Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wat mij betreft de gehele Turkse regering persona non grata verklaren en laten arresteren zodra ze in NL zijn.BlazeMuis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:22:
Wat een stelletje #$##$% zijn het toch ook.. Achterbaks gedrag.
http://www.telegraaf.nl/b...achterdeur_naar_NL__.html
Laat Turkije maar komen met hun gezeik, dreigementen en beledigingen. Uiteindelijk hebben ze dan straks de volledige EU tegen zich in het harnas gejaagd en knalt Turkije vanzelf uit elkaar omdat de economie instort als een baksteen.
Ik heb liever die 2 miljoen vluchtelingen (legaal) verspreid in Europa dan een dictator en idioot in Turkije.
In tegendeel, je ziet in Denemarken dat windmolen export een significant onderdeel van de economie is geworden. Zouden wij ook kunnen doen.RemcoDelft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:30:
[...]
Zoals "Democraten"66 die advertenties ophangt met "voor een goed klimaat"? Waarbij ze niet vertellen wat "goed" is, en waarbij ze compleet negeren dat het voor het mondiale klimaat welgeteld he-le-maal niets uitmaakt wat Nederland doet?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En om een vuist te maken, heb je een leger nodig.......
bruggetje naar woensdag as.
Ik ben van mening dat het niet zo heel schijnheilig is. Het is een samenloop van omstandigheden: een verkiezing in Nederland, een in Nederland zeer omstreden referendum in Turkije, de Duitsers die de minister al getracht hebben te weren en vervolgens 'nazi' naar hun hoofd geslingerd krijgen, Nederland dat ook al domweg beledigd is door Erdogan; het zet enorm veel druk op de ketel.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:21:
[...]
Terecht verwoord wat mij betreft.
Ik vind het schijnheilig dat we 'dictatoriale' middelen inzetten om iemand te verbieden zijn standpunten te verkondigen die in onze ogen 'dictatoriaal' zijn. Daarmee treden we onze eigen principes.
Tegelijkertijd geeft het me een trots gevoel, dat Nederland een vuist maakt. Wat dan wel weer ontzettend schijnheilig is van mezelf
Zonder alle tumult zoals hierboven beschreven er omheen zou dit denk ik in veel mindere mate een probleem zijn, maar op een bepaald punt moet je actie ondernemen, vrijheid van meningsuiting of niet. De Turkse minister heeft het zelf 'verpest' door uiteindelijk op te roepen tot een grote publieke bijeenkomst; ondanks de vrijheid van vergadering is er grond om dit te weigeren in de wet. Ongetwijfeld zal het in dit geval niet écht gaan om zorgen over wanordelijkheden, maar het is wel een gegronde reden om dat vliegtuig niet te laten landen.
Gewoon even een referendum er doorheen jassen samen met de verkiezingen; kunnen ze niet zeggen dat het geen democratische beslissing wasCubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Wat mij betreft de gehele Turkse regering persona non grata verklaren en laten arresteren zodra ze in NL zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 11-03-2017 16:35 ]
Interessant punt. Ik had niet alle voorgaande posts gelezen, maar kwam blijkbaar alleen mijn eigen mening ventileren, wat uiteraard bijzonder constructief is.Brent schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:27:
[...]
Ik heb mijn best gedaan om uiteen te zetten waarom dat niet zo is. Zou je daar op in kunnen gaan?
Tegelijkertijd. Hebben wij meer recht om te beslissen over de toekomst van Turkije dan de Turken zelf? Ik vind het een lastige discussie. Ik sta ook de democratie voor, en maak me zorgen om de tendens die er niet alleen in Turkije zichtbaar is, maar ook in de US, en andere landen in Europa.
Waarom mag de Turkse minister geen platform hebben in Nederland, en Wilders wel? Zijn koranverbod en het sluiten van moskeeën zijn ook dictatoriale ideeën. Stel er zou iemand (anders dan Wilders) kandidaat staan voor de tweede kamer met enorm veel charisma en foute ideeën, die zichzelf voordraagt als absoluut machtshebber. Aan het begin wordt hij uitgelachen, maar dan klimt hij schrikbarend veel in de pelingen. Voordat je dit idee afdoet als onrealistisch: wordt dat dan ook verboden? Of wordt die persoon dan weer wel toegelaten zijn standpunten uit te dragen? Als iemand uit ons eigen land dat wel mag, waar ligt dan het verschil?
[ Voor 6% gewijzigd door Bio op 11-03-2017 16:35 ]
Klets niet. Van dergelijke insinuaties ben ik niet gediend, lees het topic maar eens over ontwikkelingen in Turkije.wildhagen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Erdogan is degene die aan het escaleert, en jij steunt hem daarin kennelijk ook nog, doordat je niet wil dat er tegen opgetreden wordt?
Als er sprake is van een nationale veiligheidskwestie, namelijk het zaaien van onrust, zoals hier het geval is, mag de regering daar echt wel even tegen optreden.
Of moeten we, zoals jij blijkbaar wil, gewoon maar over ons heen laten lopen?
Er wordt opgetreden - binnen de daarvoor geldende kaders, en met maatregelen die escalatie hier (!) zoeken te voorkomen. Dat men in Turkije zich richt op verdere escalatie is iets wat een arena van beeldvorming is. Je kan daar je nek mee in de strop steken, of je kan slimmer zijn.
Mijn punt is heel eenvoudig. Dat kinderlijke getier over optreden en over je heen laten lopen, denk er eens over na - emotie is de minst verstandige raadgever. Laat een Erdogan roepen en tieren, laat jezelf nou niet verleiden om die deur door te gaan. Zo spelen autocraten mensen in een open samenleving uit, en zo bevorderen die mensen de eigen evolutie naar een gelijksoortig autocratisch model.
En dan staan mensen ineens te kijken van "ja maar".
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik wilde met die uitzondering niet zeggen dat Nederlandse Turken massaal voor zullen stemmen, maar dat je hooguit onder Nederlandse Turken voorstanders zult vinden. Nuance verschil.Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:26:
[...]
Ik weet niet of we dat wel zo eenvoudig kunnen stellen. Om te beginnen valt er op weinig meer af te gaan dan "horen zeggen".
Volgens mij geef je het antwoord zelf al. Een buitenlandse regering is bezig hier onrust te stoken, logisch dat dit niet geaccepteerd wordt. Als het allemaal in goed overleg kan, dan is het een ander verhaal, maar de Turken geven duidelijk blijk niet van plan zijn te luisteren en komen met allerlei schofferende berichten.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Interessant punt. Ik had niet alle voorgaande posts gelezen, maar kwam blijkbaar alleen mijn eigen mening ventileren, wat uiteraard bijzonder constructief is.
Tegelijkertijd. Hebben wij meer recht om te beslissen over de toekomst van Turkije dan de Turken zelf? Ik vind het een lastige discussie. Ik sta ook de democratie voor, en maak me zorgen om de tendens die er niet alleen in Turkije zichtbaar is, maar ook in de US, en andere landen in Europa.
Waarom mag de Turkse minister geen platform hebben in Nederland, en Wilders wel? Zijn koranverbod en het sluiten van moskeeën zijn ook dictatoriale ideeën. Stel er zou iemand kandidaat staan voor de tweede kamer met enorm veel charisma en foute ideeën, die zichzelf voordraagt als absoluut machtshebber. Wordt dat dan ook verboden? Of wordt die persoon dan weer wel toegelaten zijn standpunten uit te dragen? Als iemand uit ons eigen land dat wel mag, waar ligt dan het verschil?
Je vergelijking met een Nederlander (bijvoorbeeld Wilders) gaat niet op. Wilders is een Nederlander en heeft hier dus andere rechten dan een (niet-EU)buitenlander. Onrust stoken doe je maar binnen je eigen landsgrenzen (wat Wilders dus ook doet; en wat hem in sommige andere landen juist wordt verboden, wat ook weer begrijpelijk is)
Vertel, wat is een slimmere actie ? Over een paar uur is de Turkse minister hier met de auto en dan wat ?Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:36:
[...]
Klets niet. Van dergelijke insinuaties ben ik niet gediend, lees het topic maar eens over ontwikkelingen in Turkije.
Er wordt opgetreden - binnen de daarvoor geldende kaders, en met maatregelen die escalatie hier (!) zoeken te voorkomen. Dat men in Turkije zich richt op verdere escalatie is iets wat een arena van beeldvorming is. Je kan daar je nek mee in de strop steken, of je kan slimmer zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het gaat niet om de mening zelf, maar om het veroorzaken van onrust.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:40:
Maar sinds wanneer is een onpopulaire mening een reden om iemand toegang tot het land te weigeren?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het is zeker lastig en dat is een goede vraag. Maar wat ik zeker niet vind is dat de democratie bewaken, ook die van een ander land, een aanval op de democratie is. Of dat anti-democratisch stemmen democratisch is. Nee.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Interessant punt. Ik had niet alle voorgaande posts gelezen, maar kwam blijkbaar alleen mijn eigen mening ventileren, wat uiteraard bijzonder constructief is.
