Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Kom maar op met dat rekeningrijden, heb ik hier binnen de kortste keren een Aixam voor de deur staan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:13
Zullen we de discussie over rekeningrijden uitstellen tot het een concreet plan wordt (if ever) voor een regering (of in een apart topic gooien). Er zijn een hoop andere manieren mogelijk waarop je kunt vergroenen en die liggen een stuk meer voor de hand met de huidige verkiezingsuitslag.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Virtuozzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Dus, VVD zou met GL moeten gaan hokken, waarom precies? Omdat GL de relatief grootste winnaar is? Dat is iets om rekening mee te houden, maar het is niet iets wat op de een of andere wijze bepalend zal of moet zijn. Of het slim zou van een GL om mee te doen, dat is ook nog maar de vraag - ik mag hopen dat mensen kijken naar het lot van een Pvda.

Er is op dit moment geen enkele reden voor een VVD om welk groen pad dan ook te overwegen. Bekijk het even nuchter, je vraagt een weg in te slaan die voor de VVD gelijk staat aan een prijs van verlies van een behoorlijk zwaar deel van hun netwerk. Terwijl nota bene het CDA een stuk groter is geworden, en continu overal zit aan te kloppen met de boodschap "komt terug bij ons lieve lobbyisten en werkgeversverbanden, we zijn er weer". VVD en CDA concurreren direct in deze.

Laat ik de spies omdraaien. Wil je een VVD zo ver krijgen dat het dat soort deuren zelfs maar open laat zetten, dan zal het zich moeten lonen. Niet politiek, maar in de zin van netwerk, lobby, draagvlak. Ik zie vooralsnog geen argumenten daar op gericht. In zekere zin blijf ik het frappant vinden dat juist in een kenniseconomie als deze er niet ingezet wordt op gebruik van verduurzaming en stimuli ontwikkeling / groei, aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Er is geen netwerk "aan die kant". Terwijl ondertussen de ene na de andere zakelijke moloch nu blijkt van alles wel te hebben gewild, maar het opgegeven te hebben omdat het niet lukte - en dus gewoon inzet op lobby voor status quo.
Maar D66 is ook best groen. De andere mogelijke coalitiepartner het CU ook. Zelfs het CDA ziet het belang van het klimaat, of in ieder geval belangrijker dan de VVD.

Ergens zullen ze toch water bij de wijn moeten doen? Of GL nu wel of niet in het kabinet komt, D66 kan het ook niet echt maken om het klimaat maar te laten voor wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
[...]

Dus, VVD zou met GL moeten gaan hokken, waarom precies? Omdat GL de relatief grootste winnaar is? Dat is iets om rekening mee te houden, maar het is niet iets wat op de een of andere wijze bepalend zal of moet zijn. Of het slim zou van een GL om mee te doen, dat is ook nog maar de vraag - ik mag hopen dat mensen kijken naar het lot van een Pvda.
[...]
Ik zeg niet dat de VVD met GL samen zal moeten werken, ik zeg dat ze groener zullen moeten worden dan ze nu zijn. Ze werken waarschijnlijk samen met D66, sowieso al een groene partij. Dan heb je nog een vierde partij nodig. Die kan niet superconservatief zijn: D66 zal dan weg gaan, denk ik. Een vierde partij is dan bijvoorbeeld GL of CU: Beiden groen.
Kees schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Dat klopt, maar zo'n rekeningrijden/kilometerheffingen gaat er wel voor zorgen dat, zodra ik in de auto stap, de overheid mij 100% kan volgen, anders kun je het geen eerlijk systeem maken.
Stel je hebt een apparaatje met een kilometerteller die met GPS werkt: Als je in Nederland rijdt, loopt de teller op. Dat kan desnoods met een compleet analoge teller. Als die niet op een manier kan communiceren, kan de overheid je toch niet volgen? Maar ja, eigenlijk was het een grapje, ik wilde het topic niet kapen :P Een van de meest controversiële onderwerpen in de laatste 10 jaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Voor wat betreft rekeningrijden;

Afrekenen aan de pomp is oneerlijk vanwege leaseauto's en weinig effectief omdat de mensen dan nog steeds in de file gaan staan.

Kastje in de auto is eerlijker maar;

1) Wie gaat dat betalen?
2) Privacy?
3) Waar ligt het omslagpunt? Als je de plannen van Groen Links bekijkt ligt mijn omslagpunt op 800km per maand, en dan heb ik nog een dieselauto. Bij mensen met een benzine auto ligt dat omslagpunt nog veel lager (want minder wegenbelasting). Je moet wel van een reeel omslagpunt uitgaan.

Al met al veel te lastig, belasten op bezit is administratief veel gemakkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Er is op dit moment geen enkele reden voor een VVD om welk groen pad dan ook te overwegen. Bekijk het even nuchter, je vraagt een weg in te slaan die voor de VVD gelijk staat aan een prijs van verlies van een behoorlijk zwaar deel van hun netwerk. Terwijl nota bene het CDA een stuk groter is geworden, en continu overal zit aan te kloppen met de boodschap "komt terug bij ons lieve lobbyisten en werkgeversverbanden, we zijn er weer". VVD en CDA concurreren direct in deze.

Laat ik de spies omdraaien. Wil je een VVD zo ver krijgen dat het dat soort deuren zelfs maar open laat zetten, dan zal het zich moeten lonen. Niet politiek, maar in de zin van netwerk, lobby, draagvlak. Ik zie vooralsnog geen argumenten daar op gericht. In zekere zin blijf ik het frappant vinden dat juist in een kenniseconomie als deze er niet ingezet wordt op gebruik van verduurzaming en stimuli ontwikkeling / groei, aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Er is geen netwerk "aan die kant". Terwijl ondertussen de ene na de andere zakelijke moloch nu blijkt van alles wel te hebben gewild, maar het opgegeven te hebben omdat het niet lukte - en dus gewoon inzet op lobby voor status quo.
Aah, persoonlijk belang voor partijbelang voor landsbelang, zo ken ik de VVD weer :Y

Kijk eens naar de mogelijkheden tot verandering: Ja, de VVD verliest dan al hun niet-groene geldschieterscontacten, maar de groene lobby, en dat zijn ook bedrijven met heel veel geld, heeft nog niet echt een partij gevonden waar ze echt een stevige vinger in de pap kunnen hebben.

Waarom gaan steeds meer bedrijven over op "groen"? Omdat daar geld mee te verdienen is. Zoveel geld dat het ene autoconcern een ander automerk koopt, vooral omdat dat merk weet hoe je elektrische auto's moet bouwen.

Je moet niet maar altijd wijzen naar wat de anderen fout doen. De VVD heeft ook gewoon een rol, geen keuze is ook keuze.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FreakNL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:57:
Voor wat betreft rekeningrijden;

Afrekenen aan de pomp is oneerlijk vanwege leaseauto's en weinig effectief omdat de mensen dan nog steeds in de file gaan staan.

Kastje in de auto is eerlijker maar;

1) Wie gaat dat betalen?
2) Privacy?
3) Waar ligt het omslagpunt? Als je de plannen van Groen Links bekijkt ligt mijn omslagpunt op 800km per maand, en dan heb ik nog een dieselauto. Bij mensen met een benzine auto ligt dat omslagpunt nog veel lager (want minder wegenbelasting). Je moet wel van een reeel omslagpunt uitgaan.

Al met al veel te lastig, belasten op bezit is administratief veel gemakkelijker.
Hoezo oneerlijk vanwege leaseauto's? Als de brandstof opeens 2 of 3 keer duurder is gaan veel werkgevers zich wel achter hun hoofd krabben of ze nog wel leaseauto's ter beschikking moeten stellen. ;)

En trouwens bij een kastje in de auto heb je nog het zelfde. Ik neem aan dat de houder van het kenteken wordt aangeslagen, en dat is dus de leasemaatschappij, niet de berijder.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Maar dat is dus incorrect. Vooral VVD en CDA zijn behoorlijk PVV-lite geworden qua politieke richting. Het populisme en de xenofobie is er nog steeds, het is alleen salonfahiger geworden als het onder VVD/CDA valt. Het betekent ook dat er een grotere kans is dat die haat zich gaat uiten in de politieke richting van de regering. Ik zie het helemaal niet zo positief in.

Positief nieuws, ja. Negatief nieuws vermommen als positief nieuws, nee.
@gambieter Ik kan je enigszins volgen. En inderdaad negatief nieuws als positief verpakken zal niet slagen op de lange termijn. Waarom vind je dat dit aan de hand is? We hebben de afgelopen tijd zoveel "slecht" nieuws gehad, ik hoef het niet op te noemen, en ook dat media duidelijk meer zendtijd/aandacht leek te geven aan Trump, Wilders e.d hoe erg dat de uitspraken van hen ook waren, en zelfs als ze er níet waren kregen ze toch veel aandacht. Veel kranten met foto's, headlines e.d....Veel gestuur, gekonkel en gemanipuleer als je het mij vraagt.

Ik ben het zeker met je eens dat het populisme/xenofobie niet weg is, maar er mag gezegd worden dat het nu niet de overhand heeft gekregen zoals in Amerika, Rusland, Turkije e.d. en dát wordt ook uitgedragen door de media en op zich is dat positiever nieuws dan wat de afgelopen tijd verspreid is. Omdat media zo ontzettend machtig is, denk ik wel dat dit ook nodig is nu om het precedent dat NL nu geschept heeft voor Frankrijk en Duitsland voort te dragen.
Dus ik vind het wél een positieve gedachte dat er geen populistisch beleid uitgevoerd gaat worden maar een zeer gematigd progressief beleid.
sambalbaj schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Is dat nou echt een + om bij elk hokje op de diversiteitskalender een vinkje te mogen zetten?

Zie veel liever dat er gewoon de beste kandidaten geselecteerd worden en dat de kansen om geselecteerd te worden wel gelijk zijn. Aan die gelijke kansen moeten ze werken, maar als het op de poppetjes aankomt moet dat geen belemmering meer zijn.
Op zich vind ik dat wel goed, omdat je zo een correcte afspiegeling krijgt van je bevolking, plus je geeft competente mensen met een handicap, religie, huidskleur e.d. een kans. Ik vind het naief om te denken dat een gehandicapt persoon, een zwart persoon, een moslim gelijke kansen heeft, want dat is gewoon niet zo vanwege milieuachtergronden en privileges die ze nooit hebben gehad etc. In de wet en in theorie ja, maar de praktijk wijst helaas anders uit.
En ik ben het met je eens dat je competente mensen moet kiezen ongeacht handicap, aandoening, religie of huidskleur, en ik snap ook dat het zou aanvoelen als "positieve discriminatie", maar ik ben persoonlijk van mening dat dit soms nodig is om iedereen gelijke rechten en kansen te geven.
Om voor vrouwen dezelfde kansen te bieden om op een belangrijke positie te komen, moeten mannen ook bereid zijn om die keuze dan ook te maken.
Om zwarte mensen te accepteren, moeten blanke mensen dit ook uitdragen.
Om gelijke kansen voor iedereen te creeeren, moeten de mensen met het privilege dit ook uitdragen en dan ook mensen die nu als minderheid beschouwd worden aan te nemen (uiteraard met de juiste competentie), anders veranderen de kansen nauwelijks/niet en zal de rest van de bevolking dat voorbeeld blijven overnemen en dan verandert de mindset ook niet.

