezo zuur? Links zal het natuurlijk niet eens zijn met rechts, dat is logisch. Helaas heeft de VVD de verkiezingen gewonnen, en dat zal nadeling uitpakken voor linkse kiezers. Maar zuur? Nee. Hooguit oneens.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:53:
Waarom moeten de linkse partijen altijd zo zuur zijn naar niet linkse partijen? Blok links heeft verloren, Links dit, link dat.. Maar samenwerken kunnen ze niet of willen ze niet?
Grappig hoe eigenlijk enkel het woordje 'etnisch' het opeens gevoelig maakt, elke andere vorm van 'groepjes' volgen is een aardig geaccepteerd geheel. (voetbal, clubs, pseudo-criminelen etc).jip_86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:49:
[...]
Dat heet tegenwoordig etnisch profileren. Ligt erg gevoelig.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het boegeroep in de GL zaal tijdens de felicitaties naar de VVD is toch wel een zure sfeer/reactie te noemen.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:54:
[...] Maar zuur? Nee. Hooguit oneens.
(ondanks dat de VVD de grootste is gebleven uiteindelijk natuurlijk wel zetels is verloren en groen links in alle opzichten gewonnen heeft)
Bij andere partijen met dergelijke felicitaties wordt er niet boe geroepen.
[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 15-03-2017 23:58 ]
"man is not truly one, but truly two,"
als we het nu gewoon voortaan statistisch profileren noemen, kan niemand er meer wat van zeggen,SinergyX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:55:
[...]
Grappig hoe eigenlijk enkel het woordje 'etnisch' het opeens gevoelig maakt, elke andere vorm van 'groepjes' volgen is een aardig geaccepteerd geheel. (voetbal, clubs, pseudo-criminelen etc).
Ook wel een lage opkomst in Amsterdam (tov landelijk opkomst)
zaten allemaal vast in de file of te blowen
zaten allemaal vast in de file of te blowen
[ Voor 35% gewijzigd door Chris Smoove op 15-03-2017 23:57 ]
64% opkomst in Amsterdam, apart dat het zo laag is.
39
Verwijderd
Wijken profileren en monitoren op basis van hun politieke kleur is een moreel en sociaal-maatschappelijk zeer penibele insteek, nog even los van dat het waarschijnlijk vrij ineffectief zal zijn. Inzet en risico's groot, ook politiek, potentiële winsten nihil.WhatsappHack schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:54:
Maar blijf vooral even in the box denken en mijn opmerking ridiculiseren.
Ja maar 7,5% is een prima percentage. En ook die mensen moeten vertegenwoordigd worden.[/policor]Hupske schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:51:
Amsterdam. 7,5% Denk.
Verwijderd
Hoe dat komt? Bij een club ga je zelf. Crimineel word je zelf. Voor Turk zijn kies je doorgaans niet.SinergyX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:55:
Grappig hoe eigenlijk enkel het woordje 'etnisch' het opeens gevoelig maakt, elke andere vorm van 'groepjes' volgen is een aardig geaccepteerd geheel. (voetbal, clubs, pseudo-criminelen etc).
Amsterdam is een Turkse hippie stad geworden blijkbaar.
Moet je maar eens wachten op Den HaagCubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:58:
Je kiest er wel voor om je te identificeren als een aanhanger van de Turkse president.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:58:
[...]
Hoe dat komt? Bij een club ga je zelf. Crimineel word je zelf. Voor Turk zijn kies je doorgaans niet.
Geworden? Dat is het altijd al geweest.Cubic X schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:58:
Altijd een PvdA-bolwerk geweest, dus niet zo gek dat een andere linkse partij daar nu heel flink mee vandoor gaat.
Verwijderd
Precies, ik stem VVD maar ik kan begrijpen waarom mensen voor een andere partij kiezen, maar omgekeerd snapt men dat niet of ben ik als VVD stemmer asociaalmr_petit schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:56:
[...]
Het boegeroep in de GL zaal tijdens de felicitaties naar de VVD is toch wel een zure sfeer/reactie te noemen.
Bij andere partijen met dergelijke felicitaties wordt er niet boe geroepen.
An sich is er winst voor de CDA maar het is toch eigenlijk nog geen schim van vroeger?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 00:00 ]
Groningen ook binnen, D66 het grootst met GL op de hielen, no surprise
[ Voor 22% gewijzigd door Chris Smoove op 16-03-2017 00:01 ]
Misschien een rare vraag maar kan het me bijna niet voorstellen.. Ze zeggen hier thuis dat er zo een debat komt maar dat klopt toch helemaal nie? :")
Nope, er komt geen debat.dglavimans schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:01:
Misschien een rare vraag maar kan het me bijna niet voorstellen.. Ze zeggen hier thuis dat er zo een debat komt maar dat klopt toch helemaal nie? :")
(Althans, niet tussen de lijsttrekkers ofzo... Misschien tussen prominenten.)
