Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:36:
[...]

Weense conventie?
:F

Je kan het niet beter verzinnen dan de realiteit :)
Zie ook beleg van Wenen.
Ja, de Weense conventie van diplomatieke relaties van 1961, de meeste landen hebben die getekend en geratificeerd. http://legal.un.org/ilc/t.../conventions/9_1_1961.pdf

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d8/Vienna_Convention_on_Diplomatic_Relations.svg/863px-Vienna_Convention_on_Diplomatic_Relations.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

ScrooLoose schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:38:
Voor de mensen die de Turkse taal machtig zijn, wat word er nu steeds geroepen op de stream op Periscope ?
Dat wilde ik net gaan vragen, want het klinkt redelijk intimiterend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Heb deze hele situatie maar af en toe gevolgd maar ik vind het bijzonder dat Turkije zo reageert. Om propaganda voor je eigen dictatuur (tenminste zo lijkt het toch echt) maken in een ander land, om vervolgens boos te worden het land uit maken voor alles met nazi en dan hopen/eisen dat je door mag gaan met propaganda maken anders komen er sancties..... 8)7
Dit slaat toch gewoon nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:38:
Het is wel duidelijk hoe het tegenwoordig gesteld is met Turkijke. Dat land gaat er hard op achteruit. En hier in Nederland zal de PVV wel gaan stijgen in de peilingen.
En dát is dus volgens mij precies de achterliggende bedoeling... Als Turkije de EU niet in mag, dan maar de EU opblazen (via o.a. de PVV) en als de EU geen vriendjes wil zijn, dan maar Rusland...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Op de staatsomroep: Paul de Leeuw, een serie en een film. Verder geen nieuws natuurlijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

http://www.trt.net.tr/Ana...anli.aspx?y=tv&k=trtworld

Wordt gesteld dat onze(EU) regelgeving achterloopt. en dat ze het belachelijk vinden dat onze eigen verkiezingen voorrang heeft.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
beyazz06 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:38:
[...]

Ik stel niet het tegenovergestelde, enkel het feit dat het een gijzeling is. De wet die geopperd wordt is bij deze dan ook niet van toepassing.

Op het moment van gijzeling, was er geen sprake van de situatie zoals deze zich nu voordoet.

De gijzeling heeft juist voor de escalatie gezorgd, waardoor de huidige situatie is ontstaan.
Het is geen gijzeling. Het is een domme actie van een dom mens en daarvoor moet ze in veiligheid gebracht worden. Wat mij betreft mag de ambassadeur er ook in de auto gezet worden en dan kunnen ze terug naar Azie.

Ondertussen sterke spierballen van de Nederlandse ME die de demonstranten flink op hun plaats zetten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mrjraider schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:39:
Heb deze hele situatie maar af en toe gevolgd maar ik vind het bijzonder dat Turkije zo reageert. Om propaganda voor je eigen dictatuur (tenminste zo lijkt het toch echt) maken in een ander land, om vervolgens boos te worden het land uit maken voor alles met nazi en dan hopen/eisen dat je door mag gaan met propaganda maken anders komen er sancties..... 8)7
Tuurlijk niet, maar als je de pers onder controle hebt en dit maar op genoeg schermen zegt, dan geeft de gemiddelde stemmer je toch gelijk, want dat is waar Erdogan het om gaat.'
Kan me niet voorstellen dat ie echt denkt dat ie onrecht wordt aangedaan, zie dit allemaal als toneelspel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
prOnorama2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:41:
Op de staatsomroep: Paul de Leeuw, een serie en een film. Verder geen nieuws natuurlijk. :/
De Nos is staatsoproep? Die zijn daar ook al de hele tijd in ieder geval. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
http://www.trt.net.tr/ana...anli.aspx?y=tv&k=trthaber

