Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:37:
Periscope van een politieblokkade. Weet niet of het de minister is eigenlijk.
https://twitter.com/paulpleijs/status/840630760335953923
edit: zie een duitse auto in de rij staan. Lijkt er wel op dus.
Ook een Periscope van bij het consulaat: https://www.periscope.tv/w/1mnxeVVRDbaKX

Eerder was te zien dat de consul werd tegengehouden bij de achteruitgang. Er staat achter het consulaat een cordon, waardoor hij niet naar buiten kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:24:

Best wel treurig toch, dat je je om dat soort dingen in dit land druk moet maken. Ik denk dat ik vooral boos ben omdat Erdogan, die in mijn ogen gewoon een fascist is die dictator wil zijn, zijn eigen land naar de vernieling helpt ons daarvoor misbruikt. Ik ben helemaal niet nationalistisch maar het is gewoon een eng manipulatief mannetje en hij blijft maar zieken.

Wanneer zeggen we nou eens 'genoeg is genoeg' en gaan er structurele maatregelen worden getroffen tegen de constante stroom van beledigingen van onze politici en burgers (van europese landen) en de pogingen de nationale politiek hier op dat soort ongenuanceerde wijze te beinvloeden?
Uh, nu? :P
Deze chantage en provocatie wordt niet geslikt door het kabinet, een van de zeer weinige besluiten van de afgelopen vier jaar waar ik het persoonlijk mee eens ben. Ook is het juist verstandig om hier niet te veel publiekelijk op te reageren. Zie ook mijn sig. ;)
De man is notabene staatshoofd van een bevriend land en maakt ons uit voor nazi's?
JFC.. ik begin te begrijpen war die ongenuanceerde gevoelens vandaan komen.
Ik zeg: Geen leidse kaas meer naar Die Turkei! Alleen nog Edammer.
Dat zal ze leren.

Maar helaas weet ik dat ongeveer de helft van de mensen daar zijn bloed wel kan drinken. Maar als die grondswet wijziging daar er door komt dan is echt het hek van de dam. Zeker voor die mensen die tegen hem zijn.

Dus Turken waar dan ook ter wereld; Stem TEGEN in het referendum want wat je gaat doen is een dictator in het zadel helpen. Tenzij je graag een dictator in turkije hebt, stem dan JA. Maar dan heeft Mark voor niets met zijn spierballen geflexed. En wil je Wilders hier in de regering dan moet je vooral als een soort inverse Reichskristallnacht vanavond ruiten in gaan gooien en onrust veroorzaken in Rotterdam. :F
Ook niet doen dus!! Het zal allemaal leiden to veel meer droevenis en ellende.
Het gaat kennelijk helemaal niet goed met dat referedum voor Erdogan. Het zo op de spits drijven nu is daar een duidelijke teken van. Het is een poging om publieke opinie te laten draaien in Turkije. Of het werkt is een tweede. Het kan bijvoorbeeld ook het verzet vergroten en de kiezersbasis hier in Europa juist tegen Erdogan opzetten.
Zullen vandaag of morgen wel nederlanders in Turkije worden aangevallen, of de Ambassade worden belaagd. We gaan het zien of ik gelijk heb. :/
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Mocht dit gebeuren dan zijn de rapen pas echt gaar want dan heeft de Nederlandse regering weinig keuze dan haar zaak te gaan bepleiten in Brussel, met steun van de Duitsers.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zou inderdaad niet graag meer naar Turkije op vakantie gaan, lijkt me dat men behoorlijk vijandig zal zijn tegen Nederlanders deze zomer...
Je hebt overal mensen die zich laten misleiden, maar of dat nu wil zeggen dat we iedereen als een Erdogan moeten zien? Ik zou juist inzetten op normaal beeld en consistentie van uitwisseling, zo lopen autocraatjes tegen de lamp immers. Waarom denk je dat ze altijd vijandsbeelden zoeken, grenzen machteloos proberen te sluiten en het land arm en boos moeten hebben.

Mensen zijn mensen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
"Police asked us to leave the country"
https://twitter.com/yzcatakli/status/840633670096584705

Gaat leuk worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Wie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
En we gaan hier dus niet onze medelanders demoniseren.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-03-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Lekker aan 't onrust stoken.. De twitterfeed van deze man is ook hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Assistent van de minister die onderweg is naar Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Gast die ook steeds twitterde hoe ver het convooi was. Dus denk dat die bij het convooi hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Prima, opzouten, deze poppenkast heeft lang genoeg geduurd.

Typisch weer dat die Turken het zo op de spits moeten drijven, ik zie een Chinees staatshoofd (en we hebben best wel wat Chinezen in Nederland) dat niet doen.

We hoeven niet alles te pikken wat daar vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:46:
[...]

Gast die ook steeds twitterde hoe ver het convooi was. Dus denk dat die bij het convooi hoort.
Konvooi is lekker overdreven trouwens. Alles voor de beeldvorming. Zelfde daar op locatie nu, ik heb bij AZC's erger gezien. Ik heb in Brussel véél erger gezien. Ik kan me ook nog boerenprotesten in Frankrijk herinneren die meer op veldslagen leken.

Natuurlijk, viel te verwachten dat er mensen al binnen op locatie waren - dat heet voorbereiding. Het is nou niet alsof dit geen gekende instrumentatie is. En natuurlijk, het ziet heftig uit via periscope - maar kom op zeg.

