Zwakte inderdaad, het lijkt erop dat het grootste deel van de Turkse demonstranten gisteren in Rotterdam uit Duitsland afkomstig waren. Op iedere vraag van journalisten aan demonstranten ter plekke kregen ze het antwoord "Kein Kommentar". Het waren dus geen Nederlandse Turken die daar aan het demonstreren waren. Het was allemaal tot in de puntjes voorbereid, er werden honderden vlaggen uitgedeeld, die heb je niet zomaar even op een zolder liggen, daar heb je vooraf over nagedacht. Het lijkt erop dat de boel strak is geregisseerd vanuit Ankara.Brent schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:22:
Gast, de hele Turkse regering was met de affaire bezig gisteren. Uiteindelijk moesten ze mensen optrommelen vanuit beide buurlanden om het te laten lijken alsof er nog Turken zijn die voor Erdogan zijn. De goede verstaander ziet een enorm Turks verlies, en dat zal de Turkse Nederlanders zo te zien geen probleem zijn.
Verwijderd
Waarom wijs je naar de Turken en niet de media, die beter zouden moeten weten? Dit hele gebeuren is één grote clusterfuck - van de overheden en van de media. Erdogan lacht zich waarschijnlijk een kriek, want hij spint er garen bij.Compunologist schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:35:
Tjongejonge. 4 van de 5 koppen op https://www.nrc.nl gaan op dit moment over dit gedoe. Schaamteloze actie van de Turken om de boel op te lopen naaien 3 dagen voor de 2e kamer verkiezingen. Een soort verkiezings-hijack.
Verwijderd
Het getuigt in ieder geval niet van al te veel begrip van het systeem. Er zijn maar 2 partijen die hier garen bij spinnen:Compunologist schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:35:
Tjongejonge. 4 van de 5 koppen op https://www.nrc.nl gaan op dit moment over dit gedoe. Schaamteloze actie van de Turken om de boel op te lopen naaien 3 dagen voor de 2e kamer verkiezingen. Een soort verkiezings-hijack.
1. De VVD omdat Rutte eindelijk zijn poot eens heeft stijfgehouden.
2. De PVV - omdat die gelijk roepen dat alle Turken maar moeten vertrekken.
Het zou mij allerminst verbazen als de PVV en VVD hard stijgen in de peilingen de komende 2 dagen.
Het blijft een moeilijke situatie, maar voor mij staat wel voorop dat de Turkse minister dit niet op de spits had mogen drijven (want, nergens voor nodig om te provoceren) en de Turkse gemeenschap heeft helaas gefaald met het rustig houden van een paar stukken uitschot. De hele avond hebben ze het prima opgelost, maar op het eind is het helaas toch ontspoord. Zonde, want daarmee staan alle Turken in een negatief daglicht, ondanks dat ze er hard hun best voor hebben gedaan om de boel onder controle te houden.
Ik blijf die Erdogan een eng mannetje vinden.
Dat vind ik al een tijdje lang.
Het feit dat hij hier medestanders zoekt zegt ook wel wat.
Hoop dat hij wat zijn gezond verstand gebruikt ipv uit emoties te praten en handelen.
Ik vermoed dat die onrust in Rotterdam ook misschien voor een groot deel wordt veroorzaakt door mensen zonder echte reden. Het is sensatie, aangewakkerd door de media.
Helaas bestaat er altijd een groep mensen die gewoon af en toe stennis moeten schoppen.
Enfin helaas weet ik niet overal het fijne van.
Hoop dat hij wat zijn gezond verstand gebruikt ipv uit emoties te praten en handelen.
Ik vermoed dat die onrust in Rotterdam ook misschien voor een groot deel wordt veroorzaakt door mensen zonder echte reden. Het is sensatie, aangewakkerd door de media.
Helaas bestaat er altijd een groep mensen die gewoon af en toe stennis moeten schoppen.
Enfin helaas weet ik niet overal het fijne van.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 12-03-2017 10:42 ]
Verwijderd
Zo zijn er nog vele wereldleiders.Harribo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:39:
Ik blijf die Erdogan een eng mannetje vinden.
Of krijg je wel warme gevoelens van Kim Jong Un, Poetin of zelfs Trump?
Ik dacht daar ook aan, vnl aan Trump, die andere landen hebben standaard dat soort leiders, maar ik wou het ontopic houden.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:40:
[...]
Zo zijn er nog vele wereldleiders.
Of krijg je wel warme gevoelens van Kim Jong Un, Poetin of zelfs Trump?
Nou kom op allemaal, even een bordje maken met "Je Suis Erdogan" en protesteren op de Dam. Ik denk dat Erdogan wel 2 keer nadenkt voordat die een minister stuurt als we zo'n sterk signaal laten zien als bevolking.
Imagine all the...
Imagine all the...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dat is natuurlijk een beetje heel erg overdreven.FrankHe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Zwakte inderdaad, het lijkt erop dat het grootste deel van de Turkse demonstranten gisteren in Rotterdam uit Duitsland afkomstig waren. Op iedere vraag van journalisten aan demonstranten ter plekke kregen ze het antwoord "Kein Kommentar". Het waren dus geen Nederlandse Turken die daar aan het demonstreren waren. Het was allemaal tot in de puntjes voorbereid, er werden honderden vlaggen uitgedeeld, die heb je niet zomaar even op een zolder liggen, daar heb je vooraf over nagedacht. Het lijkt erop dat de boel strak is geregisseerd vanuit Ankara.
Ik heb ook een Nederlandse vlag op zolder liggen (voetbal, Koningsdag). Dat hebben die "Turken" ook gewoon, m.n. voor voetbal (om die reden hebben ze trouwens ook een claxon in hun auto geloof ik).
Strak geregisseerd valt wel mee. Er is een oproep gedaan om meer mensen op de been te brengen. En ja, dat is buiten Nederland ook gedaan. Netjes? Nee. Verwerpelijk? Naar mijn mening: ja. Strak geregisseerd? Neuh...
Hoezo moeten de media beter weten? Dit is een ongekende politieke rel met veel gebeurtenissen, en dat is gewoon nieuws.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Waarom wijs je naar de Turken en niet de media, die beter zouden moeten weten? Dit hele gebeuren is één grote clusterfuck - van de overheden en van de media. Erdogan lacht zich waarschijnlijk een kriek, want hij spint er garen bij.
Als het uit de hand loopt moet het aangepakt worden. Zo simpel is het. Ik ben zelf niet gelovig.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Ik neem aan dat je net zo bang bent voor fundamentalistische christenen, die er veelvuldig zijn in Nederland?
Nou, ik denk dat het juist allemaal te doen is om zijn thuispubliek te laten zien wat voor enge en vervelende landen er allemaal in de EU zitten en dat ze vooral allemaal maar JA moeten stemmen op 16 April.Harribo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:39:
Lekker onrust stoken hier zodat hij daar kan zeggen dat we nazi's zij, vrouwen niet respecteren.
Enz enz.
En ik ben het met je eens, het is al meer dan een decennia duidelijk.
Maar EU wil(de) het niet zien.
★ What does that mean? ★
Denk je? Ik vrees dat het averechts werkt bij zo'n opvliegende Erdogan.Kecin schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:42:
Nou kom op allemaal, even een bordje maken met "Je Suis Erdogan" en protesteren op de Dam. Ik denk dat Erdogan wel 2 keer nadenkt voordat die een minister stuurt als we zo'n sterk signaal laten zien als bevolking.
Imagine all the...
Gewoon de grenzen stellen en zeker niet met modder teruggooien. En ook niet hier onder elkaar.
Was een grapjeHarribo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Denk je? Ik vrees dat het averechts werkt bij zo'n opvliegende Erdogan.
Gewoon de grenzen stellen en zeker niet met modder teruggooien. En ook niet hier onder elkaar.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Je gaat niet in op het punt dat het overgrote deel van de demonstranten niet in staat was om in het Nederlands de pers te woord te staan maar in de Duitse taal terugspraken. Ik ben benieuwd wanneer de declaratieformulieren opduiken waarin de demonstranten hun kilometervergoeding claimen voor hun protestreis van Duitsland naar Rotterdam. Heb het gevoel dat de boel wel strak geregisseerd is vanuit Ankara.barrymossel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:43:
Dat is natuurlijk een beetje heel erg overdreven.