Live beelden van de Turkse staatstelevisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Tuurlijk niet, maar als je de pers onder controle hebt en dit maar op genoeg schermen zegt, dan geeft de gemiddelde stemmer je toch gelijk, want dat is waar Erdogan het om gaat.'
Kan me niet voorstellen dat ie echt denkt dat ie onrecht wordt aangedaan, zie dit allemaal als toneelspel.
Het is een verschrikkelijke kerel en dit bewijst het maar weer O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

prOnorama2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:41:
Dus? Is het zo werelschokkend dat de hele programmering op zijn kop moet? 't Is maar een demonstratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Alleen zal de gemiddelde Turk dat niet zo zien. De grote leider zal wel gelijk hebben, dus alle Nederlanders zijn nazi's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
"Ik vind Nederland niet democratisch", om vervolgens de democratie in Turkije om zeep te helpen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
beyazz06 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:38:
[...]

Ik stel niet het tegenovergestelde, enkel het feit dat het een gijzeling is. De wet die geopperd wordt is bij deze dan ook niet van toepassing.

Op het moment van gijzeling, was er geen sprake van de situatie zoals deze zich nu voordoet.

De gijzeling heeft juist voor de escalatie gezorgd, waardoor de huidige situatie is ontstaan.
Gijzeling is per definitie wederrechtelijk. Dat is hier niet het geval, dus kan er geen sprake zijn van gijzeling. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/282a.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
Haha, die Turkse man, gaat op PVV stemmen haha.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ja, die redenering kon ik ook niet helemaal volgen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bio op 11-03-2017 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mrjraider schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:39:
Wat ik begrijp is een overwinning voor de grondwetswijziging helemaal niet zo vanzelfsprekend. Erdogan is er bij gebaat dat de Turken zich bedreigd en eenzaam voelen, dat een sterke autoritaire leider nu even belangrijker is dan elk ander alternatief. Dat doet hij door vijanden te creëeren. De Russen en het Midden-Oosten heeft hij al voor elkaar, als hij het volk nu ook kan overtuigen dat de EU vijandig is zitten ze gevangen en zal men, zo hoopt hij, geen andere optie meer zien dan voor de grondwetswijziging te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s20NQwU.png
Minister in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die weet ik, dat is een kennis van me.
Maar ben ik nou gek of hoort dit live op TV te zijn!? Oo NIETS op de NPO, maar dit is een zeer belangrijk conflict.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

De_Bastaard schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:43:
[...]

Alleen zal de gemiddelde Turk dat niet zo zien. De grote leider zal wel gelijk hebben, dus alle Nederlanders zijn nazi's.
Dat is inderdaad het punt dat ik probeerde te maken.
Ik vermoed dat Twitter en Facebook zo een storing gaan krijgen in Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd1 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:43:
[...]

Gijzeling is per definitie wederrechtelijk. Dat is hier niet het geval, dus kan er geen sprake zijn van gijzeling. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/282a.html
Gijzeling door politie of justitie niet, met een geldige titel. Dus niet per definitie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Silvin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Wat ik begrijp is een overwinning voor de grondwetswijziging helemaal niet zo vanzelfsprekend. Erdogan is er bij gebaat dat de Turken zich bedreigd en eenzaam voelen, dat een sterke autoritaire leider nu even belangrijker is dan elk ander alternatief. Dat doet hij door vijanden te creëeren. De Russen en het Midden-Oosten heeft hij al voor elkaar, als hij het volk nu ook kan overtuigen dat de EU vijandig is zitten ze gevangen en zal men, zo hoopt hij, geen andere optie meer zien dan voor de grondwetswijziging te stemmen.
Precies dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

http://www.dpa-internatio...0101:170309-99-595734/amp

Niet om het een of ander. Maar is deze minister ook niet naar de Turkse kieswet illegaal bezig?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Maar ben ik nou gek of hoort dit live op TV te zijn!? Oo NIETS op de NPO, maar dit is een zeer belangrijk conflict.
Speelt Geert Wilders in de kaart ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Zou jij mij kunnen uitleggen wat hier belangrijk aan is voor de gemiddelde Nederlander?
Of die minister nu wel of niet komt, of Erdogan nu wel of niet zijn referendum wint, het zal de gemiddelde Nederlander niet veel boeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Extra journaal op NPO 1
http://www.npo.nl/live/npo-1

Edit: En weer klaar, zeer kort extra journaal. Ze houden 'ons' op de hoogte tijdens Studio Sport.