Als mensen zich willen laten leiden door beeld en emotie geschapen door een wannabee-tiran? Prima, maar ik mag hopen dat mensen zich in ieder geval niet laten leiden door die paar mensen hier die gewoon kicken op drama.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Schept wel een heel slecht precedent om de consult tegen te houden wanneer die het pand wil verlaten.

Vraag me af wat de reactie in Ankara zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:54:
ik heb bij AZC's erger gezien. Ik heb in Brussel véél erger gezien. Ik kan me ook nog boerenprotesten in Frankrijk herinneren die meer op veldslagen leken.
Dat je het erger gezien hebt is geen reden om het nu maar te bagatelliseren. Het zijn buitenlandse overheidsfunctionarissen die hier tegen de wens van onze regering in even de boel op stelten komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
En we kunnen ze weer uitzwaaien

https://twitter.com/mediatvnl

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:58:
[...]

Dat je het erger gezien hebt is geen reden om het nu maar te bagatelliseren. Het zijn buitenlandse overheidsfunctionarissen die hier tegen de wens van onze regering in even de boel op stelten komen zetten.
Oh, kijk uit - dat bagatelliseer ik niet. Ik dacht dat wel duidelijk was hoe ik daar tegenover sta.

Mijn punt hier is dat de centrale vraag en uitdaging hier is hoe we met zaken omgaan - en dat is een kwestie van eigen gedrag. We kunnen ons daarin laten gebruiken, vanuit emotie / beeld / manipulatie - of niet.

Willen we ons niet laten gebruiken, prima, maar dan is ander gedrag vereist dan wat inmiddels uit het topic verwijderd is: kicken op drama, roepen, tieren, wijzen en zelf met beeldvorming en emotie aan de slag gaan.

Ik stel het maar even scherp, het zou gewoon dom van ons zijn als we dit soort arena geschapen door iemand - die in wil zetten op misbruik van gevoel en beeld - zouden betreden. Goed, we zorgen er nu stap voor stap gecontroleerd voor dat men er niet in slaagt om dat soort perverse doelstellingen te bereiken. Volgende stap is zelf even in de spiegel te kijken.

Ik zie geen enkele reden om ook maar van die brug af te springen puur omdat Erdogan dat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:58:
[...]

Ja, dat was te verwachten. Dit tweede bezoek is echt niet zomaar even bedacht vanmiddag. Dit heeft enige planning vereist. Dat er vanuit Turkije chantage gepleegd zou worden wisten ze al eerder in Ankara. Dat ze een dergelijke reactie verwachten was ingecalculeerd. Daar komt de tweede poging vandaan. Die is nu ook verijdeld. Staan een paar honderd demonstranten dus Erdogan heeft ook weer niet zoveel steun...

De regering reageert nu op acties. Niet ideaal maar het is wel uit een positie van sterkte voor NL. Ons land, onze machtsmiddelen en wij zijn hier de bovenliggende partij met morele grond in de ogen van onze buren en partnerlanden van de westerse wereld. Geen westers land zou dit pikken. Van belang is om nu juist gematigd en proportioneel te blijven reageren wanneer dit nodig is. Meer niet. Niet laten uitlokken dus.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/obEDoeT.png
Blokkade is nu een ME busje geworden ipv politie auto. Verslaggever zegt dat er een aanhoudingseenheid achter hem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kijk naar Rutte bij de NOS. Hij moest zowat lachen over de tweede minister die wel zou komen. :P
Dit pakken ze heel erg goed op. Gewoon rustig blijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Wat ik oprecht niet snap zijn de Turkse demonstranten in Rotterdam (zie bijvoorbeeld https://www.periscope.tv/w/1vOGwYYMAWqxB). Ze hebben waarschijnlijk nog Turkse paspoorten, dus waarom blijven ze in Nederland als hun hart blijkbaar in Turkije ligt? Ze kunnen daar zo heen, wat houd ze tegen? Blijkbaar hebben ze een diepe haat tegen Nederland en een grote liefde voor Turkije. Ik snap het dan niet wat ze hier nog doen 8)7 :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:10:
Wat ik oprecht niet snap zijn de Turkse demonstranten in Rotterdam (zie bijvoorbeeld https://www.periscope.tv/w/1vOGwYYMAWqxB). Ze hebben waarschijnlijk nog Turkse paspoorten, dus waarom blijven ze in Nederland als hun hart blijkbaar in Turkije ligt? Ze kunnen daar zo heen, wat houd ze tegen? Blijkbaar hebben ze een diepe haat tegen Nederland en een grote liefde voor Turkije. Ik snap het dan niet wat ze hier nog doen 8)7 :X .
Heel bot, ze zijn behoorlijk gemisinformeerd. Ze zitten vast in een echokamer/mediabubbel en weten simpelweg niet beter. Het zijn er ook maar weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:06:
[afbeelding]
Blokkade is nu een ME busje geworden ipv politie auto. Verslaggever zegt dat er een aanhoudingseenheid achter hem staat.
Ja, dat wordt een volgende fase, de wolfjes. Maar eerst zal de minister nog even verdwijnen. Spelletjes.

Het zegt toch eigenlijk ook best wat, hoeveel mensen met een Turkse achtergrond zijn er in Nederland. Hoeveel kwamen er uit dat gebouw?

