Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
stresstak schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:40:
[...]

Het heeft wel het voordeel dat er een groot en relatief rustig gebied ligt tussen Europa en het onrustige Syrië. Turkije is tenslotte zo'n 23x groter dan Nederland.
En hemelsbreed zitten er nog wel een paar landen tussen Turkije en Nederland waar we vluchtelingen kunnen laten opvangen.
In de meest ideale situatie is het handig om Turkije erbij te hebben als buffer voordat het naar de EU komt. Zitten ze er niet bij, dan is het minder ideaal. Misschien wordt er dan echt over een oplossing nagedacht. Nu kan Turkije (mis)gebruikt worden als opvangtehuis.
Uiteindelijk profiteert Turkije vele malen meer van de EU dan andersom. Maar zoals eerder door iemand gezegd ben ik wel benieuwd wat er uiteindelijk met de geisoleerde Turken gaat gebeuren als ze inzien waar ze zich hebben ingestort (nog meer Calimero syndroom???)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:18:
Hele eieren eten is die dubbele nationaliteit. Daarmee breng je tig mensen in een heel lastige positie van dubbele loyaliteit. Geef mensen de keuze of Nederlander of Turk te zijn en je bent heel veel problemen kwijt.
Echt klinkklare onzin en heeft geheel niets te maken met de huidige ontwikkelingen.
De oorzaak zit hem in het verleden dat we hebben toegestaan dat de Turkse gemeenschap onder (teveel)invloed staat van Ankara. Er zijn allerlei stichtingen zoals Diyanet die diep geworteld zitten in de Turkse samenleving die heel erg sturen op de Turkse identiteit. Dat is waarom ze niet integreren en ook zo'n sterke band behouden met het achterland terwijl ze er zelf nooit zijn geboren en al tweede of derde generatie zijn in Nederland.
Het afschaffen van dit soort organisatie zou prio no 1 moeten zijn om deze spiraal te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is minder kostbaar is dan wellicht een betere omschrijving, maar het gaat om de verhouding. Sowieso maakt emotionele politiek je kwetsbaar, dan hebben we bij dit incident wel gezien. Zodra je met je vuisten op tafel gaat slaan, pakken anderen de kansen die ze zien.
Dat valt natuurlijk nog te bezien wat Turkije hieruit gaat halen en wat het ons gaat kosten. Ik krijg toch meer het idee en gevoel dat andere landen Nederland hierin gaan volgen.
Vooralsnog is het een hoop geschreeuw vanuit Turkije, maar what's new? Het moet gewoon een keer afgelopen zijn, met alleen diplomatiek is het helaas niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:40:
Ik weet het, ik bevind me op een gevaarlijk vlak en wil niemand kwetsen, maar rationeel gezien zou scheiding van macht en geloof een goede oplossing zijn.....
Waarom is dat gevaarlijk? Dat is de enige zinnige oplossing als je met verschillende stromingen en geloven te maken hebt. Geloven in een geloof naar keuze is iets dat je in een vrij land moet kunnen doen, maar zodra je dat gaat mengen met politiek gaat het snel mis. Net als ieder ander dogmatisme overigens, strikte politieke idealen leiden tot dezelfde problemen.
stresstak schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:45:
Maar helaas wordt wat rendeert of goed voelt vooral en voornamelijk bepaald door de haantjes aan de top.
Dat lijkt natuurlijk maar zo. Die bestaan ook alleen maar bij gratie van wat daaronder zit.
Potten en ketels verwijten elkaar van alles, maar zijn toch echt beide zwart. En geven af.
Dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Echt klinkklare onzin en heeft geheel niets te maken met de huidige ontwikkelingen.
De oorzaak zit hem in het verleden dat we hebben toegestaan dat de Turkse gemeenschap onder (teveel)invloed staat van Ankara. Er zijn allerlei stichtingen zoals Diyanet die diep geworteld zitten in de Turkse samenleving die heel erg sturen op de Turkse identiteit. Dat is waarom ze niet integreren en ook zo'n sterke band behouden met het achterland terwijl ze er zelf nooit zijn geboren en al tweede of derde generatie zijn in Nederland.
Het afschaffen van dit soort organisatie zou prio no 1 moeten zijn om deze spiraal te doorbreken.
Elke Turkse jongen moet in dienst in Turkije, en zweert daarbij trouw aan de Turkse staat. Je kunt er overigens wel onderuit door je dienstplicht af te kopen. Maar tig jongens hier doen dat niet. En gaan om die reden ook niet naar Turkije op vakantie of op familiebezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:40:
[...]

Tja, het calimero effect, hij is groot en wij zijn klein....

Wat ik me af vraag, wat zorgt er bij de Neder-Turk er zo voor dat hij/zij zoveel waarde aan invloeden van het "andere" in ons land hecht.

Ik kan het maar moeilijk rijmen dat men, die hier naar West-Europese maatstaven leeft, zoveel sympathie voor een democratische dictatuur heeft. Natuurlijk, dit zal vast iets te maken hebben met sociale positie binnen ons land. Maar het is niet zo dat een 3 of 4e generatie Nederlander met Turkse achtergrond daar nog heel veel last van zou moeten hebben. (Mits hij "normaal" mee doet).

Ik weet het, ik bevind me op een gevaarlijk vlak en wil niemand kwetsen, maar rationeel gezien zou scheiding van macht en geloof een goede oplossing zijn.....
Ik geloof best als je in een omgevingen bent opgegroeid met mensen die een hekel hebben aan Nederland en zo alleen maar het slechte ziet, je er ook een hekel aan krijgt. Ik vraag me dan af wanneer de haat van 2 kanten allemaal is begonnen en waarom dan destijds. Zelf ben ik nog maar 20 jaar dus ik heb het begin allemaal niet mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Miki schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Dat zou hetzelfde zijn, als hier de bijstand afschaffen ( héél grof gezegd )
Buiten hetgeen wat wij hier ( denken te ) kennen van Diyanet, is het OOK een sociaal vangnet.
Armen en zieken kunnen er aankloppen voor hulp en bijstand, zowel geestelijk als financieel.

Wij kennen Diyanet alleen maar van de moskeeën, en zien derhalve alleen de buitenkant maar.
Maar er zit méér in dat woordje, dan alleen stichting.

Wat niet wil zeggen dat hun macht hier ingeperkt zou moeten worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:48:
[...]
Dat lijkt natuurlijk maar zo. Die bestaan ook alleen maar bij gratie van wat daaronder zit.
Maar het karakter verschilt. *knip* Rutte is mogelijk en hopelijk straks weg. Maar *knip* Poetin en die andere streven naar langdurig dictatorschap. Al dan niet via een onderknuppel/plaatsvervanger via mazen in een wet. En de ander via grondwetswijzigingen en noodtoestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 12-03-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

stresstak schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Trots op je eigen land mag best.. IN je eigen land. In Nederland roepen dat je trots bent op je eigen land (Turkije) is verraad en minachting t.o.v. het gastland.

En overigens is Turkije geen Europees land.
Nationalisme en patriottisme kennen geen grenzen. Sterker nog, het heeft een expansieve aard. Geschiedenis....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Anders, ja. Heel anders? Nee, dan moet je wel erg zoeken naar verschillen.
Nee, de verschillen zijn aanzienlijk. Passief meeprotesteren en actief campagne voeren zijn echt verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
*knip*, dienstplicht invoeren is hier offopic.

Regering handelt tot nu toe erg goed. Turkije is zich aan het overschreeuwen en begint steeds meer op cabaret te lijken dan dat een premier van een land wat roept. Hij wordt zo het lachertje waarom europa om moet lachen.

[ Voor 47% gewijzigd door Migrator op 12-03-2017 18:10 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:06:
Nee, de verschillen zijn aanzienlijk. Passief meeprotesteren en actief campagne voeren zijn echt verschillende dingen.
Je actief bemoeien met de politiek van een ander land, versus het campagne voeren voor een kwestie binnen je eigen land onder mensen met een paspoort van dat land. Dat eerste lijkt toch een stukje ingrijpender.

