Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Poldermodel = tegenstander in slaap sussen :P

Wel kut dat vakanties naar Portugal/Spanje -waar ik graag vertoef- nu duurder worden omdat zelfs "Sjonnie & Anita" (TM) niet meer op de Turkse stranden all inclusive willen bakken :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:43:
[...]

We zijn dus niet mee eens met de mening van iemand. Dan gaan we redenen verzinnen waarom die persoon niet hierheen mag komen om zijn/haar mening te geven. Daarna gaan we de redenen gebruiken om te zeggen dat we gelijk hebben dat iemand zijn mening niet mag zeggen?!
Nee, er speelt heel wat meer in de achtergrond. Turkije doet al heel wat langer moeilijk en zoekt al heel wat langer overal de confrontatie. Dit is weer het zoveelste akkefietje (of beter gezegd: scheldkanonnade) en was voor de Nederlandse overheid kennelijk nu de druppel die de emmer deed overlopen. Daarbij hebben we van Putin gezien dat wanneer je je tanden richting Erdogan toont hij inbindt. Dat is kennelijk de taal die de man verstaat.

Je denkt hier veel te simpel over de situatie. Het gaat echt veel langer terug.
Nogmaals, ik hoop echt dat er een dikke Nee uit de referendum komt. Meer macht naar Erdogan is niet goed.
Het is naïef om te denken dat er een "nee" uit dat referendum komt, zeker na alle arrestaties die daar in Turkije al zijn geweest. Iets anders dan een "ja" is simpelweg ondenkbaar.
Maar wat Nederlandse regering hier doet is echt fout.
Zoals eerder in dit topic is uitgelegd is dat dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42

Grvy

Bot

WhatsappHack schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:51:
[...]

Terug de kroeg in. Je komt er namelijk echt niet door. :P Take your loss, en even wachten. Je veiligheid kan niet gegarandeerd worden.
Njah, truth be told. Denk dat ik spontaan niet meer dronken zou zijn als ik in zo een situatie terecht zou komen. Maar als je overduidelijk niks ermee te maken hebt? dan mag je er dus ook niet even door vanwege je eigen veiligheid?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 20:35
Tremio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:50:
Waarom is het andersom geen probleem? Ow wacht, dan komt het ons wel uit. Wat een hypocriet land zijn we toch geworden.

http://nos.nl/nieuwsuur/a...ampagne-in-nederland.html

[...]
Het gaat niet om campagne voeren, het gaat om het feit dat bewindslieden naar Nederland gestuurd worden. Voor het Nee-campagne zou hetzelfde geluid gelden maar die zal niet vanuit Turkije naar Nederland komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:53:
[...]

Njah, truth be told. Denk dat ik spontaan niet meer dronken zou zijn als ik in zo een situatie terecht zou komen. Maar als je overduidelijk niks ermee te maken hebt? dan mag je er dus ook niet even door vanwege je eigen veiligheid?
Met voetbalrellen wel eens gehad, dat was gewoon de kroeg in luik dicht en uitzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

prOnorama2 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:52:

Wel kut dat vakanties naar Portugal/Spanje -waar ik graag vertoef- nu duurder worden omdat zelfs "Sjonnie & Anita" (TM) niet meer op de Turkse stranden all inclusive willen bakken :|
Waarschijnlijk ben je zelf een Sjonnie aangezien je dus je "exclusieve reis" via "Secret Planet" nu moet delen met mensen waar je op neer kijkt. Erg jammer deze mening. Misschien even doorsparen en dan naar de Malediven gaan :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
Mijn favoriete bioscoop (Cinerama) op beeld. _/-\o_

Ik ga morgen gewoon kijken of ze open zijn. Als die teringlijers daar ff oprotten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:53:
[...]

Als je huis achter de ME-linie ligt, dan mag je er inderdaad niet door. Ze kunnen je moeilijk persoonlijke begeleiding geven, en hebben geen tijd om dingen uit te zoeken.
Dus ja... Terug de kroeg in, ff naar vrienden of op gepaste afstand wachten is dan echt je enige keuze.

... Of als je dronken vervelend gaat doen, een gummiknuppel in je nek en een nachtje cel :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Zijn we ook weer van af! }:O 8) Veel plezier in kleve/kleef!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zebb7c.png

[ Voor 13% gewijzigd door TVH7 op 12-03-2017 01:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Aboutaleb windt er geen doekjes om. Netjes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Zo, scherpe woorden van Aboutaleb over 'misleiding' en 'ronduit liegen' van Turkse consul in Rotterdam over het wel of niet komen van 'bezoek' aan zijn consulaat.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aboutaleb laat wel ballen zien. Valt me niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Wow, hoor dat wat Aboutaleb zegt. Zelfs meerdere colonnes om verwarring te zaaien.