Ik heb ook een Nederlandse vlag op zolder liggen (voetbal, Koningsdag). Dat hebben die "Turken" ook gewoon, m.n. voor voetbal (om die reden hebben ze trouwens ook een claxon in hun auto geloof ik).
Strak geregisseerd valt wel mee. Er is een oproep gedaan om meer mensen op de been te brengen. En ja, dat is buiten Nederland ook gedaan. Netjes? Nee. Verwerpelijk? Naar mijn mening: ja. Strak geregisseerd? Neuh...
Ja, er zijn mensen "opgetrommeld" uit het buitenland. Is dat een strakke regie? Kom op zeg. Dat is een social media bericht (laten) vertalen en verspreiden. En evenals dat er hier debiele turken zijn, zijn die er ook in België en Duitsland. Waarschijnlijk zelfs nog meer. En die rijden graag twee uurtjes om lekker te rellen. Nog steeds niks te maken met strakke regie.FrankHe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Je gaat niet in op het punt dat het overgrote deel van de demonstranten niet in staat was om in het Nederlands de pers te woord te staan maar in de Duitse taal terugspraken. Ik ben benieuwd wanneer de declaratieformulieren opduiken waarin de demonstranten hun kilometervergoeding claimen voor hun protestreis van Duitsland naar Rotterdam. Heb het gevoel dat de boel wel strak geregisseerd is vanuit Ankara.
Verwijderd
U schertst? Dat je probeert te relativeren is lovenswaardig, maar om moslim fundamentalisme te gaan bagatelliseren door deze tegenhanger te benoemen? Werkelijk....of heb je het over de kruistochten van 8 miljoen jaar geleden?Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Ik neem aan dat je net zo bang bent voor fundamentalistische christenen, die er veelvuldig zijn in Nederland?
Wat ik nou alleen niet begrijp is waarom alle woede van Turkije zich richt op Nederland. Het was toch juist Duitsland dat een geplande bijeenkomst niet door liet gaan? En daarom werd er naar Nederland gekeken, om deze bijeenkomst alsnog te organiseren. Of heb ik die gebeurtenissen verkeerd begrepen?
Ik ben benieuwd wat er in de nasleep van de rellen van deze Turken gaat gebeuren. En met name hoe de politie met alle beelden de nodige relschoppers alsnog gaat identificeren en een dezer dagen nog een bezoekje gaat brengen. Deze kunnen gelijk een gevangenisstraf in het vooruitzicht gesteld worden en - als medeplichtige - verantwoordelijk gesteld worden om de schade aan de stad Rotterdam en de prive schade (auto's etc) van de onschuldige bewoners helemaal te gaan vergoeden.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verwijderd
Nieuws, ja, maar die rel is goeddeels door de media zelf gecreëerd.RoD schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:43:
Hoezo moeten de media beter weten? Dit is een ongekende politieke rel met veel gebeurtenissen, en dat is gewoon nieuws.
Blijf ontopic a.u.b.
Zie de post hierboven. Samen met wat er in de VS gebeurt merk ik daar praktisch gezien veel, veel meer van.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:51:
U schertst? Dat je probeert te relativeren is lovenswaardig, maar om moslim fundamentalisme te gaan bagatelliseren door deze tegenhanger te benoemen? Werkelijk....of heb je het over de kruistochten van 8 miljoen jaar geleden?
[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2017 12:01 ]
Een vreedzame demonstratie zou wel een mooi signaal afgeven. Het probleem is alleen dat je snel kaalkopjes achter je hebt en antifaatjes voor je.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
De uitleg van Aboutaleb over gisteren is erg belangrijk om gezien te hebben:
http://nos.nl/video/21627...rgemeester-aboutaleb.html
De consulaat generaal heeft tegen hem gelogen. En mensen opgeroepen naar het consulaat te komen tegen zijn wil in.
Er werd in verschillende colonnes naar Rotterdam gereden om de politie te misleiden.
Ze hebben urenlang onderhandeld via de premier en minister van buitenlandse zaken om een veilige aftocht voor haar te regelen.
De consulaat generaal heeft tegen hem gelogen. En mensen opgeroepen naar het consulaat te komen tegen zijn wil in.
Er werd in verschillende colonnes naar Rotterdam gereden om de politie te misleiden.
Ze hebben urenlang onderhandeld via de premier en minister van buitenlandse zaken om een veilige aftocht voor haar te regelen.
Verwijderd
Het spul voeden is het laatste dat helpt. Ook als het vredig voeden is.Arrogant schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:56:
Een vreedzame demonstratie zou wel een mooi signaal afgeven. Het probleem is alleen dat je snel kaalkopjes achter je hebt en antifaatjes voor je.
Dit kan ook normale gang van zaken zijn voor veiligheid, dat weet ik niet.Goron schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:58:
Dat sluit ik voorlopig in elk geval niet uit als valide argument.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Inderdaad gecrëeerd, door degenen die met vlaggen lopen te zwaaien en onzin uitkramen. Prima dat deze door Ankara gëorchestreerde klucht zo negatief in het licht komt.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:56:
[...]
Nieuws, ja, maar die rel is goeddeels door de media zelf gecreëerd.
En hoeveel van die klussers zijn er in het ziekenhuis of op het kerkhof terecht gekomen door dat gestaar?Ja. Ik heb fundamentalistische christenen ook heel enge dingen horen roepen. Die zwieren iedere zondag met klokken in het rond en lopen expliciet en bepaalde kleding rond, waarbij mensen die dat niet doen of zelfs een machine durven te gebruiken weggestaard worden.
Het lijkt me sowieso tamelijk onzinnig om die twee groepen in totaal verschillende situaties te vergelijken.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:01:
[...]
Jammer dat je nu serieus een statement wil maken dat SGPers geweldadiger en/of bedreigender zijn dan Erodogan aanhangers.
Winkelopenstelling is nog altijd via gemeentepolitiek geregeld, Nederland historisch en ook een partij als SP deelt de standpunten. Vind het zelf ook jammer maar zie het niet als Allah Akbar in de Nederlandse straten zingen
En ojeej sommige dragen rokken, vannacht bij het consulaat gekeken? Een zee van zwarte geheel bedekkende kledij van mensen die enkel Turks spreken met de groene Islamitische vlag in de hand. Echt vergelijkbaar.
Of gaan in jouw dorp de christenjeugd ook met een kruisvaardersvlag in de hand richting de Kerk?
En ook de VS vergelijking is onterecht. De Nederlandse gereformeerden hebben een zeer klein aantal kerken in de VS maar hebben zich nog thuis gevoeld bij de Republikeinen. Die zijn hen veel te grof en ongeunanceerd. Laten we andere landen erbuiten houden want we kunnen ook wel moslims in Somalie aanhalen.
Veiligheid dat Nederlandse jongeren een 15 aantal Turkse beveiligers en MInister proberen te ontvoeren? Die kans is toch 0,0.MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:03:
[...]
Dit kan ook normale gang van zaken zijn voor veiligheid, dat weet ik niet.
Dat sluit ik voorlopig in elk geval niet uit als valide argument.
Ik zie het ook als opzettelijke misleiding. Het ego om om de Nederlandse wensen te misleiden en de baas te kunnen spelen in Rotterdam.
Ik wil je aanraden om even het fragment terug te kijken waarin burgermeester Aboutaleb aangeeft dat de Turkse consul in Rotterdam ronduit gelogen heeft en niet de waarheid heeft gesproken toen de vraag werd gesteld, wat gaat er vandaag gebeuren, verwacht je nog mensen? De politie van de stad Rotterdam moet weten wat er te gebeuren staan om zodoende de openbare orde te handhaven en ieders veiligheid te kunnen garanderen. Ondertussen bleven er oproepen de wereld ingestuurd worden om naar Rotterdam af te reizen. De Turkse consul is te kwader trouw. Dit kan een consul alleen doen met medeweten of geregisseerd vanuit het moederland.barrymossel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:51:
Ja, er zijn mensen "opgetrommeld" uit het buitenland. Is dat een strakke regie? Kom op zeg. Dat is een social media bericht (laten) vertalen en verspreiden. En evenals dat er hier debiele turken zijn, zijn die er ook in België en Duitsland. Waarschijnlijk zelfs nog meer. En die rijden graag twee uurtjes om lekker te rellen. Nog steeds niks te maken met strakke regie.
En dat is nou net het probleem.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:59:
[...]
