Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

https://www.periscope.tv/w/1RDGlRRleQDxL Volgen jullie deze ook?

Ik hoop dat mensen hun hoofdkoel kunnen houden, laat dit soms net het probleem zijn met spontane demonstraties als deze.

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 11-03-2017 21:12 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Gaat lekker dit. Ik ben een Turkse Nederlander en volgens mij had dit allemaal niet gehoeven. Door juist de komst van de minister te blokkeren is er een veel groter podium gecreëerd. Waarschijnlijk als de minister gewoon zijn toespraak mocht houden zou een klein publiek dit beluisteren, klappen en doorgaan met hun leven.

Nu krijgen we na dit gedoe wederom integratievraagstukken in de media en politiek. En ik mag maandag uitleggen wat mijn medelanders nou allemaal aan het doen waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:03
Ik volg die van Maikel cooimans Bullet NL

Edit: Ik bedoel op de Tv rijnmond site

[ Voor 33% gewijzigd door Bozariusz op 11-03-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Bozariusz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:11:
Ik volg die van Maikel cooimans Bullet NL

Edit: Ik bedoel op de Tv rijnmond site
Heb je een linkje?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Gezien de aantallen zou het ook niet verkeerd zijn om wat extra ondersteuning vanuit het leger op de achtergrond achter de hand te houden. Dit kan wel eens flink uit de klauwen gaan lopen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
dr.lowtune schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:11:
En dan zie je de beelden voor dat consulaat. Overal Turken, Turkse vlaggen, claxonnerende auto's....man man man, het is gewoon Nederland niet meer.
Is er genoeg politie op de been of bestaat het risico dat het 'te groot' wordt om te kunnen beheersen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ja

Volgens mij heeft de politie het idee van de afgezette Westblaak helemaal los gelaten... Het staat er nu gewoon vol en de politie kijkt van een afstandje toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:40
Nederland heeft aan Turkije het simpel diplomatieke verzoek gedaan om weg te blijven zo vier dagen voor de Nederlandse verkiezingen. Uit respect voor de Nederlandse democratie. In normaal diplomatiek verkeer geef je gehoor aan een dergelijk verzoek. Zo niet het huidige regime in Ankara. Het is een ongehoord bewuste confrontatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
http://www.rijnmond.nl/ni...anten-bij-Turks-consulaat

Linkje naar RTV rijnmond site voor live blog/stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:13:
[...]

Is er genoeg politie op de been of bestaat het risico dat het 'te groot' wordt om te kunnen beheersen?
Hallo, laat je nou niet zo leiden ....

Wat denk jezelf. Een Rotterdam? Serieus? Aboutaleb?

Serieus, hap nou niet zo snel op agents provocateurs.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:11:
Gaat lekker dit. Ik ben een Turkse Nederlander en volgens mij had dit allemaal niet gehoeven. Door juist de komst van de minister te blokkeren is er een veel groter podium gecreëerd. Waarschijnlijk als de minister gewoon zijn toespraak mocht houden zou een klein publiek dit beluisteren, klappen en doorgaan met hun leven.

Nu krijgen we na dit gedoe wederom integratievraagstukken in de media en politiek. En ik mag maandag uitleggen wat mijn medelanders nou allemaal aan het doen waren..
sinds wanneer is nederland een multipolitiek land geworden?
als dit alles niet is gebeurd en we hadden een politiek referendum gehouden in turkijke zou nederland ook geweerd zijn.
hetzelfde geld nederlands referendum in amerika, rusland etc.
dat het dus lokaal, lees landelijk blijft is gewoon normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:13:
Gezien de aantallen zou het ook niet verkeerd zijn om wat extra ondersteuning vanuit het leger op de achtergrond achter de hand te houden. Dit kan wel eens flink uit de klauwen gaan lopen.
Leger?? Dit behoort het politie apparaat nog wel aan te kunnen hoor. Uit betrouwbare bron weet ik dat ze op de achtergrond bezig zijn om het ME apparaat op te tuigen voor inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Er is/was een hoop ME, maar die is nu in het steegje achter het consulaat, net als de meeste politie. Blijkbaar is die minister belangrijker dan zorgen dat we morgen nog een binnenstad over hebben in Rotterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:14:
Hallo, laat je nou niet zo leiden ....

Wat denk jezelf. Een Rotterdam? Serieus? Aboutaleb?

