Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:17:
[...]

Ik vraag me inderdaad af welke partij daaraan heeft bijgedragen. Denk speelt bijzonder goed in op de polarisatie die door onder andere de pvv gecreëerd is. Het 'beleid' dat de pvv voert, zich volledig afzetten tegen vooral de niet-westerse allochtonen en steeds maar met termen als "tuig" strooit en hele groepen over één kam scheert, zorgt er natuurlijk voor dat de mensen die die polarisatie steeds maar moeten slikken een beetje verontrust raken.

Ik sta het beleid van denk natuurlijk niet te verdedigen, maar zonder de pvv en hun retoriek was het denk natuurlijk nooit gelukt.
ja joh, ga Wilders/PVV vergelijken met dictator Erdogan (en een klein beetje Kuzu).... jouw mening uiteraard, ik vind het een uiterst gevaarlijke/enge vergelijking

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb geen peiling nodig om te weten dat dit voor velen sowieso de uitkomst zal zijn. :P

Jij ergert je aan GL, ik erger me aan de VVD en zo zal nooit heel Nederland ook maar in de verste verte gelukkig zijn met eender welke uitslag. :P

Ik snap eigenlijk alleen je "weer" niet. Je hebt net kunnen genieten van 4 jaar participatiemaatschappij, verplicht vrijwilligerswerk voor bijstandtrekkers, een door de VVD gesloopt kinderpardon en VVD op justitie en veiligheid om iets te doen aan de problemen met onze Nederlanders met een migratieachtergrond. Als je hier al niet blij mee was, waar zou je dan ooit wel blij mee zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2017 07:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Ebayzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:06:
[...]
Mening van jaloerse en zure mensen. Leven is nou eenmaal niet eerlijk en er zijn nou eenmaal mensen die (extreem) veel verdienen. Ik denk dat we al genoeg zwakken in de samenleving (onterecht) steunen. Er zijn nou eenmaal teveel mensen die makkelijk hun handje ophouden en niets bijdragen. En nee, ik verdien zelf ook geen 2 x modaal, maar besef wel dat we het hier allemaal prima voor elkaar hebben.
Er zijn meer mensen die ongewenst structureel in schrijnende armoede leven dan jij je kunt voorstellen. Het is uit humane overwegingen geen schande die een handje te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Dat denk ik ook niet, maar tegelijk denk ik dat onder de jongere (lees: <40) VVD'ers er genoeg zijn die op een feest wel eens een keer een pilletje hebben genomen. Als je dan door "jouw" lijsttrekker voor suïcidaal word uitgemaakt zou ik denken dat je jezelf eens achter je oren gaat krabben.
Als je (iemands) belangrijkste argument om wel of niet te stemmen op een partij je eigen drugs gebruik is dan moet je je inderdaad eens achter de oren gaan krabben.

Ik denk dat er belangrijkere dingen zijn dan wat de lijsttrekker precies van mijn pilletje vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ook die uitspraak van Rutte: ''het verkeerde populisme heeft verloren'

nee flapdrol, het Turkse populisme (ruim 150.000 stemmen) heeft overduidelijk gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

emnich schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:22:
[...]

Als je (iemands) belangrijkste argument om wel of niet te stemmen op een partij je eigen drugs gebruik is dan moet je je inderdaad eens achter de oren gaan krabben.

Ik denk dat er belangrijkere dingen zijn dan wat de lijsttrekker precies van mijn pilletje vindt.
Gaat natuurlijk niet om zijn mening over dat pilletje maar dat hij iedereen die er ooit een heeft genomen voor suïcidaal uitmaakt.

Dat gaat dan niet eens om het standpunt, daar kan je het mee eens of oneens zijn en hoeft geen dealbreaker te zijn. Maar als ik overweeg op iemand te stemmen en die gaat vervolgens kiezers die geen enkele kwaad in de zin hebben op zo'n manier beledigen, ik zou wel 2x nadenken voor ik dat hokje inkleur. Hij had het ook gewoon netjes kunnen houden. Of zoals ze zelf zo graag zeggen, normaal doen..
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:25:

nee flapdrol, het Turkse populisme (ruim 300.000 stemmers) heeft overduidelijk gewonnen
Het "goede" populisme van Rutte geeft gewonnen? :') Is er ook goed populisme dan? :S

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2017 07:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35
Sjah schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 06:00:
Ik zou denken dat een 4 partijen coalitie (zoals hier vaak genoemd), plus als 4e partij CU, dichtbij is, 76 zetels is altijd nog een meerderheid, die meerderheid hebben VVD en CDA al eens uitgespeeld met de Pvv in '10.
Met 5 zetels zal CU niet teveel breekpunten hebben, tuurlijk niet, alhoewel ze wel links zijn economisch. tJa denk dat de druk op d66 om water bij de wijn te doen tov de CU groot zal zijn.

PvdA zie ik ook niet aansluiten, die gaan herbouwen.
Vergeet niet de SGP: getalsmatig niet noodzakelijk maar bij vrijwel alle onderwerpen zullen ze meestemmen.

De regering wordt VVD+CDA+D66+CU met de SGP als impliciete gedoger: 79 in de 2e kamer en 40 in de senaat.

nee flapdrol, het Turkse populisme (ruim 300.000 stemmers) heeft overduidelijk gewonnen
Ook niet overdrijven, het zijn er nu 205.000 met 95% van de stemmen geteld. Het is ook winst dat de parallelle vijandige samenleving nu een stem in het parlement heeft, men zal nooit meer kunnen roepen 'dat het wel meevalt'...

[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 16-03-2017 07:32 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
bszz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:21:
[...]

Er zijn meer mensen die ongewenst structureel in schrijnende armoede leven dan jij je kunt voorstellen. Het is uit humane overwegingen geen schande die een handje te helpen.
Lees met grote verbazing dat alle problematiek de schuld is van de VVD. Die laatste paar jaartjes regeren met nb. de pvda heeft blijkbaar meer schade gedaan dan 70 jaar lang linkse kabinetten. En die arme Rutte moest het ook nog eens doen tijdens een wereldwijde economische crisis. Kijk eens wat langer dan je neus lang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:19:
[...]

ja joh, ga Wilders/PVV vergelijken met dictator Erdogan (en een klein beetje Kuzu).... jouw mening uiteraard, ik vind het een uiterst gevaarlijke/enge vergelijking
Nee dan heb ik me inderdaad verkeerd uitgedrukt. Wat ik bedoelde te zeggen is dat Wilders aanleiding heeft gegeven voor het electoraal success van denk. Als je keer op keer een bepaalde groep mensen tot zondebok probeert te maken dan kun je op een gegeven moment de bal terug verwachten.

Om toch maar in te gaan op de vergelijking van de pvv met Erdogan, die gaat natuurlijk niet op. De pvv ondervindt een enorme opposite van vrijwel alle partijen, dat is naar mijn mening volledig door zijn eigen radicale uitspraken. Erdogan ondervond ook oppositie, maar die zijn allemaal verdwenen of opgesloten of erger, daar sta ik uiteraard niet achter. En let wel, ik vind het ook jammer dat denk weer relatief veel zetels wint, maar dat is niet iets waar je de gevestigde partijen op aan moet kijken, dat is een gevolg van polarisatie (en een slimme campagne van denk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:26:
[...]

[...]

Het "goede" populisme van Rutte geeft gewonnen? :') Is er ook goed populisme dan? :S
haha geen idee...wellicht volgens Mark wel. Waarschijnlijk bedoelde hij met goede populisme zijn partijleden Weekers, Teeven, Opstelten en van der Steur....geen idee

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Ja, popcorn wordt dat! Jammer dat Sylvana daar niet bij zit. Man man man wat een soap wordt dit zeg...
En terecht... Wat Artikel 1 wil is het instellen van institutionele discriminatie onder het mom van anti-discriminatie.

Wat is discriminatie? Wie worden er gediscrimineerd? Alle niet-autochtone Nederlanders? Waarom hoor ik dan nooit iets over bijvoorbeeld Chinezen, Zuid-Amerikanen, Canadezen of Russen die zich gediscrimineerd voelen?