Ookal is de vergelijking een beetje scheef, maar ik vergelijk het een beetje met een film zoals Gods of Egypt; daar worden competente mensen gecast, maar die op geen manier het volk representeren waar het zich in de film over gaat. Waarom Amerikaanse A-acteurs casten terwijl er genoeg Egyptische en Arabische acteurs zijn die veel representatiever zijn? Toch accepteert iedereen dat Christian Bale en andere hollywood A-acteurs (zonder aziatische achtergrond) gekozen worden. Waarom? Omdat dat de norm is. Maar goed, ik besef me dat veel mensen hier anders over denken, en ik wil geen offtopic discussie ontketenen in dit topic, maar ik wilde dit antwoord toch geven omdat je vroeg of of het belangrijk was om "af te vinken". Ik zie het dus niet als een kwestie van afvinken.
En het hoort toch bij de politiek; als de politiek niet het juiste voorbeeld geeft, dan zal de bevolking ook niet anders gaan denken en daarom vind ik de vergelijking tussen Klaver en Trudeau wel een essentiele.
Richh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:14:
[...]
En rechts steeds ontevredener? Ik denk niet dat je VVD'ers op kantoor hebt, dan :P Sowieso, die eeuwige 'rechts is al zo lang aan de macht' is echt onzin, want het heeft altijd moeten inleveren om te kunnen regeren.
Daarom gaf ik al aan dat het ook een beetje een gevoel is. Hoeft niet de waarheid te zijn, maar ik zie het om me heen wel. Veel D66'ers en VVD'ers op kantoor.
Met bozer bedoel ik dan ook dat mensen zich erg fel uitspreken tegen een rechts kabinet met GroenLinks of een andere linkse partij erbij. Dat zou meer een links kabinet worden dan rechts, terwijl het dan een 1/4e - 3/4e verhouding is. Daarnaast is GroenLinks meer midden-links dan helemaal links en zijn zij bereid standpunten los te laten als het moet. Dus ik snap niet zo goed wat rechts dan te klagen zou moeten hebben terwijl het toch hoofdzakelijk een rechts beleid zal worden.
Volgens mij is rechts ook lang aan de macht. Klopt dat volgens jou niet dan?
2012: VVD-PvdA, waarbij veel mensen het er toch over eens zijn dat er een VVD beleid is uitgevoerd (daarom is de PvdA zo leeg gelopen nu).
2010-2011: VVD, CDA, PVV. Dit is toch echt het tegenovergestelde van links-progressief
2007-2010: demissionair kabinet na val van CDA/PvdA/CU waardoor CDA en CU overbleven. Toch ook rechts of midden-rechts.
2006-2007: balkenende III: VVD/CDA
2003-2006: balkenende II: CDA/VVD/D66
2002: balkenende I: CDA, VVD, LPF
Wikipedia: Nederlandse kabinetten sinds de Tweede Wereldoorlog
Dus 19 jaar lang van 2002 tot en met 2021 toch hoofdzakelijk een rechts beleid hoor ;) En 19 jaar vind ik best lang ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Mx. Alba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:48:
Kilometerheffing is sowieso een gedrocht. De manier om het wagenpark te vergroenen ligt gewoon voor de hand: brandstof 2 of 3 keer duurder maken. De vervuiler betaalt. Niet betalen voor het bezit maar voor het verbruik. Maar ja dat moet in EU-verband aangepakt worden...
Brandstofheffing vind ik een goed idee, ik tank 9 van de 10x toch al in Duitsland :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Nieuwevolger schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:42:
[...]
Wilders is de enige die zich hard maakt tegen de Nederland hatende allochtoon het land uit te sturen (zal dan wel ten koste gaan van heel veel allochtonen die het wel goed bedoelen). Mark Rutte kan ook wel mooi zeggen pleur op, maar die doet er verder ook niks aan. Ik ga er tenminste vanuit dat we nooit meer afkomen van dit soort allochtonen en hoop ik maar dat het er maar niet meer erger op word.
En wat is het plan van Wilders dan ? Ik heb zijn A4tje helemaal doorgelezen en het enige wat hij doet is pleur op roepen. Enig vorm van een plan is nergens te vinden. Ik kan dan ook niet zeggen dat Wilders zich ook maar enigszins hard maakt tegen allochtonen. Als hij echt iets wil bereiken zal ie eens met haalbare oplossingen moeten komen en stoppen met alleen maar te roepen wat er fout is.

Want laten we wel zijn, als hij met echte haalbare oplossingen komt zou het echt een keuze zijn voor mensen om een andere richting op te gaan. Nu stemmen mensen alleen op hem omdat hij goed is in de pijnpunten rond te schreeuwen maar weet je standaard al dat het nooit meer zal gaan worden.

En over de discussie hierboven over spitsheffing. Het grote probleem daarmee is dat je er vooral de werkende mensen mee hebt. Een algehele km-heffing is dan logischer (want dan belast je simpelweg autobgebruik) maar als je dat met kastjes doet komt de privacy in gevaar, doe je dat via de benzine gaan veel mensen wel ergens anders benzine halen. Lijkt me lastig haalbaar dus.

[ Voor 13% gewijzigd door redwing op 16-03-2017 14:05 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Maar D66 is ook best groen. De andere mogelijke coalitiepartner het CU ook. Zelfs het CDA ziet het belang van het klimaat, of in ieder geval belangrijker dan de VVD.

Ergens zullen ze toch water bij de wijn moeten doen? Of GL nu wel of niet in het kabinet komt, D66 kan het ook niet echt maken om het klimaat maar te laten voor wat het is
In welk opzicht? De kleur van het logo? 8) Enfin, klopt, bij D66 is ruimte voor een zekere mate aan focus op beleid voor duurzaamheid, dat is wel iets anders dan focus op beleid voor vergroening. Beetje verschillend perspectief.

De vraag bij D66 is echter waar prioriteiten gesteld zullen worden. We mogen best stellen dat de partij niet moeilijk is om te laten meebuigen. Ze is ook niet moeilijk om zichzelf electoraal te laten compromitteren (gekende geschiedenis) op basis van prioriteiten van het juiste doen - maar dat zijn altijd doelstellingen geweest met een match in focuspunten van de dominante partijen in coalitie/constructie.

Misschien klinkt het wat bot, maar er is weinig ruimte in deze om op een D66 te rekenen.

Maar opnieuw, er zullen argumenten gemaakt moeten worden op basis van taal, perceptie, gevoel en gekoppelde belangen van rechts/conservatief. Die worden - helaas - nog steeds niet gemaakt, en daar wringt de schoen. Ik kan bijvoorbeeld zien dat er heel wat kansen zijn voor groen geld, niet enkel vanuit verduurzaming of her en der wat kruimeltjes, maar vanuit aanpassing systemen. Vanuit innovatie op bestaande kenniseconomie. Vanuit export daarvan. Maar ik zit niet binnen de informatiestromen en bijbehorende bubbels zoals de meesten in zowel VVD als CDA. Onderschat niet hoe groot die inertie is.

Wil men daadwerkelijk dit soort uitdagingen aanpakken dan moet aangetoond worden dat dat het zich loont, op een manier die voor rechts/conservatief te begrijpen is, en waar de daar aan gekoppelde belangen iets aan hebben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Brandstofheffing vind ik een goed idee, ik tank 9 van de 10x toch al in Duitsland :D
Maar even alle gekheid op een stokje... Waarom moeilijke, dure, technische, privacy-gevoelige systemen optuigen als de echte oplossing voor de hand ligt?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
Mx. Alba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Maar even alle gekheid op een stokje... Waarom moeilijke, dure, technische, privacy-gevoelige systemen optuigen als de echte oplossing voor de hand ligt?
Een brandstofheffing ontheft de spits niet. Dat is wat veel partijen ook willen bewerkstelligen met het rekeningrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
@Deathchant Je cherrypickt wel de periodes. ;) Van 1989 t/m 2002 was het de PvdA dat de klok sloeg (als grootste vanaf 1994).
2007-2010 was niet 3 jaar demissionair. Dat was een gokje van de PvdA begin 2010 die toen lekker in de peilingen ging om te breken op Afghanistan. Maar de 'breker' wordt altijd bestraft en de opvolgende verkiezingen waren dan ook niet best.
De afgelopen periode was ook gewoon PvdA beleid op veel vlakken. Nivelleren is een feestje toch?
EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Een brandstofheffing ontheft de spits niet. Dat is wat veel partijen ook willen bewerkstelligen met het rekeningrijden
Een auto gebruikt meer brandstof in de file. Voilà, differentiatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 16-03-2017 14:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Huh? Wij betalen haar toch al gewoon uit onze zak? Ze zal vast niet iedere dag gratis bij DWDD zitten.
https://www.televizier.nl...euro-per-keer.26054.lynkx

Marc-Marie Huijbregts: 2000 euro
Jort Kelder: 750 euro
Halina Reijn: 750 euro
Frénk van der Linden: 750 euro als gast
Peter R. de V.: 1000 euro
Liesbeth Staats: 500 euro 'Ik weet dat anderen meer krijgen.'
Nynke de Jong: 500 euro
Myrthe Hilkens: 500 euro
Maarten van Rossem: 0 euro

Sylvana staat er niet bij maar je hebt een idee. Maar ze zit er lang niet iedere dag. En volgens mij is ze al een tijd geen tafeldame meer geweest?

Ze doet trouwens ook Vroege Vogels, maar ik weet niet of ze haar voor een volgend seizoen weer zullen vragen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Betalen deden we sowieso. Dat heeft die gehaaide dame goed voor elkaar. Chapeau voor haar zakelijk instinct.

Maar die kleine 8k per maand (laten we eerlijk zijn haar echte doel) die zal aan haar voorbij gaan. Gezien het feit dat het mens door een steeds groter deel van bevolking uitgekotst wordt en blijkbaar niet eens één luttele zetel kan binnenslepen, tja dat helpt natuurlijk niet bij het boeken van nieuwe shows. Want de nieuwswaarde van haar persoontje is er na de verkiezingen wel af. Misschien dat ze met de Zwarte Pieten discussie nog eens van stal gehaald zal worden.

Misschien heeft ze nu eindelijk de tijd om haar opleiding afmaken en productief bij te gaan dragen aan de maatschappij :+ :+
Volgens mij ging het de laatste weken juist beter. Ook door zich actief te distantiëren van rare uitspraken van denk en zich er zelfs voor te verontschuldigen.
redwing schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:02:
[...]

En wat is het plan van Wilders dan ? Ik heb zijn A4tje helemaal doorgelezen en het enige wat hij doet is pleur op roepen.
Neehee. "pleur op" is Mark. "Doe es normaal man" is Geert.

Hilarisch eigenlijk dat ze in zekere zin elkaars slogan hebben gejat.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2017 15:23 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als er een kleine vakantie is, dan is er zo'n 10% minder verkeer op de weg. En meteen verdwijnen alle files als sneeuw voor de zon. Een spitsheffing is helemaal niet nodig als je in het algemeen het autogebruik reduceert door middel van een brandstofheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:08
Mensen belasten dat ze in de spits rijden terwijl ze geen keus hebben zal niet werken behalve een verarming van jan modaal.

Het beste kunnen ze bedrijven stimuleren om buiten de randstad te gaan zitten en niet iedereen om 9 uur te laten beginnen.
Mx. Alba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:08:
Als er een kleine vakantie is, dan is er zo'n 10% minder verkeer op de weg. En meteen verdwijnen alle files als sneeuw voor de zon. Een spitsheffing is helemaal niet nodig als je in het algemeen het autogebruik reduceert door middel van een brandstofheffing.
Alsof mensen voor hun lol in de file staan.
Ze moeten naar hun werk

[ Voor 47% gewijzigd door hackerhater op 16-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Virtuozzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:02:
[...]

