Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Even een stukje tendentieuze verslaggeving:
"Turkse rellen blijven vooralsnog uit"

http://www.telegraaf.nl/b...ven_vooralsnog_uit__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:08:
Dan is dat wel een flinke flesje cola geweest, en hekken waren van stro gemaakt zeker.

ow wacht, op 0.44 van de film zie ik iemand met een flesje cola lopen.
Ja het was een gezellig en feestelijk avondje daar :+

http://www.telegraaf.nl/b...in_bij_Turkije-rel__.html
De Haagste politie die demonstranten in elkaar timmert? Nee, dat is uitzonderlijk :+ Als je dat niet kent lijkt het heel wat, maar Het Leukste Korps van Nederland heeft daar week in week uit een hobby aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Ja, maar ga je Turkije, Marokko of b.v. Argentinie bellen, zullen die direct zeggen dat ze deze nationaliteit hebben als ze dat volgens de regels van dat land hebben. Ook al heeft degene de vlag van dat land ritueel verbrand, zich ontlast heeft op de foto van de president (of koning), het in 50-voud gemeld heeft bij de ambassade van dat land, in A3 in de krant heeft laten zetten en zijn ziel aan de duivel heeft verkocht.

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat het andere land bepaald of jij wel of geen nationaliteit hebt van dat land. NIet jij als persoon en zeker niet nederland als land.
Dus andere landen kunnen bepalen welke nationaliteit mensen hebben die in Nederland wonen?

Lees dat nog eens zou ik voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Ja, het is niet zo dat we kunnen zien wie er Schengen verlaat ofzo.. :?
En weten of ik het land verlaat zegt iets over de nationaliteit die ik heb?
Steker nog.. je kunt je nederlandse paspoort laten zien bij uitreizen en je USA paspoort op het moment dat je de USA inreist. ZIe je alleen een nederlands paspoort schengen uitreizen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:07:
Nogmaals, JIJ schreef dat de maatschappij dit als een positief iets ziet, en dat durf ik te betwijfelen. Ik zou zeggen, vraag het de maatschappij waarom het niet als positief wordt gezien.

Check bijvoorbeeld Rotterdam voor het Turkse consulaat als je nog ideeën nodig hebt.
Nogmaals, het wordt tijd dat er iets onderbouwd wordt, in plaats van alleen maar gedurfd.
Natuurlijk zijn ze geen universele waarheid. Maar dat betekend niet dat we elke vorm van normen en waarden maar moeten afschaffen omdat het jou in je vrijheid beperkt.
Niet elke vorm, nee. Wel die talloze vehikels voor de eigen belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Dus andere landen kunnen bepalen welke nationaliteit mensen hebben die in Nederland wonen?

Ja. Of denk je dat de hele wereld eruitziet en denkt als Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Ja. Of denk je dat de hele wereld eruitziet en denkt als Nederland?
Dus andere landen bepalen de nationaliteit van mensen die in Nederland verblijven en daar Nederland geen enkele invloed op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Gebeurd nu toch al? Als jij geboren wordt uit marokkaanse ouders, heb jij voor de marokkaanse overheid de marokkaanse nationaliteit.

En ja. Een land bepaald of jij hun nationaliteit krijgt of niet. Leg mij is eens uit wie dat anders zou moeten bepalen??
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Dus andere landen bepalen de nationaliteit van mensen die in Nederland verblijven en daar Nederland geen enkele invloed op?
Nee, je begrijp het verkeerd. Nederland gaat erover wie de Nederlandse nationaliteit krijgt maar. Dus Nederland bepaald dat elke gek die klompen koopt automatisch nederlander wordt, dan is dat zo. Maar andersom dus ook bepaald Turkije wie er volgens hun Turk is. Dus ja, Groenland kan besluiten dat elke Nederlander ook een Groenlander is. ZIj kan het alleen niet afdwingen zolang een Nederlander niet naar Groenland gaat.

En hebben we er invloed op? Jazeker daar sluiten we o.a. associatie verdragen over af. Waarin je met andere landen afspreek hoe je er onderling mee omgaat. Maar dat is een kwestie van onderhandelen, niet van opleggen aan de ander.

[ Voor 47% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2017 22:23 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Gebeurd nu toch al? Als jij geboren wordt uit marokkaanse ouders, heb jij voor de marokkaanse overheid de marokkaanse nationaliteit.

En ja. Een land bepaald of jij hun nationaliteit krijgt of niet. Leg mij is eens uit wie dat anders zou moeten bepalen??
Nogmaals: dus Nederland heeft geen enkele invloed op de nationaliteit van diegenen die in Nederland verblijven volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:19:
[...]

