• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

Middle Earth: Shadow of War is het vervolg op Middle Earth Shadow of Mordor.
ABOUT THE GAME

Middle-earth: Shadow of War™ is the sequel to the critically-acclaimed Middle-earth: Shadow of Mordor™, winner of more than 50 industry awards—including the 2015 Game Developers Choice Awards’ Game of the Year, Outstanding Innovation in Gaming at the 2015 D.I.C.E. Awards and the BAFTA for Game Design. Developed by Monolith Productions, Middle-earth: Shadow of War features an original story with the return of Talion and Celebrimbor, who must go behind enemy lines to forge an army and turn all of Mordor against the Dark Lord, Sauron.
Website: http://www.shadowofwar.com/
YouTube kanaal: YouTube: Shadow of War
Twitch: http://www.twitch.tv/monolithlive

Announce trailer

Official Gameplay Walkthrough (Alpha versie)

Official Shadow of War Story Trailer (4K)

Screenshots

https://tweakers.net/ext/f/SICxixdC2907adq9zdBf65YD/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/XUWhBf1mKx7Yye2wvsmpKT0C/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/nAvZoTyqo8iEA1IJwaAmgzSi/thumb.jpg

Verwachte release datum
22 augustus 2017
10 oktober 2017

Platformen
Playstation 4
Xbox One
Windows

http://compass.xbox.com/assets/b0/52/b052184c-c570-489b-8393-97842872991e.png?n=XPA-Logo_Logo_214x68_Black.png

Als iemand zich geroepen voelt om mij te assisteren met het bijhouden van de start post, hoor ik het graag. Ik heb helaas niet alle tijd van de wereld om alle nieuws updates bij te houden en hier te plaatsen.

[Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 09-06-2017 08:27]

• PdeBie
<gereserveerd>

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Graphics vallen me erg tegen zo op het eerste gezicht. Het ziet er bij vlagen gewoon hetzelfde uit als het eerste deel.

De gameplay maakt gelukkig een hoop goed en ik hoop dat het gevoel van schaal bij deze gigantisch is.
Wat bedoel je hiermee?

• PdeBie
Het is een alpha versie die je ziet. Ik vermoed dat de textures etc. nog niet af zijn :)

Tweede post heb ik gereserveerd om updates te plaatsen die niet per se in de startpost hoeven, maar wel van enigszins belang kunnen zijn.

• bram1984
PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:07:
Het is een alpha versie die je ziet. Ik vermoed dat de textures etc. nog niet af zijn :)

Tweede post heb ik gereserveerd om updates te plaatsen die niet per se in de startpost hoeven, maar wel van enigszins belang kunnen zijn.
Een alpha versie die over 5 maanden al uitkomt, geloof je het zelf? :)

Aha.

• PdeBie
Het staat rechts onderin de hoek als je de gameplay beelden in de tweede video bekijkt ;)

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:08
Ben ik de enige die de stemmen van de orcs problematisch vind?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• NauticalNiblett
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-08-2022
hexta schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:41:
Ben ik de enige die de stemmen van de orcs problematisch vind?
Wat bedoel je, waarom zijn ze problematisch?

• hexta
NauticalNiblett schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Wat bedoel je, waarom zijn ze problematisch?
Te menselijk ofzoiets. En britse orcs zijn een gek idee. :D

• PdeBie
Ze kunnen er wel een of ander niet verstaanbaar Uruk/Orc taaltje aan hangen, maar dan moeten ze alles ondertitelen. :)

• NauticalNiblett
  • Laatst online: 02-08-2022
PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:55:
Ze kunnen er wel een of ander niet verstaanbaar Uruk/Orc taaltje aan hangen, maar dan moeten ze alles ondertitelen. :)
Als ze de stemmen van de originele trilogie kunnen nadoen zou het voor mij perfect zijn _/-\o_

• hexta
PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:55:
Het hoeft geen klingon achtig iets te zijn, maar er zijn nog meer standjes dan enkel
"Kpow'tlask'shtff" en "excuse me lad, I would like to invite you to do a round of fistycuffs"

• PdeBie
Ik heb mij eerlijk gezegd nooit echt gestoord aan het taalgebruik in Shadow of Mordor, maar kan mij inderdaad wel vinden in wat je zegt :)
Het mag wat 'stoerder'.

• bram1984
PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:27:
Het staat rechts onderin de hoek als je de gameplay beelden in de tweede video bekijkt ;)
No shit Sherlock, maar dat geloof je toch niet zeker? Pure marketing: "kijk eens hoe ons product eruitziet in de alpha fase". Die game is gewoon zo goed als af.