Hoe zie je passief meeprotesteren trouwens voor je? Passief protesteren lijkt me intrinsiek lastig, wellicht een boycot of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Ze maken het weer gezellig hoor..

http://www.at5.nl/artikel...cooters-en-lawaai-in-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De demonstratie verloopt vredig.
Zoals het hoort :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:34:
[...]

Dat is uiteraard een saillant detail, maar het is niet aan de soevereine Nederlandse staat om Turkse wetten uit te voeren :P

[...]

Gold de visumplicht niet nog steeds? Daar zal dan weinig verschil in zitten. Het vrije verkeer inperken kan wellicht wel consequenties hebben, maar ook daar vrees ik dan eerder een polarisatie die onvermijdelijk in het voordeel van Erdogan uitpakt.
Yep. De visumplicht is er nog steeds. Als onderdeel van de vluchtelingendeal zou deze, onder voorwaarden, worden opgeheven. Aan de voorwaarden wordt echter niet voldaan, alhoewel Turkije natuurlijk een andere mening heeft. Toont het gebrek aan wederzijds vertrouwen dat er al een jaar of 10 heerst. Geen visumplicht zou namelijk Europa nog kwetsbaarder kunnen maken voor de vluchtelingenstroom. En als het onderlinge vertrouwen er niets is... Kortom, dit gedoe in Rotterdam is een van de vele scenes rondom Turkije en de EU. Turkije heeft inmiddels wel door dat toetreding niet gaat gebeuren, dus heeft dat al niet meer te verliezen. Wel hebben ze nog wat sterke troefkaarten in handen mbt de vluchtelingen.

En daar doet geen GW, FvD, VNL wat aan, daar hebben we juist de EU voor. Grenzen dicht? Onmogelijk, als je in ieder geval je Europese handelspartners niet in het harnas tegen je wilt jagen. Want voor je het weet krijgen wij, zonder het bindende kader van de EU, te maken met economische sancties uit die landen die zelf eigenlijk ook geen vluchtelingen willen. En waar drijven wij de meeste handel mee? Juist....Europa. Dat gaan we voelen als export afhankelijk landje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
En nu is het wel genoeg geweest vind ik. Maar nee hoor, daar denken andere mensen weer anders over helaas.

http://www.telegraaf.nl/b..._onder_Nederturken__.html

"AMSTERDAM - In de grote steden dreigen vanavond opnieuw rellen op te laaien onder Turken. Op het Mercatorplein in Amsterdam-West is al een demonstratie begonnen. Daar zwaaien jonge Turken met vlaggen. Op Twitter roepen Turken met een verwijzing naar ‘de Rotterdamse broeders’ op tot een massale demonstratie in Den Haag. Plaats van handeling is het Hobbemaplein in de Schilderswijk-Transvaalkwartier, vanaf 19 uur. Ook in Rotterdam is de rust na een nacht vol rellen en geweld vanavond niet gegarandeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:08:
[...]

Je actief bemoeien met de politiek van een ander land, versus het campagne voeren voor een kwestie binnen je eigen land onder mensen met een paspoort van dat land. Dat eerste lijkt toch een stukje ingrijpender.

Hoe zie je passief meeprotesteren trouwens voor je? Passief protesteren lijkt me intrinsiek lastig, wellicht een boycot of iets dergelijks.
In een optocht meelopen, zonder actieve campagne deelname is een passieve activiteit. Je geeft uiting aan een mening of steun zonder additionele activiteiten zoals een boycot, organiseren en faciliteren van demonstraties/bijeenkomsten. Het is wellicht een genuanceerd verschil, maar bij het Turkije verhaal zitten nog wat bijzonderheden (dubbele nationaliteit, stemrecht van Nederlandse Turken in een land dat niet Nederland is, mogelijke verplichtingen die hieruit voortvloeien bv in het geval van militaire dienstplicht/oorlog) die in het geval van Timmermans niet aan de orde waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

In een post/video van de BBC zijn eigenlijk alle reacties pro Nederland en de reactie die Nederland heeft gegeven. Ook belangrijk om buiten ons eigen spectrum naar meerdere buitenlandse media te kijken lijkt me.

Facebook: https://www.facebook.com/bbcnews/videos/10154477484837217/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49

Kid Buu

Huh, Pietje?

Toch ben ik het wel grotendeels eens met de kritische vergelijking betreft Timmermans die deelnam aan het protest in Kiev - als je vanuit een politieke functie ergens op bezoek bent zou je je zelf niet in zo een compromitterende situatie moeten brengen.

Daar is dan ook meteen alles mee gezegd; niets dan lof voor de opstelling van de Nederlandse regering momenteel.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
https://twitter.com/Newsh...40981165943246852/photo/1

Gewoon meteen allemaal wegsturen i.p.v. zoals gisteren wachten tot het te laat is en er te veel mensen zijn. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 58% gewijzigd door BlazeMuis op 12-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Kecin schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:41:
In een post/video van de BBC zijn eigenlijk alle reacties pro Nederland en de reactie die Nederland heeft gegeven. Ook belangrijk om buiten ons eigen spectrum naar meerdere buitenlandse media te kijken lijkt me.

Facebook: https://www.facebook.com/bbcnews/videos/10154477484837217/
Tja, de meeste mensen uit andere landen zien ook wel dat er in Turkije gewoon een dictator in wording aan de macht is. Die zien de ironie ook wel dat wij als nazi's worden bestempeld door Erdogan. De beste man noemt sowieso iedereen een nazi, dus veel waarde moet je er ook niet aan hechten. Als je de reacties leest op belgische facebook pagina's van nieuwssites lees je ook dat ze jalours zijn op het besluit van Rutte. Ben benieuwd wat de meningen hier van zijn in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

BlazeMuis schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:27:
En nu is het wel genoeg geweest vind ik. Maar nee hoor, daar denken andere mensen weer anders over helaas.

http://www.telegraaf.nl/b..._onder_Nederturken__.html

"AMSTERDAM - In de grote steden dreigen vanavond opnieuw rellen op te laaien onder Turken. Op het Mercatorplein in Amsterdam-West is al een demonstratie begonnen. Daar zwaaien jonge Turken met vlaggen. Op Twitter roepen Turken met een verwijzing naar ‘de Rotterdamse broeders’ op tot een massale demonstratie in Den Haag. Plaats van handeling is het Hobbemaplein in de Schilderswijk-Transvaalkwartier, vanaf 19 uur. Ook in Rotterdam is de rust na een nacht vol rellen en geweld vanavond niet gegarandeerd."
In aanmerking nemend dat dit slechts een minuscuul deel van de Turkse Nederlanders is die zich nu zo Turks nationalistisch uit, leidt dit wel tot immorele 'morele' winst voor de clubjes die buitenlanders met een islamitische geloofsovertuiging het liefst deels of volledig zien verdwijnen. Dat is het verlies dat Nederland voor zijn kiezen krijgt en staat geheel los van de reactie van Nederland. De verontwaardiging over de Turkse politieke campagne zou sowieso 'uitgebuit' worden in deze verkiezingstijd, maar dit is zelfs nog makkelijker. Nu vindt Erdogan cs dat helemaal niet erg want deze zelfde clubjes willen ook een bom onder Europa/EU leggen. En dat is precies het doel van Turkije: Wraak voor het zinloze toetredings spektakel van de afgelopen 15 jaar en....in een verdeeld Europa is Turkije de grotere speler en kan Turkije de individuele Europese staatjes veel makkelijker bespelen. Als buffer tussen het Midden Oosten, belangrijke doorvoerhaven voor energie (olie & gas) en belangrijke poort voor de zo ongewenste vluchtelingen heeft Turkije alle troeven in handen.

Concentreer je niet op deze zinloze uitspattingen, het werkelijke geo politieke spel is veel groter en complexer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Umm.. ze hebben een goede fantasie daar haha

https://twitter.com/AKulhan/status/840961982887055361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
We gaan nu richting fake news haha.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat er ook gebeurt in 2017, harder lachen om een foto dan deze, gaat nooit meer gebeuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNXRQcD5Y5Kpr1OwQvtDEqQN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:49:
[...]