De geluiden dat ze gediscrimineerd zouden worden zijn bij delen van bepaalde niet-autochtone bevolkingsgroepen veel groter dan bij andere. Voor veel Marokkanen en Turken is het een tweede natuur geworden om zich achtergesteld te voelen.

Maar het feit dat dit bij de ene bevolkingsgroep blijkbaar meer leeft dan bij andere is op zich al bewijs dat de autochtone Nederlander uit zichzelf niet racistisch is. Anders zou elke groep zich wel gediscrimineerd voelen.

Een (substantieel) deel van de groepen die zich het meest gediscrimineerd voelen komt er openlijk voor uit dat ze de roots van de eigen groep ver boven de gemeenschappelijke Nederlandse waarden en normen vindt staan. Zie de gebeurtenissen afgelopen weekend met een deel van onze Turkse medelanders. Ze zetten zich openlijk af tegen het land waar ze al decennia in wonen, grotendeels zelfs geboren zijn. Daar heeft geen autochtone Nederlander iets mee te maken, dat is puur nationalistisch groepsdenken.

Maar om dan dit deels vermeende (want het geldt niet voor alle groepen) en deels zelf-opgewekte gevoel van racisme te willen 'repareren' met overheidsbeleid is een gedachte die grenst aan idioterie. Want waar trek je in hemelsnaam de grens? Chinezen krijgen geen voorkeursbehandeling want die voelen zich niet gediscrimineerd, maar Turken en Macrokannen wel?

Ik ben heel blij dat dit enge discriminerende clubje geen enkele voet aan de grond heeft gekregen, zelfs niet bij de doelgroepen waarvoor zij zegt op te komen. Dit hele spookbeeld is klaarblijkelijk iets dat enkel leeft in de warhoofden van Sylvana Simons en een paar getrouwen om haar heen. Met de realiteit van de Nederlandse samenleving heeft het klaarblijkelijk, en gelukkig, niets te maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:29:
[...]

haha geen idee...wellicht volgens Mark wel. Waarschijnlijk bedoelde hij met goede populisme zijn partijleden Weekers, Teeven, Opstelten en van der Steur....geen idee
Vond het wel jammer dat hij daar niet op doorgevraagd is. Hij bleef de term 'goed populisme' maar herhalen, bij het 'debat' om half 1 zelfs meerdere keren achter elkaar. Was zeer benieuwd naar het antwoord op de vraag wat voor Rutte dan 'goed' of 'aanvaardbaar' populisme is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:29:
[...]

. En let wel, ik vind het ook jammer dat denk weer relatief veel zetels wint, maar dat is niet iets waar je de gevestigde partijen op aan moet kijken, dat is een gevolg van polarisatie (en een slimme campagne van denk natuurlijk).
wil je hier behalve de door jouw genoemde polorisatie ook nog even de moskeeen, Erdogan zelf en de diverse Turkse organisaties in NL aan toevoegen alsjeblieft? thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Transportman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:08:
[...]

Als die groei ook bij iedereen terecht komt mogen we daar trots op zijn, anders niet. Een als het aan de VVD ligt, gaat het een nog grotere splijting worden van een flexibele onderlaag die van contract naar contract moet hoppen en een vaste bovenlaag die de voordelen pakt.
Dat is ook precies het verschil in opvatting van rechts en links. De groei hoort naar mijn mening terecht te komen bij de mensen die daar aan hebben bijgedragen.
Als je bovenmodaal verdient en je extra verdiensten worden afgepakt en ze gaan naar iemand anders, omdat die persoon ondermodaal verdient, dan klopt de definitie van 'verdienen' niet meer.
Extra belasten van de rijken (of rijkeren) is slechts een hard middel om snel extra geld in de staatskas te krijgen. Werkt wel, maar is in mijn ogen juist niet sociaal.

Over de uitslag. Het viel mij op dat GL juist in de grote steden, zoals Amsterdam, de winnaar is. Lijkt mij inderdaad dat de mensen daar de natuur meer missen dan in de buitengebieden. Of hun beeld reëel is, vraag ik mij af. Zo zal vrijwel geen enkele boer op GL stemmen, terwijl juist zij in en met de natuur werken. Niet dat GL fout is, maar ze hebben hier en daar erg onrealistische punten. Die punten klinken echter voor onwetenden prima. Er is een interessant stukje over, waar Jesse Klaver bij Pauw en Jinek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Malt007 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:27:
[...]

Lees met grote verbazing dat alle problematiek de schuld is van de VVD. Die laatste paar jaartjes regeren met nb. de pvda heeft blijkbaar meer schade gedaan dan 70 jaar lang linkse kabinetten.
Hier is toch sprake van enige geschiedvervalsing. De VVD zit al decennia in de regering, uitzonderingen daargelaten. Je moet terug naar Balkenende IV, daarvoor zelfs naar Lubbers III.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:31:
Vond het wel jammer dat hij daar niet op doorgevraagd is. Hij bleef de term 'goed populisme' maar herhalen, bij het 'debat' om half 1 zelfs meerdere keren achter elkaar. Was zeer benieuwd naar het antwoord op de vraag wat voor Rutte dan 'goed' of 'aanvaardbaar' populisme is.
Je kunt ook stellen dat bijna elke succesvolle partij in deze campagne 'populistisch' was: VVD, PVV, CDA, GroenLinks, DENK en FvD. In die context hebben PVV en DENK veel minder gewonnen dan CDA en GroenLinks.

Als de getallen zo blijven is er nu een gouden kans om een aantal 'linkse heilige huisjes' definitief te slopen en onze defensie weer echt op orde te brengen.

Wat me nu pas opvalt: de grootste partij op links is de SP en niet GroenLinks. Daar zal Jesse toch niet blij mee zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 16-03-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:31:
[...]

wil je hier behalve de door jouw genoemde polorisatie ook nog even de moskeeen, Erdogan zelf en de diverse Turkse organisaties in NL aan toevoegen alsjeblieft? thanks!
En welke argumenten denk je dat die gebruiken? Probeer je nou eens te verplaatsen in zo'n allochtone jongere, op school wat pvv aanhangers die de uitspraken van Wilders herhalen, dat jaagt die allochtone jongeren op. Die moskeeën (of wie dan ook helpt in de denk campagne) hoeven dus alleen maar te zeggen dat denk een oplossing is tegen die uitspraken van pvv aanhangers en ze hebben er kiezers bij.

Mocht je het je niet voor kunnen stellen, neem de pvv kiezer die zo bang is voor bijvoorbeeld Marokkaanse criminelen (of tuig zoals de pvv dan zegt), dan hoeft Wilders alleen maar te zeggen dat hij daarvoor de oplossing is (lees: een a4tje getypt en wat getimede uitspraken) en hij wint een paar zetels.

Zoals hier op tweakers al vaak door anderen is aangehaald, het is allemaal perceptie en in die arena spelen zowel de pvv als denk, allebei met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ebayzo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:06:
[...]
Mening van jaloerse en zure mensen. Leven is nou eenmaal niet eerlijk en er zijn nou eenmaal mensen die (extreem) veel verdienen. Ik denk dat we al genoeg zwakken in de samenleving (onterecht) steunen. Er zijn nou eenmaal teveel mensen die makkelijk hun handje ophouden en niets bijdragen. En nee, ik verdien zelf ook geen 2 x modaal, maar besef wel dat we het hier allemaal prima voor elkaar hebben.
Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, dat klopt. Er zijn mensen die alleen maar hun handje ophouden, dat klopt. Maar ik vind dat als je een vooruitstrevend en beschaafd land wil zijn, dat het ontoelaatbaar is dat er mensen in armoede leven. Het is gewoon uitgesloten dat je dat wil hebben. Of de oplossing daarvoor alleen maar in euro's geven ligt betwijfel ik. Het leven is niet eerlijk en juist daarom moet iedereen dezelfde kansen kunnen krijgen, gesteund danwel ongesteund. Let wel, dit betekent voor mij absoluut niet dat je niet meer mag verdienen dan een ander, want verschil zal er altijd zijn, maar er is een zekere ondergrens.
De afgelopen jaren heb ik verschillende trends gezien die juist het tegeneffect hebben, en dat is absoluut niet wenselijk.