• PdeBie
Gezien het feit dat ze een heleboel spul van Shadow of Mordor kunnen hergebruiken zal de alpha versie er al een stuk gelikter uitzien dan de gemiddelde alpha. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles verder al klaar is toch? :)

Doet er verder ook niet toe. Ik word wel warm van deze gameplay video. Heb SoM nog steeds geïnstalleerd staan op de Xbox. Af en toe een rondje koppen hakken blijft leuk :)

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-03 15:27
Vond het eerste deel al vermakelijk.. Dit lijkt me een verbeterde versie die wat uitdagender is en wat langer speelbaar blijft.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 06:07
Lasteraar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:48:
Vond het eerste deel al vermakelijk.. Dit lijkt me een verbeterde versie die wat uitdagender is en wat langer speelbaar blijft.
Vooral langer speelbaar zou fijn zijn, vorige deel was ik vrij snel doorheen gegaan.

• PdeBie
10 maart aanstaande komt er een live event op Twitch: https://www.twitch.tv/monolithlive
Tijd: 5pm est

Dat is 10 uur 's avonds toch even snel uit mijn hoofd?

Anoniem: 503428

Deze houden we in de gaten.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-03 15:27
Niet gezien helaas. Misschien is het ergens terug te zien?

• technophile
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 20:02
Vond die combo's in deel 1 altijd zo oogstrelend en satisfying, lijkt alsof ze dat vast hebben kunnen houden. Staat op mijn lijstje deze

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
Lasteraar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:26:
Niet gezien helaas. Misschien is het ergens terug te zien?
Live stream begint vanaf 6:21
https://www.twitch.tv/videos/127771678

deel 2:
https://www.twitch.tv/videos/127773772

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03 21:44

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Deze week eens even alle livestreams gekeken en het lijkt me echt een toffe game. Vorige week het eerste deel uitgespeeld en hoewel het verhaal niet supergoed was, maar zeker acceptabel en goed passend binnen de lore van Tolkien, is de combat echt super. Als je het eenmaal door hebt wel iets te makkelijk. Maar de Nemesis system vijanden zijn echt tof. Ik kijk echt uit naar deze game en heb hem vast gepreordered. Het toevoegen van een moeilijkheidsgraad is denk wel echt nodig. Misschien iemand nog tips op Shadow of Mordor moeilijker te maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Ik vind het vooral grafisch echt enorm tegenvallen. Als je het niet zou weten, zou je zo kunnen denken dat dit het eerste deel is.

Ik ga 'm wel spelen, want ik vind deel 1 ook prima, maar het wordt geen day one voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
Volgens mij is het nog alpha gameplay en zijn de textures etc. nog niet af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
PdeBie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:20:
Volgens mij is het nog alpha gameplay en zijn de textures etc. nog niet af.
Blijf dat jezelf vooral wijsmaken bij iedere "alpha". De game komt over 3 maanden al uit, mocht je dat nog niet weten. Die is al gewoon af. Nu is het gewoon testen en bugs eruit halen en dan is er ook nog wat tijd voor de procuctie en distributie nodig.

En ook al zouden de textures nog niet af zijn. Kijk eens hoe een Arkham City, MGS en Horizon Zero Dawn eruit zien. Dit komt niet eens in de buurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyD_34
bram1984 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Blijf dat jezelf vooral wijsmaken bij iedere "alpha". De game komt over 3 maanden al uit, mocht je dat nog niet weten. Die is al gewoon af.
Ik denk dat ze trailers al wel wat langer geleden hebben opgenomen. Ik vind de beelden prima, maar ik speel ook Xone. Ik vind voor deze game de gameplay en nieuwe features veel belangrijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
TommyD_34 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat ze trailers al wel wat langer geleden hebben opgenomen. Ik vind de beelden prima, maar ik speel ook Xone. Ik vind voor deze game de gameplay en nieuwe features veel belangrijker.
De gameplay is al prima en is ook het belangrijkst, maar juist daarom vind ik het jammer dat er grafisch niet echt een sprong is gemaakt. Het ziet er allesbehalve next gen uit.

Kijk bijvoorbeeld naar Dishonored 1 vs. Deel 2. Deel 2 is niet meer op de last gen uitgekomen en dat zie je aan alles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyD_34
bram1984 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:29:
[...]

De gameplay is al prima en is ook het belangrijkst, maar juist daarom vind ik het jammer dat er grafisch niet echt een sprong is gemaakt. Het ziet er allesbehalve next gen uit.

Kijk bijvoorbeeld naar Dishonored 1 vs. Deel 2. Deel 2 is niet meer op de last gen uitgekomen en dat zie je aan alles.
Laten we het eerst maar even afwachten...ik zie zo vaak mensen al conclusies trekken op basis van trailers enzo. Ik vond de Orks er juist goed uitzien in de gameplay trailer. De lip sync en de facials van de Overlord zien er goed uit en voor zover ik de omgevingen heb gezien ook prima toch.