Serieus, hap nou niet zo snel op agents provocateurs.
Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dit lijkt me niet genoeg politie.... Ben benieuwd of dit gaat escaleren en als het escaleert, hoe erg... (feitelijk is deze hele situatie al geescaleerd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
ME is idd genoeg. Je wilt niet het leger in gaan zetten aangezien dat alleen een paniek/nood toestand oproept

Edit: Bovendien heet ME voldoende materiaal om deze situatie te handelen

[ Voor 25% gewijzigd door Bozariusz op 11-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Bozariusz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:16:
ME is idd genoeg. Je wilt niet het leger in gaan zetten aangezien dat alleen een paniek/nood toestand oproept
Leger is inderdaad niet nodig. Dat kan de Mobiele Eenheid prima zelf af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:13:
extra ondersteuning vanuit het leger
Dat wordt op zijn vroegst 2021 (Bron: http://www.nu.nl/politiek...rnstig-verwaarloosd-.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Dit lijkt me niet genoeg politie.... Ben benieuwd of dit gaat escaleren en als het escaleert, hoe erg... (feitelijk is deze hele situatie al geescaleerd natuurlijk).
Wellicht toch een idee om het korps mariniers in de buurt te houden en de KMAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Leger?? Dit behoort het politie apparaat nog wel aan te kunnen hoor. Uit betrouwbare bron weet ik dat ze op de achtergrond bezig zijn om het ME apparaat op te tuigen voor inzet.
Ja leger ja. Zie jij 100 ME'ers en een paar agenten al ingrijpen tegen 2000 (als die aantallen kloppen) doorgedraaide tokkies?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:30
"Niet meer welkom
Turkije heeft gezegd dat de Nederlandse ambassadeur niet meer welkom is in Turkije. Die is momenteel niet op zijn post in Ankara. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken "hoeft hij voorlopig ook niet terug te komen". Ook is het Nederlandse consulaat in Istanbul door de Turken gesloten. "

http://nos.nl/liveblog/21...n-op-turkse-minister.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bozariusz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:16:
Wat moet je met het leger doen dan?? Het leger in zetten tegen eigenbevolking? Vermoedelijk heeft 80% wat daar staat te demonsteren een dubbel paspoort....

Het leger (wat feitelijke een verkeerde benaming is voor de landmacht) roep je op wanneer er met zandzakken moet worden gesleept of er mensen neer moeten worden geschoten. Beide is vanavond niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:17:
[...]

Even serieus ik zie gewoon mensen betogen. Zonder agressie. Waar heb je het in hemelsnaam over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:19:
[...]

Wat moet je met het leger doen dan?? Het leger in zetten tegen eigenbevolking? Vermoedelijk heeft 80% wat daar staat te demonsteren een dubbel paspoort....

Het leger (wat feitelijke een verkeerde benaming is voor de landmacht) roep je op wanneer er met zandzakken moet worden gesleept of er mensen neer moeten worden geschoten. Beide is vanavond niet het geval.
Je beseft dat je reageert op provocatieberichten? Let eens goed op de lijn en het script 8) Het is op sociale media niet anders op het moment.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:17:
Ja leger ja. Zie jij 100 ME'ers en een paar agenten al ingrijpen tegen 2000 (als die aantallen kloppen) doorgedraaide tokkies?
Op de streams zie ik echt geen 2000 man hoor. En het is ook maar net wat de ME gaat inzetten aan materieel. Waterkanonnen en traangas doen een hoop meer dan een extra dozijn of wat aan agenten met een wapenstok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Dit pakt gelukkig alleen maar positief uit voor de PVV. En hopelijk snijd dit DENK ook flink aangezien DENK nou flink in conflict zit met deze hele gebeurtenis (de Marokkaanse gemeenschap gaat niet meer zo snel op DENK stemmen als ze pro Erdrdogan zijn)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
En ook weer een vervolg van Bob van Keulen: https://www.periscope.tv/w/1YqGoWWDpYkGv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:17:
[...]

Lol.... Waarom? we hebben de ME, welke pelotonsgewijs op te schalen is...
Wat wil jij toch met het defentieapparaat? ME is echt voldoende, 2 waterkannonen en een flink aantal stokken moet voldoende zijn voor alles wat in Nederland gebeurd...

Of suggereer jij nu dat men met scherp moet gaan schieten??????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:19:
[...]

Dubbel paspoort of niet. Het zijn mensen die in Nederland wonen en dan vindt ik het Nederlanders. Als er daar enkele tussen zitten die liever in een Turkse dictatuur willen leven dan raad ik die personen aan om een ticket te kopen van Schiphol naar Istanbul Recep Tayyip Erdoğan International Airport. Want de naam van Atatürk zal binnenkort worden vervangen door een nieuwe.