Hoe goed je systeem ook is, je hebt altijd luie, bedriegende ratten die misbruik maken van dit systeem, zowel in de onderlaag als in de bovenlaag. Maar de onderlaag moet zo klein mogelijk zijn.

Ik weet ook niet goed wat de oplossing wel is helaas, maar er zijn verschillende dingen gaande bij onze noorderburen die interessant zijn mbt scholing en inkomen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Shabbaman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:38:
[...]

Hier is toch sprake van enige geschiedvervalsing. De VVD zit al decennia in de regering, uitzonderingen daargelaten. Je moet terug naar Balkenende IV, daarvoor zelfs naar Lubbers III.
Ja dus? De kiezer heeft gesproken, natuurlijk is de VVD t.o.v. de huidige situatie kleiner geworden, maar schijnbaar heeft de VVD achterban begrip voor de moeilijke tijden. De PvdA is veel meer afgerekend, die heeft zich niet kunnen profileren bij deze verkiezingen.

Bij de PvdA hebben ze zich de afgelopen tijd niet kunnen bewijzen, de VVD word het veel mee aangerekend, dat de economie voor de mensen nu weer aantrekt helpt ook.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:46
Malt007 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:27:
[...]

Lees met grote verbazing dat alle problematiek de schuld is van de VVD. Die laatste paar jaartjes regeren met nb. de pvda heeft blijkbaar meer schade gedaan dan 70 jaar lang linkse kabinetten. En die arme Rutte moest het ook nog eens doen tijdens een wereldwijde economische crisis. Kijk eens wat langer dan je neus lang is.
70 jaar linkse kabinetten? Heb ik iets gemist? Laatste keer dat ik keek hebben we vooral kabinetten gehad met een rechtse inslag.
Playa del C. schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:34:
[...]

Dat is ook precies het verschil in opvatting van rechts en links. De groei hoort naar mijn mening terecht te komen bij de mensen die daar aan hebben bijgedragen.
Als je bovenmodaal verdient en je extra verdiensten worden afgepakt en ze gaan naar iemand anders, omdat die persoon ondermodaal verdient, dan klopt de definitie van 'verdienen' niet meer.
Extra belasten van de rijken (of rijkeren) is slechts een hard middel om snel extra geld in de staatskas te krijgen. Werkt wel, maar is in mijn ogen juist niet sociaal.
Dus de minimumloners met flexcontract dragen niet bij aan de groei? Een hoog inkomen betekent niet automatisch een groet bijdrage aan groei, want die groei wordt vooral mogelijk gemaakt door (en ten koste van) de onderlaag.
hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:38:
Als de getallen zo blijven is er nu echt een gouden kans om een aantal 'linkse heilige huisjes' definitief te slopen en onze defensie weer echt op orde te brengen.
Welke 'linkse heilige huisjes' bedoel je dan precies? Beetje algemeen, zeker omdat rechts die kansen al constant heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:27:

[...]

Ook niet overdrijven, het zijn er nu 205.000 met 95% van de stemmen geteld. Het is ook winst dat de parallelle vijandige samenleving nu een stem in het parlement heeft, men zal nooit meer kunnen roepen 'dat het wel meevalt'...
Ervan uitgaande dat het vooral Turken zijn die stemmen op Denk, en niet bijvoorbeeld ook Marokkanen, dan is het idd onmogelijk te ontkennen dat het relatieve percentage Turken dat erop stemt significant hoger is dan het aantal 'Nederlanders' wat op partijen stemt die nogal duidelijk anti-immigrant zijn, of liever nog hele groepen uitsluiten en niet zoveel hebben met de grondwet. Absoluut gezien in aantal is Denk echter nog steeds heel veel kleiner dan bijvoorbeeld een PVV, dus in hoeverre het nou zo erg is en niet meevalt? Mwah valt wel wat op af te dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Over de uitslag. Het viel mij op dat GL juist in de grote steden, zoals Amsterdam, de winnaar is. Lijkt mij inderdaad dat de mensen daar de natuur meer missen dan in de buitengebieden. Of hun beeld reëel is, vraag ik mij af. Zo zal vrijwel geen enkele boer op GL stemmen, terwijl juist zij in en met de natuur werken. Niet dat GL fout is, maar ze hebben hier en daar erg onrealistische punten. Die punten klinken echter voor onwetenden prima. Er is een interessant stukje over, waar Jesse Klaver bij Pauw en Jinek zit.
In Amsterdam heb je natuurlijk ook veel mensen die geen auto hebben, alles met openbaar vervoer of fiets kunnen en nooit in een file zullen staan. Voor mensen die die luxe allemaal niet hebben is GL een vrij onaantrekkelijke partij om op te stemmen. Ik ben vrij blij dat de dromen van Klaver (sterk links blok) geen waarheid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bullet NL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:42:
[...]

Ja dus? De kiezer heeft gesproken, natuurlijk is de VVD t.o.v. de huidige situatie kleiner geworden, maar schijnbaar heeft de VVD achterban begrip voor de moeilijke tijden. De PvdA is veel meer afgerekend, die heeft zich niet kunnen profileren bij deze verkiezingen.

Bij de PvdA hebben ze zich de afgelopen tijd niet kunnen bewijzen, de VVD word het veel mee aangerekend, dat de economie voor de mensen nu weer aantrekt helpt ook.
Vergeet ook niet dat de mes die Asscher in de rug van Samson had gestoken ook niet echt helpt bij wat mensen graag in een partij zien. Die Asscher heeft nota bene in de regering gezeten. Ik zat te twijfelen op de PvdA te stemmen, maar na dat toneelstukje was ik er snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:15:
Als D66 en (vooral) GL mee gaan regeren is het gewoon een slap aftreksel van een links kabinet. Wordt er weer niets aan de uitkeringstrekkers, asielzoekers, integratieproblematiek en de problemen met onze Nederlanders met een migratieachtergrond (die er niet zijn volgens de gemiddelde GL stemmer) gedaan.
Die aziel zoekers die zijn er al lang. Sommige groepen zijn hier zelfs al 3 generatie's het probleem is dat grote delen van deze groep nog steeds niet mee doen in de maatschappij. En dat wordt genegeerd door rechts.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:42:
[...]

Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, dat klopt. Er zijn mensen die alleen maar hun handje ophouden, dat klopt. Maar ik vind dat als je een vooruitstrevend en beschaafd land wil zijn, dat het ontoelaatbaar is dat er mensen in armoede leven.
Probleem hier is wel dat dit puur een definitie kwestie is. We kunnen morgen zorgen dat er nauwelijks iemand meer onder de armoede grens leeft in Nederland. Simpelweg die grens wat opschuiven. Dan kan je dat oneerlijk vinden, maar de huidige locatie van die grens valt ook een hoop op af te dingen.

Veranderd natuurlijk niet dat je wil dat ook deze mensen het beter krijgen. Maar niemand in armoede leven is onmogelijk als de grens gewoon meeschuift met hun inkomen. Vergeleken met een hoop landen hebben we dit namelijk al lang bereikt (met een enkele uitzondering).

Overigens grappig dat een relatieve middenpartij als D66 door de wat verder rechtstere medemens als links wordt weggezet, en door de linksere medemens als rechts.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 16-03-2017 07:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Transportman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:43:
Welke 'linkse heilige huisjes' bedoel je dan precies? Beetje algemeen, zeker omdat rechts die kansen al constant heeft gehad.
Rechts kon dat nooit omdat ze nooit in deze positie zaten, om wat dingen te noemen:

- breken macht van de vakbonden
- veel hardere straffen
- aanpakken radicale islam
- flexibilisering arbeidsmarkt
- fors verlagen budget ontwikkelingssamenwerking
- armoedeval aanpakken
- dwingende integratie/assimilatie
- veel minder geld naar de NPO
- veel meer geld naar defensie en politie
- sneller intrekken Nederlandse nationaliteit
- etc. etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:48:
[...]