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-11-2022
De release van Shadow of War is uitgesteld tot 10 oktober 2017 (voorheen: 22 augustus).
Middle-earth: Shadow of War expands gameplay in every dimension, including the massive open world, the story, the RPG systems, and personal player stories of the Nemesis System. As with Middle-earth: Shadow of Mordor, Monolith is committed to delivering the highest quality experience. In order to do this, we have made the difficult decision to move our launch date to ensure that Middle-earth: Shadow of War will deliver on that promise.

We understand that it might be disappointing to have to wait a little longer for the release and are sorry for the delay, but we are working hard to make an amazing game. We’re excited to show more at E3.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
Heb aangepast in de startpost.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tweakmans schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:11:
De release van Shadow of War is uitgesteld tot 10 oktober 2017 (voorheen: 22 augustus).

[...]
Meh :/

Cunning linguist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyD_34
Liever dat ze dit doen en een game afleveren die af is, dan weer een game vol bugs, maar het is wel jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TommyD_34 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Liever dat ze dit doen en een game afleveren die af is, dan weer een game vol bugs, maar het is wel jammer.
Ze kunnen nog steeds een game vol bugs afleveren... We moeten er alleen langer op wachten :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakmans
Bart ® schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:54:
Ze kunnen nog steeds een game vol bugs afleveren... We moeten er alleen langer op wachten :7.
Kom, kom, niet zo doemdenken. Kwaliteit vraagt tijd! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 11:42
Als het zo'n grote spelwereld is als beloofd met zoveel verschillende dingen, zullen er ongetwijfeld rare bugs in zitten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyD_34
Ach ik ga me er zeker mee vermaken. 3 maanden geleden Shadow of Mordor gespeeld en dat Nemesis system werkt gewoon top. Nu heb je meer mogelijkheden en is het moeilijker, althans dat wordt beweerd dus lijkt mij top. Dat was het enige minpuntje voor mij. Als fanatiek Batman speler was Orcs hakken niet erg moeilijk. Ik vind zelf hoe moeilijker het is hoe beter het Nemesis system naar voren komt.

EDIT: Net de laatste stream gezien maar de skilltree ziet er echt goed uit.

[Voor 8% gewijzigd door TommyD_34 op 03-06-2017 08:54]

• Tweakmans
Nieuwe trailer die inzoomt op het verhaal:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18
PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:53:
Ik heb mij eerlijk gezegd nooit echt gestoord aan het taalgebruik in Shadow of Mordor, maar kan mij inderdaad wel vinden in wat je zegt :)
Het mag wat 'stoerder'.
krijg een beetje het gevoel als een trol voor je staat dat je het kind een ijsje wil geven ipv even een paar klappen

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tweakmans
Via de nieuwe Nemesis Forge-update kun je nu je grootste aartsrivaal en je trouwste volgeling uit Shadow of Mordor importeren naar Shadow of War.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
hmmm... dan moeten we SoM nog maar een keer installeren dan :)

• TommyD_34
Ben dit weekend begonnen met een nieuwe playthrough gestart om een nieuwe Nemesis te creeren. Ik doe niet aan Last Chance of heath upgrades om het wat moeilijker te maken. Ik merk dat het dan tegen die gasten met een Gang of die continue om versterk roepen een stuk lastiger is. Ik ga ook af en toe strategisch dood om een tegenstander wat sterker te maken. Eigenlijk vind ik het best leuk, tegen de verwachting in.

Nog iemand tips die het nog lastiger maken?

• PdeBie
TommyD_34 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:37:
Ben dit weekend begonnen met een nieuwe playthrough gestart om een nieuwe Nemesis te creeren. Ik doe niet aan Last Chance of heath upgrades om het wat moeilijker te maken. Ik merk dat het dan tegen die gasten met een Gang of die continue om versterk roepen een stuk lastiger is. Ik ga ook af en toe strategisch dood om een tegenstander wat sterker te maken. Eigenlijk vind ik het best leuk, tegen de verwachting in.

Een basis in lopen en de alarmen af laten gaan. Dan kan het nog best druk worden :)

• Blinkiej
  • Laatst online: 17-03 13:29
TommyD_34 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:37:

Geen intel zoeken om weaknesses te achterhalen en exploiten.

Ik ben toevallig gisteren weer opnieuw begonnen met de storyline, te lang geleden. Maar nu met controller ipv k+m.. dat speelt toch een stuk makkelijker moet ik zeggen.

[Voor 11% gewijzigd door Blinkiej op 11-07-2017 10:56]

• bram1984
Blinkiej schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Ik ben toevallig gisteren weer opnieuw begonnen met de storyline, te lang geleden. Maar nu met controller ipv k+m.. dat speelt toch een stuk makkelijker moet ik zeggen.
Cruijff zou zeggen: da's logisch.