Dat verschil vind ik toch niet zo moeilijk: er is een groot verschil tussen regeringsdeelname en parlementaire deelname. Dat laatste kan iedereen met een relatief klein deel van de stemmen, dat eerste vereist een cumulatieve meerderheid van stemmen op landsniveau en vervolgens selectie voor daadwerkelijk een ministerspost. Bovendien mag je van een minister BUZA enig begrip van diplomatie verwachten: als iets gevoelig ligt ergens anders, dan drijf je het niet zonder reden op de spits. De reden is in deze data Erdogan elke stem nodig heeft voor deze legitimatie van de afbraak van de Turkse democratie. Dat is natuurlijk een heel slechte reden. Het is inderdaad moeilijk in hoeverre de NL regering daar nu iets aan moet doen, maar er was gisteren een soort van overleg en een soort van belofte die nu geschonden werd. Het is dan moeilijk stil te blijven zitten. Zoals hierboven gezegd: de Turkse minister escaleert, Nederland reageert. Misschien niet op de beste manier, maar de oorzaak is nog altijd niet de NLse regering.Waarom mag de Turkse minister geen platform hebben in Nederland, en Wilders wel? Zijn koranverbod en het sluiten van moskeeën zijn ook dictatoriale ideeën. Stel er zou iemand kandidaat staan voor de tweede kamer met enorm veel charisma en foute ideeën, die zichzelf voordraagt als absoluut machtshebber. Wordt dat dan ook verboden? Of wordt die persoon dan weer wel toegelaten zijn standpunten uit te dragen? Als iemand uit ons eigen land dat wel mag, waar ligt dan het verschil?
Kortom, het feit dat het niet zomaar een politicus is maar minister van BUZA maakt het een uitzondering wmb.
Als Wilders ooit deelneemt aan een regering, zal hij ook moeten minderen (haha...), en dat is dan direct waarom we weten dat hij nooit aan een regering zal deelnemen: zover kan Wilders zelf ook nadenken. Zonder absolute meerderheid blijft hij Twitteren waar hij zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 11-03-2017 16:44 ]
Goed punt, ik zal mijn vraag beter stellen.Onbekend schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:42:
[...]
Het gaat niet om de mening zelf, maar om het veroorzaken van onrust.
Het gaat er niet om dat er een onpopulaire mening is, maar dat ze alleen komen om onrust te gaan stoken hier.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:40:
Maar sinds wanneer is een onpopulaire mening een reden om iemand toegang tot het land te weigeren?
En dan komt zoals hier dus de nationale veiligheid in het geding/gevaar, en dat lijkt me een méér dan valide reden om ze te weren.
Zelfde met die dame die nu over land binnen probeert te komen, om onrust te komen stoken. Die mogen ze ook gaan weren, hoewel het er dus op lijkt dat Rutte dat wel prima vind (ik zie althans nog steeds geen maatregelen door hem afgekondigd zijn)
Virussen? Scan ze hier!
In mijn boekje zijn Turken niet de honderdduizenden Nederlanders met Turkse achtergrond die permanent in Nederland wonen. Hoe iemand zichzelf voelt (Turks/Nederlands) moet hij/zij zelf weten, maar feit blijft dat ze in Nederland wonen; niet in Turkije. Lastig natuurlijk om maar voor een hele groep te gaan beslissen wat ze wel en niet mogen, zou graag zien dat dubbele paspoorten gewoon worden verboden (waar mogelijk, ik geloof dat je in Turkije je nationaliteit wel kunt opgeven i.p.v. moet behouden, correct me if i'm wrong).Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Het zijn niet helemaal dictatoriale ideeën; eerder ideeën in strijd met de grondwet. Wilders pretendeert niet de absolute macht te willen hebben. Bovendien is Wilders in zijn eigen land bezig en wordt ook tot verantwoording geroepen door de justitie (zie 'minder-minder-minder uitspraak'). Ik denk dat dat niet anders is/zou zijn met anti-democratische partijen in Nederland. Sommigen willen dat soort groepen zelfs verbieden;Waarom mag de Turkse minister geen platform hebben in Nederland, en Wilders wel? Zijn koranverbod en het sluiten van moskeeën zijn ook dictatoriale ideeën. Stel er zou iemand (anders dan Wilders) kandidaat staan voor de tweede kamer met enorm veel charisma en foute ideeën, die zichzelf voordraagt als absoluut machtshebber. Aan het begin wordt hij uitgelachen, maar dan klimt hij schrikbarend veel in de pelingen. Voordat je dit idee afdoet als onrealistisch: wordt dat dan ook verboden? Of wordt die persoon dan weer wel toegelaten zijn standpunten uit te dragen? Als iemand uit ons eigen land dat wel mag, waar ligt dan het verschil?
http://www.elsevier.nl/ne...tische-partijen-1743862W/
Als een kabinet uit Turkije zich -tegen de eigen wet in- campagne gaat voeren in het buitenland, en daarbij impliciet de stelling aanmeet dat de burgers aldaar haar burgers zijn en niet de burgers zijn van het desbetreffende land, dan is er een issue. Zeker als daar de geur omheen hangt van het campagne voeren voor de verkiezingen in het desbetreffende land. Dan heeft het buitenlandse beïnvloeding van de democratie. Niet voor niets is in de VS behoorlijk heftig gereageerd toen duidelijk werd dat Rusland een poging heeft gedaan tot het beïnvloeden van de verkiezing aldaar.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:40:
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
De onrust lijkt me aan onszelf te wijten? Had Nederland niets ondernomen, geen aandacht aan de hele campagne geschonken was er gewoon een Turkse minister naar een zaal in Rotterdam gekomen om verhaal te houden? De onrust is onze eigen schuld.Onbekend schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:42:
[...]
Het gaat niet om de mening zelf, maar om het veroorzaken van onrust.
[ Voor 92% gewijzigd door Bio op 11-03-2017 16:47 ]
Duitsland was ons voorBio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:
[...]
De onrust lijkt me aan onszelf te wijten? Had Nederland niets ondernomen, geen aandacht aan de hele campagne geschonken was er gewoon een Turkse minister naar een zaal in Rotterdam gekomen om verhaal te houden? De onrust is onze eigen schuld.
Kan, weten we eigenlijk niet. Om even koud nuchter te zijn, aangezien de procedures van referendum nogal onderhevig aan een andere storm (buiten beeldvorming) van weigering waarnemers zijn heb ik weinig vertrouwen in wiens vermogen dan ook om echt inzicht te krijgen in wie waar voor of tegen stemt.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:36:
[...]
Ik wilde met die uitzondering niet zeggen dat Nederlandse Turken massaal voor zullen stemmen, maar dat je hooguit onder Nederlandse Turken voorstanders zult vinden. Nuance verschil.
We mogen best eerlijk zijn, ongeacht gevoel, mening, overtuiging, hoop of vrees, Turkije wordt een autocratie. Die weg is ingeslagen, dat valt niet te stoppen. Het ziet er ook naar uit dat het een gesloten en hernieuwd gesegregeerde samenleving wordt. Maar dat is een ander onderwerp.
Ik zou echter niet onderschatten hoe veel Nederlanders tegenwoordig naar autocratisch denken neigen. We zijn geen rationele wezens, het is best makkelijk om met gewoon gebruik van taal mensen vanuit perceptie en emotie een situatie anders te laten benaderen, en dat kan meer dan een kant uitwerken. Ik sprak vanochtend nog met iemand (blank, niet boos, vermogend, al een tijd niet meer hard werkend, wel afwijzend naar beeld van veranderingen) die het allemaal prima wist te begrijpen "daar in Turkije". Hij was van mening dat Erdogan niet ver genoeg ging, tenslotte weten sommige mensen het beter, en staat men daar onder druk van talloze idioten in eigen en nabij buitenland. Oh, en wat hadden wij daar nou te zoeken, de blik moest naar binnen gericht worden ...
Ja, ik stond ook even te kijken - maar Nederland is zo vrijdenkend niet meer. Er is gedrag ingeslopen - met name op groepsniveau's - wat niet constructief is.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zo simpel is het. Stuk of veertig Turkse Nederland in een zaaltje in een plattelandsstadje die luisteren naar een Turkse spreker over een referendum waar zij mogen gaan stemmen. Vrijheid van meningsuiting, respecteren van het democratische proces in een soeverein land.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:
[...]
De onrust lijkt me aan onszelf te wijten? Had Nederland niets ondernomen, geen aandacht aan de hele campagne geschonken was er gewoon een Turkse minister naar een zaal in Rotterdam gekomen om verhaal te houden? De onrust is onze eigen schuld.
Die Nederlandse politici die in de verkiezingstijd elke mogelijkheid aannemen om zich te profileren zijn de oorzaak van de onrust. Vanaf het eerste moment kon je bedenken hoe dit partijtje armpje drukken af ging lopen.
Nee, dat gaat echt veel te ver. Ik begrijp de behoefte om het te vatten in liefst korte termen, maar dat maakt het niet correct.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:
[...]
Ja zeg, maar nu zijn wij Rusland, en Turkije de VS.