Rechts kon dat nooit omdat ze nooit in deze positie zaten, om wat dingen te noemen:

- veel hardere straffen
- armoedeval aanpakken
- etc. etc.
Leven wij in hetzelfde land? Een links kabinet hebben we al meer dan 50 jaar niet gehad in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:47:
[...]

Probleem hier is wel dat dit puur een definitie kwestie is. We kunnen morgen zorgen dat er nauwelijks iemand meer onder de armoede grens leeft in Nederland. Simpelweg die grens wat opschuiven. Dan kan je dat oneerlijk vinden, maar de huidige locatie van die grens valt ook een hoop op af te dingen.
Heel scherp, en zo had ik het nog niet bekeken :)
Het is inderdaad heel erg lastig, want iemand met 1200 euro/maand en een heel net uitgavenpatroon in een kleine gemeente in Drenthe kan veel rijker zijn dan iemand met 5000 euro/maand in Amsterdam met een agressief uitgavenpatroon.

Maar dingen als:
- Naar de periodieke controle van de tandarts kunnen gaan
- Studeren
- Een gezonde levensstijl kunnen betalen (goed eten is duur)
vind ik iets dat niet afhankelijk moet zijn van hoeveel je verdiend en uberhaubt wel verdiend.

Helaas is de oplossing niet heel simpel en is de vraag al bijna onmogelijk te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
lichtpuntje uiteraard is dat PvdA compleet van de tafel is geveegd.....das dan wel weer positief te noemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:48:
[...]

- veel hardere straffen
- armoedeval aanpakken
- etc. etc.
Om met eerste te beginnen? Jij vindt dat de multinationals nog niet genoeg macht hebben in hogere winsten opstrijken zonder dat hun medewerkers er wat van terug zien? Ik zit rechts van het midden, niet veel, wel wat. En geloof me, er zijn weinig punten daar tussen waar ik het mee eens ben. (Of in principe mee eens ben, zoals radicale Islam indammen, maar ik vermoed dat de methode waar jij naar kijkt een paar grondwetsartikelen zou overtreden). Sommige natuurlijk zijn de meeste het wel mee eens, maar de meeste van die dingen hebben meer te maken met populisme dan met (economisch) rechts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04

nee flapdrol, het Turkse populisme (ruim 150.000 stemmen) heeft overduidelijk gewonnen
Tjah dat heet democratie en kunnen we alleen maar respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Silversin schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
[...]

Respecteren is iets anders als ontevreden zijn met een uitslag en er een signaal uit de samenleving in zien wat je niet zint.

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-03-2017 07:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
armageddon_2k1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:42:
[...]

Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, dat klopt. Er zijn mensen die alleen maar hun handje ophouden, dat klopt. Maar ik vind dat als je een vooruitstrevend en beschaafd land wil zijn, dat het ontoelaatbaar is dat er mensen in armoede leven. Het is gewoon uitgesloten dat je dat wil hebben. Of de oplossing daarvoor alleen maar in euro's geven ligt betwijfel ik. Het leven is niet eerlijk en juist daarom moet iedereen dezelfde kansen kunnen krijgen, gesteund danwel ongesteund. Let wel, dit betekent voor mij absoluut niet dat je niet meer mag verdienen dan een ander, want verschil zal er altijd zijn, maar er is een zekere ondergrens.
De afgelopen jaren heb ik verschillende trends gezien die juist het tegeneffect hebben, en dat is absoluut niet wenselijk.

Hoe goed je systeem ook is, je hebt altijd luie, bedriegende ratten die misbruik maken van dit systeem, zowel in de onderlaag als in de bovenlaag. Maar de onderlaag moet zo klein mogelijk zijn.

Ik weet ook niet goed wat de oplossing wel is helaas, maar er zijn verschillende dingen gaande bij onze noorderburen die interessant zijn mbt scholing en inkomen.
Nog meer inkomen weghalen bij middeninkomens en hogere inkomens vind ik geen oplossing. 52% belastingtarief vind ik zelfs erg royaal. Moeten die mensen nog meer af gaan dragen? Omdat ze hard werken/hebben gestudeerd, terwijl Jan lekker in de bijstand op de bank zit? Als ik zie wat er van ons salaris 'verdwijnt' dan vind ik het wel genoeg zo. Zoals hierboven ook al gezegd is dat totaal niet egoïstisch. Elke maand 1,5x een bijstandsuitkering. Dan draag je best heel royaal bij aan de samenleving.

Handje ophouden kunnen we allemaal. Zodra er een tegenprestatie in de vorm van vrijwilligerswerk wordt gevraagd begint het gemor al. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Waar zijn we dan mee bezig vraag ik mij af?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

martijn_tje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:44:
[...]

Die aziel zoekers die zijn er al lang. Sommige groepen zijn hier zelfs al 3 generatie's het probleem is dat grote delen van deze groep nog steeds niet mee doen in de maatschappij. En dat wordt genegeerd door rechts.
Asielzoekers komen iedere dag hier binnen. 3e generatie Nederlander is geen asielzoeker.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:20:
[...]

Ik heb geen peiling nodig om te weten dat dit voor velen sowieso de uitkomst zal zijn. :P

Jij ergert je aan GL, ik erger me aan de VVD en zo zal nooit heel Nederland ook maar in de verste verte gelukkig zijn met eender welke uitslag. :P

Ik snap eigenlijk alleen je "weer" niet. Je hebt net kunnen genieten van 4 jaar participatiemaatschappij, verplicht vrijwilligerswerk voor bijstandtrekkers, een door de VVD gesloopt kinderpardon en VVD op justitie en veiligheid om iets te doen aan de problemen met onze Nederlanders met een migratieachtergrond. Als je hier al niet blij mee was, waar zou je dan ooit wel blij mee zijn?
Jij denkt serieus dat Henk (uit mijn dartteam) vrijwilligerswerk doet :,)
Of welke uitkeringstrekker dan ook?
En welk gesloopt kinderpardon? Volgens mij is er geen kind met ouder uitgezet, alleen maar uitzondering op uitzondering. En als het wel zo was, goede zaak.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
lichtpuntje uiteraard is dat PvdA compleet van de tafel is geveegd.....das dan wel weer positief te noemen
Een ding moet ik wel toegeven: ze zijn niet (meer) de Partij van de Allochtonen... :P

Ben trouwens benieuwd toe de SP de rol van leider op links in gaat vullen, hoop wat meer op de manier van Marijnissen met harde confrontatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
LuPo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:53:
[...]

Nog meer inkomen weghalen bij middeninkomens en hogere inkomens vind ik geen oplossing. 52% belastingtarief vind ik zelfs erg royaal. Moeten die mensen nog meer af gaan dragen? Omdat ze hard werken/hebben gestudeerd, terwijl Jan lekker in de bijstand op de bank zit? Als ik zie wat er van ons salaris 'verdwijnt' dan vind ik het wel genoeg zo. Zoals hierboven ook al gezegd is dat totaal niet egoïstisch. Elke maand 1,5x een bijstandsuitkering. Dan draag je best heel royaal bij aan de samenleving.

Handje ophouden kunnen we allemaal. Zodra er een tegenprestatie in de vorm van vrijwilligerswerk wordt gevraagd begint het gemor al. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Waar zijn we dan mee bezig vraag ik mij af?
Lees nog maar eens wat ik schrijf. Je legt me woorden in de mond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
[...]

dat heet eng/gevarrlijk. 200.000 Nederlanders die een uitspraak ''Nederland(ers) is facistisch en zijn nazi's'' goedkeuren...
ik zal het respecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Bullet NL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:42:
[...]

