Ik ben hier vorige week lukraak aan begonnen. Beetje trial and error om te kijken of ik het leuk vond. Ik snap niks van het verhaal en de gameplay. Ik heb nooit het eerste deel gespeeld. Daarnaast vind ik mooie graphics vaak wel een pre en die ontbraken hier. Als laatste bleek ik er ook nog bijzonder slecht in. Ondanks dat alles, vond ik het tegen de verwachtingen in toch zeer vermakelijk, alleen bijzonder moeilijk.
Ik ben begonnen op Nemesis, maar dat bleek al snel een flinke overschatting. Ik zit inmiddels op easy, maar bak er nog steeds weinig van. Ik denk dat dit mijn eigen fout is. Ik werd tijdens de allereerste missie gedood en vervolgens heb ik tig keer wraak proberen te nemen. Dat mislukte, waardoor de captain steeds sterker werd zonder dat ik dit door had (omdat ik nog steeds vrij weinig van het spel snap). Ook kwam ik onderweg captains tegen waar ik vaak wel van won, maar op het moment dat ze dood of bijna dood waren, kwam de eerste captain weer op de proppen waardoor ik alsnog verloor.
Ik heb de wraak opgegeven en ben toen de missie gaan volgen. Sindsdien drie missies gedaan en inmiddels win ik meestal wel van de captains die ik tegen kom. Ondanks dat ik nou niet echt veel levels gestegen ben, niet noemenswaardig betere wapens heb, etc. Ik heb geen idee waar het nu wel in zit.
Heeft iemand nog wat tips om iets minder slecht te zijn? Ik heb vooral moeite met healing. Ik doe dat nu steeds door weg te rennen en een of andere orc leeg te trekken. Maar dit is bijna onmogelijk als je door twee captains wordt aangevallen. Verder heeft verdedigen of ontwijken, wat simpelweg op de juiste knop klikken is als je die in beeld ziet, een hele hoop geholpen. Iemand nog aanvullende tips?
Wat betreft de geleerde kunstjes snap ik er ook nog vrij weinig van. Ik kan bijvoorbeeld van die beesten temmen, maar dat kan klaarblijkelijk alleen op bepaalde momenten? Ik zou ze ook moeten kunnen healen, maar dat is nog geen enkele keer gelukt. Ik zou op een vuurtje moeten kunnen slaan, maar ook dit is nog geen enkele keer gelukt. Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?
[
Voor 11% gewijzigd door
fw10 op 09-02-2023 09:55
]