De Nederlandse ME kan het prima aan in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
RagingPenguin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Op de streams zie ik echt geen 2000 man hoor. En het is ook maar net wat de ME gaat inzetten aan materieel. Waterkanonnen en traangas doen een hoop meer dan een extra dozijn of wat aan agenten met een wapenstok.
Ik zie die groep maar flink groeien. Je kan het leger maar achter de hand hebben lijkt me. Dit gaat flink de verkeerde kant op.

Gelijk de Turkse ambassadeur ook het land maar uitzetten in reactie op de Turken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Ik zie die groep maar flink groeien. Je kan het leger maar achter de hand hebben lijkt me. Dit gaat flink de verkeerde kant op.

Gelijk de Turkse ambassadeur ook het land maar uitzetten in reactie op de Turken.
Maar wat wil je dat het leger doet, behalve toekijken? Zij zijn er nog minder geschikt voor dan de 'normale' agent. Op z'n minst wil je een schild en een wapenstok p/p als je gaat schoonvegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

En dan lees je dat die Turken de Nederlandse ambassadeur hebben uitgewezen, lijkt me prima om de Turkse ambassadeur in de auto bij die minister te zetten en terug naar Turkije te rijden. Morgen zien we wel hoe de EU gaat reageren op deze escalatie. Smerige provocatie van Turkije dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:22:
Of suggereer jij nu dat men met scherp moet gaan schieten??????
Liever niet nee!

Maar uiteindelijk zal toch de openbare orde in het meest ondenkbare geval hersteld moeten worden. Ik hoop echt dat de politie en ME het samen aankunnen, maar je wilt deze moedige mensen wel rugdekking kunnen geven als het echt helemaal mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Blijkbaar charges van de ME met paarden.

Edit: Ook honden worden ingezet.

[ Voor 31% gewijzigd door alex3305 op 11-03-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
RagingPenguin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Maar wat wil je dat het leger doet, behalve toekijken? Zij zijn er nog minder geschikt voor dan de 'normale' agent. Op z'n minst wil je een schild en een wapenstok p/p als je gaat schoonvegen.
Kan je het leger ook geven om het plein schoon te vegen.
Rutte doet het nu erg goed, maar ik vrees dat die Turken niet echt gaan opgeven en het op de spits gaan drijven. Het is een geduldig spelletje geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Het leger is hier toch helemaal niet voor getraind? ME is goed op te schalen en reken maar dat er meerder eenheden nog achter de hand hebben. Het leger zou tevens veel meer munitie aan de Turken geven in de media. Het leger inzetten tegen de burgers lijkt me echt niet het juiste signaal. De politie, in combinatie met de ME zouden hier prima in staat tot moeten zijn

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Rutte doet het nu erg goed, maar ik vrees dat die Turken niet echt gaan opgeven en het op de spits gaan drijven. Het is een geduldig spelletje geworden.
Dat is een foute reactie, hiermee maak je het alleen maar erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Deze poppenkast ook nog ergens op de tv te volgen?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
En jij tovert die dingen zomaar vanuit het niets te voorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ja, laten we ze maar zien dat Erdogan ons niet kan beïnvloeden! (Door precies de acties van Erdogan te gaan kopiëren 7(8)7 ) Sommige mensen snappen het echt niet :p Juist dat spierballen geschreeuw van de Turkse regering moeten we niet overnemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bozariusz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:28:
[...]

Dat is een foute reactie, hiermee maak je het alleen maar erger
Ach het is spierballen taal uit Turkije en dan moet je ook een daadkrachtig antwoord terug geven.
Hopelijk wordt er achter de schermen ook druk geschakeld met andere EU landen zoals Duitsland om te laten zien dat de EU hier niet van gediend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Faddermakker schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:28:
Deze poppenkast ook nog ergens op de tv te volgen?
Morgenvroeg op TV bij Harry Mens, nee natuurlijk niet.... Holland kijkt liever bakt.... Of nog beter, Wie heeft de Mol in zich?

Het is een voorbeeld van actualiteit wat zo snel ontwikkeld dat de media er niet bij kunnen. Bovendien, inbreken op Waar is de Mol heen is natuurlijk not done ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 11-03-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Iemand een link naar een live periscope? Bob van Keulen is weer gestopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Nee, het leger -landmacht zo sommige willen- is daar helemaal niet voor opgeleid.
Dat doe je echt pas in uiterste UITERSTE noodzaak. Echt een allerlaatste redmiddel.
Eerder niet. Politie kan omgaan met dit soort gedrag, militairen niet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Ben ik hier op twitter of facebook beland? Serieus, mariniers willen inschakelen voor dit......... Dan mogen ze wel de special forces gaan inschakelen bij Feijenoord-Ajax. Waarom zou je zulke berichten uberhaupt serieus nemen....