Dit is niet eens well-played, dit is gewoon een (smerige) setup.

En de schaapjes maar over vrijheid van meningsuiting blaten. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ze zijn ook nog sneaky met meerder colonnes naar Nederland gereden.

Ik vroeg mij al af waarom ze haar bij het consulaat hadden onderschept, en niet al eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Van Aboutaleb verwacht ik ook niks anders.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:56:
Aboutaleb windt er geen doekjes om. Netjes.
Inderdaad, prima bestuurder imo. Lijkt ook wel serieus emotioneel :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hoor hier in Nijmegen nu meerdere helicopters en er vertrekt een tiental politiewagens vanaf hoofdbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

En zo zie je maar dat er dus echt heel wat meer speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:43
Aboutaleb heeft een goed statement gegeven, uitstekende burgemeester van Rotterdam.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:58:
[...]

Inderdaad, prima bestuurder imo. Lijkt ook wel serieus emotioneel :o .
Wat dacht je, die is al dagen bezig - de man is kapot. En dan nog gewoon nuchter en open? Netjes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:58
TVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:56:

[afbeelding]
Of ze zijn Nijmegen ingedoken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sugarlevi01 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:57:
Ze zijn ook nog sneaky met meerder colonnes naar Nederland gereden.

Ik vroeg mij al af waarom ze haar bij het consulaat hadden onderschept, en niet al eerder.
Ik geloof dat het bij een tankstation voor Rotterdam was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Aboutaleb is ook wel gewoon een goede politicus imho

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Precies wat ik al dacht bevestigd Aboutaleb... (Met een goede sterke speech, kudos!!) Turkije heeft dit geplanned en wilde graag ruzie met ons. Geen stap terugzetten, hakken in het zand houden - en Erdogan en co mogen als de sodemieter hun nederige excuses aan ons aanbieden, mede vanwege de uitspraken van Erdogan.

Zo niet? Geen gunsten meer voor Turkije, we hebben ze te vaak geholpen en hun gedrag getolereerd.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 12-03-2017 02:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ppl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:52:
[...]

Nee, er speelt heel wat meer in de achtergrond. Turkije doet al heel wat langer moeilijk en zoekt al heel wat langer overal de confrontatie. Dit is weer het zoveelste akkefietje (of beter gezegd: scheldkanonnade) en was voor de Nederlandse overheid kennelijk nu de druppel die de emmer deed overlopen. Daarbij hebben we van Putin gezien dat wanneer je je tanden richting Erdogan toont hij inbindt. Dat is kennelijk de taal die de man verstaat.
Dit bedoel ik een beetje met de turkse mentaliteit, ze "waarderen" sterke taal en "spierballen" wij nederlanders zijn naar hun beeld te zwak

naar aanleiding van de rotterdamse burgemeester
bizar afleiding taktiek ..terwijl er gevraagd was of er iemand zou komen vandaag
dus meerdere collones naar rotterdam om puur te misleiden en dan met een klein groepje auto's in rotjeknor verschijnen

tja logisch dat je een gewapend conflict wilt verkomen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

sambalbaj schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:58:
Hoor hier in Nijmegen nu meerdere helicopters en er vertrekt een tiental politiewagens vanaf hoofdbureau.
Er hangt op dit moment 1 Politieheli boven Nijmegen, waarschijnlijk voor de 'overdracht' zodat de Minister kan switchen van auto's om vervolgens de grens overgezet te worden.

Of hij (de heli) is natuurlijk alweer met de volgende job bezig. Dat isi echter puur speculatie op dit moment.

[ Voor 13% gewijzigd door TVH7 op 12-03-2017 02:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Dan ben je niet echt op de hoogte. De grootste oppositiepartij, CHP, had wel toestemming om campagne te voeren in Nederland voor het NEE kamp.
Negaiido schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:54:
[...]

Het gaat niet om campagne voeren, het gaat om het feit dat bewindslieden naar Nederland gestuurd worden. Voor het Nee-campagne zou hetzelfde geluid gelden maar die zal niet vanuit Turkije naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

momenteel interessante hoogleraar aan het word bij NPO

(Marieke De Hoon, Hoogleraar volkenrecht van de VU)

[ Voor 33% gewijzigd door MrMonkE op 12-03-2017 02:02 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:56:

[afbeelding]
Ik zou wel even doorrijden naar Berlijn voor de zekerheid, kan ze daar haar toespraakje houden eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:59:
[...]