Nogmaals: dus Nederland heeft geen enkele invloed op de nationaliteit van diegenen die in Nederland verblijven volgens jou?
Je probeert anderen 'erin te zuigen', dus kom maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:17:
Volgens mij hebben we op Tweakers een tijdje terug een soortgelijke discussie gehad over belastingparadijzen. Het wil er bij sommige mensen niet in dat een ander land net zo goed wetten kan bepalen die niet aan grondgebied gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ja, want het is iets tussen een land een een van haar onderdanen. Draai het om, iemand geboren van twee in China wonende Nederlandse ouders wordt daar vervolgt omdat diegene homofiel is bijv. Dan mag diegene aanspraak maken op zijn Nederlandse nationaliteit en mag Nederland alles in haar macht doen om diegene bescherming te bieden. Natuurlijk ook als diegene in China woont, anders had hij die hulp nooit nodig gehad.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Volgens mij hebben we op Tweakers een tijdje terug een soortgelijke discussie gehad over belastingparadijzen. Het wil er bij sommige mensen niet in dat een ander land net zo goed wetten kan bepalen die niet aan grondgebied gebonden zijn.
De VS doet hetzelfde met hun handelswetgeving: Zij stellen handel met Cuba strafbaar en dat houdt in dat een Nederlands bedrijf dus theoretisch vervolgd kan worden in de VS, zelfs als zij juridisch niet in de VS gevestigd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:20:
Ja, want het is iets tussen een land een een van haar onderdanen. Draai het om, iemand geboren van twee Nederlandse ouders die in China wonen wordt daar vervolgt omdat diegene homofiel is bijv. Dan mag diegene aanspraak maken op zijn Nederlandse nationaliteit en mag Nederland alles in haar macht doen om diegene bescherming te bieden. Natuurlijk ook als diegene in China woont, anders had hij die hulp nooit nodig gehad.
Doe moeilijkheid ligt natuurlijk een beetje in de term onderdaan. Als een of ander obscuur land besluit dat mensen tot 6 generaties terug een paspoort krijgen dat ze niet kunnen weigeren, is dat ook hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:22:
De VS doet hetzelfde met hun handelswetgeving: Zij stellen handel met Cuba strafbaar en dat houdt in dat een Nederlands bedrijf dus theoretisch vervolgd kan worden in de VS, zelfs als zij juridisch niet in de VS gevestigd zijn.
De VS heeft op juridisch vlak inderdaad wat eigenaardigheden, zoals dat Amerikanen waar ter wereld ook altijd belastingplichtig in de VS zijn. Ieder land zou dat in opzet kunnen doen. Dat begint echter wat off-topic te raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:19:
[...]

Je probeert anderen 'erin te zuigen', dus kom maar op...
Stel gewoon een vraag. Weinig met 'zuigen' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Ja, want het is iets tussen een land een een van haar onderdanen. Draai het om, iemand geboren van twee in China wonende Nederlandse ouders wordt daar vervolgt omdat diegene homofiel is bijv. Dan mag diegene aanspraak maken op zijn Nederlandse nationaliteit en mag Nederland alles in haar macht doen om diegene bescherming te bieden. Natuurlijk ook als diegene in China woont, anders had hij die hulp nooit nodig gehad.
Wanneer diegene in China verblijft lijkt het mij dat hij zich heeft te houden aan de daar geldende wetgeving toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Zie mijn vorige edit. Nederland heeft invloed op het uitgeven van haar eigen identiteit aan haar onderdanen. Maar als een ander land besluit om hier haar nationaliteit uit te gaan delen, kan Nederland daar weinig tegen doen.

(dat wil niet zeggen dat Nederland deze nationaliteit dient te respecteren zoals deze persoon nog in Nederland is. Maar op het moment dat iemand b.v. in Belgie is, is het aan Belgie of zij wel of niet dit 2de paspoort erkennen).

Daarom gaf ik al eerder aan dat het niet langer respecteren (c.q. laten kiezen) van de Turkse nationaliteit slechts iets veranderd tussen de Nederlandse overheid en deze persoon NIet aan het feit of iemand een 2de nationaliteit heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Een Marokkaan kan niet eens af van zijn Marokkaanse nationaliteit. Hij kan zijn paspoort weggooien, maar blijft altijd als Marokkaan geregistreerd. En dat geldt voor nog een aantal landen geloof ik.

http://www.startpagina.nl...se-nationaliteit-paspoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Wanneer diegene in China verblijft lijkt het mij dat hij zich heeft te houden aan de daar geldende wetgeving toch?
Maar aan de wet, in principe niet aan verplichtingen die een staatsburger heeft. Zoals dienstplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Doe moeilijkheid ligt natuurlijk een beetje in de term onderdaan. Als een of ander obscuur land besluit dat mensen tot 6 generaties terug een paspoort krijgen dat ze niet kunnen weigeren, is dat ook hoe het is.
maar of je er ook wat mee doet ligt geheel aan jou.
als je geboren bent in nederland, met turks achtergrond/ouders. ligt het aan die ouders en op later leeftijd aan jou wat je ermee doet.
Zover het als altijd gaat krijg je de cultuur en leefgewoonte van huis uit mee.