Deze berichten zijn precies wat Erdogan wil en misschien zelf het internet op laat slingeren.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Het is diep triest dat die mensen allemaal zo achter een leider aanlopen.
Denk dat het dan beter is hier alles in te leveren en te gaan naar het land waar je wel een thuis gevoel hebt.
Echter zou ik ook niet mijn zekerheden inleveren (uitkering, woning, hulp, vrijheid, etc.). Nee, beter hier je eigen partij oprichten (DENK) en lekker niks blijven doen en in de slachtoffer rol blijven zitten.

Het leger lijkt me wat overdreven, maar ik zou het geen probleem vinden om deze mensen eens flink aan te pakken, want dat hebben ze wel nodig.

Verder hebben we het allemaal aan onze leiders te danken, die hadden al veel eerder moeten ingrijpen en sancties moeten opleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

FrankHe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:22:
[...]

Dubbel paspoort of niet. Het zijn mensen die in Nederland wonen en dan vindt ik het Nederlanders. Als er daar enkele tussen zitten die liever in een Turkse dictatuur willen leven dan raad ik die personen aan om een ticket te kopen van Schiphol naar Istanbul Recep Tayyip Erdoğan International Airport. Want de naam van Atatürk zal binnenkort worden vervangen door een nieuwe.

De Nederlandse ME kan het prima aan in Rotterdam.
Ik vind het vooral heel raar dat men nu eigenlijk zich zo achter iemand schaart die over de erfenis van Atatürk heen walst. Een paar jaar geleden werd Atatürk nog bijna verafgood.

Blijkbaar zijn heel veel mensen te vatbaar voor de propaganda van een partij die alles belooft en een common enemy uitzoekt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Stop eens met die onzin reacties met het leger inzetten? Het leger heeft hier niets mee te maken en wordt ook niet ingezet tegen een burgerbevolking. Dat is een luguber idee.

Er is niet eens sprake van agressie bij de betogers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
jdh009 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:28:
Het leger zou tevens veel meer munitie aan de Turken geven in de media.
Dat was ik helemaal vergeten inderdaad: die hebben helemaal geen munitie meer, die moesten pang-pang roepen van Pechtold... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

maar on-topic. op dit moment zie ik een brandstof ontstaan, en er hoeft enkel een vonk (lees: heethoofd) te zijn en we hebben een rel.
de ME/Politie zou de toestroom moeten beperk zodat er geen grote groep ontstaat.
op dit moment zie ik enkel kwade mensen die blijkbaar niet met de gang van zaken mee eens zijn.
dus boos op nederlands politiek.

[ Voor 43% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
Ik zat net de stream te bekijken. Lijkt wel of ik de coup terug bekijk van een tijdje geleden. Persoonlijk vind ik het schandalig hoe ver erdogans arm/hand reikt.
Ik hou dit forum zeker in de gaten, hopelijk gaat het niet uit de hand lopen/verder escaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
jdh009 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:29:
https://www.periscope.tv/w/1lDxLRRlYeLGm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
jdh009 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:29:
Hij zal zo wel weer komen denk ik. Hij heeft zijn spullen in de auto liggen, dus alleen zijn accu in de telefoon. Liep net ook bij NOS collega om accu te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Er wonen bijna een half miljoen turken in nederland.
Ik zie er maar een handjevol daar dus maak het niet groter dan het is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Langleven de vrijheid van meningsuiting en demokratie.

Met de beelden op tv, waarbij journalisten (lees camera personeel) naar de grond worden gehaald. Is bij deze ook de vrijheid van journalistiek in het geding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Nee, het leger -landmacht zo sommige willen- is daar helemaal niet voor opgeleid.
Dat doe je echt pas in uiterste UITERSTE noodzaak. Echt een allerlaatste redmiddel.
Eerder niet. Politie kan omgaan met dit soort gedrag, militairen niet.
Inzet van militairen tegen ongewapende (eigen) burgers is ook niet iets wat je moet willen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Goron schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:30:
Stop eens met die onzin reacties met het leger inzetten? Het leger heeft hier niets mee te maken en wordt ook niet ingezet tegen een burgerbevolking. Dat is een luguber idee.