Ik zal niet herhalen waarom ik denk dat het in principe in het belang van elke democratie is elke andere democratie te helpen. De Turkse minister gaat tegen eigen wet en afspraak in toch naar Rotterdam. Het enige waarover we kunnen twisten is of de Nederlandse regering de juiste beslissing heeft genomen zich met deze hele zaak te bemoeien of niet. Maar in geen geval is de mate waarin zij dat tot nu toe doet reden om zelfs maar in de verste verte zulke vergelijkingen te trekken. Nee en nog eens nee. Dat is onjuist.
De grenzen dicht gooien en de noodtoestand uitroepen om 1 persoon buiten te houden is een wel erg overdreven (en duur). En dat soort acties zijn just de escalatie waar Erdogan & co. op uit zijn. Kunnen ze weer tegen de hele wereld roepen hoe anti-Turks Nederland is.wildhagen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:27:
Waarom gooien we de grenzen niet tijdelijk dicht, en laten we het leger de grenzen bewaken, om te voorkomen dat ze binnen kan komen?
Ik vind het maar slappe hap dat we dit soort dingen zomaar toestaan, laat Rutte eindelijk eens een keer een soort van ruggegraat tonen en de grenzen dicht gooien.
Voor mijn part roept hij tijdelijk de noodtoestand uit oid, als dat nodig mocht zijn, maar DOE eens iets.
Je kan hem beter gewoon laten lopen, maar zodra die ook maar openbaar optreed direct in zijn kraag vatten en overdragen aan de vreemdelingenpolitie. En dan gewoon zonder drama en machtsvertoon. In het geval van een escalatie zijn wij de verliezers, niet Erdogan.
Ik had het ook al teruggenomen voor je quote. Soms type ik sneller dan ik denkBrent schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Nee, dat gaat echt veel te ver. Ik begrijp de behoefte om het te vatten in liefst korte termen, maar dat maakt het niet correct.
Ik zal niet herhalen waarom ik denk dat het in principe in het belang van elke democratie is elke andere democratie te helpen. De Turkse minister gaat tegen eigen wet en afspraak in toch naar Rotterdam. Het enige waarover we kunnen twisten is of de Nederlandse regering de juiste beslissing heeft genomen zich met deze hele zaak te bemoeien of niet. Maar in geen geval is de mate waarin zij dat tot nu toe doet reden om zelfs maar in de verste verte zulke vergelijkingen te trekken. Nee en nog eens nee. Dat is onjuist.
Zo simpel is dat natuurlijk niet. De turkse regering deed er alles aan om een grote groep turkse ja stemmers op de been te brengen.Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:
[...]
@hieronder natuurlijk was het niet de bedoeling om het kleinschalig te houden. Erdogan wil alle turken in nl bereiken. Dat lukt niet als je het kleinschalig houdt.
[ Voor 14% gewijzigd door pacificocean op 11-03-2017 18:15 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Jazzy op 11-03-2017 16:53 ]
Het komt Rutte niet slecht uit denk ik.
Even de peilingen afwachten.
★ What does that mean? ★
Pak alleen al het item 'veiligheid'. Wat zou er gebeuren als de minister wordt neergeschoten, of zelfs wordt doodgeschoten? Nederland zou de volle laag krijgen. Maar je kunt ook de minister niet faciliteren: het bezoek gaat echt tegen de rechtstaatsbeginselen in.
Dus ga je diplomatie uitoefenen om niet te komen. De Turkse regering maakt dat groter en groter, schoffeert de zittende regering. Die reageert met een verbod voor publieke gelegenheden + laat het vliegtuig niet landen. Dat is al een resultaat van een voortdurend onderhandelen waarbij de Turkse regering systematisch de Nederlandse wens negeert.
Op een gegeven moment is het klaar. Als het niet goedschiks kan, dan maar met een verbod.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Precies. Beter kan ik het niet verwoorden. De omstandigheden eisten een reactie; de houding van Erdogan en de minister t.o.v. Duitsland en Nederland, het huidige politieke klimaat, enzovoorts.Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:57:
[...]
Pak alleen al het item 'veiligheid'. Wat zou er gebeuren als de minister wordt neergeschoten, of zelfs wordt doodgeschoten? Nederland zou de volle laag krijgen. Maar je kunt ook de minister niet faciliteren: het bezoek gaat echt tegen de rechtstaatsbeginselen in.
Dus ga je diplomatie uitoefenen om niet te komen. De Turkse regering maakt dat groter en groter, schoffeert de zittende regering. Die reageert met een verbod voor publieke gelegenheden + laat het vliegtuig niet landen. Dat is al een resultaat van een voortdurend onderhandelen waarbij de Turkse regering systematisch de Nederlandse wens negeert.
Op een gegeven moment is het klaar. Als het niet goedschiks kan, dan maar met een verbod.
Talloze opties. De meeste daarvan zijn kwesties van achterkamers en diplomatieke kaders. Je kan ook andere wegen bewandelen. Persoonlijk had ik - via via - een sectoraal overleg aangestuurd van toeristische organisaties om gedrag daar te bewerkstelligen zoekend naar vragen en antwoorden voor beoordeling bestendigheid investeringen en transacties toerisme. Gut wat zijn we geschrokken van die uitspraak over vliegtuigen, ja kan best dat hij iets anders bedoeld, maar wij zijn al voor volgend jaar aan het plannen, hoe gaan wij en jullie dat doen als we al die investeringen moeten afschrijven. Ja, ook onze boterham, waar wij kunnen die ook elders krijgen. Wat zeg je nou? Jullie niet. Gut wat erg. Nou ja, dan moet je toch maar even met je baas gaan babbelen.IJzerlijm schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:41:
[...]
Vertel, wat is een slimmere actie ? Over een paar uur is de Turkse minister hier met de auto en dan wat ?
Ik stel het maar even scherp, maar als iemand op de voorgrond van beeldvorming met stenen probeert te gooien, ga dan niet met modder teruggooien - en laat je ook niet verleiden om op stel en sprong maatregelen voor (opnieuw) beeldvorming te nemen. Je kan dat toch niet winnen, dus moet je op een ander domein inzetten. Dit is een drama van politiek populisme, genoeg andere ingangen.
Ja, het is lullig - zogezegd - deze situatie. Maar besef goed dat de focus hiervan voor een Erdogan niet op Nederland ligt, maar op eigen land. Er wordt ingezet op het gebruik maken van gedrag waartoe men ons probeert te verleiden. En nee, dit kun je niet "winnen", je kan immers niet eens de arena zelf betreden (Turkije intern). Je kan je dus enkel richten op het voorkomen van escalaties hier, dat wordt ook heel prima gedaan. Vervolgens zet je ergens anders een deur dicht. In bovenstaande optie had je binnen 24 uur een subtiele maar effectieve drukgolf binnen Turkije die om eigen boterham draait. Zelfs politiek gedrag van autocraten is en blijft een afgeleide van gedrag van burger en bedrijf. Zo laat je iemand struikelen vanuit eigen impuls.
Let wel, een dergelijk scenario draagt een prijs. Je kan zoiets een enkele keer inzetten, een volgende keer zal je een andere deur moeten nemen.
Dat er nu een minister met de auto komt? Prima. Laat maar komen. Het enige wat voor ons van belang is komt neer op voorkomen van escalaties hier. Dat kun je prima beoordelen van te voren, maar ook op het moment. Is er een reëel dreigingsrisico? Goed, hup terug in de auto. Is dat er niet? Laat maar babbelen in de tuin van de Consul of Ambassadeur, leg een begrenzing op van deelname en that's it.
Grappig, Nederland en Duitsland hebben zelf onderling een vergelijkbare situatie gehad, met de raadplegingen rondom teruggave gebieden overgenomen na de Tweede Wereldoorlog - bijvoorbeeld gebieden als de Selfkant bij Limburg, maar ook in andere provincies.Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:47:
[...]
Duitsland was ons voor. Je kunt er gif op innemen dat nadat Duitsland actie had ondernomen en is uitgemaakt voor nazistisch land, er werd geschreeuwd om een reactie van binnen de Nederlandse overheid. Zelfs al was dat niet gebeurd; het had een onrustige bijeenkomst kunnen worden en het zou absoluut niet buiten de media zijn gehouden - dat gebeurde immers al niet -.
Ongeacht politieke inzet werd er echter heel anders mee omgegaan. En dat is waar hier de schoen wringt: omgang met.
Dit is gewoon weer een arena waar een autocraat probeert mensen te verleiden tot zich door emotie en beeld te laten leiden. We kunnen daar in meegaan, of niet. Geen enkele optie biedt een magische oplossing - die bestaan niet. Maar het laat zich raden welke keuze je sterker laat staan, en niet zelf ook nog weer eens een beetje meer laat denken zoals die autocraat.
Tot tien tellen, de tijd nemen, niet laten afleiden, niet laten gebruiken, een ander domein kiezen voor reactie, en de rest is diplomatie.
[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 11-03-2017 17:03 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Virtuozzo op 11-03-2017 17:03 ]
Wat een onzin.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:19:
[...]