En dat zegt dan ook best wel weer wat - dat je mensen moet opruien voor escalatie. Daar laat je toch behoorlijk je in de kaarten kijken.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08:
Kijk naar Rutte bij de NOS. Hij moest zowat lachen over de tweede minister die wel zou komen. :P
Dit pakken ze heel erg goed op. Gewoon rustig blijven. :)
Ik had wel liever gezien als Rutte een iets andere uitspraak gedaan had. Niet "Het is niet verboden voor Turkse ministers om in Nederland te zijn. Punt is dat wij niet willen dat zij groepen Turken toespreken". Maar "Nederlanders met een Turkse achtergrond", bijvoorbeeld. Speer omdraaien, precies op dat zure punt van Erdogan richten (je mag niet assimileren, je mag niet integreren etc.).

Maar inderdaad, buiten dat domein waar Erdogan van afhankelijk is blijven. Maar laat ook niet de Turkse gemeenschap slachtoffer worden - we mogen niet onderschatten hoe hard de AKP maar al te vaak daar op inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:10:
Beetje onzin om te stellen dat je zo maar terug kan naar turkije terwijl je hier waarschijnlijk een baan/studie, familie enz. hebt.

Denk dat niemand in deze groep "haat" tegen Nederland heeft, ze voelen zich echter niet gehoord door onderandere de nederlandse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zijn uit de auto gestapt, veel politie om heen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IlafPpb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Ik vind dit veel ernstiger:
"Op beelden is te zien dat zij "Mijn leven voor mijn vaderland" scandeerden. Ook droegen zij borden met "Nederland, raak niet in de war, stel ons niet op de proef" erop."

De politiek lijkt nu (net voor de verkiezingen) pas door te hebben dat Turken in Nederland compleet loyaal zijn aan Turkije en niet aan ons land.

[...]

Zoals "Democraten"66 die advertenties ophangt met "voor een goed klimaat"? Waarbij ze niet vertellen wat "goed" is, en waarbij ze compleet negeren dat het voor het mondiale klimaat welgeteld he-le-maal niets uitmaakt wat Nederland doet?
toendertijd dat ik nog voor het uitzendbureau werkte als industriele schoonmaker. waren er al groepen.
je had een groepje met Turken, een groepje marokanen die absoluut niks met de turken wilden te maken hebben.
dan een ander groepje van de bekende ABC eilanden. die wederom niks met de turkse/marokaanse, maar ook met de nederlanders te maken wilden hebben. en de handjevol nederlanders die op enkele vingers (waaronder ik) op één hand te tellen waren zoiets hadden als. WTF doen we hier.
Behalve dat ze ons leven zuur maakten, een heus vriendjespolitiek heerste waren we gewoonweg niet welkom.
en dat laatste lieten ze heel goed merken.

feit is. je komt er als nederlander echt niet tussen. als je met een turkse vrouw een relatie hebt moet je heus bang zijn voor eerwraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:13
jip_86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:37:
Periscope van een politieblokkade. Weet niet of het de minister is eigenlijk.
https://twitter.com/paulpleijs/status/840630760335953923
edit: zie een duitse auto in de rij staan. Lijkt er wel op dus.
Lijkt er sterk op dat er op dit moment mensen worden aangehouden (of er willen personen aangehouden worden).

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 11-03-2017 20:20 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
voske schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Lijkt er sterk op dat er op dit moment mensen worden aangehouden.
Leek er inderdaad op dat ze op geboeide handen schemen met licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Modbreak:Lees de topicwaarschuwing. Geen integratiediscussie, hou het bij de actualiteiten.

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-03-2017 20:22 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Wat een mooi moment dan om als Nederlands premier te zeggen: handen af van onze mensen.

[ Voor 46% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 20:37 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat was Aboutaleb, neemt niet weg dat het nog steeds een probleem is dat er hier grote groepen zijn die maar deels mee participeren in de samenleving.

[ Voor 40% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

P_Tingen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:18:

Onze eigen regering had er volgens mij beter aan gedaan het te negeren en dus toe te staan.
Erdogan haalt er nu meer publiciteit uit uit dan wanneer het genegeerd werd inderdaad. Maar in Nederland zijn ook verkiezingen en als Rutte niks had gedaan dan had hij een hoop kritiek gekregen van de PVV en zouden er een hoop stemmen naar die partij gaan.

Een paar jaar geleden heeft Turkije hetzelfde gedaan en toen heeft Nederland daar niks aan gedaan. Ik vrees dat beide kanten nu wat overdreven aan het reageren zijn omdat het een prestigezaak is geworden door alle aandacht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Brent schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:23:
Wat een mooi moment dan om als Nederlands premier te zeggen: handen af van onze mensen.
Ik denk dat Rutte moet gaan voor 'onze mensen', lees de Nederlanders met Turkse achtergrond. Mensen die nu met Turkse vlaggen lopen te zwaaien mogen wat mij betreft de 'brief van Rutte' nog eens goed lezen...
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:25:
"Wij Friezen zijn geen Limburgers".
Die ken ik niet inderdaad, ga je bijna weer jong voelen... :)

Maar laat duidelijk zijn, we moeten echt inclusief zijn naar alle mensen van goede wil voor Nederland kiezen. Die zich juist vanwege hun Turkse achtergrond rot schamen voor deze poppenkast, het liefst hun Turkse paspoort zouden willen inleveren. Deze mensen zijn de grootste slachtoffers van deze polarisatie.

