418O2 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:50:
[...]
Zo'n beetje alle games?
Ik ben erg tevreden met mijn Ryzen, maar dat is niet omdat hij sneller is dan de 7700k. Meer omdat ik hoop dat het in de toekomst gaat lonen om meer threads te hebben en omdat ik op dit mobo met dit geheugen over 2 jaar een nieuwe CPU kan prikken.
Als je niet naar geld kijkt en naar de huidige software, is een 7700k beter dan Ryzen
Of je doet de moeite naar recente titels te kijken, en verder te kijken dan gemiddelden. Pakken we bijvoorbeeld Toms Hardware, je weet wel, waar ze terecht helemaal afgebrand werden voor hun Intel only line up, en kijken we daar naar de recente titels.
http://www.tomshardware.c...0x-cpu-review,5014-4.html
Toch opvallend dat hun eigen benches behoorlijk goed waren voor de 1600X, tegenover de iets hoger geclockte i5 7600k. Uiteraard zijn deze benches op een kale PC gedaan met alleen W10, GPU driver en de game, misschien steam. Wat denk je dat er gebeurd als je andere programma's ernaast hebt draaien met een i5 CPU, die op alle vier de cores al behoorlijk wat load heeft? Hebben we het nog niet over een nieuwe, vrij belangrijke ontwikkeling in benchmarken en gaming, namelijk stabiele framerates. Ik had al jaren liever een iets lager gemiddelde gehad, in ruil voor stabiliteit. Niks zo mateloos irritant als een framedrop. Raad eens welke CPU hier behoorlijk wint als je eens kijkt naar de frametimes, ondanks de lagere clocks? Ja maar Tomb Raider of BF1? Nou Tomb Raider zou gefixed moeten zijn, en ik vermoed dat BF1 een SP benchmark was, wat per definitie stupide is. BF1 test je 64p MP games, dat is een benchmark.
Blijf me vooral beschuldigen van een fanboy zijn mensen. Het maakt jullie argumenten per definitie waardeloos omdat je zo niet reageert op de inhoud, maar de persoon en dan ben je niet meer serieus te nemen. Het motiveert mij ook alleen maar om scherper en scherper, en inhoudelijk te reageren waarom je fout zit.
Blijft staan dat B350 beter is dan B250, voor vergelijkbare prijzen, dat je wel kan overclocken, voor dat kleine percentage dat dit wil doen, dat je snellere RAM kan gebruiken die voor zowel Intel als AMD een verschil maken. Koop je dus een B250 samen met een i5, zoals de meeste mensen zullen doen, dan zal het minder presteren dan bij benchmarks omdat je minder snel geheugen kan draaien. Dag voordeel in gemiddelde, als achtergrondprogramma's er al geen einde aan hadden gemaakt.
Dus ja, AM4 is een geweldig platform, zeker beter dan wat Intel op het moment te bieden heeft.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.