Je reageert op mij, maar jouw verhaal staat niet in relatie tot mijn post. Zit je iets dwars ofzo? Ik geef enkel aan dat de VVD niet slechts de laatste paar jaartjes geregeerd heeft.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
Sommige natuurlijk zijn de meeste het wel mee eens, maar de meeste van die dingen hebben meer te maken met populisme dan met (economisch) rechts zijn.
Ik denk dat je hier precies antwoord geeft op de vraag wat Rutte bedoelde met het 'goede populisme'...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:54:
[...]

dat heet eng. 200.000 Nederlanders die een uitspraak ''Nederland(ers) is facistisch en zijn nazi's'' goedkeuren...
ik zal het respecteren
Erger dan die 1M Nederlanders die dat niet een heel verkeerd idee vinden? (En nee, ik wil niet zover gaan dat Wilders een Nazi is, maar laten we wel wezen, zo ongeveer elk idee van zijn A4tje loopt over de halve grondwet heen. En bij de Nederlandse normen en waarden die hij wil, hoort een verbod op discriminatie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Erger dan die 1M Nederlanders die dat niet een heel verkeerd idee vinden? (En nee, ik wil niet zover gaan dat Wilders een Nazi is, maar laten we wel wezen, zo ongeveer elk idee van zijn A4tje loopt over de halve grondwet heen. En bij de Nederlandse normen en waarden die hij wil, hoort een verbod op discriminatie niet).
nogmaals;

de vergelijking Wilders en een levensgevaarlijke dictator Erdogan.....mmmm ergens mis ik hiet iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Ja

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
echt waar, soms heb ik het idee/gevoel dat er Nederlanders (ook de niet-Denk stemmers) zijn die een soort haat hebben tegen hun eigen land

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:57:
[...]

nogmaals;

de vergelijking Wilders en een levensgevaarlijke dictator Erdogan.....mmmm ergens mis ik hiet iets
Hoewel Denk gelieerd is aan Erdogan, kan je ook niet stellen dat Denk = Erdogan. Het partijprogramma van Denk is een stuk redelijker dan die van de PVV en ze willen heel veel minder grondwetartikkelen schrappen. Tegelijk zijn ze qua Youtube video's weer enger dan de PVV. Maar de PVV zet weer groter in op discriminatie dan Denk.

Oftewel als ze allebei even groot waren dan was ik denk ik wel banger voor Denk. Maar gezien de PVV 10x zo groot is, zie ik dat toch als het grotere probleem.

@Geert1976 , je bedoelt een liefde voor het land? Die ik niet kapot wil zien gaan aan geïnstitutionaliseerde discriminatie die je naamgenoot graag heeft? En dan vreemd opkijken hoe het nou toch komt dat Denk veel zetels krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 16-03-2017 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:54:
[...]

dat heet eng. 200.000 Nederlanders die een uitspraak ''Nederland(ers) is facistisch en zijn nazi's'' goedkeuren...
ik zal het respecteren
Geloof me, dat is echt niet de reden, ze zouden hoe dan ook zetels halen ongeacht de Turkije crisis. Daarnaast hebben een hoop non turken die ik ken op Denk gestemd, met als reden dat ze vertegenwoordiging zoeken om tegenover Wilders te staan.

Had er alleen geen 3 verwacht, daar kunnen we Erdo en Rutte voor bedanken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Dat is een gevaarlijke stelling. Die groei zou namelijk het resultaat moeten zijn van inspanningen over de volle breedte van de samenleving. De directeur kan geen groei realiseren zonder de inzet van al zijn werknemers.

Hoe stel je vast wie wel of niet een bijdrage heeft geleverd aan groei? Draagt de arbeidsongeschikte, die zoveel vrijwilligerswerk doet als in zijn/haar kunnen ligt, ook bij? Dragen de werknemers die zo nu en dan overuren moeten maken om het werk af te krijgen en daarvoor maximaal belast worden ook bij aan die groei?

Dat er bovenaan de samenleving een steeds kleiner clubje zit, wat een steeds groter deel van alle welvaart bezit, klinkt misschien leuk voor "de top", maar hoe lang is dat nog houdbaar? Je kunt niet eeuwig doorgaan met het vergroten van die kloof. Dat gaat op een gegeven moment ten koste van de hele samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

mag ik je er aan herinneren dat Wilders opkomt voor Nederlanders en Kuzu/Denk/Erdogan absoluut niet...

(nogmaals, ik ben geen fan van die blonde schreeuwlelijk)

Er zijn blijkbaar mensen die liever opkomen voor de belangen van Turkijke dan die van Nederland. Is een keuze he

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 16-03-2017 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:05:
[...]

mag ik je er aan herinneren dat Wilders opkomt voor Nederlanders en Kuzu/Denk/Erdogan absoluut niet...

Er zijn blijkbaar mensen die liever opkomen voor de belangen van Turkijke dan die van Nederland. Is een keuze he
Wilders komt op voor een bepaalde (grotere) groep Nederlanders. En Denk voor een kleinere groep Nederlanders.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Geloof me, dat is echt niet de reden, ze zouden hoe dan ook zetels halen ongeacht de Turkije crisis. Daarnaast hebben een hoop non turken die ik ken op Denk gestemd, met als reden dat ze vertegenwoordiging zoeken om tegenover Wilders te staan.

Had er alleen geen 3 verwacht, daar kunnen we Erdo en Rutte voor bedanken ;)
vertegenwoordiging zoeken en tegenover Wilders?
tsja en dan is Denk de enige en juiste vertegenwoordiging tussen alle Nederlandse politieke partijen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Over de uitslag. Het viel mij op dat GL juist in de grote steden, zoals Amsterdam, de winnaar is.
Volkomen logisch volgens mij. De belastingplannen van GroenLinks raken de inwoners van de grote steden bijna niet. Die hebben namelijk een alternatief voor de auto: uitstekend zwaar gesubsidieerd openbaar vervoer direct voor de voordeur.

De rest van Nederland, die die luxe overwegend niet heeft, ziet die plannen en realiseert zich wat het voor zijn of haar portemonnee betekent.

Denk overigens dat deze opvlieger van GL een typische eendagsvlieg is. Bij de volgende verkiezingen gaan die braaf weer naar de PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
klaw schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:07:
[...]

En Denk voor een kleinere groep Nederlanders.
leg die paddo's eens weg joh! ;) ;) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[...]

Wilders komt op voor een bepaalde (grotere) groep Nederlanders. En Denk voor een kleinere groep Nederlanders.
Wilders komt op voor een groep Nederlanders die hart voor Nederland hebben.. Denk komt op voor een groep Nederlanders die hart voor Turkijke hebben.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Wilders komt op voor een bepaalde (grotere) groep Nederlanders. En Denk voor een kleinere groep Nederlanders. Turken met een Nederlands paspoort.
Fixed it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Beide komen op voor de ideeën van een groep Nederlanders. De ene groep die wil graag vriendjes met Erdogan worden. De andere wil discriminatie legaliseren. Dat er 1M mensen voorstander daarvan zijn, verklaard ook direct waarom er 200k als reactie op het omgekeerde van de PVV hebben gestemd.

Wat had jij precies verwacht dat ze zouden doen als 1M Nederlanders je religie wil verbieden? Dat er daar geen mensen zijn die een protest stem terug uitbrengen?

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 16-03-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Wilders komt op voor een groep Nederlanders die hart voor Nederland hebben.. Denk komt op voor een groep Nederlanders die hart voor Turkijke hebben.
kort en krachtige samenvatting en de pure waarheid.

bij ''hart voor Turkije'' zou ik nog even Erdogan (en zijn uitspraken) toevoegen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
De mensen die op Denk hebben gestemd zijn ook gewoon Nederlanders, je kunt wel extra critera voor "Nederlander" verzinnen maar daarmee maak je de kloof tussen NLers van Turkse afkomst alleen maar groter en maak alleen maar grotere kloof tussen "ons" en "hun". Beide vind ik eigenlijk maar eng en moet van beide weinig hebben.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
*knip* niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door Mx. Alba op 16-03-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:07:
[...]

tsja en dan is Denk de enige en juiste vertegenwoordiging tussen alle Nederlandse politieke partijen... |:(
Kom op, ze zijn niet de enige die PvdA hebben laten vallen :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:10:
[...]

