Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Daarom, als ze dat daadwerkelijk hadden gedaan had je nog meer onrust gehad. Dus ze hebben het goed aangepakt door eerst haar begeleiding gecontroleerd af te voeren en dan de keus te geven of je stapt uit en gaat mee, Of we slepen de auto weg.Xepos schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:18:
[...]
Aangezien het een diplomaat is, lijkt het me erg moeilijk om haar daadwerkelijk aan te houden.
-
Snel en hijgerig.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:20:
[...]
tl;dnr
Vandaag ook maar weer geleerd dat de journalistiek in NL ook van een belabberd niveau is.
[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 12-03-2017 01:23 ]
ora et labora
Een bevriende politieagent (die onderdeel is van de veiligheidsregio) vertelde mij dat de DSI haar als ongewenst vreemdeling heeft bestempeld.ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:20:
[...]
Op Twitter al vanuit een aantal (deskundige) hoeken gelezen dat diplomatieke onschendbaarheid waarschijnlijk niet geldt in dit geval. Het is een minister van 'familitezaken' (geen buitenlandse zaken) en ze was ook niet op een officiële (aangekondigde) diplomatieke missie.
En iets zegt me dat er ook wel wat staatsrechtkundigen in NL zijn geweest die hier hun plasje over hebben gedaan voor tot deze actie werd overgegaan.
Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:21:
Erdogan heeft alle kaarten in de hand, wij zitten met 400.000 turken hier en er zijn er meer verdeeld over west Europa en die zijn van plan om te blijven. Ondertussen hebben wij alleen wesley Sneijder en Jo in turkije zitten. Die turkse minister zit er ondertussen er een spectakel van te maken. Eigenlijk kan Nederland geen kant op.
PH-PXC volgen op https://global.adsbexchange.com/VirtualRadar/desktop.html helaas geen beeld uit de autoKecin schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:19:
Waarom zie ik nog geen livestream op de A1 richting Duitsland? Dat moet toch kunnen in deze tijd lijkt me?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De PXC is al enige tijd in de lucht; PXZ is zojuist op SPL bijgetankt (hing ook boven Rotterdam) en zal de begeleiding over nemen is mijn verwachting
Maar al te vaak, ja. Er is langzaam verbetering, maar het kan absoluut beter. Maar laten we eerlijk zijn, we hebben ook heel lang zelf nauwelijks aandacht besteed aan journalistiek, vonden gewoon verslaggeving prima (en dat is echt iets heel anders), en zijn al een tijd liever bezig met informatie via eigen kringen van sociale mediaBean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:20:
[...]
tl;dnr
Vandaag ook maar weer geleerd dat de journalistiek in NL ook van een belabberd niveau is.
Alles is een kwestie van omgaan met, eigen participatie, samen in spiegels kijken, en ons realiseren dat verandering nooit een kwestie van vandaag op morgen is.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarschijnlijk had ze geen visum en was ze hier illegaal?MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:21:
Mijn mening, ik hoop dat er uit de referendum een dikke Nee komt. Maar ik vind dat Nederland hele slechte stap heeft gezet om deze mevrouw de deur uit te wijzen. In een democratie met vrije meningsuiting moet je iedereen toestaan om zijn verhaal te doen. Sinds wanneer zijn we Rusland geworden?
Hoezo? Dat is toch de kern van het beleid van Erdogan? Hij wil van het seculiere Turkije een islamitisch land maken. Dan is het toch niet zo vreemd dat zijn aanhangers dat scanderen?Thomas schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:14:
Vind het toch maf dat de betogers 'Allah Ackbar' roepen. (NPO1)
Precies. Ik heb me slapgelachen, vooral van dat gephotoshop van die trollen die Erdogan heeft ingezet. Rutte als Hitler e.d.McBoom schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:13:
[...]
Als je je door dat soort uitspraken beledigd voelt dan zal er wel een kern van waarheid in zitten.
Het is te absurd voor woorden, een grote cabaretshow. Wel een hele slechte
[ Voor 37% gewijzigd door ABD op 12-03-2017 01:26 ]
Het mooie is dat Nederland alle kanten juist op kan. We hebben niet met ons laten piepelen in tegenstelling tot Frankrijk. Wij hebben een duidelijk signaal afgegeven dat we zelf de regie hebben over ons Nederland.Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:21:
Erdogan heeft alle kaarten in de hand, wij zitten met 400.000 turken hier en er zijn er meer verdeeld over west Europa en die zijn van plan om te blijven. Ondertussen hebben wij alleen wesley Sneijder en Jo in turkije zitten. Die turkse minister zit er ondertussen er een spectakel van te maken. Eigenlijk kan Nederland geen kant op.
Dat is een groot winstpunt en dat is een compliment waard voor de politiek, de ME en de politie.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
De meerderheid is het hier eens om de beste mevrouw terug te brengen naar Duitsland.
Trouwens kan iemand Erdogan even uitleggen wat racistisch betekent?