Dit. Je moet hier echt je waardeoordeel over de ontwikkelingen los kunnen koppelen van de principiële kant van de zaak. Want daar zit het probleem.
Behalve onder de Turken in Nederland zijn er maar weinig mensen die vinden dat Erdogan meer macht naar zich toe moet trekken. Maar we staan ook voor vrijheid van meningsuiting zijn tegen inmenging in politieke situaties in een ander land. Vanuit die principes moet zou iedereen gewoon mogen een punt mogen maken voor welk onderwerp dan ook, persoonlijk vind ik dat een groot goed. En door alleen het Ja-kamp te weren maar het Nee-kamp wel campagne te laten voeren ben je je direct aan het inmengen in het democratische proces in Turkije.
De keuzes zijn gemaakt, maar Nederland kan vanaf nu niet meer met het opgestoken vingertje staan als het om democratie en vrijheid van meningsuiting gaat.
Die minister mocht gewoon komen. Daar konden/gingen ze weinig aan doen. Hij had prima op Turks grondgebied, het consulaat, zijn bijeenkomst mogen houden.
Maar "Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen."
Het is even wat anders of hij voor een mannetje of 100 in het consulaat staat te spreken of dat hij oproept om massaal de straat op te gaan om deel te nemen aan een publieke manifestatie. Fijn, midden in een woonwijk 100-den zoniet 1000-den mensen. Zelfs zonder dat er tegenstanders op af komen en de bende die dat geeft is de hoeveelheid personen al genoeg om het volledig uit de hand te laten lopen.
Ik kan me voorstellen dat er wat weinig tijd was voor zulke opties, we dachten gisteren dat er was afgesproken dat het niet doorging.
Dan vrees ik dat je het nieuws pas sinds vandaag bent gaan volgen. Afgelopen zondag is het standpunt al ingenomen dat de ministers niet welkom waren en dan standpunt is onveranderd gebleven.White Feather schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:04:
[...]
Wat een onzin.
Die minister mocht gewoon komen. Daar konden/gingen ze weinig aan doen. Hij had prima op Turks grondgebied, het consulaat, zijn bijeenkomst mogen houden.
We moeten dus niet doen alsof er pas een probleempje ontstond toen Turkije een oproep deed om massaal te protesteren, die indruk zou je kunnen krijgen als je de verklaring van Rutte leest.
Welke beginselen? Ik moet bijvoorbeeld denken aan vrijheid van meningsuiting en democratie.Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:57:
[...]
Nederland zou het bezoek niet faciliteren, maar hij mocht gewoon komen hoor. De beslissing om hem niet te laten landen is pas vandaag genomen.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:08:
[...]
Dan vrees ik dat je het nieuws pas sinds vandaag bent gaan volgen. Afgelopen zondag is het standpunt al ingenomen dat de ministers niet welkom waren en dan standpunt is onveranderd gebleven.
We moeten dus niet doen alsof er pas een probleempje ontstond toen Turkije een oproep deed om massaal te protesteren, die indruk zou je kunnen krijgen als je de verklaring van Rutte leest.
Als het daarop uitdraait is het toch puur escaleren om maar te escaleren? Het gaat ze niet om daar even een voordracht te houden (dat hadden ze ook wel via een videoverbinding kunnen doen), maar om te provoceren en zoveel mogelijk in de media te zijn.Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:59:
[...]
Dat er nu een minister met de auto komt? Prima. Laat maar komen. Het enige wat voor ons van belang is komt neer op voorkomen van escalaties hier. Dat kun je prima beoordelen van te voren, maar ook op het moment. Is er een reëel dreigingsrisico? Goed, hup terug in de auto. Is dat er niet? Laat maar babbelen in de tuin van de Consul of Ambassadeur, leg een begrenzing op van deelname en that's it.
Afgelopen zondag: http://www.nu.nl/buitenla...e-referendumcampagne.htmlThomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:10:
[...]
Nederland zou het bezoek niet faciliteren, maar hij mocht gewoon komen hoor.
Maandag: http://www.nu.nl/buitenla...geren-niet-vrije-wil.html
Woensdag: http://www.nu.nl/binnenla...n-rotterdam-afgelast.html
Enzovoort. Je hebt gelijk als je zegt dat pas vandaag verboden is om te landen, maar het is niet waar dat hij tot die tijd gewoon mocht komen.
Letterlijk de beginselen van de grondwet en daarmee rechtsstaat; ik heb het al eerder genoemd, maar onze democratie kreeg vorm (als eerste in de moderne wereld) met de grondwet van 1848; ministeriële verantwoordelijkheid en machtsbeperking van de monarch. Dit is precies wat het referendum in Turkije wil omdraaien, en Nederland heeft absoluut niet de taak om een minister te faciliteren in het bezoeken van Nederlandse staatsburgers die ook nog een Turks paspoort hebben om hen er van te overtuigen tegen de Nederlandse grondwettelijke principes in te stemmen in een ander land.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:10:
[...]
Welke beginselen? Ik moet bijvoorbeeld denken aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Maar nog belangrijker: Nederland verzet zich tegen buitenlandse inmenging in ons politiek en democratisch proces. Dan moet je dat in een andere democrate ook respecteren. Wat je inhoudelijke mening er ook over is.
Dat hebben onze politici aan hunzelf te danken. Twee jaar geleden kwam ook een delegatie van Erdogan naar Nederland om de Turkse gemeenschap te overtuigen om op Erdogan te stemmen, toen kraaide geen haan naar. Als men hier niet zo moeilijk deed werd er gewoon een toespraak gehouden in zaaltje ergens in Rotterdam, niks aan de hand.wildhagen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:43:
[...]
Het gaat er niet om dat er een onpopulaire mening is, maar dat ze alleen komen om onrust te gaan stoken hier.
Een moordaanslag is een vergezocht argument, dan zou er geen enkele buitenlandse minister meer kunnen komen.Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:57:
Men was vooral doodsbang voor duizenden joelende Turken met rode vlaggen door het centrum van Rotterdam en andere steden. Kleine incidenten en een minister die uitstraalt alsof hij hier de baas is. Dat pontificaal op alle zenders vanavond, dat was de nachtmerrie van Rutte en het einde van de VVD geweest 5 dagen voor de verkiezingen.
Dat is de hoofdreden waarom ze nu een groot internationaal diplomatiek conflict zijn aangegaan, niets anders...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit. En natuurlijk kun je discussiëren of je een minister niet de ruimte moet geven, maar faciliteren dat hij in het buitenland stemmen ronselt voor een standpunt dat rechtstreeks tegen deze beginselen ingaat, gaat te ver.Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Letterlijk de beginselen van de grondwet en daarmee rechtsstaat; ik heb het al eerder genoemd, maar onze democratie kreeg vorm (als eerste in de moderne wereld) met de grondwet van 1848; ministeriële verantwoordelijkheid en machtsbeperking van de monarch. Dit is precies wat het referendum in Turkije wil omdraaien, en Nederland heeft absoluut niet de taak om een minister te faciliteren in het bezoeken van Nederlandse staatsburgers die ook nog een Turks paspoort hebben om hen er van te overtuigen tegen de Nederlandse grondwettelijke principes in te stemmen in een ander land.
Ergo:
- faciliteren gaat niet;
- negeren gaat niet, want de veiligheid is mogelijkerwijs in het geding vanwege de (te verwachten) massale opkomst;
Dus dan gaat de bijeenkomst niet door. Dat Turkije dat anders probeert te benaderen is een tweede. Het Turkse volk lijkt zo langzaam maar zeker wel beter te weten.
Dat is een event wat je niet kunt negeren. Dus dan moet je het faciliteren. Dat doe je (zie boven) dus niet.hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:18:
[...]
Een moordaanslag is een vergezocht argument, dan zou er geen enkele buitenlandse minister meer kunnen komen.
Men was vooral doodsbang voor duizenden joelende Turken met rode vlaggen door het centrum van Rotterdam en andere steden. Kleine incidenten en een minister die uitstraalt alsof hij hier de baas is. Dat pontificaal op alle zenders vanavond, dat was de nachtmerrie van Rutte en het einde van de VVD geweest 5 dagen voor de verkiezingen.
Dat is de hoofdreden waarom ze nu een groot internationaal diplomatiek conflict zijn aangegaan, niets anders...
[ Voor 36% gewijzigd door Krisp op 11-03-2017 17:23 ]
Verwijderd
Wat mij dan wel stoort, ***Gevloek*** moet nu weer Nazi-termen op tafel komen.
Dus omdat kleuter Erdo (sorry maar normaal gedrag is dat echt niet) niet zijn zin krijgt, gaat hij nu petertje driftig spelen.
Nu maak ik mij dus met oprecht zorgen als deze dictator geheel en volledig autonoom aan de macht komt.
Op dit moment is het nog schelden en dreigen. Straks met wapentuig?
http://www.rijnmond.nl/ni...uit-omgeving-consulaat-af
voorlopig lijkt er amper iemand rouwig om te zijn dat de minister er niet in komt....
