Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:50:
[...]

Ik heb mij er niet in verdiept maar een goede vriend van mij uit Duitsland heeft zelf 100% etnisch Turkse ouders maar hij zelf heeft alleen het Duitse paspoort - voor hem is simpelweg geen Turks paspoort aangevraagd. Het lijkt mij stug dat er een glazenbollen instantie in Turkije is die precies weet wie er een Turks paspoort toekomt tenzij aangegeven.
We raken zwaar off-topic omdat sommigen ongehinderd door enige kennis wat dingen roepen. Maar een nationaliteit krijg je niet pas door het hebben van een paspoort.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:55

NSG

Je weet niks!

[...]

Ik heb mij er niet in verdiept maar een goede vriend van mij uit Duitsland heeft zelf 100% etnisch Turkse ouders maar hij zelf heeft alleen het Duitse paspoort - voor hem is simpelweg geen Turks paspoort aangevraagd. Het lijkt mij stug dat er een glazenbollen instantie in Turkije is die precies weet wie er een Turks paspoort toekomt tenzij aangegeven.
Een paspoort is maar een papiertje hè. Ik heb zelf ook de Turkse en Nederlandse nationaliteit, maar geen paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:51:
[...]

We raken zwaar off-topic omdat sommigen ongehinderd door enige kennis wat dingen roepen. Maar een nationaliteit krijg je niet pas door het hebben van een paspoort.
Dat is wel waar het bij begint. Duidelijk kiezen voor - in dit geval - Duits nationaliteit en dus geen Turks paspoort aanvragen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:37

Yucon

*broem*

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Daarom ben ik ook blij dat er gisteren eens adequaat opgetreden werd. Om het onderliggende probleem aan te pakken zal je paal en perk moeten stellen aan de invloeden vanuit Turkije die deze parallelle samenleving van de Turken in Nederland al generatie op generatie in stand houden.
Ik ben best benieuwd welke wending die discussie over het onderliggende probleem gaat krijgen. Of dit incidentje nu wel of niet met een sisser afloopt is er ondertussen aardig wat duidelijk geworden.

Nooit te vroeg juichen, maar erdo kon wel eens te vroeg gepiekt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Jij vindt het zwaar off-topic, ik vind dat wel mee vallen.

Die turkse ministers waren hier niet geweest als er niet zoveel kiezers waren. En een deel van die kiezers heeft duidelijk aangetoond dat ze zich meer Turks dan Nederlands voelen.

Ik blijf erbij dat er een oplossing voor moet komen in de aanscherping van de Rijkswet op het Nederlanderschap.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:29:
Ik had hier eerder naar gegoogled en kon het eerlijk gezegd niet vinden.
Zonder tweede pas is het lastig in Turkije

Het geeft wel dergelijk problemen. Ze dat zomaar afnemen (meestal gebaseerd op onderbuiksgevoelens)is imo geen goed plan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

O vast. Maar dan heeft hij nog steeds de Turkse nationaliteit. Net zoals er vele nederlands zijn zonder paspoort, maar wel gewoon de nederlandse nationaliteit hebben.

En als ik dan, als ik naar familie ga, wel alle nadelen van de nationaliteit heb, maar niet de voordelen omdat ik dat paspoort niet heb, zou ik dat paspoort ook aanvragen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 13:32

Kid Buu

Huh, Pietje?

NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:52:
[...]

Een paspoort is maar een papiertje hè. Ik heb zelf ook de Turkse en Nederlandse nationaliteit, maar geen paspoort.
Wat hij mij vertelde was dat hij niet stemgerechtigd is in Turkije. Geldt dat voor jou ook?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Feit is gewoon dat dit geheel flink uit de hand dreigt te lopen, en als er vanavond weer ''rellen'' zullen komen zal de situatie enkel nog maar verder uit de hand lopen tot het helemaal niet meer te houden is.

Verder over het wonen is een ander land, en werken. Ik ben nu ook buitenlander.
Ik woon in Duitsland, maar pas mij hier gewoon aan aan alles.
Manier van werken, Manier van omgang, Manier van levensstijl, gewoon het gehele plaatje.
Daartegen zie ik nu dat de Turken in Nederland dit niet doen.

Verkiezingen in Nederland neem ik niet deel aan.
Ik werk en woon nu hier in Duitsland. Heb dus een zekere afstand van Nederland genomen.
Mijn Vakantie bestemming zal ook niet Nederland zijn maar Noorwegen, Oostenrijk of wat dan ook.

Vergelijk dit eens met de jaarlijks massa vakantieverhuizing richting Turkije.

Puntje bij Paaltje, Ik neem ondanks Nederlands Nationaliteit het Duitse levenswijze aan.
Hetzij tijdens de WK en EK :+
Als Duitsland wint en Nederland verliest ben ik voor Duitsland, Als Nederland wint en Duitsland verliest ben ik voor Nederland :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:29:
[...]

Ik had hier eerder naar gegoogled en kon het eerlijk gezegd niet vinden. Dus ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat, hoewel er overal staat dat er veel jongeren waren, ik gisteren eigenlijk ook best wel veel oudere mensen zag op dat plein. Ik weet niet wat de verhouding was maar het waren zeker niet alleen maar jongeren. Di ehebben wel hun roots hier maar gaan wel altijd op vakantie daar, hebben aangetrouwde geboren turken in de familie en natuurlijk hun grootouders daar. Dus dat is toch iets om over na te denken. Die binding is niet zo vreemd. Ook vind ik nog steeds dat de groep vrij klein was, ook hetprotest in west waarover eerder werd bericht was een handjevol mensen. Waarschijnlijk hadden die niets beters te doen. Laat lekker uitrazen.
Helemaal mee eens,in Duitland kwam er nog geen 1000 man op af waar 3.000.000 turken wonen.
Zo populair is die Erdogan nog niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

fast-server schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Wat ik gisteren gezien heb in Rotterdam waren geen Nederlanders, het zijn in eerste instantie Turken en ze hebben toevallig ook een Nederlands paspoort.

Als het zou uitmonden in een oorlog tussen Nederland en Turkije denk je dat de mensen die gisteren in Rotterdam stonden vol trots naast hun mede "Nederlanders" tegen Turkije zouden vechten?

Laat me niet lachen, we weten allemaal aan welke kant ze staan en daarom mag er ook met 2 maten gemeten worden naar mijn mening.
Om in te gaan op je oorlogsscenario. Ik denk dat het in die situatie het goed recht is van mensen met een dubbele nationaliteit om danwel onpartijdig te blijven, danwel partij te kiezen voor één van de twee. Ik denk dat een mooie parallel is de situatie waarin je ouders scheiden.

Volgens Wikipedia zijn er 500.000 Turken in Nederland. De schattingen van het aantal demonstranten gisteren in Rotterdam liggen voor zover ik weet rond de 1.500. Dat is 0.3%. Zelfs al zou de meerderheid van de mensen met dubbele nationaliteit voor Turkije kiezen, dan durf ik te wedden dat er ook een flink gedeelte is die dat niet zou doen. Het zal ook afhangen van het proces daarnaartoe. Net als bij een scheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

gambieter schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:54:
[...]

[...]

Zonder tweede pas is het lastig in Turkije

Het geeft wel dergelijk problemen. Ze dat zomaar afnemen (meestal gebaseerd op onderbuiksgevoelens)is imo geen goed plan.
Het is voor nederland ook lastig en geeft wel degelijk problemen dat hier wel mensen met een tweede paspoort wonen. Althans op de wijze zoals het nu gaat. Dat gedoe van gisteravond heeft weinig met nederlandse onderbuikgevoelens te maken.. kom zeg, het leek wel een aflevering van south park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:55:
[...]

Wat hij mij vertelde was dat hij niet stemgerechtigd is in Turkije. Geldt dat voor jou ook?
Hoe weet hij dat? Heeft hij zich gewend tot de Turkse ambassade en dat uit laten zoeken?
Of neemt hij dat aan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:48:
[...]

Het recht van die ouders is ook twijfelachtig. Jus sanquinis kun je niks aan doen, een Turks paspoort aanvragen wel.
Je kunt ook een Turkse identiteit hebben zonder een paspoort ;) Ik heb geen Turkse paspoort, maar wel een Turkse identiteit... Na dit soort taferelen begint ik me toch wel af te vragen of ik wel of niet mijn Turkse identiteit ga opzeggen. Als Erdo aan de macht komt dan ben ik bang dat ik het maar moet opgeven. Ik wil niet geassocieerd worden met dat soort mensen. Iemand die voor 100gram pasta en 100gram kolen zijn/haar stem oftewel zijn/haar land verkoopt is niet mijn familie noch mijn volk. Maar als ik sommige mensen hoor is dat het opzeggen van identiteit toch wel wat moeilijker is dan gedacht. Het is voor mij op dit moment makkelijker om naar Turkije heen en terug te komen voor vakantie. Echt enige 'voordeel' die ik op dit moment heb :+ .

Ik heb ook geen zin om naar dienstplicht te gaan om als kannonvlees te dienen voor Erdogan. Terwijl zijn zonen allemaal vrij zijn om niet naar dienstplicht te gaan, zoals alle zonen van AKP-leden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:40:
[...]