De vraag bij D66 is echter waar prioriteiten gesteld zullen worden. We mogen best stellen dat de partij niet moeilijk is om te laten meebuigen. Ze is ook niet moeilijk om zichzelf electoraal te laten compromitteren (gekende geschiedenis) op basis van prioriteiten van het juiste doen - maar dat zijn altijd doelstellingen geweest met een match in focuspunten van de dominante partijen in coalitie/constructie.
Je kunt het zien als het niet standvastig voor je standpunten opkomen, maar kijk wat er met de SP gebeurt; zij handelen meer op principes als het erop aan komt en dat zorgt ervoor dat ze niet hun beleid (gematigd) kunnen uitvoeren.
De kracht zit het em in het zoeken van samenwerking en juist jezelf flexibel opstellen om te zorgen dat je op pragmatische manier toch nog iéts kunt bereiken. Dát is de kracht van progressieve partijen, het wíllen veranderen en het bereid zijn om het ene ding los te laten zodat het andere ding wél bereikt kan worden. Het kan ook de andere kant opgaan en de indruk wekken dat je met alle winden meewaait, daarom is juist de balans zoeken zo moeilijk, maar D66 is een geschikt voorbeeld hoe die balans het beste in de gaten te houden (tot nu toe dan).

Jesse Klaver zal zich ook beseffen dat hij niet per direct alle kolencentrales dicht kan gooien, maar GroenLinks is dan wel zo progressief genoeg om elke verandering voorwaarts als een overwinning te zien. Dus het rekening-rijden zal hij naar alle waarschijnlijkheid niet erdoor krijgen, maar het "de gebruiker betaalt"-principe kan best op andere manieren ingevuld worden waar hij open voor staat.
Kan ook zijn dat rekening-rijden wél ingevoerd wordt, maar dat ter compensatie de werkgevers verplicht zijn om een afdracht hiervoor te betalen zolang zij mensen blijven dwingen om perse in de spits te rijden. Ik noem maar wat.
Ik zie Jesse, ondanks de SP het niet zou loslaten, wél in staat om hier wat losser in te zijn.
Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:08:
@Deathchant Je cherrypickt wel de periodes. ;) Van 1989 t/m 2002 was het de PvdA dat de klok sloeg (als grootste vanaf 1994).
Ik reageerde om te verklaren wat ik definieer als "een lange periode" omdat dat bestempeld werd als onzin. Ik heb de afgelopen periode gewoon gepakt tot 2002 terug en daarbij uitgelegd dat ik een periode van 19 jaar rechts beleid een lange periode vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 16-03-2017 14:15 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
[...]

Wat extra motivatie naar bepaalde werkgevers om thuiswerk dagen structureel in te voeren zou ook wel 's wat kunnen helpen. En niet meer financieel af straffen om dichter bij je werk te gaan wonen ook. Echter in de overdrachtsbelasting snijden kost natuurlijk wel geld. :)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Omdat half Nederland dan in Duitsland of België gaat tanken, en misschien ook wel direct boodschappen doen. Zeker in Duitsland zijn veel boodschappen goedkoper dan hier.

Als de benzine hier 3-4 euro per liter wordt, dan sta ik iedere week in Duitsland mijn auto vol te gooien met E10, en zal je me ook niet vaak meer kunnen zien in een Nederlandse supermarkt.
[...]

Maar men rijdt ook veel meer verspreidt op de dag, dat helpt ook enorm.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
redwing schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:02:
[...]

En wat is het plan van Wilders dan ? Ik heb zijn A4tje helemaal doorgelezen en het enige wat hij doet is pleur op roepen. Enig vorm van een plan is nergens te vinden. Ik kan dan ook niet zeggen dat Wilders zich ook maar enigszins hard maakt tegen allochtonen. Als hij echt iets wil bereiken zal ie eens met haalbare oplossingen moeten komen en stoppen met alleen maar te roepen wat er fout is.

Want laten we wel zijn, als hij met echte haalbare oplossingen komt zou het echt een keuze zijn voor mensen om een andere richting op te gaan. Nu stemmen mensen alleen op hem omdat hij goed is in de pijnpunten rond te schreeuwen maar weet je standaard al dat het nooit meer zal gaan worden.

En over de discussie hierboven over spitsheffing. Het grote probleem daarmee is dat je er vooral de werkende mensen mee hebt. Een algehele km-heffing is dan logischer (want dan belast je simpelweg autobgebruik) maar als je dat met kastjes doet komt de privacy in gevaar, doe je dat via de benzine gaan veel mensen wel ergens anders benzine halen. Lijkt me lastig haalbaar dus.
Oplossingen zijn er inderdaad niet, maar een stem op wilders heb je bijvoorbeeld wel invloed op zaken als het verbieden van hoofddoekjes op de werkplaats. Meeste hoop waar je nog op is dan dat Moslims zelf er voor kiezen om Nederland te verlaten omdat Wilders groot is en vecht om de Islam zo veel mogelijk in de weg te zitten in hoeverre dat ook kan. Een stem op Wilders is trouwens ook een stem direct op minder migranten bijvoorbeeld. Voor heel mensen toch de belangrijkste punten, net zoals mensen die veel aandacht aan het millieu hebben stemmen op groen links of pvdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
Virtuozzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:02:
[...]

In welk opzicht? De kleur van het logo? 8) Enfin, klopt, bij D66 is ruimte voor een zekere mate aan focus op beleid voor duurzaamheid, dat is wel iets anders dan focus op beleid voor vergroening. Beetje verschillend perspectief.

Misschien klinkt het wat bot, maar er is weinig ruimte in deze om op een D66 te rekenen.

Maar opnieuw, er zullen argumenten gemaakt moeten worden op basis van taal, perceptie, gevoel en gekoppelde belangen van rechts/conservatief. Die worden - helaas - nog steeds niet gemaakt, en daar wringt de schoen. Ik kan bijvoorbeeld zien dat er heel wat kansen zijn voor groen geld, niet enkel vanuit verduurzaming of her en der wat kruimeltjes, maar vanuit aanpassing systemen. Vanuit innovatie op bestaande kenniseconomie. Vanuit export daarvan. Maar ik zit niet binnen de informatiestromen en bijbehorende bubbels zoals de meesten in zowel VVD als CDA. Onderschat niet hoe groot die inertie is.

Wil men daadwerkelijk dit soort uitdagingen aanpakken dan moet aangetoond worden dat dat het zich loont, op een manier die voor rechts/conservatief te begrijpen is, en waar de daar aan gekoppelde belangen iets aan hebben.
De vvd kan niet zonder D66. Er is geen eigenlijk coalitie te verzinnen zonder d66, dus ik denk dat die best wel een sleutelrol kunnen gaan spelen. de vraag is hoeveel druk ze willen zetten en hoe belangrijk klimaat echt voor d66 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Omdat het echte probleem ook voorhanden ligt (in de reactie die je citeert): Dan gaan mensen naar Duitsland of België. Dus moet dat echt op Europees niveau worden aangepakt, wat betekend dat er een Europees belastingniveau komt daarvoor, en dan nog hebben landen aan de rand van de EU er last van.
[...]

Nouja, als je constant in de file staat kost dat wel extra brandstof vergeleken met gelijkmatig doorrijden. Hoewel de impact daarvan misschien nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
RobinHood schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Omdat half Nederland dan in Duitsland of België gaat tanken, en misschien ook wel direct boodschappen doen. Zeker in Duitsland zijn veel boodschappen goedkoper dan hier.

Als de benzine hier 3-4 euro per liter wordt, dan sta ik iedere week in Duitsland mijn auto vol te gooien met E10, en zal je me ook niet vaak meer kunnen zien in een Nederlandse supermarkt.
En gelijk drank en een paar sloffen sigaretten meenemen. ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
rikpro schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:13:
Nouja, als je constant in de file staat kost dat wel extra brandstof vergeleken met gelijkmatig doorrijden. Hoewel de impact daarvan misschien nihil is.
Nou?
Mijn oude lpg auto rijd met file rijden 1 op 8 a 1 op 9 ipv 1 op 14 wanneer geen file is.
Dat tikt behoorlijk aan, maar ik moest om 9 op mijn werk zijn dus geen keus.

Nu maar werk gezocht waar ik op de fiets heen kan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Wijnands schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Wat extra motivatie naar bepaalde werkgevers om thuiswerk dagen structureel in te voeren zou ook wel 's wat kunnen helpen. En niet meer financieel af straffen om dichter bij je werk te gaan wonen ook. Echter in de overdrachtsbelasting snijden kost natuurlijk wel geld. :)
Wil niet de voorzitter van de tegenpartij uithangen, maar als wij eenzelfde huis in Amstelveen willen kopen moeten we ongeveer 4 x zoveel geld meenemen. Ik ben benieuwd hoe je dat geld fiscaal wil compenseren :+ betaal ik dan de komende 30 jaar geen IB meer ofzo?

Er is ook gewoon een ander probleempje: in de planologie wordt niet gekeken naar wonen + werk = passend. De zuid-as bijvoorbeeld biedt veel werkgelegenheid, maar er is op fietsafstand voor Jan Modaal vrijwel geen woning meer te koop. M'n vrouw haar buitenlandse collega's huren voor 2500-3500,- per maand een tussenwoning in Amstelveen. Da fuck 8)7

Dus reizen is nu eenmaal noodzakelijk. Alleen niet per se tussen 07:00 en 09:00 en niet elke dag. Daar zit al winst. En een werkend OV zou fijn zijn, ik zie momenteel regelmatig berichten dat mensen het perron niet meer op kunnen voor de volgende trein. Tis schijnbaar op die piekmomenten extreem druk aan het worden sinds de crisis 'over is'. (oh, goed om te weten dat bij ons in de regio de files elke ochtend rond 06:00 beginnen en rond 09:00 over beginnen te raken, dan weet de echte file connaisseur precies waar ik uithang :+ ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Het probleem van brandstofheffing is dat je bepaalde delen van het land proportioneel hard raakt. Zelfs als daar nu helemaal 0,0 verkeersproblemen zijn.

Maar zolang een partij niet de absolute meerderheid heeft (wat ik mag hopen ook nooit zal gebeuren!) zullen partijen altijd ergens op moeten toegeven. Het is een kwestie van geven en nemen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Brandstof duurder (lastig aan de grenzen) maken of kastjes installeren (duur/foutgevoelig): slechte ideeën. Het gaat om de gereden hoeveelheid kilometers, toch? Dat kan je makkelijk wettelijk vastleggen bij de verkoop van een voertuig.

Koop je een auto met 10.000 op de teller en verkoop je hem 3 jaar later met 50.000 op de teller? Dan moet je voor 40.000 km nog even afrekenen met de belastingdienst. Per kilometer kost je dat €0.005 euro. Dus €200 euro kilometerbelasting voor de rekening van de verkoper.

Heb je een hybride auto? Dan kost het per km. 0.0025. Volledig elektrisch is 0.001.

Want meer papierwerk wilt iedereen!

/s

Als ze fileleed willen tegengaan kunnen ze zich vanuit de overheid beter richten op stimuleren van zelfrijdende auto's. Minder ongelukken zijn goed voor de doorstroming. En als zelfrijdende auto's gemeengoed worden kan ook de NS zich daar op focussen. Zelfrijdende OV-auto's. Dat heeft pas potentie.

Zelfrijdende OV-auto:

1. Je bestelt de dag van tevoren hoe laat je hem voor de deur wilt hebben staan;
2. Je geeft aan hoe laat je op de bestemming wilt aankomen;
3. Je geeft optioneel aan of en hoeveel medereizigers je mee wilt nemen (maakt de rit goedkoper);
4. Je geeft optioneel aan hoeveel extra reistijd je acceptabel vindt.

Een zelfrijdende auto (ook niet-OV-auto's!) mag dan gebruik gaan maken van trambanen en vluchtstroken. Er zouden stukken snelweg mogen komen waar 1 rijstrook tijdens de spits volledig is bedoeld voor zelfrijdende auto's (ook niet-OV-auto's!).