[ Voor 39% gewijzigd door hoevenpe op 11-03-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bild.de/politi...sstieg-50803830.bild.html

een artikel van het duitse Bild.de.

blijkbaar dreigt Turkije met het uittreden van de NATO.
Iemand die mij kan vertellen of dit het allemaal nog erger maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Precies. Dat is nu die keuze die hier gemaakt moet worden. In dit opzicht faalt Mark, volledig, vooralsnog.

Enfin, misschien is het meer correct om te zeggen dat de partijleiding hier faalt, in het niet erkennen van eigen positie binnen collectief van afhankelijkheden. Maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:26:
[...]

Ik denk dat Rutte moet gaan voor 'onze mensen', lees de Nederlanders met Turkse achtergrond. Mensen die nu met Turkse vlaggen lopen te zwaaien mogen wat mij betreft de 'brief van Rutte' nog eens goed lezen...
Maar Rutte had een statement kunnen maken, ook richting Erdogan, door te spreken over Nederlanders in plaats van Turken. Dat is één van de weinige dingen die je hem nu kunt verwijten wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:27:

Als ze het doen, ja. Als ze het niet doen gaat het waarschijnlijk verloren in de rest van de shitstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En dit is de enige keer dat ik het ga vragen. We gaan in dit topic dus niet beginnen over integratieproblematiek. Dat eindigd steevast in een welles-nietes verhaal en verwijten over en weer. Dat gaan we hier dus niet doen nu de emoties oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Als ze het doen, ja. Als ze het niet doen gaat het waarschijnlijk verloren in de rest van de shitstorm.
en in welke vorm mag ik dat zien dat het slecht zou zijn.
ben niet zo bekend met de NATO namelijk. vandaar de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
Precies. Dat is nu die keuze die hier gemaakt moet worden. In dit opzicht faalt Mark, volledig, vooralsnog.
Volgens mij weet Mark precies wat hij doet, namelijk de volgende Premier van Nederland worden...

Het is maar wat je 'falen' noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:30:
[...]

en in welke vorm mag ik dat zien dat het slecht zou zijn.
ben niet zo bekend met de NATO namelijk. vandaar de info
Het Noord-Atlantisch Verdrag is een militair verdrag dat wederzijdse verdediging en samenwerking van de legers van de westerse landen regelt, aanvankelijk vooral als tegenkracht tegen de communistische landen in het Oostblok. Die vormden op hun beurt in 1955 het Warschaupact. De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten in Europa of Noord-Amerika, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren.[1]
(van wikipedia)

Wat het vooral zou doen is de internationale samenwerking nog slechter maken er zorgen dat Turkije meer een gesloten eilandje word in de grote wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft

Dat lijkt me fantastisch! Wellicht gaat dat sneller dan dat we moeten wachten tot de NAVO zelf ze eruit zet. Turkije zoals het nu is zou nooit voldoen aan de toetredingseisen, maar omdat het al lid is, is dat blijkbaar prima.
Er zijn diverse incidenten geweest, zoals het van de buitenwereld afsluiten van een NAVO-basis (met kernwapens!) in Turkije, agressie richting Rusland, etc.
Zodra ze uit de NAVO zijn zal Poetin nog wel even reageren op het neerhalen van z'n straaljager.
D-e-n schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
Maar Rutte had een statement kunnen maken, ook richting Erdogan, door te spreken over Nederlanders in plaats van Turken. Dat is één van de weinige dingen die je hem nu kunt verwijten wat mij betreft
Waarom dat politiek correcte wensdenken? Turken die demonstreren voor hun dictator mogen van mij ondanks hun dubbele nationaliteit gewoon Turk genoeg worden, zo voelen ze zich toch ook? Waarom moeten wij maar doen alsof dat anders is, als zijzelf dat niet eens zo voelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online

Zal zo'n vaart niet lopen want Rusland en Turkije zijn ook niet de beste vriendjes. Turkije zal zich alleen maar verder isoleren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Volgens mij weet Mark precies wat hij doet, namelijk de volgende Premier van Nederland worden...

Het is maar wat je 'falen' noemt.
Zeker, en toch ligt hier een cruciale keuze.

Landsbelang? Partijbelang! Daar zit hoe dan ook een prijs aan, en meer dan een effect bij. Korte termijn visie vreet uiteindelijk altijd zichzelf op. Lange termijn visie is moeilijker, maar is wel bestendiger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een opgeblazen overdreven gedoe allemaal. Als die Turkse ministers deze week gewoon zonder gezeur een praatje hadden mogen houden voor een zaaltje van een paar honderd man dan had niemand het er verder ooit over gehad en was er niks aan de hand geweest. Nu gaat het hard tegen hard en zijn er vooral veel verliezers en maar twee winnaars die glimlachend toekijken: Erdogan en Wilders.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Dat lijkt me fantastisch! Wellicht gaat dat sneller dan dat we moeten wachten tot de NAVO zelf ze eruit zet. Turkije zoals het nu is zou nooit voldoen aan de toetredingseisen, maar omdat het al lid is, is dat blijkbaar prima.
Ben je voorzichtig met leidend willen zijn? Al eens gekeken naar compliancy van NATO lidstaten? Wie staat er voorop? Wie is er met mankracht bij? Wie is er met expertise bij? Wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Woon redelijk in de buurt: dacht ik ff een filmpje te pakken vanavond rijdt tram 4 niet. In die -rijke- buurt (Straatweg) willen ze denk ik vast geen hordes boze Turken hebben.