Dit bedoel ik een beetje met de turkse mentaliteit, ze "waarderen" sterke taal en "spierballen" wij nederlanders zijn naar hun beeld te zwak
Inderdaad. Nederland is vooral van het polderen en dat zijn vele andere landen dus niet. Daar mogen onze politici wel eens meer rekening mee gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:59:
[...]

Nu we hun minister hebben "afgevoerd" mag ik wel hopen dat Erdogan nu wel gaat inbinden dan.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Uw verslaggever ter plaatse hier ;) Ik spreek indirect en direct al vele maanden NederTurken via Turks.nl en DutchTurks.nl op Facebook en vond dit een uitstekende gelegenheid om weer eens langs te gaan bij het Turkse consulaat in Rotterdam en met wat landgenoten te spreken. Heb dat een aantal uur gedaan en een kleine 20 (jongere) Turken man/vrouw gesproken.

Wat mij opnieuw opviel, buiten de kennis die ik al had over de Turkse gemeenschap, is de wil voor een land geheel naar Islamitische maatstaven zowel in Turkije als Nederland. Ja, ze geven het toe, dat is voor mij als seculier vervelend. En ja, ze zijn bijzonder aardig en gastvrij, opnieuw is er ongevraagd eten en drinken voor me gekocht, zoals ik de Turken al langer ken.

Er werd inderdaad de hele avond Allah Akbar geroepen, naast Turkse liederen en Erdogan, Erdogan, Erdogan! Het viel me op dat vrijwel iedereen minder of vaker meedoet aan de Allah Akbar oproepen. En ook gaven ze toe, dat in een Islamitisch land helaas geen ruimte is om bijvoorbeeld alcohol te nuttigen, ze snapten dat ik dat als onprettig ervaren. Maar ook dat is democratie, volgens hen.

Af en toe riep een megafoon in het Turks wat door. Ik kreeg van de vele vertalers om mij heen te horen dat Erdogan zijn volgers heeft opgeroepen de straten van Rotterdam bezet te houden totdat hij orders gaf om deze te verlaten. Ben uiteraard vertrokken toen de politie zelf maar ingreep.

Vrijwel elke demonstrant liep op een gegeven moment met de EVET sticker (stem Ja, voor het referendum). Ik heb uiteraard meerdere Turken gevraagd of er ook Nee stickers in de omloop waren, maar dat vonden ze heel grappig. Als je daarmee hier zou lopen zouden ze je helemaal kapot maken in Rotterdam. Of het referendum dan geen farce is, als je alleen JA mag stemmen? Ja, eigenlijk wel, maar meerdere Erdogan fans meenden dat Erdogan sowieso de uitslag onrechtmatig zou beïnvloeden. Wat hun betreft overigens geen probleem, Erdogan heeft immers 15 jaar lang veel goeds voor Turkije betekend. Hij heeft zich bewezen en met alleen heerschappij gaat hij Turkije alleen maar sterker maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 12-03-2017 02:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Waarom is het andersom geen probleem? Ow wacht, dan komt het ons wel uit. Wat een hypocriet land zijn we toch geworden.

[...]
Leg eens uit wat er precies andersom is? Nederlanders zijn geen partij in deze?

Het enige wat hypocriet is, is dat Erdogan zijn ministers toestaat campagne in Europa te voeren terwijl dat in strijd is met een Turkse wet, waarin staat dat er geen campagne gevoerd mag worden in het buitenland. Nota bene door de AK partij zelf ingevoerd ;) Erdogan wil zelf ook nog Europa in :D

Oh, en waar gaat het ook alweer over? Dat Erdogan nog meer macht naar zich toetrekt, waardoor hij de islamisering van het "seculiere" Turkije verder kan doorvoeren. Prima als de Turken dat willen, hoor, maar de regering zag heel goed dat zoiets uit de hand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:01:
Ik wist niet eens dat het een minister was van "Familiezaken" wtf wilt die hier doen dan? dat heeft toch idd niks met buitenlandse zaken te maken etc.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

ppl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:01:
[...]