Sorry maar nee, dit keer ben ik het nou 's niet met je eens. Dit heeft wat mij betreft aangetoond dat we blijkbaar een bepaalde groep mensen hier hebben wonen die zich een stuk meer met Turkije identificeren dan met Nederland.
Ik ben er echt niet een van "Alle buitenlanders het land uit!" of "alle moslims moeten weg!" totaal niet. Maar ik ben nu wel van "kies!" Kies of je bij Nederland wil horen of niet. Blijkbaar is er een groep mensen die, ondanks nederlandse wetgeving, toch in staat is om dubbele nationalieit te hebben. Voor zover ik de Nederlanndse wet begijp is dat reden genoeg om de Nederlandse nationaliteit in te trekken. Dat lijkt mij voor deze mensen een prima idee aangezien ze zich meer met Turkjije lijken te identificeren.
Ja, dat is zeer zeker een aspect van dit alles. Maar ook dat is menselijk gedrag. In de tijden van de steenkolenmijnen waren er ooit rellen in een Oostelijke Mijnstreek omdat er groepen waren (economische migranten, uit andere delen van het land nota bene) die niet naar de juiste kerk gingen, maar eigen diensten hadden waar er geen beelden en symbolen binnen aanwezig waren. "Heiligschennis. Verraad. Weg ermee. Doe normaal man. Rot op. Dat zijn anderen, die zijn anders. Die jeugd van het is slecht. De hele groep is slecht." De kretologie was exact hetzelfde als tegenwoordig. En ook toen maakten er mensen mooi weer met mooie praat, en graaiden zich rijk aan mensen die ze boos hielden. En ook toen waren het de uitzonderingen op de regel die escalaties deden inzetten.

Ik wijs er maar even op, omdat het allemaal niet binair is. Zoeken we scenario's van zwart/wit opties dan komen we eigenlijk altijd van een koude kermis thuis omdat het leven nu eenmaal zo niet is.

We zullen er dus slimmer in moeten leren te zijn. Daar zitten zeker verkenningen voor sanctiemechanismen bij, maar je zal net zo hard moeten inzetten op stimuli van andere aard. Ook hier is het niet één van de twee, zogezegd, maar is het navigeren in een heel complexe serie uitdagingen.

Mijn punt hierbij is dat we eigenlijk onszelf moeten dwingen om wat minder emotie te laten heersen, en wat meer nuchter te zijn. Een stapje opzij, en soms is een stap terug ook twee stappen vooruit.

We hebben ingebouwde gedragsmatige reflexen die ons ooit heel erg van dienst waren toen we nog op de savanne en tussen de bomen leefden. We zijn nog lang niet geëvolueerd voor de complexe systemen die we met beschaving scheppen. Niet zo slecht om daar eens stil bij te staan.

Enfin, we hebben hoe dan ook keuzes te maken. Ik zie liever rustige uitwisseling op nuttige wijze, om zo beter te komen tot zowel productieve maatregelen als effectieve sanctiemodellen. Het is veel te makkelijk om ons te laten verleiden om op een zelfde manier tekeer te gaan als wat Erdogan in essentie doet.

Misschien gaat het wat ver, maar ik gaf het vannacht al aan. Dit weekend is voor alle Nederlanders in de aanloop naar verkiezingen, en met terugblik op alle veranderingen en verschuivingen van de afgelopen tien tot twaalf jaar een behoorlijke spiegel. We hebben even gezien hoe het uitziet wanneer mensen zich enkel laten leiden vanuit emotionele basis van beeldvorming - ongeacht logica van redenatie of argument, puur op die basis. We hebben het beeld gezien van wat populisme schept.

Mijn hoop is dat we daar toch een beetje van geschrokken zijn, en wat meer geneigd zijn om na te denken over eigen gedrag volgend op dit incident. We kunnen dezelfde deuren openzetten zoals Erdogan dat ooit deed (hij is hier niet vorige week mee begonnen of zo). Of we kijken naar wat de effecten daarvan zijn, en ons achter het oor krabben. We kunnen kijken naar welke deuren we zelf opengezet hebben, of gesloten hebben gelaten, en daar hetzelfde bij doen. En dan hup open vizier, en schouders eronder.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:53:
Jij vindt het zwaar off-topic, ik vind dat wel mee vallen.
Als we de basics van het geldend recht en het verschil tussen een paspoort en een nationaliteit moeten gaan uitleggen...
Die turkse ministers waren hier niet geweest als er niet zoveel kiezers waren. En een deel van die kiezers heeft duidelijk aangetoond dat ze zich meer Turks dan Nederlands voelen.

Ik blijf erbij dat er een oplossing voor moet komen in de aanscherping van de Rijkswet op het Nederlanderschap.
In Nederland hebben we niets te zeggen over wie de Turkse nationaliteit krijgt of over wie stemgerechtigd is. Als Turkije iemand als een van haar onderdanen ziet en de Turkse nationaliteit toekent hoeft niemand daarvoor Nederland (en natuurlijk ook even alle andere landen) van op de hoogte te stellen of toestemming te vragen. Je wilt dus een wet aanpassen om iets te verbieden waar je geen weet of invloed op hebt. Nog even los van de vraag of turken dan beter zouden integreren met maar 1 nationaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04
Als je het allemaal even laat bezinken is het best opvallend dat Erdogan vandaag alleen wat geschreeuwd heeft. Natuurlijk gaat hij los als een 'Trump on steroids' maar inhoudelijk is er helemaal niets gebeurd. Geen diplomatieke stappen, geen economische maatregelen, etc.

Zou het kunnen dat de Turken dit echt niet hebben zien aankomen? Dachten dat ze gewoon hun zin wel zouden krijgen, mooie beelden van duizenden juichende Turken in Rotterdam bij een toespraak van een minister en machteloze Nederlandse autoriteiten. Beelden die zouden bewijzen dat Turkije overal waar Turken wonen de baas is, die slappe Europeanen inferieur aan de wil van de Turk.

En toen kwam de DSI, patsstelling, harde rode lijn en uiteindelijk toch met de staart tussen de benen verdwenen. Wat nu? Heeft hij nog wel machtsmiddelen of kan hij alleen maar schelden en laten we als de 'verstandigste' hem voorlopig gewoon in zijn eigen sop gaar koken...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:00:
Als je het allemaal even laat bezinken is het best opvallend dat Erdogan vandaag alleen wat geschreeuwd heeft. Natuurlijk gaat hij los als een 'Trump on steroids' maar inhoudelijk is er helemaal niets gebeurd. Geen diplomatieke stappen, geen economische maatregelen, etc.

Zou het kunnen dat de Turken dit echt niet hebben zien aankomen? Dachten dat ze gewoon hun zin wel zouden krijgen, mooie beelden van duizenden juichende Turken in Rotterdam bij een toespraak van een minister en machteloze Nederlandse autoriteiten. Beelden die zouden bewijzen dat Turkije overal waar Turken wonen de baas is, die slappe Europeanen inferieur aan de wil van de Turk.

En toen kwam de DSI, patsstelling, harde rode lijn en uiteindelijk toch met de staart tussen de benen verdwenen. Wat nu? Heeft hij nog wel machtsmiddelen of kan hij alleen maar schelden en laten we als de 'verstandigste' hem voorlopig gewoon in zijn eigen sop gaar koken...
Diplomatieke gevolgen zijn er wel ivm de ambassadeur die daar niet mag komen, maar als dat alles is, dan is Erdogan niet meer dan een gillende keukenmeid :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:55:
[...]

Ik heb wel een Turkse identiteitskaart met een baby foto (lol), dat is voldoende om mee te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat info van Telegraaf.nl.

Opnieuw broeit het onder Nederturken
http://www.telegraaf.nl/b..._onder_Nederturken__.html

Turkse demonstranten nemen Dam in
http://www.telegraaf.nl/t...anten_nemen_Dam_in__.html

Dan nog de twitterblogs van telegraaf.nl dat ook geen vrolijk nieuws brengt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Snap het nu. Voor Erdo is dit win/win.

Als hij "gewonnen" had (in jouw termen) wat dat winst geweest.
De huidige situatie is voor hem ook pure winst. Puur voor binnenlands gebruik (net zoals onze weigering van de minister in de eerste plaats overigens) is het goud waard.

Hij hoopt op een reactie zoals deze. Vooral in een land waar alle media gecontroleerd worden en je dit geweldig kunt framen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat de Turken dit echt niet hebben zien aankomen?
Dat geloof je toch niet oprecht?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:02:
Wat info van Telegraaf.nl.

Opnieuw broeit het onder Nederturken
http://www.telegraaf.nl/b..._onder_Nederturken__.html

Turkse demonstranten nemen Dam in
http://www.telegraaf.nl/t...anten_nemen_Dam_in__.html

Dan nog de twitterblogs van telegraaf.nl dat ook geen vrolijk nieuws brengt,
Traditioneel tendenties. Eerdere foto's hier hebben laten zien hoe klein dat plukje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Hoe weet hij dat? Heeft hij zich gewend tot de Turkse ambassade en dat uit laten zoeken?
Of neemt hij dat aan?
Een turkse maat van mij heeft een paar jaar terug nog een paspoort in Rotterdam moeten halen om te kunnen stemmen. Was volgens hem echt nodig. En die hecht daar veel waarde aan. De NL verkiezingen interesseren hem niet.