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 12-03-2017 01:25 ]
"When you grow up your heart dies"
Dan heeft hij óf geen idee waar hij het over heeft, óf een gevalletje horen zeggen. De status "ongewenst vreemdeling" is een diplomatiek statuut, een DSI kan dat niet opleggen. Prima mogelijk dat een DSI de term gebruikt heeft, dat is ook best logisch aangezien dat statuut gegeven is.mgizmo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:22:
[...]
Een bevriende politieagent (die onderdeel is van de veiligheidsregio) vertelde mij dat de DSI haar als ongewenst vreemdeling heeft bestempeld.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ze is buiten Nederland maar in de EU geland, daarmee mag ze ich dus vrij bewegen tussen de lidstaten.Soldaatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:23:
[...]
Waarschijnlijk had ze geen visum en was ze hier illegaal?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als we een minister weigeren die met een vliegtuig komt, en ze er vervolgens een sturen per auto. Wat denk je dan (als turkije)? Dan kun je al regering maar 1 ding doen want anders ben je de speelpop van Turkije.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:16:
"'Minister weg bij het consulaat'
De minister voor Familiezaken is onder dwang afgevoerd en volgens de NOS wordt ze teruggebracht naar Duitsland.""
De term afgevoerd ook. Nederland heeft even een Turkse minister onder dwang afgevoerd.
Toch wel spierballen waar Erdo jaloers op moet zijn denk ik zo.
Maar dit gaat de komende maanden nog een staartje krijgen en is maar het begin aan een verdere escalatie op Europees niveau.
Boycot alles maar lekker. DIt soort vunzige streken moet je gewoon keihard afstraffen.
★ What does that mean? ★
Hoezo slecht ?? Er werd verteld dat die ministers niet welkom zijn als je dan toch gaat dan moet je niet verongelijkt gaan doen als je word tegengehouden. Dus had aboutaleb alle recht om dit te doen, en btw die vergelijking met Rusland slaat totaal nergens op.MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:21:
Mijn mening, ik hoop dat er uit de referendum een dikke Nee komt. Maar ik vind dat Nederland hele slechte stap heeft gezet om deze mevrouw de deur uit te wijzen. In een democratie met vrije meningsuiting moet je iedereen toestaan om zijn verhaal te doen. Sinds wanneer zijn we Rusland geworden?
-
Maar een heel klein gedeelte van het totaal van die Nederturken is echt loyaal aan die man.Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:21:
De situatie van loyaliteit van enkele van onze burgers naar een vreemd staatshoofd hebben we ook vooral te danken aan ons zelf: De Nederlanders. Wij hebben jarenlang getolereerd dat er een nieuwe zuil is ontstaan in de maatschappij.
We hebben te weinig ingezet op participactie en assimilatie bij grote groepen Nederlanders. Als we vanaf het begin alle lelijke schotels op flats hadden verboden, en meer ingezet op mensen inclusief maken van onze maatschappij, was dit niet gebeurd.
| live and give like no one else |
Net alsof iemand van de DSI nu denkt ik ga ff Mn mattie bellen om te zeggen dat wij een status hebben opgelegd.Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:24:
[...]
Dan heeft hij óf geen idee waar hij het over heeft, óf een gevalletje horen zeggen. De status "ongewenst vreemdeling" is een diplomatiek statuut, een DSI kan dat niet opleggen. Prima mogelijk dat een DSI de term gebruikt heeft, dat is ook best logisch aangezien dat statuut gegeven is.
[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 12-03-2017 01:27 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben het compleet eens dat ze afgevoerd is hoor. Dit is alleen niet vandaag afgelopen en is iets wat de komende maanden nog zal doorwerken in veel dingen.MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:25:
[...]
Als we een minister weigeren die met een vliegtuig komt, en ze er vervolgens een sturen per auto. Wat denk je dan (als turkije)? Dan kun je al regering maar 1 ding doen want anders ben je de speelpop van Turkije.
Boycot alles maar lekker. DIt soort vunzige streken moet je gewoon keihard afstraffen.
Nee want visumplichtig - Turkije valt buiten Schengen en de EU immers.fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:25:
[...]
Ze is buiten Nederland maar in de EU geland, daarmee mag ze ich dus vrij bewegen tussen de lidstaten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vind het ook een goei signaal waar veel andere west europese mensen achter staan. Maar voor Erdogan is dit een stap dichter bij naar dictator schap in turkije door heel de show die is opgebouwd.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:23:
[...]
Het mooie is dat Nederland alle kanten juist op kan. We hebben niet met ons laten piepelen in tegenstelling tot Frankrijk. Wij hebben een duidelijk signaal afgegeven dat we zelf de regie hebben over ons Nederland.
Dat is een groot winstpunt en dat is een compliment waard voor de politiek, de ME en de politie.
Je weet toch, zo gaat dat. Even bellle met mn mattieRedHat schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:26:
[...]
Net alsof iemand van de DSI nu denkt ik ga ff Mn mattie bellen om te zeggen dat wij een status hebben opgelegd.
Dit is een account.
En dat is prima.Bean77 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:26:
[...]
Ik ben het compleet eens dat ze afgevoerd is hoor. Dit is alleen niet vandaag afgelopen en is iets wat de komende maanden nog zal doorwerken in veel dingen.
Principes mogen best wat kosten.