In plaats van meer belastingen heffen op mensen die zich al suf betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Waarom moet rijden überhaupt duurder worden..is al duur genoeg. tanken 2-3x duurder maken, gek ofzo? Ik rijd al weinig en per maand 100euro aan tank kwijt. Dat is 1x per week ff op bezoek op familie, 1x per week met de fam een andere stad bezoeken wat leuks doen en that's it. Maar daar zou ik dus 200-300e voor moeten betalen? Nee bedankt, je kan ook te ver draaien in het hele milieu gedoe.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
[...]

Bij een vakantie is het verkeer ook gespreider op de weg.
Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:08:

Een auto gebruikt meer brandstof in de file. Voilà, differentiatie.
Directere maatregelen hebben veel meer effect dan indirecte maatregelen. Nu wordt brandstof duurder en voelt iedereen zich gepest.

Je kan ook alleen maar de spitsrijder pesten (dan is het je eigen schuld dat je zoveel betaald, rij maar in de spits)

Ik sta niet per se achter deze plannen hoor. Probeer alleen de denkwijze achter rekeningrijden oid te verklaren. Het is natuurlijk niet zo zwart wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdpolder
hackerhater schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Nou?
Mijn oude lpg auto rijd met file rijden 1 op 8 a 1 op 9 ipv 1 op 14 wanneer geen file is.
Dat tikt behoorlijk aan, maar ik moest om 9 op mijn werk zijn dus geen keus.

Nu maar werk gezocht waar ik op de fiets heen kan :*)
Het wordt tijd dat bedrijven minder conservatief worden met hun start en eindtijden. Hoe je dat kunt forceren weet ik niet direct, maar ik denk dat de druk vanuit het personeel wel groter wordt als het ze veel geld scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
marcop23 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:56:
[...]

Ik zeg niet dat de VVD met GL samen zal moeten werken, ik zeg dat ze groener zullen moeten worden dan ze nu zijn. Ze werken waarschijnlijk samen met D66, sowieso al een groene partij. Dan heb je nog een vierde partij nodig. Die kan niet superconservatief zijn: D66 zal dan weg gaan, denk ik. Een vierde partij is dan bijvoorbeeld GL of CU: Beiden groen.
In een ideële wereld, zeker. Maar de komende periode zal nog steeds een dynamiek van machtspolitiek zijn. Eigenlijk zelfs nog meer, aangezien het CDA er in zit - en er in zit om de oude rol over te nemen (compleet met alle bijbehorende netwerk instrumentatie van de VVD).

Zie mijn eerdere bericht. Ik zeg niet dat er geen redenen zijn om die deuren open te doen, of er doorheen te gaan. Integendeel. Maar er moet een case gemaakt worden - en dat wordt nog steeds niet gedaan.

Maar let op, er is prima ruimte voor superconservatief. Er is prima ruimte voor focus op rechts. Het hoeft niet met GL. Er zijn talloze opties mogelijk. Misschien is het meer bepalend dat vanuit de combinatie VVD/CDA/D66 het heel erg makkelijk is om de rest in te vullen, ongeacht coalitie of overige opties, middels ouderwetse verdeel en heers.

Als GL 3 à 4 zetels meer gehad had, dan was het een volstrekt andere dynamiek. Let op de boodschap, vandaag al nota bene, uit VNO/NCW: "in groen kunnen kruimels zitten, maar geen voeding, in links gaat niks zitten". Beetje door de marketing heen prikken, maar de kaders zijn duidelijk.
RobinHood schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Aah, persoonlijk belang voor partijbelang voor landsbelang, zo ken ik de VVD weer :Y

Kijk eens naar de mogelijkheden tot verandering: Ja, de VVD verliest dan al hun niet-groene geldschieterscontacten, maar de groene lobby, en dat zijn ook bedrijven met heel veel geld, heeft nog niet echt een partij gevonden waar ze echt een stevige vinger in de pap kunnen hebben.

Waarom gaan steeds meer bedrijven over op "groen"? Omdat daar geld mee te verdienen is. Zoveel geld dat het ene autoconcern een ander automerk koopt, vooral omdat dat merk weet hoe je elektrische auto's moet bouwen.

Je moet niet maar altijd wijzen naar wat de anderen fout doen. De VVD heeft ook gewoon een rol, geen keuze is ook keuze.
Ik ben het met je eens dat er niet enkel noodzaak, maar ook ruimte tot adaptatie is. In heel veel bijzondere opzichten zijn de huidige omstandigheden gelijk aan oudere tijden toen men in politiek de hoofdjes bij elkaar stak om te kijken wat er gedaan kon worden om Nederlands bedrijfsleven ruimte en fundament te geven om met voetafdruk in eigen land heel veel geld te verdienen in andere landen.

Je weet waar ik aan refereer, toch? De laatste overlevende van die tijd is Unilever. En die staat niet lang meer. Maar die samenwerking, die toenmalige enorme wending van beleid en focus heeft wel heel wat decennia zoden aan de dijk gezet.

Alles is cyclisch, en we lopen gewoon botweg tegen de grenzen aan van de vorige cyclus. Dan is het tijd voor iets nieuws, maar dan wel constructief. Kost een centje pijn, kost wat moeite, maar je hebt er wel veertig jaar wat aan.

Her en der wat aanpassing, de graduele weg, kleine stapjes, allemaal leuk - maar het heeft geen systemische impact. Je noemt groene lobby, maar waar is die? Ik heb het niet over de subsidieridders, die zijn er. Maar dat is geen lobby voor adaptatie van modellen en systemen. Integendeel, dat laat juist gelden en andere middelen wegvloeien. En in tegenstelling tot die vroegere tijden loopt dat niet meer met een omweg terug het eigen systeem in. Volstrekt niet. Ja, er is her en der wat lobby vanuit de academische wereld, maar zonder veel echte organisatie. Men zit meer vast in touwtrekken tussen toegepast en theoretisch wetenschappelijk onderzoek, terwijl men zich probeert te verdedigen tegen toename van toegepaste lobby vanuit de (vaak voormalig Nederlandse) multinationals die het zelf allemaal niet meer willen, en dus gewoon inkopen willen doen.

Waar is het netwerk van groen geld? Is er niet. Waar is de druk op de zwaargewichten? Is er niet. Voornamelijk omdat de perceptieproblematiek blijft. En hier zit opnieuw een enorm stuk machtspolitiek. Geeft je toe aan afbraak van die perceptieproblematiek vanuit rechts, dan breek je ook meteen het bijbehorende verhaal en de associatie af voor vermogen. Even bot gezegd, zoals dat laatst letterlijk op een bijeenkomst gezegd werd: pas als we een nieuw verhaal tegen het rode gevaar hebben, zal er ruimte zijn voor geitenwollen sokjes.

Ik zeg niet dat ik het perspectief deel, of dat dit het enige interne perspectief is. Maar ik hoop dat het wat inzicht geeft in de uitdaging.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
sjoerdpolder schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Het wordt tijd dat bedrijven minder conservatief worden met hun start en eindtijden. Hoe je dat kunt forceren weet ik niet direct, maar ik denk dat de druk vanuit het personeel wel groter wordt als het ze veel geld scheelt.
Grappig dat het wel mogelijk is om de werknemers het zo moeilijk mogelijk te maken maar het bij de politiek niet opkomt om het bedrijven interessanter te maken om de werkgever zo min mogelijk kilometers te laten maken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 22:42
Nieuwevolger schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Oplossingen zijn er inderdaad niet, maar een stem op wilders heb je bijvoorbeeld wel invloed op zaken als het verbieden van hoofddoekjes op de werkplaats. Meeste hoop waar je nog op is dan dat Moslims zelf er voor kiezen om Nederland te verlaten omdat Wilders groot is en vecht om de Islam zo veel mogelijk in de weg te zitten in hoeverre dat ook kan. Een stem op Wilders is trouwens ook een stem direct op minder migranten bijvoorbeeld. Voor heel mensen toch de belangrijkste punten, net zoals mensen die veel aandacht aan het millieu hebben stemmen op groen links of pvdd.
Dude... Je wil moslims het leven zo zuur maken zodat ze uiteindelijk zelf maar weggaan? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Mee eens, maar een hoop werknemers hebben niks te willen. Voor hen 10 anderen.
Ik werk in de IT waar personeelstekort is, dan kan je eisen stellen, maar het gros kan dat niet.

De bedrijven zouden niet allemaal in het westen moeten zitten. Dat zou enorm schelen op de file druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Mja, dat kan nog pittig worden. Het zou fijn zijn, maar alles is op 9-17 gespeeld. 's Avonds zijn de interessante programma's op tv, kinderen gaan 's ochtends naar school. Je zal je hele gezin erop aan moeten passen of je ziet elkaar bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

cbr600f4i schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Grappig dat het wel mogelijk is om de werknemers het zo moeilijk mogelijk te maken maar het bij de politiek niet opkomt om het bedrijven interessanter te maken om de werkgever zo min mogelijk kilometers te laten maken.
Ik kan me nog van heel vroeger herinneren dat ze dat wel eens geprobeerd hebben. PTT is toen zelfs vanuit Den Haag naar Groningen gegaan. Experiment is blijkbaar niet erg gelukt, want nog steeds zit het gros van de grotere bedrijven in een heel klein stukje Nederland.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
Blue-eagle schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:16:
Brandstof duurder (lastig aan de grenzen) maken of kastjes installeren (duur/foutgevoelig): slechte ideeën. Het gaat om de gereden hoeveelheid kilometers, toch? Dat kan je makkelijk wettelijk vastleggen bij de verkoop van een voertuig.

Koop je een auto met 10.000 op de teller en verkoop je hem 3 jaar later met 50.000 op de teller? Dan moet je voor 40.000 km nog even afrekenen met de belastingdienst. Per kilometer kost je dat €0.005 euro. Dus €200 euro kilometerbelasting voor de rekening van de verkoper.

Heb je een hybride auto? Dan kost het per km. 0.0025. Volledig elektrisch is 0.001.

/s
dit geeft ook weer problemen, omdat er veel via marktplaats verkocht wordt (/gaat worden) en er vast wel sloopbedrijven zijn die geen moeite hebben om helemaal niets in rekening te brengen. Dan krijgen we over X jaar een rambam (OID) uitzending die dat aankaart en duur het weer zoveel jaar voordat er iets gedaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
rikpro schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Mja, dat kan nog pittig worden. Het zou fijn zijn, maar alles is op 9-17 gespeeld. 's Avonds zijn de interessante programma's op tv, kinderen gaan 's ochtends naar school. Je zal je hele gezin erop aan moeten passen of je ziet elkaar bijna niet.
En niet alleen je eigen bedrijf, maar ook alle bedrijven waar je zelf contact mee hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Nieuwevolger schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Haha 8)7 Ik vind hem wel leuk. Meen je dat nou? Moslims en niet moslims hebben jarenlang no problem naast mekaar kunnen leven/wonen/werken. Dat alle normen en waardes niet helemaal overeenkomen klopt maar zolang men mekaar niet in de weg zit is het toch geen probleem? Ik hoor Wilders steeds over moslims praten maar eigenlijk wijst hij steeds naar criminelen/etters die een islamistisch achtergrond hebben en die het probleem zijn maar dat zijn twee verschillende partijen. Maar moslims zelf, hoezo zijn die het probleem? Leg mij dat aub uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Ik kan me nog van heel vroeger herinneren dat ze dat wel eens geprobeerd hebben. PTT is toen zelfs vanuit Den Haag naar Groningen gegaan. Experiment is blijkbaar niet erg gelukt, want nog steeds zit het gros van de grotere bedrijven in een heel klein stukje Nederland.
Ergens grappig dat je juist PTT noemt. Een maat van mij werkte tot voor kort bij KPN en mocht daar niet op kantoor komen tenzij hij een vergadering of iets dergelijks belangrijks had waar hij bij moest zijn. De manager wilde liever dat hij thuis werkte want dat was productiever en scheelde in reistijd en kantoorkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Michielgb schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Dude... Je wil moslims het leven zo zuur maken zodat ze uiteindelijk zelf maar weggaan? :/
Ik stem niet op de pvv hoor, maar het in inprincipe daad werkelijk nog de beste strategie die geert heeft. Zoals ik al eerder zei, je hebt de keuze om niet op geert wilders te stemmen en de allochtonen die voor problemen zorgen blijven hier sowieso wel of je stemt op hem en je benadeeld ook heel veel andere moslims op de hoop dat ze weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Bij een vakantie is het verkeer ook gespreider op de weg.