Inderdaad. Nederland is vooral van het polderen en dat zijn vele andere landen dus niet. Daar mogen onze politici wel eens meer rekening mee gaan houden.
Dreigen die auto gewoon met minister en al weg te slepen is geen polderen meer. Sterk gevalletje spierballen rollen van Nederland vandaag, en ik moet zeggen dat het me wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
En ook de kwaliteit van de telefoonverbinding is wel verhelderd! De telefoonverbinding met de eigen NOS journalisten op straat zijn bar slecht vergeleken hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
http://www.livep2000.nl/monitor/ -> Rotterdam: er gaat flink wat los daar, ook qua brand(jes) (zo lijkt het, niet duidelijk of het gerelateerd is)

[ Voor 22% gewijzigd door Exhar op 12-03-2017 02:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:02:
[...]

Ik wist niet eens dat het een minister was van "Familiezaken" wtf wilt die hier doen dan? dat heeft toch idd niks met buitenlandse zaken te maken etc.
Die bepalen bij welke (schoon)moeder je eerste en tweede kerstdag moet vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 20:35
Tremio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:01:
Dan ben je niet echt op de hoogte. De grootste oppositiepartij, CHP, had wel toestemming om campagne te voeren in Nederland voor het NEE kamp.

[...]
Dat neemt niet weg dat volgens jouw link Rutte hierop nog geen beslissing heeft genomen.
Je kan dus moeilijk hier alvast een mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:03:
[...]

Die bepalen bij welke (schoon)moeder je eerste en tweede kerstdag moet vieren.
phoe, heeft ze aan die van mij een goede. die accepteren dat niet zomaar

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:02:
[...]

Dreigen die auto gewoon met minister en al weg te slepen is geen polderen meer. Sterk gevalletje spierballen rollen van Nederland vandaag, en ik moet zeggen dat het me wel bevalt.
Polderen we een keer niet, maar voegen we de daad bij het woord, is het weer niet goed. Wij rare Nederlanders vinden het ook nooit goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58

Ja idd. Jammer dat ze eerder afgekapt werd.
offtopic:
Ook een erg rustgevende stem

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

grappig dat er gezegd is dat wij in ons recht staan en turkije verdragen heeft geschonden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:41:
[...]

minder leuk als je ze op je af ziet stormen :)
Ze sluiten je gewoon in. Eentje voor je die gaat bumperkleven, eentje naast je, eentje achter je en ze begeleiden je zo de vluchtstrook of parkeerplaats op. Zo is mijn vroeger buurman ooit eens klemgereden nadat ze hem verdachten van een overval. Hij bleek alleen een gelijkende wagen te hebben en mocht er weer vandoor.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:02:
[...]

Het moraal van de reply was dan ook: dit is 1 van de weinige acties waarbij ze daadwerkelijk rekening hebben gehouden met de ander en dus niet gingen polderen, iets wat ze vaker moeten gaan doen (polderen werkt namelijk niet zo goed buiten Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ABD schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:05:
[...]

Polderen we een keer niet, maar voegen we de daad bij het woord, is het weer niet goed. Wij rare Nederlanders vinden het ook nooit goed...
Hij zegt dat het hem wel bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:43
Xepos schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:02:
[...]

En ook de kwaliteit van de telefoonverbinding is wel verhelderd! De telefoonverbinding met de eigen NOS journalisten op straat zijn bar slecht vergeleken hiermee.
Die hoogleraar zit waarschijnlijk gewoon thuis via Skype te bellen, terwijl de verslaggevers midden op een dichtbevolkte straat staan. Dat is natuurlijk wel wat anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:05:
[...]

grappig dat er gezegd is dat wij in ons recht staan en turkije verdragen heeft geschonden
Dat was mij al lang duidelijk.
Leek me ook vrij duidelijk voor iedereen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

SuBBaSS schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:05:
[...]

Hij zegt dat het hem wel bevalt?
Ik beaam wat hij zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Vraag me trouwens af, wie beslist hoe je zoiets oppakt (aka sleepwagen halen etc) is dat de hoge leiding bij de politie of de burgemeester? Hoeveel invloed had Aboutaleb erin?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
In Duitsland mocht ze dus ook al niet spreken, dan maar Rotterdam proberen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:08:
Vraag me trouwens af, wie beslist hoe je zoiets oppakt (aka sleepwagen halen etc) is dat de hoge leiding bij de politie of de burgemeester? Hoeveel invloed had Aboutaleb erin?
Beiden zover ik weet.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

En ohjah, wat ook meerdere demonstranten bij het Rotterdamse consulaat mij vanavond/vannacht vertelden is dat Nederland een sterk mini-Turkije binnen Nederland aan zichzelf heeft te danken.