[ Voor 9% gewijzigd door kobus71 op 12-03-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Of neemt hij dat aan?
Hij is nooit aangegeven bij een Turkse instantie - dus nogmaals - hoe kan hij de Turkse nationaliteit dan dragen als Turkije niet eens weet van heeft dat hij bestaat?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:56:
Feit is gewoon dat dit geheel flink uit de hand dreigt te lopen, en als er vanavond weer ''rellen'' zullen komen zal de situatie enkel nog maar verder uit de hand lopen tot het helemaal niet meer te houden is.
Waarom denk je dit? Tot nu toe is het hoogstens een schoorsteenbrandje en geen uitslaande brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Hij is nooit aangegeven bij een Turkse instantie - dus nogmaals - hoe kan hij de Turkse nationaliteit dan dragen als Turkije niet eens weet van heeft dat hij bestaat?
uittreksel bevolkingsregister opsturen met BSN nummer is voldoende lijkt mij.
Denk zelfde geld voor migratie naar Duitsland van Nederland uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:08:
[...]

Waarom denk je dit? Tot nu toe is het hoogstens een schoorsteenbrandje en geen uitslaande brand.
Die taal van Erdogan kan ik geen schoorsteen brandje meer noemen. Wij, en de NL regering zou het ook niet moeten accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:09:
Die taal van Erdogan kan ik geen schoorsteen brandje meer noemen. Wij, en de NL regering zou het ook niet moeten accepteren.
Woorden zijn woorden en woorden zijn goedkoop. We laten ons toch niet van slag brengen door een grote mond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Ik heb wel een Turkse identiteitskaart met een baby foto (lol), dat is voldoende om mee te stemmen.
Zijn je vingerafdrukken eigenlijk ook bij de turkse overheid bekend? Zo niet zou in theorie(!) het aannemen van een nederlandse naam dus een oplossing kunnen zijn als iemand het echt zou willen. Maar als die afdrukken al opgeslagen liggen heeft dat ook niet veel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Een turkse maat van mij heeft een paar jaar terug nog een paspoort in Rotterdam moeten halen om te kunnen stemmen. Was volgens hem echt nodig.
Zeggen dat je niet stemgerechtigd bent, is iets anders als niet kunnen stemmen omdat je geen ID hebt. Als ik woensdag mijn ID niet kan vinden, kan ik ook niet stemmen, maar ben ik nog wel stemgerechtigd
Zolang hij niet met de Turkse overheid in aanraking komt, kan dat volhouden. Maar zodra dat wel het geval is, kan dat toch anders komen te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Tja, het is voor Erdogan's doelstellingen - en die intern voor hem - een win/win. Zijn focus was en is dat referendum, maar we mogen best eerlijk zijn .. het maakt niets uit wat er ergens gebeurd, of dat er überhaupt ergens iets gebeurd wat handig is voor beeldvorming, mensen die uit zijn op macht slagen er altijd in om dat op de ene of de andere wijze te bereiken zolang bevolking in loopgraven van emotie en beeld zit.

Teken aan de wand voor eigen land, zogezegd.

Maar, goed opgemerkt, Erdogan kan eigenlijk ook niet meer dan dit. Hij kan maar heel moeilijk eigen land nog meer beschadigen, hij kan nauwelijks nog enig economisch risico nemen.

Mijn inschatting is misschien een gradatie erger, namelijk dat daar de blik zo zeer naar binnen gericht zit dat er geen mogelijkheid was om effectief scenario's in te schatten. Enkel om ze te zekeren, zoals men het altijd thuis doet. In dit opzicht zijn er dit weekend op veel plaatsen schellen van ogen gevallen. Een regering van een land verbonden in verdragsafspraken wat niet langer in staat is om van perspectief te wisselen, dat is een instabiel scenario. Dan volgt een heel andere blik erop, en een subtiele maar diepe verschuiving in verschillende omgang met regering en politiek versus economie en bevolking. De termijneffecten daarvan zijn voor Erdogan niet bijster positief.

In interessante opzichten heeft hij zichzelf een rekening gegeven die op gegeven moment gaat thuiskomen, dat heeft de geschiedkundige gewoonte om aan te komen op moment waar autoritarisme het niet kan dragen.

Enfin, dat is allemaal niet hier en nu. Ik heb het eerder gezegd, het enige relevante voor ons hier en nu is hoe gedragen wij ons, hoe gaan we nu met praktische vragen en uitdagingen om. Laat iemand anders maar doordraven, doorslaan, ophitsen en happen. Voor ons heeft het geen nut om die arena te betreden, of dat gedrag te volgen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat schoorsteenbrandjes moeilijk te blussen zijn als ze eenmaal begonnen zijn met branden. dus dat onder controle krijgen is wat uitdagender.

En begon het gisteren niet ook rustig, met een kleine optocht?
tot er een ontelbaar hoeveelheid huis hield?

Nu er weer een dag voorbij is en er meer brandstof is bijgegoten van beide kanten zal en kan het niet anders dat het allemaal wat heftiger word.
de vraag alleen, waar houd het op en waar stopt het?
en zal alles weer het oude kunnen worden, of zullen we ermee gebukt door het leven moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:09:
[...]

uittreksel bevolkingsregister opsturen met BSN nummer is voldoende lijkt mij.
Denk zelfde geld voor migratie naar Duitsland van Nederland uit.
Hij zal op die manier vast die nationaliteit nog kunnen aannemen ja - mijn punt was dat er gezegd werd dat iedereen bij geboorte ook gelijk de Turkse nationaliteit er bij cadeau krijgt; dat is bij hem dus niet het geval geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

De Turkse wet geeft hem die nationaliteit. Net zoals de Nederlandse wet op het Nederlandschap die ik quotte. Daar staat ook niet in dat je eerst een stempeltje moet halen voordat het voor het echie telt.
[...]

Sensatie, velen vonden de vuist tegen Turkije en het verdedigen van de Nederlandse trots gisteren wel tof, en lijken op zoek naar een reden een tandje bij te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zolang die relschoppers weten (en dat weten ze zéér goed) dat nadat ze opgepakt zijn, paar uurtjes later weer vrolijk buiten staan, gaan die gewoon vrolijk verder met demonstreren...euhhh rellen

Menig van deze knapen lachen zich 3x rot om de Rechtspraak/Straffen hier in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 12-03-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:12:
[...]

Hij zal op die manier vast die nationaliteit nog kunnen aannemen ja - mijn punt was dat er gezegd werd dat iedereen bij geboorte ook gelijk de Turkse nationaliteit er bij cadeau krijgt; dat is bij hem dus niet het geval geweest.
Jawel.. Alleen hij weet het niet / doet er geen beroep op.

Op het moment dat ik 2 nationaliteiten heb, mag ik ten opzichte van 3de landen, zelf kiezen op welke nationaliteit ik me beroep. Uitzondering zijn de landen waarvan je de nationaliteit hebt. Ten opzichte van dat land kun je je NIET beroepen op de nationaliteit die je kiest. Als hij dus in Turkije is, zal deze hem als Turk beschouwen, ook als is dat volgens hem niet zo.

Als hij nimmer nooit naar Turkije gaat, is er dus geen probleem (tenzij Turkije zijn macht gaat uitbreiden, dan kunnen meer landen een probleem gaan vormen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:12:
En begon het gisteren niet ook rustig, met een kleine optocht?
tot er een ontelbaar hoeveelheid huis hield?
Je bedoelt dat incidentje bij het consulaat? Een klein clubje haastig opgetrommelde demonstranten die ongemakkelijk tegenover een linie ME stond? Een gegooid leeg Cola-flesje?

Als we daar al van onder de indruk raken is het einde zoek. Dit is internationale politiek, geen disco-avond in Gammeleveen.
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:13:
Sensatie, velen vonden de vuist tegen Turkije en het verdedigen van de Nederlandse trots gisteren wel tof, en lijken op zoek naar een reden een tandje bij te zetten.
Ja, men gaat wellicht aan Nederlandse kant verhaal halen. Daar heb je een punt.
Geert1976 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:14:
Menig van deze knapen lachen zich 3x rot om de Rechtspraak/Straffen hier in NL.
Dat is ook altijd hetzelfde tendentieuze verhaal. Nederland heeft binnen Europa één van de zwaarste strafregimes, hoe populair het ook is te doen alsof dat niet zo is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kobus71
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:13:
[...]

[...]

Ik heb geen Nlers zien lopen gehuld in NL vlaggen roepend "god is groot" Ook geen plunderende Nlers of rellende. En wat is er mis als NL eens opkomt voor de waarden en normen waar we voor staan? Ik vind dat juist goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:16:
[...]

Je bedoelt dat incidentje bij het consulaat? Een klein clubje haastig opgetrommelde demonstranten die ongemakkelijk tegenover een linie ME stond? Een gegooid leeg Cola-flesje?

Als we daar al van onder de indruk raken is het einde zoek. Dit is internationale politiek, geen disco-avond in Gammeleveen.

[...]