Stel mijn vader is duitser, hij verheerlijkt alles wat met Nazi's te maken heeft en ik krijg er dagelijks mee te maken.
Of ik neem mijn vaders leefwijze en mening over. en word net zo erg of nog erger als hij.
Of ik neem er afstand van. en leef mijn eigen leven in het land met die normen en waarden die er gelden en keur het gedrag van mijn vader af.

en nee dit is enkel als voorbeeld. niet dat je nu rare ideeen van mij overhoud of dit als een persoonlijk aanval ziet.
en colaflesjes laten we lekker liggen waar ze nu liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Een Marokkaan kan niet eens af van zijn Marokkaanse nationaliteit. Hij kan zijn paspoort weggooien, maar blijft altijd als Marokkaan geregistreerd. En dat geldt voor nog een aantal landen geloof ik.

http://www.startpagina.nl...se-nationaliteit-paspoort
Maar je bent als Nederland toch niet afhankelijk van de stellingname van Marokko? Die kunnen bepalen wat zij willen. Niemand weerhoudt Nederland er van om diegenen die uit Marokko komen dan geen Nederlandse nationaliteit te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Stel gewoon een vraag. Weinig met 'zuigen' te maken.
Misschien moet je 'm dan niet drie keer achter elkaar stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:27:
Maar aan de wet, in principe niet aan verplichtingen die een staatsburger heeft. Zoals dienstplicht.
In sommige vallen wel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Als jij in China op vakantie bent en opeens de cel in wordt gegooid voor een gefabriceerd drugsdelict geniet jij bescherming van de Nederlandse ambassade bestaande uit (juridische) bijstand en bemiddeling. Waarom zou dat niet gelden voor iemand van Nederlandse ouders die toevallig in China geboren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Maar je bent als Nederland toch niet afhankelijk van de stellingname van Marokko? Die kunnen bepalen wat zij willen. Niemand weerhoudt Nederland er van om diegenen die uit Marokko komen dan geen Nederlandse nationaliteit te verlenen.
Klopt. Maar wij hebben de beschaving om een individu niet te straffen voor het stompzinnige beleid machthebbers in een bepaald land doen. Helemaal als een dergelijk land nog eens geen volwaardige democratie (dus dictatuur) is.

En dan hebben we nog dat lastige artikel 1 in de grondwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

[...]

Het wordt een beetje pingpong. Wat stel jij dan eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:31:
Het wordt een beetje pingpong. Wat stel jij dan eigenlijk voor?
Ik stel niets voor, alleen vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Nogmaals, het wordt tijd dat er iets onderbouwd wordt, in plaats van alleen maar gedurfd.
Hoho. Jij beweert dat de maatschappij voorstander is van dubbele nationaliteiten. En wie beweert, moet bewijzen. Oftewel jij bent degene die met een onderbouwing hier mag komen.
[...]

Niet elke vorm, nee. Wel die talloze vehikels voor de eigen belangen.
Zijn we het er iig over eens dat we niet alle normen en waarden de deur uit moeten gooien. (Overigens heb ik ook helemaal niks met hoe het CDA bijvoorbeeld erover door blijft gaan, om nostalgie ofzo aan te wakkeren. Maar dat betekend niet dat alle gedeelde normen en waarden van een samenleving slecht zijn en afgeschaft moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Ah, dus dat is waar je naar toe wilt.
Theoretisch kan de overheid het zo regelen dat ze alleen het Nederlanderschap toekennen aan mensen die geboren worden/zijn op Ameland.

Voor jou helaas, dient regelgeving in Nederland te voldoen aan een aantal eisen oa de bepalingen in de grondwet en allerlei bestuursrechtelijke zaken die moeten voorkomen dat een NL overheid zich kan bedienen van de trucs die Erdogan in Turkije van plan is. Het soort selectieve rechten toekennen of ontzeggen is precies wat Erdogan met zijn grondswetswijziging wil bereiken. Je gaat me toch niet vertellen dat jij dat prima vīndt? Want dan moet je nu aanwezig zijn bij de demonstraties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Misschien moet je 'm dan niet drie keer achter elkaar stellen....
Waarom zou ik dat doen?

Omdat menigeen her hier voor doet laten komen dat Nederland zo goed als geen enkele invloed heeft op de nationaliteit van diegenen die in Nederland verblijven.

Wil je Wilders in het zadel hebben dan zou dat maar eens waar moeten blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Iemand in China, zonder Chinese nationaliteit, is geen Chinees staatsburger. Een Turk met een Turks paspoort heeft verplicht dienstplicht en in oorlogstijd een opkomplicht. Niet Turkse bezoekers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Ah, dus dat is waar je naar toe wilt.
Theoretisch kan de overheid het zo regelen dat ze alleen het Nederlanderschap toekennen aan mensen die geboren worden/zijn op Ameland.