• TommyD_34
Blinkiej schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Ik moet zeggen dat het niet doen van upgrades (vooral health) en geen last chance het wel iets lastiger maakt. Vooral het gevecht tegen de Hammer was behoorlijk pittig, maar ook weer overleefd. Weaknesses gebruikte ik eigenlijk al nooit, tenzij ik graag een Epic rune wil. Ik ben wel echt benieuwd naar de moeilijkheid van SOW en dan vooral of AI ook gewoon tegelijk aanvalt. In Shadow of Mordor heb je wel captains/warchiefs die dit als strength hebben, maar mij betreft mag dat wel gewoon standaard. Maakt het een stuk lastiger.

• Tweakmans
Een oude bekende met acht poten uit het Lord of the Rings-universum maakt haar intrede in Shadow of War:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Dit is toch geen RPG? Meer een 3th person action adventure imho ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
Klopt, maar wel met wat RPG elementen

[Voor 1% gewijzigd door PdeBie op 24-07-2017 07:56. Reden: typo's]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
PdeBie schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:08:
Kloppt, maar wel met wat RPG elementen
Mja, dat hebben zoveel games tegenwoordig. Begrijp me niet verkeerd, ik vond deel 1 en waarschijnlijk ook deel 2 een geweldige game. Tis alleen echt geen RPG.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:04
Zojuist besteld voor de PS4 heb de pro dus ik hoop op een HDR modus.

Kan niet wachten, fucking veel zin in. Deel 1 platinum trophy behaald en dit zou met deel 2 ook zo maar is kunnen!

Stay hungry, stay foolish!

• TommyD_34
RBN026 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:12:
Zojuist besteld voor de PS4 heb de pro dus ik hoop op een HDR modus.

Kan niet wachten, fucking veel zin in. Deel 1 platinum trophy behaald en dit zou met deel 2 ook zo maar is kunnen!
Hetzelfde hier, ik heb de XONE Gold edition besteld. Lang getwijfeld, maar ik dacht fuck it, ik wil gewoon alle content die er is. Ik vind het tot nu toe allemaal veelbelovend, maar het blijft natuurlijk altijd afwachten. Om eerlijk te zijn moeten ze het wel heel erg verkloten wil ik dit geen supervette game vinden haha.

Mijn Nemesis staat al klaar :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, ik keek wel een beetje uit naar deze game, en toen kwamen de microtransacties. Dag. :w

Het kan mij ook helemaal niks schelen dat deze naast een in game currency bestaan, of dat je alsnog alles kan unlocken. Dit is gewoon content waar je voor betaald achter een grind barrière plaatsen en geld vragen voor de unlock...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Alsof microtransacties van invloed zijn op de gameplay in singleplayer. Maar als je het niet wil spelen, vooral niet doen natuurlijk :).

Cunning linguist.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bart ® schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:04:
Alsof microtransacties van invloed zijn op de gameplay in singleplayer. Maar als je het niet wil spelen, vooral niet doen natuurlijk :).
Dat is het punt dus juist. Om je leger op te bouwen heb je gold currency nodig die je in game kan verdienen, of kopen. Dat is dus wel invloed op de gameplay. Ook is de rate waar je gold verdient dus niet duidelijk. Dit is zeer gevoelig voor P2W en dan ben ik er wel klaar mee. Ik ga niet betalen voor een game waar ik extra moet betalen om de content van de game te kunnen gebruiken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dat moet dus niet.

Cunning linguist.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-03 07:58

Clay

cookie erbij?

Prachtig hoe zet het zo voorzichtig mogelijk proberen te verwoorden;
Please note: No content in the game is gated by Gold. All content can be acquired naturally through normal gameplay.
Dat mag dan waar zijn, maar als je via gekocht game gold XP boosts en gear drops kopen kan heb je natuurlijk letterlijk een PTW mechanic ingebouwd. Nou moet je in een single player game natuurlijk lekker zelf weten wat je doet, maar maak het niet mooier dan het is ;)

Ik had na het spelen van SoM (voor 4,- via de laatste steam sale) al besloten dat Shadow of War hem voor mij niet wordt, maar dit haalt de laatste twijfel die ik daarover had wel weg. Als een spel me een betaaloptie gaat opdringen om er sneller doorheen te gaan met extra slot-machine drops ga je imo een keiharde negatieve feedback spiraal in die teveel games tegenwoordig al bezigen om je proberen vast te houden.

Ik snap eerlijk gezegd ook eigenlijk niet waarom ze dit nodig denken te hebben. De gameplay van Shadow of Mordor was toch best solide. Het doen van missions om captains en warchiefs te killen was misschien uiteindelijk wat grindy, maar het was toch verre van een loot grinder waarin je dit soort prikkels nodig zou moeten hebben voor replayability.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Blinkiej
  • Laatst online: 17-03 13:29
Ik snap het hele idee ook niet van microtransacties in een Single Player game.