Tja, de meeste mensen uit andere landen zien ook wel dat er in Turkije gewoon een dictator in wording aan de macht is. Die zien de ironie ook wel dat wij als nazi's worden bestempeld door Erdogan. De beste man noemt sowieso iedereen een nazi, dus veel waarde moet je er ook niet aan hechten. Als je de reacties leest op belgische facebook pagina's van nieuwssites lees je ook dat ze jalours zijn op het besluit van Rutte. Ben benieuwd wat de meningen hier van zijn in Duitsland.
Reverse psychology. Beschuldig de anderen van datgeen waar je jezelf schuldig aan maakt en bestempel elk tegengeluid in de media als fake. Eerder succesvol toegepast door ene J. Goebbels (Lugenpresse). Ook zichtbaar in de VS en Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Kuzu doet het ook een beetje in zijn broek:
"Op de uitspraken van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, die Nederland zaterdag fascistisch en een overblijfsel van de nazi’s noemde, ging Kuzu niet in."

http://www.telegraaf.nl/b...p_tot_de-escalatie__.html

Moeilijk ongetwijfeld, kiezen voor welk paspoort je nu weer iets moet gaan zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
Edgarz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:49:
In aanmerking nemend dat dit slechts een minuscuul deel van de Turkse Nederlanders is die zich nu zo Turks nationalistisch uit, leidt dit wel tot immorele 'morele' winst voor de clubjes die buitenlanders met een islamitische geloofsovertuiging het liefst deels of volledig zien verdwijnen.
Maar is het werkelijk een 'minuscuul' deel van de Turken hier of zien we slechts het rellende topje van de ijsberg? 70% heeft bij de laatste verkiezingen op Erdogan gestemd, meer dan in Turkije zelf...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Maar is het werkelijk een 'minuscuul' deel van de Turken hier of zien we slechts het rellende topje van de ijsberg? 70% heeft bij de laatste verkiezingen op Erdogan gestemd, meer dan in Turkije zelf...
Dat kan ook komen door het gebrek aan alternatieven. Ik heb enkele Turkse kennissen die aangeven dat de alternatieven niet veel beter zijn: extreem/sterk islamitisch.

Op Erdogan stemmen betekent dus nog niet direct dat die 70% zich zo voelt. Mijn Turkse kennissen iig niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 12-03-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Weet je ook was de opkomst was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

De meeste mensen stemmen vanuit perceptie, identificatie, gevoel en beeldvorming. Herinner je je in het andere topic die 30 milliseconden nog?

Om dat te gebruiken als leidend naar gevoel van dreiging is flauwekul. Mensen hier prikken ook niet door een Geert Wilders heen.

Weet je wat het probleem is met dit soort vormen van redeneren? Je schept zo condities die trends in de hand werken om het waar te maken. Dat is op zijn zachts gezegd contra-productief, pijnlijk, zelfs beschamend. Iets om over na te denken.

Zet mensen apart, verbreek uitwisseling, het schept altijd een snelkookpan óf een drukvat. Of dat wenselijk is, dat is een tweede.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Iemand al iets vanuit Brussel gehoord? Ik heb zitten googelen, maar kan niets vinden over een uitspraak/standpunt van uit de EU. Terwijl ze nu eens goede sier kunnen maken, en kunnen opkomen voor de (west) EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:15:
Iemand al iets vanuit Brussel gehoord? Ik heb zitten googelen, maar kan niets vinden over een uitspraak/standpunt van uit de EU. Terwijl ze nu eens goede sier kunnen maken, en kunnen opkomen voor de (west) EU landen.
Nee en ook niet van de Nato want daar spelen hele andere belangen.
Ik verwacht dat ook niet tenzij meer landen in dit parket komen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
PWM schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:13:
Weet je ook was de opkomst was?
Ongeveer 50%, alleen onze eigen TK verkiezing krijgt meer hier.
https://www.google.nl/amp...ngen-turkije~a4171275/amp

Al zouden alle thuisblijvers liberale anti-Erdogan sympathieën hebben dan nog praat je over 35% van de populatie die nu trots is op iemand die ons fascisten noemt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat zal afhankelijk zijn van wat nationale politiek hier aankaart - of niet - op niveau's van supranationaal overleg.

Even terzijde, ik zie dit best vaak voorbij komen. Is er soms een beeld dat Brussel / Europa een magisch op zichzelf staand / zelfstandig handelend iets is? Het is een beetje vreemd. Europa is niets anders dan wat nationale politiek besluit, het is een verlengstuk daarvan. Er komt niets "uit Europa" of "uit Brussel" waar niet op nationale niveau's besloten toe wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
http://www.cnnturk.com/du...rede-cozulmesini-umuyorum dit heeft Engelse minister van buitelendlandse zaken er van te zeggen (google vertaler gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:18:
[...]

http://www.cnnturk.com/du...rede-cozulmesini-umuyorum dit heeft Engelse minister van buitelendlandse zaken er van te zeggen (google vertaler gebruiken).
Pagina bestaat niet meer.
ALthans ik krijg een error. 404

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 12-03-2017 19:30 . Reden: ja hier ook nu, daarom had ik het doorstreept. Deed het even niet. ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Pagina bestaat niet meer.
ALthans ik krijg een error. 404
Werkt prima hier. Screenshot van de pagina:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/INKYPgL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een demonstratie, nu in Amsterdam. (weet niet of het in Den Haag ook is).
Zover ik kan zien is het een grimmig sfeertje aldaar, Luid toeterend met een Turks vlag zwaaien.
Een hoop kwaad volk dat Erdo Pro Plus is. en alles wat er tegen hem gebruikt word, hetzij recht of onrechtmatig de spreekwoordelijke bom kan laten barsten.

*knip*

De vraag over deze Conflict is, blijft Europa samen houden als één geheel? Of zullen we een verdeeld Europa krijgen tussen Noord en Zuid?

[ Voor 18% gewijzigd door Krisp op 12-03-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Volgens AT5 zou het op de dam zijn, het ziet er rustig uit

https://webcam.nl/amsterdam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:36:

De vraag over deze Conflict is, blijft Europa samen houden als één geheel? Of zullen we een verdeeld Europa krijgen tussen Noord en Zuid?
Duitsland heeft een sleutelpositie maar blijft helaas steken in politiek correct zijn.

Gegijzeld door het eigen verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
En weer een demonstratie, nu in Amsterdam. (weet niet of het in Den Haag ook is).
Zover ik kan zien is het een grimmig sfeertje aldaar, Luid toeterend met een Turks vlag zwaaien.
Een hoop kwaad volk dat Erdo Pro Plus is. en alles wat er tegen hem gebruikt word, hetzij recht of onrechtmatig de spreekwoordelijke bom kan laten barsten.

*knip*

De situatie in Frankrijk is niet echt te vergelijken, veel minder segregatie, veel jongere inzet integratie, grotere deelname aan sociaal-economisch hogere niveau's. Er is relatief weinig draagvlak voor Erdogan onder Fransen van Turkse achtergronden - de problemen van Frankrijk liggen bij heel andere groepen en geo-economische verdelingen.

Duitsland is bijvoorbeeld heel anders, Nederland zit zo'n beetje in het midden. In Denemarken meer richting de omstandigheden in Frankrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 12-03-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:43:
Duitsland heeft een sleutelpositie maar blijft helaas steken in politiek correct zijn.
Wat zou Duitsland volgens jou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 13:05

Yucon

*broem*

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:43:
Toch ben ik het wel grotendeels eens met de kritische vergelijking betreft Timmermans die deelnam aan het protest in Kiev - als je vanuit een politieke functie ergens op bezoek bent zou je je zelf niet in zo een compromitterende situatie moeten brengen.
Ik geloof niet dat veel mensen binnen Nederland positief over die actie dachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:00

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Beetje laat nieuws maar gisteravond is er in Berlijn ook geprotesteerd door Edorgan aanhangers.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/e190cg.jpg
12. März: Rund 300 Erdogan-Anhänger protestierten gegen Mitternacht vor der Niederländischen Botschaft in der Klosterstrasse in Berlin Mitte. Nach rund 2 Stunden zogen die Demonstranten friedlich ab.
Foto: Thomas Peise
Aldus de Berliner morgenpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online

*knip*

Luid toeterend en met een vlag zwaaien is genoeg voor een grimmige sfeer?