Ben nu al benieuwd of dat consulaat verplaatst gaat worden na deze ongein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:35:
[...]

ahh ok. nu is het wat duidelijker.

van twitter van een reporter.
Naam noem ik uit privacyredenen niet.

Menigte scandeert 'Alluha Akbar'en 'Vrijheid'#westblaak #rotterdam
https://www.periscope.tv/w/1vOGwYYMAWqxB

Kan je het ook live volgen. Ik zie btw wel steeds meer ME busjes ariveren. Dat zal nog wel een ontruiming met geweld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fiber schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:35:
Wat een opgeblazen overdreven gedoe allemaal. Als die Turkse ministers deze week gewoon zonder gezeur een praatje hadden mogen houden voor een zaaltje van een paar honderd man dan had niemand het er verder ooit over gehad en was er niks aan de hand geweest. Nu gaat het hard tegen hard en zijn er vooral veel verliezers en maar twee winnaars die glimlachend toekijken: Erdogan en Wilders.
Erdogan en Rutte bedoel je, Wilders had er vooral voordeel uit gehaald als er niks was gedaan want dan kon hij daar over klagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
https://twitter.com/yzcatakli/status/840647557898469376
Tegengehouden

Translate:
The county convoy # The police in hollandia stopped here. Entrances and exits are not allowed ...

[ Voor 44% gewijzigd door Biersteker op 11-03-2017 20:41 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

https://twitter.com/Cerit...64257?ref_src=twsrc%5Etfw

Dit begint gewoon buitenlandse inmenging te worden op een keuze van onze overheid om bepaalde demonstraties niet zomaar "overal" toe te staan.

/gevaarlijk.....

kan dit bericht een schopje naar het andere topic krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 11-03-2017 20:43 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:38:
Erdogan en Rutte bedoel je, Wilders had er vooral voordeel uit gehaald als er niks was gedaan want dan kon hij daar over klagen.
hangt ervan af ofdat het nog echt uit de hand gaat lopen. Al word dit knokken met de ME dan verwacht ik wel een filmpje of wat op Wilders twitteracount over hoe slecht die Turken wel niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:34:
Zeker, en toch ligt hier een cruciale keuze.

Landsbelang? Partijbelang! Daar zit hoe dan ook een prijs aan, en meer dan een effect bij. Korte termijn visie vreet uiteindelijk altijd zichzelf op. Lange termijn visie is moeilijker, maar is wel bestendiger.
Volgens mij heb je echt geen idee van de stemming nu op sociale media, van 'links' tot 'rechts' is verschrikkelijk boos op de Turken en prijst de harde lijn van onze regering (opvallend hoe dat niet op de PvdA afstraalt).

Rutte voelt dat feilloos aan, zijn reactie net op de opmerking dat er vanavond toch een Turkse minister zit spreken was krachtig, velein en zelfverzekerd. Hij gaat die gevecht met Erdogan bewust aan, daar houden mensen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

https://mobile.twitter.com/Ceritm/status/840641323879264257
Via Turkstalige media worden Turkse NLers opgeroepen naar Turkse consulaat in Rdam te komen om mee te demonstreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Volgens mij heb je echt geen idee van de stemming nu op sociale media, van 'links' tot 'rechts' is verschrikkelijk boos op de Turken en prijst de harde lijn van onze regering (opvallend hoe dat niet op de PvdA afstraalt).

Rutte voelt dat feilloos aan, zijn reactie net op de opmerking dat er vanavond toch een Turkse minister zit spreken was krachtig, velein en zelfverzekerd. Hij gaat die gevecht met Erdogan bewust aan, daar houden mensen van.
Ja, en? Welkom bij marketing? Maar je leidt een land, of je leidt een partij.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 11-03-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vind ik wel erg makkelijk van je. Volgens mij was (zo goed als) iedereen het hiermee al eens voor enige marketing had kunnen plaatsvinden. En elke partij van links tot rechts is het ermee eens (op DENK na dan). Al die partijen zijn ook voor marketing gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:40:
zou het hierbij blijven, een enkele gebeurtenis in 010?
of zullen er meer individuele groepen komen in de buursteden.
als Nederland en Turkije als land het niet aan de stok zal krijgen, zal het wel onder de burgers komen..
ik hoop het echt van niet
Ergens in het begin van dit topic staat ook iets over een demonstratie in Leiden, maar het lijkt verder idd redelijk rustig. No way dat de ME en de rotterdamse politie niet tegen 200 man is opgewassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:43:
Vind ik wel erg makkelijk van je. Volgens mij was (zo goed als) iedereen het hiermee al eens voor enige marketing had kunnen plaatsvinden. En elke partij van links tot rechts is het ermee eens (op DENK na dan). Al die partijen zijn ook voor marketing gevallen?
Beter lezen - het enige wat ik opmerk is dat hier keuzes liggen die voor verder effect zijn dan verkiezingen. That's it. Dat ontkent niet sentiment of perceptie, het staat daar volledig los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:33:
[...]
Waarom dat politiek correcte wensdenken? Turken die demonstreren voor hun dictator mogen van mij ondanks hun dubbele nationaliteit gewoon Turk genoeg worden, zo voelen ze zich toch ook? Waarom moeten wij maar doen alsof dat anders is, als zijzelf dat niet eens zo voelen?
Het gaat niet om die Turken die demonstreren. Het gaat om het beeld dat Erdogan probeert te creëren, de invloed die hij probeert uit te oefenen. Erdogan ziet namelijk alle Nederlandse Turken als zijn onderdanen. En dat beeld moet Rutte krachtig weerspreken, juist om aan Erdogan te laten zien dat Nederlanders van Turkse afkomst allereerst Nederlanders zijn (of zouden moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Als dit waarheid is baart mij dit VELE malen meer zorgen dan de rest van dit verhaal...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn wel trouw aan hun land die turken, dat moet ik ze wel laten.
bedoel als zo een oproep voor en van de nederlanders zou zijn zal er een enkele arme ziel hondsverlaten alleen op het betreffende lokatie staan.