[ Voor 50% gewijzigd door TVH7 op 11-03-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:43:
Haha, die Turkse man, gaat op PVV stemmen haha.
Ik denk dat ie sarcastisch was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Toevallig weer, spreekkoren niets van te horen :X
Bij Maikel Coomans is het geen moment stil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:06

jdh009

FP ProMod
Was die zo kort? Ik zie alleen reclame nu.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus, omdat Erdogan de stem van de nationalisten wil winnen voor zijn referendum stuurt hij in half Europa op confrontaties aan zodat in Europa de populisten aan stemmen kunnen winnen waardoor de polarisatie kan toenemen en Erdogan een soort "zie je wel, ze zijn tegen ons Turken".

Knap hoog spel van Erdogan, maar ook knap stom om juist antiTurkse sentimenten aan te willen wakkeren in de EU voor eigen korte termijn gewin. Goed dat de meeste EU landen niet in die zooi trappen, maar wel sneu voor de mensen die nu in Rotterdam klaar staan om in de eigen voet te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Ik zit ook nog te wachten op ondersteuning vanuit andere landen in de EU. Zal het wel beangstigend vinden als andere landen dit eigenlijk niet ondersteunen.

Nieuwe stream: https://www.periscope.tv/maikelcoomans85/1zqKVbbjNPpKB?

zijn accu was leeg, dus moest wisselen van accu zei hij.,

[ Voor 30% gewijzigd door Hupske op 11-03-2017 22:49 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Kijk, de Turkse media laat alleen politie zien die mensen van zich afhoudt (dus Turken die zelf richting de politie gaan) over het algemeen. Er is een noodbevel! Ik heb in ieder geval nog geen beelden gezien van de grote Turkse menigte, maar misschien was dat eerder in beeld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:06

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
jdh009 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Het is net gestopt, helaas.
Echt net een paar minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

"Is er iets gebeurd?" "Nee"
De NPO zit boven op het nieuws.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

jdh009 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Klopt, half 1 zijn ze terug met meer nieuws tenzij er wat "meer" gebeurt.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:54
[...]

Het probleem als je dit live op TV gaat brengen is dat er werkelijk niets is om te melden, behalve dat er mensen voor het consulaat staan en wat voor sfeer daar hangt... en dat kan ook door flitsjournaals en via site/app (liveblog). Urenlang live uitzenden heeft hier geen enkele meerwaarde en is dan eigenlijk alleen maar sensatie-TV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Relleltje met honderd turken, is dat zo belangrijk om live op tv te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

[...]

...
Natuurlijk, een buitenlandse mogendheid roept duizenden, misschien wel honderdduizenden mensen op naar Rotterdam te gaan waar mogelijk een veldslag op het punt staat uit te breken... Natuurlijk moet je dan live verslag doen van de actuele situatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Nee, is helemaal niet zo belangrijk. In Turkije misschien, maar hier niet. Dat is nu precies wat ze graag willen in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:46:
[...]

Zou jij mij kunnen uitleggen wat hier belangrijk aan is voor de gemiddelde Nederlander?
Of die minister nu wel of niet komt, of Erdogan nu wel of niet zijn referendum wint, het zal de gemiddelde Nederlander niet veel boeien.
Nog meer aandacht geven legt er alleen maar meer nadruk op dat vanuit Nederlands perspectief wel erg veel Turkse-Nederlanders eigenlijk landverraders zijn.

