Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

tweakerjunior schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:15:
Heeft iemand een link naar de livestream ? :)
De NOS is ook LIVE op http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Dat is wat ik heb begrepen in eerste wel het geval. Later was het een bijeenkomst in het consulaatsgebouw.
Antrax schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Ah, dus een toespraak houden over de verkiezingen was helemaal niet meer aan de orde?
Corrigeer mij als ik het fout heb hoor. Ik probeer alleen de aanleiding momenteel te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

ppl schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:14:
[...]

Nee, jij snapt niet dat hij je wijst op de grondrechten die we hier in Nederland hebben en waar we rekening mee dienen te houden. Demonstreren is een groot recht en mag je niet zomaar inperken. Daar zijn spelregels voor, ook wanneer er een noodbevel is uitgevaardigd. Buiten wil je vanuit diplomatiek punt en ter voorkoming van erger juist zo laat mogelijk ingrijpen. Vergeet niet dat wanneer de politie ingrijpt de vlam in de pan kan slaan. Dan escaleert de boel terwijl je dat nou net probeert te voorkomen. Als de boel al is geëscaleerd zul je dat moeten beperken en oplossen dus ingrijpen.
Wanneer er een noodverordening is uitgegeven, de stad plekken heeft toegewezen en demonstranten zich daar niet aan houden, dan mag je natuurlijk wel ingrijpen. De ME heeft het tot zover overigens netjes gedaan; zonder geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:15:
[...]

En ik zeg simpelweg dat het een kleine, demonstratie is. Als je vanaf het begin de zaak streng aanpakt dan escaleert dat alleen maar. Vooral als je vantevoren niet weet hoe groot de groep (potentieel) eigenlijk is. Achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken, nietwaar.
Dat kan, maar het is niet zozeer een kleine demonstratie als er 1500 man staan. In het begin waren dat er misschien 200 en zou al het verkeer tegengehouden kunnen / moeten worden om die straat in de gaan. Zoals het nu gaat wordt er eerst heel veel toegelaten. Bijvoorbeeld: er was een Turkse man, ik weet niet wie (een hoge pief) die van achter de hekken de menigte kon toespreken.

PS. Volgens mij lees je het nog steeds niet
1) er zijn 3 andere plekken aangewezen voor demonstratie
2) er is een noodbevel juist waar zij gaan demonstreren

Oftewel, ze mogen inderdaad demonstreren, maar niet daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxicon op 11-03-2017 23:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij valt een minister van een land toch niet automatisch diplomaat van dat land?
Een diplomaat moet eerst zijn geloofsbrieven overhandigen en dan mag hij pas in functie zijn, als ik het goed begrijp.
Dus is de Weense conventie over diplomatieke onschendbaarheid niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:18:
[...]

Dat kan, maar het is niet zozeer een kleine demonstratie als er 1500 man staan. In het begin waren dat er misschien 200 en zou al het verkeer tegengehouden kunnen / moeten worden om die straat in de gaan. Zoals het nu gaat wordt er eerst heel veel toegelaten. Bijvoorbeeld: er was een Turkse man, ik weet niet wie (een hoge pief) die van achter de hekken de menigte kon toespreken.
We zijn hier niet in Turkije, dat weet je hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:19:
[...]

Omdat je het nog steeds niet snapt:
1) er zijn 3 andere plaatsen aangewezen
2) op de plek is een noodbevel, juist daar gaan zij protesteren

Dus nee, zij hebben geen recht om daar te gaan protesteren. Hoe jammer jij dat ook vind.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Dus nee, zij hebben geen recht om daar te gaan protesteren. Hoe jammer jij dat ook vind.
Exact. Rechten van de mens zijn prachtig, maar er is wel degelijk regelgeving om die af en toe in te perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Victor Schildkamp @VSchildkamp
Spanning loopt op bij consulaat, honden erbij, ME zet zich schrap, de menigte ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:19:
[...]

Precies.
Rechtstaat.
Parlementaire democratie.
Scheiding der machten.

Dat beschermd de burgers in dit soort situaties.
Ook burgers waar je het niet mee eens bent.