maar serieus, niet alleen nederland heeft het aan de stok met turkije, duitsland is blijkbaar nu ook in een hetze verwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:42:
Ja, en? Welkom bij marketing? Maar je leidt een land, of je leidt een partij.
Ik denk dat Mark Rutte nu veel meer een land leidt dan je je beseft. Dat is tegelijk ook het gevaarlijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

D-e-n schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:45:
[...]

Het gaat niet om die Turken die demonstreren. Het gaat om het beeld dat Erdogan probeert te creëren, de invloed die hij probeert uit te oefenen. Erdogan ziet namelijk alle Nederlandse Turken als zijn onderdanen. En dat beeld moet Rutte krachtig weerspreken, juist om aan Erdogan te laten zien dat Nederlanders van Turkse afkomst allereerst Nederlanders zijn (of zouden moeten zijn)
Waarom zouden sommige, zich als Erdogan aanhanger, identificerende turken dan niet toegesproken mogen worden door een Turkse minister.

Alsof de huidige situatie "veiliger" is dan de situatie die zogenaamd is voorkomen door het niet toe laten van die ministers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RagingPenguin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:41:
[...]

hangt ervan af ofdat het nog echt uit de hand gaat lopen. Al word dit knokken met de ME dan verwacht ik wel een filmpje of wat op Wilders twitteracount over hoe slecht die Turken wel niet zijn
Knokken gebeurd niet op dit niveau (althans, de mensen direct om de Turkse minister), ze roepen niet voor niets op dat Turkse Nederlanders richting het consulaat moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Ik denk dat Mark Rutte nu veel meer een land leidt dan je je beseft. Dat is tegelijk ook het gevaarlijke...
de vraag is dan ook, lukt het rutte om alles in het gareel te houden, of zal hij de grip verliezen.
word een spannende nacht zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Oh zeker, dat is een van de praktische effecten. Of dit nu verstandig is, bij verkiezingen die op meer dan een manier bepalend zijn voor toekomstvisie en invulling daarvan? Niet echt. Maar het is wel de menselijke realiteit. Mark leidt in deze, vanuit functie en positie - maar hij toont zich wel geen groot leider. Het is inzet op symbool van die twee zaken. De politieke realiteit is besluit vanuit focus op partij.

Natuurlijk, dat het publieke beeld anders ligt, dat is logisch. Maar goed, ik kijk iets verder dan naar gewoon dit weekend of deze verkiezingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:46:
*knip*
Zeg Virtuozzo, ik proef in jouw reacties enigszins dat je denkt het beter te weten dan de rest van de Tweakers. Mag ik je eens vragen wat je achtergrond is in politieke onderwerpen? Ik zie je namelijk wel vaker reageren met heel veel dure woorden en allerlei mooie theorieën, maar of je posts ook daadwerkelijk enige substantie hebben is de vraag. Dus, welke ervaring heb jij om al je posts te onderbouwen?

[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
lasharor schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:48:
Waarom zouden sommige, zich als Erdogan aanhanger, identificerende turken dan niet toegesproken mogen worden door een Turkse minister.

Alsof de huidige situatie "veiliger" is dan de situatie die zogenaamd is voorkomen door het niet toe laten van die ministers.
Dus jij vindt dat we maar over ons heen moeten laten lopen, om te voorkomen dat Turken die in ons land wonen gaan rellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Misschien wat minder inzetten op leidend beeld voor stennis en kicken. Het is een storm in een glas water, je laat je gebruiken door autocraatjes met emotie en beeld, of niet. Daar zit een keuze. Zo niet, dan zal gedrag aangepast moeten worden.

Enfin, we kunnen natuurlijk ook het gekende script van semi-redelijkheid volgen om de ene na de andere insteker voor beïnvloeding perceptie te consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:50:
Natuurlijk, dat het publieke beeld anders ligt, dat is logisch. Maar goed, ik kijk iets verder dan naar gewoon dit weekend of deze verkiezingen.
Volgens mij zijn we het daar ook over eens, dit escaleert zo snel dat het veel groter is dan het torentje. Het is trouwens opvallend stil bij onze buurlanden en de EU, alsof men niet haar vingers hieraan wil branden.

De vraag is vooral: kan de geest nog in de fles? Wat als inderdaad straks duizenden Turken oprukken naar Rotterdam, hoe krijg je dat weer onder controle, niet alleen vanavond maar ook de komende maanden in onze samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
lasharor schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:48:
[...]