[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 16-03-2017 00:02 ]
Volgens NOS komt er inderdaad nog een debat.dglavimans schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:01:
Ik vind de rechtse tweakers hier net zo zuur hoor.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:54:
[...]
Hoezo zuur? Links zal het natuurlijk niet eens zijn met rechts, dat is logisch. Helaas heeft de VVD de verkiezingen gewonnen, en dat zal nadeling uitpakken voor linkse kiezers. Maar zuur? Nee. Hooguit oneens.
En zuur? Ja, zeer zuur en terecht. Voor het land is deze situatie gewoon zeer slecht. Het worden zware tijden voor de rechten van de modale werknemers, voor de zorg. Mensen straffen de PvdA af voor rechts kabinetsbeleid maar krijgen dat straks tien keer zo hard terug.
De vraag is alleen, hoe komt dat?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:30:
Dat lijkt ondertussen geen toeval meer te zijn, maar een patroon.
- Te passief gedrag van Wilders?
- Was het A4-tje toch net even te kinderlijk?
- Juist het actief gedrag van de andere lijsttrekkers?
- Of zijn het toch de media die Wilders eerst groot houden, dan in elkaar laten donderen om PVV stemmers maar te ontmoedigen en eventueel strategisch te stemmen?
Bij dat laatste heb ik dat gevoel wel een beetje. Net als in Amerika probeerde men Trump constant zwart te maken en had Hillary altijd elk debat gewonnen en stond ze voor de in de peilingen. Uiteindelijk is ze geen president geworden. Misschien zijn Nederlander inderdaad een soft volkje geworden, dat het gelijk bij een kleine tegenslag direct opgeeft. Dat de PVV stemmer gedacht heeft, ach, hij zakt toch al als een baksteen, nu heeft op hem stemmen geef zin meer. Dat zou heel goed kunnen. Misschien een leermomentje voor Wilders om toch eens wat beter op z'n taalgebruik te letten, meer inhoudelijk z'n partijprogramma naar voren te brengen, minder ruziën met de media, en ook echt duidelijk zijn hoe hij denkt zijn plannen uit te willen voeren. Daar kan hij, als hij tenminste niet alsnog in een regering komt, de komende 4 jaar opnieuw aan gaan werken. En wij? Vooral wij de mensen met de kleine beurs, we houden ons hart vast, weer Rutte, en nu met Buma en Pechtold er ook nog bij? Dat is nog erger dan alleen VVD en PvdA. Ik voorzie een gigantische toename in armoede, uitholling arbeidsrechten, nog meer bezuinigingen op ouderen en gehandicapten en nog meer misbruik van werklozen en/of andere kanslozen.
Denk wint dus puur alleen in de grote steden. In alle kleinere gemeentes haalt het nagenoeg geen enkele stem.
FvD sprokkelt in elke gemeente ongeveer 2%. Voor de rest is het in elke gemeente stuivertje wisselen met GL, D66, VVD en PVV.
FvD sprokkelt in elke gemeente ongeveer 2%. Voor de rest is het in elke gemeente stuivertje wisselen met GL, D66, VVD en PVV.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Meer een na-gesprekje waar ze allemaal weer een beetje kunnen gaan flirten met elkaar.Xepos schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:01:
[...]
Volgens NOS komt er inderdaad nog een debat.
Motorliefhebbers zoals ik.SinergyX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:55:
[...]
★ What does that mean? ★
Ah duidelijk. Niet interessant, aangezien het meeste toch achter de schermen word afgesproken..gekkie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:03:
[...]
Meer een na-gesprekje waar ze allemaal weer een beetje kunnen gaan flirten met elkaar.
Ah dat klinkt logisch... bakje koffie maar nemen dangekkie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:03:
[...]
Meer een na-gesprekje waar ze allemaal weer een beetje kunnen gaan flirten met elkaar.
In de voorlopige uitslag staat de VVD aan kop met 26 zetels, gevolgd door D66 met 24 zetels, GL met 23 zetels en de PVV en CDA met 14 zetels.
⏩ PVOutput☀️
Jouw had ik dan onder clubs gezet
Wilders heeft alle media behalve twitter stelselmatig vermeden. Ik vind het nog een wonder dat ie zoveel stemmen krijgt met zo'n low profile.Snowwie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:02:
[...]
De vraag is alleen, hoe komt dat?
- Te passief gedrag van Wilders?
- Was het A4-tje toch net even te kinderlijk?
- Juist het actief gedrag van de andere lijsttrekkers?