We zijn zo slap, hebben geen eigen identiteit, de echte Nederlander bestaat niet, volgens hen. Een plan voor het oefenen van een eigen volkslied wordt hier weggehoond, daar moeten ze wel om lachen. Zijn Nederlanders niet trots op hun land, willen ze echt alles weggeven aan wie hier maar komt?

Vanuit Turks perspectief begrijp ik die gedachte overigens uitstekend. Zo'n sterk nationaal karakter, zelfs ik voelde 'wat' bij het luidkeels Turkse volksliederen zingen voor het consulaat. Er heerste een sfeer van onoverwinnelijkheid. Van, wij zijn overal in de wereld, wij heersen, wij bepalen wat we doen. Dat wordt enorm versterkt door de colonnes auto's met grote Turkse vlaggen uit het raam die heel de avond en nacht rondjes rijden, luid toeterend. Dat gaf Rotterdam een sfeer van mini-Turkije, ik zag dan ook veel oudere Turkse mannen met hun vrouwen heel trots om zich heen kijken. Dat hun land zich zo kan laten gelden in Nederland en de straten kan innemen.

Vanuit die sfeer heeft Nederland zich de afgelopen jaren als een miezerig landje opgesteld. Onder de noemer van 'tolerantie' moet iedereen lekker zelf weten welke vlag, volkslied, dictator of land aanhangt.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 12-03-2017 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik denk dat voor dit soort zaken, ook dit soort uiutzonderlijke, allemaal protocollen zijn die we min of meer kunnen implementeren in dit soort gevallen. Zo regen wij hollanders dat in het algemeen wel.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Exhar schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:03:
http://www.livep2000.nl/monitor/ -> Rotterdam: er gaat flink wat los daar, ook qua brand(jes) (zo lijkt het, niet duidelijk of het gerelateerd is)
Valt zo te zien wel mee. Er is één grote brand, maar die is, aan de locatie te zien, totaal niet gerelateerd aan dit verhaal. Daar wordt behoorlijk wat ondersteunend / coördinerend volk voor gealarmeerd, maar verder lijkt het 'rustig'. Al kan ik me de chaos in de meldkamer, waar ongetwijfeld ook een deel van de coördinatie van het centrum zit, wel voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:07:
[...]

Dat was mij al lang duidelijk.
Leek me ook vrij duidelijk voor iedereen.
ik had er nog niet eens bij stil gestaan, immers als ouder (van een kind) weet je ook niet of je een goeie keuze maakt .. dus dan is het wel prettig als je al dan niet met een ander insteek toch verteld word dat je bijzonder in je recht stond

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dit is denk ik buiten de scope van de burgemeester, dit zit op nationaal niveau. Zeer zeker als je je bedenkt waar de DSI onder valt (Ministerie van Justitie en Defensie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Ik neem aan dat dit een zaak is voor het ministerie van Buitenlandse Zaken o.l.v. Bert Koenders als minister daarvan. Dit is te groot om door een burgemeester alleen op te laten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ABD schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:08:
[...]

Ik beaam wat hij zegt
Dan zal het wel aan mij liggen..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Persona non grata is minimaal de Minister van Buitenlandse Zaken. Dit komt van Koenders, Asscher en Rutte. Aboutaleb gaat over de demonstranten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Kecin schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:55:
[...]

Waarschijnlijk ben je zelf een Sjonnie aangezien je dus je "exclusieve reis" via "Secret Planet" nu moet delen met mensen waar je op neer kijkt. Erg jammer deze mening. Misschien even doorsparen en dan naar de Malediven gaan :)?
Beste Kecin, ik ken "Secret Planet" niet er zullen gewoon heel veel meer mensen van de zon willen genieten buiten Turkije -dat zo'n beetje de goedkoopste optie was voor zonaanbidders- vanwege "niet zo gezellig meer" en die wijken dan uit naar Portugal/Spanje (ook Griekenland). Dan stijgen de (accomodatie)prijzen over de hele linie in die landen.

Ik ga vooral naar Portugal en Spanje voor de prettige cultuur, ben geen echte zonaanbidder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:43
Volgens mij word dit in samenspraak gedaan met Rutte, dus uiteindelijk denk ik dat Rutte in samenspraak met Aboutaleb die strategie bepalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aboutaleb gaf in de persconferentie aan dat Buitenlandse Zaken en de Minister President (Rutte) er erg druk mee waren en dat daar constant overleg mee was.