Iedereen richt zich nu op die Turken. Het gaat mij om de Nederlandse Turken die niks met Erdogan hebben. Ook daar wil Erdogan macht op uitoefenen. Door Turkse Nederlanders gewoon Nederlanders te noemen neemt hij stelling voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Dus jij vindt dat we maar over ons heen moeten laten lopen, om te voorkomen dat Turken die in ons land wonen gaan rellen?
De ministers werden niet toegelaten omdat dit de orde zou verstoren. De huidige situatie noem ik ook niet helemaal wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:49:
[...]

de vraag is dan ook, lukt het rutte om alles in het gareel te houden, of zal hij de grip verliezen.
Het is op diplomatiek vlak interessant. Laten we nou geen gekke dingen maken van een paar honderd betogers, het stelt niets voor. Er is helemaal geen sprake van grip verliezen of een drijgende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Dit is natuurlijk een zware diplomatieke rel, laten we hopen dat het diplomatiek blijft. Met het oog op de verkiezingen van volgende week kan Rutte moeilijk over zich heen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
De mensenmassa op de Westblaak neemt nu wel behoorlijk toe. Ik dacht dat de boel compleet was afgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:51:
[...]

ik zou eerder bang zijn dat ze een nog korter lontje zouden krijgen als dat ze nu al hebben.
spreek een pro erdogan turk aan in een vorm dat hem niet zint. hier in NRW (Duitsland) zijn er al kleine opstootjes in de vorm van onderdrukking van Geboren duitsers.
en met onderdrukking bedoel ik geweld gebruiken.

hetzelfde als toen die coup poging. turken die tegen erdogan waren werden spreekwoordelijk aan de galg gehangen.
dus het moge duidelijk zijn dat er onder de turken ook al een vorm van escalatie gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
RagingPenguin schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:56:
De mensenmassa op de Westblaak neemt nu wel behoorlijk toe. Ik dacht dat de boel compleet was afgezet?
Snap er ook weinig van, waarom laten ze dit toe?

https://www.periscope.tv/w/1RDGlRRleQDxL

Bijzonder hoe loyaal ze zijn aan Turkije, sommige zijn er niet eens geboren. Ben benieuwd of er nog rellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
https://twitter.com/mediatvnl/status/840651345078169600
De Turkse minister die bij de Rotterdamse Kuip staande was gehouden en terug werd gestuurd heeft toch kans gezien het centrum te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Volgens mij zijn we het daar ook over eens, dit escaleert zo snel dat het veel groter is dan het torentje. Het is trouwens opvallend stil bij onze buurlanden en de EU, alsof men niet haar vingers hieraan wil branden.

De vraag is vooral: kan de geest nog in de fles? Wat als inderdaad straks duizenden Turken oprukken naar Rotterdam, hoe krijg je dat weer onder controle, niet alleen vanavond maar ook de komende maanden in onze samenleving.
Weet ik niet. Ik zie eigenlijk geen escalatie - in ieder geval vooralsnog niet. Zeker, het lijkt zo - maar dat is beeld. Achter dat beeld zit eigenlijk niet veel meer dan grote woorden.

A propos, stil is het niet bij de buurlanden, integendeel. Zeker niet in Duitsland :-) Maar ook niet in andere landen, al moet wel gezegd worden dat aandacht afhankelijk is (altijd) van hoe dichtbij iets staat. Stuurt Erdogan geen minister naar jouw land, dan is het al verder van het bed. Is er geen Turkse gemeenschap in je land, dan is het helemaal ver van je bed. Europees overleg is er ook - vraag is wanneer media het oppikken, nu ze overal achteraan rennen voor het beste beeld (pun intended). Zullen ze vast doen, maar in het weekend met alle hectiek? En ja, van al dat geld dat naar Turkije zou gaan vanuit verdragen is vooralsnog frappant weinig voorzien, omdat Erdogan telkens opnieuw als een botte bijl eigen ruiten aan het inslaan is. Nu helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:50:
[...]

Oh zeker, dat is een van de praktische effecten. Of dit nu verstandig is, bij verkiezingen die op meer dan een manier bepalend zijn voor toekomstvisie en invulling daarvan? Niet echt. Maar het is wel de menselijke realiteit. Mark leidt in deze, vanuit functie en positie - maar hij toont zich wel geen groot leider. Het is inzet op symbool van die twee zaken. De politieke realiteit is besluit vanuit focus op partij.

Ik meen gelezen te hebben dat er aanvankelijk via diplomatieke kanalen geprobeerd is de komst van de minister tegen te houden. Blijkend uit de reactie van de Turkse regering is de boodschap ook luid en duidelijk bij hen aangekomen, maar de minister komt toch.

Wat had Rutte dan anders kunnen of moeten doen? Ingeven aan de wil van de Turken? Wat voor signaal geeft dat dan naar Nederland en de landen om ons heen? In mijn ogen is de hand van de premier geforceerd (natuurlijk mede door een harde lijn te stellen dat de komst niet op prijs gesteld wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Kunnen ze haar gewoon niet oppakken en tot ongewenst vreemdeling verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Met de menigte op straat alle reden om haar ivm openbare orde het land uit te gaan zetten.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Alsjeblieft niet zeg. Dat is nu precies wat Erdogan wil bereiken.
Dit is allemaal provocatie. Niet op ingaan. Ga je er wel op in dan geef je Erdogan wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zijn goed op de hoogte zeg, staan al een hele tijd bij de achterdeur klemgezet door de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
https://www.periscope.tv/w/1OyKAooWlzrJb

Dit is vanuit een andere hoek. Hij vertaald ook regelmatig wat.