Het spul voeden is het laatste dat helpt. Ook als het vredig voeden is.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Neen. Normaliter wordt het prijzenswaardig verstopt onder de deken van mededogen, naastenliefde en rusteloze zendingsdrang, maar deze keer meende de SGP even de hand te moeten opsteken. Want in het hart van de Biblebelt, onder gelijkgestemden dewelke allen op uitnodiging waren toegstroomd om gezamenlijk de echokamer volop te laten resoneren met eigen mening kon Van der Staaij het niet laten:Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:51:
[...]
U schertst? Dat je probeert te relativeren is lovenswaardig, maar om moslim fundamentalisme te gaan bagatelliseren door deze tegenhanger te benoemen? Werkelijk....of heb je het over de kruistochten van 8 miljoen jaar geleden?
"Van der Staaij trekt een vergelijking tussen het 'radicale seculiere gedachtegoed' van Alexander Pechtold en de radicale islam."
De bron, nieuwsradio staat naar mijn mening niet in het verdachtenbankje van wie dan ook en kan dan ook hier worden genoemd: https://www.bnr.nl/nieuws...ier-gedachtegoed-pechtold
Let ook op de meningen van de gelieerde mannenbroeders. Met enkele welgemikte uitspraken in deze trant is naar mijn idee volop voedingsbodem gezaaid voor escalatie op dit vlak. Anderszijds, nuance neemt nu de overhand: enkele honderden mensen hebben een mening en hebben die verkondigd. Zoals eerder al aangetoond, de krakersrellen waren heftiger, Rara, RAF, IRA en Japanse Rode Leger vergeten en nog langer geleden werden staatshoofden ook al uitgejouwd ( 'Johnson moordenaar' wie kent het nog?).
Kiezel in de vijver van het Binnenhof. Jammer van de focus op de kiezel wegens gebrek aan golven.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Lekker kinderachtige reactie ook weer:
BREAK: Ik loop langs het Nederlands consulaat in Istanbul. Gisteren hing hier de Nederlandse vlag 🇳🇱, vandaag de Turkse 🇹🇷.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik spreek je tegen op het vlak van die vlaggen (onzin) en turken uit het buitenland (giswerk). Jij noemt dat strak geregisseerd. En dat is nonsens.FrankHe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:06:
[...]
Ik wil je aanraden om even het fragment terug te kijken waarin burgermeester Aboutaleb aangeeft dat de Turkse consul in Rotterdam ronduit gelogen heeft en niet de waarheid heeft gesproken toen de vraag werd gesteld, wat gaat er vandaag gebeuren, verwacht je nog mensen? De politie van de stad Rotterdam moet weten wat er te gebeuren staan om zodoende de openbare orde te handhaven en ieders veiligheid te kunnen garanderen. Ondertussen bleven er oproepen de wereld ingestuurd worden om naar Rotterdam af te reizen. De Turkse consul is te kwader trouw. Dit kan een consul alleen doen met medeweten of geregisseerd vanuit het moederland.
Ja, die eikels uit Ankara hebben e.e.a. proberen te forceren, maar "strak geregisserd" impliceert dat ze al wekenlang een draaiboek hadden. Nou, dan hadden ze het toch wel beter kunnen uitvoeren.
Verwijderd
Denk je echt dat die mensen daar gingen staan als de media er niet bovenop sprong? Doe niet zo naïef.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:05:
Inderdaad gecrëeerd, door degenen die met vlaggen lopen te zwaaien en onzin uitkramen. Prima dat deze door Ankara gëorchestreerde klucht zo negatief in het licht komt.
Blijf ontopic.En hoeveel van die klussers zijn er in het ziekenhuis of op het kerkhof terecht gekomen door dat gestaar?
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2017 12:03 ]
Inderdaad, wat een droeftoeters die Turken. Die zijn er alleen maar op uit om meer en meer te provoceren.
Knap van Nederland dat ze zich niet al te veel laten meeslepen hierin en zelf de regie houden wat er gebeurt of niet.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Verwijderd
Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:11:
Knap van Nederland dat ze zich niet al te veel laten meeslepen hierin en zelf de regie houden wat er gebeurt of niet.

Een minister in een straatje staande houden is toch wel met je broek op je knieën betrapt worden, politiek gezien.
Niet alleen kinderachtig, staatsrechtelijk zelfs strafbaar voor de VLCT waar zowel Turkije als Nederland bij zijn aangesloten. Turkije heeft de plicht om buitenlandse ambasades af te sluiten en te beveiligen.
Ach, wellicht hangen ze vandaag een mega spandoek van Rutte in SS-kledij (zie Geenstijl, van de Turkse media) over de Nederlandse ambassade. Geeft alleen maar hun niveau aan voor de rest van de wereld.
Blijf ontopic a.u.b.
[ Voor 70% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2017 12:14 ]
Inderdaad een must see video. Het lijkt er op dat Aboutaleb het kennelijk wel vindingrijk / grappig vond dat er met meerdere colones vanuit Duitsland naar Rotterdam is gereden. Hij probeert het te verbergen maar ik kan me voorstellen dat hij wel hardop zal hebben gedacht: "die Turken zijn verdomd doortrapt."Goron schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:58:
De uitleg van Aboutaleb over gisteren is erg belangrijk om gezien te hebben:
In Instanbul staat Nederlands Consulaat-Generaal de ambassade staat in Ankara, volgens mij zit er een verschil tussen die twee.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:12:
[...]
Niet alleen kinderachtig, staatsrechtelijk zelfs strafbaar voor de VLCT waar zowel Turkije als Nederland bij zijn aangesloten. Turkije heeft de plicht om buitenlandse ambasades af te sluiten en te beveiligen.
Ach, wellicht hangen ze vandaag een mega spandoek van Rutte in SS-kledij (zie Geenstijl, van de Turkse media) over de Nederlandse ambassade. Geeft alleen maar hun niveau aan voor de rest van de wereld.
Verwijderd
We laten een goede rel natuurlijk niet door feiten verpesten.FabiandJ schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:14:
In Instanbul staat Nederlands Consulaat-Generaal de ambassade staat in Ankara, volgens mij zit er een verschil tussen die twee.
Een ongewenst vreemdeling staande houden en afvoeren is heel normaal.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:12:
[...]
![]()
Een minister in een straatje staande houden is toch wel met je broek op je knieën betrapt worden, politiek gezien.
Misschien wel, misschien niet, wat is je punt? Hoeven die mensen die daar staan geen eigen verantwoordelijkheid te nemen ofzo?Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:10:
[...]
Denk je echt dat die mensen daar gingen staan als de media er niet bovenop sprong? Doe niet zo naïef.
Verwijderd
Nou ja, niet als die vreemdeling een minister blijkt te zijn met diplomatieke onschendbaarheid. Dat maakt de hele situatie nogal volatiel, zoals je hebt gezien.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:15:
[...]
Een ongewenst vreemdeling staande houden en afvoeren is heel normaal.
Je vergist je. NederTurken daar aanwezig kijken en lezen enkel wat NOS naast Turkse media. De Turkse media zonden de hele avond Europees Nationalistische praat uit, alsof MiniTurkije in Europa direct bedreigt werd.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:10:
[...]
Denk je echt dat die mensen daar gingen staan als de media er niet bovenop sprong? Doe niet zo naïef.
Of meen je dat de demonstranten in Ankara vannacht daar waren door het live-blog van de Volkskrant?
Deze Turken leven in een compleet andere samenleving waar Nederland maar zeer gedeeltelijk invloed op ze heeft. Om maar scandeerende Turken van vannacht aan te halen "wij zijn de soldaten van Erdogan, de soldaten van Erdogan"
Zou het allemaal zo'n vaart gelopen zijn mocht Nederland niet voor verkiezingen staan?
Feit is dat het turks referendum/propaganda in heel Europa de gemoederen verhit, maar net in Nederland escaleert het.
Feit is dat het turks referendum/propaganda in heel Europa de gemoederen verhit, maar net in Nederland escaleert het.
Maar die diplomatieke onschendbaarheid heeft ze dus helemaal niet.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Nou ja, niet als die vreemdeling een minister blijkt te zijn met diplomatieke onschendbaarheid. Dat maakt de hele situatie nogal volatiel, zoals je hebt gezien.