Er is niet eens sprake van agressie bij de betogers.
Helemaal mee eens. Voor deze gevallen hebben we de Politie en de ME en die zijn uitstekend uitgerust en getraind voor exact deze situaties. Met een beetje mazzel hoeven ze niet eens in te grijpen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Jemig, auto's tussen de mensen, hekken omver :X
[afbeelding]
Ja, de politie heeft niet allemaal evengoed meer onder controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Wat ik me wel afvroeg met betrekking tot het betoog, ik kan me er ergens nog wel bij inkomen waarom die mensen er staan en Erdogan leuzen roepen. Echter waar roepen ze ook religieuze leuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:34:
Jemig, auto's tussen de mensen, hekken omver :X
[afbeelding]
Nog meer mensen die terug verlangen naar een 'spannend' verkiezingsdebat? Wat zijn 'onze' eigen tegenstellingen irrelevant als je dit zo ziet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Vanaf dit moment is dit topic ZT, zie de topicwaarschuwing.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit naar een stream te kijken maar ik versta er geen bal van.... Wat willen ze nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Daar komt de ME...... hoop dat ze vreedzaam weggaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dit zou zomaar kunnen ontploffen trouwens als er een groep hooligans op afkomt. Bijvoorbeeld van Feyenoord of Sparta... Of Ajax, als ze de stad van de tegenstander willen verbouwen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:41:
Dit zou zomaar kunnen ontploffen trouwens als er een groep hooligans op afkomt. Bijvoorbeeld van Feyenoord of Sparta... Of Ajax, als ze de stad van de tegenstander willen verbouwen... :|
Maar waarom zouden die erheen gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Kaalkopjes met haatgevoelens? Even lekker de agressie kwijt kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Laten we het niet hopen...

Als je voelt wat voor spanning er al heerst onder 'gewone' saaie voornamelijk hoogopgeleiden dan kan je je indenken wat voor gevoelens er onder dit soort groepen heersen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RNz2o6X.png

Wat voor politie is dit eigenlijk, in hun jeans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Ik begreep van een ander periscoop kanaal dat daar wel over werd opgeroepen. Echter geen duidelijke bron. Iets in de trant van: Hun stad, hun regels? ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
"NOS: Iemand van de politie deelt helmen uit. Het lijkt erop dat de ME de straat straks schoon gaat vegen."

Net op het nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rellen dat zou kunnen. Maar om daar ajaxieden van te betichten... Amsterdammers gaan meestal niet vrijwillig naar Rotterdam (zeker nu niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:40:
Daar komt de ME...... hoop dat ze vreedzaam weggaan
De ME stond er al toen er nog maar 200 man stond (toen waren ze er zelfs een stuk duidelijker aanwezig)
Dat word vast nog wel vakkundig voor ze gedaan ;) Maar zonder grapjes, de politie / ME is imo te laat om nog echt vreedzaam te ontruimen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bean77
Als je die beelden ziet dan schaam je je toch dat dit gewoon in Rotterdam is? Het lijkt Ankara wel. Bizar voor woorden dat dit in NL kennelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:43:
Waarschijnlijk net opgeroepen en onvoldoende tijd gehad om het volledige tenue aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

L-royke schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:44:
"NOS: Iemand van de politie deelt helmen uit. Het lijkt erop dat de ME de straat straks schoon gaat vegen."

Net op het nieuws
Neen, helmen zijn gewoon een standaard procedure...
Cordon vormen, niets aan het handje.... Ze zijn (zoals ik zostraks ook schreef) gewoon aan het opbouwen..ME is 80% intimidatie, 20% kracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Bean77 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:44:
Als je die beelden ziet dan schaam je je toch dat dit gewoon in Rotterdam is? Het lijkt Ankara wel. Bizar voor woorden dat dit in NL kennelijk kan.
Bizar dat je in Nederland mag demonsteren? Ja, echt belachelijk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Rellen dat zou kunnen. Maar om daar ajaxieden van te betichten... Amsterdammers gaan meestal niet vrijwillig naar Rotterdam (zeker nu niet).
Ik speculeer alleen maar. Geen beschuldigingen. We herinneren ook nog allemaal de knuffelactie van ADO, toch? Zoiets zou ook de andere kant op kunnen slaan.