En wat zijn Inheemse burgers? De Galliërs? Als je blanken bedoelt, zeg dat dan gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 12-03-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ehhh, nee? Waarom proberen sommigen hier toch telkens weer het bestaansrecht van de EU er bij de haaren bij te trekken? Welke rol speelt zuid Europa hier nu opeens in? Dat zuid Europa met landen zoals Turkije ofzo?
Dit incident lijkt door velen maar al te graag aangepakt worden om heel hard te roepen "Zie je wel, het hek is nu helemaal van de dam! Tijd voor actie!!!"

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 20:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:43
Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:48:
[...]
De situatie in Frankrijk is niet echt te vergelijken, veel minder segregatie, veel jongere inzet integratie, grotere deelname aan sociaal-economisch hogere niveau's. Er is relatief weinig draagvlak voor Erdogan onder Fransen van Turkse achtergronden - de problemen van Frankrijk liggen bij heel andere groepen en geo-economische verdelingen.
Dit verbaast me. Ik was in de veronderstelling dat juist in Frankrijk er enorme problemen zijn met de jeugd met een migratie-achtergrond. Maar blijkbaar is dat niet zo, of is dat jeugd met een andere achtergrond dan Turks?

En daarnaast, van de mensen met een migratie-achtergrond hier in Nederland, was ik juist in de veronderstelling dat de Turken het toch aardig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVPHAM
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
kiezen voor slechts 1 paspoort lost dit probleem op. Je hebt de Nederlandse nationaliteit, of niet.
Voor nederlandse staatsburgers komt geen enkele Turkse minister campagne voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
_/-\o_

Excuses, maar die was goed - ik kreeg meteen heel oude beelden terug in het hoofd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RVPHAM schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:03:
kiezen voor slechts 1 paspoort lost dit probleem op. Je hebt de Nederlandse nationaliteit, of niet.
Voor nederlandse staatsburgers komt geen enkele Turkse minister campagne voeren.
Of Turkije/whoever de zoon/dochter van een van haar onderdanen het recht aanbied om de Turkse nationaliteit te hebben kan Nederland helemaal niets aan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wat ik niet begrijp is waarom de in Nederland of Duitsland wonende Turken zo nodig moeten protesteren en met Turkse vlaggen moeten zwaaien. Als ze het zo goed voor hebben met Erdogan, waarom gaan ze dan niet daar heen?

Als ik in Turkije zou gaan wonen zou het mij persoonlijk geen bal interesseren wat ze in Nederland allemaal van plan zijn op politiek gebied.
Immers, ik woon daar niet.

Komt bij mij meer over als van twee walletjes willen eten, hier wonen en werken, bevalt het hier niet, dan snel terug naar het thuisland. En in de tussentijd maar zorgen dat het thuisland er maar op vooruit gaat, terwijl het huidige gastland zich maar aan moet passen aan hun normen en waarden.

Begrijp me niet verkeerd, degene die hier wonen mogen wat mij betreft tot hun dood hier blijven, maar ga dan niet zo lopen rellen als er eens iets voor valt waardoor hun trots gekrenkt wordt inzake 'hun' thuisland.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De acties van de Nederlandse regering gisteren in Rotterdam staan op gespannen voet met de beginselen van het internationaal recht, concludeert Geert-Jan Knoops."

https://www.trouw.nl/demo...h-twijfelachtig~a2588434/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:08:
"De acties van de Nederlandse regering gisteren in Rotterdam staan op gespannen voet met de beginselen van het internationaal recht, concludeert Geert-Jan Knoops."

Mja
In principe garandeert het Weens verdrag uit 1961 dat ministers van bijvoorbeeld Turkije zich vrij mogen bewegen op Nederlands grondgebied, begint Knoops. Daarin staat weliswaar ook dat een land een buitenlandse minister de toegang mag ontzeggen maar dat gebeurde in het verleden alleen in zeer uitzonderlijke situaties.
En
Nederland zou bijvoorbeeld moeten bewijzen dat zij een gevaar vormt voor de nationale veiligheid of dat haar aanwezigheid niet in het belang is van de internationale betrekkingen van Nederland.
Dat lijkt me niet heel erg moeilijk in dit geval. De manier waarop Turkije dit heeft proberen te spelen, lijken me voldoende aangrijpingspunten geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Franko P. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:07:
Wat ik niet begrijp is waarom de in Nederland of Duitsland wonende Turken zo nodig moeten protesteren en met Turkse vlaggen moeten zwaaien. Als ze het zo goed voor hebben met Erdogan, waarom gaan ze dan niet daar heen?

Als ik in Turkije zou gaan wonen zou het mij persoonlijk geen bal interesseren wat ze in Nederland allemaal van plan zijn op politiek gebied.
Immers, ik woon daar niet.

Komt bij mij meer over als van twee walletjes willen eten, hier wonen en werken, bevalt het hier niet, dan snel terug naar het thuisland. En in de tussentijd maar zorgen dat het thuisland er maar op vooruit gaat, terwijl het huidige gastland zich maar aan moet passen aan hun normen en waarden.

Begrijp me niet verkeerd, degene die hier wonen mogen wat mij betreft tot hun dood hier blijven, maar ga dan niet zo lopen rellen als er eens iets voor valt waardoor hun trots gekrenkt wordt inzake 'hun' thuisland.
Ik woon zelf al drie jaar buiten Nederland. Waardeer ik Nederland meer dan het land waar ik nu woon? Absoluut! En interesseert het mij wat ze in Nederland van plan zijn op politiek gebied? Absoluut. Moet ik daarom dus maar terugkomen naar Nederland? Lijkt me niet. Dus ik vind je redenering te kort door de bocht. Ik heb dan wel geen dubbele nationaliteit, maar het basisprincipe lijkt me hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:08:

Uit jouw link:
In principe garandeert het Weens verdrag uit 1961 dat ministers van bijvoorbeeld Turkije zich vrij mogen bewegen op Nederlands grondgebied, begint Knoops. Daarin staat weliswaar ook dat een land een buitenlandse minister de toegang mag ontzeggen maar dat gebeurde in het verleden alleen in zeer uitzonderlijke situaties. “Zoals bijvoorbeeld in geval van spionage of vermoeden van schenden van staatsgeheimen”, aldus Knoops.
Dat kan dan wel zo zijn maar dat geldt andersom natuurlijk ook. Zo moet de Nederlandse ambassadeur C. van Rij, die volgens Turkije momenteel niet in het land verblijft, "voorlopig wegblijven", aldus het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mant schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:01:
[...]

*Luid toeterend en met een vlag zwaaien is genoeg voor een grimmige sfeer?

**En wat zijn Inheemse burgers? De Galliërs? Als je blanken bedoelt, zeg dat dan gewoon.
*Ik zou er nu niet tussen willen staan ja, als Nederlander zijnde.
Situatie voelt gewoon niet goed.

**En overdrijven is ook een vak, en die vak blijk jij goed te beheersen.

Duitsland betreft hun verleden.
Het moet in mijn ogen eens afgelopen zijn.
Hoe lang moet Duitsland nog gebukt gaan?!?
Elke land heeft een niet naar rozen ruikende verleden.
Bang zijn bij elke politiek discussie dat het nazi verhaal weer erbij word gehaald.