Gelukkig nog geen Feyenoord hoolies met een veegactie ofzo, zou het helemaal escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
*knip off-topic*

3x3 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:45:

http://www.dpa-internatio...0101:170309-99-595734/amp

Niet om het een of ander. Maar is deze minister ook niet naar de Turkse kieswet illegaal bezig?
Die gaat natuurlijk niet vervolgd worden. Het zal niet voor niets zijn dat vorig jaar 36% van de rechters uit de rol geplaatst zijn. https://en.wikipedia.org/...rges#Police_and_judiciary

[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Gevolgen van de actualiteit op de Nederlandse politiek svp in het verkiezingtopic.

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 11-03-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:40
Kennelijk staan er een paar honderd Duitstalige Turken in Rotterdam. Journalisten stellen vragen aan demonstranten en krijgen als antwoord "Kein Kommentar"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
beyazz06 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:50:
[...]

Dat zeg ik toch? Quote uit je link:

Hij (politie) die opzettelijk iemand (minister) wederrechtelijk van d vrijheid berooft of beroofd houdt (minister mag zich niet verplaatsen) met het oogmerk een ander te dwingen iets te doen of niet te doen (betreden van het Turkse consulaat)
De politie handelt in opdracht van de burgemeester, die geeft deze opdracht in het kader van een openbare orde verordening. Daarmee handelt de politie dus volgens de wet en is hun actie niet wederrechtelijk. http://nos.nl/artikel/216...-consulaat-rotterdam.html.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Of iemand even een powerbank voor Maikel kan brengen.
https://www.periscope.tv/w/1zqKVbbjNPpKB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:50:
[...]

Nee, is helemaal niet zo belangrijk. In Turkije misschien, maar hier niet. Dat is nu precies wat ze graag willen in Turkije.
Vast. Maar dat ze t willen houdt niet in dat we er dan over moeten zwijgen.
Het laat redelijk goed de problemen zien waar we hier mee kampen, en wat een gevaar dat land is. Dat mag in beeld gebracht worden, of dat Erdogan nou in de kaart speelt of niet... Dan maar in de kaart spelen. Al ben ik al verbaasd dat ze bij de NOS hebben durven zeggen dat de EU nu opeens lafjes alles aan ons overlaat en vindt dat we alleen staan. Triest gedoe.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hupske schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:49:
Ik zit ook nog te wachten op ondersteuning vanuit andere landen in de EU. Zal het wel beangstigend vinden als andere landen dit eigenlijk niet ondersteunen.

Nieuwe stream: https://www.periscope.tv/maikelcoomans85/1zqKVbbjNPpKB?

zijn accu was leeg, dus moest wisselen van accu zei hij.,
De EU zal er alles aan doen om niet te hoeven reageren. Op een achtergrond zal er ook ongetwijfeld overleg zijn tussen NL en de EU. Als de EU reageert speelt dat Erdogan alleen maar in de kaart. Het devies zal zijn; behartig je landsbelang maar probeer te de-escaleren. Dat laatste is merkbaar aan de opstelling van de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:45
Hij zei iedereen rustig blijven en blijf waar je bent, ze moeten de wegen openen of openen. Jullie generaal is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Silvin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:55:
[...]

... Op een achtergrond zal er ook ongetwijfeld overleg zijn tussen NL en de EU. ...
En de NAVO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Silvin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:55:
[...]

De EU zal er alles aan doen om niet te hoeven reageren. Op een achtergrond zal er ook ongetwijfeld overleg zijn tussen NL en de EU. Als de EU reageert speelt dat Erdogan alleen maar in de kaart. Het devies zal zijn; behartig je landsbelang maar probeer te de-escaleren. Dat laatste is merkbaar aan de opstelling van de politie.
EU zit in een patstelling. Die willen Turkije te vriend houden, hoe provocerend Erdogan ook is, hoeveel mensenrechten hij schendt, hoe ie ons chanteert... Negeren en te vriend houden. Maar het is hier verkiezingstijd, en ze moeten ook proberen Rutte te steunen omdat die werkt voor de EU in plaats van voor Nederland; vooral vanwege zijn baantjesgarantie aldaar.