- Of zijn het toch de media die Wilders eerst groot houden, dan in elkaar laten donderen om PVV stemmers maar te ontmoedigen en eventueel strategisch te stemmen?
Bij dat laatste heb ik dat gevoel wel een beetje. Net als in Amerika probeerde men Trump constant zwart te maken en had Hillary altijd elk debat gewonnen en stond ze voor de in de peilingen. Uiteindelijk is ze geen president geworden. Misschien zijn Nederlander inderdaad een soft volkje geworden, dat het gelijk bij een kleine tegenslag direct opgeeft. Dat de PVV stemmer gedacht heeft, ach, hij zakt toch al als een baksteen, nu heeft op hem stemmen geef zin meer. Dat zou heel goed kunnen. Misschien een leermomentje voor Wilders om toch eens wat beter op z'n taalgebruik te letten, meer inhoudelijk z'n partijprogramma naar voren te brengen, minder ruziën met de media, en ook echt duidelijk zijn hoe hij denkt zijn plannen uit te willen voeren. Daar kan hij, als hij tenminste niet alsnog in een regering komt, de komende 4 jaar opnieuw aan gaan werken. En wij? Vooral wij de mensen met de kleine beurs, we houden ons hart vast, weer Rutte, en nu met Buma en Pechtold er ook nog bij? Dat is nog erger dan alleen VVD en PvdA. Ik voorzie een gigantische toename in armoede, uitholling arbeidsrechten, nog meer bezuinigingen op ouderen en gehandicapten en nog meer misbruik van werklozen en/of andere kanslozen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
VVD/CDA/D66/CU heeft nu 75 zetels. Dat is toch voldoende? Als de stemmen staken heeft de voorzitter toch een doorslaggevende stem?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit zegt echt 0,0. Dat weet je zelf ook wel he...Quad schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:04:
In de voorlopige uitslag staat de VVD aan kop met 26 zetels, gevolgd door D66 met 24 zetels, GL met 23 zetels en de PVV en CDA met 14 zetels.
Ben het met wilders z'n immigratie ideeën eens, maar ik heb het gevoel dat met de rest alles er achter uit gaat met hem, waaronder internationale banden om wat te noemen. Dus heb op het cda gestemd
[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 16-03-2017 00:06 ]
Meerderheid + 1 heb je nodig. Met 75 krijg je er niets doorheen.alexbl69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
VVD/CDA/D66/CU heeft nu 75 zetels. Dat is toch voldoende? Als de stemmen staken heeft de voorzitter toch een doorslaggevende stem?
Ze zouden dan wel kunnen gaan gedogen. Hoe zit het met die combi in de eerste kamer?Robkazoe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
[...]
Meerderheid + 1 heb je nodig. Met 75 krijg je er niets doorheen.
[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 16-03-2017 00:06 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Jup, maar wel leuk om te berekenen.Robkazoe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
[...]
Dit zegt echt 0,0. Dat weet je zelf ook wel he...
Inmiddels is 10% van de gemeenten binnen.
⏩ PVOutput☀️
De voorzitter zit bij die 150 dus bij 75 voor of tegenalexbl69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
en je moet in de 1e kamer ook nog wat in de melk te brokkelen hebben niet te vergeten,
nee dat hebben ze niet.alexbl69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
De stemmen worden nog geteld.
Maar 76 zou voldoende zijn, wel krap.
Zeker met de dissidenten van de laatste jaren.
★ What does that mean? ★
euh, doet die vrouw alles alleen? geen meerdere ogen principe ?
Wijnand Duyvendaksambalbaj schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:39:
Hoe heet die campagneleider van GL die zo bedankt werd?
Als door de laatste dagen zelfs de banden met turkije er niet slechter op worden, geen idee wat Wilders dat moet doen om internationale banden nog achteruit te kunnen laten gaan.Nieuwevolger schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
Ben het met wilders z'n immigratie ideeën eens, maar ik heb het gevoel dat met de rest alles er achter uit gaat met hem, waaronder internationale banden om wat te noemen. Dus heb op het cda gestemd
Klein voordeel heb je, mocht Trump blijven, zit je daar in ieder geval goed.. althans, bij de kapper.
Ik vind het traditioneel weer buitengewoon interessant dat gebieden met veruit de minste (nagenoeg geen) allochtonen, expats, buitenlanders ed, heel hoog scoren met bijvoorbeeld PVV.
Ik hoop dat het toch mogelijk wordt om een regering te kunnen vormen met iets meer zekerheid voor de toekomst. Het zou zonde zijn als we over 1 jaar weer naar de stembus moeten omdat er een dissident is. Al zou het natuurlijk wel mooi zijn voor sommige als het kwartje naar de verkeerde kant valt (links of rechts).MrMonkE schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:07:
[...]
nee dat hebben ze niet.