★ What does that mean? ★
De Turkse autoriteiten hebben niet gerekend op zoveel weerstand van de Nederlandse regering en van burgemeester Aboutaleb. In Ankara dachten ze, dit doen we wel even. Het huidige Turkse regime speelt bewust hoog spel. Ze hebben veel te verliezen, de absolute mach in eigen land, en zijn tot de meest rare dingen in staat. Er zitten meer dan 100.000 journalisten, onderwijzers en rechters in de gevangenis in Turkije. Het is allemaal strak geregisseerd vanuit Ankara, zo ook de confrontatie gisteren in Rotterdam. Ze hadden alleen verwacht dat ze gemakkelijker over de Nederlanders konden heen lopen. De huidige Turkse autoriteiten tonen geen respect voor onze verkiezingen die over enkele dagen plaatsvinden. Het is ongehoord en daarom hebben we als Nederland hier tegen verzet. De regering in Den Haag, de burgemeester van Rotterdam, het Nederlandse volk. Wij draaien niet mee in het draaiboek van de mensen die het gedachtegoed van Ataturk aan het afbreken zijn.barrymossel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:10:
Ik spreek je tegen op het vlak van die vlaggen (onzin) en turken uit het buitenland (giswerk). Jij noemt dat strak geregisseerd. En dat is nonsens.
Ja, die eikels uit Ankara hebben e.e.a. proberen te forceren, maar "strak geregisserd" impliceert dat ze al wekenlang een draaiboek hadden. Nou, dan hadden ze het toch wel beter kunnen uitvoeren.
En die onschendbaarheid viel dus ook reuze mee hebben we gezien.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Nou ja, niet als die vreemdeling een minister blijkt te zijn met diplomatieke onschendbaarheid. Dat maakt de hele situatie nogal volatiel, zoals je hebt gezien.
Aanpak van deze mevrouw is zeer rustig geweest gelet op het feit dat zij doelbewust de spanningen in Rotterdam heeft laten toenemen met de beelden die je ook wel hebt gezien.
Dus ongewenst vreemdeling en met spierballen afvoeren is het enige juiste hierin.
Verwijderd
Zie post iets hoger:RoD schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:15:
Misschien wel, misschien niet, wat is je punt?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:56:
Nieuws, ja, maar die rel is goeddeels door de media zelf gecreëerd.
Dat is, eufemistisch gezegd, ietwat naïef. Hoe vaak worden ministers van in opzet bevriende landen tot ongewenste vreemdeling verklaard? Dat is extreem ongebruikelijk en wellicht ronduit illegaal. Hoe vervelend het ook is, de Turken hebben voor het grootste gedeelte de vrijheid om hier te komen. Om een politiek statement te maken is daar nee tegen gezegd en omdat de situatie maar bleef escaleren moest men dit uiteindelijk doen.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:15:
Een ongewenst vreemdeling staande houden en afvoeren is heel normaal.
Dat het gebeurd is valt ronduit pijnlijk te noemen en is een beste politieke uitglijder, hoe fijn het ook voor onze onderbuik is. Natuurlijk voelt het goed om zo iemand de deur te wijzen omdat je die praktijken liever niet wilt, maar reken maar dat dit ons voor de voeten gegooid wordt als Nederland het braafste jongetje van de klas speelt.
Dit gaat ons nog lang achtervolgen.
Wellicht heb ik me vergist en is een speech in een achterafzaaltje niet in korte tijd opgeklopt tot een verhaal en internationaal incident van ongekende proporties.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:21:
Je vergist je.
/me leest NOS.nl na
Nope. Geen vergissing
Ik heb een stuk of 5 Turken vannacht gevraagd waarom wel escalatie hier bij het consulaat en niet in Duitsland?w00Dy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:22:
Zou het allemaal zo'n vaart gelopen zijn mocht Nederland niet voor verkiezingen staan?
De gedeelde mening was toch wel dat in Duitsland hun familieleden zich veel meer Duitser voelen dan Turken hier zich Nederlands. En dat omdat Duitsland net als Turkije een krachtige eigen identiteit heeft en Nederland altijd maar slap is, waar onderdeel van uitmaken geen trotse gevoelens oproept. Einde quote.
Verwijderd
Waarom doen we dan precies waar Erdogan garen bij spint? Je denkt tegen te spartelen, maar doet ondertussen precies wat hem de winst oplevert.FrankHe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:22:
Wij draaien niet mee in het draaiboek van de mensen die het gedachtegoed van Ataturk aan het afbreken zijn.
Ik stel voor dat je het journaal kijkt en luistert wat de hoogleraar hierover heeft te zeggen.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:24:
Dat is, eufemistisch gezegd, ietwat naïef. Hoe vaak worden ministers van in opzet bevriende landen tot ongewenste vreemdeling verklaard? Dat is extreem ongebruikelijk en wellicht ronduit illegaal. Hoe vervelend het ook is, de Turken hebben voor het grootste gedeelte de vrijheid om hier te komen. Om een politiek statement te maken is daar nee tegen gezegd en omdat de situatie maar bleef escaleren moest men dit uiteindelijk doen.
Dat het gebeurd is valt ronduit pijnlijk te noemen en is een beste politieke uitglijder, hoe fijn het ook voor onze onderbuik is. Natuurlijk voelt het goed om zo iemand de deur te wijzen omdat je die praktijken liever niet wilt, maar reken maar dat dit ons voor de voeten gegooid wordt als Nederland het braafste jongetje van de klas speelt.
/me leest NOS.nl na
Nope. Geen vergissing
Alles wat nederland heeft gedaan is volgens de regeltjes.
Wat Turkije heeft gedaan is juist tegen de regels.
Zie journaal. dank u.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Nee. Zie Google. Dank uMrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:26:
Ik stel voor dat je het hournaal kijkt en luisterd wat de hoogleraar hierover heeft te zeggen.
Alles wat nederland heeft gedaan is volgens de regeltjes.
Wat Turkije heeft gedaan is juist tegen de regels.
Zie journaal. dank u.
Je hoeft me niet te overtuigen over het zieke gedrag van Erdogan en Turkije. Ik vind het een verwerpelijk land, misschien zelfs een verwerpelijk volk (macho gedrag, dreigen, intimideren, provoceren). Ik zei alleen dat ik die "strakke regie" betwijfel. Volgens mij hebben ze hun mislukte poging tot alsnog het laten doorgaan van een campagne door ene minister proberen te "wreken" door mensen op te roepen te gaan demonstreren. Maar goed, we hebben dezelfde mening m.b.t. het echte verhaal: bah bah bah.FrankHe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:22:
[...]
De Turkse autoriteiten hebben niet gerekend op zoveel weerstand van de Nederlandse regering en van burgemeester Aboutaleb. In Ankara dachten ze, dit doen we wel even. Het huidige Turkse regime speelt bewust hoog spel. Ze hebben veel te verliezen, de absolute mach in eigen land, en zijn tot de meest rare dingen in staat. Er zitten meer dan 100.000 journalisten, onderwijzers en rechters in de gevangenis in Turkije. Het is allemaal strak geregisseerd vanuit Ankara, zo ook de confrontatie gisteren in Rotterdam. Ze hadden alleen verwacht dat ze gemakkelijker over de Nederlanders konden heen lopen. De huidige Turkse autoriteiten tonen geen respect voor onze verkiezingen die over enkele dagen plaatsvinden. Het is ongehoord en daarom hebben we als Nederland hier tegen verzet. De regering in Den Haag, de burgemeester van Rotterdam, het Nederlandse volk. Wij draaien niet mee in het draaiboek van de mensen die het gedachtegoed van Ataturk aan het afbreken zijn.
Een zogenaamde minister die liegt en bedriegt. Nee dat is gewoon een ongewenste vreemdeling. Goed dat zij haar knieval heeft gemaakt en zichzelf heeft laten afvoeren voordat ze anders gearresteerd zou zijn.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:24:
[...]
Dat is, eufemistisch gezegd, ietwat naïef. Hoe vaak worden ministers van in opzet bevriende landen tot ongewenste vreemdeling verklaard? Dat is extreem ongebruikelijk en wellicht ronduit illegaal. Hoe vervelend het ook is, de Turken hebben voor het grootste gedeelte de vrijheid om hier te komen. Om een politiek statement te maken is daar nee tegen gezegd en omdat de situatie maar bleef escaleren moest men dit uiteindelijk doen.
Dit gaat ons nog lang achtervolgen.