De geschiedenis moeten we niet vergeten nee, maar elke keer weer dode koeien uit de sloot halen en daarmee richting duitsland te smijten mag ook eens afgelopen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

Cyphax

Moderator LNX
Waarom wel? Ik denk dat het vrij normaal is dat je de binding met je "thuisland" niet zomaar kwijtraakt. Je geeft het zelf al aan: je begrijpt het niet. Misschien is het beter te begrijpen als je je voorstelt dat je naar de VS verhuist (of naar een ander land; kies zelf :)) en dat mensen je dan raar aankijken als je boos bent omdat Nederland naar jouw idee slecht wordt behandeld, en dat ze dan doen alsof je maar beter gewoon weg kunt gaan. Ik denk echt dat het heel veel zou helpen als je (of eigenlijk beter: "we", want ik ben ook maar hier geboren en veel verder dan 2km verderop ben ik nog niet verhuisd) zou begrijpen hoe deze NederTurken zich voelen. Ik hoop dat er aandacht voor komt, al was het maar om het zwart-witte plaatje een beetje in te kleuren. Een Nederlandse Turk die boos is omdat de Turkse minister is weggestuurd is natuurlijk niet ook gelijk maar een Nederlander-hater. Er is best plek voor grijze gebieden en nuance. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:12:
[...]

Ik woon zelf al drie jaar buiten Nederland. Waardeer ik Nederland meer dan het land waar ik nu woon? Absoluut! En interesseert het mij wat ze in Nederland van plan zijn op politiek gebied? Absoluut. Moet ik daarom dus maar terugkomen naar Nederland? Lijkt me niet. Dus ik vind je redenering te kort door de bocht. Ik heb dan wel geen dubbele nationaliteit, maar het basisprincipe lijkt me hetzelfde.
Drie jaar is wat anders dan hier geboren zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

[...]

Als jij in je huidige land zo begaan bent met wat er in Nederland speelt, en dan dusdanig dat je daar met de Nederlandse vlag moet gaan zwaaien en toeterend door de stad moet rijden als er op politiek vlak iets speelt wat jou niet zint dan hebben ze groot gelijk als ze daar zeggen dat je beter terug in Nederland kan gaan wonen.

Van mij hoeft er niemand terug, maar als je hier woont, of in Duitsland of in Turkije of waar dan ook, dan heb je je gewoon te houden aan de daar geldende wetten en regels. Bevalt je dat niet? Dan heb je er ook niets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Da's toch anders. Je kunt door het land waar je nu verblijft niet voor dienstplicht worden opgeroepen. Of moeten voldoen aan plichten die een staatsburger heeft. Je bent daar tijdelijk te gast. Dat ligt anders met personen met een dubbele nationaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:14:
[...]

En daar nog bovenop dat er een paar generaties overheen gegaan zijn. Door de manier waarop Turkije de touwtjes in handen houdt over zijn onderdanen in het buitenland ebt deze loyaliteit nooit en te nimmer weg.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Kwam volgende uitspraak tegen van een Belgische burger op hln.be.
Een paar dagen voor deze hetze zag ik een reportage over de Nederlandse verkiezing. Heel veel Nederlanders, van vreemde origine, waren bang van Wilders. Zij riepen uit dat zij daar geboren waren en Nederlanders zijn! Nu staan diezelfde Nederlanders te betogen voor de Turkse ambassade om dat hun Turkse rechten en de rechten van hun Turkse politiekers zijn geschonden. Kiezen zij dan hun nationaliteit wanneer het hun voor iets goed uitkomt?
Wel erg frappant hoe het allemaal zo binnen een paar dagen compleet anders is. Eerst huilen in wolfskleren en vervolgens in dezelfde wolfskleren de Nederlandse regering, politie etc aanvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:14:
[...]

De betrokkenheid op Turkije gaat in de praktijk wel iets verder dan dat de ouders er geboren zijn. Veel van de Turken spreken nog vloeiend Turks, hebben een paspoort, hebben in Turkije dienstplicht uitgevoerd en gaan vaak naar Turkije op vakantie. Familiebanden zijn daar sterk, er is veel minder individualisme dan in Nederland. Turkije 'zorgt' ook voor zijn onderdanen en onderhoudt die relatie.

Natuurlijk zijn deze mensen betrokken op Turkije.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:07:
[...]

Of Turkije/whoever de zoon/dochter van een van haar onderdanen het recht aanbied om de Turkse nationaliteit te hebben kan Nederland helemaal niets aan doen.
Oh jawel hoor. Dat wil men niet maar dat kan best. Als je staatsburger van een ander land bent heb je in principe geen recht op de Nederlandse nationaliteit.

Zie je wel? Vrij simpel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Krisp schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:20:
[...]

De betrokkenheid op Turkije gaat in de praktijk wel iets verder dan dat de ouders er geboren zijn. Veel van de Turken spreken nog vloeiend Turks, hebben een paspoort, hebben in Turkije dienstplicht uitgevoerd en gaan vaak naar Turkije op vakantie. Familiebanden zijn daar sterk, er is veel minder individualisme dan in Nederland. Turkije 'zorgt' ook voor zijn onderdanen en onderhoudt die relatie.

Betrokken geeft niet. De boel slopen zoals gister in Rotterdam wel. En toeterend met al die vlaggen. En wat al niet meer. Sorry, ik vind dat niet normaal. En dan de manier hoe Turkije hier op reageerd. Nee, dit is meer dan "betrokken" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

kobus71 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:22:
[...]

Betrokken geeft niet. De boel slopen zoals gister in Rotterdam wel. En toeterend met al die vlaggen. En wat al niet meer. Sorry, ik vind dat niet normaal. En dan de manier hoe Turkije hier op reageerd. Nee, dit is meer dan "betrokken" zijn.
Klopt. Dat is inderdaad niet normaal naar onze maatstaven. Echter naar Turkse standaard is dit nog vrij mild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zou ook wel voor Nederland juichen op een WK als ik een jaar in Duitsland zou wonen. Maar het is toch een heel ander verhaal als je zit te schreeuwen dat Nederland een fascistisch land is, maar vervolgens wel dood leuk hier blijven aangezien het hier toch wel verdomd beter is dan Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio

Bio

Franko P. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Als jij in je huidige land zo begaan bent met wat er in Nederland speelt, en dan dusdanig dat je daar met de Nederlandse vlag moet gaan zwaaien en toeterend door de stad moet rijden als er op politiek vlak iets speelt wat jou niet zint dan hebben ze groot gelijk als ze daar zeggen dat je beter terug in Nederland kan gaan wonen.

Van mij hoeft er niemand terug, maar als je hier woont, of in Duitsland of in Turkije of waar dan ook, dan heb je je gewoon te houden aan de daar geldende wetten en regels. Bevalt je dat niet? Dan heb je er ook niets te zoeken.
En de mensen die met een vlag zwaaiden en demonstreerden in Rotterdam hebben zich voor het overgrote deel aan de geldende wetten en regels gehouden. Dus zeggen dat ze hier niets te zoeken hebben is stemmingsmakerij. Rotte appels heb je ook bij eender welke andere willekeurige protesten. Alle hooligans het land uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krisp schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:20:

Je kunt toch ook alleen maar erven als je de Turkse nationaliteit houdt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:24:
[...]

Klopt. Dat is inderdaad niet normaal naar onze maatstaven. Echter naar Turkse standaard is dit nog vrij mild.
Waarom moeten wij precies de verstandigste zijn? Of beter gezegd, waarom wordt dat van turkije bijna als vanzelfsprekend niet verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48

NSG

Je weet niks!

Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:22:
[...]

Oh jawel hoor. Dat wil men niet maar dat kan best. Als je staatsburger van een ander land bent heb je in principe geen recht op de Nederlandse nationaliteit.

Zie je wel? Vrij simpel.
Blablabla

Dat het Turkse nationaliteitsrecht volgens het "Jus sanguinis" principe werkt, kan je als Nederlandse overheid niks aan veranderen. Je wordt volgens internationaal recht geacht hier gehoor aan te geven.

Dus zodra iemand aangifte doet van de geboorte van een kind en een van de ouders heeft de Turkse nationaliteit, moet de Nederlandse overheid daar melding van maken bij de Turkse overheid en krijgt het kind daarmee automatisch de Turkse nationaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wijnands
Nederlandse nationaliteit verliezen

U kunt de Nederlandse nationaliteit verliezen. Het maakt daarbij niet uit of u vanaf uw geboorte Nederlander bent, of later in uw leven Nederlander bent geworden. U kunt de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld automatisch verliezen als u een andere nationaliteit aanneemt.