Veel diensten hebben vanavond een lange avond. Op dit soort momenten lijkt het me fantastisch om in de politiek te zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Volgens mij zijn dat beslissingen die samen genomen worden, zoals Aboutaleb al aangeeft dus ook in contact met Rutte. Uiteindelijk komen het nemen van de feitelijke beslissingen tot zover ik weet veelal bij Aboutaleb terecht, hoewel hij uiteraard wel overlegt. Dat was ook 1 van de redenen dat het kabinet niet eerder in heeft gegrepen, namelijk met het argument dat dit een Rotterdamse aangelegenheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Frerk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:10:
[...]

Volgens mij zijn dat beslissingen die samen genomen worden, zoals Aboutaleb al aangeeft dus ook in contact met Rutte. Uiteindelijk komen het nemen van de feitelijke beslissingen tot zover ik weet veelal bij Aboutaleb terecht, hoewel hij uiteraard wel overlegt. Dat was ook 1 van de redenen dat het kabinet niet eerder in heeft gegrepen, namelijk met het argument dat dit een Rotterdamse aangelegenheid was.
Wikipedia: Driehoek (overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Rutte zou wel ballen hebben als hij Erdogan opbelt om te vragen wat hij nou precies wilt. Als je wilt provoceren prima maar wij laten ons niet provoceren. Sterker nog, we komen je halen als het moet.

Politiek niet helemaal correct, maar als het toch uitdraait op wie laat de meeste spierballen zien dan maar gewoon de confrontatie opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

franssie

Save the albatross

de heli hangt nu wat boven Nijmegen - wil D ze niet terug?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoe word je ( in Nederland) diplomaat?
Die vraag lijkt me in een snel lopend actualiteiten topic niet relevant.

[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 02:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Malarky schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:09:
Vanuit die sfeer heeft Nederland zich de afgelopen jaren als een miezerig landje opgesteld. Onder de noemer van 'tolerantie' moet iedereen lekker zelf weten welke vlag, volkslied, dictator of land aanhangt.
Yep, vandaar dat we moeten ophouden met pamperen en politiek correcte onzin.
Kijk naar die Erdogan, die noemt ons nazi's en fascisten. Dat moet je niet accepteren, duidelijke taal spreken en niet zo bang zijn iemand te beledigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

franssie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:11:
Zou toch wat zijn, als Duitsland aan zou geven haar niet terug zou willen. Dan maar op 't vliegtuig in Maastricht de volgende ochtend I guess?

Denk echter dat ze al lang in DE is.

[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 12-03-2017 02:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
franssie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:11:
Hangt hier inderdaad al best lang.

Misschien wil ze niet uitstappen en overstappen in eigen auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ME is een confrontatie aan het aanslingeren door de menigte klem te zetten voelen sommigen zich opgesloten en krijg je aggressie als resultaat.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik hoor net wel een mooie quote op de NOS,

De beste vaklieden in Nederland zijn Turken!, ik vindt hem geweldig!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

sambalbaj schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:13:
[...]

Hangt hier inderdaad al best lang.

Misschien wil ze niet uitstappen en overstappen in eigen auto
Het zou wat zijn als ze binnen het uur weer in Rotterdam is, misschien dat ze het een en ander nog in de gaten willen houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

prOnorama2 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:10:
[...]

Beste Kecin, ik ken "Secret Planet" niet er zullen gewoon heel veel meer mensen van de zon willen genieten buiten Turkije -dat zo'n beetje de goedkoopste optie was voor zonaanbidders- vanwege "niet zo gezellig meer" en die wijken dan uit naar Portugal/Spanje (ook Griekenland). Dan stijgen de (accomodatie)prijzen over de hele linie in die landen.

Ik ga vooral naar Portugal en Spanje voor de prettige cultuur, ben geen echte zonaanbidder ;)
offtopic:
Dat is een ook niet bestaande site en een verbastering van twee merken waar ik op doel, maar dat terzijde. Ik snap alleen jouw opmerking van "Sjonnie en Anita" niet. Uit je reactie leek het erg elitair om te zeggen dat je niet met "deze mensen" in hetzelfde land op vakantie wil zijn. Dat vind ik een vreemde uitspraak.

Daarnaast gaat het al jaren slechter met Turkije en Egypte als vakantie land voor de leisure markt. De prijzen voor de mediterranean stijgen daardoor al langer.

Dus wederom mijn tip, blijf lekker sparen, je zal het nodig hebben als je je zo elitair wenst te gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

enchion schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:13:
[...]