Voor jou helaas, dient regelgeving in Nederland te voldoen aan een aantal eisen oa de bepalingen in de grondwet en allerlei bestuursrechtelijke zaken die moeten voorkomen dat een NL overheid zich kan bedienen van de trucs die Erdogan in Turkije van plan is. Het soort selectieve rechten toekennen of ontzeggen is precies wat Erdogan met zijn grondswetswijziging wil bereiken. Je gaat me toch niet vertellen dat jij dat prima vīndt? Want dan moet je nu aanwezig zijn bij de demonstraties....
Je hoeft mij echt in een hoek proberen te duwen hoor. Nergens goed voor.

Mag het iets meer onderbouwd en minder suggestief? Dat is bevorderlijk voor de discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Waarom zou ik dat doen?

Omdat menigeen her hier voor doet laten komen dat Nederland zo goed als geen enkele invloed heeft op de nationaliteit van diegenen die in Nederland verblijven.

Wil je Wilders in het zadel hebben dan zou dat maar eens waar moeten blijken te zijn.
Het bovenstaande zeg hier niemand volgens mij. Dat is je eigen bril waardoor je kijkt en tot 8x toe het antwoord negeert..

Wat mensen hier zeggen, is dat Nederland beperkt invloed heeft op het besluit van een andere natie die vindt dat zij iemand hun nationaliteit moet toekennen. Hoe moeilijk is dat nu te snappen.

En beperkte invloed is onderlinge verdragen afsluiten, maar ook dat lukt niet altijd. Zo is onze koningin nog altijd Argentijnse. Of zij dat nu wil of niet.

Maar als het anders is. Ik heb je de vraag gesteld wie anders als het land waarvan de nationaliteit is, bepaald wie de nationaliteit heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar.

(edit: Dit zegt niets of ik dit nu wel of niet wenselijk vind. Ik zou wel willen dat er een orgaan was dat landen op dit soort punten tot orde kon roepen. Maar zoals er geen wereldregering is met een politiemacht om dingen af te dwingen).

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Waarom zou ik dat doen?

Die komt niet in het zadel. En dan nog moet de grondwet gewijzigd worden. Duurt langer dan 4 jaar en benodigd een grotere meerderheid dan 75 zetels. Om nog maar niet te spreken van allerlei verdragen die ook nog even 'afgezegd' moeten worden.

Waarom denk je dat Wilders geen antwoord geeft op de vraag #hoedan? Omdat hij zijn 'beloften' niet waar kan maken.

PS: Als de VVD Rutte aan de kant schuift en Zijlsma de staf overneemt zou de VVD PVV combinatie wel werkelijkheid kunnen worden. Eerlijk is eerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 12-03-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb geen Nlers zien lopen gehuld in NL vlaggen roepend "god is groot" Ook geen plunderende Nlers of rellende. En wat is er mis als NL eens opkomt voor de waarden en normen waar we voor staan? Ik vind dat juist goed.
Er hing daar een Nederlandse vlag boven de demonstranten, die mensen hebben zelfs een bloempot naar beneden gegooid.
Ook heeft D66 in recente jaren in het buitenland campagne nog gehouden.
https://jongedemocraten.n...uitenland-met-eelco-keij/

Ook heeft in 2013 Minister Timmermans mee gedemonstreerd in Kiev tegen het bewind.
Oh onze normen en waarden, daar moeten wij voor op komen ja.
Dit is gewoon pure hypocrisie, alsof NL het wel mag doen in andere landen, maar andere landen niet in NL?
Laten we nou eens eerlijk zijn met zijn allen, dit gaat weer over de zogenaamde clash tussen 'het Westen' en de Islam.
En dat vind ik uitermate jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:39:
[...]

Het bovenstaande zeg hier niemand volgens mij. Dat is je eigen bril waardoor je kijkt en tot 8x toe het antwoord negeert..

Wat mensen hier zeggen, is dat Nederland beperkt invloed heeft op het besluit van een andere natie die vindt dat zij iemand hun nationaliteit moet toekennen. Hoe moeilijk is dat nu te snappen.

En beperkte invloed is onderlinge verdragen afsluiten, maar ook dat lukt niet altijd. Zo is onze koningin nog altijd Argentijnse. Of zij dat nu wil of niet.

Maar als het anders is. Ik heb je de vraag gesteld wie anders als het land waarvan de nationaliteit is, bepaald wie de nationaliteit heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar.