Je wilt toch in een single player zoveel mogelijk lol beleven aan het spel. Wanneer je in een single player je speeltijd verkort, verkort je toch ook je speelplezier?
Zodra ik een storymode uitgespeeld heb, verlies ik namelijk bijna altijd interesse in het spel.

• Sjoerdje131
Clay schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:08:
Prachtig hoe zet het zo voorzichtig mogelijk proberen te verwoorden;

[...]

Ik snap eerlijk gezegd ook eigenlijk niet waarom ze dit nodig denken te hebben. De gameplay van Shadow of Mordor was toch best solide. Het doen van missions om captains en warchiefs te killen was misschien uiteindelijk wat grindy, maar het was toch verre van een loot grinder waarin je dit soort prikkels nodig zou moeten hebben voor replayability.
En daar zit hem precies mijn angst. Ik vond (in tegenstelling tot jou als ik het goed begrijp?) SoM wel enorm vet en heb dan ook zeker zin in SoW. Maar in SoM was het grinden niet zeer hinderlijk, het was maybe een beetje repetitive maar niet storend. Als ze nu opeens dit soort microtransacties toevoegen, hebben ze dan het grindniveau ook verhoogd? Want als dat zo is, verpest het wel degelijk mijn spelplezier... Ik wilde hem snel kopen na release, maar ga nu zeker wachten op wat reviews, of wellicht hem lenen van iemand ofzo.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Sjoerdje131 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

En daar zit hem precies mijn angst. Ik vond (in tegenstelling tot jou als ik het goed begrijp?) SoM wel enorm vet en heb dan ook zeker zin in SoW. Maar in SoM was het grinden niet zeer hinderlijk, het was maybe een beetje repetitive maar niet storend. Als ze nu opeens dit soort microtransacties toevoegen, hebben ze dan het grindniveau ook verhoogd? Want als dat zo is, verpest het wel degelijk mijn spelplezier... Ik wilde hem snel kopen na release, maar ga nu zeker wachten op wat reviews, of wellicht hem lenen van iemand ofzo.
Ik heb me prima vermaakt met SoM hoor; supermooi gemaakt en leuke skill-based combat als je alle moves unlocked hebt, maar het was mij persoonlijk niet RPG genoeg.

• TommyD_34
Kijk anders even de live stream van vorige week als je je druk maakt om de microtransacties.

https://www.youtube.com/watch?v=sF3G7xV6VgQ

Natuurlijk zijn ze er om extra geld te verdienen, maar ook de wat "luiere" spelers te bedienen. Ik denk dat het allemaal reuze meevalt en dat Monolith hun potentiele topper niet teveel zal willen vervuilen met onnodig veel grinden. Ik heb in ieder geval gewoon de Gold edition besteld, met zo'n lekkere betaalde lootbox :9

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Dit wordt voor mij sowieso een aanbieding / budgetbak aanschaf, als ik 'm al koop. Ik vond Shadow of Mordor best geinig, maar veel te repetitief, al ruim voordat ik in het tweede gebied was. Het veel geprezen Nemesis systeem vond ik zelf niet meer dan een gimmick als ik heel eerlijk ben. Zeker verfrissend in het begin, maar de glans was er toch vrij snel af.
Shadow of War lijkt heel erg meer van hetzelfde te zijn, afgaand op wat er tot nu toe naar buiten is gebracht en het online competitieve onderdeel kan mij gestolen worden. Mij de prijs bij release niet waard in ieder geval. Afgezien van dit alles weiger ik ook pertinent de hufterigheid van WB te belonen met hun microtransaction troep.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-02 11:21

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

voor diegene die er over nadenken die orc slayer DLC te kopen

ergens rond 6 minuten ofzo wat interessant kijkvoer voor degene die het nog niet wisten/nog niet doorhadden

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zag dit ook net...
Microtransacties in een SP is al uitermate treurig, maar nu even cashen over de dood van een leidinggevende van de ontwikkelingsstudio. Gefeliciteerd hoor WB, dit is met afstand het meest walgelijke stukje DLC dat ik ooit heb gezien...

• Kwistnix
Netjes WB, netjes *slow clap*

• TommyD_34
Heel knap gedaan van WB. Hoe hebben ze ooit kunnen denken dat niemand het op zou vallen dat het enkel in een paar staten in de VS geldt. Uiteraard zal het een goede reden hebben dat het niet kan, omdat er niet zoveel gedoneerd mag worden of iets dergelijks, maar meldt dat dan gewoon en probeer zoals aangegeven in de hierboven geposte video en alternatief te vinden voor de opbrengst.