Ja, men gaat wellicht aan Nederlandse kant verhaal halen. Daar heb je een punt.

[...]

Dat is ook altijd hetzelfde tendentieuze verhaal. Nederland heeft binnen Europa één van de zwaarste strafregimes, hoe populair het ook is te doen alsof dat niet zo is.
heb je de beelden wel bekeken? er zal heus wel ergens een colaflesje gegooid zijn, maar daar bleef het niet bij, Straatborden, meubels, dranghekken, fietsen gesloopt, ruiten gesneuveld. 7? demonstranten en een agent gewond. dat komt niet van een leeg colaflesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[b]Camacha schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:16:[/

[...]

Je hebt gelijk, Bureau Halt projectjes van 40 uur schoffelen... is ook niet niks voor deze knapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ik mag hopen dat Erdogan wel nagedacht heeft over de verschillende scenario's.

Maar het klinkt plausibel, want wees eerlijk. Wie van de Nederlanders heeft dit zien aankomen? In eerste instantie was het standpunt van het kabinet duidelijk dat ze niet de macht hadden om in te grijpen. Dat veranderde niet veel met het schattige publieke spreken van kabinetsleden over het potentieel aandragen van brandveiligheid etcetera.

Maar voor mij kwam in elk geval voor mij het intrekken van de landingsrechten als een echte verrassing gisterenochtend. Toen die koers eenmaal was ingezet escaleerde het natuurlijk snel. Maar wie van de Nederlanders had deze uitkomst eergisteren voorspeld? Ik denk nagenoeg niemand, dus Erdogan wellicht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:19:
[...]

heb je de beelden wel bekeken? er zal heus wel ergens een colaflesje gegooid zijn, maar daar bleef het niet bij, Straatborden, meubels, dranghekken, fietsen gesloopt, ruiten gesneuveld. 7? demonstranten en een agent gewond. dat komt niet van een leeg colaflesje
Om het met de uitspraak van een kind op het gemeenschapscentrum vandaag te zeggen: "peanuts". En daar moet ik het joch gelijk in geven. Ook al heeft hij weinig perspectief in hoe het in verleden maar al te vaak veel erger was. Hij had meer instinctief inzicht in wat prioriteit zou moeten zijn: "kan ik wel met X praten en spelen nu nog?"

Ja, natuurlijk. Juist. Haal je ouders en neem ze mee naar haar ouders.

Even heel serieus, als we ons laten leiden door beeld en saus van emotie, dan doen we precies wat Erdogan doet. Of dat nou slim is? Nee, wat krijg je dan? Toestanden zoals Erdogan het wil. Geeft dat mensen ruimte voor eigen werk, leven en beheersing ervan? Nee. Integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb geen Nlers zien lopen gehuld in NL vlaggen roepend "god is groot" Ook geen plunderende Nlers of rellende. En wat is er mis als NL eens opkomt voor de waarden en normen waar we voor staan? Ik vind dat juist goed.
Ik vond de 'vuist' gisteren ook een verfrissend staaltje diplomatie. Maar we moeten het niet groter maken dan dat. Sommigen hebben gisteren bloed geroken en schreeuwen nu bij iedere Turk die ze met een vlaggetje zien om meer daadkrachtige acties. Terwijl het gewoon onbenullige naweeën zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:50:
[...]

Wat zou Duitsland volgens jou moeten doen?
Kijk, in dit Duitse artikel staat de (volgens mij verkeerde) houding van "verlaag je niet tot hun niveau". Iets dat past bij de "verlichte" moderne westerse mens en waar de rede voorop staat.

Maar zo werkt dat niet met iemand als erdogan. Op een bepaald moment moet je ballen tonen.

Of uit de comments:

'Ausgerechnet die Liberalen vertrauen der Freiheit nicht.'

Falsch. Sie vertrauen denen nicht, die die Freiheit abschaffen wollen. Und das ist gut so.

Freiheit ist kein übersinnliches, göttliches Konstrukt, das über unser aller Köpfe schwebt. Sie ist ein menschengemachter Wert, der erst erkämpft werden musste. Und jetzt nötigenfalls wieder verteidigt werden muss.

En:

Schweiz, Niederlande und Österreich, sie alle untersagten den türkischen Ministern die Hetzreden in ihren Ländern.
Nur Deutschland hat mal wieder keine Eier. Man kann es natürlich auch schönreden, wie in diesem Artikel hier, aber es ist und bleibt Feigheit.

Verder nog een interessant artikel:
http://www.volkskrant.nl/...d13738bbdda283222c981ba0c

[ Voor 15% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 12-03-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:18:
Normen en waarden zijn een verzinsel van de christelijke partijen. Nederland is in één ding goed - iedereen zoveel mogelijk zijn eigen ding laten doen. Het opdringen van de eigen normen valt eigenlijk alleen maar nostalgisme te noemen.

Wacht overigens maar een paar dagen - dikke kans rechts Nederland van zich laat horen. Ik meen me te herinneren dat niet heel lang geleden een demonstratie in Utrecht uit de hand liep en een latere demonstratie daarom tot-en-met beveiligd was. Niet?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:19:
Dat klinkt als de standaard oogst van een protest in Den Haag, zoals ze 365 dagen per jaar te zien zijn. Vergeet niet dat die jongens daar ook wel van wanten weten, die kijken niet op een provocatie meer of minder. Den Haag is uiteraard ook de protesthoofdstad. Zeg maar gerust dat je daar met experts te maken hebt.
Geert1976 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:21:
Je hebt gelijk, Bureau Halt projectjes van 40 uur schoffelen... is ook niet niks voor deze knapen
Dat klinkt inderdaad lekker - we doen praktisch niets. Statistisch gezien klopt dat echter van geen kant. Tijd om af te rekenen met die populistische leugen. Al is de onderbuik niet zo van de feiten - dat is het probleem ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:09:
[...]

Schelden doet geen pijn. Vooral niet in de internationale betrekkingen. En dat is het toneel waar dit stuk zich afspeelt.

Wat stel je voor? F16 de lucht in en platbombarderen? Ram jij iedereen ook in elkaar die jou een klootzak vindt of noemt? Als iedereen zo zou reageren dan bestond de aardbol al niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Yucon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:10:
[...]

Zijn je vingerafdrukken eigenlijk ook bij de turkse overheid bekend? Zo niet zou in theorie(!) het aannemen van een nederlandse naam dus een oplossing kunnen zijn als iemand het echt zou willen. Maar als die afdrukken al opgeslagen liggen heeft dat ook niet veel zin.
Turkije is recentelijk, stapsgewijs begonnen met introductue van nieuwe identiteitskaarten. Hiervoor is de afgifte van een vingerafdruk (volgens mij zelfs je hele hand) verplicht en de gedachte is dat je de pas al je andere pasjes gaat vervangen. Dus naast identificatie, is het ook je "OV chipkaart", verzekeringspas en ik dacht zelf bankpas gelezen te hebben. Dus dag privacy.

Maar ik heb zelf een simpel papiertje dat gelamineerd is, dat is al tig jaar zo in Turkije en daar is geen vingerafdruk voor nodig. Hoe dat bij de aanvraag bij paspoorten gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:50

SomerenV

It's something!

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:45:
Omdat die landen (b.v. Turkije, maar ook Marokko) veel en veel te veel belangen hebben om dit lijntje op te geven. Er gaat een veelvoud van geld door dit geintje terug naar deze landen van herkomst. Kortom deze landen gaan daaraan niet meewerken. En zolang die landen erop blijven staan dat jij een bepaald nationaliteit hebt, ga je dat niet veranderen.
Maar het is toch te gek voor worden dat een ander land kan beslissen of iemand wel of niet een nationaliteit krijgt? Ik blijf erbij dat iemand die in land X geboren wordt ook die nationaliteit moet dragen als enige nationaliteit. Misschien dat je uitzonderingen kunt maken voor mensen die heel veel reizen tussen twee landen (voor werk bijvoorbeeld) maar in de basis zou één nationaliteit overal ter wereld de norm moeten zijn.
NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:50:
[...]

Ja, misschien wel. Maar andersom verschilt het niet zo veel. Als je als Nederlander al tig jaar in Turkije woont en een kind krijgt, dan krijgt het kind ook de Nederlandse nationaliteit: https://ind.nl/nederlande...eboorte-of-erkenning.aspx
Dan mogen ze dat van mij ook afschaffen. Binnen de eigen grenzen tegen een dubbele nationaliteit zijn maar buiten de eigen grenzen wel hetzelfde geintje flikken. Beetje hypocriet. Direct de nationaliteit aannemen van een van de ouders vind ik hoe dan ook vreemd. Stel, ik vertrek naar Duitsland omdat het daar beter is. Beter qua werkvoorziening, betere lonen, betere scholen voor eventuele kinderen, betere sociale stelsers, etc. (ik zeg niet dat dit zo is, maar stel dat). Waarom zou ik dan nog mijn Nederlandse nationaliteit willen behouden? Dat ik vanaf dat moment de Duitse nationaliteit aanneem wil niet zeggen dat ik mijn wortels plots weggooi. Echter, als ik ergens anders ga wonen dan ga ik niet mijn manier van leven uit het andere land meenemen. Ander land = andere normen & waarden en daar zou ik dan naar proberen te leven. Al komt dit denk ik meer omdat Europeanen over het algemeen een minder sterk nationalistisch gevoel hebben dan landen zoals Turkije.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JAHRASTAFARI schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:26:
[...]
kijk, in dit artikel staat de (volgens mij verkeerde) houding van "verlaag je niet tot hun niveau". Maar zo werkt dat niet. Op een bepaald moment moet je ballen tonen.