★ What does that mean? ★
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eenmaal visum aangevraagd in een land van de EU is ook geldig voor de overige EU landen.franssie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:26:
[...]
Nee want visumplichtig - Turkije valt buiten Schengen en de EU immers.
Bron? Anders ga ik pitten
En de minister van buitenlandse zaken waarvan de vliegtuig opeens niet mocht landen? Alle reden van visum, onrust en noemaar op zijn smoezen in de categorie "Rusland laat opeens geen groenten en fruit Nederland de land binnen omdat het niet voldoet aan gezondheidsregels".Soldaatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:23:
[...]
Waarschijnlijk had ze geen visum en was ze hier illegaal?
Het gaat niet om visum of welke andere regel. Het gaat om dat Nederlandse regering niet wilt dat een Turkse politici in Nederland een toespraak doet.
NOS gaf dat net aan
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wij zouden de verkiezingen in Turkije net zo min moeten willen beinvloeden dan wat wij nu vandaag doen. Wat er in Turkije gebeurt is voor de Turken die daar wonen. Zij moeten ook immers de consequenties dragen waar zij voor stemmen. Net als wij de consequenties moeten dragen wat er bij ons in de verkiezingen uitkomt.Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:27:
[...]
Ik vind het ook een goei signaal waar veel andere west europese mensen achter staan. Maar voor Erdogan is dit een stap dichter bij naar dictator schap in turkije door heel de show die is opgebouwd.
True. Ik ben opzich ook wel voor de EU, maar juist op dit soort momenten baal ik van het feit dat er zo weinig eenheid is binnen de unie. Als de EU echt als eenheid zou optreden was Erdogan allang verzwakt en was het nooit zo ver gekomen, hij kan niet de hele EU tegen zich hebben. De EU lijkt het alleen liever over maximale wattages voor stofzuigers te hebben dan over echt politiek belangrijke zaken. Misschien klopt mijn beeld niet, maar ook dan gaat er iets fout op dat gebied in de EU.Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:17:
[...]
Ik denk dat het wel duidelijk is dat de uitdagingen van de 21e eeuw een ander soort organisatie nodig hebben om de belangen die we (als Nederland, maar ook met andere landen samen) delen te kunnen blijven behartigen. We hebben daar flink wat keuzes te maken, zo kunnen we het kind met het badwater weggooien, we kunnen ons laten misleiden door mensen die misbruik van chaos willen maken, of we kunnen de schouders eronder zetten en de hoofden bij elkaar steken.
Correct, met die opmerking liet ik mij even overmannen met emoties. Ik vind het gewoon belachelijk dat Turkije blijft provoceren.Ik zou echter niet zeggen dat we "in de reet kruipen van". Het is moeilijk om te zien, met alle negatieve beeldvorming, maar ook dat is niet enkel een heel complex onderwerp, het is ook een apart topic waardig.
't gaat hard
[ Voor 13% gewijzigd door iLikeNoobies op 12-03-2017 01:30 ]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
als het nu al 50-50 is, dan kan erdogan altijd nog met cijfers knoeien zodat de wet alsnog "democratish" gekozen wordt.Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:27:
[...]
Ik vind het ook een goei signaal waar veel andere west europese mensen achter staan. Maar voor Erdogan is dit een stap dichter bij naar dictator schap in turkije door heel de show die is opgebouwd.
Een eerlijk referendum was het toch al niet door intimidatie van tegenhangers.
ora et labora
Het was dus geen gerucht...
Wij hebben ons nooit laten assimileren, en daarom hebben we onder leiding van Willem de Zwijger de Spanjaard eruit geknikkerd. Dat verzuilen is dé Nederlandse cultuur; dat is precies hoe Nederland is ontstaan!3x3 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:25:
[...]
Maar een heel klein gedeelte van het totaal van die Nederturken is echt loyaal aan die man.
De situatie van loyaliteit van enkele van onze burgers naar een vreemd staatshoofd hebben we ook vooral te danken aan ons zelf: De Nederlanders. Wij hebben jarenlang getolereerd dat er een nieuwe zuil is ontstaan in de maatschappij.
We hebben te weinig ingezet op participactie en assimilatie bij grote groepen Nederlanders. Als we vanaf het begin alle lelijke schotels op flats hadden verboden, en meer ingezet op mensen inclusief maken van onze maatschappij, was dit niet gebeurd.
Een ieder die dat wil moet lekker 5 keer per dag naar Mekka bidden om een ontzichtbaar sprookjesfiguur te eren. Zolang diegene zich maar aan de wet houdt en fatsoenlijk en respectvol naar anderen blijft is er niets aan de hand.
[ Voor 11% gewijzigd door ABD op 12-03-2017 01:32 ]
Dat is iets wat we ons goed moeten realiseren: dit soort confrontaties op basis van beeld en emotie valt niet te winnen. Politici als Erdogan zoeken juist naar inzet van dit soort middelen om daarmee eigen doelstellingen te zekeren, en als je dan ingaat op zijn arena dan is het hek helemaal van de dam.Nieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:27:
[...]
In Turkije heeft hij op deze wijze de oppositie achter zich weten te forceren - daar kunnen wij niets aan doen, niets aan veranderen. We kunnen enkel onze eigen omgang met zaken hier zoeken, en vinden.