Vergis je niet in de beeldvorming, wat allemaal samen komt in dit conflict: wie is er de baas in Rotterdam en andere steden? Bepalen wij als land zelf nog wie hier campagne komt voeren en hoe? Hoe loyaal zijn de Turken in ons land aan Nederland, zijn het Nederlanders met een Turkse achtergrond of gewoon Turken in de diaspora en onderdeel van het grotere plan van Erdogan? Zijn we baas over onze grenzen, etc.Krisp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:19:
Dat is een event wat je niet kunt negeren. Dus dan moet je het faciliteren. Dat doe je (zie boven) dus niet.
Dit was vandaag pas het begin, ze gaan dit nu forceren per auto:
http://www.ad.nl/dossier-...-naar-rotterdam~ac8ee55f/
Reken maar dat dit best uit de hand kan lopen, beide heren (Rutte en Erdogan) hebben beide hier heel veel mee te winnen of te verliezen. In ieder geval gaat het vandaag niet meer over de campagne, over het eigen risico in de zorg of 65 jaar met pensioen. Nu gaat het over echte dingen, ook over onze eigen nationale trots, overschat het effect daarvan niet...
En ja, ik ben blij dat we nu Rutte in het torentje hebben en niet Klaver of Buma.
Dat zijn een heleboel woorden voor 'Erdogan krijgt zijn zin, tegen de Turkse en Nederlandse wet in'.Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:59:
[...]
Talloze opties. De meeste daarvan zijn kwesties van achterkamers en diplomatieke kaders. Je kan ook andere wegen bewandelen. Persoonlijk had ik - via via - een sectoraal overleg aangestuurd van toeristische organisaties om gedrag daar te bewerkstelligen zoekend naar vragen en antwoorden voor beoordeling bestendigheid investeringen en transacties toerisme. Gut wat zijn we geschrokken van die uitspraak over vliegtuigen, ja kan best dat hij iets anders bedoeld, maar wij zijn al voor volgend jaar aan het plannen, hoe gaan wij en jullie dat doen als we al die investeringen moeten afschrijven. Ja, ook onze boterham, waar wij kunnen die ook elders krijgen. Wat zeg je nou? Jullie niet. Gut wat erg. Nou ja, dan moet je toch maar even met je baas gaan babbelen.
Ik stel het maar even scherp, maar als iemand op de voorgrond van beeldvorming met stenen probeert te gooien, ga dan niet met modder teruggooien - en laat je ook niet verleiden om op stel en sprong maatregelen voor (opnieuw) beeldvorming te nemen. Je kan dat toch niet winnen, dus moet je op een ander domein inzetten. Dit is een drama van politiek populisme, genoeg andere ingangen.
Ja, het is lullig - zogezegd - deze situatie. Maar besef goed dat de focus hiervan voor een Erdogan niet op Nederland ligt, maar op eigen land. Er wordt ingezet op het gebruik maken van gedrag waartoe men ons probeert te verleiden. En nee, dit kun je niet "winnen", je kan immers niet eens de arena zelf betreden (Turkije intern). Je kan je dus enkel richten op het voorkomen van escalaties hier, dat wordt ook heel prima gedaan. Vervolgens zet je ergens anders een deur dicht. In bovenstaande optie had je binnen 24 uur een subtiele maar effectieve drukgolf binnen Turkije die om eigen boterham draait. Zelfs politiek gedrag van autocraten is en blijft een afgeleide van gedrag van burger en bedrijf. Zo laat je iemand struikelen vanuit eigen impuls.
Let wel, een dergelijk scenario draagt een prijs. Je kan zoiets een enkele keer inzetten, een volgende keer zal je een andere deur moeten nemen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het is je reinste opruiing; Turkije ophitsen tegen Europa en op wat voor manier, ongetwijfeld om 'ons' uit te lokken. Ik heb mezelf er op betrapt dat ik gewoon dacht 'bom er op'Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:27:
Dat lieve Erdo zijn mening wilt doordrukken is zijn volste recht. Doet we in Nederland ook dagelijks. Hetzij niet rechtsom dan linksom. Of het krijgt een ander naam.
Wat mij dan wel stoort, ***Gevloek*** moet nu weer Nazi-termen op tafel komen.
Dus omdat kleuter Erdo (sorry maar normaal gedrag is dat echt niet) niet zijn zin krijgt, gaat hij nu petertje driftig spelen.
Nu maak ik mij dus met oprecht zorgen als deze dictator geheel en volledig autonoom aan de macht komt.
Op dit moment is het nog schelden en dreigen. Straks met wapentuig?
Dat is de 'lichte constructieve druk' volgens mij uit een ander draadje? Dan waardeer ik het polarisatie-model van Rutte een heel stuk meer op dit moment...IJzerlijm schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:31:
Dat zijn een heleboel woorden voor 'Erdogan krijgt zijn zin, tegen de Turkse en Nederlandse wet in'.
Gewoon mevrouw een paar dagen in bewaring zetten als ongewenst vreemdeling, eens zien hoe ome Erdo daarmee omgaat.
Eens wat betreft beeldvorming, maar enkel beeldvorming had Rutte en Aboutaleb geen handvatten gegeven om in te grijpen.hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:30:
[...]
En ja, ik ben blij dat we nu Rutte in het torentje hebben en niet Klaver of Buma.
Overigens complimenten voor Aboutaleb die dit zo goed oppakt. Blijkt wederom een fantastische kerel te zijn.
Krijg je je zin niet, dan zet je maar meteen de relatie op enorme spanning. In feite wat ze willen doen is in Nederland komen verkondigen dat ze Erdogan meer macht (vermoedelijke kans dictatuur) willen geven. Dat vind ik sowieso niet passen in NL. En als Nederland dit aangeeft, dan vind ik dat je als ander land zijnde een beetje fatsoen moet tonen en niet het schoolkind lopen uithangen en Nederland dan maar fascistisch noemen.
Maar goed. Als de overheid had besloten om 't door te laten gaan, en het zou fout gaan, dan kreeg de overheid op zijn kop. En nu hebben ze omwille van veiligheid de boel stop gezet en ook nu krijgen ze weer op hun kop.
Want NL heeft al gegeven dat ze niet in openbare orde hun "propaganda" mogen verkondigen voor hun eigen land. Dus zeggen zij van: we willen het toch koste wat kost het doen. Dus doen we het op onze eigen grond binnen jullie land. Naar mijn idee forceer je daarmee dat NL bijna geforceerd wordt om bepaalde acties te ondernemen en dan ben je in mijn ogen eigenlijk onfatsoenlijk bezig als je toch wilt doordrammen.
Daarnaast is het enigszins dubieus te noemen wanneer landen in andere landen actief 'propaganda' gaan voeren voor hun eigen zeer rechtse politiek. En wanneer ze hun zin niet krijgen, dan wild om zich heen beginnen te slaan. Dit laat voor mij wel zien dat NL toch de goeie keuze heeft gemaakt door het niet toe te staan. Wie weet wat er was gebeurd indien ze het wel toegestaan hadden.
Maar aan de andere kant gaat Geert Wilders in andere landen ook betogen houden waarom de islam uitgebannen zou moeten worden, dus who are we to judge....
Daarnaast weet ik ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden dat de Nederlandse Turken een stem uit kunnen brengen voor de Turken in eigen land; zij wonen in NL en leven nu niet onder het regime van Erdogan en zouden daarmee potentieel een leider met dictator-eigenschappen aan meer macht kunnen helpen terwijl ze er zelf niet leven.... Moeilijk moeilijk dit.
Het feit dat dit vlak voor onze verkiezingen zijn vind ik alles behalve toeval; Geert stond slecht in de peilingen en die moest weer een boost krijgen. Lekker erop inspelen dat NL dit soort maatregelen moest treffen zodat heel Nederland weer slecht over de Turken zouden denken en dan uiteraard toch weer denken dat gekke geert gelijk heeft.
Trump, Erdogan, Poetin, straks Marie LePen, Brexit.... Zij zijn er op uit om de EU te destabiliseren zodat zij meer macht krijgen (en wellicht opeisen... Ik laat in 't midden of dat vreedzaam gebeurt of niet....).
Voor onze overheid is het kiezen tussen 2 kwaden; laat je een ander land in jouw eigen land propaganda voeren voor meer macht aan een mogelijke dictator, een gedachtegoed dat niet past binnen onze democratie (en hier me ben je dus als Nederland zijnde een enabler), of zeg je van: dit is vrijheid van meningsuiting kom maar gewoon lekker propaganda voeren geen probleem. Ik neig er daarom toch echt naar dat het goed is dat NL toch deze keuze gemaakt heeft.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het is je misschien ontgaan maar Geert Wilders zit (nog) niet in de regering.Deathchant schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:43:
Maar aan de andere kant gaat Geert Wilders in andere landen ook betogen houden waarom de islam uitgebannen zou moeten worden, dus who are we to judge....
★ What does that mean? ★
Dat is een verschil wat ik eerder al aanstipte. Klaver zei het ook in DWDD.MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:46:
[...]
Het is je misschien ontgaan maar Geert Wilders zit (nog) niet in de regering.
