Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:40:
[...]
Een van de mooie ontwikkelingen van de laatste 10 jaar; stille maar krachtige desktopcomputers zijn mogelijk geworden. Sommige kasten zijn relatief erg stil terwijl ze een goede ventilatie toestaan, high end luchtkoelers zijn relatief erg stil (met voldoende koelcapaciteit voor de meeste scenario's) doordat ze groter zijn geworden en het ontwerp is verbeterd dankzij de concurrentie van de AIO-koeler , voor voedingen en grafische kaarten bestaat tegenwoordigeen 0-rpm mode. Iets om op te letten in deze tijd, naar mijn mening. Onboard ethernet is trouwens ook erg handig, geen gedoe meer met niet op het internet kunnen totdat je online een driver hebt gedownload.
Voor grafische kaarten loont het tegenwoordig vaak (bij AMD in ieder geval) om de spanning wat te verlagen (rond 0,1 V is niet ongebruikelijk). Het is wat ingewikkelder dan dat (regelmechanisme wat bestaat uit hardware en software, bij de Fury verhoogt de gemiddelde spanning maar worden de pieken veel kleiner en heb je zodoende een lager vermogen) maar dit is wat jij als gebruiker instelt en AMD-kaarten maken dan tegenwoordig wat minder hitte terwijl de performance verbetert (minder last van throttling door oplopende temperatuur).

Koelpasta ellende

Net Windows 10 Pro geinstalleerd en de bios geupdate... helaas krijg ik het geheugen niet op 3200Mhz, als hem op XMP profile 2 zet dan probeert hij 5x te booten en daarna reset hij zichzelf terug naar 2133Mhz, moet ik het voltage verhogen?