Of uit de comments:

Falsch. Sie vertrauen denen nicht, die die Freiheit abschaffen wollen. Und das ist gut so.

Freiheit ist kein übersinnliches, göttliches Konstrukt, das über unser aller Köpfe schwebt. Sie ist ein menschengemachter Wert, der erst erkämpft werden musste. Und jetzt nötigenfalls wieder verteidigt werden muss.

Verder nog interessant:
http://www.volkskrant.nl/...d13738bbdda283222c981ba0c
Dus wat moet Duitsland nou doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04
Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:11:
Mijn inschatting is misschien een gradatie erger, namelijk dat daar de blik zo zeer naar binnen gericht zit dat er geen mogelijkheid was om effectief scenario's in te schatten.
Andersom kan je ook redeneren dat de reactie van de Nederlandse regering surrealistisch is: bijna niemand had zich vooraf kunnen voorstellen dat men echt bereid zou zijn geweest de poot stijf te houden, Nederland het land van 'de boel bij elkaar houden' die een anti-terreur eenheid inzet tegen een buitenlandse minister.

Denk dat Erdogan net zo verrast is als wij hier, hij noemde ons vandaag een "bananenrepubliek". Na alle eerdere beschuldigingen van zijn kant klinkt dat best wel schattig... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:26:
Of uit de comments:

Met alle respect, maar vrijheid die niet de mogelijkheid biedt tegen die vrijheid te zijn is geen vrijheid. Nergens is intrinsiek vastgelegd dat er vrijheid moet zijn. Die bestaat slechts omdat deze (gelukkig) steeds breed gedragen is. Vrijheid is er omdat wij die waard vinden, niet omdat hij er intrinsiek is is.

De vrijheid heeft echt wel voor hetere vuren gestaan. Verbieden is de meest schadelijke reactie, want dan doe je juist schade aan wat je zelf probeert te beschermen. Laat wat mensen maar een verhaaltje houden in een zaaltje. Niemand die daar warm van geworden zou zijn. Ga je het verbieden, dan zie je wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

SomerenV schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:28:
[...]

Maar het is toch te gek voor worden dat een ander land kan beslissen of iemand wel of niet een nationaliteit krijgt? Ik blijf erbij dat iemand die in land X geboren wordt ook die nationaliteit moet dragen als enige nationaliteit. Misschien dat je uitzonderingen kunt maken voor mensen die heel veel reizen tussen twee landen (voor werk bijvoorbeeld) maar in de basis zou één nationaliteit overal ter wereld de norm moeten zijn.
Ik zou zeggen begin met stemmen voor de EU en wellicht krijgen we op den duur een wereldregering die landen kan dwingen om dit soort voorrechten op te geven. Tot die tijd zijn er weinig rechtsmiddelen om landen te dwingen om deze voorrechten op te geven.
Al komt dit denk ik meer omdat Europeanen over het algemeen een minder sterk nationalistisch gevoel hebben dan landen zoals Turkije.
Nog wel ja.. maar er zijn huidige politieke stromingen die alles doen om dat te veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[...]
Oh dus als je zwanger bent maar niet op vakantie gaan, stel het kind komt eerder dan verwacht ter wereld is het arme ding tot aan zn dood gebonden aan de Timboekstaanse nationaliteit. Newsflash: de wereld is iets ingewikkelder dan een spelletje boter kaas en eieren.

Dit is zo typisch "ik heb toch ook maar een nationaliteit dus waarom zou iemand anders er wel twee mogen hebben?!" Gecombineerd met totale onwetendheid.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Stel, ik vertrek naar Duitsland omdat het daar beter is. Beter qua werkvoorziening, betere lonen, betere scholen voor eventuele kinderen, betere sociale stelsers, etc. (ik zeg niet dat dit zo is, maar stel dat). Waarom zou ik dan nog mijn Nederlandse nationaliteit willen behouden? Dat ik vanaf dat moment de Duitse nationaliteit aanneem wil niet zeggen dat ik mijn wortels plots weggooi. Echter, als ik ergens anders ga wonen dan ga ik niet mijn manier van leven uit het andere land meenemen.
Wat zijn je wortels dan, als het niet je manier van leven is? Ik denk dat het erg naief is om te denken dat je ineens 100% Duits zou zijn qua cultuur en handelen. Als je opgevoed bent in Nederland, dan zit dat in je.

Nu is Nederland-Duitsland misschien niet het beste voorbeeld, omdat de culturen nog dicht bij elkaar liggen. Durf je hetzelfde ook te zeggen over Japan om maar wat geks te noemen, of dus Turkije?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Dat klinkt inderdaad lekker - we doen praktisch niets. Statistisch gezien klopt dat echter van geen kant. Tijd om af te rekenen met die populistische leugen. Al is de onderbuik niet zo van de feiten - dat is het probleem ook.

offtopic, maar hij blijft mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Normen en waarden zijn een verzinsel van de christelijke partijen. Nederland is in één ding goed - iedereen zoveel mogelijk zijn eigen ding laten doen. Het opdringen van de eigen normen valt eigenlijk alleen maar nostalgisme te noemen.
Verzinsel...nee. Ook niet van christelijke partijen. Normen/waarden worden cultureel gevormd. Daar gaat een tiidje over heen. Bij ons dus zo'n 2000 jaar.
Wacht overigens maar een paar dagen - dikke kans rechts Nederland van zich laat horen. Ik meen me te herinneren dat niet heel lang geleden een demonstratie in Utrecht uit de hand liep en een latere demonstratie daarom tot-en-met beveiligd was. Niet?

[...]

Dat klinkt als de standaard oogst van een protest in Den Haag, zoals ze 365 dagen per jaar te zien zijn. Vergeet niet dat die jongens daar ook wel van wanten weten, die kijken niet op een provocatie meer of minder. Den Haag is uiteraard ook de protesthoofdstad. Zeg maar gerust dat je daar met experts te maken hebt.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Oh dus als je zwanger bent maar niet op vakantie gaan, stel het kind komt eerder dan verwacht ter wereld is het arme ding tot aan zn dood gebonden aan de Timboekstaanse nationaliteit. Newsflash: de wereld is iets ingewikkelder dan een spelletje boter kaas en eieren.
Je stelt het wel heel extreem - de context is dat 3-4e (enzovoorts) generatie nog steeds op die manier die nationaliteit opgelegd krijgen in het geval van de Turken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Ballen tonen en niet accepteren dat Turkije in Duitsland campagne gaat voeren voor het democratisch afschaffen van de democratie.

Want dat is wat er gaat gebeuren. Net als Hitler destijds, die ook zijm kans greep om de macht volledig in handen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Je stelt het wel heel extreem - de context is dat 3-4e (enzovoorts) generatie nog steeds op die manier die nationaliteit opgelegd krijgen in het geval van de Turken.
Is dat echt zo extreem?

Wikipedia: Birth tourism

[ Voor 42% gewijzigd door Bio op 12-03-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Of een kwestie van dat je niet tolerant voor intolerantie moet zijn. Hebben we ooit nog SIRE reclames over gehad. Er zijn simpelweg grenzen in hoeverre je iedereen zijn ding moet willen laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Volgens mij is iedereen er over eens dat dit onwenselijk is, maar zolang Nederland niet de hele wereld gaat veroveren, kunnen we dit soort zaken niet aan andere landen opleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Maar het hebben van een dubbele nationaliteit is enorm veel groter dan de problemen van gisteravond. Als we (hoe dan ook) dat onmogelijk zouden maken zouden ontzettend veel Nederlands daar enorm de dupe van zijn. Mensen waarbij de dubbele nationaliteit totaal geen problemen oplevert. En de dubbele nationaliteit alleen verbieden voor turken kan natuurlijk niet.
Vrijwillig een andere nationaliteit kiezen is heel iets anders dan het verkrijgen van nationaliteiten door geboorte. Als jij in Japan was geboren, en als Japan de strengere regels heeft waar sommigen hier van dromen. Zou jij dus moeten kiezen tussen de nationaliteit van je ouders, of van het land waar je geboren en getogen bent. Dat is een absurde keuze, je bent gewoon beide, daar heb je niet voor gekozen, dat is gewoon zo.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Wat zijn je wortels dan, als het niet je manier van leven is? Ik denk dat het erg naief is om te denken dat je ineens 100% Duits zou zijn qua cultuur en handelen. Als je opgevoed bent in Nederland, dan zit dat in je.