Waar zijn die duimpjes trouwens, is dat onderdeel van 0 tolerance dat die weg zijn?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
De schoonveegactie gaat zo gebeuren!

https://www.periscope.tv/w/1yNxaPPLbNWJj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Charge lijkt begonnen zo te beginnen. Stream van Maikel is ook weer live.

https://www.periscope.tv/w/1yNxaPPLbNWJj

[ Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 11-03-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Zeggen dat een ander het niet snapt geeft je nog geen gelijk.
Net zoals bij elke andere niet toegestane demonstratie wordt deze gecontroleerd afgebouwd. Zonder escalatie, alle tijd. Geen enkele noodzaak voor. De politie is daar goed in getraind. Ik heb nog geen brandende auto's een stenenregens gezien dus alles verloopt prima. Ze hoeven niet voor 00:00 thuis te zijn, die politieagenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Precies.
Rechtstaat.
Parlementaire democratie.
Scheiding der machten.

Dat beschermd de burgers in dit soort situaties.
Ook burgers waar je het niet mee eens bent.

Waar zijn die duimpjes trouwens, is dat onderdeel van 0 tolerance dat die weg zijn?
Nee, ik kreeg er te veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Ik moet zeggen dat het op zich wel mee valt. Rondom Westblaak is het wel heftig, maar in het centrum denkt iedereen dat een Turkse voetbalclub de competitie heeft gewonnen. Echter tijdens het wegbrengen van een oud collega naar Centraal dreigde een auto met Turkse vlaggen ons bij Eendrachtsplein aan te rijden. Tja...Ik denk dat het niet verstandig is om nu met een charge de protestanten richting het nietsvermoedende uitgaanspubliek te duwen. Er zit wel wat wrok onder onze medelanders van Turkse achtergrond. Bijzonder om dit te ervaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:08:
[...]

True, maar 9/10 is er een APV die zegt dat men eerst een vergunning moet aanvragen. Je kan niet zomaar overal random dingen beginnen te schreeuwen met een grote groep mensen.
Klopt, dus deescaleren en gecontroleerd afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Laatst online: 11-09 16:38
"Een arrestatieteam staat rondom de auto waar de minister van Familiezaken in zit. Alleen de chauffeur en de minister zitten nog in de auto. Volgens NRC-fotograaf David van Dam lijkt het erop dat de auto opengebroken gaat worden. "

okee dan......

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:29
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27:
"Een arrestatieteam staat rondom de auto waar de minister van Familiezaken in zit. Alleen de chauffeur en de minister zitten nog in de auto. Volgens NRC-fotograaf David van Dam lijkt het erop dat de auto opengebroken gaat worden. "

okee dan......
Moet zeggen dat ik enigszins geschokt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
[/quote]Een arrestatieteam staat rondom de auto waar de minister van Familiezaken in zit. Alleen de chauffeur en de minister zitten nog in de auto. Volgens NRC-fotograaf David van Dam lijkt het erop dat de auto opengebroken gaat worden.
[quote]
Holy shit. De regering / politie laat er geen gras over groeien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

righthand schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27:
Ik moet zeggen dat het op zich wel mee valt. Rondom Westblaak is het wel heftig, maar in het centrum denkt iedereen dat een Turkse voetbalclub de competitie heeft gewonnen. Echter tijdens het wegbrengen van een oud collega naar Centraal dreigde een auto met Turkse vlaggen ons bij Eendrachtsplein aan te rijden. Tja...Ik denk dat het niet verstandig is om nu met een charge de protestanten richting het nietsvermoedende uitgaanspubliek te duwen. Er zit wel wat wrok onder onze medelanders van Turkse achtergrond. Bijzonder om dit te ervaren....
Begrijpelijk, in andere delen van de wereld zijn mensen wat emotioneler dan de koele noord europeanen. Weleens twee Italiaanse supporters van Inter en AC bij elkaar gezien op een wedstrijddag? Daar gaat het (en ook in Turkije en Brazilie) een stuk heftiger toe dan hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:28:
[/quote]Een arrestatieteam staat rondom de auto waar de minister van Familiezaken in zit. Alleen de chauffeur en de minister zitten nog in de auto. Volgens NRC-fotograaf David van Dam lijkt het erop dat de auto opengebroken gaat worden.
[quote]
Holy shit. De regering / politie laat er geen gras over groeien zo.
Dat is ook de bedoeling, vind je niet?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Yeetje daar gaat mijn slaap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Minister gaat ook lekker Nadat Rutte had gezegd dat hij wel naar Musea en Tulpen mocht komen kijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SAI5nvX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:25:
Geen toestemming> oproer politie en keihard aanpakken.