ME is een confrontatie aan het aanslingeren door de menigte klem te zetten voelen sommigen zich opgesloten en krijg je aggressie als resultaat.
Of als ze hadden geluisterd dan hadden ze niet in die situatie gezeten en had de ME niet in hoeven grijpen, je moet de zaken niet gaan omdraaien he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:13:
[...]

Zou toch wat zijn, als Duitsland aan zou geven haar niet terug zou willen. Dan maar op 't vliegtuig in Maastricht de volgende ochtend I guess?
Dat kan Duitsland niet zeggen. Als Duitsland haar ook Persona non Grata verklaard dan moeten zei haar uitzetten naar Turkije.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Zoals ik al zei, Turken ter plaatse meenden dat Erdogan had opgedragen (dat riepen de megafoons ook in het Turks) dat ze de Rotterdamse straten bezet moeten houden tot Erdogan zelf het bevel geeft om deze te verlaten.

Uiteraard gaat de autoriteit van Erdogan voor deze Turken mijlenver boven die van welke ME'er dan ook. Niemand wil zich onder zijn landgenoten als een lafaard gedragen en naar een Hollandse kaaskop agent luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
NOS gaat slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 11:38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisD
... maar wel nog even de uitzending afsluiten met het weer, zoals gewoonlijk! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:14:

Die man moeten ze maar niet zo vaak herhalen, want die gaat helemaal in de wij vs. zij stand.
Helemaal overtuigd van z'n gelijk onzin uitkramen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Inmiddels op weg terug, actie lijkt voorbij. Tot nooit mevrouw familiezaken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16ixlki.png

Edit:

Toch te vroeg gejuicht?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/zlateh.png

[ Voor 25% gewijzigd door TVH7 op 12-03-2017 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:14:

Daar moest ik ook wel om lachen ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
TVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:18:
Inmiddels op weg terug, actie lijkt voorbij. Tot nooit mevrouw familiezaken 8)7 .
[afbeelding]

Edit:

Toch te vroeg gejuicht?

[afbeelding]
weet je het echt zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

WhatsappHack schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:19:
[...]

Daar moest ik ook wel om lachen ja :)
Today I learned. Ik ben turks! :o of.. ik ben toch niet zo goed als ik zelf denk dat ik ben in mn vak ;w

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[afbeelding]

Edit:

Toch te vroeg gejuicht?

[afbeelding]
Wedden dat ze blijven provoceren en t hele weekend blijven zieken door te proberen mensen ons land binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Haha, ik heb geen flauw benul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

http://nos.nl/nieuwsuur/a...ampagne-in-nederland.html
[mbr]Probeer a.u.b. niet zulke grote links naar plaatjes te tonen, dit verstoort de discussie, probeer het bijvoorbeeld zelf samen te vatten[/mbr]

[...]
Andersom geen probleem? Dit is politiek binnen de Nederlandse grenzen en niet in Turkije. Wat een politicus binnen eigen landsgrenzen zegt of wil verkondigen is zijn goed recht. Ga je dit buiten je eigen landsgrenzen doen dan ben je gewoon fout bezig.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dragons schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:10:
[...]

Volgens mij word dit in samenspraak gedaan met Rutte, dus uiteindelijk denk ik dat Rutte in samenspraak met Aboutaleb die strategie bepalen.
inderdaad denk niet dat tie "zelfstandig" handeld, maar de doelstelling was duidelijk maar je wilt wel weten wat je opties zijn en je "spierballen" niet te snel inzetten

afgezien daarvan schend je
1) een verdrag
2) een verzoek
3) je functie als (binnenlandse minister naar buitenland te sturen)
4) je roept op tot orde verstoring in een ander land (orders om niet te stoppen ???)

Dit is een WTF BBQ moment en
tja je zou denken dat we de EU en NAVO nodig hebben NOT ..
Want moment dat turkije iets meer doet dan "woorden" en "politieke sancties" dan gaat het tij wel keren tegen ze.

ik durf niet te zeggen of NL of Turkije belangrijker is in een partner schap .. ons kikkerlandje telt zeker wel zwaar mee in dergelijke overwegingen.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Ja, want zo werkt dat?
man man man, ze hebben al meer dan 2 uur de tijd gehad om op te rotten.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

franssie

Save the albatross

[afbeelding]

Edit:

Toch te vroeg gejuicht?

