Ik heb sinds kort ook een Ryzen systeem, Ryzen 7 1700 en Asus Prime-X370-PRO met 16GB DDR4 3200 Corsair Vengeance.
Tot nu toe bevalt het me prima en was het een goede upgrade vanuit mijn FX8350 maar ik heb toch enkele issues met het moederbord tot nu toe.
1 van de issues is vrij bizar dus ik zal het proberen te beschrijven want mischien hebben jullie ook ervaring hiermee en weten jullie hier meer over. Mijn geluidschip maakt pop en crackle geluiden, maar ALLEEN als mijn Razer Tiamat 7.1 op koptelefoonstand staat en mijn speakers die aangesloten zijn op de controlpod via 1x groen vanuit StereoTulp naar mijn Harmon/Kardon AVR 430, dit valt vooral op als iemand mij belt op skype terwijl de speakers aanstaan en de controlpod dus alleen als passthrough werkt. Dit is iets wat hiervoor niet voorkwam op mijn M5A99X-evo met FX8350 dus ik denk dat dit echt iets te maken heeft met de audiocodec in dit bordje.
Nu zet ik dus elke keer maar mijn Harmon/Kardon uit als ik mijn headset gebruik en zodra ik speakers nodig heb zet ik hem weer aan. Jammer maar helaas.(deze shit is trouwens 10x erger met de Realtek Drivers die Asus je geeft. ik heb daarom maar gererolled naar de Microsoft High Definition Audio Drivers. maar helaas gebeurt het hier ook sporadisch.
Ik weet het heel verhaal maar ik denk hoe beter ik het beschrijf hoe duidelijker. heb ook een ticket richting Asus gedaan en hoop daar nog wat van te horen maar verwacht het niet.
Verder krijg ik mijn RAM op geen ENKELE manier op zijn 3200Mhz snelheid. Elke keer als ik via D.O.C.P. probeer 3200Mhz in te dialen dan krijg ik na enkele reboots(memory training ofzo) een OVERCLOCKING FAILED melding en staat mijn geheugen weer op 2400Mhz, dus ik heb voor nu via DOCP het geheugen op 2900 nogwat gezet en dat werkt prima maar 3200 wil gewoon niet lukken voor some reason.
Turbo modi heb ik ook nog niet uitgevogeld. Toen de bios op stock stond clockte mijn cpu steeds kapot ver terug en turbo'de die eigenlijk nooit. Ging wel naar 3.0 Ghz op alle cores in games etc maar die 3.7 single core turbo heb ik niet gezien dus ik heb alle powersaving shizzle maar uitgeflikkerd en de CPU naar 3.4Ghz op alle cores geclocked(zit op stock cooler want mijn oude Tt Water 3.0 Pro past niet natuurlijk en ik heb nog geen bracket voor AM4 :(

:(:(:(

)