Vermoed dat er in de toekomst steeds meer van dit soort problemen zullen voorkomen als gevolg door de/het dubbele nationaliteit/paspoort.

Dit kan beter afgeschaft worden, je bent Nederlander of niet.
Mensen die hun andere paspoort niet willen of kunnen afgeven kunnen dan hier blijven op de voorwaarden van een verblijfsvergunning.
Hoe wil je controleren of iemand een tweede nationaliteit heeft? Dat houdt je echt niet tegen.

Wat bedoel je precies met 'keihard aanpakken'? Is het niet veel slimmer om zo min mogelijk te escaleren? (zoals de ME ook doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:52
Moeten wij niet als Nederlander nu een anti protest gaan houden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Als dit gebeurt, zijn de rapen gaar.
Stoffa schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Moet zeggen dat ik enigszins geschokt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:30:
[...]

Inderdaad, als die mensen niet de auto uitwillen na lief te vragen, dan maar het eventjes lief vragen aan de auto zelf :P

En het is vast niet alsof ze de auto gaan openknippen met de levenskaken :+ Het AT weet heus wel hoe ze stilletjes en zonder al teveel schade een autodeur openkrijgen :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinpower schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:31:
Y? Het zou juist voor onze staatsinrichting spreken als wij nu de overheid zijn werk laten doen en daarmee de situatie zo goed mogelijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
righthand schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27:
Tja...Ik denk dat het niet verstandig is om nu met een charge de protestanten richting het nietsvermoedende uitgaanspubliek te duwen.
Ik denk dat inmiddels "het uitgaanspubliek" ook niet meer zo nietsvermoedend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
vinpower schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:31:
Dat lijkt me niet echt handig. Bovendien vrees ik over een aantal dagen al een flinke uiting van protest waar niemand blij van gaat worden.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:30:
[...]

Het arresteren van een buitenlandse minister is echt wel een grote lijn om over heen te gaan. Het zal mij niet verbazen als dat internationaal niet eens mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Als ze aan de auto van de minister gaan komen en haar gaan arresteren zijn de rapen echt gaar. Er zijn inmiddels duizenden Turken uit Duitsland en België onderweg naar Rotterdam las ik net op Facebook. Dit gaat uit de hand lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

@Cubic X
En terecht.*knip* zonder krachttermen aub

En over die sancties.
Je moet als Turkije al hele selectieve sancties maken want volgens mij tref je veel eerder de turkse nederlanders ermee dan de nederlanders.

[ Voor 35% gewijzigd door Krisp op 11-03-2017 23:36 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:33:
Als ze aan de auto van de minister gaan komen en haar gaan arresteren zijn de rapen echt gaar. Er zijn inmiddels duizenden turken uit Duitsland en België onderweg naar Rotterdam la ik net op Facebook. Dit gaat uit de hand lopen.
Mensen die zeggen te komen op Facebook moet je delen door 100, dan heb je ongeveer het aantal wat daadwerkelijk komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:33:
[...]

Het arresteren van een buitenlandse minister is echt wel een grote lijn om over heen te gaan. Het zal mij niet verbazen als dat internationaal niet eens mag.
Misschien niet arresteren, maar gewoon in een andere auto zetten en dan lekker terug naar Duitsland rijden.