Volgens mij is hij al eens niet welkom geweest in de UK en ergens in Amerika dacht ik? Ongelooflijk dat ik dit ga zeggen, maar toen heeft Geert wel het fatsoen gehad om dan ook gewoon niet te gaan, en niet de boel liggen escaleren en forceren om toch maar een voet aan de grond te krijgen daar. (verbeter me als dit niet klopt, ik heb geen nieuwsartikelen erbij gehaald).
Volgens mij heeft dit toen ook geen relaties op directe spanning gezet.
In een ideale situatie was die Turkse minister gewoon naar hier gekomen, had zijn betoog gedaan, en had de NL overheid en politie er gewoon voor moeten zorgen dat alles in de hand bleef (zij zijn er immers om te de-escaleren) en dan was het OK geweest, maar door de ongelukkige timing van verkiezingsgerelateerde zaken denk ik niet dat het vreedzaam gebleven was als NL het had toegestaan. Daarvoor is de wereld-spanningsboog té gespannen nu vermoed ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 11-03-2017 17:58 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dus als Nederland besluit om een Turkse minister geen podium te geven, dan is het slecht voor de vvm, maar als diezelfde Turkse regering op grote schaal mensen arresteert (waaronder buitenlandse journalisten), dan is er niets aan de hand?Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:33:
Anyway, het is een goede dag voor Erdogan, VVD, PVV en DENK. Een slechte dag voor de vrijheid van meningsuiting.
Gearresteerde journalisten: https://en.wikipedia.org/...ted_journalists_in_Turkey.
Het is niet voor niets dat Nederland zo vaak in de top 10 landen met de hoogste persvrijheid index staat, terwijl Turkije in de laatste paar jaar gezakt is naar 151. De vrijheid in Turkije is zelfs zo goed dat Turkse diplomaten die het niet eens zijn niet alleen opstappen, maar in Europa asiel aanvragen http://www.bbc.com/news/world-europe-39216226.
Als je dus iemand de les wil lezen over vrijheid, dan zou ik me niet tot de partijen met vrijheid in hun naam, maar tot de andere partijen die dit soort gedrag verheerlijken. Let trouwens op dat je dit soort kritiek niet in het land in kwestie zelf benoemt, grote kans dat je vakantie dan met onbepaalde tijd verlengt wordt, als je begrijp wat ik bedoel.

Vervolgens rij ik de Coentunnel in, met een stuk of 20 luid toeterende en met Turkse vlaggen versierde auto's. Die net buiten de Coentunnel besloten de hele snelweg te blokkeren en stil te staan.
Levensgevaarlijk en asociaal.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
"Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk. Daarop heeft Nederland laten weten de landingsrechten in te trekken. "
Het is dus afgeblazen omdat Turkije begon te dreigen met sancties in plaats van meewerken aan een oplossing, niet omdat we het perse wilden verbieden omdat we het niet eens zijn met z'n referendum.
https://www.rijksoverheid...en-turkse-landingsrechten
Nee hoor, en eerlijk gezegd vind ik het flauw dat je mij daarvan beschuldigt. Maar je stipt de ironie wel mooi aan. Een oordeel hebben over de vrijheid van meningsuiting in een andere land en tegelijk in Nederland een bepaalde mening niet willen laten klinken.Verwijderd1 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:00:
[...]
Dus als Nederland besluit om een Turkse minister geen podium te geven, dan is het slecht voor de vvm, maar als diezelfde Turkse regering op grote schaal mensen arresteert (waaronder buitenlandse journalisten), dan is er niets aan de hand?
Omdat Nederland al sinds afgelopen zondag heeft aangegeven dit bezoek niet te willen en niet pas sinds vandaag.Goron schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:03:
Waarom deze discussie over meningsuiting. De officiele verklaring zegt:
Nederland wil niet meewerken aan zijn oproep tot een massale betoging gezien veiligheidsrisico's. Hij mocht gewoon langskomen om in het klein te praten maar ze hebben zelf de deur dichtgegooid in de besprekingen hoe daar dan uitvoering aan te geven.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:05:
[...]
Omdat Nederland al sinds afgelopen zondag heeft aangegeven dit bezoek niet te willen en niet pas sinds vandaag.
[ Voor 7% gewijzigd door Goron op 11-03-2017 18:13 ]
Het verschil is zoals eerder aangegeven dat Wilders weliswaar kamerlid is, maar geen onderdeel van het zittende kabinet.Deathchant schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:57:
Nee klopt. Wat ik probeerde aan te geven is dat Wilders ook in menig landen zijn Fitna verhaal en zijn anti-islam progaganda verspreidt waar uiteraard ook niemand op em staat te wachten en toch is kunnen gaan.
Volgens mij is hij al eens niet welkom geweest in de UK en ergens in Amerika dacht ik? Ongelooflijk dat ik dit ga zeggen, maar toen heeft Geert wel het fatsoen gehad om dan ook gewoon niet te gaan, en niet de boel liggen escaleren en forceren om toch maar een voet aan de grond te krijgen daar. (verbeter me als dit niet klopt, ik heb geen nieuwsartikelen erbij gehaald).
Volgens mij heeft dit toen ook geen relaties op directe spanning gezet.
In de UK is zelfs naderhand een rechtszaak geweest (door anderen aangespannen), waarbij de weigering van Wilders als onrechtmatig werd verklaard.
De situatie was daar anders (EU burger, vrij verkeer van personen), maar ook daar werd de "openbare orde en veiligheid" aangegrepen om hem te weigeren en bleek dit -achteraf- niet afdoende.
Punt blijft dat het hier een zittende regering betreft, die ook nog eens op TV onze regering voor fascisten en nazis gaat uitmaken. Dan zijn we wat mij betreft snel uitgediscussieerd inderdaad.
En de "vrijheid van meningsuiting" spelen als je als land zelf iemand achter tralies zet die een beetje heeft zitten photoshoppen? Bij ons vinden we dat onsmakelijk, maar het mag zelfs door een parlementarier tijdens de verkiezingscampagne gedaan worden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Zo ongeveer elke dictator ooit heeft op een gegeven moment, doelbewust een conflict met het buitenland gecreëerd en op de spits gedreven met als doel om tenminste de meeste neuzen een kant op te krijgen in het land zelf. Vervolgens terwijl iedereen zich laat overvallen door blind nationalisme en het wij vs zij gevoel, drukt de dictator beleid erdoor. In dit geval is het doel die grondwetswijziging.
Dat het Nederland en Duitsland het doel zijn is toevallig. Het is ook niet "onze schuld" of bewust regeringsbeleid van NL om het op de spits te drijven. Het is een gevalletje "shit happens". Gewoon je eigen standpunt blijven verdedigen. Laat Erdogan maar schreeuwen en alleen reageren op onacceptabele acties. Laat Erdogan ook maar sancties instellen. Hij verliest op termijn altijd want Erdogan is afhankelijk van Europa, niet andersom. Juist Nederland en Duitsland zo tegen je in het harnas jagen, de twee landen met de meest disproportionele invloed binnen de EU, is zeer onverstandig.
Voor zowel de VVD als de PvdA is dit ook een geschenk. De VVD kan zich profileren ten koste van het CDA en de PvdA ten koste van de SP. Juist de SP is hier ook gevoelig voor omdat het om een externe bedreiging gaat terwijl de SP juist het mes wil zetten in defensie, zeer tegen het zere been van veel SP kiezers in.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je vroeg er omDeathchant schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:57:
Nee klopt. Wat ik probeerde aan te geven is dat Wilders ook in menig landen zijn Fitna verhaal en zijn anti-islam progaganda verspreidt waar uiteraard ook niemand op em staat te wachten en toch is kunnen gaan.
De ironie van zijn toenmalige gehuil over vrijheid van meningsuiting en zijn tweets van vandaag is wel duidelijkToen Wilders op luchthaven Heathrow de grenscontrole wilde passeren, werd hij apart genomen. De Britse immigratiedienst heeft het Tweede Kamerlid vervolgens gezegd dat hij Groot-Brittannië niet in komt. Sindsdien verblijft hij in een soort detentiecentrum.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2017 18:16 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nee, dat is niet waar en heb ik een stukje terug ook al uitgelegd. Het standpunt sinds afgelopen zondag is al dat het bezoek ongewenst is, niet pas sinds vandaag. Scrol even terug voor de links naar de nieuwsberichten die er bij horen.Goron schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:07:
[...]
Nederland wil niet meewerken aan zijn oproep tot een massale betoging gezien veiligheidsrisico's. Hij mocht gewoon langskomen om in het klein te praten maar ze hebben zelf de deur dichtgegooid in de besprekingen hoe daar dan uitvoering aan te geven.
Ongewenst betekent niet automatisch dat het verboden is...Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:16:
[...]
Nee, dat is niet waar en heb ik een stukje terug ook al uitgelegd. Het standpunt sinds afgelopen zondag is al dat het bezoek ongewenst is, niet pas sinds vandaag. Scrol even terug voor de links naar de nieuwsberichten die er bij horen.
Dit is een account.