[afbeelding]
Dat dacht ik ook even maar heeft weer een nieuwe koers - je zou bijna denken dat ze haar op een boot hebben gezet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Heli is inderdaad weg bij Nijmegen, heeft er lang gehangen.
Wel gek dat ze het laatste stukje tot de grens niet deden maar dat zal dat groepje auto's wel doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mooi verhaal van Aboutaleb: http://nos.nl/liveblog/21...andelijke-misleiding.html
- Volgens hem had de Turkse SG uitdrukkelijk toegezegd dat er niemand meer namens de Turkse regering naar Rotterdam zou komen vandaag (leugen 1)
- Daarna zou Turkije meerdere colonnes hebben geformeerd richting Rotterdam om zo de politie te misleiden die inderdaad de verkeerde colonne volgde (misleiding 2).

Uitstekende illustratie van het leugenachtige karakter van Turkije, maar nog meer van haar totale gebrek aan respect voor welke andere staat dan ook. Maar goed, dat bleek vandaag en van de week al wel uit de Nazi vergelijkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sambalbaj schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:22:
Heli is inderdaad weg bij Nijmegen, heeft er lang gehangen.
Wel gek dat ze het laatste stukje tot de grens niet deden maar dat zal dat groepje auto's wel doen.
De politiehelikopter kan natuurlijk door de optische zoom vanaf best ver inzoomen. Ze hoeven er dus lang niet letterlijk boven te vliegen, daar kunnen veel kilometers tussen zitten.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de NPO serie "Onder de Rader" die met de DSI meekijkt, dan zie je dat mensen vaak niet door hebben dat ze gevolgd worden door een heli, want die is hemelsbreed een aantal dorpen verderop :).
http://www.npo.nl/onder-d...tie/13-04-2016/KN_1679240
franssie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:22:
[...]

Dat dacht ik ook even maar heeft weer een nieuwe koers - je zou bijna denken dat ze haar op een boot hebben gezet?
Boot klinkt eigenlijk niet eens zo gek, en is een manier die de meeste mensen niet zullen verwachten.

Ook vraag ik me af of ze op de snelweg nog zijn gehinderd door NederTurken, ik kan me voorstellen dat als je aan de snelweg woont op tijd genoeg kan zijn om de colonne te dwarsbomen (met gevaar voor eigen leven)

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 12-03-2017 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Edit- dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Kecin op 12-03-2017 02:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Nu hopen dat de regering achter dit sterke optreden blijft staan en niet donderdag ineens excuses gaat maken naar Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 12-09 23:54
Verklaring kabinet uitgeleiden Turkse minister Kaya
In het onderlinge contact met Turkije heeft Nederland vandaag bij herhaling duidelijk gemaakt dat de openbare orde en veiligheid in ons land niet in het geding mogen komen. Overleg over een bijeenkomst met een kleinschalig en besloten karakter in een Turks consulaat of ambassade werd onmogelijk gemaakt door de publieke dreiging met sancties. Daarop trok Nederland hedenochtend de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu in. De zoektocht naar een redelijke oplossing bleek onmogelijk. De verbale agressie van de Turkse autoriteiten die daarop vandaag volgde, is onacceptabel.

Het bezoek van de Turkse minister Kaya van Familiezaken was in deze context onverantwoord. In contact met de Turkse autoriteiten is deze boodschap nogmaals overgebracht en is aangegeven dat minister Kaya niet welkom is in Nederland. Nederland werkt er niet aan mee dat Turkse ministers in Nederland publiekelijk politiek campagne voeren. Desondanks heeft zij besloten af te reizen.

Bij aankomst in Rotterdam zijn de minister alle opties geboden om te vertrekken. Ook bij het consulaat is haar herhaaldelijk verzocht terug te reizen. Zowel minister-president Rutte als minister Koenders hebben met hun ambtgenoten gebeld. Het onderlinge overleg heeft ertoe geleid dat minister Kaya wordt uitgeleid om het land via de Duitse grens te verlaten.

Nederland blijft voorstander van overleg met Turkije. Het kabinet houdt contact met de Nederlandse lokale autoriteiten.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Heel apart om te zien dat ze nu nog steeds bij het consulaat kunnen komen.
De complete binnenstad is ontregeld en alleen maar toeterende Turken in hun auto's.

https://www.periscope.tv/mert_video/1ypKdXrbELRKW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Cubic X schreef op zondag 12 maart 2017 @ 02:26:
Nu hopen dat de regering achter dit sterke optreden blijft staan en niet donderdag ineens excuses gaat maken naar Turkije.
Gezien de pers verklaring die zojuist gegeven is zie ik dat niet gebeuren.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.

In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.