[...]

Directere maatregelen hebben veel meer effect dan indirecte maatregelen. Nu wordt brandstof duurder en voelt iedereen zich gepest.

Je kan ook alleen maar de spitsrijder pesten (dan is het je eigen schuld dat je zoveel betaald, rij maar in de spits)

Ik sta niet per se achter deze plannen hoor. Probeer alleen de denkwijze achter rekeningrijden oid te verklaren. Het is natuurlijk niet zo zwart wit
Waarom is dit dan toch weer werknemertje pesten?
Blue-eagle schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:16:

/s

Als ze fileleed willen tegengaan kunnen ze zich vanuit de overheid beter richten op stimuleren van zelfrijdende auto's. Minder ongelukken zijn goed voor de doorstroming. En als zelfrijdende auto's gemeengoed worden kan ook de NS zich daar op focussen. Zelfrijdende OV-auto's. Dat heeft pas potentie.

Zelfrijdende OV-auto:

1. Je bestelt de dag van tevoren hoe laat je hem voor de deur wilt hebben staan;
2. Je geeft aan hoe laat je op de bestemming wilt aankomen;
3. Je geeft optioneel aan of en hoeveel medereizigers je mee wilt nemen (maakt de rit goedkoper);
4. Je geeft optioneel aan hoeveel extra reistijd je acceptabel vindt.

Een zelfrijdende auto (ook niet-OV-auto's!) mag dan gebruik gaan maken van trambanen en vluchtstroken. Er zouden stukken snelweg mogen komen waar 1 rijstrook tijdens de spits volledig is bedoeld voor zelfrijdende auto's (ook niet-OV-auto's!).

In plaats van meer belastingen heffen op mensen die zich al suf betalen.
En hoe reken je buitenlandse kilometers af? Of überhaupt buitenlanders die nu gratis over 's lands wegen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ipv het autorijden aanpakken kan je er ook op sturen om het OV eindelijk eens een echt alternatief te maken.

Maar ondertussen stijgen de prijzen van treinkaartjes enorm, stoot de moeilijke en zowel qua prijs als gebruik onduidelijke OV chipkaart juist mensen af van het openbaar vervoer en is het vooral buiten de randstad door onlogische of juist beperkte routes qua tijd geen alternatief voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ik hoor nooit iets over tolwegen. Die kun je ook in de spits duurder maken, gaan mensen omrijden verlaagt wel misschien de filedruk. Niet dat ik daar voor ben ofzo. Maar ben wel benieuwd naar de meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

sambalbaj schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:29:
ipv het autorijden aanpakken kan je er ook op sturen om het OV eindelijk eens een echt alternatief te maken.

Maar ondertussen stijgen de prijzen van treinkaartjes enorm, stoot de moeilijke en zowel qua prijs als gebruik onduidelijke OV chipkaart juist mensen af van het openbaar vervoer en is het vooral buiten de randstad door onlogische of juist beperkte routes qua tijd geen alternatief voor de auto.
Precies, prijzen "explosief" gestegen maar service "explosief" gedaald. Weinig innovatie/vooruitgang als het op OV aankomt. En velen malen duurder dan de auto, en nee dat is geen reden dat auto rijden maar nog duurder moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
sambalbaj schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:29:

Klopt, mijn reistijd met de auto is 40 minuten, en zelfs met erge file is het 1 uur. Met het OV zit ik op 1:25 minuten iedere dag. Geen optie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Malfunctions schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Ja, laten we vooral dat soort zaken aan de mensen zelf overlaten, dat gaat in het grote voorbeeld de VS ook zo goed.. 8)7

Ik denk juist dat enige solidariteit Nederland maakt tot wat het is. Als we dat allemaal af gaan breken, kunnen we net zo goed de regering afschaffen, want die heeft dan toch geen enkel doel meer.
Want de huidige betutteling gaat goed? Waarin een klein deel van de (goed) verdienende belastingbetalers feitelijk de zorg voor de uitkerings en subsidie benutters op zich neemt? Overheden kunnen voorschrijven en faciliteren, maar het regelen moet door de burger zelf gedaan worden. Zodat het je eigen keuze is om te zorgen voor scholing / zorg / pensioen etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:47:
[...]

In dit topic is het verrassend stil over de Piratenpartij.
Kennelijk omdat privacy niet zo'n groot issue is voor velen. Althans niet groot genoeg om daarom maar te stemmen op de piratenpartij. Verder maakt het zeker uit welke naam je draagt als partij. Menig kiezer doet lacherig over een naam als PvdD en de PPNL. Beide partijen zien het als een geuzennaam. Hernoem het naar Partij voor de Duurzaamheid en Privacypartij en je krijgt niet zulke reacties plus je verwoord de uiteindelijke focus een stuk beter. Evenwel staat de naam van PvdD hen niet in de weg ruimschoots te verdubbelen terwijl de piratenpartij procentueel blijft steken (in 2012 0,3% en nu weer)

Onbekend maakt onbemind. Dat beetje aandacht wat je dan wel krijgt is negatief van aard (wijzen op Ancilla haar verleden of iets menselijks als je kunnen verslapen) Het aanspreken van je eigen doelgroep kan ook ervoor zorgen dat je geen nieuwe kiezers aantrekt. En het timen van een conform partijprogramma maar ongelukkige boodschap aangaande de Turkijerel (alleen Denk en de piratenpartij schaarden zich niet achter de regering diens standpunt) doet dan de deur dicht voor de twijfelende kiezer denk ik.

Genoeg leerpunten. Want kijk je naar een FvD die heeft ook weinig aandacht van de media gekregen, liet notabene het slotdebat schieten en toch zitten Baudet en Hiddema gewoon in de nieuwe gekozen tweede kamer straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Klopt, mijn reistijd met de auto is 40 minuten, en zelfs met erge file is het 1 uur. Met het OV zit ik op 1:25 minuten iedere dag. Geen optie dus
Het is wel een optie. Alleen geen eentje die je interessant vind. Dat is wat anders :+

Verder is deze discussie nogal offtopic. Het heeft niets met de verkiezingsuitslag van doen.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 16-03-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Señor Sjon schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Waarom is dit dan toch weer werknemertje pesten?
Ja volgens mij is dat wel het gevolg van het rekeningrijden
GrooV schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Klopt, mijn reistijd met de auto is 40 minuten, en zelfs met erge file is het 1 uur. Met het OV zit ik op 1:15 minuten iedere dag. Geen optie dus
Inderdaad. Een goed deur tot deur alternatief met het OV is moeilijk te realiseren. Veel bedrijven zitten toch aan de rand van de stad. En ik denk dat de meeste mensen wel met het OV gaan als ze richting het centrum willen (moet je niet willen met de auto in de meeste steden).
garriej schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:31:
Ik hoor nooit iets over tolwegen. Die kun je ook in de spits duurder maken, gaan mensen omrijden verlaagt wel misschien de filedruk. Niet dat ik daar voor ben ofzo. Maar ben wel benieuwd naar de meningen.
Met zn alle in de file staan voor het tolpoortje om vervolgens de andere file in te rijden?

Rekeningrijden is eigenlijk al een vorm van tol, maar dan op een modernere manier uitgevoerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
RodeStabilo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Het is wel een optie. Alleen geen eentje die je interessant vind. Dat is wat anders :+
Stoppen met werken is ook een optie, laten we wel reel blijven ipv onzin argumenten te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

RodeStabilo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:34:
[...]

tja, je kan ook lopend naar je werk gaan natuurlijk. ook een optie. Een fatsoenlijk alternatief is het echter lang niet.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Ja volgens mij is dat wel het gevolg van het rekeningrijden

[...]

Inderdaad. Een goed deur tot deur alternatief met het OV is moeilijk te realiseren. Veel bedrijven zitten toch aan de rand van de stad. En ik denk dat de meeste mensen wel met het OV gaan als ze richting het centrum willen (moet je niet willen met de auto in de meeste steden).

[...]

Met zn alle in de file staan voor het tolpoortje om vervolgens de andere file in te rijden?

Rekeningrijden is eigenlijk al een vorm van tol, maar dan op een modernere manier uitgevoerd
Als de file voor het tolpoortje langer is als dat de trein erover doet, dan wordt het OV een alternatief :+

Maar feitelijk is het inderdaad wel hetzelfde inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 16-03-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Deathchant schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Daarom gaf ik al aan dat het ook een beetje een gevoel is. Hoeft niet de waarheid te zijn, maar ik zie het om me heen wel. Veel D66'ers en VVD'ers op kantoor.
Met bozer bedoel ik dan ook dat mensen zich erg fel uitspreken tegen een rechts kabinet met GroenLinks of een andere linkse partij erbij. Dat zou meer een links kabinet worden dan rechts, terwijl het dan een 1/4e - 3/4e verhouding is. Daarnaast is GroenLinks meer midden-links dan helemaal links en zijn zij bereid standpunten los te laten als het moet. Dus ik snap niet zo goed wat rechts dan te klagen zou moeten hebben terwijl het toch hoofdzakelijk een rechts beleid zal worden.
Ben ik met je eens. Sterker nog: volgens mij is een vleugje GroenLinks een prima toevoeging aan CDA/VVD.
Volgens mij is rechts ook lang aan de macht. Klopt dat volgens jou niet dan?
2012: VVD-PvdA, waarbij veel mensen het er toch over eens zijn dat er een VVD beleid is uitgevoerd (daarom is de PvdA zo leeg gelopen nu).
2010-2011: VVD, CDA, PVV. Dit is toch echt het tegenovergestelde van links-progressief
2007-2010: demissionair kabinet na val van CDA/PvdA/CU waardoor CDA en CU overbleven. Toch ook rechts of midden-rechts.
2006-2007: balkenende III: VVD/CDA
2003-2006: balkenende II: CDA/VVD/D66
2002: balkenende I: CDA, VVD, LPF
Wikipedia: Nederlandse kabinetten sinds de Tweede Wereldoorlog
Dus 19 jaar lang van 2002 tot en met 2021 toch hoofdzakelijk een rechts beleid hoor ;) En 19 jaar vind ik best lang ;)
Iedereen is nu boos op de PvdA omdat de linkse kiezer (imo) toch vaak de ontevreden kiezer is. Doe je als links mee in een kabinet, dan kan je er op rekenen dat je dat zetels kost. Immers: er is toch wel keuze genoeg aan de linkerkant. Ben je rechts? Dan is de VVD de enige optie, CDA profileert zich tijdens verkiezingen immers wel als rechts, maar trekt tijdens het regeren toch vaak naar het midden. Al trekt het CDA daardoor wel kiezers bij de VVD weg hebben we nu gezien.

Toch heeft de VVD het in al die jaren niet voor elkaar gekregen om de belastingdruk omlaag te krijgen, economie is immers voor veel VVD-stemmers de reden van hun stem. En waarom dat niet is gelukt? De schuld daarvan leg ik toch echt bij de linker- en middenpartijen in combinatie met de enorm sterke sociale zekerheid die we in dit land hebben. Die sociale zekerheid is ontzettend duur aan het worden, door een grotere bevolking, vergrijzing, meer immigranten, automatisering - en daardoor langzamerhand onbetaalbaar aan het worden.