De hele situatie is vooral pijnlijk voor Turkije. Zij dachten de baas te zijn in NL en konden bepalen wat hier gebeurde. De realiteit is dat Nederland geen provincie is van Turkije maar eigendom is van de Nederlanders. Turkije loopt daarmee een deuk in hun ego op en dat is vooral voor Turkije erg pijnlijk en internationaal genant.
Verder gebruiken we Turkije voor een aantal dingen, maar hebben we Turkije ook echt niet nodig. Het is een land dat in Azie ligt en niet in Europa. Ze gaan er nog wel achterkomen dat ze NL meer nodig hebben dan andersom.
Verwijderd
Maar leg dan eens uit waarom je vindt dat dit allemaal gecreëerd is door de media? Bedoel je dan de Nederlandse media, of de Turkse media, of..?
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:24:
Zo heeft Zwitersland ook wel een een auto met CD- kenteken teruggestuurd omdat deze altijd met een noodgang door de Mont Blanc tunnel reed. Dat was geen gewenst gedrag en dus retour afzender.Diplomatieke onschendbaarheid geen vrijbrief voor slecht gedrag
Diplomaten staan niet boven de wet door de diplomatieke onschendbaarheid. Ze hebben de plicht zich te gedragen volgens de wetten van het gastland. Alleen de zendstaat mag maatregelen nemen als een diplomaat zich misdraagt. Bijvoorbeeld door de diplomaat terug te roepen of de diplomatieke onschendbaarheid op te heffen.
Diplomatieke onschendbaarheid is wederkerig
Diplomatieke onschendbaarheid werkt alleen als ieder land zich aan de regels houdt. Nederland behandelt buitenlandse diplomaten volgens dezelfde normen en respect als Nederland verwacht van andere landen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Waarom is het hele kabinet nog niet afgevoerd?Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:28:
Een zogenaamde minister die liegt en bedriegt.

Wederom behoorlijk naïef. Erdogan heeft alleen maar baat bij polarisatie en wellicht scoren rechtse partijen hier ook beter over vier dagen. Dat is koren op de molen, want hoe meer Turken uitgespeeld kunnen worden tegen het boze westen, hoe beter voor Erdogan. Zijn grootste tegenstander is rede en vrede.De hele situatie is vooral pijnlijk voor Turkije. Zij dachten de baas te zijn in NL en konden bepalen wat hier gebeurde. De realiteit is dat Nederland geen provincie is van Turkije maar eigendom is van de Nederlanders. Turkije loopt daarmee een deuk in hun ego op en dat is vooral voor Turkije erg pijnlijk en internationaal genant.
Je bedoelt zoals we die vluchtelingendeal allang opgezegd hebben? Nee? Toch niet?Verder gebruiken we Turkije voor een aantal dingen, maar hebben we Turkije ook echt niet nodig. Het is een land dat in Azie ligt en niet in Europa. Ze gaan er nog wel achterkomen dat ze NL meer nodig hebben dan andersom.
Verwijderd
Wat probeer je aan te tonen met die quote? Er staat daar juist dat deze minister diplomatiek onschendbaar zou moeten zijn. Alleen Turkije kan dat aanpassen.LordSinclair schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:31:
Zo heeft Zwitersland ook wel een een auto met CD- kenteken teruggestuurd omdat deze altijd met een noodgang door de Mont Blanc tunnel reed. Dat was geen gewenst gedrag en dus retour afzender.
Genoot die minister nou daadwerkelijk diplomatieke onschendbaarheid? Volgens Wikipedia:Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Hier wordt de minister van Buitenlandse Zaken expliciet genoemd, wat volgens mij juist de overige ministers uitsluit.Diplomatieke onschendbaarheid of diplomatieke immuniteit is een bij internationaal recht geregelde bescherming tegen rechtsvervolging voor diplomaten, buitenlandse staatshoofden, regeringsleiders, ministers van Buitenlandse Zaken -tijdens de periode waarin zij die functie uitoefenen - en bij uitbreiding bepaalde ambtenaren van internationale organisaties.
Eigenlijk nog de grootste gotspe van het geheel is, dat de Turkse grondwet Turkse politici expliciet verbiedt campagne te voeren in het buitenland.
Zelf campagne voeren om die grondwet zo te wijzigen dat je 'met volmacht' dictatortje kunt spelen, maar dezelfde grondwet eerst schenden tijdens deze campagne, en dan een ander land dat haar soevereiniteit wenst te handhaven, de maat nemen met nazi-aantijgingen.
Hoeveel duidelijker moet het nog worden dat Turkije onder dit bewind helemaal niets in de EU / NAVO te zoeken heeft?
De inmiddels uitgebreid 'via de schotel' opgeklopte vijfde colonne in West-Europa als 'muscle' gebruiken om je politiek duistere spelletjes in gang te zetten.
Walgelijk.
https://www.nrc.nl/nieuws...n-het-buitenland-a1549714
https://www.welt.de/polit...Wahlkampf-im-Ausland.html
https://www.nrc.nl/nieuws...gen-stuk-7137901-a1549025
Zelf campagne voeren om die grondwet zo te wijzigen dat je 'met volmacht' dictatortje kunt spelen, maar dezelfde grondwet eerst schenden tijdens deze campagne, en dan een ander land dat haar soevereiniteit wenst te handhaven, de maat nemen met nazi-aantijgingen.
Hoeveel duidelijker moet het nog worden dat Turkije onder dit bewind helemaal niets in de EU / NAVO te zoeken heeft?
De inmiddels uitgebreid 'via de schotel' opgeklopte vijfde colonne in West-Europa als 'muscle' gebruiken om je politiek duistere spelletjes in gang te zetten.
Walgelijk.
https://www.nrc.nl/nieuws...n-het-buitenland-a1549714
https://www.welt.de/polit...Wahlkampf-im-Ausland.html
https://www.nrc.nl/nieuws...gen-stuk-7137901-a1549025
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat moet je dan? Er zijn meer groepen waarmee je rekening moet houden dan Erdogan. Het Nederlandse volk en de internationale gemeenschap bijvoorbeeld. Nadat Erdogan Nederland voor nazistisch en fascistisch uitmaakt kun je alles moeilijk nog door laten gaan om de gemoederen te sussen, want dan is het kiezen tussen twee kwaden; Turkije in het harnas jagen of een zwakke ruggengraat tonen t.o.v. en namens de Nederlandse bevolking. Dan kies ik liever voor het eerste.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:26:
[...]
Waarom doen we dan precies waar Erdogan garen bij spint? Je denkt tegen te spartelen, maar doet ondertussen precies wat hem de winst oplevert.
Verwijderd
Iedereen heeft recht op zijn eigen wereldbeeld blijkt maar weer, hoe absurd ook. Het ga je verder goed.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:10:
[...]
[...]
Net zoveel als er door het zwaaien van vlaggen beland zijn, gok ik. Al heeft een stel christenfundamentalisten laatst wel bij herhaling een abortuskliniek beklad en vernield.
Dat is een mening van iemand. Als die persoon opzoek is naar een krachtige leider dan kun je haar / hem aanraden om een ticket te boeken van Schiphol naar Istanbul Recep Tayyip Erdoğan International Airport. Dan komen ze binnen enkel dagen gillend terug en is er misschien meer waardering voor de Nederlandse democratische rechtsstaat die nog steeds overeind staat.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:25:
Ik heb een stuk of 5 Turken vannacht gevraagd waarom wel escalatie hier bij het consulaat en niet in Duitsland?
De gedeelde mening was toch wel dat in Duitsland hun familieleden zich veel meer Duitser voelen dan Turken hier zich Nederlands. En dat omdat Duitsland net als Turkije een krachtige eigen identiteit heeft en Nederland altijd maar slap is, waar onderdeel van uitmaken geen trotse gevoelens oproept. Einde quote.
Populistische reactie, maar goed. Kim un Erdogan heeft een nietszeggende mevrouw gestuurd om te provoceren. Nederland heeft duidelijk een streep gezet dat er niet met ons gepiepeld wordt. De grootste tegenstander van kim un Erdogan is dat hij als klein kind zijn zin niet krijgt.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Waarom is het hele kabinet nog niet afgevoerd?![]()
[...]