(edit: Dit zegt niets of ik dit nu wel of niet wenselijk vind. Ik zou wel willen dat er een orgaan was dat landen op dit soort punten tot orde kon roepen. Maar zoals er geen wereldregering is met een politiemacht om dingen af te dwingen).
Geldt dus ook voor Nederland. Is het aan Nederland te bepalen wie wel en geen Nederlander is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Door niet de antwoorden te willen horen die meerdere keren gegeven en dan maar te proberen te leven in je eigen fantasiewereld en samenvattingen te geven die niet kloppen met wat er gezegd wordt?

En dan oplossingen willen die kant nog wal raken en onuitvoerbaar zijn (zoals andere landen tot iets proberen te dwingen?)

Dat is wel herkenbaar ja. Probleem is ook al haalt hij 149 zetels, hij dit nog niet kan veranderen. Tenzij hij een hele grote legermacht wil gaan opbouwen en de wereld wil veroveren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:35:
[...]

Iemand in China, zonder Chinese nationaliteit, is geen Chinees staatsburger. Een Turk met een Turks paspoort heeft verplicht dienstplicht en in oorlogstijd een opkomplicht. Niet Turkse bezoekers niet.
er is een youtuber die in china woont. maar alles tot in detail uitlegt.
als jij als ( kies land) in china wilt wonen en werken, zal dat al lastig worden. werk visum, en andere soorten.
ook hij vermeld dat de chinese overheid enkel visums/staatsburgerschap afgeeft in speciale gevallen.
als jij een significant geldsom doneert, een sporticoon word, of iets anders groots bent krijg je de chinees staatsburgerschap.
als je als bob de bouwvakker uit holland, duitsland etc komt zul je die nooit krijgen

https://www.youtube.com/watch?v=gTuv5a2Kyjo
en zoek op YT naar serpenza. leuke info over china.

nu weer terug ontopic

ok, toch een waardig stukje toevoeging. bekijk het filmpje voordat je een mening hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Waarom zou ik dat doen?

Omdat menigeen her hier voor doet laten komen
Ik neem er (heel licht maar hoor) aanstoot aan dat jij het weergeven van de feiten afdoet als waanzinnige verzinsels...
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Geldt dus ook voor Nederland. Is het aan Nederland te bepalen wie wel en geen Nederlander is lijkt mij.
Kijk, langzaam beginnen we het door te krijgen? Dus blijf je bij de stelling dat voor mensen die in Nederland wonen, alleen Nederland de baas is over welke nationaliteit ze hebben. Maar andersom Nederlanders wel zelf wereldwijd mag bepalen wie Nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Ja.. hehe.. dat zeggen we nu al 20x.

Alleen kan die persoon daarnaast dan ook argentijn zijn. Of de nationaliteit van de Dominicaanse Republiek hebben omdat je die krijgt en niet kunt opgeven. Daar heeft nederland geen invloed op.

Je kunt dan "eisen" dat mensen op papier afstand doen, maar zodra zij buiten de grens van NL zijn, kunnen ze hierop wel een beroep blijven doen. Ook al hebben ze dan tegen de NL overheid gezegd dat ze hem hebben opgeven. Dus creer je een papier werkelijkheid.

En dan kun je weigeren om die mensen de NL nationaliteit te geven, maar dan moet je de nodige artikelen uit onze grondwet schrappen. Die juist onze NL identiteit waarborgen zoals gelijkheid van het individu en dat we een individu niet straffen voor het beleid van hun (voormalige) overheid. Dat kan, maar waar blijf je dan met je nederlandse normen en waarden?

En nogmaals, dan zou het een geweldig mindfuck zijn om Wilders even een extra nationaliteit te geven, als onze regels er dan toe zouden leiden dat mensen vol-automatisch hun nederlanderschap verliezen ondanks dat ze tegen hun wil een nationaliteit krijgen. Kan hij plots niet meer deelnemen aan de tweede kamer.
(Daarmee geef je dus andere landen juist invloed op het beleid dat wij zelf bepalen wie wel of niet Nederlander is)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
sanre4l schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:44:
[...]

Er hing daar een Nederlandse vlag boven de demonstranten, die mensen hebben zelfs een bloempot naar beneden gegooid.
Ook heeft D66 in recente jaren in het buitenland campagne nog gehouden.
https://jongedemocraten.n...uitenland-met-eelco-keij/