Lijkt me vrij simpel. Dit conflict geeft weer dat het tijd wordt om deze wet aan te scherpen en te gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:26:
[...]

Blablabla

Dat het Turkse nationaliteitsrecht volgens het "Jus sanguinis" principe werkt, kan je als Nederlandse overheid niks aan veranderen. Je wordt volgens internationaal recht geacht hier gehoor aan te geven.

Dus zodra iemand aangifte doet van de geboorte van een kind en een van de ouders heeft de Turkse nationaliteit, moet de Nederlandse overheid daar melding van maken bij de Turkse overheid en krijgt het kind daarmee automatisch de Turkse nationaliteit.
En dat resulteert niet in het verliiezen van de Nederlandse nationaliteit omdat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

gambieter schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Ik had hier eerder naar gegoogled en kon het eerlijk gezegd niet vinden. Dus ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat, hoewel er overal staat dat er veel jongeren waren, ik gisteren eigenlijk ook best wel veel oudere mensen zag op dat plein. Ik weet niet wat de verhouding was maar het waren zeker niet alleen maar jongeren. Di ehebben wel hun roots hier maar gaan wel altijd op vakantie daar, hebben aangetrouwde geboren turken in de familie en natuurlijk hun grootouders daar. Dus dat is toch iets om over na te denken. Die binding is niet zo vreemd. Ook vind ik nog steeds dat de groep vrij klein was, ook hetprotest in west waarover eerder werd bericht was een handjevol mensen. Waarschijnlijk hadden die niets beters te doen. Laat lekker uitrazen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Yucon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Waarom moeten wij precies de verstandigste zijn? Of beter gezegd, waarom wordt dat van turkije bijna als vanzelfsprekend niet verwacht?
Omdat het in Turkije gestoeld is op emotie en spierballen rhetoriek - zo zijn veel van de Turken hier ook geconditioneerd. Ik erger mij er ook aan maar de feitelijke situatie is dat het naïef is om anders te verwachten van Turkije dan er nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:27:
[...]

En dat resulteert niet in het verliiezen van de Nederlandse nationaliteit omdat???
Lees je wel wat je nu zegt?

Een kind word hier in Nederland geboren, krijgt automatisch de Turkse nationaliteit en zou dan volgens jou daardoor automatisch en per direct de Nederlandse nationaliteit moeten verliezen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
[...]

Nou ja, om het dan maar even kapot te relativeren: ik kan me de fonteinen slopende feyenoord supporters nog herinneren uit 2015, kwamen ook uit Rotterdam en ik vermoed niet dat dat alleen Turken waren.
Daar kan ik me als Nederlander ook voor schamen, net als misschien nu een groot deel van de 400.000 Nederturken zich schaamt.

Net op het NOS journaal een kritische noot op de Nederlandse regering: een jaar geleden waren dezelfde ministers gewoon welkom en hebben gewoon gepraat met Nederturken hier en dat was geen enkel probleem.
Turkije was aan het provoceren, Nederland was niet het eerst land hierin maar wel het eerste dat echt toehapt.
De journalist verklaarde het dan ook dat het komt omdat het verkiezingstijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Een kind word hier in Nederland geboren, krijgt automatisch de Turkse nationaliteit en zou dan volgens jou daardoor automatisch en per direct de Nederlandse nationaliteit moeten verliezen?!
Ouders kunnen kiezen welke nationaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:24:
[...]

En de mensen die met een vlag zwaaiden en demonstreerden in Rotterdam hebben zich voor het overgrote deel aan de geldende wetten en regels gehouden. Dus zeggen dat ze hier niets te zoeken hebben is stemmingsmakerij. Rotte appels heb je ook bij eender welke andere willekeurige protesten. Alle hooligans het land uit?
Ik zeg niet dat ze hier niets te zoeken hebben, ik geef aan dat als je je zo gedraagt, het gastland beter tegen je kan zeggen dat je weer terug gaat.
Niets met stemmingsmakerij te maken.

En hooligans die het nodig vinden om de zaak te vernielen moeten ze oppakken en vast zetten. Een flinke boete laten betalen en uiteraard de gemaakte schade laten vergoeden. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
shdx schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:03:
[...]

Dit verbaast me. Ik was in de veronderstelling dat juist in Frankrijk er enorme problemen zijn met de jeugd met een migratie-achtergrond. Maar blijkbaar is dat niet zo, of is dat jeugd met een andere achtergrond dan Turks?

En daarnaast, van de mensen met een migratie-achtergrond hier in Nederland, was ik juist in de veronderstelling dat de Turken het toch aardig doen.
Oh, die problemen zijn er zeker. Maar voornamelijk met Noord-Afrikaanse achtergronden, en meer bepaald interne problematiek van sociaal-economische aard (niet te onderschatten voor eigen effecten los van labels die mensen maar al te vaak aan zaken ophangen).

Een van de grote verschillen is de enorme inzet op collectieve identiteit in Frankrijk, wat al begint vanaf drie jaar als kinderen buiten primaire kring naar de eerste school gaan. Migranten met Turkse achtergronden zijn daar net als andere groepen onderhevig aan, en dat heeft zo zijn effecten. Maar waar andere groepen terecht zijn gekomen in verdere afgeleide problematiek ten gevolge van geo-economische variabelen (bijvoorbeeld les banlieues) is het bij Turkse achtergronden niet het geval. Daar is een trend ontstaan van associatief gedrag, van Franse identiteit, van Frans als primaire taal, en zo voorts.

Natuurlijk zijn er uitzondering, maar de algemene trend is best opvallend. Zie het als een soort van schaal of lijn waarop uitdagingen van omgang liggen. Aan de ene uiterste kant ligt Frankrijk, aan de andere verre kant Duitsland. Wij zitten vrijwel in het midden. Dat zie je ook terug in statistieken, van verkoop Turkse media in respectievelijke landen tot onderwijsdata en sociaal-economische indexen.

Er kwam trouwens eerder in het topic een opiniestuk van bij de Volkskrant voorbij wat in dat opzicht wel interessant is. Het is en blijft een opiniestuk, maar er zitten interessante punten in voor eigen verkenning - of bijvoorbeeld uitwisseling met mensen die een Turkse achtergrond hebben.

Het is ook niet zo dat Turkse gemeenschappen of mensen met een Turkse achtergrond hier raddraaiers zijn, daar is eigenlijk geen sprake van. Ja, het is een meer besloten gemeenschap (daar zijn ze niet de enige in, een zwarte kousen gemeenschap is vaak veel meer afwijzend en zelfs gesloten), en ja er is sprake van associatiegedrag meer naar oorspronkelijk (zelf, ouders, grootouders) land. Veel van dit soort uitdagingen zijn een zaak van wisselwerking waar zo'n beetje iedereen wel een hand in eigen boezem mag steken. Door de bank genomen is sociaal-economische participatie vanuit deze achtergronden ook best goed. Schoentjes wringen meer op andere punten.

En ja, iets wat verder van je bed staat en toch dichtbij voelt is sneller een symbool waar je je meer doet identificeren - dan iets wat dichtbij staat maar wat niet echt correspondeert met wat je telkens in eigen kring ziet. Een Turkse gemeenschap is hierin niet anders dan een kolonie Limburgers in Amsterdam. Ik drijf het even op de spits, maar ik hoop dat het punt duidelijk is.

Een flinke schoen die wringt is de perceptie ten aanzien van hoe een Nederland is omgegaan met de gebeurtenissen van de poging tot staatsgreep in Turkije. Nu ja, de laatste eigen staatsgreep werd naar goede Nederlandse traditie in overleg afgeblazen, we moeten zelf behoorlijk graven om eigen voorbeelden te vinden. In Turkije is dat anders. Er is een behoorlijke geschiedenis daarvan. Het is op zich nog niet zo lang dat het land zich op toekomst en groei begon te richten, de resultaten daarvan hebben veel meer te maken met het opener worden van economie en samenleving dan dat ze te herleiden zijn tot beleid van AKP of Erdogan (maar ja, wat op TV en internet staat is waar, dus ... welkom bij de mensheid en marketing).