Verder wel lekker die beelden op TRT voor de propaganda van Erdogan zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:43:
[afbeelding]

Casual Saturday :P

Nah, gewoon mensen plotseling zijn opgeroepen, dan heb je geen tijd om volledig bepakt en bezakt aan te komen, een politievest, met daaronder vast een steekwerendvest, is voldoende.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Shabbaman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Inderdaad, er zou een verbod moeten komen op alle vlaggen behalve de driekleur. /sarcasm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:08
Echt onbegrijpelijk dat dit kan in dit verotte land, andersom zie ik dit toch niet gebeuren als Nederlander zijnde in een ander land.

Geen greintje respect voor de Nederlandse samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

FrankHe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Waarschijnlijk net opgeroepen en onvoldoende tijd gehad om het volledige tenue aan te trekken.
Neen, zijn o.a. AT-ers
Deze lopen nooit in pak, zijn de mannen in burger...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bizar dat ze lopen te schreeuwen en te juichen over "hun" land en "hun" leider.

En nee, daarmee bedoelen ze niet Nederland en premier Rutte. Dát is pas echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens mij ben jij degene die oproept om demonstranten weg te laten vegen door het leger? Dus misschien even de hand in eigen boezem steken alvorens onzin te scanderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:47:
[...]

En nee, daarmee bedoelen ze niet Nederland en premier Rutte. Dát is pas echt belachelijk.
Hopelijk gaat mijn overheid dit vreedzaam oplossen. Dat hoeven we van die ander niet te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:47:
[...]

"Ze" is een handjevol sensatiezuchtige jongeren. Het jammere gevolg is dat een hoop mensen (ook hier) alle Turken/buitenlanders in Nederland hiervoor verantwoordelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
/sarcasm on
Waar is de aanslag gepleegd, hoeveel terroristen zijn er? Zijn er gewonden? Hebben ze de terroristen te pakken?
/sarcasm off

Man man man zo leren we dus; Nederland staat niet voor vrijheid van meningsuiting/journalistiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
Mag ik jullie even verwijzen naar de Nederlandse grondwet, recht op vereniging en recht op demonstratie. Dat is een verworvenheid die we in een democratisch Nederland hebben.

Waar het fout is gegaan is in de diplomatie met Turkije. De Nederlandse verkiezingen zijn over vier dagen en de regering hier heeft Ankara gevraagd om weg te blijven en onze democratie te respecteren. Kennelijk hebben de Turken daar geen boodschap aan. Dan krijg je dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Inmiddels begint het te escaleren.

termen refererend aan carcinogene semieten zijn al gescandeerd en de nodige burnouts zijn ook op de weg al gemaakt.

Stream:
https://www.periscope.tv/w/1YpKkddwkXEGj?q=rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Neen, zijn o.a. AT-ers
Deze lopen nooit in pak, zijn de mannen in burger...
Precies, word hier ook genoemd: https://twitter.com/BobHGL/status/840665306636910594
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6qkoyCXAAAkzRk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WN0QFBm.png

Mooi dat de NOS zelf ook van die fijne live streams heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Zijn er eigenlijk al andere landen die gereageerd hebben op dit conflict? Ik ben vooral benieuwd wat dit met de EU gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14
Demonstranten worden ook goed op de foto gezet door politie. Altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:51:
Zijn er eigenlijk al andere landen die gereageerd hebben op dit conflict? Ik ben vooral benieuwd wat dit met de EU gaat doen.
De Turkse minister die in Nederland zou spreken, maar van wie zijn vliegtuig niet mocht landen, spreekt morgen in Frankrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:49:
[...]

"Ze" is een handjevol sensatiezuchtige jongeren. Het jammere gevolg is dat een hoop mensen (ook hier) alle Turken/buitenlanders in Nederland hiervoor verantwoordelijk houden.
Dan is er behoorlijk wat politie en ME op de voet voor dat "handjevol jongeren".

Wat pas écht jammer is, is het feit dat dit blijkbaar mensen zijn die geboren en getogen zijn in Nederland, dezelfde vrijheden en rechten genieten als iedere andere Nederlander, en vervolgens openlijk hun steun uitspreken voor een dictator in een land waar meer journalisten in de bak zitten dan waar dan ook ter wereld. Ik vind dat echt te triest voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:51:
Officieel nog niet, maar als je andere forums lees in bijv. Belgie en Duitsland staan de reacties van burgers vol achter Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:37
Ik zou willen dat tegenstanders van de Turkse regering ook zo kunnen demonstreren in Ankara. Een vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid op het podium heisen voor een lesje mensenrechten. Het is toch raar dat personen van hun recht op demonstratie gebruik willen maken voor een overheid die korte Mette maakt met tegenstanders en deze massaal oppakt en opsluit.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.