Dus tja... Wat moeten ze nu.
Het laat maar zien wat een uitgekookt corrupt clubje het is, en dat ze ons in de kou laten staan bij dit conflict met een gestoorde dictator is veelzeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ze hadden dit allang moeten stoppen, maar nu temperen ze het alleen maar. Het lijkt wel 'verstandig', maar het is wel weer een softe 'oplossing' dat eigenlijk geen oplossing is. Nu is het wereldnieuws en krijgen alle Turken de reclame mee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
Zat net de TRT live stream te bekijken.
Het is van den zotte dat ze Nederland een fascistisch land noemen en ons beschilderen alsof wij in een dictatuur leven.
Heb de live stream maar uitgezet omdat ik het gewoon minder leuk vind hoe ze Nederland zwart lopen te maken om hun land omhoog te prijzen en hun fascistische ideeën hun eigen land in te smokkelen!
Vingertje wijzen etc.. #zwaarteleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L-royke schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:59:
Zat net de TRT live stream te bekijken.
Het is van den zotte dat ze Nederland een fascistisch land noemen en ons beschilderen alsof wij in een dictatuur leven.
Heb de live stream maar uitgezet omdat ik het gewoon minder leuk vind hoe ze Nederland zwart lopen te maken om hun land omhoog te prijzen en hun fascistische ideeën hun eigen land in te smokkelen!
Vingertje wijzen etc.. #zwaarteleurgesteld
Haha. Had je anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreak101
  • Laatst online: 19-11-2023
Het valt mij inderdaad vies tegen dat wij als land volledig alleen staan in dit conflict. Juist dit soort conflicten zouden gesteund moeten worden door Europe, de VS, etc. Als we daar echter al niet meer op aan kunnen.

We kunnen er nu alleen niet meer omheen dat de legeruitgaven naar boven de 2% moeten. Ook een land wie iedereen te vriend probeert te houden komt op den duur in conflicten verzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:00:
[...]

Haha. Had je anders verwacht?
Nee eigenlijk niet maar omdat ze nu engels spreken voel ik mij erg somber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:59:
Ze hadden dit allang moeten stoppen, maar nu temperen ze het alleen maar. Het lijkt wel 'verstandig', maar het is wel weer een softe 'oplossing' dat eigenlijk geen oplossing is. Nu is het wereldnieuws en krijgen alle Turken de reclame mee.
Harde aanpak...Een chargerende ME, waterkanonnen, rellen...da's dan geen wereldnieuws dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
http://www.trt.net.tr/Anasayfa/canli.aspx?y=tv&k=trtturk

grappig dat je de hele onderhandeling kan meeluisteren, toch wel appart hoor.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Ik kom net Westblaak vandaan. Had daar mijn fiets gestald na een etentje, maar alles is hermetisch afgesloten. Wel een grimmige sfeer. Gasten die Allah hakbar zaten te roepen. Heb het wel te doen met de agenten, die zijn wel gespannen.

[ Voor 5% gewijzigd door righthand op 11-03-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreak101
  • Laatst online: 19-11-2023
Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Als die uitgave boven de 2% komt, dan hebben we tenminste een duidelijk doel waar we aan werken met de belasting. Ik ben voor :) Maar dat zie je altijd bij christenen.. die zijn voor. En de linkse rakkers willen liever anders.
Er is ook geen ruimte meer voor links in deze gevaarlijke tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:01:
[...]

Harde aanpak...Een chargerende ME, waterkanonnen, rellen...da's dan geen wereldnieuws dan?
Ik weet niet hoelang jij de stream volgt, maar in het begin was de groep erg klein en toen was iedereen van de media er al. Daarna is de groep langzaam groter geworden. Dus in het begin kon het ook al direct in de kiem gesmoord worden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Macfreak101 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:00:
Het valt mij inderdaad vies tegen dat wij als land volledig alleen staan in dit conflict. Juist dit soort conflicten zouden gesteund moeten worden door Europe, de VS, etc. Als we daar echter al niet meer op aan kunnen.