Die smoezen zijn wel de reden dat 'we' die dame nu de toegang tot het land kunnen ontzeggen en op deze manier kunnen ingrijpenMM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:29:
[...]
En de minister van buitenlandse zaken waarvan de vliegtuig opeens niet mocht landen? Alle reden van visum, onrust en noemaar op zijn smoezen in de categorie "Rusland laat opeens geen groenten en fruit Nederland de land binnen omdat het niet voldoet aan gezondheidsregels".
Het gaat niet om visum of welke andere regel. Het gaat om dat Nederlandse regering niet wilt dat een Turkse politici in Nederland een toespraak doet.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Precies ook een systeem dat jarenlang problemen heeft gegeven.ABD schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:30:
[...]
Wij hebben ons nooit laten assimileren, en daarom hebben we onder leiding van Willem de Zwijger de Spanjaard eruit geknikkerd. Dat verzuilen is dé Nederlandse cultuur; dat is precies hoe Nederland is ontstaan!
| live and give like no one else |
Het gaat om dat het een slechte stap is dat de Turkse ministers in de eerste instantie al niet welkom geheten werden. Omdat hun mening niet gewaardeerd werd. En dat is precies een actie dat ik van Rusland of Saudi-Arabië zal verwachten. Niet van Nederland dat juist vaak opkomt voor vrijheid van meningsuiting.Dragons schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:25:
[...]
Hoezo slecht ?? Er werd verteld dat die ministers niet welkom zijn als je dan toch gaat dan moet je niet verongelijkt gaan doen als je word tegengehouden. Dus had aboutaleb alle recht om dit te doen, en btw die vergelijking met Rusland slaat totaal nergens op.
... wtf?MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:32:
[...]
Het gaat om dat het een slechte stap is dat de Turkse ministers in de eerste instantie al niet welkom geheten werden. Omdat hun mening niet gewaardeerd werd. En dat is precies een actie dat ik van Rusland of Saudi-Arabië zal verwachten. Niet van Nederland dat juist vaak opkomt voor vrijheid van meningsuiting.
Dit is een account.
Ik hoop dat Nederland gewoon zegt "Hey Lodewijk, we sluiten die toko daar en ook die toko van turkey in NL". Beetje de eer aan ons zelf.
Turken met en diplomatenpaspoort hebben in NL geen visum nodig. Zie https://sif-gid.ibz.be/NL...officiele_paspoorten.aspx (BNL staat hier voor België en Nederland).fsfikke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:25:
[...]
Ze is buiten Nederland maar in de EU geland, daarmee mag ze ich dus vrij bewegen tussen de lidstaten.
Politiek bedrijven op andermans grondgebied is not done, zo simpel is het. Goed dat er ingegrepen is!MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:32:
[...]
Het gaat om dat het een slechte stap is dat de Turkse ministers in de eerste instantie al niet welkom geheten werden. Omdat hun mening niet gewaardeerd werd. En dat is precies een actie dat ik van Rusland of Saudi-Arabië zal verwachten. Niet van Nederland dat juist vaak opkomt voor vrijheid van meningsuiting.
Ook toevallig dat de pleuris uitbreekt nadat deze mevrouw is afgevoerd.
Also iemand het startsein heeft gegeven.
Maar goed, wie niet horen wil moet maar voelen.
★ What does that mean? ★
Je gaat je nu keren tegen ons wezen? Dus jezelf? Vrijheid houdt in dat anderen het niet altijd met je eens zijn en andere ideeën hebben, zoals naar een ander sprookjesfiguur bidden dan wat jij gewend bent.3x3 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:31:
[...]
Precies ook een systeem dat jarenlang problemen heeft gegeven.
die chat ook op periscopeNieuwevolger schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:33:
Gaat nu hard
kkr politie
ora et labora
Normaliter ja - maar Turkije heeft zoveel mensen opgesloten waaronder journalisten dat je je moet afvragen hoeveel geduld je wil hebben met een regering of dictatuur in wording. Ook dat is opkomen voor de vrijheid van meningsuiting. Je moet ooit ergens een grens trekken, misschien was NL wat vroeg maar de geschiedenis leert dat bijna iedereen altijd te laat is.MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:32:
[...]
Enorme rel, laat de ME maar heel erg hard optreden.
En heel triest dat de EU nog steeds niets doet, nog meer bevestiging dat we er niets aan hebben en er zo snel mogelijk uitgaan.
[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 01:41 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:32:
[...]
Of je denkt na en informeert even wat de DSI is. In deze handelen ze gewoon in opdracht van de minister en zijn ze niet meer dan de boodschapper. Het enige wat je hier dan ook kunt opmerken is de ietwat verkeerde verwoording. Wat je hier nu doet is dan ook niet erg kies.Virtuozzo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:24:
[...]
Dan heeft hij óf geen idee waar hij het over heeft, óf een gevalletje horen zeggen. De status "ongewenst vreemdeling" is een diplomatiek statuut, een DSI kan dat niet opleggen. Prima mogelijk dat een DSI de term gebruikt heeft, dat is ook best logisch aangezien dat statuut gegeven is.