Wat had jij precies verwacht dat ze zouden doen als 1M Nederlanders je religie wil verbieden? Dat er daar geen mensen zijn die een protest stem terug uitbrengen?
euuhhh zijn er niet genoeg andere alternatieven dan een partij die Erdogan aanhangt? ik noem een PvdA. Of zeg ik iets heel wereldvreemds nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
LuPo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:53:
[...]

Geloof je dat echt? Dat het verschil tussen veel en weinig verdienen vooral met hard werken te maken heeft? Ik zal zeker niet bestrijden dat er mensen zijn die misbruik maken van de regelingen (maar daar hoort sjoemelen met je bijtelling/vermogen natuurlijk net zo hard bij) maar vind het heel menselijk en humaan dat de mensen die het beter hebben (wat echt over veel meer gaat dan hard werken) een beetje zorgen voor de mensen die het minder hebben (en ik denk dat we wel eens onderschatten wat je omgeving daar voor rol in heeft)...

En nogmaals; daarmee keur ik misbruik echt niet goed, maar om regelingen (bijv uitkeringen) af te schaffen of te versoberen omdat een (ik denk klein) deel er misbruik van maakt, dat gaat mij te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:07:
[...]

Wel triest dat je denkt dat die partij de enige is die (effectief) oppositie kan voeren tegen Wilders. Waarschijnlijk de laatste jaren aan debatten gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

klaw schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:12:
De mensen die op Denk hebben gestemd zijn ook gewoon Nederlanders, je kunt wel extra critera voor "Nederlander" verzinnen maar daarmee maak je de kloof tussen NLers van Turkse afkomst alleen maar groter en maak alleen maar grotere kloof tussen "ons" en "hun". Beide vind ik eigenlijk maar eng en moet van beide weinig hebben.
Tja, het zijn geen Nederlanders. Het zijn Turken met een Nederlands paspoort.
Is een groot verschil imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:13:
[...]

euuhhh zijn er niet genoeg andere alternatieven dan een partij die Erdogan aanhangt? ik noem een PvdA. Of zeg ik iets heel wereldvreemds nu?
Natuurlijk. Ik ben ook niet blij met alle Denk stemmers. Maar het is wel gedeeltelijk een reactie op de PVV. En het is nogal vreemd om je zo druk te maken over Denk, omdat ze niet genoeg van Nederland houden blijkbaar, als er 1M mensen zijn die denken dat de grondwet het beste als WC papier gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:14:
[...]

Of Nederlanders met een Turks paspoort? :P

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Lasmibalsingh schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:16:
[...]

Of Nederlanders met een Turks paspoort? :P
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:15:
Natuurlijk. Ik ben ook niet blij met alle Denk stemmers. Maar het is wel gedeeltelijk een reactie op de PVV. En het is nogal vreemd om je zo druk te maken over Denk, omdat ze niet genoeg van Nederland houden blijkbaar, als er 1M mensen zijn die denken dat de grondwet het beste als WC papier gebruikt kan worden.
Voor zaterdag had ik je gelijk gegeven hierin, maar na alle bizarre verwensingen uit Ankara is er echt iets veranderd.

Meer dan 200.000 mensen met een Nederlands paspoort hebben gestemd op een partij die NIET veroordeeld dat een hysterische dictator ons fascistoïde noemt en beschuldigd van genocide.

Als iemand dat blijkbaar dat geen probleem vindt dan moet je niet gek opkijken dat mensen grote vraagtekens hebben over de loyaliteit naar ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vraag me het nu af wie het gedaan heeft, vanuit Links Nederland natuurlijk... Feit is dat "links" ten opzichte van "rechts" kleiner is geworden.

Heeft dit nu met de PvdA en het niet kunnen vertellen van het "echte" verhaal
Of zit het hem in de persoonlijk opmars van GL? Het Jesse Klaver-effect alsware?
Het kan natuurlijk ook dat we met zijn allen gewoon realistischer zijn geworden, i.p.v. idealistisch

Kortom, wanneer je als voormalig PvdA stemmer kijkt, waar zit de het probleem..... Was een grootte VVD vier jaar geleden echt het probleem? Zodat de toenmalige winst van de PvdA heel vertekenend bleek? Was het PvdA-effect toen feitelijk al uitgewerkt?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
PostHEX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:13:
[...]

Wel triest dat je denkt dat die partij de enige is die (effectief) oppositie kan voeren tegen Wilders. Waarschijnlijk de laatste jaren aan debatten gemist.
Ik heb geen andere partij in achterstandwijken campagne zien voeren en praten met die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:15:
[...]

je moet je eigen land (Nederland) wel dermate haten dat je een man die opkomt voor Nederland vergelijkt met een Kuzu/Erdogan die alles behalve geven om het land, Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:19:
[...]

Voor zaterdag had ik je gelijk gegeven hierin, maar na alle bizarre verwensingen uit Ankara is er echt iets veranderd.

Meer dan 200.000 mensen met een Nederlands paspoort hebben gestemd op een partij die NIET veroordeeld dat een hysterische dictator ons fascistoïde noemt en beschuldigd van genocide.

Als iemand dat blijkbaar dat geen probleem vindt dan moet je niet gek opkijken dat mensen grote vraagtekens hebben over de loyaliteit naar ons land.
Begrijp me niet verkeerd dus, ik ben ook niet blij met Denk, en hoe ik de gemiddelde Denk aanhanger zie. Maar er zijn nog steeds heel veel meer mensen die met grote vraagtekens naar onze grondwet en het verbod op discriminatie bijvoorbeeld kijken. En alleen al vanwege het verschil in aantallen, maak ik me daar momenteel drukker over dan die 3 zeteltjes van Denk.
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:22:
[...]

je moet je eigen land (Nederland) wel dermate haten dat je een man die opkomt voor Nederland vergelijkt met een Kuzu/Erdogan die alles behalve geven om het land, Nederland
Jij moet wel je land heel erg haten dat je op zoveel punten de grondwet om wil gooien puur zodat je maar kan discrimineren.

Overigens kom ik niet op voor Denk. Ik had gewild dat ze 0 zetels hadden. Maar tegelijk begrijp ik wel dat het gedeeltelijk een reactie op de PVV is.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 16-03-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:13:
[...]

Ik weet niet of je wat gemist hebt, maar die PvdA ging de regering in met een rechtse partij VVD. Dat vonden de medelanders niet zo leuk, en dat zie je in de uitslag.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Politiek commentator Leon de Winter in The Wall Street Journal:
'Zijn Nederlanders echt racistisch en xenofobisch geworden? Nee, ze zijn nog net zo open-minded als altijd. Maar ze durven sinds kort wel te eisen wat eerder nog politiek incorrect leek: ze willen dat immigranten zich tolerant gedragen, hard werken, en hun kinderen leren dat ze een bijdrage moeten leveren aan de samenleving. Mag je best eisen als 50% van je inkomsten worden belast.'
De beste man kon het best bij het rechte eind hebben.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bullet NL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:21:
Ik vraag me het nu af wie het gedaan heeft, vanuit Links Nederland natuurlijk... Feit is dat "links" ten opzichte van "rechts" kleiner is geworden.

Heeft dit nu met de PvdA en het niet kunnen vertellen van het "echte" verhaal
Of zit het hem in de persoonlijk opmars van GL? Het Jesse Klaver-effect alsware?
Het kan natuurlijk ook dat we met zijn allen gewoon realistischer zijn geworden, i.p.v. idealistisch

Kortom, wanneer je als voormalig PvdA stemmer kijkt, waar zit de het probleem..... Was een grootte VVD vier jaar geleden echt het probleem? Zodat de toenmalige winst van de PvdA heel vertekenend bleek? Was het PvdA-effect toen feitelijk al uitgewerkt?
Ik weet niet wat jij rechts en links vind, maar rechts is een stuk kleiner geworden denk ik zo. Want de PVV is buiten de islamkwestie ook gewoon links.
Heb je alleen VVD, CDA, SGP en FVD die je kunt aanwijzen als rechts imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben vooral heel blij dat de kans nihil is dat DENK of de PVV mee mag doen in een coalitie.