• PdeBie
Dat wordt een DLC die ik dus NIET ga aanschaffen. Schandalig.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-02 11:21

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

TommyD_34 schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:10:
Heel knap gedaan van WB. Hoe hebben ze ooit kunnen denken dat niemand het op zou vallen dat het enkel in een paar staten in de VS geldt. Uiteraard zal het een goede reden hebben dat het niet kan, omdat er niet zoveel gedoneerd mag worden of iets dergelijks, maar meldt dat dan gewoon en probeer zoals aangegeven in de hierboven geposte video en alternatief te vinden voor de opbrengst.
Het had niks uitgemaakt als ze gewoon duidelijk waren geweest het woordje "every" in die zin is misleidend

Wat WB had kunnen doen was

-rest van de wereld goedkoper maken

- donatie aan een aantal goede doelen die die 3.50 matched per verkochte dlc

Nu maken ze er alleen meer winst mee. Terwijl het filmpje niet duidelijk is.

Ik had het filmpje ook al aan de redactie van t.net gestuurd maar tot nu toe nog niks

• Kwistnix
Jim doet ook nog even een duit in het zakje.

• Tweakmans

• PdeBie
De marketing machine draait wel hard zeg van deze game.

Als iemand zich geroepen voelt om de TS van mij over te nemen, hoor ik het graag. Ik heb helaas geen tijd om alle updates bij te houden en hier te plaatsen.

[Voor 59% gewijzigd door PdeBie op 19-09-2017 10:56]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
nog iemand die de gold edition heeft gepreorderd? vind dit topic verdacht stil. :p

• Clay

Clay

cookie erbij?

nog iemand die de gold edition heeft gepreorderd? vind dit topic verdacht stil. :p
* Clay is compleet afgehaakt.

Zonde hoe WB deze game verziekt.

• PdeBie
Clay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:27:
[...]

* Clay is compleet afgehaakt.

Zonde hoe WB deze game verziekt.
Hoe dan? Want op de beruchte DLC na zie ik nog geen not-bonna-buy-it zaken.

[Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 19-09-2017 15:45]

• Clay

Clay

cookie erbij?

PdeBie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:44:
[...]

Hoe dan? Want op de beruchte DLC na zie ik nog geen not-bonna-buy-it zaken.
Waardoor ik echt afgehaakt ben is het lootbox verhaal, en dat je via pay to progress sneller door het spel kan vorderen cq eerder betere gear en skills hebt. Zoals Total Bisquit ook al in de eerder gelinkte vid aangeeft is de kans heel groot dat RNG zodanig getuned is dat die boxes er wel aanlokkelijk uit gaan zien, en daarnaast geeft het de impressie dat de opmars naar endgame blijkbaar saai is, aangezien je die tegen een prijs skippen mag. Ik kan er uiteraard voor kiezen niet "mee te doen" met lootboxes, maar de game zelf is er onderhevig aan, en daarmee is de (negatieve) toon imo al gezet.

Afgezien hiervan ben ik na het spelen van Shadow of Mordor tot de conclusie gekomen dat dit format niet mijn soort game is.

De wereld is "open" in de zin dat je binnen een gebied kan kiezen welke missies je begint, maar welke missies beschikbaar zijn is gated op skills en story progressie. Als de missie ergens niet is kan je er dus niks, ook al is het er later wel. Dit voelt inconsistent. Daarnaast is echt - alles - met een marker aangegeven, waardoor je als het ware losgekoppeld raakt van de fysieke wereld (die je compleet leert negeren nb in al haar pracht) en alleen maar van marker naar marker navigeert.

Character progressie is aanwezig, maar aangezien je altijd alle skills unlockt komt de enige character build keuze van de runes die je in de wapens stopt. Hier zitten dan een paar zulke overduidelijk superieure keuzes in dat je a) niks anders gaat kiezen en b) er zo oppermachtig mee wordt dat niets meer een uitdaging is. En vervolgens zijn er significante main quests die beslecht worden met een quicktime event ipv combat ...

Shadow of War ziet er waanzinnig uit, maar voor mij brengt het te weinig verandering op de voorganger om het echt te willen spelen. Warner Brothers heeft het met hun keuzes en invloed echt de nek omgedraaid.

Een vervolg dat ik er bv wel interessant uit vind zien is de nieuwe Assassin's Creed, vooral omdat de combat in zijn geheel op de schop is gegaan.

• PdeBie
Clay schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:03:
[...]

Waardoor ik echt afgehaakt ben is het lootbox verhaal, en dat je via pay to progress sneller door het spel kan vorderen cq eerder betere gear en skills hebt. Zoals Total Bisquit ook al in de eerder gelinkte vid aangeeft is de kans heel groot dat RNG zodanig getuned is dat die boxes er wel aanlokkelijk uit gaan zien, en daarnaast geeft het de impressie dat de opmars naar endgame blijkbaar saai is, aangezien je die tegen een prijs skippen mag. Ik kan er uiteraard voor kiezen niet "mee te doen" met lootboxes, maar de game zelf is er onderhevig aan, en daarmee is de (negatieve) toon imo al gezet.
De kans is inderdaad groot dat het een groter grind-fest wordt dan in SOM, maar het blijven aannames. Daarnaast vond ik in SOM het grinden op zijn tijd juist best wel leuk. Even geen missies, maar gewoon domweg koppen hakken.
Clay schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:03:
[...]