Inderdaad opvallend en goed te zien. De mensen van de AKP stonden steeds de boel te sussen, en opens geven ze het groen licht... Dit is allemaal van te voren al uitgedacht door de Turken, dit is een bewuste actie en provocatie. Ze willen ruzie.MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:34:
Andere landen zijn overstag gegaan, als ik zo de dame bij de NPO begrijp.
Ook toevallig dat de pleuris uitbreekt nadat deze mevrouw is afgevoerd.
Also iemand het startsein heeft gegeven.
Maar goed, wie niet horen wil moet maar voelen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
WhatsappHack schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:35:
*knip*
Enorme rel, laat de ME maar heel erg hard optreden.
En heel triest dat de EU nog steeds niets doet, nog meer bevestiging dat we er niets aan hebben en er zo snel mogelijk uitgaan.
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 01:40 ]
Er worden nu gelukkig waterkanonnetjes ingezet dus op z'n minst enkele ondankbare nederturken zullen in een nat pak van een koude kermis thuiskomen.WhatsappHack schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:35:
*Goed verhaal*
[ Voor 3% gewijzigd door KleineJoop op 12-03-2017 01:37 ]
I am the great Cornholio!
DSI en consorten hebben er wel zin in op de snelweg, als ik ADS-B Exchange moet geloven gaat het met zo'n 250+ km/h over de snelweg.sjaool schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:36:
PH-PXC is inmiddels afgelost door PH-PXZ.

Heb je ook inhoudelijk commentaar, of ga je enkel one-liner vragen stellen?
Vliegt nu boven Tiel langs de A15sjaool schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:36:
PH-PXC is inmiddels afgelost door PH-PXZ.
Dat geschreeuw. Ik ben net niet meer van de generatie die dienstplicht heeft vervuld -wel gekeurd maar dienstplicht afgeschaft-en eigenlijk vind ik dat best erg jammer nu. Als de shit echt aan gaat hier ben je ook écht afhankelijk van de Staat (itt tot b.v. de VS waar burgers zich veel makkelijker kunnen verdedigen dmv wapens).dubbeldekkert schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:31:
Het is nu flink knokken in Rotterdam: https://www.periscope.tv/w/1gqxvqbkYXnJB
Geen vrolijke dag vandaag.

Zo ontzettend veel van ons beeld van Europa klopt niet - het is vaak zelfs heel anders als we in beeld krijgen vanuit politiek. Zoals met die stofzuigers, of kledinglabels, maar net zo hard met een Griekse Kwestie waar ons stelsel van belastingverdragen bewust schuld op schuld stapelt en voorkomt dat Griekse ondernemingen in eigen land belasting afdragen, net zo hard met de drama's van Europese vorderingen - nota bene gebracht door een minister die ze zelf heeft opgesteld.Cubic X schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:29:
[...]
True. Ik ben opzich ook wel voor de EU, maar juist op dit soort momenten baal ik van het feit dat er zo weinig eenheid is binnen de unie. Als de EU echt als eenheid zou optreden was Erdogan allang verzwakt en was het nooit zo ver gekomen, hij kan niet de hele EU tegen zich hebben. De EU lijkt het alleen liever over maximale wattages voor stofzuigers te hebben dan over echt politiek belangrijke zaken. Misschien klopt mijn beeld niet, maar ook dan gaat er iets fout op dat gebied in de EU.
[...]
Correct, met die opmerking liet ik mij even overmannen met emoties. Ik vind het gewoon belachelijk dat Turkije blijft provoceren.
Europa is een verlengstuk van nationale politiek. In Nederland is - voornamelijk vanwege strategisch stemgedrag en de koppeling VVD/PVV - te lang partijpolitiek dominant geweest over nationale politiek. En dus heeft dat zich vertaald naar Europees beleid en gebruik van Europese Instellingen. Telkens met de vinger naar het Boze Brussel, en niemand die even vroeg "ja wacht even, wie neemt die beslissingen eigenlijk? Hoezo dat zijn onze ministers? Hoe bedoel je dat zijn posities onderhevig aan partijlijnen van nationaal niveau? "
De realiteit is dat "Europa" aangepast moet worden. Dat blijkt ook met dit incident wel weer. Vraag is of we dat wel willen, we geloven immers heel makkelijk dat het negatieve daar vandaan komt, terwijl we het zelf tot beleid maken. Maar zoals ik al zei, heel ander topic
Wat emoties aangaat, prima te begrijpen. Dat is menselijk. We zijn niet rationeel, beeld bepaalt gevoel en dat schept onze perceptie. Vanaf dat punten redeneren we. Heel verklaarbaar dat we prikkelbaar (pun intended) zijn, dat we ons soms zelf voorbij lopen, in emotie reageren op beeld. Een stapje opzij of terug zetten kan nooit kwaad om perceptie te toetsen. Dat is al helemaal moeilijk tegenwoordig, informatiestromen zijn zo ontzettend snel, ze zijn zo divers, en zo gekoppeld aan onze eigen kringen dat we bijna vanzelf in informatiebubbels en echokamers terecht komen. Technologie is ook een continue oefening in omgang met
Met sirenes hoop ikTVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:37:
[...]