Laat het gewoon VVD, CDA, D66 en (aanvullen wat goed uitkomt met de definitieve uitslagen) het land besturen. Ik denk dat dat voor 90% van de mensen die binnen de landsgrenzen woont, en voor de euro en voor europa het beste is.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:23:
[...]

Ik weet niet wat jij rechts en links vind, maar rechts is een stuk kleiner geworden denk ik zo. Want de PVV is buiten de islamkwestie ook gewoon links.
Heb je alleen VVD, CDA, SGP en FVD die je kunt aanwijzen als rechts imo.
Die discussie is al uitvoerig geweest.

PVV stemt zowel links als rechts. Maar als puntje bij paaltje komt, laten ze toch echt eerder linkse punten vallen dan de rechtse punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Begrijp me niet verkeerd dus, ik ben ook niet blij met Denk, en hoe ik de gemiddelde Denk aanhanger zie. Maar er zijn nog steeds heel veel meer mensen die met grote vraagtekens naar onze grondwet en het verbod op discriminatie bijvoorbeeld kijken. En alleen al vanwege het verschil in aantallen, maak ik me daar momenteel drukker over dan die 3 zeteltjes van Denk.
En dan ga je er nog vanuit dat mensen überhaupt weten waar ze op stemmen - dat is wellicht de grootste misvatting van mensen die debatteren in dit topic: dat mensen bewust stemmen op een partij en een partijprogramma. Mensen stemmen eerder op een enkel issue en/of een enkel persoon.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:46

Quad

Doof

Nu de telling een stuk verder is, Christen Unie is gezakt naar 5 zetels, jammer. CDA op 19 en SGP gelukkig stabiel op 3. Nja, kleine kans op wat verschuivingen maar ik acht het klein.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik vind het ook niet leuk dat Denk stemmen heeft gekregen:
- intimideren en mensen op basis van hun afkomst motiveren om op Denk te stemmen.
- Het inzetten van trollen.
- Het niet aangaan van het debat dinsdag en maar 12 uur van tevoren afzeggen.
- Twijfelachtig of zij echt losstaan van Turkije. Ik denk niet dat hun loyaliteit bij Nederland zit.
- In het begin van hun campagne hebben ze een filmpje gemonteerd van alle allochtone mensen in de tweede kamer die volgens hun de allochtoon in de steek lieten. Dus, de mening van een allochtoon kan alleen maar worden verdedigd door een allochtoon. Iemand zijn mening staat niet los van zijn huidskleur of afkomst. Dit staat lijnrecht tegenover hun verkiezingsprogramma. Hiermee verbinden ze dus niet, maar slaan ze een kloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Hoor toch wel veel 'strategische' stemmers om mij heen.

'toch maar voor de zekerheid voor de VVD gekozen' van iemand die normaal PVV zou stemmen, een ander die voor VNL wilde gaan en nog iemand die vanuit D66 komt.

Persoonlijk baal ik er van dat VNL het niet is gelukt om 3 zetels te halen. Bontes en van Klaveren deden het prima en het programma is super.

[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 16-03-2017 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
klaw schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:12:
Die kloof maken ze zelf al door heel duidelijk te maken dat hun hart bij turkije ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Waah schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:25:
[...]

Die discussie is al uitvoerig geweest.

PVV stemt zowel links als rechts. Maar als puntje bij paaltje komt, laten ze toch echt eerder linkse punten vallen dan de rechtse punten.
Oh sorry hoor.

PVV interesseert me dermate weinig dat ik niet naar hun stemgedrag heb gekeken de afgelopen jaren. Zal het eens uitzoeken, maar voor mij zijn ze links.

En zonder bron geloof ik je toch niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 16-03-2017 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:22:
Begrijp me niet verkeerd dus, ik ben ook niet blij met Denk, en hoe ik de gemiddelde Denk aanhanger zie.
Misschien moet ik mezelf nog iets nuanceren: ik snap heel goed dat mensen een tegengeluid tegen Wilders of wie dan ook willen laten horen. Je mag in dit mooie land (in tegenstelling tot Turkije) zelfs op een partij stemmen die Nederland blijkbaar ook fascistoïde vindt en aan walgelijke geschiedsvervalsing doet.

Maar waarom na de hysterie van Erdogan niet geroepen: wij zijn ook Nederlanders en je spreekt ons nu ook aan! Wij gaan massaal stemmen op GroenLinks of Artikel1, fatsoenlijke partijen die voor ons opkomen. Dat had ik veel beter kunnen begrijpen, dat had ik zelfs geweldig gevonden ook al zijn het absoluut niet mijn partijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Trouwens wel handige site: http://www.coalitiemeter.nl
Kun je coalities samenstellen en zie je waar ze overeenkomen of juist verschillen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:28:
[...]

Oh sorry hoor.

PVV interesseert me dermate weinig dat ik niet naar hun stemgedrag heb gekeken de afgelopen jaren. Zal het eens uitzoeken, maar voor mij zijn ze links.

En zonder bron geloof ik je toch niet ;)
https://decorrespondent.n...eel/373481344192-92be8b24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
en toch denk ik dat we na de zomer weer opnieuw in zo'n stemhokje komen te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tevreden met de uitslag, de formatie zal lastig worden, denk dat 4-5 partijen zullen gaan regeren.
VVD, CDA, D66, FvD, CU zullen denk ik redelijk eens kunnen worden op de meeste punten..

Toch vind ik dat het kiesstelsel aangepast moet worden naar 2 ronden.
1e ronde mag iedereen mee doen,
2e ronde voor partijen die 5 zetels of meer hebben gehaald.

We moeten af van versplintering van partijen. Maarja dat zal niet gebeuren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:28:
[...]

Oh sorry hoor.

Dat zijn ze ook. Alles is bij de PVV gericht op de onderklasse (NOFI) van de samenleving. Het is net als de SP, GL en PvdA, ze vertegenwoordigen liever de uitkeringstrekkers dan de werkende klasse met hun 'hogere inkomens moeten zwaarder belast worden' uitgangspunten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Wilders komt niet op voor de Nederlanders. Ik ben een Nederlander en hij komt zeker niet op voor mij en zijn ideaal beeld van Nederland zonder fundamentele rechten voor iedereen is zeker niet mijn ideaal beeld.

Een Denk aan de macht is voor mij net zo eng als een Wilders aan de macht. Beide zal nooit gebeuren maar ga niet zeggen dat Wilders opkomt voor de Nederlanders als je daar alleen een bepaalde groep mee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:30:
en toch denk ik dat we na de zomer weer opnieuw in zo'n stemhokje komen te staan...
Dat is snel? Dan is waarschijnlijk net de formatie en het zomerreces voorbij.

Waarom denk je dit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
emnich schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:31:
[...]

Wilders komt niet op voor de Nederlanders.
nee je hebt ook eigenlijk, voor bewoners van Swahili

|:( |:(

(ik ben geen Wilders fan btw, no joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
aicaramba schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:28:
[...]

Die kloof maken ze zelf al door heel duidelijk te maken dat hun hart bij turkije ligt.
Precies, ze hebben uiteraard al afstand genomen van de idiote beweringen uit Turkije over Nederland toch? Lijkt me logisch dat je je eigen vaderland verdedigt tegen zulke onware beweringen.

Oh wacht, dat is niet in dit universum. Oftewel: Erdogan heeft 3 zetels in de tweede kamer. Pijnlijk.

Overigens vind ik dat oa de ontplooiende problematiek door automatisering, robotisering, hackers en globalisering qua aanpak ook verloren heeft. Waar klimaat en globalisering de twee grootste issue's voor de mensheid zijn op dit moment krijgen beiden maar weinig aandacht, laat staan prioriteit in de tweede kamer. Klimaat wellicht via GL, maar als je de kiesraad hoort uitleggen dat ze vinden dat hackers onmogelijk 388 IP adressen van stembureaus kunnen achterhalen en dat digitaal stemmen daarom veilig is dan ben je gewoon af. 8)7

Ik had daarom de PP 1 zetel willen zien bezetten - om elke keer weer kritisch te kunnen zijn over dit onderwerp. De incompetentie over 'ons' vakgebied in de tweede kamer is nog altijd immens en dat weerspiegelt zich in falend beleid, falende IT bij de overheid, maar ook in idioterie in de zorg, het onderwijs en veiligheidsdiensten. 1 pluspunt: dit falen is waanzinnig goed voor de werkgelegenheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

PVV is met de huidige telling duidelijk de 2e partij van Nederland: https://docs.google.com/s...yTcwc/edit#gid=1739852074

Pakt de 2e restzetel (20), waar CDA zelfs de 3e restzetel (19) pakt.