Wederom behoorlijk naïef. Erdogan heeft alleen maar baat bij polarisatie en wellicht scoren rechtse partijen hier ook beter over vier dagen. Dat is koren op de molen, want hoe meer Turken uitgespeeld kunnen worden tegen het boze westen, hoe beter voor Erdogan. Zijn grootste tegenstander is rede en vrede.
[...]
Je bedoelt zoals we die vluchtelingendeal allang opgezegd hebben? Nee? Toch niet?
Nederland heeft een mooie statement gemaakt dat in Europa ook opgemerkt zal worden. Hopelijk leert Europa van NL en duwen ze Turkije volledig terug richting Azie waar dit primitieve gedrag thuishoort.
Ik vraag me vooral af waarom ze die minister niet doorlieten naar het consulaat terwijl ze alles in een flinke cirkel er omheen hadden afgesloten. Had je Turkije een minder grote stok gegeven en het resultaat voor Turkije was praktisch hetzelfde: geen oren voor een toespraak.
Ik snap prima dat Turkije belangrijk is op militair-strategisch gebied en op vluchtelingengebied (al kun je daar aan twijfelen als je ziet hoe de vluchtelingen daar moeten leven dankzij onze "geweldige" deal maar dat is een andere discussie). Op deze manier was de rel minder groot geweest denk ik terwijl NL toch z'n punt had gemaakt (wat imho ook zeer terecht is, niet Erdogan bepaalt hier wat er gebeurt).
Ik snap prima dat Turkije belangrijk is op militair-strategisch gebied en op vluchtelingengebied (al kun je daar aan twijfelen als je ziet hoe de vluchtelingen daar moeten leven dankzij onze "geweldige" deal maar dat is een andere discussie). Op deze manier was de rel minder groot geweest denk ik terwijl NL toch z'n punt had gemaakt (wat imho ook zeer terecht is, niet Erdogan bepaalt hier wat er gebeurt).
Met een ad hominem kom je er echt niet in een discussie. Beter discussieer je inhoudelijk.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:34:
[...]
Iedereen heeft recht op zijn eigen wereldbeeld blijkt maar weer, hoe absurd ook. Het ga je verder goed.
[ Voor 25% gewijzigd door JT op 12-03-2017 11:39 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
De Nederlandse politiek en de Nederlandse media. Er wilde een minister in een of ander achterafzaaltje een toespraak ten bate van Erdogan houden. Omdat men daar zo nodig bovenop moest springen met het oog op de verkiezingstijd is het verhaal stukje bij beetje geëscaleerd, totdat het nu een internationale rel van jewelste is.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:31:
Maar leg dan eens uit waarom je vindt dat dit allemaal gecreëerd is door de media? Bedoel je dan de Nederlandse media, of de Turkse media, of..?
Door je hijgend bovenop een verhaal te storten escaleert het alleen maar.
Ach, dat geleuter altijd over ruggengraat. Trollen moet je negeren, maar op één of andere manier lukt dat als het om politiek gaat opeens niet meer. Je laat echt geen ruggengraat zien door een opkomende alleenheerser op zijn wenken te bedienen. Dan ben je hooguit een naïeve bukslaaf.Thomas schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:33:
Wat moet je dan? Er zijn meer groepen waarmee je rekening moet houden dan Erdogan. Het Nederlandse volk en de internationale gemeenschap bijvoorbeeld. Nadat Erdogan Nederland voor nazistisch en fascistisch uitmaakt kun je alles moeilijk nog door laten gaan om de gemoederen te sussen, want dan is het kiezen tussen twee kwaden; Turkije in het harnas jagen of een zwakke ruggengraat tonen t.o.v. en namens de Nederlandse bevolking. Dan kies ik liever voor het eerste.
Precies.barrymossel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:33:
[...]
Hier wordt de minister van Buitenlandse Zaken expliciet genoemd, wat volgens mij juist de overige ministers uitsluit.
En dat wordt expliciet uitgelegd in het journaal dat hij niet wil kijken. Door 'maar' een hoogleraar volkenrecht. Dus ja, mensen, google maar raak dan tot je het antwoord vindt dat je wilt vinden. Ik zet in op de hoogleraar volkenrecht én onze nederlandse regelneuk mentaliteit die altijd alles volgens de regeltjes doen. Ook nu dus.
★ What does that mean? ★
okee goed advies, ik ga je negerenVerwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:36:
[...]
De Nederlandse politiek en de Nederlandse media. Er wilde een minister in een of ander achterafzaaltje een toespraak ten bate van Erdogan houden. Omdat men daar zo nodig bovenop moest springen met het oog op de verkiezingstijd is het verhaal stukje bij beetje geëscaleerd, totdat het nu een internationale rel van jewelste is.
[...]
Ach, dat geleuter altijd over ruggengraat. Trollen moet je negeren, maar op één of andere manier lukt dat als het om politiek gaat opeens niet meer. Je laat echt geen ruggengraat zien door een opkomende alleenheerser op zijn wenken te bedienen. Dan ben je hooguit een naïeve bukslaaf.
Ik blijf er bij dat de minister welkom heten Erdogan meer bedient dan wat er nu is gebeurd. Nederland heeft wat mij betreft een duidelijk signaal afgegeven.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:36:
[...]
De Nederlandse politiek en de Nederlandse media. Er wilde een minister in een of ander achterafzaaltje een toespraak ten bate van Erdogan houden. Omdat men daar zo nodig bovenop moest springen met het oog op de verkiezingstijd is het verhaal stukje bij beetje geëscaleerd, totdat het nu een internationale rel van jewelste is.
[...]
Ach, dat geleuter altijd over ruggengraat. Trollen moet je negeren, maar op één of andere manier lukt dat als het om politiek gaat opeens niet meer. Je laat echt geen ruggengraat zien door een opkomende alleenheerser op zijn wenken te bedienen. Dan ben je hooguit een naïeve bukslaaf.
Voorzichtig, dat is slechts één deel van het verhaal. Je laat nu een aantal aspecten weg, die behoorlijk van impact waren én relevant zijn. Het is de moeite waard om de voordracht van Aboutaleb even te bekijken.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:36:
[...]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik heb toch wel een dubbel gevoel. Waarschijnlijk heeft de NL overheid rechtsgeldig gehandeld, maar als dit over 14 dagen had gespeeld, had er geen haan gekraaid en was de Turkse minister naar een lullig achterafzaaltje gedirigeerd om haar propagandaboodschap voor een handjevol Turken uit te dragen. Niet eens nieuwswaardig.
Houdoe
Omdat ze dan onschendbaar was geweest en gevangen had gezeten.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:36:
Ik vraag me vooral af waarom ze die minister niet doorlieten naar het consulaat terwijl ze alles in een flinke cirkel er omheen hadden afgesloten. Had je Turkije een minder grote stok gegeven en het resultaat voor Turkije was praktisch hetzelfde: geen oren voor een toespraak.
[...]
Met een ad hominem kom je er echt niet in een discussie. Beter discussieer je inhoudelijk.
Waarschijnlijk ook geen gewenste situatie.
Verwijderd
Door iemand naïef te noemen omdat hij het anders ziet bedoel je? Zinloos.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:36:
[...]
Met een ad hominem kom je er echt niet in een discussie. Beter discussieer je inhoudelijk.
Het is inderdaad triest om te zien hoe het gedachtegoed van Ataturk bij het afval wordt gezet door de huidige machthebbers in Ankara.Ramzzz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:33:
Eigenlijk nog de grootste gotspe van het geheel is, dat de Turkse grondwet Turkse politici expliciet verbiedt campagne te voeren in het buitenland.
Verwijderd
Het beste dat Erdogan kan overkomen is dat ieder land precies dit zou doen. De stoere bink uithangen en 'je niet laten piepelen' is het enige dat, historisch gezien, Erdogan gegarandeerd winst oplevert.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:35:
Populistische reactie, maar goed. Kim un Erdogan heeft een nietszeggende mevrouw gestuurd om te provoceren. Nederland heeft duidelijk een streep gezet dat er niet met ons gepiepeld wordt. De grootste tegenstander van kim un Erdogan is dat hij als klein kind zijn zin niet krijgt.
Nederland heeft een mooie statement gemaakt dat in Europa ook opgemerkt zal worden. Hopelijk leert Europa van NL en duwen ze Turkije volledig terug richting Azie waar dit primitieve gedrag thuishoort.
Hoe dom moet je dan zijn die man op zijn wenken te bedienen?