Want? mijn kat mag ook gewoon bij mij op schoot komen liggen als ik game. Maar heel graag wil ik dat niet..Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:19:
Er staat "hij mocht gewoon langskomen" en dat is niet correct.
Dat zijn toch echt 2 aparte dingen. Iemand mag iets, maar je kan het nog steeds ongewenst vinden.
Dit is een account.
Hem is de toegang tot het land niet geweigerd, ze hebben het hem alleen moeilijk gemaakt. Hij kan gewoon in België landen en de grens over steken. Dit heeft gewoon niets met zijn mening te maken of zijn vrijheid die te verkondigen, dat recht heeft hij gewoon. Wat hij niet heeft is het recht om gefaciliteerd te worden bij zijn missie om onrust te stoken, dat is dus ook niet gebeurd.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:19:
Er staat "hij mocht gewoon langskomen" en dat is niet correct.
Het gaat in deze niet om het niet mogen verkondigen van een mening, het gaat erom dat Nederland daar geen podium voor wil bieden, niet heel vreemd als het staatshoofd (Erdogan) ons (Nederlanders) beschrijft als nazi's en fascisten. Het is heel vreemd, maar mensen zo beschrijven leidt er vaak toe dat de beschrevene je niet zo openhartig meer wil ontvangen.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:04:
[...]
Nee hoor, en eerlijk gezegd vind ik het flauw dat je mij daarvan beschuldigt. Maar je stipt de ironie wel mooi aan. Een oordeel hebben over de vrijheid van meningsuiting in een andere land en tegelijk in Nederland een bepaalde mening niet willen laten klinken.
Waar baseer je dat op? Voor vandaag heeft hij de landingsrechten gekregen die hem vandaag ontnomen zijn. Ze hebben het hem voor vandaag dus zelfs makkelijk gemaakt om gewoon met z'n vliegtuigje naar Nederland te komen. Het verschil tussen ongewenst en verboden hoeven we hier toch niet uit te leggen?Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:25:
Dus het is niet correct om te zeggen dat hij tot vandaag gewoon mocht komen.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
Erdogan is simpelweg een dictator. Als we iemand met de nazi tijd moeten vergelijken is het zijn regime. In Turkije krijg je bij een eigen mening niet alleen geen landingsrechten, je krijgt in zijn geheel geen rechten meer.
Nu gewoon poot stijf houden, niks geen toetreding tot de EU en ze zoeken het maar uit.
Next. Zullen we het nu hebben over de problemen die er toe doen? Bijvoorbeeld het vermoorden van een neushoorn in een dierenpark voor de hoorn. Stuk belangrijker dan wat een blaaskaak uitkraamt die er niet toe doet.
Nu ben ik zelf niet zo van de nationalistische scherpslijperij maar in mijn ogen heeft Turkije het echt te bont gemaakt en maakt NL terecht een vuist. De Piratenpartij blijft echter hangen in "als wij lief doen tegen pestkoppen geven we het goede voorbeeld". Jammer, ze hadden praktisch mijn stem.
We blijven in een rondje draaien en ik snap niet zo goed welk punt je wilt maken. Vorige week zondag heeft het kabinet al aangegeven dit bezoek niet te willen en juridische mogelijkheden te onderzoeken om het te verbieden.fsfikke schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:27:
[...]
Waar baseer je dat op? Voor vandaag heeft hij de landingsrechten gekregen die hem vandaag ontnomen zijn. Ze hebben het hem voor vandaag dus zelfs makkelijk gemaakt om gewoon met z'n vliegtuigje naar Nederland te komen. Het verschil tussen ongewenst en verboden hoeven we hier toch niet uit te leggen?
Hoe kun je dan zeggen dat hij tot vandaag gewoon mocht komen? Dat het tot vandaag niet verboden was om te landen klopt, dat hij tot vandaag gewoon mocht komen is natuurlijk onzin.
Verwijderd
Mooie en netjes onderbouwde verklaring. Hier ook maar even quoten:TNW schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:37:
Zo, de Piratenpartij heeft zich in een klap een stuk minder populair gemaakt, te zien aan de reacties aldaar.
Nederlandse regering zet met landingsverbod aan tot polarisatie.
Vandaag heeft de Nederlandse regering de Turkse minister verboden te landen in Nederland. De Piratenpartij is het daar niet mee eens, wij vinden dit zelfs zeer onverstandig.
De verontwaardiging van de Nederlandse regering over sancties is geen argument voor het censureren van de minister. Deze censuur is een blinddoek voor het Nederlandse geweten, want juist met deze beslissing, als tegenreactie op de dreigende uitspraken van minister Çavuşoğlu, zet de Nederlandse regering nog verder aan tot polarisatie.
De regering kijkt al langere tijd toe hoe de Turkse democratie wordt afgebroken. De Turkse regering schendt mensenrechten, censureert meningen of bestraft ze zelfs. Juist nu moet de Nederlandse regering haar verantwoordelijkheid nemen: de verantwoordelijkheid om zich te beroepen op de democratie en de rechten van de mens. De regering had -juist nu- van de gelegenheid gebruik moeten maken door de minister hierop aan te spreken. Een confronterend gesprek op Nederlandse bodem.
Oog om oog maakt de hele wereld blind, en dat is niet waar wij voor staan. De Piratenpartij wil de vrijheid van meningsuiting, mensenrechten en democratie altijd garanderen. En als deze in het gedrang komen, dan willen wij juist in gesprek. Hoe dan ook. Waar dan ook. Met wie dan ook. Hoe confronterend ook.
- Piratenpartij Nederland
Zeker die Tweet met "Rijden nu twee ME-busjes met sirenes weg hier".. Is er toch iets mis aan 't gaan daar?
Edit: ze is gesignaleerd in Rotterdam.. Hopen dat ze haar ff oppakken, weg ermee!
[ Voor 18% gewijzigd door BlazeMuis op 11-03-2017 18:48 ]
Hey, dat soort sentiment willen we juist in Turkije houden toch? Verwarrend allemaal.BlazeMuis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:45:
Edit: ze is gesignaleerd in Rotterdam.. Hopen dat ze haar ff oppakken, weg ermee!
Het was en is hem niet verboden het land in te reizen.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:39:
[...]
We blijven in een rondje draaien en ik snap niet zo goed welk punt je wilt maken. Vorige week zondag heeft het kabinet al aangegeven dit bezoek niet te willen en juridische mogelijkheden te onderzoeken om het te verbieden.
Hoe kun je dan zeggen dat hij tot vandaag gewoon mocht komen? Dat het tot vandaag niet verboden was om te landen klopt, dat hij tot vandaag gewoon mocht komen is natuurlijk onzin.
Jij noemt het tegenwerken van zijn bezoek een poging om de vrijheid van meningsuiting te onderdrukken maar die twee dingen zijn gewoon niet gelijk aan elkaar. ("Een oordeel hebben over de vrijheid van meningsuiting in een andere land en tegelijk in Nederland een bepaalde mening niet willen laten klinken.", )"De manier waarop dit allemaal gaat is onaanvaardbaar", aldus Koenders. Hij zegt dat hij zoiets nog nooit heeft meegemaakt, maar hij erkent dat hij het bezoek ook niet kan tegenhouden.
Is of wordt ze opgepakt dan? Nee. Mogen burgers in Nederland roepen dat ze opgepakt zou moeten worden? Ja.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:52:
[...]
Hey, dat soort sentiment willen we juist in Turkije houden toch? Verwarrend allemaal.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2017 18:57 ]
Er is iets losgemaakt, de eensgezindheid van bijna alle politieke partijen is opvallend. De Piratenpartij stelt op zich legitieme vragen maar je merkt aan alles dat Nederland gekwetst en boos is om de uitlatingen van Erdogan, alsof hij vergelijkbare nationalistische trots heeft losgemaakt waarvan wij niet wisten dat we die hadden.Jazzy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:52:
Hey, dat soort sentiment willen we juist in Turkije houden toch? Verwarrend allemaal.
Ik hoop echt dat het rustig blijft in Rotterdam vanavond, het is behoorlijk explosief allemaal...
[ Voor 92% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 19:13 ]
Volgens de Turken hebben we Vlaanderen al geannexeerd...
https://mobile.twitter.co...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Waar is Nigel de Jong trouwens als je hem nodig hebt... 😇
[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 11-03-2017 19:13 ]
Quotes zonder bron hebben net zo veel waarde als one-liner postsBlazeMuis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:04:
"Bij het Turkse consulaat in Rotterdam geldt inmiddels een noodbevel."
Blijft alleen nog het probleem van de nutteloze one-liners
[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2017 19:12 ]
Hier een bronfsfikke schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:11:
[...]