Vraag is: waar in Duitsland? Lijkt me sterk dat ze haar eruit zetten bij een truckstop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Als ze aan de auto van de minister gaan komen en haar gaan arresteren zijn de rapen echt gaar. Er zijn inmiddels duizenden Turken uit Duitsland en België onderweg naar Rotterdam las ik net op Facebook. Dit gaat uit de hand lopen.
Bron/linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:27
Als ze aan de auto van de minister gaan komen en haar gaan arresteren zijn de rapen echt gaar. Er zijn inmiddels duizenden turken uit Duitsland en België onderweg naar Rotterdam la ik net op Facebook. Dit gaat uit de hand lopen.
Geloof er geen drol van. Het is al bijna middernacht, weinig demonstraties worden intenser in het holst van de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:33:
[...]

Dat geloof ik, maar als je je netjes gevraagd wordt om mee te werken met de autoriteiten en je werkt niet mee? Sowieso wist zij al, toen zij kwam, dat zij niet welkom is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Die hebben nog altijd een Turkse paspoort :F
MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:34:
@Cubic X
En terecht.*knip*

En over die sancties.
Je moet als Turkije al hele selectieve sancties maken want volgens mij tref je veel eerder de turkse nederlanders ermee dan de nederlanders.

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 11-03-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 08:33
-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door iMick op 11-03-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je uitleggen wat je bedoelt met "rapen gaar"?

En misschien even de link posten naar het FB bericht?

Nu lijkt het alsof je aan het opruien bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Is er nog iets om live te volgen nu Maikel zijn batterij plat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Dutchturks.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ik lees daar niet dat er Duitsers en Belgen onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Dutchturks.nl
Volgens mij mag je een minister niet eens arresteren, iets met internationale verdragen?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:35:
[...]

Misschien kun je uitleggen wat je bedoelt met "rapen gaar"?

En misschien even de link posten naar het FB bericht?

Nu lijkt het alsof je aan het opruien bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:35:
Die hebben nog altijd een Turkse paspoort :F

[...]
Die hebben ook meer belangen met handel tussen nederland en turkije.
Dat was mijn punt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd1 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:30:
[...]

Hoe wil je controleren of iemand een tweede nationaliteit heeft? Dat houdt je echt niet tegen.

Wat bedoel je precies met 'keihard aanpakken'? Is het niet veel slimmer om zo min mogelijk te escaleren? (zoals de ME ook doet).
Waarschuwen en als dit niet werkt hardhandig charges uitvoeren en de leiders er tussen uit plukken, kort maar krachtig beëindigen. (spreek uit ervaring, heb met de ME gewerkt)

Doen ze bij Hooligans etc ook werkt prima.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 08:33
Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:36:
[...]
Excuus, reageerde op verkeerde quote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:35:
Is er nog iets om live te volgen nu Maikel zijn batterij plat is?
NOS, maar dat lijkt en blijkt vooral geleuter :/

Al komt daar vast wel interessante TV als onze plaatselijke onheilsprofeten gelijk krijgen.

Ik verwacht eerlijk gezegd geen keiharde confrontatie tussen de ME en een paar duizend Turken. Misschien wat etterbakjes her en der, maar niks spannends.

Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:50
Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:36:
Dat sluit mooi aan bij de 500 Duitssprekende Turken die nu al op de Westblaak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Inmiddels ook beeldmateriaal van het arriverende DSI team. Lijkt wel menens.

http://nos.nl/liveblog/21...dt-op-tegen-betogers.html

[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 11-03-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
https://www.periscope.tv/CarloKiksen/1OyKAoojwXbJb

Arrestatie van de minister blijkbaar live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:36:
Dutchturks.nl
Volgens mij mag je een minister niet eens arresteren, iets met internationale verdragen?

[...]
Als iemand de openbare orde verstoort mag je toch wel ingrijpen? Politie instructies negeren is ook strafbaar. Dus dat er wat gebeurt dat lijkt mij evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/des6dd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

FrankHe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:37:
[...]

Dat sluit mooi aan bij de 500 Duitssprekende Turken die nu al op de Westblaak staan.
Bron voor de 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
fast-server schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:25:
Geen toestemming> oproer politie en keihard aanpakken.

Vermoed dat er in de toekomst steeds meer van dit soort problemen zullen voorkomen als gevolg door de/het dubbele nationaliteit/paspoort.