Nu is Nederland-Duitsland misschien niet het beste voorbeeld, omdat de culturen nog dicht bij elkaar liggen. Durf je hetzelfde ook te zeggen over Japan om maar wat geks te noemen, of dus Turkije?
Ik kan je vertellen, Je blijft altijd herkenbaar als Nederlander.
Bij elke boustelle waar ik kom met de betonmixer krijg ik altijd te horen, ''ahh, ein holländer''.
Ik heb nog een Nederlands ID, maar zodra deze verloopt neem ik het Duitse Nationaliteit aan.
Maar ook dan zal ik nooit echt 100% Duitser zijn. Mijn accent verraad mij altijd mijn land van herkomst.
Maar hoe ik daarmee omga ligt geheel aan mij.

Ik kan tegenwerken, of met de rest meedoen.
En nee, Duitsland is niet alles beter. Het is hier strikter en zakelijker. Tuurlijk in het begin had ik er ook moeite mee. maar ik pas mij aan en ervaar en leer ermee om te gaan.

En als Nederlander heb ik het ook niet altijd even makkelijk elke dag.

Maar stel ik verhuis naar Japan.
Ook daar zal ik mij zo goed als het kan mij aanpassen aan hun manier van leven, aan hun wetten die gelden in het land, en hun levenswijze overnemen.
Dat heet aanpassen.
iets dat ik in Nederland bij bepaalde landgenoten niet kon zien of ervaren.
En ook in Duitsland heb je hetzelfde ''probleem''...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:40:
Ik heb nog een Nederlands ID, maar zodra deze verloopt neem ik het Duitse Nationaliteit aan.
Mag ik vragen waarom je een link legt tussen deze twee? Wat is je afweging daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je uitzonderingen kunt maken voor mensen die heel veel reizen tussen twee landen (voor werk bijvoorbeeld) maar in de basis zou één nationaliteit overal ter wereld de norm moeten zijn.
Waarom? Dat past bij 20ste-eeuws nationalisme, maar nauwelijks bij 21ste-eeuws globalisme. Je ziet dat de techniek grenzen al meer en meer vervaagt. Het is dan vreemd om te verwachten dat mensen zich in scherp afgebakende hokjes duwen. De politiek loopt traditioneel flink achter, maar de maatschappij snapt al langer dan het traditionele concept van een natie niet heel lang meer houdbaar is.
Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:34:
Verzinsel...nee. Ook niet van christelijke partijen. Normen/waarden worden cultureel gevormd. Daar gaat een tiidje over heen. Bij ons dus zo'n 2000 jaar.
Ja, historisch besef of een soortgelijk argument is inderdaad vaak de manier waarop conservatieven hun vaak gedateerde denkbeelden proberen op te dringen aan anderen. 50 tot 100 jaar geleden was dit een bijzonder gelovig land. Zo'n 200 jaar geleden was het normaal om mensen te bezitten. Nog een eeuw eerder was wetenschapsdenken uitgesloten en stond de waarheid in één boek.

Dan hebben we pas drie eeuwen van die 2000 jaar gehad. Laten we alsjeblieft niet wegzakken in het moeras van vermeende normen en waarden die onze grootouders al ouderwets vonden. Je zit toch ook niet meer met een gaslamp thuis?
Sissors schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:39:
Of een kwestie van dat je niet tolerant voor intolerantie moet zijn. Hebben we ooit nog SIRE reclames over gehad. Er zijn simpelweg grenzen in hoeverre je iedereen zijn ding moet willen laten doen.
Normen en waarden zijn een aanval op de vrijheid van het individu, geen aanvulling. Je zult om zes uur thuis zijn voor het eten, je zult twee kinderen hebben, een Ford Passat rijden en een Labrador hebben. Gij Zult een Brave Borst zijn, of Vreest de Toorn des Vaders!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bio

Bio

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:43:
Normen en waarden zijn een aanval op de vrijheid van het individu, geen aanvulling. Je zult om zes uur thuis zijn voor het eten, je zult twee kinderen hebben, een Ford Passat rijden en een Labrador hebben. Gij Zult een Brave Borst zijn, of Vreest de Toorn des Vaders!
Ik weet niet of je helemaal scherp hebt wat normen en waarden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Mag ik vragen waarom je een link legt tussen deze twee? Wat is je afweging daarin?
lijkt mij niet vreemd te raden als een groot gedeelte gaat in dit topic over welk nationaliteit zou moeten aannemen als Turk,Nederlander, Duitser, Rus etc.
Het gaat erom een voorbeeld te noemen dat ik de nationaliteit aan neem van het land waar ik op dat moment verblijf en mij aanpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Maar het hebben van een dubbele nationaliteit is enorm veel groter dan de problemen van gisteravond. Als we (hoe dan ook) dat onmogelijk zouden maken zouden ontzettend veel Nederlands daar enorm de dupe van zijn. Mensen waarbij de dubbele nationaliteit totaal geen problemen oplevert. En de dubbele nationaliteit alleen verbieden voor turken kan natuurlijk niet.
Dat betwist ik ook niet - mijn punt is dat het toch van de zotte is dat je zowaar een hele dynastie (in dit geval in Nederland) kunt hebben die een tweede nationaliteit opgelegd blijft krijgen. Dat gaat volledig voorbij de praktische bedoelingen er van die je eerder al aan gaf - dit is een van de invloeden die Turkije blijft uitoefenen om assimilatie tegen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kobus71
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Er gaat zoveel geld vanuit de EU naar turkije. Ze krijgen/kregen zelfs ontwikkelingsgeld, 2,4 miljard Euro. Dan nog allerlei stimuleringsfondsen (miljarden). Over de uitkeringen zal ik niet beginnen. Maar stop eerst maar eens met dat ontwikkelingsgeld.

Ik haal dit van deze site.http://www.mo.be/reportag...e-achttiende-economie-ter
Tel maar eens op hoeveel miljarden vanuit de EU naar Turkije gaan. Lijkt mij een mooie reden om daar nog eens over na te denken of dat geld echt wel zo een goed besteding is aan een land wat zich zo gedraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:07:
[...]

Of Turkije/whoever de zoon/dochter van een van haar onderdanen het recht aanbied om de Turkse nationaliteit te hebben kan Nederland helemaal niets aan doen.
Nederland kan, na het opzeggen van het associatieverdrag, wel degelijk diegenen die hier verblijven de dwingende keuze voorleggen te kiezen voor ofwel het Nederlandse ofwel het Turkse staatsburgerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:46:
Ik weet niet of je helemaal scherp hebt wat normen en waarden zijn ;)
Het leek me duidelijk dat ik erop doelde dat het steevast een vehikel is om nostalgisme op te dringen. Bedoel jij er iets anders mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Waarom? Dat past bij 20ste-eeuws nationalisme, maar nauwelijks bij 21ste-eeuws globalisme. Je ziet dat de techniek grenzen al meer en meer vervaagt. Het is dan vreemd om te verwachten dat mensen zich in scherp afgebakende hokjes duwen. De politiek loopt traditioneel flink achter, maar de maatschappij snapt al langer dan het traditionele concept van een natie niet heel lang meer houdbaar is.
Ik weet niet echt wat techniek ermee te maken heeft, en in hoeverre de maatschappij al lang snapt dat meerdere nationaliteiten positief is (volgens mij zijn namelijk heel veel het met je oneens). Maar wees dan op zijn minst consequent, en laat iedereen gewoon zoveel paspoorten verzamelen als hij/zij wil. Ipv enkel burgers uit bepaalde landen (drie generaties geleden).
[...]

Gij zult geen homo's in elkaar slaan. Gij zult andere netjes behandelen. Maar goed, zulk soort zaken zijn blijkbaar voor jou een aanval op je vrijheid. Absolute vrijheid is onrealistisch, en belangrijker, mijn inziens ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:47:
[...]

Nederland kan, na het opzeggen van het associatieverdrag, wel degelijk diegenen die hier verblijven de dwingende keuze voorleggen te kiezen voor ofwel het Nederlandse ofwel het Turkse staatsburgerschap.
Haha werkelijk? Hoe weet Nederland of iemand de Turkse/Tibetaanse/Afgaanse staatsburgerschap heeft? Even rondbellen langs alle landen? Weet je wat anderen landen dan zeggen? "Why the f**k should we tell you?".

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio

Bio

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:48:
[...]

Het leek me duidelijk dat ik erop doelde dat het steevast een vehikel is om nostalgisme op te dringen. Bedoel jij er iets anders mee?
Ik denk dat normen en waarden concepten zijn als vrijheid, gelijkheid en tolerantie. Concepten die het waar zijn om voor te vechten.

Ik denk ook dat als je tolerantie wilt beschermen met intolerantie, dat je verliest waar je voor vecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Ai.. dat weet ik niet. Gaat dat op voor de maatschappij of voor de bovenste, hoog opgeleidde laag van de samenleving?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:46:
lijkt mij niet vreemd te raden als een groot gedeelte gaat in dit topic over welk nationaliteit zou moeten aannemen als Turk,Nederlander, Duitser, Rus etc.
Het gaat erom een voorbeeld te noemen dat ik de nationaliteit aan neem van het land waar ik op dat moment verblijf en mij aanpas.
Maar waarom wacht je dan tot je ID verlopen is? Wat heeft dat ermee te maken? Waarom neem je nu niet de duitse nationaliteit aan?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:47:
[...]