Edit: 200 man extra doorgebroken.

[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 11-03-2017 21:02 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:01:
Dit is allemaal provocatie. Niet op ingaan. Ga je er wel op in dan geef je Erdogan wat hij wil.
Dit is ons land en daar maken wij de regels, niet meneer Erdogan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Euh, dat gaat wat lastig met een overheidsvertegenwoordiger van een bevriende natie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Inmiddels maakt "Europa" ook best veel regeltjes voor ons ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Dat betekent niet dat het slim is om het zelf te laten escaleren. Hoe zou het tot vreemdeling verklaren van die minister helpen? Het wordt slim gespeeld met zo min mogelijk escalatie en zware middelen en dat is maar goed ook.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
NOS reporter ter plaatse:
https://twitter.com/robertpbas

Auto's al een tijdje staande gehouden. Ze heeft volgens hem ook geprobeerd lopend naar het consulaat te gaan. Heel veel politie eromheen

[ Voor 9% gewijzigd door Goron op 11-03-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Volkomen met ergens hierboven eens. Kom op, we laten ons toch niet provoceren en bedreigen door die dictator?

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 11-03-2017 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Als we door de acties van Erdogan onze regels aanpassen of juist daarvan afwijken bepaalt Ankara nog steeds wat we doen. Gewoon normaal en rustig blijven, we zijn geen hitsige macho's zoals Erdogan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Palais de Hollande en de Nederlandse Ambassade in Ankara zijn nu blijkbaar ook afgezet ivm met veiligheidsrisico's. Evenals de huizen van de Nederlandse Ambassadeur en consul in Turkije.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:08
Wat een gezeik zeg, hier een beetje de boel op komen naaien.
Totaal geen respect voor het land waar je van vreet, en dankbaar gebruik maakt van alle voordelen van een westers land.

Ga je schamen dat je hier in Nederland je steun uitspreekt voor zo'n dictator die vroeg of laat je land naar de kloten helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat er aanvankelijk via diplomatieke kanalen geprobeerd is de komst van de minister tegen te houden. Blijkend uit de reactie van de Turkse regering is de boodschap ook luid en duidelijk bij hen aangekomen, maar de minister komt toch.

Wat had Rutte dan anders kunnen of moeten doen? Ingeven aan de wil van de Turken? Wat voor signaal geeft dat dan naar Nederland en de landen om ons heen? In mijn ogen is de hand van de premier geforceerd (natuurlijk mede door een harde lijn te stellen dat de komst niet op prijs gesteld wordt).
Ach, dat Erdogan geen interesse heeft in diplomatieke kanalen mag gekend zijn. Hij wil absolute macht. We kunnen daar inmiddels wel elke politieke lakmoesproef op loslaten, zelfs als we ons op welke wijze dan ook blind willen houden, de focus van Erdogan is gewoon duidelijk.

Hij gebruik mensen buiten eigen land net zo hard als mensen in eigen land. Hij doet dat op een manier waar je niets tegen in kan brengen als je je laat verleiden om je op dezelfde manier te gaan gedragen of zelfs maar je in dezelfde arena te bewegen.

De Nederlandse Regering heeft in deze prima gehandeld. Dat doet men nog steeds. Rotterdam al helemaal - dat mag best ook even gezegd worden. Onderschat niet hoe makkelijk we als mensen geleid kunnen worden door omstandigheden, beeld en gevoel. Nog steeds weigert men om in de arena van Erdogan te stappen. We hebben het hier over Rutte, maar alle respect voor Aboutaleb.

Ja, we zijn geforceerd. Nee, het werkt niet. Enfin, nauwelijks. Nog steeds geen rel, nog steeds geen escalatie. Nog steeds geen beeld van de afschrijfbare zwakke minister (vrouw) in handboeien. Mislukt het, dan is er tenminste geen echte kompaan van Erdogan beschadigd. Lukt het, dan nog is het beeld patriarchaal bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Dat is het punt niet. Het punt is juist dat je Erdogan in de kaart speelt met onnodig handelen.
Reken er maar op dat de politie ter plaatse vertegenwoordigd is door minimaal een hoge politieofficier die in direct contact staat met Aboutaleb om dit goed af te handelen.

Wat je wil bereiken is de menigte onder controle houden, de minister weghouden tot ze het opgeeft en geen aanleiding geven voor extra gedoe vanuit Turkije voor zover mogelijk. Creëer niet het vijandsbeeld dat Erdogan wil. Voorkom je dat dan bepaal je het tempo van de gebeurtenissen, gaat Erdogan internationaal af en steek je ook een stokje voor zijn plan om die grondwetswijziging door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:03
Waarom is dit niet eigenlijk op het nieuws van Tweakers als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bozariusz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:09:
t.net is een techsite, geen nu.nl.

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

heeft dit iets met techniek te maken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
T.net is enkel technieuws :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

En dan zie je de beelden voor dat consulaat. Overal Turken, Turkse vlaggen, claxonnerende auto's....man man man, het is gewoon Nederland niet meer.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.