Afgezien hiervan ben ik na het spelen van Shadow of Mordor tot de conclusie gekomen dat dit format niet mijn soort game is.

[...]

Shadow of War ziet er waanzinnig uit, maar voor mij brengt het te weinig verandering op de voorganger om het echt te willen spelen. Warner Brothers heeft het met hun keuzes en invloed echt de nek omgedraaid.

[...]
Gezien je vorige reacties in dit topic en nu ook weer deze snap ik eigenlijk niet waarom je dit topic dan toch elke keer weer op zoekt ;)

Je hebt al meerdere malen laten blijken dat dit niet je game is en toch keer je elke keer weer terug naar het topic. Misschien dat je er stiekem toch wel benieuwd naar bent hoe hij uiteindelijk word? ;)

• Clay

Clay

cookie erbij?

PdeBie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:26:

Je hebt al meerdere malen laten blijken dat dit niet je game is en toch keer je elke keer weer terug naar het topic. Misschien dat je er stiekem toch wel benieuwd naar bent hoe hij uiteindelijk word? ;)
Daar sla je natuurlijk de spijker op de kop ;) Ik ga niet reageren in een topic over een game waar ik helemaal niks aan vind. Ondanks m'n kritiek heb ik SoM met plezier uitgespeeld en ik hoopte natuurlijk dat SoW een verbetering zou zijn op de (voor mij) pijnpunten, zodat ik aan dit vervolg nog meer plezier zou beleven. Wat ik dan lees baart me wat WB betreft zorgen, en dat deel ik hier :)

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 14:01
Ik had SoM al uit de steam budget bak gehaald en vond het een vermakelijke game, wilde ook graag meteen SoW aanschaffen. Helaas nu allerlei geleuter over micro-transacties en DLC, waardoor ik besloten heb om maar te wachten op wat reviews en de uiteindelijke budget bak waar deze game toch weel weer in komt.
Helaas geen insta-buy of pre-perchase waard op het moment, natuurlijk is dit wel een topic om in de gaten te blijven houden.

• PdeBie
Deze commercials zijn dan wel weer grappig :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PdeBie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:55:
De marketing machine draait wel hard zeg van deze game.
Dat is ook wel nodig na de afgelopen maanden. O-)

• Ambition88
Ik heb 10 Oktober vrij gevraagd. Ik neem aan dat je het spel op maandag avond om 00.00 kan downloaden? (steam) Dinsdag lekker de hele dag spelen, alle dlcs erbij gekocht.:) duurt alleen nog zolang

• PdeBie
Ambition88 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:06:
Ik heb 10 Oktober vrij gevraagd. Ik neem aan dat je het spel op maandag avond om 00.00 kan downloaden? (steam) Dinsdag lekker de hele dag spelen, alle dlcs erbij gekocht.:) duurt alleen nog zolang
Ik weet niet hoe stipt MS is met het vrijstellen van de downloads.

Ik wacht zelf nog even de eerste reviews af, voordat ik hem aanschaf. Zit sowieso ook midden in een verhuizing, dus heb toch al weinig tijd om te gamen :)

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Voor de mensen die nog willen pre-orderen voor pc...

Bij intertoys zie ik de pc versie aan wel zeer goedkope prijzen staan.

Silver edition : 59,99
Gold edition : 79,99 (99.99 bij bol/gamemania)

• Sjoerdje131
PdeBie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:22:
Deze commercials zijn dan wel weer grappig :P

[video]

[video]
Haha, je kunt zeggen wat je wilt maar dit is dan wel weer geniaal :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:18
Ambition88 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:06:
Ik zou eerder de woensdag vrij nemen :) dan weet je dat je launch problemen vermijdt en je het spel de hele dag kan spelen. Ook al is het SP, je wil geen issues bij het downloaden / inloggen op je account.

• PdeBie
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:50:
[...]

Ik zou eerder de woensdag vrij nemen :) dan weet je dat je launch problemen vermijdt en je het spel de hele dag kan spelen. Ook al is het SP, je wil geen issues bij het downloaden / inloggen op je account.
Dan zou ik donderdag doen, want dan kan je gelijk de day-one patch downloaden, want dat is ook gebruikelijk tegenwoordig :+ :P [/sarcasm]

• Piet_Piraat7
Kan ook :p ik heb iig wel afgeleerd om op launch dag zelf vrij te nemen. Veel fijner om een dagje later te starten.