PvdD pakt op dit moment de laatste 8e restzetel (5 zetels) en dat gaat ten koste van de VVD die zelfs in race is voor een 34e zetel.

Spijtig voor Groenlinks, scoort 2 zetels minder dan Exitpoll (14 vs 16).

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 16-03-2017 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
emnich schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:31:
[...]

Wilders komt niet op voor de Nederlanders. Ik ben een Nederlander en hij komt zeker niet op voor mij en zijn ideaal beeld van Nederland zonder fundamentele rechten voor iedereen is zeker niet mijn ideaal beeld.
Precies.

Wilders komt helemaal niet op voor Nederlanders. Hij wil diverse grondrechten slopen, hij wil het fundament waar dit land op gebouwd is slopen.

In mijn ogen is hij net zo anti-Nederland als Kuzu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Dat is snel? Dan is waarschijnlijk net de formatie en het zomerreces voorbij.

Waarom denk je dit?
ego's van de diverse partijen en de hoeveelheid water bij de wijn zal in mijn ogen teveel zijn voor een geslaagde coalitie.
Maar het blijft koffiedik kijken uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:02:
[...]

Dat is een gevaarlijke stelling. Die groei zou namelijk het resultaat moeten zijn van inspanningen over de volle breedte van de samenleving. De directeur kan geen groei realiseren zonder de inzet van al zijn werknemers.

Hoe stel je vast wie wel of niet een bijdrage heeft geleverd aan groei? Draagt de arbeidsongeschikte, die zoveel vrijwilligerswerk doet als in zijn/haar kunnen ligt, ook bij? Dragen de werknemers die zo nu en dan overuren moeten maken om het werk af te krijgen en daarvoor maximaal belast worden ook bij aan die groei?

Dat er bovenaan de samenleving een steeds kleiner clubje zit, wat een steeds groter deel van alle welvaart bezit, klinkt misschien leuk voor "de top", maar hoe lang is dat nog houdbaar? Je kunt niet eeuwig doorgaan met het vergroten van die kloof. Dat gaat op een gegeven moment ten koste van de hele samenleving.
Transportman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:43:
Dus de minimumloners met flexcontract dragen niet bij aan de groei? Een hoog inkomen betekent niet automatisch een groet bijdrage aan groei, want die groei wordt vooral mogelijk gemaakt door (en ten koste van) de onderlaag.
Dat is niet wat ik zeg. Ik reageerde op de stelling dat de groei van NL wel eens eerlijk verdeeld mag worden onder de bevolking. Zo werkt het niet, naar mijn mening. Winst en geld hoeft niet eerlijk verdeeld te worden, waarom zou je dan je best nog doen om wat extra te verdienen? Of een investeringsrisico nemen om geld te verliezen of heel veel te kunnen ontvangen? Iedereen 'verdient' zijn eigen hoeveelheid geld. En in mijn ideale wereld zou iedereen hetzelfde percentage afdragen aan belasting.

Ik zeg ook niet dat mensen met hoge inkomens meer bijdragen aan de samenleving dan mensen met lage inkomens. Het inkomen moet alleen los gezien worden van die discussie. Je salaris is wat jij verdient door je werkzaamheden. Iedereen mag daar zijn eigen keuzes in maken en tekent daar contracten voor. Mensen met lage inkomens hebben echter soms een jaloers gevoel ten opzichte van de rijkere buurman met die goede baan. Ze willen zonder extra tegenprestatie ook meer geld zien. Dit terwijl in Nederland de hoge inkomens nog steeds in een hoger belastingtarief zitten en minder toeslag krijgen. De enige uitzondering zijn de mensen die gebruik (kunnen) maken van de oneerlijke voordeeltjes. De bedrijven die in Nederland alleen een postbus hebben om zo belastingvoordeel te ontvangen. En de 'elite' waar je het over hebt. Dat is een probleem op zich, zou meteen moeten worden aangepakt. We hebben het hier over de normale werkende Nederlander, zeg maar in het gebied van 0,5xmodaal t/m 5x modaal.

Er zijn genoeg mensen die onder-modaal verdienen en daarna alsnog durven zeggen dat mensen die bovenmodaal verdienen in verhouding meer moeten bijdragen. Zoals ik eerder zei: 'dan klopt de definitie van verdienen niet meer.' Niemand van de mensen met onder-modaal inkomen zal een land vinden waar ze, in dezelfde situatie als nu, rijker zijn dan in Nederland. En nog is het niet genoeg? En waar is dan het geld te halen, denken ze? Tja, bij de mensen die meer verdienen natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Geert1976 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:30:
Ik denk VVD, CDA, D66, CU, andere combinaties worden moeilijker.
CU zou je kunnen vervangen door PvdA, maar die doen dat geen tweede keer denk ik ;)
GL gaat het ook niet doen, die moeten te veel inleveren verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Silversin schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Ik heb geen andere partij in achterstandwijken campagne zien voeren en praten met die mensen.
Leuke anekdote, maar doet Denk ook niet. Doen ze via 't web. Overigens merkwaardig dat je impliceert dat de achterban van Denk laagopgeleiden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
St@m schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:14:
[...]

altijd zoeen onzin. Je kunt een eeuwige discussie gaan voeren over wanneer je dan een "echte nederlander" bent. Moet je familie daarvoor dan al 500 jaar in Nederland wonen? of 1000 jaar? En stel je hebt een Duitse achternaam, ben je dan van oorsprong niet een echte Nederlander? And so forth and so on.
Heb je een Nederlandse pas? Dan ben je Nederlander, klaar. Dat is de enige definitie die er is, alle semantiek aan de kant.

Wat je erin kunt zien is dat DENK een relatief grote groep stemmers aanspreekt die zich eerst blijkbaar niet vertegenwoordigd voelden/op zoek waren naar vertegenwoordiging. Ik heb zelf ook totaal niets met die partij, maar zie het wel als een onderkenning dat er nogal wat splijting is tussen bevolkingsgroepen en dat er mogelijk enige relatie is tussen hoe oa. een PVV te keer ging.

De enige correcte manier om daarmee om te gaan is de redelijke zorgen van stemmers proberen weg te halen als partijen zijnde, zorgen voor verbinding. Of je krijgt dat ze over gaan stappen naar andere partijen en dat DENK sneuvelt, of je krijgt misschien dat DENK gematigder wordt.

De statistieken van verdeling van stemmen per partij (opleidingsniveau/leeftijd enz.) zijn nog wel vrij boeiend. Ik hoop stiekem dat er een coalitie wordt overwogen waarin D66 en GL zitten (VVD, CDA, D66, GL bv.)e, vooral zodat het milieuaspect ook vertegenwoordigd is op een stevige manier. PVDA heeft de kiezer snoeihard over geoordeeld, dus die hebben eigenlijk niets meer te zoeken in een kabinet momenteel (buiten het punt of dat harde oordeel terecht was of niet).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:35:
[...]

D66 en twee Christelijke partijen? Moeilijk, hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
martinusz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:35:
[...]

CU zou je kunnen vervangen door PvdA, maar die doen dat geen tweede keer denk ik ;)
GL gaat het ook niet doen, die moeten te veel inleveren verwacht ik.
Het is wel een beetje de morele plicht van GL om ipv PVV te gaan regeren ;)
Als ze hun nivelleringsonzin dan laten vallen, maar hun klimaat/milieu portefeuille een plek kunnen geven dan hebben we effectief groen-rechts.. mijn ideale droombeeld :+

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.