Voor Turkse bevolking is er een verleden van pijn, een relatief recent gevoel van toekomstperspectief, en dan plotsklaps krijg je een mep terug naar dat pijnlijke verleden. Dan schrikken mensen, dan gaan ze de straat op, dan worden ze emotioneel, dan zoeken ze bevestiging. En dan kijken ze wat minder goed naar de vraag van cui bono - wie heeft hier eigenlijk baat bij. Het is goed om dat stuk perceptieproblematiek in het achterhoofd te houden, verplaats je in hun schoenen, en stel je dan voor dat buitenlandse regeringen (met de luxe positie van externe observatie) met de vinger wijzen naar degene die juist symbool staat voor je hoop op stabiliteit. Dat hakt er in.

Prima, voor ons hier is het een stuk makkelijker om te zien wat Erdogan doet, hoe hij het doet, en in kaart te brengen wat de effecten zijn. Voor hen, in de loopgraven van gebeurtenissen en schokken niet. Ik kan heel goed begrijpen dat Turken daarin verbolgen zijn. En ja, het is heel makkelijk om mensen dan te misbruiken voor eigen doeleinden - zonder dat ze het echt doorhebben. Al helemaal bij ouderen (angst, gekendheid), net zo hard bij jongeren (hormonaal, beïnvloedbaar). En dan is het makkelijk om in een paar landen telkens 300 man jong en hormonaal voor een gebouw te laten bewegen. En als we eerlijk zijn, valt dat behoorlijk tegen - bij de krakersrellen waren vele malen meer Nederlanders aan het muiten en plunderen. De drama's van kruisraketten waren van een nog andere orde.

Weet je, ieder mens zoekt naar bevestiging van perceptie en gevoel. Dat doen we in eigen kringen, we zoeken daarbij naar behartiging. Als we ergens neerstrijken met de familie in een ander dorp, zoeken we eerst naar gelijkgestemdheid. Mensen kennen altijd clustervorming. Als er niemand inzet op uitwisseling, volgen vanzelf processen die uiteindelijk leiden tot wat segregatie heet. Ongeacht of je in de winkel in dat dorp werkt, of de eigenaar bent.

Vreemd is dit niet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar voor Nederland interne arbeidsmigratie en de ontwikkeling daarvan, hetzelfde beeld valt op. Bijvoorbeeld ooit Groningers die naar Tiel trokken voor de textielindustrie. Of Zeeuwen die neerstreken in Limburg voor de mijnen. In sommige gevallen was sprake van duidelijke inzet op uitwisseling en volgende integratie, in andere gevallen niet. Gemakkelijk was het nooit. We denken tegenwoordig dat de wereld steeds kleiner wordt, dat was in vroegere tijden niet anders 8)

Er zijn tijden geweest waarin Nederlandse volksstammen samen met Poolse effectief gastarbeiders waren in de Duitse industriegebieden. Later was het andersom. Weer later weer een andere richting uit. Weer hetzelfde beeld. Er is niets nieuws onder de zon. We zijn ooit in Zuid-Afrika terecht gekomen waar we na veel heen-en-weer integratie afwezen, met behoorlijke (bloedige) effecten door de tijd heen. In Australië zijn gemeenschappen van Nederlandse origine, maar geïntegreerd.

We zijn mensen, we laten altijd steken vallen. Het is minder belangrijk om ons daar hard mee te maken, dan het is om ons hard te maken voor betere omgang. We hoeven niet telkens tegen dezelfde steen aan te blijven lopen. Soms moet je een lijn trekken, dat mag best. Vervolgens mag je je nog steeds niet laten uitspelen, en moet je dus terug naar die uitdaging van zoeken en vinden van omgang met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat mij betreft is hier meer aan de hand dan uitrazen. Dit heeft wat langlopende kwesties boven gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Ouders kunnen kiezen welke nationaliteit.
Over hun eigen nationaliteit wel ja. Dus wil je niet dat je kind de Turkse nationaliteit krijgt, dan moet je eerst die van jezelf afstaan. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Betrokken geeft niet. De boel slopen zoals gister in Rotterdam wel. En toeterend met al die vlaggen. En wat al niet meer. Sorry, ik vind dat niet normaal. En dan de manier hoe Turkije hier op reageert. Nee, dit is meer dan "betrokken" zijn.
Het is jammer dat er niet bekend is in welke mate de groep in Rotterdam daadwerkelijk in Nederland woont. Ik heb het gevoel dat een significant deel dat niet doet.
gambieter schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Weet ik niet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Kid Buu schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Omdat het in Turkije gestoeld is op emotie en spierballen rhetoriek - zo zijn veel van de Turken hier ook geconditioneerd. Ik erger mij er ook aan maar de feitelijke situatie is dat het naïef is om anders te verwachten van Turkije dan er nu gebeurt.
Dit punt ben ik met je eens. Datzelfde heb ik ook met kleine kinderen, maar als die zich niet gedragen gaan ze gewoon naar hun kamer tot ze zich wel gedragen. Als een bepaald ongewenst gedrag het basisgedrag is betekent dat nog niet dat dat zo maar mag en zonder gevolgen hoeft te zijn.

Het is toch krankzinnig dat je dit labiele gedrag zou moeten accepteren "omdat ze nu eenmaal zo zijn"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bio

Bio

Franko P. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:34:
[...]

Ik zeg niet dat ze hier niets te zoeken hebben, ik geef aan dat als je je zo gedraagt, het gastland beter tegen je kan zeggen dat je weer terug gaat.
Niets met stemmingsmakerij te maken.

En hooligans die het nodig vinden om de zaak te vernielen moeten ze oppakken en vast zetten. Een flinke boete laten betalen en uiteraard de gemaakte schade laten vergoeden. Maar dat is een andere discussie.
Er is geen sprake van gastland. Ongeacht of iemand een Turks paspoort heeft: als die persoon een Nederlands paspoort heeft is hij 100% gelijkwaardig aan jou en mij. Een Nederlander. Daarvoor gelden dus dezelfde regels als voor die hooligan. Overtreed je de wet? Oppakken en vastzetten. Waarom met twee maten meten? Er zijn geen gradaties van Nederlander onder de mensen die een Nederlands paspoort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Over hun eigen nationaliteit wel ja. Dus wil je niet dat je kind de Turkse nationaliteit krijgt, dan moet je eerst die van jezelf afstaan. Opgelost.
Het ligt natuurlijk genuanceerder dan ik opmerkte, maar waar een wil is is een weg.

Dubbele nationaliteit ging nooit werken en nu is maar heel pijnlijk geworden dat dit idd het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Wat eigenlijk te gek voor woorden is. Beide ouders hebben een dubbele nationaliteit dus een kind dat op Nederlands grondgebied geboren wordt, in een Nederlandse gemeente, in een Nederlands huis, krijgt dat ook automatisch? Waarom niet gewoon alleen de Nederlandse nationaliteit. Het kind is immers Nederlands. Het enige dat dit soort dingen creëert is een kloof.

Of doe het anders: heb je een dubbel paspoort en bega je 3x een zware overtreding dan wordt de Nederlandse nationaliteit je ontnomen en kun je naar het land van je andere paspoort. Dan gaan roepen dat ze daar niks hebben gaat dan ook niet werken want als je daar niks hebt, waarom dan die 2e nationaliteit?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:34:
[...]