Dit kan beter afgeschaft worden, je bent Nederlander of niet.
Mensen die hun andere paspoort niet willen of kunnen afgeven kunnen dan hier blijven op de voorwaarden van een verblijfsvergunning.
Je kan dit ook niet zomaar doen, mijn kind zou dan zijn nationaliteit moeten kiezen? Ik ben Nederlander, maar woon in het buitenland.., waardoor ze ook de nationaliteit van hier krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dutchturks.nl

[...]
Alleen als een minister diplomatieke onschendbaarheid vanuit de functie nodig heeft. Is zeer onwaarschijnlijk in dit geval, dus ze kan gewoon gearresteerd worden. Je blaast de zaak wel enorm op, dus ik had haar de hele nacht laten zitten in de auto.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dutchturks.nl

[...]
Dat geldt alleen voor ministers van buitenlandse zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Heb jij een bron die het ontkracht? Journalisten stellen vragen aan demonstranten en krijgen als antwoord "Kein Kommentar". één en één is twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29
FrankHe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:37:
[...]

Klinkt als een gezellig avondje in Rotterdam, hoop dat onze autoriteiten toch stiekem wat back-up klaar hebben staan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
De eerder geweigerde man die per vliegtuig zou komen en waardoor dit allemaal begonnen is, is wel welkom in Frankrijk. Frankrijk lijkt de actie van Nederland dus niet te steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Agenten fouilleren leden Turkse delegatie

De politie fouilleert momenteel de leden van de Turkse delegatie rondom de auto van de Turkse minister. Ook hun tassen worden doorzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:04
Ik heb net de beelden gezien op trt waar Saya door de politie wordt verzocht. Vertaling werd gedaan door een politie agent met turkse achtergrond en ik moet zeggen dat de vertaling heel slecht is uitgevoerd. Door de agent is het een beetje vertaald als of de politie haar in de gevangenis zou gooien als ze niet per direct vertrekt en dit werd dus ook gelijk door de turkse media overgenomen.

Het was allemaal niet erg professioneel en dit heeft de situatie ook een beetje verslechtert. Ik zou meer een vertaler verwachten die met iets meer diplomatie in achterhoofd zou moeten vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FrankHe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:40:
[...]

Heb jij een bron die het ontkracht? Journalisten stellen vragen aan demonstranten en krijgen als antwoord "Kein Kommentar". één en één is twee.
één en één is geen vijfhonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:41:
De eerder geweigerde man die per vliegtuig zou komen en waardoor dit allemaal begonnen is, is wel welkom in Frankrijk. Frankrijk lijkt de actie van Nederland dus niet te steunen.
nee die was al eerder welkom. t besluit was daar al genomen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:41:
Frankrijk heeft slappe knieën, dit is het moment om Europese eenheid te tonen. Doen ze het nu niet dan heb je er ook niets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Zo werkt het dus niet. Ik kan ook wel stellen dat dit stiekem allemaal PVV'ers zijn, en dan zeggen dat jij het tegendeel moet bewijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:39:
[...]

Alleen als een minister diplomatieke onschendbaarheid vanuit de functie nodig heeft. Is zeer onwaarschijnlijk in dit geval, dus ze kan gewoon gearresteerd worden. Je blaast de zaak wel enorm op, dus ik had haar de hele nacht laten zitten in de auto.
Haar laten zitten maakt haar een punt voor mensen om zich te verzamelen. De mensen die onderweg zouden zijn wil je geen plaats geven om 'hun' minister te komen zien en steunen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
[...]

twee is geen 500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:39:
[...]

Ook als ze via twitch of andere streaming dienst toch de mensen op het plein wilde toespreken?
Zoiets als wat Erdogan deed tijdens de poging tot staatsgreep.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
DSI arriveert is in filmpje te zien:
http://nos.nl/liveblog/21...enheid-bij-consulaat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Beelden vanuit Istanbul: https://www.periscope.tv/w/1DXxyrrWzZNKM?

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wel leuk dat we dit blijkbaar nog een "demonstratie" noemen.