Je neemt alleen jezelf in de maling
Verwijderd
Waarom? Een honderdtal Turken dat in een zompig zaaltje naar een minister komt luisteren had echt geen grote politieke impact gehad. Een breed uitgemeten internationaal conflict wel. Nu moeten mensen wel positie kiezen, ook binnen de eigen kring, en dan is er voor Turken gezien de berichten eigenlijk maar één optie.Thomas schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:38:
Ik blijf er bij dat de minister welkom heten Erdogan meer bedient dan wat er nu is gebeurd. Nederland heeft wat mij betreft een duidelijk signaal afgegeven.
@Verwijderd Houd eens op met dubbelposten.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 12-03-2017 12:18 ]
Je kan haar natuurlijk altijd toestaan met de auto alleen rechtstreeks naar haar vliegtuig te mogen.Soldaatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:38:
[...]
Omdat ze dan onschendbaar was geweest en gevangen had gezeten.
Waarschijnlijk ook geen gewenste situatie.
Ik heb je nergens in de gequote post Camacha naief zien noemen. Wel heb ik je subtiel zien suggereren dat z'n wereldbeeld absurd is. Zonder onderbouwing. Ergo, ad hominem.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:39:
[...]
Door iemand naïef te noemen omdat hij het anders ziet bedoel je? Zinloos.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Vanuit Ankara geregisseerde hack van de website van website airport RTM.
Ja, maar hoe lang kan dat duren, nu kon ze meteen uitgezet worden.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Je kan haar natuurlijk altijd toestaan met de auto alleen rechtstreeks naar haar vliegtuig te mogen.
[...]
Ik heb je nergens in de gequote post Camacha naief zien noemen. Wel heb ik je subtiel zien suggereren dat z'n wereldbeeld absurd is. Zonder onderbouwing. Ergo, ad hominem.
Als ze daar binnen zit gaan ze zeiken van: "ik word gegijzeld blablabla"
Turken nog meer boos, "laat haar vrij!"
Welk vliegtuig.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Je kan haar natuurlijk altijd toestaan met de auto alleen rechtstreeks naar haar vliegtuig te mogen.
[...]
Ik heb je nergens in de gequote post Camacha naief zien noemen. Wel heb ik je subtiel zien suggereren dat z'n wereldbeeld absurd is. Zonder onderbouwing. Ergo, ad hominem.
Ze is hier met de auto vanuit duitsland gekomen omdat die ANDERE minister niet mocht landen met zijn vliegtuig. Daarna is zij snel gekomen.
Wat denk je dan dat we doen? Met open armen de minister van familie (Die geen bescherming geniet onder internationale verdragen) hier vrolijk wel gewoon campagne laten voeren.
★ What does that mean? ★
Ze had geen diplomatieke onschendbaarheid. Ze was niet eens in Nederland op diplomatieke missie maar op campagnetour. Waarom zou een buitenlandse minister het recht hebben hier te blijven nadat wij haar ongewenst hebben verklaard? Ze had geen asiel aangevraagd of iets dergelijks. Waarom heeft ze het recht om bevelen van de politie te negeren? Normaal wordt je daarvoor opgepakt. Doe eens niet alsof Nederland hier fouten heeft gemaakt in plaats van Turkije.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:33:
[...]
Wat probeer je aan te tonen met die quote? Er staat daar juist dat deze minister diplomatiek onschendbaar zou moeten zijn. Alleen Turkije kan dat aanpassen.
En ja Erdogan zal er intern zijn garen mee spinnen. Maar aangezien zijn cult-of-personality volgers toch niet in realisme geïnteresseerd zijn vind hij toch altijd wel een verhaal om dat mee te doen. Op internationaal niveau schiet hij zichzelf onnodig in de voet hiermee. Er is helemaal geen reden om te kiezen voor escalatie met ons maar hij doet het toch.
Nadat er ook in het buitenland een probleem van is gemaakt lijkt het me sterk dat de Nederlandse media dit niet had opgepikt. Laat staan Wilders.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Waarom? Een honderdtal Turken dat in een zompig zaaltje naar een minister komt luisteren had echt geen grote politieke impact gehad. Een breed uitgemeten internationaal conflict wel. Nu moeten mensen wel positie kiezen, ook binnen de eigen kring, en dan is er voor Turken gezien de berichten eigenlijk maar één optie.
Dan laat je toe dat ze met de auto rechtstreeks naar vliegveld Dusseldorf mag.MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:44:
[...]
Welk vliegtuig.
Ze is hier met de auto vanuit duitsland gekomen omdate die ANDERE minister niet mocht landen met zijn vliegtuig. Daarna is zij snel gekomen.
Ik hoor het graag wanneer je stopt met mij woorden in de mond leggen, dan discussieer ik graag met je verder. Ik krijg oprecht het idee dat je emoties hier spreken.Wat denk je dan dat we doen? Met open armen de minister van familie (Die geen bescherming geniet onder internationale verdragen) hier vrolijk wel gewoon campagne laten voeren.
Blijft natuurlijk speculeren maar als haar een uitweg was geboden dan hadden we erbij kunnen blijven dat ze niet gegijzeld is, had ze uit vrije wil kunnen vertrekken en had Turkije een minder grote stok terwijl ze hier nog steeds geen campagne kon voeren (zelfde resultaat). Ik denk dat het een betere optie was geweest.Soldaatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:44:
[...]
Ja, maar hoe lang kan dat duren, nu kon ze meteen uitgezet worden.
Als ze daar binnen zit gaan ze zeiken van: "ik word gegijzeld blablabla"
Turken nog meer boos, "laat haar vrij!"
Ecodan warmtepomp
Ik denk dat je hier wel een punt hebt! Recent sprak ik een Syrisch-orthodoxe buurman over de verkiezingen en die vond de Nederlanders maar mietjes; we hadden geen nationale trots. Mijn tegenargument dat wij Nederlanders genuanceerd zijn en dat de trots zich uit in o.a. het Oranjegevoel werd niet geaccepteerd. En dat terwijl mijn buurman gerust als geassimileerd bestempeld mag worden.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:25:
[...]
Ik heb een stuk of 5 Turken vannacht gevraagd waarom wel escalatie hier bij het consulaat en niet in Duitsland?
Verwijderd
Het punt is juist dat een minister tot ongewenst persoon bombarderen omdat hij of zij vreedzaam campagne wil voeren geen zuivere koffie is. Het hoort bij gedragingen die je van een bananenrepubliek verwacht. Vrijheid is ook vrijheid als wat er mee gedaan wordt je niet aanstaat. Omdat mensen het nu toevallig met het doel eens zijn vindt iedereen het wel best, maar we hebben onszelf niet van onze beste kant laten zien.Goron schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:45:
Ze had geen diplomatieke onschendbaarheid. Ze was niet eens in Nederland op diplomatieke missie maar op campagnetour. Waarom zou een buitenlandse minister het recht hebben hier te blijven nadat wij haar ongewenst hebben verklaard?
Ik reageerde overigens uitsluitend wat in die quote stond.
Nogmaals, berichten is één ding. Het gaat hier om het circus dat er omheen gecreëerd is. Een berichtje op pagina 5 is iets anders dan een integrale verslaggeving op televisie.Thomas schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:46:
Nadat er ook in het buitenland een probleem van is gemaakt lijkt het me sterk dat de Nederlandse media dit niet had opgepikt. Laat staan Wilders.
Die optie is haar meerdere malen aangeboden.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Dan laat je toe dat ze met de auto rechtstreeks naar vliegveld Dusseldorf mag.
[quote]JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Ik hoor het graag wanneer je stopt met mij woorden in de mond leggen, dan discussieer ik graag met je verder. Ik krijg oprecht het idee dat je emoties hier spreken.
Het was meer een retorische vraag.
Die is haar geboden.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:47:
[...]
[...]
Blijft natuurlijk speculeren maar als haar een uitweg was geboden dan hadden we erbij kunnen blijven dat ze niet gegijzeld is, had ze uit vrije wil kunnen vertrekken en had Turkije een minder grote stok terwijl ze hier nog steeds geen campagne kon voeren (zelfde resultaat). Ik denk dat het een betere optie was geweest.