Quotes zonder bron hebben net zo veel waarde als one-liner posts
http://nos.nl/artikel/216...-consulaat-rotterdam.html
Ja en dat is dus het probleem met dit verhaal. De Nederlandse bevolking heeft het niet zo met Erdogan (en met goede redenen zo blijkt elke keer maar weer), maar reken er maar op dat in de zomermaanden de vliegtuigen naar het dictatoriale Turkije weer vol zitten. In het beste geval zou niemand meer naar Turkije op vakantie gaan en in plaats daarvan Griekenland bezoeken en voorzien van de nodige Euro's vanuit het toerisme, maar de realiteit is anders hoe jammer het ook is.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:34:
En moeten wij hier echt wakker van liggen? Over 5 jaar is Turkije terug in 1830. Het laatste restje toerisme is hiermee de nek omgedraaid. Hadden ze eerst nog een paar Nederlanders die kwamen, dat is nu ook gedaan. Resorts staan te koop, maar niemand wil het hebben.
Erdogan is simpelweg een dictator. Als we iemand met de nazi tijd moeten vergelijken is het zijn regime. In Turkije krijg je bij een eigen mening niet alleen geen landingsrechten, je krijgt in zijn geheel geen rechten meer.
Nu gewoon poot stijf houden, niks geen toetreding tot de EU en ze zoeken het maar uit.
Next. Zullen we het nu hebben over de problemen die er toe doen? Bijvoorbeeld het vermoorden van een neushoorn in een dierenpark voor de hoorn. Stuk belangrijker dan wat een blaaskaak uitkraamt die er niet toe doet.
Ze is volgens mij vanuit Duitsland gekomen met een diplomatenauto en Duits kenteken, die kan niet zomaar opgepakt worden als ze als diplomaat op bezoek komt. Als dat zou gebeuren krijgen we Duitsland ook over ons heen verwacht ik.Sbakker1982 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:57:
Is betul kaya al opgepakt? Die turken doen het er om!
Toch opgepakt?
http://www.rijnmond.nl/ni...gengehouden-bij-RotterdamRTV Rijnmond meldt dat de politie bij een benzinestation in de buurt van Rotterdam de Turkse minister Kaya heeft tegengehouden. Ze was met een konvooi op weg naar de havenstad.
Mja, ik hoop dit ook maar ik verwacht helaas iets anders. Ik ben bang dat de EU niet echt met een regenreactie gaat komen juist omdat het nu vooral Nederland is dat gepakt wordt. Nederland is en blijft natuurlijk maar een klein en politiek gezien relatief onbelangrijk landje in de EU.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:12:
[...]
Dat het Nederland en Duitsland het doel zijn is toevallig. Het is ook niet "onze schuld" of bewust regeringsbeleid van NL om het op de spits te drijven. Het is een gevalletje "shit happens". Gewoon je eigen standpunt blijven verdedigen. Laat Erdogan maar schreeuwen en alleen reageren op onacceptabele acties. Laat Erdogan ook maar sancties instellen. Hij verliest op termijn altijd want Erdogan is afhankelijk van Europa, niet andersom. Juist Nederland en Duitsland zo tegen je in het harnas jagen, de twee landen met de meest disproportionele invloed binnen de EU, is zeer onverstandig.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 11-03-2017 19:16 ]
Dat was ook te verwachten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
De Nederlanders laten Turkije al jaren links liggen. Spanje is weer een populair land. Volgens de laatste cijfers is het toerisme al met 30 procent geslonken, en verwacht wordt dat dit nog stevig doorzet.Cubic X schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:14:
[...]
Ja en dat is dus het probleem met dit verhaal. De Nederlandse bevolking heeft het niet zo met Erdogan (en met goede redenen zo blijkt elke keer maar weer), maar reken er maar op dat in de zomermaanden de vliegtuigen naar het dictatoriale Turkije weer vol zitten. In het beste geval zou niemand meer naar Turkije op vakantie gaan en in plaats daarvan Griekenland bezoeken en voorzien van de nodige Euro's vanuit het toerisme, maar de realiteit is anders hoe jammer het ook is.
Ken iemand in Alanya, die zat afgelopen zomer alleen op het terras. Geen toerist meer te bekennen.
Echt zaken die kant nog wal raken. En dat zijn dan nog de milde reacties.
- dit bovenstaande met betrekking op wat ik op andere fora en twitter lees, en zeker niet ten opzichte van hoevenpe van wie ik hieronder een stukje citeer. Lijkt me duidelijk, zeker met deze toelichting -
Best wel treurig toch, dat je je om dat soort dingen in dit land druk moet maken. Ik denk dat ik vooral boos ben omdat Erdogan, die in mijn ogen gewoon een fascist is die dictator wil zijn, zijn eigen land naar de vernieling helpt ons daarvoor misbruikt. Ik ben helemaal niet nationalistisch maar het is gewoon een eng manipulatief mannetje en hij blijft maar zieken.hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:00:
[...]
Er is iets losgemaakt, de eensgezindheid van bijna alle politieke partijen is opvallend. De Piratenpartij stelt op zich legitieme vragen maar je merkt aan alles dat Nederland gekwetst en boos is om de uitlatingen van Erdogan, alsof hij vergelijkbare nationalistische trots heeft losgemaakt waarvan wij niet wisten dat we die hadden.
Ik hoop echt dat het rustig blijft in Rotterdam vanavond, het is behoorlijk explosief allemaal...
Wanneer zeggen we nou eens 'genoeg is genoeg' en gaan er structurele maatregelen worden getroffen tegen de constante stroom van beledigingen van onze politici en burgers (van europese landen) en de pogingen de nationale politiek hier op dat soort ongenuanceerde wijze te beinvloeden?
De man is notabene staatshoofd van een bevriend land en maakt ons uit voor nazi's?
JFC.. ik begin te begrijpen war die ongenuanceerde gevoelens vandaan komen.
Ik zeg: Geen leidse kaas meer naar Die Turkei! Alleen nog Edammer.
Dat zal ze leren.
Maar helaas weet ik dat ongeveer de helft van de mensen daar zijn bloed wel kan drinken. Maar als die grondswet wijziging daar er door komt dan is echt het hek van de dam. Zeker voor die mensen die tegen hem zijn.
Dus Turken waar dan ook ter wereld; Stem TEGEN in het referendum want wat je gaat doen is een dictator in het zadel helpen. Tenzij je graag een dictator in turkije hebt, stem dan JA. Maar dan heeft Mark voor niets met zijn spierballen geflexed. En wil je Wilders hier in de regering dan moet je vooral als een soort inverse Reichskristallnacht vanavond ruiten in gaan gooien en onrust veroorzaken in Rotterdam.

Ook niet doen dus!! Het zal allemaal leiden to veel meer droevenis en ellende.
Ironisch genoeg is dat referendum wel een goed argument om nooit een bindend referendum te hebben in een democatie. Maar dat is meer een Tweede Kamer 2017 topic.
Zullen vandaag of morgen wel nederlanders in Turkije worden aangevallen, of de Ambassade worden belaagd. We gaan het zien of ik gelijk heb.

★ What does that mean? ★
Zodra burger en bedrijf er genoeg bewustzijn van krijgen om a) zich niet tot emotie te laten leiden en b) constructief weer mee gaan doen met politieke processen en/of c) niet in emotie proberen te communiceren maar met argument en uitwisseling - zodat politiek wel moet volgen.MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:24:
Wanneer zeggen we nou eens 'genoeg is genoeg' en gaan er structurele maatregelen worden getroffen tegen de constante stroom van beledigingen van onze politici en burgers (van europese landen) en de pogingen de nationale politiek hier op dat soort ongenuanceerde wijze te beinvloeden?
Dit incident is een prachtig voorbeeld - hoe pijnlijk ook - van de spiegels waar we in zullen moeten kijken. Politiek gedrag - en dus besluitvorming - is een afgeleide van ons eigen gedrag. Mensen zoeken naar magische leiders, wijzen met vingers, maar realiseren zich niet dat we als groep onszelf leiden. En dus ook misleiden.
Willen we er in slagen om niet langer kwetsbaar te zijn voor inmenging en beïnvloeding? Prima. Maar zoiets moet altijd van de grond af aan omhoog komen.
Als ik dan even eerlijk mag zijn, en het spijt me als het bot overkomt, maar kijk eens naar ons eigen gedrag. T.net is een uitzondering op de regel.
Als ik iemand zou zijn die graag gebruik maakt van de Turkse all-inclusives, zou ik me nu inderdaad met die trotse Turken wel ff 2x bedenken of ik liever niet elders ging dikkedappen.[b][message=50531991,noline]
Zullen vandaag of morgen wel nederlanders in Turkije worden aangevallen, of de Ambassade worden belaagd. We gaan het zien of ik gelijk heb.
https://twitter.com/paulpleijs/status/840630760335953923
edit: zie een duitse auto in de rij staan. Lijkt er wel op dus.
[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 11-03-2017 19:39 ]
Ik zou inderdaad niet graag meer naar Turkije op vakantie gaan, lijkt me dat men behoorlijk vijandig zal zijn tegen Nederlanders deze zomer...MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:24:
Even ter herinnering: niet zo lang geleden eiste dezelfde dictator uitlevering van een Duitser vanwege iets met geitjes... Misschien tijd om nu uitlevering te gaan eisen? Leuk voor het tribunaal!MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:24:
De man is notabene staatshoofd van een bevriend land en maakt ons uit voor nazi's?
Dit topic is gesloten.
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.
In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.