Ook heeft in 2013 Minister Timmermans mee gedemonstreerd in Kiev tegen het bewind.
Oh onze normen en waarden, daar moeten wij voor op komen ja.
Dit is gewoon pure hypocrisie, alsof NL het wel mag doen in andere landen, maar andere landen niet in NL?
Laten we nou eens eerlijk zijn met zijn allen, dit gaat weer over de zogenaamde clash tussen 'het Westen' en de Islam.
En dat vind ik uitermate jammer.
Ben het helemaal met je eens dat Timmermans weg moet blijven met zijn gestook in de Oekraine. Hij is gewoon een trekpop van het grote geld. Walgelijk. Maar wat heeft Islam met de ruzie NL-Turkije te maken? Klopt, ik hoor de Turken wel elke keer "allahu akbar" roepen. Maar wat het er te mee maken heeft snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat Timmermans weg moet blijven met zijn gestook in de Oekraine. Hij is gewoon een trekpop van het grote geld. Walgelijk. Maar wat heeft Islam met de ruzie NL-Turkije te maken? Klopt, ik hoor de Turken wel elke keer "allahu akbar" roepen. Maar wat het er te mee maken heeft snap ik niet.
Helemaal in een land waar godsdienst ondergeschikt is aan de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat Timmermans weg moet blijven met zijn gestook in de Oekraine. Hij is gewoon een trekpop van het grote geld. Walgelijk. Maar wat heeft Islam met de ruzie NL-Turkije te maken? Klopt, ik hoor de Turken wel elke keer die kreten roepen. Maar wat het er te mee maken heeft snap ik niet.
Ik geloof dat het het totaalplaatje is. De opkomst van Wilders, het gedoe van PVDA en de onderzoeken naar moslim jongeren (met name turkse jongeren en turkse organisaties) en terrorisme, de beeldvorming van de media over de Islam, enzovoort.
Dan volgt er staatsgreep in hun vaderland, dan komt daar de zwaar gekleurde media coverage van Nederland (en het meeste van het Westen) ook nog eens bij.

Ik denk dat ze snel het gevoel krijgen van 'hey, wij zijn hier niet welkom', gepaard met een sterk (en terecht) vermoeden dat Nederland wilt dat Turkije faalt. In dit geval dan Erdogan, Maar wij vergeten dat hij gewoon democratisch verkozen is. Wij hebben daar als land helemaal niks over te zeggen of te willen.

In mijn optiek is het niet dat Turkije veel dingen doet om Nederland te provoceren, maar dat Nederland veel dingen doet om openlijk Turkije te provoceren. De werkelijke vraag is: waarom doet Nederland zoveel moeite om 1. Erdogan, 2. Turken, 3. Turkije, in een slecht daglicht te zetten.
Wij zijn degene die ons zo ontzettend veel bemoeien met Turkije en die overal een mening over moeten hebben. Erdogan is dictator, Erdogan is dit en dat. Hij is machtbelust.
Ik vind zijn reactie erg passend voor een land welk net een staatsgreep heeft geleden. Je houdt schoon schip, consolideert je krachten en zorgt weer voor stabiliteit.

edit: Ook vind ik het een beetje bizar dat wij als land officieel Netanyahu met de rode loper verwelkomen terwijl hij openlijk verdragen schendt maar wij niet 1/2 minister(s) van een geallieerd land kunnen toelaten. De hypocrisie van Nederland begint mij wel een beetje tot mijn nek te komen. }:O

[ Voor 7% gewijzigd door sanre4l op 12-03-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Streskip schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:56:
[...]

Helemaal in een land waar godsdienst ondergeschikt is aan de wet.
En dan te bedenken dat dat principe uit het midden oosten komt.
http://www.al-monitor.com...edom-minority-rights.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

sanre4l schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:05:
Ik vind zijn reactie erg passend voor een land welk net een staatsgreep heeft geleden. Je houdt schoon schip, consolideert je krachten en zorgt weer voor stabiliteit.
NIet als je daarmee dezelfde rechtsstaat om zeep helpt die je zegt te beschermen.

Dat vind ik ook het verschil met Timmermans. Wat mij betreft zijn mensenrechten niet cultuur relatief. Dus overal mag ter wereld mag je daarvoor opkomen. (Overigens had Oekraine wel hun haar recht gestaan om Timmermans niet toe te laten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
sanre4l schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:05:
[...]

Ik geloof dat het het totaalplaatje is. De opkomst van Wilders, het gedoe van PVDA en de onderzoeken naar moslim jongeren (met name turkse jongeren en turkse organisaties) en terrorisme, de beeldvorming van de media over de Islam, enzovoort.
Dan volgt er staatsgreep in hun vaderland, dan komt daar de zwaar gekleurde media coverage van Nederland (en het meeste van het Westen) ook nog eens bij.

Ik denk dat ze snel het gevoel krijgen van 'hey, wij zijn hier niet welkom', gepaard met een sterk (en terecht) vermoeden dat Nederland wilt dat Turkije faalt. In dit geval dan Erdogan, Maar wij vergeten dat hij gewoon democratisch verkozen is. Wij hebben daar als land helemaal niks over te zeggen of te willen.