DSI en de rest hebben er wel zin in op de snelweg, als ik ADS-B Exchange moet geloven gaat het met zo'n 250+ km/h over de snelweg.
[afbeelding]
Dit is een account.
Waarom zouden we ons verlagen tot hun niveau ?L-royke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:33:
Ik denk dat Nederland binnenkort geen consulaat/ambassade meer heeft in Turkey.
Ik hoop dat Nederland gewoon zegt "Hey Lodewijk, we sluiten die toko daar en ook die toko van turkey in NL". Beetje de eer aan ons zelf.
We kunnen hun ambasadeur beter op het matje roepen en vragen waar zijn land mee bezig is ?
het toespreken is geweigerd en dan via een achterdeur proberen alsnog dat doel te behalen .. wetende dat wij het terrein als "geen demonstratie plek" hebben (noodverording) hebben gepromoveerd?
Dit is uitlokking puur sang,
dit doe je ook met een kind, geen snoepje pakken want anders billenkoek.. en dan huilen als je het snoepje gepakt hebt want je hebt zere billetjes ..

sorry maar mis een beetje gezond verstand hier ..
Tja vanalles
Dat interesseert Erdogan niets, die wil de slachtofferrol in zodat hij het referendum kan winnen. Dit doet Erdogan *altijd*, ruzie zoeken als het slecht met hem gaat. Over een paar maanden wil ie opeens weer vriendjes worden.Humma Kavula schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:38:
Waarom gaan die turken gewoon door? Kom op, punt gemaakt, klaar nu. Denk gewoon aan de NL samenleving.
Weten we dat relletje met Rusland nog toen Turkije een Russische piloot had vermoord?
Yep heb ze weleens over de A1 zien rijden, ook een keer met Beatrix toen ze nog koningin was, dikke colonne SUV's met blauwe lampen die minimaal 200 rijden en iedereen aan de kant drukken, leuk om te zienTVH7 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:37:
[...]
DSI en consorten hebben er wel zin in op de snelweg, als ik ADS-B Exchange moet geloven gaat het met zo'n 250+ km/h over de snelweg.
[afbeelding]
PSN ID: Beest41
minder leuk als je ze op je af ziet stormenBierkameel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:41:
[...]
Yep heb ze weleens over de A1 zien rijden, ook een keer met Beatrix toen ze nog koningin was, dikke colonne SUV's met blauwe lampen die minimaal 200 rijden en iedereen aan de kant drukken, leuk om te zien
Tja vanalles
Verwijderd
Huh, maar dat argument geldt ook omgekeerd? Dan krijgen de "aanvallers" ook toegang tot diezelfde wapens? Dan krijg je dus VS-taferelen, een wapenwedloop onder de burgers. Onwenselijk lijkt me dat.prOnorama2 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:38:
[...]
Dat geschreeuw. Ik ben net niet meer van de generatie die dienstplicht heeft vervuld -wel gekeurd maar dienstplicht afgeschaft-en eigenlijk vind ik dat best erg jammer nu. Als de shit echt aan gaat hier ben je ook écht afhankelijk van de Staat (itt tot b.v. de VS waar burgers zich veel makkelijker kunnen verdedigen dmv wapens).
Geen vrolijke dag vandaag.
Met de moderne technieken is oorlog zoals we dar gezien hebben in de 1e en 2e wo ondenkbaar. Maar als de verdeeldheid maar groot genoeg is dan krijgen we gewoon oorlog als in ruzie onder elkaar als inwoners van een land.
Is nog geen eens een heel gek gedachtengoed. Als de verdeeldheid maar prominenter wordt in het straatbeeld en dat steeds tot opstootjes lijdt dan gaan mensen reageren.
Dat is modern oorlogvoeren in mijn optiek
Ik vraag me af hoe je daarop kan reageren? zelfde als een normale politie auto Im guessing.. maar toch anders?
Dit is een account.
HD beeld met minister Cavusnogwat op de achtergrond.
[ Voor 27% gewijzigd door iLikeNoobies op 12-03-2017 01:42 ]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Ze reden net gewoon met 120-130 Km/u zo snel vliegt de heli net ook, nu wel wat harder.. 150 KM.Bierkameel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:41:
[...]
Yep heb ze weleens over de A1 zien rijden, ook een keer met Beatrix toen ze nog koningin was, dikke colonne SUV's met blauwe lampen die minimaal 200 rijden en iedereen aan de kant drukken, leuk om te zien
We zijn dus niet mee eens met de mening van iemand. Dan gaan we redenen verzinnen waarom die persoon niet hierheen mag komen om zijn/haar mening te geven. Daarna gaan we de redenen gebruiken om te zeggen dat we gelijk hebben dat iemand zijn mening niet mag zeggen?!ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:30:
[...]
Die smoezen zijn wel de reden dat 'we' die dame nu de toegang tot het land kunnen ontzeggen en op deze manier kunnen ingrijpen
Dit is toch een constructie wat ik van een dictatuur staat zou verwachten. Van een staat dat vrijheid van meningsuiting niet toestaat. Sinds wanneer zijn we in Nederland zo een staat?