De stappen die de VVD op dat vlak wél heeft gezet, en daarmee evenwicht bood tov andere partijen, zijn overigens weer ongedaan gemaakt door de financiële crisis.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 16-03-2017 14:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
garriej schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:31:
Landen met Tolwegen hebben een onderliggend, alternatief wegennet. Dat is in Nederland vakkundig gesloopt door het onderliggend wegennet onaantrekkelijk te maken voor sluipverkeer.

Maar je kan dus situaties in Zeeland of de Hoeksche Waard krijgen met bruggen/tunnels die tol heffen, soms ook als het enige alternatief muurvast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Er is uiteindelijk maar één oplossing en dat is een revolutie de manier waarop we onszelf verplaatsen.

Ik denk dat dit de zelfrijdende auto is. Tot die tijd zal het nog wel filerijden blijven en zullen er ook halfgebakken plannen komen om dit probleem aan te pakken of de milieulast van files te beperken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:41:
Er is uiteindelijk maar één oplossing en dat is een revolutie de manier waarop we onszelf verplaatsen.

Ik denk dat dit de zelfrijdende auto is. Tot die tijd zal het nog wel filerijden blijven en zullen er ook halfgebakken plannen komen om dit probleem aan te pakken of de milieulast van files te beperken
Denk persoonlijk dat zelfrijdende auto's een klein deel weg halen, maar het feit blijft dat het dan alsnog veel te druk is op de weg en alsnog veel files gaan ontstaan. Minder ongelukken? Dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Mwah, tegen die tijd dat de zelf rijdende auto betaalbaar is voor iedereen is het wagenpark alweer bijna verdubbeld denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rekeningrijden is niets meer dan zorgen dat zodra we allemaal elektrisch rijden de inkomsten ook gegarandeerd binnenkomen. Verder ga ik er niet meer over praten, eerst maar eens zien of GL onderdeel wordt van de coalitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Denk persoonlijk dat zelfrijdende auto's een klein deel weg halen, maar het feit blijft dat het dan alsnog veel te druk is op de weg en alsnog veel files gaan ontstaan. Minder ongelukken? Dat zeker.
Een groot deel van de files ontstaan door spookfiles. Eigenlijk door bestuurders die niet op zitten te letten en hard op de rem trappen. Hierdoor staat de auto 10-20 auto's achter diegene stil en heb je dus een file

Er zijn experimenten geweest waarin ze mensen rondjes lieten rijden met een snelheid van 30 km. Hier zie je files ontstaan. Kijk dit filmpje maar eens: YouTube: Traffic Jam without bottleneck - experimental evidence

Dit probleem wordt opgelost met zelfrijdende auto's.
GrooV schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:43:
Mwah, tegen die tijd dat de zelf rijdende auto betaalbaar is voor iedereen is het wagenpark alweer bijna verdubbeld denk ik.
Met zelfrijdende auto's wordt autorijden alleen maar goedkoper. Je hebt geen auto meer nodig namelijk, je huurt er gewoon eentje voor de tijd die je nodig hebt. Dus eigenlijk ga je overal naartoe met een hele goedkope taxi.

Ik denk dat dit sneller kan gaan dan veel mensen denken, maargoed het is wel een beetje off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Richh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Toch heeft de VVD het in al die jaren niet voor elkaar gekregen om de belastingdruk omlaag te krijgen.
Toch even een opmerking daarbij, ik begrijp niet goed waar het beeld vandaan komt dat de partij dit wenst. Het is geen onderdeel van de marketing, maar waar komt het dan wel vandaan - serieuze vraag.

Tenminste, als je je hierbij richt op belastingdruk burgers. Belastingdruk bedrijven, dat klopt. Weliswaar conditioneel, maar daar ligt zeker focus. Voor burgers niet, integendeel. Belastingdruk is - zoals dat heet - een instrument voor conformistisch gedrag. Dat wil zeggen, een stuk gereedschap wat door Staat / Overheid / Rijk / Partij ingezet kan worden om bepaalde algemene trends van gedrag te scheppen / bij te sturen. Bijvoorbeeld participatie in kredietsystemen, geo-economische concentratie of diversificatie, ga zo door. Maar denk ook aan behartiging collectieve / selectieve afhankelijkheden. Systemen van solidariteit bijvoorbeeld zijn geen zaken van moraliteit of ideologie, maar van baat en nut voor stabiliteit.

Niets nieuws trouwens, al zo oud als de mensheid 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 16-03-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Richh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Toch heeft de VVD het in al die jaren niet voor elkaar gekregen om de belastingdruk omlaag te krijgen, economie is immers voor veel VVD-stemmers de reden van hun stem. En waarom dat niet is gelukt? De schuld daarvan leg ik toch echt bij de linker- en middenpartijen in combinatie met de enorm sterke sociale zekerheid die we in dit land hebben. Die sociale zekerheid is ontzettend duur aan het worden, door een grotere bevolking, vergrijzing, meer immigranten, automatisering - en daardoor langzamerhand onbetaalbaar aan het worden.

De stappen die de VVD op dat vlak wél heeft gezet, en daarmee evenwicht bood tov andere partijen, zijn overigens weer ongedaan gemaakt door de financiële crisis.
Dit. Het is de extreme hang van links naar die sociale zekerheid die feitelijk zorgt voor stilstand in groei of zelfs achteruitgang bij een significant deel van de werkende klasse. Vandaar dat ik een groot voorstander ben van een terugtredende overheid. Vergroot dat de kloof tussen arm en rijk? Wellicht. Maar vergeet niet dat daardoor over de volle breedte de meerderheid (de werkende klasse) erop vooruit zal gaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GrooV schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:43:
Ja, dat is iets wat ook even voor het gemak vaak vergeten worden: tweedehands auto's en mensen die niet elke 3/4 jaar een nieuwe auto kopen.

Onze auto's komen uit '99 en '07. Die van '07 zie ik binnen een paar jaar wel vervangen worden (als electrisch eindelijk echt eens een alternatief wordt), maar die van '99 is het leuke autootje (MX5). En juist omdat het een auto van '99 is, is het een leuk autootje. Dat en het feit dat je daar tenminste echt in kunt auto rijden. Dan ga je zo'n ding toch niet vervangen door een automatisch rijdende auto? En ja, die wordt gewoon gebruikt voor woon/werk verkeer (hoewel de terugweg naar huis vaak niet helemaal de meest efficiente weg is :p)

Ik heb geen problemen met files, die paar keer dat ik erin sta, zijn op één hand te tellen en bijna altijd veroorzaakt door een pechgeval/ongeluk. En ik zou ook niet zo direct een oplossing weten waardoor de mensen die er wat aan kunnen doen ook de mensen zijn die er voor betalen. Maar daarom zit ik ook achter een monitor te programmeren en niet ergens in Den Haag op het pluche :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tegen de tijd die dat die dingen ooit in getalen op de weg zitten, is het park alweer 2-2,5 miljoen groter geworden, nog even buiten de periode (en überhaupt de mogelijkheid) om die huidige 8 miljoen te vervangen.
EJPostema schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:48:

Met zelfrijdende auto's wordt autorijden alleen maar goedkoper. Je hebt geen auto meer nodig namelijk, je huurt er gewoon eentje voor de tijd die je nodig hebt. Dus eigenlijk ga je overal naartoe met een hele goedkope taxi.

Ik denk dat dit sneller kan gaan dan veel mensen denken, maargoed het is wel een beetje off-topic
Zoals al jaren geleden werd gezegd, als we nu eens met 3-4 man in een auto gaan zitten ipv allemaal in ons uppie, hadden we geen files meer. Autonoom, elektrisch, die gaan dát probleem niet oplossen.

Mensen gaan geen 'autos huren' of 'met z'n allen in een auto', of dit nu oldschool of supermodern is, dat gaat niet gebeuren.

Gokken op de tijd dat dit door zoiets wordt opgelost, dan moeten we gaan stemmen voor partijen 2030.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Laten we anders eerst bij de werkgevers beginnen. Hoeveel kantoor banen kunnen er niet vanaf huis uitgevoerd worden? Bij ons kan je een dagje thuis werken meer zit er niet in, niet omdat we het zo druk hier hebben dat je wel aanwezig moet zijn maar gewoon puur om aanwezig te zijn. Ik denk dat daar super veel winst te halen valt kwa file verlichting. Laat mensen thuis werken en zelf hun tijden indelen voor zover mogelijk. Interne meetings kunnen prima via conference webcalls etc. De plicht om op werk aanwezig te zijn gewoon om aanwezig te zijn is nog steeds te groot. Stuur gewoon op productiviteit en als een werknemer zijn werk gewoon netjes af heeft en de deadlines haalt dan is er toch niks aan de hand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Briefstemmen kunnen dit jaar wel degelijk interessant zijn: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361

VVD is slechts 8.763 stemmen verwijderd van haar 34e zetel (ceteris paribus). In 2012 haalde de VVD 11.777 geldige stemmen uit het buitenland.

Ook het CDA (nog 4.124 nodig voor 20e zetel) en 50+ (nog 937 stemmen nodig voor 5e zetel) zijn nog volop in de race. 2012 bracht het CDA 1.652 briefstemmen en 50+ 414 briefstemmen op.

Partij op de wip, is de 5e zetel van de Partij van de Dieren.

Gezien de verhoudingen schat ik de kans voor een 34e zetel voor de VVD nu heel reëel in.

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Dit. Het is de extreme hang van links naar die sociale zekerheid die feitelijk zorgt voor stilstand in groei of zelfs achteruitgang bij een significant deel van de werkende klasse. Vandaar dat ik een groot voorstander ben van een terugtredende overheid. Vergroot dat de kloof tussen arm en rijk? Wellicht. Maar vergeet niet dat daardoor over de volle breedte de meerderheid (de werkende klasse) erop vooruit zal gaan.
Vergelijkingen tussen andere landen laten zien dat dat totaal niet klopt. Volgens mij kun je over de volle breedte gezien beter in Scandinavië wonen dan in de VS of het VK.

De westerse (kapitalistische) landen met een wat grotere overheid zijn over het algemeen ook gelukkiger en stabieler.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 16-03-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Jumpiefox schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:52:
Laten we anders eerst bij de werkgevers beginnen. Hoeveel kantoor banen kunnen er niet vanaf huis uitgevoerd worden? Bij ons kan je een dagje thuis werken meer zit er niet in, niet omdat we het zo druk hier hebben dat je wel aanwezig moet zijn maar gewoon puur om aanwezig te zijn. Ik denk dat daar super veel winst te halen valt kwa file verlichting. Laat mensen thuis werken en zelf hun tijden indelen voor zover mogelijk. Interne meetings kunnen prima via conference webcalls etc. De plicht om op werk aanwezig te zijn gewoon om aanwezig te zijn is nog steeds te groot. Stuur gewoon op productiviteit en als een werknemer zijn werk gewoon netjes af heeft en de deadlines haalt dan is er toch niks aan de hand
De vastgoed- en kantorenmarkt ziet je aankomen 8)

Weegt het economische argument op tegen de afbouw van voetafdruk daarvan binnen Nederlandse economische verdeling? Daar wringt de schoen voor het bereiken van een trend middels lobby / anti-lobby (en dus bewustzijn, ook bij werkgevers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Nope zelfrijdende auto`s maakt de weg alleen nog maar drukker. Mensen zonder rijbewijs kunnen dan ook met de auto, en kinderen, en vrachtjes, en , en , en........ (buiten de productieramp die je creeert, extra infra en vervanging huidige auto)

De grote verandering zou moeten komen door korte afstanden (minder dan 10-15 km) die met de auto gedaan worden te pushen naar fiets (beste optie), elektrische fiets of brommer, en ook motor.
De doorstroom capaciteit op onze snellere wegen kan dan tot 40% verruimen, files en stadscongestie en parkeertijd (zoeken naar een parkeerplek) zijn dan verleden tijd, snelheden zouden dan ook omhoog kunnen op de snelwegen.