In mijn optiek is het niet dat Turkije veel dingen doet om Nederland te provoceren, maar dat Nederland veel dingen doet om openlijk Turkije te provoceren. De werkelijke vraag is: waarom doet Nederland zoveel moeite om 1. Erdogan, 2. Turken, 3. Turkije, in een slecht daglicht te zetten.
Wij zijn degene die ons zo ontzettend veel bemoeien met Turkije en die overal een mening over moeten hebben. Erdogan is dictator, Erdogan is dit en dat. Hij is machtbelust.

edit: Ook vind ik het een beetje bizar dat wij als land officieel Netanyahu met de rode loper verwelkomen terwijl hij openlijk verdragen schendt maar wij niet 1/2 minister(s) van een geallieerd land kunnen toelaten. De hypocrisie van Nederland begint mij wel een beetje tot mijn nek te komen. }:O
Wat een ontzettend calimero verhaal.

Persvrijheid, oppositie, rechtsstaat, bescherming van minderheden (Gulenisten/Koerden), dit alles is in Turkije de laatste jaren onderhevig aan flinke inflatie. En dan is het benoemen, zorgen uiten en proberen te veranderen van al deze slechte trends "het doel van NL om Turkije in een slecht daglicht te zetten"? Volgens mij is dat reactionair op wat Turkije zélf allemaal onderneemt.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen daden en gedachten, draai het boeltje niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
Michielgb schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:13:
[...]

Wat een ontzettend calimero verhaal.

Persvrijheid, oppositie, rechtsstaat, bescherming van minderheden (Gulenisten/Koerden), dit alles is in Turkije de laatste jaren onderhevig aan flinke inflatie. En dan is het benoemen, zorgen uiten en proberen te veranderen van al deze slechte trends "het doel van NL om Turkije in een slecht daglicht te zetten"? Volgens mij is dat reactionair op wat Turkije zélf allemaal onderneemt.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen daden en gedachten, draai het boeltje niet om.
Oh ok, dus wij laten afgevaardigden van een land welk in ons ogen niet goed doet niet toe?
Grappig toch wel dat Netanyahu welkom was en er werd gezegd dat hij een gast was in ons land en zodoende gerespecteerd moet worden. Hypocrisie.
Ik denk dat de gekleurde mate waarmee wij rapporteerden over de coup in Turkije veel heeft gedaan voor Nederlandse beeldvorming.
Rechtsstaat is overigens open voor verandering en de wijzigingen die Erdogan voor heeft gesteld zijn onderhevig aan democratische besluiten. Wij hebben geen stem daarover, het turkse volk wel. Bijvoorbeeld dus het meer macht naar Erdogan.
So what als Nederland ze niet leuk vind?
Nogmaals, bescherming van minderheden, Palestina en Netanyahu?
Kijk als wij nou eens consistent zouden zijn in onze 'normen en waarden', dan zou ik het er gewoon niet mee eens zijn maar mijn mond houden. Het is de hypocrisie die mij echt de keel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Vraag: moet een buitenlandse minister die hier een bezoek wil plegen, officieel toestemming krijgen van de NL autoriteiten?

Vraag 2: hadden de 2 Turkse ministers officieel uitgelegd wat ze van plan waren (toespraak in besloten kring, parade/demontratie op straat/openbare bijeenkomst etc)?

Ik ben wel benieuwd wat de echte reden van de weigering is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
sanre4l schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Oh ok, dus wij laten afgevaardigden van een land welk in ons ogen niet goed doet niet toe?
Grappig toch wel dat Netanyahu welkom was en er werd gezegd dat hij een gast was in ons land en zodoende gerespecteerd moet worden. Hypocrisie.
Ik denk dat de gekleurde mate waarmee wij rapporteerden over de coup in Turkije veel heeft gedaan voor Nederlandse beeldvorming.
Rechtsstaat is overigens open voor verandering en de wijzigingen die Erdogan voor heeft gesteld zijn onderhevig aan democratische besluiten. Wij hebben geen stem daarover, het turkse volk wel. Bijvoorbeeld dus het meer macht naar Erdogan.
Kijk als wij nou eens consistent zouden zijn in onze 'normen en waarden', dan zou ik het er gewoon niet mee eens zijn maar mijn mond houden. Het is de hypocrisie die mij echt de keel uit komt.
Het enige wat ik kan zeggen is dat je enorm vast zit in je denkwijze in combinatie met flink wat drogredeneringen en het daarom totaal geen nut heeft om verder te discussiëren. Google alsjeblieft even op "whataboutisme" en "jijbak (ad hominem)" en kom dan terug om op een redelijk niveau te discussiëren. Oh, en als je toch bezig bent, zoek dan ook even "de tirannie van de meerderheid" op.

Als laatste wil je nog even meegeven dat argumenten van hypocieten ook juist kunnen zijn, ondanks hypocrisie. Stap even uit je emotie ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
sanre4l schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Wacht even, wat bedoel je precies met de gekleurde mate van rapportage over de poging tot staatsgreep in Turkije?

Laat ik het zo zeggen. Natuurlijk was het van hier uit makkelijker om van buiten af te kijken naar gebeurtenissen. De Turkse bevolking zat er midden in. Dat geeft niet enkel een ander beeld, het geeft een ander gevoel - er is verschil tussen in de soep zitten, en er naar kijken. Dat heeft effect op elk perspectief op andere wijze. Dat is menselijk.