Nogmaals, ik hoop echt dat er een dikke Nee uit de referendum komt. Meer macht naar Erdogan is niet goed. Maar wat Nederlandse regering hier doet is echt fout.
gas geven en aan de kant gaan indien mogelijk doe ik met alle zwaai lichten achter meGrvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:42:
[...]
Ik vraag me af hoe je daarop kan reageren? zelfde als een normale politie auto Im guessing.. maar toch anders?
Tja vanalles
Uhm veiligheid van onze nederlandse onderdanen misschien?vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:39:
[...]
Waarom zouden we ons verlagen tot hun niveau ?
We kunnen hun ambasadeur beter op het matje roepen en vragen waar zijn land mee bezig is ?
het toespreken is geweigerd en dan via een achterdeur proberen alsnog dat doel te behalen .. wetende dat wij het terrein als "geen demonstratie plek" hebben (noodverording) hebben gepromoveerd?
Dit is uitlokking puur sang,
dit doe je ook met een kind, geen snoepje pakken want anders billenkoek.. en dan huilen als je het snoepje gepakt hebt want je hebt zere billetjes ..maar dan met een leeftijd van 30+ EN erger nog op bevel van je "gekozen" baas. (lees iets wat je kan en mag weigeren) .. is ze zo bang voor die president ?
sorry maar mis een beetje gezond verstand hier ..
Natuurlijk is het kleuterachtig gedrag maar als je van super goede relatie naar de situatie die nu gaande is gaat weet je gewoon niet wat erdogan gaat doen. Neem nu al die mensen die zijn opgepakt voor de coup, sommige "zeggen" <was er namelijk niet bij) dat ze zonder proces werden aangeklaagd voor nopes en nada.
Zoals je misschien in een eerdere reactie van mij hebt gelezen baar ik mij meer zorgen over wat die Nederlandse diplomaten staat te wachten. Hun hebben bepaalde beslissingen niet eens genomen maar worden waarschijnlijk wel uit hun bed gehaald.
dat sorry ik mis een beetje gezond verstand hier... is wel erg onnodig.
Nou ja.MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:43:
[...]
We zijn dus niet mee eens met de mening van iemand. Dan gaan we redenen verzinnen waarom die persoon niet hierheen mag komen om zijn/haar mening te geven. Daarna gaan we de redenen gebruiken om te zeggen dat we gelijk hebben dat iemand zijn mening niet mag zeggen?!
Dit is toch een constructie wat ik van een dictatuur staat zou verwachten. Van een staat dat vrijheid van meningsuiting niet toestaat. Sinds wanneer zijn we in Nederland zo een staat?
Nogmaals, ik hoop echt dat er een dikke Nee uit de referendum komt. Meer macht naar Erdogan is niet goed. Maar wat Nederlandse regering hier doet is echt fout.
Nederland heeft de Turkse regering gevraagd, om zo vlak voor de Nederlandse verkiezingen geen stemmen te komen ronselen voor hun referendum.
Turkse regering zei 'nee'. En daarmee eigenlijk we hebben scheit aan jullie verzoek.
Nederlands regeringleiders waren op hun pik getrapt. En zeiden jammer dat bepalen wij wel. Jullie vliegtuig gaat dus niet op Nederlands grondgebied landen. Doei!
Erdogan begon wat te schelden. Stuurde een bevallige minister van een onschuldig departement met een auto vanuit deze kant op. Om toch zijn zin door te drijven.
En toen volgde dit.
Voor de zoveelste keer, het gaat er niet om dat ze hier een mening komen verkondigen. Ze komen hier om Turkse politiek te bedrijven en dat is onacceptabel. Omgekeerd zou Erdogan het ook niet leuk vinden als Rutte naar Turkije komt om daar Nederlandse politiek te bedrijven.MM99 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:43:
[...]
We zijn dus niet mee eens met de mening van iemand. Dan gaan we redenen verzinnen waarom die persoon niet hierheen mag komen om zijn/haar mening te geven. Daarna gaan we de redenen gebruiken om te zeggen dat we gelijk hebben dat iemand zijn mening niet mag zeggen?!
Ben ooit door een auto (a27 naar A12 vanuit Utrecht) tegen de vangrail aangedrukt (op een paar cm na, beroepschauffeur dus kan aardig op de cm rijden) zonder zwaailichten omdat de koning in moest voegen. Ging nergens over. Gewoon snijden.vso schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:44:
[...]
gas geven en aan de kant gaan indien mogelijk doe ik met alle zwaai lichten achter me
Wtf? Iemand vraagt om bevestiging.Roderik Mos @RODERIKMOS
De grijze wolven zijn geland. Dikke auto's met Belgische en Duitse kentekens vullen de Rotterdamse parkeergarages. #turkijerel
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Een minister die in een auto met Nederlands CD-kenteken vanuit Duitsland kwam. Die is dus gewoon opgehaald, daar.sugarlevi01 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:45:
[...]
Nou ja.
Nederland heeft de Turkse regering gevraagd, om zo vlak voor de Nederlandse verkiezingen geen stemmen te komen ronselen voor hun referendum.