Tuurlijk kan dat. Daarmee hoeft Nederland de Turkse nationaliteit niet meer te respecten bij mensen die deze wel hebben. Maar dat verandert nog steeds niet dat ze het gewoon hebben en op het moment dat ze in Turkije zijn, gewoon door die overheid als Turks gezien worden.

Kortom je veranderd daarmee wel hoe Nederland met deze mensen omgaat, maar niets aan de feitelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:50:
Ik weet niet echt wat techniek ermee te maken heeft, en in hoeverre de maatschappij al lang snapt dat meerdere nationaliteiten positief is (volgens mij zijn namelijk heel veel het met je oneens).
Waarom dan? Dat mist nog steeds in de discussie.
Maar wees dan op zijn minst consequent, en laat iedereen gewoon zoveel paspoorten verzamelen als hij/zij wil. Ipv enkel burgers uit bepaalde landen (drie generaties geleden).
Wat mij betreft wel. Tien papiertjes voor iedereen!
Gij zult geen homo's in elkaar slaan. Gij zult andere netjes behandelen. Maar goed, zulk soort zaken zijn blijkbaar voor jou een aanval op je vrijheid. Absolute vrijheid is onrealistisch, en belangrijker, mijn inziens ongewenst.
Ik gok niet dat de SGP acceptatie van homo's predikt als het over normen en waarden gaat. Al vind ik het een mooie gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Haha werkelijk? Hoe weet Nederland of iemand de Turkse/Tibetaanse/Afgaanse staatsburgerschap heeft? Even rondbellen langs alle landen?
Niet zo moeilijk hoor. Is van elke legaal verblijvende in Nederland bekend: https://nl.wikipedia.org/...istratie_persoonsgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:51:
Ik denk ook dat als je tolerantie wilt beschermen met intolerantie, dat je verliest waar je voor vecht.
Met alleen jouw waarheid en normen en waarden accepteren doe je dat echter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Niet zo moeilijk hoor. Is van elke legaal verblijvende in Nederland bekend: https://nl.wikipedia.org/...istratie_persoonsgegevens
De Wet van 3 juli 2013 houdende nieuwe regels voor een basisregistratie personen (Wet basisregistratie personen) en het Besluit van 28 november 2013, houdende regels ter uitvoering van de Wet basisregistratie personen (Besluit basisregistratie personen) zijn op 6 januari 2014 in werking getreden.[2] Nieuw is onder meer dat van iemand met de Nederlandse nationaliteit zijn eventuele andere nationaliteiten niet worden opgenomen, en als die al geregistreerd waren worden verwijderd
:')

Wel je eigen linkjes lezen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:48:
[...]

Het is blijkbaar heel normaal in jou ogen dat er relletjes zijn, als ze er zijn.
Dat de opstand gisteren enkel de zoveelste storm in een glas water is.

Hoe je het ook bekijkt, dit is iets erger als de zoveelste relletje. namelijk diverse landen tegen elkaar. Naar een oproep van een turks minister luisteren om maar bij elkaar te komen (en niet om gezellig te BBQen.) maar om te protesteren in de naam van het betreffende land.

Dat Den-Haag vaak genoeg opstootjes heeft beperkte zicht tot een landelijk probleem, geen internationaal iets dat uit de hand dreigt te lopen.

En het boeit mij niet wie er opstootjes maken, of demonstreren.
Hetzij de Neder-Nederlanders, Nederturken, Nederrussen, Nederindiers of welk etnische groepering ook.
Openbare orde verstoren en schade toerichten is in mijn ogen bij geen enkele groep van welk afkomst ook goed te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

[...]

Ja, historisch besef of een soortgelijk argument is inderdaad vaak de manier waarop conservatieven hun vaak gedateerde denkbeelden proberen op te dringen aan anderen. 50 tot 100 jaar geleden was dit een bijzonder gelovig land. Zo'n 200 jaar geleden was het normaal om mensen te bezitten. Nog een eeuw eerder was wetenschapsdenken uitgesloten en stond de waarheid in één boek.

Dan hebben we pas drie eeuwen van die 2000 jaar gehad. Laten we alsjeblieft niet wegzakken in het moeras van vermeende normen en waarden die onze grootouders al ouderwets vonden. Je zit toch ook niet meer met een gaslamp thuis?

[...]

Je begrijpt het niet helemaal. Onze waarden en normen zijn volgens de afgelopen 2000 jaar heersende Judeo Christelijke cultuur gevormd en wijzigen zich naarmate de tijd verstrijkt. We hanteren dus niet dezelfde waarden en normen als 2000 jaar geleden, maar de huidige zijn daar wel op gebaseerd. Ook onze juridische systeem heeft daar invloeden van. De kerk bepaalde eeuwen geleden wat goed en slecht was. Het heeft onze cultuur gevormd, maar niet meer zo bepalend als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Tuurlijk kan dat. Daarmee hoeft Nederland de Turkse nationaliteit niet meer te respecten bij mensen die deze wel hebben. Maar dat verandert nog steeds niet dat ze het gewoon hebben en op het moment dat ze in Turkije zijn, gewoon door die overheid als Turks gezien worden.

Kortom je veranderd daarmee wel hoe Nederland met deze mensen omgaat, maar niets aan de feitelijkheid.
Je verandert als Nederland heel veel voor diegenen die kiezen voor de Turkse nationaliteit. Diegenen zullen sowieso een visum moeten aanvragen om überhaupt in Nederland te kunnen verblijven bijvoorbeeld (kennis van me is Turks zonder Nederlandse paspoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai.. dat weet ik niet. Gaat dat op voor de maatschappij of voor de bovenste, hoog opgeleidde laag van de samenleving?
Wat bedoel je precies?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:54:
Het is blijkbaar heel normaal in jou ogen dat er relletjes zijn, als ze er zijn.
Dat de opstand gisteren enkel de zoveelste storm in een glas water is.
Opstand en relletjes? Waar?
En het boeit mij niet wie er opstootjes maken, of demonstreren.
Hetzij de Neder-Nederlanders, Nederturken, Nederrussen, Nederindiers of welk etnische groepering ook.
Openbare orde verstoren en schade toerichten is in mijn ogen bij geen enkele groep van welk afkomst ook goed te spreken.
Schade aanrichten - een gegooid leeg Cola-flesje en een verschoven hek? Zonder iemand te willen beledigen, maar dat klinkt toch wel ietwat naïef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Waarom dan? Dat mist nog steeds in de discussie.
Nu niet lekker het onderwerp gaan wijzigen. Jij schreef dat de maatschappij snapt dat meerdere nationaliteiten positief zijn. En dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En dan vermoed ik dat Nederland nog één van de landen is waar het relatief veel geaccepteerd wordt, in veel andere landen zal het minder zijn. En gezien blijkbaar grenzen toch niet meer bestaan in de 21ste eeuw, tellen we die ook gewoon mee in de 'maatschappij'. Oftewel over het algemeen durf ik wel te stellen dat een dubbele nationaliteit niet geaccepteerd wordt door de maatschappij..
[...]

Ik gok niet dat de SGP acceptatie van homo's predikt als het over normen en waarden gaat. Al vind ik het een mooie gedachte.
Dus? De SGP zegt wel meer. Ben het regelmatig niet met ze eens. Maar omdat ik het niet (geheel) eens ben met de invulling die de SGP eraan geeft, betekend nog niet dat ik vind dat je je niet normaal hebt te gedragen en de kernwaarden van wat hier redelijk algemeen geaccepteerd is hebt te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:55:
Je begrijpt het niet helemaal. Onze waarden en normen zijn volgens de afgelopen 2000 jaar heersende Judeo Christelijke cultuur gevormd en wijzigen zich naarmate de tijd verstrijkt. We hanteren dus niet dezelfde waarden en normen als 2000 jaar geleden, maar de huidige zijn daar wel op gebaseerd. Ook onze juridische systeem heeft daar invloeden van. De kerk bepaalde eeuwen geleden wat goed en slecht was. Het heeft onze cultuur gevormd, maar niet meer zo bepalend als vroeger.
Je realiseert je dat als je de Judeo-Christelijke cultuur als relevant beschouwt, je dat nu vanzelf ook bij de nieuwere Islamistische stroming moet doen? Of is dat dan anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Maar waarom wacht je dan tot je ID verlopen is? Wat heeft dat ermee te maken? Waarom neem je nu niet de duitse nationaliteit aan?
[...]