De stemmen worden nog geteld.
Maar 76 zou voldoende zijn, wel krap.
Zeker met de dissidenten van de laatste jaren.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
SGP heeft 3 zetels, die stemmen echt wel mee...Robkazoe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
DENK 7,5% in Amsterdam, weten we dat ook weer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mjah beetje obligate felicitaties en vast al wat voorzichtig voetjevrijen onder tafel .. zou maar een flink sterke bak zetten dan.dglavimans schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:04:
[...]
Ah dat klinkt logisch... bakje koffie maar nemen dan
Er staat een verslaggever met cameraman en camera (alle kijkers op NPO 1). Genoeg ogen lijk mijmvrhrln schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:08:
euh, doet die vrouw alles alleen? geen meerdere ogen principe ?
Die stemlocaties waar denk zoveel stemmers kreeg, dat zullen wel de mooiste buurten van Nederland zijn.
Had je anders verwacht? Denk dat ze ook redelijk zullen scoren in Rotterdam.hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:09:
[...]
SGP heeft 3 zetels, die stemmen echt wel mee...
Hoe doen ze dat doen op andere stembureaus, waar er geen tv ploeg bij staat?Fleximex schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:10:
[...]
Er staat een verslaggever met cameraman en camera (alle kijkers op NPO 1). Genoeg ogen lijk mij
Het kan nog een beetje veranderen, aangezien dit 87% van de stemmen is. Dit meldde RTL net. Bron: https://twitter.com/RTLnieuws/status/842151240628862976hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:09:
[...]
SGP heeft 3 zetels, die stemmen echt wel mee...
[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 16-03-2017 00:12 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gooi daar nog twee kleine partijen bij ofzo.Robkazoe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:05:
[...]
Een combinatie waar ik overigens persoonlijk niet echt blij van wordt.
Ik haal mijn kolenschop wel weer uit de schuur. We gaan dan terug in de tijd...
Ik ben er ook van overtuigd dat andere partijen hun best doen om de allochtone groep naar de stembussen te krijgen en ook nog eens op "hun" partij te laten stemmen, maar dat de banden met het "moederland" te groot zijn om te kunnen overtuigen. De teksten zijn hier een lichtend voorbeeld van, want het geeft niet veel blijk van de integratie en anti-discriminatie die DENK zo nastreeft.iChaos schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:51:
[...]
Er staat gewoon 'denk' in verschillende talen, geen stukje retoriek over hoe ze het land over moeten nemen. En waarom zou DENK willen dat we hier Turks/Marokkaans gaan praten? Denk je dat dat het doel is?
Prima als je niets met DENK hebt hoor, ik evenmin, maar als partijen nou iets meer hun best zouden doen om deze allochtone groep naar de stembussen te krijgen, zou daar veel te behalen zijn, maar kennelijk weet een andere partij ze niet aan te spreken. En of je het nou leuk vindt of niet, iedere burger is gelijk. Ook die op de PVV stemmen, ook die op DENK stemmen. Dat het niet in je straatje past, is begrijpelijk, maar ook dit is democratie.
En niemand zegt dat DENK wilt dat we hier Turks en/of Marokkaans gaan praten, maar ik vind het wel zeer ongepast tijdens een speech. Zie het eens andersom: denk(
Nogmaals, ik ben zowel geen aanhanger van DENK als PVV, maar op de een of andere manier krijg ik meer kriebels bij DENK
Geen hair-shaming.SinergyX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:08:
[...]
Als door de laatste dagen zelfs de banden met turkije er niet slechter op worden, geen idee wat Wilders dat moet doen om internationale banden nog achteruit te kunnen laten gaan.
Klein voordeel heb je, mocht Trump blijven, zit je daar in ieder geval goed.. althans, bij de kapper.
Dat vind ik echt niet kunnen.
Ik denk dat Wilders als premier binnen een maand in plaats van alleen een schuimbekkende Turkese president het hele midde oosten op haar achterste benen had gehad.
Vond het al zo raar dat Amsterdam minder stemmers had.
Maar was een 'foutje bedankt'.
Of klopte dat percentage wel al?
★ What does that mean? ★
http://nos-autocue.geenstijl.nl/tk2017
Het aantal zetels voor GeenPeil is best wel op het niveau: "sneu..."
ForumvoorDemocratie heeft het wat dat betreft erg goed gedaan.
Het aantal zetels voor GeenPeil is best wel op het niveau: "sneu..."
ForumvoorDemocratie heeft het wat dat betreft erg goed gedaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361
Uitslagen: https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html
Restzetelberekening: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361