Er was ook sprake van een heel ander soort observatie op kritieke punten. In Turkije zat men in de soep, gingen beeld en emotie razendsnel rond, wat heel makkelijk in de weg kan staan van het rondgaan van informatie. Ik kon prima begrijpen dat er onder dat soort omstandigheden vrijwel nul tijd was om even te pauzeren en eens te gaan kijken wat er gebeurt, wat klopt, wie waar wat doet en zo meer. In Nederland lag het tempo van ervaring van de soep een stuk lager. Logisch, in tegenstelling tot de Turkse bevolking zaten Nederlanders niet in de soep. Het is wel even anders als jij in de ketel op het vuur staat, of er naar kijkt.

Tot dusverre een aantal toch best belangrijke verschillen in perspectieven, elk met eigen effecten.

Maar goed, je zegt gekleurd, maar ik vraag me af of je het niet over iets anders hebt: het niet of niet genoeg ingaan op de ervaring en het gevoel van de Turkse bevolking bij het zien en ervaren van een poging tot staatsgreep.

Dit zijn toch twee verschillende zaken, en het verschil is heel belangrijk.

Als je zegt dat verslaggeving en/of journalistiek gekleurd waren, dan zeg je eigenlijk dat er hier een of andere agenda was om de gebeurtenissen en het verloop ervan in Turkije in een negatief daglicht te stellen.

Als je zegt dat de impact van een poging tot staatsgreep niet onderkend werd hier, dat is iets heel anders.

Ik kan eigenlijk niet zeggen dat media gekleurd waren. Integendeel, er was behoorlijke uitwisseling en toetsing van informatie. Niet enkel bij journalistiek, maar toen zelfs bij verslaggeving (en dat wil best wat zeggen). Ik kan wel zeggen dat Nederland in veel opzichten voorbij gegaan is aan die impact van poging tot staatsgreep.

Niet om met de vinger te wijzen, maar puur als observatie. Mensen zijn mensen, ze zijn niet perfect, en als iemand in de soep op het vuur staat beweegt hij heel anders dan wanneer je er niet in zit. Als die soep dan ook nog eens heel ver weg is, dan kijken mensen er überhaupt anders naar. Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar het is menselijk gedrag - we reageren op basis van wat we kennen uit kringen om ons heen in dicht contact. Wat verder daarbuiten staat is iets waar we minder op reageren. Niet dat de teneur er een was van "ach gut + schouders ophalen", dat was niet het geval. Maar het was een andere reactie dan de mensen hadden die op het vuur zelf stonden.

Maar let op, juist omdat men niet in de soep op het vuur stond, en omdat het tempo van ontwikkelingen op afstand lager ligt, was er meer ruimte om ontwikkelingen en mogelijke scenario's in perspectief te zetten, te controleren en informatie te wegen op basis van nut. Dat is vrij normaal, als iemand je iets verteld, dan controleer je het, anders neem je zomaar de verkeerde beslissing of zet jezelf voor schut als je het doorverteld.

Maar dat gaf - vanuit wat de luxe positie van externe observatie heet - wel een breder perspectief. Zo werd al snel duidelijk dat de poging tot staatsgreep wel heel erg weinig draagvlak had, opvallend weinig organisatie had, waar het precies uit bestond, met als resultaat meer vragen gericht op "wat komt hier na" en "wie heeft hier nut bij of gaat hier nut bij hebben". Als je in de hete soep zit kan ik me prima voorstellen dat dit koud overkomt. Maar het blijft wel gewoon verwerken van informatie na het zien van beeld en het controleren ervan. Dat was hier een stuk makkelijk dan daar. Dat is ook vrij logisch. Nederland stond niet op het vuur.

Goed, dat gaf wel een beeld waar toch moeilijke vragen bij op tafel kwamen. Er was al een ontwikkeling van verschuivingen in machtspolitiek binnen Turkije, er lagen al kwesties op tafel waar mensen zich toch vragen bij deden stellen, vervolgens zag men Erdogan en de AKP de situatie naar zich toetrekken. Dat bracht de vraag "wat gaat men met het aangekondigde streven naar meer macht doen". Nu ja, dat hakte er in Turkije logischerwijze in. Maar het is niet het beeld kleuren, het is zoeken naar wat komt nu. Vrij menselijk.

Mijn vraag is dan ook misschien wat nuchter, maar wel relevant. Is het punt echt gekleurd, of is het de kwestie missen van impact op de grond.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aangezien de discussie allang niet meer over de actuele gebeurtenissen van gisteravond/nacht gaat, sluit ik dit topic. De discussie kan hier verder:
Politieke situatie in Turkije en Turks-Europese relaties

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.