Zelfs live op TV te zien geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door MrMonkE op 12-03-2017 11:53 ]
★ What does that mean? ★
Achteraf gezien had Nederland dit strategisch zo kunnen uitdokteren dat op wat Turkse media na die sowieso roeptoetert dat ze wel de baas zijn in Nederland/Europa, geen haan naar kraaide. Op Geenstijl na dan.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Waarom? Een honderdtal Turken dat in een zompig zaaltje naar een minister komt luisteren had echt geen grote politieke impact gehad. Een breed uitgemeten internationaal conflict wel. Nu moeten mensen wel positie kiezen, ook binnen de eigen kring, en dan is er voor Turken gezien de berichten eigenlijk maar één optie.
Maar dat is juist 50 jaar wegkijken geweest. Net doen of Turkse islamisten (nogmaals AKP Erdogan staat voor een zwakke vorm van de Sharia) hier niet in een parallele samenleving wonen.
Ik ben trots dat Nederland eindelijk de ballen heeft om de problemen volledig open en bloot te leggen. Te laten zien met wat voor doorgedraaide idioten we te doen hebben.
Kunnen we van daaruit misschien aan een echte oplossing werken. Want theehuizen finacieren van gemeenschapsgeld waar alleen maar over Erdogan wordt gesproken wordt hem niet.
Ik heb redelijk wat Turkse collegas, allen geen Erdogan geen DENK aanhangers maar ze geven grif toe dat er bij hen thuis enkel over Turkse politiek wordt gesproken, eigenlijk nooit over Nederlandse. Het gaat over Turkije, Turkije, Turkije en de Islam.
Na 25 jaar onafgebroken hier te hebben gewoond? Ja dus.
Dat veel Turken hard werken en mooie baantjes hadden was tot vorig jaar in de woorden van NRC "geintegreerd". Maar wonen en werken in een parallele samenleving is dat dus niet. Tijd om aan de slag te gaan met iets wat we 50 jaar geleden al hadden moeten doen.
Het lijkt me dat het effect op de a.s. verkiezingen zou/zal zijn dat meer kiezers stemmen op een anti-islam partij - waarmee Erdogan dus niet méér internationale steun wint, integendeel - maar Nederland wel politiek gezien minder stabiel zou worden.
Aangezien dat geheel voorspelbaar is, is een doel van Erdogan kennelijk om polarisatie en internationaal conflict op te stoken.
Aangezien dat geheel voorspelbaar is, is een doel van Erdogan kennelijk om polarisatie en internationaal conflict op te stoken.
Verwijderd
Nationalisme is doorgaans dan ook vooral een vehikel om extreem gedrag te faciliteren op basis van een afgesproken onderscheid.jurriendijkstra schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:48:
Ik denk dat je hier wel een punt hebt! Recent sprak ik een Syrisch-orthodoxe buurman over de verkiezingen en die vond de Nederlanders maar mietjes; we hadden geen nationale trots. Mijn tegenargument dat wij Nederlanders genuanceerd zijn en dat de trots zich uit in o.a. het Oranjegevoel werd niet geaccepteerd. En dat terwijl mijn buurman gerust als geassimileerd bestempeld mag worden.
Volledig open en bloot? Na onze verkiezingen en zeker nadat Erdogan zijn wet er doorheen gedrukt heeft hoor je niemand er meer over.Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:50:
Ik ben trots dat Nederland eindelijk de ballen heeft om de problemen volledig open en bloot te leggen. Te laten zien met wat voor doorgedraaide idioten we te doen hebben.
Ok, dan hadden ze haar door kunnen laten naar het consulaat, waar verder geen turk had kunnen komen omdat de hele bende was afgesloten. Ze had geen campagne kunnen voeren omdat er geen turken bij waren, ze had dan in het consulaat kunnen blijven of terug naar huis kunnen gaan. Er was haar dan niks opgelegd. Ik denk echt dat we dan een kleinere rel hadden met hetzelfde resultaat, namelijk geen campagne in NL kunnen voeren.MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:49:
[...]
Die optie is haar meerdere malen aangeboden.
[...]
Die is haar geboden.
Zelfs live op TV te zien geweest.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dat is toch al heel lang duidelijk? IS voert precies dezelfde politiek - aan een spectrum hebben ze niets. Ze moeten voor- en tegenstanders hebben, daar kunnen ze namelijk wat mee.BadRespawn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:52:
Het lijkt me dat het effect op de a.s. verkiezingen zou/zal zijn dat meer kiezers stemmen op een anti-islam partij - waarmee Erdogan dus niet méér internationale steun wint, integendeel - maar Nederland wel politiek gezien minder stabiel zou worden.
Juist door te polariseren trekt hij de Nederlandse Turken weer naar zich toe. Want onder gematigde omstandigheden vinden die het wel prima, maar nu moeten ze een keuze maken en dan kiezen ze, mede onder invloed van hun omgeving waarin er maar één keuze bestaat die géén heksenjacht oplevert, toch maar voor Turkije.
Voor lieden als Erdogan is rede en nuance vergif.
Nee, ben ik het echt niet mee eens.JT schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:53:
[...]
Ok, dan hadden ze haar door kunnen laten naar het consulaat, waar verder geen turk had kunnen komen omdat de hele bende was afgesloten. Ze had geen campagne kunnen voeren omdat er geen turken bij waren, ze had dan in het consulaat kunnen blijven of terug naar huis kunnen gaan. Er was haar dan niks opgelegd. Ik denk echt dat we dan een kleinere rel hadden met hetzelfde resultaat, namelijk geen campagne in NL kunnen voeren.
Ik denk dat dat een groter probleem was geweest, want dan zat ze daar nu nog, en volgende week ook nog, en ondertussen worden in Turkije Nederlandse diplomaten gegijzeld als tegenreactie.
Nu hebben ze de kans gehad haar meteen uit te zetten, niet dat daar de kous mee af is maar lijkt me toch beter, al zullen we het nooit echt weten.
Hoe komt een willekeurige Turkse minister aan diplomatieke onschendbaarheid in Nederland? Ik ging er altijd vanuit dat diplomatieke onschendbaarheid een gunst is die wordt verleend door het gastland, en niet iets wat het land van herkomst instantaan kan afdwingen voor wie-dan-ook.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:20:
Turkse minister van Buitenlandse Zaken dreigt nu Denemarken met "Een groot conflict" als ze het land niet inmogen.
Het zijn wederzijdse afspraken. Onze politici genieten diplomatieke onschendbaarheid in Turkijke omdat Turkse politici dat hier ook genieten.RemcoDelft schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Hoe komt een willekeurige Turkse minister aan diplomatieke onschendbaarheid in Nederland? Ik ging er altijd vanuit dat diplomatieke onschendbaarheid een gunst is die wordt verleend door het gastland, en niet iets wat het land van herkomst instantaan kan afdwingen voor wie-dan-ook.
Ecodan warmtepomp
Nieuwe dag, nieuw land om te pesten.Prosac schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:00:
Turkse minister van Buitenlandse Zaken dreigt nu Denemarken met "Een groot conflict" als ze het land niet inmogen.
39
Blijkbaar zijn de Koerden niet meer voldoende.
Verwijderd
Natuurlijk is het geen gunst. Onschendbaarheid is juist bedoeld zodat het gastland geen oneigenlijke druk op diplomaten kan uitoefenen via juridische weg. Als het een gunst is, dan zou dat tapijt op een handig moment onder iemand weggetrokken kunnen worden. Dat is uiteraard volledig onwenselijk.RemcoDelft schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:59:
Ik ging er altijd vanuit dat diplomatieke onschendbaarheid een gunst is die wordt verleend door het gastland, en niet iets wat het land van herkomst instantaan kan afdwingen voor wie-dan-ook.
Tijd voor de Denen om te laten zien hoe je zoiets wel doet. Veel slechter kan het niet.Prosac schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:00:
Volgens Rutte vanochtend in WNL heeft ze dat ook helemaal niet.RemcoDelft schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Hoe komt een willekeurige Turkse minister aan diplomatieke onschendbaarheid in Nederland? Ik ging er altijd vanuit dat diplomatieke onschendbaarheid een gunst is die wordt verleend door het gastland, en niet iets wat het land van herkomst instantaan kan afdwingen voor wie-dan-ook.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
http://www.telegraaf.nl/b...&utm_campaign=twitterfeed
Er is dus niks gehackt, scriptkiddies met hun DDoS aanvallen.
Er is dus niks gehackt, scriptkiddies met hun DDoS aanvallen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.
In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.
In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.