Omdat ik eerst zeker wil zijn dat ik hier na 1 a 2 jaar nog steeds probleemloos lees financieel en werk kan rondkomen.
Buiten dat ik nog diverse nederlandse overheidsdingen moet regelen die niet makkelijk los te maken zijn.
Emigreren is niet enkel spullen pakken en verhuizen.
Er komt ook een hoop papierwerk bij kijken dat ik noodgedwongen nog mijn Nederlands ID nodig heb.
en over mijn nederlands ID gesproken, die is over 1 jaar en 2 maanden verlopen. dus dan neem ik mijn duits nationaliteit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Je realiseert je dat als je de Judeo-Christelijke cultuur als relevant beschouwd, je dat nu vanzelf ook bij de nieuwere Islamistische stroming moet doen? Of is dat dan anders?
Ja, heb ik ergens aanleiding gegeven om te denken dat ik dat niet doe?
Of denk je dat ik niet weet hoe een eurocentrische cultuur- en historie visie er uit ziet? :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 12-03-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

En waar denk je dat die hun informatie vandaan haalden?? O'ja.. onder andere uit regels uit associatieverdragen. Als Turkije morgen zou besluiten om morgen jou repeP de Turkse nationaliteit te geven, dan heb je deze. Of jij het nu wilt of niet. Je kunt hem niet willen uitoefenen, geen papieren over aan te vragen of het keihard ontkennen... maar je hebt hem op dat moment wel.
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Je verandert als Nederland heel veel voor diegenen die kiezen voor de Turkse nationaliteit. Diegenen zullen sowieso een visum moeten aanvragen om überhaupt in Nederland te kunnen verblijven bijvoorbeeld (kennis van me is Turks zonder Nederlandse paspoort).
Ja, omdat dit van invloed is hoe de Nederlandse overheid met je om zou gaan. Dus zal iedereen direct kiezen voor alleen de nederlandse nationaliteit. Maar op het moment dat ze in Turkije zijn, hebben ze voor de Turkse overheid toch echt gewoon de Turkse nationaliteit. Ongeacht wat ze gekozen hebben.

Dit soort keuzes hebben alleen invloed op hoe de Nederlandse overheid met dit soort burgers omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:54:
[...]

[...]

:')

Wel je eigen linkjes lezen :p
Dat had ik idd overheen gelezen. Al lijkt het mij stug dat je als overheid niet een instrument hebt om de nationaliteit van je onderdanen vast te kunnen stellen. Is het niet op die manier dan wel op een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:57:
Nu niet lekker het onderwerp gaan wijzigen. Jij schreef dat de maatschappij snapt dat meerdere nationaliteiten positief zijn. En dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Waarom is dat dan niet positief? Die bewering heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen, maar er is op geen enkele manier ook maar een poging ondernomen om het te onderbouwen.
En dan vermoed ik dat Nederland nog één van de landen is waar het relatief veel geaccepteerd wordt, in veel andere landen zal het minder zijn. En gezien blijkbaar grenzen toch niet meer bestaan in de 21ste eeuw, tellen we die ook gewoon mee in de 'maatschappij'. Oftewel over het algemeen durf ik wel te stellen dat een dubbele nationaliteit niet geaccepteerd wordt door de maatschappij..
Ik denk eerlijk gezegd dat dat pertinente onzin is. Ik ken een hoop mensen met meerdere paspoorten uit allerlei landen en heb dat eigenlijk altijd alleen maar lekker flexibel gevonden. Een Amerikaans paspoort is handig als je die kant op wilt, maar minder gunstig in bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Dan is het best gemakkelijk om er een Nederlandse pas naast te hebben.
Dus? De SGP zegt wel meer. Ben het regelmatig niet met ze eens. Maar omdat ik het niet (geheel) eens ben met de invulling die de SGP eraan geeft, betekend nog niet dat ik vind dat je je niet normaal hebt te gedragen en de kernwaarden van wat hier redelijk algemeen geaccepteerd is hebt te volgen.
Het punt was natuurlijk dat iedereen dat begrip 'normaal' voor zijn eigen belang kaapt. SGP'ers vinden weer iets totaal anders normaal dan vrijzinnige homo's. Turken vinden iets anders normaal dan rechts-extremisten. Normen en waarden zijn geen universele waarheid. Ze zijn een vehikel, doorgaans voor een archaïsche inflexibiliteit die zo goedgepraat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:00:
Ja, heb ik ergens aanleiding gegeven om te denken dat ik dat niet doe?
Of denk je dat ik niet weet hoe een eurocentrische cultuur- en historie visie er uit ziet? :-)
Doorgaans is de ervaring dat mensen die het over normen en waarden hebben absoluut en pertinent niet de nieuwere stromingen bedoelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:01:
[...]

En waar denk je dat die hun informatie vandaan haalden?? O'ja.. onder andere uit regels uit associatieverdragen. Als Turkije morgen zou besluiten om morgen jou repeP de Turkse nationaliteit te geven, dan heb je deze. Of jij het nu wilt of niet. Je kunt hem niet willen uitoefenen, geen papieren over aan te vragen of het keihard ontkennen... maar je hebt hem op dat moment wel.

[...]

Ja, omdat dit van invloed is hoe de Nederlandse overheid met je om zou gaan. Dus zal iedereen direct kiezen voor alleen de nederlandse nationaliteit. Maar op het moment dat ze in Turkije zijn, hebben ze voor de Turkse overheid toch echt gewoon de Turkse nationaliteit. Ongeacht wat ze gekozen hebben.

Dit soort keuzes hebben alleen invloed op hoe de Nederlandse overheid met dit soort burgers omgaat.
Dat is, gezien de identificatie van menigeen van Turkse komaf die hier verblijft, dus maar zeer de vraag.

Waarom zou die kennis van mij niet de Nederlandse nationaliteit hebben aangevraagd? Terwijl hij toch echt plat Amsterdams praat, en niet zo'n beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Waarom is dat dan niet positief? Die bewering heb ik nu al een paar keer voorbij zien komen, maar er is op geen enkele manier ook maar een poging ondernomen om het te onderbouwen.
Nogmaals, JIJ schreef dat de maatschappij dit als een positief iets ziet, en dat durf ik te betwijfelen. Ik zou zeggen, vraag het de maatschappij waarom het niet als positief wordt gezien.

Check bijvoorbeeld Rotterdam voor het Turkse consulaat als je nog ideeën nodig hebt.
[...]

Het punt was natuurlijk dat iedereen dat begrip 'normaal' voor zijn eigen belang kaapt. SGP'ers vinden weer iets totaal anders normaal dan vrijzinnige homo's. Turken vinden iets anders normaal dan rechts-extremisten. Normen en waarden zijn geen universele waarheid. Ze zijn een vehikel, doorgaans voor een archaïsche inflexibiliteit die zo goedgepraat wordt.
Natuurlijk zijn ze geen universele waarheid. Maar dat betekend niet dat we elke vorm van normen en waarden maar moeten afschaffen omdat het jou in je vrijheid beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Doorgaans is de ervaring dat mensen die het over normen en waarden hebben absoluut en pertinent niet de nieuwere stromingen bedoelen :+
Het is je vergeven, zowel in christelijke als in islamitische zin. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Wat bedoel je precies?

[...]

Opstand en relletjes? Waar?

[...]

Schade aanrichten - een gegooid leeg Cola-flesje en een verschoven hek? Zonder iemand te willen beledigen, maar dat klinkt toch wel ietwat naïef.
Dan is dat wel een flinke flesje cola geweest, en hekken waren van stro gemaakt zeker.

ow wacht, op 0.44 van de film zie ik iemand met een flesje cola lopen.
Ja het was een gezellig en feestelijk avondje daar :+

http://www.telegraaf.nl/b...in_bij_Turkije-rel__.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Dat had ik idd overheen gelezen. Al lijkt het mij stug dat je als overheid niet een instrument hebt om de nationaliteit van je onderdanen vast te kunnen stellen. Is het niet op die manier dan wel op een andere.
Ja, maar ga je Turkije, Marokko of b.v. Argentinie bellen, zullen die direct zeggen dat ze deze nationaliteit hebben als ze dat volgens de regels van dat land hebben. Ook al heeft degene de vlag van dat land ritueel verbrand, zich ontlast heeft op de foto van de president (of koning), het in 50-voud gemeld heeft bij de ambassade van dat land, in A3 in de krant heeft laten zetten en zijn ziel aan de duivel heeft verkocht.

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat het andere land bepaald of jij wel of geen nationaliteit hebt van dat land. NIet jij als persoon en zeker niet nederland als land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Haha werkelijk? Hoe weet Nederland of iemand de Turkse/Tibetaanse/Afgaanse staatsburgerschap heeft? Even rondbellen langs alle landen? Weet je wat anderen landen dan zeggen? "Why the f**k should we tell you?".
Ja, het is niet zo dat we kunnen zien wie er Schengen verlaat ofzo.. :?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Cyberpope schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat het andere land bepaald of jij wel of geen nationaliteit hebt van dat land. NIet jij als persoon en zeker niet nederland als land.
Extreem gesteld; dan zullen bepaalde mensen hier helaas niet kunnen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Dat is, gezien de identificatie van menigeen van Turkse komaf die hier verblijft, dus maar zeer de vraag.

Waarom zou die kennis van mij niet de Nederlandse nationaliteit hebben aangevraagd? Terwijl hij toch echt plat Amsterdams praat, en niet zo'n beetje ook.
Misschien niet iedereen, het merendeel wel. Want is een papieren werkelijkheid.

Ik zou het in elk geval wel doen, omdat ik op elke moment dan toch weer de rechten van de Turkse nationaliteit in kan roepen, omdat deze keuze alleen van invloed is op de omgang van de Nederlandse overheid met mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Yucon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Extreem gesteld; dan zullen bepaalde mensen hier helaas niet kunnen wonen.
Als we dat zouden invoeren, zou ik als Erdogan een geweldige mindfuck uitvoeren en WIlders de Turkse nationaliteit geven..... MOeten we hem direct uit het parlement trappen volgens onze regels.......

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.