We kunnen er nu alleen niet meer omheen dat de legeruitgaven naar boven de 2% moeten. Ook een land wie iedereen te vriend probeert te houden komt op den duur in conflicten verzeild.
Weet je nog van vroeger? "Schelden doet geen pijn". Enen leipe Harry noemt ons fascist en nu krijgen we oorlog? Zo werkt de internationale politiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
"Turkije hebben ze alle rechten", waar alle #nee demonstreerders worden opgepakt :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Macfreak101 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:00:
Het valt mij inderdaad vies tegen dat wij als land volledig alleen staan in dit conflict. Juist dit soort conflicten zouden gesteund moeten worden door Europe, de VS, etc....
Van de VS moeten we niet al te veel verwachten zolang Trump daar aan de macht is... Maar vergis je niet in tussen wat er in het openbaar en achter gesloten deuren gebeurt. Ga er maar vanuit dat alle diplomatieke kanalen tussen Nederland en onze bondgenoten momenteel roodgloeiend staan... En vergeet niet dat Turkije nog steeds óók een (NAVO) bondgenoot is, wat de reden zal zijn dat de ander NAVO leden zich er in het openbaar niet mee bemoeien... Dit moet geen conflict worden waardoor de NAVO uit elkaar zou vallen, daarvoor is Turkije geografisch van veel te groot belang met de toestand in het Midden Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Ik weet niet hoelang jij de stream volgt, maar in het begin was de groep erg klein en toen was iedereen van de media er al. Daarna is de groep langzaam groter geworden. Dus in het begin kon het ook al direct in de kiem gesmoord worden.
Er zitten meer mensen bij een wedstrijd van NAC....Demonstreren mag gewoon in NL, vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Edgarz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Er zitten meer mensen bij een wedstrijd van NAC....Demonstreren mag gewoon in NL, vergeet dat niet.
Hier zijn meestal wel regels voor (ontheffing/vergunning)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe zit dat als er een noodverordening van kracht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

[...]

....Demonstreren mag gewoon in NL, vergeet dat niet.
Volgens mij niet als daar niet van te voren toestemming voor is gegeven door de burgemeester, wat hier duidelijk niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6q0rsDW0AAkMqE.jpg
Bob van Keulen heeft zijn camera uit de auto kunnen halen. Heeft nu betere foto van de auto van de minister.
https://twitter.com/BobHGL/status/840682957086035969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
[...]

Volgens mij snap je niet wat ik zeg en waar je het zelf over hebt. Ik had het erover dat er zonder waterkanonnen en maatregelen dit op een prima 'stille' manier opgelost kon worden toen de groep erg klein was en de politie al volop aanwezig was.

Waarom? Omdat er een noodbevel is en Turkije erg aan het provoceren is. Dat moet je niet toestaan, maar gelijk aanpakken.

PS. Demonstreren op die plaats was verboden
1) Er waren 3 andere plekken aangewezen
2) Op deze plek is een noodbevel van kracht.

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 11-03-2017 23:09 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Yalden schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Van de VS moeten we niet al te veel verwachten zolang Trump daar aan de macht is... Maar vergis je niet in tussen wat er in het openbaar en achter gesloten deuren gebeurt. Ga er maar vanuit dat alle diplomatieke kanalen tussen Nederland en onze bondgenoten momenteel roodgloeiend staan... En vergeet niet dat Turkije nog steeds óók een (NAVO) bondgenoot is, wat de reden zal zijn dat de ander NAVO leden zich er in het openbaar niet mee bemoeien... Dit moet geen conflict worden waardoor de NAVO uit elkaar zou vallen, daarvoor is Turkije geografisch van veel te groot belang met de toestand in het Midden Oosten.
Ik denk dat we onderhand de rol van Turkije behoorlijk aan het overschatten zijn mbt het MIdden Oosten om dit maar steeds blindelings te roepen. Ja Turkije is handig om hierin gebruik te worden voor inzet. Maar als ze er niet zijn dan zijn er genoeg andere opties. Alleen Erdogan denkt dat die wat is, maar is zich allang aan het overvbluffen met de rol van Turkije, maar ook in het vluchtelingenissue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