Parijsdoelstellingen mbt CO2 en vervuiling algemeen zouden ook meteen gehaald zijn.

Snelwegen en nationale wegen zijn voor langere afstanden en niet voor de boodschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 16-03-2017 14:57 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

D-e-n schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Vergelijkingen tussen andere landen laten zien dat dat totaal niet klopt. Volgens mij kun je over de volle breedte gezien beter in Scandinavië wonen dan in de VS of het VK.
Een hoger geschoolde met goede baan heeft het in VS / VK absoluut financieel beter dan in Nederland en wellicht ook beter dan in Scandinavie. En dat is mijn perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Een hoger geschoolde met goede baan heeft het in VS / VK absoluut financieel beter dan in Nederland en wellicht ook beter dan in Scandinavie. En dat is mijn perspectief.
Je weet dat het grootste deel van de werkenden niet hoger geschoold is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 23:27
Malarky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:53:
Briefstemmen kunnen dit jaar wel degelijk interessant zijn: https://docs.google.com/s...TyTcwc/edit#gid=480323361

VVD is slechts 8.763 stemmen verwijderd van haar 34e zetel (ceteris paribus). In 2012 haalde de VVD 11.777 geldige stemmen uit het buitenland.

Ook het CDA (nog 4.124 nodig voor 20e zetel) en 50+ (nog 937 stemmen nodig voor 5e zetel) zijn nog volop in de race. 2012 bracht het CDA 1.652 briefstemmen en 50+ 414 briefstemmen op.

Gezien de verhoudingen schat ik de kans voor een 34e zetel voor de VVD nu heel reëel in.
Zit die eerste restzetel dan al in die 33 meegeteld?

Edit: nvm :) die 33 is al inclusief 2 restzetels.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 16-03-2017 15:00 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
[...]

zolang je niet ziek wordt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)

maar waarschijnlijk krijgen ze allemaal wel wat van die stemmen, dus dan schuift die grens natuurlijk ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
enchion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Nope zelfrijdende auto`s maakt de weg alleen nog maar drukker. Mensen zonder rijbewijs kunnen dan ook met de auto, en kinderen, en vrachtjes, en , en , en........

De grote verandering zou moeten komen door korte afstanden (minder dan 10-15 km) die met de auto gedaan worden te pushen naar fiets (beste optie), elektrische fiets of brommer, en ook motor.
De doorstroom capaciteit op onze snellere wegen kan dan tot 40% verruimen, files en stadscongestie en parkeertijd (zoeken naar een parkeerplek) zijn dan verleden tijd, snelheden zouden dan ook omhoog kunnen op de snelwegen.

Parijsdoelstellingen mbt CO2 en vervuiling algemeen zouden ook meteen gehaald zijn.

Snelwegen en nationale wegen zijn voor langere afstanden en niet voor de boodschappen.
Het mooie is: dat zou kunnen. Maar net zo goed onwaar zijn. Want als je uitgaat van het 'individuele transport concept' dan wordt je op een gegeven moment om 05:00 gewekt om tijdig op je werk te zijn (8:30) simpelweg omdat jouw transportslot zo is ingepland. Files worden voorkomen door zelfrijdende auto's die onderling bepalen wie wanneer gaat rijden. De louter auto-piloot-auto's lossen niets op, maar dat is niet hoe Google, Tesla en tal van andere bedrijven dit voor ogen hebben.

Overigens zou ik een file op z'n tijd geen probleem vinden als ik niet zelf hoefde te sturen. Als je gewoon kunt werken in de auto, tv kunt kijken, kunt slapen, kunt gamen, kunt doen wat je wilt is dat gewoon dezelfde tijd dan je op kantoor of thuis besteedt. Ik heb tegenwoordig wekelijks skype call's met mijn dev-team in een tijdzone 6 uur verderop vanuit de auto :) Kan allang.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

enchion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Nope zelfrijdende auto`s maakt de weg alleen nog maar drukker. Mensen zonder rijbewijs kunnen dan ook met de auto, en kinderen, en vrachtjes, en , en , en........
Files komen niet door te veel auto's maar vooral door slecht rijgedrag en ongelukken. Als iedereen automatisch rijdt en de auto's kunnen goed met elkaar communiceren dan kunnen we véél meer auto's kwijt op hetzelfde asfalt. Ook heel veel stoplichten zijn dan overbodig waardoor de doorstroming verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Wat is hooggeschoold? En wat is een goede baan? En waarom moet dat leidend zijn? Het draait juist om de MBO-ers en HBO-ers met een modaal inkomen en de bereikbaarheid voor iedereen om tot die groep te behoren. Daar doet men het in de VS en het VK gewoon slechter. Veel mensen hebben daar meerdere baantjes nodig om überhaupt het hoofd boven water te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:54:
[...]

De vastgoed- en kantorenmarkt ziet je aankomen 8)

Weegt het economische argument op tegen de afbouw van voetafdruk daarvan binnen Nederlandse economische verdeling? Daar wringt de schoen voor het bereiken van een trend middels lobby / anti-lobby (en dus bewustzijn, ook bij werkgevers).
gefeliciteerd. :)

tevreden?

ik vind het jammer dat vooral de angst heeft gewonnen. op meerdere vlakken. we zijn dus toch niet zo nuchter als we dachten. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
emnich schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Files komen niet door te veel auto's maar vooral door slecht rijgedrag en ongelukken. Als iedereen automatisch rijdt en de auto's kunnen goed met elkaar communiceren dan kunnen we véél meer auto's kwijt op hetzelfde asfalt. Ook heel veel stoplichten zijn dan overbodig waardoor de doorstroming verbeterd.
De capaciteit in de steden neemt niet automatisch ook mee toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
[...]

Eh, totdat hij of zij een overstap moet maken, al helemaal als er ziekte optreedt. Überhaupt, je mag ook best eens kijken naar overige lasten, en de salarissen zelf. Die verschillen lijken groot, in de praktijk zijn ze dat echter een stuk minder. De hoger geschoolde in de VS heeft ook nog eens een flinke voetafdruk in schulden - onvergelijkbaar met Nederland - om op dat niveau te komen. Consistentie van loopbaan vereist ook nog al eens een arbeidsmigratie die hier überhaupt niet haalbaar is - daarvoor zitten er te veel verschillende landen op dit continent 8)

Overal zijn verschillen in inrichting en ordening. Het fundamentele verschil tussen de verschillende kanten van het water zitten hem in perspectief van termijn. In de VS is de focus in alles op korte termijn gericht, aan deze kant is dat toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
enchion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Nee, maar als je je auto niet meer hoeft te parkeren omdat ie zelf andere ritjes gaat maken of zichzelf ergens buiten de drukte gaat opladen zijn er sowieso VEEL minder auto's nodig. Er zijn in NL voor elke 2 mensen 1 auto. Dat zijn idioot veel auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dawg schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:59:
[...]

ik vind het jammer dat vooral de angst heeft gewonnen. op meerdere vlakken.
Maar dan heeft wat mij betreft de "verkeerde angst" gewonnen. De angst dat je geen vaste baan meer kunt krijgen, niet meer naar het ziekenhuis in de buurt kunt of dat je loon door concurrentie steeds lager wordt: die angsten hebben niet tot stemgedrag geleid wat daar op inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

enchion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Maar dat zijn niet de files waar we het over hadden toch?

En zelfs dan, ook daar neemt de capaciteit toe. Auto's kunnen veel dichter op elkaar rijden en hebben geen stoplichten meer nodig. Daar komt nu de grootste vertraging vandaan in de stad niet omdat de weg vol is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:42
[...]

Ik woon in het VK dus ik kan hier wel antwoord op geven ;) Het klopt dat je puur financieel inderdaad beter af bent hier. Ik verdien rond de £50k per jaar en kan daarmee (buiten London) heel goed rondkomen, betaal minder belasting dan in NL en autorijden is ook een stuk goedkoper. Maar dat heeft uiteraard ook een keerzijde, de meeste voorziening zijn hier ronduit bagger:
- Wegen zijn over het algemeen in een vrij slechte staat
- Openbaar vervoer is slecht geregeld
- Gigantische wachttijden in de zorg
- Overheids instellingen (gemeente/RDW/ETC) zijn een stuk slechter geregeld
- Nog niet relevant voor mij, maar ook scholen lijken een stuk minder te zijn hier

Dus overall vraag ik me af waar het beter is, tuurlijk het is fijn om wat meer over te houden aan het eind van de maand, maar ik denk dat het in NL fijner wonen is over het algemeen.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
dawg schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:59:
[...]

gefeliciteerd. :)

tevreden?

ik vind het jammer dat vooral de angst heeft gewonnen. op meerdere vlakken. we zijn dus toch niet zo nuchter als we dachten. 8-)
Is het glas half vol, of is het half leeg 8)

Mijn insteek is dat de grote winnaar van deze verkiezingen emotie is. Dankzij een toch aanwezige ingebouwde nuchterheid is dat niet doorgeslagen zoals heel makkelijk had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bastard schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Je weet dat het grootste deel van de werkenden niet hoger geschoold is?
Dat zal. Ik ben zelf ook uiteindelijk niet verder gekomen dan 2 jaar HBO. Maar dat neemt niet weg dat ik door hard werken / inzet een functie bereikt heb waarin ik een bovenmodaal salaris geniet en de wetenschap heb dat ik overal ter wereld inzet baar ben - opleiding is inmiddels ondergeschikt geworden aan ervaring.

Daarnaast stem je vanuit jouw eigen perspectief. Je kiest voor wat het beste bij jou past. En bij mij past het best een systeem waarin de belastingdruk verlaagd wordt. En als dat ten koste gaat van uitkeringen, dan accepteer ik dat.
D-e-n schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Wat is hooggeschoold? En wat is een goede baan? En waarom moet dat leidend zijn? Het draait juist om de MBO-ers en HBO-ers met een modaal inkomen en de bereikbaarheid voor iedereen om tot die groep te behoren. Daar doet men het in de VS en het VK gewoon slechter. Veel mensen hebben daar meerdere baantjes nodig om überhaupt het hoofd boven water te houden.
Ik denk bij een goede baan aan een inkomen van (in Nederland) 3,5k+ en een net pakket aan secundaire voorwaarden. Daarmee is het prima rondkomen.

Daar staat tegenover dat ik voor dezelfde functie als dat ik hier heb in de US een inkomen van zo'n 100 tot 125k per jaar zou genieten, tegen 65 - 70k in Nederland. (Het is dat mijn vrouw heimwee heeft en niet wil vertrekken.....)
rik86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Dat is al lang achterhaald. En de zorgverzekering wordt veelal ook door de werkgever betaald in de US.
Sv3n schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Ik woon in het VK dus ik kan hier wel antwoord op geven ;) Het klopt dat je puur financieel inderdaad beter af bent hier. Ik verdien rond de £50k per jaar en kan daarmee (buiten London) heel goed rondkomen, betaal minder belasting dan in NL en autorijden is ook een stuk goedkoper. Maar dat heeft uiteraard ook een keerzijde, de meeste voorziening zijn hier ronduit bagger:
- Wegen zijn over het algemeen in een vrij slechte staat
- Openbaar vervoer is slecht geregeld
- Gigantische wachttijden in de zorg
- Overheids instellingen (gemeente/RDW/ETC) zijn een stuk slechter geregeld
- Nog niet relevant voor mij, maar ook scholen lijken een stuk minder te zijn hier

Dus overall vraag ik me af waar het beter is, tuurlijk het is fijn om wat meer over te houden aan het eind van de maand, maar ik denk dat het in NL fijner wonen is over het algemeen.
Tuurlijk. Er zijn concessies te doen. Maar als ik dan weer naar mijn eigen situatie kijk, dan maak ik al tenminste 10 jaar geen gebruik meer van OV, heb ik tot heden geen zorg nodig gehad en ook bij de gemeente kom ik maar 3x in 10 jaar (2x voor paspoort, 1x voor rijbewijs).
Scholen zijn niet per definitie minder, je moet alleen beter zoeken naar de juiste. Dat is overigens (kan ik uit ervaring over spreken) ook in Nederland steeds vaker het geval.