Waar wordt er gedemonstreerd dan? Ik zie alleen etterbakken die moedwillig het conflict met de politie opzoeken. Weinig mensen die vredig een boodschap uitdragen. Wanneer is iets geen demonstratie meer, en wordt het vooral een groep boze mensen die dingen kapot maken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:37:
[...]

Waarschuwen en als dit niet werkt hardhandig charges uitvoeren en de leiders er tussen uit plukken, kort maar krachtig beëindigen. (spreek uit ervaring, heb met de ME gewerkt)

Doen ze bij Hooligans etc ook werkt prima.
Zolang ze alleen maar wat staan te roepen kan je toch net zo goed wachten? Worden de demonstranten meer moe (later minder agressief) en het gros zal op den duur vanzelf naar huis gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:00
Er wordt heel gemakkelijk gesproken over simpele 'juiste' oplossingen hier. Maar de wereld is niet simpel en als je je simpel gedraagt zal je zo behandeld worden.

Wat mij betreft wordt er nu perfect gereageerd. Dit is diplomatiek voor lange termijn, geen overhaaste op acuut gevoel gebaseerde beslissingen.

Je reageert in harde taal en laat duidelijk merken wie de baas is in je eigen land, maar tegelijkertijd ben je voorzichtig en de-escaleer je zoveel mogelijk om een buitenlandse mogendheid geen munitie te geven om tegen je te gebruiken. Of nog sterker, je moet ze zo min mogelijk munitie geven om intern te gebruiken want op lange termijn is de grondwetswijziging in Turkije nadelig voor NL én de EU. Dat is geen zwakte, dat is verantwoordelijkheid nemen voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

/RobinHood schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:42:
[...]

Zo werkt het dus niet. Ik kan ook wel stellen dat dit stiekem allemaal PVV'ers zijn, en dan zeggen dat jij het tegendeel moet bewijzen :P
Dat heet in het rijtje van drogredenen de omgekeerde bewijslast

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
XAEROCOOL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:41:
Ik heb net de beelden gezien op trt waar Saya door de politie wordt verzocht. Vertaling werd gedaan door een politie agent met turkse achtergrond en ik moet zeggen dat de vertaling heel slecht is uitgevoerd. Door de agent is het een beetje vertaald als of de politie haar in de gevangenis zou gooien als ze niet per direct vertrekt en dit werd dus ook gelijk door de turkse media overgenomen.

Het was allemaal niet erg professioneel en dit heeft de situatie ook een beetje verslechtert. Ik zou meer een vertaler verwachten die met iets meer diplomatie in achterhoofd zou moeten vertalen.
Daar heb je best een goed punt. Ik vond het al raar dat een politie-agent "van de straat" een minister toespreekt: daar regel je normaal toch een vertaler "in pak" of zo voor zou ik denken. Maar goed kennelijk zagen ze het allemaal niet echt aankomen en dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Even voor de duidelijkheid: dit is een land waar we nog steeds toetredingsbesprekingen mee voeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Volgens de NOS grijpt de DSI nu gewapend in bij de auto van de minister. Het zou te gevaarlijk zijn voor normale politie eenheden omdat de turkse beveiliging bewapend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wow, de NOS nu. De Dienst Speciale Interventies is nu ter plaatse achterom bij het consulaat. Het lijkt erop dat de bewakers van die minister zijn bewapend en dat ze zo aangehouden gaan worden. :o

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:45:
Wow, de NOS nu. De Dienst Speciale Interventies is nu ter plaatse achterom bij het consulaat. Het lijkt erop dat de bewakers van die minister zijn bewapend en dat ze zo aangehouden gaan worden. :o
Logisch. Toeristen mogen geen wapens dragen als ze zomaar zonder afspraken Nederland inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

mrc4nl schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:45:
[...]