We zijn mensen, we laten altijd steken vallen. Het is minder belangrijk om ons daar hard mee te maken, dan het is om ons hard te maken voor betere omgang. We hoeven niet telkens tegen dezelfde steen aan te blijven lopen. Soms moet je een lijn trekken, dat mag best. Vervolgens mag je je nog steeds niet laten uitspelen, en moet je dus terug naar die uitdaging van zoeken en vinden van omgang met.
Sorry maar nee, dit keer ben ik het nou 's niet met je eens. Dit heeft wat mij betreft aangetoond dat we blijkbaar een bepaalde groep mensen hier hebben wonen die zich een stuk meer met Turkije identificeren dan met Nederland.
Ik ben er echt niet een van "Alle buitenlanders het land uit!" of "alle moslims moeten weg!" totaal niet. Maar ik ben nu wel van "kies!" Kies of je bij Nederland wil horen of niet. Blijkbaar is er een groep mensen die, ondanks nederlandse wetgeving, toch in staat is om dubbele nationalieit te hebben. Voor zover ik de Nederlanndse wet begijp is dat reden genoeg om de Nederlandse nationaliteit in te trekken. Dat lijkt mij voor deze mensen een prima idee aangezien ze zich meer met Turkjije lijken te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NSG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Misschien niet op dat moment maar zeker zodra het een Turks paspoort heeft. We hebben daar toch een wet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Omdat er op dit moment een sterke stroming binnen de politiek is die nationalisme op zweept. Niet alleen hier, maar in vele landen. Dat heeft dit soort effecten.
Nee, die wet is veranderd. Je kunt volgens mij nu ook erven als je niet de Turkse nationaliteit hebt. Maar is wel iets meer kostbaar dacht ik.
Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:38:
[...]

Het ligt natuurlijk genuanceerder dan ik opmerkte, maar waar een wil is is een weg.

Dubbele nationaliteit ging nooit werken en nu is maar heel pijnlijk geworden dat dit idd het geval is.
Het ligt veel genuanceerder, Turkije maakt het bijna feitelijk onmogelijk om deze nationaliteit op te geven.
SomerenV schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Wat eigenlijk te gek voor woorden is. Beide ouders hebben een dubbele nationaliteit dus een kind dat op Nederlands grondgebied geboren wordt, in een Nederlandse gemeente, in een Nederlands huis, krijgt dat ook automatisch? Waarom niet gewoon alleen de Nederlandse nationaliteit. Het kind is immers Nederlands. Het enige dat dit soort dingen creëert is een kloof.
Omdat die landen (b.v. Turkije, maar ook Marokko) veel en veel te veel belangen hebben om dit lijntje op te geven. Er gaat een veelvoud van geld door dit geintje terug naar deze landen van herkomst. Kortom deze landen gaan daaraan niet meewerken. En zolang die landen erop blijven staan dat jij een bepaald nationaliteit hebt, ga je dat niet veranderen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:22:
[...]

Zie je wel? Vrij simpel.
In de Jip en Janneke wereld misschien. Als een ouder Nederlands is heeft het kind recht op de Nederlandse nationaliteit.
Hoofdstuk 2. Verkrijging van het Nederlanderschap van rechtswege
Artikel 3
1 Nederlander is het kind waarvan ten tijde van zijn geboorte de vader of de moeder Nederlander is, alsmede het kind van een Nederlander die voordien is overleden.
Als land b dezelfde wet kent heeft iemand dus recht op twee nationaliteiten, daar heeft het andere land niets over te zeggen en hoeven ze ook helemaal geen toestemming voor te geven of ook maar weet van te hebben.
Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:26:
Nederlandse nationaliteit verliezen

U kunt de Nederlandse nationaliteit verliezen. Het maakt daarbij niet uit of u vanaf uw geboorte Nederlander bent, of later in uw leven Nederlander bent geworden. U kunt de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld automatisch verliezen als u een andere nationaliteit aanneemt.

Lijkt me vrij simpel. Dit conflict geeft weer dat het tijd wordt om deze wet aan te scherpen en te gaan uitvoeren.
Dat is als je vrijwillig in een ander land gaat shoppen voor een nieuwe nationaliteit (paspoort om in Jip en janneke taal te blijven)

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 12-03-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Yucon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Dit punt ben ik met je eens. Datzelfde heb ik ook met kleine kinderen, maar als die zich niet gedragen gaan ze gewoon naar hun kamer tot ze zich wel gedragen. Als een bepaald ongewenst gedrag het basisgedrag is betekent dat nog niet dat dat zo maar mag en zonder gevolgen hoeft te zijn.

Het is toch krankzinnig dat je dit labiele gedrag zou moeten accepteren "omdat ze nu eenmaal zo zijn"?
Daarom ben ik ook blij dat er gisteren eens adequaat opgetreden werd. Om het onderliggende probleem aan te pakken zal je paal en perk moeten stellen aan de invloeden vanuit Turkije die deze parallelle samenleving van de Turken in Nederland al generatie op generatie in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Misschien niet op dat moment maar zeker zodra het een Turks paspoort heeft. We hebben daar toch een wet voor?
Het probleem is dat het kind de Turkse identiteit krijgt door Jus Sanguinis. Dus volgens jou moet het kind per direct zijn Nederlandse identiteit opgeven, omdat hij/zij een Turkse identiteit heeft... Dan is het ineens een buitenlander in Nederland terwijl zijn ouders wel Nederlandse identiteit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:29:
[...]

Ook vind ik nog steeds dat de groep vrij klein was, ook hetprotest in west waarover eerder werd bericht was een handjevol mensen. Waarschijnlijk hadden die niets beters te doen. Laat lekker uitrazen.
Preach. Wij leven toch in een rechtstaat? Als er aanleiding is om die relschoppers te vervolgen zijn er in dit land meer dan genoeg mogelijkheden.

Statistisch is het onvemijdelijk dat een deel van de 400k nederturken meer binding met Turkije heeft dan Nederland. Zeker als je bedenkt dat een aanzienlijk deel van hen ook met identiteitsissues rondloopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:38:
[...]
Er is geen sprake van gastland. Ongeacht of iemand een Turks paspoort heeft: als die persoon een Nederlands paspoort heeft is hij 100% gelijkwaardig aan jou en mij. Een Nederlander. Daarvoor gelden dus dezelfde regels als voor die hooligan. Overtreed je de wet? Oppakken en vastzetten. Waarom met twee maten meten? Er zijn geen gradaties van Nederlander onder de mensen die een Nederlands paspoort hebben.
Wat ik gisteren gezien heb in Rotterdam waren geen Nederlanders, het zijn in eerste instantie Turken en ze hebben toevallig ook een Nederlands paspoort.

Als het zou uitmonden in een oorlog tussen Nederland en Turkije denk je dat de mensen die gisteren in Rotterdam stonden vol trots naast hun mede "Nederlanders" tegen Turkije zouden vechten?

Laat me niet lachen, we weten allemaal aan welke kant ze staan en daarom mag er ook met 2 maten gemeten worden naar mijn mening.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Simyager schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Het probleem is dat het kind de Turkse identiteit krijgt door Jus Sanguinis. Dus volgens jou moet het kind per direct zijn Nederlandse identiteit opgeven, omdat hij/zij een Turkse identiteit heeft... Dan is het ineens een buitenlander in Nederland terwijl zijn ouders wel Nederlandse identiteit hebben.
Het recht van die ouders is ook twijfelachtig. Jus sanquinis kun je niks aan doen, een Turks paspoort aanvragen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Simyager schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb mij er niet in verdiept maar een goede vriend van mij uit Duitsland heeft zelf 100% etnisch Turkse ouders maar hij zelf heeft alleen het Duitse paspoort - voor hem is simpelweg geen Turks paspoort aangevraagd. Het lijkt mij stug dat er een glazenbollen instantie in Turkije is die precies weet wie er een Turks paspoort toekomt tenzij aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

SomerenV schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Of doe het anders: heb je een dubbel paspoort en bega je 3x een zware overtreding dan wordt de Nederlandse nationaliteit je ontnomen en kun je naar het land van je andere paspoort. Dan gaan roepen dat ze daar niks hebben gaat dan ook niet werken want als je daar niks hebt, waarom dan die 2e nationaliteit?
Ja, misschien wel. Maar andersom verschilt het niet zo veel. Als je als Nederlander al tig jaar in Turkije woont en een kind krijgt, dan krijgt het kind ook de Nederlandse nationaliteit: https://ind.nl/nederlande...eboorte-of-erkenning.aspx
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.