True, maar 9/10 is er een APV die zegt dat men eerst een vergunning moet aanvragen. Je kan niet zomaar overal random dingen beginnen te schreeuwen met een grote groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Er is wel een noodverordening uitgegeven in Rotterdam, demonstranten hebben een plek aangewezen gekregen. Het Willemsplein als ik me niet vergis (voor de voorstanders van het referendum, tegenstanders mogen ergens anders protesteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
Yalden schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Volgens mij niet als daar niet van te voren toestemming voor is gegeven door de burgemeester, wat hier duidelijk niet het geval is.
http://www.rotterdam.nl/product:demonstratie

"Stuur de kennisgeving minimaal 48 uur voor de start van de demonstratie naar
Directie Veiligheid gemeente Rotterdam op."

edit* Per gemeente verschilt het en vond het dus wel interessant om dit op te zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door L-royke op 11-03-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat we onderhand de rol van Turkije behoorlijk aan het overschatten zijn mbt het MIdden Oosten...
Dat denk ik niet... De Amerikaanse luchtmacht opereert vooral vanuit Turkije...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Iemand een idee wat er momenteel gaande is en/of wat er gezegd wordt bij het Turkse consulaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat ik trouwens niet snap: die minister Kaya zou uit Duitsland gekomen zijn, maar waarom zijn al die auto's waar zij en haar volgelingen/weetikveelwat zaten voorzien van NL-kentekenplaten? :P Het lijkt me niet echt heel logisch dat ze op de grens even van autootje gewisseld zijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Yalden schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Dat is wat het nu is vanuit de meest ideale situatie. Er zijn andere oplossingen zoals meer vanaf vliegdekschepen, andere landen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Danny.G schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:10:
Iemand een idee wat er momenteel gaande is en/of wat er gezegd wordt bij het Turkse consulaat?
https://www.nrc.nl/nieuws...erdams-consulaat-a1549924

Prima blog om het bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bart-Willem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:10:
Wat ik trouwens niet snap: die minister Kaya zou uit Duitsland gekomen zijn, maar waarom zijn al die auto's waar zij en haar volgelingen/weetikveelwat zaten voorzien van NL-kentekenplaten? :P Het lijkt me niet echt heel logisch dat ze op de grens even van autootje gewisseld zijn. :+
Deze actie is iets beter voorbereid dan je wellicht denkt. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Yalden schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Correct! Turkije is essentieel door zijn ligging.
Als puntje bij paaltje komt zal NATO eerder ons dan Turkije wippen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
righthand schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:02:
Ik kom net Westblaak vandaan. Had daar mijn fiets gestald na een etentje, maar alles is hermetisch afgesloten. Wel een grimmige sfeer. Gasten die Allah hakbar zaten te roepen. Heb het wel te doen met de agenten, die zijn wel gespannen.
Balen. Wilde een paar uur geleden naar Cinerama gaan met tram 4 maar die reed al niet meer. Achteraf gezien pakte dat wel OK uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 15:00
Ik snap momenteel niet wat er nu aan de hand is?
Kwam ze nou om het Turkse volk (die hier wonen en blijkbaar mogen stemmen in Turkije) toe te spreken voor die verkiezingen? Ik snap de aanleiding niet helemaal of ben ik nu een beetje dom bezig? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Deze actie is iets beter voorbereid dan je wellicht denkt. ;)
Heb je een bron of ben je aan het speculeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ze kwam naar het Turkse consulaat om met de consul te overleggen. Nederland pakt dit heel slecht aan. Een minister van een op papier bevriend land zo behandelen kan gewoon niet. Nu zijn we officieel een kikkerland.
Antrax schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:12:
Ik snap momenteel niet wat er nu aan de hand is?
Kwam ze nou om het Turkse volk (die hier wonen en blijkbaar mogen stemmen in Turkije) toe te spreken voor die verkiezingen? Ik snap de aanleiding niet helemaal of ben ik nu een beetje dom bezig? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tremio op 11-03-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Het zit hem in de aard van het soort operatie dat er niet al teveel bronnen zijn.) Of dacht je dat elke AIVD operatie ook netjes eerst in het Staatsblad wordt aangekondigd? ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:13:
Ze kwam naar het Turkse consulaat om met de consul te overleggen.