Dat heet in het rijtje van drogredenen de omgekeerde bewijslast
I know :P
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:45:
Even voor de duidelijkheid: dit is een land waar we nog steeds toetredingsbesprekingen mee voeren? 8)7
Ja, officieel wel, maar als je wat zoekt dan lees je tussen de regels dat Turkije nooit echt dichterbij gekomen is op toetreding, het was altijd een hele mooie wortel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TVH7 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:45:
Volgens de NOS grijpt het DSI nu gewapend in bij de auto van de minister. Het zou te gevaarlijk zijn voor normale politie eenheden omdat de turkse beveiliging bewapend zou zijn.
Dus wat? Ze gaan politie-agenten neerschieten omdat de minister wordt aangehouden? Dat zou compleet idioot zijn. Dan heb je pas een politieke fuckup aan je handen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Das best heftig als het die kant opgaat, echt wow.

Het voelt ook allemaal wat on-nederlands aan. Als of we eindelijk een keer niet polderen maar genoeg is genoeg lijken over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch te gek voor woorden? Een willekeurige minister uit een ander land komt met een bende gewapende bodyguards een soeverein land binnen ondanks dat dat land 'nee' zei, wil dan staatsburgers van dat land gaan toespreken met ideeën die direct tegen de principes van dat land in gaan en schreeuwt wanneer daar weerstand tegen is dat dat land racistisch en fascistisch is? 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd1 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:44:
[...]

Zolang ze alleen maar wat staan te roepen kan je toch net zo goed wachten? Worden de demonstranten meer moe (later minder agressief) en het gros zal op den duur vanzelf naar huis gaan..
Ze mogen er niet staan want ze hebben geen toestemming en ze vallen de buurt lastig.
Daarnaast geef je alleen maar meer tijd waardoor de groep moeilijker te beheersen is (ze voelen zich gesterkt) en groter kan worden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Serious shit dit...

Ze gaat dus gewoon opgepakt worden, 'nobody fucks with Mark Rutte' krijgt opeens een heel andere lading... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:42:
[...]

Frankrijk heeft slappe knieën, dit is het moment om Europese eenheid te tonen. Doen ze het nu niet dan heb je er ook niets aan..
Inderdaad. Hopelijk schudt dit een deel van die EU adepten uit hun blauw-gele droom. Samenwerking is leuk, maar het opgeven van economische, justitiële of militaire soevereiniteit is volkomen waanzinnig. Als puntje bij paaltje komt is het toch ieder voor zich in Europa.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Auto van minister is hier live te volgen
https://www.periscope.tv/CarloKiksen/1OyKAoojwXbJb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:48:
[...]

Dit is toch te gek voor woorden? Een willekeurige minister uit een ander land komt met een bende gewapende bodyguards een soeverein land binnen ondanks dat dat land 'nee' zei, wil dan staatsburgers van dat land gaan toespreken met ideeën die direct tegen de principes van dat land in gaan en schreeuwt wanneer daar weerstand tegen is dat dat land racistisch en fascistisch is? 8)7 8)7 8)7 8)7
ja wij weten dat. Maar denk ook even in wat de turkse staattelevisie daarvan doorlaat, ik denk niet veel

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:46:
Logisch. Toeristen mogen geen wapens dragen als ze zomaar zonder afspraken Nederland inkomen.
Kan iemand met kennis van zake toelichten hoe het zit met diplomaten en vuurwapens. Wat mag wel en wat mag niet? Is de inzet van DSI gerechtvaardigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

alexbl69 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:48:
[...]

Inderdaad. Hopelijk schudt dit een deel van die EU adepten uit hun blauw-gele droom. Samenwerking is leuk, maar het opgeven van economische, justitiële of militaire soevereiniteit is volkomen waanzinnig. Als puntje bij paaltje komt is het toch ieder voor zich in Europa.
Dat is een bewuste keuze. De EU heeft namelijk een vluchtelingendeal die hoe dan ook moet blijven. Daarom is het nu ieder voor zich.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Echt heel dom als de EU niet een vuist maakt. Maar goed, dat was al langer duidelijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Die stream is als ik het goed heb al 10 minuten geleden gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:48:
Serious shit dit...

Ze gaat dus gewoon opgepakt worden, 'nobody fucks with Mark Rutte' krijgt opeens een heel andere lading... :P
Tenminste een heel duidelijke statement naar Turkije dat ze van ons Nederland af moeten blijven. Ik vind het top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.