[ Voor 27% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-03-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

D-e-n schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Maar dan heeft wat mij betreft de "verkeerde angst" gewonnen. De angst dat je geen vaste baan meer kunt krijgen, niet meer naar het ziekenhuis in de buurt kunt of dat je loon door concurrentie steeds lager wordt: die angsten hebben niet tot stemgedrag geleid wat daar op inspeelt.
jammer genoeg niet inderdaad. nu maar hopen dat er nog enigszins een progressief geluid uit de nieuwe coalitie gaat komen.
Virtuozzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:03:
[...]

Is het glas half vol, of is het half leeg 8)

Mijn insteek is dat de grote winnaar van deze verkiezingen emotie is. Dankzij een toch aanwezige ingebouwde nuchterheid is dat niet doorgeslagen zoals heel makkelijk had gekund.
gezien vvd'ers optimisten zijn en jij een vvd'er bent zou ik zeggen dat jouw glas halfvol is, nietwaar? ;)

ja, emotie, angst. ik vind het juist geen teken van ingebouwde nuchterheid, ik vind het irrationeel/emotioneel eigenlijk. beter hadden we onze medeburgers gewoon vertrouwd, dat het niet door zou slaan. maar goed, iets met ideale wereld, daarom ben ik ook een pvdd'er natuurlijk. 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Nee, maar als je je auto niet meer hoeft te parkeren omdat ie zelf andere ritjes gaat maken of zichzelf ergens buiten de drukte gaat opladen zijn er sowieso VEEL minder auto's nodig. Er zijn in NL voor elke 2 mensen 1 auto. Dat zijn idioot veel auto's.
Mooiste zou zijn een goed uitgebalanceerde mediaan tussen, korte afstanden mensen naar 2 wielen/benen dwingen, regelmatigere goedkopere busdiensten via de snelweg (net als de 300 tussen Bijlmer en Hoofddorp) en het overige verkeer zoveel mogelijk te stimuleren/pushen naar zelfsturende auto`s.

Maw microritten met de zelfsturende auto`s ook te limiteren/minder interessante te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:47
Edith Schippers is zojuist benoemd als de 1e verkenner / informateur.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 22:42
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Dat zal. Ik ben zelf ook uiteindelijk niet verder gekomen dan 2 jaar HBO. Maar dat neemt niet weg dat ik door hard werken / inzet een functie bereikt heb waarin ik een bovenmodaal salaris geniet en de wetenschap heb dat ik overal ter wereld inzet baar ben - opleiding is inmiddels ondergeschikt geworden aan ervaring.

Daarnaast stem je vanuit jouw eigen perspectief. Je kiest voor wat het beste bij jou past. En bij mij past het best een systeem waarin de belastingdruk verlaagd wordt. En als dat ten koste gaat van uitkeringen, dan accepteer ik dat.
Legio voorbeelden van mensen die carrière maken zonder diploma en goed boeren. Sector staat vervolgens onder druk (automatisering/robotisering om maar even een plausibel scenario te schetsen voor de komende 10 jaar) en ineens blijkt dat dat blinde vertrouwen in de eigen carrière toch wat minder gegrond is.

Je komt wat mij betreft heel erg zelfverzekerd over en dat is je goed recht. Maar trap er niet in dat het allemaal self-made is en niks je in de weg kan staan.

Het heet overigens niet voor niks een samenleving. Misschien moet je ook wat meer empathie opwekken voor mensen die het wat minder getroffen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Emgeebee op 16-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Nat-Water schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:07:
Edith Schipper is zojuist benoemd als de 1e verkenner / informateur.
haha, het eerste ontopic bericht sinds tijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Zijn de stemmen van de pensionado's in Spanje al geteld? Zo niet dan zit 50+ gebakken zou ik denken. 50+ is nu ook veel populairder dan in 2012 dus die 414 mag je rustig verdubbelen. Dan lijkt de kans voor een 5de zetel voor 50+ me ook reëel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
[...]

Ik denk dat het niet zozeer aan de bedrijven ligt als wel aan de werknemers. Het gros daarvan wil ergens tussen 7:30 en 9:30 beginnen met werken zodat ze op tijd klaar zijn om er in de avond nog een privéleven op na te houden. Ben ik zelf ook schuldig aan. Denk dat het mijn baas niet zoveel boeit als ik voortaan pas om 11u zou willen beginnen, maar heb er zelf niet zoveel trek in om dan pas na 20u thuis te zijn.

Ik wil m'n dochter ook nog wel eens zien en iets gezelligs doen met mijn vriendin.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06
Malfunctions schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Denk dat het mijn baas niet zoveel boeit als ik voortaan pas om 11u zou willen beginnen, maar heb er zelf niet zoveel trek in om dan pas na 20u thuis te zijn.
Ik ben dan weer precies het omgekeerde: Voor 11 uur ben ik productief niks waard, ook niet als ik mezelf om 7 uur mijn bed uit sleep en om 8 uur op de zaak zit.

Als het aan mij ligt werk ik graag tot 20:00 door, maar de deur van het pand gaat toch echt om 17 uur op slot.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

martinusz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Zit die eerste restzetel dan al in die 33 meegeteld?

Edit: nvm :) die 33 is al inclusief 2 restzetels.
8.763 extra stemmen voor VVD is een restzetel die een volle zetel wordt en een extra restzetel aan de achterkant.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Zijn de stemmen van de pensionado's in Spanje al geteld? Zo niet dan zit 50+ gebakken zou ik denken. 50+ is nu ook veel populairder dan in 2012 dus die 414 mag je rustig verdubbelen. Dan lijkt de kans voor een 5de zetel voor 50+ me ook reëel.
Buitenlandstemmen neemt de Kiesraad bij de presentatie dinsdag om 16:00 mee, voor alle landen. Worden allemaal opgeteld bij kiesdistrict Den Haag.
rik86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:57:
[...]

maar waarschijnlijk krijgen ze allemaal wel wat van die stemmen, dus dan schuift die grens natuurlijk ook op.
VVD haalt normaal riant 8763 stemmen uit het buitenland. Nu zeker, heel veel expats hebben maar 1 belang voor hun imago. Dat de PVV niet wint, want dan spreekt iedereen hen daarop aan. Dus dan liggen extra VVD stemmen erg voor de hand.

Even gesimuleerd. Als D66 5000 stemmen haalt moet de VVD er nog steeds exact 8763. Dat komt omdat ze gewoon de 9e restzetel pakken die enkel nog een heel klein beetje beïnvloed wordt door de kiesdeler. Maar die is nu zo groot, dat dat niet meer uitmaakt op een paar duizend.

Ze boksen natuurlijk wel tegen CDA en 50+ op, die moeten ze fors overklassen. Anders pakt 1 van hen de restzetel van de PvdD af.

[ Voor 33% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

rik86 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Alle goede bedrijven bieden je daar een ziektekostenverzekering die een factor 5-6 beter is dan in Nederland. Vergis je niet door alle blabla praat die hier schijnbaar heel populair is onder de mensen. Ik ken er genoeg die er werken en waarvan ik het weet en in 2011 zelf bij Philips gezeten in Cleveland dus ik weet waar ik het over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Dat is fijn voor je maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Mensen hebben de capaciteiten niet of zitten in een branche waar helemaal niemand op Nederlanders zit te wachten. Die mensen doen er niet toe?
Dus als het aan jou ligt komen mensen om van de honger? Er zit namelijk een limiet aan hoeveel je een uitkering kunt verlagen.
[...]
Ik denk bij een goede baan aan een inkomen van (in Nederland) 3,5k+ en een net pakket aan secundaire voorwaarden. Daarmee is het prima rondkomen.

Daar staat tegenover dat ik voor dezelfde functie als dat ik hier heb in de US een inkomen van zo'n 100 tot 125k per jaar zou genieten, tegen 65 - 70k in Nederland. (Het is dat mijn vrouw heimwee heeft en niet wil vertrekken.....)
Besef je wel dat je juist in een land als Nederland de gelegenheid hebt gehad om je zo op te werken? Je ziet de dollartekens aan de overkant van de plas maar je vergeet dat er een grote kans is dat je, wanneer je daar geboren was, die kansen niet gehad had.
[...]
Dat is al lang achterhaald. En de zorgverzekering wordt veelal ook door de werkgever betaald in de US.
Dankzij Obamacare is men daar nu begonnen de zorg een beetje voor iedereen bereikbaar te maken. Trump breekt dat echter nu weer af. In de lagere sectoren heb je daar echt niet standaard een zorgverzekering hoor.
[...]
Tuurlijk. Er zijn concessies te doen. Maar als ik dan weer naar mijn eigen situatie kijk, dan maak ik al tenminste 10 jaar geen gebruik meer van OV, heb ik tot heden geen zorg nodig gehad en ook bij de gemeente kom ik maar 3x in 10 jaar (2x voor paspoort, 1x voor rijbewijs).
Is dat niet egoïstisch gedacht? Het is ook een beetje dom. Want ook jij gaat zorg nodig hebben. Je weet niet wanneer maar het gaat gebeuren. Je krijgt het vroeg of laat aan je hart of wordt het slachtoffer van een andere ouderdomsziekte.
Typhone schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Alle goede bedrijven bieden je daar een ziektekostenverzekering
Om dat woordje dat ik onderstreep draait het. Ik vermoed dat jij in een behoorlijk bubbel zit

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 16-03-2017 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Want de huidige betutteling gaat goed? Waarin een klein deel van de (goed) verdienende belastingbetalers feitelijk de zorg voor de uitkerings en subsidie benutters op zich neemt? Overheden kunnen voorschrijven en faciliteren, maar het regelen moet door de burger zelf gedaan worden. Zodat het je eigen keuze is om te zorgen voor scholing / zorg / pensioen etc.
Het lijkt me duidelijk dat dergelijk wensdenken reeds bewezen heeft dat het niet werkt. Ik ben er helemaal voor om alle regeltjes die er bestaan een goed tegen het licht te houden en waar nodig te hervormen (lees: verminderen en versimpelen).

Maar als je dergelijke essentiële zaken aan mensen zelf over gaat laten, dan wordt het een drama. en wie mag dat drama weer herstellen? De overheid, en daarmee indirect (goed) verdienende belastingbetaler.

Kortom, je schiet jezelf er alleen maar mee in de voet.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

D-e-n schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:15:
[...]
Is dat niet egoïstisch gedacht? Het is ook een beetje dom. Want ook jij gaat zorg nodig hebben. Je weet niet wanneer maar het gaat gebeuren. Je krijgt het vroeg of laat aan je hart of wordt het slachtoffer van een andere ouderdomsziekte.
Nee, niet dom, persoonlijk vind ik het wel egoïstisch, maar het is vooral erg kapitalistisch. Niets mis mee, als dat je insteek is. Voor mij is het pas mis als dat de insteek wordt van de meerderheid...

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.