[...]
uuh nee? ze kwam om wat mensen toe te spreken dat ze vooral ja moesten stemmen.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Volgens mij snap je niet wat ik zeg en waar je het zelf over hebt. Ik had het erover dat er zonder waterkanonnen en maatregelen dit op een prima 'stille' manier opgelost kon worden toen de groep erg klein was en de politie al volop aanwezig was.
Nee, jij snapt niet dat hij je wijst op de grondrechten die we hier in Nederland hebben en waar we rekening mee dienen te houden. Demonstreren is een groot recht en mag je niet zomaar inperken. Daar zijn spelregels voor, ook wanneer er een noodbevel is uitgevaardigd. Buiten wil je vanuit diplomatiek punt en ter voorkoming van erger juist zo laat mogelijk ingrijpen. Vergeet niet dat wanneer de politie ingrijpt de vlam in de pan kan slaan. Dan escaleert de boel terwijl je dat nou net probeert te voorkomen. Als de boel al is geëscaleerd zul je dat moeten beperken en oplossen dus ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 15:00
Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:13:
Ze kwam naar het Turkse consulaat om met de consul te overleggen.

[...]
Ah, dus een toespraak houden over de verkiezingen was helemaal niet meer aan de orde?
Corrigeer mij als ik het fout heb hoor. Ik probeer alleen de aanleiding momenteel te achterhalen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Een bron, denk je nu echt dat de plannen van Erdogan op internet te googlen zijn. O-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
In het consulaat ja. Volgens internationale verdragen is dat geen enkel probleem. Maar ja, stemmen jatten van Wilders he :-)
Grvy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:13:
[...]

uuh nee? ze kwam om wat mensen toe te spreken dat ze vooral ja moesten stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Luxicon schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:08:
[...]

Waarom? Omdat er een noodbevel is en Turkije erg aan het provoceren is. Dat moet je niet toestaan, maar gelijk aanpakken.
En ik zeg simpelweg dat het een kleine, demonstratie is. Als je vanaf het begin de zaak streng aanpakt dan escaleert dat alleen maar. Vooral als je vantevoren niet weet hoe groot de groep (potentieel) eigenlijk is. Achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken, nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Antrax schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Ah, dus een toespraak houden over de verkiezingen was helemaal niet meer aan de orde?
Corrigeer mij als ik het fout heb hoor. Ik probeer alleen de aanleiding momenteel te achterhalen.
De enige reden waarom zij en die minister hierheen wilden/moesten was om de hele rel die nu plaats heeft te veroorzaken.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 11-03-2017 23:17 . Reden: typo ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Laatst online: 07-06 19:58
Heeft iemand een link naar de livestream ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Tremio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:15:
In het consulaat ja. Volgens internationale verdragen is dat geen enkel probleem. Maar ja, stemmen jatten van Wilders he :-)

[...]
Dit mag volgens een Turks wet niet eens :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 22:36

ThunderNet

Flits!

Bart-Willem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:10:
CD platen, oftewel corps diplomatique. Die kunnen natuurlijk gewoon door het Turkse consulaat naar duitsland gestuurd zijn op haar op te halen. En er zijn weer allemaal internationale afspraken waardoor een CD plaat iets minder gestoord door het land kan rijden (mag niet zomaar doorzocht worden enzo dacht ik)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.