Turkse regering zei 'nee'. En daarmee eigenlijk we hebben scheit aan jullie verzoek.
Nederlands regeringleiders waren op hun pik getrapt. En zeiden jammer dat bepalen wij wel. Jullie vliegtuig gaat dus niet op Nederlands grondgebied landen. Doei!
Erdogan begon wat te schelden. Stuurde een bevallige minister van een onschuldig departement met een auto vanuit deze kant op. Om toch zijn zin door te drijven.
En toen volgde dit.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Lijkt me knap kut, als ik daar dronken aan zou komen ready to go home, en ik zie wat ME'ers. weet niet of mijn dronken hersens op de fiets de situatie dan wel snappen
[ Voor 35% gewijzigd door Grvy op 12-03-2017 01:50 ]
Dit is een account.
sorry maar een goeie relatie mis ik, je mag best boos zijn en niet eens ..L-royke schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:45:
[...]
Uhm veiligheid van onze nederlandse onderdanen misschien?
Natuurlijk is het kleuterachtig gedrag maar als je van super goede relatie naar de situatie die nu gaande is gaat weet je gewoon niet wat erdogan gaat doen. Neem nu al die mensen die zijn opgepakt voor de coup, sommige "zeggen" <was er namelijk niet bij) dat ze zonder proces werden aangeklaagd voor nopes en nada.
Zoals je misschien in een eerdere reactie van mij hebt gelezen baar ik mij meer zorgen over wat die Nederlandse diplomaten staat te wachten. Hun hebben bepaalde beslissingen niet eens genomen maar worden waarschijnlijk wel uit hun bed gehaald.
dat sorry ik mis een beetje gezond verstand hier... is wel erg onnodig.
maar dat neemt nog niet weg dat ze uitlokken door alsnog een "minister" te sturen.
is het slim om de land verbod in te trekken .. tja dat is misschien niet handig.
Maar als het de enige manier is om een dergelijke toespraak te weren tja dan was het in mijn ogen een goeie keuze.
Welk gevaar lopen we nu? turkije is geen IS en ik verwacht geen bom aanslagen. ook Turken zijn slimmer en verstandig genoeg om het verschil tussen politiek/geloof te scheiden. Als volk zijn ze wat anders dan wij nederlanders . dat maakt ze niet slecht
Tja vanalles
http://nos.nl/nieuwsuur/a...ampagne-in-nederland.html
Probeer a.u.b. niet zulke grote links naar plaatjes te tonen, dit verstoort de discussie, probeer het bijvoorbeeld zelf samen te vatten
sjaool schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:45:
[...]
Voor de zoveelste keer, het gaat er niet om dat ze hier een mening komen verkondigen. Ze komen hier om Turkse politiek te bedrijven en dat is onacceptabel. Omgekeerd zou Erdogan het ook niet leuk vinden als Rutte naar Turkije komt om daar Nederlandse politiek te bedrijven.
[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 01:53 ]
Voor hen zit er waarschijnlijk weinig anders op dan te wachten tot het gebied weer wordt vrijgegeven... als je ziet dat ook de pers (camera NOS bijv.) niet achter de ME-linie mag komen.Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:49:
Wat moet je eigenlijk doen als je net achter die lijn van de ME woont? mensen die er dus niks mee te maken hebben en gewoon na het uitgaan naar huis willen?
Dank! Mijn fout. Een van de momenten dat ik mij als techneut realiseer dat met 1en en 0en/zwartwit reageren geen voldoende bijdrage zal leveren.ppl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:36:
[...]
Of je denkt na en informeert even wat de DSI is. In deze handelen ze gewoon in opdracht van de minister en zijn ze niet meer dan de boodschapper. Het enige wat je hier dan ook kunt opmerken is de ietwat verkeerde verwoording. Wat je hier nu doet is dan ook niet erg kies.
Terug de kroeg in. Je komt er namelijk echt niet door.Grvy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:49:
Wat moet je eigenlijk doen als je net achter die lijn van de ME woont? mensen die er dus niks mee te maken hebben en gewoon na het uitgaan naar huis willen?
Lijkt me knap kut, als ik daar dronken aan zou komen ready to go home, en ik zie wat ME'ers. weet niet of mijn dronken hersens op de fiets de situatie dan wel snappen
Yups, ik denk ik houd het kort voordat er weer 50 berichten zijn gepost.ralpje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:47:
[...]
Een minister die in een auto met Nederlands CD-kenteken vanuit Duitsland kwam. Die is dus gewoon opgehaald, daar.
Uiteindelijk gaat het niet om democratie. Als Turkije de Nederlandse wensen had gerespecteerd, en desnoods over een paar weken hun ministers hierheen hadden gestuurd was er niets aan de hand geweest.
Nu hebben ze het mooi op de spits weten te drijven.
Dit topic is gesloten.
He topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat we als forumcrew sneller zullen ingrijpen.
Dit is een acualiteitentopic en we hebben het dus ook over deze actualiteiten. Andere reacties halen we weg.
In het bijzonder willen we hier dus geen denigrerende opmerkingen zien over Nederlanders van Turkse afkomst zien of de discussie over het integratiedebat.