• Ambition88
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:50:
[...]

Hehe daar is het helaas te laat voor, mn verlof aanvraag is al goedgekeurd, ach zal vast goed komen. :)

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Toen ik hoorde dat er een expansion kwam van SoM was ik helemaal happy.
Toen las ik enkele berichten hier op het forum (en reddit) en zonk het een beetje in mijn schoenen.

Maar ondertussen toch weer SoM geinstalleerd en opnieuw begonnen (dit keer met DLC), en toch maar besloten om SoW aan te schaffen, dit zijn echt mijn soort spellen.

Ik neem dan wel niet vrij op de launch dag, maar heb wel dat weekend extra dagje vrij om eens relax op de bank te gaan gamen (PS4).

PSN: MaxxusNL

• Tweakmans
Na de hele online heisa en publieke verontwaardiging (zie eerdere berichten in dit topic) over de betaalde Forthog Orc-Slayer DLC - die opgedragen was aan de overleden ontwikkelaar Michael "Forthog" Forgey - is Warner Brothers op zijn beslissing teruggekomen. De DLC wordt gratis voor iedereen en de studio gaat zelf een bedrag doneren aan de familie van Forgey.

• -SaveMe-
Nog eventjes en hij is er!Ik heb er zin in :9

Om vast op te warmen...

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:21
Weet iemand hoe het zit met de DLC die je eventueel bij een silver/gold versie van de game krijgt:
• Slaughter Tribe Nemesis Expansion
• Outlaw Tribe Nemesis Expansion
• The Blade of Galadriel Story Expansion
• The Desolation of Mordor Story Expansion

Voornamelijk wanneer komt deze uit. Het lijkt me leuk om zo veel mogelijk van het spel te spelen. Maar ik weet van mezelf dat als ik hem eenmaal uit heb gespeeld ik niet na een paar maanden nog de extra DLC ga spelen.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-03 18:59
Zelf vind ik het heel onaangenaam dat je het spel kan kopen in al die versies.

Normaal ging ik het kopen, maar dan plots zag ik dat je zoveel meer DLC's hebt bij de hogere versies... Ik erger mij hier enorm aan.. Als ik 50 euro betaal, wil ik het volledige spel... en niet nog eens 20 - 30 euro moeten bijleggen omwille van DLC's die gewoon klaar staan bij het begin voor meer geld te kunnen vragen.

Een Duiveltje in mij zegt dan 'koop de goedkoopste versie' en download the Golden Version.. Jullie snappen mij wel want ik zal heus niet de enige zijn die zo redeneert..

• -SaveMe-
Ja, dat DLC gebeuren is wel een beetje naaierij inderdaad. Aan de andere kant, die DLC stely niet zo veel voor. Ik ga gewoon voor de normale versie op de PS4...

Minder is wel dat de game micro transacties bevat. En niet alleen voor cosmetic items. Beetje pay to win dus. Jammer! Maar ook daar laat ik me niet door verleiden :)

EDIT
En net als we het er over hebben: Orc slayer DLC wordt gratis
Het dlc-personage Forthog Orc-Slayer, die ter ere van een overleden ontwikkelaar is gemaakt, wordt toch gratis.
Ontwikkelaar Monolith maakte de Forthog the Orc-Slayer-dlc om een medewerker te herdenken, die overleed aan een zeldzame vorm van hersenkanker tijdens de ontwikkeling van de game. Warner Bros Games gaf bij de lancering aan dat van de 5 euro die de dlc kostte, er 3,50 euro naar de familie van Forgey zou gaan.

[Voor 48% gewijzigd door -SaveMe- op 27-09-2017 23:37]

• rabotgangster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 10:23
Ik koop hem ook zeker de golden versie. Voor mij was SoM echt een top game, een echte grind vond ik het niet. Denk dat ik zelfs nog voor dat ik naar de 2de map moest gaan bijna al mijn special moves had.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/1/rabotgangster.png[/IMG]

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:21
Denk dat ik toch maar voor de base game ga.
Base game: 7 tribes - 50 euro
Silver edition: +2 tribes - +25 euro

Niet echt value for money wat mij betreft

• Piet_Piraat7
Bijna zo ver, kom maar op met de game oOo

• -SaveMe-
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:45:
Bijna zo ver, kom maar op met de game oOo
Inderdaad! Wel rustig in het topic. Weinig animo voor de game? Hoop het niet, lijkt me weer een erg vette game te worden net als het origineel, maar dan groter en beter!

• Piet_Piraat7
@-SaveMe- mij ook :) ik denk dat velen zijn afgeknapt toen ze DLC en ingame purchases hoorden. Dat snap ik best, maar voor mij was de voorganger erg vermakelijk en deze zou nog groter zijn. Het geld dus zeker waard.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee